Welke heb je dan? De 2 die nu op Ikea.nl staan, zouden gewoon koppelbaar met een afstandsbediening moeten zijn.pilon schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 14:44:
Wat blijkt, je kunt de GU-10 lampen niet koppelen met de aan/uit dimmer afstandsbediening! Ik kwam hier achter toen ik ten einde raad het koppelen probeerde met een bewegingssensor. Dit werkte wel gewoon.
Die van ~13 euro. Ze zijn wel koppelbaar, alleen niet met de hub via de nieuwe aan/uit + dimmer afstandsbediening.Osiris schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:03:
[...]
Welke heb je dan? De 2 die nu op Ikea.nl staan, zouden gewoon koppelbaar met een afstandsbediening moeten zijn.
Hoi allen, vandaag de Tradfri hub aangeschaft zodat ik lampen en rolgordijnen kan aansturen met mijn stem e.d. Ik krijg helaas alleen de signaalversterker van de rolgordijnen niet gekoppeld. Na precies te doen wat de app aangeeft wil hij niet koppelen.
Ha! gelukt. Na 9x resetten heeft hij hem gepakt! Het enige wat nog niet wil lukken is de verduistering toevoegen in de homekit app. Hij ziet via de hub wel de lichten maar de verduistering niet? Iemand enig idee?
Ha! gelukt. Na 9x resetten heeft hij hem gepakt! Het enige wat nog niet wil lukken is de verduistering toevoegen in de homekit app. Hij ziet via de hub wel de lichten maar de verduistering niet? Iemand enig idee?
[ Voor 30% gewijzigd door mprkooij op 27-10-2019 20:49 ]
De gordijnen kunnen nog niet in HomeKit, alleen via HomeBridge.mprkooij schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 19:45:
Hoi allen, vandaag de Tradfri hub aangeschaft zodat ik lampen en rolgordijnen kan aansturen met mijn stem e.d. Ik krijg helaas alleen de signaalversterker van de rolgordijnen niet gekoppeld. Na precies te doen wat de app aangeeft wil hij niet koppelen.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Ik had met de nieuwe generatie GU-10 (glazen versie en alleen dimbaar) ook moeite om deze aan Hue Netwerk toe te voegen, zowel met standaard zoeken vanuit bridge (na resetten lampen) als met behulp van remote touch linken, werkte niet voor alle lampen even soepel, pas na 4-5 pogingen lukte het met de laatste van de drie lampen!Osiris schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:03:
[...]
Welke heb je dan? De 2 die nu op Ikea.nl staan, zouden gewoon koppelbaar met een afstandsbediening moeten zijn.
Lijkt erop dat de timing, wanner lamp zoekt naar open netwerk of beschikbaar is voor touchlinken (dit kan niet tegelijk, alleen Philips Hue lampen hebben dit probleem opgelost), zeer kritisch is. Met gevolg dat je als je te snel of langzaam bent het niet lukt!
Via de Tradfri Facebook groep:
Er komt een speciale knop die gekoppeld kan worden aan een bepaalde scene. Heel veel meer info is er niet maar dit wordt er o.a. gezegd:
Er komt een speciale knop die gekoppeld kan worden aan een bepaalde scene. Heel veel meer info is er niet maar dit wordt er o.a. gezegd:
Scene button is coming to TRÅDFRI
By pushing one button the following could happen by having placed the button just beside the main door:
• Light in the hallway turns on
• Blinds in livingroom goes up
• Coffeemaschine in the kitchen starts working (outlet)
• Favorit playlists starts playing (not yet but next year)
• Light in the kitchen turns on 4000k
• Light in livingroom turns on 2200k
You might have different remotes for the items used. With the single button you can activate all in ones.
https://fccid.io/FHO-E181...mmy-NA-190822-4489074.pdf
Als je nou eens gekoppelde scenes kon maken in de app zou ik het al tof vinden.. Laat ze dat eerst maar doen..
Anders stikt het thuis straks van die knoppen

Als je een andere hub en andere software gaat gebruiken, is ineens alles mogelijk.
Is wel wat meer werk natuurlijk...
Is wel wat meer werk natuurlijk...
ProudElm schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:53:
Als je nou eens gekoppelde scenes kon maken in de app zou ik het al tof vinden.. Laat ze dat eerst maar doen..
Ja duh, dat snap ik..
Ik gebruik hier thuis openHAB2 om 1 en ander te automatiseren.. Dat gaat redelijk. Moet alleen nog eens een echte licht sensor kopen en koppelen. Dan werkt lampen aan bij donker beter dan de huidige oplossing hier thuis met de Astro-binding.
Ik gebruik hier thuis openHAB2 om 1 en ander te automatiseren.. Dat gaat redelijk. Moet alleen nog eens een echte licht sensor kopen en koppelen. Dan werkt lampen aan bij donker beter dan de huidige oplossing hier thuis met de Astro-binding.
Ik ben ook nog op zoek naar een 'goede' (lees: goedkoop maar wel accuraat) lichtsensor met een groter lux bereik dan 0-100lx. Heb de Xiaomi Aqara spullen in gebruik, maar de lichtsensoren op zowel de hub als de motion sensor zijn niet super. Ikea sensor is hierin ook te beperkt.ProudElm schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:13:
Ja duh, dat snap ik..
Ik had gehoopt toen ik die Ikea sensor kocht, dat de 'waaden' ook via de HUB gingen, maar helaas.
Sinds vorige week deze op het oog, een human body sensor. Nadeel is weer een systeem wat je er bij moet zetten, met eigen hub..
Of het zou rechtstreeks moeten kunnen met een Zigbee USB stick vanuit openHAB, maar dat heb ik nog niet uigezocht
Sinds vorige week deze op het oog, een human body sensor. Nadeel is weer een systeem wat je er bij moet zetten, met eigen hub..
Of het zou rechtstreeks moeten kunnen met een Zigbee USB stick vanuit openHAB, maar dat heb ik nog niet uigezocht
@ProudElm niet echt het juiste topic ervoor, maar de Conbee II USB stick is compatible met Xiaomi sensors.
Middels DeconZ kun je die dan weer koppelen in OpenHAB.
Middels DeconZ kun je die dan weer koppelen in OpenHAB.
Ik heb 3 van die sensoren in gebruik. Voor bewegingsdetectie (tot 5m) doen ze het uitstekend. Voor lux metingen zijn ze waardeloos. Vandaar dat ik naar alternatieven zoek.
Je kunt ze inderdaad via een aparte hub koppelen (heb ik nu ook omdat de hub ook andere functionaliteiten heeft die ik gebruik) of via een Conbee of andere Zigbee stick oplossing.
Je kunt ze inderdaad via een aparte hub koppelen (heb ik nu ook omdat de hub ook andere functionaliteiten heeft die ik gebruik) of via een Conbee of andere Zigbee stick oplossing.
