Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-03 11:23
Helaas wel een kwaliteits-puntje bij de GU10.
Die oude witte wilden nog wel eens heel zachtjes knipperen (1 van de ledjes in de spot).

Wij hebben nu een groot aantal van die nieuwe GU10's. De kinderen werden direct helemaal gek van het gepiep, zij hebben beter oren denk ik.
Ze piepen niet allemaal en niet altijd, maar nogal irritant inderdaad.
Ik heb een aantal spots meerdere keren geretourneerd en nieuwe gehaald, nu is het wel stil.
Meelobee schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 08:47:
Ik heb een 3-tal van deze GU10 spots gekocht voor in een armatuur in de gang.
Echter is er een hele irritante hoge pieptoon te horen als ze uit worden gezet via een app (hue/home assistant) De piep valt weg zodra ik de stroom er helemaal af haal.
Is dit een vaker voorkomend probleem, of heb ik gewoon pech met 3 'slechte' spots?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:30
Zie net op reddit dat er een nieuwe release note is uitgebracht:
https://ww8.ikea.com/ikea...otes/releasenotesltd.html

Release Version: 1.11.2
New features and changes in Accessories:
Wireless Dimmer V-2.3.028.
Device upgraded with ZB3.0.
WS 1.0 (E14, E27, GU10) V-2.3.007.
Devices are upgraded with ZB3.0.
WS 2.0 opal bulb V-2.0.023.
Improvement ImageID updated in attribute.
Improvement factory reset time is aligned with existing devices.

New features and changes in Gateway: 1.10.28
Support for blinds in Apple HomeKit
Support for renaming timers
SONOS and Sound controller enhancements
Connectivity improvements
Production issues fixing

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-05 11:18
robertwebbe schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:51:
@FRanatic Waar woon je ongeveer? Wellicht kan een Tweaker je helpen.
Bedankt voor de suggestie. Ik ga eerst nog een laatste poging wagen met de tip hieronder.
Anoniem: 1294558 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:10:
[...]
Houd je de lamp wel tegen de Hub aan? Ik koppel mijn lampen door ze er echt fysiek tegenaan te houden. En ik neem aan dat lampen die je nu koopt echt wel de firmware heeft die op Hue kan functioneren. Ik heb niets eens een Ikea Hub en heb nog nooit iets geupdate.
Dat was ook mijn aanname, m.b.t. de fw op de lampen die nu verkocht worden.
Ik ga straks nog eens een poging doen met de lamp tegen de hub aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-06 14:24
Bo0bz schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 12:53:
Zie net op reddit dat er een nieuwe release note is uitgebracht:
https://ww8.ikea.com/ikea...otes/releasenotesltd.html

.....
...
OH YES!! *O* *O* *O* *O*

Eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:37
@Bo0bz Deze was op 3 januari al aangekondigd: nieuws: IKEA begint met verspreiding van HomeKit-ondersteuning voor slimme ro...

Deze was eerst alleen in de US beschikbaar. Heeft iemand hem al (in Nederland zonder VPN) kunnen binnenhalen? Zit nog op het werk dus kan zelf niet checken op updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-06 22:21
fijn, eindelijk een update. Hopelijk een (grote) verbetering ivm de HomeKit problemen de laatste tijd.

Ik zie echter bij deze versie 1.11.2 staan. Mijn hub geeft nog versie 1.9.27 aan. Als ik op “controleer op updates” klik blijft er staan dat alles up to date is.
Als 1.11 binnenkort uitkomt, dan zou er in theorie toch ook een 1.10 moeten zijn ?

Edit, ik zie in de release notes idd wel een 1.10 staan uiteraard. Maar waarom ziet de app deze nieuwe versies dan niet?

[ Voor 11% gewijzigd door blazez op 16-01-2020 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
blazez schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:07:
[...]

fijn, eindelijk een update. Hopelijk een (grote) verbetering ivm de HomeKit problemen de laatste tijd.

Ik zie echter bij deze versie 1.11.2 staan. Mijn hub geeft nog versie 1.9.27 aan. Als ik op “controleer op updates” klik blijft er staan dat alles up to date is.
Als 1.11 binnenkort uitkomt, dan zou er in theorie toch ook een 1.10 moeten zijn ?

Edit, ik zie in de release notes idd wel een 1.10 staan uiteraard. Maar waarom ziet de app deze nieuwe versies dan niet?
De Release Version: 1.11.2 is de update van de app, die zit nu op 1.11.0 bij mij.
De hub krijgt 1.10.28 maar heb hem zelf ook nog niet binnen (ben nu op het werk). Schijnt wel te werken met een VPN op US lees ik hier boven in de reactie van @robertwebbe

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
Vanmorgen stond er een item op iculture over dit onderwerp, hier wordt juist gesteld dat deze update verder is uitgesteld omdat US gebruikers problemen krijgen in HomeKit na deze update.

https://www.iculture.nl/n...dijnen-uitgesteld-europa/

Ik vermoed dus dat we nog een aantal weken geduld zullen moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-06 18:14
Slonzo schreef op zondag 5 januari 2020 @ 11:45:
Zagen jullie de nieuwe snelkoppelknop al?

[...]

Volgens de handleiding werkt hij énkel via de Tradfri Hub, en kan je dus niets rechtstreeks koppelen. Verder is hij single-click only, dus géén dubbelklik of hold-functie.

[...]

Zie hierboven ;)
Yes thnx! Maar deze kan ik niet inbouwen ipv een gira schakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-05 11:18
FRanatic schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:23:
[...]

Bedankt voor de suggestie. Ik ga eerst nog een laatste poging wagen met de tip hieronder.

[...]

Dat was ook mijn aanname, m.b.t. de fw op de lampen die nu verkocht worden.
Ik ga straks nog eens een poging doen met de lamp tegen de hub aan.
Gelukt!
Door de "touchlink" optie in de Hue Essentials app te gebruiken en de lampen tegen de Bridge aan te houden kon ik ze aanmelden.
Vanzelfsprekend zijn ze nu ook zichtbaar in de Hue app.
Bedankt voor het meedenken en de tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1294558

FRanatic schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:03:
[...]

Gelukt!
Door de "touchlink" optie in de Hue Essentials app te gebruiken en de lampen tegen de Bridge aan te houden kon ik ze aanmelden.
Vanzelfsprekend zijn ze nu ook zichtbaar in de Hue app.
Bedankt voor het meedenken en de tips!
Damned. I am good! 8)

Fijn dat ik je blij heb kunnen maken. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1294558 op 17-01-2020 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Iemand de nieuwe shortcut-knop al geprobeerd? Ben benieuwd of deze ook Homekit-scenes/apparaten kan triggeren.

https://www.ikea.com/nl/n...lkoppelknop-wit-40356381/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Ligt die al in de winkels dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06 21:43

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Ik heb iets raars... geen enkele remote werkt meer.. We gebruiken ze ook nooit, maar moet nu een slimme stekker koppelen.

Batterij vervangen, 4x pair knop ingedrukt maar er gebeurd helemaal niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 17:35

bonzz.netninja

Niente baffi

DutchHammer schreef op zondag 19 januari 2020 @ 10:40:
Ik heb iets raars... geen enkele remote werkt meer.. We gebruiken ze ook nooit, maar moet nu een slimme stekker koppelen.

Batterij vervangen, 4x pair knop ingedrukt maar er gebeurd helemaal niks...
En als je het knopje ingedrukt houd bij een slimme lamp, gaat de lamp dan wel knipperen?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 17-06 17:35

bonzz.netninja

Niente baffi

stok schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 15:29:
Iemand de nieuwe shortcut-knop al geprobeerd? Ben benieuwd of deze ook Homekit-scenes/apparaten kan triggeren.

https://www.ikea.com/nl/n...lkoppelknop-wit-40356381/
De beschrijving die ik las had het over alleen tradfri apparaten in de tradfri hub, scenes dus

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06 21:43

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

bonzz.netninja schreef op zondag 19 januari 2020 @ 10:50:
[...]

