3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP
Hier bij mij verschijnen ze in ieder geval niet in de Homekit app (in Eindhoven lagen er gisteren nog een stuk of 20)SHIFTER [NL] schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:52:
[...]
Hier ben ik ook heel benieuwd naar! Indd in Haarlem lagen ze nog niet.
Na wat zoeken blijkt dit te liggen aan een firmware update die Ikea nog moet doen. Naar verwachting komt deze in oktober. BronSantiago512 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:10:
[...]
Hier bij mij verschijnen ze in ieder geval niet in de Homekit app (in Eindhoven lagen er gisteren nog een stuk of 20)
3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP
Ik weet niet hoe het werkt bij Tradfri, maar moeten ze wellicht nog specifiek als accessoire toegevoegd worden in de Woning app? Als dat niet nodig is, is het wel jammer dat ze niet werken in HomeKit. Wellicht moet de gateway nog van nieuwe firmware worden voorzien en wordt dit de komende tijd uitgerold.Santiago512 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:10:
[...]
Hier bij mij verschijnen ze in ieder geval niet in de Homekit app (in Eindhoven lagen er gisteren nog een stuk of 20)
Edit: Te laat met op Verstuur drukken.....
[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 13-09-2018 13:15 ]
Nee dat hoeft niet. Als de Gatway toegevoegd is in Homekit zullen de accesoires automatisch verschijnen.meesje schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:14:
[...]
Ik weet niet hoe het werkt bij Tradfri, maar moeten ze wellicht nog specifiek als accessoire toegevoegd worden in de Woning app? Als dat niet nodig is, is het wel jammer dat ze niet werken in HomeKit. Wellicht moet de gateway nog van nieuwe firmware worden voorzien en wordt dit de komende tijd uitgerold.
Edit: Te laat met op Verstuur drukken.....Dus kennelijk firmware update nodig.
En dat lijkt dus inderdaad het geval te zijn, zie mijn post hierboven.
Ik heb zelf ook ff tijde lopen rommelen met het koppelen van alles. Dit is mijn workflow geweest:
HUB aangesloten op mn switch middels een eigen patch kabel (de geleverde Ikea kabel schijnt nogal wat verbindings problemen op te kunnen leveren), usb aangesloten op mn anker 5 poorts lader (had nog ff geen zin in de meegeleverde kabel + adapter).
Vervolgens een oude tafel lamp gepakt, kap eraf en elke lamp een voor een er in gedraaid.
1) hub aan, wachten op verbindingen, na wat gekloot paar keer gerest door 4 keer op de connect knop te drukken. Afijn, dat was ff opstarten.
2) app starten, remote koppelen.
3) remote koppelen door de connect knop 10 seconden ingedrukt te houden terwijl je m zo dicht mogelijk bij de hub houdt. Na tijdje gaan de lampjes knipperen en moet ie gevonden worden in de app.
4) vanuit de app lamp toevoegen
5) remote bij de lamp houden, het witte gedeelte. En hou de connect knop 10 seconden ingedrukt. Het maakt in mijn ervaring niet uit hoe lang de lamp al aanstaat, zolang die maar aanstaat en nog niet is gekoppeld. De lamp gaat vanzelf ff dimmen en knipperen. Hierna moet die in de app gevonden worden.
6) repeat 5 tot je alle lampen hebt gekoppeld.
Doe dit een voor een!!! Ook de spotjes enzo.
Gebruik de remote om te koppelen, ik heb gemerkt dat de dimmer wat kuren heeft met koppelen en sneller een lege batterij lijkt te hebben. Ik heb dan ook de meeste problemen gehad om de dimmer aan de app/hub te koppelen. De remote sensor werkt ook beter met koppelen in mijn ervaring.
Hoe dan ook: op gemakje werken, lamp voor lamp. En met de tafel lamp met schakelaar kan je snel aan uit schakelen.
