Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:50
blazez schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:14:
[...]

Volgens mij kan je geen afstandsbediening verplaatsen naar een andere kamer.
Als je nu nog niets verder in die kamer hebt staan, zou ik de kamer verwijderen en de afstandsbediening resetten (4 x drukken op de knop aan de achterkant).
Dan nieuw aanmelden aan de hub. De afstandsbediening wordt dan in een nieuwe kamer/ruimte geplaatst. Die ruimte hernoem je vervolgens naar “kamer dochter”.
Daarna kan je de lampen toevoegen.

Updaten van schakelaars is een ander verhaal. Niet teveel zorgen over maken (en wellicht even een stukje terug lezen in dit draadje). Het updaten kan soms uren of dagen duren. Soms wil het helpen de afstandsbediening bij de hub in de buurt te leggen of (tijdelijk) een hele nieuwe batterij er in doen (sowieso handig een pakje Ikea platte batterijen stand-by te hebben).
Dat is dus het probleem.
Hij zet die afstandsbediening niet in de kamer maar bij overige apparaten.
Dacht misschien doe ik iets fout.
Ga het morgen weer opnieuw proberen!

Bedankt zover voor de info ook wb het updaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-06 22:21
hpmkruit schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:00:
[...]

Zeker handig om een setje batterijen extra in huis te hebben. De geadverteerde levensduur van 2 jaar wordt bij mij bij lange na niet gehaald. In december/januari 2018 heb ik 2 afstandsbedieningen in gebruik genomen. Deze worden 5x per dag gebruikt, maar de eerste was afgelopen week leeg en de ander zit nu op 34% batterij.

1 AB heb ik later in gebruik genomen, ergens in juni 2018. Hierop wordt nog 100% batterijstatus gerapporteerd, dus kan ook liggen aan het meegeleverde batterijtje.
Kan zijn dat ik er overheen kijk, maar waar kan je ergens de batterij status zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:41
blazez schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:08:
[...]

Kan zijn dat ik er overheen kijk, maar waar kan je ergens de batterij status zien ?
Weet niet zeker of je de batterijstatus in de Ikea app direct kan zien, want deze gebruik ik al een tijd niet meer. Het is wel een beschikbaar 'channel' in OpenHab en ik weet dat dit via Domoticz ook uit te lezen is. Het percentage verspringt nog wel eens, dus het is geen enorm accuraat %, maar voldoende om een seintje te krijgen als de batterij bijna leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TYZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-06 22:37

TYZ

blazez schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:14:
[...]

Volgens mij kan je geen afstandsbediening verplaatsen naar een andere kamer.
Als je nu nog niets verder in die kamer hebt staan, zou ik de kamer verwijderen en de afstandsbediening resetten (4 x drukken op de knop aan de achterkant).
Dan nieuw aanmelden aan de hub. De afstandsbediening wordt dan in een nieuwe kamer/ruimte geplaatst. Die ruimte hernoem je vervolgens naar “kamer dochter”.
Daarna kan je de lampen toevoegen.

[...]
De luie oplossing is om de kamer te hernoemen waarin de afstandsbediening al aanwezig is, en vervolgens de lampen uit de oude kamer daarin te slepen.
Scheelt je weer opstaan om te ontkoppelen en koppelen. :P
(Alleen even opletten met eventueel aanwezige Sferen.)

Efficiency is intelligent laziness...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:22

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

TYZ schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:19:
[...]

De luie oplossing is om de kamer te hernoemen waarin de afstandsbediening al aanwezig is, en vervolgens de lampen uit de oude kamer daarin te slepen.
Scheelt je weer opstaan om te ontkoppelen en koppelen. :P
(Alleen even opletten met eventueel aanwezige Sferen.)
Was er niet ook zo'n rare beperking dat je maar 1 afstandsbediening / dimmer etc per kamer kunt hebben? Mij boeit het niet zo hoe het uiteindelijk is ingedeeld, als het in Google Home maar klopt en werkt.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TYZ

TYZ

Die was er inderdaad (alhoewel daarvoor wel een workaround was), maar tegenwoordig kun je ook 'officieel' via de app een tweede bedieningsapparaat toevoegen aan een kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Em_
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 31-10-2024

Em_

BdB schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:42:
Heeft er iemand ook last van Ikea GU10 lampen die hun verbinding met de hue bridge kwijtraken? Opnieuw koppelen via de reset methode werkt helaas maar beperkt. De ene keer komen ze allemaal terug, de andere keer maar een paar.
Sinds 1.9.27 verliest de gateway af en toe contact met devices inderdaad. Maakt niet uit wat voor device, de ene keer is het een spotje, de andere keer een Floalt of een gewone lamp. Zijn het er veel, dan helpt soms een herstart van de gateway, maar meestal moet ik de lamp even van de spanning halen. Vooral bij die Floalt is dat geen lolletje. Gelukkig heb ik nog niet overal de schakelaars door blindplaten vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:12
Ik heb de tradfri hub en alle lampen een week nu en begint me nu te frustreren dat de app regelmatig geen verbinding kan maken met de hub.
Dit probleem komt voor als ik een lamp bedien die geen remote heeft. De knoppen reageren traag en lijkt alsof hij zichzelf aan het DoSsen is en valt dan weg.
Of de Netgear r7800 usb poort geeft te weinig sap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13:28
com2,1ghz schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:59:
Ik heb de tradfri hub en alle lampen een week nu en begint me nu te frustreren dat de app regelmatig geen verbinding kan maken met de hub.
Dit probleem komt voor als ik een lamp bedien die geen remote heeft. De knoppen reageren traag en lijkt alsof hij zichzelf aan het DoSsen is en valt dan weg.
Als je de hub dicht bij de router hebt staan en je hebt in de 2.4 Ghz band ook nog eens 40Mhz kanalen aanstaan op je router kan ik me voorstellen dat je issues krijgt. Zigbee zit ook in de 2.4 Ghz band. Met 40 Mhz kanalen blijven er niet veel vrije frequentie over. Ik zou de hub dus in ieder geval even wat verder van je router plaatsen. Als je hem persé met de router wilt voeden kun je natuurlijk een usb verlengkabel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:23
Hi allen!

