Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:22
greentech schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 22:44:
[...]

Ja de prijs! Voor als dit nog niet gemeld was; zie foto:

[afbeelding]
Foto vanavond genomen bij Ikea Hengelo.
Die stekkers zijn wel erg compact. Je ziet ze niet eens. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouzziew
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-10 05:23
Hier sinds een tijdje de bewegingssensor icm 2 GU10 spots in gebruik om het licht automatisch aan te laten gaan als we de trap op of af lopen. De reactiesnelheid valt me tegen; vaak schakelt het licht pas halverwege de trap aan (en soms zelfs helemaal niet...). Sensor hangt netjes in het midden van de trap tegen het plafond dus ik had verwacht dat de hele trap gedekt zou worden, maar dat lijkt niet het geval... Zijn er meer mensen die dat herkennen of moet ik toch een andere plek voor de sensor gaan zoeken / een tweede sensor koppelen voor extra detectie?
Krandorado schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:00:

Aangezien ik geen Tradfri gateway/hub heb vraag ik me af of er toevallig iemand in de omgeving van Leiden is waar ik mijn Ikea lamp (de E27 fitting LED1623G12) mag firmware upgraden?
Als Zoetermeer voor je nog voldoende omgeving Leiden is dan geen enkel probleem :-)

Met een hamer past alles... - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Em_
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 31-10-2024

Em_

903.561.66, iets om in de gaten te houden dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanderk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ik zit ook te wachten op de plugs van ikea. Zo kan ik wat sluimerverbruik killen en ook mijn garage goedkoop uitrusten met verlichting die schakelt op een deursensor bijv.

Hier draai ik nu 4 lampen via de ikea hub met domoticz(rpi3) inclusief wat fibaro spul.
Leuk om met scenes te spelen! De buitenlamp springt aan op zonsondergang. Helaas past achter het ikea bolletje niet in de buitenlamp...

pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-10 09:36
Gisteren een setje gehaald bij IKEA met wat GU10 spots, E27 bulbs, ab en de draadloze dimmer.

Echter die draadloze dimmer geeft sinds het begin aan laag batterijniveau, batterij vervangen, nog steeds de melding. En hij blijft al sinds gisteren avond 19:00 hangen op update in behandeling.

Meer Tweakers die dit gehad hebben? Of zou de dimmer niet goed zijn?

Dan nog een ander vraagje, ik kan geen kleine E27 lampjes vinden, alleen die hele grote. Nu is het zo dat naast mijn TV lampenkapjes staan die niet zo hoog zijn waardoor de lamp er boven uitsteekt, lelijk dus.

Zat al te kijken naar E27 naar E14 converters maar volgens mij wordt die dan net zo hoog. Iemand hiervoor ook een idee?

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:30

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Xanderk89 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 09:45:
Ik zit ook te wachten op de plugs van ikea. Zo kan ik wat sluimerverbruik killen en ook mijn garage goedkoop uitrusten met verlichting die schakelt op een deursensor bijv.
Wat een goed idee, dat wil ik ook. Welke deursensor denk je te gaan gebruiken?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanderk89
  • Niet online
aawe mwan schreef op zondag 15 juli 2018 @ 18:56:
[...]

Wat een goed idee, dat wil ik ook. Welke deursensor denk je te gaan gebruiken?
Misschien toch weer fibaro(2e hands of uit Duitsland vanwege de prijs). Deze kan ik via domoticz de lichten laten aansturen.

pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyaintflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04 11:53
Ik heb het dit weekend gevraagd bij de IKEA, en de mevrouw van de verlichting vertelde me dat de stekkers waarschijnlijk in augustus komen, dan komen er weer nieuwe producten uit :) Nog even wachten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TYZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 11:42

TYZ

Arjan schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:23:
[...]

Ik heb hier laatst nog even mee gespeeld, maar ik kon niks vinden over fade-time, jammer, want ik zou daar graag wat variatie in aanbrengen. Waar had je die info gevonden? en zit het op alle soort lampen?
Bij mijn weten zit de fade time op alle dimbare (daarmee dus inderdaad alle) Tradfri lampen. Ik kwam code 5712 tegen op deze plek.

Efficiency is intelligent laziness...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:42
Ik hoop dat die plugs ook verbruik meten, maar dat zal haast niet voor dat geld.

Iemand bronnen over (het ontbreken van) een dergelijke functie?

Edit: wel gevonden dat ze tot 2990W aankunnen volgens:
https://www.reddit.com/r/...re_imminent_4_months_max/
en dat er twee varianten zijn; een mét en een zónder knop.

[ Voor 40% gewijzigd door RudolfR op 17-07-2018 08:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Ik ben net bij de IKEA geweest en heb de plug ook opgezocht in de winkel, in het systeem waar je als klant ik kan zoeken staat geen extra informatie en geen foto in het systeem waar de medewerkes in kunnen kijken (informatiebalie magazijn) staat wel meer informatie en daar staan ook al afbeeldingen in. Deze heb ik gelukkig kunnen zien.

Het gaat om de volgende artikelen:
903.561.56 - Smart Plug (9.95)
403.647.48 - Smart Plug met Knop (19.95)

Beide worden tussen eind augustus en eind september in alle winkels verwacht, volgens de data in dat systeem.

De Smartplug met knop is een kit met een losse (magnetische) knop in een kit. Dit is niet een knop zoals we die nu al kennen maar volgens de afbeeldingen een knop met een duidelijke 1 en 0 voor aan en uit.

In de manual stond het gebruikelijke van max 10 apparaten per knop, ook deze was al op te vragen in dat systeem.

De medewerker vertelde mij dat ik de website in de gaten moest houden voor de voorraad, toen ik vertelde dat ik deze nog niet kon vinden op de IKEA website deed de medewerken een directe link volgen vanuit het voorraad systeem en ook deze gaf (nog) niets weer over deze producten... ze staan dus echt nog niet op de website van IKEA.

