Oh man, lijkt me heerlijk om straks een heel huis opnieuw te kunnen 'domoticeren'.meesje schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:05:
[...]
Ik vind het er zeer acceptabel uit zien. Bij ons zou de led 'balk' onder de afzuigkap tegen de muur aankomen. Daar is 7,5 cm ruimte voor een balk van 2,6cm diep. M.i. valt de balk dan niet eens extreem op.
In onze woning willen we nog max. 3 jaar blijven wonen. Ik heb dan geen zin meer om te investeren in een nieuwe afzuigkap (als alleen de verlichting stuk is).
Komende week maar weer eens een bezoekje brengen bij de Ikea. Ik ken gelukkig de kortste route naar de Trådfri afdeling.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Neh, vind op gas koken nog gewoon heel prettig.
Dat gaat niet… Alleen Ikea lampen aan de nieuwe Hue bridge. Die laatste koop je trouwens voor een prikkie op Marktplaats. En vaak nog volledig nieuw…mvrooij schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:45:
Ik krijg het niet gevonden maar ik heb nog enkele Philips Hue Lux lampen liggen met een oude bridge. Deze bridge kan ik niks meer mee doen omdat het geen homekit ondersteund en zou graag de Hue lampen aan mijn Ikea Hub willen koppelen. Is dit mogelijk? Ik lees overal dat het andersom wel kan, maar ben benieuwd of ik dus ook de philips lampen aan de Ikea hub kan koppelen.
Is het dan beter om een Hue Bridge (laatste versie) te nemen en alles daaraan te koppelen en dan de ikea hub er tussen uit?Serena schreef op maandag 16 september 2019 @ 17:22:
[...]
Dat gaat niet… Alleen Ikea lampen aan de nieuwe Hue bridge. Die laatste koop je trouwens voor een prikkie op Marktplaats. En vaak nog volledig nieuw…
Heb tevens zitten kijken om de gewone 35 watt spots (6 stuks) in mijn badkamer (Niet dimbaar) te veranderen in de ikea leptiter inbouwspots https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50353513/
Iemand al ervaring mee of denken jullie dat de normale gu10 spots uit de tradfri lijn dit ook aan kunnen?
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar als, dan zou ik dus alles aan Hue koppelen, aangezien je ook Hue lampen hebt.mvrooij schreef op maandag 16 september 2019 @ 18:44:
[...]
Is het dan beter om een Hue Bridge (laatste versie) te nemen en alles daaraan te koppelen en dan de ikea hub er tussen uit?
Heb tevens zitten kijken om de gewone 35 watt spots (6 stuks) in mijn badkamer (Niet dimbaar) te veranderen in de ikea leptiter inbouwspots https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50353513/
Iemand al ervaring mee of denken jullie dat de normale gu10 spots uit de tradfri lijn dit ook aan kunnen?
Maar als je Google Home of HomeKit gebruikt zou ik beide bridges gebruiken.
En ja, de gewone GU10 spots kunnen ook gewoon dimmen.
Ik lees inderdaad dat het beter is om beide bridges te gebruiken als je alles toch centraal beheerd/aanstuurt vanuit HomeKit. Dit ook voor de updates en accessoires die je van ikea gebruikt.Serena schreef op maandag 16 september 2019 @ 18:49:
[...]
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar als, dan zou ik dus alles aan Hue koppelen, aangezien je ook Hue lampen hebt.
Maar als je Google Home of HomeKit gebruikt zou ik beide bridges gebruiken.
En ja, de gewone GU10 spots kunnen ook gewoon dimmen.
Ik heb de gewone gu10 spots al in gebruik maar het ging me meer of deze ook geen problemen in een badkamer krijgen vanwege vocht.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Probeer dat eens ja, die van mij reageren op een meter of 5mvrooij schreef op maandag 16 september 2019 @ 20:47:
Iemand ervaring met de bewegingssensor? Ik heb hem een half jaar in de kast liggen en nu pas in gebruik genomen.. Maar ik merk dat het pas werkt als ik er max ander halve meter vanaf ben dan schakelt hij de lamp pas in. Kan het zijn dat de batterijen te zwak zijn? Heb momenteel geen nieuwe liggen, morgen even halen maar misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?
Plafond in de keuken komt nog, dus zoek ook nog armaturen. We wonen nu tijdelijk tijdens de verbouwing in de “studeerkamer” daar zaten al GU10 spotjes, met borgveertjes aan de onderkant en dat past perfect. Ik zie qua vorm/afmetingen ook geen verschil tussen de oude spots.Hopjesvla79 schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:34:
[...]
Mag ik vragen welke inbouwspotjes je daarvoor heb gebruikt? En heb je de oude GU10 (de witte) of de nieuwe GU10 (de 'zilveren') gebruikt?
Las dat de nieuwe GU10 een paar mm groterdieper is, dus zoek nog een goed passend armatuur, daar we ook bij ons in de keuken ze willen laten inbouwen. Als iemand anders een goed idee heeft hoor ik dat ook graag.
Ik heb helaas geen merk/model/type kunnen vinden op de armaturen

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Heb net mn Conbee II binnen, vanavond zien hoe ik het aan OpenHAB gekoppeld krijg.
Nee geen extra HomeKit functies helaas. Eigenlijk is de enige functie het toevoegen van de Sonos afstandsbediening.Toppe schreef op woensdag 18 september 2019 @ 17:29:
Ikea heeft een nieuwe versie van de app vrij gegeven waarin ze ondersteuning bieden voor de speakers... iemand toevallig in het bezit van de speaker en die HomeKit gebruikt? Ben wel benieuwd of je ze ooo in HomeKit ziet en dus vanuit daar kunt bedienen. Dat biedt kansen namelijk
Inclusief het groeperen van speakers... twijfel een beetje om er 1 te halen. Heb binnen twee HomePod’s maar mis iets wat ik even ergens neer kan zetten zoals de slaapkamer of buiten. Ze hebben wel AirPlay 2 ondersteuning dus dat is weer positiefkoendel schreef op woensdag 18 september 2019 @ 18:00:
[...]
Nee geen extra HomeKit functies helaas. Eigenlijk is de enige functie het toevoegen van de Sonos afstandsbediening.
App zelf is al up-to-date. Reset biedt jammer genoeg geen soelaas. Enigste remedie is de lampen daadwerkelijk uit te schakelen.
