Vandaag de eerste Tradfri produkten in gebruik genomen: drie stekkers (2 losse en 1 set met aan/uit knop). Vorige week had ik al goedkoop een Tradfri bridge op de kop getikt. Deze heb ik vandaag in de meterkast geplaatst: modem/router, Hue bridge en Tradfri bridge voor de zekerheid niet dicht bij elkaar geplaatst.
Als eerste de aan/uit knop toegevoegd aan de bridge. Daarna één voor één de stekkers mbv de aan/uit knop. Dit verliep allemaal probleemloos. Natuurlijk er al regelmatig over gelezen, maar tov Hue is het wel knullig dat je een schakelaar nodig hebt om lampen/stekkers toe te voegen. Maar ja, dat is nu eenmaal zo en was bekend. De prijs is er natuurlijk ook naar.
De bridge heb ik toegevoegd aan HomeKit en de stekkers verschenen ook gelijk.
De stekkers zijn in principe best groot, maar wat een verademing dat bij een 2WCD (boven elkaar) de andere opening nog helemaal vrij blijft. Daar heeft Ikea goed over nagedacht. Echt top!
Mijn eerste ervaring met Tradfri is zeer positief. Ik heb nog wel twee vragen mbt de aan/uit schakelaar. De stekkers waren heel snel voorzien van nieuwe firmware, echter de update van de aan/uit schakelaar loopt nu al een paar uur. Ik heb 'm al een keer ontkoppeld van de bridge en opnieuw toegevoegd, en ook de batterij er uit gehaald, maar beide heeft niet geholpen. Hebben jullie nog advies? @
Serena Ik had gelezen dat jij recentelijk een dergelijke probleem hebt ervaren. Hoe heb jij het uiteindelijk opgelost?
Aangezien ik gebruik maak van HomeKit verwacht ik deze schakelaar trouwens niet actief te gaan gebruiken. Ik vraag me wel af hoe ik deze nu aan een Tradfri stekker kan koppelen? Voor het toevoegen van de stekkers heb ik 'm gebruikt, maar hoe kan er voor zorgen dat een bepaalde stekker of stekkers aan gaan middels deze knop? Wellicht zie ik het over het hoofd, maar ik kan daarover niks terug vinden in de Tradfri app.