Ik gok dat de links op de IKEA site gaan worden (afgaand op de overige productlinks, met de kennis dat de links al bekend zijn vorodat deze op de website staan):
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90356156/
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40364748/

Murphy was an optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00
Dat zijn wel hele mooie prijzen! Ik hoop wel dat er ook verbruik mee te meten is, maar ik heb het vermoeden van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
GoGoHaRrY schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:07:
Ik ben net bij de IKEA geweest en heb de plug ook opgezocht in de winkel, in het systeem waar je als klant ik kan zoeken staat geen extra informatie en geen foto in het systeem waar de medewerkes in kunnen kijken (informatiebalie magazijn) staat wel meer informatie en daar staan ook al afbeeldingen in. Deze heb ik gelukkig kunnen zien.

Het gaat om de volgende artikelen:
903.561.56 - Smart Plug (9.95)
403.647.48 - Smart Plug met Knop (19.95)

Beide worden tussen eind augustus en eind september in alle winkels verwacht, volgens de data in dat systeem.

De Smartplug met knop is een kit met een losse (magnetische) knop in een kit. Dit is niet een knop zoals we die nu al kennen maar volgens de afbeeldingen een knop met een duidelijke 1 en 0 voor aan en uit.

In de manual stond het gebruikelijke van max 10 apparaten per knop, ook deze was al op te vragen in dat systeem.

De medewerker vertelde mij dat ik de website in de gaten moest houden voor de voorraad, toen ik vertelde dat ik deze nog niet kon vinden op de IKEA website deed de medewerken een directe link volgen vanuit het voorraad systeem en ook deze gaf (nog) niets weer over deze producten... ze staan dus echt nog niet op de website van IKEA.

Ik gok dat de links op de IKEA site gaan worden (afgaand op de overige productlinks, met de kennis dat de links al bekend zijn vorodat deze op de website staan):
Ben benieuwd! Heb je een foto van de afbeeldingen of kan je de plug omschrijven als in vorm/afmetingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-10 09:39
Ook hier maar even een linkje naar mijn bericht in het Domoticz topic: royduin in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3". In het kort; hoe de Ikea Trådfri lampen schakelen en dimmen via puls wandschakelaars? Is een Fibaro Dimmer 2 met Bypass de enige optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:37
Ik ben ook heel benieuwd hoe ze eruit zien! De prijs bevalt me zeker. Nu nog hopen dat het niet een vreselijk lomp ding wordt.

En hopelijk als plus dat ze vermogen meten :D Dat zou helemaal top zijn.

Ik wacht het rustig af, maar mooi dat het eraan komt :D

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12
Ik heb een Tradfri driver en afstandsbediening gekocht met een 24V ledstrip die ik nog had liggen. Het geheel werkt, maar na de felste stand gaat hij in een soort knipper loop. Waar ligt dit aan en hoe kan ik het voorkomen? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
SHIFTER [NL] schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:43:
Ik ben ook heel benieuwd hoe ze eruit zien! De prijs bevalt me zeker. Nu nog hopen dat het niet een vreselijk lomp ding wordt.

En hopelijk als plus dat ze vermogen meten :D Dat zou helemaal top zijn.

Ik wacht het rustig af, maar mooi dat het eraan komt :D
Ik heb laatst ergens een afbeelding gezien, volgens mij op Reddit bij Tradfri discussie, zag er compact uit! Als ik de afbeelding weer tegenkom zal ik hier een linkje plaatsen.

Maar voor 10 euro zal deze geen vermogen meten, sowieso niet omdat het ZigBee profiel dat Ikea Tradfri ondersteund (ZLL) geen Smart Engergy ondersteund, is een appart ZigBee profiel, dus lijkt mij het onwaarschijnlijk dat de power plug ook het opgenomen vermogen meet en doorgeeft.

Update: was niet Tradfri maar Innr plug... Dus helaas heb hem nog niet gezien 8)7

Overigens voor 10 euro ga ik er wel een paar halen om de laatste domme lampen (TL-armaturen boven aanrecht ;) ) slimmer te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Erik1971 op 18-07-2018 00:15 . Reden: Gezocht en niets gevonden aan beeldmartiaal Tradfri plug... ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

SPX420 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 18:24:
[...]

Ben benieuwd! Heb je een foto van de afbeeldingen of kan je de plug omschrijven als in vorm/afmetingen?
De afbeelding in het IKEA systeem leek heel erg op de KAKU ACD-3500, dus best een "groot" ding.

Murphy was an optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CollisionNL
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-10 13:59
Toch weer even hier vragen:

Ik heb sinds december een Tradfri gateway met een stuk of 15 lampen nog een 5 tal sensoren en remotes. Het werkte allemaal perfect en ik gebruik het via Home Assistant.

Sinds vorige week valt de gateway weg van het netwerk, mijn router kan hem niet meer vinden en de Tradfri IOS app ook niet.

Als ik de stekker er uittrek komt hij na een paar seconden weer online en doet hij het weer voor een paar minuten waarna hij binnen 30 minuten weer wegvalt.

De lampjes op de gateway branden alle drie.

Wat ik heb geprobeerd:
  • Vast IP
  • Ander IP via DHCP
  • Router reboot en daarna Tradfri pas aansluiten
  • Soft-reset
Nu wil ik hem het liefst niet helemaal naar fabrieksinstellingen resetten omdat alle lampen gebruikt worden in uitgebreide automations in Home Assistant en dit een behoorlijke klus is om weer goed te krijgen.

Heeft een van jullie nog een idee? Of is de hard-reset de enige mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
CollisionNL schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 20:44:
Toch weer even hier vragen:

Ik heb sinds december een Tradfri gateway met een stuk of 15 lampen nog een 5 tal sensoren en remotes. Het werkte allemaal perfect en ik gebruik het via Home Assistant.

Sinds vorige week valt de gateway weg van het netwerk, mijn router kan hem niet meer vinden en de Tradfri IOS app ook niet.

Als ik de stekker er uittrek komt hij na een paar seconden weer online en doet hij het weer voor een paar minuten waarna hij binnen 30 minuten weer wegvalt.

De lampjes op de gateway branden alle drie.

Wat ik heb geprobeerd:
  • Vast IP
  • Ander IP via DHCP
  • Router reboot en daarna Tradfri pas aansluiten
  • Soft-reset
Nu wil ik hem het liefst niet helemaal naar fabrieksinstellingen resetten omdat alle lampen gebruikt worden in uitgebreide automations in Home Assistant en dit een behoorlijke klus is om weer goed te krijgen.