@hpmkruit Ah ok, bedankt. Dan ga ik verder zoeken en deze overslaan dus ;-)
Weet iemand of de oude witte GU-10 Tradfri spotjes (2700K warm wit) nog in de winkel liggen? Artikel nummer 803.652.70.
Definieer 'de winkel'. Er zijn namelijk nogal veel Ikea filialen. Maar een maand of zo geleden waren de witte nergens meer te bespeuren in die waar ik ga. Heb dan maar de nieuwe gekocht, maar is wel balen als je nog oude hebt, want afhankelijk van de armatuur kan het nogal vloeken om ze te combineren.bitjeverkeerd schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:12:
Weet iemand of de oude witte GU-10 Tradfri spotjes (2700K warm wit) nog in de winkel liggen? Artikel nummer 803.652.70.
En in HomeAssistant werken ze ook.Serena schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 06:13:
[...]
De gordijnen kunnen nog niet in HomeKit, alleen via HomeBridge.
@Twixie, bij voorkeur Hengelo. Anders Zwolle, Duiven of amersfoort. Die zijn het dichtst bij. Anders maar even wachten totdat iemand hier er van af wil...
Jou kennende heb je hem inmiddels gekocht. Ben benieuwd naar je ervaringen.Serena schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:25:
Gisteren mijn Symfonisk plankjes naar de slaapkamer verhuisd en de woonkamer toch maar voorzien van de Ones. Ik vond de plankjes te groot in het interieur en de Ones hebn een significant beter geluid.
Nu twijfel ik toch nog over de afstandsbediening, ik heb hier begrepen dat deze met alles Sonos speakers werkt.
Hoe zijn de ervaringen nu hij een paar weken in de winkel ligt?
Nope… Eigenlijk voldoet de iPad aan de muur prima. AirPlay2 vanuit de HomePods. Kan het ook met mijn stem bedienen.robertwebbe schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:21:
[...]
Jou kennende heb je hem inmiddels gekocht. Ben benieuwd naar je ervaringen.
Misschien wel binnenkort eentje meenemen voor de slaapkamer. Naast het bed plakken…
Hello Mede tweakers,
Ik heb een simpel vraagje die waarschijnlijk al lang beantwoord is en met wat grondig zoek werk ook wel in het forum terug te vinden is, maar ik heb geen zin om 290 pagina's door te spitten en met Google krijg ik alleen maar het tegen over gestelde gevonden.
Kunnen de Philips Hue lampen ook aan de Ikea (Trådfri) bridge gekoppeld worden?
Een linkje naar post, forum of site met informatie zou erg gewaardeerd worden!
Alvast bedankt
Ik heb een simpel vraagje die waarschijnlijk al lang beantwoord is en met wat grondig zoek werk ook wel in het forum terug te vinden is, maar ik heb geen zin om 290 pagina's door te spitten en met Google krijg ik alleen maar het tegen over gestelde gevonden.
Alvast bedankt
Ervaren mensen met een Tradfri hub het ook dat de GU10 spots (warmwit) met firmware 1.2.214 (de oude variant dus, niet de nieuwe glazen versie) zo af en toe niet meer reageren en een powercycle (stroom uit/aan) nodig hebben om weer te reageren op aan/uit commando's? Dit wellicht ook in combinatie met het warm worden van de spot zelf?
Heb er 10 en ze werken serieus ALTIJD.JBS schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 21:42:
Ervaren mensen met een Tradfri hub het ook dat de GU10 spots (warmwit) met firmware 1.2.214 (de oude variant dus, niet de nieuwe glazen versie) zo af en toe niet meer reageren en een powercycle (stroom uit/aan) nodig hebben om weer te reageren op aan/uit commando's? Dit wellicht ook in combinatie met het warm worden van de spot zelf?
Er zijn in dit forum sowieso meldingen over dat het wel en dat het niet kan werken. Hier een link waarbij iemand zegt dat het wel werkt:Aeliaria schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 21:14:
Hello Mede tweakers,
Alvast bedankt
https://www.reddit.com/r/...ps_hue_bulbs_on_ikea_hub/
Er zijn echter altijd haken en ogen aan (zoals homekit support) als je zeker wilt weten dat het werkt zou je eigen altijd voor beide systemen een hub moeten hebben.
Oke, dus als ik het goed begrijp is het eigenlijk gewoon een gok?wvanommen schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 23:06:
[...]
Er zijn in dit forum sowieso meldingen over dat het wel en dat het niet kan werken. Hier een link waarbij iemand zegt dat het wel werkt:
https://www.reddit.com/r/...ps_hue_bulbs_on_ikea_hub/
Er zijn echter altijd haken en ogen aan (zoals homekit support) als je zeker wilt weten dat het werkt zou je eigen altijd voor beide systemen een hub moeten hebben.
Om iets specifieker te zijn, ik wil graag deze lamp koppelen: Philips Hue Filamentlamp White Standaard E27
Gezien de enigste lamp van IKEA met dit uiterlijk helaas maar 250lumen is en deze van Philips meer als het dubbelen.
Hier thuis 7 stuks, 1x een probleem mee gehad, toen moest de stroom er even af. Was toen wel een probleem voor alle lampen die op de hub aangesloten waren, dus niet specifiek die GU10 spots. Verder draait het als een tierelier.JBS schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 21:42:
Inmiddels heeft verdere automatisering een hoge WAF gekregen

Gewoon even als opmerking. Niet WAF gebruiken. Heel denigrerend.ProudElm schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 07:12:
[...]
Hier thuis 7 stuks, 1x een probleem mee gehad, toen moest de stroom er even af. Was toen wel een probleem voor alle lampen die op de hub aangesloten waren, dus niet specifiek die GU10 spots. Verder draait het als een tierelier.
Inmiddels heeft verdere automatisering een hoge WAF gekregen![]()
Vrouwen gebruiken ook niet voor alles wat ze voor hun mannen aanpassen het ‘woordje’ HAF.
En verder met het topic…
Hij laat zien wie de broek aan heeft, ik zie het probleem niet?Serena schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 07:38:
[...]
Gewoon even als opmerking. Niet WAF gebruiken. Heel denigrerend.
Vrouwen gebruiken ook niet voor alles wat ze voor hun mannen aanpassen het ‘woordje’ HAF.
En verder met het topic…
Ik heb er thuis zelfs 21 (ja echt :-)) en eigenlijk nooit problemen mee. In een jaar tijd geloof ik 2x een enkel spotje gehad dat een cycle nodig had, maar afgelopen half jaar helemaal niks.JBS schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 21:42:
Ik heb mijn lampen nog niet zo heel erg lang, enkele maanden, maar in die tijd is de stroom er i.v.m. verbouwing regelmatig afgeweest en heb ik de lampen ook meermaals verplaatst. Heeft tot op heden geen enkel probleem opgeleverd.