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Ja, kan.blazez schreef op woensdag 18 september 2019 @ 20:06:
Weer eens een ander vraagje, Weet iemand of je in 1 kamer 2 aan/uit schakelaars kan plaatsen ? Zeg een slaapkamer met twee lamjes aan beide kanten van het bed, en beide kanten ook een aan/uit schakelaar waarmee je beide lampen kan schakelen
Heeft je AB al de laatste versie? Want dan valt er niets te update’nMeneer aard schreef op woensdag 18 september 2019 @ 20:19:
Laatst kwam hier een probleem voorbij m.b.t. zelf inschakelende lampen. Hier namelijk ook hetzelfde probleem. Is er een manier om de software geforceerd te laten updaten van lampen en/of dimmers ?
App zelf is al up-to-date. Reset biedt jammer genoeg geen soelaas. Enigste remedie is de lampen daadwerkelijk uit te schakelen.
[ Voor 41% gewijzigd door Toppe op 18-09-2019 20:45 ]
Volgens de app is alles bijgewerkt. De AB heeft versie 2.3.Toppe schreef op woensdag 18 september 2019 @ 20:44:
[...]
Ja, kan.
[...]
Heeft je AB al de laatste versie? Want dan valt er niets te update’n
Dit probleem heb ik niet eerder mee gemaakt, draai de setup al enige tijd.
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Heb exact het zelfde probleem, ook met versie 2.3.014Meneer aard schreef op woensdag 18 september 2019 @ 20:51:
[...]
Volgens de app is alles bijgewerkt. De AB heeft versie 2.3.
Dit probleem heb ik niet eerder mee gemaakt, draai de setup al enige tijd.
Denk dat er nu niets anders op zit tot dit probleem bekend wordt bij Ikea en ze een roll-back van de update doen, of een nieuwere versie uitbrengen.
Gek genoeg doet niet elke afstandsbediening hebt, heb er twee (nu is er 1 uitgeschakeld) en de ander heeft er geen last van. Nieuwe of oude batterijen etc maken hier niets uit
Nieuwe dimmer besteld via IKEA en gelijk maar even dure CR2032 batterijen gekocht in de winkel als reserve. Zo eigenwijs als dat ik ben toch deze batterijen nog in de 'defecte' dimmer gestopt en hij werkte weerYo_flow schreef op zondag 15 september 2019 @ 22:30:
Hallo allemaal, ik zit met het probleem dat 1 van mijn 2 Tradfri dimmers niet meer werkt. Ik heb de batterij tot 2x toe vervangen deze week en de boel (inclusief gateway) een volledige reset gegeven.
Nu was het wel zo dat al enkele dagen de melding; 'update in behandeling' in de app zichtbaar was bij de inmiddels niet werkende dimmer. Ik kan zelfs geen reset uitvoeren, ik zie de rode led niet oplichten.
Dus de vraag; dimmer overleden door een mislukte firmware update of is er iets anders aan de hand?
Alvast bedankt!

Ik snap er niets van, de andere (goedkope) batterijen die ik had liggen waren nieuw en nog niet eens zo oud, misschien een paar maanden en die bleken gewoon leeg te zijn. Nu dus een overbodige dimmer die morgen binnen komt...
Ikea dimmers staan er bekent om dat ze een hoog batterij verbruik hebben, vooral als je steeds je lampen fysiek uit zet gaan de batterijen zeer snel leeg (of dat de remote/dimmer om andere redenen geen connectie kan maken met het ZigBee netwerk).Yo_flow schreef op woensdag 18 september 2019 @ 22:42:
[...]
Nieuwe dimmer besteld via IKEA en gelijk maar even dure CR2032 batterijen gekocht in de winkel als reserve. Zo eigenwijs als dat ik ben toch deze batterijen nog in de 'defecte' dimmer gestopt en hij werkte weer.
Ik snap er niets van, de andere (goedkope) batterijen die ik had liggen waren nieuw en nog niet eens zo oud, misschien een paar maanden en die bleken gewoon leeg te zijn. Nu dus een overbodige dimmer die morgen binnen komt...
Probleem is dat een ZigBee dimmer/remote/sensor, niet rechtstreeks mee doet in het netwerk, maar altijd via 1 lamp/plug/repeater/bridge met het netwerk communiceert, als je dat ene apparaat steeds uitzet, dan moet de dimmer/remote/sensor opzoek naar een ander device om met het netwerk te kunnen communiceren en dat switchen van device kost veel energie en zeker als er geen alternatief wordt gevonden, dan blijft de dimmer eindeloos zoeken en gaan de batterijen binnen een paar uur/dagen/weken leeg!
En een van de schakelaars (gisteren gekocht) heeft een oude versie en wordt niet ge-update. Terwijl de app zegt dat alles is bijgewerkt.
Edit: een reboot van de hub zorgde er voor dat alles weer in de home app zichtbaar is en werkt ( even niet bij stilgestaan 🥴). Het updaten wil overigens nog niet.
Edit2, na de reboot en even spelen met de schakelaar is deze update nu ook geïnstalleerd.
Je kan dus inderdaad nu twee bedieningsapparaten aan een kamer toevoegen. Kies hiervoor de kamer en kies voor “extra bedieningsapparaat toevoegen”. Werkt helemaal goed.
[ Voor 37% gewijzigd door blazez op 19-09-2019 10:40 ]
Tja ik heb de batterijen vervangen, als ik nu de badkamer inloop (sensor hangt aan het plafond) en loop eronder door dan gaat hij 9 van de 10x niet aan, als ik dan 1 meter er vanaf een paar keer zwaai dan gaat het pas aan. Ik heb nog de oude versie en hij staat gewoon op dagstand zodat hij overdag ook altijd aangaat. Op deze manier heb ik er niet veel aan, iemand nog ideeën?Toppe schreef op maandag 16 september 2019 @ 21:13:
[...]
Probeer dat eens ja, die van mij reageren op een meter of 5
Zaterdag ga ik naar Ikea dan koop ik een nieuwe bij, eens testen of die beter werkt.
Heeft hij het in het begin beter gedaan? De oude versie is namelijk (officieel) niet geschikt voor in een badkamer. Kan me voorstellen dat vocht de sensor aangetast kan hebben. Wellicht dat schoonmaken helpt maar dan moet je hem open maken.mvrooij schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:30:
[...]
