Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
Als ik online zoek zijn er van Trådfri ook E14 kaars bolletjes die alleen maar wit dimbaar zijn. Deze zie ik wel op de Engelse website maar bit op de Nederlandse. Zijn deze nog te krijgen? Ik heb er 5 nodig.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-10 15:18
Guyter schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 12:58:
[...]

Dit leek mij zo een schitterend idee dat ik in 3 (Belgische) kluswinkels ben gaan zoeken naar "zo'n houder" voor de tradfri dimmer, helaas zonder resultaat... Ze waren allemaal net te klein. Weet jij toevallig nog welk merk en type dit is?

Edit: Na dit nauwkeurig opnieuw te lezen, gebruik je enkel het 'binnenwerk' van de Tradfri Dimmer? Het leek er op de foto's nogal hard op dat je een dimmerknop gevonden had die toevallig exact evengroot was als de Ikea-knop :)
https://www.karwei.nl/ass...laat-dimmer-wit/p/B585480
Dit is de dimmer die ik heb gekocht bij Karwei: een frontje en het bijpassende frame van Merten. Ik heb overigens wel bijna de hele Tradfri dimmer gebruikt: deze bestaat uit totaal drie delen: de knop/dimmer, het achterliggende magneetje, maar niet het derde deel. Dit is het montageplaatje namelijk, en die heb je niet nodig omdat je het magneetje in het frontje van Merten plakt :)

Bij het Merten frontje zit ook een dimknop, maar die heb ik dus weg gegooid omdat de Tradfri dimmer hiervoor in de plaats komt.

Heb je hier iets aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:02

aawe mwan

Wat ook leuk is:

BarryS schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 15:47:
Als ik online zoek zijn er van Trådfri ook E14 kaars bolletjes die alleen maar wit dimbaar zijn. Deze zie ik wel op de Engelse website maar bit op de Nederlandse. Zijn deze nog te krijgen? Ik heb er 5 nodig.
Op de Belgische website van Ikea staan zowel E14 kaarsjes als E14 bolletjes. Als Nederlander mag je daar ook gewoon bestellen (EU recht), maar ik weet niet of iemand dat al geprobeerd heeft. Helaas niet op voorraad momenteel.

Heb je deze nodig omdat in je armatuur geen andere retrofit lampen passen?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guyter
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 16:18
Kapotlood schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 16:49:
[...]

https://www.karwei.nl/ass...laat-dimmer-wit/p/B585480
Dit is de dimmer die ik heb gekocht bij Karwei: een frontje en het bijpassende frame van Merten. Ik heb overigens wel bijna de hele Tradfri dimmer gebruikt: deze bestaat uit totaal drie delen: de knop/dimmer, het achterliggende magneetje, maar niet het derde deel. Dit is het montageplaatje namelijk, en die heb je niet nodig omdat je het magneetje in het frontje van Merten plakt :)

Bij het Merten frontje zit ook een dimknop, maar die heb ik dus weg gegooid omdat de Tradfri dimmer hiervoor in de plaats komt.

Heb je hier iets aan? :)
Ik heb het erop gewaagd en wat dimmer opzetstukken van niko gehaald. Een ander potentieel probleem was het feit dat ik 2 schakelaars verticaal boven elkaar had, om 6 spots te bedienen. Dit lukte niet helemaal zoals ik eerst wou, maar uiteindelijk ben ik toch tevreden van het resultaat:

https://drive.google.com/...YmFvSKg/view?usp=drivesdk

De draaiknop zelf is van ikea, alles eronder van niko. Qua kleur komt het goed overeen. Ik heb zelfs het originele inbouwwerk (schakelaars) kunnen laten zitten, deze staan nu permanent ingeschakeld.

Ik had eerder verhalen gelezen in deze thread over het feit dat de dimmer niet goed zou reageren, maar zo aan de muur bevestigd valt het mij iig goed mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marsman83 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 22:32:
Ik heb overigens ontdekt waarom mijn Tradfri lampen slecht reageren icm Hue. Het lijkt erop als ik van scene wissel waarbij de lichtsterkte en kleur tegelijk veranderd tenopzichte van wat het was dan gaat het mis.
Ze veranderen dan enkel van kleur maar niet van lichtsterkte.
Als ik van scene verander waarbij enkel lichtsterkte of enkel kleur veranderd gaat het wel goed. Schijnbaar kunnen de Tradfri lampen niet tegelijk van lichtsterkte en kleur veranderen als ze via Hue aangestuurd worden.
Misschien dat dit nog met een firmware update opgelost kan worden, kan die van mij echter niet bijwerken want heb geen Tradfri hub.
Was even zoeken in dit topic of ik niet de enige was, maar blijkbaar dus toch een medestander gevonden.
Net even wat scenes ingesteld op m'n Hue hub, heb op dit moment één TRADFRI lamp. Beetje heen-en-weer geflipt tussen de scenes en toen viel mij het genoemde fenomeen ook ineens op.

Heb jij er nog steeds last van? De TRADFRI is een E27 (LED1545G12) met firmware 1.2.217

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
ThinkPadd schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 22:52:
[...]

Was even zoeken in dit topic of ik niet de enige was, maar blijkbaar dus toch een medestander gevonden.
Net even wat scenes ingesteld op m'n Hue hub, heb op dit moment één TRADFRI lamp. Beetje heen-en-weer geflipt tussen de scenes en toen viel mij het genoemde fenomeen ook ineens op.

Heb jij er nog steeds last van? De TRADFRI is een E27 (LED1545G12) met firmware 1.2.217
Ik heb zelf een 7 tal GU10 spots (1.2.217) in mijn Keuken en Eetkamer, ook had ik een Ikea E27 Color (1.3.002) en kan bevestigen dat dit issue nog steeds aanwezig is. Ik heb ook een niet Philips Hue Ledstrip controller om een RGB Ledstrip die ik al had Smart te maken en deze heeft het probleem niet. Ik denk dus niet dat het aan de Hue Bridge licht maar meer een dingetje is in de Ikea Firmware.

In mijn trapgat heb ik nog een 3 tal GU10 White spots (1.2.214) en deze hebben het probleem niet, maar logisch ook die kunnen niet van kleur(temperatuur) veranderen.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

[...]

Volgens mij is dat gewoon een schoonheidsfoutje uit 2014 waar ze mee door de keuring gekomen zijn.

Je lamp kan je trouwens ook de "980lm lamp" noemen, want die is er maar één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattihafler
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-11-2024
Hello,

Ik heb sinds kort een Google Home Mini in huis genomen.
Daarmee mijn eerste stapje gezet in de wereld van Smart Home.
Chromecast koppelingen ed werken al wel prima, maar ik ben nu op zoek naar wat de slimste manier van uitbreiden is. (wellicht deels off topic?)

ALS Ikea een update uitbrengt voor de Tradfri dat deze ook werkt met Google Home Mini.. wat zou dan nog steeds de meest toekomstbestendige keuze zijn?

- Tradfri met Ikea Bridge en Google Home Mini?
- Tradfri met Philips Bridge en Google Home mini?
- Geen Ikea maar alleen Philips met Google Home Mini?

Ik ben wel van plan om in de wat verdere toekomst ook Smart koppelingen te maken met mijn Thermostaat en andere aparaten met gebruik van sensoren bv.

Off Topic: Mensen ook ervaring met Homey? Want ik ben heel erg zoekende naar wat de Homey echt als toevoeging aan de Smart Home brengt bovenop de koppeling met Google Home + Bridge.
(Ik neem aan dat de Google Home op minder frequenties kan uitzenden dan de Homey?)