Heeft een van jullie nog een idee? Of is de hard-reset de enige mogelijkheid?
Ik had laatst ook vage problemen met de combi hass en tradfri en heb toen het bestandje: .tradfri_psk.conf verwijderd. Moest het wachtwoord van de gateway opnieuw invoeren en het werkte weer. Denk niet dat het hetzelfde probleem was maar het valt te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CollisionNL
@SPX420 Ga ik toch vanavond proberen. Het voordeel van jou methode is dat de namen van de lampjes niet gewijzigd worden en als HASS hem dan weer inlaad heb ik al mijn lampen met de zelfde entitie name terug.

Thanks! Ik laat weten of het heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:34
CollisionNL schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:13:
@SPX420 Ga ik toch vanavond proberen. Het voordeel van jou methode is dat de namen van de lampjes niet gewijzigd worden en als HASS hem dan weer inlaad heb ik al mijn lampen met de zelfde entitie name terug.

Thanks! Ik laat weten of het heeft geholpen.
ik heb ook een tijd stabiliteitsproblemen gehad, uiteindelijk een klikaanklikuit stekker er tussen gehad die automatisch elke nacht de stroom er af haalde en er weer op zette. uiteindelijk toch zat en huebridge gekocht; sindsdien al maanden superstabiel. huebridge heeft wel weer als nadeel dat de firmware update niet gaat, maar stabiliteit was voor mij belangrijker, de hue app is ook een verademing in vergelijking tot de ikea app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CollisionNL
rasper schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 16:46:
[...]

ik heb ook een tijd stabiliteitsproblemen gehad, uiteindelijk een klikaanklikuit stekker er tussen gehad die automatisch elke nacht de stroom er af haalde en er weer op zette. uiteindelijk toch zat en huebridge gekocht; sindsdien al maanden superstabiel. huebridge heeft wel weer als nadeel dat de firmware update niet gaat, maar stabiliteit was voor mij belangrijker, de hue app is ook een verademing in vergelijking tot de ikea app.
Heb je al je Tradfri spul dan aan de Hue Bridge gehangen? Ik heb zowel Tradfri als Hue lampen. Het probleem is dat hij elke 20 minuten uitvalt.

Toevallig doet hij het sinds vanochtend wel dus ik kijk het weer even aan, anders alles naar Hue.

[ Voor 0% gewijzigd door CollisionNL op 20-07-2018 21:38 . Reden: Vage zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:34
CollisionNL schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 17:20:
[...]

Heb je al je Tradfri spul dan aan de Hue Bridge gehangen? Ik heb zowel Tradfri als Hue lampen. Het probleem is hij elke 20 minuten uitvalt.

Toevallig doet hij het sinds vanochtend wel dus ik kijk het weer even aan, anders alles naar Hue.
ja, 8 ikea lampen aan de hue. heb er ook hue lampen aanhangen en mix werkt prima. valt je huebridge elke 20 min uit?

[ Voor 14% gewijzigd door rasper op 20-07-2018 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CollisionNL
rasper schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 20:08:
[...]

ja, 8 ikea lampen aan de hue. heb er ook hue lampen aanhangen en mix werkt prima. valt je huebridge elke 20 min uit?
Oke dan moet ik dat maar eens gaan doen.
Ja elke 20 minuten valt de gateway van het netwerk af. hij staat wel aan, aan de tradfri is niet te zien dat hij offline is.

EDIT:

Ik heb de oplossing gevonden! Als Router/firewall draai ik pfSense. Heel mijn netwerk tunnel ik via een VPN-provider, ook de apparaten die ik niet via de VPN laat lopen gebruiken dan wel de DNS van de VPN.

Nu heb ik de Tradfri Gateway een bekender DNS-adres gegeven en nu werkt het weer perfect! _/-\o_

Thanks voor de hulp!

[ Voor 29% gewijzigd door CollisionNL op 23-07-2018 22:24 . Reden: Oplossing gevonden! ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Het systeem in de winkels van IKEA is nu ook aangevuld met fotos van de producten. Ik ben zo vrij geweest hier zelf even een foto van te maken, en deze online te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://gogoharry.com/public/images/tradfri_1.jpg
en
Afbeeldingslocatie: https://gogoharry.com/public/images/tradfri_2.jpg

Het zijn geen hoogwaardige plaatjes maar het gaat om het idee, het systeem is overigens nog niet aangevuld met textuele productinformatie. Ook weer even narvraag gedaan bij een medewerker, de richtdatum blijft eind augustus.

Murphy was an optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vraag me af of die stopcontacten met de hue gaan werken

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:22
Oei, goedkoop maar wel enorm bulky. Ben ook benieuwd of deze via de tradfri bridge geschikt is voor homekit, alexa en google assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
meesje schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:32:
Oei, goedkoop maar wel enorm bulky. Ben ook benieuwd of deze via de tradfri bridge geschikt is voor homekit, alexa en google assistant.
Ach voor tien euro snap ik dat het wat bulky is, meeste zal ik toch wegwerken achter een kast. Eind augustus is al redelijk dichtbij, ik wacht geduldig af. Er was nog niet bekend of deze ook stroom meet? Voor deze prijs ga ik er niet vanuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:54

red bull

Keeps me awake !

kepler schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:41:
[...]

Ach voor tien euro snap ik dat het wat bulky is, meeste zal ik toch wegwerken achter een kast. Eind augustus is al redelijk dichtbij, ik wacht geduldig af. Er was nog niet bekend of deze ook stroom meet? Voor deze prijs ga ik er niet vanuit
Dan zijn die van klik aan/ uit toch een stuk netter...Die praten samen met de ICS-2000 prima ket de tradfri lampen... Enige nadeel is dat de communicatie one-way is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
red bull schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:24:
[...]

Dan zijn die van klik aan/ uit toch een stuk netter...Die praten samen met de ICS-2000 prima ket de tradfri lampen... Enige nadeel is dat de communicatie one-way is....
Two way communicatie vindt ik wel handig en als het echt in de weg zit dan heb ik nog wat Fibaro tussenstekkers liggen.