Hou de remote bij het witte stuk van de lamp, daar zit tenslotte de electronica in wat voor je zigbee netwerk zorgt. Het heeft weinig zin om m boven op de lampbol zelf te houden. Puur om mogelijke afstands issues te verminderen.
Daarna kan je je lampen gaan verslepen van groep naar groep (elke remote is een groep, remotes kan je niet verslepen!), nieuwe groepen maken zonder remote etc.
[ Voor 4% gewijzigd door cavey op 13-09-2018 16:35 ]
SHIFTER [NL] schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:27:
[...]
Nee dat hoeft niet. Als de Gatway toegevoegd is in Homekit zullen de accesoires automatisch verschijnen.
En dat lijkt dus inderdaad het geval te zijn, zie mijn post hierboven.
Verwijderd
Heb je de app geïnstalleerd? Alle lampen die je met één afstandsbediening registreert hangen per default onder die afstandsbediening en reageren daar dus op. In de app kun je groepen configureren (dat kunnen kamers zijn of gewoon bepaalde lampen) en zo kun je maken dat de afstandsbediening alleen de lampen bedient die jij wilt. Staat in de openingspost geen link naar instructies?Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 05:43:
Hallo een vraagje, kan je de lampen ook apart bedienen met de afstandsbediening? Als ik nu op knop duw van de afstandsbediening reageert hij op alle lampen..
Verwijderd
Ik heb in de woonkamer 3 lampen en 1 afstandsbediening.. ik wil die lampen afzonderlijk bedienen met de afstandsbediening, maar dot lukt niet
Dat is onmogelijk, de Tradfri afstandsbediening kan alleen ZigBee group commando's sturen, dus alleen maar 1 groep van 1 of meer lampen bedienen.....Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:50:
Ja heb de app geïnstalleerd
Ik heb in de woonkamer 3 lampen en 1 afstandsbediening.. ik wil die lampen afzonderlijk bedienen met de afstandsbediening, maar dot lukt niet
Dat dus. Ik zie ook niet helemaal hoe je voor je ziet hoe je met één aan- en één uitknop meerdere lampen onafhankelijk zou bedienen. In de app kun je overigens wel altijd alle lampen afzonderlijk bedienen.Erik1971 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:54:
[...]
Dat is onmogelijk, de Tradfri afstandsbediening kan alleen ZigBee group commando's sturen, dus alleen maar 1 groep van 1 of meer lampen bedienen.....
Dit dus, en met Homekit kun je bvb ook Scenes maken waarmee je dan heel snel naar een bepaalde combinatie van lichten kunt switchen.eddemans schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:58:
[...]
In de app kun je overigens wel altijd alle lampen afzonderlijk bedienen.
Twixie schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:02:
[...]
Dit dus, en met Homekit kun je bvb ook Scenes maken waarmee je dan heel snel naar een bepaalde combinatie van lichten kunt switchen.
Zojuist nog even een afstandsbediening gehaald om te koppelen met de hub. Er lagen nu weer een stuk of 6 stekkers en een stuk of 15 motion sensors. Dus doe er je voordeel mee.Simpele1986 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:38:
[...]
Er lagen letterlijk nog enkele dozen toen ik net ging, tevens de e14 kaars hadden ze flink aantal dozen van liggen.
Ze hadden alleen veen motion sensors
Ik hoop dat ze er maandag nog steeds liggen, ben dan pas in de gelegenheid om langs te gaan. Maar Delft is volgens mij ook de hoofdvestiging en concept store, dus grote kans dat ze regelmatig leveringen krijgen (?)SebasFM schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:45:
[...]
Zojuist nog even een afstandsbediening gehaald om te koppelen met de hub. Er lagen nu weer een stuk of 6 stekkers en een stuk of 15 motion sensors. Dus doe er je voordeel mee.
Er is deze week toch een update geweest?SHIFTER [NL] schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:12:
[...]