Excuus als er teveel off topic vragen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-10 17:19
mattihafler schreef op zondag 25 februari 2018 @ 13:29:
Hello,

Ik heb sinds kort een Google Home Mini in huis genomen.
Daarmee mijn eerste stapje gezet in de wereld van Smart Home.
Chromecast koppelingen ed werken al wel prima, maar ik ben nu op zoek naar wat de slimste manier van uitbreiden is. (wellicht deels off topic?)

ALS Ikea een update uitbrengt voor de Tradfri dat deze ook werkt met Google Home Mini.. wat zou dan nog steeds de meest toekomstbestendige keuze zijn?

- Tradfri met Ikea Bridge en Google Home Mini?
- Tradfri met Philips Bridge en Google Home mini?
- Geen Ikea maar alleen Philips met Google Home Mini?

Ik ben wel van plan om in de wat verdere toekomst ook Smart koppelingen te maken met mijn Thermostaat en andere aparaten met gebruik van sensoren bv.

Off Topic: Mensen ook ervaring met Homey? Want ik ben heel erg zoekende naar wat de Homey echt als toevoeging aan de Smart Home brengt bovenop de koppeling met Google Home + Bridge.
(Ik neem aan dat de Google Home op minder frequenties kan uitzenden dan de Homey?)

Excuus als er teveel off topic vragen zijn.
Welkom in deze wereld ;) Als je enkel voor Trådfri wilt gaan, is de tweede optie (Trådfri met Philips bridge) met toekomstbestendigheid in gedachte de slechtste optie; je kunt met de Philips bridge je Trådfri-lampjes namelijk niet updaten. Dus hou je optie 1 en 3 over. Google Home werkt nu al met Philips Hue, dus als je snel iets wilt bewerkstelligen, is dat de beste optie. Je zegt al "ALS Ikea een update uitbrengt" (het is idd nog maar de vraag of/wanneer dat gebeurt), zou je dus sowieso een Trådfri-bridge moeten hebben om alles te updaten, of pas moeten beginnen met het aanschaffen van Trådfri-lampen nadat Ikea de eventuele update uitbrengt. Dus dan is de afweging of je nu al wilt beginnen (Philips Hue-ecosysteem) of niet (Trådfri-ecosysteem).

En met betrekking tot je vraag over Homey: Homey is een bridge, Google Home is meer een interface tussen jou en de bridge. Google Home heeft zelf niet de hardware om lampen (zowel Hue als Trådfri) aan te sturen, maar zegt tegen de bridge dat jij wilt dat die lampen aan gaan. Homey kan wel zelf een signaal sturen naar de lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattihafler
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-11-2024
Dank je Sandro! Helder verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 18:54
[...]

Ik heb geen tradfri hub dus kan ze helaas niet updaten om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
aawe mwan schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:28:
[...]

Volgens mij is dat gewoon een schoonheidsfoutje uit 2014 waar ze mee door de keuring gekomen zijn.

Je lamp kan je trouwens ook de "980lm lamp" noemen, want die is er maar één.
Lijkt mij niet want dan zouden de kleur (temperatuur) commando's nooit goed gaan en het gaat wel goed als alleen kleur wordt aangepast.

Lijkt er op dat Ikea lampen moeite hebben om twee commando's kort achter elkaar af te handelen,zover ik weet stuurt de Hue Bridge twee commando's naar de lampen, eentje voor kleur en eentje voor dim niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 09:23
Iemand die het al voor elkaar heeft gekregen om de dimmer ( die van € 9,99) aan de Philips hue bridge te koppelen en vervolgens ook aan een lamp ? Ben nu Al tijd aan het prullen maar krijg zowel de dimmer als die knop niet aangemeld en aan de hue bridge en aan een lamp. Zal dit een firmware issue kunnen zijn ?
Zo ja : iemand in de omgeving Breda /Roosendaal een hub te leen ;)

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Erik1971 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 19:48:
[...]
Lijkt er op dat Ikea lampen moeite hebben om twee commando's kort achter elkaar af te handelen,zover ik weet stuurt de Hue Bridge twee commando's naar de lampen, eentje voor kleur en eentje voor dim niveau.
Ja precies. Het uitvoeren van deze commando's gaat niet in één keer van oud naar nieuw, maar in een aantal stappen. Als de lamp begint aan het uitvoeren van een nieuw commando, maar het vorige commando was nog niet tot de laatste stap uitgevoerd, dan wordt dat vorige commando niet altijd meer "afgemaakt" en blijft de lamp op een van de tussenstappen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
aawe mwan schreef op zondag 25 februari 2018 @ 22:08:
[...]

Ja precies. Het uitvoeren van deze commando's gaat niet in één keer van oud naar nieuw, maar in een aantal stappen. Als de lamp begint aan het uitvoeren van een nieuw commando, maar het vorige commando was nog niet tot de laatste stap uitgevoerd, dan wordt dat vorige commando niet altijd meer "afgemaakt" en blijft de lamp op een van de tussenstappen staan.
Zou zomaar kunnen, maar dan is het wel een fout van Ikea, want dim commando's zitten in een andere cluster dan de kleuren commando's en zouden geen invloed op elkaar mogen hebben.

Bij twee kleuren commando's kort achter elkaar dan zou inderdaad het laatste ontvangen kleur commando het vorige moeten afbreken, dat is dan weer volgens specificatie, zoals je eerder refereerde.

Hopelijk kan Ikea het met een software update fixen, moet je wel weer een Ikea bridge hebben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:47
Iemand mij die kan uitleggen wat het verschil is tussen "Weg van huis" en "AAN en UIT" die beschikbaar is bij de tijdschakelaars functie?

Bij beide kan je je verlichting aan en uit zetten op een gewenste tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeOS
  • Laatst online: 21:21
ChiMan schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:59:
Iemand mij die kan uitleggen wat het verschil is tussen "Weg van huis" en "AAN en UIT" die beschikbaar is bij de tijdschakelaars functie?

Bij beide kan je je verlichting aan en uit zetten op een gewenste tijd.
Er is geen verschil. Waarschijnlijk is het onderscheid bedoelt dat je aan/uit kan instellen op je standaard schema en weg van huis voor vakantie. Zo hoef je je bestaande schema niet door de war te gooien oid.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-10 10:24

HeroS

SmartHome Nerd

Duurde even tot ik de bridge tot mijn beschikking had dus kon geen review maken. Maar heb hem kunnen scoren dus meteen een review gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://www.domotica-blog.nl/image.axd?picture=/2018/Ikea/Tradfri/ikea-tradfri-review-hd.jpg

Conclusie:
Met de Ikea TRÅDFRI kun je gemakkelijk op afstand je lampen bedienen via de APP of een afstandsbediening. Het systeem reageert over het algemeen goed. Ik had soms even dat er geen reactie kwam. Dus feilloos is het helaas niet.

Met dit systeem kun je op een redelijk goedkope manier je verlichting slim maken. Zo is er al een lamp te krijgen vanaf € 9,99 en kost de hub om alles aan elkaar te knopen maar € 32,95. Wat opvalt is de gebruiksvriendelijkheid en de goede uitleg. Zo is het toevoegen van een lamp aan een afstandsbediening een kwestie van een knopje indrukken. Dus iedereen moet zijn weg kunnen vinden.

Wat ik een nadeel vind aan dit systeem is het ontbreken van de mogelijkheid om een lamp te bedienen via een normale wandschakelaar. Als je immers de stroom van de lamp afhaalt kan deze niet meer bedient worden via de APP/afstandsbediening. Ikea geeft aan met wandschakelaars te komen om dit probleem op te lossen.

Wat wel duidelijk is dat dit geen volledig domotica systeem is. Er zijn nog niet zoveel sensoren en het maken van regels beperkt zich tot timers. Dit hoeft natuurlijk geen probleem te zijn. Maar als je wat meer wil dan zal je snel vastlopen. De lampen zijn wel te koppelen aan diversen domotica systemen zoals Homey, Domoticx en de Zipatile zodat je toch meer mogelijkheden krijgt. Hierbij moet wel gezegd worden dat dit nog niet vlekkeloos werkt.

Nog goed om te melden is dat de APP momenteel alleen werkt via je eigen WiFi netwerk. Het is dus niet van buiten af te bedienen.

+
Prijs
Veel keuze in verlichting

-
Domotica mogelijkheden zijn nog wat beperkt
Geheel voelt wat plastic aan
Reageert niet altijd vlekkeloos

Volledige verhaal:
https://www.domotica-blog.nl/post/review-ikea-tradfri

Have fun!

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:03
HeroS schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:07:
Duurde even tot ik de bridge tot mijn beschikking had dus kon geen review maken. Maar heb hem kunnen scoren dus meteen een review gemaakt:

[afbeelding]

Conclusie:
Met de Ikea TRÅDFRI kun je gemakkelijk op afstand je lampen bedienen via de APP of een afstandsbediening. Het systeem reageert over het algemeen goed. Ik had soms even dat er geen reactie kwam. Dus feilloos is het helaas niet.

Met dit systeem kun je op een redelijk goedkope manier je verlichting slim maken. Zo is er al een lamp te krijgen vanaf € 9,99 en kost de hub om alles aan elkaar te knopen maar € 32,95. Wat opvalt is de gebruiksvriendelijkheid en de goede uitleg. Zo is het toevoegen van een lamp aan een afstandsbediening een kwestie van een knopje indrukken. Dus iedereen moet zijn weg kunnen vinden.

Wat ik een nadeel vind aan dit systeem is het ontbreken van de mogelijkheid om een lamp te bedienen via een normale wandschakelaar. Als je immers de stroom van de lamp afhaalt kan deze niet meer bedient worden via de APP/afstandsbediening. Ikea geeft aan met wandschakelaars te komen om dit probleem op te lossen.

Wat wel duidelijk is dat dit geen volledig domotica systeem is. Er zijn nog niet zoveel sensoren en het maken van regels beperkt zich tot timers. Dit hoeft natuurlijk geen probleem te zijn. Maar als je wat meer wil dan zal je snel vastlopen. De lampen zijn wel te koppelen aan diversen domotica systemen zoals Homey, Domoticx en de Zipatile zodat je toch meer mogelijkheden krijgt. Hierbij moet wel gezegd worden dat dit nog niet vlekkeloos werkt.

Nog goed om te melden is dat de APP momenteel alleen werkt via je eigen WiFi netwerk. Het is dus niet van buiten af te bedienen.

+
Prijs
Veel keuze in verlichting

-
Domotica mogelijkheden zijn nog wat beperkt
Geheel voelt wat plastic aan
Reageert niet altijd vlekkeloos

Volledige verhaal:
https://www.domotica-blog.nl/post/review-ikea-tradfri

Have fun!
Op afstand? Ik kan ze vanuit de app alleen bedienen als ik thuis ben. Grote tekortkoming vind ik.
Nu heb ik ze gelukkig aan HomeKit gekoppeld en dan kan het wel. Maar puur vanuit de app is het dus niet mogelijk op afstand.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Laatst online: 13-10 10:24

HeroS

SmartHome Nerd

Serena schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:47:
[...]

Op afstand? Ik kan ze vanuit de app alleen bedienen als ik thuis ben. Grote tekortkoming vind ik.
Nu heb ik ze gelukkig aan HomeKit gekoppeld en dan kan het wel. Maar puur vanuit de app is het dus niet mogelijk op afstand.
klopt daarom staat er ook in de laatste zin:

Maar bedankt voor de toevoeging zal dit nog wat verduidelijken.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:03
HeroS schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:48:
[...]

Las het nu inderdaad. Maar je begint met de tekst 'op afstand'. Dat is een beetje misleidend.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:09
Serena schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:47:
[...]

Op afstand betekent toch ook als je b.v. 2 meter van je lamp af staat? Je interpreteert het zelf als zijnde dat op afstand gelijk is aan buitenshuis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:21
meesje schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:54:
[...]

Op afstand betekent toch ook als je b.v. 2 meter van je lamp af staat? Je interpreteert het zelf als zijnde dat op afstand gelijk is aan buitenshuis. ;)
En zelfs buitenshuis is prima mogelijk.
Moet je wel de remote meenemen en niet te ver weggaan. ;)
Of een VPN opzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024

Cryothic

why?

Sinds dit weekend hebben we ook zo'n hub en een paar extra lampen. Al een beetje zitten spelen met de groepen in de app enzo. Het zijn pas de eerste stappen richting de domotica, dus op dit moment is het allemaal nog leuk ontdekken enzo.

Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om een lamp in meerdere groepen te hangen? Zodat je dus een "sfeer" kunt maken die lampen uit verschillende groepen bedient? Of mag een lamp altijd maar in 1 groep zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Hills
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-06-2024
RudolfR schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:58:
[...]

En zelfs buitenshuis is prima mogelijk.
Moet je wel de remote meenemen en niet te ver weggaan. ;)
Of een VPN opzetten
Zelfs met een VPN ben je verplicht om verbonden te zijn met een wifi netwerk. Anders werkt de app ook niet.
Erg vreemd. Zeker gezien de hub verbonden is met internet. Gelukkig werkt alles perfect buitens huis via homekit. Ik gebruik de Tradfri app alleen voor het verbinden van nieuwe lampen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 21:46

verbraakje

🚦

Weet niet of het al gepost was maar er zijn ergens nieuwe hubs binnen gekomen met de opdruk works with google assistent. (sta op facebook dus tis waar)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/28276837_1788562997840933_963926967768247713_n.jpg?oh=89290cfefae2f61655c552b975638873&oe=5B0EE3DF

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-10 17:19
Dat zou wel ideale timing zijn. Ben net vorige week naar Duitsland gereden om een GHM te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-10 17:49

Arjan A

Cenosillicafoob

HeroS schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:48:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik dat wel een pluspunt: niet via de servers van een of ander techbedrijf waarbij je het risico loopt dat het failliet gaat, de ondersteuning staakt of wordt overgenomen door een privacyhatend groot bedrijf.
Maar gewoon via wifi, of via VPN over wifi.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 07:40
verbraakje schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:27:
Weet niet of het al gepost was maar er zijn ergens nieuwe hubs binnen gekomen met de opdruk works with google assistent. (sta op facebook dus tis waar)

[afbeelding]
vanmiddag 2 gateways in hengelo gekocht, zit inderdaad een mooi wit stickertje opgeplakt met daaronder de tekst works with google assistent.

Heb het zelf in handen dus tis waar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivdbroek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-08 16:44
BarryS schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 15:47:
Volgens medewerker IKEA Delft zijn deze weer uit de handel gehaald omdat ze nog niet goed waren. Zouden na verloop van tijd uitvallen en niet meer aangaan. Volgens hem zouden ze pas in april 2018 weer beschikbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivdbroek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-08 16:44
Arie schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 23:56:
[...]

[...]

Het bereik is het probleem niet. Zo bedoelde ik mijn vraag ook niet. ;) Ik vraag mij meer af of de lampen zelf wel tegen de kou kunnen bijvoorbeeld of tegen vocht in de lucht of zo? De lampenbolletjes hangen niet zo open en bloot buiten natuurlijk, ze zitten in een buitenlamp, maar het is nog steeds anders dan dat ze binnen gebruikt worden.
Vocht licht zoals al eerder vermeld aan het armatuur waar je ze instopt.
Qua kou kan ik zeggen dat de Hue versie tot nu toe aardig volhoudt met -10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:08

iMars

Full time prutser

ivdbroek schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:46:
[...]

