Acties:
  • +2 Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:26:
[...]

Ben benieuwd of ze er een geïnformeerd antwoord op geven. Mijn ervaring met de Ikea helpdesk via FB Messenger is matig, weinig verstand van de producten die ze verkopen. Ik heb eens geïnformeerd welke led-strips uit het assortiment direct aan te sturen zijn met de Tradfri-drivers maar daar kwam geen bevredigend antwoord op. Ze weten het zelf niet.
De vraag:
"Klopt het dat jullie de Trådfri naam laten vallen en gaan vervangen voor 'Home Smart'?"

Het antwoord:

"Hier is nog geen duidelijkheid over. Momenteel valt de SYMFONISK serie onder andere onder de Home Smart serie en heeft Trådfri nog een eigen serie."

Volgens mij weten ze het zelf ook nog niet helemaal :+

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joldemans
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 15:11
FTL schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:41:

Hoe bedoel je dit? Ik heb Apple HomeKit thuis. Dus ik kan een scene maken met alleen die 2 lampen die ik wil dimmen met de dimmer en de dimmer hier ook in zetten? De normale AB gewoon op complete huis houden?
De dimmer zelf heeft geen homekit ondersteuning, maar je kunt de scene wel zodanig instellen dat ie op xx% moet staan met een bepaalde kleur. Als je dit vervolgens voor een enkele keer wilt aanpassen naar bv wat feller of een andere kleur kun je dat doen via het losse accesoire of direct via je bedieningspaneel -> homekit huis icoontje in iOS wanneer je je accesoire als favoriet hebt ingesteld.

[ Voor 32% gewijzigd door joldemans op 24-09-2019 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joldemans schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:17:
[...]

De dimmer zelf heeft geen homekit ondersteuning, maar je kunt de scene wel zodanig instellen dat ie op xx% moet staan met een bepaalde kleur. Als je dit vervolgens voor een enkele keer wilt aanpassen naar bv wat feller of een andere kleur kun je dat doen via het losse accesoire of direct via je bedieningspaneel -> homekit huis icoontje in iOS wanneer je je accesoire als favoriet hebt ingesteld.
@FTL wil juist een fysiek apparaat om de lampen te kunnen bedienen en een fysiek apparaat om alles uit te kunnen zetten. Althans, zo begrijp ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 10:21
Net bij de Karwei de PHILIPS Hue Draadloze dimmerschakelaar gekocht voor 15,96 omdat er nu 20% keuze korting is. De IKEA schakelaar zit op 15,95 en vind de Philips toch net wat netter overkomen dus dacht neem er meteen 1 mee dus mocht iemand nog opzoek zijn!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
mvrooij schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:15:
Net bij de Karwei de PHILIPS Hue Draadloze dimmerschakelaar gekocht voor 15,96 omdat er nu 20% keuze korting is. De IKEA schakelaar zit op 15,95 en vind de Philips toch net wat netter overkomen dus dacht neem er meteen 1 mee dus mocht iemand nog opzoek zijn!
Bij Bol is 2 + 1 gratis nu.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compumess Inc
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op zondag 22 september 2019 @ 15:45:
Bij mij gaat er de laatste dagen ook ongeveer 1x per nacht (altijd 's nachts uiteraard 🤨) een lamp spontaan aan, op volle sterkte. In een armatuur met 3 GU10-lampjes, alle 3 op dezelfde AB... Gaat er telkens maar 1 aan spontaan en niet iedere keer dezelfde. Raar en hinderlijk. Hopelijk wordt er snel een update uitgerold met een fix.
Bij mij heeft het verwijderen/resetten en opnieuw aanmelden van de AB het probleem verholpen. Een eerdere reset van de hub was niet afdoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Gisteren Ikea Eindhoven geweest omdat daar nog 3 enkele oudere GU10 spots op voorraad waren voor 6,99: https://www.ikea.com/nl/n...imbaar-warm-wit-80365270/
Had deze nodig omdat ik anders verschil in mijn kamer kreeg.

Helaas samen met een medewerker gekeken maar ze nergens kunnen vinden. Dus toen dacht ik dan pak ik wel gewoon de nieuwe versie zodat ik ook de 3 warmte standen heb: https://www.ikea.com/nl/n...ar-wit-spectrum-90408603/

Nu doe ik de zelf kassa en kijk ik totaal niet naar de prijzen en kom ik thuis met 2 hele andere spots die op de website alleen enkel te vinden zijn door het artikel nummer op te geven: https://www.ikea.com/nl/n...imbaar-warm-wit-60420041/

Zal het zo zijn dat dit de vervanger is voor de versie waar ik eigenlijk voor ging? 6,99 en het oogt wel een stuk mooier als je in de lamp kijkt. Alleen nu kom ik dus 1 nieuw model met meerdere kleuren te kort.. deze maar online na besteld met 2,99 verzendkosten (goedkoper dan weer op en neer).

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
En dit is btw de nieuwe flamelamp van Ikea, volop in de winkels al beschikbaar helaas alleen nog niet online: https://www.ikea.com/nl/n...uin-helder-glas-70455676/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mvrooij schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:24:
Gisteren Ikea Eindhoven geweest omdat daar nog 3 enkele oudere GU10 spots op voorraad waren voor 6,99: https://www.ikea.com/nl/n...imbaar-warm-wit-80365270/

Helaas samen met een medewerker gekeken maar ze nergens kunnen vinden. Dus toen dacht ik dan pak ik wel gewoon de nieuwe versie zodat ik ook de 3 warmte standen heb: https://www.ikea.com/nl/n...ar-wit-spectrum-90408603/

Nu doe ik de zelf kassa en kijk ik totaal niet naar de prijzen en kom ik thuis met 2 hele andere spots die op de website alleen enkel te vinden zijn door het artikel nummer op te geven: https://www.ikea.com/nl/n...imbaar-warm-wit-60420041/

Zal het zo zijn dat dit de vervanger is voor de versie waar ik eigenlijk voor ging? 6,99 en het oogt wel een stuk mooier als je in de lamp kijkt. Alleen nu kom ik dus 1 nieuw model met meerdere kleuren te kort.. deze maar online na besteld met 2,99 verzendkosten (goedkoper dan weer op en neer).
De duurdere heeft wit spectrum of te wel 3 kleuren die je kan instellingen. Die laatste heeft dat niet en is enkel dimbaar: Ja, dat is de opvolger van het €6,99 model die wit was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Toppe schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:33:
[...]

