Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
woertm000 schreef op maandag 30 september 2019 @ 06:40:
Hallo,

Sinds een aantal maanden ook zoveel mogelijk verlichting hier in huis vervangen door Tradfi producten.
Inmiddels 20 apparaten voor de verlichting, en 1 voor het geluid.

Over die laatste even een vraag:
De Symfonisk heb ik toegevoegd aan de Homekit App, maar vervolgens kan ik er eigenlijk niks mee?
Het betreffende icoontje is "grayed-out", en toont alleen naam, kamer, fabrikant etc, bij het aantikken.
Heb al gezocht, maar kan weinig info vinden over het gebruik van Symfonisk in HomeKit.

De Symfonisk werkt verder goed via de Sonos app, streamen via Apple TV 4K werkt ook als een dolle.

Heeft iemand de Symfonisk aan Apple HomeKit toegevoegd en wat kan er dan mee ?
Ik heb dat ook gedaan (de hele Sonos set) maar je krijgt alleen een icon. Gaat niet eens branden als ze spelen. Je kunt er dus 0 mee.
Net als de Airports dus, die staan er ook gewoon voor de sier.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:46
Stokpaard schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:49:
[...]

Is het dimmen een firmware update? Of kunnen alleen de nieuwe varianten dat? Oorspronkelijk waren het alleen aan-/uitschakelaars bij de stopcontacten namelijk volgens mij?
Ik weet niet anders dat ze ook kunnen dimmen (door de knop aan of uit ingedrukt te houden).

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:52

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Vraagje, als je met het Tradfri-stopcontact een armatuur met Tradfri-lamp schakelt die mbv een afstandsbediening gedimd is, onthoudt die lamp dan dat hij gedimd is?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 16:08
Ja, hij gaat als het goed is terug naar de laatste stand zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32
Weet iemand wat voor baat ikea er bij heeft om de rolgordijnen zo slecht op voorraad te hebben? Ik zoek al een tijdje een Fyrtur 140cm gordijn voor de logeerkamer maar de voorraad indicatie ligt bijna altijd 2 weken vooruit.

Laatst eens op de bonnefooi naar de IKEA in A'dam gegaan, daar lagen een paar fyrtur en kadrilj in incourante maten, maar het leek meer een zooitje gedumpte exemplaren. Zo waren er niet eens prijskaartjes voor alle maten etc. Mocht iemand een 140 model hebben en er vanaf moeten, graag :P

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 16:09

BdB

Heeft er iemand ook last van Ikea GU10 lampen die hun verbinding met de hue bridge kwijtraken? Opnieuw koppelen via de reset methode werkt helaas maar beperkt. De ene keer komen ze allemaal terug, de andere keer maar een paar.

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greetoz schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:50:
Weet iemand wat voor baat ikea er bij heeft om de rolgordijnen zo slecht op voorraad te hebben? Ik zoek al een tijdje een Fyrtur 140cm gordijn voor de logeerkamer maar de voorraad indicatie ligt bijna altijd 2 weken vooruit.

Laatst eens op de bonnefooi naar de IKEA in A'dam gegaan, daar lagen een paar fyrtur en kadrilj in incourante maten, maar het leek meer een zooitje gedumpte exemplaren. Zo waren er niet eens prijskaartjes voor alle maten etc. Mocht iemand een 140 model hebben en er vanaf moeten, graag :P
Vraag en aanbod, de vraag is simpelweg hoger dan het aanbod! :)

Kom net tijdens het opruimen mijn eerste Ikea Domotica setje tegen: De Koppla :)

https://fccid.io/PLJIKT201/User-Manual/Users-Manual-379525

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Toppe schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:21:
[...]

Vraag en aanbod, de vraag is simpelweg hoger dan het aanbod! :)
Ik denk dat IKEA gewoon snel de vraag voor nieuwe producten onderschat of serieus iets moet doen met de productielijn. Zelfs bij een simpele nieuwe wandkastjes die ik heb hangen was het zo. Dit is niks meer dan 5 plankjes maar was weken niet op voorraad.

Het erge is nog dat hun voorraad emailtjes gewoon niet werkt en pas dagen later laat weten dat iets op voorraad is, dan is het bij dit soort producten vaak alweer te laat. Ik denk dat je klanten verliest, want als je een gordijn nodig hebt ga je niet maanden wachten tot je het geluk hebt ze een keer aan te treffen in de winkel.

Nouja, maar weer ontopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
BdB schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:42:
Heeft er iemand ook last van Ikea GU10 lampen die hun verbinding met de hue bridge kwijtraken? Opnieuw koppelen via de reset methode werkt helaas maar beperkt. De ene keer komen ze allemaal terug, de andere keer maar een paar.
Hier nooit last van, en ik maak op moment gebruik van 17 spotjes. Weet je zeker dat het bereik voldoende is van het zigbee signaal? Anders eventueel proberen met een signaal versterker er tussen.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Greetoz schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:30:
[...]

Ik denk dat IKEA gewoon snel de vraag voor nieuwe producten onderschat of serieus iets moet doen met de productielijn. Zelfs bij een simpele nieuwe wandkastjes die ik heb hangen was het zo. Dit is niks meer dan 5 plankjes maar was weken niet op voorraad.

Het erge is nog dat hun voorraad emailtjes gewoon niet werkt en pas dagen later laat weten dat iets op voorraad is, dan is het bij dit soort producten vaak alweer te laat. Ik denk dat je klanten verliest, want als je een gordijn nodig hebt ga je niet maanden wachten tot je het geluk hebt ze een keer aan te treffen in de winkel.

Nouja, maar weer ontopic.
Ikea werkt vooral met het "Vraag en aanbod" systeem, ze hebben relatief weinig over productie. Het is niet dat er ergens 5 miljoen Billy kasten klaar liggen om verscheept te worden.