Na wat zoeken blijkt dit te liggen aan een firmware update die Ikea nog moet doen. Naar verwachting komt deze in oktober. Bron
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Deze week is er een update geweest van de Tradfri App (op Android heb ik nu 1.7.0). Er is geen update geweest voor firmware voor iets uit de tradfri serie.Serena schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:54:
Er is deze week toch een update geweest?
Murphy was an optimist
[ Voor 4% gewijzigd door Cyw00d op 15-09-2018 10:28 ]
[ Tesla MIG MYP ]
Helaas krijg ik ze niet gekoppeld aan m'n Philips Hue . Niet met de app, ook niet via steal op easy-hue.com
[ Voor 55% gewijzigd door Tjark op 15-09-2018 12:15 ]
*insert signature here
Nee, helaas nietCyw00d schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:26:
Kun je met die smart plugs nou ook het verbruik realtime uitlezen?
*insert signature here
Hiervoor gebruik ik https://www.npmjs.com/package/tradfri-mqtt die praat met m'n lokale Mosquitto. En https://www.npmjs.com/package/homekit2mqtt praat weer met Mosquitto en stelt zichzelf beschikbaar als een HomeKit hub. Werkt prima!
Als MQTT-topic heb ik tradfri-cmd ingesteld en ik heb als onFalse string
ingesteld en als onTrue string{ "method": "put", "url": "15001/65547", "id": "lamp-set-on", "payload": {"3312":[{"5850":0}]} }
wat keurig werkt.{ "method": "put", "url": "15001/65547", "id": "lamp-set-on", "payload": {"3312":[{"5850":1}]} }
Volgende stap: synchronisatie van de status zodat HomeKit aangeeft of de switch aan is als ik deze via de IKEA-app of via een remote heb bediend. Daarvoor moet ik de statusOn JSON-waarde weten en dat heb ik nog niet onder de knie. Maar het werkt! 😃
Ze vertelde dat ze deze week al mensen had gehad die speciaal uit Duitsland kwamen voor die dingen

Zelf maar 9 gu10 spotjes in de kar gegooid om boven alles te vervangen.
Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog
Volgens mij niet, gezien de laatste berichten in dit topic.Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:45:
Kan ik de smart plugs wel koppelen met hue of ook nog niet.
Vanmiddag lagen er nog 3, ik heb om half 3 er 2 meegenomen.b.gelder schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:17:
Zwolle heeft ze ook niet meer. Pas volgende week vrijdag weer.
[ Voor 20% gewijzigd door Zandpad op 15-09-2018 23:02 ]
Volgens mij is de integratie in Home Assistant afhankelijk van de Pytradfri library. Mocht je de mogelijkheid hebben, dan zou je de developer daarvan kunnen helpen met data van de plugs: https://github.com/ggravlingen/pytradfri/issues/182gibraltar schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 23:30:
[...] Nu nog via Home Assistant...
We've got that ring of confidence
Ze zijn er mee bezig. https://github.com/ggravlingen/pytradfri/pull/183Yukkie schreef op zondag 16 september 2018 @ 01:41:
[...]
Volgens mij is de integratie in Home Assistant afhankelijk van de Pytradfri library. Mocht je de mogelijkheid hebben, dan zou je de developer daarvan kunnen helpen met data van de plugs: https://github.com/ggravlingen/pytradfri/issues/182
Grz,
MJ
[ Tesla MIG MYP ]
Je kan de vraag eventueel via @IKEAHelpt vragen via Twitter, zij kunnen in voorraden kijkenCyw00d schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:45:
Iemand een idee of ze in Barendrecht nog op voorraad zijn? Vervelend dat ze nog niet op de website staan, dan zouden we het zelf kunnen checken.
Thanks, done!iMars schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:08:
[...]
Je kan de vraag eventueel via @IKEAHelpt vragen via Twitter, zij kunnen in voorraden kijken
[ Tesla MIG MYP ]
Kan soms wel 1~2 dagen duren voordat ze reageren
Kan je als je wat gehoord heb dit hier ook even melden? Ikea Barendrecht is ook voor mij de dichtbijste.