De duurdere heeft wit spectrum of te wel 3 kleuren die je kan instellingen. Die laatste heeft dat niet en is enkel dimbaar: Ja, dat is de opvolger van het €6,99 model die wit was.
Dit wist ik dus niet.. Zit nu met 1 lamp teveel dus hou de oude witte nu 1tje extra op voorraad mocht er ooit 1 kapot gaan dan heb ik namelijk niet 1 andere lamp. Vervelend dat deze nog niet op internet te vinden waren..

Heb nu 38 Tradfri apparaten in mijn huis en het werkt super via Homekit samen met Philips Hue (2 apparaten).

mvrooij schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:36:
[...]

Dit wist ik dus niet.. Zit nu met 1 lamp teveel dus hou de oude witte nu 1tje extra op voorraad mocht er ooit 1 kapot gaan dan heb ik namelijk niet 1 andere lamp. Vervelend dat deze nog niet op internet te vinden waren..

Heb nu 38 Tradfri apparaten in mijn huis en het werkt super via Homekit samen met Philips Hue (2 apparaten).
Vermoed dat ze dat heel bewust doen, anders gaat straks iedereen de nieuwe kopen en blijven ze zitten met oude voorraad

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ik werd een beetje gestoord van het feit dat m'n apple-tv niet als hub wilde werken, ondanks dat deze zelf meldde dat alles werkt. Uiteindelijk maar eens geprobeerd opnieuw alles op te zetten onder mijn eigen iCloud account (ipv dat van m'n vrouw) en nu ben ik in de situatie dat Apple de tradfri bridge niet kan toevoegen als accessoire. Hij verschijnt simpelweg niet in het menu. Ik heb in de ikea app (waar alles gewoon werkt) al een keer een reset gedaan van de homekit connectie, maar dat bracht geen verbetering. Iemand enig idee hoe nu verder?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Arjan schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:11:
ik werd een beetje gestoord van het feit dat m'n apple-tv niet als hub wilde werken, ondanks dat deze zelf meldde dat alles werkt. Uiteindelijk maar eens geprobeerd opnieuw alles op te zetten onder mijn eigen iCloud account (ipv dat van m'n vrouw) en nu ben ik in de situatie dat Apple de tradfri bridge niet kan toevoegen als accessoire. Hij verschijnt simpelweg niet in het menu. Ik heb in de ikea app (waar alles gewoon werkt) al een keer een reset gedaan van de homekit connectie, maar dat bracht geen verbetering. Iemand enig idee hoe nu verder?
De hub wel te bereiken via de Ikea app? En heb je je "Thuis" verwijderd in woning?

Anders even op je iDevice iCloud uitloggen, herstarten en opnieuw inloggen.

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
mvrooij schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:24:

Gelukkig, die 6,99 GU10 zijn dus vervangen voor een nieuwer exemplaar, met de nieuwe "reflector" behuizing! Mooi ga ik daar een paar van halen, ze lagen nog in Eindhoven, mooi daar ga ik altijd naar de Ikea!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Erik1971 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:38:
[...]

Gelukkig, die 6,99 GU10 zijn dus vervangen voor een nieuwer exemplaar, met de nieuwe "reflector" behuizing! Mooi ga ik daar een paar van halen, ze lagen nog in Eindhoven, mooi daar ga ik altijd naar de Ikea!
Klopt, vond ik ook erg positief! Zien er erg mooi uit, beter dan de witte eerlijk gezegd maar ga mijn oude niet vervangen dat is beetje gekke werk.

Ja in Eindhoven liggen er werkelijk 100de op voorraad dus dat moet goed komen.

In mijn erker in de woonmaker heb ik ze nu alle 3 vervangen voor de nieuwe versie met 3 warmte keuzes, ik moet zeggen dat de meest warme kleur erg mooi oogt! Veel meer sfeer zo in het huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mvsboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-07 12:59
Alle Tradfri producten waar een afstandsbediening of dimmer bij zitten krijgen een nieuwe productcode. Daarnaast worden ze daarna in de markt gezet voor dezelfde prijs maar dan zonder afstandsbediening of dimmer. De producten met dimmer/afstandsbediening worden aangeduid met 'laatste kans'.

Zie screenshot (Bron: https://www.ikea.com/nl/nl/search/products/?q=Floalt)

Edit: tevens is er om overklaarbare reden bij nieuwe versie/productcode sprake van een A++ label ipv A+.

[ Voor 12% gewijzigd door Mvsboy op 25-09-2019 17:20 ]

Mvsboy schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:18:
Alle Tradfri producten waar een afstandsbediening of dimmer bij zitten krijgen een nieuwe productcode. Daarnaast worden ze daarna in de markt gezet voor dezelfde prijs maar dan zonder afstandsbediening of dimmer. De producten met dimmer/afstandsbediening worden aangeduid met 'laatste kans'.

Zie screenshot (Bron: https://www.ikea.com/nl/nl/search/products/?q=Floalt)

Edit: tevens is er om overklaarbare reden bij nieuwe versie/productcode sprake van een A++ label ipv A+.
Ik snap deze stap ergens wel, ondanks dat het misschien niet helemaal eerlijk lijkt qua prijs.

Als je 4 van die deurtjes koopt voor in je keuken dan heb je niet 4 van die afstandsbedieningen nodig. Zo is het natuurlijk met meer van die artikelen..

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:52
Heeft iemand al de nieuwe filament lamp in huis? Die van 250LM, het spiraaltje en het donkere glas.
En heel toevallig icm Hue?
Ervaringen?
De vraag is al eens gesteld, kan je de Symponisk speaker in HomeKit krijgen. Via de Ikea app is dit niet mogelijk....

