Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:27

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

meesje schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:34:
[...]

Waar heb je ze geplaatst? In stereo opstelling in de woonkamer?
Ja, stereo naast mn TV, ongeveer 2 meter uit elkaar.

Voor de mensen die m nog moeten kopen/plaatsen/aansluiten: dat Trueplay werkt enorm goed, maar zorg voor iets van gehoorbescherming. Dat maakt een partij herrie....
DennusB schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:56:
[...]

Truesync? Bedoel je TruePlay?
Jep :)

[ Voor 17% gewijzigd door _Mystikal_ op 01-08-2019 15:00 . Reden: Dank DennusB ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
_Mystikal_ schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:56:
[...]

Voor de mensen die m nog moeten kopen/plaatsen/aansluiten: dat Truesync werkt enorm goed, maar zorg voor iets van gehoorbescherming. Dat maakt een partij herrie....
Truesync? Bedoel je TruePlay?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:32
_Mystikal_ schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:56:
[...]

Voor de mensen die m nog moeten kopen/plaatsen/aansluiten: dat Trueplay werkt enorm goed, maar zorg voor iets van gehoorbescherming. Dat maakt een partij herrie....

[...]

Jep :)
Ik ga er tzt ook twee halen. Ik wil ze ook als stereo paar gaan gebruiken. Thuis kan ik ze mooi vergelijken met mijn huidige hifi set. Het geluid zal ongetwijfeld wat minder zijn, maar als ik het verschil niet als dramatisch ervaar, gaat wellicht de stereo receiver en luidsprekers weg. Ik kan ze natuurlijk wel bij Ikea beluisteren, maar in je eigen ruimte kun je het beter beoordelen.

Vergelijk jij ze ook met andere luidsprekers/stereo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:00
Werken de bookshelf speakers samen met een Echo Dot? Of heb je daar nog iets van Sonos zelf bij nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

meesje schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:32:
[...]

Ik ga er tzt ook twee halen. Ik wil ze ook als stereo paar gaan gebruiken. Thuis kan ik ze mooi vergelijken met mijn huidige hifi set. Het geluid zal ongetwijfeld wat minder zijn, maar als ik het verschil niet als dramatisch ervaar, gaat wellicht de stereo receiver en luidsprekers weg. Ik kan ze natuurlijk wel bij Ikea beluisteren, maar in je eigen ruimte kun je het beter beoordelen.

Vergelijk jij ze ook met andere luidsprekers/stereo?
Ja, ik vergelijk ze nu met een paar Hepta Spring MKII uit 1996 en een Yamaha RX-V381. Er zit wel wat verschil in, vooral in hoe laag ze gaan, maar ik vind t nog niet storend.

Op basis van ervaringen tot nu toe gaat de stereoset ws de deur uit, en haal ik er een Sonos Beam bij voor onder de TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-05 20:18
DennusB schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:05:
[...]

Klinkt goed. Hoe hang je de speaker op aan de muur? Meerdere forse schroeven met pluggen denk ik?
Of je dat zo kan doen weet ik eigenlijk niet, overigens verkoopt Ikea er voor 10 euro ook een bijpassende beugel bij. Je kunt hem overigens ook gebruiken met het rails systeem voor in de keuken.

Dit is de muurbeugel :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x68TQGC5dAvRLqEhPChfrClW/full.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:31
voorstad schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:10:
Werken de bookshelf speakers samen met een Echo Dot? Of heb je daar nog iets van Sonos zelf bij nodig?
Zojuist op de volgende manier werkend gekregen:

Je gaat via de sonos app naar spraakassistenten, kiest Alexa, wordt doorgezet naar de Alexa app, daar haal je de sonos skill binnen en moet je wat rechten geven. Daarna kan je Echo Dot (of de Alexa app op je telefoon) alle ondersteunde muziek-diensten doorsturen naar sonos.

Wat mij niet gelukt is is Alexa zelf laten spreken vanuit de bookshelf. Die heeft ook geen input zoals ik dat met de vorige speaker had. Niet heel storend maar ook niet de mooiste oplossing. Ik twijfel alleen of dit uberhaupt hiermee mogelijk zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 16:56

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ben er wel blij mee.
Nog wel wat aan het finetunen met de equalizer. Klankkleur is wat minder dan de play:1.
Loudness als eerste uitgezet, snap niet dst ze dst standaard aanzetten 😲. Je schrikt je het apezuur als je daar wat Drumm and Bass aanzet als die loudness aan staat (zelfs de buren)

GerkeP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-06 13:55
Voor wie het niet wist, Trueplay werkt dus niet als je (zoals ik) een beta versie van iOS hebt draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 07:57
Weet iemand hoe je de boekenplank speaker volledig uitzet? Als ik de muziek afzet en de Sonos app afsluit , dan blijft er op de speaker een wit lampje branden. Is dit normaal? Gaat de speaker vanzelf in stand-by of blijft ie gewoon aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Sonos systemen staan altijd aan, die gaan niet uit of in standby. Je kunt bij originele speakers in de app wel het lampje uitschakelen als je dat vervelend vindt, dat werkt bij dezen vast ook wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Tralapo op 01-08-2019 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:19
Lampje kan zeker uit. Is in de app uit te zetten. Ik heb er ook 2 gehaald. En echt onder de indruk wat er voor geluid uit komt (ben geen audiofiel). Geen idee wat je normaliter kan verwachten van actieve wifi speakers voor €100,- maar dit klinkt wel lekker voor een keuken of veranda of op de achtergrond. Ik zal mijn 2 play1's uit mijn 5.1 setup vervangen door deze 2 Symfonisks, en de play1's gaan naar de keuken. Prima koop hoor! Boven verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Laatst online: 07-05 07:57
Ben ook zeer benieuwd hoe de intergratie straks gaat worden met de Home smart app van Ikea. Tijdschakelaars waarmee je in kan stellen wanneer je muziek afspeelt, speaker als wekker radio gebruiken etc etc

Mijn eerste indruk is netals hierboven boven verwachting. Het geluid is uitstekend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gulli
  • Laatst online: 24-05 18:30

Gulli

100% Unwiderstehlich

GertJan2012 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:48:
[...]

Dat laatste zou denk ik de beste optie zijn, maar de vraag blijft of het dan gaat werken. In huis zal Zigbee wel gewoon genoeg bereik hebben, maar zodra je naar buiten gaat is het een ander verhaal. Enige verschil is dat je de lamp dus buiten hebt hangen daar waar je die repeater binnen hebt hangen. Ik denk gewoon een gevalletje van trail & error
Uiteindelijk kwam ik erachter dat er in mijn buitenlamp een GU10 halogeenfitting zit en niet de normale fitting die ik dacht te hebben.

Dus ik heb het anders opgelost. Ik heb de achterdeur open gezet en met een verlengsnoer de tradfri-repeater in de deuropening gelegd. Toen had ik net genoeg bereik om de spullen in de schuur aan te sluiten en die werkten ook meteen!
Toen stapsgewijs terug gegaan. Eerst de achterdeur dicht. Had nog steeds connectie. Toen de repeater met verlengsnoer er nog in op de plek gelegd waar hij zou komen te hangen, ging nog steeds goed. Daarna heel snel uitgeplugd en in het normale stopcontact gestoken, dat zou wel teveel van het goede zijn... Nee nog steeds verbinding! 😋

Ofwel het werkt en ik snap niet waarom hij nu wel de verbinding vasthoudt, maar ik zit nergens meer aan zolang het goed gaat :+

Connaisseur des femmes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertJan2012
Gulli schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:03:
[...]

Uiteindelijk kwam ik erachter dat er in mijn buitenlamp een GU10 halogeenfitting zit en niet de normale fitting die ik dacht te hebben.

Dus ik heb het anders opgelost. Ik heb de achterdeur open gezet en met een verlengsnoer de tradfri-repeater in de deuropening gelegd. Toen had ik net genoeg bereik om de spullen in de schuur aan te sluiten en die werkten ook meteen!
Toen stapsgewijs terug gegaan. Eerst de achterdeur dicht. Had nog steeds connectie. Toen de repeater met verlengsnoer er nog in op de plek gelegd waar hij zou komen te hangen, ging nog steeds goed. Daarna heel snel uitgeplugd en in het normale stopcontact gestoken, dat zou wel teveel van het goede zijn... Nee nog steeds verbinding! 😋

Ofwel het werkt en ik snap niet waarom hij nu wel de verbinding vasthoudt, maar ik zit nergens meer aan zolang het goed gaat :+
Nu maar hopen dat het de komende tijd niet hard gaat regenen of waaien ( dan waait je zigbee signaal zo naar een paar straten verderop >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:33
remmuz schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 21:43:
Voor wie het niet wist, Trueplay werkt dus niet als je (zoals ik) een beta versie van iOS hebt draaien...
Je kunt altijd de beta app even verwijderen, de productie versie installeren, Trueplay tuning doen, productie versie verwijderen en dan de beta weer installeren. Lijkt veel werk maar is binnen een paar minuutjes gedaan.

offtopic:
Zit jij in de 10.4 of 10.5 groep?

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 02-08-2019 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
robertwebbe schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:20:
[...]

Je kunt altijd de beta app even verwijderen, de productie versie installeren, Trueplay tuning doen, productie versie verwijderen en dan de beta weer installeren. Lijkt veel werk maar is binnen een paar minuutjes gedaan.

offtopic:
Zit jij in de 10.4 of 10.5 groep?
Hij heeft het over een beta van iOS, iOS 13 dus. Die downgrade je niet even "snel"

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
@DennusB @remmuz Inderdaad, my bad, slecht gelezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-06 13:55
Shiny Disco schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:52:
Weet iemand hoe je de boekenplank speaker volledig uitzet? Als ik de muziek afzet en de Sonos app afsluit , dan blijft er op de speaker een wit lampje branden. Is dit normaal? Gaat de speaker vanzelf in stand-by of blijft ie gewoon aan?
Het standby verbruik is trouwens 5 Watt, dus dat kan aardig aantikken als je je hele huis vol hangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:51
remmuz schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:24:
[...]

Het standby verbruik is trouwens 5 Watt, dus dat kan aardig aantikken als je je hele huis vol hangt...
Sonos One doet hetzelfde. Oplossing er zit hier een zigbee stekker van OSRAM tussen. Maar die van IKEA werken eventueel ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Nou, na ruim een dagje luisteren een korte review van m'n bookshelf speakers. Heb ze in stereo staan in m'n woonkamer (35m2), ongeveer 2 meter uit elkaar.
Ik ben positief verrast over de breedte van 't geluid. De kamer wordt verrassend goed gevuld op de meeste plekken. De bass is ook verrassend goed aanwezig met loudness aan. Bij sommige hiphop/R&B tracks vraag je je af of je niet stiekem een sub hebt staan.
Er zit behoorlijk wat detail in het geluid (vergeleken met dezelfde bron (Spotify) op m'n huidige hi-fi set).
Niet alles is even positief. Bij sommige muziek, met name moderne top40 muziek zit er, zeker rond het midden, wat harshness in 't geluid. Heel storend is het niet, en mogelijk gaat 't weg nadat de speakers wat verder ingespeeld zijn.

Al met al ben ik, zeker voor €200, uitermate tevreden over de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Laatst online: 20-06 14:03
@_Mystikal_, bedankt voor je review :)

Heb jij (of iemand anders hier) toevallig een idee of je er ook méér dan 2 aan elkaar kunt koppelen? Bijvoorbeeld als 4.0 of 4.1 set? Of heb je daar echt een Beam of iets dergelijks voor nodig?

En heb jij ze ook op de één of andere manier aan je TV-hoek gekoppeld zodat je er films en TV mee kunt afspelen ('t geluid natuurlijk)? Of heb je ook daar een Beam o.i.d. voor nodig?

Ik ben heel nieuwschierig naar de speakers, maar hoef geen aparte smart speaker voor alleen muziek. Een betaalbare surround-oplossing om mijn huidige Yamaha YSP-2200 te vervangen zou het mooist zijn :)

Heb trouwens afgelopen week zitten spelen met de ARC-functie van mijn Samsung UE46D6500 TV i.c.m. mijn huidige speaker, maar wat een drama is dat zeg… geluid komt hoe dan ook niet door de speaker, en bediening met de TV remote werkt ook maar gebrekkig. Als dat de standaard is voor veel ARC-oplossingen met bijvoorbeeld deze Symfonisk speakers i.c.m. Sonos, dan zou je dus specifiek op zoek moeten gaan naar een TV die wel goed met (e)ARC werkt. Knap lastig nog!

[ Voor 27% gewijzigd door Kapotlood op 03-08-2019 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Kapotlood schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 09:44:
@_Mystikal_, bedankt voor je review :)

Heb jij (of iemand anders hier) toevallig een idee of je er ook méér dan 2 aan elkaar kunt koppelen? Bijvoorbeeld als 4.0 of 4.1 set? Of heb je daar echt een Beam of iets dergelijks voor nodig?

En heb jij ze ook op de één of andere manier aan je TV-hoek gekoppeld zodat je er films en TV mee kunt afspelen ('t geluid natuurlijk)? Of heb je ook daar een Beam o.i.d. voor nodig?

Ik ben heel nieuwschierig naar de speakers, maar hoef geen aparte smart speaker voor alleen muziek. Een betaalbare surround-oplossing om mijn huidige Yamaha YSP-2200 te vervangen zou het mooist zijn :)

Heb trouwens afgelopen week zitten spelen met de ARC-functie van mijn Samsung UE46D6500 TV i.c.m. mijn huidige speaker, maar wat een drama is dat zeg… geluid komt hoe dan ook niet door de speaker, en bediening met de TV remote werkt ook maar gebrekkig. Als dat de standaard is voor veel ARC-oplossingen met bijvoorbeeld deze Symfonisk speakers i.c.m. Sonos, dan zou je dus specifiek op zoek moeten gaan naar een TV die wel goed met (e)ARC werkt. Knap lastig nog!
Je kan deze niet aan je tv hangen, daar heb je sowieso een Beam voor nodig (of een playbar /playbase, maar dan alleen maar optical audio).
De Symfonisk is eigenlijk gewoon een andere versie van de Play 1 of One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Laatst online: 20-06 14:03
Ah, dus die "1" of Symfonisk speakers kun je dus niet via wifi of bluetooth aan je TV "hangen". Ik had al zo'n vermoeden, maar het zou een mooie draadloze uitkomst zijn :)

Ik dacht even dat het bijvoorbeeld via de Sonos Amp wel zou werken, maar ook dat is dus geen oplossing met een 4.0/4.1 Symfonisk opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
_Mystikal_ schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:49:
[...]

Je kan deze niet aan je tv hangen, daar heb je sowieso een Beam voor nodig (of een playbar /playbase, maar dan alleen maar optical audio).
De Symfonisk is eigenlijk gewoon een andere versie van de Play 1 of One.
De lamp inderdaad ja , de boekenplank speaker niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

GertJan2012 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:21:
[...]

De lamp inderdaad ja , de boekenplank speaker niet.
Hmm, qua specs en mogelijkheden wel. Niet helemaal qua design inderdaad.
Kapotlood schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 11:05:
Ah, dus die "1" of Symfonisk speakers kun je dus niet via wifi of bluetooth aan je TV "hangen". Ik had al zo'n vermoeden, maar het zou een mooie draadloze uitkomst zijn :)

Ik dacht even dat het bijvoorbeeld via de Sonos Amp wel zou werken, maar ook dat is dus geen oplossing met een 4.0/4.1 Symfonisk opstelling?
Snel kijkend heeft de Amp volgens mij wel een hdmi arc poort, dus dat kan misschien wel. Maar die is wel €700. Dan ben je goedkoper uit met een Beam ;)

[ Voor 53% gewijzigd door _Mystikal_ op 03-08-2019 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:37
Symfonisk gekocht die met de lamp,en daarin een tradfri lamp gedaan. Kreeg de de ab niet gekoppeld, bolletje eruit gehaald en in een andere fitting (lamp) gedaan binnen no time gekoppeld. Misschien handig voor de gen die hier ook problemen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
_Mystikal_ schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:50:
[...]

Hmm, qua specs en mogelijkheden wel. Niet helemaal qua design inderdaad.
Van de lamp is het binnenwerk hetzelfde als de Sonos One, minus de microfoons en bijbehorende chips.

De boekenplank is van binnen wel degelijk anders en speciaal ontworpen. De lamp zit daarom ook veel dichter tegen de prijs van een 'echte' Sonos en de plank is goedkoper.

Zelf heb ik sinds gisteren de lamp: erg tevreden mee! Alleen de knopjes op het 'schoteltje' voelen wat goedkoop.

[ Voor 10% gewijzigd door Tralapo op 03-08-2019 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:09

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Ergens dit weekend is m'n Ikea Tradffri set-up flink in de war geraakt. Begon met één lamp die miste maar onder een nieuwe naam terug kwam.

Vanochtend was de hub off-line.. Na een reboot (2x) wel weer on-line maar nu waren er drie lampen verdwenen en onder een andere naam terug. Tevens ineens een extra afstandsbediening..

Opzich snel te fixen allemaal maar hass.io is nu in de war, schijnbaar onderliggende ID's die veranderd zijn.. Entiteiten renamen naar de juiste in hass.io werkte niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@DutchHammer Hier geen problemen. Ik heb maar vier stekker, 1 aan/uit schakelaar en bridge. Alles werkt (even afkloppen) tot nu toe heel stabiel binnen HomeKit en de Tradfri app. Echter wel een keer gehad dat de stekkers via Google Assistant niet meer wilde schakelen (via Siri wel). De oplossing was om de Tradfri app een keer op te starten. Kennelijk een of ander vaag hikje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-05 12:50
Ik heb een paar Ikea lampen en vooral 2 stopcontacten. Nu merk ik de laatste tijd dat die stopcontacten regelmatig out of sync geraken met Google Home. Als ik dan zeg zeg stopcontact uit, doet hij niks meer. Tenzij via de Ikea app. Iemand dat ook voor? Wat zou oorzaak kunnen zijn? Alleen herstart van Ikea hub helpt in zo'n geval trouwens. Commando om apparaten te syncrhoniseren doet het hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
stefanmechelen schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 18:54:
Ik heb een paar Ikea lampen en vooral 2 stopcontacten. Nu merk ik de laatste tijd dat die stopcontacten regelmatig out of sync geraken met Google Home. Als ik dan zeg zeg stopcontact uit, doet hij niks meer. Tenzij via de Ikea app. Iemand dat ook voor? Wat zou oorzaak kunnen zijn? Alleen herstart van Ikea hub helpt in zo'n geval trouwens. Commando om apparaten te syncrhoniseren doet het hem niet.
Zie mijn opmerking hierboven. Bij mij hielp het om een keer de Tradfri app op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmechelen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-05 12:50
meesje schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 19:00:
[...]

Zie mijn opmerking hierboven. Bij mij hielp het om een keer de Tradfri app op te starten.
Kan ik ook keer proberen, maar dat lost de oorzaak van het probleem niet op natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
stefanmechelen schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 19:03:
[...]

Kan ik ook keer proberen, maar dat lost de oorzaak van het probleem niet op natuurlijk.
Klopt. Ik beschouw het als een incident. Als dit wekelijks voor komt, vind ik het een ander verhaal.
Verder ben ik blij dat ik ook Apple HomeKit gebruik en daar binnen werkte alles gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 16:28
In mijn hal heb ik een aantal Tradfri GU10 spotjes (warm wit) en een Hue E27 peer white & Color. De Hue peer kan veel verder dimmen dan de Tradfri spotjes en ik vroeg me af of de Tradfri wit spectrum spotjes wellicht verder kunnen dimmen of dat ze net zo ver dimmen als de warm witte Tradfri spotjes?

En weet iemand of de warm witte Hue spotjes wel net zo ver kunnen dimmen als de white & color varianten van Hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 20:37
robertwebbe schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 13:45:

Maar.... er komt in augustus wel een echte Trådfri led-filament uit welke warm licht geeft:

[Afbeelding]
Het IKEA artikelnummer wordt 704.556.76. De link https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70455676/ werkt nog niet.
Al iets bekend wanneer ze verkrijgbaar zijn?

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@LamSchaap Ik ga het weer even navragen bij IKEA als ik er weer ben.

[ Voor 51% gewijzigd door robertwebbe op 05-08-2019 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Deze is wel nieuw? Vreemd modelletje als je het mij vraagt.