Tja ik heb de batterijen vervangen, als ik nu de badkamer inloop (sensor hangt aan het plafond) en loop eronder door dan gaat hij 9 van de 10x niet aan, als ik dan 1 meter er vanaf een paar keer zwaai dan gaat het pas aan. Ik heb nog de oude versie en hij staat gewoon op dagstand zodat hij overdag ook altijd aangaat. Op deze manier heb ik er niet veel aan, iemand nog ideeën?
Zaterdag ga ik naar Ikea dan koop ik een nieuwe bij, eens testen of die beter werkt.
Mijn advies zou dan ook zijn om te kijken of je de sensor aan de muur kunt hangen, daar komt vocht al minder snel bij namelijk
[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 20-09-2019 08:42 ]
Nee hij deed het in mijn garage ook niet goed, dus heb hem toen daar weggehaald en eens anders in de badkamer geïnstalleerd maar ik had nog niet gedoucht op dat moment dus hij kan niet vochtig zijn geworden.Toppe schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:40:
[...]
Heeft hij het in het begin beter gedaan? De oude versie is namelijk (officieel) niet geschikt voor in een badkamer. Kan me voorstellen dat vocht de sensor aangetast kan hebben. Wellicht dat schoonmaken helpt maar dan moet je hem open maken.
Mijn advies zou dan ook zijn om te kijken of je de sensor aan de muur kunt hangen, daar komt vocht al minder snel bij namelijk
Ik ga eens een nieuwe halen zaterdag en kijken wat hij dan doet, mocht die nieuwe het beter doen dan is deze misschien gewoon niet helemaal lekker..
Best raar want ik heb er meerdere en die werken allemaal probleemloos, zou inderdaad even kijken wat een nieuwe doetmvrooij schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:44:
[...]
Nee hij deed het in mijn garage ook niet goed, dus heb hem toen daar weggehaald en eens anders in de badkamer geïnstalleerd maar ik had nog niet gedoucht op dat moment dus hij kan niet vochtig zijn geworden.
Ik ga eens een nieuwe halen zaterdag en kijken wat hij dan doet, mocht die nieuwe het beter doen dan is deze misschien gewoon niet helemaal lekker..
heb ze al meerdere keren gereset, ik zal straks eens de accu aan de lader leggen kijken of dat wat uit haaltCyBeRSPiN schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 08:42:
@RS15 al gereset door beide knopjes 5s ingedrukt te houden? Kan het zijn dat je per ongeluk de maximale lengte op 0cm hebt ingesteld? Accu leeg?
Huh, hoe bedoel je dit precies?TweakerVincent schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 09:09:
Kan je de lampen ook handmatig uitzetten? Ik kan ze wel handmatig aamzetten door knop uit aan te doen maar dan blijven ze branden?
Anyway, de basis:
Om slimme lampen te laten functioneren hebben ze spanning nodig, dus je normale wandschakelaar moet altijd aan staan. Vervolgens kun je met de afstandsbediening of app de lampen aan/uit schakelen.
Believe. Imagine. Create.
Soms is de ‘echte’ schakelaar sneller. Je kan door uit aan te switchen de lamp aan krijgen. Uit gaat niet meer.Troetelbeer schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 10:37:
[...]
Huh, hoe bedoel je dit precies?
Anyway, de basis:
Om slimme lampen te laten functioneren hebben ze spanning nodig, dus je normale wandschakelaar moet altijd aan staan. Vervolgens kun je met de afstandsbediening of app de lampen aan/uit schakelen.
Mss moet ik meer remotes kopen
Denk het wel. Bij mij gingen verschillende lampen spontaan op volle sterkte aan na de update. Aansturen via de app ging met grote vertraging (15 sec) of helemaal niet. Ik ga de hele kermis maar eens resetten...blazez schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:05:
Zijn er meer mensen die na de update van de Ikea app gisteren geen verbinding meer hebben vanuit de home app? De lampen en stopcontacten reageren wel vanuit de Ikea app, maar in de home app geven ze allemaal “geen verbinding” aan. --- 8< ---
Heb je een afstandsbediening? Dat is namelijk de oorzaak van het probleemCompumess Inc schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 16:54:
[...]
Denk het wel. Bij mij gingen verschillende lampen spontaan op volle sterkte aan na de update. Aansturen via de app ging met grote vertraging (15 sec) of helemaal niet. Ik ga de hele kermis maar eens resetten...
Edit: toch niet...één van mijn lampen gaat nu steeds uit...
[ Voor 27% gewijzigd door Troetelbeer op 21-09-2019 20:34 ]
Yup, heb ik. Op welke manier veroorzaakt die dan problemen?Toppe schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:05:
[...]
Heb je een afstandsbediening? Dat is namelijk de oorzaak van het probleem
Geen idee, maar sinds die ge-update is hebben meer mensen last van dit probleem. Gek genoeg is het bij mij maar met één afstandsbediening. Die doet het soms wel en soms niet... dus soms gaan de lampen aan... en soms nietCompumess Inc schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:20:
[...]
Yup, heb ik. Op welke manier veroorzaakt die dan problemen?
Edit: het lijkt in de app te zitten. Wanneer ik Google Home gebruik heb ik nergens last van.
Vreemd... Na restart hub en app alles weer normaal.. Zal wel een cosmic fart geweest zijn
[ Voor 44% gewijzigd door Hopjesvla79 op 22-09-2019 10:32 ]
Hi Ha Hopjesvla
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Bij opnieuw willen toevoegen komt er geen HomeKit code in beeld.
En nu?
App al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Hub gereset?Serena schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:59:
Bij vrienden is na de update naar iOS 13 de hub uit HomeKit verdwenen. En daarmee dus ook alle accessoires.
Bij opnieuw willen toevoegen komt er geen HomeKit code in beeld.
En nu?
Ze hebben de Apple TV al gereset. Geprobeerd met twee telefoons.Toppe schreef op zondag 22 september 2019 @ 18:21:
[...]
App al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Hub gereset?
Code hebben we inmiddels, maar ding wordt maar niet herkend. Er komen geen tegeltjes in beeld.
Vreemde is ook dat de ATV wel als HK hub staat, maar niet in de kamer verschijnt.
