Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
hpmkruit schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:09:
[...]

Wat bij mij de betrouwbaarheid en stabiliteit geholpen heeft is het wifi verkeer te beperken tot 1 kanaal, zodat het zigbee netwerk meer ruimte heeft. Ik ervaar hierdoor minder storingen al heeft de app bij mij nog steeds een enkele keer per week een probleen om de hub te vinden. Restart van de hub lost dit dan op.
Hier zie je op Figuur 1 dat Zigee kanalen 15, 20, 25 en 26 geen storing zouden moeten ondervinden van WiFi. Bij Hue kan je het kanaal gewoon veranderen, in de Tradfri app nog steeds niet bij mijn weten... :(

[ Voor 12% gewijzigd door Slonzo op 18-08-2022 21:18 ]

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:10

Chrisjuh_15

Facta non verba

Pffff, ben al mijn lampen (17 stuks) kwijt in de app.. Gisteren moest ik de app ineens opnieuw koppelen aan de hub, ging die daarna vrolijk het koppelingsproces beginnen en kan ik alles opnieuw gaan koppelen... Vrij irritant dit.. 😕

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-11 12:20
Chrisjuh_15 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:14:
Pffff, ben al mijn lampen (17 stuks) kwijt in de app.. Gisteren moest ik de app ineens opnieuw koppelen aan de hub, ging die daarna vrolijk het koppelingsproces beginnen en kan ik alles opnieuw gaan koppelen... Vrij irritant dit.. 😕
Die ervaring heb ik dus ook. Het lijkt er op dat dit hele gebeuren nog in de kinderschoenen staat helaas. Hopelijk wordt het ooit volwassen en stabiel.

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

RoJan schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:04:
[...]

Die ervaring heb ik dus ook. Het lijkt er op dat dit hele gebeuren nog in de kinderschoenen staat helaas. Hopelijk wordt het ooit volwassen en stabiel.
Precies dat inderdaad. Heb er in de afgelopen anderhalf jaar nog 0,0 last van gehad, maar ben nu gelijk goed de sjaak. Gelukkig is het nog zomerstop in de Eredivisie en is er geen formule 1 dit weekend dus heb ik weer wat te doen deze zondag :+

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:28
Chrisjuh_15 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:14:
Ik zou eerst nog even proberen je hub opnieuw op te starten en even opnieuw te verbinden :D (of heb je dat al geprobeerd?)

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-11 23:06
robertwebbe schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 17:57:
nieuws: Ikea komt met Home Smart-verlichting met Zigbee Light Link 3.0-onders...

Nieuw is verder de toevoeging van een rgb-lamp met kleine E14-fitting. Dit is de eerste Ikea-lamp met kleine fitting die naast drie wittinten ook kleur kan weergeven. Van sommige slimmeverlichtingsproducten gaat de prijs dalen tegenover het huidige aanbod.

Ikea bevestigt de aanpassingen aan Tweakers zonder nog details over bijvoorbeeld prijzen te kunnen geven. Ook bevestigt het bedrijf de komst van de Home Smart-merknaam nog niet, maar deze is al bij de Android-app voor Ikea Home Smart en op de Duitse Trådfri-site te zien.
Zie de volgende Reddit post.

E14 kleur licht al in de Ikea winkel.

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

kepler schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:39:
[...]

Ik zou eerst nog even proberen je hub opnieuw op te starten en even opnieuw te verbinden :D (of heb je dat al geprobeerd?)
Dat heb ik helaas al geprobeerd, hielp niets. Ook Google Home kon niets meer met de lampen dus het hele installatieriedeltje begint weer van voorafaan. ;(

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:28
Chrisjuh_15 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:36:
[...]

Dat heb ik helaas al geprobeerd, hielp niets. Ook Google Home kon niets meer met de lampen dus het hele installatieriedeltje begint weer van voorafaan. ;(
Balen... Ik heb wel eens gehad dat Google Home niet meer werkte, maar een reboot loste dat gelukkig op

• bramboris
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Hoi,

Vandaag de mooie lampen bij de IKEA gehaald. Installeren ging soepel alleen in de app heb ik twee verschillende icoontjes voor precies dezelfde lampen (GU10 met instelbare warmte).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MAI3xjzm.jpg

Ook in Home Assistant laat hij twee totaal verschillende lampen zien.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MzSHCIs.png

Iemand een idee hoe dit komt? Hij werkt overigens wel gewoon normaal (dimmen, warmte veranderen etc.).

Edit: Geen idee wat er nou precies is misgegaan maar na nog wat extra prutsen/resetten van de lichten en opnieuw toevoegen zijn de icoontjes in de app nu weer hetzelfde. Ook in Home Assistant laat hij netjes twee dezelfde zien.

[ Voor 19% gewijzigd door bramboris op 05-07-2019 18:00 . Reden: Update van situatie ]

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
bramboris schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:33:
Hoi,

Vandaag de mooie lampen bij de IKEA gehaald. Installeren ging soepel alleen in de app heb ik twee verschillende icoontjes voor precies dezelfde lampen (GU10 met instelbare warmte).
[Afbeelding]

Ook in Home Assistant laat hij twee totaal verschillende lampen zien.
[Afbeelding]

Iemand een idee hoe dit komt? Hij werkt overigens wel gewoon normaal (dimmen, warmte veranderen etc.).

Edit: Geen idee wat er nou precies is misgegaan maar na nog wat extra prutsen/resetten van de lichten en opnieuw toevoegen zijn de icoontjes in de app nu weer hetzelfde. Ook in Home Assistant laat hij netjes twee dezelfde zien.
Op het eerste gezicht zie ik dat beiden lampen nog op verschillende firmware zaten, kan zijn dat ze nu beiden geupdate zijn en daardoor nu overeenkomt.

Believe. Imagine. Create.

• bramboris
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Troetelbeer schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:28:
[...]

Op het eerste gezicht zie ik dat beiden lampen nog op verschillende firmware zaten, kan zijn dat ze nu beiden geupdate zijn en daardoor nu overeenkomt.
Zou kunnen, in de IKEA app werdt wel aangegeven dat de lampen op de laatste versie zaten. Alleen de remote had een pending update.

[ Voor 0% gewijzigd door bramboris op 05-07-2019 19:03 . Reden: a word ]

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Voor de GU10 wit spectrum zie ik dat er nieuwere firmware is. Voor de GU10 warm wit lijkt er geen nieuwere firmware te zijn dan 1.2.214. Klopt dat?

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Nou, vandaag heb ik dus ook maar een nieuwe tradfri witspectrum gehaald. Wat blijkt? Ze passen niet meer in de nymane, terwijl de voorgangers er wel prima in gingen...