Vriendinlief begint de lol er ook van in te zien en vind het toch wel een heel mooi systeem, ik heb zelfs permissie om meer lampen voor de woonkamer op te halen. (wat zonder toestemming overigens ook gewoon gebeurt was
).
Vriendinlief begint de lol er ook van in te zien en vind het toch wel een heel mooi systeem, ik heb zelfs permissie om meer lampen voor de woonkamer op te halen. (wat zonder toestemming overigens ook gewoon gebeurt was
De man heeft de broek aan in huis, de vrouw bepaalt welke broek.Kvn schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:03:
[...]
Hij laat zien wie de broek aan heeft, ik zie het probleem niet?
Daarnaast is WAF gewoon een goede term, de meerderheid van de vrouwen geeft nog steeds niks om technische dingen en wil gewoon aandacht geven aan de inrichting, en daar moet de technologie in passen. Voor de man geldt dit wat minder.
I hide at work because good employees are hard to find.
@Incolumis nou zo dus.. ;-)
Mijn vrouw vind het bijna allemaal goed, zolang het ook maar dom met knoppen te bedienen is. Alleen gebruikt ze deze bijna nooit meer en pakt ze altijd de app..
(Nee, app is onhandig, onnodig en ga ik niet gebruiken hoor ik d'r nog zeggen
)
Mijn vrouw vind het bijna allemaal goed, zolang het ook maar dom met knoppen te bedienen is. Alleen gebruikt ze deze bijna nooit meer en pakt ze altijd de app..

Vind jij als man. Vindt deze vrouw dus echt niet…Incolumis schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:20:
[...]
De man heeft de broek aan in huis, de vrouw bepaalt welke broek.
Daarnaast is WAF gewoon een goede term, de meerderheid van de vrouwen geeft nog steeds niks om technische dingen en wil gewoon aandacht geven aan de inrichting, en daar moet de technologie in passen. Voor de man geldt dit wat minder.
Maar ik val ook echt niet in die meerderheid.
Wilde er gewoon op wijzen dat sommigen, waaronder ik dus, die term beledigend vinden.
Maar back on topic.
Sorry, de term gebruik ik zelf zeker niet als belediging .. eerder andersom.. dat terzijde..
- Toppe
- Registratie: Januari 2004
- Laatst online: 21:45
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Ikea Trådfri E14 Led 400lm
- Ikea Trådfri Led 950lm
- Ikea Trådfri E27 LED 1000lm
- Ikea Trådfri E27 LED 980lm
- Ikea Trådfri Led-lamp GU10 400 lumen, draadloos dimbaar, wit spectrum
- Domoticz
- Bediening
- Zigbee2MQTT
- Domoticz Home Automation System
- Homekit
- Zigbee
- Schakelaars
- Sensors
- Home Assistant Core
- Basisstations
:strip_icc():strip_exif()/u/101621/apple.jpg?f=community)
@Incolumis ik mag geen broek aan... telt dat ook?
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Sorry, maar ik kan onmogelijk met iedereen rekening houden. Uiteindelijk ben jij degene die beledigd is, en ik ken je niet eens. Dus het probleem ligt vooral bij jou. (Dit is geen aanval op jou)Serena schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:38:
[...]
Vind jij als man. Vindt deze vrouw dus echt niet…
Maar ik val ook echt niet in die meerderheid.
Wilde er gewoon op wijzen dat sommigen, waaronder ik dus, die term beledigend vinden.
Maar back on topic.
Ik kan moeilijk een checklist maken voor bij iedere persoon, met wat ik wel of niet mag zeggen.
Waar het op neer komt, de gemiddelde man wil graag zo veel mogelijk tech in huis, de gemiddelde vrouw vindt dat het moet passen in de inrichting. Uiteindelijk is het vaak de vrouw die bepaalt of het doorgaat of niet. vandaar de term WAF. En nu weer terug ontopic!
Zolang er geen bezoek is, voorzie ik geen problemen.Toppe schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:50:
@Incolumis ik mag geen broek aan... telt dat ook?
[ Voor 12% gewijzigd door Incolumis op 31-10-2019 13:17 ]
Misschien moeten we WAF gewoon vervangen door FAF: de Family Acceptance Factor. Want inderdaad, als het hele gezin er gebruik van moet maken, ligt de drempel toch vaak wat hoger. En het is ook nog eens lekker gender-neutraalIncolumis schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:50:
[...]
Sorry, maar ik kan onmogelijk met iedereen rekening houden. Uiteindelijk ben jij degene die beledigd is, en ik ken je niet eens. Dus het probleem ligt vooral bij jou. (Dit is geen aanval op jou)
Ik kan moeilijk een checklist maken voor bij iedere persoon, met wat ik wel of niet mag zeggen.
Waar het op neer komt, de gemiddelde man wil graag zo veel mogelijk tech in huis, de gemiddelde vrouw vindt dat het moet passen in de inrichting. Uiteindelijk is het vaak de vrouw die bepaalt of het doorgaat of niet. vandaar de term WAF. En nu weer terug ontopic!
[...]
hahaha..
de kids gebruiken wel gretig die afstand bedieningen.. helaas vind ik ze dan overal en nergens terug
de kids gebruiken wel gretig die afstand bedieningen.. helaas vind ik ze dan overal en nergens terug

Is er al iemand die de draadloze wandzenders van Robbshop heeft gekoppeld met Tradfri?
https://www.robbshop.nl/wandzender-8v-zigbee-robb-smarrt
https://www.robbshop.nl/wandzender-8v-zigbee-robb-smarrt
"Mooi in theorie, slecht in praktijk.
Review by Michiel Karnebeek / (Geplaatst op 24-09-2019)
Werkt alleen goed als je via ZigBee Light Link koppelt. Er is voor zo ver ik weet geen enkele hub die deze ondersteund (hue, deconz,...), enige die mogelijk succes heeft is zigbee2mqtt. Handleiding goed lezen. Instructies zijn niet heel helder."
eerste review die er staat.. Ik denk niet dat het gaat lukken dus..
Review by Michiel Karnebeek / (Geplaatst op 24-09-2019)
Werkt alleen goed als je via ZigBee Light Link koppelt. Er is voor zo ver ik weet geen enkele hub die deze ondersteund (hue, deconz,...), enige die mogelijk succes heeft is zigbee2mqtt. Handleiding goed lezen. Instructies zijn niet heel helder."
eerste review die er staat.. Ik denk niet dat het gaat lukken dus..
Female Acceptance Factor?voorstad schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:09:
[...]
Misschien moeten we WAF gewoon vervangen door FAF: de Family Acceptance Factor. Want inderdaad, als het hele gezin er gebruik van moet maken, ligt de drempel toch vaak wat hoger. En het is ook nog eens lekker gender-neutraal.
@schuurman @ProudElm Is dat niet gewoon een iCasa Pulse 8S (https://www.wifimedia.eu/nl/icasa-pulse-8s.html) die op de 'Supported Devices' lijst van deCONZ staat? https://github.com/dresde...in/wiki/Supported-Devices
[ Voor 11% gewijzigd door JBS op 31-10-2019 17:31 ]
- Toppe
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Ikea Trådfri Led 950lm
- Domoticz
- Bediening
- Zigbee2MQTT
- Homekit
- Zigbee
- Schakelaars
- Sensors
- Home Assistant Core
- Basisstations
@Incolumis @voorstad @Serena HSAF: Homo sapiens acceptance factor
Gister m’n Ikea schakelaar voorzien van een nieuwe batterij, die doet het nu weer top maar nu stopt de andere afstandsbediening met werken... zucht
Gister m’n Ikea schakelaar voorzien van een nieuwe batterij, die doet het nu weer top maar nu stopt de andere afstandsbediening met werken... zucht
Zo, ik heb er vanavond ook een Kadrilj rolgordijn opgehangen. Werkt top met Google Home, maar verder dan doe naar boven/beneden kom ik niet. Iets van “zet op 50%” krijg ik niet aan haar verstand...
Sorry voor de waarschijnlijk dubbele vraag, maar ik heb het niet kunnen vinden:
Is er een lijst van Nederlandse Google Home spraakcommando’s i.c.m. de Tradfri & Kadrilj?
Sorry voor de waarschijnlijk dubbele vraag, maar ik heb het niet kunnen vinden:
Is er een lijst van Nederlandse Google Home spraakcommando’s i.c.m. de Tradfri & Kadrilj?
Symfonisk lamp en remote gekocht. Best behoorlijk geluid uit dat ding, maar ik mis het stereobeeld wel. Twee lampen gaat me echter te ver, daar zijn ze te groot voor.
De remote is wel echt top, veel gemakkelijker dan telefoon unlocken, goede app openen en dan iets met het volume doen. Zelfs als ik al op m'n telefoon bezig ben, reik ik alsnog naar de remote die binnen handbereik ligt voor volume en pauze.
De remote is wel echt top, veel gemakkelijker dan telefoon unlocken, goede app openen en dan iets met het volume doen. Zelfs als ik al op m'n telefoon bezig ben, reik ik alsnog naar de remote die binnen handbereik ligt voor volume en pauze.
@vries750 Volgens mij:
- hey google, doe gordijn dicht / open
- hey google, gordijn 50%
- hey google, doe gordijn dicht / open
- hey google, gordijn 50%
[ Voor 15% gewijzigd door robertwebbe op 03-11-2019 15:50 ]
Ik kan ondertussen bevestigen dat deze lamp gewoon op mijn IKEA hub werkt.Aeliaria schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 06:42:
[...]
Oke, dus als ik het goed begrijp is het eigenlijk gewoon een gok?
Om iets specifieker te zijn, ik wil graag deze lamp koppelen: Philips Hue Filamentlamp White Standaard E27
Gezien de enigste lamp van IKEA met dit uiterlijk helaas maar 250 lumen is en deze van Philips meer als het dubbelen.
Ik ben hier ook naar op zoek en denk dat ik maar wat ga DIY'en met een ESP en een BH1750 Light sensor.hpmkruit schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:34:
[...]
Ik ben ook nog op zoek naar een 'goede' (lees: goedkoop maar wel accuraat) lichtsensor met een groter lux bereik dan 0-100lx. Heb de Xiaomi Aqara spullen in gebruik, maar de lichtsensoren op zowel de hub als de motion sensor zijn niet super. Ikea sensor is hierin ook te beperkt.
Zelfde probleem hier aan de Hue gekoppeld. 8 stuks in het plafond. Net een tradfri hub gekocht om de lampen te voorzien van een update. De meeste gu10 lampen zijn nu geüpdatet naar 1.2.217 en 2 naar 1. 2.221. Waar zit dit verschil in? Zijn allemaal dezelfde lampenJBS schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 21:42:
Zijn dit de warmwitte GU10 's? Dus niet de wit spectrum die zowel warmwit als koud wit licht geven?arjandijk162 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 14:25:
[...]
Zelfde probleem hier aan de Hue gekoppeld. 8 stuks in het plafond. Net een tradfri hub gekocht om de lampen te voorzien van een update. De meeste gu10 lampen zijn nu geüpdatet naar 1.2.217 en 2 naar 1. 2.221. Waar zit dit verschil in? Zijn allemaal dezelfde lampen
Ik was namelijk in de veronderstelling dat 1.2.214 de laatste en meest recente firmware was voor de oude warmwitte GU10's.
Zijn ze in geval van connectie verloren ook opvallend warm?
[ Voor 4% gewijzigd door JBS op 02-11-2019 15:50 ]
Heb ik nog niet gecheckt, zal ik de volgende keer doen. Het zijn de wit spectrum lampen.JBS schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 15:35:
[...]
Zijn dit de warmwitte GU10 's? Dus niet de wit spectrum die zowel warmwit als koud wit licht geven?
Ik was namelijk in de veronderstelling dat 1.2.214 de laatste en meest recente firmware was voor de oude warmwitte GU10's.
Zijn ze in geval van connectie verloren ook opvallend warm?
Ik heb sinds vanmiddag een setje van tradfri, leuk spul!
Laatste dat ik aan wil sluiten is een kroonluchter met dimbare led kaarsen. Kan ik daar een dimmer als deze tussen zetten?
https://www.bol.com/nl/p/...artphone/9200000113138684
Wat is jullie ervaring met niet-ikea spul, is dat te combineren?
Laatste dat ik aan wil sluiten is een kroonluchter met dimbare led kaarsen. Kan ik daar een dimmer als deze tussen zetten?
Op die IKEA hub kun je alleen IKEA spullen aansluiten. Dus dat gaat niet voor zover ik weet.
Nee, niet via de Ikea Hub. Daar kan je alleen Ikea spul aan koppelen.underrated schreef op zondag 3 november 2019 @ 22:09:
Bij het "broertje" van die dimmer claimen ze dat het wél met de Ikea Tradri gateway samenwerkt:
https://www.bol.com/nl/p/...e-smart/9200000103163310/

Volgens de site van Robb zou het toch echt met Tradfri moeten werken: https://www.robbshop.nl/i...2-draads-400w-robb-smarrt
https://www.bol.com/nl/p/...e-smart/9200000103163310/

Volgens de site van Robb zou het toch echt met Tradfri moeten werken: https://www.robbshop.nl/i...2-draads-400w-robb-smarrt
[ Voor 17% gewijzigd door Osiris op 04-11-2019 10:48 ]
uh? Hoe zou je die moeten koppelen dan? Op de zelfde manier als de rest van het systeem?