Huis al eens verwijderd in de woning app? En in de iCloud instellingen woning uitzetten, toestel herstarten en weer aanzetten wil nog wel eens helpenSerena schreef op zondag 22 september 2019 @ 18:22:
[...]
Ze hebben de Apple TV al gereset. Geprobeerd met twee telefoons.
Code hebben we inmiddels, maar ding wordt maar niet herkend. Er komen geen tegeltjes in beeld.
Vreemde is ook dat de ATV wel als HK hub staat, maar niet in de kamer verschijnt.
[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 22-09-2019 18:29 ]
Ik ben bang dat ik zelf langs moet gaan. Op afstand zal ik weinig voor ze kunnen betekenen.Toppe schreef op zondag 22 september 2019 @ 18:28:
[...]
Huis al eens verwijderd in de woning app? En in de iCloud instellingen woning uitzetten, toestel herstarten en weer aanzetten wil nog wel eens helpen
Voor elke oplossing is er een probleem!
Oh ja!!! Goeie!jwhoogervorst schreef op zondag 22 september 2019 @ 18:58:
In de IKEA app achter instellingen -> integraties kan je homekit resetten. Misschien helpt dat?
Ze gaan het proberen…
Edit: Dat was de truc! Heel erg bedankt…
[ Voor 13% gewijzigd door Serena op 22-09-2019 19:39 ]
Verwijderd
Eerst nog wat spotjes in de tuin en daarna de beneden verdieping.
Zit alleen met een paar dingen.
Ik wil nog een hub en sensor kopen om ze (de 2 lampen onder het afdak) zowel op tijd, met afstandbediening en met sensor aan en uit te kunnen zetten.
Is dit mogelijk of heb ik weer iets bedacht wat niet kan?
Nee hoor, dat gaat prima. Houd er wel rekening mee dat de bewegingsmelder wel alle andere dingen overruled. Als je dus zegt om 20:00 lampen aan en om 20:30 beweeg je dan gaan de lampen uit na de ingestelde tijd.Verwijderd schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:13:
Ik heb nu 2 lampen buiten onder het afdak met afstandbediening om het uit te proberen. Dit bevalt me zo goed dat ik het uit wil gaan breiden.
Ik wil nog een hub en sensor kopen om ze (de 2 lampen onder het afdak) zowel op tijd, met afstandbediening en met sensor aan en uit te kunnen zetten.
Zelf hoop ik dat ze nog met een optie komen om de lampen niet uit te zetten maar naar de instellingen vóór de beweging...
Houd wel rekening met het feit dat de afstand tussen de hub en de lampen niet onbeperkt is, mocht je geen bereik hebben met je telefoon dan moet je even proberen de hub te verplaatsen of repeater/lamp binnen te plaatsen
[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 22-09-2019 20:37 ]
Nu heb ik hem om te testen even hier naast me in een stekkerblok liggen. Een uurtje of zo ging het goed, maar ineens hoor ik dat hij schakeld. Nu blijft het lampje branden en zo af en toe schakelt hij uit zichzelf.
In de ikea app is hij ook niet meer te benaderen.
Uit het stekkerblok halen en weer opnieuw er in doen helpt ook niet.
Ik kan hem wel weer uit de ikea app verwijderen, en met de schakelaar toevoegen (net gedaan), nu afwachten wat hij doet.
Wat denken jullie? Retour ikea?
Edit: dit keer binnen de 5 minuten klikte hij weer en is hij weer niet te bereiken, niet te schakelen en het lampje brande even halve kracht. nu blijft hij aan staan.
[ Voor 11% gewijzigd door blazez op 22-09-2019 21:17 ]
Ook eerst gereset? Dus met een pinnetje in dat gaatje gefrot?blazez schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:15:
Ik heb hier een paar Tradfri stopcontacten. Vandaag was er 1 onbereikbaar. Niets meer mee te doen. Dus uit de ikea app gegooid en opnieuw met de schakelaar toegevoegd.
Nu heb ik hem om te testen even hier naast me in een stekkerblok liggen. Een uurtje of zo ging het goed, maar ineens hoor ik dat hij schakeld. Nu blijft het lampje branden en zo af en toe schakelt hij uit zichzelf.
In de ikea app is hij ook niet meer te benaderen.
Uit het stekkerblok halen en weer opnieuw er in doen helpt ook niet.
Ik kan hem wel weer uit de ikea app verwijderen, en met de schakelaar toevoegen (net gedaan), nu afwachten wat hij doet.
Wat denken jullie? Retour ikea?
Edit: dit keer binnen de 5 minuten klikte hij weer en is hij weer niet te bereiken, niet te schakelen en het lampje brande even halve kracht. nu blijft hij aan staan.
Verwijderd
Dat is wel een beetje waardeloos. Dan heeft de bewegingssensor geen nut.Toppe schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:36:
[...]
Nee hoor, dat gaat prima. Houd er wel rekening mee dat de bewegingsmelder wel alle andere dingen overruled. Als je dus zegt om 20:00 lampen aan en om 20:30 beweeg je dan gaan de lampen uit na de ingestelde tijd.
Zelf hoop ik dat ze nog met een optie komen om de lampen niet uit te zetten maar naar de instellingen vóór de beweging...
Houd wel rekening met het feit dat de afstand tussen de hub en de lampen niet onbeperkt is, mocht je geen bereik hebben met je telefoon dan moet je even proberen de hub te verplaatsen of repeater/lamp binnen te plaatsen
Er ligt al een kabel naar de schuur, daar komt nog een router op die het signaal vanuit huis versterkt.
Wel op een aantal manieren geprobeerd, maar ik krijg geen enkele reactie daarop. Dus ingedrukt houden bij in het stekkeblok doen, gewoon indrukken, ingedrukt houden, 4x indrukken.Serena schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:45:
[...]
Ook eerst gereset? Dus met een pinnetje in dat gaatje gefrot?
Er gebeurd helemaal niets.
Het opnieuw aanmelden gaat zonder enig probleem.
Ikea werkt op Zigbee, niet op WiFi dus die vlieger gaat niet opVerwijderd schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:48:
[...]
Dat is wel een beetje waardeloos. Dan heeft de bewegingssensor geen nut.