Volgens medewerker IKEA Delft zijn deze weer uit de handel gehaald omdat ze nog niet goed waren. Zouden na verloop van tijd uitvallen en niet meer aangaan. Volgens hem zouden ze pas in april 2018 weer beschikbaar worden.
Maak dat maar iets later, halverwege juni 2018 is mij verteld.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 13-10 19:40
Re: google assistant: Ikea weet het zelf niet eens. Van deze pagina:
Will I be able to use my smart lighting products with Google Assistant on all markets?
Yes. However, Google Assistant does not currently support all languages.
Maar tegelijk:
Which devices are compatible with the IKEA smart lighting products?
Google Assistant is not supported at the moment, but we’re working to release a software update for our smart lighting products that will make them compatible by the end of 2017.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:57
Goedemorgen allen. Weer even een paar vragen waar anderen misschien antwoord op hebben :)

Heb ondertussen een klein aantal lampen en dimmers aangesloten en lijkt allemaal goed te werken. Alleen 1 dimmer lijkt het allemaal wat minder te doen. Ik wil deze koppelen aan een lamp met 3 gu10 spotjes maar de lampen verschijnen niet in de app. Ik ga naar toevoegen->lamp->via dimmer-> koppelen. Dan koppelt de lamp aan de dimmer (kan m meteen dimmen) maar de app blijft "zoeken naar apparaat...". Het is me nu bij 1 spotje gelukt, maar verder niks. Deze dimmer staat nog altijd op "update voorbereiden". Wellicht dat dat ermee te maken heeft? Hij staat daar ook al heel lang op. Dat is dus vraag 1: Wat kan hier mis zijn en hoe versnel ik dit/los ik dit op?

Een andere dimmer een (E27) lamp en deze verscheen ook meteen in de app. Terwijl ook deze immer "update voorbereiden" aangaf. Deze had wel heel snel de update binnen. Maar deze lamp verschijnt dan weer niet in de apple homekit-app (in tegenstelling tot bovenstaande aan de half-werkende dimmer gekoppelde spot). Iemand een idee hoe dat kan?

Dus samenvattend:
Geupdatete dimmer -> E27 lamp -> in app, niet in homekit
Niet geupdate dimmer -> GU10 spot -> in app, in homekit, krijg andere spots wel gekoppeld maar komen niet in de app.

Bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Prullenbak84 op 28-02-2018 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:41

Chrisjuh_15

Facta non verba

(jarig!)
Kort vraagje, ik krijg de Hub niet gekoppeld op mijn iPad in de IKEA app, terwijl op mijn iPhone dit prima gelukt is. Beide devices zitten op hetzelfde WiFi netwerk dus daar kan het niet aan liggen. Heb zowel de QR-code als het SN geprobeerd in te vullen, maar steeds geeft ie aan dat de Hub niet gevonden kan worden...

Weet iemand hier een oplossing voor? Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Prullenbak84: Ik had dat probleem ook, en bij mij hielp het om even helemaal opnieuw te beginnen met het linken van de ontbrekende lampen (reset het peertje en/of remote).

@Chrisjuh_15: heb je al eens geprobeerd de hub even los te koppelen van stroom? En, is het niet makkelijker om op je iPhone de hub e.d. te koppelen aan Homekit? Deze synchroniseert zich namelijk op elk iOS apparaat in huis wat op hetzelfde iCloud account zit… op die manier heb je altijd en overal dezelfde instellingen op zowel je iPhone als iPad namelijk. Stel dat je dan een keer een automatisering verandert op je iPhone, dan wordt dit automagisch doorgezet op je iPad, in tegenstelling tot wanneer je dit via de Tradfri app doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Kapotlood schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:37:
@Prullenbak84: Ik had dat probleem ook, en bij mij hielp het om even helemaal opnieuw te beginnen met het linken van de ontbrekende lampen (reset het peertje en/of remote).
Dat is dus het probleem: Aan die ene (nog altijd) niet geupdatete dimmer lampen koppelen lijkt helemaal niet lekker te werken.

De wel-geupdatete-dimmer met gekoppelde lamp die niet in homekit kwam, stond vanmorgen ook ineens op "1 dag niet gezien" in tradfri. Dus die misschien maar gewoon even weggooien en opnieuw proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Prullenbak84 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 08:26:
Goedemorgen allen. Weer even een paar vragen waar anderen misschien antwoord op hebben :)

Heb ondertussen een klein aantal lampen en dimmers aangesloten en lijkt allemaal goed te werken. Alleen 1 dimmer lijkt het allemaal wat minder te doen. Ik wil deze koppelen aan een lamp met 3 gu10 spotjes maar de lampen verschijnen niet in de app. Ik ga naar toevoegen->lamp->via dimmer-> koppelen. Dan koppelt de lamp aan de dimmer (kan m meteen dimmen) maar de app blijft "zoeken naar apparaat...". Het is me nu bij 1 spotje gelukt, maar verder niks. Deze dimmer staat nog altijd op "update voorbereiden". Wellicht dat dat ermee te maken heeft? Hij staat daar ook al heel lang op. Dat is dus vraag 1: Wat kan hier mis zijn en hoe versnel ik dit/los ik dit op?

Een andere dimmer een (E27) lamp en deze verscheen ook meteen in de app. Terwijl ook deze immer "update voorbereiden" aangaf. Deze had wel heel snel de update binnen. Maar deze lamp verschijnt dan weer niet in de apple homekit-app (in tegenstelling tot bovenstaande aan de half-werkende dimmer gekoppelde spot). Iemand een idee hoe dat kan?

Dus samenvattend:
Geupdatete dimmer -> E27 lamp -> in app, niet in homekit
Niet geupdate dimmer -> GU10 spot -> in app, in homekit, krijg andere spots wel gekoppeld maar komen niet in de app.

Bedankt!
Ik had precies hetzelfde probleem en dat lag aan een bijna lege batterij in de afstandsbediening (werd nog niet aangegeven). Met een nieuwe batterij was het opgelost 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Bigs schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:01:
[...]

Ik had precies hetzelfde probleem en dat lag aan een bijna lege batterij in de afstandsbediening (werd nog niet aangegeven). Met een nieuwe batterij was het opgelost 8)7
Ik dacht dat ook, dus twee nieuwe batterijen gehaald, maar dat lijkt nog weinig effect te hebben. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Heb anders nog even geduld… het updaten van sommige onderdelen duurde bij mij iets van 24-48 uur. Laat ze even met rust totdat ze helemaal klaar zijn met updaten, en probeer het dan nog eens nadat je ze op dat moment nog eens gereset hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Laatst online: 07:44
Prullenbak84 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:02:
[...]

Ik dacht dat ook, dus twee nieuwe batterijen gehaald, maar dat lijkt nog weinig effect te hebben. Helaas.
Bij mij hielp het om de hub een reset te geven. Zit een reset knop in de hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Remco Tr schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:33:
[...]

Bij mij hielp het om de hub een reset te geven. Zit een reset knop in de hub.
Maar dan moet ik mijn halve huis opnieuw koppelen. Weinig zin in dus dat is het laatste redmiddel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 21:46

verbraakje

🚦

Android app heeft een update voor de transformator maar nog niet voor google home

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Is er ook een Tweakers-manier om de batterijduur van de dimmers te verlengen? of direct aan 230v (nja direct, jullie snappen wat ik bedoel XD ). Want elke maand de batterijen wisselen, dat wordt hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Prullenbak84 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:06:
[...]

Maar dan moet ik mijn halve huis opnieuw koppelen. Weinig zin in dus dat is het laatste redmiddel ;)
Het was voor mij ook de enige manier :/ erg jammer inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timenator
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:34
Waah schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:40:
Is er ook een Tweakers-manier om de batterijduur van de dimmers te verlengen? of direct aan 230v (nja direct, jullie snappen wat ik bedoel XD ). Want elke maand de batterijen wisselen, dat wordt hem niet.
Je zou het hiermee kunnen proberen:
https://nl.aliexpress.com...ae803_3&priceBeautifyAB=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Waah schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:40:
Misschien kan iemand anders hier iets zinnigs over zeggen, maar volgens mjj is het niet perse zo dat dat iedere maand moet. Maar IKEA levert gewoon hele brakke/lege batterijtjes bij tradfri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Prullenbak84 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:38:
[...]

Misschien kan iemand anders hier iets zinnigs over zeggen, maar volgens mjj is het niet perse zo dat dat iedere maand moet. Maar IKEA levert gewoon hele brakke/lege batterijtjes bij tradfri.
Ik moet toch sowieso elke 2 maanden vervangen, al 2x moeten doen met dezelfde interval. Langer KAN wel, maar dan gaat er soms weer eentje niet uit, of aan... en dat is ook niks.

Als ze nu 6 maanden mee gingen prima, maar dat verwacht ik niet, ongeacht welke batterijen.

De dimmer van 20 euro lijkt langer mee te gaan. Maar die vind ik weer lelijk en onhandig. De ronde dimmer is gewoon zoals een normale dimmer. En dat maakt hem simpel voor iedereen.

Nou ja als het niet anders kan, dan maar de "lelijke" dimmer. Of straks via de schakelaars....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
met de standaard app van ikea kan je niet zo heelveel automations inbouwen, komt dat op den duur wel of moet je dan andere app gebruiken?
(b.v. zonsondergang variabelen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:38
Er is weer een update van de TRÅDFRI app.

Versie 1.4.0
• Introductie TRÅDFRI leddriver 10 Watt en 30 Watt
Met de TRÅDFRI-driver kunt u geïntegreerde verlichting zoals OMLOPP, FÖRBÄTTRA, NORRFLY en onze 24V led-kastverlichting verbinden met de Smart-verlichting van IKEA.

@Kapotlood De driver is nog niet in Nederland te koop, althans nog niet gezien, alleen in Noorwegen en Denemarken nog. Ik heb er even op gegoogled:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4662/40514379292_6c1c034f2e_c.jpg

UW VERLICHTING BESTUREN
Met de schakelaar op het netsnoer kunt u alle producten die verbonden zijn met de TRÅDFRI-driver in- of uitschakelen. Wilt u echter uw producten kunnen dimmen of verbinden met slimme verlichtingsproducten van IKEA, dan moet u een aparte TRÅDFRI besturing kopen (bijvoorbeeld een afstandsbediening).

De TRÅDFRI-besturing moet gekoppeld worden met uw TRÅDFRI-driver(s). Als u meer dan één (1) driver hebt, kunt u elke driver koppelen met de besturing, zodat u de volledige combinatie tegelijkertijd kunt in- of uitschakelen of dimmen. Overweeg — afhankelijk van hoe gemakkelijk u bij de driver gaat kunnen — om de driver(s) met de besturing te koppelen vóór de definitieve plaatsing van de driver(s) en snoeren.

EEN BESTURING KOPPELEN AAN DE DRIVER
1. Verbind ten minste één (1) product met de driver voordat u begint met de koppeling. Zorg ervoor dat het netsnoer op een stopcontact is aangesloten en dat de schakelaar op het snoer is ingeschakeld.
2. Zoek het koppelingssymbool op de driver. Houd de besturing dicht bij het koppelingssymbool (niet verder dan 5 cm verwijderd).
3. Druk op de koppelknop op de besturing en houd deze ten minste 10 seconden ingedrukt. Op de besturing zal een rood lampje gaan branden. Het met de driver verbonden product begint te dimmen en knippert één keer om aan te geven dat de driver wordt gekoppeld met de besturing.

TECHNISCHE GEGEVENS 10W
Type: ICPSHC24-10EU-IL-1
Ingangsspanning: 220-240 Volt wisselstroom, 50-60 Hertz
Uitgangsspanning: 24 Volt gelijkstroom
Max. uitgangsvermogen: 10 Watt
Alleen voor gebruik binnen
Draadloos bereik: 10 meter in open ruimte.
Zend-/ontvangstfrequentie: 2405-2480 MHz
Uitgangsvermogen: 14 dBm

Ze zijn ook al te vinden in de software.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
"fw_binary_url":
    "http://fw.test.ota.homesmart.ikea.net/Tradfri_OTA_release_signed_2018_02_16_133542/bin/
    159495-TRADFRI-transformer-1.2.245.ota.ota.signed",
    "fw_file_version_LSB": 21874,
    "fw_file_version_MSB": 4644,
    "fw_filesize": 181118,
    "fw_image_type": 16641,
    "fw_manufacturer_id": 4476,
    "fw_type": 2

"fw_binary_url":
    "http://fw.test.ota.homesmart.ikea.net/Tradfri_OTA_release_signed_2018_02_19_085558/bin/
    159697-TRADFRI-driver-hp-1.2.217.ota.ota.signed",
    "fw_file_version_LSB":30066,
    "fw_file_version_MSB":4641,
    "fw_filesize":173246,
    "fw_image_type":16898,
    "fw_manufacturer_id":4476,
    "fw_type":2

"fw_binary_url":
    "http://fw.test.ota.homesmart.ikea.net/Tradfri_OTA_release_signed_2018_02_19_085558/bin/
    159698-TRADFRI-driver-lp-1.2.217.ota.ota.signed"
    "fw_file_version_LSB":30066,
    "fw_file_version_MSB":4641,
    "fw_filesize":173246,
    "fw_image_type":16897,
    "fw_manufacturer_id":4476,
    "fw_type":2

Afbeeldingslocatie: https://community-home-assistant-assets.s3-us-west-2.amazonaws.com/original/3X/5/d/5d5cde15b348bade3f2dd5fe94d1685a1e98bde6.jpeg

Op de Noorse IKEA site staan ze inmiddels online, onderaan zie je ook de 24V LED lampen welke je kunt koppelen.
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50356187/
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60342656/

[ Voor 129% gewijzigd door robertwebbe op 06-03-2018 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
@robertwebbe, lees ik nou "Tradfri driver"? Die heb ik nog niet eens in de winkel zien liggen… ik ben benieuwd hoe die om gaat met geïntegreerde verlichting in dat geval. Als de geïntegreerde verlichting dimbaar is des te meer :)

Ik heb namelijk niet bijster goede ervaringen met verlichting dimmen d.m.v. andere systemen (zoals KaKu), omdat veel van die peertjes e.d. last krijgen van flikkeringen. Maar als Ikea daar met hun eigen verlichting wél goed mee om kan gaan, dan vervang ik dit jaar nog alles wat ik heb voor die van Ikea!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-10 16:04
Leuk! Weer nieuwe onderdelen in het Tradfri systeem! :D Jammer dat het 24V is. Kon hier anders mooi mijn ledstrips in de garage mee bedienen maar dat is allemaal 12v :(

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TT050
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-10 10:01
Ik las dat ze transformator in Duitsland ook al hier en daar in de winkel ligt.

Ben benieuwd wanneer we ze in NL zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Als ik het dus simpel begrijp:
Je kunt straks zelf gekochte edstrips (24v) aansturen met die driver? want dat is toch erg interessant. Bij HUE zijn de ledstrips gewoon onbetaalbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:33
Ik ga ervan uit dat je alleen witte Led strips kunt aansluiten, niet RGB(W).
Dus niet echt een oplossing ter vervanging van de HUE strips ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
remmuz schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:03:
Dit zou nog wel eens de oplossing kunnen zijn voor de spotjes onder mijn keuken kastjes. Deze kon ik dimmen met een afstandsbediening maar daar heb ik nu een osram power plug tussen gezet zodat ik ze via Hue aan en uit kan zetten. Ik weet alleen niet of m'n keuken kast spotjes 12 of 24 volt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emway666
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-06 15:40
Iemand bekend met de mogelijkheid om bij Ikea feature requests in te dienen voor het Tradfri systeem?
Zou toch wel mooi zijn als daar een optie voor is om de meest gevraagde mogelijkheden te implementeren, zoals bij IFTTT integratie bijvoorbeeld, uitgebreidere automation in de app (zonsondergang, -opgang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-10 19:04

Tjark

DON'T PANIC

SHIFTER [NL] schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:13:
Leuk! Weer nieuwe onderdelen in het Tradfri systeem! :D Jammer dat het 24V is. Kon hier anders mooi mijn ledstrips in de garage mee bedienen maar dat is allemaal 12v :(
Kun je er geen 24v naar 12v DC/DC converter / step down dan aan hangen om de output 24v naar 12v te krijgen?

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
remmuz schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:03:
Of een enkele kleur natuurlijk :+ Voor op zolder (gameroom) zou dat ook genoeg zijn.

RGBW zou leuk zijn geweest maar helaas. Aangezien IKEA zelf ook geen RGB/W strips heeft ook niet vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Op dit moment heb ik verlichting van Philips Hue, aangestuurd middels Appel HomeKit (automations) en Google Home (voice control). Ik overweeg om uit te breiden met Ikea Tradfri (vnl. met de goedkope gu10 lampen). Middels de bridge is Tradfri ook compatible met HomeKit en (wat later) ook met Google Assistant.

Ik vraag me af hoe jullie de stabiliteit ervaren van Ikea Tradfri. Hier op tweakers heb ik wel eens opmerkingen voorbij zien komen dat elke twee weken de bridge uit/aan moet. Dat heb ik nog nooit gehad met Hue.

Ik ben dus benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tjark schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:18:
[...]

Kun je er geen 24v naar 12v DC/DC converter / step down dan aan hangen om de output 24v naar 12v te krijgen?
Gaat niet werken, de trafo zal een PWM-signaal uitsturen. Een DC-DC converter gaat daar van over z'n nek vermoed ik.

Maar een eigen LED-strip via Hue aansturen is niet zo moeilijk hoor. Sloop een TRADFRI GU10 open, haal de Zigbee module eruit en sluit er een MOSFET op aan: ThinkPadd in "Zelfbouw verlichting aansturen via Hue"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
Iemand hier de lampen in domoticz?
ik heb de gateway wel in domoticz gekregen (denk ik) maar hoe krijg ik die lampen er in?
want die staan niet gelijk bij devices.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:41

Chrisjuh_15

Facta non verba

(jarig!)
Kapotlood schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:37:
@Chrisjuh_15: heb je al eens geprobeerd de hub even los te koppelen van stroom? En, is het niet makkelijker om op je iPhone de hub e.d. te koppelen aan Homekit? Deze synchroniseert zich namelijk op elk iOS apparaat in huis wat op hetzelfde iCloud account zit… op die manier heb je altijd en overal dezelfde instellingen op zowel je iPhone als iPad namelijk. Stel dat je dan een keer een automatisering verandert op je iPhone, dan wordt dit automagisch doorgezet op je iPad, in tegenstelling tot wanneer je dit via de Tradfri app doet.
Ja, je hebt gelijk. Dat heb ik nu gedaan en dat werkt feilloos. Even niet bij nagedacht. Dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Waah schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:54:
[...]
RGBW zou leuk zijn geweest maar helaas. Aangezien IKEA zelf ook geen RGB/W strips heeft ook niet vreemd.
Volgens mij wel: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30302671/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-10 16:04
ThinkPadd schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:08:
[...]

Gaat niet werken, de trafo zal een PWM-signaal uitsturen. Een DC-DC converter gaat daar van over z'n nek vermoed ik.

Maar een eigen LED-strip via Hue aansturen is niet zo moeilijk hoor. Sloop een TRADFRI GU10 open, haal de Zigbee module eruit en sluit er een MOSFET op aan: ThinkPadd in "Zelfbouw verlichting aansturen via Hue"
WHOOOOWW mind blown.... Waarom heb ik hier niet eerder aan gedacht... Held!! _/-\o_

Ff mooi kastje printen op de 3D printer en gaan !!!

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Net bij Ikea langsgeweest in Duiven en daar lagen de Trådfri led-drivers nog niet in de schappen. Er zijn al wel winkels waar dat wel het geval zou moeten zijn, daar ligt voorraad volgens de baliemedewerker.

De Nederlandse prijzen zijn €15 voor de 10W versie en €25 voor de 30W versie.

https://flic.kr/p/23K75pq

[ Voor 11% gewijzigd door robertwebbe op 06-03-2018 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:36
Ook in de Ikea Utrecht heb ik ze vanochtend nog niet kunnen vinden. Later in maart nog maar eens langsgaan. Wie weet. Kan ik m'n Ansluta mooi vervangen voor deze versie!

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
:+

[ Voor 100% gewijzigd door funske op 04-03-2018 11:04 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 16:22
meesje schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:03:
Op dit moment heb ik verlichting van Philips Hue, aangestuurd middels Appel HomeKit (automations) en Google Home (voice control). Ik overweeg om uit te breiden met Ikea Tradfri (vnl. met de goedkope gu10 lampen). Middels de bridge is Tradfri ook compatible met HomeKit en (wat later) ook met Google Assistant.

Ik vraag me af hoe jullie de stabiliteit ervaren van Ikea Tradfri. Hier op tweakers heb ik wel eens opmerkingen voorbij zien komen dat elke twee weken de bridge uit/aan moet. Dat heb ik nog nooit gehad met Hue.

Ik ben dus benieuwd naar jullie ervaringen.
Bij mij is het redelijk stabiel, maar niet 100%. Heb een systeem met voornamelijk officiele Hue lampen en 2 Tradfri lampen. Af en toe gebeurt het dat een Tradfri lamp niet meer luistert. De lamp moet dan even van de stroom af en dan werkt het weer. Bijzonder onhandig, omdat ik alle lichtschakelaars in huis heb doorverbonden omdat er anders toch altijd mensen met hun tengels aan zitten.

Maar iets anders. De Tradfri lampen worden door Hue niet doorgegeven aan Homekit (Osram Smartlampen ook niet). Dus als je daarvan afhankelijk bent, dan is het geen aanrader. Ik weet niet waarom dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
PhilipsFan schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:23:
[...]

Bij mij is het redelijk stabiel, maar niet 100%. Heb een systeem met voornamelijk officiele Hue lampen en 2 Tradfri lampen. Af en toe gebeurt het dat een Tradfri lamp niet meer luistert. De lamp moet dan even van de stroom af en dan werkt het weer. Bijzonder onhandig, omdat ik alle lichtschakelaars in huis heb doorverbonden omdat er anders toch altijd mensen met hun tengels aan zitten.

Maar iets anders. De Tradfri lampen worden door Hue niet doorgegeven aan Homekit (Osram Smartlampen ook niet). Dus als je daarvan afhankelijk bent, dan is het geen aanrader. Ik weet niet waarom dat zo is.
Dat laatste is een bekend gegeven en komt door de eisen die HK stelt aan apparatuur. Elk device dient te kunnen voorzien van nieuwe firmware. In het geval van Tradfri, kan dat dus met alleen de eigen bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-10 15:24
PhilipsFan schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:23:
[...]