Maar, nu schijnt het dat de speaker te update’n en te bedienen is via de Sonos app, ergens zou het me dus niet verbazen dat het via de Sonos app wel lukt. Iemand die mij dit kan vertellen?

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:36
Toppe schreef op donderdag 26 september 2019 @ 18:47:
De vraag is al eens gesteld, kan je de Symponisk speaker in HomeKit krijgen. Via de Ikea app is dit niet mogelijk....

Maar, nu schijnt het dat de speaker te update’n en te bedienen is via de Sonos app, ergens zou het me dus niet verbazen dat het via de Sonos app wel lukt. Iemand die mij dit kan vertellen?
Je kunt toch elke Airplay 2 speaker aan HomeKit toevoegen? Mijn Libratone Zipp kan dat. Idem voor Airport Express en Apple TV.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 26-09-2019 19:21 ]

meesje schreef op donderdag 26 september 2019 @ 19:20:
[...]

Je kunt toch elke Airplay 2 speaker aan HomeKit toevoegen? Mijn Libratone Zipp kan dat. Idem voor Airport Express en Apple TV.
Die laatste twee ben ik mee bekend, idem voor HomePods. Maar ik wil specifiek weten of ik die Ikea speaker kan opnemen vanuit HomeKit. Kan me voorstellen dat hier een eventuele beperking inzit vanwege de aanschafprijs. Kwaliteit is namelijk goed te noemen dus waarom zou iemand voor in de keuken een play 1 kopen als die Ikea versie prima volstaat?

• meesje
Toppe schreef op donderdag 26 september 2019 @ 19:23:
[...]

Die laatste twee ben ik mee bekend, idem voor HomePods. Maar ik wil specifiek weten of ik die Ikea speaker kan opnemen vanuit HomeKit. Kan me voorstellen dat hier een eventuele beperking inzit vanwege de aanschafprijs. Kwaliteit is namelijk goed te noemen dus waarom zou iemand voor in de keuken een play 1 kopen als die Ikea versie prima volstaat?
Hier wordt Symfonisk genoemd.
https://www.iculture.nl/gids/homekit-speakers/

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
Gisteren de ronde Gunnarp badkamerlamp bij Ikea Haarlem gehaald, zag hem toevallig liggen want hij hing helemaal niet op de display ergens. Ik kan hem ook niet op de website vinden. Ze hadden ook de sonos remote en de filament tradfri lamp.
rsint schreef op donderdag 26 september 2019 @ 20:38:
Gisteren de ronde Gunnarp badkamerlamp bij Ikea Haarlem gehaald, zag hem toevallig liggen want hij hing helemaal niet op de display ergens. Ik kan hem ook niet op de website vinden. Ze hadden ook de sonos remote en de filament tradfri lamp.
Wat kost die?

• rsint
80 euro, vond het best prijzig maar wel een mooie lamp.
rsint schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:37:
[...]

80 euro, vond het best prijzig maar wel een mooie lamp.
Niet heel goedkoop maar vindt t opzich nog mee vallen. Vraag me alleen af wanneer ze met een IP gecertificeerde afstandsbediening komen gezien de lamp speciaal voor de badkamer is gemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokpaard
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-12-2022
Toppe schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:46:
[...]

Niet heel goedkoop maar vindt t opzich nog mee vallen. Vraag me alleen af wanneer ze met een IP gecertificeerde afstandsbediening komen gezien de lamp speciaal voor de badkamer is gemaakt
De nieuwe afstandsbediening (https://www.ikea.com/nl/n...standsbediening-30443124/) is getest en goedgekeurd voor gebruik in badkamers (zie productomschrijving). Wel even opletten dat je niet per ongeluk een oude variant haalt denk ik, geen idee of die al helemaal uitgefaseerd is.

• Erik1971
Zo vandaag 3 van die nieuwe GU10 lampen van 6,99 opgehaald bij Ikea Eindhoven. Zien er goed uit, met die “glazen” reflector behuizing!

Toevoegen aan mijn Hue bridge ging niet makkelijk, op de eerste lamp na, tweede lamp werd na een tweede poging gevonden, maar voor derde lamp heb ik mijn trukendoos helemaal leeg moeten trekken, na drie keer resetten lamp en touch linken met Hue Dimmer Switch, werd de lamp uit eindelijk gevonden in Hue app.... Denk dat de meeste hier met de lamp terug naar de winkel waren gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik twijfel meer en meer over zo'n Ikea speaker voor in de keuken. Tijdens het koken worden de HomePods in de woonkamer lichtelijk overstemd door de afzuigkap. Toch eens in verdiepen. Weet dat er AirPlay 2 op zit, nu nog even checken of ik deze ook op kan nemen in de speakergroep van Google.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Erik1971 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 23:17:
Zo vandaag 3 van die nieuwe GU10 lampen van 6,99 opgehaald bij Ikea Eindhoven. Zien er goed uit, met die “glazen” reflector behuizing!

Toevoegen aan mijn Hue bridge ging niet makkelijk, op de eerste lamp na, tweede lamp werd na een tweede poging gevonden, maar voor derde lamp heb ik mijn trukendoos helemaal leeg moeten trekken, na drie keer resetten lamp en touch linken met Hue Dimmer Switch, werd de lamp uit eindelijk gevonden in Hue app.... Denk dat de meeste hier met de lamp terug naar de winkel waren gegaan!
Bij mij duurde het in de app ook langer voordat hij zichtbaar werd bij het toevoegen via de schakelaar. Alleen na enige tijd kwam hij er netjes in en kon ik de naam wijzigen.

Ik vind de nieuwe Reflector behuizing ook erg mooi kijken tegen over de oudere witte lampjes waar de ledjes duidelijk te zien zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:00
Heeft iemand ervaring met de IKEA FLOALT panelen buiten?