Er ligt al een kabel naar de schuur, daar komt nog een router op die het signaal vanuit huis versterkt.
Insteken, 10 seconden in gaatje prikken, lampje wordt fel en minder fel, gereset.blazez schreef op zondag 22 september 2019 @ 21:49:
[...]
Wel op een aantal manieren geprobeerd, maar ik krijg geen enkele reactie daarop. Dus ingedrukt houden bij in het stekkeblok doen, gewoon indrukken, ingedrukt houden, 4x indrukken.
Er gebeurd helemaal niets.
Het opnieuw aanmelden gaat zonder enig probleem.
Is dit mogelijk met tradfri?
Helaas, je kunt een afstandsbediening maar aan 1 ruimte toewijzen. Dan zul je dus alles in de app in dezelfde kamer moeten zetten. Maar dan werkt het weer niet met andere ab's. Kan niet dus...FTL schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:15:
Ik zoek eigenlijk de opstelling waar ik de tradfri afstandsbediening over alle groepen/kamers laat werken (master switch) en een tradfri dimmer over alleen de eetkamer hanglampen (aparte kamer/groep)
Heb laatst een Gira schakelaar per abuis op mijn Ikea lamp gekoppeld (vraag me niet hoe) en die was niet aangemeld op de hub. Kon de lamp bedienen met de schakelaar én met de hub.Serena schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:09:
[...]
Helaas, je kunt een afstandsbediening maar aan 1 ruimte toewijzen. Dan zul je dus alles in de app in dezelfde kamer moeten zetten. Maar dan werkt het weer niet met andere ab's. Kan niet dus...
@FTL Probeer eens je dimmer te koppelen met de lamp en dus niet met de gateway om te kijken wat er gebeurt. Ondanks dat het niet zou moeten kunnen werkte mij Gira schakelaar wél op de manier
Kijk, dat is natuurlijk weer een andere optie.Toppe schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:33:
[...]
Heb laatst een Gira schakelaar per abuis op mijn Ikea lamp gekoppeld (vraag me niet hoe) en die was niet aangemeld op de hub. Kon de lamp bedienen met de schakelaar én met de hub.
@FTL Probeer eens je dimmer te koppelen met de lamp en dus niet met de gateway om te kijken wat er gebeurt. Ondanks dat het niet zou moeten kunnen werkte mij Gira schakelaar wél op de manier
Ik heb de lampen aan HomeKit gehangen en schakel met een Hue dimmer, werkt nog beter!
Helaas was dit geen oplossing, ik heb nog wel de eerste versie van de sensor..Toppe schreef op maandag 16 september 2019 @ 21:13:
[...]
Probeer dat eens ja, die van mij reageren op een meter of 5
Zaterdag 2 nieuwe sensors gekocht bij Ikea (de nieuwe versie) en deze werken super. Enig nadeel van deze vind ik dat ik perse moet kiezen tussen 30% of 100% lichtsterkte en dat het standaard 3 minuten is. Hopelijk gaan ze in de toekomst een functie toevoegen zodat je via de app de tijden en lichtsterkte in kunt stellen!
De oude sensor ga ik maar gebruiken bij de trap dat als ik naar boven loop de overloop verlichting automatisch aangaat, dan loop ik er namelijk 1 meter langs en dan werkt het goed.
Tevens zag ik in de winkel bij Ikea dat ze voortaan ook een flame lamp hebben, deze zie ik nog niet in de webshop? Wel balen want ik heb er net vorige week 1tje van Philips hue gekocht samen met de bridge.
Bewegingsmelders zijn van harte welkom in de app, echter ben ik bang dat ze opnieuw met een vernieuwd model gaan komen. Op de sensor zou je namelijk een soort 'slave' mode moeten hebben om er voor te zorgen dat de instellingen van de sensor niet de instellingen vanuit de app negeert zoals de aan tijd.mvrooij schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:42:
[...]
Helaas was dit geen oplossing, ik heb nog wel de eerste versie van de sensor..
Zaterdag 2 nieuwe sensors gekocht bij Ikea (de nieuwe versie) en deze werken super. Enig nadeel van deze vind ik dat ik perse moet kiezen tussen 30% of 100% lichtsterkte en dat het standaard 3 minuten is. Hopelijk gaan ze in de toekomst een functie toevoegen zodat je via de app de tijden en lichtsterkte in kunt stellen!
De oude sensor ga ik maar gebruiken bij de trap dat als ik naar boven loop de overloop verlichting automatisch aangaat, dan loop ik er namelijk 1 meter langs en dan werkt het goed.
Tevens zag ik in de winkel bij Ikea dat ze voortaan ook een flame lamp hebben, deze zie ik nog niet in de webshop? Wel balen want ik heb er net vorige week 1tje van Philips hue gekocht samen met de bridge.
Met de ikea app zelf niet, maar mocht je een mac/iphone/ipad hebben dan zou je het aan HomeKit kunnen toevoegen en je apparaat als afstandsbediening gebruiken. Je moet dan een nieuwe scene aanmaken met daarin alle lampen die je wilt bedienen. Ik ben niet bekend met Googles oplossing hiervoor maar wellicht gaat het daar ook mee.FTL schreef op maandag 23 september 2019 @ 08:15:
Ik zoek eigenlijk de opstelling waar ik de tradfri afstandsbediening over alle groepen/kamers laat werken (master switch) en een tradfri dimmer over alleen de eetkamer hanglampen (aparte kamer/groep)
Verwijderd
En met een 2e hub of zo'n versterker zou dat op te lossen zijn?Toppe schreef op zondag 22 september 2019 @ 22:46:
[...]
Ikea werkt op Zigbee, niet op WiFi dus die vlieger gaat niet op
Terwijl ik het typ vind ik een 2e hub wel erg overdreven
2e hub heb je nix aan. Dan bouw je 2 zigbee netwerken. Je zal een range extender moeten gebruiken, gezien de naam van het apparaat lijkt me dat ook precies waar je naar zoekt. Als het ver weg is; dan neem je der een paar. Dingen kosten geen drol, ziet er alleen niet uit ;-)Verwijderd schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:40:
[...]
En met een 2e hub of zo'n versterker zou dat op te lossen zijn?
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:40:
[...]
En met een 2e hub of zo'n versterker zou dat op te lossen zijn?