Ik ben al een paar pagina's teruggescrollt, maar kon het antwoord nog niet vinden.

Ik zit met een probleem met het koppelen aan google home. Ikea geeft aan dat dit eerst in de ikea home app zelf moet, maar als ik hier klik op koppelen, krijg ik een foutmelding.

Ik wil dit gewoon met mijn telefoon kunnen bedienen, een home mini staat daarna wellicht op de lijst om aan te schaffen. Ik heb mn telefoontaal al gewisseld naar NL en EN, assistenttalen verandert naar beide, OK google op commando uit en aan gezet, niks lijkt te werken.

Iemand suggesties?
Zie ook https://imgur.com/a/tKQheFo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 20:15
tekken4111 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 21:54:
Hi allen!

Ik ben al een paar pagina's teruggescrollt, maar kon het antwoord nog niet vinden.

Ik zit met een probleem met het koppelen aan google home. Ikea geeft aan dat dit eerst in de ikea home app zelf moet, maar als ik hier klik op koppelen, krijg ik een foutmelding.

Ik wil dit gewoon met mijn telefoon kunnen bedienen, een home mini staat daarna wellicht op de lijst om aan te schaffen. Ik heb mn telefoontaal al gewisseld naar NL en EN, assistenttalen verandert naar beide, OK google op commando uit en aan gezet, niks lijkt te werken.

Iemand suggesties?
Zie ook https://imgur.com/a/tKQheFo
Installeer de Google Assistant app, Assistent --> Bediending voor in huis --> +
Log hier in op Ikea. Stel alles netjes in en roep dan 'Hey Google, synchroniseer alle apparaten.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
Serena schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 01:47:
[...]

Installeer de Google Assistant app, Assistent --> Bediending voor in huis --> +
Log hier in op Ikea. Stel alles netjes in en roep dan 'Hey Google, synchroniseer alle apparaten.
"Couldn't update the setting, please check your connection". Het scherm geeft dan ook wel expliciet aan dat het eerst in de app moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 16:09

BdB

Em_ schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:18:
[...]

Sinds 1.9.27 verliest de gateway af en toe contact met devices inderdaad. Maakt niet uit wat voor device, de ene keer is het een spotje, de andere keer een Floalt of een gewone lamp. Zijn het er veel, dan helpt soms een herstart van de gateway, maar meestal moet ik de lamp even van de spanning halen. Vooral bij die Floalt is dat geen lolletje. Gelukkig heb ik nog niet overal de schakelaars door blindplaten vervangen...
1.9.27 van de hue bridge?

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
tekken4111 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 07:26:
[...]

"Couldn't update the setting, please check your connection". Het scherm geeft dan ook wel expliciet aan dat het eerst in de app moet gebeuren.
Wat geeft het scherm aan? Snap niet wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Inmiddels gelukt!

Bedankt allen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tekken4111
Serena schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:45:
[...]

Wat geeft het scherm aan? Snap niet wat je bedoelt.
Ik bedoel dat er expliciet ook vermeld wordt dat wr eerst in de ikea app gekoppeld moet worden, en dat lukt bij mij dus al niet.
https://imgur.com/a/xSzS1C4

Na toch doorklikken krijg ik een melding met "couldn't update the setting. Please check your connection".

[ Voor 3% gewijzigd door tekken4111 op 10-10-2019 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
tekken4111 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:31:
[...]

Ik bedoel dat er expliciet ook vermeld wordt dat wr eerst in de ikea app gekoppeld moet worden, en dat lukt bij mij dus al niet.
https://imgur.com/a/xSzS1C4

Na toch doorklikken krijg ik een melding met "couldn't update the setting. Please check your connection".
Heb je gedaan wat ik zei? Echt, anders kom je er niet hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
Serena schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 17:58:
[...]

Heb je gedaan wat ik zei? Echt, anders kom je er niet hoor!
Ja, het scherm in de link is namelijk de stap "log hier in op IKEA" :) alleen helaas genoeg komt daar ook een foutmelding terug.

EDIT: evt heb ik screencaptures. Hier staan wel wat persoonlijke grgevens in, dus als iemand denkt dat het helpt met begrijpen dan stuur ik die via PM graag toe!

[ Voor 20% gewijzigd door tekken4111 op 10-10-2019 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
tekken4111 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 18:34:
[...]

Ja, het scherm in de link is namelijk de stap "log hier in op IKEA" :) alleen helaas genoeg komt daar ook een foutmelding terug.

EDIT: evt heb ik screencaptures. Hier staan wel wat persoonlijke grgevens in, dus als iemand denkt dat het helpt met begrijpen dan stuur ik die via PM graag toe!
Laat die Ikea app los! Gewoon alles instellen via Assistant. Je hoeft niks vanuit Ikea te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ikea Tradfri spul is zigbee begreep ik. Ik heb geen ervaring met andere Zigbee spullen. Kan iemand me vertellen of en hoe je bijvoorbeeld een Zigbee ledstrip als dit aan een Tradfri motion sensor kan pairen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Nu online
SnoeiKoei schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:22:
Ikea Tradfri spul is zigbee begreep ik. Ik heb geen ervaring met andere Zigbee spullen. Kan iemand me vertellen of en hoe je bijvoorbeeld een Zigbee ledstrip als dit aan een Tradfri motion sensor kan pairen?
Je zou bijvoorbeeld kunnen overwegen om met Zigbee2mqtt of Deconz als zigbee hub te gaan werken en via bjivoorbeeld Home Assistant verder je smart home aan te sturen.