Bij mij is het redelijk stabiel, maar niet 100%. Heb een systeem met voornamelijk officiele Hue lampen en 2 Tradfri lampen.
meesje schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:03:
Volgens mij is de vraag gericht op een 100% Ikea setup, niet op een Hue bridge met Ikea lampen. Daarvan is duidelijk dat de ondersteuning nog niet helemaal dekkend is. Ik ben er zelf eigenlijk ook wel benieuwd naar: hoe goed werkt een Ikea bridge nu met Ikea lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 19:27
Heb hier 17 lampen 4 sensoren en 2 afstandsbedieningen draaien.
Ik ervaar het als een zeer stabiel systeem.
Doet wat het moet doen en hoef eigenlijk nooit opnieuw op te starten en resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-10 15:24
Dat zijn de goede berichten :-) Hoelang heb jij het al draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 21:48

bonzz.netninja

Niente baffi

tafmaf schreef op zondag 4 maart 2018 @ 22:21:
Heb hier 17 lampen 4 sensoren en 2 afstandsbedieningen draaien.
Ik ervaar het als een zeer stabiel systeem.
Doet wat het moet doen en hoef eigenlijk nooit opnieuw op te starten en resetten.
idem hier, 2 sensors, 2 afstandbedieningen, 1 hub, 11 lampen. Super stabiel, al meer dan 4 maanden

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 19:27
Ja hier ook al enkele maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier sinds halverwege december 15 lampen 4 bewegingsmelders en 2 remotes draaien. Nog nooit hoeven resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Een ander geluid:
4 remotes, 5 spots, 4 lampen en een bewegingsensor. De helft gaat perfect, de andere helft koppelt niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb er nu in totaal 5 hangen (3 als groep in de slaapkamer, 2 als losse lampen in de woonkamer). Op een keer resetten zodat ze goed te zien waren in Homekit, werken ze eigenlijk nagenoeg perfect.

Het enige euvel wat ik tegen ben gekomen is mijn eigen probleem: in de woonkamer heb ik één lamp die op 40cm van de remote af staat (bij m'n bureau), die ik samen met een lamp die op 4-5 meter van de remote zit heb gegroepeerd. Door dit grote verschil in afstand heb ik soms wel eens dat de remote wel de dichtsbijzijnde lamp regelt, maar dan net te laat is voor de andere. Met m'n telefoon/app werkt het namelijk wel perfect omdat dit via de hub loopt denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hier werkt het ook prima, na mijn eerdere klachten over bereik op zolder (paar pagina's geleden), inmiddels daar toch ook beetje 'omheen' gewerkt door tijdelijk een lamp ertussen te zetten bij het pairen, daarna die lamp weggehaald en sindsdien werkt ook de zolder perfect.

Ik heb dus inmiddels 18 lampen en dat werkt prima. In het begin was de hub heel crash gevoelig, maar inmiddels draait het super stabiel.

Grootste nadeel van tradfri vind ik nog steeds dat ze niet met een KAKU-style mini inbouw switch komen die de bestaande schakelaar in stand houdt. Ik weet dat hier hobby oplossingen voor zijn, maar daar voel ik toch minder voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik heb Tradfri sinds eind oktober '17 in gebruik, en dat gaat al die tijd al zonder problemen. 4x GU10 op een groep, en 3x E27 op een groep. Dat gaat prima zo.
Eigenlijk ben ik vooral te ongeduldig met het wachten op updates, zowel op softwaregebied als hardware.
Ik wacht bijvoorbeeld nog steeds op de Google-home integratie die maar steeds wordt uitgesteld.
Ook zou ik, net als hierboven wordt gezegd, graag een groter assortiment schakelaars willen zien - het liefst met een aantal inbouwvarianten. Hopelijk is Ikea daar al wel mee bezig. Dat de LED-drivers nu worden toegevoegd aan het assortiment, geeft in ieder geval hoop: Tradfri lijkt aan te slaan en Ikea komt met meer producten voor het systeem.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb nu 6 tradfri lampen. In het begin leek een DHCP renew van de gateway niet goed te gaan en moest ik hem resetten nu is dat helemaal stabiel bij mij. tradfri only wel aangestuurd door home assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
heb sinds vorige week maandag een set lampen met afstandsbediening en gateway. ik heb het nog voor de test dus niet veel gebruikt maar batterij is nu al op... gaan die remotes niet lang mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

zoeperman schreef op maandag 5 maart 2018 @ 16:31:
heb sinds vorige week maandag een set lampen met afstandsbediening en gateway. ik heb het nog voor de test dus niet veel gebruikt maar batterij is nu al op... gaan die remotes niet lang mee?
Op zich wel, de batterijen kunnen al wel half leeg zijn als je ze koopt. Bij mij was ook al meteen één batterij bijna leeg. Die waardes zijn uit te lezen (bijv. met HomeAssistant of pytradfri).

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
Arjan A schreef op maandag 5 maart 2018 @ 16:46:
[...]

Op zich wel, de batterijen kunnen al wel half leeg zijn als je ze koopt. Bij mij was ook al meteen één batterij bijna leeg. Die waardes zijn uit te lezen (bijv. met HomeAssistant of pytradfri).
Nieuwe batterij der in gedaan van de action vanmorgen, stond die in home assistant op 74% en nu nog geen 8 uur later op 21%
Gaat lekker zo 😢

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-10 14:24
zoeperman schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:09:
[...]

Nieuwe batterij der in gedaan van de action vanmorgen, stond die in home assistant op 74% en nu nog geen 8 uur later op 21%
Gaat lekker zo 😢
Als ik je een tip mag geven: lees de tegel van Erik1971 op 21 december vorig jaar (als iemand mij een tip wil geven: hoe link ik naar oude comments?) In het kort: je moet de stroom maar de lampen niet uitzetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Laagheim schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:48:
[...]

Als ik je een tip mag geven: lees de tegel van Erik1971 op 21 december vorig jaar (als iemand mij een tip wil geven: hoe link ik naar oude comments?) In het kort: je moet de stroom maar de lampen niet uitzetten.
Erik1971 in "IKEA TRÅDFRI - Ervaringen & discussie"

Linken kan door de link van de datum te kopiëren.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
zoeperman schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:09:
[...]

Gaat lekker zo 😢
Nu twijfel ik wel aan de kwaliteit van de knoopcelbatterijen van de action, die doen het bij mij ook niet altijd even goed. Koop vaak Varta's of Grundig van de Blokker of zo, die zijn beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 21:20
Iemand al iets vernomen over de aangekondigde Trådfri stopcontacten? Laatste bericht had het over april '18. Zit er met smart (pun intended :9) op te wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 13:41
Hier ook hetzelfde probleem met de dimmers, ben in een paar dagen door een nieuwe batterij heen.

Heb de lampen nu maar aan een Hue bridge gehangen en ben overgestapt op Hue Tap schakelaars.

Trådfri is echt nog hobby-niveau helaas door de vele bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Laatst online: 07:44
Ice T schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 01:50:
Hier ook hetzelfde probleem met de dimmers, ben in een paar dagen door een nieuwe batterij heen.

Heb de lampen nu maar aan een Hue bridge gehangen en ben overgestapt op Hue Tap schakelaars.

Trådfri is echt nog hobby-niveau helaas door de vele bugs.
Heb je de laatste firmware op je dimmers (1.2.248)
Ik heb er duracell in zitten en die houd het al maanden vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 21:19
ik heb een batterij moeten vervangen in de dimmer die mijn jonge dochters het vaakst gebruiken, na anderhalve maand. Verder ook in de motion sensor. En dat allemaal met de gewone batterijen van Ikea in het bizar goedkope gele kartonnetje.

Vind het allemaal niet echt buggy, al gebruik ik de Hue bridge, want de osram stopcontacten werkten niet met de ikea gateway.

[ Voor 21% gewijzigd door mediumdry op 06-03-2018 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
mediumdry schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 15:47:
ik heb een batterij moeten vervangen in de dimmer die mijn jonge dochters het vaakst gebruiken, na anderhalve maand. Verder ook in de motion sensor. En dat allemaal met de gewone batterijen van Ikea in het bizar goedkope gele kartonnetje.

Vind het allemaal niet echt buggy, al gebruik ik de Hue bridge, want de osram stopcontacten werkten niet met de ikea gateway.
Levensduur van anderhalve maand met batterij is wel erg kort, ter vergelijking ik heb hier Hue Dimmer Switches hangen vanaf het moment dat ze verkrijgbaar waren en doen het na bijna twee jaar nog steeds op 1 knoopcelbatterij en volgens Apple Home zitten ze nog steeds op 100% (wat niet waarschijnlijk is, maar nog vol genoeg)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mediumdry
klopt, anderhalve maand is niet goed, maar mijn dochters waren erg verbaasd over het magische knopje waarmee het licht aan en uit en feller en anders gekleurd kon worden. Het was puur om aan te geven dat "enkele dagen" wel erg overdreven was.

Buggy is wat mij betreft ook erg overdreven...

Maar goed, ik heb andere cornercases in mijn huis dan anderen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
mediumdry schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 19:43:
klopt, anderhalve maand is niet goed, maar mijn dochters waren erg verbaasd over het magische knopje waarmee het licht aan en uit en feller en anders gekleurd kon worden. Het was puur om aan te geven dat "enkele dagen" wel erg overdreven was.

Buggy is wat mij betreft ook erg overdreven...

Maar goed, ik heb andere cornercases in mijn huis dan anderen natuurlijk :)
Dan kan het idd snel gaan 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

robertwebbe schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:30:
De Nederlandse prijzen zijn €15 voor de 10W versie en €25 voor de 30W versie.

https://flic.kr/p/23K75pq
Ik heb net in hetzelfde systeem gekeken (nog steeds geen productfoto), en bij voorraadlocatie stond "Vraag een Medewerker". Netjes gevraagd, en deze wist mij te vertellen dat ze ze zefl pas eind Maart konden gaan bestellen.

Murphy was an optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
welke LED strips zijn er op aan te sluiten? Ik zie bij Ikea zelf namelijk alleen strips met 2700Kelvin (aka geel) en wil graag een 5000 a 6000 Kelvin hebben (voor mij wit, voor sommige anderen blauw). En dan graag met redelijk veel lichtopbrengst. (over een 2 meter)

Kan ik bij een willekeurige bouwmarkt binnenlopen en een LED strip van het juiste voltage halen en die op de Ikea driver aansluiten? (ik weet dat dat nu nog een beetje speculeren is natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:51
21/02/2018 - 14:11

Dag meneer/mevrouw "naam",

Onlangs hebt u bij IKEA een bestelling geplaatst met ordernummer"".

Op dit moment is het artikelTRÅDFRI verbindingshub met artikelnummer 403.378.06 niet op voorraad in ons distributiecentrum. Onze excuses hiervoor; we begrijpen dat u op uw bestelling zit te wachten en vinden het erg vervelend dat we u moeten teleurstellen.

Om vertraging van uw gehele order te voorkomen, hebben we het artikel verwijderd uit uw bestaande order. De afleverdatum van de originele levering blijft27 februari; u kunt de levering tussen 9 - 21 uur verwachten.

Het vertraagde artikel is nog wel op voorraad in één van onze vestigingen. Het zal vanuit daar verzonden worden en binnen enkele dagen door PostNL bij u worden bezorgd. Helaas kunnen wij u voor deze levering geen exacte leverdatum geven.
Hopelijk hebben we u hiermee voldoende informatie gegeven. Hebt u nog andere vragen? Neem dan gerust contact met ons op.

Hartelijke groet,

Mariam
IKEA B.V. Nederland
Customer Support Center
De lampen idd ontvangen. Verder naar 2x een mail gestuurd met de vraag hoe het zit met de hub en of ik daar mijn geld voor terug krijg heb ik op beide nog berichten geen antwoord gekregen.
Heel erg fijn.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
mediumdry schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 17:36:
welke LED strips zijn er op aan te sluiten? Ik zie bij Ikea zelf namelijk alleen strips met 2700Kelvin (aka geel) en wil graag een 5000 a 6000 Kelvin hebben (voor mij wit, voor sommige anderen blauw). En dan graag met redelijk veel lichtopbrengst. (over een 2 meter)
Met de TRÅDFRI-driver kunt u geïntegreerde verlichting zoals OMLOPP, FÖRBÄTTRA, NORRFLY en onze 24V led-kastverlichting verbinden met de Smart-verlichting van IKEA.
Kan ik bij een willekeurige bouwmarkt binnenlopen en een LED strip van het juiste voltage halen en die op de Ikea driver aansluiten? (ik weet dat dat nu nog een beetje speculeren is natuurlijk)
Zolang de aansluitspanning maar 24 Volt is. En je hebt dan nog een uitdaging met de connector. Deze zit er bij de IKEA verlichting natuurlijk standaard aan maar op willekeurige bouwmerklampjes zit een andere. Hier zul je wat creativiteit moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 12:53
Onlangs heb ik mijn Tradfri set van drie lampen, afstandsbediening en verbindingshub uitgebreid met twee lampen en twee dimmers. De dimmers heb ik aangesloten gekregen op de lampen maar ik krijg de lampen niet gekoppeld aan de hub/app.

In de app kies ik voor het toevoegen van een lamp, vervolgens selecteer ik de dimmer als bediening. Wanneer ik dan de lamp dien te connecten dan krijg ik vrijwel meteen de melding dat Tradfri geen verbinding kan maken met het wifi netwerk. De verbinding is prima, anders zou de app niet opgestart zijn. Wanneer ik stop met connecten krijgt de app ook weer meteen verbinding met wifi.

Resetten van de lampen en dimmers heeft niet mogen helpen.
Iemand anders met vergelijkbare ervaringen en/of oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
iRob schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:34:
Onlangs heb ik mijn Tradfri set van drie lampen, afstandsbediening en verbindingshub uitgebreid met twee lampen en twee dimmers. De dimmers heb ik aangesloten gekregen op de lampen maar ik krijg de lampen niet gekoppeld aan de hub/app.
Volgens mij is hier je volgorde verkeerd. Je moet de dimmer eerst koppelen aan de hub. En dan de lampen (via de dimmer) aan de hub.
In de app kies ik voor het toevoegen van een lamp, vervolgens selecteer ik de dimmer als bediening. Wanneer ik dan de lamp dien te connecten dan krijg ik vrijwel meteen de melding dat Tradfri geen verbinding kan maken met het wifi netwerk. De verbinding is prima, anders zou de app niet opgestart zijn. Wanneer ik stop met connecten krijgt de app ook weer meteen verbinding met wifi.

Resetten van de lampen en dimmers heeft niet mogen helpen.
Iemand anders met vergelijkbare ervaringen en/of oplossingen?
Ik heb met 1 dimmer en een paar gu10 spotjes wel dit soort problemen nog steeds. Ik krijg de dimmer aan de hub, en 1 spotje ook prima, maar de rest hebben allerlei kuren. Soms koppelen ze wel, maar dan kan ik ze bedienen met de dimmer en zie ik ze nog steeds niet in de app. Gek genoeg komt dit maar bij een paar spotjes voor. 8)7
Pagina: 1 ... 31 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)