Oplossing? Beneden gewoon beginnen met lampen aangezien dat al in de planning zit/zatIk heb nu 2 lampen buiten onder het afdak met afstandbediening om het uit te proberen. Dit bevalt me zo goed dat ik het uit wil gaan breiden.
Overigens zijn die repeaters best snel weg te werken hoor
[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 23-09-2019 15:47 . Reden: Typo ]
Dank je, je kan wel 2 afstandsbedieningen in 1 kamer hebben (door ze aan elkaar te koppelen). Maar dat wist je denk ik al 😄Serena schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:09:
[...]
Helaas, je kunt een afstandsbediening maar aan 1 ruimte toewijzen. Dan zul je dus alles in de app in dezelfde kamer moeten zetten. Maar dan werkt het weer niet met andere ab's. Kan niet dus...
Hoe bedoel je dit? Ik heb Apple HomeKit thuis. Dus ik kan een scene maken met alleen die 2 lampen die ik wil dimmen met de dimmer en de dimmer hier ook in zetten? De normale AB gewoon op complete huis houden?joldemans schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:01:
[...]
Met de ikea app zelf niet, maar mocht je een mac/iphone/ipad hebben dan zou je het aan HomeKit kunnen toevoegen en je apparaat als afstandsbediening gebruiken. Je moet dan een nieuwe scene aanmaken met daarin alle lampen die je wilt bedienen. Ik ben niet bekend met Googles oplossing hiervoor maar wellicht gaat het daar ook mee.
Top, dat ga ik zeker proberen! Dus dimmer direct gekoppeld aan de lampen en de AB zoals nu via HUB gekoppeld.Toppe schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:33:
[...]
Heb laatst een Gira schakelaar per abuis op mijn Ikea lamp gekoppeld (vraag me niet hoe) en die was niet aangemeld op de hub. Kon de lamp bedienen met de schakelaar én met de hub.
Je dimmer kan niet in HomeKit, die werkt daar niet mee.FTL schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:41:
[...]
Dank je, je kan wel 2 afstandsbedieningen in 1 kamer hebben (door ze aan elkaar te koppelen). Maar dat wist je denk ik al 😄
[...]
Hoe bedoel je dit? Ik heb Apple HomeKit thuis. Dus ik kan een scene maken met alleen die 2 lampen die ik wil dimmen met de dimmer en de dimmer hier ook in zetten? De normale AB gewoon op complete huis houden?
[...]
Top, dat ga ik zeker proberen! Dus dimmer direct gekoppeld aan de lampen en de AB zoals nu via HUB gekoppeld.
Ik heb zelf ook Hue gekoppeld en bedien vanuit HK mijn Ikea lampen gewoon met de Hue dimmer. Die dimmers waren laatst in de aanbieding bij de Gamma, kosten echt geen drol en zijn vele malen mooier dan die knots van de Ikea.

@FTL wat @joldemans bedoelt is dat je dan je iPhone als afstandsbediening gaat gebruiken. Bruikbaar maar niet altijd wenselijk.
Haha, zal 's kijken. Denk dat een smart phone only oplossing thuis niet gewaardeerd wordt. Hier wordt het liefst nog lekker op een knopje gedrukt of gedraaid 😄Toppe schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:53:
Gewoon deze nemen:
[Afbeelding]Kost wat, heb je ook wat![]()
@FTL wat @joldemans bedoelt is dat je dan je iPhone als afstandsbediening gaat gebruiken. Bruikbaar maar niet altijd wenselijk.
Volgens mij kan je ook gewoon een Hue Tap nemen omdat je deze in HomeKit kan programmeren, zeker weten doe ik niet maar ik gok dat @Serena daar wel antwoord op kan gevenFTL schreef op maandag 23 september 2019 @ 17:07:
[...]
Haha, zal 's kijken. Denk dat een smart phone only oplossing thuis niet gewaardeerd wordt. Hier wordt het liefst nog lekker op een knopje gedrukt of gedraaid 😄
Klopt. Ik heb in de woonkamer een Tap, maar in de rest van het huis de Hue dimmers. Gebruik de 'dimknoppen' ook voor scenes etc. Dimmen doe ik zelden of nooit en anders wel met mijn stem.Toppe schreef op maandag 23 september 2019 @ 18:23:
[...]
Volgens mij kan je ook gewoon een Hue Tap nemen omdat je deze in HomeKit kan programmeren, zeker weten doe ik niet maar ik gok dat @Serena daar wel antwoord op kan geven
En de dimmer kost geloof ik 1/3e van de Tap.
Ik heb die ook nog over de bestaande knop geplaatst middels een 3D print.
[ Voor 11% gewijzigd door Serena op 23-09-2019 18:26 ]
Hmmm, je kan dus ál die knoppen zelf in programmeren? Dat wist ik dan weer nietSerena schreef op maandag 23 september 2019 @ 18:25:
[...]
Klopt. Ik heb in de woonkamer een Tap, maar in de rest van het huis de Hue dimmers. Gebruik de 'dimknoppen' ook voor scenes etc. Dimmen doe ik zelden of nooit en anders wel met mijn stem.
En de dimmer kost geloof ik 1/3e van de Tap.
Ik heb die ook nog over de bestaande knop geplaatst middels een 3D print.
2+1 gratis bij Dun.com
Nog een aanvulling. De Hue Tap werkt niet op batterijen, de Hue dimmer wel. Maar doet volgens mij wel heel lang met een batterijtje. Verder zijn qua functionaliteit binnen HomeKit hetzelfde: vier knoppen die je kunt inregelen. Alleen de ‘short press’ functionaliteit werkt trouwens, de ‘long press’ en ‘double press’ werken niet (dat werkt wel volgens mij wel met de Fibaro button en Eve knop).Toppe schreef op maandag 23 september 2019 @ 18:33:
[...]
Hmmm, je kan dus ál die knoppen zelf in programmeren? Dat wist ik dan weer niet
2+1 gratis bij Dun.com
Heb hier een dimmer al zeker twee jaar hangen. Batterijpercentage 57%…meesje schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:40:
[...]
Nog een aanvulling. De Hue Tap werkt niet op batterijen, de Hue dimmer wel. Maar doet volgens mij wel heel lang met een batterijtje. Verder zijn qua functionaliteit binnen HomeKit hetzelfde: vier knoppen die je kunt inregelen. Alleen de ‘short press’ functionaliteit werkt trouwens, de ‘long press’ en ‘double press’ werken niet (dat werkt wel volgens mij wel met de Fibaro button en Eve knop).