What's the speed of dark?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
SnoeiKoei schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:22:
Out of the box werkt dat niet samen. Je zult dan, zoals @JayOne aangeeft, moeten overstappen op domotica software. Daar zijn verschillende opties in.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ok, dat maakt het wel heel ingewikkeld allemaal om 1 ledstrip aan te sturen. Zo compatibel is het dus niet allemaal, valt me tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
SnoeiKoei schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:26:
Ok, dat maakt het wel heel ingewikkeld allemaal om 1 ledstrip aan te sturen. Zo compatibel is het dus niet allemaal, valt me tegen.
Sommige dingen wel en sommige dingen niet...Probleem is dat fabrikanten vaak nog bepaalde compatibiliteit tegenhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tekken4111
Serena schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 18:48:
[...]

Laat die Ikea app los! Gewoon alles instellen via Assistant. Je hoeft niks vanuit Ikea te doen.
Nogmaals bedankt voor je hulp. Inmiddels opgelost.

Bleek dat de koppeling half gelukt was. In het lijstje met gekoppelde software stond ikea home wel (ergens ver in de google instellingen). Ik heb dit ontkoppeld, wat tijd gegeven, nogmaals helemaal opnieuw geprobeerd vanaf stap 1 en toen ging het in 1 minuut goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
Troetelbeer schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:46:
[...]

Sommige dingen wel en sommige dingen niet...Probleem is dat fabrikanten vaak nog bepaalde compatibiliteit tegenhouden.
Is niet zo dat fabrikanten letterlijk compatibiliteit tegenhouden, anders zouden ze niet ook niet ZigBee gecertificeerd zijn, het is omdat niet alles in ZigBee specificatie vast ligt voor het aansturen van lampen (lees implementatie birdge, switches en sensoren), er is nog heel veel vrijheid voor de fabrikant om te bepalen hoe ze dit invullen.

En zolang iedereen zijn eigen gang gaat, dan zal niet alles perfect samenwerken. Van alle fabrikanten is Philips Hue nog het meest compatible, als het op aansturen van lampen aankomt! Wat betreft ZigBee Dimmer Switches en Sensoren, werken geen van alle goed samen, vandaar dat er voor Philips Hue er het zogenaamde Friends of Hue (Foh) label er is, dan wordt samenwerking tussen Philips Hue en niet Philips Hue producten gegarandeerd (e.g. Niko schakkelaars).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Dat bedoel ik eigenlijk. Fabrikanten gebruiken nu allemaal hun eigen manier qua implementatie, maar daarmee houden ze dus wel (bewust of onbewust) compatibiliteit tegen. Niet letterlijk inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Nu online

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Ik wil mn Symfonisk bookshelfs gaan gebruiken als rears in een Sonos setup. Heeft iemand wellicht al ergens stands gezien die eventueel bruikbaar zijn om de Symfonisks op te plaatsen? Anders ga ik zelf wat knutselen, maar dat probeer ik te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik snap niet waarom ik een nieuw stopcontact niet in de app “woning” terug kan vinden.
Staan in dezelfde ruimte maar is in woning niet zichtbaar. Mis ik iets?

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13:28
GG---77 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:51:
Ik snap niet waarom ik een nieuw stopcontact niet in de app “woning” terug kan vinden.
Staan in dezelfde ruimte maar is in woning niet zichtbaar. Mis ik iets?
Wat voor firmware zit er op, alleen versie 2 is homekit compatible namelijk. Ook een "nieuw" stopcontact hoeft bij Ikea niet persé uitgeleverd te worden met de nieuwste firmware er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
FW is 2.0.022- hetzelfde als mijn ander 2 schakelaars. Die stonden er al, ik heb de nieuwe aan dezelfde groep deze toegevoegd. Benaderbaar via Ikea app maar niet zichtbaar in Woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
GG---77 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:44:
FW is 2.0.022- hetzelfde als mijn ander 2 schakelaars. Die stonden er al, ik heb de nieuwe aan dezelfde groep deze toegevoegd. Benaderbaar via Ikea app maar niet zichtbaar in Woning.
Even een HomeKit reset in de Ikea app?

[ Voor 8% gewijzigd door Serena op 12-10-2019 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
Het lijkt erop dat hij niet juist gekoppeld was. Ontkoppelen, schakelaar gereset, reset van de koppeling Ikea en Woning en weer toegevoegd maakte hem zichtbaar. Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 15:39
De draadloze dimmer die bij de stopcontacten zit is nu ook los verkrijgbaar, zag ze toevallig vanmiddag in Breda liggen voor €6,99.

https://www.ikea.com/nl/n...loze-dimmer-wit-70408595/

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:57
puntje013 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:24:
De draadloze dimmer die bij de stopcontacten zit is nu ook los verkrijgbaar, zag ze toevallig vanmiddag in Breda liggen voor €6,99.

Hierop inhakend, de set met stekker en schakelaar (=zelfde als de dimmer) is nu 14,99 euro (voorheen 19,99 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Al mijn lampen zijn weg sinds een update. Nu had ik ze toegevoegd met de methode zonder schakelaar. Werkt die nog steeds of moet ik tegenwoordig perse een schakelaar hebben? En hoeveel lampen/stekkers kunnen er op 1 schakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
datadevil schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:53:
Al mijn lampen zijn weg sinds een update. Nu had ik ze toegevoegd met de methode zonder schakelaar. Werkt die nog steeds of moet ik tegenwoordig perse een schakelaar hebben? En hoeveel lampen/stekkers kunnen er op 1 schakelaar?
Dat laatste is denkelijk niet van toepassing. Ik voeg al mijn lampen/stekkers aan dezelfde schakelaar toe en verschuif ze dan naar de juiste kamer. Heb de schakelaar alleen in een ruimte staan omdat ik verder alles in HomeKit bedien met Philips Hue dimmers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Serena schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:46:
[...]

Dat laatste is denkelijk niet van toepassing. Ik voeg al mijn lampen/stekkers aan dezelfde schakelaar toe en verschuif ze dan naar de juiste kamer. Heb de schakelaar alleen in een ruimte staan omdat ik verder alles in HomeKit bedien met Philips Hue dimmers.
Ok, IKEA heeft het (kwam ik later tegen) over 10 apparaten per schakelaar maar dat lijkt dus niet te kloppen? Wellicht alleen als je ze echt wilt bedienen en niet op het toevoeg stuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Ik zou ook graag m'n lampen buitenshuis bedienen.
Nu lees ik op internet dat dat via de woning app van Apple mogelijk is.