En als je het knopje ingedrukt houd bij een slimme lamp, gaat de lamp dan wel knipperen?
Net opgelost door een batterij van een ander merk er in te doen...

Om te cheken of ik gewoon niet gek was geworden.. Ook de andere remote geprobeerd met een batterij van merk x.. Zelfde verhaal, toen geprobeerd met merk y en het probleem is opgelost.

[ Voor 24% gewijzigd door DutchHammer op 19-01-2020 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardKim06
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-06 12:43
Ik heb me rot gezocht maar geen antwoord kunnen vinden. Ik wil overstappen op het ikea systeem. Het is wel nodig om het systeem met twee telefoons te kunnen bedienen voor het geval één van ons niet thuis is. Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-06 19:15
Ja is geen probleem, zolang je maar verbonden bent met je eigen wifi.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06 19:42
Ik heb twee weken geleden mijn kamer lampen vervangen voor lampen uit de Tradfri selectie. De lampen zijn allemaal aan zo'n vierkante aan/uit+dimmer gekoppeld. Verder natuurlijk de HUB ook gekocht.

Voor de lampen op onze nachtkastjes ook 2 lampen aangeschaft met zo'n aan/uit+dimmer.
An-sich een erg fijn systeem. Automatisch laten inschakelen op tijdstip x. uit laten gaan op tijdstip x.
Bepaalde profielen gebruiken voor normaal/licht gebruik e.d. noem het maar op.

Echter loop ik tegen een erg vervelend issue aan: Ik kan met de IKEA app soms gewoon niet meer verbinden met de hub. In mijn router heb ik de hub een vast IP gegeven en heb hem vrij baan gegeven. Als nog knalt hij er soms uit. De enige oplossing hiervoor is het uit en aan zetten van de hub. De aan/uit/dimmer doet het wel gewoon.

Nu werd het verhaal gisteren nog gekker... Ik heb uit 'wanhoop' maar eens de Apple Home app gebruikt om de hub toe te voegen... Dit ging gewoon vlekkeloos, zelfs toen de IKEA app er niet mee kon verbinden. Voor mij is dit gewoon de duidelijke conclusie dat die IKEA app gewoon prut is, want de hub is daadwerkelijk gewoon verbonden (t.a.t. branden ook de drie lampjes, zonder knipperen) en de Apple Home app kan er wel mee verbinden, maar na x tijd de ikea app niet meer.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb eigenlijk weinig zin om voor de 'probeer' maar de hub te hard-resetten en al m'n instellingen weer opnieuw te doen, terwijl het misschien wel aan de app ligt, en niet de hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Ja, de app en hub zijn nogal onstabiel. Dit is besproken hier. Er komt een update hier voor aan begin februari als het goed is.

Ik gebruik openhab, als ik met de IKEA app er niet meer bijkom, dan lukt het soms nog wel via openhab, echter dan wel enorm traag.
Even de hub van stroom af helpt sneller.

Ik hoop dat februari snel komt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
ProudElm schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:09:
Ja, de app en hub zijn nogal onstabiel. Dit is besproken hier. Er komt een update hier voor aan begin februari als het goed is.

Ik gebruik openhab, als ik met de IKEA app er niet meer bijkom, dan lukt het soms nog wel via openhab, echter dan wel enorm traag.
Even de hub van stroom af helpt sneller.

Ik hoop dat februari snel komt :-)
Dus gewoon afwachten en niet resetten dus. Tot die tijd maar Apple en Google Home proberen ^^
Heb je voor de Google Home connectie alleen de home app nodig of ook de speaker? zo'n microfoon in mn huis hoef ik eerlijk gezegd niet :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Heb de google connectie ook, op me telefoon. zonder speaker (nog). Werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
ProudElm schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:16:
Heb de google connectie ook, op me telefoon. zonder speaker (nog). Werkt prima
Top thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:16
hoi3344 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:15:
[...]

Dus gewoon afwachten en niet resetten dus. Tot die tijd maar Apple en Google Home proberen ^^
Heb je voor de Google Home connectie alleen de home app nodig of ook de speaker? zo'n microfoon in mn huis hoef ik eerlijk gezegd niet :-P
Speaker is niet nodig, alleen de app (en de Ikea hub uiteraard) is voldoende.
Ik gebruik zelf de Ikea app zelden, ik vind de Google Home of Apple Home app in de praktijk vaker. Alhoewel zo'n speaker toch ook handig is hoor om alles in 1x uit te doen als je naar bed gaat of juist alles (deels) aan als je met je handen vol boodschappen in een donkere woning thuis komt bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
B-Real schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:28:
[...]

Speaker is niet nodig, alleen de app (en de Ikea hub uiteraard) is voldoende.
Ik gebruik zelf de Ikea app zelden, ik vind de Google Home of Apple Home app in de praktijk vaker. Alhoewel zo'n speaker toch ook handig is hoor om alles in 1x uit te doen als je naar bed gaat of juist alles (deels) aan als je met je handen vol boodschappen in een donkere woning thuis komt bijv.
Voor zoiets simpels ga ik mijn privacy niet opgeven . Maar dat is een andere discussie waar iedereen z'n eigen mening over mag hebben :9 Maar thanks voor het antwoord. Vanavond dus maar google home bij mn vriendin er op. Ik heb een Iphone en heb gemerkt dat Apple Home prima werkt! Wel jammer, nu ik net gewend ben aan de IKEA app. maar goed, ze verpesten heb voor zichzelf ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Nadeel van die google home app is dat je als nog geen 'sferen' kan aanmaken. Althans, niet als je alles in het Nederlands hebt. De Engelse variant kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoi3344 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:03:
[...]

Voor zoiets simpels ga ik mijn privacy niet opgeven . Maar dat is een andere discussie waar iedereen z'n eigen mening over mag hebben :9 Maar thanks voor het antwoord. Vanavond dus maar google home bij mn vriendin er op. Ik heb een Iphone en heb gemerkt dat Apple Home prima werkt! Wel jammer, nu ik net gewend ben aan de IKEA app. maar goed, ze verpesten heb voor zichzelf ;w
Laatste keer dat ik het hier roep. Koop gewoon een Hue Hub en koppel daar je lampen aan. Werkt altijd. Ook na een stroomverbreking. Altijd stabiel. En mocht je ooit met Domotica systeem gaan werken koppel je deze Hub daar heel makkelijk aan inclusief scenes. Ik weet niet eens hoe een Ikea app of Hue app werkt. 8)

NB: en je hebt gelijk met je speaker. Aan de andere kant. Je telefoon luistert ook permanent mee. Roep daar maar eens tegen Ok Google en dat ding reageert ook. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
Anoniem: 1294558 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:49:
[...]

Laatste keer dat ik het hier roep. Koop gewoon een Hue Hub en koppel daar je lampen aan. Werkt altijd. Ook na een stroomverbreking. Altijd stabiel. En mocht je ooit met Domotica systeem gaan werken koppel je deze Hub daar heel makkelijk aan inclusief scenes. Ik weet niet eens hoe een Ikea app of Hue app werkt. 8)

NB: en je hebt gelijk met je speaker. Aan de andere kant. Je telefoon luistert ook permanent mee. Roep daar maar eens tegen Ok Google en dat ding reageert ook. :X
Ik heb een iPhone en Siri staat uit. Hopelijk is dat genoeg 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 11:26
Zijn er mensen hier die de Apple HomePod als hub (voor onder andere de automation en de lampen op afstand te kunnen gebruiken) gebruiken binnen homekit?

Hoe bevalt dit? Geen tot weinig bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Anoniem: 1294558 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:49:
[...]