Als ze van een artikel meer willen laten produceren dan moeten ze andere artikelen naar beneden brengen qua productie of de productie capaciteit verhogen met als gevolg dat de kosten omhoog (of omlaag) kunnen gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 12:32

iMars

Full time prutser

Serena schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:04:
Thuis van het werk even mijn luidsprekersteunen nog eens goed bekeken. Bovenzijde was mooi vlak…
Geloof het of niet, maar heb ze vastgezet met zware zwarte duct tape, die speakers gaan helemaal nergens naartoe. Bovendien staan ze beiden op een plek waar je er in principe niet aan hoeft te komen.
Opgelost!!!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben tevreden! TruePlay opnieuw uitgevoerd en het klinkt als een klokje…
Nice :9~ Dat ziet er goed uit @Serena! Heb je ook Dolby Surround met die speakers?

edit:
Serena schreef op maandag 30 september 2019 @ 07:55:
[...]

Maar niet aan Ikea.
10 spotjes, 4 lampen, 2 drivers, 11 stekkers en 2 speakers. That's it…
Zo te lezen niet ("maar" 2 speakers) ;)

[ Voor 14% gewijzigd door iMars op 30-09-2019 16:52 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:25
Vorige week een tradfri lamp set aangeschaft en geïnstalleerd. Na wat pogingen was alles ingesteld en werkte het perfect. Gekoppeld aan homekit en de scenes waren perfect aan te roepen via Siri.

Maar een paar dagen was de koppeling met Homekit ineens corrupt of het werkte in ieder geval niet. Via de Ikea app werkt alles perfect, maar via Homekit krijg ik het niet meer aan de praat.
Alles van Ikea uit Homekit verwijderd, via de Ikea app Homekit gereset maar nu krijg ik de gateway niet meer gekoppeld. Bij het scannen van de code via Homekit krijg ik:
Tradfri gateway toevoegen mislukt.

Iemand die dit ook heeft of tips? Of moet ik echt alles van Tradfri weer opnieuw instellen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crimby schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:47:
Vorige week een tradfri lamp set aangeschaft en geïnstalleerd. Na wat pogingen was alles ingesteld en werkte het perfect. Gekoppeld aan homekit en de scenes waren perfect aan te roepen via Siri.

Maar een paar dagen was de koppeling met Homekit ineens corrupt of het werkte in ieder geval niet. Via de Ikea app werkt alles perfect, maar via Homekit krijg ik het niet meer aan de praat.
Alles van Ikea uit Homekit verwijderd, via de Ikea app Homekit gereset maar nu krijg ik de gateway niet meer gekoppeld. Bij het scannen van de code via Homekit krijg ik:
Tradfri gateway toevoegen mislukt.

Iemand die dit ook heeft of tips? Of moet ik echt alles van Tradfri weer opnieuw instellen etc?
Even uitloggen in HomeKit (Instellingen, iCloud) en dan je iDevice opnieuw opstarten en iCloud weer in schakelen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Toppe schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:06:
[...]

Even uitloggen in HomeKit (Instellingen, iCloud) en dan je iDevice opnieuw opstarten en iCloud weer in schakelen :+
Helaas :-( heb het vinkje bij homekit uitgezet (dat is uitloggen neem ik aan), iphone uitgezet, aangezet, vinkje weer aan en opnieuw de tradfri hub gescanned maar blijf de foutmelding krijgen.

EDIT: Toch gelukt! Heb de hub ook nog even geherstart en toen lukte het! Thanks!

[ Voor 9% gewijzigd door crimby op 30-09-2019 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarteng
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11-2022
Hallo allemaal, ik heb even een praktische vraag aan alle Tradfri gebruikers.
Ik maak in mijn keuken gebruik van een aantal spots, in de woonkamer van bulb lights net als in de eetkamer.
Nu worden continu de schakelaars gebruikt om het licht te bedienen.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een geschikte oplossing zoals bijvoorbeeld een blindplaat, maar heb de juiste nog niet kunnen vinden.
Zijn er mensen met hetzelfde probleem of hebben dit al weten op te lossen?

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maarteng schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:51:
Hallo allemaal, ik heb even een praktische vraag aan alle Tradfri gebruikers.
Ik maak in mijn keuken gebruik van een aantal spots, in de woonkamer van bulb lights net als in de eetkamer.
Nu worden continu de schakelaars gebruikt om het licht te bedienen.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een geschikte oplossing zoals bijvoorbeeld een blindplaat, maar heb de juiste nog niet kunnen vinden.
Zijn er mensen met hetzelfde probleem of hebben dit al weten op te lossen?

Thanks alvast!
Ja, een blindplaat. Welk schakelmateriaal heb je? Eventueel een foto zou ook kunnen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29
iMars schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:08:
[...]

Nice :9~ Dat ziet er goed uit @Serena! Heb je ook Dolby Surround met die speakers?

edit:

[...]

Volgens mij wel:
Serena schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:36:
En toen kocht ik vandaag een Sonos Beam en 'moest' ik nog een tweede SYMFONISK halen om een surroundsound te creëren…
Man man man, blij ei hier hoor!!!

[ Voor 33% gewijzigd door robertwebbe op 30-09-2019 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokpaard
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-12-2022
mvrooij schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:09:
[...]

Ik weet niet anders dat ze ook kunnen dimmen (door de knop aan of uit ingedrukt te houden).
Nooit geweten (of geprobeerd)!

In de app ook deze melding, vandaar mijn vraag of het om nieuwe hardware of firmware gaat. Ik ga het maar eens gewoon proberen haha!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E0mSxvU_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
iMars schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:08:
[...]

edit:

[...]

Jawel, heb namelijk ook de Sonos Beam. De Symfonisks zijn de 'achterspeakers'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanticster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 19:40
Hi allen,
Ik koppelde 2x trådfri 30W drivers met samen 13 stuks Norrfly led strips aan hue v2.
Alles functioneert...
Echter, buiten de volle licht sterkte of totaal gedimd maken de Norrfly strips een duidelijk hoorbaar gepiep. (Strips staan allen in "ON" stand.)
50% gedimd is luidst hoorbaar. Onder of boven vermindert het.
De drivers zijn geruisloos. Ben eventjes puzzled. Hoe kunnen in godsnaam strips geluid maken ?
Het gepiep is zo 'erg' hoorbaar. Dat tussenin gedimde stand niet bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Ah dat stuk had ik gemist...
Serena schreef op maandag 30 september 2019 @ 23:49:
[...]

Jawel, heb namelijk ook de Sonos Beam. De Symfonisks zijn de 'achterspeakers'.
Nice, moet ik met toch maar eens een keer in gaan verdiepen. Wil iets nieuws, misschien is dat wel wat voor mij, twijfel tussen "ouderwets" bedraad, of misschien iets als dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
iMars schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:06:
[...]

Ah dat stuk had ik gemist...

[...]

Nice, moet ik met toch maar eens een keer in gaan verdiepen. Wil iets nieuws, misschien is dat wel wat voor mij, twijfel tussen "ouderwets" bedraad, of misschien iets als dit.
Ik ben blij dat ik geen kabels meer heb liggen nu. Stomme spaghetti…
En de HomePods staan ook nog in de eetkamer/keuken, dus die spelen allemaal mooi samen met AirPlay2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kfVwZJnInGV9ySoGUMMFJCip/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:26

Meneer aard

Porsche rulez!

Laatste tijd merk ik dat de app ook niet lekker werkt van de Hub. Duurt vaak lang voordat deze geladen is en voordat de lampen überhaupt zijn gedetecteerd.
Heb ook maar tijdelijk de hardware dimmer er tussenuit gehaald, aangezien constant de lampen s`ochtends aan waren als je beneden kwam.

Kijk het nog even aan, anders wordt het denk ik overstappen op Hue.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Serena
Vandaag de dimfunctie van de aan/uitknop 'geprobeerd'. Hahaha, hangt hier dus al een hele tijd en wist helemaal niet dat die kon dimmen. Werkt prima!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Serena schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:55:
[...]

Ik ben blij dat ik geen kabels meer heb liggen nu. Stomme spaghetti…
En de HomePods staan ook nog in de eetkamer/keuken, dus die spelen allemaal mooi samen met AirPlay2.

[Afbeelding]
Maar de spaghetti ligt hier al weggewerkt via gootjes, dus niet echt de issue... Maar ben wel nieuwsgierig naar het systeem :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Serena schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:10:
Vandaag de dimfunctie van de aan/uitknop 'geprobeerd'. Hahaha, hangt hier dus al een hele tijd en wist helemaal niet dat die kon dimmen. Werkt prima!!!
Klopt heb er momenteel 2 in gebruik op mijn slaapkamer, werkt prima en zijn mooi compact. Hopelijk komen ze ook los beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

mvrooij schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:40:
[...]

Hier nooit last van, en ik maak op moment gebruik van 17 spotjes. Weet je zeker dat het bereik voldoende is van het zigbee signaal? Anders eventueel proberen met een signaal versterker er tussen.
Dat denk ik wel, want andere Ikea lampen die verder van de bridge hangen, hebben wel contact.
Net weer opnieuw gekoppeld, dan zijn ze voor een paar seconden te bedienen. Daarna verliest de hub 1 voor 1 de verbinding met de lampen. Andere ideeen?

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-09 10:06
Voor de geïnteresseerden, inmiddels is de Symfonisk afstandsbediening in Nederland ook te koop en ligt ook in de winkels. Hier nog een review van The Verge ; https://www.theverge.com/...ntroller-review-symfonisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:05
GertJan2012 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 07:36:
Voor de geïnteresseerden, inmiddels is de Symfonisk afstandsbediening in Nederland ook te koop en ligt ook in de winkels. Hier nog een review van The Verge ; https://www.theverge.com/...ntroller-review-symfonisk
Heb 'm inderdaad al een weekje in gebruik. Soms wel handig naast Alexa (even snel uit , volume iets directer te regelen). De app gebruik ik bijna nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Meneer aard schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:47:
Laatste tijd merk ik dat de app ook niet lekker werkt van de Hub. Duurt vaak lang voordat deze geladen is en voordat de lampen überhaupt zijn gedetecteerd.
Heb ook maar tijdelijk de hardware dimmer er tussenuit gehaald, aangezien constant de lampen s`ochtends aan waren als je beneden kwam.

Kijk het nog even aan, anders wordt het denk ik overstappen op Hue.
Of je installeert de Google Home app. De originele app is idd een draak van een app…
Misschien werkt het al voor door naar GH te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
voorstad schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:29:
[...]

Heb 'm inderdaad al een weekje in gebruik. Soms wel handig naast Alexa (even snel uit , volume iets directer te regelen). De app gebruik ik bijna nooit.
Had het filmpje ook al bekeken via Reddit.
Even over getwijfeld, maar denk niet dat het nut heeft voor mij. Ik stream muziek vanaf mijn HomePods en AirPlay dan naar de Sonos set. Dus play/pauze etc. zal al niet werken. Volume dus alleen op Sonos en niet op de HomePods…
Of wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-09 10:06
Serena schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:37:
[...]

Even over getwijfeld, maar denk niet dat het nut heeft voor mij. Ik stream muziek vanaf mijn HomePods en AirPlay dan naar de Sonos set. Dus play/pauze etc. zal al niet werken. Volume dus alleen op Sonos en niet op de HomePods…
Of wel?
Correct dat zal niet het volume van de HomePod aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:05
Serena schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:37:
[...]

Of wel?
Ik stream Spotify via Alexa naar de Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
BdB schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:01:
[...]

Dat denk ik wel, want andere Ikea lampen die verder van de bridge hangen, hebben wel contact.
Net weer opnieuw gekoppeld, dan zijn ze voor een paar seconden te bedienen. Daarna verliest de hub 1 voor 1 de verbinding met de lampen. Andere ideeen?
Heb je voor je ze opnieuw koppelt ze eerst uit de App gegooid, daarna de afstandbediening gereset en voor je ze opnieuw gaat koppelen een keer hard het stroom eraf en erop van de spots?

Ik heb het nog nooit mee gemaakt. Kun je ook zien dat alle apparaten zijn bijgewerkt in de App van Ikea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
voorstad schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:48:
[...]

Ik stream Spotify via Alexa naar de Sonos.
Maar wel rechtstreeks naar de Sonos. Die heeft toch Alexa ondersteuning? Dat is geen AirPlay.
Dus dan werkt die knop wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

mvrooij schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:04:
[...]

Heb je voor je ze opnieuw koppelt ze eerst uit de App gegooid, daarna de afstandbediening gereset en voor je ze opnieuw gaat koppelen een keer hard het stroom eraf en erop van de spots?

Ik heb het nog nooit mee gemaakt. Kun je ook zien dat alle apparaten zijn bijgewerkt in de App van Ikea?
Ik heb ze nog niet eerste verwijderd, dat durf ik eigenlijk niet :) Zal ik eens proberen. Ik heb geen Ikea hub bij de hand, dus de firmware kan ik niet upgraden. Volgens mij zit er echter de laatste firmware op (1.2.214).

Ik doe de stroom eraf dmv de lichtschakelaar. Daarmee voer ik de 6x aan/uit procedure uit om ze opnieuw te kunnen koppelen.

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Toppe schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:06:
[...]

Helaas, nu heeft ie het een paar dagen gedaan en weer is die connectie weg. Ben ik echt de enige die dit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crimby schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 20:04:
[...]

Helaas, nu heeft ie het een paar dagen gedaan en weer is die connectie weg. Ben ik echt de enige die dit heeft?
Ik heb er in elk geval geen last van, bij mij werkt hij eigelijk altijd. Wel eens problemen gehad als ik met ‘t modem zat te kloten maar een keer herstarten van de gateway loste alles weer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Iemand ervaring met Tradfri en de Logitech Harmony? Zou zoiets in te programmeren zijn? Ik weet dat dit voor Hue wel al het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Ikea Fyrtur en Kadrilj is iemand al zo slim geweest om ze te verlengen ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

@mvrooij je truc heeft gewerkt. Ik heb ze eerst verwijderd en toen opnieuw toegevoegd. Moest vijf lampen in drie keer scannen toevoegen, maar hij houdt nu verbinding. Tenminste, zolang de stroom erop blijft en ze via de app uitgeschakeld zijn. Wellicht verliezen ze hun verbinding als ze een tijdje van de stroom zijn?

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 19:52

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

vso schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 22:51:
Ikea Fyrtur en Kadrilj is iemand al zo slim geweest om ze te verlengen ?
Inkorten is bestaand materiaal verwijderen, verlengen is materiaal toevoegen dat er niet is... je moet dus langer doek kopen en langere vervangers van alles waar de zaag in gaat als je inkort. Het zal best mogelijk zijn, als je handig genoeg bent... Maar het gaat je een boel tijd en werk kosten vrees ik.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
BdB schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 23:57:
@mvrooij je truc heeft gewerkt. Ik heb ze eerst verwijderd en toen opnieuw toegevoegd. Moest vijf lampen in drie keer scannen toevoegen, maar hij houdt nu verbinding. Tenminste, zolang de stroom erop blijft en ze via de app uitgeschakeld zijn. Wellicht verliezen ze hun verbinding als ze een tijdje van de stroom zijn?
Goed om te horen!

Ik durf niet te zeggen of ze hun verbinding verliezen als ze tijdje van stroom af zijn, heb dit werkelijk nog nooit getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

SnoeiKoei schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 08:13:
[...]

Inkorten is bestaand materiaal verwijderen, verlengen is materiaal toevoegen dat er niet is... je moet dus langer doek kopen en langere vervangers van alles waar de zaag in gaat als je inkort. Het zal best mogelijk zijn, als je handig genoeg bent... Maar het gaat je een boel tijd en werk kosten vrees ik.
langer maken ja .. handig is het probleem niet de materiaal/methode wel :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:01
vso schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:07:
[...]

langer maken ja .. handig is het probleem niet de materiaal/methode wel :)
Vraag is ook of de motor wel krachtig genoeg is om het extra materiaal in beweging te krijgen. Dan kun je beter naar zelfbouw of maatwerk gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdB

BdB

mvrooij schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 08:18:
[...]

Goed om te horen!

Ik durf niet te zeggen of ze hun verbinding verliezen als ze tijdje van stroom af zijn, heb dit werkelijk nog nooit getest.
Zal ik eens testen dan! Als ik meer weet, dan kom ik erop terug.

Drommels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

hpmkruit schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:36:
[...]

Vraag is ook of de motor wel krachtig genoeg is om het extra materiaal in beweging te krijgen. Dan kun je beter naar zelfbouw of maatwerk gaan kijken.
tja zoveel zelfbouw dingen heb ik nog niet gezien helaas voor rol gordijnen

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
vso schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:32:
[...]

tja zoveel zelfbouw dingen heb ik nog niet gezien helaas voor rol gordijnen
Voor kosten en gemak kun je ze beter ook gewoon op maat laten maken. Maar er staan genoeg DIY setjes op Ali. Voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

hpmkruit schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 13:42:
[...]

Voor kosten en gemak kun je ze beter ook gewoon op maat laten maken. Maar er staan genoeg DIY setjes op Ali. Voorbeeld
Laten we niet teveel off-topic gaan.. ;) Deze setjes is zonder buis volgens mij is de standaard buis 15mm dik ofzo .. dus zit je daar weer mee .. heb eral eerder naar gekeken.

Ik heb bv al rolgordijn voor het beoogde raam, als ik een buis ergens kan scoren die over de ikea motor heen kan schuiven en vervolgens het gordijn erop monteer ben ik klaar toch ?

wat ik "fijn" vind is dat ikea wellicht 99% van het werk heeft gedaan, alleen die etters komen niet met max 2m ofzo .. dus 100% van mijn ramen gaan niet voor die ikea meuk. alles is te "small"

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Hoiz schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 22:46:
Iemand ervaring met Tradfri en de Logitech Harmony? Zou zoiets in te programmeren zijn? Ik weet dat dit voor Hue wel al het geval is.
Out of the box werkt het niet met elkaar.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Serena
Toppe schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 22:38:
Vandaag TRÅDFRI geïnstalleerd bij mijn zwagertje, weer een tevreden klant! *O*
Heb het inmiddels ook al bij een paar mensen geïnstalleerd. Vind het zo leuk om huizen te ‘domoticeren’.
Vanmiddag mag ik bij collega’s een half huis van Hue voorzien.
Ze laten het zelfs in de doos omdat ze weten dat ik zelfs het uitpakken leuk vind. 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Serena schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:04:
[...]

Heb het inmiddels ook al bij een paar mensen geïnstalleerd. Vind het zo leuk om huizen te ‘domoticeren’.
Vanmiddag mag ik bij collega’s een half huis van Hue voorzien.
Ze laten het zelfs in de doos omdat ze weten dat ik zelfs het uitpakken leuk vind. 😂
Herkenbare verslaving O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:56
Is het mogelijk om met de kaku ZYCT-202 de tradfri lampen te bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
Remco Tr schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:44:
Is het mogelijk om met de kaku ZYCT-202 de tradfri lampen te bedienen?
Volgens mij niet direct, maar kun je de Tradfri lampen wel aan de Trust ICS hub koppelen en dan die met de afstandbediening bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngv
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-06 23:51

ngv

Is de symfonisk/sonos afstandsbediening al te krijgen bij IKEA? Deze zou vanaf 1 oktober worden aangeboden, maar het artikel is nog niet op de website verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
hpmkruit schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 13:42:
[...]

Nadeel is natuurlijk het ontbreken van standaard zigbee en de batterij.

Zou je niet het huiswerk van een normaal Ikea rolgordijn kunnen gebruiken. Blijft enkel nog de bovenste balk over die je langer moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
ngv schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:39:
Is de symfonisk/sonos afstandsbediening al te krijgen bij IKEA? Deze zou vanaf 1 oktober worden aangeboden, maar het artikel is nog niet op de website verschenen.
In Heerlen lag hij vorige week al toen ik boekenplankspeakers kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees er in het forum waarschijnlijk overheen maar weet iemand of de tradfri stopcontact schakelaar te koppelen is aan de bewegingssensor ? Zodat ik een bestaande reeks lampen in een keer aan en uit kan zetten bij beweging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:23
Verwijderd schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:43:
Ik lees er in het forum waarschijnlijk overheen maar weet iemand of de tradfri stopcontact schakelaar te koppelen is aan de bewegingssensor ? Zodat ik een bestaande reeks lampen in een keer aan en uit kan zetten bij beweging
Ja hoor, met een sensor gaat een groep aan. En in een groep kunnen zowel lampen als stopcontacten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 20:53
ngv schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:39:
Vanmorgen in duiven nog een heleboel van deze doosjes zien liggen. Dus ja, ze zijn er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngv
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-06 23:51

ngv

blazez schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:09:
[...]

Vanmorgen in duiven nog een heleboel van deze doosjes zien liggen. Dus ja, ze zijn er wel.
Net twee stuks gehaald. Werken prima zowel met de symfonisk als de reguliere sonos speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
ngv schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:01:
[...]

Net twee stuks gehaald. Werken prima zowel met de symfonisk als de reguliere sonos speakers.
Ik moet nog even de meerwaarde gaan ontdekken. Heb een iPad aan de muur hangen waar ik alles mee bedien. Bovendien stream ik vanaf mijn HomePods, dus roep gewoon dat de muziek harder of zachter moet.
Ik denk dat ik die €20,- nog even in mijn zak houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 13-09 12:07
Hoi Allen,

Op dit moment heb ik nog een Hue Gen1 bridge die een aantal Hue lampen aanstuurt (4 E27 lampen, een Iris en een bloom)

Nu wordt deze bridge niet meer ondersteunt door Philips en twijfel ik of ik deze ga vervangen voor een Hue Bridge of een Tradfri hun.

Voordeel van de tradfri hub is dat ik straks natuurlijk ook andere Ikea producten kan koppelen én de Hue lampen kan blijven gebruiken, maar zitten er ook nog nadelen aan?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
RobbieB schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:36:
Hoi Allen,

Op dit moment heb ik nog een Hue Gen1 bridge die een aantal Hue lampen aanstuurt (4 E27 lampen, een Iris en een bloom)

Nu wordt deze bridge niet meer ondersteunt door Philips en twijfel ik of ik deze ga vervangen voor een Hue Bridge of een Tradfri hun.

Voordeel van de tradfri hub is dat ik straks natuurlijk ook andere Ikea producten kan koppelen én de Hue lampen kan blijven gebruiken, maar zitten er ook nog nadelen aan?
Als het op verlichting aankomt dan is Hue bridge veel uitgebreider (lees meer automatisering mogelijkheden en beter support kleur instellingen) en zijn er ook een aantal leuke features die Philips specifiek zijn!

Het enige wat voor de Ikea bridge valt te zeggen is dat deze nu ook domotica buiten verlichting ondersteund, maar de mogelijkheden met deze bridge zijn zeer beperkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
RobbieB schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:36:
Hoi Allen,

Je kunt aan de Trådfri hub geen Hue lampen koppelen. Lijkt me een behoorlijk nadeel…

Ik heb gewoon allebei de hubs. Probleem opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Serena schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 20:17:
[...]

Je kunt aan de Trådfri hub geen Hue lampen koppelen. Lijkt me een behoorlijk nadeel…

Hier hetzelfde. Qua stroomverbruik zal het wel meevallen en loop niet tegen problemen aan.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 13-09 12:07
[...]

Aha, dus Tradfri lampen aan een Hue Bridge werkt wel, maar vice versa niet.. dat wordt dan toch een nieuwe Hue Bridge..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
[...]

Van wat ik op Reddit lees zijn er mensen die Hue Lampen ook met de Tradfri bridge hebben laten werken , alleen je levert dan wel veel van Hue mogelijkheden in, zodat de meeste toch weer terug gaan naar een Hue bridge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:56
RobbieB schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 22:40:
[...]

Aha, dus Tradfri lampen aan een Hue Bridge werkt wel, maar vice versa niet.. dat wordt dan toch een nieuwe Hue Bridge..
Ze werken prima aan een IKEA bridge. Heb het hier ook lang gedaan, had namelijk eerst een hoop IKEA lampen en wou daarna 2 kleurlampen met een kleine fitting. Die hadden ze bij IKEA niet maar bij Philips wel. Om daarvoor dan ook een hue bridge te kopen leek mij onnodig. En dat bleek ook zo te zijn.

Inmiddels zit alles op een ICS-2000 :+ want die kan meer.

[ Voor 6% gewijzigd door xFeverr op 06-10-2019 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
xFeverr schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 10:51:
[...]

Ze werken prima aan een IKEA bridge. Heb het hier ook lang gedaan, had namelijk eerst een hoop IKEA lampen en wou daarna 2 kleurlampen met een kleine fitting. Die hadden ze bij IKEA niet maar bij Philips wel. Om daarvoor dan ook een hue bridge te kopen leek mij onnodig. En dat bleek ook zo te zijn.

Inmiddels zit alles op een ICS-2000 :+ want die kan meer.
Oh, het kan dus wel. Oké…
Nadeel aan beide kanten. Je kan de een niet met de andere bridge updaten.
Ik gebruik HomeKit en dan zit alles keurig bij elkaar. Dat werkt namelijk niet als je alles op 1 hub zet.
Alles heeft zijn voor- en nadelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 23:31
Serena schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 11:43:
[...]

Oh, het kan dus wel. Oké…
Nadeel aan beide kanten. Je kan de een niet met de andere bridge updaten.
Ik gebruik HomeKit en dan zit alles keurig bij elkaar. Dat werkt namelijk niet als je alles op 1 hub zet.
Alles heeft zijn voor- en nadelen.
Nog een aanvulling: naast HomeKit heb je ook een afzonderlijke bridge nodig om gebruik te kunnen maken van Google Assistant of Alexa. Het voordeel van 1 bridge is dat je maar 1 app nodig hebt, maar als je gebruik maakt/wil maken van een overkoepelend platform dan zou ik lekker voor afzonderlijke bridges gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:56
meesje schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 11:58:
[...]
Nog een aanvulling: naast HomeKit heb je ook een afzonderlijke bridge nodig om gebruik te kunnen maken van Google Assistant of Alexa. Het voordeel van 1 bridge is dat je maar 1 app nodig hebt, maar als je gebruik maakt/wil maken van een overkoepelend platform dan zou ik lekker voor afzonderlijke bridges gaan.
Dat is niet waar. Google Assistent werkt ook gewoon met Philips Hue lampen op een IKEA Bridge. Dit zou voor Alexa ook zo moeten gelden.

Alleen Apple heeft met Homekit die gekke eis dat het verschillende bridges moeten zijn als je verschillende merken hebt. Gebruik je geen Homekit? dan is er geen probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door xFeverr op 06-10-2019 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
xFeverr schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:45:
[...]

Dat is niet waar. Google Assistent werkt ook gewoon met Philips Hue lampen op een IKEA Bridge. Dit zou voor Alexa ook zo moeten gelden.

Alleen Apple heeft met Homekit die gekke eis dat het verschillende bridges moeten zijn als je verschillende merken hebt. Gebruik je geen Homekit? dan is er geen probleem.
Hmmm.... wat ik ooit gelezen heb, is dat het anderom niet werkt.
Wat betreft ‘gekke eis’ zullen we in dit topic maar niet verder discussiëren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisschopsr
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-07 22:21
Hallo allemaal,

Na veel speuren vind ik nergens het antwoord op de volgende vraag/ervaring met de outlets. Ik zie wel iemand reageren dat de spanning er niet af gaat. Dat lijkt wel op mijn probleem.

Het volgende: De outlets lijken gevoelig voor de orientatie. Met de LED naar boven schakelen ze niet af. Met de LED naar onderen in 99% van de gevallen wel. 99% dus niet altijd. De LED zelf gaat wel gewoon uit. De “klik” bij inschakelen is ook veel harder als bij uitschakelen. Lijkt of de relais niet goed af valt. Ik heb er twee (zelfde batch) en deze zijn nu tijdje in gebruik. Beiden vertonen dit gedrag. Ze zijn dus niet betrouwbaar.

Iemand ook deze ervaring?

Overigens gebruik ik ze wel icm Zigbee2mqtt, maar dat mag niet uitmaken. Het commando komt immers aan (LED gaat uit en ook terugmelidng komt aan).

Thx

Ralph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
xFeverr schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:45:
[...]

Andersom ook het geval, Tradfri lampen op Hue V2 bridge werken ook met Google en Alexa!

Alleen HomeKit niet, omdat Apple de beste beleving wil leveren, moet je de mogelijkheid hebben om de software te kunnen updaten! Voor meeste producten is dit ook geen rare eis, voor verlichting mag je daar best vraag tekens bij zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1971 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:53:
[...]

Andersom ook het geval, Tradfri lampen op Hue V2 bridge werken ook met Google en Alexa!

Alleen HomeKit niet, omdat Apple de beste beleving wil leveren, moet je de mogelijkheid hebben om de software te kunnen updaten! Voor meeste producten is dit ook geen rare eis, voor verlichting mag je daar best vraag tekens bij zetten!
De Hue lampen hebben laatst een belangrijke update gehad die er voor zorgde dat de lampen in de zelfde staat aan gaan als dat ze uitgingen... is toch echt een update voor nodig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1971
Toppe schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:57:
[...]

De Hue lampen hebben laatst een belangrijke update gehad die er voor zorgde dat de lampen in de zelfde staat aan gaan als dat ze uitgingen... is toch echt een update voor nodig
Ja maar dat is wel weer een specifieke feature die alleen werkt met de Hue bridge!

Wat ik wil zeggen is dat je voor standaard functionaliteit, je niet afhankelijk bent van software updates, dus als een lamp van een andere fabrikant in je netwerk zit en hij doet wat die moet doen, dan zit je wel goed!

Zo gebruik ik nu al meer dan een jaar Tradfri lampen met mijn Hue setup, zonder noemenswaardige problemen, moet er wel bij vermelden dat ik alleen dimbare lampen van Ikea gebruik!

Wil je wel de meest up to date features gebruiken en de beste ervaring hebben, dan ben je genoodzaakt om per fabrikant een bridge te hebben (e.g. Tradfri en Hue bridge)!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Erik1971 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 23:01:
[...]

Ja maar dat is wel weer een specifieke feature die alleen werkt met de Hue bridge!

Wat ik wil zeggen is dat je voor standaard functionaliteit, je niet afhankelijk bent van software updates, dus als een lamp van een andere fabrikant in je netwerk zit en hij doet wat die moet doen, dan zit je wel goed!

Zo gebruik ik nu al meer dan een jaar Tradfri lampen met mijn Hue setup, zonder noemenswaardige problemen, moet er wel bij vermelden dat ik alleen dimbare lampen van Ikea gebruik!

Wil je wel de meest up to date features gebruiken en de beste ervaring hebben, dan ben je genoodzaakt om per fabrikant een bridge te hebben (e.g. Tradfri en Hue bridge)!
De update moet geïnstalleerd worden via de bridge, de lamp doet de rest. Het is juist bedoeld om te zorgen dat -na een stroomuitval- de lampen in originele staat weer aangaan, dat gaat buiten de hub om.

Ik heb geen idee of, en welk, eco platform je er achter gebruikt (HomeKit, Google Home) maar het mooie daarvan is juist dat je alles separaat kan aanschaffen en alles samenkomt in één app.

Naast de TRÅDFRI hub gebruik ik ook de gateway van Signify (Philips) Hue én Xiaomi.

Updates zijn gewoon belangrijk, je installeert toch ook de laatste updates voor je PC, Tablet of smartphone?

IoT is kwetsbaarder dan wij allemaal denken. Letterlijk alles komt met elkaar in verbinding te staan en gaat met elkaar praten. De enige manier om IoT veilig te houden is om de updates te blijven installeren!

[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 07-10-2019 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Toppe schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:17:
De update moet geïnstalleerd worden via de bridge, de lamp doet de rest. Het is juist bedoeld om te zorgen dat -na een stroomuitval- de lampen in originele staat weer aangaan, dat gaat buiten de hub om.
Je zou dus na eenmalig deze instelling (per lamp) gedaan te hebben de Hue hub er weer uit kunnen halen en de Hue lampen pairen met de Ikea bridge? Zelf dacht ik altijd dat deze functionaliteit alleen werkt als je een Hue hub gebruikt.

Verder vind ik dat je helemaal gelijk hebt dat updates belangrijk zijn. Als ik me niet vergis, kwamen er recentelijk voor Hue of voor Trådfri lampen zelfs beveiligingsupdates voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 16:58
Ik had hier in mijn werkplek al 4 Tradfri lampen met de afstandsbediening. Ik wou nu even experimenteren met de bewegingssensor maar dat werkt niet helemaal zoals ik het zou willen.
Het probleem is namelijk dat als ik de lampen aan zet met de afstandsbediening, ze toch weer uit kunnen gaan bij gebrek aan beweging. En aan de PC wat zitten typen is dus onvoldoende beweging waardoor de lampen toch weer uit gaan.
Is hier iets aan te doen zodat de lampen aan blijven als je ze met de remote aan gezet hebt ipv met de sensor ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:35:
[...]

Je zou dus na eenmalig deze instelling (per lamp) gedaan te hebben de Hue hub er weer uit kunnen halen en de Hue lampen pairen met de Ikea bridge? Zelf dacht ik altijd dat deze functionaliteit alleen werkt als je een Hue hub gebruikt.

Verder vind ik dat je helemaal gelijk hebt dat updates belangrijk zijn. Als ik me niet vergis, kwamen er recentelijk voor Hue of voor Trådfri lampen zelfs beveiligingsupdates voorbij.
Klopt, en de reden daarvoor is heel simpel: je Hue lamp is sneller aan dan de gateway :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Toppe schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:17:
[...]

Gaat niet helemaal buiten de bridge om, je het de bridge nodig om het te configuren, als het geconfigureerd is, gaat het idd buiten de bridge om!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Erik1971 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:54:
[...]

Gaat niet helemaal buiten de bridge om, je het de bridge nodig om het te configuren, als het geconfigureerd is, gaat het idd buiten de bridge om!
Dat gaf @Toppe hier boven toch al aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 08:01

Chrisjuh_15

Facta non verba

Zijn er hier mensen die de nieuwe bewegingsmelder in de badkamer hebben hangen? Hoe zijn de ervaringen daarmee, detecteert ie voldoende beweging als je bijvoorbeeld in een beslagen douchekabine staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Ik wil graag mijn tradfri remote vast plakken aan mijn behangde muur.

Nu weet ik van de tradfri in mijn vorige woning dat je het behang mee trekt wanneer je hem wil verwijderen, bv bij verhuizing. Heeft iemand hier toevallig een idee hoe ik de remote makkelijk kan bevestigen aan een muur zonder dat ik schade maak wanneer ik hem wil verwijderen (bv bij verhuizing)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoiz schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 13:18:

Nu weet ik van de tradfri in mijn vorige woning dat je het behang mee trekt wanneer je hem wil verwijderen, bv bij verhuizing. Heeft iemand hier toevallig een idee hoe ik de remote makkelijk kan bevestigen aan een muur zonder dat ik schade maak wanneer ik hem wil verwijderen (bv bij verhuizing)?
Ik zou gewoon een 4x20 plug nemen en als je gaat verhuizen lekker dicht smeren... je hebt dan een gaatje van 4mm doorsnee. Alles wat je gaat plakken/lijmen/kitten levert sowieso meer schade op aan je muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
Hoiz schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 13:18:

Plak em niet op behang, maar op een deurkozijn oid? Houder laten zitten en een nieuwe kopen bij verhuizing? Of gebruik bij verwijdering een mesje om het voorzichtig af te steken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1971
meesje schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:30:
[...]

Dat gaf @Toppe hier boven toch al aan?
Zoals ik het las niet duidelijk genoeg, maar hij bedoelde hetzelfde idd!

En ik ben het ook met @Toppe eens overigens, dat je voor beste ervaring ook bijbehorende bridge nodig hebt, voor updates, maar ook voor specifieke features van een Fabrikant!

[ Voor 27% gewijzigd door Erik1971 op 07-10-2019 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

hpmkruit schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 13:25:
[...]

Plak em niet op behang, maar op een deurkozijn oid? Houder laten zitten en een nieuwe kopen bij verhuizing? Of gebruik bij verwijdering een mesje om het voorzichtig af te steken.
Houder hoef je niet te plakken, kun je ook gewoon schroeven natuurlijk en daarna het kleine gaatje ff dichtsmeren.

Ik heb hem op een deurkozijn op de plek van de oude schakelaar

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

Chrisjuh_15 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:54:
Zijn er hier mensen die de nieuwe bewegingsmelder in de badkamer hebben hangen? Hoe zijn de ervaringen daarmee, detecteert ie voldoende beweging als je bijvoorbeeld in een beslagen douchekabine staat?
Ik kreeg het niet lekker :) Constant klachten dat mensen in het donker aan het douchen waren :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hpmkruit
Mijn advies is ook om bewegingsmelders om je licht te schakelen alleen te gebruiken in ruimtes waar je óf maar heel even bent (kast of garage) of waar er voldoende beweging is (overloop, gang). Alle overige ruimtes kun je beter met een schakelaar werken voor de gebruikerservaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Helder, dank voor jullie antwoorden! :) Dat wordt dan toch een normale lamp met een puck! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:22
Kan iemand mij misschien helpen?

Gisteren Tradfri starterset gekocht en nog een aantal losse lampen + een losse dimmer en een afstandsbediening.

Gisteravond aan het installeren gegaan.
Woonkamer ging monster.

Kan elke lamp in de app bedienen en dimmen zoals ik wilde.

Extra kamer toegevoegd: de slaapkamer en daar een een lamp met dimmer.
Werkt perfect.

Toen de kinderkamer.

Ik maak een nieuwe kamer aan.
En wil daarna de afstandsbediening koppelen en dan zet hij deze niet onder slaapkamer dochter maar onder losse apparaten.
Aantal keren gereset en weer geprobeerd.
Het lukt niet.

Nu zag ik dat de ene afstandsbediening op een andere versie loopt als de eerste van de woonkamer,
Hij wil deze ook niet updaten.

Kan dat hieraan liggen?
Is deze op 1 of andere manier wel te updaten of is deze gewoon ''stuk''?
Eigenlijk is deze niet echt stuk want ik kan de lampen bij losse apparaten gewoon bedienen en de afstandsbediening werkt dus ook gewoon..

Iemand een idee hoe ik deze aan de slaapkamer dochter gekoppeld krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:10
@RvD86 Je kunt het losse apparaat in de app ook verslepen naar de andere kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:22
schuurman schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:41:
@RvD86 Je kunt het losse apparaat in de app ook verslepen naar de andere kamer.
Dat had ik gelezen in de app inderdaad.
Maar dat werkt dus ook niet...Echter bedenk ik me net dat ik deze waarschijnlijk lang ingedrukt moet houden om te verslepen.
Ga ik vanavond even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Je kan dus geen remotes verplaatsen nadat je ze gekoppeld hebt. Zou te maken hebben met het stroomverbruik dat de hub niet altijd verbonden is met de remote.
Als je hem in de juiste kamer wilt hebben dan moet je op het plusje drukken bij de kamer en vervolgens "Add controller device"(of iets in die richting). Wel eerst ontkoppelen.

Ik heb zelf soms dat de app traag reageert, foutieve status toont of dat hij zegt dat er geen apparaten gekoppeld zijn. Na herstarten van de app dan is alles weer zichtbaar. Maar dat trage reageren is soms best irritant. Een vertraging van 5 tot 10 seconden.
Anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Ik ben sindskort door alle issues met de IKEA app gestopt met het gebruik ervan, en naar Google Home overgestapt. Daar wordt goed naar me geluisterd, de app werkt altijd het aan/uitzetten van de lampen gaat minstens net zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 20:53
RvD86 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:47:
[...]

Dat had ik gelezen in de app inderdaad.
Maar dat werkt dus ook niet...Echter bedenk ik me net dat ik deze waarschijnlijk lang ingedrukt moet houden om te verslepen.
Ga ik vanavond even proberen!
Volgens mij kan je geen afstandsbediening verplaatsen naar een andere kamer.
Als je nu nog niets verder in die kamer hebt staan, zou ik de kamer verwijderen en de afstandsbediening resetten (4 x drukken op de knop aan de achterkant).
Dan nieuw aanmelden aan de hub. De afstandsbediening wordt dan in een nieuwe kamer/ruimte geplaatst. Die ruimte hernoem je vervolgens naar “kamer dochter”.
Daarna kan je de lampen toevoegen.

Updaten van schakelaars is een ander verhaal. Niet teveel zorgen over maken (en wellicht even een stukje terug lezen in dit draadje). Het updaten kan soms uren of dagen duren. Soms wil het helpen de afstandsbediening bij de hub in de buurt te leggen of (tijdelijk) een hele nieuwe batterij er in doen (sowieso handig een pakje Ikea platte batterijen stand-by te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
blazez schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:14:
[...]

Volgens mij kan je geen afstandsbediening verplaatsen naar een andere kamer.
Als je nu nog niets verder in die kamer hebt staan, zou ik de kamer verwijderen en de afstandsbediening resetten (4 x drukken op de knop aan de achterkant).
Dan nieuw aanmelden aan de hub. De afstandsbediening wordt dan in een nieuwe kamer/ruimte geplaatst. Die ruimte hernoem je vervolgens naar “kamer dochter”.
Daarna kan je de lampen toevoegen.

Updaten van schakelaars is een ander verhaal. Niet teveel zorgen over maken (en wellicht even een stukje terug lezen in dit draadje). Het updaten kan soms uren of dagen duren. Soms wil het helpen de afstandsbediening bij de hub in de buurt te leggen of (tijdelijk) een hele nieuwe batterij er in doen (sowieso handig een pakje Ikea platte batterijen stand-by te hebben).
Zeker handig om een setje batterijen extra in huis te hebben. De geadverteerde levensduur van 2 jaar wordt bij mij bij lange na niet gehaald. In december/januari 2018 heb ik 2 afstandsbedieningen in gebruik genomen. Deze worden 5x per dag gebruikt, maar de eerste was afgelopen week leeg en de ander zit nu op 34% batterij.

1 AB heb ik later in gebruik genomen, ergens in juni 2018. Hierop wordt nog 100% batterijstatus gerapporteerd, dus kan ook liggen aan het meegeleverde batterijtje.

[ Voor 6% gewijzigd door hpmkruit op 09-10-2019 12:01 ]

Pagina: 1 ... 71 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)