Alleen heb ik een Android telefoon....
Werkt buitenshuis bediening ook via de Google home app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloblub
  • Laatst online: 04-06 15:10
RvD86 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:06:
Ik zou ook graag m'n lampen buitenshuis bedienen.
Nu lees ik op internet dat dat via de woning app van Apple mogelijk is.

Alleen heb ik een Android telefoon....
Werkt buitenshuis bediening ook via de Google home app?
Ja dit werkt via de Home app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
bloblub schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:11:
[...]

Ja dit werkt via de Home app.
Super, Kon dit nergens vinden.
Alleen via stembediening of ook via ''schakelaars''?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
RvD86 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:14:
[...]

Super, Kon dit nergens vinden.
Alleen via stembediening of ook via ''schakelaars''?
Beide.

Afbeeldingslocatie: https://dl3.pushbulletusercontent.com/tihMfybRGUe65H05qarURZEd14zOcp4B/Screenshot_20191014-092516.jpg

Zoals je ziet heb ik geen wifi. En kan toch de status van de lampen zien en beheren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
datadevil schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 08:55:
[...]

Ok, IKEA heeft het (kwam ik later tegen) over 10 apparaten per schakelaar maar dat lijkt dus niet te kloppen? Wellicht alleen als je ze echt wilt bedienen en niet op het toevoeg stuk..
Dat zal best kloppen, mits je dus maar 1 schakelaar hebt en alles in 1 ruimte laat staan. Maar zoals gezegd, ik gebruik het ding alleen om te koppelen, verder niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
bloblub schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:28:
[...]

Beide.

[Afbeelding]

Zoals je ziet heb ik geen wifi. En kan toch de status van de lampen zien en beheren.
Ja ik zie het.
Top! bedankt voor de screenshot.

Edit: Gisteravond alles met de Home app gekoppeld. En werkt goed. Fijn is dat het nu wel buitenshuis te gebruiken is. _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door RvD86 op 15-10-2019 06:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:09
com2,1ghz schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:59:
ik heb hier ook last van sinds de laatste updates.
Wat soms helpt is om de app te stoppen , maar de laatste tijd werkt eigenlijk alleen even de hub van de stroom te halen.

Opmerkelijk is dat Google Home wel gewoon de lampen blijft aansturen, het lijkt mij dus dat het probleem in de app zit. Nu vind ik t.o.v. Google de Ikea app net iets fijner werken. Ik heb bv nog geen scenes kunnen vinden Google (misschien dat het met spraak wel kan maar dat wekt bij mij een flinke weerstand op..).

Vond op Reddit nog een draadje over hetzelfde probleem. Daar stelt iemand dat het probleem mogelijk verergert wordt door lampen die niet aan de stroom hangen (fysiek uitgezet zijn) Nu heb ik vooruitlopend op een komende verbouwing wel al 2 lampen toegevoegd die pas over een paar weken gebruikt gaan worden. Dat zou dus bij mij het probleem kunnen verergeren.

https://www.reddit.com/r/...app_slow_to_find_devices/

en nog een:

https://www.reddit.com/r/..._frequently_unresponsive/

Als iemand nog een ander idee heeft dan hoor ik dat graag.. Is er bv een manier om hierover met Ikea in contact te komen? Zie alleen een telefoonnummer in de de app staan, zijn er nog andere manieren?

[ Voor 3% gewijzigd door Hopjesvla79 op 16-10-2019 09:06 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

uFx

Hopjesvla79 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:03:
[...]

Als iemand nog een ander idee heeft dan hoor ik dat graag.. Is er bv een manier om hierover met Ikea in contact te komen? Zie alleen een telefoonnummer in de de app staan, zijn er nog andere manieren?
Ik kan weinig toevoegen behalve met de melding dat ik exact hetzelfde ervaar. Ik heb sinds dat het probleem ontstaan is geen aanpassingen gedaan dus het lijkt inderdaad ergens in de app te zitten. Spraakbesturing via Google Assistent werkt wel snel.

Kwam verder alleen via Twitter een soortgelijke melding tegen: https://twitter.com/K_4Unl/status/1181660858205835264

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ik had er voorheen ook best vaak last van maar nadat ik een signaalversterker ben gaan gebruiken is het aanmerkelijk minder geworden. Het komt nog wel eens voor maar niet meer zo storend als voorheen. Blijkbaar is het mesh netwerk nogal overgevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Weet iemand of je een lamp kunt bedienen met 2 draadloze bewegingssensors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Brug
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-06 11:08
Dear sir/madam,

I made an easy to use user manual and poduct info sheet translated in Dutch for the Gledopto LED-controller with RGB+CCT-strip

However, the information I am looking for is not findable on the internet.
I would like to connect the Gledopto LED-controller with RGB+CCT-strip with the Ikea Tradfri Hub.

Could you please send me this information?

Kind regards,

Reactie Gledopto;
"Since Ikea updated the firmware in April 2019, now only dimmer or cw/ww controller can work with Ikea Tradfri Hub.

Our engineers try to solve this issue. But our engineers found if we fix the issue with Ikea Tradfri Hub, there will be something wrong working with hue.

We also use hue bulb to pair with Ikea Tradfri Hub, found same problem. So ,now, we have to make a choice. Hope you can understand it."

Pieter_Breda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:09
robertwebbe schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 20:08:
Ik had er voorheen ook best vaak last van maar nadat ik een signaalversterker ben gaan gebruiken is het aanmerkelijk minder geworden. Het komt nog wel eens voor maar niet meer zo storend als voorheen. Blijkbaar is het mesh netwerk nogal overgevoelig.
ik neig toch eerder naar een probleem met de Ikea app. Op het moment dat die niet meer reageert kan ik gewoon alles met Google Home doen (op dezelfde wifi). Mocht het probleem buiten de app liggen dan zou ik verwachten dat hetzelfde probleem zich voordoet met Google Home.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
The_Brug schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 06:41:
Dear sir/madam,

I made an easy to use user manual and poduct info sheet translated in Dutch for the Gledopto LED-controller with RGB+CCT-strip

However, the information I am looking for is not findable on the internet.
I would like to connect the Gledopto LED-controller with RGB+CCT-strip with the Ikea Tradfri Hub.

