@
Prullenbak84, ik zag de post van @
jodur voorbij komen
Ik heb bij de
Karwei een Merten dimmer-frame gekocht met Merten afdekplaatje, en natuurlijk de Tradfri dimmer zelf. Die Merten had namelijk een dim knop die exact even groot was als de Tradfri. Nadeel was dat deze geen metalen frame had zodat je 'm direct op de wandcontactdoos kunt aansluiten, maar 4 kleine puntjes montagekit deden daar wonderen.
De betreffende draden die normaal gesproken op je wandschakelaar worden aangesloten heb ik d.m.v. een lasdoos met elkaar verbonden, zodat de lamp altijd "aan" staat. De dim knop van de Merten heb ik weg gegooid, en de "base" van de Tradfri past exact in het Merten frame met wat montagekit. En daar bovenop gaat natuurlijk de Tradfri knop zelf, en omdat deze magnetisch is (en je de batterij/sync knop wel eens nodig hebt) hoef je deze niet vast te lijmen.
±€23 euro, en dan ben je helemaal klaar

En het ziet er inderdaad erg mooi uit al zeg ik 't zelf!
@
Richard89: Klopt, Ik heb beneden twee wandschakelaars voorzien van inbouw module van KaKu: daar staat altijd stroom op ook al die je de lamp "uit", waardoor je eventueel met een afstandsbediening deze lampen ook op afstand kunt bedienen. Dat vond ik het mooie van KaKu.
Alleen het dimmen gaat bijzonder matig in mijn ogen. Het bereik is heel klein, en hoe ik de module ook afstel, blijf ik op de laagste dim-stand altijd geknipper houden in de eerste tien seconden (en na een half uurtje branden).
Daarom wil ik doen wat ik hierboven heb omschreven via Tradfri. Dat kan alleen jammer genoeg nog niet voor al m'n lampen omdat ik een kroonluchter heb met van die kaars-vormige peertjes (met zo'n zwier in de vorm), en die bestaan nog niet in "Smart" variant
[
Voor 6% gewijzigd door
Kapotlood op 20-02-2018 14:56
]