Was dat maar waar. Dat gaat alleen als je hem op Engels VS zet :(

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-06 13:36

New features and changes in Gateway: 1.10.29
Production issues fixing

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
jwhoogervorst schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 21:56:

Production issues fixing
Kreeg je de updates gepushed? Andere regio/taal?
Hier nog niks wanneer ik in de app handmatig naar updates laat zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:53
Hier ook net alles geüpdatet. Kreeg hem (nog) niet gepushed maar zelf even naar gezocht via de app.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rojong
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-02 18:47
Ik zie veel posts over Tradfri aan een Hue bridge koppelen.
Maar kan je ook de (mooiere) Hue buttons aan een Tradfri gateway koppelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
@PalingDrone Ik kreeg hem ook pas na een paar keer zoeken. En als die dan nog niet wil updaten, haal dan even 10 seconden de spanning van de bridge af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:16
2x gezocht naar updates en inmiddels loopt de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 20:15
Ik krijg de SYMFONISK controllers niet geüpdatet. 🤷🏻

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
jwhoogervorst schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 21:56:

...
...
Iemand al gelukt om timers te hernoemen? Ik heb net de update gehad, maar kan de timers niet hernoemen...in elk geval kan ik nergens vinden hoe je dit moet doen.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

KabouterSuper schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 13:24:
[...]

Iemand al gelukt om timers te hernoemen? Ik heb net de update gehad, maar kan de timers niet hernoemen...in elk geval kan ik nergens vinden hoe je dit moet doen.
Is dat niet meer een functie van een app en niet van de bridge? Wellicht staat er binnenkort een update in je favoriete app-store.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
Serena schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 11:35:
Ik krijg de SYMFONISK controllers niet geüpdatet. 🤷🏻
Bij mij wel:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49439424172_dc76b1dd67_n.jpg
Anders even een keer de batterij er 10 seconden uithalen.

[...]
Ik heb het net geprobeerd op mijn iPhone maar dat lukt mij ook niet. @Gunner's suggestie klikt zeer aannemelijk.

Ik heb zelf ook nog een vraag. Het lukt mij niet om in dezelfde kamer rolgordijnen en lampen te hebben. Ik moet een 2e kamer aanmaken. Maar dat geeft dan weer problemen als ik in die kamer tegen Google Home zeg dat die lampen aan moet doen of gordijnen dicht.

En ik heb verschil in versies van de schakelaar/dimmer:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49438696663_0f692c827d_w.jpg
Welke versie(s) hebben jullie?

[ Voor 13% gewijzigd door robertwebbe op 25-01-2020 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-06 16:54
Hallo iedere Tradfri liefhebber. :)

Ik heb ook steeds meer van de IKEA tradfri line en vind het helemaal leuk.
Ik heb wel alleen de één kleur ( wit ) lampen van deze lijn en de normale goedkope draadloze dimmer van 7 €.

Maar ik zou ook graag enkele lampen willen hebben die je kunt instellen naar meerdere kleuren , maar deze zijn duurder wat mij nog niet het ergste is, maar ik vraag me af of je voor het instellen van de lampen ook de duurdere afstandbediening nodig hebt van 15 € .

ik gebruik de losse afstandbediening toch niet thuis en doe alles met de telefoon ( android )en google home.
Als het zo is dat ik de meer kleuren lampen kan connecten met de goedkope afstandbediening en dan met de telefoon de lampen andere kleuren kan geven wil ik dit erg graag een keer proberen.

Weet iemand dit of dit kan. >:)

Alvasr bedankt voor jullie antwoord.
Gr. Gerrya

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb even gekeken in de https://fw.ota.homesmart.ikea.net/feed/version_info.json file om te zien wat nu de huidige versies zijn. Voor degenen die niet zo handig zijn in XML lezen:

TRADFRI-control-outlet 2.0.022
TRADFRI-bulb-ws 2.3.007
TRADFRI-onoff-shortcut-control 2.2.010
TRADFRI-bulb-cws 1.3.009
TRADFRI-bulb-ws-gu10 2.3.007
TRADFRI-connected-blind 2.2.009
TRADFRI-signal-repeater 2.2.005
TRADFRI-sy5882-bulb-ws 2.0.023
TRADFRI-motion-sensor 2 2.0.022
TRADFRI-sy5882-unified 2.1.022
TRADFRI-dimmer 2.1.024
TRADFRI-light-unified-w 2.1.022
TRADFRI-cv-cct-unified 2.1.022
TRADFRI-transformer 1.2.245
TRADFRI-bulb-ws-1000lm 2.3.007
TRADFRI-bulb-w-1000lm 1.2.214
TRADFRI-driver-hp 1.2.217
TRADFRI-driver-lp 1.2.217
TRADFRI-remote-control 2.3.014
TRADFRI-motion-sensor 1.2.214
TRADFRI-wireless-dimmer 2.3.028
TRADFRI-sy5882-driver-ws 2.0.022
TRADFRI-gateway 1.10.29

@Gerrya Als je toch alles met je smartphone gaat bedienen heb je niet die duurdere nodig. Het aanmelden van de kleurenlampen aan de bridge kan met iedere afstandbediening.

[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 25-01-2020 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
@robertwebbe
OKEE Dank je wel robert webbe, jij bent er snel bij ;-). :) _/-\o_
Dan gaat me dat weer een ritje naar de Ikea inplannen, :-).
Dan heb ik weer wat te klooien thuis , ik vind het wel leuk om er een beetje mee te klungelen.
Nogmaals bedankt voor je snelle reactie en uitleg. _/-\o_

Gr. Gerrya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rojong schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 10:17:
Ik zie veel posts over Tradfri aan een Hue bridge koppelen.
Maar kan je ook de (mooiere) Hue buttons aan een Tradfri gateway koppelen?
Ik weet het niet maar dan koop je toch gewoon, op Marktplaats, een Hue Hub. Die is ook nog eens stabieler en kan je de Hue knoppen zeker koppelen. Ik heb overigens zo'n ding hangen maar gebruik hem nooit. Knoppen zijn zo 1990. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
robertwebbe schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 15:34:
[...]

Bij mij wel:
[Afbeelding]
Anders even een keer de batterij er 10 seconden uithalen.

[...]

Ik heb het net geprobeerd op mijn iPhone maar dat lukt mij ook niet. @Gunner's suggestie klikt zeer aannemelijk.

Ik heb zelf ook nog een vraag. Het lukt mij niet om in dezelfde kamer rolgordijnen en lampen te hebben. Ik moet een 2e kamer aanmaken. Maar dat geeft dan weer problemen als ik in die kamer tegen Google Home zeg dat die lampen aan moet doen of gordijnen dicht.

En ik heb verschil in versies van de schakelaar/dimmer:
[Afbeelding]
Welke versie(s) hebben jullie?
Hier is de aan/uit schakelaar/dimmer ook gewoon 2.2.008 en bijgewerkt blijkbaar, al kan dat natuurlijk in de loop van komende dagen nog wel een latere versie worden, ik vrees dat IKEA momenteel een halve DDOS over zich heen krijgt door iedereen die handmatig wil updaten.

Rest van alle updates (hub en lampen etc.) ging gewoon prima, nu hopen op wat verbeteringen in de app.
Qua user interface zijn er nog wel wat verbeterpuntjes en zon opkomst/ondergang schakeling is een functionaliteit waar volgens mij iedereen met smart op zit te wachten, zeker nu de dagen weer lengen en je bijna dagelijks de starttijd van de verlichting kan aanpassen.

Je zou verwachten dat een Zweeds bedrijf (hoe noordelijker hoe groter het zonsondergangs tijdsverschil tussen winter en zomer) dat vrij vlot zou implementeren om hun verlichting daadwerkelijk wat slimmer te krijgen.
Een schemerschakelaar zou ook prettig zijn, beetje jammer dat wanneer je nu zoiets zou willen je aangewezen bent en gepushed wordt richting de HUE concurrentie of extra domotica apparatuur aan te schaffen/te laten draaien.

[ Voor 26% gewijzigd door PalingDrone op 25-01-2020 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Laatst online: 23-05 12:40

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Heeft iemand ervaring met de gira Friends of hue schakelaars in combinatie met tradfri bridge/lampen?

https://www.gira.com/nl_N...e-lightlink/features.html

Kun je die samen gebruiken of zijn de Friends of hue alleen compatibele met de Philips bollen?

[ Voor 21% gewijzigd door enriqueeeee op 26-01-2020 18:07 ]

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Hmmm merk wel sinds de laatste update dat mijn lampen nu onthouden in welke status ze stonden (aan of uit) bij een stroomonderbreking. Daar valt wat voor te zeggen, maar andersom (na een stroomonderbreking altijd aan) had als voordeel dat gasten in mijn huis gewoon de normale schakelaars konden gebruiken om een lamp aan uit te zetten. (als ik ze dus met de app uit had gezet kon iemand met een normale schakelaar de lamp altijd aan zetten, geen uitleg bij nodig..) Mijn (nieuwe) Gu10 spotjes hebben trouwens nog wel de oude 'feature' ', ook na de update. Jammer, ik vond dit wel erg fijn en zou een mooie optie kunnen zijn om dit te kunnen blijven gebruiken. Natuurlijk heb ik ook de Ikea afstandsbedieningen in huis, maar de schakelaar van de lamp in de woonkamer zit gewoon naast de deur. Ik kan van gasten niet verwachten dat ze in het donker naar een afstandsbediening gaan zoeken die op een kastje ligt. (om esthetische redenen vind ik de Ikea afstandsbediening aan de muur niet echt een optie..)

[ Voor 22% gewijzigd door Hopjesvla79 op 26-01-2020 14:19 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
Hoi Hoi.

Zoals ik al verteld had heb ik ook een flink aantal Ikea lampen ed, Maar nu heb ik het volgende probleempje.
Ik heb 2 bewegings- melders van ikea voor in de gang en overloop, zodat als we beneden zijn de lampin de gang aan gaat en boven ook, en als we snachts naar beneden moeten dat dan ook de lampen op de overloop en de gang ( beneden ) aan gaan.
Maar nu gaan de lampen dag en nacht aan als de sensor geactiveerd word. Ik heb er al de timer voor ingesteld zodat hij ( wat ik hoopte ) alleen tussen 16.00 en 8.00 uur aan gaat.
Maar deze timer werkt niet , de lampen gaan gewoon dag en nacht aan wanneer de sensor geactiveerd word.
Weet iemand hier de oplossing voor hoe ik dit ( probleempje ) kan oplossen.

Alvast bedankt voor jullie reactie .
Gr. Gerrya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
Gerrya schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:20:
Hoi Hoi.

Zoals ik al verteld had heb ik ook een flink aantal Ikea lampen ed, Maar nu heb ik het volgende probleempje.
Ik heb 2 bewegings- melders van ikea voor in de gang en overloop, zodat als we beneden zijn de lampin de gang aan gaat en boven ook, en als we snachts naar beneden moeten dat dan ook de lampen op de overloop en de gang ( beneden ) aan gaan.
Maar nu gaan de lampen dag en nacht aan als de sensor geactiveerd word. Ik heb er al de timer voor ingesteld zodat hij ( wat ik hoopte ) alleen tussen 16.00 en 8.00 uur aan gaat.
Maar deze timer werkt niet , de lampen gaan gewoon dag en nacht aan wanneer de sensor geactiveerd word.
Weet iemand hier de oplossing voor hoe ik dit ( probleempje ) kan oplossen.

Alvast bedankt voor jullie reactie .
Gr. Gerrya
Op de sensor zelf zitten toch knopjes waarvan er 1 is om de sensor altijd te schakelen of alleen als het donker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
blazez schreef op zondag 26 januari 2020 @ 19:14:
[...]

Op de sensor zelf zitten toch knopjes waarvan er 1 is om de sensor altijd te schakelen of alleen als het donker is.
@ Blazez.
Ja die knopjes zitter er, maar die zijn volgens mij bestemd voor de instelling voor overdag de lampen op 30 % aan en snachts op 100 % aan bijvoorbeeld, of ik moet dat verkeerd begrijpen.

Gr . Gerrya

Verder nog suggesties. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
Het andere knopje gebruiken. Die met een zonnetje en een maan erbij

Edit: uit de handleiding:
FUNCTIES BEWEGINGSSENSOR
Dag-/nachtinstelling. Overdag gaat de verlichting altijd aan bij beweging. 's Nachts gaat de verlichting alleen aan als het donker is en bij beweging.
De lichtbronnen die zijn aangesloten op de bewegingssensor kunnen eenvoudig worden ingesteld op 30% of 100% lichtsterkte.
Knop voor het koppelen. Voeg IKEA Slimme verlichtingsproducten toe aan je systeem. Volg de onderstaande instructies:

[ Voor 50% gewijzigd door blazez op 26-01-2020 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerrya
blazez schreef op zondag 26 januari 2020 @ 19:44:
[...]

Het andere knopje gebruiken. Die met een zonnetje en een maan erbij

Edit: uit de handleiding:
FUNCTIES BEWEGINGSSENSOR
Dag-/nachtinstelling. Overdag gaat de verlichting altijd aan bij beweging. 's Nachts gaat de verlichting alleen aan als het donker is en bij beweging.
De lichtbronnen die zijn aangesloten op de bewegingssensor kunnen eenvoudig worden ingesteld op 30% of 100% lichtsterkte.
Knop voor het koppelen. Voeg IKEA Slimme verlichtingsproducten toe aan je systeem. Volg de onderstaande instructies:
@blazez

Oke. ik denk dat ik het snap, ik heb het knopje al omgezet en zat wel weer tot morgen moeten wachten of het werkt.

Alvast bedankt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
Voor diegenen die de andere feed niet volgen,

IKEA brengt HomeKit-ondersteuning voor slimme rolgordijnen uit in Nederland

nieuws: IKEA brengt HomeKit-ondersteuning voor slimme rolgordijnen uit in Ned...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:40

Freedive

] Ken sent me _

Hopjesvla79 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:16:
Hmmm merk wel sinds de laatste update dat mijn lampen nu onthouden in welke status ze stonden (aan of uit) bij een stroomonderbreking. Daar valt wat voor te zeggen, maar andersom (na een stroomonderbreking altijd aan) had als voordeel dat gasten in mijn huis gewoon de normale schakelaars konden gebruiken om een lamp aan uit te zetten. (als ik ze dus met de app uit had gezet kon iemand met een normale schakelaar de lamp altijd aan zetten, geen uitleg bij nodig..) Mijn (nieuwe) Gu10 spotjes hebben trouwens nog wel de oude 'feature' ', ook na de update. Jammer, ik vond dit wel erg fijn en zou een mooie optie kunnen zijn om dit te kunnen blijven gebruiken. Natuurlijk heb ik ook de Ikea afstandsbedieningen in huis, maar de schakelaar van de lamp in de woonkamer zit gewoon naast de deur. Ik kan van gasten niet verwachten dat ze in het donker naar een afstandsbediening gaan zoeken die op een kastje ligt. (om esthetische redenen vind ik de Ikea afstandsbediening aan de muur niet echt een optie..)
Ja wat een ellende is dit inderdaad...de WAF is nu van 90% naar 5% gezakt...Was slim geweest wanneer ze de keuze aan de gebruiker hadden gelaten. (Wat HUE doet volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Freedive schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:06:
[...]

Ja wat een ellende is dit inderdaad...de WAF is nu van 90% naar 5% gezakt...Was slim geweest wanneer ze de keuze aan de gebruiker hadden gelaten. (Wat HUE doet volgens mij).
Bij is de WAF helemaal goed. Alles schakelt hier automatisch op zonsondergang en mocht de vrouw het eerder aan willen hebben pakt ze de smartphone en Domoticz app of in jullie geval de Ikea app. Maak jullie vrouw gewoon eens duidelijk dat het geen 1990 meer is. Of wassen ze ook nog met de hand en pakken ze een papieren kaart in de auto? 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Anoniem: 1294558 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:18:
[...]

Bij is de WAF helemaal goed. Alles schakelt hier automatisch op zonsondergang en mocht de vrouw het eerder aan willen hebben pakt ze de smartphone en Domoticz app of in jullie geval de Ikea app. Maak jullie vrouw gewoon eens duidelijk dat het geen 1990 meer is. Of wassen ze ook nog met de hand en pakken ze een papieren kaart in de auto? 8)
Het is niet zozeer de WAF maar eerder de GAF (grandparents/guests)...

A) die lopen niet continue met een mobiel
B ) stel ik/iemand /gast moet een keer 's nachts in de ruimte zijn met de desbetreffende lampen, dan moet er nu dus eerst aan gedacht worden om bv per mobiel de lampen aan te doen, ondanks dat er een schakelaar naast de deur voorhanden is. Die het notabene gewoon deed eerst, maar nu dus niet meer. Voor mij wordt het zo minder smart dan eerder (natuurlijk kan een extra bewegingsmelder plaatsen ofzo, maar maakt het nodeloze complexer zo dan het was).

Ik begrijp dat niet iedereen hier op zit te wachten, maar had ons dan ieg de optie gegeven..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
enriqueeeee schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 22:00:
Heeft iemand ervaring met de gira Friends of hue schakelaars in combinatie met tradfri bridge/lampen?

https://www.gira.com/nl_N...e-lightlink/features.html

Kun je die samen gebruiken of zijn de Friends of hue alleen compatibele met de Philips bollen?
Voor de Friends of Hue schakelaars heb je een Hue Bridge nodig, of een bridge die ZigBee Greenpower ondersteund (zover ik weet doet alleen Hue bridge dit)!

De Ikea bridge kan niet eens met eigen dimmers en schakelaars overweg (dwz events schakelaars op bridge afhandelen zodat je meer geavanceerde features kunt toe passen en dat schakelaars zichtbaar zijn in HomeKit), laat staan dat deze met andere overweg kan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:40

Freedive

] Ken sent me _

[...]

Dat gebeurt hier ook automagisch, soms wil je gewoon even de schakelaar gebruiken. Bijvoorbeeld door gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hopjesvla79 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:40:
[...]

Het is niet zozeer de WAF maar eerder de GAF (grandparents/guests)...

A) die lopen niet continue met een mobiel
B ) stel ik/iemand /gast moet een keer 's nachts in de ruimte zijn met de desbetreffende lampen, dan moet er nu dus eerst aan gedacht worden om bv per mobiel de lampen aan te doen, ondanks dat er een schakelaar naast de deur voorhanden is. Die het notabene gewoon deed eerst, maar nu dus niet meer. Voor mij wordt het zo minder smart dan eerder (natuurlijk kan een extra bewegingsmelder plaatsen ofzo, maar maakt het nodeloze complexer zo dan het was).

Ik begrijp dat niet iedereen hier op zit te wachten, maar had ons dan ieg de optie gegeven..
Ideetje? Tablet aan de muur met daarop app zodra je hem wakker maakt?

Sowieso heb ik boven geen behoefte aan smart dus daar heb ik gewoon Led met schakelaar dus niemand staat daar met zijn mobiel. Anders werken met bewegingsmelders.

Snap alleen 1 ding niet. Als je met de schakelaar het licht uitzet? Hoe zet je hem dan weer aan met de app of bewegingsmelder of tijdstrigger. Hier hangt toevallig nog 1 lamp aan een schakelaar en iedereen weet dat ze die niet meer mogen schakelen. Smartverlichting met schakelaar kan ik me niets bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Anoniem: 1294558 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 18:53:
[...]

Ideetje? Tablet aan de muur met daarop app zodra je hem wakker maakt?

Sowieso heb ik boven geen behoefte aan smart dus daar heb ik gewoon Led met schakelaar dus niemand staat daar met zijn mobiel. Anders werken met bewegingsmelders.

Snap alleen 1 ding niet. Als je met de schakelaar het licht uitzet? Hoe zet je hem dan weer aan met de app of bewegingsmelder of tijdstrigger. Hier hangt toevallig nog 1 lamp aan een schakelaar en iedereen weet dat ze die niet meer mogen schakelen. Smartverlichting met schakelaar kan ik me niets bij voorstellen.
Het prettige is/was juist dat als de lamp uit was gedaan met de app, je deze altijd aan kon schakelen met de schakelaar. Goed, als die daarna weer met de schakelaar uit was gedaan dan kon die natuurlijk niet meer met de app aan, maar de situatie vind ik gebruiksvriendelijker dan gasten verplichten om de app te installeren, herinneren dat ze op het WiFi moeten zitten, uitleggen wat ze moeten doen.. Dan gewoon zeggen : dit is de schakelaar voor de lamp.

Tablet aan de muur is inderdaad een optie, maar dat gaat zelfs voorbij mijn acceptance factor...

Ben blijkbaar toch niet de enige die nog een ouderwetse schakelaar wil gebruiken:

https://www.reddit.com/r/...b_behaviour_just_changed/\
https://www.reddit.com/r/..._state_makes_the_product/

[ Voor 9% gewijzigd door Hopjesvla79 op 28-01-2020 08:53 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groofoo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Sinds gisteren is alles uit mijn hub verdwenen.
Ik moest de hub al dagelijks opnieuw opstarten omdat deze anders de verbinding verloor en HomeKit geen verbinding meer had.
Nu heeft de hub zich dus helemaal hersteld naar fabrieksinstellingen (uit zichzelf) en moet ik dus alle lampen met bijbehorende schakelaars en/of bewegings melders opnieuw installeren in de hub.

Dit is nu al de 2de keer dat me dit is overkomen.

Hebben meer mensen hier wel eens mee te maken gehad?
En hebben jullie een easy manier om hier een Back Up van te maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:51
[...]

Update staat nu in de app store, je kunt ze nu aanpassen!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

groofoo schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:37:
Ik moest de hub al dagelijks opnieuw opstarten omdat deze anders de verbinding verloor en HomeKit geen verbinding meer had.
Nu heeft de hub zich dus helemaal hersteld naar fabrieksinstellingen (uit zichzelf) en moet ik dus alle lampen met bijbehorende schakelaars en/of bewegings melders opnieuw installeren in de hub.

Stop gewoon met dat ding en koop een Hue hub. Ik heb nooit dit soort ellende. Altijd stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Anoniem: 1294558 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:58:
[...]

Stop gewoon met dat ding en koop een Hue hub. Ik heb nooit dit soort ellende. Altijd stabiel.
Hier een Hue Hub, Ikea Hub, HomeHub (apple TV 4de generatie) en heb nooit problemen (44 apparaten binnen Ikea en 6 apparaten binnen Hue). Ben nog nooit iets kwijt geweest of iets wat niet werkt. Heel zelden dat 1 lampje niet aangaat (ikea), even stroom eraf en erop en het is weer in orde.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:24

Illusion

(the art of)

groofoo schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:37:

Klinkt als een rotte hub of een rotte voeding.
Dus eerst een andere voeding proberen, en anders gevalletje garantie denkik.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb ook nooit problemen dat het niet werkt. Als je niet al te ver van IKEA woont zou ik hem inderdaad gewoon omruilen voor een nieuwe. De klantenservice doet echt niet moeilijk. Als je hem hebt gekocht met je IKEA Family kaart dan heb je zelfs niet eens de bon nodig, ze kunnen hem dan zoeken op basis van je klantenkaart. Je krijg dan een zo'n IKEA cadeaukaart, daarmee kun je dan een nieuwe afrekenen bij de kassa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mvrooij schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:00:
[...]

Hier een Hue Hub, Ikea Hub, HomeHub (apple TV 4de generatie) en heb nooit problemen (44 apparaten binnen Ikea en 6 apparaten binnen Hue). Ben nog nooit iets kwijt geweest of iets wat niet werkt. Heel zelden dat 1 lampje niet aangaat (ikea), even stroom eraf en erop en het is weer in orde.
50 apparaten? Waar woon jij in? Een kasteel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Anoniem: 1294558 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:21:
[...]

50 apparaten? Waar woon jij in? Een kasteel? :+
Mijn keuken, erker, gang, hal en badkamer zijn al 17 spots, dan nog alle E27 lampen, sensoren, stopcontacten en schakelaars. Hue enkel voor wat bulb lampen en sensoren met meer opties.

Werkt topt samen met HomeKit via mijn Apple TV als HomeHub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[...]

Ik zie in de Apple App Store een update staan die de functionaliteit toevoegt voor het hernoemen van timers :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bo0bz
Ook in de Playstore een update voor de Trådfri app:

Nieuwe producten en functies in deze versie:
• Mogelijkheid om tijdschakelaars een andere naam te geven

Boven in de timer kun je de standaard naam 'Licht en donker' nu aanpassen :-)

[ Voor 20% gewijzigd door Bo0bz op 28-01-2020 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groofoo
Ik denk dat mijn Ikea hub brak is.
Vandaag geprobeerd om alle lampen via hun bediening element (afstandsbediening/sensors) terug toe te voegen.

Tijdens het toe voegen van de 5 lampen boven de eethoek kreeg ik een melding dat de Ikea app ge-update moest worden (iOS)
Die 5 lampen kon ik nog toevoegen.
De volgende lamp in de gang beneden lukte niet.
Dus de app ge-update.
Hierin waren alleen de tafel lampen te vinden.
Dus verder gegaan met de ganglamp.
Kamer gang aangemaakt, sensor toegevoegd.
Lamp koppels netjes met de sensor maar de app vind niks.
Nogmaals geprobeerd de lamp te zoeken met de sensor.... niks.
Derde poging..... ook niks.
App afgesloten, opnieuw app geopend.
En tadaa de ganglamp zit in de app.
Echter ook 2 lege kamers met exact de zelfde naam.
De 2 lege kamers verwijderd.
Op naar de volgende lamp.
De garage.
Kamer garage aangemaakt, sensor toegevoegd.
Lamp gekoppeld aan de sensor en wederom niks in de app.
Vijf pogingen gedaan om de lamp te koppelen.
Geen lamp maar wel vijf lege kamers genaamd garage.
Ofwel de app maakt na de app update lege kamers aan ipv lampen koppelen, of mijn hub werkt niet lekker.

Alles heeft 2 maand gewoon lekker gedraaid op een dagelijkse herstart van de hub na.
En gewoon te bedienen met HomeKit.
Ook de echo’s werkte lekker met het Ikea spul.
Maar na dit geklooi heb ik er wel goed de balen van.

Denk dat ik het spul maar aan de kant flikker en gewoon mijn hue verzameling ga uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Bo0bz schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:17:
Ook in de Playstore een update voor de Trådfri app:

Nieuwe producten en functies in deze versie:
• Mogelijkheid om tijdschakelaars een andere naam te geven

Boven in de timer kun je de standaard naam 'Licht en donker' nu aanpassen :-)
Zag het, mijn lampen hadden versie eindigend op 22 en gingen naar 23.

Kom ik thuis, 5 lampen op versie 23 en 1 lamp bezig met updaten. Reageert niet meer nu.
in de app staat na 1 nacht nog steeds bezig met updaten.

Heb niet zoveel zin om met een trappetje weer de lampen gaan lopen te koppelen eigenlijk.
Even afwachten nog.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Gelukkig heb ik voor Hue gekozen bij de opknapbeurt van onze huiskamer. Ik heb pas van @Dark Blue ook wat slechte ervaringen gehoord. Misschien dat zij er wat verder mee is?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@groofoo Je hebt dus al Hue? Waarom daar niet alles aan koppelen dan? Ik bedoel je Ikea spul.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
Wat betreft de Tradfri perikelen, hierbij wat algemene tips die voor mij goed werken:

1) Check of je de laatste firmware in je hub hebt en of je laatste versie iOS/Android app hebt.
Tijdens het updaten van de hub, niet proberen te koppelen of instellingen te wijzigen, wacht tot die helemaal klaar en opnieuw opgestart is.
Als je een hub nieuw uit de verpakking haalt, laat hem dan eerst een uur zijn ding doen zoals updaten. Als je ondertussen ga zitten pielen, gedraagt die zich niet zoals het zou moeten en daar word je alleen maar gefrustreerd van. Dus ga lekker zitten, ontspan en wacht af.

2) De apparatuur op batterij is niet continue verbonden. Als er een nieuwe firmware versie beschikbaar is kun je het update proces als volgt triggeren:
- ga met de afstandbediening in de nabijheid van je hub staan
- batterij 10 seconden eruit halen en er weer in
- 10 seconden wachten zodat die weer opgestart is
- dan in de IKEA app zoeken naar updates en ondertussen blijven schakelen met de knop(pen) zodat die communiceert
Dan vindt hij de update en installeert hij deze vrijwel direct

3) Als je een afstandbediening reset (4x reset knop drukken binnen 5 seconden), wacht daarna dan totdat de rode led niet meer knippert (kan ruim een minuut duren), wacht nog 10 seconden extra voor opstarten en ga dan pas weer door.
Ik denk dat veel mensen te ongeduldig zijn en te snel beginnen met koppelen. En dat werkt dan niet omdat de reset procedure nog niet voltooid is.

4) Als je een lamp wil resetten:
- zet de lamp uit en wacht 10 seconden
- zet de lamp aan en wacht 10 seconden
- 6x in tempo uit en weer aan
- dan wachten. Als het goed is zal die dan een knipper geven om te bevestigen dat deze gereset is
- 10 seconden wachten voordat je hem gaat koppelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groofoo
@Greenisthebest

Ik had ze al eens aan de hue hub hangen.
Echter werkt het dan niet in HomeKit en sommige automatiseringen werken dan niet lekker.
En ook belangrijk.
Vrouwtje wil geen tich verschillende apps op haar telefoon en alles bedienen via HomeKit!

@robertwebbe
Ik weet hoe het Ikea spul werkt.
Heb zelfs een eigen gemaakt hulpstukje waar ik de lampen in kan draaien voor een reset en koppelen.
Zodat de lampen dicht bij hub is.

Hoewel het mooi goedkoop spul is en goed werkt bij andere mensen.
Ik blijf er problemen mee ondervinden.

Hier is de kogel dan ook door de kerk, hier gaan we helemaal over op de hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@groofoo Huh? Ik heb Tradfi gewoon aan Hue Hub hangen en dan werkt alles gewoon in Domoticz. Waarom werkt dat niet met Homekit?

Ik weet weer waarom ik altijd kies voor opensource, geen gesloten systemen en niets van Apple in huis heb. 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ldp
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06-2024

ldp

Freedive schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:06:
[...]

Op r/tradfri staat nu een reactie van IKEA zelf waarin ze zeggen dat dit een bug is en dat ze werken aan een fix.
Hi all,

On January 24th a scheduled update to WS 1.0 bulbs changed the behaviour of the lights for some of our customers. The update makes the lights go back to the previous state instead of always go to ON-state when power is turned on. We are sorry for this, and our team is working to find a fix. We’ll let you know when we have more information.