Zal ik doen, ik woon er om de hoek, loopafstandMr_x007 schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:35:
[...]
Kan je als je wat gehoord heb dit hier ook even melden? Ikea Barendrecht is ook voor mij de dichtbijste.
[ Tesla MIG MYP ]
Ook twee stekkers meegenomen (Heerlen), maar helaas verschijnen deze dus nog niet in HomeKit.
Mwah..... Ik denk dat menig keuken een afzuigkap heeft waarin twee GU10 spotjes passen. Dan heb je via Hue of Tradfri snel een dimbare oplossing gecreëerd.Serena schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:31:
Wie heeft dat nou? Dimbare lampjes boven je fornuis!!!
De Omlopp lijken me wel mooi voor onder de keukenkastjes. Even onthouden.
Hier past dat dus niet.meesje schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:02:
[...]
Mwah..... Ik denk dat menig keuken een afzuigkap heeft waarin twee GU10 spotjes passen. Dan heb je via Hue of Tradfri snel een dimbare oplossing gecreëerd.
De Omlopp lijken me wel mooi voor onder de keukenkastjes. Even onthouden.
Op dit moment nog niet. Maar je hebt best kans dat ze ( Ikea ) in de toekomst een update erin gooien dat het wel kan.Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:45:
Kan ik de smart plugs wel koppelen met hue of ook nog niet.
corporalnl schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:04:
[...]
Op dit moment nog niet. Maar je hebt best kans dat ze ( Ikea ) in de toekomst een update erin gooien dat het wel kan.
[ Voor 3% gewijzigd door Santiago512 op 17-09-2018 16:12 ]
De vraag ging over koppelen aan Hue en niet aan TradfriSantiago512 schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:11:
Hue essentials heeft een update, daar werken ze al wel (aan een tradfri bridge)
[...]
Volgend jaar heb ik volgens mij een uitdaging. Onder de keukenkastjes hebben we een viertal spotjes (aangestuurd via een dimmer) met daarin van die kleine lampjes (zeg maar een klein stukje glas met twee kleine metalen pootjes). Volgens mij is dat halogeen verlichting. Per 1-1-2019 wordt halogeen niet meer geproduceerd.
Hopelijk is iets beschikbaar in het aanbod van Hue of Tradfri.
En die heb ik dus vervangen.meesje schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:21:
[...]
Volgend jaar heb ik volgens mij een uitdaging. Onder de keukenkastjes hebben we een viertal spotjes (aangestuurd via een dimmer) met daarin van die kleine lampjes (zeg maar een klein stukje glas met twee kleine metalen pootjes). Volgens mij is dat halogeen verlichting. Per 1-1-2019 wordt halogeen niet meer geproduceerd.
Hopelijk is iets beschikbaar in het aanbod van Hue of Tradfri.
Heb je halogeen spotjes op zich ook nog er uit gehaald? En afgedekt met iets? Het liefst zou ik ze er ook uit willen halen, maar dan krijg je een viertal ronde gaten. Hoe heb jij dat gedaan? Of gewoon laten zitten?
Hele armatuur verwijderd. De Omlopps zijn iets groter dan het gat, die heb ik gewoon vastgelijmd. 🤣meesje schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:49:
[...]
Heb je halogeen spotjes op zich ook nog er uit gehaald? En afgedekt met iets? Het liefst zou ik ze er ook uit willen halen, maar dan krijg je een viertal ronde gaten. Hoe heb jij dat gedaan? Of gewoon laten zitten?
Thanks. Mijn eerste zoektocht naar Omlopp leverde de langwerpige dingen op, maar ze hebben dus ook ronde spots (net even verder gezocht). Die zou ik dus inderdaad onder de keukenkastjes kunnen plaatsen.
Aan de andere kant onder de keukenkastjes is ook een mooie plek voor een lichtstrip. Hoe heb jij dat onder de kastjes gedaan?
Onder de kastjes zou ik het liefst een lichtstrip willen hebben en dan de oude spotjes er uit en dan de openingen met een of ander dun (licht gekleurd) plaatje afdichten. Dat wordt denk ik nog een hele uitdaging.
Links zit een Hue strip, rechts zit een ledstrip van Ikea met een Eve Energy. Bedenk nu dat rechts dus ook nu met een driver kan, maar dit werkt prima.meesje schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:07:
[...]
Thanks. Mijn eerste zoektocht naar Omlopp leverde de langwerpige dingen op, maar ze hebben dus ook ronde spots (net even verder gezocht). Die zou ik dus inderdaad onder de keukenkastjes kunnen plaatsen.
Aan de andere kant onder de keukenkastjes is ook een mooie plek voor een lichtstrip. Hoe heb jij dat onder de kastjes gedaan?
Onder de kastjes zou ik het liefst een lichtstrip willen hebben en dan de oude spotjes er uit en dan de openingen met een of ander dun (licht gekleurd) plaatje afdichten. Dat wordt denk ik nog een hele uitdaging.
Onder de kastjes geen gaten. Zat ooit een tl-buis.
Een tl-buis was destijds misschien ook wel handiger geweest. In ieder geval makkelijker te vervangen.Serena schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:51:
[...]
Links zit een Hue strip, rechts zit een ledstrip van Ikea met een Eve Energy. Bedenk nu dat rechts dus ook nu met een driver kan, maar dit werkt prima.
Onder de kastjes geen gaten. Zat ooit een tl-buis.
[ Tesla MIG MYP ]
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
*insert signature here
Volgens mij heeft een andere tweaker hier al aangegeven dat het nog niet lukt om de smart socket direct te koppelen aan de Hue bridge. Wellicht kan het wel in een toekomstige firmware update (maar dan heb je wel een tradfri bridge nodig.....).Tjark schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:01:
Helaas krijg ik de Ikea smart sockets niet gekoppeld aan m'n Hue. Niet via de normale app, ook niet via easy-Hue.com steal of Hue essentials touchlink. Bij die laatste gaat het ledje de socket wel 'knipperen' (langzaam aan uit dimmend), maar vervolgens kan de bridge 'm toch niet vinden
Sluit ik de app om vervolgens weer op te starten, dan moet ik weer de QR code scannen maar herkent hij de hub niet meer. Ook niet met handmatig invoeren.
Hub resetten is de oplossing, echter dan begint het weer van voor af aan.
Ofwel: ik heb de lampen en een hub, maar kan er niets mee....
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Je weet dat je voor het Tradfri ecosysteem niet de lampen bij de gateway moet houden maar een afstandsbediening, dimmer of bewegingssensor moet gebruiken? Daar moet je in de app ook voor kiezen...Snuffel schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:29:
Wat ik echt niet snap aan de Ikea hub is het volgende: de app herkent de hup, maar zodra ik lampen wil toevoegen dan blijft de app hangen. Zelf lampen dichtbij de hub brengen heeft geen resultaat.
Sluit ik de app om vervolgens weer op te starten, dan moet ik weer de QR code scannen maar herkent hij de hub niet meer. Ook niet met handmatig invoeren.
Hub resetten is de oplossing, echter dan begint het weer van voor af aan.
Ofwel: ik heb de lampen en een hub, maar kan er niets mee....
Maar op een gegeven moment ga je van alles maar uitproberen... onder het mom van; stel dat dit wel werkt.
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Maar zijn dat niet van die spotjes die op 12V werken? Heb volgens mij van die plafond spotjes in mijn plafond zitten. Zijn van die spotjes met 1 lang pootje en 1 kort pootje zeg maar. Die heeft de vorige eigenaar hier en daar in de slaapkamers/woonkamer geplaatst.Serena schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:53:
[...]
Hele armatuur verwijderd. De Omlopps zijn iets groter dan het gat, die heb ik gewoon vastgelijmd. 🤣
Heb jij dat soort spotjes vervangen voor die Omlopp lampjes?
Ok, in dat stadium heb ik ook weleens gezeten met tradfri. Maar de lampen bij de hub houden, serieus!? Hoe dacht je dat dat ging werken dan?Maar op een gegeven moment ga je van alles maar uitproberen... onder het mom van; stel dat dit wel werkt.
Nee, van die hele kleine halogeenlampjes met twee pootjes (even lang).Frid0 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:15:
[...]
Maar zijn dat niet van die spotjes die op 12V werken? Heb volgens mij van die plafond spotjes in mijn plafond zitten. Zijn van die spotjes met 1 lang pootje en 1 kort pootje zeg maar. Die heeft de vorige eigenaar hier en daar in de slaapkamers/woonkamer geplaatst.
Heb jij dat soort spotjes vervangen voor die Omlopp lampjes?
Niet echt vervangen. Gewoon uit de kap gesloopt, Omlopp met driver en kabel door 'schoorsteen' naar stopcontact geleid en lampjes vastgelijmd. Zijn dus eigenlijk 'los' van de afzuigkap aangesloten.
Bij Hue dé manier om non Philips spul te koppelen. Noemen ze TouchLinkPrullenbak84 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:24:
[...]
Ok, in dat stadium heb ik ook weleens gezeten met tradfri. Maar de lampen bij de hub houden, serieus!? Hoe dacht je dat dat ging werken dan?
Exact dat, en niet geprobeerd is altijd misluktTomba schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:08:
[...]
Bij Hue dé manier om non Philips spul te koppelen. Noemen ze TouchLinkToevallig vorige week nog gedaan met wat Osram schakelaars.
Welke app gebruik jij hiervoor? Ik heb net 2 GU10 spotjes gehaald waarvan er een niet via het zoeken gevonden wilt worden.Wallie schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:30:
Gisteren drie GU10's bij de Ikea gehaald. Via een app die Touchlink ondersteund uiteindelijk aan m'n Hue Bridge kunnen koppelen (de bridge op een paar cm afstand moeten houden), gewoon zoeken naar nieuwe lampen werkte niet. Mooie lampjes voor dat geld. Dimmen gaat iets minder vloeiend dan bij Philips, maar ja, who cares
Edit 14-10-2018 met nieuwe link: https://photos.google.com...2SHIyanBtNTZ4d3NoNFZZaUZ3
[ Voor 32% gewijzigd door Hans van Eijsden op 14-10-2018 16:08 ]
tja, ook een mooie Ikea-hack om 't zo in te bouwen, hahaHans van Eijsden schreef op woensdag 19 september 2018 @ 00:02:
Foto's van de binnenkant van de Trådfri plug: https://photos.google.com...wdEZVVVN5c1FxTDFRNVpGekxn
*insert signature here
probeer eens via easy-hue.com -> hamburger -> manage lights -> 2x naar rechts -> 'steal'pingpongblokje schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:07:
[...]
Welke app gebruik jij hiervoor? Ik heb net 2 GU10 spotjes gehaald waarvan er een niet via het zoeken gevonden wilt worden.
*insert signature here
https://sites.google.com/view/superthomaslab/hue-essentialspingpongblokje schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:07:
[...]
Welke app gebruik jij hiervoor? Ik heb net 2 GU10 spotjes gehaald waarvan er een niet via het zoeken gevonden wilt worden.
Staat zelfs in de handleiding van die IKEA dimmers: op max 5cm van de lamp houden bij het pairen...Prullenbak84 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:24:
[...]
Ok, in dat stadium heb ik ook weleens gezeten met tradfri. Maar de lampen bij de hub houden, serieus!? Hoe dacht je dat dat ging werken dan?
En ja, zo kreeg ik mijn IKEA lampjes en de HUE bridge ook gekoppeld. Had er een verlengsnoer, lange utp kabel en mijn gestrekte rechterarm voor nodig... en hop, ineens wilden de GU10 spotjes mee gaan doen.
Je moet ook niet denkenPrullenbak84 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:21:
OK Mensen, sorry. Ik dacht te begrijpen dat Snuffel de lampen los, dus zonder stroom, tegen de hub had gehouden in de hoop dat ze zouden gaan koppelen. En dat staat natuurlijk nergens in geen enkele IKEA handleiding
Ik ben zo te horen niet de enige malloot die met lange UTP en een ladder de boel aan de gang heeft gekregen.Wallie schreef op woensdag 19 september 2018 @ 07:13:
[...]
Staat zelfs in de handleiding van die IKEA dimmers: op max 5cm van de lamp houden bij het pairen...
En ja, zo kreeg ik mijn IKEA lampjes en de HUE bridge ook gekoppeld. Had er een verlengsnoer, lange utp kabel en mijn gestrekte rechterarm voor nodig... en hop, ineens wilden de GU10 spotjes mee gaan doen.
Heb nu in de woonkamer een setje van drie E14 Hue lampjes (Philips) maar die vallen buiten bereik van de hub. Kamer er boven gaan de drie GU10 van de IKEA in komen, daar is wel bereik. Dan zouden theoretisch die E14's het ook moeten gaan doen... Theoretisch ja, want ik moet het nog zien
Trouwens, dat op een paar cm moeten pairen via Touchlink, dat houdt wel in dat je je hub nergens vast moet maken, had idee om hem ergens hoog aan de muur te maken en de stroom via een gat door de muur te laten komen, maar ja, dan trek je hem niet zo snel meer los... Iets met Mozes en een berg...
Dit zouden ze wel moeten doen, volgens mij. Maar mijn huis is niet groot of klein genoeg om dat te bevestigen of te ontkennenVan het weekend eens kijken of de IKEA lampjes ook netjes doorverbinden naar andere lampen. Heeft er iemand al ervaring mee?
Als ik helemaal stop met denken, komen er nog veel raardere posts uit. Dus misschien toch maar blijven doenJe moet ook niet denken![]()
[ Voor 25% gewijzigd door Prullenbak84 op 19-09-2018 11:27 ]
Ja, ik heb ze in de tuin ook en het linkt netjes door.Prullenbak84 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:27:
[...]
Dit zouden ze wel moeten doen, volgens mij. Maar mijn huis is niet groot of klein genoeg om dat te bevestigen of te ontkennen
[...]
Als ik helemaal stop met denken, komen er nog veel raardere posts uit. Dus misschien toch maar blijven doen
Jammer alleen dat het helemaal niet nodig is om de lampen te touchlinkenred bull schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:04:
[...]
Ik ben zo te horen niet de enige malloot die met lange UTP en een ladder de boel aan de gang heeft gekregen.
Als je de lampen van Ikea wilt toevoegen aan Hue bridge kan dit zonder touchlinken door eerst de lampen te reseten (6 keer spanning er op en af halen, als ze reseten knipperen ze even) en dan lamp van stroom te halen, in de Hue app naar nieuwe lampen zoeken en zodra Hue systeem lampen zoekt, de Ikea lamp weer aanzetten (spanning er op), als de bridge of 1 van de lampen die al gekoppeld is in bereik is, wordt de Ikea lamp gewoon gevonden (hou voor in bereik voor het gemak maximaal 5 meter aan, radio Ikea lamp is minder goed dan die van Hue).
Er lagen net nog 4 volle dozen van 16 stuks per doos.
Nadeel van die dingen is dat je ze dus alleen met de afstandbediening kunt koppelen dus die heb ik ook moeten kopen, is toch weer 15 euro extra.
Ik had al een dimmer maar daar zijn de plugs niet mee te koppelen en die heb ik eigenlijk ook alleen maar gekocht om lampen te koppelen omdat ik de bediening via Google home doe.
Zou fijn zijn als ze een update maken zodat alles rechtstreeks te koppelen is net zoals bij hue.
Heb ik voor de google assistant ook echt een google home nodig of kan dit ook alleen met de app?
Ik krijg namelijk geen extra apparaten te zien in de google home app.
De. Nederlandse assistent kan het volgens mij nog niet, probeer het eens als je toestel l op Engels US staat.TimonM schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:49:
Ik heb vandaag de tradfri plug en de verbindingshub gehaald.
Heb ik voor de google assistant ook echt een google home nodig of kan dit ook alleen met de app?
Ik krijg namelijk geen extra apparaten te zien in de google home app.
Het heeft bij mij in het Nederlands wel gewerkt. Maar momenteel als ik tegen mijn telefoon zeg "doe de lichten uit" krijg ik iets van Gerard Joling voorgeschoteldpuntje013 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:44:
[...]
De. Nederlandse assistent kan het volgens mij nog niet, probeer het eens als je toestel l op Engels US staat.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Werkt dat goed? Zit daar dus ook naar te kijken alleen mijn HUE Bridge zit in de gang (meterkast) en zat dan te denken 4 Ikea lampen, 1 voor en 3 in de achtertuin te doen en die dan zo in te stellen met zon op/onder.datadevil schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:35:
[...]
Ja, ik heb ze in de tuin ook en het linkt netjes door.
Is dit echt zo?Ik had al een dimmer maar daar zijn de plugs niet mee te koppelen
Dus als je in praktisch je hele huis al tradfri hebt, met een hub, dimmers, alles, dan nog moet je een afstandsbediening kopen om je plug te koppelen aan je hub?
Lijkt me best logisch, aangezien zo'n plug een aan-uit geval is. Een dimmer doet net wat anders dan die afstandsbedieningen, die echt een aan-uit-functie erbij hebben.Prullenbak84 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:16:
[...]
Is dit echt zo?
Dus als je in praktisch je hele huis al tradfri hebt, met een hub, dimmers, alles, dan nog moet je een afstandsbediening kopen om je plug te koppelen aan je hub?
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Ja maar om te koppelen met de hub is t wel vervelend dat je daar weeeer een ander apparaat voor moet aanschaffen. Dus ik heb t niet over gebruiken, maar koppelen zou gewoon moeten kunnen.Arjan A schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:22:
[...]
Lijkt me best logisch, aangezien zo'n plug een aan-uit geval is. Een dimmer doet net wat anders dan die afstandsbedieningen, die echt een aan-uit-functie erbij hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door Prullenbak84 op 20-09-2018 11:03 ]
Vorige week 3 gehaald. Ik heb ze nog niet zien knipperen.Wallie schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:38:
Iemand ervaring met de E14 kaarsjes die nu te koop zijn? Knipperen deze nog als ze uit staan?
Dankjewel! Is inmiddels gelukt. (in plaats van een ladder en een lange kabel heb ik maar een stekker gemonteerd aan een spotje die ik over hadTjark schreef op woensdag 19 september 2018 @ 00:18:
[...]
probeer eens via easy-hue.com -> hamburger -> manage lights -> 2x naar rechts -> 'steal'
de schakelaars zijn alleen nog niet aanwezig.
Inderdaad lijkt met dat wel het geval, mag hopen dat de Plug deze commando's ook snapt......TrailBlazer schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:06:
bovendien heb je ook gewoon een aan uit signaal op de dimmer zitten.
Dit in combinatie met het eerdere verhaal dat je zonder schakelaar niet kan koppelen...Ik ben vanmiddag in de Ikea Utrecht geweest, en daar zijn de smartplugs aanwezig.
de schakelaars zijn alleen nog niet aanwezig.
Dat betekent toch dat je er helemaal niks komma nada aan hebt? Of ben ik gek?
Je kunt hem koppelen met één van de andere beschikbare opties. Zoals de afstandsbediening of bewegingssensor,Prullenbak84 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:06:
[...]
Dit in combinatie met het eerdere verhaal dat je zonder schakelaar niet kan koppelen...
Dat betekent toch dat je er helemaal niks komma nada aan hebt? Of ben ik gek?
Dit topic is gesloten.
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd.