Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36
die plugin werkt al weer bijna een weekje ;)
Zo draait het hier ook overigens.
wilbert11 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:23:
Is er al een handleiding om een Fyrtur te verlengen? (Heb er namelijk 1 nodig van 210x210cm)

Of een DIY kit? Zodat je ze wel via een zigbee hub kan besturen.

(En dan natuurlijk een nieuwe doek en buis erbij.)
dat zal niet gaan; het ding telt zo te zien het aantal omwentelingen van de buis.
Met naar boven gaan heeft zo te zien de onderste gewichtbuis nog een functie om "boven" aan te wijzen.
Als ik met de hand een buis forceer verder te draaien dan 100% dicht, dan gaat hij bij de volgende keer dicht, toch weer naar de originele setting. Al zou je dus langere stof gebruiken, dan stopt hij.

[ Voor 42% gewijzigd door paQ op 24-08-2019 16:55 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 20:42
Segafreak83 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:41:
[...]

Grappig dat je nu net de bedden pakt. Die hebben ze namelijk wel gehad bij Ikea, staat hier in huis van 2.20 lang.

En nu is er niets meer van te krijgen bij IKEA, minpunten voor hun..
ff optopic:

Laten wij nou ook ditzelfde probleem hebben, hoeslakens of dekbedovertrekken van 240*220 hebben ze ook al niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:51
Om de stof langer te maken zou je kunnen experimenteren met een dikkere/dunnere buis (even geen zin om er verder over na te denken, omdat ik dat probleem niet heb): dan heeft hij toch hetzelfde aantal omwentelingen.

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:00
etienne001 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:05:
[...]

ff optopic:

Laten wij nou ook ditzelfde probleem hebben, hoeslakens of dekbedovertrekken van 240*220 hebben ze ook al niet meer....
Ik loop het liefst direct naar de Tradfri afdeling, maar als ik dan een keer de hele winkel door moet, slaan we de beddenafdeling altijd over. Zinloos met alleen maar 2 meter spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opadikkiedik
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 03-08-2024
Goedendag

Ik zit met probleem, ik wil mechanische afzuiging koppelen met plug-in die in de keuken geschakeld wordt door AB en op toilet en douche door bewegingssensor.
Maar lukt me niet om dat te koppelen 1 lukt maar als ik er 1 toevoeg is de anderen weer ontkoppeld of staat in andere door apparaat toegevoegde kamer. Verslepen lukt niet.
Heeft dit kans van slagen zo ja hoe.

Al vast bedankt.

Helemaal gelukt bedankt voor de reactie en oplossing. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Opadikkiedik op 25-08-2019 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-06 22:21
Blaffeh schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:56:
Vrij simpel en snel is het ontkoppelen van de afstandsbediening en lamp (als daar sprake van is). Beiden even resetten en weer toevoegen. Bij mij heeft de hangende update de batterij leeggetrokken, dus ik heb er een nieuwe batterij in moeten doen voordat ik weer ging koppelen.
Vanmorgen eerst de afstandsbediening ontkoppeld en nieuw gekoppeld. Enige uren naast de hub laten liggen, maar nog steeds geen verschil.
Eind van de middag ontkoppeld, batterij er uit, even laten liggen en een nieuwe (Ikea) batterij er in. Zojuist gekeken en hij is nu al ge-update.
Even de batterij nagemeten (die zit er namelijk nog niet zo lang in). Maar de “oude” batterij geeft 2,993 volt. De nieuwe batterij geeft 3,124 volt.
Heel bijzonder. De oude batterij is overigens een niet-Ikea batterij. De nieuwe is dat wel. Ik heb afgelopen week speciaal nog een pakje Ikea “plattboj” (hoe verzin je het) CR2032 batterijen gehaald omdat ander merk CR2032 batterijen nieuw uit de verpakking niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felixk
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-06-2022
Opadikkiedik schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:47:
Goedendag

Ik zit met probleem, ik wil mechanische afzuiging koppelen met plug-in die in de keuken geschakeld wordt door AB en op toilet en douche door bewegingssensor.
Maar lukt me niet om dat te koppelen 1 lukt maar als ik er 1 toevoeg is de anderen weer ontkoppeld of staat in andere door apparaat toegevoegde kamer. Verslepen lukt niet.
Heeft dit kans van slagen zo ja hoe.

Al vast bedankt.
Eerst de AB koppelen aan je plug en daarna de AB en de bewegingssensor aan elkaar koppelen. Dit laatste doe je heel simpel door ze tegen elkaar aan te houden en de Pair knop ingedrukt te houden. Je ziet dan de rode ledjes langzaam gaan knipperen. Klaar als de leds ophouden te knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 23:11

iMars

Full time prutser

koendel schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:49:
[Afbeelding]

De nieuwe tradfri lampen zijn op voorraad in Ikea Duiven
Moet zo even bij Ikea Utrecht zijn, hoop dat ze ze daar ook hebben :D

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:20
Hoe gevoelig is de bewegingssensor eigenlijk ? Mijn kantoorkamer heeft momenteel al Tradfri lampen, maar gewoon met de remote. Ik zou die nu met de sensor willen uitrusten, maar vrees een beetje dat de sensor zal denken dat er niemand aanwezig is wanneer ik aan mijn PC zit te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
Kan ik als ik een Tradfri lamp in mijn tafellamp draai het licht uitschakelen met de lichtschakelaar in de muur en m vervolgens weer aanzetten met de afstandsbediening? Nee toch, op t moment dat je de lichtschakelaar gebruikt staat de lamp toch zonder stroom.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:33
@Ronker Dat heb je goed begrepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:55
Twixie schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 10:01:
Hoe gevoelig is de bewegingssensor eigenlijk ? Mijn kantoorkamer heeft momenteel al Tradfri lampen, maar gewoon met de remote. Ik zou die nu met de sensor willen uitrusten, maar vrees een beetje dat de sensor zal denken dat er niemand aanwezig is wanneer ik aan mijn PC zit te werken.
Zou goed kunnen.
Het heet niet voor niets een bewegingssensor. Gewoon goed blijven bewegen terwijl je werkt.
Kan geen kwaad meer bewegen als je de hele dag achter een PC zit! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:29