UPDATE: One workaround is to factory reset the affected bulbs. Not ideal, but perhaps the fastest way to regain control.

/Petter IKEA Home smart team
En wat nog mooier zou zijn:
We are looking into making this configurable in the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[...]

De 'WAF' is hier ook wel een dingetje. Ik heb daarom overal fysieke knoppen om de slimme verlichting aan/uit te zetten. En in de hal een bewegingsmelder. Maar jij geeft aan dat de verlichting bij zonsondergang automatisch aan gaat. Voldoet dat? Want hoe doe je dat dan 's ochtends als je opstaat? Met de app eerst de verlichting aanzetten? En wat als je 's avonds eens wat langer beneden bent dan gebruikelijk. Gaat dan het licht opeens uit?
Allemaal dingen die hier niet geaccepteerd worden :X
(dat het nu allemaal een stuk makkelijker werkt en je niet elk lampje handmatig hoeft aan te zetten wordt even vergeten, maar als de lamp met bewegingssensor in de hal een keer niet automatisch aan gaat is het meteen een k*t systeem en 'jij met je gadgets'... O+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
Palomar schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:12:
[...]

De 'WAF' is hier ook wel een dingetje. Ik heb daarom overal fysieke knoppen om de slimme verlichting aan/uit te zetten. En in de hal een bewegingsmelder. Maar jij geeft aan dat de verlichting bij zonsondergang automatisch aan gaat. Voldoet dat? Want hoe doe je dat dan 's ochtends als je opstaat? Met de app eerst de verlichting aanzetten? En wat als je 's avonds eens wat langer beneden bent dan gebruikelijk. Gaat dan het licht opeens uit?
(dat het nu allemaal een stuk makkelijker werkt en je niet elk lampje handmatig hoeft aan te zetten wordt even vergeten, maar als de lamp met bewegingssensor in de hal een keer niet automatisch aan gaat is het meteen een k*t systeem en 'jij met je gadgets'... O+ )
Dat is geen WAF, maar gewoon common practice. Wat als de Wifi eruit ligt, om wat voor reden dan ook, dan kan je opeens je lampen niet meer aan doen? :D Dat accepteerd mijn vriendin niet, maar dat accepteer ik ook niet :D

Al mijn 'smart'-lampen zijn dan idd ook met een schakelaar te bedienen, liefste fysieke schakelaar en als dat niet kan een zigbee schakelaar die direct verbonden is met de lamp. (Meestal zelfs alle drie de opties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
kepler schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:26:
[...]

Dat is geen WAF, maar gewoon common practice. Wat als de Wifi eruit ligt, om wat voor reden dan ook, dan kan je opeens je lampen niet meer aan doen? :D Dat accepteerd mijn vriendin niet, maar dat accepteer ik ook niet :D

Al mijn 'smart'-lampen zijn dan idd ook met een schakelaar te bedienen, liefste fysieke schakelaar en als dat niet kan een zigbee schakelaar die direct verbonden is met de lamp. (Meestal zelfs alle drie de opties)
bij mij ook hoor, maar @Greenisthebest geeft aan dat ie dat erg 1990 vindt ;) Ik zie teveel issues (ook wat jij beschrijft is een denkbaar scenario).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palomar schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:30:
[...]

bij mij ook hoor, maar @Greenisthebest geeft aan dat ie dat erg 1990 vindt ;) Ik zie teveel issues (ook wat jij beschrijft is een denkbaar scenario).
Nee hoor. Hue Hub is bedraad aangesloten, NAS ook waar Domoticz op draait. Ik heb nu denk ik 20 jaar Wifi schat ik en heb nog nooit gehad dat het eruit ligt. En mocht het echt zover komen dan hebben we kaarsen en een romantische avond. WAF >:) . Dag later is een nieuwe router snel genoeg gekocht. NB: vergeet geen kaarsen te kopen want bij een stroomstoring doen je schakelaars ook niets meer. En een houtkachel (heb ik) want je cv doet dan ook niets meer. En extra eten want als het Corona virus komt ligt het openbare leven stil. Zo kan je bezig blijven.

Overdreven gedoe dat we overal tegenwoordig een backup van moeten hebben. Daarom verdient de verzekeringsbranche ook bakken met geld in NL. Nederlanders zijn angsthazen. ;)
Palomar schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:12:
[...]

Zonsondergang aan, om 23.00 gaan de meeste lampen uit. Om 00.00 echt alles. Om 06.45 gaat licht aan als zon nog niet op is. Bij zonsopgang weer uit.

En na 00.00 slaapt hier iedereen echt wel.

Heb verder een scene film kijken, lampen aan/uit bij afwezigheid, lampen allemaal aan/uit en iedereen hier in huis heeft de Domoticz app. Kan ook remote buitenshuis schakelen.

Ik hoor hier niemand klagen in een 4 persoons huishouden.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 1294558 op 29-01-2020 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
Anoniem: 1294558 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 18:12:
[...]

Nee hoor. Hue Hub is bedraad aangesloten, NAS ook waar Domoticz op draait. Ik heb nu denk ik 20 jaar Wifi schat ik en heb nog nooit gehad dat het eruit ligt. En mocht het echt zover komen dan hebben we kaarsen en een romantische avond. WAF >:) . Dag later is een nieuwe router snel genoeg gekocht. NB: vergeet geen kaarsen te kopen want bij een stroomstoring doen je schakelaars ook niets meer. En een houtkachel (heb ik) want je cv doet dan ook niets meer. En extra eten want als het Corona virus komt ligt het openbare leven stil. Zo kan je bezig blijven.

Overdreven gedoe dat we overal tegenwoordig een backup van moeten hebben. Daarom verdient de verzekeringsbranche ook bakken met geld in NL. Nederlanders zijn angsthazen. ;)

[...]

Zonsondergang aan, om 23.00 gaan de meeste lampen uit. Om 00.00 echt alles. Om 06.45 gaat licht aan als zon nog niet op is. Bij zonsopgang weer uit.

En na 00.00 slaapt hier iedereen echt wel.

Heb verder een scene film kijken, lampen aan/uit bij afwezigheid, lampen allemaal aan/uit en iedereen hier in huis heeft de Domoticz app. Kan ook remote buitenshuis schakelen.

Ik hoor hier niemand klagen in een 4 persoons huishouden.
Ik werk in de luchtvaart, dus misschien komt het daar vandaan :P En ja, ik heb ook flessen water op zolder staan voor noodgevallen :D

Wat betreft alles nog handmatig kunnen bedienen heeft niks met angst te maken, maar gewoon met gemak. Ik heb bij lange na niet altijd mijn telefoon bij me, zeker niet in huis. Ook is er regelmatig oppas, opa's en oma's die komen logeren, vrienden/familie, etc. Het moet ook nog op een normale manier te bedienen zijn.

Automations op tijd hebben hier geen zin, met kleine kinderen zit daar teveel variatie in :D Ik werk wel veel met bewegingmelders icm lichtsensoren, dat werkt superhandig. Maar heel soms is bv de batterij op, of HA vastgelopen of wat dan ook. Dan kunnen we dus altijd nog met de hand bedienen.

Maar goed, beetje off-topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Wii4all schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:02:
[...]

Zag het, mijn lampen hadden versie eindigend op 22 en gingen naar 23.

Kom ik thuis, 5 lampen op versie 23 en 1 lamp bezig met updaten. Reageert niet meer nu.
in de app staat na 1 nacht nog steeds bezig met updaten.

Heb niet zoveel zin om met een trappetje weer de lampen gaan lopen te koppelen eigenlijk.
Even afwachten nog.
AB ontkoppeld en weer gekoppeld aan de hub, lampen er 1 voor 1 uitgegooid, 6 keer aan het uitgedaan zodat de lampen gingen knipperen.