Ze laten het wel zien voor de HUE, maar die van IKEA werkt toch anders? Door de knopjes etc die je ingedrukt moet houden om te kunnen koppelen lijkt me het niet te doen eigenlijk. maar wie weet wel.. bied mogelijkheden :-)
Ze laten het wel zien voor de HUE, maar die van IKEA werkt toch anders? Door de knopjes etc die je ingedrukt moet houden om te kunnen koppelen lijkt me het niet te doen eigenlijk. maar wie weet wel.. bied mogelijkheden :-)
[ Voor 56% gewijzigd door ProudElm op 04-11-2019 10:52 ]
Ik heb precies die in gebruik voor mijn keukenlampen (3 ledperen), aangesloten op de IKEA-hub. Dat werkt perfect. Voor het pairen (volgens de normale IKEA-procedure) wel even resetten met het knopje en daarna nog even het minimum-niveau instellen met het andere knopje (zie handleiding).underrated schreef op zondag 3 november 2019 @ 22:09:
Nice! In het kader van ieder z'n eigen waarheid kies ik voor die van @Koppensneller
Nee hoor, Hue kun je ook koppelen.ProudElm schreef op maandag 4 november 2019 @ 07:45:
Op die IKEA hub kun je alleen IKEA spullen aansluiten. Dus dat gaat niet voor zover ik weet.
oh nou, weer wat geleerd.. Maar dan ook meteen al het zigbee spul? Of dat dan weer niet? Ja i know, krijg een vinger, wil gelijk de rest van de hand
@ProudElm Volgens mij zou alles dat werkt volgens het Zigbee LightLink protocol moeten werken, ongetwijfeld met wat uitzonderingen.
@ProudElm
Ik ben overgestapt op een conbee 2 stick. De ikea hub ligt nu in de kast.
Inderdaad werkt al het zigbee spul tot nu toe prima.
Ik ben overgestapt op een conbee 2 stick. De ikea hub ligt nu in de kast.
Inderdaad werkt al het zigbee spul tot nu toe prima.
Ik heb het topic al doorzocht, maar kan niet echt een antwoord vinden. Ik lees dat veel mensen ook hun Tradfri stekkerplug gebruiken in de schuur. Nu wil ik dit ook gaan doen, maar we hebben gewoon een simpel houten schuurtje wat zeker met dit weer erg vochtig wordt van binnen. Is het dan veilig om een stekkerplug te gebruiken in de schuur? Of is het beter om hem dan in een waterdicht kastje te verwerken?
Bereik is een ander probleem
Ik heb al een paar maanden een Tradfri stekker in een buitenstopcontact zitten. De enige beschutting is een plastic afdekplaat (van het stopcontact). Tot nu toe geen problemen gehad. Ook niet met andere stekkers (Elgato Eve, Xiaomi en Koogeek). Regen, wind en koude temperatuur heeft geen effect gehad op de werking.kepler schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:16:
Ik heb het topic al doorzocht, maar kan niet echt een antwoord vinden. Ik lees dat veel mensen ook hun Tradfri stekkerplug gebruiken in de schuur. Nu wil ik dit ook gaan doen, maar we hebben gewoon een simpel houten schuurtje wat zeker met dit weer erg vochtig wordt van binnen. Is het dan veilig om een stekkerplug te gebruiken in de schuur? Of is het beter om hem dan in een waterdicht kastje te verwerken?
Wat betreft bereik, Tradfri heeft extenders in het assortiment welke je wellicht vlak bij de buitendeur in een stopcontact kunt plaatsen. Je kunt ook overwegen om een stekker te nemen als extender, ze extenden beide.
Ja, komt er eigenlijk op neer dat de stekker gewoon buiten hangt, maar dan beschutmeesje schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:20:
[...]
Ik heb al een paar maanden een Tradfri stekker in een buitenstopcontact zitten. De enige beschutting is een plastic afdekplaat (van het stopcontact). Tot nu toe geen problemen gehad. Ook niet met andere stekkers (Elgato Eve, Xiaomi en Koogeek). Regen, wind en koude temperatuur heeft geen effect gehad op de werking.
Wat betreft bereik, Tradfri heeft extenders in het assortiment welke je wellicht vlak bij de buitendeur in een stopcontact kunt plaatsen. Je kunt ook overwegen om een stekker te nemen als extender, ze extenden beide.
Ik heb meerdere Zigbee-apparaten en gebruik tegenwoordig ook Zigbee2MQQT, dus ik ga eens kijken hoever ik daarmee kom.
Heeft Ikea trouwens ook een LED strip die je met je Hue kunt koppelen? Ik kan het zo niet vinden.
Ja die zijn er. Je moet dan de Tradfri driver hebben en bijv de Norrfly of Omlopp led strip hebben.Sunri5e schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:45:
Heeft Ikea trouwens ook een LED strip die je met je Hue kunt koppelen? Ik kan het zo niet vinden.
Die zijn er zowel met dimmen als zonder.
Ik heb vorige week zo'n driver gekoppeld aan twee led spotjes.
Goedemorgen,
Ik zit met een probleem sinds anderhalve week. Mijn lichten gaan in de woonkamer vanzelf aan. Het lijkt net of er een timer aanspringt. Het is meestal tegen 12 uur s'middags en s'nachts tussen 3 en 4 uur. Ik heb de hub en de app al een paar keer gereset maar geen resultaat. Van nacht deed ik hem uit en sprong hij meteen weer aan na een paar seconden. Het leek net of een van de buren hem weer aan drukte, Iemand een idee, of moet ik de lampen gaan resetten als optie ?
Ik zit met een probleem sinds anderhalve week. Mijn lichten gaan in de woonkamer vanzelf aan. Het lijkt net of er een timer aanspringt. Het is meestal tegen 12 uur s'middags en s'nachts tussen 3 en 4 uur. Ik heb de hub en de app al een paar keer gereset maar geen resultaat. Van nacht deed ik hem uit en sprong hij meteen weer aan na een paar seconden. Het leek net of een van de buren hem weer aan drukte, Iemand een idee, of moet ik de lampen gaan resetten als optie ?
Ik heb dit ook gehad, al was het bij mij in de avond. Ik heb de lampen verwijderd uit de hub, gereset en opnieuw toegevoegd. Sindsdien werkt alles weer zoals het hoort.Hom3r schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:00:
Goedemorgen,
Hier zie ik hetzelfde probleem. Om min of meer willekeurige tijden springen de lampen aan, of springen naar een andere intensiteit.Hom3r schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:00:
Goedemorgen,
Ga er tenminste niet van uit dat om 4:25 een van mijn buren een knop indrukken waardoor mijn lampen op een andere sterkte springen.
Heeft iemand al een oplossing voor de trage verbinding of geen connectie wanneer je gebruikt maakt met de app?Hopjesvla79 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:03:
[...]
ik heb hier ook last van sinds de laatste updates.
Wat soms helpt is om de app te stoppen , maar de laatste tijd werkt eigenlijk alleen even de hub van de stroom te halen.
Opmerkelijk is dat Google Home wel gewoon de lampen blijft aansturen, het lijkt mij dus dat het probleem in de app zit. Nu vind ik t.o.v. Google de Ikea app net iets fijner werken. Ik heb bv nog geen scenes kunnen vinden Google (misschien dat het met spraak wel kan maar dat wekt bij mij een flinke weerstand op..).
Vond op Reddit nog een draadje over hetzelfde probleem. Daar stelt iemand dat het probleem mogelijk verergert wordt door lampen die niet aan de stroom hangen (fysiek uitgezet zijn) Nu heb ik vooruitlopend op een komende verbouwing wel al 2 lampen toegevoegd die pas over een paar weken gebruikt gaan worden. Dat zou dus bij mij het probleem kunnen verergeren.
https://www.reddit.com/r/...app_slow_to_find_devices/
en nog een:
https://www.reddit.com/r/..._frequently_unresponsive/
Als iemand nog een ander idee heeft dan hoor ik dat graag.. Is er bv een manier om hierover met Ikea in contact te komen? Zie alleen een telefoonnummer in de de app staan, zijn er nog andere manieren?
Dacht eerst dat het aan mijn hub lag en heb het kunnen omruilen bij de Ikea.
Maar helaas met de nieuwe heb hetzelfde verhaal.
Helaas hier ook nog steeds geregeld problemen.ChiMan schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:39:
[...]
Heeft iemand al een oplossing voor de trage verbinding of geen connectie wanneer je gebruikt maakt met de app?
Dacht eerst dat het aan mijn hub lag en heb het kunnen omruilen bij de Ikea.
Maar helaas met de nieuwe heb hetzelfde verhaal.
Hi Ha Hopjesvla
Gisteren avond de lampen gereset en weer toegevoegd en vannacht bleef het donker in de woonkamer.lausemaus schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:34:
[...]
Ik heb dit ook gehad, al was het bij mij in de avond. Ik heb de lampen verwijderd uit de hub, gereset en opnieuw toegevoegd. Sindsdien werkt alles weer zoals het hoort.
Opgelost dus (tot nu toe).
Bedankt !
Ook bij mij is er 1 lamp die eigen leven leidt. Deze lamp staat op mijn nachtkastje en gaat soms midden in de nacht aan. Niet prettig. Ik heb nu een paar nachten de batterij uit de gekoppelde dimmer gehaald en het bleef netjes de hele nacht donker op de slaapkamer.
Als ik van huis ga, dan zet ik een bewakingscamera aan. Om te zorgen dat ik dit niet vergeet, gaat het aanzetten via een magneetschakelaar op de buitendeur (en een smart stopcontact). Uitzetten doe ik later handmatig.
Nou heb ik al gezien dat dit ook zou kunnen met een Hue bewegingsmelder: die kan een smart stopcontact aanzetten als er beweging is en daarna gewoon aan laten staan als de beweging weg is.
De Ikea bewegingssensor die ik ken, werkt wel op een smart stopcontact, maar zal hem altijd na de ingestelde tijd ook weer automatisch uitzetten. Dat is natuurlijk niet de bedoeling voor deze toepassing.
Is er misschien een oplossing binnen het Ikea systeem?
Nou heb ik al gezien dat dit ook zou kunnen met een Hue bewegingsmelder: die kan een smart stopcontact aanzetten als er beweging is en daarna gewoon aan laten staan als de beweging weg is.
De Ikea bewegingssensor die ik ken, werkt wel op een smart stopcontact, maar zal hem altijd na de ingestelde tijd ook weer automatisch uitzetten. Dat is natuurlijk niet de bedoeling voor deze toepassing.
[ Voor 4% gewijzigd door aawe mwan op 09-11-2019 11:30 ]
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
- Toppe
Oké ✅
- Ikea Trådfri
- Ikea
- Ikea Trådfri Led 950lm
- Domoticz
- Bediening
- Zigbee2MQTT
- Homekit
- Zigbee
- Schakelaars
- Sensors
- Home Assistant Core
- Basisstations
Nee. Want de bewegingsmelder stuurt je tussenstekker aan zonder tussenkomst van de Ikea appaawe mwan schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 11:29:
Als ik van huis ga, dan zet ik een bewakingscamera aan. Om te zorgen dat ik dit niet vergeet, gaat het aanzetten via een magneetschakelaar op de buitendeur (en een smart stopcontact). Uitzetten doe ik later handmatig.
Yes het werkt!
Ik heb de Ikea On/Off (ja en die kan ook dimmen) switch van 6,99 met mijn Hue ecosysteem kunnen koppelen!
Ik heb deze namelijk eerst gekoppeld met mijn Hue Dimmer Switch, welke ik rechtstreeks aan netwerk heb gekoppeld en niet via de bridge, en daarna kon ik mijn Hue lampen aan de Ikea switch koppelen en met zowel Hue bridge als met Ikea switch bedienen!
Ik verwacht als je met de Hue bridge de Ikea dimmer direct linked (touchlink optie van 3rd party app zoals HueEssential), dat het dan ook werkt!
Binnenkort nog een paar Ikea switches er bij halen, zijn nog een paar ruimtes waar wel al een Hue Dimmer Switch of Hue Tap hangt maar een extra schakelaar wenselijk is!
Ik heb de Ikea On/Off (ja en die kan ook dimmen) switch van 6,99 met mijn Hue ecosysteem kunnen koppelen!
Ik heb deze namelijk eerst gekoppeld met mijn Hue Dimmer Switch, welke ik rechtstreeks aan netwerk heb gekoppeld en niet via de bridge, en daarna kon ik mijn Hue lampen aan de Ikea switch koppelen en met zowel Hue bridge als met Ikea switch bedienen!
Ik verwacht als je met de Hue bridge de Ikea dimmer direct linked (touchlink optie van 3rd party app zoals HueEssential), dat het dan ook werkt!
Binnenkort nog een paar Ikea switches er bij halen, zijn nog een paar ruimtes waar wel al een Hue Dimmer Switch of Hue Tap hangt maar een extra schakelaar wenselijk is!
Anoniem: 1274145
Hallo iedereen,
Na een tijdje meelezen in oa dit topic heb ik vanmiddag inkopen gedaan bij onze geel blauwe vrienden. Paar handige toepassingen bedacht voor de lampen, helemaal in combinatie met homekit, dit gaat hem worden.
Starterssetje, bewegingssensor en nog wat losse lampen mee naar huis en vol goede moed installeren maar. I can do this!
Ikea app installeren, check!
-Hub installatie, check!
-Lampje in WC (eerste project), check! Dit is cool ik kan een lamp aan en uitzetten met mijn telefoon!
-Bewegingssensor (Ik wil dat de lamp aangaat bij binnenkomst WC (in principe ongeacht overdag of in de avond)), FAIL!!! OMG, hoe werkt dit? Installatieboekje/Google/dit topic/youtube alles afgezocht maar vind niks (op wat filmpjes van een ouder model na). Voor de goede orde, bewegingssensor wordt wel gezien in app, staat ook in dezelfde kamer als de lamp in de app. Ik wil nu op de een of andere manier checken of ik het goed gedaan heb (want de lamp gaat niet uit). Hoe lang blijft die branden? Kan ik dit instellen, etc.
Kan iemand mij helpen? Ik vraag niet teveel van deze sensor, toch? 😂
Alvast bedankt voor het meedenken
Na een tijdje meelezen in oa dit topic heb ik vanmiddag inkopen gedaan bij onze geel blauwe vrienden. Paar handige toepassingen bedacht voor de lampen, helemaal in combinatie met homekit, dit gaat hem worden.
Starterssetje, bewegingssensor en nog wat losse lampen mee naar huis en vol goede moed installeren maar. I can do this!
-Hub installatie, check!
-Lampje in WC (eerste project), check! Dit is cool ik kan een lamp aan en uitzetten met mijn telefoon!
-Bewegingssensor (Ik wil dat de lamp aangaat bij binnenkomst WC (in principe ongeacht overdag of in de avond)), FAIL!!! OMG, hoe werkt dit? Installatieboekje/Google/dit topic/youtube alles afgezocht maar vind niks (op wat filmpjes van een ouder model na). Voor de goede orde, bewegingssensor wordt wel gezien in app, staat ook in dezelfde kamer als de lamp in de app. Ik wil nu op de een of andere manier checken of ik het goed gedaan heb (want de lamp gaat niet uit). Hoe lang blijft die branden? Kan ik dit instellen, etc.
De lamp blijft met het huidige model 3 minuten branden. Is niet in te stellen.Anoniem: 1274145 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:57:
Hallo iedereen,
-Hub installatie, check!
Ik heb er nog een aan/uit schakelaar in de groep bijgezet als tweede schakelaar zodat je de lamp ook mandmatig aan en uit kan zetten (aan met sensor in het donker bij mij en uit bij het weglopen met de hand of na 3 minuten automatisch).
Thanks! Lijkt ondertussen te werken. Vraag me alleen niet hoe ik het gedaan heb. En vind het toch nog altijd onduidelijk wat naast het “link” knopje de overige 2 knopjes op de sensor doen. Iets met dag/nacht en iets met intensiteit van de lamp, maar hoe en wat?
Ondertussen ook de lamp buiten bij de voordeur en eentje in de keuken ingericht. Ik had er meer moeten kopen!!!!
Ondertussen ook de lamp buiten bij de voordeur en eentje in de keuken ingericht. Ik had er meer moeten kopen!!!!
Gokje, want zo zit het meestal bij andere bewegingssensoren: dag/nacht om in te stellen of hij alleen in het donker of ook overdag moet schakelen, en de andere voor de tijd dat hij aan blijft na activeren.Anoniem: 1274145 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 22:30:
Thanks! Lijkt ondertussen te werken. Vraag me alleen niet hoe ik het gedaan heb. En vind het toch nog altijd onduidelijk wat naast het “link” knopje de overige 2 knopjes op de sensor doen. Iets met dag/nacht en iets met intensiteit van de lamp, maar hoe en wat?
Zo scherp als een voetbal!
Het is te flauw om te zeggen dat het gewoon in de documentatie staat die bij de sensor zit ;-).Anoniem: 1274145 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 22:30:
Naar de een is inderdaad om te schakelen tussen altijd aan gaan en alleen aan gaan als het donker is.
De ander weet ik zo uit m’n hoofd niet meer. Volgens mij kan je de huidige niet meer de tijd aanpassen. Hij is altijd 3 minuten.
Edit: even in de handleiding gekeken. De andere is om de aangesloten lampen voluit (100%) of op 30% aan te zetten. Uit de handleiding:
Dag-/nachtinstelling. Overdag gaat de verlichting altijd aan bij beweging. 's Nachts gaat de verlichting alleen aan als het donker is en bij beweging.
De lichtbronnen die zijn aangesloten op de bewegingssensor kunnen eenvoudig worden ingesteld op 30% of 100% lichtsterkte.
Knop voor het koppelen. Voeg IKEA Slimme verlichtingsproducten toe aan je systeem. Volg de onderstaande instructies:
[ Voor 24% gewijzigd door blazez op 10-11-2019 12:08 ]
Bedankt! Die stukjes tekst heb ik gemist in de handleiding, enkel de illustraties (zou aan mijn ongeduldigheid kunnen liggen, hoewel ik echt gezocht heb!) waarbij het voor mij nog steeds onduidelijk was. Vooral het stuk “ Dag-/nachtinstelling. Overdag gaat de verlichting altijd aan bij beweging. 's Nachts gaat de verlichting alleen aan als het donker is en bij beweging”. Helemaal top!blazez schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:05:
[...]
Het is te flauw om te zeggen dat het gewoon in de documentatie staat die bij de sensor zit ;-).
Naar de een is inderdaad om te schakelen tussen altijd aan gaan en alleen aan gaan als het donker is.
De ander weet ik zo uit m’n hoofd niet meer. Volgens mij kan je de huidige niet meer de tijd aanpassen. Hij is altijd 3 minuten.
Edit: even in de handleiding gekeken. De andere is om de aangesloten lampen voluit (100%) of op 30% aan te zetten. Uit de handleiding:
Dag-/nachtinstelling. Overdag gaat de verlichting altijd aan bij beweging. 's Nachts gaat de verlichting alleen aan als het donker is en bij beweging.
De lichtbronnen die zijn aangesloten op de bewegingssensor kunnen eenvoudig worden ingesteld op 30% of 100% lichtsterkte.
Knop voor het koppelen. Voeg IKEA Slimme verlichtingsproducten toe aan je systeem. Volg de onderstaande instructies:
De vrouw vraagt al waarom de badkamer, overloop, garage en tuin nog niet smart zijn 😂 ... heb meteen om een budget gevraagd 😉
Heeft er al iemand de nieuwe bewegingssensor gekoppeld aan een hue lamp? Koppeling lukt maar de lamp gaat niet uit. Met de vorige sensor ging dat prima.
