Ze meldden hun status terug, iets dat bij veel 433Mhz apparatuur niet het geval is je verstuurd een code en gaat ervanuit dat deze is aangekomen. En zijn nog eens heel goed betaalbaar ook.
Ik heb er inmiddels ook een paar opgevist bij de IKEA, op het doosje prijkt netjes het "Zigbee logo in rood". Op de plugs zelf staat dat ze 16A kunnen schakelen, dus een droger/wasmachine zou moeten kunnen. De firmware is 1.4.020 (deze staat overigens nog niet op de OTA locatie). In mijn Home Assistant verschijnen ze vooralsnog als "Sensor" en kan ik ze nog niet schakelen.
Ik hoop nu morgen een lekker bakje koffie te hebben op de ingestelde tijd met de plug

Verder wil ik ze gaan gebruiken als standby-killer voor diverse plekken in huis (TV Meubel / Deel van de hobbykamer automatisch spanningsvrij maken) en mogelijk het vertraagd inschakelen van de wasmachine (mijn machine ondersteund het niet)
Ik lees net dat er inmiddels ook wat meer info is over de "blinds" deze komen mogelijk in februari 2019 al. (
https://teknikveckan.com/...er-tradfria-rullgardiner/ ) De namen om in de gaten te houden zijn de "Fyrtur" en "Kadril".
[
Voor 10% gewijzigd door
GoGoHaRrY op 11-09-2018 22:48
]