één voor één gekoppeld.

Nu blijft 1 lamp uit, en die kan ik ook niet koppelen, diegene die niet bij gewerkt kon worden naar versie 23.

Iemand hier nog een tip?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik vermoed dat het ruilen bij IKEA gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
robertwebbe schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:55:
Ik vermoed dat het ruilen bij IKEA gaat worden.
Heb het al aangekaart bij hun, even wachten nog op de reactie.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 17:04
Hallo,

Ik heb twee IKEA stekkers, een kreeg ik lastig in de aanmeld mode de andere helemaal niet.
Ik steek de stekker in het stopcontact, daarna 10 seconden met een paperclip in het het gaatje. Helaas gaat het ledje niet knipperen, het blijft constant wit branden. Ik krijg deze plug niet aangemeld.
Iemand tips om dit werkend te krijgen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 21:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Aangezien ik genoemd word, zal ik snel even reageren. Ja, ik heb 6 Trådfris, waarvan 3 GU10's in mijn hal; die schakel ik ouderwets.
Dan 2 E14 en een E27 in de slaapkamer, resp. Bedlampjes en pendel.

Een week geleden ging de pendel zomaar uit. Dus met schakelaar aangezet. Ging dof aan en gelijk weer uit. Nogmaals. Toen voorgoed uit.

Heb de E27 eruit gedraaid en vervangen door n oude led, want ik had de lamp nodig.

'S avonds ging de rechter E14 uit tijdens het lezen in bed. Linker E14 maar aangezet. Die knipperde twee keer, maar bleef daarna aan.

Ik had nog geen idee van de updates. Dacht dat de lampen gewoon stuk waren.

In de app zag ik dat de rechter E14 en de E27 'aan het updaten...' waren. Dus, in het holst van de nacht ook de E27 er weer in geschroefd, alles hard aan, en gaan slapen. 20 uur later: beide nog steeds aan het updaten... :-(

In een achteraf achterlijke fixpoging heb ik de E27 uit de app verwijderd. Die krijg ik nu er niet meer in. Factory reset doet niks. Na 6x laaaaangzaaaaam aan-uit flikkert hij flauwtjes, maar geen reset. Toevoegen met de pod lukt ook niet.

Inmiddels hangen beide lampjes in de huiskamer aan pendels die ik over had. Te wachten tot ze ooit nog eens gaan updaten. Als dat niet vóór zaterdag gebeurd is, breng ik ze terug. Hoe goed zijn mijn kansen om mijn geld terug te krijgen, na 2 maanden?

Voor mij geen Trådfris meer. Ikea moet het mooi bij bordkartonnen meubels houden.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@Dark Blue En daar ben ik weer met mij Hue hub. >:) Waarom in godsnaam updaten? Ik kan dat hier niet eens met mijn hub want die pakt geen updates van Tradfi. Het licht brandt gewoon en functioneert altijd.

If it ain't broke don't fix it. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@Dark Blue Doe de hub eens 10 seconden uit. En een uurtje later de lampen ook een keer uit en aan.

En terugbrengen bij Ikea is nooit een probleem.

[ Voor 23% gewijzigd door robertwebbe op 30-01-2020 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dat idee heb ik ook nu ik dit allemaal zo lees :X Met m'n Conbee zóu ik wel moeten kunnen upgraden geloof ik, maar nog nooit gedaan.

Al hebben de Ikea-lampen wel een irritant dingetje: als ik via Home Assistant via een automatiserings-regel zowel de kleur als de brightness instel, dan pakt 'ie d'r maar ééntje van en de andere negeert 'ie. Volgens mij was dat een Ikea-dingetje. Maar of dat ook gefixt is in een FW-upgrade? I dunno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Osiris schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:42:
[...]

Dat idee heb ik ook nu ik dit allemaal zo lees :X Met m'n Conbee zóu ik wel moeten kunnen upgraden geloof ik, maar nog nooit gedaan.

Al hebben de Ikea-lampen wel een irritant dingetje: als ik via Home Assistant via een automatiserings-regel zowel de kleur als de brightness instel, dan pakt 'ie d'r maar ééntje van en de andere negeert 'ie. Volgens mij was dat een Ikea-dingetje. Maar of dat ook gefixt is in een FW-upgrade? I dunno.
Zou je kunnen oplossen door een vertraging van 1 seconde tussen de action van zetten van brightness en zetten van kleur. Zie bijvoorbeeld https://community.home-as...change-brightness/32755/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
@JBS Klopt, die pagina ken ik. Maar een FW-update zou handiger zijn ;) Kan alleen nergens op 't web vinden dat zoiets ook gebeurd is, dus moet maar aannenen dat het probleem nog bestaat. Misschien toch maar eens die Wouter z'n workaround implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:19

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hier ook alles bijgewerkt naar de laatste versie, geen issues.

Ik gebruik nauwelijks nog schakelaars, doe alles via scripts in Domoticz en ik wil nog gaan uitbreiden met deursensoren en motionsensors.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Serena (En de rest)

Zojuist een Symfonisk in het netwerk gehangen en opgestart via de Sonos app.

Nu zie ik de speaker netjes in de Ikea app, maar niet in de woning app. Daarvoor heb ik hem wel gekocht.

Iemand enig idee hoe ik hem in mijn Woning app krijg? Hij heeft de ruimte Bathroom mee gekregen en daar zitten geen lampen ofzo in..

Edit: je moet de speaker handmatig toevoegen in de woning app, maar je kan hem niet besturen?

Vindt wel dat Ikea ergens de plank misslaat met die afstandsbediening. Als ik vanaf de HomePod stream en koppel met Symfonisk en je tikt op de AB dan stopt hij overal ipv alleen de ruimte waar de AB gekoppeld is...?

[ Voor 32% gewijzigd door Toppe op 30-01-2020 20:51 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:44
Toppe schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 20:37:
@Serena (En de rest)

Nu zie ik de speaker netjes in de Ikea app, maar niet in de woning app. Daarvoor heb ik hem wel gekocht.

Iemand enig idee hoe ik hem in mijn Woning app krijg? Hij heeft de ruimte Bathroom mee gekregen en daar zitten geen lampen ofzo in..

Edit: je moet de speaker handmatig toevoegen in de woning app, maar je kan hem niet besturen?

Vindt wel dat Ikea ergens de plank misslaat met die afstandsbediening. Als ik vanaf de HomePod stream en koppel met Symfonisk en je tikt op de AB dan stopt hij overal ipv alleen de ruimte waar de AB gekoppeld is...?
Je kunt met een Airplay2 speaker inderdaad nog niet zo veel in de Woning app. Het volgende gebruik is me opgevallen (wellicht is er meer mogelijk, dan hoor ik dat graag ;)):
1. Wanneer muziek wordt afgespeeld, kun je in de Woning app op de speaker klikken en de muziek pauzeren/afspelen.
2. In automations kun je muziek pauzeren/afspelen gebruiken als action. De speaker (bv activeren/slapen) kun je niet als trigger instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 20:15
Toppe schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 20:37:
@Serena (En de rest)

Niet overal, alleen de groep waarin de speaker hangt.
Als je ondertussen in een andere ruimte op de knop drukt begint daar iets anders te spelen. Of hetgeen dat daar als laatste speelde.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:22
Even een tip. Ik probeerde remote B aan remote A te koppelen (zodat ze dezelfde lampen bedienen), maar dat lukte maar niet. Zelfs alles gereset en het ging nog niet. Uiteindelijk de batterij van B eruit gehaald, even gewacht en er weer in gedaan. Toen lukte het in 1x!

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Hmm in een keer 5 gu10 spots verdwenen in de app
Pagina: 1 ... 78 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)