TRÅDFRI lampen werken nu zonder TRÅDFRI gateway direct met Philips Hue. Hoe kan ik mijn TRÅDFRI lampen laten verbinden met Apple Homekit zonder een TRÅDFRI gateway (Voorheen had je Gateway nodig om de Apple Homekit code te genereren)?
Deze vraag wil ik de Ikea helpdesk voorleggen. Want ik heb nu gateway lampen, 2x E27 en 1 E14 werken met mijn Philips Bridge. De Philips Bridge synct alles netjes naar Apple Homekit behalve de TRÅDFRI lampen. Deze moet ik handmatig kopplen, wat normaal gesproken kan met een Homekitcode. Deze Homekitcode wordt dis gegenreerd door de TRÅDFRI gateway. Iemand hier ervaring mee hoe het zonder TRÅDFRI gateway kan?
Edit:
Ik ga vanavond hier meer maar eens aan de slag, wellicht dat ik de gateway virtueel kan opzetten:
https://github.com/meg768/homebridge-ikea-tradfri-gateway
YouTube: HomeKit support for IKEA FYRTUR SMART BLINDS via Homebridge - first ...
Deze vraag wil ik de Ikea helpdesk voorleggen. Want ik heb nu gateway lampen, 2x E27 en 1 E14 werken met mijn Philips Bridge. De Philips Bridge synct alles netjes naar Apple Homekit behalve de TRÅDFRI lampen. Deze moet ik handmatig kopplen, wat normaal gesproken kan met een Homekitcode. Deze Homekitcode wordt dis gegenreerd door de TRÅDFRI gateway. Iemand hier ervaring mee hoe het zonder TRÅDFRI gateway kan?
Edit:
Ik ga vanavond hier meer maar eens aan de slag, wellicht dat ik de gateway virtueel kan opzetten:
YouTube: HomeKit support for IKEA FYRTUR SMART BLINDS via Homebridge - first ...
[ Voor 23% gewijzigd door MuVo op 11-11-2019 13:18 ]
Formeel kun je geen Ikea lampen via Homekit bedienen als deze achter een Hue Bridge zitten, en andersom ook niet (Hue lampen achter Ikea bridge).MuVo schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:02:
TRÅDFRI lampen werken nu zonder TRÅDFRI gateway direct met Philips Hue. Hoe kan ik mijn TRÅDFRI lampen laten verbinden met Apple Homekit zonder een TRÅDFRI gateway (Voorheen had je Gateway nodig om de Apple Homekit code te genereren)?
Edit:
Er zijn dan twee mogelijkheden om dit op te lossen, je kunt Tradfri lampen aan Hue bridge koppelen en dan een Raspberry PI met home bridge gebruiken om deze lampen alsnog zichtbaar te maken in HomeKit, je hebt dan geen garantie dat het altijd zal blijven werken en je moet alsnog een PI aanschaffen enzovoort.
Of je kunt gewoon twee ZigBee netwerken opbouwen 1 Ikea Tradfri netwerk met Tradfri bridge en producten en daarnaast een Hue netwerk met bridge en lampen en beide zijn middels Homekit dan te koppelen en te bedienen. Voordeel is dat je dan ook gebruik kan maken van de Ikea Tradfri producten die niet met Hue bridge samen werken, zoals de rol gordijnen en nog belangrijker je krijgt dan ook nog steeds de software updates binnen (Ikea lampen krijgen geen updates wanneer deze aan een Hue bridge hangen)! Om het goed te doen, is het wel verstandig om een Apple TV als Homekit "server" te gebruiken, kan ook met iPad, maar die moet dan wel altijd aanstaan.....
[ Voor 3% gewijzigd door Erik1971 op 12-11-2019 12:01 ]
Sinds een paar dagen schakelen mijn IKEA smart plugs zich at random aan. We kunnen GA uitschakelen als reden want geen record te zien van activity. Idem voor HA, geen entries in de log file. Blijft over hack, bug, of de afstandsbediening. Ik heb de hub al eens een stamp gegeven en herstart, maar dat deed het hem niet. Iemand een idee? Heeft zo'n tradfri een log file trouwens waar wij aankunnen om eens te zien wat er gebeurd?
Zit er in de stopcontacten van ikea stroom meting?
Want ik ben opzoek naar een draadloos stopcontact waar ik de stroom van kan inlezen.
Want ik ben opzoek naar een draadloos stopcontact waar ik de stroom van kan inlezen.
Nee. Wel bijvoorbeeld in deStijnb_ schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:26:
pricewatch: TP-Link Wi-Fi Smart Plug HS110 (NL-stekker) (WiFi, geen zigbee).
Of ook in de koogeek p1eu. (Ook WiFi). Die doen ook stroommeting (maar is enigszins lomp groot)JBS schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:29:
[...]
Nee. Wel bijvoorbeeld in de
pricewatch: TP-Link Wi-Fi Smart Plug HS110 (NL-stekker) (WiFi, geen zigbee).
Hier hebben we de innr SP120.
Ongeveer 20 euro per stuk.
Stijnb_ schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:26:
Ik heb xiaomi insteek stopcontacten (zigbee variant). Deze meten ook stroomverbruik. Ongeveer 12 euro p.s.
Op alle pagina's die ik kan vinden staat nergens dat hij ook stroom kan meten. Sterker nog, CoolBlue geeft aan dat hij dat niet kan.Henkiejoo schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:46:
Hier hebben we de innr SP120.
Op de Supported Smart Plugs / In-Wall Switches / Power Meters-pagina van de deconz REST-plugin daarentegen staat dat 'ie die informatie wél produceert?
[ Voor 31% gewijzigd door Osiris op 17-11-2019 21:36 ]
Waar heb je deze gekocht?hpmkruit schreef op zondag 17 november 2019 @ 21:13:
Ik heb xiaomi insteek stopcontacten (zigbee variant). Deze meten ook stroomverbruik. Ongeveer 12 euro p.s.
€ 9,20 20%OFF | Original Xiaomi mijia Smart Socket Plug Zigbee Version WiFi Wireless Remote Socket Adapter Power Timer Switch on and off by APP
https://s.click.aliexpress.com/e/3RVsAdlWx
Wel oppassen met apparaten die veel verbruiken:hpmkruit schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:26:
€ 9,20 20%OFF | Original Xiaomi mijia Smart Socket Plug Zigbee Version WiFi Wireless Remote Socket Adapter Power Timer Switch on and off by APP
Maximum load: 2500W 10A
Ja dat is bij 250 volt. Bij 230 volt is dit volgens mij dan maar 2300 w (230V*10A). Wasmachine of droger zou ik hier inderdaad niet op aansluiten.
@hpmkruit
Deze moet je dan met verloopstekker gebruiken? Is dat niet een beetje gammel?
Deze moet je dan met verloopstekker gebruiken? Is dat niet een beetje gammel?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd.
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd.