Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• niwreG
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 02-02 13:33

niwreG

^heeft dat geschreven->

Hi,

ik heb een uitdaging met de tradfri stekker en de hue bridge

situatie:
Uit doos gehaald, gereset, gekoppeld aan hub.
Bijgeleverde schakelaar aan stekker geleerd, stekker niet bereikbaar in hue

Stekker gereset, nog een keer gedaan, zelfde resultaat.

Fine screw it dan doen we hem alleen met de hue hub.

En nu komt het probleem: Hij wil niet meer resetten om aan te melden bij de hue hub.

Iemand een idee hoe ik deze stekker weer gereset krijg zodat hij zich weer bij de hue hub wil melden?

Dingen met touchlink etc heb ik allemaal al geprobeerd

^^eventueele typfouten zijn als vermaak bedoeld

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 07-04 18:29

aawe mwan

Wat ook leuk is:

niwreG schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 17:48:
Hi,

Uit doos gehaald, gereset, gekoppeld aan hub.
Bijgeleverde schakelaar aan stekker geleerd, [...]
Dat is niet hoe het werkt. Als je een apparaat koppelt aan een Tradfri afstandsbediening, dan koppel je daardoor het apparaat los van de huidige hub en in plaats daarvan aan de hub van die afstandsbediening.

Als je ze samen koopt in een doos, dan zijn ze al aan elkaar gekoppeld en dus aan geen enkele hub.

• niwreG

niwreG

^heeft dat geschreven->

aawe mwan schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 18:25:
[...]

Dat is niet hoe het werkt. Als je een apparaat koppelt aan een Tradfri afstandsbediening, dan koppel je daardoor het apparaat los van de huidige hub en in plaats daarvan aan de hub van die afstandsbediening.

Als je ze samen koopt in een doos, dan zijn ze al aan elkaar gekoppeld en dus aan geen enkele hub.
Ja ik dacht dat het net als bij die lampen werkte eerst aan de hue hub koppelen en dan de schakelaar.

Anyway hoe krijg ik die stekker zo reset dat hij weer vriendjes wil worden met de hue?

De 10seconden reset heb ik al geprobeerd
reset indrukken tot hij zelf reset ook al maar allebei zorgt er niet voor dat de hue hub hem weer ziet

• guido66
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 08:21
Touchlink activeren op de bridge en dan de stekker tegen de bridge houden? Voor iOS kan dit met all4hue

Fiat 500e - 7250Wp solar - R&M Nevo Nuvinci

• niwreG

niwreG

^heeft dat geschreven->

guido66 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 19:14:
Touchlink activeren op de bridge en dan de stekker tegen de bridge houden? Voor iOS kan dit met all4hue
Ja dat is wat ik probeer maar hij komt maar niet te voorschijn. De stekker staat ook in een aanstand, dus stroom er op en hij schakelt meteen in.

meesje schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 21:19:
[...]

Je kunt met een Airplay2 speaker inderdaad nog niet zo veel in de Woning app. Het volgende gebruik is me opgevallen (wellicht is er meer mogelijk, dan hoor ik dat graag ;)):
1. Wanneer muziek wordt afgespeeld, kun je in de Woning app op de speaker klikken en de muziek pauzeren/afspelen.
2. In automations kun je muziek pauzeren/afspelen gebruiken als action. De speaker (bv activeren/slapen) kun je niet als trigger instellen.
Hoe bedien je die dan met je eerste optie? Ik probeer het nu en zie alleen maar ‘Controls unavailable for this device’...?

Vervloek die Sonos app nu al. Het veranderen van je netwerk kan niet eens...

Blijkbaar wordt er geen officieel AirPlay2 protocol gebruikt maar word de muziek vanuit de Sonos app gestreamt naar een speaker.

Start je muziek vanaf je iPhone naar de speaker dan kan je hem wel bedienen in de woning app. Alleen begint hij dan random wat af te spelen als je op de knop drukt. Maar ik wil dat hij één specifieke afspeellijst afspeelt bij het gebruik van die knop...

[Voor 20% gewijzigd door Toppe op 01-02-2020 19:46]

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• sweetdude
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 07-04 11:47
Ik heb sinds kort mijn Tradfri verzameling uitgebreid, eerst had ik 3 e14 lampen gekoppeld aan mijn Hue bridge maar na een verbouwing op de zolder zijn er wat spotjes en dergelijke bijgekomen. Hierdoor ondervond ik ook problemen met de spotjes en een kleuren lamp om deze aan de bridge te koppelen.
Ik vermoede dat het met de firmware te maken had dus heb ik uiteindelijk ook een tradfri bridge gekocht en aangesloten om de hele zut te updaten. Met succes, er is vanalles geupdate. Enige probleem er is volgens mij nergens te vinden wat nu de laatste versie is van de firmware. Maar hierbij een overzichtje van alle hardware met de firmware die ik heb staan. Mogelijk dat andere dit kunnen aanvullen of dat dit in de OP wordt opgenomen.

Tradfri Bridge: 1.10.29
Remote control (304.431.24) : 2.3.0.14
E14 WS 400lm (niet meer verkrijgbaar in ronde vorm alleen in peer): 2.3.007
GU10 WW (warm wit dimbaar) 400lm (604.200.41) : 2.1.022
GU10 WS (wit spectrum dimbaar) 400lm (904.086.03) : 2.0.023
E27 WS (wit spectrum dimbaar) 1000lm (604.084.83) : 2.0.023
E27 CWS (kleur en wit spectrum dimbaar 600lm (004.086.12) : 1.3.003

Met name van de laatste twijfel ik of het de juiste versie is?

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 08-04 22:37

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Mijn RGB lampen hebben versie 1.3.009

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• hijskraan
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 06-04 23:13
afgelopen week, de eerste van de net 2 jaar oude tradfri E14 kogellamp stuk, vandaag nummer 2, lekker dan!
Garantie net voorbij.
hijskraan schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 21:59:
afgelopen week, de eerste van de net 2 jaar oude tradfri E14 kogellamp stuk, vandaag nummer 2, lekker dan!
Garantie net voorbij.
Het is en blijft een lamp. Ben blij dat ik geen Hue heb in dat opzicht. Die doen helemaal pijn 🤒

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Quakez
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 08-04 00:54
Toppe schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:08:
[...]

Het is en blijft een lamp. Ben blij dat ik geen Hue heb in dat opzicht. Die doen helemaal pijn 🤒
Klopt, maar zoude kwaliteit van Hue niet beter zijn dan de Tradfri's?

Ik heb sinds half 2016 elke dag van 17h tot minstens middernacht 2 lampen van Hue branden en deze geven geen kick... Het zijn natuurlijk maar 2 lampen, maar ik kan me wel voorstellen dat je niet alleen voor het Philips merk betaalt als je Hue lampen koopt. Er zal wel ergens een kwaliteitsverschil opzitten, niet?

• Comgenie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 10:28

Comgenie

Soms heb je dat

hijskraan schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 21:59:
Garantie net voorbij.
Dit heeft niet toevallig met de slechte update van afgelopen week te maken? Ik dacht dat mijn lamp ook stuk was omdat hij niet meer aan ging via de muur schakelaar (stroom eraf / erop). Maar na wat google/reset werk leeft mijn lamp weer... wellicht is hetzelfde daar aan de hand.

No animals were harmed in the making of this comment.

Quakez schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:14:
[...]

Klopt, maar zoude kwaliteit van Hue niet beter zijn dan de Tradfri's?

Ik heb sinds half 2016 elke dag van 17h tot minstens middernacht 2 lampen van Hue branden en deze geven geen kick... Het zijn natuurlijk maar 2 lampen, maar ik kan me wel voorstellen dat je niet alleen voor het Philips merk betaalt als je Hue lampen koopt. Er zal wel ergens een kwaliteitsverschil opzitten, niet?
Zal vast iets verschil in zitten ja. Bij Hue is het dim bereik veel groter wat fijn is, Ikea heeft dat minder en daar is de prijs ook naar.

Tegenwoordig is er weinig slechte hardware te verkrijgen. Het gaat nu vooral om innovatie en feature’s. En voor sommige dingen heb je een betere chip nodig, dit zegt alleen niet dat een ‘goedkopere’ chip slechter is.

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:27
Toppe schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:45:
[...]

Zal vast iets verschil in zitten ja. Bij Hue is het dim bereik veel groter wat fijn is, Ikea heeft dat minder en daar is de prijs ook naar.

Tegenwoordig is er weinig slechte hardware te verkrijgen. Het gaat nu vooral om innovatie en feature’s. En voor sommige dingen heb je een betere chip nodig, dit zegt alleen niet dat een ‘goedkopere’ chip slechter is.
Als ik alle problemen hier voorbij zie komen mbt tradfi, dan laat ik die inderdaad lekker links liggen.

Zelf heb ik Hue in gebruik en dat werkt altijd en prima.

Geen rare vaste intervallen (die je niet in kan stellen of aan kan passen) en dat soort ongein mbt een motion sensor. Of lampen die de verbinding verliezen, waardoor je de hele boel weer opnieuw moet koppelen / naam geven.

Ja Tradfi is goedkoper, maar dat is mij de ellende niet waard.

• Quakez
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 08-04 00:54
Ik heb het hele topic doorgelezen en zit nog met een vraag die nog niet beantwoord is. Hoera! denk ik...

Ik werk met een Harmony Companion om alles aan te sturen in de leefruimte, inclusief de Hue-lampen die momenteel aan een Hue hub gekoppeld zijn.

Kan ik Tradfri-lampen die gekoppeld zijn aan de Hue hub ook aansturen? En weet er iemand of je een groep van lampen kan aansturen via de harmony?

Bedankt!

Edit; Ik heb reeds gevonden hoe ik groepen lampen kan aansturen, maar dan moeten de lampen gevonden worden door de Harmony Hub. Ik kan geen groepen lampen of scenes zoals in de Hue app ingesteld aansturen. Ik moet nieuwe groepen aanmaken binnen de Harmony app om ze te kunnen aansturen. Maar de vraag blijft; vindt Harmony de Tradfri's als ze aangesloten zijn aan de Hue hub?

[Voor 31% gewijzigd door Quakez op 02-02-2020 00:14]

Segafreak83 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 23:25:
[...]

Als ik alle problemen hier voorbij zie komen mbt tradfi, dan laat ik die inderdaad lekker links liggen.

Zelf heb ik Hue in gebruik en dat werkt altijd en prima.

Geen rare vaste intervallen (die je niet in kan stellen of aan kan passen) en dat soort ongein mbt een motion sensor. Of lampen die de verbinding verliezen, waardoor je de hele boel weer opnieuw moet koppelen / naam geven.

Ja Tradfi is goedkoper, maar dat is mij de ellende niet waard.
Welke ellende? Ik heb nergens last van en de Ikea app gebruik ik niet.

Enige wat ik irritant vindt is dat je de speaker in HomeKit niet kan bedienen als je de Sonos app gebruikt. Maar dat staat los van Trådfri, volgens mij hebben alle Sonos producten hier last van.

Ik ervaar dan weer veel meer ‘problemen’ met de Hue app, lampen die daar in een andere ruimte staan enzo.

Maar goed, HomeKit lost alles wel op en zorgt voor een probleem loze werken. Lekker Siri er bij en gaan met die banaan

• hijskraan
Comgenie schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:22:
[...]

Dit heeft niet toevallig met de slechte update van afgelopen week te maken? Ik dacht dat mijn lamp ook stuk was omdat hij niet meer aan ging via de muur schakelaar (stroom eraf / erop). Maar na wat google/reset werk leeft mijn lamp weer... wellicht is hetzelfde daar aan de hand.
Ga ik nog even naar kijken, bedankt voor de tip.

• hijskraan
:) En ze branden weer!
Resetten door middel van 6 keer aan en uit zetten bracht ze weer tot leven, ik ben weer blij!

• Wii4all
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Comgenie schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:22:
[...]

Maar als de lamp niet meer aanwil (net zoals ik nu heb omdat hij zou moeten updaten naar versie 23) dan is er toch geen leven meer in te blazen?

Ik heb hem gewisseld (in dit geval zijn eht die GU10) maar ik krijg hem met geen mogelijkheid meer aan.

Burp

• Segafreak83
Toppe schreef op zondag 2 februari 2020 @ 09:05:
[...]

Welke ellende? Ik heb nergens last van en de Ikea app gebruik ik niet.

Enige wat ik irritant vindt is dat je de speaker in HomeKit niet kan bedienen als je de Sonos app gebruikt. Maar dat staat los van Trådfri, volgens mij hebben alle Sonos producten hier last van.

Ik ervaar dan weer veel meer ‘problemen’ met de Hue app, lampen die daar in een andere ruimte staan enzo.

Maar goed, HomeKit lost alles wel op en zorgt voor een probleem loze werken. Lekker Siri er bij en gaan met die banaan
Afhankelijk zijn van Homekit om de boel aan te kunnen sturen is ook geen beste oplossing..

Verder bijvoorbeeld dit:
groofoo schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:37:
Sinds gisteren is alles uit mijn hub verdwenen.
Ik moest de hub al dagelijks opnieuw opstarten omdat deze anders de verbinding verloor en HomeKit geen verbinding meer had.
Nu heeft de hub zich dus helemaal hersteld naar fabrieksinstellingen (uit zichzelf) en moet ik dus alle lampen met bijbehorende schakelaars en/of bewegings melders opnieuw installeren in de hub.

Dit is nu al de 2de keer dat me dit is overkomen.

Hebben meer mensen hier wel eens mee te maken gehad?
En hebben jullie een easy manier om hier een Back Up van te maken?
Voor mij is dat echt onacceptabel, laat staan dat ik dit bij mijn ouders zou aanbevelen, die worden dan echt niet blij.
Segafreak83 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 15:40:
[...]

Afhankelijk zijn van Homekit om de boel aan te kunnen sturen is ook geen beste oplossing..

Verder bijvoorbeeld dit:

[...]

Voor mij is dat echt onacceptabel, laat staan dat ik dit bij mijn ouders zou aanbevelen, die worden dan echt niet blij.
Je bent niet afhankelijk van HomeKit. Je bent afhankelijk van de fabrikant. Of dat nou Ikea is of Philips: beide artikelen werken met HomeKit. Je opmerking om daar afhankelijk van te zijn slaat nergens op.

Ik gebruik zelf heel veel Trådfri en veel mensen om mij heen zijn het ook gaan gebruiken en allemaal zonder problemen. Denk dat we ondertussen praten over 140 lampen.

Maar, als je geen Trådfri gebruikt omdat jij het niet stabiel genoeg vindt dan trek ik de conclusie dat je hier alleen maar reageert om te laten zien van slecht Trådfri is. Waarom ben je hier anders?

• Segafreak83
Toppe schreef op zondag 2 februari 2020 @ 16:19:
[...]

Je bent niet afhankelijk van HomeKit. Je bent afhankelijk van de fabrikant. Of dat nou Ikea is of Philips: beide artikelen werken met HomeKit. Je opmerking om daar afhankelijk van te zijn slaat nergens op.

Ik gebruik zelf heel veel Trådfri en veel mensen om mij heen zijn het ook gaan gebruiken en allemaal zonder problemen. Denk dat we ondertussen praten over 140 lampen.

Maar, als je geen Trådfri gebruikt omdat jij het niet stabiel genoeg vindt dan trek ik de conclusie dat je hier alleen maar reageert om te laten zien van slecht Trådfri is. Waarom ben je hier anders?
Je zegt zelf dat Homekit alles oplost.. Dus zonder Homekit kun jij er niet lekker mee werken.

Ik ben hier om het te volgen, de ontwikkelingen en ervaringen, en wat ik lees maakt het voor mij niet werkbaar.

Maar als je hier alleen maar "positief" en niet kritisch mag zijn, dan sla je flink de plank mis.

• PalingDrone
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 03:58
Segafreak83 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 16:40:
[...]

Je zegt zelf dat Homekit alles oplost.. Dus zonder Homekit kun jij er niet lekker mee werken.

Ik ben hier om het te volgen, de ontwikkelingen en ervaringen, en wat ik lees maakt het voor mij niet werkbaar.

Maar als je hier alleen maar "positief" en niet kritisch mag zijn, dan sla je flink de plank mis.
Uiteraard zijn de mensen waarbij alles vlekkeloos gaat stil en hoor je diegenen waarbij het mis gaat, zo werkt het nou eenmaal op fora.
Ook diegenen met vragen roeren zich en dat lees je dan weer, maar om even een tegengeluid te laten horen; hier draait alles compleet foutloos en naar volle tevredenheid.
De hub is sinds installatie niet herstart en de lampen doen precies wat ze moeten doen.
Updates gingen feilloos en de bediening zowel via de schakelaars als via de app werkt gewoon altijd.

Set and forget, al hoop ik op nog wat uitgebreidere functionaliteit in de toekomst maar ik durf dit zeker zo bij ouders of digibeten te installeren. Je kan altijd een keertje pech met een artikel hebben uiteraard maar hier draaien (zonder Homekit, Domoticz o.i.d.) 1 hub, 2 lampen, 1 slimme schakelaar en 2 afstandsbedieningen uiterst stabiel.
Wat mij ook opvalt is het grote bereik van dat Zigbee spul, in een groot appartement waarbij het spul zo'n beetje in de uiterste hoeken te vinden is en met behoorlijk stevige binnenwanden variërend van kneiterhard beton tot gasbeton blokken heeft alles keurig verbinding met mekaar, wifi heeft er hier in huis meer problemen mee. Installeren was ook een fluitje van een cent, beetje logisch nadenken of een van de vele instructievideo's online kijken en iedereen kan dit spul werkend krijgen, ook jij.

Je slaat de zelf plank wel mis wanneer je over dat Ikea spul een relevante mening meent te hebben terwijl je het zelf nog niet gebruikt, zo'n mening mag je best hebben maar om daar nou dit topic mee te moeten gaan vervuilen is nogal jammer.
Haal gewoon eens zo'n setje, probeer het een week en mocht het niet bevallen breng je het net zo makkelijk terug, dan ben je een ervaring rijker en heb je gelijk wat interessants te melden hier.

DnB is Liquid

[...]

De app van Ikea is waardeloos ja (Al vindt ik die van Hue ook niet alles) en HomeKit lost die problemen op ja.

Tuurlijk mag je kritisch zijn, maar je doet nu overkomen of Trådfri 1 grote ramp is en Hue fantastisch.

Er zijn ook mensen die geen vette bankrekening voor Hue lampen.

Ik heb hier 31 lampen, zowel grote, kleine als GU10 fittingen. Zet daar eens een gemiddelde prijs van €9 tegen dan kom je uit op €279. Pak ik Hue lampen met een gemiddelde prijs van €20 dan kom je uit op €620. Een heel groot verschil.

• PalingDrone
Toppe schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:34:
[...]

De app van Ikea is waardeloos ja (Al vindt ik die van Hue ook niet alles) en HomeKit lost die problemen op ja.

Tuurlijk mag je kritisch zijn, maar je doet nu overkomen of Trådfri 1 grote ramp is en Hue fantastisch.

Er zijn ook mensen die geen vette bankrekening voor Hue lampen.

Ik heb hier 31 lampen, zowel grote, kleine als GU10 fittingen. Zet daar eens een gemiddelde prijs van €9 tegen dan kom je uit op €279. Pak ik Hue lampen met een gemiddelde prijs van €20 dan kom je uit op €620. Een heel groot verschil.
De app HUE essentials werkt ook gewoon met Tradfri, mocht de app van IKEA een groot probleem zijn.
Met zo'n grote afzet bij de gewone consument neem ik aan dat IKEA de user experience van de app nog vol in ontwikkeling heeft, heb er alle vertrouwen in dat deze niet zoveel slechter gaat worden in de toekomst.

DnB is Liquid

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
[...]

Klagen is super welkom, maar het beeld op fora is vaak extreem. Mensen zijn danwel lyrisch, danwel supernegatief. Ik ben een tevreden Trådfri gebruiker, maar vind Hue handiger (want meer dim, makkelijkere routines, alles via bridge dus ook remote). Toch heb ik evenveel Trådfri als Hue en van beide een bridge, want prijs. En ik heb graag die ronde 4-knops remote van ikea in de woonkamer zwerven, die werkt wel met hue maar de setup is dan iffy.

I like bacon!

• hijskraan
Wii4all schreef op zondag 2 februari 2020 @ 13:08:
[...]

Maar als de lamp niet meer aanwil (net zoals ik nu heb omdat hij zou moeten updaten naar versie 23) dan is er toch geen leven meer in te blazen?

Ik heb hem gewisseld (in dit geval zijn eht die GU10) maar ik krijg hem met geen mogelijkheid meer aan.
Die van mij waren ook dood (dacht ik)

zou proberen;
in armatuur doen, schakelaar 6 x aan en uit doen (snel) daarna aan, als het goed is gaat hij dan wisselend branden,oftewel, flauwer en feller.
Dan de ikea app openen, en kun je hem weer bedienen.

• enriqueeeee
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 05-04 16:18

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Had iemand dit al gedaan/gezien?
https://www.ikeahackers.n...-control-wall-switch.html

Zelf componenten van tradfri remote overzetten op een printje om schakelaars te maken.

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• Tweetss
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 18-03 12:35
Vreemd, ik heb net 4x on/off schakelaar gekocht. App ging automatisch fw updaten. Resultaat 3x op 2.2.008 en eentje op 2.2.010.
En er zitten 2 schakelaars tussen die exact dezelfde priductie datum hebben van 1941, waarvan eentje wel op 2.2010 en de ander op 2.2.008 blijft...

• PalingDrone
Tweetss schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:26:
Vreemd, ik heb net 4x on/off schakelaar gekocht. App ging automatisch fw updaten. Resultaat 3x op 2.2.008 en eentje op 2.2.010.
En er zitten 2 schakelaars tussen die exact dezelfde priductie datum hebben van 1941, waarvan eentje wel op 2.2010 en de ander op 2.2.008 blijft...
Zoiets had ik ook, maar na een dagje (of 2) is alles automagisch up to date, no worries.

DnB is Liquid

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 08:11
@Tweetss Even 10 seconden spanningsloos maken (beide), paar keer aan/uit schakelen en dan nog een keer naar updates zoeken.

[Voor 12% gewijzigd door robertwebbe op 03-02-2020 16:42]

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

robertwebbe schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:41:
@Tweetss Even 10 seconden spanningsloos maken, paar keer aan/uit schakelen en dan nog een keer naar updates zoeken.
Ik heb het opgegeven met die aan/uit schakelaar. Stomme ding blijft op 2.2.008 hangen. Nou.... DAN NIET!!!

Batterij al tig keer losgehaald. Werkt gewoonweg niet.

• Wii4all
  • Niet online
hijskraan schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:19:
[...]

Die van mij waren ook dood (dacht ik)

zou proberen;
in armatuur doen, schakelaar 6 x aan en uit doen (snel) daarna aan, als het goed is gaat hij dan wisselend branden,oftewel, flauwer en feller.
Dan de ikea app openen, en kun je hem weer bedienen.
Bedankt voor je feedback ik heb dat geprobeert een paar keer zelfs maar de lamp gaf geen kik de rest wel

Inmiddels bij de Ikea een lamp omgewisseld {die kwam uit een of andere reservedoos} alleen die wil na 6 keer aan het uit niet gaan knipperen ook het koppelen met de App /remote lukt me niet. Gelukkig zit de Ikea in de buurt maar leuk is anders

Ik had ook vis Twitter gevraagd wat te doen dit zou nagevraagd worden daar wacht ik nog op inhoudelijk antwoord, ik ben benieuwd wat ze daar aan gaan geven

Burp

• Tweetss
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 18-03 12:35
robertwebbe schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:41:
@Tweetss Even 10 seconden spanningsloos maken (beide), paar keer aan/uit schakelen en dan nog een keer naar updates zoeken.
De remote wordt inderdaad nu bijgwerkt, maar is daar nu al ruim een uur mee bezig..

• robertwebbe
Dat proces is eenmaal zo ontworpen. Maar als je erg ongeduldig bent, gewoon weer even 10s spanningsloos maken, opstarten en weer schakelen. Dat triggert het proces.

@Serena gewoon even gaan omruilen bij onze geel blauwe vrienden.

[Voor 17% gewijzigd door robertwebbe op 03-02-2020 19:08]

robertwebbe schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:06:
Dat proces is eenmaal zo ontworpen. Maar als je erg ongeduldig bent, gewoon weer even 10s spanningsloos maken, opstarten en weer schakelen. Dat triggert het proces.

@Serena gewoon even gaan omruilen bij onze geel blauwe vrienden.
Bodemplaatje zit op de muur gekit. Die krijg ik niet meer los. Er valt helaas niets te ruilen.
Hoorde bovendien bij een stekker.

[Voor 3% gewijzigd door Serena op 03-02-2020 19:11]

• robertwebbe
@Serena Ik heb een vergelijkbare situatie gehad. Advies van de klantenservice: koop een nieuw product, ruil alleen het bedienelementje om met de defecte en retourneer dan dat product weer, dan zit alles compleet in de doos. Dan krijg je gewoon je geld terug. Ikea doet echt nooit moeilijk, daar gaan ze bij de klantenservice zelfs redelijk prat op. :)

[Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 03-02-2020 19:41]

robertwebbe schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:40:
@Serena Ik heb een vergelijkbare situatie gehad. Advies van de klantenservice: koop een nieuw product, ruil alleen het bedienelementje om met de defecte en retourneer dan dat product weer, dan zit alles compleet in de doos. Dan krijg je gewoon je geld terug. Ikea doet echt nooit moeilijk.
Hahaha, super goed!!!

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 07-04 18:29

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik hou dit topic al jaren redelijk goed in de gaten, maar volgens mij is hier nog nooit expliciet gemeld dat het Ikea schakelbare stopcontact tegenwoordig gewoon werkt op een Hue bridge.

Het was gewoon een kwestie van het knopje 10 seconden ingedrukt houden met een paperclip, het stopcontact klikt dan een keer en daarna is het in de Hue app vindbaar als een "nieuw apparaat".

• Dendrite
  • Niet online
aawe mwan schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:32:
Ik hou dit topic al jaren redelijk goed in de gaten, maar volgens mij is hier nog nooit expliciet gemeld dat het Ikea schakelbare stopcontact tegenwoordig gewoon werkt op een Hue bridge.

Het was gewoon een kwestie van het knopje 10 seconden ingedrukt houden met een paperclip, het stopcontact klikt dan een keer en daarna is het in de Hue app vindbaar als een "nieuw apparaat".
Werkt dat met v1 bridge? Ik kan alleen een tap/sensor/dimmer toevoegen, en krijg helaas geen nieuwe accessoire aangeboden als deze zoekt.

• Erik1971
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 02-04 15:04
Dendrite schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 22:49:
[...]

Werkt dat met v1 bridge? Ik kan alleen een tap/sensor/dimmer toevoegen, en krijg helaas geen nieuwe accessoire aangeboden als deze zoekt.
Plug wordt als soort van lamp gezien, dus je moet bij nieuwe lampen toevoegen optie zijn!

Waarschijnlijk wordt deze gewoon door V1 bridge gevonden, maar 100% zekerheid heb ik niet?!

• guido66
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 08:21
Ikea stopcontact werkt inderdaad prima met bridge v2. De v1 ondersteunt geen zigbee 3.0 (dus dit gaat nooit werken) en wordt binnenkort niet meer ondersteund, dus die is bijna rijp voor de milieustraat.

[Voor 7% gewijzigd door guido66 op 05-02-2020 20:34]

Fiat 500e - 7250Wp solar - R&M Nevo Nuvinci

• Erik1971
Bundin schreef op zondag 2 februari 2020 @ 18:27:
[...]

Klagen is super welkom, maar het beeld op fora is vaak extreem. Mensen zijn danwel lyrisch, danwel supernegatief. Ik ben een tevreden Trådfri gebruiker, maar vind Hue handiger (want meer dim, makkelijkere routines, alles via bridge dus ook remote). Toch heb ik evenveel Trådfri als Hue en van beide een bridge, want prijs. En ik heb graag die ronde 4-knops remote van ikea in de woonkamer zwerven, die werkt wel met hue maar de setup is dan iffy.
Heb zelf Ikea lampen en een remote aan mijn Hue bridge gehangen (alleen dimbare lampen Ikea) en werkt voor mij ook gewoon naar behoren en idd is veel goedkoper!

Voor de gekleurde lampen (zowel kleur temperatuur als kleuren lampen) gebruik ik alleen Hue, omdat deze nu eenmaal beter samenwerken met Hue bridge!

Lees idd veel verhalen mbt stabiliteit Ikea Tradfri im combinatie met Tradfri bridge en Ikea app, maar daar kan ik niets van zeggen! Alleen dat het jammer is dat Tradfri geen open API heeft en tot nu toe beperkt is in ligt functionaliteit vergeleken met Hue!
Erik1971 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:30:
[...]

Heb zelf Ikea lampen en een remote aan mijn Hue bridge gehangen (alleen dimbare lampen Ikea) en werkt voor mij ook gewoon naar behoren en idd is veel goedkoper!

Voor de gekleurde lampen (zowel kleur temperatuur als kleuren lampen) gebruik ik alleen Hue, omdat deze nu eenmaal beter samenwerken met Hue bridge!

Lees idd veel verhalen mbt stabiliteit Ikea Tradfri im combinatie met Tradfri bridge en Ikea app, maar daar kan ik niets van zeggen! Alleen dat het jammer is dat Tradfri geen open API heeft en tot nu toe beperkt is in ligt functionaliteit vergeleken met Hue!
Het ontbreken van een API is vrij eenvoudig uit te leggen: het ontwikkelen en bijhouden hiervan kost geld. Daarbij is er slechts een klein groepje die een API zullen gebruiken. De meeste die er veel meer gebruik van willen maken kijken eerder naar een oplossing zoals Zigbee2MQTT.

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Iemand hier ervaring met de minimale dimstand van Tradfri GU10 spots in vergelijking met Hue GU10 spots?
Ik zoek namelijk de slimme GU10 spot die het verste terug gedimd kan worden, maar heb zelf enkel Tradfri GU10 (warmwit) op dit moment.

• gysman11
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 08-04 21:42
de nieuwe gu10 spotjes van ikea (niet dus die met die losse ledjes erin) dimmen verder terug dan de oude. Maar ik las eerder al dat hue spotjes nog verder terug dimmen.

• Wii4all
  • Niet online
Wii4all schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:49:
[...]

Bedankt voor je feedback ik heb dat geprobeert een paar keer zelfs maar de lamp gaf geen kik de rest wel

Inmiddels bij de Ikea een lamp omgewisseld {die kwam uit een of andere reservedoos} alleen die wil na 6 keer aan het uit niet gaan knipperen ook het koppelen met de App /remote lukt me niet. Gelukkig zit de Ikea in de buurt maar leuk is anders

Ik had ook vis Twitter gevraagd wat te doen dit zou nagevraagd worden daar wacht ik nog op inhoudelijk antwoord, ik ben benieuwd wat ze daar aan gaan geven
Na 20 minuten klooien bij de Ikea gaven de medewerkers het daar ook op en kreeg ik een nieuw setje mee naar huis.

Thuisgekomen binnen 5 minuten alles gekoppeld en aan de praat gekregen.

Burp

• Erik1971
Toppe schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:25:
[...]

Het ontbreken van een API is vrij eenvoudig uit te leggen: het ontwikkelen en bijhouden hiervan kost geld. Daarbij is er slechts een klein groepje die een API zullen gebruiken. De meeste die er veel meer gebruik van willen maken kijken eerder naar een oplossing zoals Zigbee2MQTT.
Met open APi bedoel ik dat het dan ook voor andere partijen mogelijk wordt om apps te maken, ben je niet meer van Ikea afhankelijk! Er zijn wel apps die gebruik maken van protocol dat is gereversed enigineerd is, maar dat wordt niet officieel ondersteund!

Als je zelf aan de slag wil dan kun je idd met zoiets als een Raspberry Pi met een ZigBee module aan de gang gaan of een Hue brisge gebruiken ala je alleen maar verlichting wilt gebruiken!
Erik1971 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 19:55:
[...]

Met open APi bedoel ik dat het dan ook voor andere partijen mogelijk wordt om apps te maken, ben je niet meer van Ikea afhankelijk! Er zijn wel apps die gebruik maken van protocol dat is gereversed enigineerd is, maar dat wordt niet officieel ondersteund!

Als je zelf aan de slag wil dan kun je idd met zoiets als een Raspberry Pi met een ZigBee module aan de gang gaan of een Hue brisge gebruiken ala je alleen maar verlichting wilt gebruiken!
HomeKit. Kan gewoon met elke HomeKit app mijn Ikea lampen bedienen :+

• Erik1971
Toppe schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 19:58:
[...]

HomeKit. Kan gewoon met elke HomeKit app mijn Ikea lampen bedienen :+
Klopt inderdaad en natuurlijk heb je ook nog Google Home!

Wilde eigenlijk nog zeggen, dan kun je niet bij alle features, wat bij Hue idd klopt, maar voor Ikea kun je dan al meer dan met standaard app...
Erik1971 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 20:11:
[...]

Klopt inderdaad en natuurlijk heb je ook nog Google Home!

Wilde eigenlijk nog zeggen, dan kun je niet bij alle features, wat bij Hue idd klopt, maar voor Ikea kun je dan al meer dan met standaard app...
De ontwikkelaars van dr Trådfri app moeten zich schamen, de kwaliteit van de app en de daarbij horende mogelijkheden zijn gewoon dom. Er is over een aantal zaken niet nagedacht. Maar, de laatste tijd wordt hij steeds beter dus we houden hoop.

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

V: Is er ook een schakelbaar stopcontact?
A: Ja, dat is er! Je kan een 'outlet' mét en zonder afstandsbediening kopen, beide versies zijn tevens bedienbaar via de app/hub/bridge

Heb Domoticz draaien, en die Ikea gateway gekocht. Maar na 2-3uur kudten krijg ik geen contact. How da fck link je die socket aan gateway, en vervolgens aan domoticz of Alexa?

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• wvanommen
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 08-04 22:11
himlims_ schreef op zondag 9 februari 2020 @ 23:25:
V: Is er ook een schakelbaar stopcontact?
A: Ja, dat is er! Je kan een 'outlet' mét en zonder afstandsbediening kopen, beide versies zijn tevens bedienbaar via de app/hub/bridge

Heb Domoticz draaien, en die Ikea gateway gekocht. Maar na 2-3uur kudten krijg ik geen contact. How da fck link je die socket aan gateway, en vervolgens aan domoticz of Alexa?
Zoals het door IKEA ontworpen is:
Altijd via een afstandsbediening, je hebt er bij IKEA minimaal 1 nodig.
Je koppelt de afstandsbediening aan de hub, het apparaat aan de afstandbediening.

• Osiris
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Nou, mijn Tradfri stopcontact kon ik gewoon in 1x zonder tussenkomst van een afstandsbediening koppelen aan m'n Conbee stick. Is dat een beperking van de Ikea hub dan ofzo? Want het is overduidelijk dus geen beperking van het stopcontact zelf, aangezien het hier werkt :P

In 1e instantie koppelde hij hier ook niet, maar toen heb ik Conbee aan het luisteren naar een nieuwe lamp gezet en heb ik het stopcontact een harde reset (10+ sec het pinnetje aan de boven/onderkant inhouden o.i.d.) gegeven en voila.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Osiris schreef op maandag 10 februari 2020 @ 07:16:
Nou, mijn Tradfri stopcontact kon ik gewoon in 1x zonder tussenkomst van een afstandsbediening koppelen aan m'n Conbee stick. Is dat een beperking van de Ikea hub dan ofzo? Want het is overduidelijk dus geen beperking van het stopcontact zelf, aangezien het hier werkt :P

In 1e instantie koppelde hij hier ook niet, maar toen heb ik Conbee aan het luisteren naar een nieuwe lamp gezet en heb ik het stopcontact een harde reset (10+ sec het pinnetje aan de boven/onderkant inhouden o.i.d.) gegeven en voila.
samsung heeft ook took waarbij (zo lees ik op Reddit) stopcontact direct te linken is zonder schakelaar.
Heb al jaren geen knop fysiek meer bedient thuis, ging er vanuit dat die dus ook niet nodig heb... voor koppelen.
De zooi thuis is Gina Alexa/domoticz aan te sturen, begreep dat Ikea prul ook geschikt was daarvoor (plug-in is ingeladen, maar timed out op gateway)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Osiris schreef op maandag 10 februari 2020 @ 07:16:
Het is niet zozeer een beperking van de Trådfri hub, maar een fundamenteel verschil in design van het systeem wanneer je 't vergelijkt met Hue.

Bij Hue gaat alles altijd via de Bridge, als die er is. Bij Trådfri gaat alleen input vanuit de app via de hub, signalen van remotes/sensors gaan direct naar de devices.

I like bacon!

• Koekkie75
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 07-04 17:45
Even een vraagje.
Het klopt toch dat een lamp na een reset 1x hoort te knipperen? Ik heb nu al meerdere lampen, maar die blijven na een reset zachtjes flikkeren.

• Schweino
  • Laatst online: 11-03 21:30
gysman11 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:44:
de nieuwe gu10 spotjes van ikea (niet dus die met die losse ledjes erin) dimmen verder terug dan de oude. Maar ik las eerder al dat hue spotjes nog verder terug dimmen.
Kan iemand dit bevestigen? Ik ben ook op zoek naar degene die het verst dimt (nachtlampje functie).

• ctuxboy
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 10-03 00:31
Vraagje: zijn hier gebruikers die ervaring hebben met de Ikea Float verlichting?
Ik vroeg me af of het rechthoekig model voldoende licht geeft voor een woonkamer. (Voor de living waar de tv staat mag het licht iets minder 'sterk' zijn.)
Momenteel heb ik 2 bulbs die elk 806lm geven en dit geeft in ieder geval voldoende licht in onze eetkamer, de rechthoekige Float zou 2200lm geven, maar de lichtsterkte is eerder verdeeld (denk ik), dus zou die 2200lm voldoende zijn voor een eetkamer of bureau?
Laatst las ik een artikel dat voor een eetkamer beter 3000lm en meer wordt aangeraden, maar waar zit de logica met de 2 bulbs die 'amper' 806lm geven elk die echt wel voldoende licht uitstralen?

[Voor 6% gewijzigd door ctuxboy op 11-02-2020 00:30]

• Schweino
Ik heb geen ervaring met de floalt maar heb wel 6x de nymane in huis (2000 lm) en die geeft echt een hele klap licht. Ik zou zeggen meer dan voldoende voor een eetkamer of bureau.

https://www.ikea.com/nl/n...dlamp-antraciet-90415095/

• Sa.Tan
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 09:45
Mede door dit topic ben ik enthousiast geraakt voor een set rolgordijnen, de hub en een lampen set. Ik ben nog helemaal nieuw in deze materie en heb alles uitgestald op de achter tafel en aan de slag gegaan. Zoals hier vermeld eerst geüpdatet en de accu's opgeladen.
Nu zijn er echter een paar dingen die ik niet voor elkaar krijg;
Eerst de lampen set geïnstalleerd, ging mij goed af en als slaapkamer ingesteld, daarna de rolgordijnen, voor dezelfde slaapkamer. Echter wordt die steevast in een nieuwe kamer gezet, hoe krijg ik die in vredesnaam in dezelfde kamer als de lampen set?
Ook krijg ik google assistent ( met spraak) aan het werk? Home app, Ikea app aangewezen, maar assistent laat mij steevast met het commando "doe gordijnen open", de site van Ikea zien. Ik kom hier niet uit met beide problemen, zal de leeftijd wel zijn. 8)7

• com2,1ghz
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 10:10
ik ben helemaal klaar met Tradfri meuk. Zoveel problemen. De app die telkens geen connectie heeft terwijl ik op de Wifi zit. Afstandsbedieningen die niet/traag reageren.
Kleurtinten die opeens anders worden van een setje spotlichten. Of dat er eentje uit blijft.
De wake up programmering die niet altijd reageert. Afstandsbedieningen die opeens niet meer gekoppeld zijn.

• blazez
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 11-03 19:38
Sa.Tan schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:38:
Mede door dit topic ben ik enthousiast geraakt voor een set rolgordijnen, de hub en een lampen set. Ik ben nog helemaal nieuw in deze materie en heb alles uitgestald op de achter tafel en aan de slag gegaan. Zoals hier vermeld eerst geüpdatet en de accu's opgeladen.
Nu zijn er echter een paar dingen die ik niet voor elkaar krijg;
Eerst de lampen set geïnstalleerd, ging mij goed af en als slaapkamer ingesteld, daarna de rolgordijnen, voor dezelfde slaapkamer. Echter wordt die steevast in een nieuwe kamer gezet, hoe krijg ik die in vredesnaam in dezelfde kamer als de lampen set?
Ook krijg ik google assistent ( met spraak) aan het werk? Home app, Ikea app aangewezen, maar assistent laat mij steevast met het commando "doe gordijnen open", de site van Ikea zien. Ik kom hier niet uit met beide problemen, zal de leeftijd wel zijn. 8)7
Zeker weten doe ik het niet met rolgordijnen , maar binnen de Ikea app moet je de term “kamer” niet zien als een fysieke ruimte, maar als groepsnaam voor een set die door 1 of 2 schakelaars bediend worden.
Het kan dus prima zijn dat je in 1 fysieke ruimte meerdere Ikea “kamers” hebt omdat de lampen aan de voorkant anders geschakeld worden dan de achterkant (met een andere schakelaar of alleen maar automatisch met een app omdat ze juist niet op die schakelaar moeten reageren).
Dus (vermoedelijk) als de rolgordijn een eigen schakelaar heeft, zal deze in een andere Ikea “kamer” staan dan de lampen in dezelfde fysieke ruimte.

• ctuxboy
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 10-03 00:31
Schweino schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 07:10:
Ik heb geen ervaring met de floalt maar heb wel 6x de nymane in huis (2000 lm) en die geeft echt een hele klap licht. Ik zou zeggen meer dan voldoende voor een eetkamer of bureau.

https://www.ikea.com/nl/n...dlamp-antraciet-90415095/
Bedankt om je ervaring te melden hierover, dit helpt ons beter onze keuze te maken. Vind het zo moeilijk zeker als je bepaalde artikelen leest hoeveel lumen je nodig hebt voor bepaalde plaatsten in huis. In de Ikea zelf is dit moeilijk te 'testen' door alle ander verlichting in de buurt 8)7

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

com2,1ghz schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:45:
ik ben helemaal klaar met Tradfri meuk. Zoveel problemen. De app die telkens geen connectie heeft terwijl ik op de Wifi zit. Afstandsbedieningen die niet/traag reageren.
Kleurtinten die opeens anders worden van een setje spotlichten. Of dat er eentje uit blijft.
De wake up programmering die niet altijd reageert. Afstandsbedieningen die opeens niet meer gekoppeld zijn.
idem, heb t werkend -eindelijk-, maar is totaal niet vergelijkbaar met hue (qua usability, en quality)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• robertwebbe
Sa.Tan schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:38:
Ik heb hetzelfde. Zou ze ook het liefst in dezelfde "kamer" willen hebben. Ik hoop dat IKEA dit in een toekomstige update nog gaat fixen.
Zie je in de Google Home app al je apparaten staan?
https://live.staticflickr.com/65535/49520783261_080ba7c03f.jpg

[Voor 15% gewijzigd door robertwebbe op 11-02-2020 14:06]

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 10:16

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

robertwebbe schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:06:
Ik heb hetzelfde. Zou ze ook het liefst in dezelfde "kamer" willen hebben.
Hoe bedoel je dat precies ? Ik heb meerdere ruimtes met daarin één of meerdere rolluiken en/of gordijnen en home's, ik kan gewoon doe rolluik dicht of doe gordijn dicht en dan gaat alleen de rolluiken/gordijnen in de betreffende ruimte dicht. Zolang je de naamgeving maar correct doorvoert gaat dat prima.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• robertwebbe
@DukeBox Ik bedoelde het overzicht van alle apparaten in de IKEA Home Smart app, je kunt nu niet de lampen en rolgordijnen in dezelfde kamer zetten.

• Sa.Tan
@robertwebbe ,
ben nu nog aan het stoeien, gelukkig gingen de gordijnen instellingen van een leien dakje op de tafel hier. Daarna opgehangen, hoogte ingesteld en alles zover klaar. Ik ga me nu verdiepen in de automatisering van het verlichten en verduisteren.
Ben nog voor de rest nog een echte leek en wat jij vraagt in google home zie ik (nog) niet, alleen de gordijnen met een instel wieltje erin.
Heb ook nog maar 1 jaar een smartphone :o , maar vind dit stoeien wel geinig. Met wat hulp natuurlijk. :+

• gysman11
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 08-04 21:42
Schweino schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:43:
[...]

Kan iemand dit bevestigen? Ik ben ook op zoek naar degene die het verst dimt (nachtlampje functie).
Nachtlampje functie as in "lampje op de gang de hele nacht aan"? Da's denk ik best een boel licht (tradfri). Het is veel meer dan zo'n kinder nachtlampje wat je in een stopcontact klikt...

• Sa.Tan
Heb inmiddels mijn lamp en gordijnen toegevoegd aan Home App en nu werkt assistent inderdaad. Plaatjes hier maken veel duidelijk, dank!
Is de hub ook nog plaats gevoelig of maakt dit in mijn netwerk niets uit?

• robertwebbe
@Sa.Tan Ja, niet vlaknaast je router en het liefst hoog.

• Greenisthebest
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 01:21
com2,1ghz schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:45:
Al een Hue hub geprobeerd? ;)

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
robertwebbe schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:14:
Haha die van mij staat tegen de router aan, in een hoek van de kamer op de grond _O-

Onbewust overigens, dus je zou best gelijk kunnen hebben. Ik ondervind geen problemen in elk geval.

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 10:29
B-Real schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:04:
[...]

Haha die van mij staat tegen de router aan, in een hoek van de kamer op de grond _O-

Onbewust overigens, dus je zou best gelijk kunnen hebben. Ik ondervind geen problemen in elk geval.
Hier zit de hub ook tegen de router aan, krijgt zelfs voeding van de router 👌

Loopt nu sinds update echt perfect en zelfs HomeKit werkt nu superstrak.
robertwebbe schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:14:
Hahaha, ligt hier allemaal naast elkaar in een kist achter de bank. Nooit problemen.

• PalingDrone
kneusteun schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:42:
[...]

Hier zit de hub ook tegen de router aan, krijgt zelfs voeding van de router 👌

Loopt nu sinds update echt perfect en zelfs HomeKit werkt nu superstrak.
Hier staan ze ook naast elkaar en 0 problemen met de verbinding.
Ik vroeg mij ook al af of ik de USB poort van de Fritz!box niet kon gebruiken voor de voeding van de hub, dat scheelt namelijk weer een adapter in de netstroom.

DnB is Liquid

• Merwede
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 23:12
PalingDrone schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:22:
[...]

Hier staan ze ook naast elkaar en 0 problemen met de verbinding.
Ik vroeg mij ook al af of ik de USB poort van de Fritz!box niet kon gebruiken voor de voeding van de hub, dat scheelt namelijk weer een adapter in de netstroom.
Ik heb hem in de meterkast hangen naast de Synology. De voeding krijgt hij van de Fritzbox, die hang daar onder. Geen probleem tot nu toe.

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

nieuws: IKEA-Snelkoppelknop voor instellen van scènes verschijnt in Nederland...

Weet iemand wat hiermee gebeurd is? Heb ze nooit op voorraad gezien maar nu helemaal onvindbaar op de site.

edit: uitgesteld dus

[Voor 11% gewijzigd door Gunner op 12-02-2020 12:48]

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Erik1971
Merwede schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:36:
[...]

Ik heb hem in de meterkast hangen naast de Synology. De voeding krijgt hij van de Fritzbox, die hang daar onder. Geen probleem tot nu toe.
Nu niet, omdat voor Tradfri de controllers (dimmers en sensors) rechtstreeks de lampen/gordijnen/plugs bedienen, zonder tussen komst van de bridge (dus niets terug zenden naar bridge).

Bij Philips Hue waar alles via bridge gaat, controllers sturen bericht naar bridge en deze bepaald wat er mee gebeurt, gaat het wel fout, dit komt omdat zenden altijd goed gaat ook al zit de Wifi Router er vlak naast, maar ontvangen van inkomende ZigBee berichten gaat dan niet meer, zeker wanneer je een film aan het streamen bent (spreek uit ervaring), vandaar advies om minimaal 50 cm afstand te houden tussen bridge en router (kanaal wijzigen heeft geen zin).

Maar zolang Ikea Tradfri bridge niets hoeft te ontvangen van controllers, om lampen aan en uit te zetten, gaat het goed. Maar mocht Ikea besluiten om voor zelfde oplossing als Hue te kiezen, dan onthoud dat je de bridge 50cm verderop moet plaatsen ;)

Update: was software update van lampen en controllers vergeten, die hebben bij Tradfri wel last van Wifi router die te dicht op bridge staat, nu zie je dit niet direct, maar als updaten erg lang lijkt te duren of gewoon niet lukt, dan afstand vergroten!

[Voor 9% gewijzigd door Erik1971 op 12-02-2020 09:12]

• Schweino
gysman11 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:48:
[...]

Nachtlampje functie as in "lampje op de gang de hele nacht aan"? Da's denk ik best een boel licht (tradfri). Het is veel meer dan zo'n kinder nachtlampje wat je in een stopcontact klikt...
Ja, dat is idd de use case. Ik heb in mijn hal beneden en overloop boven in totaal 16x tradfri GU10 wit hangen die ik 's nachts om en om laat branden op de laagste stand. Qua felheid is het te doen maar zou ze liever nog een tandje minder fel willen hebben.

• Schweino
Dat helpt niet altijd is mijn ervaring. Ik heb een hue hub met daarop zo'n 30 Hue lampen en 18 tradfri lampen en merk dat de tradfri lampen een stuk inconsistenter reageren. Ze gaan soms niet aan of uit of op een afwijkende dimstand bijvoorbeeld. Dit issue heb ik niet bij mijn Hue lampen.

• Segafreak83
Schweino schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 23:30:
[...]

Ja, dat is idd de use case. Ik heb in mijn hal beneden en overloop boven in totaal 16x tradfri GU10 wit hangen die ik 's nachts om en om laat branden op de laagste stand. Qua felheid is het te doen maar zou ze liever nog een tandje minder fel willen hebben.
Is het niet makkelijker om een motion sensor op te hangen?

• PalingDrone
Erik1971 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 23:01:
[...]

Nu niet, omdat voor Tradfri de controllers (dimmers en sensors) rechtstreeks de lampen/gordijnen/plugs bedienen, zonder tussen komst van de bridge (dus niets terug zenden naar bridge).

Bij Philips Hue waar alles via bridge gaat, controllers sturen bericht naar bridge en deze bepaald wat er mee gebeurt, gaat het wel fout, dit komt omdat zenden altijd goed gaat ook al zit de Wifi Router er vlak naast, maar ontvangen van inkomende ZigBee berichten gaat dan niet meer, zeker wanneer je een film aan het streamen bent (spreek uit ervaring), vandaar advies om minimaal 50 cm afstand te houden tussen bridge en router (kanaal wijzigen heeft geen zin).

Maar zolang Ikea Tradfri bridge niets hoeft te ontvangen van controllers, om lampen aan en uit te zetten, gaat het goed. Maar mocht Ikea besluiten om voor zelfde oplossing als Hue te kiezen, dan onthoud dat je de bridge 50cm verderop moet plaatsen ;)
Daar ben ik het iig in mijn situatie niet mee eens, ik zal nog eens gaan testen tijdens streamen maar hier bedienen we de lampen voornamelijk met de app (buiten de timers) en dat gaat gewoon goed.
Zelfs met de netwerkkabel en 5V powercord om/in de hub gewikkeld als kabelspaghetti reductie.

DnB is Liquid

• Schweino
Segafreak83 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 07:30:
[...]

Is het niet makkelijker om een motion sensor op te hangen?
Hoe maakt dat de lampen minder fel?

En met een motion sensor gaan de lampen alleen aan bij detectie van beweging terwijl mijn doel een nachtlampje is (ik heb kleine kinderen die 's nachts graag een klein beetje licht zien op de gang).

• Erik1971
PalingDrone schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 08:47:
[...]

Daar ben ik het iig in mijn situatie niet mee eens, ik zal nog eens gaan testen tijdens streamen maar hier bedienen we de lampen voornamelijk met de app (buiten de timers) en dat gaat gewoon goed.
Zelfs met de netwerkkabel en 5V powercord om/in de hub gewikkeld als kabelspaghetti reductie.
Dat is ook wat ik met mijn verhaal bedoelde bij tradfri zul je met bedienen lampen vanuit app en/of remote/sensor geen last hebben van het feit dat je bridge tegen je router aan staat!

Alleen met software updates, omdat de lampen/controllers (zigbee) met bridge communiceren om de update op te halen en dat lukt niet als bridge geen berichten kan ontvangen als wifi alle inkomende zigbee weg drukt!

• PalingDrone
Erik1971 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:18:
[...]

Dat is ook wat ik met mijn verhaal bedoelde bij tradfri zul je met bedienen lampen vanuit app en/of remote/sensor geen last hebben van het feit dat je bridge tegen je router aan staat!

Alleen met software updates, omdat de lampen/controllers (zigbee) met bridge communiceren om de update op te halen en dat lukt niet als bridge geen berichten kan ontvangen als wifi alle inkomende zigbee weg drukt!
De app praat toch alleen maar met de hub? Niet met individuele schakelaars of lampen.
Wat snap ik nu precies niet? Zigbee wat de hub niet kan bereiken?
Dan zou er toch ook geen statusverandering van Zigbee aan de hub doorgegeven kunnen worden lijkt mij.
(Ik leg hem rustig 50cm verderop mocht dat nodig zijn, maar wil wel graag snappen waarom ;) )

[Voor 20% gewijzigd door PalingDrone op 12-02-2020 09:44]

DnB is Liquid

• Erik1971
PalingDrone schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:38:
[...]

De app praat toch alleen maar met de hub? Niet met individuele schakelaars of lampen.
Wat snap ik nu precies niet? Zigbee wat de hub niet kan bereiken?
Dan zou er toch ook geen statusverandering van Zigbee aan de hub doorgegeven kunnen worden lijkt mij.
(Ik leg hem rustig 50cm verderop mocht dat nodig zijn, maar wil wel graag snappen waarom ;) )
Klopt je app praat met bridge en deze stuurt de lampen aan!
En status weet ik niet of en hoe vaak de bridge deze van de lampen ophaalt of alleen in app bij houd?

Maar wellicht moet ik even toelichten wat er fout gaat wanneer twee 2,4Ghz devices naast elkaar liggen!

Wat er gebeurt met RF is dat het signaal dat wordt uitgezonden over x centimeters (hangt van antenne design af, normaal 30-40 cm) het signaal niet stabiel op 1 frequentie (kanaal) zit maar over meerdere kanalen uitzend! En aan gezien Wifi met meer vermogen zend dan ZigBee is de kans erg groot dat binnenkomende ZigBee berichten worden weg gedrukt (zit een aantal retries op), met gevolg dat berichten van lamp of senor/switch niet aankomen bij de Ikea brdige! Met het zenden van ZigBee berichten door Ikea bridge gebeurt hetzelfde maar omdat Wifi zo dicht bij staat hoort deze de bridge wel en stopt deze even om bericht door bridge te laten versturen en visa versa!

Hop dat het nu duidelijker is!

• PalingDrone
Erik1971 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:02:
[...]

Klopt je app praat met bridge en deze stuurt de lampen aan!
En status weet ik niet of en hoe vaak de bridge deze van de lampen ophaalt of alleen in app bij houd?

Maar wellicht moet ik even toelichten wat er fout gaat wanneer twee 2,4Ghz devices naast elkaar liggen!

Wat er gebeurt met RF is dat het signaal dat wordt uitgezonden over x centimeters (hangt van antenne design af, normaal 30-40 cm) het signaal niet stabiel op 1 frequentie (kanaal) zit maar over meerdere kanalen uitzend! En aan gezien Wifi met meer vermogen zend dan ZigBee is de kans erg groot dat binnenkomende ZigBee berichten worden weg gedrukt (zit een aantal retries op), met gevolg dat berichten van lamp of senor/switch niet aankomen bij de Ikea brdige! Met het zenden van ZigBee berichten door Ikea bridge gebeurt hetzelfde maar omdat Wifi zo dicht bij staat hoort deze de bridge wel en stopt deze even om bericht door bridge te laten versturen en visa versa!

Hop dat het nu duidelijker is!
Jup, tnx!
Nou is het gebruikte wifi netwerk hier in huis 5Ghz dus dat zou het uitblijven van problemen ook kunnen verklaren realiseer ik mij nu...

DnB is Liquid

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 08:41
Wellicht interessante info uit de Ikea Tradfri AMA ("Ask Me Anything") sessie op Reddit:

https://www.reddit.com/r/..._session_what_we_learned/

Als je de hele thread doorleest zitten er sowieso nog interessante dingen in.
https://www.reddit.com/r/...team_we_are_live/?sort=qa

Hier alvast een statement over de laatste update met als gevolg dat lampen niet meer aan zouden gaan met een schakelaar:
The bulb behaviour (in some bulbs) was not exactly intended to be honest. This is a question that comes up a lot. Our intention is for the bulb to return to the latest ON state after a power toggle, the reason for this is safety; If there is an event and someone needs light the light switch should ALWAYS turn on the light, we can't assume that a user will have acces to the app or a remote. Right now a factory reset of the effected bulb should revert it to the old (intended) behaviour and we will push out a fix to this. We have taken feedback and will look into if we can make this a user option.

[Voor 83% gewijzigd door Hopjesvla79 op 12-02-2020 12:20]

• eddemans
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 06-04 12:47
Schweino schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 23:35:
[...] Ik heb een hue hub met daarop zo'n 30 Hue lampen en 18 tradfri lampen en merk dat de tradfri lampen een stuk inconsistenter reageren. Ze gaan soms niet aan of uit of op een afwijkende dimstand bijvoorbeeld. Dit issue heb ik niet bij mijn Hue lampen.
Dat komt omdat IKEA een iets afwijkende aansturing heeft geïmplementeerd waardoor je niet in één commando de kleur/tint en de brightness kunt aanpassen. Hue doet stuurt juist commando's die beide parameters bevatten, waardoor je Trådfri lampen willekeurig òf de gewenste kleur/tint òf de gewenste brightness krijgen, maar niet beide. Dat is echt superirritant.

Bron:
https://iconnecthue.com/supported-devices/#Ikea

• Segafreak83
Schweino schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:08:
[...]

Hoe maakt dat de lampen minder fel?

En met een motion sensor gaan de lampen alleen aan bij detectie van beweging terwijl mijn doel een nachtlampje is (ik heb kleine kinderen die 's nachts graag een klein beetje licht zien op de gang).
Minder fel is maar 1 oplossing: Hue

Ah, op die manier. Ik vond het apart dat je die 16 (!) lampen om en om aan liet gaan, vandaar dat ik dacht, pak een motion sensor, dan gaat maar 1 of 2 lampen aan, indien nodig ;).

• winDOS
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 10:02

winDOS

6.22

Hopjesvla79 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:10:
Wellicht interessante info uit de Ikea Tradfri AMA ("Ask Me Anything") sessie op Reddit:

Hier alvast een statement over de laatste update met als gevolg dat lampen niet meer aan zouden gaan met een schakelaar:

[...]
Q2: Will it be possible to trigger scenes with sunrise/sunset?

A: Triggering timers using sunrise/sunset should come very soon..... Keep the faith!
Yesssss, eindelijk.

C:\>Signature.bat

• PalingDrone
Dat is wel hetgeen ik het meest naar uitkijk, eindelijk echt "smart" ipv een veredelde schakelklok.

DnB is Liquid

• Schweino
Segafreak83 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:47:
[...]

Minder fel is maar 1 oplossing: Hue
Is dat zo? Ik begreep dat de nieuwe GU10 spots van IKEA ook verder kunnen dimmen dan de oude. Ik ben dus op zoek naar iemand die dit kan bevestigen.
Hopjesvla79 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:10:

[...]
Wat ze ook doen (en zeker bij nieuwe hardware) is één ding zeker: Ze stellen het uit.

Ik begrijp Ikea hierin niet, ze brengen met regelmaat producten op de markt om vervolgens tot de conclusie te komen dat dé update niet op tijd klaar is. Publiceer dan pas als het product er echt klaar voor is. De HomeKit ondersteuning heeft ook een jaar geduurd ofzo. Belachelijk :+

Edit: De laatste update zorgt opnieuw voor een lamp die spontaan aan en uit gaan. Geen enkele lamp heeft er last van behalve de lamp waarop een AB gekoppeld zit.

[Voor 7% gewijzigd door Toppe op 12-02-2020 21:11]

• Erik1971
Schweino schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 18:27:
[...]

Is dat zo? Ik begreep dat de nieuwe GU10 spots van IKEA ook verder kunnen dimmen dan de oude. Ik ben dus op zoek naar iemand die dit kan bevestigen.
Heb de laatste GU10 spots in gebruik naast mijn Hue lampen en ze dimmen net ze ver als de Hue White, maar niet zo ver als de luxere Hue lampen (ambiance en color)!

Maar is een significante verbetering ten opzichte van eerste generatie Ikea lampen (heb daarvan een e27 en die dimt zo slecht dat deze naar de gang is verbannen en altijd aangaat op minimale dim stand en dan nog te veel licht geeft)!

• Merwede
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 23:12
Erik1971 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 23:01:
[...]

Update: was software update van lampen en controllers vergeten, die hebben bij Tradfri wel last van Wifi router die te dicht op bridge staat, nu zie je dit niet direct, maar als updaten erg lang lijkt te duren of gewoon niet lukt, dan afstand vergroten!
Bediening via de App en Google home gaat goed. Update geen enkel probleem. Bij de laatst update ook. Na de check of er een update was kreeg de een na de andere lamp achter elkaar een update.

• pierregielen64
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 29-03 20:48
Probleem: nieuwe lampen die ik aan de Tradfri Gateway toevoeg, verschijnen niet in Google Home (ook niet na opnieuw integreren in de Home App).

Na wat experimenteren met Domoticz en Pizigate om Tradfri lampen rechtstreeks te besturen, heb ik nu ook de Gateway geinstalleerd en deze zowel aan Domoticz als aan Google Assistant gekoppeld, zodat mijn huisgenoten ze ook via spraak kunnen besturen.

Na de succesvolle initiële installatie heb ik nog enkele nieuwe lampen aan de Gateway toegevoegd, die netjes in Domoticz verschijnen, maar niet in Google Assistant. Ik heb de koppeling in de Google Home app opnieuw geactiveerd, dat werkt niet. Hem helemaal verwijderd en opnieuw gekoppeld. Werkt ook niet. Tussendoor de telefoon gereset. Nada, de nieuwe apparaten worden niet door Gateway doorgegeven (wat ik niet denk, want Domoticz ziet ze wel meteen) of niet door Google Home ingelezen. Iemand een idee?

• Erik1971
Merwede schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 00:24:
[...]

Bediening via de App en Google home gaat goed. Update geen enkel probleem. Bij de laatst update ook. Na de check of er een update was kreeg de een na de andere lamp achter elkaar een update.
Zo lang je niet 24/7 films en series over je WIFI netwerk streamt gaat updaten wel goed komen ;)

[Voor 4% gewijzigd door Erik1971 op 13-02-2020 13:14]

Pagina: 1 ... 79 80 81 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True