Could you please send me this information?

Kind regards,

Reactie Gledopto;
"Since Ikea updated the firmware in April 2019, now only dimmer or cw/ww controller can work with Ikea Tradfri Hub.

Our engineers try to solve this issue. But our engineers found if we fix the issue with Ikea Tradfri Hub, there will be something wrong working with hue.

We also use hue bulb to pair with Ikea Tradfri Hub, found same problem. So ,now, we have to make a choice. Hope you can understand it."
Logisch dat ze voor Hue kiezen, zou sowieso een Hue Bridge gebruiken ipv Ikea Bridge, wanneer je 3rd party lampen gaat gebruiken, Ikea is zeer beperkt mbt kleuren aansturen en het maken van slimme routines.

Ikea lampen werken redelijk goed op Hue Bridge, zeker de standaard lampen (alleen dimmen) werken bij mij foutloos!

Als je zoekt op kun je voor een paar tientjes zo een Hue bridge "tweedehands" aanschaffen, komt omdat starter kit kopen goedkoper is dan losse lampen te kopen bij Hue en dan hebben mensen een bridge over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
MrJames schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 00:19:
Weet iemand of je een lamp kunt bedienen met 2 draadloze bewegingssensors?
Je kan per ruimte twee bedieningsapparaten toevoegen (1 standaard en 1 extra) en bij het toevoegen van de tweede staat ook de optie van een bewegingssensor.
Dus ik zou zeggen dat het inderdaad wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand een idee?

Zwagertje heeft 2 lampen, 1 bewegingsmelder en 1 gateway.

Afgelopen week stroom storing gehad, nu kan hij zijn lampen niet meer bedienen. In HomeKit ziet hij ‘Geen reactie’ en in de Ikea app kan hij ze wel bedienen maar gebeurt er niets.

Hij heeft 1 lamp al gereset en opnieuw geprobeerd toe te voegen via de app, maar er gebeurt er niets.

Zullen de lampen stuk zijn of de zigbee chip in de gateway?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 22:20
Toppe schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:10:
Iemand een idee?

Zwagertje heeft 2 lampen, 1 bewegingsmelder en 1 gateway.

Afgelopen week stroom storing gehad, nu kan hij zijn lampen niet meer bedienen. In HomeKit ziet hij ‘Geen reactie’ en in de Ikea app kan hij ze wel bedienen maar gebeurt er niets.

Hij heeft 1 lamp al gereset en opnieuw geprobeerd toe te voegen via de app, maar er gebeurt er niets.

Zullen de lampen stuk zijn of de zigbee chip in de gateway?
Je kan een bewegingsmelder ook rechtstreeks aan een lamp koppelen, als de lamp het dan ook niet doet dan denk ik toch dat je lampen een tik hebben gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• debroei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-04 23:36
Alles resetten dus ook de bridge/hub. Dus met paperclip in dat gaatje. Dan opnieuw starten. Lukt dat niet dan terug maar Ikea gaan met je hub en lampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zoeperman schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 20:28:
[...]

Je kan een bewegingsmelder ook rechtstreeks aan een lamp koppelen, als de lamp het dan ook niet doet dan denk ik toch dat je lampen een tik hebben gehad.
debroei schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 09:31:
Alles resetten dus ook de bridge/hub. Dus met paperclip in dat gaatje. Dan opnieuw starten. Lukt dat niet dan terug maar Ikea gaan met je hub en lampen
Ga dit aan hem doorgeven en dan moet hij maar even kijken hoe en wat... Dank voor de informatie!

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Weet iemand of er ondertussen al een echte kooldraadlamp te koop is?

[ Voor 4% gewijzigd door Gumball op 20-10-2019 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Gumball schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 10:03:
Weet iemand of er ondertussen al een echte kooldraadlamp te koop is?
https://www.ikea.com/be/n...uin-helder-glas-70455676/

Belgische link, omdat ik in België woon...In Nederland is de lamp een paar euro duurder zie ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Troetelbeer op 20-10-2019 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Troetelbeer schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 10:19:
[...]

https://www.ikea.com/be/n...uin-helder-glas-70455676/

Belgische link, omdat ik in België woon...In Nederland is de lamp een paar euro duurder zie ik.
Blijf me verbazen. Wat een lelijk ding! Dan is die van Hue echt duizend keer mooier…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Klopt, wel 2x zo duur. Maar in dit geval zou ik ook eerder een Hue filament kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Troetelbeer schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 10:32:
Klopt, wel 2x zo duur. Maar in dit geval zou ik ook eerder een Hue filament kopen.
Hue is niet alleen 2x zo duur, maar heeft ook meer dan 2x zoveel lumen output!

Maar persoonlijk vindt ik de Ikea niet zo lelijk, Hue is idd iets mooier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xMuchux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-10-2024
Beste topic leden,

Heb een beetje door dit forum topic zitten speuren om te kijken of het iemand al gelukt is om de Fyrtur gordijnen succesvol met Alexa werkend te krijgen, maar helaas niets kunnen vinden. Heb de IKEA hub staan, de gordijnen succesvol gekoppeld aan de hub, de alexa integratie aangezet in de IKEA app en de Alexa IKEA smart home skill aangeleerd (en gekoppeld aan IKEA app). Toch wil Alexa de gordijnen niet vinden. Iemand dit wel al aan de praat gekregen?

Dank!

[ Voor 9% gewijzigd door xMuchux op 21-10-2019 09:19 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Serena
xMuchux schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 21:23:
Heren, (ga er van uit dat er zich weinig dames bevinden in dit forum topic)?
Heel erg jammer dit…

[ Voor 6% gewijzigd door Serena op 21-10-2019 05:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xMuchux
Dank voor deze waardevolle reactie. Heb het aangepast. Nog input op mijn eigenlijke vraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
xMuchux schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:23:
[...]