De IKEA stekkers zijn voor mijn meeste toepassingen prima geschikt en weg te werken achter kast/onder bank oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Iemand ervaring met een E14 lamp die zoemt? Ik heb er meerdere in dezelfde kamer, maar 1tje geeft gewoon een zoem als hij uitstaat. Ik moet wel dichtbij staan, maar het irriteert me wel.

Tevens meteen een vraag voor die plug. Wat zou de afstand waarover dit werkt kunnen werken?
Ik heb namelijk nu nog een ouderwetse timer achterin de tuin voor de tuinverlichting. Deze zou ik ook graag via de Ikea app aansturen. Maar over welke afstand werkt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Xavier schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:57:
Tevens meteen een vraag voor die plug. Wat zou de afstand waarover dit werkt kunnen werken?
Ik heb namelijk nu nog een ouderwetse timer achterin de tuin voor de tuinverlichting. Deze zou ik ook graag via de Ikea app aansturen. Maar over welke afstand werkt dit?
Ik denk dat het bereik van de plug ongeveer gelijk is aan die van de huidige Tradfri devices.

Ik heb zelf een Tradfri GU10 spot achterin de tuin in een RVS armatuur en een E27 in de schuur welek ook achterin de tuin staat deze reageeren prima.

De afstand zal zo niet het probleem zijn eventuele andere factoren/stoorbronnen bij jou lokaal zouden een ander bereik kunenn geven.

Als ej het echt zeker wilt weten kan je het altijd testen met een ander Trafdri apparaat op de locatie waar je iets nieuws wil gebruiken.

Murphy was an optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TYZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 11:42

TYZ

Xavier schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:57:
Iemand ervaring met een E14 lamp die zoemt? Ik heb er meerdere in dezelfde kamer, maar 1tje geeft gewoon een zoem als hij uitstaat. Ik moet wel dichtbij staan, maar het irriteert me wel.

...
Yep, daar heb ik er ook een paar van. Ik denk niet dat er wat aan te doen valt; hooguit omruilen wellicht. Het typische is inderdaad dat het alleen bij de E14's lijkt voor te komen. Ik heb het nog niet opgemerkt bij de diverse E27's of GU10's.

Volgens mij is dit gewoon de ingebouwde (geschakelde) voeding die bij lage belasting (lamp uit) begint te zoemen. Zelfde fenomeen als je soms bij telefoonopladers en andere voedingen hebt.

Wat me eraan herinnert dat ik van plan was om lampen te gaan wisselen, zodat de luidruchtigste op de grootste afstand van mijn vaste zitplaats staat...

Efficiency is intelligent laziness...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-10 14:33
Heeft iemand Tradfri werkend met Google Assistent?

Ik kan de Home app openen zoveel ik wil, zoals de tradfri aangeeft maar ik zie helemaal niets wat ik verder moet doen om de koppeling te maken.

Op internet lees ik wat verschillende stappen die ik allemaal niet zie (zoals het selecteren van Tradfri in de Google Home app, dat zie ik allemaal niet).

Jammer dat hier niet wat duidelijkere/betere support op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Richard89 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:42:

Ik kan de Home app openen zoveel ik wil, zoals de tradfri aangeeft maar ik zie helemaal niets wat ik verder moet doen om de koppeling te maken.

Op internet lees ik wat verschillende stappen die ik allemaal niet zie (zoals het selecteren van Tradfri in de Google Home app, dat zie ik allemaal niet).

Ik heb het werkend, wel moet ik daarbij zeggen dat ik dat al een tijd heb via Engelse assistent.
Nu de Nederlandse er is zie ik ook geen opties om dingen toe te voegen.
Ook het terugzetten naar Engels maakt geen verschil.
Gelukkig werkt het allemaal nog wel!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:54
ik heb 1 lampje (GU10) die na de vakantie niet meer gevonden wil worden. Heb de gateway en HA al herstart, maar heeft niet mogen baten. Nog paar lamp aan/uit of resetten..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hazecase
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-10 07:25

Hier hetzelfde. Kan ze wel toevoegen in mijn google app. Maar vervolgens gebeurt er helemaal niets.. Ook geen optie in de google home app om de lampen of spraak in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Werkend met Engelstalige instelling. Niet de home app, maar de Google app. Settings, settings, homecontrol, manage accounts (bereikbaar via drie puntjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:37
GoGoHaRrY schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:15:
Het systeem in de winkels van IKEA is nu ook aangevuld met fotos van de producten. Ik ben zo vrij geweest hier zelf even een foto van te maken, en deze online te plaatsen.

[afbeelding]
en
[afbeelding]

Het zijn geen hoogwaardige plaatjes maar het gaat om het idee, het systeem is overigens nog niet aangevuld met textuele productinformatie. Ook weer even narvraag gedaan bij een medewerker, de richtdatum blijft eind augustus.
Bedankt voor de informatie.

Maar och, wat zijn ze lelijk.... |:(

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcommff
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 15:57
Het heeft mij veel tijd gekost om een goede houder te vinden voor de GU10 spot. Uiteindelijk gevonden in de Philips myLiving Enneper Inbouwspot. Deze heeft als grote voordeel dat de spot niet vastgezet wordt met een metalen ring maar een witte kunststofring. Hierdoor valt de verhoging van de GU10 spot niet meer op. De kosten voor deze houder zijn nog geen euro 5,--/stuk https://www.beaumotica.nl...ecessed-white-3xnw-230v-1

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/file/d/17TqcjoYyAXZvP2qH4lRuOz5Md0sHg1Xvjg/view?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971

[afbeelding]
en
[afbeelding]

Ik heb op zigbee.org gekeken of deze plug al gecertificeerd was, maar ik zie hem er niet tussen staan.... Er staan wel sinds de afgelopen week een groot aantal Ikea Tradfri lampen tussen, maar (nog?) niets van de plug.

Ook de schakelaar/afstandbediening zie ik niet terug, heb een vermoeden dat dit product, geen ZigBee Light Link product gaat zijn, als het al Zigbee gaat ondersteunen :?

Acht de kans groot dat het niet gaat samen werken met een Hue Bridge.... Zou jammer zijn :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Erik1971 op 06-08-2018 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haajeebee
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
Ben nu ook al een poos bezig Tradfri en Google Assistent te koppelen, taal gewijzigd, settings Google, storage, cache geleegd enz.enz. Tradfri Hub gereset 1.5 geladen.
Ik zie ook helaas geen devices in Google Home.
Lees er wel meer gedoe ove.

Het enige wat ik nog niet heb gedaan is alle lampen resetten en opnieuw pairen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Laatst online: 07-10 15:31
@haajeebee Bij mij ging het 1 keer goed, alle devices te zien in Google Home en aan te sturen. Heb je na het koppelen ook tegen Google Home gezegd "sync my lights"? (vermoed van wel, maar misschien even ten overvloede).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haajeebee
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
Stimpy68 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:30:
@haajeebee Bij mij ging het 1 keer goed, alle devices te zien in Google Home en aan te sturen. Heb je na het koppelen ook tegen Google Home gezegd "sync my lights"? (vermoed van wel, maar misschien even ten overvloede).
Nee van koppelen is helaas geen sprake, ik zie ze niet in Google Home als devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-10 21:10
Dit spul van IKEA praat denk ik alleen via one way?

Reageren de tradfri apparaten accuraat of kan er soms een opdracht niet overkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het is gewoon Zigbee, en dat is tweerichtingsverkeer.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-10 14:33
haajeebee schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:55:
[...]

Nee van koppelen is helaas geen sprake, ik zie ze niet in Google Home als devices
Dit heb ik ook in het Nederlands.

Dacht voor de gein eens kijken of het wel lukt in het Engels, maar als ik alle taalinstellingen aan pas, krijg je er ook gewoon een optie bij in de Google app.

Je hebt dan de optie "Home control" onder Services staan (open Google app, drie streepjes onderin, Settings, Google Assistant Settings),

Hier kun je vervolgens devices toevoegen op basis van merknaam, hier staat Tradfri ook tussen.

Dit hele stappenplan kan ik dus ook niet vinden in het Nederlands, lijkt dus gewoon nog niet compleet maar wel al uitgerold (zonder even te vermelden dat dit soort functies nog niet werken).

Edit: tuurlijk, op het moment dat in als test weer naar NL switch, staat deze optie er nu ook tussen als "Apparaatbediening in huis" alleen is ineens de hele assistent "nog niet beschikbaar in het nederlands"....

Edit 2:... Crazy! Assistent werkt weer, en plots verdwijnt de hele apparaatbediening in huis optie uit de Google app.. werkt goed zeg :-)

[ Voor 17% gewijzigd door Richard89 op 07-08-2018 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
@Richard89 @haajeebee Ja, er gaat mij nu een lichtje branden .... (pun intended ;-) ) Ik heb alles ooit ingesteld toen ik mijn Google Home mini net had en alles bij mij op Engels stond, dus ook mijn telefoon. Mijn telefoon staat nu op volledige NL en de Home ziet nog steeds de Tradfri en kan deze bedienen. Zie m ook in de Google home app. Bij mij is er dus geen sprake van dat de boel verdwijnt als ik alles weer in NL heb staan (OnePlus 5 met Android 8.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyaintflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04 11:53
haajeebee schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:55:
[...]

Heb je de taal van je telefoon op Engels staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-10 13:36

winDOS

6.22

Home control is nog niet beschikbaar voor de Nederlandse assistent. Google vond het belangrijker dat assistent weet wat "de Appie" is en dat wij met "appen" een bericht versturen via Whatsapp bedoelen.

Er zit ook verschil tussen English US en English UK.
Bij de US versie zijn namelijk "Routines" mogelijk om te maken. Als ik goodnight zeg, gaan bijvoorbeeld alle lampen uit en de thermostaat op 15 graden.

Er zit nogal wat verschil nog tussen de verschillende talen.

C:\>Signature.bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
Ik ben sinds kort in het bezit van een TP-Link Deco M9, welke ingebouwde Zigbee ondersteuning heeft. Ik snap nou nog steeds niet of ik nou direct een lamp kan bedienen met de tradfi app en de M9, of dat ik, zoals bij het koppelen aan een hue bridge, een bridge en een afstandsbediening nodig heb. De app van de Deco M9 heeft namelijk de optie om lampen van Philips en andere merken toe te voegen. Ik lees daaruit dat ik die kan koppelen, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Laatst online: 13:23
Iemand idee waar ik nog TRÅDFRI E14 400lm kaars kan vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelbb
  • Laatst online: 29-09 10:18

roelbb

knorretje

Leech_NL schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 18:44:
Ik ben sinds kort in het bezit van een TP-Link Deco M9, welke ingebouwde Zigbee ondersteuning heeft. Ik snap nou nog steeds niet of ik nou direct een lamp kan bedienen met de tradfi app en de M9, of dat ik, zoals bij het koppelen aan een hue bridge, een bridge en een afstandsbediening nodig heb. De app van de Deco M9 heeft namelijk de optie om lampen van Philips en andere merken toe te voegen. Ik lees daaruit dat ik die kan koppelen, maar dat weet ik niet zeker.
weet niet waarom, maar er zit zigbee HA in. dat is wat anders dan de zigbee LL die hier gebruikt wordt

[ Voor 6% gewijzigd door roelbb op 10-08-2018 09:38 ]

roelbb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:49

iMars

Full time prutser

MrOsman schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:10:
Iemand idee waar ik nog TRÅDFRI E14 400lm kaars kan vinden?
Ja, nog even wachten...

[ Voor 16% gewijzigd door iMars op 10-08-2018 09:55 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
roelbb schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:38:
[...]

weet niet waarom, maar er zit zigbee HA in. dat is wat anders dan de zigbee LL die hier gebruikt wordt
Dat is echt jammer. Ik heb me niet goed genoeg ingelezen dus. Ik weet nog veel te weinig van dit onderwerp en dacht zigbee is zigbee. Nou maar eens gaan uitzoeken wat ik dan met zigbee ha kan doen...

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Leech_NL schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:30:
[...]

Dat is echt jammer. Ik heb me niet goed genoeg ingelezen dus. Ik weet nog veel te weinig van dit onderwerp en dacht zigbee is zigbee. Nou maar eens gaan uitzoeken wat ik dan met zigbee ha kan doen...

Thx!
dat dacht ik dus ook zigbee is geen zigbee. blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Leech_NL schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 18:44:
Als de TP-Link Deco M9, ZigBee HA ondersteund, is het normaal gesproken gewoon mogelijk om ZigBee Light Link (ZLL) lampen te koppelen, ZLL is backwards compatible met HA.

Of de Ikea lampen dit ook goed hebben geimplementeerd is maar de vraag, maar aangezien ze gecertificeerd zijn zou je vewachten van wel.

Als je Ikea lampen met de TP-Link zijn gekoppeld, dan kun je ze alleen bedienen met de app van TP-Link en niet met de Ikea app.

Ik kan de TP-Link verder niet, maar hou er rekening mee dat alle kleur gerelateerde commando's specifiek voor ZLL zijn en dat HA officieel alleen On/Off en Dimming commando's voor aansturen lampen ondersteund.

Hoop dat het nu een stukje duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarteng
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11-2022

[afbeelding]
en
[afbeelding]

Zijn deze schakelaars op het moment nou verkrijgbaar in een van de Ikea filialen of begrijp ik dit verkeerd en zo ja, waar zijn deze verkrijgbaar? Zaterdag in Duiven geweest, daar gaven ze aan dat deze in oktober verkrijgbaar zouden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Maarteng schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:53:
[...]
Zijn deze schakelaars op het moment nou verkrijgbaar in een van de Ikea filialen of begrijp ik dit verkeerd en zo ja, waar zijn deze verkrijgbaar? Zaterdag in Duiven geweest, daar gaven ze aan dat deze in oktober verkrijgbaar zouden zijn.
Deze schakelaars zijn op het moment nog niet verkrijgbaar, in het interne systeem van IKEA staat dat deze vanaf eind Augustus te bestellen zijn door de fillialen. Wanneer deze dus in de winkels verschijnen hangt af of het filliaal deze meteen besteld en van de logistiek. Ik denk dat de medewerker een veilige datum probeerde te noemen met oktober.

Ze zijn ook nog niet verschenen op de website van IKEA zelf. De vermoedelijke links voor deze artikelen worden:

Murphy was an optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Net bij Ikea en eindelijk e14 kaars lampen kunnen kopen :)
Ikea in Amsterdam had nog wat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Een gekke vraagje
Alle kamers vervangen met IKEA lampen schakels blijven nu wel aan hele dag door zodat ik lampen kan bedienen via mobiel of triggers.

gaat dit niet veel kosten op energie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

MrOsman schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:07:
Een gekke vraagje
Alle kamers vervangen met IKEA lampen schakels blijven nu wel aan hele dag door zodat ik lampen kan bedienen via mobiel of triggers.

gaat dit niet veel kosten op energie?
Op de site van IKEA wordt het stand-by verbruik ook gewoon vermeld. Voor bijvoorbeeld deze E27
is dat: 0,5W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
JBS schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:09:
[...]
Op de site van IKEA wordt het stand-by verbruik ook gewoon vermeld. Voor bijvoorbeeld deze E27
is dat: 0,5W.
? geen idee wat ik daaruit moet begrijpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

MrOsman schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:11:
[...]

Euro per lamp per jaar. Maar het zou me niks verbazen als het daadwerkelijke standbyverbruik minder is.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
MrOsman schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:11:
[...]

Lijkt mij vrij simpel, iedere lamp verbruikt 0.5W als hij niet aan staat (niet brand in dit geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Stimpy68 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:13:
[...]

Lijkt mij vrij simpel, iedere lamp verbruikt 0.5W als hij niet aan staat (niet brand in dit geval)
Hmm het zal dus niet duur worden :)

[ Voor 6% gewijzigd door MrOsman op 13-08-2018 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
https://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/80365270/

Weet iemand of dit spotje te dimmen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:08
Led-lamp GU10 400 lumen, draadloos dimbaar warm wit
Weet het niet helemaal zeker :+

Flauwigheid daargelaten: ik heb er een stuk of wat in huis, en ze zijn dimbaar. Volgens mij zijn alle Tradfrilampen dat.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Wormaap schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:07:
[...]

[...]

Weet het niet helemaal zeker :+

Flauwigheid daargelaten: ik heb er een stuk of wat in huis, en ze zijn dimbaar. Volgens mij zijn alle Tradfrilampen dat.
Oh sorry het is nog vroeg hè .

Helemaal overheen gelezen.
Wil ze gebruiken voor in de keuken.
Daar hangen nu gewone spotjes in het plafond maar wil ze graag bedienen met kaku en Google Home dat kan toch ook met GH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus050
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:40
MrOsman schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:48:
Net bij Ikea en eindelijk e14 kaars lampen kunnen kopen :)
Ikea in Amsterdam had nog wat liggen.
Groningen heeft de E14 kaarsen momenteel ruim op voorraad.

En (off-topic) Ikea heeft nu ook een nieuwe USB adapter, 1 port en 2A voor 4,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Gisteren Ikea lampen e14 gehaald. :) ik zag in de nacht 2 daarvan klein beetje knipperen is dit een software probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SittingDuck721
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-12-2023
Misschien is het al vaker gevraagd, maar ik ben te dom om de Google assistent te koppelen met Tradfri.

In de app zet ik dan aan. Mooi.
Dan krijg ik melding dat ik de Google home app moet openen om stembediening op de Tradfri in te schakelen.

Waar vind ik dat? Google home app zal het niet zijn, want dat is voor Chromecast, maar ook bij de Google app vind ik het niet.

Oh en ik heb een Android Xiaomi toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarteng
Afgelopen zaterdag het eea aan Tradfri apparatuur aangeschaft waaronder LED verlichting voor in mijn keuken. Nu kan de app de driver niet vinden waaraan deze LED verlichting verbonden dient te worden. Iemand tips of ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:01
Maarteng schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:33:
Afgelopen zaterdag het eea aan Tradfri apparatuur aangeschaft waaronder LED verlichting voor in mijn keuken. Nu kan de app de driver niet vinden waaraan deze LED verlichting verbonden dient te worden. Iemand tips of ervaringen?
Reset van de driver uitgevoerd ?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarteng
kdeboois schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:43:
[...]

Reset van de driver uitgevoerd ?
Ja zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-10 19:42
Koppel je wel eerst de afstandsbediening aan de hub/bridge en daarna aan de driver? Rechtstreeks de driver aan de Tradfri hub/bridge koppelen kan niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Koppel je aan Philips of aan Ikea Birdge. wordt wel is aangeraden om stroom uit en in te pliggen

[ Voor 3% gewijzigd door MrOsman op 15-08-2018 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarteng
MrOsman schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:36:
[...]

Koppel je aan Philips of aan Ikea Birdge. wordt wel is aangeraden om stroom uit en in te pliggen
Aan de Ikea bridge. Heb ook meerdere malen stroom in en uit geplugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-10 12:16
Is het al gelukt of niet? Anders even een makkelijke uitleg. Je moet inderdaad je Google Home app hebben. Als die is ingelogd ga je naar de 3 streepjes bovenaan. Dan ga je naar home apparaten bedienen. Daar zie je linksonderaan een + staan, die klik je aan, Zoek naar Tradfri en koppelen maar. Mocht het niet lukken, let me know.

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-10 07:03
Pfffff, de app crasht nog steeds onder iOS 12 bèta 8. Is er nou werkelijk niemand bij Ikea die dit opvalt en bedenkt dat ze daar misschien iets mee moeten voor iOS 12 officieel wordt gelanceerd?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emway666
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-06 15:40
Serena schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 00:20:
Pfffff, de app crasht nog steeds onder iOS 12 bèta 8. Is er nou werkelijk niemand bij Ikea die dit opvalt en bedenkt dat ze daar misschien iets mee moeten voor iOS 12 officieel wordt gelanceerd?
Via Reddit:
As for the beta: I've heard that it crashes, but I can promise that we will have a TRÅDFRI version that is compatible with iOS 12 before the final release :)
/Oscar IKEA TRÅDFRI Team

Even geduld dus... :/

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:21

JT

VETAK y0

Man man man...Ik heb nu een gateway kunnen regelen, deze wou ik gebruiken om mijn GU10 spots te updaten voor ik ze aan Hue koppel. Maar ik krijg ze niet eens gekoppeld aan de bridge :') Tig keer gereset, zowel de lampen als de remote die ik daarna weer opnieuw had gekoppeld. Op veel wijzen de remote tegen de lampen gehouden. Geen signaal van de lampen en ook in de app zie je dat er niks gevonden wordt :') Zeer frustrerend. Iemand anders nog een idee? Ik ben wel blij dat Hue mijn hoofdsysteem is...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Welke led heb je? Ben ook nog opzoek voor in de keuken.

DaveD

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 11:01
JT schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:35:
Man man man...Ik heb nu een gateway kunnen regelen, deze wou ik gebruiken om mijn GU10 spots te updaten voor ik ze aan Hue koppel. Maar ik krijg ze niet eens gekoppeld aan de bridge :') Tig keer gereset, zowel de lampen als de remote die ik daarna weer opnieuw had gekoppeld. Op veel wijzen de remote tegen de lampen gehouden. Geen signaal van de lampen en ook in de app zie je dat er niks gevonden wordt :') Zeer frustrerend. Iemand anders nog een idee? Ik ben wel blij dat Hue mijn hoofdsysteem is...
Dat probleem had ik afgelopen week ook met mijn gu10 lampen.
Lampen en remote nog een keer resetten ( 6 keer aan en uit voor de lampen) en dan de remote tegen de lamp aan houden tijdens het koppelen.
Het werkte bij mij pas toen ik alleen de lamp die ik wilde koppelen aan had staan, heb een armatuur waar er drie inzitten dus telkens 2 eruit draaien en zo 1 voor 1 koppelen.
Waren 2 frustrerende uren voordat ik dat door had en alles gekoppeld had.

Heb zelf ook een probleem met updaten:
Mijn draadloze dimmer heeft een update maar die blijft steeds op "update pending" staan in de app en na een dag krijg ik de melding dat het updaten niet gelukt is en begint ie weer opnieuw.
Iemand enig idee?

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Gisteren weer bij IKEA Amsterdam.
Medewerker gaf aan dat er problemen zijn met merk Tradfri
Ik vroeg dan ook meteen waarom het dan nog staat en te koop is in de winkel.
Medewerker gaf aan dat ze niet mochten weg doen maar wel wisten van problemen dit heeft Tradfri zelf ook bevestigd..

heb jij problemen met Ikea product. mag je terug brengen met of zonder doos.en ook nog binnen een jaar.

zonder doos krijg je te goed pas met doos krijg je geld op je rekening. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MrOsman schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:02:
Gisteren weer bij IKEA Amsterdam.
Medewerker gaf aan dat er problemen zijn met merk Tradfri
Ik vroeg dan ook meteen waarom het dan nog staat en te koop is in de winkel.
Medewerker gaf aan dat ze niet mochten weg doen maar wel wisten van problemen dit heeft Tradfri zelf ook bevestigd..

heb jij problemen met Ikea product. mag je terug brengen met of zonder doos.en ook nog binnen een jaar.

zonder doos krijg je te goed pas met doos krijg je geld op je rekening. :)
Definieer problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
is hier vaak gesproken.
Als het uit staat dat het knippert en all.
ik bracht gister 2 tradfri lampen toen begon het verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

MrOsman schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:13:
[...]

is hier vaak gesproken.
Heb inmiddels 20+ Tradfri lampen in huis (GU10 en E27) en geen van allen vertonen deze problemen. Kennelijk ook beetje geluk/pech hebben en niet zo zeer een algemeen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
JBS schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:19:
[...]
Heb inmiddels 20+ Tradfri lampen in huis (GU10 en E27) en geen van allen vertonen deze problemen. Kennelijk ook beetje geluk/pech hebben en niet zo zeer een algemeen probleem.
Hoi ik heb ook wat thuis :) 14 ofzo waarvan 4 problemen Gaven.
gister terug gegaan ik vroeg alleen maar waarom het knipperde
dame bij de klantenservice zei dat veel mensen zelfde klacht hadden en terug kwamen.
ik zei ook metee dat ik klachten heb gelezen op internet

toen kreeg ik dat te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:31

luigi87

Domotica Fanaticus

MrOsman schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:13:
[...]

is hier vaak gesproken.
MrOsman schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:22:
[...]

Hoi ik heb ook wat thuis :) 14 ofzo waarvan 4 problemen Gaven.
gister terug gegaan ik vroeg alleen maar waarom het knipperde
dame bij de klantenservice zei dat veel mensen zelfde klacht hadden en terug kwamen.
ik zei ook metee dat ik klachten heb gelezen op internet

toen kreeg ik dat te horen.
Ow dat knipperen hoort niet?
Bij mij hangen er 9 boven de bank en 9 boven me keuken met volgens mij bijna allemaal dat ze knipperen. (is telkens 1 ledje die even kort oplicht).
Als ik eerlijk ben het valt mij niet eens op, alleen in het donker.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
luigi87 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:33:
[...]

[...]

Ow dat knipperen hoort niet?
Bij mij hangen er 9 boven de bank en 9 boven me keuken met volgens mij bijna allemaal dat ze knipperen. (is telkens 1 ledje die even kort oplicht).
Als ik eerlijk ben het valt mij niet eens op, alleen in het donker.
Nope het hoort dus niet of uit of gedimdt en geen geknipper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:58
Ik heb voor mijn verjaardag een verlichtingssterkte set gekregen. In die zin. 6x de huidige 10 led. En. 3x een E27 lamp. Plus een hub/gateway en een remote.

De software ol de gateway/hub laat zich heel slecht updaten. Na veel geknoei kreeg ik eindelijk versie 1.4.15 op me gateway. IKEA support zegt dat versie 1.5.3 de laatste zou zijn. Ik krijg met geen mogelijkheid een versie hoger.

Na het uitvoerig doorlezen van dit topic weet ik het eigenlijk niet zo goed. Ik heb het gevoel dat mijn Ziggo tv 7210 de boosdoener is. Daar ik op dit modem al niet eens een ip op me hub kreeg. Na een losse router in dmz gezet te hebben hield ik een ip en kon ik de update doen.

Een tweede update bleef uit. Wat is bij jullie nu de huidige software revisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-10 22:32
Darkz0rs schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:50:
Ik heb voor mijn verjaardag een verlichtingssterkte set gekregen. In die zin. 6x de huidige 10 led. En. 3x een E27 lamp. Plus een hub/gateway en een remote.

De software ol de gateway/hub laat zich heel slecht updaten. Na veel geknoei kreeg ik eindelijk versie 1.4.15 op me gateway. IKEA support zegt dat versie 1.5.3 de laatste zou zijn. Ik krijg met geen mogelijkheid een versie hoger.

Na het uitvoerig doorlezen van dit topic weet ik het eigenlijk niet zo goed. Ik heb het gevoel dat mijn Ziggo tv 7210 de boosdoener is. Daar ik op dit modem al niet eens een ip op me hub kreeg. Na een losse router in dmz gezet te hebben hield ik een ip en kon ik de update doen.

Een tweede update bleef uit. Wat is bij jullie nu de huidige software revisie?
Hier ook 1.4.15 en app zegt dat er geen update beschikbaar is

[ Voor 87% gewijzigd door DvD77 op 18-08-2018 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:58
Juist, ik denk dus dat de dame van IKEA niet weet waar het over gaat. Ik zie namelijk dat de iOS app versie 1.5.3 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
  • Laatst online: 11-09 11:54
Even in het juiste topic reageren.. :

Ik wil graag mijn ervaringen ook delen.. Maar tot nu toe vallen deze tegen. Wellicht dat ik iets fout doe.

Ik heb 10x de Tradfri lampen in de woonkamer. Eerst een reset gedaan, lees nu hier dat dat niet nodig was, en daarna gaan zoeken met de Hue Bridge (nieuwe vierkante) naar de lampen (eerst uit en dan aan tijdens het zoeken). Elke keer vind ik maar 3 lampen..

Zone 1 en zone 2 van de woonkamer hebben beiden 5 lampen. Bij zone 1 wordt er 1 lamp gevonden, bij zone 2 worden er 2 gevonden. Als ik zone 1 uit doe zodat de Hue zijn zoektocht kan beperken tot alleen zone 2, waarvan er 2 lampen zijn herkend, resteren er nog 3, wordt er niks gevonden.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-10 21:10
Ik zit me in te lezen in de Ikea lampen, ik heb daarom de volgende vraag: Als ik eenmaal een lamp aan de verbindingshub heb gekoppeld dan kan ik de afstandsbediening toch aan een andere lamp koppelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:08
Isane schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:19:
Ik zit me in te lezen in de Ikea lampen, ik heb daarom de volgende vraag: Als ik eenmaal een lamp aan de verbindingshub heb gekoppeld dan kan ik de afstandsbediening toch aan een andere lamp koppelen?
In de app kun je de afstandsbedieningen niet van groep wisselen. Je kan wel alle lampen uit de groep gooien en dan andere lampen eraan hangen, maar het is een beetje omslachtig.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:48
Dat geknipper van de Tradfri lampen... Doet die dat niet om aan te geven dat die reconnected is met de bridge? Als de lamp uit staat dan is het een heel flauw en kort knippertje. Ik kan me voorstellen dat als je lampen wat verder van de bridge hangen, dat dit probleem vaker voorkomt. Of als er veel (ander) Zigbee verkeer op hetzelfde kanaal is. Ik had het heel af en toe bij de lamp in mijn slaapkamer. Maar nu ik de bridge dichterbij heb gehangen heb ik geen geknipper meer waargenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarteng
DaveD1109 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:53:
[...]

Welke led heb je? Ben ook nog opzoek voor in de keuken.
Deze heb ik: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10245219/

3 keer 80 cm

[ Voor 11% gewijzigd door Maarteng op 21-08-2018 10:34 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)