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-11 21:55
Hoi Tweakers, ik heb een hele simpele vraag maar ik krijg het zelf niet voor elkaar:

Ik heb vanmiddag een slim stopcontact met daarbij een bijbehorende draadloze aan en uitschakelaar gekocht. Het stopcontact gebruik ik in de woonkamer om een bepaald type lamp toch slim te maken , het aansluiten van het stopcontact is goed gegaan en hij werkt vlekkeloos met zowel de Smart Home app en de HomeKit app. Nu raad je het al: ik wil de draadloze aan/uitschakelaar ook aansluiten op mijn systeem maar dat blijkt lastiger te zijn dan het is blijkbaar. Ik heb de achterkant open geschroefd , batterij geplaatst en vervolgens de schakelaar koppelen alleen lukt dat laatste niet. Hij verschijnt niet in de app, hij brand ook geen rood lampje en ik krijg m niet gekoppeld met het stopcontact.

Wat doe ik fout??

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:30

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Hij viel me zonet zomaar ineens op: de LEPTITER staat op de Ikea website.
Dit is een inbouwspot die te besturen is met Tradfri afstandsbedieningen en de hub.

IP44, wittinten, 9 Watt.

___

Nog even iets verder gekeken en er staat nu ook een "filament" Tradfri lamp op de site, je kunt hem vinden als je zoekt naar "806 lumen". Ook deze is 9 Watt.

[ Voor 30% gewijzigd door aawe mwan op 06-07-2019 09:34 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• Opadikkiedik
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 03-08-2024
Goedendag,
Zijn er meer die last hebben naar de laatste update dat tijden van aan of uit schakelen niet meer kloppen bv 21:15 dan gaat de lamp aan om 20:15 heel vreemd alles gereset en op nieuw gekoppeld maakt niets uit gaat alleen fout bij tradfri verder bij geen enkelen app. Schakel ik ze bv bij HomeKit geen probleem. Gaat dus om de tijdschakelaars in de app.

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:21
aawe mwan schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 09:31:
[...]
Nog even iets verder gekeken en er staat nu ook een "filament" Tradfri lamp op de site, je kunt hem vinden als je zoekt naar "806 lumen". Ook deze is 9 Watt.
Deze verwijst naar https://m2.ikea.com/nl/nl...spectrum-helder-30408470/ maar deze pagina is nog niet beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48211273197_1fbe6bd96a_z.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door robertwebbe op 06-07-2019 11:59 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Mobiele weergave doet die niet idd.
Desktop wel: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30408470/

Moet zeggen, mooi is anders.. De te verwachten lampen van Hue zien er beter uit.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Symfonisk is blijkbaar al (gelimiteerd) beschikbaar in Polen

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-11 00:03
Wilde hem ook al posten. Maar blijft lelijk. Ik wacht op Hue.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-11 22:16
H
Quad schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 11:57:
[...]

Mobiele weergave doet die niet idd.
Desktop wel: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30408470/

Moet zeggen, mooi is anders.. De te verwachten lampen van Hue zien er beter uit.
Ja en de lampen van Hue schijnen niet veel duurder te worden, vanaf €19,95!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:31
Hoe komt het dat de prijzen van Tradfri soms enorm per land verschillen?
De tradfri stekker kost in NL 9,99 euro en in FR 7,99 euro. De tradfri stekker met aan/uit knop in NL 19,99 euro, in DU 14,99 euro en in FR 12,99 euro. Natuurlijk verschilt de btw per land, maar om 7 euro verschil tussen FR en NL voor de stekker met aan/uit?
Waarom betalen wij eigenlijk 10 euro voor de aan/uit knop? Ook in de US betalen ze maar 5 dollar meer. In BE ook maar 5 euro meer voor de set incl. aan/uit knop.
Terwijl de bridge in BE 39,99 euro is, in DE 29,99 euro en in NL 32,99 euro.

• Serena
Mijn OCD ontploft. Kan iemand de naam Trådfri svp goed schrijven in de titel? Dus met hoofdletter en bolletje op de a?

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:30

aawe mwan

Wat ook leuk is:

meesje schreef op zondag 7 juli 2019 @ 13:20:
Hoe komt het dat de prijzen van Tradfri soms enorm per land verschillen?
Bij massaproducten die je in een winkel koopt, zijn de kosten van de grondstoffen maar voor een klein deel van invloed op de winkelprijs. Een multinational heeft dus veel ruimte om voor elke markt afzonderlijk te spelen met de prijs, om zo de winst te maximaliseren (soms kan je bijvoorbeeld met een iets lagere prijs veel meer verkopen).

Andere fabrikanten verstoppen dit voor de consument, door bijvoorbeeld meerdere merknamen te verzinnen. Ikea is hier juist heel open over, daarom valt het jou op. Een bekend voorbeeld is het Lack tafeltje dat tweakers wereldwijd als "Lackrack" gebruiken: de prijs daarvan loopt (omgerekend naar euro's) uiteen van 3.90 in Denemarken via bijvoorbeeld 4.95 in China, 4.99 in Nederland, 5.99 in Belgie en 7.24 in Noorwegen, tot 10.38 in Rusland.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:07
Serena schreef op zondag 7 juli 2019 @ 15:30:
Mijn OCD ontploft. Kan iemand de naam Trådfri svp goed schrijven in de titel? Dus met hoofdletter en bolletje op de a?
Hoezo, je schrijft toch trãtfrịē?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:19

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Serena
renzo4000 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 16:26:
[...]

Hoezo, je schrijft toch trãtfrịē?
8)7

• meesje
Ik ben nog geen Ikea Trådfri expert, maar ik zie dat er online wat nieuwe Tradfri producten worden getoond (tenminste er staat 'nieuw' bij).
https://www.ikea.com/nl/n...uery=tradfri&pageNumber=0

O.a. een nieuwe set met gateway, wat nieuwe lampen en een nieuwe bewegingssensor. Gezien het recente bericht, ga ik er vanuit dat deze produkten Zigbee 3.0 ondersteunen.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 08-07-2019 11:31 ]

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:24
meesje schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:29:
Ik ben nog geen Ikea Trådfri expert, maar ik zie dat er online wat nieuwe Tradfri producten worden getoond (tenminste er staat 'nieuw' bij).
https://www.ikea.com/nl/n...uery=tradfri&pageNumber=0

O.a. een nieuwe set met gateway, wat nieuwe lampen en een nieuwe bewegingssensor. Gezien het recente bericht, ga ik er vanuit dat deze produkten Zigbee 3.0 ondersteunen.
Nieuwe bewegingssensor is met €13 goed geprijsd imo: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70429913/
Ook de inbouwspot ziet er interessant uit: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50353513/

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:57

Arjan A

Cenosillicafoob

Jochemd13 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:03:
[...]

Nieuwe bewegingssensor is met €13 goed geprijsd imo: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70429913/
Ook de inbouwspot ziet er interessant uit: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50353513/
Is die echt 8cm diep? Dat vind ik best for voor een inbouwspot... 8)7

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

(jarig!)
meesje schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:29:

Ik hoop dat het inderdaad zo werkt. Als ik de gebruiksaanwijzing lees moet je ze direct pairen met de lamp die je wil sturen. Dus je kan ze niet via een hub andere dingen laten doen.
Dat is een flinke beperking van gewone 'zigbee'

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 08-07-2019 14:27 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 25-11 23:55
Arjan A schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:16:
[...]

Ik heb in mijn keuken “ouderwetse” inbouw spotjes, die kan in never nooit niet voor deze vervangen, deze zijn veel te hoog

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Arjan A schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:16:
[...]

GertJan2012 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:24:
[...]

Ik heb in mijn keuken “ouderwetse” inbouw spotjes, die kan in never nooit niet voor deze vervangen, deze zijn veel te hoog
En dan nog de diameter van het te boren gat..
Voor de gemiddelde inbouwspot hangt die rond de 70-76mm volgens mij.
Bij deze is het 100-110mm, is nooit fatsoenlijk recht te krijgen.
Hier hadden ze toch een paar maanden eerder mee moeten komen, had ik er zo 10 gekocht voor de zolderkamer :+

Als ik nu zo eens naar de nieuwe Tradfri producten kijk zie ik toch weer wat opmerkelijke designkeuzes.
Bijvoorbeeld de nieuwe GU10 spot, die er aan de buitenkant veer zilverkleurig uit ziet, maar wel 6 euro duurder is.

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticTiger op 08-07-2019 14:35 ]

• GertJan2012
Stiekem toch wel hoge verwachtingen van deze speaker. Erg benieuwd hoe hij het doet tov de Sonos one / play 1

• meesje
GertJan2012 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:42:
[...]

Stiekem toch wel hoge verwachtingen van deze speaker. Erg benieuwd hoe hij het doet tov de Sonos one / play 1
Ik ben ook erg benieuwd. Op pocket lint wel een preview gelezen waarin aangegeven wordt dat ie een stuk minder presteert dan de One. De Symfonisk lamp zit wel op zelfde niveau.
We zullen het straks wel zien. De prijs is er ook wel naar. Twee stuks kosten nog steeds minder dan (adviesprijs) Sonos One. Ik denk dat een stereo opstelling wel weer beter presteert. Wellicht een leuke vervangen van mijn huidige stereo receiver en staande luidsprekers. Zo vaak (en al helemaal niet op vol volume) gebruik ik deze niet.

https://www.pocket-lint.c...helf-wi-fi-speaker-review
https://www.pocket-lint.c...table-lamp-speaker-review

[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 08-07-2019 15:05 ]

• GertJan2012
meesje schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:04:
[...]

Ik ben ook erg benieuwd. Op pocket lint wel een preview gelezen waarin aangegeven wordt dat ie een stuk minder presteert dan de One. De Symfonisk lamp zit wel op zelfde niveau.
We zullen het straks wel zien. De prijs is er ook wel naar. Twee stuks kosten nog steeds minder dan (adviesprijs) Sonos One. Ik denk dat een stereo opstelling wel weer beter presteert. Wellicht een leuke vervangen van mijn huidige stereo receiver en staande luidsprekers. Zo vaak (en al helemaal niet op vol volume) gebruik ik deze niet.

https://www.pocket-lint.c...helf-wi-fi-speaker-review
https://www.pocket-lint.c...table-lamp-speaker-review
Het is inderdaad een beetje welke verwachting je er van hebt, als je een goede audio setup wil hebben, dan kun je dit denk ik beter overslaan. Maar wil je gewoon een goed leuk klinkende speaker die je in je Sonos / AirPlay omgeving wil opnemen , dan is dit denk ik erg leuk. Deze prijs zorgt er wel voor dat ik denk, leuk als extra in de keuken.

• meesje
GertJan2012 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 15:11:
[...]

Het is inderdaad een beetje welke verwachting je er van hebt, als je een goede audio setup wil hebben, dan kun je dit denk ik beter overslaan. Maar wil je gewoon een goed leuk klinkende speaker die je in je Sonos / AirPlay omgeving wil opnemen , dan is dit denk ik erg leuk. Deze prijs zorgt er wel voor dat ik denk, leuk als extra in de keuken.
Ik heb inderdaad een goede audio setup, maar voor mijn gebruik eigenlijk zwaar overkill. Destijds in een geluidsstudio goed beluisterd, maar thuis staat het volume toch vrij zacht en wordt er vrij beperkt muziek geluisterd.
Slim hoeft van mij niet (zoals One), daar gebruik ik wel een losse Google Home voor. Verder vind ik Airplay 2 wel interessant. Als ze tzt goed verkrijgbaar zijn, koop ik er twee en ga ze even uitproberen. Indien ze echt niet bevallen, gaan ze weer terug.

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:39
ArcticTiger schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:30:

Als ik nu zo eens naar de nieuwe Tradfri producten kijk zie ik toch weer wat opmerkelijke designkeuzes.
Bijvoorbeeld de nieuwe GU10 spot, die er aan de buitenkant veer zilverkleurig uit ziet, maar wel 6 euro duurder is.
Die was toch altijd al 12,95? Ben je niet in de war met de GU10 met vaste kleurtemperatuur?

• GertJan2012
Net ook even op de Ikea site gekeken naar de nieuwe producten, moet eerlijk zeggen dat er niet overzichtelijker op geworden is.
Tevens vreemd dat ze bij een aantal producten "nieuw" neerzetten, terwijl die er toch al vanaf het begin zijn ( bijvoorbeeld de afstandsbediening : https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30443124/

Wat is nu bijvoorbeeld het verschil tussen de 2 bewegingssensoren ? Is dat puur de IP44 rating van de goedkopere ? ( die zou je dan toch op de duurdere verwachten ? )

De duurdere :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zsY5aoDKN31PveFh38WV3TKV/full.png

De goedkopere:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LMFCTJ0O32DFdV2P4ZRj4R1j/full.png

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

JBS schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:10:
Voor de GU10 wit spectrum zie ik dat er nieuwere firmware is. Voor de GU10 warm wit lijkt er geen nieuwere firmware te zijn dan 1.2.214. Klopt dat?
Beetje onder gesneeuwd, zou iemand een blik in de Tradfri app willen werpen op de nieuwste firmware voor de warmwitte GU10?

• GertJan2012
JBS schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:50:
[...]
Beetje onder gesneeuwd, zou iemand een blik in de Tradfri app willen werpen op de nieuwste firmware voor de warmwitte GU10?
Hier heb ik op alle GU 10 lampen 1.2.214 :-)

• robertwebbe
GertJan2012 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:21:
[…]
Wat is nu bijvoorbeeld het verschil tussen de 2 bewegingssensoren ? Is dat puur de IP44 rating van de goedkopere ? ( die zou je dan toch op de duurdere verwachten )
De nieuwe versie is inderdaad IP44 maar volgens mij ook ZigBee 3.0 gecertificeerd. En als bonus zelfs goedkoper dan duurder. Zodra ze beschikbaar zijn ga ik er eentje halen. Als die bevalt en netjes in HomeAssistant rapporteert dan haal ik er nog een paar. Voor die prijs is het nog eens leuk om je huis slimmer te maken.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat gebruiken mensen hier het meest? Tradfri op een Hue bridge, direct via Zigbee of toch het liefst via de Tradfri bridge? Ik heb er 4 aan m'n Hue bridge hangen, maar die reageren soms opeens niet meer...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• GertJan2012
robertwebbe schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:21:
[...]

De nieuwe versie is inderdaad IP44 maar volgens mij ook ZigBee 3.0 gecertificeerd. En als bonus zelfs goedkoper dan duurder. Zodra ze beschikbaar zijn ga ik er eentje halen. Als die bevalt en netjes in HomeAssistant rapporteert dan haal ik er nog een paar. Voor die prijs is het nog eens leuk om je huis slimmer te maken.
Duidelijk ! Ik gebruik zelf Zigbee2mqtt, dus een bewegingssensor is dan nog iets goedkoper dan deze.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:06

iMars

Full time prutser

Wel toevallig, ik had in december 2017 al aan Ikea gevraagd of ze niet een smart Lunnom konden maken door onderstaand mockup naar ze te sturen en daar werd positief op gereageerd (zegt natuurlijk nog niks)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D-_MWxnWsAI7bgk.jpg:small

Nu zie ik dat ze een filament lamp toegevoegd hebben aan de familie, leuk, maar niet echt de mooie uitstraling van de Lunnom ;) ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

• Exact
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-10 09:21
Net ook even op de Ikea site gekeken naar de nieuwe producten, moet eerlijk zeggen dat er niet overzichtelijker op geworden is.
Tevens vreemd dat ze bij een aantal producten "nieuw" neerzetten, terwijl die er toch al vanaf het begin zijn ( bijvoorbeeld de afstandsbediening : https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30443124/

Wat is nu bijvoorbeeld het verschil tussen de 2 bewegingssensoren ? Is dat puur de IP44 rating van de goedkopere ? ( die zou je dan toch op de duurdere verwachten ? )

De duurdere :
[Afbeelding]

De goedkopere:
[Afbeelding]
Er zijn wel kleine wijzigingen in het nieuwe model.

Er is een dag/nacht stand
Kan worden ingesteld op een dag- of nachtstand.
...
De lichtbronnen die zijn gekoppeld aan de bewegingsdetector kunnen eenvoudig worden ingesteld op 30% of 100% lichtsterkte.
Het instellen van tijd is niet meer mogelijk. In de handleiding wordt ook niets vermeld over het instellen van een tijd..
Het licht gaat na 3 minuten automatisch uit.

• meesje
Vandaag de eerste Tradfri produkten in gebruik genomen: drie stekkers (2 losse en 1 set met aan/uit knop). Vorige week had ik al goedkoop een Tradfri bridge op de kop getikt. Deze heb ik vandaag in de meterkast geplaatst: modem/router, Hue bridge en Tradfri bridge voor de zekerheid niet dicht bij elkaar geplaatst.

Als eerste de aan/uit knop toegevoegd aan de bridge. Daarna één voor één de stekkers mbv de aan/uit knop. Dit verliep allemaal probleemloos. Natuurlijk er al regelmatig over gelezen, maar tov Hue is het wel knullig dat je een schakelaar nodig hebt om lampen/stekkers toe te voegen. Maar ja, dat is nu eenmaal zo en was bekend. De prijs is er natuurlijk ook naar. ;)

De bridge heb ik toegevoegd aan HomeKit en de stekkers verschenen ook gelijk.

De stekkers zijn in principe best groot, maar wat een verademing dat bij een 2WCD (boven elkaar) de andere opening nog helemaal vrij blijft. Daar heeft Ikea goed over nagedacht. Echt top!

Mijn eerste ervaring met Tradfri is zeer positief. Ik heb nog wel twee vragen mbt de aan/uit schakelaar. De stekkers waren heel snel voorzien van nieuwe firmware, echter de update van de aan/uit schakelaar loopt nu al een paar uur. Ik heb 'm al een keer ontkoppeld van de bridge en opnieuw toegevoegd, en ook de batterij er uit gehaald, maar beide heeft niet geholpen. Hebben jullie nog advies? @Serena Ik had gelezen dat jij recentelijk een dergelijke probleem hebt ervaren. Hoe heb jij het uiteindelijk opgelost?

Aangezien ik gebruik maak van HomeKit verwacht ik deze schakelaar trouwens niet actief te gaan gebruiken. Ik vraag me wel af hoe ik deze nu aan een Tradfri stekker kan koppelen? Voor het toevoegen van de stekkers heb ik 'm gebruikt, maar hoe kan er voor zorgen dat een bepaalde stekker of stekkers aan gaan middels deze knop? Wellicht zie ik het over het hoofd, maar ik kan daarover niks terug vinden in de Tradfri app.

• GertJan2012
meesje schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:18:
Vandaag de eerste Tradfri produkten in gebruik genomen: drie stekkers (2 losse en 1 set met aan/uit knop). Vorige week had ik al goedkoop een Tradfri bridge op de kop getikt. Deze heb ik vandaag in de meterkast geplaatst: modem/router, Hue bridge en Tradfri bridge voor de zekerheid niet dicht bij elkaar geplaatst.

Als eerste de aan/uit knop toegevoegd aan de bridge. Daarna één voor één de stekkers mbv de aan/uit knop. Dit verliep allemaal probleemloos. Natuurlijk er al regelmatig over gelezen, maar tov Hue is het wel knullig dat je een schakelaar nodig hebt om lampen/stekkers toe te voegen. Maar ja, dat is nu eenmaal zo en was bekend. De prijs is er natuurlijk ook naar. ;)

De bridge heb ik toegevoegd aan HomeKit en de stekkers verschenen ook gelijk.

De stekkers zijn in principe best groot, maar wat een verademing dat bij een 2WCD (boven elkaar) de andere opening nog helemaal vrij blijft. Daar heeft Ikea goed over nagedacht. Echt top!

Mijn eerste ervaring met Tradfri is zeer positief. Ik heb nog wel twee vragen mbt de aan/uit schakelaar. De stekkers waren heel snel voorzien van nieuwe firmware, echter de update van de aan/uit schakelaar loopt nu al een paar uur. Ik heb 'm al een keer ontkoppeld van de bridge en opnieuw toegevoegd, en ook de batterij er uit gehaald, maar beide heeft niet geholpen. Hebben jullie nog advies? @Serena Ik had gelezen dat jij recentelijk een dergelijke probleem hebt ervaren. Hoe heb jij het uiteindelijk opgelost?

Aangezien ik gebruik maak van HomeKit verwacht ik deze schakelaar trouwens niet actief te gaan gebruiken. Ik vraag me wel af hoe ik deze nu aan een Tradfri stekker kan koppelen? Voor het toevoegen van de stekkers heb ik 'm gebruikt, maar hoe kan er voor zorgen dat een bepaalde stekker of stekkers aan gaan middels deze knop? Wellicht zie ik het over het hoofd, maar ik kan daarover niks terug vinden in de Tradfri app.
Je kunt in de app verschillende kamers ( ik had ze liever groepen genoemd )aanmaken. Als je de stekker en de afstandsbediening in dezelfde “kamer” plaatst dan kan je de items met de afstandsbediening bedienen.

Wat betreft de firmware update , hier was het een kwestie van heel lang wachten en kwam uiteindelijk alles goed. De oplossing van @Serena kan inderdaad ook werken.

• meesje
GertJan2012 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:23:
[...]

Je kunt in de app verschillende kamers ( ik had ze liever groepen genoemd )aanmaken. Als je de stekker en de afstandsbediening in dezelfde “kamer” plaatst dan kan je de items met de afstandsbediening bedienen.

Wat betreft de firmware update , hier was het een kwestie van heel lang wachten en kwam uiteindelijk alles goed. De oplossing van @Serena kan inderdaad ook werken.
Zo hee, is dat zo simpel? Ik voel me echt 8)7 .
Misschien heb ik er over heen gelezen, maar de oplossing van Serena kan ik niet terug vinden. Wel de probleemmelding.

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Ik wil wel, maar ik kan niet :P

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

(jarig!)
DennusB schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:26:
Wat gebruiken mensen hier het meest? Tradfri op een Hue bridge, direct via Zigbee of toch het liefst via de Tradfri bridge? Ik heb er 4 aan m'n Hue bridge hangen, maar die reageren soms opeens niet meer...
Tradfri plus Hue plus Osram plus Kaku op een ics-2000 hub. Met die laatste kan echt alles

• meesje
Ik word wel een beetje kriegel van het niet (snel) bijwerken van de aan/uit firmware. Zelfs als ik de batterij er uit haal, toont de app dat ie aan het bijwerken is. Op reddit een tip voorbij zien komen om even de batterij er uit te halen, er weer in te doen en de aan/uit schakelaar dicht bij de gateway te leggen. En dan lekker gaan slapen... Bij diegene was de volgende ochtend de firmware bijgewerkt. Nou, we zullen het wel zien.

• GertJan2012
meesje schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:32:
[...]

Zo hee, is dat zo simpel? Ik voel me echt 8)7 .
Misschien heb ik er over heen gelezen, maar de oplossing van Serena kan ik niet terug vinden. Wel de probleemmelding.
Haha geen probleem, we zijn hier om elkaar te helpen toch?
Ik had het idee dat het verwijderen van de batterij het probleem wel kon verhelpen....?
Maar nogmaals, bij mij ging het uiteindelijk vanzelf goed. En tijdens de update kon ik de apparaten wel gewoon gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door GertJan2012 op 09-07-2019 21:28 ]

• Serena
GertJan2012 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:28:
[...]

Haha geen probleem, we zijn hier om elkaar te helpen toch?
Ik had het idee dat het verwijderen van de batterij het probleem wel kon verhelpen....?
Maar nogmaals, bij mij ging het uiteindelijk vanzelf goed. En tijdens de update kon ik de apparaten wel gewoon gebruiken.
Ik weet serieus niet meer wat ik gedaan heb. Ding even verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Laten liggen en ineens was de update er? Ik weet het niet meer! Laatste tijd zo veel geïnstalleerd.

• meesje
Serena schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 04:49:
[...]

Ik weet serieus niet meer wat ik gedaan heb. Ding even verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Laten liggen en ineens was de update er? Ik weet het niet meer! Laatste tijd zo veel geïnstalleerd.
Onderstaande was dus (in mijn geval) de oplossing. Even wennen dat Ikea spul. ;)
meesje schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:22:
Op reddit een tip voorbij zien komen om even de batterij er uit te halen, er weer in te doen en de aan/uit schakelaar dicht bij de gateway te leggen. En dan lekker gaan slapen... Bij diegene was de volgende ochtend de firmware bijgewerkt.

• Serena
meesje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 07:30:
[...]

Onderstaande was dus (in mijn geval) de oplossing. Even wennen dat Ikea spul. ;)

[...]
Ik heb die schakelaar wel naast de schuur gehangen, da's wel makkelijk.
Maar was heel blij verrast over de snelheid van de stekkers. Reageren binnen de seconde.

• meesje
Serena schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:05:
[...]
Maar was heel blij verrast over de snelheid van de stekkers. Reageren binnen de seconde.
Ik heb ze nog geen dag, maar tot nu toe zeer tevreden over deze stekkers. Ze zijn inderdaad erg snel en ook erg gunstig in een 2WCD.

Het enige dat me opvalt, is dat bij het uitdoen twee van de drie stekkers iets anders klinken. Eentje (die uit de set met aan/uit knop) maakt eigenlijk hetzelfde geluid bij aan en bij uit doen (echt een tik geluid, bij zowel aan als uit). Echter de ander twee klinken het uit doen als een soort gong/galm. Heb jij dit ook?

• Serena
meesje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:26:
[...]

Ik heb ze nog geen dag, maar tot nu toe zeer tevreden over deze stekkers. Ze zijn inderdaad erg snel en ook erg gunstig in een 2WCD.

Het enige dat me opvalt, is dat bij het uitdoen twee van de drie stekkers iets anders klinken. Eentje (die uit de set met aan/uit knop) maakt eigenlijk hetzelfde geluid bij aan en bij uit doen (echt een tik geluid, bij zowel aan als uit). Echter de ander twee klinken het uit doen als een soort gong/galm. Heb jij dit ook?
Uuuh???? Geen idee...

• meesje
Dat kan ik me goed voorstellen. Valt ook in de categorie 'waar maak je je druk om'. ;)
Het viel me alleen op. Gelukkig hebben we twee jaar garantie.

Ik heb nu twee stekkers in de woonkamer en eentje buiten in een stopcontact (voor de tuinverlichting) geplaatst. Deze stekker is wel redelijk beschut tegen regen. Qua temperatuur zullen we komende winter wel zien. Koogeek en Eve hadden ook de winter overleefd. ;)

Volgend project wordt om een Trådfri stekker te gebruiken voor het aansturen van de TL (LED) verlichting in de garage. Deze staat 9/10 meter van de woning. Eerst kijken of het Zigbee bereik voldoende is. Daarna de kabel naar de verlichting onderbreken met een Trådfri stekker. Dat gaat denk ik wel lukken, het bereik is de grootste uitdaging. Gelukkig een stekker in de tuin welke het Zigbee bereik verlengt.
Het lijkt me mooi om tegen Google te zeggen "zet de lamp in de garage aan" en dan door de tuin naar de garage te lopen en bij terugkomt via Google weer uit te laten zetten.

• Serena
meesje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:44:
[...]

Dat kan ik me goed voorstellen. Valt ook in de categorie 'waar maak je je druk om'. ;)
Het viel me alleen op. Gelukkig hebben we twee jaar garantie.

Ik heb nu twee stekkers in de woonkamer en eentje buiten in een stopcontact (voor de tuinverlichting) geplaatst. Deze stekker is wel redelijk beschut tegen regen. Qua temperatuur zullen we komende winter wel zien. Koogeek en Eve hadden ook de winter overleefd. ;)

Volgend project wordt om een Trådfri stekker te gebruiken voor het aansturen van de TL (LED) verlichting in de garage. Deze staat 9/10 meter van de woning. Eerst kijken of het Zigbee bereik voldoende is. Daarna de kabel naar de verlichting onderbreken met een Trådfri stekker. Dat gaat denk ik wel lukken, het bereik is de grootste uitdaging. Gelukkig een stekker in de tuin welke het Zigbee bereik verlengt.
Het lijkt me mooi om tegen Google te zeggen "zet de lamp in de garage aan" en dan door de tuin naar de garage te lopen en bij terugkomt via Google weer uit te laten zetten.
Ik heb zo'n signaalversterker onder de overkapping gehangen. Lampen achter in de garage doen het prima nu (Met stekker). Versterker is meteen een usb-lader, dus ideaal om bij de loungeset de telefoon op te laden.

• meesje
Serena schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:46:
[...]

Ik heb zo'n signaalversterker onder de overkapping gehangen. Lampen achter in de garage doen het prima nu (Met stekker). Versterker is meteen een usb-lader, dus ideaal om bij de loungeset de telefoon op te laden.
Neeee, moet ik weer naar de Ikea.... Is niet echt mijn winkel. ;)
Maar inderdaad als het bereik niet voldoende is, koop ik zo’n versterker. Goed idee.

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:09
meesje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:16:
[...]

Maar inderdaad als het bereik niet voldoende is, koop ik zo’n versterker. Goed idee.
Of je hangt nog ergens zo'n draadloze plug-in stopcontact, die kosten hetzelfde als de repeater en repeaten dus ook gewoon. Meer voor minder!

Overigens, over je garageproject: vergeet je ook niet gewoon een schakelaar in de garage te hangen :+ het is namelijk heel vervelend om uit de garage te moeten gaan als je de TL-lamp vergeten bent aan te zetten. Of misschien wel via de bewegingssensor?

• meesje
Eerste test is positief. Even met een verlengsnoer de stekker op de juiste plaats gehouden. Ik kon de stekker gewoon aan/uit zetten. Verdorie zeg, had ik gisteren maar gelijk een extra stekker meegenomen. Misschien morgen even snel halen. Ik weet nu waar ze liggen. Wellicht heel snel in/uit.
En bij de Gamma een contra stekker en stekker kopen. Dat laatste heb ik volgens mij nog wel.

@xFeverr Goede tip! Ik kan het wel leuk vinden om via Google de lampen te bedienen, maar mijn vrouw moet daar denk ik langer aan wennen. Heb ik gelijk een functie voor de aan/uit schakelaar. Plaat ik deze in de garage.

Waardeloos trouwens dat de volgorde van de kamers in de Ikea app niet worden gesynchroniseerd tussen verschillende devices. De naam van de kamers overigens wel. Of doe ik iets verkeerd?

[ Voor 35% gewijzigd door meesje op 10-07-2019 11:07 ]

• meesje
Ze luisteren naar je. ;)

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een tratfriet-set gekoppeld met HomeKit AppleTV als hub. Ik wil deze graag uitbreiden met een lichtsensor. Heb een vrij donker appartement waar het midden op de dag vrij donker kan zijn in de gang of woonkamer bv. als het bewolkt is.
Doel is dus lichtsensor die kijkt hoe licht/donker het is en dan (bepaalde) lampen/scenario aanzet/uitzet.

Wat is de beste manier om dit te bereiken? Ikea heeft geen lichtsensor voor zover ik weet, maar andere aanbieders wel.

/edit
Zou ik bijvoorbeeld deze (pricewatch: Fibaro Motion Sensor (HomeKit)) kunnen kopen en verbinden met AppleTV HomeKit?

[ Voor 20% gewijzigd door stok op 10-07-2019 11:56 ]

• Serena
Jeej!!! _/-\o_

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:22
stok schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:40:
Ik heb een tratfriet-set gekoppeld met HomeKit AppleTV als hub. Ik wil deze graag uitbreiden met een lichtsensor. Heb een vrij donker appartement waar het midden op de dag vrij donker kan zijn in de gang of woonkamer bv. als het bewolkt is.
Doel is dus lichtsensor die kijkt hoe licht/donker het is en dan (bepaalde) lampen/scenario aanzet/uitzet.

Wat is de beste manier om dit te bereiken? Ikea heeft geen lichtsensor voor zover ik weet, maar andere aanbieders wel.

/edit
Zou ik bijvoorbeeld deze (pricewatch: Fibaro Motion Sensor (HomeKit)) kunnen kopen en verbinden met AppleTV HomeKit?
Ik wil ook zo iets voor in huis. Met IKEA is dit nog niet te doen, maar ik zoek liefst wel een stuk goedkopere oplossing dat die mooi fancy Fibaro sensor :X

• meesje
@xFeverr Het bevestigingsplaatje voor de aan/uit knop hangt al in de garage, vastgemaakt aan de deurpost. Nu nog een extra tradfri stekker kopen en knutselen maar.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:16:
[...]

Of je bestelt online, 3,99 verzendkosten en alles een aantal dagen later in huis ;-). Inmiddels ook keer gedaan met grote meubelen, 40,- verzendkosten of een halve dag IKEA, met veel meer weggaan dan je eigenlijk nodig had, hopen dat het in de auto past en meerdere keren sjouwen... Tja, dat heeft z'n charme maar ook fijn om niet te hebben :-)

• Troetelbeer
ProudElm schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:49:
[...]

Ik wil ook zo iets voor in huis. Met IKEA is dit nog niet te doen, maar ik zoek liefst wel een stuk goedkopere oplossing dat die mooi fancy Fibaro sensor :X
Xiaomi...

• meesje
Sander schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:31:
[...]

Of je bestelt online, 3,99 verzendkosten en alles een aantal dagen later in huis ;-). Inmiddels ook keer gedaan met grote meubelen, 40,- verzendkosten of een halve dag IKEA, met veel meer weggaan dan je eigenlijk nodig had, hopen dat het in de auto past en meerdere keren sjouwen... Tja, dat heeft z'n charme maar ook fijn om niet te hebben :-)
Ik wil het morgen hebben.... ;) Dus dan maar weer in sprint door de winkel heen. Ik weet nu waar het Tradfri spul ligt. Gelijk bij de Gamma een contrastekker kopen en ik kan gaan knutselen in de garage. Het lijkt me leuk om via HomeKit de TL/LED lamp in de garage te kunnen bedienen. En de volgende stap via Google Home.

• robertwebbe
Vandaag was ik weer even bij IKEA in Duiven en daar zag ik de nieuwe draadloze bewegingssensoren al liggen:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48251903877_fbe018b62d_c.jpg

Helaas worden deze nieuwe ook niet door HomeKit en Google Home herkend. :-(
Hoopvol is wel dat op de verpakking nu ook een ZigBee logo staat. Mogelijk in de toekomst dan wel na een update. Ik heb IKEA net deze vraag via Twitter gesteld. Ander alternatief is wellicht via ZigBee gaan kletsen in HomeAssistent.

• robertwebbe
Sinds de laatste update van de Trådfri app naar de Home Smart app krijg ik heel vaak de melding dat ik niet verbonden ben met WiFi. En dat flippert dan telkens, wel verbonden, niet verbonden.
Zijn er ook anderen die dit ervaren?

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

(jarig!)
meesje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:51:
[...]

Ik wil het morgen hebben.... ;) Dus dan maar weer in sprint door de winkel heen.
Mijn record (samen met mijn vrouw!!! ) bij Ikea is 22 minuten van mijn auto tot weer terug bij mijn auto ;)

• Serena
Ortep schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:18:
[...]

Mijn record (samen met mijn vrouw!!! ) bij Ikea is 22 minuten van mijn auto tot weer terug bij mijn auto ;)
Ik win!!! 8 minuten…
Een kwartier als ik het rijden erbij tel. Dus thuis-Ikea-thuis.

• meesje
Serena schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:23:
[...]

Ik win!!! 8 minuten…
Ik heb mijn sportschoenen mee genomen. Ik laat mijn tijd hier wel weten. :+

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023

De duurdere :
[Afbeelding]

De goedkopere:
[Afbeelding]
Zojuist heb ik de nieuwe (met IP44) rating gekocht. Wat blijkt, er zit op de nieuwe variant geen instelling om de duur van de verlichting te bepalen. Voor mij toch wel een gemis.

Ik zal eens meten hoe lang de lampen nu aan blijven staan.

4800wp zuid - pvoutput.org

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Ah, sorry. Spuit 11.

Hoe dan ook, ik hoop dat het softwarematig mogelijk wordt om tijd in te stellen!

4800wp zuid - pvoutput.org

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

(jarig!)
[...]

Ik win!!! 8 minuten…
Das heel knap zeg. Het is al een paar minuten lopen vanaf de parkeerplaats naar de ingang. En dat moet je dan twee keer. Petje af!!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:09
[...]

Ik win!!! 8 minuten…
Zo dan... Na 8 minuten ben je nog niet eens alle roltrappen op joh :?

• Serena
xFeverr schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:57:
[...]

Zo dan... Na 8 minuten ben je nog niet eens alle roltrappen op joh :?
Hoeft hier ook niet, kan via een tussendeur lopen. Ligt op de begane grond...

• meesje
Serena schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:40:
[...]

Hoeft hier ook niet, kan via een tussendeur lopen. Ligt op de begane grond...
Exact! Ik stond ruim binnen de 8 min. weer buiten. Zelfs gebruik gemaakt van een normale kassa. Het was bij het afrekenen lekker rustig.

• Serena
meesje schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:14:
[...]

Exact! Ik stond ruim binnen de 8 min. weer buiten. Zelfs gebruik gemaakt van een normale kassa. Het was bij het afrekenen lekker rustig.
Ben je in Heerlen geweest?

• meesje
Serena schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:15:
[...]

Amersfoort. Gelukkig zijn er wat korte routes aangegeven. Ik had nog onthouden dat Tradfri bij verlichting ligt. Dus was zo gepiept. Zo lang je niet op zaterdag of zondag gaat, is het denk ik nog wel te doen.

Zojuist mijn vierde stekker toegevoegd en de aan/uit knop aan gekoppeld. Deze gaan geplaatst worden in de garage. Even een klusje voor morgenmiddag of komende weekend.

[ Voor 19% gewijzigd door meesje op 11-07-2019 17:57 ]

• meesje
Dankzij Trådfri (stekker) is mijn TL(LED) verlichting in de garage nu ook slim. Alles netjes geaard aangesloten. Helemaal happy! Ook de aan/uit schakelaar in de garage geplaatst, zodat ie ook handmatig bediend kan worden.
Ooit wel eens bezig geweest met zo'n Sonoff Basic switch (voorzien van HomeKit firmware, maar dat leverde continu uitval op (door te weinig bereik en/of combi SSID voor 2,4ghz/5ghz). Van alles geprobeerd, het bleef gepruts.
Nu met zo'n Trådfri stekker dubbel plezier: zowel HomeKit als Google Assistant (en indien nodig zelf Amazon Alexa). Ik ben blij met mijn switch naar alleen devices die alle drie, HomeKit/Siri, Google Assistant en Alexa, ondersteunen. De laatste (Alexa) is trouwens geen harde eis.

• Troetelbeer
Serena schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:15:
[...]

Als je in Heerlen binnen 8 minuten buiten staat, vind ik je echt een held. _/-\o_

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:52
Utrecht, roltrap naar boven, tussen kassa 12 en 14 door (volgens mij), dan linksaf korte route naar vloerkleden, en dan zit je zo op afdeling licht. Voordeel is dat de Home lampen dan aan de goede kant liggen.
Als de zelfscanners vrij zijn lukt het je wel binnen 8 minuten :+

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb 2 van die ronddraaiende dimmers van 10 euro in gebruik, maar vind ze vrij waardeloos. Een reageert helemaal niet meer en de ander moet je eerst een paar keer ronddraaien totdat er iets gebeurt. Wil ze eigenlijk omruilen voor die 15 euro exemplaren.
Heb alleen geen kassabon meer. Weet iemand of IKEA daar moeilijk over doet? Het is immers sowieso bij IKEA gekocht.

• meesje
Palomar schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 07:54:
Ik heb 2 van die ronddraaiende dimmers van 10 euro in gebruik, maar vind ze vrij waardeloos. Een reageert helemaal niet meer en de ander moet je eerst een paar keer ronddraaien totdat er iets gebeurt. Wil ze eigenlijk omruilen voor die 15 euro exemplaren.
Heb alleen geen kassabon meer. Weet iemand of IKEA daar moeilijk over doet? Het is immers sowieso bij IKEA gekocht.
Heb je gebruik gemaakt van een Ikea Family pas en weet je bij welke vestiging? Dan kunnen ze de aankoop voor je opzoeken in het systeem.

Ze zijn wel heel erg soepel. Deze week heb ik drie produkten terug gebracht (totale waarde 22 euro). Alles zat nog in plastic, wel vijf (!!) jaar geleden gekocht (dat wist ik niet meer, maar konden ze zien), product zit nog wel in assortiment. Helaas wist ik niet meer in welke vestiging ooit gekocht (wel ikea family pas gebruikt). Diegene moest even overleggen. Ipv geld terug, kreeg ik een tegoedpas. Dat vond ik natuurlijk helemaal goed. ;) Ik moest toch de winkel in voor de Trådfri stekkers.

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Iemand de Symfonisk al gespot? In de UK is/was hij blijkbaar al te koop

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:17

bonzz.netninja

Niente baffi

Deshmir schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:22:
Utrecht, roltrap naar boven, tussen kassa 12 en 14 door (volgens mij), dan linksaf korte route naar vloerkleden, en dan zit je zo op afdeling licht. Voordeel is dat de Home lampen dan aan de goede kant liggen.
Als de zelfscanners vrij zijn lukt het je wel binnen 8 minuten :+
Roltrap omhoog > direct langs ballenbak naar blinde deur > daar voor gaan staan (zit rare vertraging in), schuift ie open, sta je direct bij keuken en dus direct bij licht

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Verwijderd

Hoi, ik heb een vraag ivm de trafri hub. Ik,heb een afstandsbediening succesvol aangesloten die verschillende lampen aanstuurd. Nu wil ik het systeem uitbreiden met een tweede en derde afstandsbediening en ik krijg steeds een foutmelding.
Eerst geeft de app aan : device found, wait a moment for confirmation
Daarna komt de fout melding : your device could not be added please try again, starting at step two. Makensure that the battery in your remote control has not run out. Heb nu al een keer of twintig geprobeerd.
Geen een van de nieuwe afstandbedieningen wil verbinden met de hub. Batterijen al een keer vervangen en doorgemeten

• meesje
Whatson schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 12:43:
Iemand de Symfonisk al gespot? In de UK is/was hij blijkbaar al te koop

[YouTube: Ikea Sonos Symfonisk Bookshelf Unboxing & Review]
Ik kan niet wachten tot de eerste echte reviews. Ook al biedt ie beter geluid, gaat de lamp het bij ons niet worden. Straks kijken voor twee bookshelf speakers in stereo opgesteld. Hopelijk levert dit zeer acceptabel geluid op en kan de Marantz/Monitor Audio de deur uit. Deze laatste biedt natuurlijk veel beter geluid, maar wordt vrij weinig gebruikt. Ook wel mooi dat de Tradfri speakers alle functionaliteiten van Sonos mee krijgt, o.a. trueplay en ondersteuning voor zowel Airplay 2 en Google Assistant.

• Serena
meesje schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 13:15:
[...]

Ik kan niet wachten tot de eerste echte reviews. Ook al biedt ie beter geluid, gaat de lamp het bij ons niet worden. Straks kijken voor twee bookshelf speakers in stereo opgesteld. Hopelijk levert dit zeer acceptabel geluid op en kan de Marantz/Monitor Audio de deur uit. Deze laatste biedt natuurlijk veel beter geluid, maar wordt vrij weinig gebruikt. Ook wel mooi dat de Tradfri speakers alle functionaliteiten van Sonos mee krijgt, o.a. trueplay en ondersteuning voor zowel Airplay 2 en Google Assistant.
Die bookshelf speakers zijn leuk, maar die lamp is op zijn zachts gezegd oerlelijk… 🤣

• remmuz
meesje schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 13:15:
[...]
Ook wel mooi dat de Tradfri speakers alle functionaliteiten van Sonos mee krijgt, o.a. trueplay en ondersteuning voor zowel Airplay 2 en Google Assistant.
In de berichten die ik tot nu toe heb gelezen staat dat er geen microfoon in de speakers zit, dus geen Google Assistant.

• remmuz
Serena schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:05:
[...]

Die bookshelf speakers zijn leuk, maar die lamp is op zijn zachts gezegd oerlelijk… 🤣
Smaken verschillen. Ik ga er zeker weten 2 halen voor op de nachtkastjes.

• meesje
remmuz schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:22:
[...]

In de berichten die ik tot nu toe heb gelezen staat dat er geen microfoon in de speakers zit, dus geen Google Assistant.
Dat is mij bekend, maar google assistant betekent toch wel iets meer.... Je kunt toch ook via een Google Home (mini)/Nest Hub je spraakcommando’s naar Symfonisk versturen?
remmuz schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:24:
[...]

Smaken verschillen. Ik ga er zeker weten 2 halen voor op de nachtkastjes.
Oei, dat zou bij ons gelijk een echtscheiding betekenen. :+
Sowieso hoeven we geen muziek (zelfs geen tv) in de slaapkamer. Maar ja, zoiets is erg persoonlijk.

[ Voor 30% gewijzigd door meesje op 13-07-2019 15:26 ]

• GertJan2012
remmuz schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:22:
[...]

Klopt, die zit er niet in. AirPlay support hebben ze wel

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 17:33
Vandaag heb ik een gateway gekocht. Nadat ik de lampen in mijn keuken heb gekoppeld wil ik dit ook voor de gang doen. Kan ik deze via dezelfde afstandsbediening koppelen en vervolgens de lamp aan een andere ruimte te koppelen?
Pagina: 1 ... 62 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)