Toppe schreef op maandag 23 september 2019 @ 18:33:
[...]
Hmmm, je kan dus ál die knoppen zelf in programmeren? Dat wist ik dan weer niet
2+1 gratis bij Dun.com

Interessant, zou helemaal top zijn als de iconen op het apparaat zelf ook nog gewijzigd (of verwijderd) kunnen worden. De iconen maken het namelijk niet eenvoudiger voor de familie
[ Voor 29% gewijzigd door Toppe op 23-09-2019 20:16 ]
Een paar keer geprobeerd, maar 10 seconden indrukken doet niets. Vanavond is hij overigens niet uitgegaan. Heel vreemd.Serena schreef op maandag 23 september 2019 @ 05:41:
[...]
Insteken, 10 seconden in gaatje prikken, lampje wordt fel en minder fel, gereset.
Ruilen die handel!blazez schreef op maandag 23 september 2019 @ 20:18:
[...]
Een paar keer geprobeerd, maar 10 seconden indrukken doet niets. Vanavond is hij overigens niet uitgegaan. Heel vreemd.
Stickertjes doen wonderen?Toppe schreef op maandag 23 september 2019 @ 20:11:
[...]
Interessant, zou helemaal top zijn als de iconen op het apparaat zelf ook nog gewijzigd (of verwijderd) kunnen worden. De iconen maken het namelijk niet eenvoudiger voor de familie
Haha klopt, alleen ben ik weer zo'n autist die dat niet aan kan

Bij eerste batterij na 4,5 jaar vervangen, van Hue dimmer switch....meesje schreef op maandag 23 september 2019 @ 19:40:
[...]
Nog een aanvulling. De Hue Tap werkt niet op batterijen, de Hue dimmer wel. Maar doet volgens mij wel heel lang met een batterijtje. Verder zijn qua functionaliteit binnen HomeKit hetzelfde: vier knoppen die je kunt inregelen. Alleen de ‘short press’ functionaliteit werkt trouwens, de ‘long press’ en ‘double press’ werken niet (dat werkt wel volgens mij wel met de Fibaro button en Eve knop).
Ik ben er gistere wel achter gekomen dat als ik de sensor op 100% zet, maar met de knop de lampen nadat ze aangeschoten zijn op bijv. 40% dim dat ze de volgende keer wel gewoon aangaan op 40% sterkte. Dat is wel positief!Toppe schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:19:
[...]
Bewegingsmelders zijn van harte welkom in de app, echter ben ik bang dat ze opnieuw met een vernieuwd model gaan komen. Op de sensor zou je namelijk een soort 'slave' mode moeten hebben om er voor te zorgen dat de instellingen van de sensor niet de instellingen vanuit de app negeert zoals de aan tijd.
De nieuwe sensoren werken super, nu gaan ze inderdaad op 5 meter afstand al direct aan en blijven de lampen ook netjes aan als ik in de ruimte bezig ben. De oude sensor is denk ik gewoon niet helemaal lekker, ga deze inzetten op de WC haha dan sta ik er maar een meter vanaf.
Heb nu 32 Ikea apparaten aan mijn Hub hangen en en alles werkt geweldig samen met Hue (2 lampen) via Apple HomeKit.
Iemand dezelfde ervaringen?
When life gives you lemons, start a battery factory
Heb de bewegingsmelder al een jaar oid op het toilet hangen. Erg positief. Kan je alleen wel aanraden om je schakelaar te vervangen voor een blind plaat, vooral je visite zullen de lamp namelijk handmatig uit doenmvrooij schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:32:
[...]
Ik ben er gistere wel achter gekomen dat als ik de sensor op 100% zet, maar met de knop de lampen nadat ze aangeschoten zijn op bijv. 40% dim dat ze de volgende keer wel gewoon aangaan op 40% sterkte. Dat is wel positief!
De nieuwe sensoren werken super, nu gaan ze inderdaad op 5 meter afstand al direct aan en blijven de lampen ook netjes aan als ik in de ruimte bezig ben. De oude sensor is denk ik gewoon niet helemaal lekker, ga deze inzetten op de WC haha dan sta ik er maar een meter vanaf.
Heb nu 32 Ikea apparaten aan mijn Hub hangen en en alles werkt geweldig samen met Hue (2 lampen) via Apple HomeKit.
Nu ik dit lees ben ik vooral benieuwd of dat het de andere kant op ook werkt (Ikea speaker in Sonos app) want dan zou je ze namelijk ook in homekit moeten kunnen opnemenKabouterSuper schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:33:
Iemand al geprobeerd om reguliere sonossen te koppelen aan de ikea app? Het werkt bij mij allemaal erg slecht. Ik heb 4 sonossen verbonden via een bridge. Ik heb ook een tradfri hub. De eerste keer verbonden duurde even, maar lukte uiteindelijk wel. Dat wil zeggen, er waren er drie zichtbaar. Maar de volgende keer dat ik de ikea-app startte, waren alle sonossen weer weg. Opnieuw koppelen lukte niet. Als je de app heel lang open laat staan, dan komt er soms een sonos tevoorschijn, maar meestal niet. De sonos app kan wel alles gelijk zien en bedienen.
Iemand dezelfde ervaringen?
Dat lijkt me inderdaad een goed plan! Zal deze eens gaan halen.Toppe schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:38:
[...]
Heb de bewegingsmelder al een jaar oid op het toilet hangen. Erg positief. Kan je alleen wel aanraden om je schakelaar te vervangen voor een blind plaat, vooral je visite zullen de lamp namelijk handmatig uit doen
Ik moet zeggen dat de nieuwe knop van Ikea ook erg fijn werkt die op moment alleen bij de stopcontact zit: https://www.ikea.com/nl/n...t-met-contacten-40364748/
Verwachten jullie dat deze nog los gaat komen? Er klein en makkelijk in gebruik!
Moet ik hier uit opmaken dat de lampen die alleen kunnen dimmen (witte) er uit gaan en niet meer worden vervangen?