Ik heb bij mijn voordeur een afdak, regen vrij, en zou hier zo'n paneel lamp van 30*30 onder willen monteren. Ik zie eigenlijk geen problemen, maar wellicht heeft iemand andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Sahi_NL als er iets in zit dat kan roesten, dan gaat het ook roesten, maar verder zal het prima gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Uitgetwijfeld. Heb net een bookshelf speaker gehaald voor in de keuken. Speelt nu via AirPlay van de HomePods in de woonkamer.
Wat een heerlijk warm geluid!
Helaas geen speakergroep in Google Home, maar sinds Apple Music ook radiozenders heeft is het allemaal weer een stukje makkelijkee geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:00
Wat blijf ik heel dat Tradfri of Ikea Home Smart gedoe toch een rommeltje vinden.
Gisteren nog eens naar Ikea omdat ik een defecte GU10 spot moest vervangen. Blijken die dus ineens vervangen te zijn door nieuwe modellen, zoals hier de voorbije dagen al over gepost is (maar ik stond wat achter met forum lezen :p). Kan ik nu ineens 4 spots kopen ipv 1. En waarom die in België bijna 50% duurder moeten zijn (namelijk 9.99) is me ook wel een raadsel.
Bovendien zijn er 2 versies van. Op ikea.be zijn de goedkope compleet niet te vinden. In de winkel lagen wel beide. De specs zijn gewoon identiek, en ook een verkoopster wist niet wat het verschil was. Uiteindelijk bleek het dat je van de duurdere ook de kleur-temperatuur kunt aanpassen, maar dat werd dus nergens duidelijk aangegeven.
Ik had ook nog zin om eens met zo een slim stopcontact te spelen, maar heb het maar gelaten. Ook daar weer 2 producten waarvan ik totaal niet kon vinden wat het verschil is. Je hebt ze namelijk met en zonder een schakelaar (die nieuwe 0/I dimmer). De prijs is echter identiek dus waarom zou je dan die zonder kopen ? Ik kon echter totaal niet opmaken of het stopcontact zelf wel identiek is.
EDIT: ze lagen er dus allebei voor €15. Nu zie ik op ikea.nl dat in Nederland de ene €10 is en de andere €20... 8)7 8)7 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 27-09-2019 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Twixie schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:51:
Wat blijf ik heel dat Tradfri of Ikea Home Smart gedoe toch een rommeltje vinden.
Gisteren nog eens naar Ikea omdat ik een defecte GU10 spot moest vervangen. Blijken die dus ineens vervangen te zijn door nieuwe modellen, zoals hier de voorbije dagen al over gepost is (maar ik stond wat achter met forum lezen :p). Kan ik nu ineens 4 spots kopen ipv 1. En waarom die in België bijna 50% duurder moeten zijn (namelijk 9.99) is me ook wel een raadsel.
Bovendien zijn er 2 versies van. Op ikea.be zijn de goedkope compleet niet te vinden. In de winkel lagen wel beide. De specs zijn gewoon identiek, en ook een verkoopster wist niet wat het verschil was. Uiteindelijk bleek het dat je van de duurdere ook de kleur-temperatuur kunt aanpassen, maar dat werd dus nergens duidelijk aangegeven.
Ik had ook nog zin om eens met zo een slim stopcontact te spelen, maar heb het maar gelaten. Ook daar weer 2 producten waarvan ik totaal niet kon vinden wat het verschil is. Je hebt ze namelijk met en zonder een schakelaar (die nieuwe 0/I dimmer). De prijs is echter identiek dus waarom zou je dan die zonder kopen ? Ik kon echter totaal niet opmaken of het stopcontact zelf wel identiek is.
EDIT: ze lagen er dus allebei voor €15. Nu zie ik op ikea.nl dat in Nederland de ene €10 is en de andere €20... 8)7 8)7 8)7
Stopcontact is inderdaad 10 en andere 20 met knop. Je hebt dan voor 10 euro wel een goed werkende knop die ook kan dimmen. Zijn ideaal deze kleinere knoppen, helaas niet los te krijgen.

Betreft de spotjes ben ik het mee eens, aardig vervelend dat ze anders zijn.. Ik heb er ook 3 meer moeten aanpassen hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussie95
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-01-2022
rsint schreef op donderdag 26 september 2019 @ 20:38:
Vandaag de vierkante Gunnarp badkamerlamp bij Ikea Barendrecht gehaald. Was wel de laatste van de stapel. Die kost €89,95.

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
Oh die hadden ze niet eens liggen in Haarlem, wel een aantal ronde en die waren echt een beetje weggestopt. Is die vierkante ook 1500 lumen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BCHUMoyhBnVkaOZ7MmKkHrUN/thumb.jpg
maussie95 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:44:
[...]

Vandaag de vierkante Gunnarp badkamerlamp bij Ikea Barendrecht gehaald. Was wel de laatste van de stapel. Die kost €89,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussie95
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-01-2022
rsint schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:59:
Oh die hadden ze niet eens liggen in Haarlem, wel een aantal ronde en die waren echt een beetje weggestopt. Is die vierkante ook 1500 lumen?
[Afbeelding]

[...]
Ja, die vierkante is ook 1500 lumen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5Q29DPz.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door maussie95 op 27-09-2019 16:09 . Reden: Fix pic ]

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:52

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

maussie95 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 16:07:
[...]

Ja, die vierkante is ook 1500 lumen:

[Afbeelding]
Zijn die lampen dimbaar?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
Alleen met de tradfri remote of app.....niet met een muurdimmer want dan dim je ook de wifi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:52

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

rsint schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 16:29:
[...]

Alleen met de tradfri remote of app.....niet met een muurdimmer want dan dim je ook de wifi.
Met de tradfri remote bedoelde ik idd. Mooi, bedankt.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
rsint schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 16:29:
[...]

Dan dim je ook de wifi??????
Whoehahahahahahaha!!!!!!!
Sorry hoor… 8)7 _O- _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
Toppe schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:17:
[...]

Bijna net zo vreemd als mijn buren die aangeven geen WiFi te hebben als wij ‘bezig’ zijn..... 7(8)7
Hahahahaha!!!
Sommige mensen hebben echt geen flauw benul waar ze het over hebben.
Mensen die bij McDonald's op het dienblad kijken en vragen waar de gratis WiFi blijft…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
Als in “dan krijgt de wifi chip te weinig stroom”
Serena schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:15:
[...]

Dan dim je ook de wifi??????
Whoehahahahahahaha!!!!!!!
Sorry hoor… 8)7 _O- _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rsint schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:25:

[...]
Die lampen hebben geen WiFi chip aan boord, wel
Zigbee maar de chip kan je niet dimmen, de chip zorgt er voor dat de LED’jes gedimd worden ;)

Vandaag weer twee mensen kunnen overtuigen van TRÅDFRI en HomeKit :+

[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 27-09-2019 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
Ok, dus als je dan met een muurdimmer de stroomtoevoer naar de zigbee chip verlaagt.. ...wat gebeurt er dan?

Precies......
😏
Toppe schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:36:
[...]

Zigbee maar de chip kan je niet dimmen, de chip zorgt er voor dat de LED’jes gedimd worden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
rsint schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:25:

[...]
Er zit geen WiFi in. Geloof me, WiFi kun je niet dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
Prima, geen wifi maar zigbee. Maar dat je die dus niet op een fysieke muurdimmer moet aansluiten was nu juist mijn hele punt.
Serena schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:42:
[...]

Er zit geen WiFi in. Geloof me, WiFi kun je niet dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27
Toppe schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:36:
[...]

Vandaag weer twee mensen kunnen overtuigen van TRÅDFRI en HomeKit :+
Ik overtuig niemand, ieders wensen zijn anders, en als het ze niet zint heb jij het gedaan. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
rsint schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:43:
Prima, geen wifi maar zigbee. Maar dat je die dus niet op een fysieke muurdimmer moet aansluiten was nu juist mijn hele punt.
[...]
Dat is normaal, slimme lampen mogen niet op een dimmer. Staat overal uitgebreid uitgelegd.
De rest wat je vertelt is gewoon klinkklare onzin…
Maar je hebt me in ieder geval laten lachen… _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:45:
[...]

Dat is normaal, slimme lampen mogen niet op een dimmer. Staat overal uitgebreid uitgelegd.
Ik begrijp ‘m wel, maar Ikea heeft ook muurdimmers en die kan je dus wél gebruiken.

Volgende keer even vermelden dat je dimmers op 220v bedoelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
Blij dat je ergens om hebt kunnen lachen vandaag, misschien wordt je daar wat minder pedant van en leer je beter begrijpend te lezen.
😂
Serena schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:45:
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
rsint schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:48:
Blij dat je ergens om hebt kunnen lachen vandaag, misschien wordt je daar wat minder pedant van en leer je beter begrijpend te lezen.
😂

[...]
Laat mij maar lekker pedant zijn. Ik weet tenminste wel waar ik het over heb.
Ik ga jouw teksten 'begrijpend lezen' als jij beter Nederlands gaat schrijven.
'WORD JE'

En nu weer terug on topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je post doet overkomen dat je alleen de TRÅDFRI remote kunt gebruiken terwijl Ikea ook dimmers in het assortiment heeft. En waar plak je die dimmer? Juist, op de muur.

@Serena over ontopic gesproken, kan je de Ikea speaker net zo bedienen als de HomePods?

Heb je er een screenshotje van? :*)

[ Voor 28% gewijzigd door Toppe op 27-09-2019 18:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erik1971
rsint schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:41:
Ok, dus als je dan met een muurdimmer de stroomtoevoer naar de zigbee chip verlaagt.. ...wat gebeurt er dan?

Precies......
😏

[...]
Goede vraag, zal het uitleggen, de voeding van de lamp zal eerst proberen om te compenseren, dat wil zeggen proberen om 3 volt aan ZigBee chip te leveren, met gevolg dat er een vrij hoge stroom gaat lopen wat niet goed is voor de levensduur, daarna als de spanning te laag is om nog te compenseren, dan kan voeding geen 3 volt meer leveren en stopt ZigBee chip met werken en gaat je lamp uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Toppe schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:52:
Je post doet overkomen dat je alleen de TRÅDFRI remote kunt gebruiken terwijl Ikea ook dimmers in het assortiment heeft. En waar plak je die dimmer? Juist, op de muur.

@Serena over ontopic gesproken, kan je de Ikea speaker net zo bedienen als de HomePods?

Heb je er een screenshotje van? :*)
Ik laat ze AirPlayen vanuit de HomePods. Er verschijnt wel een tegel in HK, maar die doet helemaal niets…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/u7R6s1iBUFVnbFjrqQmnn2TK/full.jpg

Tegen Siri moet ik nu zeggen 'Volume up/down EVERYWHERE'. Dan gaan ze mooi synchroon harder of zachter.

Luidspreker is ook zichtbaar in de Ikea app, uiteraard in Sonos zelf en in Google Home.
Maar in GH kan ik er volgens mij helemaal niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:58:
[...]

Ik laat ze AirPlayen vanuit de HomePods. Er verschijnt wel een tegel in HK, maar die doet helemaal niets…

[Afbeelding]

Tegen Siri moet ik nu zeggen 'Volume up/down EVERYWHERE'. Dan gaan ze mooi synchroon harder of zachter.

Luidspreker is ook zichtbaar in de Ikea app, uiteraard in Sonos zelf en in Google Home.
Maar in GH kan ik er volgens mij helemaal niets mee.
Duidelijk. Vraag me af of dit de meest ideale oplossing voor mij is. Aangezien ik al speakers in het plafond in de keuken heb zitten zou een express een goede oplossing zijn alleen zijn die dingen tweedehands net zo duur als een SYMFONISK B)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
Toppe schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 19:02:
[...]

Duidelijk. Vraag me af of dit de meest ideale oplossing voor mij is. Aangezien ik al speakers in het plafond in de keuken heb zitten zou een express een goede oplossing zijn alleen zijn die dingen tweedehands net zo duur als een SYMFONISK B)
Heb er vorig jaar een paar gescoord voor rond de €25,-. Via MP en via FB. Maar ze zijn steeds moeilijker verkrijgbaar.
Ik vind de speaker overigens best wel groot, had hem iets 'ieler' verwacht.
Maar, mooi geluidje. Heb er wel wat meer bass en treble in gemikt na TrueTone te hebben gedraaid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H593p9wEq386vxReMWaMMpqI/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 19:06:
[...]

Heb er vorig jaar een paar gescoord voor rond de €25,-. Via MP en via FB. Maar ze zijn steeds moeilijker verkrijgbaar.
Maar, mooi geluidje. Heb er wel wat meer bass en treble in gemikt na TrueTone te hebben gedraaid.

[Afbeelding]
Toch maar een croudfunding oprichten aangezien vrouwlief het zonde geld vind ;w :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krullenbol
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:17
Heb sinds vandaag problemen met de Woning.app (iPhone6, iOS 12.4].
Via de Home Smart.app van Ikea kan ik via dezelfde iPhone prima mijn lampen bedienen, maar via Woning.app error ‘geen verbinding’ oid.
Hub en iPhone al herstart, toen alles verwijderd uit Woning.app.
Wil nu als eerste de Ikea hub toevoegen, maar dat lukt niet. Lange code intypen doet niets en camera op qr-code richten geeft ook geen reactie,

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
krullenbol schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 19:58:
Heb sinds vandaag problemen met de Woning.app (iPhone6, iOS 12.4].
Via de Home Smart.app van Ikea kan ik via dezelfde iPhone prima mijn lampen bedienen, maar via Woning.app error ‘geen verbinding’ oid.
Hub en iPhone al herstart, toen alles verwijderd uit Woning.app.
Wil nu als eerste de Ikea hub toevoegen, maar dat lukt niet. Lange code intypen doet niets en camera op qr-code richten geeft ook geen reactie,

Iemand een idee?
Onder instellingen --> Integraties --> Apple HomeKit even op 'HomeKit resetten' klikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krullenbol
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:17
Yes, dat heeft gewerkt, dank je wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Sahi_NL schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:22:
Heeft iemand ervaring met de IKEA FLOALT panelen buiten?

Ik heb bij mijn voordeur een afdak, regen vrij, en zou hier zo'n paneel lamp van 30*30 onder willen monteren. Ik zie eigenlijk geen problemen, maar wellicht heeft iemand andere ervaringen?
De nieuwe gaan badkamer proof worden.

Believe. Imagine. Create.

• Lief Adje
  • Laatst online: 22:35

Lief Adje

Love is in the air

Troetelbeer schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 14:24:
[...]

De nieuwe gaan badkamer proof worden.
Weet iemand ook of het nieuwe type ook een andere firmware versie heeft?

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
@Serena Er bestaat wel een wifi ‘dimmer’. :+ :P :)
https://www.bright.nl/tes...e-wifi-router-test-review

• Troetelbeer
Lief Adje schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 14:56:
[...]

Weet iemand ook of het nieuwe type ook een andere firmware versie heeft?
Waarom die vraag?

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Ik heb er nu 2 waarvan 1 die altijd aan staat om de +/- maand vastloopt.. (icm hue)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Lief Adje schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:42:
[...]

Ik heb er nu 2 waarvan 1 die altijd aan staat om de +/- maand vastloopt.. (icm hue)
Dat heeft meer met de combinatie hue/ikea te maken. Zonder Ikea bridge kun je de lampen sowieso niet updaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Serena
En toen kocht ik vandaag een Sonos Beam en 'moest' ik nog een tweede SYMFONISK halen om een surroundsound te creëren…
Man man man, blij ei hier hoor!!!

Nu eens kijken of iets kan fabriceren waarmee ik de Symfonisks op mijn luidsprekerstandaards kan bevestigen. Wil ze niet aan de muur hangen…

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Troetelbeer schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:59:
[...]

Dat heeft meer met de combinatie hue/ikea te maken. Zonder Ikea bridge kun je de lampen sowieso niet updaten.
Die heb ik ook wel, is alleen een kwalitatief minder product, ik hoop alleen op een. Firmware fix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
@Lief Adje Dan maakt het toch niet uit welke firmware die nieuwe heeft, je kunt die dan toch gewoon via de ikea bridge updaten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:36:
En toen kocht ik vandaag een Sonos Beam en 'moest' ik nog een tweede SYMFONISK halen om een surroundsound te creëren…
Man man man, blij ei hier hoor!!!

Nu eens kijken of iets kan fabriceren waarmee ik de Symfonisks op mijn luidsprekerstandaards kan bevestigen. Wil ze niet aan de muur hangen…
Wat voor standaards heb je? Met de muur plaat zou je namelijk wel het een en ander kunnen creëeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Toppe schreef op zondag 29 september 2019 @ 09:37:
[...]

Wat voor standaards heb je? Met de muur plaat zou je namelijk wel het een en ander kunnen creëeren...
Ik heb die dingen al jaren. Bovenop zit een rond plaatje met (volgens mij) 4 gaatjes erin. Dus iets met een plankje of zou zou moeten kunnen. Ben niet thuis, dus kan even gaan foto maken.

Ik heb ze nu aan beide zijden van de bank op de grond staan en het klinkt niet verkeerd. Maar denk dat het beter klinkt als de boxen op oorhoogte hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zondag 29 september 2019 @ 10:36:
[...]

Ik heb die dingen al jaren. Bovenop zit een rond plaatje met (volgens mij) 4 gaatjes erin. Dus iets met een plankje of zou zou moeten kunnen. Ben niet thuis, dus kan even gaan foto maken.

Ik heb ze nu aan beide zijden van de bank op de grond staan en het klinkt niet verkeerd. Maar denk dat het beter klinkt als de boxen op oorhoogte hangen.
Mocht je ze in de hoogte willen ophangen: L beugeltje die je op de de Ikea beugel monteert en die weer op je standaard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Toppe schreef op zondag 29 september 2019 @ 10:37:
[...]

Mocht je ze in de hoogte willen ophangen: L beugeltje die je op de de Ikea beugel monteert en die weer op je standaard ;)
Oeh, daar moet ik eens naar kijken, dan kan ik ze ook meer 'voor' de standaard hangen natuurlijk.
Ik sta open voor ideeën!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zondag 29 september 2019 @ 10:39:
[...]

Oeh, daar moet ik eens naar kijken, dan kan ik ze ook meer 'voor' de standaard hangen natuurlijk.
Ik sta open voor ideeën!
Op die manier hangen ze er juist voor? Als je die Ikea muurbeugel neemt en je schroeft op de achterkant een (omgekeerde) L beugel dan ben je er toch al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Toppe schreef op zondag 29 september 2019 @ 10:42:
[...]

Op die manier hangen ze er juist voor? Als je die Ikea muurbeugel neemt en je schroeft op de achterkant een (omgekeerde) L beugel dan ben je er toch al?
Ik heb een plaatje gevonden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/w7S2R0Rg7NT9pzQVB1JQTpKs/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/l7I4trVs3VaoEMHaAQZWlU8G/full.jpg

Niet het allerbeste, maar dan heb je een idee. Hij heet Ikea Gaje.

Een L beugel????? O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Serena op 29-09-2019 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ah oké. Eens kijken of ik daar iets mee kan met die muurbeugels dan.
Ik heb nog totaal geen beeld bij wat je bedoeld, maar ik ga eens zoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door Serena op 29-09-2019 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat vragen over Hue i.c.m. TRÅDFRI. Ik heb de post in de topic warning gelezen, maar die is 2 jaar oud en maakt het niet duidelijk om welke generatie Hue hub het gaat.

Mijn situatie is dat ik nu een eerste generatie Hue hub heb en 2 standaard witte Hue lampen. Ik wil dit eindelijk eens een keer gaan uitbreiden (wil o.a. een lamp als wake-up light gebruiken.).

Mijn vragen zijn:
  • De post in de topic warning heeft het over het updaten van de firmware van de lampen van IKEA, maar is de firmware ondertussen niet altijd al up-to-date genoeg om aan Hue te hangen? Of heb ik nog steeds een starterkit van Ikea nodig?
  • Werkt het in combinatie met een eerste generatie Hue Hub?
  • Werken Hue lampen op de Ikea hub? Anders is dat ook een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:51:
Ik heb wat vragen over Hue i.c.m. TRÅDFRI. Ik heb de post in de topic warning gelezen, maar die is 2 jaar oud en maakt het niet duidelijk om welke generatie Hue hub het gaat.

Mijn situatie is dat ik nu een eerste generatie Hue hub heb en 2 standaard witte Hue lampen. Ik wil dit eindelijk eens een keer gaan uitbreiden (wil o.a. een lamp als wake-up light gebruiken.).

Mijn vragen zijn:
  • De post in de topic warning heeft het over het updaten van de firmware van de lampen van IKEA, maar is de firmware ondertussen niet altijd al up-to-date genoeg om aan Hue te hangen? Of heb ik nog steeds een starterkit van Ikea nodig?
  • Werkt het in combinatie met een eerste generatie Hue Hub?
  • Werken Hue lampen op de Ikea hub? Anders is dat ook een optie.
Ondertussen is de firmware geschikt voor Hue zonder een update ja.

Volgens mij werken ze niet op de eerste generatie hub, maar deze zijn relatief goedkoop en nieuw op marktplaats te vinden.

Nee, je kan Hue lampen niet op een TRÅDFRI hub gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
Serena schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 19:06:
[...]

[Afbeelding]
Serena, wat ziet je Google Home mini er leuk uit. Waar heb je die houder vandaan?
#WilIkOok!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
robertwebbe schreef op zondag 29 september 2019 @ 13:02:
[...]

Serena, wat ziet je Google Home mini er leuk uit. Waar heb je die houder vandaan?
#WilIkOok!
Het is een 3D print, heb er 3 zo staan. Veel leuker inderdaad...

https://www.thingiverse.com/thing:3267115

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
@Serena Super creatief!
Nu nog iemand met een 3D printer vinden die er een paar voor mij wil printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
robertwebbe schreef op zondag 29 september 2019 @ 13:18:
@Serena Super creatief!
Nu nog iemand met een 3D printer vinden die er een paar voor mij wil printen.
Ali express?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
Thuis van het werk even mijn luidsprekersteunen nog eens goed bekeken. Bovenzijde was mooi vlak…
Geloof het of niet, maar heb ze vastgezet met zware zwarte duct tape, die speakers gaan helemaal nergens naartoe. Bovendien staan ze beiden op een plek waar je er in principe niet aan hoeft te komen.
Opgelost!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CiKZlwq1txb8KIdWFTPqQMGT/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/b6Dk5RdaMpGBSviQBmJXcRD5/full.jpg

Ik ben tevreden! TruePlay opnieuw uitgevoerd en het klinkt als een klokje…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 07:57
Wat hebben jullie allemaal in huis aan Ikea Smarthome ? Ik ben nu zo,n anderhalf jaar bezig met de smart home producten van Ikea met als gevolg dat ik al aardig wat lampen en accessoires in huis heb:

Hal: 2 E27 lampen(wit licht tot warm licht)
1 Draadloze dimmer
1 Draadloze bewegingsensor

Woonkamer: 1 Afstandbediening
1 Aan/uit Schakelaar
1 Stopcontact
1 E14 lamp(wit licht tot warm licht)
1 E14 lamp(kleur)

Slaapkamer: 1 Draadloze dimmer
1 E27 lamp(wit licht tot warm licht)
3 GU10 spotjes

Badkamer: 2 E27 lampen(wit licht tot warm licht)
1 Draadloze bewegingssensor
1 Draadloze dimmer

In de woonkamer heb ik ook nog een E14 Philips Hue lamp(kleur) en een Philips Hue Lightstrip met natuurlijk de Ikea Hub met daaraan gekoppeld nog een Symfonisk Boekenplank Speaker

Ik ben erg tevreden over het Smarthome systeem van Ikea. Daar waar in het begin het allemaal nog wat onstabiel is, is het nu een uitgebreid en stabiel systeem wat zich toch wel de grote concurrent van Hue mag noemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Shiny Disco op 29-09-2019 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Ik heb alleen de lampen en de bridge. Sensoren heb ik van Xiaomi, omdat ik die beter kan configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roely
  • Laatst online: 08-08-2023
Vandaag bij de IKEA Breda een echte filament lamp (met koperen fitting) voor home smart. Was de lamp al gemeld op dit forum?

Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Roely schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:00:
Vandaag bij de IKEA Breda een echte filament lamp (met koperen fitting) voor home smart. Was de lamp al gemeld op dit forum?
*Knip*, iets vriendelijker mag wel, de bedoeling van de bijdrage is goed.

[ Voor 35% gewijzigd door Zeehond op 30-09-2019 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roely
  • Laatst online: 08-08-2023
Op telefoon ontbeert de scroll knop :), en zoals het een goede programmeur betaamd, liever lui dan moe. Dus bedankt voor het antwoord, en in zulk groot detail! ;)

Zonder gekheid, ik hou e.e.a aardig bij, maar deze had ik schijnbaar gemist. Ik stond ook vreemd te kijken toen ik de lamp zag bij de IKEA, zeker gezien het feit dat ik in augustus nog een tradfri stopcontact heb ingezet om een filament te schakelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Zeehond op 30-09-2019 18:32 ]

Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shiny Disco schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:55:
Wat hebben jullie allemaal in huis aan Ikea Smarthome ? Ik ben nu zo,n anderhalf jaar bezig met de smart home producten van Ikea met als gevolg dat ik al aardig wat lampen en accessoires in huis heb:

Hal: 2 E27 lampen(wit licht tot warm licht)
1 Draadloze dimmer
1 Draadloze bewegingsensor

Woonkamer: 1 Afstandbediening
1 Aan/uit Schakelaar
1 Stopcontact
1 E14 lamp(wit licht tot warm licht)
1 E14 lamp(kleur)

Slaapkamer: 1 Draadloze dimmer
1 E27 lamp(wit licht tot warm licht)
3 GU10 spotjes

Badkamer: 2 E27 lampen(wit licht tot warm licht)
1 Draadloze bewegingssensor
1 Draadloze dimmer

In de woonkamer heb ik ook nog een E14 Philips Hue lamp(kleur) en een Philips Hue Lightstrip met natuurlijk de Ikea Hub met daaraan gekoppeld nog een Symfonisk Boekenplank Speaker

Ik ben erg tevreden over het Smarthome systeem van Ikea. Daar waar in het begin het allemaal nog wat onstabiel is, is het nu een uitgebreid en stabiel systeem wat zich toch wel de grote concurrent van Hue mag noemen.
Voor alsnog 33 lampen en nog geen speaker... die komt er nog wel.

@Serena is de big spender hier gok ik... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokpaard
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-12-2022
mvrooij schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:15:
[...]

Stopcontact is inderdaad 10 en andere 20 met knop. Je hebt dan voor 10 euro wel een goed werkende knop die ook kan dimmen. Zijn ideaal deze kleinere knoppen, helaas niet los te krijgen.

Betreft de spotjes ben ik het mee eens, aardig vervelend dat ze anders zijn.. Ik heb er ook 3 meer moeten aanpassen hierdoor.
Is het dimmen een firmware update? Of kunnen alleen de nieuwe varianten dat? Oorspronkelijk waren het alleen aan-/uitschakelaars bij de stopcontacten namelijk volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
27 lampen/armaturen combinatie van vooral Hue producten, een redelijk aantal oude LivingColors en LivingWhite lampen/armaturen en 3 Tradri GU10 lampen en als laatste 1 e27 Tradfri lamp! Daarnaast een aantal LivingColor remote controles, 1 Hue Motion Sensor, 5 Hue Dimmer Switches en 1 Hue Tap!

En allemaal gekoppeld aan Hue V2.0 Bridge!

Nooit geen problemen mee gehad ondanks de mix van oude en nieuwe producten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkie57
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-09 22:11
Hoi allemaal,

Ik ben een tevreden Home Smart gebruiker en lees al een poosje mee in deze geweldige draad waar ik al veel waardevolle informatie gevonden heb. Bijna mijn hele benedenverdieping is inmiddels voorzien van tradfri verlichting, maar ik heb alleen in de keuken nog nog een 12 Volt rail met 5 MR11 dimbare halogeen spotjes, en die ik wil vervangen voor dimbare led-spotjes in het tradfi netwerk.

Mijn vraag: gaat een eenvoudige Gledopto controller (alleen dimbaar wit) werken op deze rail met gewone MR11 led-spots?

Ik heb al naar tevredenheid onder de kap van mijn tuinhuisje een Gledopto controller in combinatie met een RGB-CCT ledstrip (beide van ALI) in werking, maar die kan ik niet testen met MR11 leds omdat dat een 24V installatie is.

Iemand die hier iets over kan zeggen?

Groet, Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woertm000
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-09 20:42
Hallo,

Sinds een aantal maanden ook zoveel mogelijk verlichting hier in huis vervangen door Tradfi producten.
Inmiddels 20 apparaten voor de verlichting, en 1 voor het geluid.

Over die laatste even een vraag:
De Symfonisk heb ik toegevoegd aan de Homekit App, maar vervolgens kan ik er eigenlijk niks mee?
Het betreffende icoontje is "grayed-out", en toont alleen naam, kamer, fabrikant etc, bij het aantikken.
Heb al gezocht, maar kan weinig info vinden over het gebruik van Symfonisk in HomeKit.

De Symfonisk werkt verder goed via de Sonos app, streamen via Apple TV 4K werkt ook als een dolle.

Heeft iemand de Symfonisk aan Apple HomeKit toegevoegd en wat kan er dan mee ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
Toppe schreef op zondag 29 september 2019 @ 21:12:
[...]

Voor alsnog 33 lampen en nog geen speaker... die komt er nog wel.

@Serena is de big spender hier gok ik... :9
Maar niet aan Ikea.
10 spotjes, 4 lampen, 2 drivers, 11 stekkers en 2 speakers. That's it…

[ Voor 3% gewijzigd door Serena op 30-09-2019 12:11 ]

Pagina: 1 ... 70 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)