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Kun je een motion sensor koppelen aan een tradfri stopcontact, bij wijze van remote? Ik wil een motion sensor onder mijn bed monteren en daarmee een 'dom' lampje (ook onder het bed) aansturen dat gedurende een paar minuten aangaat als ik mijn benen over de rand zwaai. Ik heb elders in huis al e.e.a. van Tradfri, inclusief hub. Heb ik dan aan een sensor en stopcontact voldoende of moet ik er perse nog een afstandsbediening bij kopen voordat dit werkt?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 20:15
iMars schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 09:17:
[...]

Moet zo even bij Ikea Utrecht zijn, hoop dat ze ze daar ook hebben :D
Bij Ikea Heerlen hadden ze nog niet eens van het bestaan van die lampen gehoord.
Slechte zaak, staan er twee van die 16-jarige zaterdagkrachten die echt geen flauw benul hebben waar je naar vraagt.
Heb hen zo ongeveer uit moeten leggen wat Trådfri was en hadden nog nooit van filament gehoord.
manmanman

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:19
Ronker schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 13:14:
Kan ik als ik een Tradfri lamp in mijn tafellamp draai het licht uitschakelen met de lichtschakelaar in de muur en m vervolgens weer aanzetten met de afstandsbediening? Nee toch, op t moment dat je de lichtschakelaar gebruikt staat de lamp toch zonder stroom.
Daarnaast is een tradfri lamp ook nog een repeater. Als je de stroom eraf haalt heb je kans dat andere lampen ook niet meer werken.
Zigbee zal uiteindelijk wel een nieuwe route vinden (als de mesh groot genoeg is), maar je kan het zeker merken.

Overigens zou ik het wel tof vinden als Ikea kwam met raam/deur-sensoren.

[ Voor 6% gewijzigd door rinkel op 26-08-2019 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• felixk
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-06-2022
SnoeiKoei schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 08:33:
Kun je een motion sensor koppelen aan een tradfri stopcontact, bij wijze van remote? Ik wil een motion sensor onder mijn bed monteren en daarmee een 'dom' lampje (ook onder het bed) aansturen dat gedurende een paar minuten aangaat als ik mijn benen over de rand zwaai. Ik heb elders in huis al e.e.a. van Tradfri, inclusief hub. Heb ik dan aan een sensor en stopcontact voldoende of moet ik er perse nog een afstandsbediening bij kopen voordat dit werkt?
Dit kan absoluut. Ik heb de lampen onder het aanrecht zo geschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Gisteren de 'TRÅDFRI Driver voor draadloze besturing, grijs, 10 W' geïnstalleerd in mijn kledingkast in combinatie met 3 lampen, maar kwam er tot mijn spijt achter dat het niet mogelijk is om de kanalen los te schakelen of te dimmen. Het is dus allemaal aan of allemaal uit. Klopt dit of doe ik iets fout?

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 26-08-2019 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

rens-br schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:08:
Gisteren de 'TRÅDFRI Driver voor draadloze besturing, grijs, 10 W' geïnstalleerd in mijn kledingkast in combinatie met 3 lampen, maar kwam er tot mijn spijt achter dat het niet mogelijk is om de kanalen los te schakelen of te dimmen. Het is dus allemaal aan of allemaal uit. Klopt dit of doe ik iets fout?
via reddit post https://imgur.com/gallery/wGBG5

https://www.reddit.com/r/...i_led_driver_disassembly/

Als ik zo zie is dit "hard" wired en is de kans 0,0000000000% mogelijk ..

ik zou meer voor sonoff + firmware flash + digitale ledstrip kiezen oid .. kan je elk lichtje apart aansturen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

vso schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:22:
via reddit post https://imgur.com/gallery/wGBG5

https://www.reddit.com/r/...i_led_driver_disassembly/

Als ik zo zie is dit "hard" wired en is de kans 0,0000000000% mogelijk ..
Bedankt voor de links. Zo te zien is de kans inderdaad 0.0%. Niks aan te doen dus.
ik zou meer voor sonoff + firmware flash + digitale ledstrip kiezen oid .. kan je elk lichtje apart aansturen.
Lampen zitten nu al bevestigd aan de kast. Het is verder ook geen must, maar meer een 'nice to have'. Ik heb namelijk drie kastdelen met deuren met daarbij drie lampen. Achter elke deur zit een door sensor en had het mooi gevonden om de juiste lamp aan te zetten bij het openen van de deur. Nu gaan ze dus allemaal aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

rens-br schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:30:
[...]

Bedankt voor de links. Zo te zien is de kans inderdaad 0.0%. Niks aan te doen dus.

[...]

Lampen zitten nu al bevestigd aan de kast. Het is verder ook geen must, maar meer een 'nice to have'. Ik heb namelijk drie kastdelen met deuren met daarbij drie lampen. Achter elke deur zit een door sensor en had het mooi gevonden om de juiste lamp aan te zetten bij het openen van de deur. Nu gaan ze dus allemaal aan.
je kan ook een koelkast schakelaar gebruiken (2 in hotel schakeling oid) ipv sensor) en op die manier de led aan/uit laten zetten .. maar dan is het niet "smart" meer nodig ..

snap overgens niet dat je het op deze wijze oplost .. maar goed .. ben wel verbaast dat dit niet out of the box kan met dit product om "andere" redenen ..
apart aansturen + kleur + dimfunctie per "aansluiting" zou ik wel verwachten.