Dank voor deze waardevolle reactie. Heb het aangepast. Nog input op mijn eigenlijke vraag?
Neuh, geen Alexa in huis. Siri en Google vond ik al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

puntje013 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:24:

Zondag heb ik mijn 3 oude ronde dimmers vervangen door de nieuwe dimmers. Echt zo'n stuk fijner dan die ronde dimmers!

Het magneetsysteem van de oude dimmers was een leuke gimmick maar ik merkte toch dat het niet altijd goed reageerde. Nu gewoon een duidelijke klik voor aan en uit en dimmen. Werkt tot nu toe echt prima :)

Ook had ik het idee dat koppelen met deze dimmers beter en soepeler ging, maar dat kan ook gewoon tussen m'n oren zitten :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lverlaek
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-05 18:34
Ik heb precies dezelfde ervaring. Vaak ook slechte reactie van de ronde dimmers, soms helemaal geen lampen aan, soms maar een paar van de 5, soms pas na enkele seconden. Met de nieuwe dimmers nog geen problemen gehad (maandje in gebruik zoiets).
Lampen reageren nu altijd en allemaal direct.

Zeker voor de prijs zou ik adviseren het niet laten de oude dimmers te vervangen voor de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Gisteren mijn Symfonisk plankjes naar de slaapkamer verhuisd en de woonkamer toch maar voorzien van de Ones. Ik vond de plankjes te groot in het interieur en de Ones hebn een significant beter geluid.
Nu twijfel ik toch nog over de afstandsbediening, ik heb hier begrepen dat deze met alles Sonos speakers werkt.
Hoe zijn de ervaringen nu hij een paar weken in de winkel ligt?

[ Voor 13% gewijzigd door Serena op 22-10-2019 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lverlaek
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-05 18:34
Ik ben zeer aangenaam verrast door de afstandsbediening.
Bij mij is 'ie gekoppeld aan een groep met 1x Syfonisk (lamp/speaker) en 2x Sonos One. Werkt super fijn, volume regeling reageerd direct, evenals 'volgende nummer'.

Het is echt heel fijn om een (secuur) fysieke volumeregelaar te hebben voor de Sonossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:00
Dag vrienden,

Ik heb zo'n elektrisch rolgordijn van de IKEA. Zonder Ikea hub trouwens. Nu ik wat meer bezig ben met Apple HomeKit en mijn Hue lampen wil ik het rolgordijn ook in HomeKit krijgen.
Ik kan alleen niet echt vinden of het rolgordijn in HomeKit kan.
Ik lees alleen berichten van Augustus dit jaar dat het in eerste instantie nog niet ondersteund is. Maar kan zo snel niet vinden of het inmiddels al wel ondersteund is.

Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
@Aschtra Volgens Ikea zelf zou het later deze herfst moeten werken met Homekit, of dat nu al is weet ik niet. Heb en Homekit niet en ook de gordijnen niet.

Volgens mij heb je dan sowieso wel de Ikea Gateway nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:27
Hallo iedereeen .

Ik heb ook al een aantal dingen van IKEA en ik moet zeggen dat het wel leuk werkt, natuurlijk niet allemaal even gemakkelijk maar dat vind ik niet erg, gewoon een beetje door prutsen. 8)7
Maar nu is mijn vraag; hoe kan / moet ik mijn 2 de hub aan sluiten van ikea.
Kan ik die eigenlijk gewoon boven op de andere zetten in principe en dan door verbinden met die internet kabel, of kan ik die ook ergens anders ik het huis neer zetten verbonden met de zelfde internet .
Want ik wou eigenlijk de ene voor de buiten verlichting en slaapkamer gebruiken en de andere voor de beneden verdieping. :) ;)

Ik hoor graag van jullie of jullie dit weten. _/-\o_ O-)
Groetjes van Gerrya

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloblub
Gerrya schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:42:
Hallo iedereeen .

Ik heb ook al een aantal dingen van IKEA en ik moet zeggen dat het wel leuk werkt, natuurlijk niet allemaal even gemakkelijk maar dat vind ik niet erg, gewoon een beetje door prutsen. 8)7
Kan ik die eigenlijk gewoon boven op de andere zetten in principe en dan door verbinden met die internet kabel, of kan ik die ook ergens anders ik het huis neer zetten verbonden met de zelfde internet .
Want ik wou eigenlijk de ene voor de buiten verlichting en slaapkamer gebruiken en de andere voor de beneden verdieping. :) ;)

Groetjes van Gerrya
Zover ik weet kun je maar 1 hub aansluiten.

Waarom zou je dit überhaupt willen? In de app kun je aparte groepen maken (slaapkamer en buiten). En voor het bereik: Elk apparaat wat je aansluit vergroot je bereik. Als het bereik niet toereikend is kun je proberen een lamp of TRÅDFRI USB Signaalversterker tussen de bereikbare en onbereikbare apparaten te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Gerrya schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:42:
Hallo iedereeen .

Groetjes van Gerrya
Je hebt geen tweede hub nodig, zoals hierboven al wordt aangegeven. Al je apparaten kunnen gewoon op die ene hub. De apparaten die van stroom zijn voorzien(lampen bijvoorbeeld) werken als versterkers en Ikea verkoopt ook losse signaalversterkers, zodat je het bereik van je hub kunt vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
Hallo heren vanhier boven , Ik dacht dat ik gelezen had dat je er maar maar per hub 10 ( apparaten ) op aan kon sluiten en dat je max 2 hubs kon aansluiten. :?
Misschien heeft dit te maken met die dimmer die ik dan heb, ik heb die kleine draai dimmer , dus niet degene waar je ook de kleuren mee kan veranderen.

Want als dat zo is hoe jullie zeggen dat ik meer lampen of zo op de zelfde hub kan aan sluiten dan houd ik weer 30 € over die ik weer in een paar extra lampen kan steken. ( en mijn geinigheig met alles aan sluiten en zo ) _/-\o_ ;) *O*

Gr van Gerrya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
Gerrya schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:25:
Hallo heren vanhier boven , Ik dacht dat ik gelezen had dat je er maar maar per hub 10 ( apparaten ) op aan kon sluiten en dat je max 2 hubs kon aansluiten. :?
Misschien heeft dit te maken met die dimmer die ik dan heb, ik heb die kleine draai dimmer , dus niet degene waar je ook de kleuren mee kan veranderen.

Want als dat zo is hoe jullie zeggen dat ik meer lampen of zo op de zelfde hub kan aan sluiten dan houd ik weer 30 € over die ik weer in een paar extra lampen kan steken. ( en mijn geinigheig met alles aan sluiten en zo ) _/-\o_ ;) *O*

Gr van Gerrya.
Het is 10 per groep dacht ik, niet per hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
Hoi BIOBLUB.

Dat zou heel goed kunnen wat je daar zegt, foutje van mijn kant. 8)7 |:(
Maar in ieder geval bedankt voor je snelle reactie. (y)

Nu maar weer een ritje naar de ikea plannen. oOo

Gr. van Gerrya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xMuchux
Aschtra schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:00:
Dag vrienden,

Ik heb zo'n elektrisch rolgordijn van de IKEA. Zonder Ikea hub trouwens. Nu ik wat meer bezig ben met Apple HomeKit en mijn Hue lampen wil ik het rolgordijn ook in HomeKit krijgen.
Ik kan alleen niet echt vinden of het rolgordijn in HomeKit kan.
Ik lees alleen berichten van Augustus dit jaar dat het in eerste instantie nog niet ondersteund is. Maar kan zo snel niet vinden of het inmiddels al wel ondersteund is.

Weet iemand dit?
Yes. Als je de gordijnen met iets anders wilt aansturen dan de bijgeleverde afstandsbediening moet je de Trådfri hub hebben. Configureren is best simpel. De integratie met Homekit staat in de IKEA Home Smart app erbij, weet alleen niet of de integratie ook echt werkt met de gordijnen. Heb hem bij mij aan de Alexa gehangen wat ook als optie ertussen staat, maar krijg ze niet aan de praat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:00
xMuchux schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:00:
[...]

Yes. Als je de gordijnen met iets anders wilt aansturen dan de bijgeleverde afstandsbediening moet je de Trådfri hub hebben. Configureren is best simpel. De integratie met Homekit staat in de IKEA Home Smart app erbij, weet alleen niet of de integratie ook echt werkt met de gordijnen. Heb hem bij mij aan de Alexa gehangen wat ook als optie ertussen staat, maar krijg ze niet aan de praat :'(
Als ik ergens kan vinden of het nou wel of niet in homekit kan dan koop ik inderdaad zo’n hub. Maar tot nu toe geen succes. Ik wacht nog even af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:38
Erik1971 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 19:28:
[...]

Hue is niet alleen 2x zo duur, maar heeft ook meer dan 2x zoveel lumen output!

Maar persoonlijk vindt ik de Ikea niet zo lelijk, Hue is idd iets mooier ;)
Deze is fel genoeg anders. Het is wel een "Sierlamp"...

Bij mij brandt hij op Max. 20%. Maar ik raad hem ook af. Het licht is veel te wit naar mijn zin. Ik denk dat bij hier binnenkort door een Hue filament vervangen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Gerrya schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:25:

Gr van Gerrya.
Ik heb op Reddit berichten gelezen van mensen die tot ongeveer 100 (honderd) lampen aan 1 Tradfri bridge hadden gekoppeld?!

Of dat waar is en of dat dan goed werkt weet ik niet, maar ik dacht dat het formele limiet iets van 50 lampen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:21
Erik1971 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:24:
[...]

Ik heb op Reddit berichten gelezen van mensen die tot ongeveer 100 (honderd) lampen aan 1 Tradfri bridge hadden gekoppeld?!

Of dat waar is en of dat dan goed werkt weet ik niet, maar ik dacht dat het formele limiet iets van 50 lampen is!
Derde en vierde post in dit topic. Limiet is 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xMuchux
Aschtra schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:29:
[...]

Als ik ergens kan vinden of het nou wel of niet in homekit kan dan koop ik inderdaad zo’n hub. Maar tot nu toe geen succes. Ik wacht nog even af
Zo ver ik kan vinden is er nog geen officiële support (youtube is een grote hulp daarbij). Je kunt natuurlijk wel een beetje tweaken als je wilt met HomeBridge software. Moet het mee te doen zijn blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Wat een gezeur zeg met batterij-en vervangen van de ikea afstandsbedieningen .. ik heb er 20 weg gedonderd (action) voordat ik eindelijk een CR 2032 vond die werkte.. en ik had er 3 nodig :(

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:20

franssie

Save the albatross

vso schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:45:
Wat een gezeur zeg met batterij-en vervangen van de ikea afstandsbedieningen .. ik heb er 20 weg gedonderd (action) voordat ik eindelijk een CR 2032 vond die werkte.. en ik had er 3 nodig :(
Ikea verkoopt er 8 voor 90 cent oid - lijkt me eerder een post voor in het Avtion topic (als dat al bestaat).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
vso schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:45:
Ik schreef ook al eerder dat ik een nieuwe 2032 van een ander merk in de afstandsbediening deed en dat er niets werkte. Na plaatsen van een batterij uit een Ikea verpakking werkte het direct. Werkelijk geen idee of er verschil in zit (kan het me ook bijna niet voorstellen), maar dat was wel wat er gebeurde.
Ik kan me niet voorstellen dat er verschillen in een knoopcel zitten waardoor die van een bepaald merk wel geaccepteerd worden en een andere van een ander merk niet.
Dus bij de Ikea spullen ook maar standaard een setje Ikea batterijen in voorraad hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 16-06 21:48

bonzz.netninja

Niente baffi

Sowieso is er iets raar met knoopcellen. Dat is echt een soort knoopcelmafia. 8 voor een euro bij de ikea, 3 euro voor 2 stuks van duracell bij de kruidvat....

Ik haal ze bij ikea. Tradfri vind ik best snel gaan met die dingen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

bij de action zal het 3,- wezen voor 10 verschillende maten .. niet te duur maar ze zijn paar mm dunner er wellicht wat minder mAh oid ..

maar goed dan ben je wel blij als je de hub en app hebt ..

Ik denk er toch aan om ze te gaan vervangen door mooiere chinese varianten oid .. en gewoon aan/uit de sfeer/dimmen oid doe je niet elke dag ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:38
Ondertussen is de 'Gunnarp' serie verkrijgbaar bij IKEA: De badkamer ledpaneel variant:

https://www.ikea.com/be/n...ar-wit-spectrum-40360076/

Helaas lees ik dit zinnetje in de omschrijving:
Uitsluitend te gebruiken met producten van IKEA slimme verlichting.

Geen mogelijkheid tot koppelen aan een HUE bridge dus? Dat zelfde zinnetje zie ik bij de nieuwe versie Floalt panelen, terwijl de oude wel aan HUE gekoppeld kunnen worden.

Is er iemand die dit kan bevestigen, of probeert IKEA extra bridges te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 12:49
Het is mij zojuist opgevallen dat Ikea een prijsverhoging heeft doorgevoerd voor veel Home Smart producten? .. De Hub is nu 39,99 zie ik op de website en de draadloze dimmer is 9,99..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TYZ

TYZ

Zit je niet per ongeluk op de Belgische site? Sommige producten zijn daar goedkoper dan in NL, en andere weer duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Laatst online: 09:58

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

TYZ schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:49:
[...]

Zit je niet per ongeluk op de Belgische site? Sommige producten zijn daar goedkoper dan in NL, en andere weer duurder.
Klopt wat betreft die prijverschillen. In Portugal zijn de Leptiters ook 5eur goedkoper dan in NL, kijken of ik er 50 van kan laten bezorgen.

Edit: hmm ze hebben er maar twee op voorraad -O-

[ Voor 8% gewijzigd door WeaZuL op 24-10-2019 11:51 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
Flexiilex schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:34:
Het is mij zojuist opgevallen dat Ikea een prijsverhoging heeft doorgevoerd voor veel Home Smart producten? .. De Hub is nu 39,99 zie ik op de website en de draadloze dimmer is 9,99..
In de app zie ik de hub nog steeds voor 32,95 staan en de draadloze dimmer voor 6,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 12:49
blazez schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:13:
[...]

In de app zie ik de hub nog steeds voor 32,95 staan en de draadloze dimmer voor 6,99
My Bad. blijkbaar ben ik niet op de Nederlandse Ikea website beland maar van belgië denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Afgelopen week was de batterij van mijn afstandsbediening leeg. Dit gaf heel raar gedrag, de lampen gingen heel snel aan en uit voor zo’n vijf keer. En toen was het donker. Ik probeerde de lampen in een kamer aan te zetten via de App.

Ik heb er nu een andere batterij in gedaan maar nu blijven de lamp en schakelaar voor die kamer “unreachable” in de App. Hoe krijg ik deze weer terug in de App?

Overigens heeft de batterij het net geen jaar volgehouden (2 dagen te kort) dat valt me tegen.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
The_FrankO schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:56:
Afgelopen week was de batterij van mijn afstandsbediening leeg. Dit gaf heel raar gedrag, de lampen gingen heel snel aan en uit voor zo’n vijf keer. En toen was het donker. Ik probeerde de lampen in een kamer aan te zetten via de App.

Ik heb er nu een andere batterij in gedaan maar nu blijven de lamp en schakelaar voor die kamer “unreachable” in de App. Hoe krijg ik deze weer terug in de App?

Overigens heeft de batterij het net geen jaar volgehouden (2 dagen te kort) dat valt me tegen.
Wat voor een batterij heb je er in gedaan? Een Ikea (platboi of zo) of een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
blazez schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:28:
[...]

Wat voor een batterij heb je er in gedaan? Een Ikea (platboi of zo) of een ander merk.
Het was de batterij die er standaard bij zat. Nu vervangen met een batterij die uit een andere afstandsbediening komt die ik niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
Maar die vervangende batterij is dus wel al gebruikt. Persoonlijk zou ik het liefst een nieuwe Ikea batterij er in doen.
Je kan natuurlijk ook de afstandsbediening even resetten (4x knop, knippert het lampje ?) en nieuw aanmelden bij de hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 08:35
Even mijn frustratie delen:
In onze hal hebben we dimbare inbouwspots. Deze heb ik vervangen door de 3 tinten geel led-lampen met GU-10 aansluiting. Daarna de dimmer weggehaald en alles leek goed te gaan. Maar toen ik de lampen wilde koppelen met de Ikea hub, lukte dat met geen mogelijkheid. Alle andere type lampen in ons huis was geen probleem. Gewoon koppelen aan een afstandsbediening ging ook goed.
Wat blijkt, je kunt de GU-10 lampen niet koppelen met de aan/uit dimmer afstandsbediening! Ik kwam hier achter toen ik ten einde raad het koppelen probeerde met een bewegingssensor. Dit werkte wel gewoon.

[ Voor 4% gewijzigd door pilon op 27-10-2019 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
The_FrankO schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:56:

blazez schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:46:
Maar die vervangende batterij is dus wel al gebruikt. Persoonlijk zou ik het liefst een nieuwe Ikea batterij er in doen.
Je kan natuurlijk ook de afstandsbediening even resetten (4x knop, knippert het lampje ?) en nieuw aanmelden bij de hub.
Een herstart van de bridge was de oplossing.

Na een nieuwe batterij bij Ikea te hebben gehaald nog geen succes. Een reset gedaan, maar ik kreeg hem niet gepaired met de bridge. Met lampen of schakelaar lukte wel. Na de herstart van de bridge stond het meteen terug in de lijst in de app.

Demotica is leuk, tot dat het niet meer werkt :X

Pagina: 1 ... 72 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)