Afbeeldingslocatie: https://m2.ikea.com/PIAimages/0609094_PE684318_S5.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 15-06 20:15
In Heerlen hebben ze die al. Oerlelijk, hang je echt niet ‘zichtbaar’ in je leuke lamp.
Ik wacht wel op de filament lampen van Hue.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Barney
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-02 08:24
Zijn er meer mensen met de Symfonisk Bookshelf waarbij het geluid hapert/stopt om de zoveel tijd? Ik heb de speaker in de keuken staan, en de router staat in de woonkamer. Er zit een meter of 4 tussen, en 1 muur met een deur die altijd open staat. Als ik de speaker in de woonkamer zet doet hij het wel gewoon zonder stotteren. Mijn telefoon heeft gewoon 5 streepjes wifi in de keuken (maar dat zou nog kunnen liggen aan het 2.4 Ghz vs 5 Ghz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Serena schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:57:
[...]

In Heerlen hebben ze die al. Oerlelijk, hang je echt niet ‘zichtbaar’ in je leuke lamp.
Ik wacht wel op de filament lampen van Hue.
Nee vandaar dat ik zei dat ik het een vreemd modelletje vond. Zie niet echt in welke situaties deze een voordeel biedt t.o.v. de standaard met mat glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:11

iMars

Full time prutser

Foei lelijk man :r
Ik had Ikea al eens een suggestie gedaan om een mooie fillamentlamp uit te brengen:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D-_MWxnWsAI7bgk.jpg:small

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
@R_Barney Ja, hier ook af en toe, maar mijn Symfonisk Bookshelf staat in m'n veranda, op ruim 15meter van het (outdoor) accesspoint, dus ik verwacht dat het daardoor komt. Zal het in de gaten houden, maar lijkt erop dat de antenne niet heel sterk/groot is.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

R_Barney schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 08:26:
Zijn er meer mensen met de Symfonisk Bookshelf waarbij het geluid hapert/stopt om de zoveel tijd? Ik heb de speaker in de keuken staan, en de router staat in de woonkamer. Er zit een meter of 4 tussen, en 1 muur met een deur die altijd open staat. Als ik de speaker in de woonkamer zet doet hij het wel gewoon zonder stotteren. Mijn telefoon heeft gewoon 5 streepjes wifi in de keuken (maar dat zou nog kunnen liggen aan het 2.4 Ghz vs 5 Ghz).
Last van neigbouring Access points?
Hoe is de drukte op de 2,4 GHz band in je omgeving, ander kanaal al geprobeerd?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Barney
GerkeP schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:16:
[...]

Last van neigbouring Access points?
Hoe is de drukte op de 2,4 GHz band in je omgeving, ander kanaal al geprobeerd?
Ja al geprobeerd met meerdere kanalen idd, lijkt niet te helpen. Helemaal vreemd is dat mijn slimme weegschaal die in het verlengde van de Symfonisk staat, op nog weer eens 4 meter met een muur er tussen, geen last heeft van een zwak signaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
robertwebbe schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 13:45:

Maar.... er komt in augustus wel een echte Trådfri led-filament uit welke warm licht geeft:

[Afbeelding]
Het IKEA artikelnummer wordt 704.556.76. De link https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70455676/ werkt nog niet.
Als je dat artikelnummer nu zoekt op Google krijg je twee PDF'jes van de IKEA site waaruit zou blijken dat ze zelfs maar €9,99 gaan kosten. Lekker prijsje!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Pt8sGpe.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

R_Barney schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:23:
[...]

Ja al geprobeerd met meerdere kanalen idd, lijkt niet te helpen. Helemaal vreemd is dat mijn slimme weegschaal die in het verlengde van de Symfonisk staat, op nog weer eens 4 meter met een muur er tussen, geen last heeft van een zwak signaal.
En die weegschaal werkt ook op de 2.4 GHz?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Barney
GerkeP schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:58:
[...]

En die weegschaal werkt ook op de 2.4 GHz?
Hmm goeie, ik heb het opgezocht en die gaat ook op de 2.4 frequentie. Dus dan zou het aan de Symfonisk moeten liggen. Dit weekend maar eens naar de Ikea dan maar om hem te wisselen. Thanks voor de inzichten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 23:11

iMars

Full time prutser

Tralapo schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:25:
[...]

Als je dat artikelnummer nu zoekt op Google krijg je twee PDF'jes van de IKEA site waaruit zou blijken dat ze zelfs maar €9,99 gaan kosten. Lekker prijsje!

[Afbeelding]
Kijk dat is tenminste een mooi lampje die je ergens in het zicht zou plaatsen. Ben benieuwd!
Zie het artikelnummer ook in dit PDF-je van Ikea staan

[ Voor 14% gewijzigd door iMars op 07-08-2019 10:15 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:49
Iemand een idee hoe je een software update kan forceren?

De reden van mijn vraag: Ik had in mijn slaapkamer een tijd geleden 1 GU10 lampje gekoppeld via een dimmer. Moest er nog 2 toevoegen, maar daar kwam alsmaar niet van. Nu wilde ik dat toch eens gaan doen, maar de dimmer was ondertussen allang kapot. Gelukkig had ik nog een oude dimmer in een doosje liggen...Dus ik verwijder de gekoppelde GU10, reset dat met de (niet heel duidelijke) 6-keer-uit-en-aan-techniek, en dacht met een schone lei te beginnen.

Maar ik krijg de lampjes met geen mogelijkheid gekoppeld. Heb de nieuwe dimmer gekoppeld aan mijn hub, en de app zegt "alle software is up to date", en er staat bij mijn dimmer versie 1.1.1.1.etc, en bij de rest 1.2.etc. De GU10 spots vervolgens aan mijn dimmer koppelen lukt niet, en ik dacht dat misschien aan de verouderde software zou kunnen liggen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robertwebbe
[...]

[Afbeelding]
Als je naar de link kijkt zie je dat dit .be linkjes zijn. Dat zou dan de eerste keer zijn dat IKEA België een artikel goedkoper aanbiedt dan in Nederland.

Ik zag overigens net dat de FYRTUR en KADRILJ rolgordijnen nu op de website staan.

NL prijzen Kadrilj (lichtdoorlatend):
60 breed x 195 lang = € 99,95
80 breed x 195 lang = € 109,00
100 breed x 195 lang = € 119,00
120 breed x 195 lang = € 129,00
140 breed x 195 lang = € 139,00

NL prijzen Fyrtur (verduisterend):
60 breed x 195 lang = € 119,00
80 breed x 195 lang = € 129,00
100 breed x 195 lang = € 139,00
120 breed x 195 lang = € 149,00
140 breed x 195 lang = € 159,00

Voorradig in de vestigingen in de 3e of 4e week van augustus 2019.

[ Voor 5% gewijzigd door robertwebbe op 07-08-2019 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 16:28
Heeft iemand al deze lamp icm een Hue bridge geprobeerd?

Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/nl/nl/images/products/tradfri-led-lamp-e-lumen__0609094_PE684318_S4.JPG

In mijn situatie lijkt deze lamp een eigen leven te leiden; Gaat vanzelf aan als 'ie uit staat (op de felste stand) maar gaat indien gedimd ook uit zichzelf naar de felste stand. Na onderbreken van de stroom en dan weer stroom er op gaat de lamp niet naar de laatst ingestelde stand maar wederom naar de felste stand....