[ Voor 12% gewijzigd door vso op 26-08-2019 11:39 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

felixk schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:01:
[...]

Dit kan absoluut. Ik heb de lampen onder het aanrecht zo geschakeld.
Top, ga er mee aan de slag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

vso schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:37:
je kan ook een koelkast schakelaar gebruiken (2 in hotel schakeling oid) ipv sensor) en op die manier de led aan/uit laten zetten .. maar dan is het niet "smart" meer nodig ..
Ik heb dan waarschijnlijk 3 koelkast schakelaars nodig (heb 3 deuren) + een hoop bekabeling. Krijg dat niet echt lekker weggewerkt en ben ook bang dat het niet heel veel goedkoper gaat worden dan wat ik nu heb. Deursensoren kosten maar 9 euro per stuk.

Ik had nu echter alleen eventueel andere / goedkopere lampen kunnen kopen en daar gewoon een draadloze stekker voor kunnen hangen.
snap overgens niet dat je het op deze wijze oplost
Welke 'andere' wijze zou je mij aanraden?
ben wel verbaast dat dit niet out of the box kan met dit product om "andere" redenen ..
apart aansturen + kleur + dimfunctie per "aansluiting" zou ik wel verwachten.
Dat een andere kleur niet kan is logisch, er zit maar één type led in de lamp. Echter los schakelen per lamp had ik wel erg logisch gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

rens-br schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:50:
[...]

Ik heb dan waarschijnlijk 3 koelkast schakelaars nodig (heb 3 deuren) + een hoop bekabeling. Krijg dat niet echt lekker weggewerkt en ben ook bang dat het niet heel veel goedkoper gaat worden dan wat ik nu heb. Deursensoren kosten maar 9 euro per stuk.
Ik had nu echter alleen eventueel andere / goedkopere lampen kunnen kopen en daar gewoon een draadloze stekker voor kunnen hangen.

[...]

Welke 'andere' wijze zou je mij aanraden?
leddriver continue aan, --> draad in de kast --> koelkast schakelaar --> lamp
en dus deur open = licht aan hoezo sensor of veel bedrading ?? ;)
Dat een andere kleur niet kan is logisch, er zit maar één type led in de lamp. Echter los schakelen per lamp had ik wel erg logisch gevonden.
voor in de kast niet maar 1 driver die alles doet voor de hele producten serie(s) is natuurlijk beter .. al doe je 2 of 3 versies .. was dus niet alleen voor jou situatie geschikt geweest maar zo kan je ook LED scene's maken ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

vso schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:06:
leddriver continue aan, --> draad in de kast --> koelkast schakelaar --> lamp
en dus deur open = licht aan hoezo sensor of veel bedrading ?? ;)
Dat is toch meer bedrading dan werken met draadloze sensoren. Maar goed, ieder zo zijn voorkeur zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 23:11

iMars

Full time prutser

Serena schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:31:
[...]

Bij Ikea Heerlen hadden ze nog niet eens van het bestaan van die lampen gehoord.
Slechte zaak, staan er twee van die 16-jarige zaterdagkrachten die echt geen flauw benul hebben waar je naar vraagt.
Heb hen zo ongeveer uit moeten leggen wat Trådfri was en hadden nog nooit van filament gehoord.
manmanman
Ruime voorraad zag ik in de schappen liggen bij Utrecht :D

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:53
Vandaag ook begonnen met smart ikea lampen. Even een starterskit gehaald bij ikea delft. ook een smart schakelaar ivm koffiezetapparaat... alleen gaat dat ding niet direct aan bij power on.. vergeten dat je nog een handeling moet doen.

Kan wel met elektronica gaan kloten maar te weinig tijd daarvoor. Ik weet even niet goed wat ik met die smart schakelaar aan moet... terugbrengen of andere leuke usecase?

gebruik combinatie met apple watch/homekit etc. heb nog alexa liggen die ik nog even moet aansluiten.

is het aan te raden alexa te koppelen aan ikea stuff EN homekit intratie? Of beter bij apple bliijven?

[ Voor 20% gewijzigd door TweakerVincent op 26-08-2019 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
TweakerVincent schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 20:50:
Vandaag ook begonnen met smart ikea lampen. Even een starterskit gehaald bij ikea delft. ook een smart schakelaar ivm koffiezetapparaat... alleen gaat dat ding niet direct aan bij power on.. vergeten dat je nog een handeling moet doen.

Kan wel met elektronica gaan kloten maar te weinig tijd daarvoor. Ik weet even niet goed wat ik met die smart schakelaar aan moet... terugbrengen of andere leuke usecase?

gebruik combinatie met apple watch/homekit etc. heb nog alexa liggen die ik nog even moet aansluiten.

is het aan te raden alexa te koppelen aan ikea stuff EN homekit intratie? Of beter bij apple bliijven?
Bewaren voor de kerstboom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
A/V groep uit om standby lekken tegen te gaan? Of je ene verdeeldoos met alle opladers schakelen. Of je ventilator vanuit bed aan/uit (als ie mechanische knoppen heeft).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:25
Of een niet smart lamp schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Mij valt het op dat de lampen een enorme coil wine produceren op het moment dat ze uitstaan. Ik heb 3 van die E14 wit lampjes in diverse lampjes om de bank heen staan, maar moet ze of aanzetten, of (ouderwets) met de schakelaar uitzetten. Beetje jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

TweakerVincent schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 20:50:

Koffiezetapparaat kopen met een schakelaar ipv tiptoets ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
De tradfri rolgordijnen zijn nu ook online te bestellen, voor levering binnen 3 dagen.
Dat is doorgaans sneller dan wachten op voorraad, die binnen 2 uur dan weer is uitverkocht.

