laugsj schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:25:
Ik kon in het topic niet direct een correct antwoord vinden dus hierbij mijn vraag:
Zijn de TRÅDFRI lampen compatibel met Philips Ambilight op mijn TV zodat ik de hele kamer in de kleuren van de ambilight kan steken?
Indien ja, welke bridge heb ik hier voor nodig?
Alvast bedankt voor de info.
Ik heb meerdere malen gelezen en begrepen dat dat niet gaat. De lampen van Ikea schijnen te weinig updates per seconde te krijgen om dat haalbaar te maken. Dus ook Hue sync (Hue bridge met Ikea lampen en applicatie op je PC) gaat niet werken zo.
Dit is voor mij ook een van de redenen om te kijken een Hue bridge aan te schaffen i.p.v. de Tradfri base en daar dan alles op aan te sluiten. Veel mensen zeggen laconiek, geen probleem. Want: Zigbee.
Let echter op! Beetje lezen toont tal van problemen. Bugs/glitches bij veel gebruikers waarbij kleuren na uit en weer aan doen zijn veranderd. Accessoirces als afstandsbedieningen, slimme stekkers en waarschijnlijk ook toekomstige accessoires als automatische rolluiken op tradfri vormen een probleem.
Zette mij wel aan het denken. Wat als je nou Google Home gebruikt om alles aan te sturen. Zou je dan een splitsing kunnen maken? Dus bijvoorbeeld:
- Hue bridge: tradfri lampen, Alibaba leds, Hue lampen (voor Hue sync).
- Tradfri base: slimme stekkers, toekomstige accessoires als slimme rolluiken.
Zou dit zo kunnen werken naast elkaar?