Heb sindskort een Tradfri hub gekocht om dingen te automatiseren hier in mijn slaapkamer, maar ik loop nog tegen een aantal zaken aan. Ik heb een iPhone 6S om de hub mee te bedienen.
Er zijn een paar dingen die voor mij belangrijk zijn om te hebben die ik nog niet uitgevogeld heb.
- Lampen automatisch aan/uit laten gaan wanneer ik het huis verlaat/naar huis kom
- Lampen automatisch aanzetten gebaseerd op zonsondergang. Beetje als F.lux zeg maar, ook met wittint wijziging.
Voor het eerste heb ik nu een "shortcut" ingesteld, maar ik ben niet zeker of het ook werkt want ik weet niet of mijn Iphone ook daadwerkelijk met de hub kan communiceren zonder wifi. Het enige alternatief zou zijn een Apple TV/homepod of Pi3/4 aan te schaffen, maar dat doe ik liever niet voor 4 lampen.
Is het op de een of andere manier mogelijk dit werkend te krijgen zonder weer extra zooi aan te hoeven schaffen?
Edit: Het 2e punt heb ik soort van opgelost, ik heb een automatisering ingesteld die 1 uur voor zonsondergang ingaat en een die 2 uur na zonsondergang ingaat. Het is niet super vloeiend, maar het is een begin voor nu.
[
Voor 10% gewijzigd door
YoghurtO_o op 02-11-2020 18:28
]