Deze lamp wil mogelijk dus niet samenwerken met de Hue bridge?

Ik heb meerdere andere Tradfri lampen (18x GU10 warm wit en 2x E27 warm wit) die allen zonder problemen werken icm mijn Hue bridge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
Schweino schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:55:
Heeft iemand al deze lamp icm een Hue bridge geprobeerd?

[Afbeelding]

In mijn situatie lijkt deze lamp een eigen leven te leiden; Gaat vanzelf aan als 'ie uit staat (op de felste stand) maar gaat indien gedimd ook uit zichzelf naar de felste stand. Na onderbreken van de stroom en dan weer stroom er op gaat de lamp niet naar de laatst ingestelde stand maar wederom naar de felste stand....

Deze lamp wil mogelijk dus niet samenwerken met de Hue bridge?

Ik heb meerdere andere Tradfri lampen (18x GU10 warm wit en 2x E27 warm wit) die allen zonder problemen werken icm mijn Hue bridge.
Lijkt er op dat jou lamp steeds crashed en opnieuw opstart, wanneer deze uit of in een lage dim level staat, zou zomaar een hardware/software ding kunnen zijn, die niets met de Hue bridge te maken heeft!

Ik zou hem bij Ikea omruilen voor een andere, en kijken of het dan wel goed werkt, zo niet dan moeten we weer wachten dat Ikea het in de software fixed, heb zo'n vermoeden dat er ergens een memory leak zit in de code.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxthegreat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-04 14:41
Iemand hier een idee hoe ik op deze uitvoering van de motion sensor de duur van de licht timer (1, 5, 10 min voordat het licht weer uitgaat) kan instellen?

Het staat nergens in de handleiding en online vind ik alleen maar stappen om dit te doen op de achterkant van een ouder model, die nog een speciaal draaiknopje hiervoor had.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qpyjWVI.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0tUeEy6.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Onyxthegreat op 08-08-2019 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Onyxthegreat schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:47:
Iemand hier een idee hoe ik op deze uitvoering van de motion sensor de duur van de licht timer (1, 5, 10 min voordat het licht weer uitgaat) kan instellen?

Het staat nergens in de handleiding en online vind ik alleen maar stappen om dit te doen op de achterkant van een ouder model, die nog een speciaal draaiknopje hiervoor had.
Dat is bij dit model niet meer in te stellen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

@Onyxthegreat Bij de productomschrijving wordt ook genoemd:
Het licht gaat na 3 minuten automatisch uit.

[ Voor 5% gewijzigd door JBS op 08-08-2019 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxthegreat
  • Laatst online: 16-04 14:41
SPX420 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:21:
[...]

Dat is bij dit model niet meer in te stellen helaas.
Ah, damn. Jammer dat ze zo'n functionaliteit eruit halen! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfchild
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-06 12:48
robertwebbe schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:34:
[...]

Als je naar de link kijkt zie je dat dit .be linkjes zijn. Dat zou dan de eerste keer zijn dat IKEA België een artikel goedkoper aanbiedt dan in Nederland.

Ik zag overigens net dat de FYRTUR en KADRILJ rolgordijnen nu op de website staan.

hopelijk komen er ook nog breedere modellen , zou er een van 180 nodig hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:03
Blaffeh schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 14:14:
Zou er bij die Floalt panelen al het nieuwe type afstandsbediening zitten? Iemand die recent zo'n ding heeft gekocht?
Ik weet niet of mijn antwoord nog relevant is voor je, maar afgelopen zaterdag heb ik er één gekocht en daar zat deze afstandsbediening bij.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:30
Ik heb inmiddels een floalt paneel gekocht. Ze waren afgeprijsd vanwege de komst van de meer waterbestendige versie. Scheelde een tientje op de grootste variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:00
Blaffeh schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 14:14:
Zou er bij die Floalt panelen al het nieuwe type afstandsbediening zitten? Iemand die recent zo'n ding heeft gekocht?
Hoe ziet het nieuwe type afstandsbediening eruit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Laatst online: 15:30
Voor zover ik weet geen uiterlijke veranderingen, er zou gebruik worden gemaakt van een nieuw type schakelaar onder de buttons, en hij is geschikt gemaakt voor gebruik in vochtige ruimtes. Verwacht dan een extra stukje pakking binnenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Sa1 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:30:
Heb al een poos een aantal IKEA lampen die ik via mn homey aanstuur. Wegens een aantal issues wil ik overstappen op de 'verbindingshub', ook wel een gateway genoemd.

Nu krijg ik dit echter niet voor elkaar. Aldus het boekje moet je hem aansluiten en de app starten. Dit doe ik, maar dan vindt hij hem niet. Na het handmatig IP adres ingeven (die krijgt hij namelijk wel) moet ik de QR code scannen, maar daarna weer de melding dat hij hem niet kan vinden.

Ik heb voor de WiFi een unifi systeem. Hier heb ik verschillende zaken over gevonden. Zo moet het blokkeren van LAN -> WAN broadcast uit staan en de Enhanced ICMPv3 uit staan. Beide heb ik uitgezet op m'n SSID maar blijft het niet doen.

Heb nu een nieuwe SSID gemaakt, helemaal default, geen opties aan. Nog steeds niet werken.

Op het apparaat staat alleen het lampje van 'AAN' aan. De twee andere lampjes, internet en netwerk, blijven uit. Hij krijgt gewoon een IP die ik ook kan pingen.

Wat kan er aan de hand zijn?

Edit: uiteindelijk een los vlan gemaakt, hier werkt het wel in. K ga ff verderzoeken in m'n LAN
Ik had precies hetzelfde probleem, een Tradfri gateway die niet wilde koppelen in een Ubiquiti Unifi omgeving. Ik heb althans een Unifi Security Gateway 3P, een TP-Link TL-SG1016PE managed switch en een aantal UniFi AP-AC-Lite accesspoints. Het geheel wordt beheert via een Cloud Key v1 op een andere locatie.

Bij mij bleef ook alleen de power led aan, hij kreeg wel een intern IP adres via DHCP toegewezen maar toch onvindbaar en de LAN led op de hub bleef uit. Via Google ook al van alles probeert maar het is me duidelijk dat de Tradfri gateway moeite heeft met een managed switch. Ik dacht juist dat alles in hetzelfde VLAN moest staan zodat de apparatuur kon communiceren. Maar jouw laatste regel, Tradfri hub in aparte VLAN heb ik toch geprobeerd. Ik heb de Tradfri in VLAN ID 2 gezet en warempel, na een restart gingen de 2 andere ledjes om de beurt knipperen. Echter kon ik nog steeds niet verbinden. De oplossing was de accesspoints ook op VLAN 2 te zetten. Vanaf dat moment was de hub vindbaar in de app en kon ik ermee aan de slag. Daarnaast heb ik de poorten ook nog member gemaakt van VLAN ID 1 zodat andere meuk ook blijft werken (screenshot). Blijkbaar kan de Tradfri hub niet op VLAN ID 1 werken.

[ Voor 10% gewijzigd door robertwebbe op 09-08-2019 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-06 08:47
Ja ik had hier ook last van. Krijg het idee dat die Symfonisk niet zo veel buffert en dus bij minste of geringste packet loss gaat skippen.
Mijn oplossing was om hem gewoon bekabeld aan te sluiten. Sindsdien geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:55
Blaffeh schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:35:
Voor zover ik weet geen uiterlijke veranderingen, er zou gebruik worden gemaakt van een nieuw type schakelaar onder de buttons, en hij is geschikt gemaakt voor gebruik in vochtige ruimtes. Verwacht dan een extra stukje pakking binnenin.
Het is nog gekker.
Vijf verschillende medewerkers bij Ikea (Amersfoort) beweren bij hoog en bij laag dat er GEEN verschil zit tussen de oude en nieuwe serie Tradfri afstandsbediening.
Dit terwijl de nieuwe toch echt IP44 moet zijn. (geschikt voor in een badkamer).
De nieuwe afstandsbediening heeft ook een nieuw artikelnummer gekregen.
Dat zal niet zomaar gedaan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertJan2012
HoppyF schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 23:08:
[...]

Het is nog gekker.
Vijf verschillende medewerkers bij Ikea (Amersfoort) beweren bij hoog en bij laag dat er GEEN verschil zit tussen de oude en nieuwe serie Tradfri afstandsbediening.
Dit terwijl de nieuwe toch echt IP44 moet zijn. (geschikt voor in een badkamer).
De nieuwe afstandsbediening heeft ook een nieuw artikelnummer gekregen.
Dat zal niet zomaar gedaan zijn.
Misschien kun je ze de volgende keer in Amersfoort dit filmpje laten zien : YouTube: Difference between new and old IKEA TRÅDFRI remote.
De nieuwe heeft dus wel degelijk IP44

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
Het was mij ook al opgevallen dat veel Ikea medewerkers niet zo heel veel details kennen van de Trådfri producten. Maar hey, wij zitten lekker te tweakeren specifiek over deze producten terwijl het voor hen een paar producten van de duizend(en) andere producten die ze ook verkopen. Volgens mij is geen enkele Ikea medewerker die met deze productgroep werkt een Tweaker. Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
robertwebbe schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 01:37:
Het was mij ook al opgevallen dat veel Ikea medewerkers niet zo heel veel details kennen van de Trådfri producten. Maar hey, wij zitten lekker te tweakeren specifiek over deze producten terwijl het voor hen een paar producten van de duizend(en) andere producten die ze ook verkopen. Volgens mij is geen enkele Ikea medewerker die met deze productgroep werkt een Tweaker. Of wel?
Kan best zijn dat ze niet alle details kennen maar laat ze dan geen onzin verkopen.
Meerdere medewerkers beweerden namelijk dat de twee Tradfri afstandsbedieningen echt gelijk waren.
Ik ga deze ook voor de badkamer gebruiken samen met de Leptiter spots vandaar dat de IP44 wel relevant is.
Dat zouden de medewerkers wel moeten weten zodat ze de juiste combinatie kunnen adviseren.
Hele discussies bij de klantenservice voeren is onnodig en ook irritant.
Medewerkers boos, klant ook boos gewoon omdat je een “oude” afstandsbediening wilt retourneren en een nieuw model wilt.
Eerder hadden ze aan mijn vrouw de oude namelijk verkocht. Nog wel te begrijpen omdat de nieuwe toen nog niet op voorraad was maar wel al in de catalogus stond.
Dat was een paar weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
robertwebbe schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 01:37:
Ik weet ook niet precies hoe men het personeel indeelt binnen een winkel, het is wel eens opgevallen dat een medewerker die je een keer heeft geholpen bij de kasten, ineens bij de afdeling keukens stond. Maar kan mij voorstellen dat als je interesse in de Tradfri / elektra zit je daar graag staat. Bovendien zou ik mij als verkoper juist in de producten willen verdiepen en dus juist hier op deze fora rondneuzen zodat je alle beschikbare informatie weet. Kan mij voorstellen dat je je dan ook best wel tov collega’s kunt onderscheiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-06 13:22
GertJan2012 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 11:52:
[...]

Ik weet ook niet precies hoe men het personeel indeelt binnen een winkel, het is wel eens opgevallen dat een medewerker die je een keer heeft geholpen bij de kasten, ineens bij de afdeling keukens stond. Maar kan mij voorstellen dat als je interesse in de Tradfri / elektra zit je daar graag staat. Bovendien zou ik mij als verkoper juist in de producten willen verdiepen en dus juist hier op deze fora rondneuzen zodat je alle beschikbare informatie weet. Kan mij voorstellen dat je je dan ook best wel tov collega’s kunt onderscheiden.
Veel medewerkers zijn niet meer dan vakkenvullers en vullen de voorraad in de winkel aan en weten (vaak) aan klanten uit te leggen waar de product staan. De kennis die ze hebben is gaat vaak niet verder dan de buitenkant van de producten. Als het product in zich electronica heeft komt men meestal niet verder dan waar de knop en de stekker zit. Verder lezen ze net als de klanten gewoon wat op het kaartje staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Laatst online: 01-06 20:37
[...]

[Afbeelding]
Zusje was vandaag bij de Ikea. Komt 19 augustus. Nog eventjes wachten.

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Hatman schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 14:35:
[...]

Veel medewerkers zijn niet meer dan vakkenvullers en vullen de voorraad in de winkel aan en weten (vaak) aan klanten uit te leggen waar de product staan. De kennis die ze hebben is gaat vaak niet verder dan de buitenkant van de producten. Als het product in zich electronica heeft komt men meestal niet verder dan waar de knop en de stekker zit. Verder lezen ze net als de klanten gewoon wat op het kaartje staat.
Inderdaad, niet erg voor veel vragen.
De meeste mensen willen alleen maar weten waar iets ligt.

Echter, er zouden binnen Ikea ook product specialisten moeten rondlopen die in staat zijn “moeilijke” vragen te beantwoorden zoals: “heeft deze afstandsbediening IP44 of wat is het verschil tussen de oude en nieuwe afstandsbediening?”.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
GertJan2012 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 11:52:
[...]

Uit ervaring weet ik dat eigenlijk alleen op de keukenafdeling een vaste bezetting is met mensen die goed weten hoe met name die ontwerptool werkt en mensen kunnen adviseren.

De overige afdelingen zijn veel algemener en als personeel heb je vaak niet echt een vaste plek. Er bestaat grofweg alleen verschil tussen de vulploeg (06:00-10:00), algemene winkeldienst, restaurantdienst, customer service en kassa+karren opruimen buiten. Mensen vallen vaak alleen in één van die categorieën en wisselen tussen alle taken/afdelingen die daar binnen vallen.

Overigens was er bij de introductie van Symfonisk wel een mannetje met een Sonos + IKEA shirt aan die alleen maar daar rondliep en vragen beantwoorde en bijvoorbeeld ook kon vertellen hoe de lamp intern gelijk was aan de Sonos One. Dat zal wel tijdelijk zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Tralapo op 11-08-2019 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
fagao schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:13:
Ja ik had hier ook last van. Krijg het idee dat die Symfonisk niet zo veel buffert en dus bij minste of geringste packet loss gaat skippen.
Mijn oplossing was om hem gewoon bekabeld aan te sluiten. Sindsdien geen problemen meer gehad.
Hier hetzelfde. Soms kapt hij er gewoon helemaal mee. De mijne staat op ~2-3 meter van mijn AP, en de NUC die een halve meter verder staat speelt probleemloos 1080p af over de WiFi. Dus aan het bereik zal het niet liggen. Vermoedelijk nog wat kinderziektes, die hopelijk met een firmware update opgelost zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
Tralapo schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 16:03:
[...]

Uit ervaring weet ik dat eigenlijk alleen op de keukenafdeling een vaste bezetting is met mensen die goed weten hoe met name die ontwerptool werkt en mensen kunnen adviseren.

De overige afdelingen zijn veel algemener en als personeel heb je vaak niet echt een vaste plek. Er bestaat grofweg alleen verschil tussen de vulploeg (06:00-10:00), algemene winkeldienst, restaurantdienst, customer service en kassa+karren opruimen buiten. Mensen vallen vaak alleen in één van die categorieën en wisselen tussen alle taken/afdelingen die daar binnen vallen.

Overigens was er bij de introductie van Symfonisk wel een mannetje met een Sonos + IKEA shirt aan die alleen maar daar rondliep en vragen beantwoorde en bijvoorbeeld ook kon vertellen hoe de lamp intern gelijk was aan de Sonos One. Dat zal wel tijdelijk zijn.
Thanks voor de opheldering ! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
  • Laatst online: 20-06 10:33
Hoi allemaal,

Ik zit met een probleem, ik heb tradfri thuis inclusief de hub.
Nu heb ik 2 kamers die ik bedien met 1 afatandsbediening. Nu heb ik nog een aparte afstandbediening en lamp gekocht.

Ik krijg alleen op geen enkele manier de afstandbediening goed aan mn app gekoppeld. Op dit moment na meerdere resets doet hij vrij weinig. Ik heb de batterij er volledig uit gehad. Opnieuw aangezet. Het Rode lampje aan de voorkant blijft lang branden en / of knipperen maar wanneer ik hem dan wil koppelen weigert de afstandbediening. De nieuwe lamp is wel te koppelen aan de bestaande afstandbediening. Maar ik wilde deze juist gescheiden van elkaar. En juist alleen via de telefoon vind ik niet praktisch.

Hebben jullie toevallig ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertJan2012
Pctje91 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:21:
Hoi allemaal,

Ik zit met een probleem, ik heb tradfri thuis inclusief de hub.
Nu heb ik 2 kamers die ik bedien met 1 afatandsbediening. Nu heb ik nog een aparte afstandbediening en lamp gekocht.

Ik krijg alleen op geen enkele manier de afstandbediening goed aan mn app gekoppeld. Op dit moment na meerdere resets doet hij vrij weinig. Ik heb de batterij er volledig uit gehad. Opnieuw aangezet. Het Rode lampje aan de voorkant blijft lang branden en / of knipperen maar wanneer ik hem dan wil koppelen weigert de afstandbediening. De nieuwe lamp is wel te koppelen aan de bestaande afstandbediening. Maar ik wilde deze juist gescheiden van elkaar. En juist alleen via de telefoon vind ik niet praktisch.

Hebben jullie toevallig ideeën?
Klinkt alsof de batterij niet helemaal lekker ie ( rood knipperend lampje kan daar een teken van zijn )
Probeer even de batterij te vervangen, de hub even te herstarten en anders denk ik dat je hem even bij Ikea moet omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
  • Laatst online: 02-06 16:44
Mogelijk kunnen jullie mij helpen in deze, mogelijk al langsgekomen, maar ik kan er zo snel niks over vinden:

Ik heb 5 IKEA lampen en 1 afstandsbediening. Nu zou ik graag 2 lampen enkel via de app willen kunnen aansturen en de andere 3 lampen via de app en de afstandsbediening. Nu heb ik redelijk wat geprobeerd, maar hij verliest op één of andere manier de verbinding met bepaalde lampen in de app.

Terwijl de verbinding van deze lampen niet per sé via de afstandsbedieningen verlopen, want zonder batterij in de afstandsbediening functioneert de app nog steeds.

Iemand een trucje hoe ik dit het beste kan oplossen? Het liefst heb ik wel alle vijf de lampen gewoon in één kamer in de app als dat mogelijk is.

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
Chrisz schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:17:
Mogelijk kunnen jullie mij helpen in deze, mogelijk al langsgekomen, maar ik kan er zo snel niks over vinden:

Ik heb 5 IKEA lampen en 1 afstandsbediening. Nu zou ik graag 2 lampen enkel via de app willen kunnen aansturen en de andere 3 lampen via de app en de afstandsbediening. Nu heb ik redelijk wat geprobeerd, maar hij verliest op één of andere manier de verbinding met bepaalde lampen in de app.

Terwijl de verbinding van deze lampen niet per sé via de afstandsbedieningen verlopen, want zonder batterij in de afstandsbediening functioneert de app nog steeds.

Iemand een trucje hoe ik dit het beste kan oplossen? Het liefst heb ik wel alle vijf de lampen gewoon in één kamer in de app als dat mogelijk is.
Naar mijn idee zou het volgende moeten werken. Maak in de Tradfri app 2 kamers aan. Eentje waar je de 3 lampen plaatst , en de afstandsbediening , en vervolgens een kamer waar je de 2 overige lampen in zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
  • Laatst online: 02-06 16:44
GertJan2012 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:40:
[...]

Naar mijn idee zou het volgende moeten werken. Maak in de Tradfri app 2 kamers aan. Eentje waar je de 3 lampen plaatst , en de afstandsbediening , en vervolgens een kamer waar je de 2 overige lampen in zet.
Oké, ik ga eens kijken of dit lukt. Dank

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 18:02

Sebazzz

3dp

Ik wordt nu een beetje chagrijnig :(

Dit is al de tweede keer dat ik in relatief korte tijd (maanden) de batterijen van mijn afstandsbediening heb moeten vervangen. Ik heb gewoon een relatief simpele Tradfri op afstand bediende schakelaar en daarbij zit een simpele aan/uit afstandbediening.

In tegenstelling tot de gelinkte post in de TS haal ik de schakelaar niet uit het stopcontact.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sebazzz schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 07:35:
Dit is al de tweede keer dat ik in relatief korte tijd (maanden) de batterijen van mijn afstandsbediening heb moeten vervangen. Ik heb gewoon een relatief simpele Tradfri op afstand bediende schakelaar en daarbij zit een simpele aan/uit afstandbediening.
Ik ervaar hetzelfde, had verwacht dat zo'n batterij minstens een jaar mee zou kunnen.
Hier is het ook met een paar maandjes afgelopen met een batterij.

Hopelijk kunnen ze dat ooit met een software-update fixen.

[ Voor 5% gewijzigd door Chickendorp op 14-08-2019 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Zou dat met een hub beter gaan?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 12:49
Ik zag dat Ikea de nieuwe bewegingssensor heeft uitgebracht en ik was benieuwd of deze versie ook beter reageert dan het vorige model. Op dit moment heb ik het oude model maar die reageert echt bar en bar slecht bij mij op bewegingen. De niewuwe bewegingssensor heeft ook een grotere sensor zag ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:35
Chrisz schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:49:
Oké, ik ga eens kijken of dit lukt. Dank
Als dit het niet oplost is misschien dit aan de hand (had ik ook). Als de afstandsbediening op één of andere manier niet (meer) aan de gateway is gekoppeld dan is het effect dat de lampen niet meer gezien worden door de app wanneer je ze aan de afstandsbediening koppelt. De oplossing is dan om eerst de afstandsbediening opnieuw aan de gateway te koppelen en daarna de lampen (eerst aan de gateway en dan aan de ab).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik denk dat mijn afstandsbediening stuk is. Volgens de handleiding is koppelen tien of meer seconden de resetknop indrukken en dan moet de contactdoos reageren (aan/uit 2x) maar er gebeurt niets.

edit: De afstandsbediening reageert op een reset (5x indrukken). De stekkerdoos doet niets maar ik ben de bon kwijt :(

[ Voor 23% gewijzigd door Sebazzz op 14-08-2019 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21:27
Sebazzz schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:22:
Ik denk dat mijn afstandsbediening stuk is. Volgens de handleiding is koppelen tien of meer seconden de resetknop indrukken en dan moet de contactdoos reageren (aan/uit 2x) maar er gebeurt niets.

edit: De afstandsbediening reageert op een reset (5x indrukken). De stekkerdoos doet niets maar ik ben de bon kwijt :(
Als je family member bent en je kaart hebt laten scannen kunnen ze je bon in het systeem opzoeken. Als je geen kaart hebt of je hebt hem niet laten scannen heb je wel een uitdaging.

• Chickendorp
  • Niet online
wvanommen schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 21:04:
[...]

Als je family member bent en je kaart hebt laten scannen kunnen ze je bon in het systeem opzoeken. Als je geen kaart hebt of je hebt hem niet laten scannen heb je wel een uitdaging.
Als je de datum en het bedrag weet, kunnen ze je ook opzoeken in het systeem.

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:18
Sebazzz schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:22:

Gewoon naar IKEA gaan, ik had ook geen bon meer van een kapotte tradrfi lamp en ik kreeg een tegoedbon ipv geld. Aangezien ik toch een nieuwe wilde geen probleem

[ Voor 4% gewijzigd door kepler op 15-08-2019 08:23 ]

• meesje
Chickendorp schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:10:
[...]

Als je de datum en het bedrag weet, kunnen ze je ook opzoeken in het systeem.
Naast datum moet je ook weten in welke vestiging gekocht.
Ze zijn bij Ikea wel heel erg soepel. In mijn geval wist ik de vestiging niet meer. Toch kon ik twee producten (wel vier jaar oud, maar courant en in plastic) nog retourneren. Ik kreeg een tegoedbon. Dat vond ik natuurlijk wel best, kon ik goed gebruiken voor Trådfri.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
robertwebbe schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:34:
[...]

Jammer, de grootste maten zijn niet voldoende voor de slaapkamerramen in mijn nieuwbouwhuis, zijn er plannen voor grotere maten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pctje91
  • Laatst online: 20-06 10:33
GertJan2012 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 06:59:
[...]

Klinkt alsof de batterij niet helemaal lekker ie ( rood knipperend lampje kan daar een teken van zijn )
Probeer even de batterij te vervangen, de hub even te herstarten en anders denk ik dat je hem even bij Ikea moet omruilen.
Was inderdaad de batterij. Top!

Ik had ook nog de klantenservice via Facebook een berichtje gestuurd, met praktisch gezien hetzelfde bericht.
Krijg eerst de vraag of ik wel een hub heb en dat ik 2 afstandsbedieningen tegelijk met elkaar kan koppelen. Werd niets gezegd over een lege batterij... :F

• robertwebbe
@shoombak Ik vermoed zo dat IKEA eerst start met de meest verkochte maten om te zien hoe goed het product loopt. Als het een groot succes is, dan zullen er ongetwijfeld meer varianten komen in maat en kleur. Dat zal dan op zijn snelst pas een jaar later zijn.

• rick85
  • Laatst online: 09-06 01:28
Iemand toevallig een linkje naar een handige Harry die een standaard rolgordijn van Ikea smart heeft gemaakt?

DrZzs op Youtube heeft iets gefrabiceerd van verduisterend stof maar uiteindelijk is de WAF érg laag.
Link: YouTube: DIY Smart Shades for Home Automation

Ik zoek dus een mooie oplossing om een standaard rolgordijn smart te maken voor een lagere prijs dan de FYRTUR / KADRILJ.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 22:36
sommige vestigingen hebben/hadden zojuist de tradfri rolgordijnen op voorraad :)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
rick85 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:02:
Ik zoek dus een mooie oplossing om een standaard rolgordijn smart te maken voor een lagere prijs dan de FYRTUR / KADRILJ.
Ik denk dat vooral de lagere prijs echt een uitdaging gaat zijn, omgerekend kost het systeem zo'n +/- 100 euro per rolgordijn. Voordat geld ga je maar weinig (standalone) dingen vinden.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
edit: sorry, ging over rolgordijn, dat was dit niet...:
YouTube: Motorize and Automate your Blinds for $10! (WiFi)

[ Voor 70% gewijzigd door Jelte op 15-08-2019 13:17 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

paQ schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:56:
sommige vestigingen hebben/hadden zojuist de tradfri rolgordijnen op voorraad :)
Welke? Ik zoek 140cm breed, maar geen vestiging kunnen vinden die ze heeft..
Lijkt dat die maat pas na 27 augustus komt. Naja, er zit nu iig schot in de zaak.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-08-2019 13:34 ]

• paQ
  • Laatst online: 22:36
CyBeRSPiN schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:32:
[...]

Welke? Ik zoek 140cm breed, maar geen vestiging kunnen vinden die ze heeft..
Lijkt dat die maat pas na 27 augustus komt. Naja, er zit nu iig schot in de zaak.
Amsterdam had vanochtend volgens de website best eea op voorraad

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Chickendorp
  • Niet online
Ik begreep van een medewerker van Ikea, dat de maten in Duitsland leidend zijn voor de breedtes die ze maken/verkopen. En laten ze in Duitsland nou juist veel huizen met kleine ramen hebben in tegenstelling tot de doorzon-woningen in Nederland. Dus áls ze al komen, dan kan het nog wel even duren voordat de bredere rolgordijnen er zijn.
Pagina: 1 ... 64 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)