[ Voor 35% gewijzigd door paQ op 27-08-2019 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 20-06 13:55
xAn52 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:30:
Mij valt het op dat de lampen een enorme coil wine produceren op het moment dat ze uitstaan. Ik heb 3 van die E14 wit lampjes in diverse lampjes om de bank heen staan, maar moet ze of aanzetten, of (ouderwets) met de schakelaar uitzetten. Beetje jammer.
Dat is goed om te weten. No-go voor mij in dat geval.
Onbegrijpelijk. Dat verwacht je van een chinees LED lampje van 2 euro, maar niet van IKEA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
SnoeiKoei schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:40:
[...]

Koffiezetapparaat kopen met een schakelaar ipv tiptoets ;)
Ja slecht verhaal... over mijn smart koffiezetapparaat die ik al 6 jaar heb. Ging gisteren eens goed kijken en dat ding blijkt dus als een timer te hebben :D :D Vond dat de afgelopen jaren wel handige feature maar blijk ik dus al te hebben.

Smart schakelaar kan ik idd ook gewoon een lamp aan koppelen maar ook mijn ventilator snachts met timer dat hij uit gaat. Hij hoeft dus niet meer onder de kerstboom :)

2e vraag

Ik gebruik ikea lights met homekit en apple watch etc. Werkt goed, heeft het nog zin alexa te koppelen met ikea lichten of beter 1 systeem? Ik heb nog een echo en dot liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
TweakerVincent schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:51:
[...]

Ik gebruik ikea lights met homekit en apple watch etc. Werkt goed, heeft het nog zin alexa te koppelen met ikea lichten of beter 1 systeem? Ik heb nog een echo en dot liggen?
Waarom niet? Kun je ook door het huis kwaken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Serena schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:26:
[...]

Waarom niet? Kun je ook door het huis kwaken... ;)
Ok top :)

Kan nergens een timer functie vinden in homekit. Wil ventilator snachts na een uur automatisch uitzetten. Raar even doorzoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
TweakerVincent schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:33:
[...]

Ok top :)

Kan nergens een timer functie vinden in homekit. Wil ventilator snachts na een uur automatisch uitzetten. Raar even doorzoeken
Automation maken dat hij het apparaat om 01.00 uur uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Serena schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:42:
[...]

Automation maken dat hij het apparaat om 01.00 uur uitzet.
dat werkt idd. top

er zijn wel weinig automations mogelijk in homekit, kan je die ergens vandaan trekken ofzo?

en in mijn keuken heb ik G53 spotjes, nogo voor smart lichten voor zover ik op google kan vinden.

[ Voor 33% gewijzigd door TweakerVincent op 27-08-2019 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-06 11:12
paQ schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:05:
De tradfri rolgordijnen zijn nu ook online te bestellen, voor levering binnen 3 dagen.
Dat is doorgaans sneller dan wachten op voorraad, die binnen 2 uur dan weer is uitverkocht.
Besteld (twee maal 80cm) en worden (als het goed is) vrijdag bezorgt.

[ Voor 2% gewijzigd door zebsite op 27-08-2019 14:21 . Reden: aantal gordijnen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
TweakerVincent schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:10:
[...]
er zijn wel weinig automations mogelijk in homekit, kan je die ergens vandaan trekken ofzo?
Ik gebruik home assistant, draait op een RPi. Werkt naast homekit, dat ik ook gebruik, maar in home assistant ben je veel flexibeler.

"Als het een half uur voor zonsondergang is, en ik ben thuis, zet dan de spotjes aan, anders alleen de schemerlampjes".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
gysman11 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:23:
[...]

Ik gebruik home assistant, draait op een RPi. Werkt naast homekit, dat ik ook gebruik, maar in home assistant ben je veel flexibeler.

"Als het een half uur voor zonsondergang is, en ik ben thuis, zet dan de spotjes aan, anders alleen de schemerlampjes".
interessant! ga ik zeker onderzoeken, tnx! Homekit valt tegen zo op het eerste gezicht. kan amper dingen instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
TweakerVincent schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:10:
[...]

dat werkt idd. top

en in mijn keuken heb ik G53 spotjes, nogo voor smart lichten voor zover ik op google kan vinden.
Ik gebruik voor mijn Automations de app Home 3. Daar is echt alles in mogelijk. Vooral met ALS en DAN.
Wil je geen geld uitgeven, kijk dan eens naar de Eve app, die heeft ook al wat meer opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Home 3 (bijna 4 ) is een aanrader idd.
Waar het in het homekit platform aan ontbreekt is een {ELSE} optie.
Die bieden andere open source platformen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Laatst online: 20-06 11:37

MarcoKL

That's a huge b*tch!

zebsite schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:20:
[...]

Besteld (twee maal 80cm) en worden (als het goed is) vrijdag bezorgt.
Ik krijg ze wel in mijn winkelwagen, maar daarna verder bestellen werkt niet.. helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
paQ schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:25:
Home 3 (bijna 4 ) is een aanrader idd.
Waar het in het homekit platform aan ontbreekt is een {ELSE} optie.
Die bieden andere open source platformen wel.
Serena schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:05:
[...]

Ik gebruik voor mijn Automations de app Home 3. Daar is echt alles in mogelijk. Vooral met ALS en DAN.
Wil je geen geld uitgeven, kijk dan eens naar de Eve app, die heeft ook al wat meer opties.
gysman11 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:23:
[...]

En is Home 3/4 beter dan de andere tip die ik kreeg? home assistant (rPi)? Ik wil best geld er voor uitgeven. En werken ze beide met siri en apple watch?

[ Voor 20% gewijzigd door TweakerVincent op 28-08-2019 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
TweakerVincent schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:28:
[...]

[...]

[...]

En is Home 3/4 beter dan de andere tip die ik kreeg? home assistant (rPi)? Ik wil best geld er voor uitgeven. En werken ze beide met siri en apple watch?
home assistant is een platform
de Home 3 app is een app voor het homekit platform. Je kan er meer mee automatiseren dan in de Homekit (Woning) app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
MarcoKL schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:34:
[...]

Ik krijg ze wel in mijn winkelwagen, maar daarna verder bestellen werkt niet.. helaas..
ik krijg nu ook een pop up dat er een technisch probleem is

Maar ik kreeg vanmorgen een mail dat IKEA bezig is met mijn bestelling.
bezorgkosten 2.99. Nou... dat heb ik er elk moment van de dag voor over om niet naar IKEA te hoeven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
paQ schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:32:
[...]

home assistant is een platform
de Home 3 app is een app voor het homekit platform. Je kan er meer mee automatiseren dan in de Homekit (Woning) app
ok interessant! Neem aan dat licentie 3 ook voor 4 geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
TweakerVincent schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:36:
[...]

ok interessant! Neem aan dat licentie 3 ook voor 4 geldt?
we gaan wat off topic :P
Maar het gaat om deze app:
https://apps.apple.com/nl/app/home-3/id995994352
Dit is versie 3 van die app.
De 4e versie zal binnenkort wel uitkomen (ik heb hem momenteel in testflight)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
paQ schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:33:
[...]

ik krijg nu ook een pop up dat er een technisch probleem is

Maar ik kreeg vanmorgen een mail dat IKEA bezig is met mijn bestelling.
bezorgkosten 2.99. Nou... dat heb ik er elk moment van de dag voor over om niet naar IKEA te hoeven 8)7
Kreeg gisteren ook een mail dat ze bezig zijn met het verzamelen van mijn twee gordijnen, en inderdaad, 2,99 euro is geen geld om niet naar Ikea te hoeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-06 15:50
Wij gaan altijd graag hoor naar de IKEA O-) Alleen, 2,99 is wel een stuk goedkoper dan wat het bezoekje zelf kost meestal aan extra leuke zut |:( 8) Dus misschien voortaan toch maar bestellen :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
zeker als je nagaat dat je ze ook kon laten klaarleggen voor afhalen bij een filiaal de volgende dag...
VIJFTIEN EURO! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
paQ schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:42:
[...]

we gaan wat off topic :P
Maar het gaat om deze app:
https://apps.apple.com/nl/app/home-3/id995994352
Dit is versie 3 van die app.
De 4e versie zal binnenkort wel uitkomen (ik heb hem momenteel in testflight)
ik kan nergens een site vinden, maar mijn vraag is of 4 upgrade gratis is of je weer volle mep mag betalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
Net bij IKEA geweest, maar ik vind de slimme rolgordijnen veel te duur...De kwaliteit vind ik niet beter dan de 15 euro rolgordijnen en dat betekent dus dat ik 120 á 130 euro betaal voor alleen de aansturing...

Ik zag nu al in de winkel dat het gordijn welvingen had, omdat de zijkanten geen afwerking hebben. Zeer jammer en ze gaan het dus niet worden voor mij.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik snap die gordijnen ook niet, je kan ze niet op maat laten maken, dan heb je er toch niks aan?

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 00:10

svijf

b5beveiliging.nl

Heeft iemand al een zonwering of rolluik bedienbaar gemaakt? Vindt allerlei zigbee 3.0 schakelaars, maar gaat dat werken met de tradfri hub?

Inmiddels 6 gu10 spots en 3 wcd's werkend, met hierachter allerlei bestaande verlichting Met Homekit en Google Home. Ben er nog niet uit wat fijner werkt. Maar draait pas een weekje en vrouw is tevreden tot nu toe 😉
Dus het zonnescherm mag er ook bij.

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

Lief Adje

Love is in the air

De nieuwe filament Tradfri (LED1842G3) werkt trouwens ook met de HUE bridge :)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• hijskraan
  • Laatst online: 20-06 12:23
svijf schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 00:21:
Heeft iemand al een zonwering of rolluik bedienbaar gemaakt? Vindt allerlei zigbee 3.0 schakelaars, maar gaat dat werken met de tradfri hub?

Inmiddels 6 gu10 spots en 3 wcd's werkend, met hierachter allerlei bestaande verlichting Met Homekit en Google Home. Ben er nog niet uit wat fijner werkt. Maar draait pas een weekje en vrouw is tevreden tot nu toe 😉
Dus het zonnescherm mag er ook bij.
Denk dat je voor een zonnescherm of rolluik toch een connexoon of tahoma nodig hebt.

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

hijskraan schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:39:
[...]

Denk dat je voor een zonnescherm of rolluik toch een connexoon of tahoma nodig hebt.
Denk dat ik binnenkort maar eens een tradfri stopcontact uit elkaar ga halen.
Relais eraan maken en dan zou het ook moeten lukken.
Alleen benieuwd of het dan nog in een inbouwdoos past :+
Maar heb het idee dat het vooral een hoop plastic is.

Edit. Iemand al zoiets gedaan hier _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door svijf op 29-08-2019 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 14:13
svijf schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 19:26:
[...]

Denk dat ik binnenkort maar eens een tradfri stopcontact uit elkaar ga halen.
Relais eraan maken en dan zou het ook moeten lukken.
Alleen benieuwd of het dan nog in een inbouwdoos past :+
Maar heb het idee dat het vooral een hoop plastic is.

Edit. Iemand al zoiets gedaan hier _/-\o_

[...]
of je kijkt eens naar de Shelly 2.5

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 18:34
bing69 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 07:35:
[...]

of je kijkt eens naar de Shelly 2.5
Of een sonoff dual (met tasmota firmware). Werkt hier prima.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
zebsite schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:08:
[...]

Kreeg gisteren ook een mail dat ze bezig zijn met het verzamelen van mijn twee gordijnen, en inderdaad, 2,99 euro is geen geld om niet naar Ikea te hoeven!
En ze zijn binnen, morgen ophangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Laatst online: 18-06 16:45
Iemand foto's van zijn eigen Tradfri implementatie? Ik probeer inspiratie op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Vreemd 4 lampen zijn disconnected maar werken wel in home? Ikea app toont disconnected. Hoe kan dit komen? Wss komt het doordat ik een 2e remote heb. Boven alles gekoppeld aan deze remote zodat ik deze kan gebruiken voor boven. Is dat niet de bedoeling?

En die motion sensor staat op 10 min. Dat is veel te lang maar volgens mij kan je dat met de nieuwe motion niet instellen. Dan is hij waardeloos imo. Teveel energieverspilling of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 67% gewijzigd door TweakerVincent op 30-08-2019 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:35
Lief Adje schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:11:
De nieuwe filament Tradfri (LED1842G3) werkt trouwens ook met de HUE bridge :)
Ik heb zo'n zelfde lamp, maar hier wordt hij niet gevonden door de Hue bridge? Al mijn andere Tradfri lampen werken wel perfect met deze bridge.

Mijn werkwijze:
1) Lamp resetten door 6x aan/uit te doen.
2) Hue app naar lamp laten zoeken. Lamp weer aanzetten en dichtbij de bridge houden. Deze begint lichtjes te pulseren.
3) Normaal gesproken wordt de lamp dan al snel gevonden, maar dit type lamp vind hij niet.

Het is de 250lm 2.7w LED1842G3 E27 2200K. Op de bridge draait de meest recente softwareversie.

Ik ben benieuwd wat ik anders doe dan jij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

Lief Adje

Love is in the air

koos.d schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 19:14:
[...]

Ik heb zo'n zelfde lamp, maar hier wordt hij niet gevonden door de Hue bridge? Al mijn andere Tradfri lampen werken wel perfect met deze bridge.

Mijn werkwijze:
1) Lamp resetten door 6x aan/uit te doen.
2) Hue app naar lamp laten zoeken. Lamp weer aanzetten en dichtbij de bridge houden. Deze begint lichtjes te pulseren.
3) Normaal gesproken wordt de lamp dan al snel gevonden, maar dit type lamp vind hij niet.

Het is de 250lm 2.7w LED1842G3 E27 2200K. Op de bridge draait de meest recente softwareversie.

Ik ben benieuwd wat ik anders doe dan jij.
Via de HUE Essentials app, touchlink uitvoeren, duurde wel langer voor me gevoel dan bij vorige IKEA lampen

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:35
Lief Adje schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 19:42:
[...]

Via de HUE Essentials app, touchlink uitvoeren, duurde wel langer voor me gevoel dan bij vorige IKEA lampen
Deze manier kende ik nog niet. Het werkt! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

DeOS schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:39:
[...]

Of een sonoff dual (met tasmota firmware). Werkt hier prima.
Veel info over gevonden.
Alleen ben ik "bang" dat ik zelf die firmware er niet makkelijk in krijg.
Is best een secuur werkje...

Module werkt wel feilloos met Tradfri?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:27

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hoe sterk is zo'n rolgordijnmotor? Zou het mogelijk zijn zo'n gordijn, met behulp van twee draden oid, horizontaal te monteren in een lichtkoepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijskraan
Beekforel schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 20:11:
Hoe sterk is zo'n rolgordijnmotor? Zou het mogelijk zijn zo'n gordijn, met behulp van twee draden oid, horizontaal te monteren in een lichtkoepel?
Hoe zie je dat voor je?
Aan een rolgordijn zit aan de onderkant een verzwaring om hem te laten zakken, horizontaal zal dat niet werken vrees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
@Beekforel : misschien met elastiek of veren?
Om maar even mee te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

De IKEA TRÅDFRI afstandbediening word niet meer los verkocht.. Sinds wanneer is dit het geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 18:34
svijf schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 15:17:
[...]

Veel info over gevonden.
Alleen ben ik "bang" dat ik zelf die firmware er niet makkelijk in krijg.
Is best een secuur werkje...

Module werkt wel feilloos met Tradfri?
Als je alles koppelt via domoticz of home assistant wel. Het is niet zo dat je deze in je tradfri gateway terug ziet komen....

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

hijskraan schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 21:21:
[...]

Hoe zie je dat voor je?
Aan een rolgordijn zit aan de onderkant een verzwaring om hem te laten zakken, horizontaal zal dat niet werken vrees ik
Zoiets dacht ik.

Afbeeldingslocatie: https://www.raamdecoratie.com/media/catalog/product/cache/1/image/bf5c363899787dfcc3efea7124c4aad9/d/r/draad-zijgeleiding-rolgordijn-easy-stap3_1.jpg

@jwhoogervorst hoop eigenlijk dat het met alleen die geleiding kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijskraan
Je zult nog steeds iets aan de onderbalk moeten hebben om hem op spanning te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:33
MrJames schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 22:30:
De IKEA TRÅDFRI afstandbediening word niet meer los verkocht.. Sinds wanneer is dit het geval..
Bij Ikea Duiven lagen er nog een stuk of 50. Als je er nog eentje wil zou ik niet al te lang meer wachten. Ik denk dat Ikea het liefst meer starter kits wil verkopen, daar zit die standaard in. Er is nu ook een starter kit met 3x GU10 en zo’n grote afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
@Beekforel Ik bedoelde vooral om ‘m open/dicht te trekken, omdat de zwaartekracht dat niet voor je doet als hij horizontaal hangt, zoals @hijskraan al opmerkte.

@MrJames op 12 augustus heb ik er nog 1 gekocht, en toen werden ze nog op de IKEA-site genoemd.
Donderdag viel het me inderdaad al op.

[ Voor 30% gewijzigd door jwhoogervorst op 01-09-2019 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

jwhoogervorst schreef op zondag 1 september 2019 @ 14:55:
@Beekforel Ik bedoelde vooral om ‘m open/dicht te trekken, omdat de zwaartekracht dat niet voor je doet als hij horizontaal hangt, zoals @hijskraan al opmerkte.

@MrJames op 12 augustus heb ik er nog 1 gekocht, en toen werden ze nog op de IKEA-site genoemd.
Donderdag viel het me inderdaad al op.
Maar is dat inderdaad zo, dat de motor de zwaartekracht nodig heeft om het gordijn open te doen? Dat is eigenlijk mijn vraag. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
@Beekforel dat is volgens mij zo bij elk rolgordijn. Fyrtur of handmatig.
Het is gewoon een slappe lap stof op een rol.

[ Voor 23% gewijzigd door jwhoogervorst op 01-09-2019 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:51
robertwebbe schreef op zondag 1 september 2019 @ 13:28:
[...]

Bij Ikea Duiven lagen er nog een stuk of 50. Als je er nog eentje wil zou ik niet al te lang meer wachten. Ik denk dat Ikea het liefst meer starter kits wil verkopen, daar zit die standaard in. Er is nu ook een starter kit met 3x GU10 en zo’n grote afstandsbediening.
Wel bijzonder, dit killed wel een beetje het systeem in zijn uitgebreide opties en keuzes.
In België netjes op voorraad. zal t een fout zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door .NCK op 01-09-2019 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 22:55
robertwebbe schreef op zondag 1 september 2019 @ 13:28:
[...]

Dat is zeker bijzonder!
Ik heb deze een paar weken nog gekocht of beter gezegd moeten omruilen voor het nieuwe model die IP44 is.
Deze heb ik nodig om de badkamer spots LEPTITER te bedienen.

Beetje raar als er iemand nu een LEPTITER spot koopt en er dan geen afstandsbediening meer kan bijkopen.
Wat moet je er dan mee?
Je loopt niet altijd met je smartphone naar de douche om de verlichting aan te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Huh raar, gisteren in Groningen lagen nog bakken van die losse afstandsbedieningen. Had ik het geweten, had ik er 1 extra meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

MrJames schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 22:30:
Is dat een vraag of een mededeling?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:32
burne schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:35:
[...]

Is dat een vraag of een mededeling?
De eerste zin is een samenvatting/herhaling van wat diegene hier heeft gelezen. Daarop volgend heeft hij een vraag gesteld. Diegene is daarbij alleen het vraagteken vergeten. Beide had in principe ook in de vraag geformuleerd kunnen worden. Maar taaltechnisch is er niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
Vraagje. In een kleine opstelling met homekit, wat Koogeek spullen een ikea hub en wat ikea lampen en schakelaars het volgende.
Ik heb in Homekit de scene "Slapen" deze reageert prima als ik tegen siri zeg "Slaap lekker". Er worden dan wat lampen uitgeschakeld in verschillende ruimten (voor het geval ze nog aan staan bijvoorbeeld).
Dit werkt prima.
Nou zat ik me af te vragen of dit ook met een fysieke knop te triggeren is. Bijvoorbeeld een Ikea aan/uit of afstandsbediening.
Kan je met een fysieke knop zo een scene in Homekit activeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:32
@blazez De aan/uit Ikea werkt niet in HomeKit en zal zodoende niet een scene kunnen activeren. Daarvoor heb je bv een Eve Button nodig (Fibaro heeft er volgens mij ook eentje). Zelf maak ik gebruik van een Hue Tap, maar dan heb wel een Hue bridge nodig om deze geschikt te maken voor HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Bij het koppelen van mijn 2 plugs aan mijn aan/uitschakelaar doen ze het perfect maar zie ik de plugs niet terug in de IKEA-app, de aan/uitschakelaar wel. De schakelaar is up-to-date.

Hoe kan ik toch de plugs in de IKEA-app krijgen? Of ergens vinden waar ik ze kan controleren op versie of updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Odeklontje schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:26:
Bij het koppelen van mijn 2 plugs aan mijn aan/uitschakelaar doen ze het perfect maar zie ik de plugs niet terug in de IKEA-app, de aan/uitschakelaar wel. De schakelaar is up-to-date.

Hoe kan ik toch de plugs in de IKEA-app krijgen? Of ergens vinden waar ik ze kan controleren op versie of updaten?
Aan/uitschakelaar koppelen aan de hub. Daarna de plugs koppelen aan de schakelaar. Zou moeten werken.

[ Voor 6% gewijzigd door SnoeiKoei op 02-09-2019 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:36:
Aan/uitschakelaar koppelen aan de hub. Daarna de plugs koppelen aan de schakelaar. Zou moeten werken.
Bedankt voor je antwoord. Dat dacht ik dus ook. Maar het werkt dus ook niet :(

* Reset met paperclip van de Trådfri-HUB
* Aan/uitschakelaar opnieuw gekoppeld aan HUB.
* Aan/uitschakelaar opnieuw gekoppeld aan de plugs.

Het rare is dat de schakelaar wel in de IKEA-app komt en de plugs werken met de schakelaar. Alleen komen ze dus niet in de app. Voordat ik contact opneem met IKEA, is er nog iets wat ik kan doen? (Ik zit trouwens op iOS 12.4.1 met IKEA Home Smart 1.10.1, plugs op 2.0.022 en schakelaar op 2.2.008)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
meesje schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:05:
@blazez De aan/uit Ikea werkt niet in HomeKit en zal zodoende niet een scene kunnen activeren. Daarvoor heb je bv een Eve Button nodig (Fibaro heeft er volgens mij ook eentje). Zelf maak gebruik van een Hue Tap, maar dan heb wel een Hue bridge nodig om deze geschikt te maken voor HomeKit.
Dank je wel. Dat vreesde ik al. Maar 50-60 euro voor een aan/uit schakelaar vind ik echt veel en veel te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
Ikea duiven heeft in de schappen momenteel nog best wel een aantal bakken met die losse afstandsbedieningen staan. Zijn er best wel een flink aantal nog. Dus sla je slag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-05 20:18
blazez schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:23:
Ikea duiven heeft in de schappen momenteel nog best wel een aantal bakken met die losse afstandsbedieningen staan. Zijn er best wel een flink aantal nog. Dus sla je slag
Volgens mij is dit paniek om niks, en is er nergens bevestigd dat die afstandsbedieningen uit de winkel gaan verdwijnen , zou ook raar zijn, gezien ze net een “nieuw” exemplaar hebben uitgebracht die aan IP certificering voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

GertJan2012 schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:10:
[...]

Volgens mij is dit paniek om niks, en is er nergens bevestigd dat die afstandsbedieningen uit de winkel gaan verdwijnen , zou ook raar zijn, gezien ze net een “nieuw” exemplaar hebben uitgebracht die aan IP certificering voldoet.
Zou ook raar zijn inderdaad. Er is bv geen set te koop met een kleurenlamp + afstandsbediening, dus dan zou je een losse kleurenlamp moeten kopen en de afstandsbediening uit een andere set gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
SnoeiKoei schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:14:
[...]

Zou ook raar zijn inderdaad. Er is bv geen set te koop met een kleurenlamp + afstandsbediening, dus dan zou je een losse kleurenlamp moeten kopen en de afstandsbediening uit een andere set gebruiken?
Nou ken ik niet alle sets die ze hebben uit men hoofd (lees, geen enkele). Maar ik vond dat er een heleboel sets met schakelaars plus lampen stonden.
Volgens mij ook wel sets met kleuren lampen en een afstandsbediening. Ook 3xgu10 met een schakelaar in een set.
Het lijkt mij ook vreemd (en zeer onwenselijk) dat ze overstappen op complete sets aangezien je dat niet altijd nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

blazez schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:37:
[...]

Nou ken ik niet alle sets die ze hebben uit men hoofd (lees, geen enkele). Maar ik vond dat er een heleboel sets met schakelaars plus lampen stonden.
Volgens mij ook wel sets met kleuren lampen en een afstandsbediening. Ook 3xgu10 met een schakelaar in een set.
Het lijkt mij ook vreemd (en zeer onwenselijk) dat ze overstappen op complete sets aangezien je dat niet altijd nodig hebt.
Sets met meerdere kleurlampen, een hub, afstandsbediening. OF set met een warm/koudwitte lamp + afstandsbediening. Niet alle combinaties bestaan dus als ze losse onderdelen uit de verkoop halen moet je al gauw sets kopen waar je voor de helft niks aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:55
Ik heb gisteren een extra (nieuwe) bewegingssensor gehaald en heb nog een oude sensor. Idee met de nieuwe was dat de lamp in het toilet aan ging bij openen van de deur. De sensor "kijkt" naar de deur en hang bij mij op borst hoogte. Toch reageert de lamp te traag of helemaal niet. Iemand een idee op welke hoogte ik de sensor moet hangen? de afstand van sensor naar de deur is ongeveer 50 tot 70 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
blazez schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:48:
Vraagje. In een kleine opstelling met homekit, wat Koogeek spullen een ikea hub en wat ikea lampen en schakelaars het volgende.
Ik heb in Homekit de scene "Slapen" deze reageert prima als ik tegen siri zeg "Slaap lekker". Er worden dan wat lampen uitgeschakeld in verschillende ruimten (voor het geval ze nog aan staan bijvoorbeeld).
Dit werkt prima.
Nou zat ik me af te vragen of dit ook met een fysieke knop te triggeren is. Bijvoorbeeld een Ikea aan/uit of afstandsbediening.
Kan je met een fysieke knop zo een scene in Homekit activeren?
Ja, je kunt gewoon scene aan een knop toewijzen.
Het moet dan wel een HK compatible knop zijn. Bijvoorbeeld de Hue Tap of dimmer.
Ik heb een Aqara button op mijn bed geplakt met 'Nachtlampje','Welterusten' en 'Goedemorgen'.

[ Voor 5% gewijzigd door Serena op 02-09-2019 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
In Heerlen trouwens nog steeds geen filament lampen te vinden.

[ Voor 85% gewijzigd door Serena op 02-09-2019 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
Serena schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:57:
[...]

Ja, je kunt gewoon scene aan een knop toewijzen.
Het moey dan wel een HK compatible knop zijn. Bijvoorbeeld de Hue Tap of dimmer.
Ik heb een Aqara button op mijn bed geplakt met 'Nachtlampje','Welterusten' en 'Goedemorgen'.
Met het risico op mn donder te krijgen omdat het iets offtopic voor de Tradfri gaat. Maar de Aqara knop is niet standaard homekit compatible toch? Daar moet dan ook nog weer een hub of domoticz ding bij (en dat wil ik juist niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Serena schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:58:
In Heerlen trouwens nog steeds geen filament lampen te vinden.
In Groningen ook niet. En op de website / in de app zie ik 'm ook niet.

Pagina: 1 ... 66 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)