Dat zou betekenen dat de goedkoopste lampen niet 7,99/9,99 euro kosten, maar 17,99 euro en voordat geld koop ik liever Hue Lampen, zijn nog iets duurder maar die werken tenminste altijd goed samen met Hue bridge en kleuren (temperatuur) lampen van Ikea werken niet echt lekker met Hue bridge, of is dat inmiddels opgelost?! Ik bedoel het probleem met scene's, dat alleen of dim level of kleur wordt goed gezet, maar niet beide tegelijk?
Een heleboel Tradfri-producten hebben afgelopen tijd het label 'laatste kans' gekregen maar dat heeft waarschijnlijk te maken met de naamsverandering van Tradfri naar Ikea Home Smart.Erik1971 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:06:
Ik zie op de site dat voor alle witte lampen geldt dat deze laatste kans zijn?
Moet ik hier uit opmaken dat de lampen die alleen kunnen dimmen (witte) er uit gaan en niet meer worden vervangen?
Dat zou betekenen dat de goedkoopste lampen niet 7,99/9,99 euro kosten, maar 17,99 euro en voordat geld koop ik liever Hue Lampen, zijn nog iets duurder maar die werken tenminste altijd goed samen met Hue bridge en kleuren (temperatuur) lampen van Ikea werken niet echt lekker met Hue bridge, of is dat inmiddels opgelost?! Ik bedoel het probleem met scene's, dat alleen of dim level of kleur wordt goed gezet, maar niet beide tegelijk?
Klopt want de spots GU10 (oude versie) zijn ook niet meer online te krijgen en alleen nog enkele beschikbaar in de winkels. De nieuwe versie heb je ook voortaan standaard de 3 kleuren warmte qua licht beschikbaar. Dit geldt ook voor de gewone E27 lampen (nieuwe versie).Erik1971 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:06:
Ik zie op de site dat voor alle witte lampen geldt dat deze laatste kans zijn?
Ik verwacht niet dat ze de naam "TRÅDFRI" uit de markt gaan halen hoor. Als je kijkt welke artikelen ze ondertussen hebben dan zou het geen logische stap zijn:SnoeiKoei schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:20:
[...]
Een heleboel Tradfri-producten hebben afgelopen tijd het label 'laatste kans' gekregen maar dat heeft waarschijnlijk te maken met de naamsverandering van Tradfri naar Ikea Home Smart.
- TRÅDFRI
- KADRILJ
- FYRTUR
- FLOALT
- LEPTITER
- IRSTA
- SYMFONISK
- SURTE
- JORMLIEN
De laatste twee vindt ik wel vaag omdat het allebei LED deuren zijn. Zou me niets verbazen als ze één van twee gaan uitfaseren om uiteindelijk er één product van de maken
Ik verwacht eerder dat Ikea het "Draadloos" icoon op de verpakking gaat wijzigen voor het Home Smart logo zodat je kan zien dat een artikel écht geschikt is om op te nemen binnen hun eigen app. Het logo is namelijk erg neutraal te noemen, ze pakken er geen specifiek product uit:

[ Voor 17% gewijzigd door Toppe op 24-09-2019 09:39 ]
nieuws: Ikea past aanbod van slimme verlichting aan en gaat sommige prijzen v...Toppe schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:35:
[...]
Ik verwacht niet dat ze de naam "TRÅDFRI" uit de markt gaan halen hoor.
Edit: linkje aangepast naar 'onze eigen' bron
[ Voor 40% gewijzigd door SnoeiKoei op 24-09-2019 09:50 ]
In dat artikel wordt alleen niets concreets gezegd over het afschaffen van de merknaam Trådfri.SnoeiKoei schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:48:
[...]
nieuws: Ikea past aanbod van slimme verlichting aan en gaat sommige prijzen v...
Edit: linkje aangepast naar 'onze eigen' bron
Even verder gezocht en dan kom ik dit artikel nog tegen:
nieuws: IKEA richt divisie voor smarthome op
Als ze enkel Trådfri gaan hernoemen naar "Home Smart" dan zou het in mijn ogen niet logisch zijn, maar om een heel assortiment de zelfde naam te geven is ook niet logisch.
Ik zet er nog steeds op in dat de namen blijven zoals ze nu zijn (waarom anders nu nieuwe artikelen uitbrengen met de zelfde namen) en dat "Home Smart" veel breeder inzetbaar is...
Heb je het wel gelezen? Er staat dat de verlichting onder de naam Home Smart komt. Tradfri is dan een naam zonder producten... Trek je conclusie.Toppe schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:56:
[...]
In dat artikel wordt alleen niets concreets gezegd over het afschaffen van de merknaam Trådfri.
De nieuwe verlichting komt onder de Home Smart-merknaam te vallen
Het is ook niet de bedoeling dat alleen Tradfri naar Home Smart wordt hernoemd, alle andere slimme apparatuur die met dezelfde app aanstuurbaar is (rolgordijnen, Sonos-spul, eventuele toekomstplannen) horen ook bij Home Smart.De meeste slimme verlichtingsproducten uit de huidige Trådfri-lijn worden in augustus vervangen door de Home Smart-serie. Bestaande producten krijgen veelal een vervanging voor een vergelijkbaar verlichtingsproduct.
[ Voor 14% gewijzigd door SnoeiKoei op 24-09-2019 10:18 ]
Heb het ze even nagevraagd op FB MessengerSnoeiKoei schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:16:
[...]
Heb je het wel gelezen? Er staat dat de verlichting onder de naam Home Smart komt. Tradfri is dan een naam zonder producten... Trek je conclusie.
[...]
[...]
Het is ook niet de bedoeling dat alleen Tradfri naar Home Smart wordt hernoemd, alle andere slimme apparatuur die met dezelfde app aanstuurbaar is (rolgordijnen, Sonos-spul, eventuele toekomstplannen) horen ook bij Home Smart.
Ben benieuwd of ze er een geïnformeerd antwoord op geven. Mijn ervaring met de Ikea helpdesk via FB Messenger is matig, weinig verstand van de producten die ze verkopen. Ik heb eens geïnformeerd welke led-strips uit het assortiment direct aan te sturen zijn met de Tradfri-drivers maar daar kwam geen bevredigend antwoord op. Ze weten het zelf niet.Toppe schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:20:
[...]
Heb het ze even nagevraagd op FB Messenger
Dit topic is gesloten.
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd.