Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Knol010
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 13-07 15:32
Gisteren contact gehad met Ikea klantenservice.
Er zit een probleem in de software van de hub en na updaten ook in ab, dimmer, bewegingssensor.
Binnen een week zou het probleem verholpen zijn middels een update waarna je weer probleemloos kan koppelen!
quote:
edokoch schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:18:
Totale irritatie.

Heb deze week vol goede moed een Tradfri set gekocht (bewegingssensor, 2 lampen, hub en een ab). Nou leek de installatie met de app voor zich te spreken. Een stap voor stap handleiding. Kan niet misgaan zou je zeggen.

Helaas, de hub wordt netjes herkend, maar dan beginnen de problemen. Zowel de afstandbediening als de sensor koppelen niet met de hub. Een enkele keer zag de app wel beide apparaten (overigens niet netjes in het stappenplan in de app, maar nadat ik heen en weer was geswitcht naar een andere app), maar toen werden de lampen vervolgens weer niet herkend.

Na alles maar weer eens te hebben reset worden de apparaten helemaal niet meer herkend. Elke keer weer zit ik minutenlang naar de app te staren met de hoop dat er nog iets gaat gebeuren.

Doe ik iets verkeerd? Zie ik iets over het hoofd? Zijn er anderen die ook deze problemen kennen? En wat heb je er aan gedaan?

Thanks

• edokoch
  • Laatst online: 26-02 21:13
quote:
Knol010 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:37:
Gisteren contact gehad met Ikea klantenservice.
Er zit een probleem in de software van de hub en na updaten ook in ab, dimmer, bewegingssensor.
Binnen een week zou het probleem verholpen zijn middels een update waarna je weer probleemloos kan koppelen!

[...]
Ik heb het ook gelezen. Alle workarounds zijn me veel te technisch. Laten we hopen dat het inderdaad snel is opgelost.

• voorstad
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 08:35
quote:
edokoch schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:26:
[...]

Ik heb het ook gelezen. Alle workarounds zijn me veel te technisch. Laten we hopen dat het inderdaad snel is opgelost.
Ook deze van IKEA zelf?

Hi!

We are aware of the pairing issues reported by many users. We are addressing these issues and there will be a fix in a coming release.

In the meantime there is a known workaround for this particular issue:

Open the TRÅDFRI app, select the "+" sign and select to add input device.
Close the TRÅDFRI app
Perform a factory reset of the input device then hold down the pairing button of the input device and hold it close to the TRÅDFRI Gateway.
When the Gateway has confirmed pairing by flashing the LED lights several times, re-open the TRÅDFRI App and verify that input device has been added to a group. If this is unsuccessful, pair the input device as normal. When the pairing has completed remove the battery temporarily from the input device and put it back in the device. Open the TRÅDFRI app and verify that the input device has been added to a group as expected. Sorry for any inconvenience.
IKEA TRÅDFRI Team
quote:
voorstad schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:57:
[...]

Ook deze van IKEA zelf?

Hi!

We are aware of the pairing issues reported by many users. We are addressing these issues and there will be a fix in a coming release.

Close the TRÅDFRI app
Perform a factory reset of the input device then hold down the pairing button of the input device and hold it close to the TRÅDFRI Gateway.
When the Gateway has confirmed pairing by flashing the LED lights several times, re-open the TRÅDFRI App and verify that input device has been added to a group. If this is unsuccessful, pair the input device as normal. When the pairing has completed remove the battery temporarily from the input device and put it back in the device. Open the TRÅDFRI app and verify that the input device has been added to a group as expected. Sorry for any inconvenience.
IKEA TRÅDFRI Team
Oei, oei, ik stond bijna op het punt om naast Hue ook Tradfri spul te gaan gebruiken. Echter als dit nu weer zo lees, dan denk ik van “schoenmaker blijf bij je leest”. Maar ja, de prijs is wel erg gunstig, zeker die goedkope GU10 spotjes.

• Prullenbak84
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 30-07 12:57
quote:
Knol010 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:37:

[...]
Ik vraag me wel af hoe je lampen en remotes die niet te koppelen zijn, kunt updaten.

Of mis ik iets?

• edokoch
  • Laatst online: 26-02 21:13
quote:
[...]

Ook deze van IKEA zelf?

Hi!

Close the TRÅDFRI app
IKEA TRÅDFRI Team
Die doet het gewoon niet :/ Ik heb nog niks kunnen koppelen dus ik zie het + scherm nog niet eens.

• voorstad
quote:
Prullenbak84 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:13:
[...]

Ik vraag me wel af hoe je lampen en remotes die niet te koppelen zijn, kunt updaten.

Of mis ik iets?
De gateway? O-)

• Laagheim
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 07:15
quote:
meesje schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:50:
[...]

Oei, oei, ik stond bijna op het punt om naast Hue ook Tradfri spul te gaan gebruiken. Echter als dit nu weer zo lees, dan denk ik van “schoenmaker blijf bij je leest”. Maar ja, de prijs is wel erg gunstig, zeker die goedkope GU10 spotjes.
De lampen die ik deze week gekocht heb koppelen zonder problemen met de Hue bridge. Ik had de verlengsnoeren al klaar liggen om de lamp in de buurt van de bridge te kunnen koppelen en de Hue discover app al opgezocht in de app store maar het was allemaal niet nodig. :) Gewoon de lamp indraaien, 6 keer aan en uit en even aan laten staan tot ie knippert (je ziet het knipperen bijna niet), lamp uit, in de Hue app lamp zoeken aan zetten en de lamp weer aan en binnen een paar seconden wordt de lamp gevonden. Firmware voor de E27 lampen 1732 en voor de Floalt 1741-1.

• Prullenbak84
quote:
Duh. Maar als je daar niks aan kan koppelen...hoe update je dan je lamp of remote?

• voorstad
quote:
Prullenbak84 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:35:
[...]

Duh. Maar als je daar niks aan kan koppelen...hoe update je dan je lamp of remote?
Maar wellicht dat een update van de gateway daarna wel het koppelen van remotes weer mogelijk maakt....?
quote:
meesje schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:50:
[...]

Zoals ik het begrepen heb, zijn de problemen met de Bridge en App en niet met de lampen, dus verwacht geen problemen als je ze met Hue bridge gebruikt ;)

• Spoonlift
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 08:28
quote:
BarryS schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:31:
[...]

Ik zie ze wel weer op voorraad bij de Ikea Delft bijvoorbeeld. Maar niet op de website van Ikea zelf. Dus online bestellen gaat nog niet. Op de website krijg je gewoon 25 procent korting op de lampjes als je er 4 of meer besteld. Is dit in de winkel ook zo of is het daar echt 3 plus 1 gratis?
In de winkel is het volgens mij gewoon 3+1.

Overigens zijn de GU10 lampen overal uitverkocht. De multi color komt pas weer in maart..... 8)7

• Chahid1985
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 13-08 20:49
quote:
BarryS schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:31:
[...]

Ik zie ze wel weer op voorraad bij de Ikea Delft bijvoorbeeld. Maar niet op de website van Ikea zelf. Dus online bestellen gaat nog niet. Op de website krijg je gewoon 25 procent korting op de lampjes als je er 4 of meer besteld. Is dit in de winkel ook zo of is het daar echt 3 plus 1 gratis?
In de winkel is het inderdaad ook 25% korting op 4 lampen of meer.

• Knol010
  • Laatst online: 13-07 15:32
Het gaat bij mij om de lamp. De rest is gekoppeld en up to date. Als ik gekoppelde apparaten met nieuwe software verwijder kan ik deze wel koppelen!
quote:
Prullenbak84 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:13:
[...]

Of mis ik iets?

• Arjan
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Ik dacht meerdere bewegingsmelders te koppelen aan dezelfde lamp(en), maar dit lijkt niet te werken, of ik doe het verkeerd.
Weet iemand of dit kan? ik wil graag op meerdere plekken beweging detecteren om in de gang het licht aan te laten gaan.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Nu online
Check de FAQ:

V: Hoe kan ik meerdere afstandsbedieningen koppelen aan één lamp?
A: Eerst installeer je de lamp zodat hij werkt met één afstandsbediening. Vervolgens reset je de andere afstandsbediening en koppel je hem niet aan de lamp, maar aan de eerste afstandsbediening (uitleg hoe je dit precies doet vind je met de zoekfunctie). Dit werkt met en zonder hub. Dezelfde truc werkt met bewegingsmelders. Dit staat niet in de gebruiksaanwijzing, want Ikea ondersteunt dit niet officieel.

• Suneye
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 13-08 18:22

Suneye

] Ken sent me _

quote:
[...]

Ook deze van IKEA zelf?

Hi!

Close the TRÅDFRI app
IKEA TRÅDFRI Team
Nieuwe hub voor ouders gekocht vandaag en inderdaad niets is te koppelen, Ikea klantenservice gebeld en ze zijn ervan op de hoogte..maar waarom ze de hubs niet uit de winkel halen of desnoods een briefje ophangen wist ze niet. De update komt er zo snel mogelijk aan.....

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

quote:
RudolfR schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:02:
Check de FAQ:

V: Hoe kan ik meerdere afstandsbedieningen koppelen aan één lamp?
A: Eerst installeer je de lamp zodat hij werkt met één afstandsbediening. Vervolgens reset je de andere afstandsbediening en koppel je hem niet aan de lamp, maar aan de eerste afstandsbediening (uitleg hoe je dit precies doet vind je met de zoekfunctie). Dit werkt met en zonder hub. Dezelfde truc werkt met bewegingsmelders. Dit staat niet in de gebruiksaanwijzing, want Ikea ondersteunt dit niet officieel.
Die had ik even gemist, het werkt perfect inderdaad!
Let op, bij de laatste stap de koppelknoppen inhouden totdat het lichtje in de AB weer uitgaat, anders werkt het niet :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• wka
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 14-08 17:28
ik had dezelfde problemen met koppelen. Omdat niets lukte heb ik de hub teruggebracht en een nieuwe gehaald. Zelfde problemen.
De work around kan ik niet toepassen omdat ik niet zo ver in de app kom; de app 9 iOS) blijft in het scherm voor het toevoegen van een AB. Iemand een idee om hier uit te komen?
Frustrerend voor een product dat bestemd is voor een massamarkt.

• timothee
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 17:54
quote:
SuperThomasLab schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:12:
[...]

Afstand van 5m naar Hue lukt hier. Mogelijk werkt die Trådfri niet goed mee. Als de Hue de bridge zelf kan vinden zonder Trådfri tussenpunt, zijn we stapje verder. Daarna pas Trådfri lamp op stroom.
Je ZigBee kanaal zou ook van invloed kunnen zijn (bv. 2.4Ghz router frequentie verstoring).
Ik heb het kunnen oplossen. Kanalen wisselen hielp niets, de Hue lamp buiten bleef onvindbaar.
Ik heb uiteindelijk met een losse fitting met kabeltje buiten getest en toen deed ie het wel, dus de afstand tot de bridge bleek geen probleem. Ook binnen werkte de Hue lamp. Bij het wisselen van de Hue en Tradfri lampen viel mij op dat ik de Hue lamp minder ver in de fitting kon draaien dan de Tradfri lamp. Uiteindelijk bleek gewoon het onderste pinnetje van de fitting buiten te blijven hangen. De Tradfri lamp heeft kennelijk een iets langere fitting, want die maakte wel contact i.t.t. de Hue lamp. Even met een tangetje verbogen en nu werkt ook de Hue lamp buiten :)

In principe werkt de combinatie van Tradfri en Hue lampen prima.

• Suneye

Suneye

] Ken sent me _

quote:
wka schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 00:16:
ik had dezelfde problemen met koppelen. Omdat niets lukte heb ik de hub teruggebracht en een nieuwe gehaald. Zelfde problemen.
De work around kan ik niet toepassen omdat ik niet zo ver in de app kom; de app 9 iOS) blijft in het scherm voor het toevoegen van een AB. Iemand een idee om hier uit te komen?
Frustrerend voor een product dat bestemd is voor een massamarkt.
Lukte inderdaad ook niet om de afstandsbediening toe te voegen, kwam op gegeven moment wel zo ver dat ik een onbekend apparaat zag in de app maar verder ook niet. Ze moeten echt wat gaan verbeteren aan hun release proces bij Ikea ;w

• Prullenbak84
quote:
Erik1971 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:26:
[...]

Zoals ik het begrepen heb, zijn de problemen met de Bridge en App en niet met de lampen, dus verwacht geen problemen als je ze met Hue bridge gebruikt ;)
Ok dus als ik t goed begrijp zijn oude(re) lampen en dimmers aan een nieuwe hub tijdelijk niet (goed) te koppelen, maar komt dat goed als er een software-update voor de hub komt? En maakt de software versie van de lamp dan dus niet uit?

Ik was van plan om komende week een hub te halen maar daar wacht ik dan maar even mee...

Prullenbak84 wijzigde deze reactie 25-01-2018 08:25 (4%)

• Gait90
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 06-04 09:49
Over HUE lampen lees ik dat het formaat van de GU10 uitvoering niet in alle lampen even mooi uitkomt, ze zijn groter dan standaard GU10 lampen en daarmee kan het zijn dat ze iets buiten je fitting vallen. Hoe zit dat met de GU10 TADFRI lampen? Ik wil ze gaan toepassen in de 2-spot Runner lampen van Philips die voor HUE lampen ontworpen zijn btw

• Suneye

Suneye

] Ken sent me _

quote:
Prullenbak84 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:24:
[...]

Ok dus als ik t goed begrijp zijn oude(re) lampen en dimmers aan een nieuwe hub tijdelijk niet (goed) te koppelen, maar komt dat goed als er een software-update voor de hub komt? En maakt de software versie van de lamp dan dus niet uit?

Ik was van plan om komende week een hub te halen maar daar wacht ik dan maar even mee...
Lijkt me niet dat dat uitmaakt, wat je wel kan doen is nu alvast een hub halen zodat je er 1 hebt nu ze weer ?even? Op voorraad zijn. Terugbrengen kan altijd nog :)

• Henk2015
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 25-01 11:01
Ik heb een aantal Tradfri lampen en de hub. Werkt prima. Nu heb ik een staande lamp met 3 'peertjes' en een rij van 6 spotjes in het plafond. Als ik daar ook Tradfri lampen in doe, dan ziet het systeem dat als onafhankelijke lampen. Dus 6 GU10's in de app. Kan ik die op de een of andere manier groeperen? Ik heb ze al in de groep 'woonkamer' , maar binnen deze groep zou je de 6 spots als één device willen bedienen. Dat ondersteunt Tradfri niet. (volgens mij kan Hue dat ook niet).
Iemand enig idee?

• RudolfR
  • Nu online
Je kunt groepen niet nesten inderdaad.

• spike631
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 25-04 14:31
Henk,

Tradfri GU10 in een groep zetten in Hue werkt prima. Heb geen ikea hub dus daar weet ik het niet.

Werkt thuis met alexa (niet altijd...als ze kuren heeft ;-) ) tradfri remote en Hue app.

• mcetweaker
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Ik heb ikea lampen met een ikea hub en gekoppeld aan de Alexa app.

Is het ergens in deze combinatie mogelijk om iets met zonsopkomst/zonsondergang te doen ?

• Kevv1990
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 13-08 12:59
quote:
[...]
Hi!

Ik heb gisteren 5 LED lampen geïnstalleerd en geprobeerd te koppelen via een afstandsbediening. Ik kan de lampen nu wel met de afstandsbediening aan/uit zetten, maar de lampen zelf worden niet in de app gevonden. De afstandsbediening echter weer wel (dus zonder lampen in die groep). Kan dit te maken hebben met bovenstaande pairing issues, of is dat een losstaand probleem?

• jacobus10
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22-05 08:26
Ik heb Tradfri met Ikea hub goed lopen en alles schakelt goed. Nu is mijn vraag ; is er een mogelijkheid om de lampen beneden bv direct uit te schakelen met de software van Ikea
Marcel

• mcetweaker
  • Niet online
quote:
jacobus10 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:04:
Ik heb Tradfri met Ikea hub goed lopen en alles schakelt goed. Nu is mijn vraag ; is er een mogelijkheid om de lampen beneden bv direct uit te schakelen met de software van Ikea
Marcel
Als ze in een groep zitten, dan kan dat inderdaad

• Bigs
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Mijn Tradfri setup loopt al een tijd niet lekker. Tijdschakelaars werken niet en die functie kon in de app ook niet geopend worden en nu werkten de sferen in de app ook al niet meer; als ik een groep aanklik krijg je een melding is 'je sferen worden geladen, probeer het zo nog eens'.

Dus ik denk ik zal het hele spul eens resetten en opnieuw inleren. Slecht idee :{ ik krijg de afstandsbediening niet meer aan de gateway gekoppeld. Alles is gereset en de lampjes op de ab en de gateway doen ook wat je zou verwachten als je ze probeert te koppelen, maar de afstandsbediening verschijnt niet in de app.

Ik heb de gateway ook al gereset met via het gaatje maar het probleem blijft. De afstandsbediening koppelt wel gewoon aan lampen en die kan ik vervolgens ook bedienen. Iemand nog een tip?

• Kevv1990
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 13-08 12:59
quote:
Bigs schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:24:
Mijn Tradfri setup loopt al een tijd niet lekker. Tijdschakelaars werken niet en die functie kon in de app ook niet geopend worden en nu werkten de sferen in de app ook al niet meer; als ik een groep aanklik krijg je een melding is 'je sferen worden geladen, probeer het zo nog eens'.

Dus ik denk ik zal het hele spul eens resetten en opnieuw inleren. Slecht idee :{ ik krijg de afstandsbediening niet meer aan de gateway gekoppeld. Alles is gereset en de lampjes op de ab en de gateway doen ook wat je zou verwachten als je ze probeert te koppelen, maar de afstandsbediening verschijnt niet in de app.

Ik heb de gateway ook al gereset met via het gaatje maar het probleem blijft. De afstandsbediening koppelt wel gewoon aan lampen en die kan ik vervolgens ook bedienen. Iemand nog een tip?
Klinkt vergelijkbaar aan mijn probleem (3 posts hierboven). Vermoed dus toch dat dit het software/ pairing issue is

• jacobus10
quote:
mcetweaker schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:08:
[...]

Als ze in een groep zitten, dan kan dat inderdaad
Ik kan ze in een groep zetten maar dan moet ik een tijd toevoegen en ik wil dit random kunnen doen. ik denk zelf dat dat niet mogelijk is maar misschien denkfoutje >:)

• mcetweaker
  • Niet online
quote:
jacobus10 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 17:12:
[...]

Ik kan ze in een groep zetten maar dan moet ik een tijd toevoegen en ik wil dit random kunnen doen. ik denk zelf dat dat niet mogelijk is maar misschien denkfoutje >:)
Vanuit de app of met een afstandsbediening kan ik de hele groep aan/uit zetten.

• Bigs
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
quote:
Kevv1990 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:26:
[...]

Klinkt vergelijkbaar aan mijn probleem (3 posts hierboven). Vermoed dus toch dat dit het software/ pairing issue is
Ik dacht dat ik het hele topic wel gelezen had 8)7

Inderdaad een zelfde soort probleem lijkt het. Met de workarouns krijg ik de afstandsbediening wel gekoppeld, maar lampen worden nog niet gevonden door de app.

Erg jammer, bij de eerste setup was alles binnen vijf minuten gepiept en nu werkt het gewoon voor geen meter meer :(

• bonzz.netninja
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 07:37

bonzz.netninja

Bekijk het maar

quote:
Bigs schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:24:

Met ' alles is gereset' heb je ook de afstandbediening gereset neem ik aan? (8x op dat knopje rammen geloof ik)

Ik merk wel dat het soms ff kan duren voordat dingen in de app verschijnen trouwens

 vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve 

• jacobus10
Met de afstandbediening kan ik een groep maken en zo de lampen uitzetten , wil je me uitleggen hoe je dat doet in de app mcetweaker

• Hobbit13
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 13-08 14:17
quote:
Gait90 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:09:
Over HUE lampen lees ik dat het formaat van de GU10 uitvoering niet in alle lampen even mooi uitkomt, ze zijn groter dan standaard GU10 lampen en daarmee kan het zijn dat ze iets buiten je fitting vallen. Hoe zit dat met de GU10 TADFRI lampen? Ik wil ze gaan toepassen in de 2-spot Runner lampen van Philips die voor HUE lampen ontworpen zijn btw
De goedkope GU10 lampjes (die alleen warm wit kunnen) zijn nauwelijks groter dan een standaard halogeen spot. Die zullen in vrijwel elk armatuur passen. De GU10 die verschillende tinten kan weergeven is een stuk groter.

• mcetweaker
  • Niet online
quote:
jacobus10 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:44:
Met de afstandbediening kan ik een groep maken en zo de lampen uitzetten , wil je me uitleggen hoe je dat doet in de app mcetweaker
er komt een nieuwe groep op basis van een afstandsbediening/dimmer. Daar koppel je lampen aan.

In de app heb je dan in de groep een dim optie, als je deze op minimaal zet, door helemaal links te klikken, gaat alles uit in die groep.

• Flashed
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08-05 06:26
Goedemorgen,

Misschien een domme vraag. Ik wil graag de ikea lampen gaan kopen.
Nu wil ik gewoon de schakelaar aan laten en dan de lampen bedienen via de app.

Mijn vraag is dan hoeveel stroom wordt er verbruikt als je de lamp uitzet via de app / afstandsbediening maar wel de schakelaar (bij de muur) aan laat.

• RudolfR
  • Nu online
Die informatie staat op de productpagina van de lampen bij ikea:

http://www.ikea.com/us/en/catalog/products/80339436/
quote:
LED bulb E26 1000 lumen, wireless dimmable, warm white globe opal
Standby power consumption: 0.5W.

• BarryS
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:51
Ik heb gisteren een Tradfri Color lamp samen met afstandsbediening gekocht. Nu heb ik geen Tradfri bridge maar de Philips Hue. Het koppelen van de Tradfri Color lamp aan de Hue ging goed. Voor de remote wat extra stapjes en een andere app nodig (Hue Essentials), maar vervolgens ook met success de afstandsbediening gekoppeld aan de Hue en aan de lamp.

Van de afstandsbediening werkt alleen de aan/uit knop en de dimmer knoppen. De knoppen om kleur aan te passen werken niet op het Hue platform.

De Color lamp werkt, al zijn niet alle kleuren zoals op de Philips Hue color lampen, sommige kunnen niet worden weergegeven.
Maar wat mij direct al opviel is dat de color lamp, in tegenstelling tot de White Spectrum lampen van Ikea of Philips en de Color lampen van Philips, geen slider heeft in de Hue app voor de wittinten. Ook de Recipes in de hue app worden voor deze Tradfri Color niet weergegeven. Terwijl Whites en Recipes wel worden weer gegeven voor de Tradfri White Spectrum lampen. (En dus natuurlijk ook voor de Philips Color lampen)

De firmware van de lamp is 1.3.002. Nu vroeg ik mij af, is dat de laatste versie van de firmware? En, hoe is jullie ervaring met de Tradfri Color in Philips Hue?

Omdat de Recipies en de Whites missen, kan ik bijvoorbeeld nu ook geen gebruik maken van de Wakeup Light functie van de Hue. Gezien de lamp bedoeld was voor mijn slaapkamer vind ik dit wel jammer. Misschien moet ik hem omruilen voor een Tradfri White Spectrum. Maar wil graag jullie input over bovenstaande.

Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz - 32 GB DDR3 19200 2400 MHz C10 G.Skill TridentX - MSI Z97 Gaming 7 - MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G - Samsung 850 EVO 1TB - Samsung 830 256GB - Seagate Barracuda 2TB - Noctua NH-D15 - Fractal Design Define R5 - LG 34UM68-P

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 14-08 18:51

aawe mwan

Wat ook leuk is:

quote:
BarryS schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:03:
Ook de Recipes in de hue app worden voor deze Tradfri Color niet weergegeven.
Ik heb ook een Ikea color lamp aangesloten op een Philips bridge. Maar de term "Recipes" herken ik niet, wat is dat precies? Bedoel je hiermee de scenes? Die gaan bij mij per groep, niet per lamp. Maar ik kan de groep waar de Ikea lamp in zit wel kiezen voor een wake-up groep.
quote:
De firmware van de lamp is 1.3.002. Nu vroeg ik mij af, is dat de laatste versie van de firmware? En, hoe is jullie ervaring met de Tradfri Color in Philips Hue?
De firmware-versie verschilt per type lamp. Ik heb per type lamp maar 1 of 2 softwareversies in de winkel zien liggen in Nederland. De 1000lm lamp die je nu kunt kopen, heeft nog steeds de software van begin vorig jaar, van voor de aanpassing op Hue. De kleurenlamp heeft zo lang hij te koop is met dezelfde software in de winkel gelegen en dat is nog steeds de meest recente (geldt ook voor de goedkope GU10 lamp). Alleen bij de WS lampen is de productie op een gegeven moment overgeschakeld van de oude naar de nieuwe software (en recentelijk gelukkig ook een verbeterde verpakking).

De Ikea kleurenlamp doet het bij mij prima met Ambilight, het lijkt wel of Ambilight rekening houdt met de beperkte mogelijkheden van deze lamp. En ik gebruik hem in een timer, dus dat werkt ook.

Het voordeel van de Ikea lampen is hun hoge lichtopbrengst, maar als je ze als wake-up light gebruikt is dat meteen een nadeel, zeker omdat de laagste dimstand niet zo laag is. Als je de kleur aanpast naar gelig/oranje, dan is het wel ongeveer te gebruiken.

• marcommff
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 13-08 08:41
Gisteren aan de Ikea lampen begonnen. We hebben 20 lampen in meerdere ruimtes. Wil graag per ruimte een afstandsbediening hebben. Ik krijg alleen een tweede afstandbediening niet gekoppeld aan de Gateway. Een aantal keren de afstandbediening gereset en opnieuw gekoppeld, maar zonder succes. Wie kan mij helpen?

• jacobus10
Ik heb de afstandbediening die ik niet aan de hub kreeg geruild en degene die ik daarna kreeg werkte wel. Er zitten dus soms rotte producten bij. Na de reset moet hij wel rood even branden anders is hij niet gereset..Nu werk alles met 12 lampen perfect
quote:
jacobus10 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:01:
Ik heb de afstandbediening die ik niet aan de hub kreeg geruild en degene die ik daarna kreeg werkte wel. Er zitten dus soms rotte producten bij. Na de reset moet hij wel rood even branden anders is hij niet gereset..Nu werk alles met 12 lampen perfect
Weer een extra argument om toch niet te gaan voor Ikea. Het is natuurlijk tov Hue super goedkoop. Maar de kwaliteit is wel je van het.

Verder nog wat (Hue topic crosspost) leesvoer:
meesje in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"
iMoose in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"

• hijskraan
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13-08 21:21
quote:
meesje schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:32:
[...]

Weer een extra argument om toch niet te gaan voor Ikea. Het is natuurlijk tov Hue super goedkoop. Maar de kwaliteit is wel je van het.

Verder nog wat (Hue topic crosspost) leesvoer:
meesje in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"
iMoose in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"
Ze zijn er net mee begonnen he, vergeet dat niet!
Gun ze ook even de tijd.
quote:
hijskraan schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:36:
[...]

Ze zijn er net mee begonnen he, vergeet dat niet!
Gun ze ook even de tijd.
Dat klopt helemaal. Daarom heb ik dit topic ook gebookmarkt om het allemaal te volgen.
Het is echter wel heel vervelend als je net door de menigte heen geworsteld bent, je na thuiskomst terug de auto in kunt en weer dezelfde marteling kunt ondergaan..... ;)

Het produkt is gewoon nog niet af. Nu ook weer nieuwe voorraden met bridges waaraan je niks kunt koppelen.

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
quote:
meesje schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:39:
[...]

Dat klopt helemaal. Daarom heb ik dit topic ook gebookmarkt om het allemaal te volgen.
Het is echter wel heel vervelend als je net door de menigte heen geworsteld bent, je na thuiskomst terug de auto in kunt en weer dezelfde marteling kunt ondergaan..... ;)

Het produkt is gewoon nog niet af. Nu ook weer nieuwe voorraden met bridges waaraan je niks kunt koppelen.
Ja want Philips heeft nooit een lamp die door de quality control glipt...
N=1. Als je op basis van 1 zo'n ervaring al een heel systeem afschrijft kan je niets kopen....
quote:
waah schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 18:02:
[...]

Ja want Philips heeft nooit een lamp die door de quality control glipt...
N=1. Als je op basis van 1 zo'n ervaring al een heel systeem afschrijft kan je niets kopen....
Dan kun je beter dit topic en ook het Hue topic eens doornemen. Of scroll even naar boven. Daar lees je over meer dan 1 ervaring. Ik ga dat allemaal niet weer opnieuw opnoemen. Al met al is nog een beetje buggy. Maar alles heeft zijn prijs.

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
quote:
meesje schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 18:15:
[...]

Dan kun je beter dit topic en ook het Hue topic eens doornemen. Of scroll even naar boven. Daar lees je over meer dan 1 ervaring. Ik ga dat allemaal niet weer opnieuw opnoemen. Al met al is nog een beetje buggy. Maar alles heeft zijn prijs.
Ja zeker buggy als je Tradfri en Hue mixt op de Hue Hub. Dat wordt ook niet officieel ondersteund natuurlijk....
Is het perfect? Nope. Maar om het helemaal af te schrijven... Da's wat overdreven imho.
quote:
waah schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 18:17:
[...]

Ja zeker buggy als je Tradfri en Hue mixt op de Hue Hub. Dat wordt ook niet officieel ondersteund natuurlijk....
Is het perfect? Nope. Maar om het helemaal af te schrijven... Da's wat overdreven imho.
Dat zou inderdaad ook overdreven zijn. Ik heb alleen aangegeven dat ik het voor nu even laat zitten. En dat ik de ontwikkelingen goed zal volgen. Ongetwijfeld is het over een jaar veel stabieler. Het woord 'afschrijven' heb ik niet genoemd.

Om toch nog even een voorbeeld aan te halen. De GU10 spotjes blijven erg fel branden, ook als je maximaal dimt. Dat zijn dus wel zaken waar je bij stil moet staan; voor welk doel wil ik ze gebruiken?

Zoals een tweaker al heeft aangegeven voor de carport is het best.
Maar als je ze op de overloop wil gebruiken icm een motion sensor, bijvoorbeeld als je 's nachts naar de wc gaat, wil je dat ze erg weinig licht geven. Daar zijn die van Ikea dus niet geschikt voor. De GU10 van Hue kunnen meer gedimd worden. Daarentegen geven ze wel minder lumen.

Wat betreft het niet maximaal kunnen dimmen, kun je niet van te voren weten (behalve in forums, maar niet middels produkt specs), het maximum lumen daarentegen wel.

Al met al vind ik dat de Ikea Tradfri nog niet echt volwassen zijn.

• Astra
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 06-08 10:52
Volg dit topic al een tijdje, maar nu ook maar een keer een reactie :)

Tradfri lamp rechtstreeks gekoppeld aan mijn Homey, maar dat werkt nog niet optimaal. Wordt wel gezien, maar op commando's wordt niet gereageerd. Iemand een idee of dit met de hub beter zou gaan?

Overigens vandaag nog maar weer eens gevraagd aan Ikea wanneer de E14 'kaarsvormige' lampen beschikbaar komen, aangezien die voor eind deze maand op de planning stonden. Helaas is dat uitgesteld tot eind juni wegens leveringsproblemen... :'(

• datadevil
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 08:28
ik zou eigenlijk wel graag kleine lampjes willen hebben, heb nu in de woonkamer 2 lampen met normale fitting waar een peertje achtig formaat te lang voor is..Of ze moeten met stekkers komen, dat was toch ook een gerucht?

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

quote:
Bigs schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 18:47:
[...]
Inderdaad een zelfde soort probleem lijkt het. Met de workarouns krijg ik de afstandsbediening wel gekoppeld, maar lampen worden nog niet gevonden door de app.

Erg jammer, bij de eerste setup was alles binnen vijf minuten gepiept en nu werkt het gewoon voor geen meter meer :(
Welke app gebruik je: de Android app of de iPhone app?

Vorige week heb ik nog nieuwe lampen gekoppeld en dat ging juist heel soepel. Puur intuïtief heb ik het al gedaan zoals beschreven in de „work around” van Reddit, want deze methode (gewoon alles koppelen op gevoel en niet wachten op terugkoppeling van de app) werkte al veel langer.

Problemen met betrekking tot het koppelen:
  • Soms zijn apparaten wel goed gekoppeld met de hub, maar zie je dat nog niet in de app. De oplossing is dan om de app af te sluiten en opnieuw te starten.
  • De batterij van de afstandsbediening moet vol zijn.
    Een gekoppelde lamp bedienen met een zwakke batterij gaat gewoon, maar een nieuwe lamp koppelen loopt niet altijd goed. Het duurt lang maar stopt halverwege, soms krijg je een „onbekend” apparaat te zien in de app, soms wordt de lamp onbruikbaar. Het vervelende is dat de batterijen die met de Trådfri producten geleverd worden soms erg snel leeg gaan en dat je nergens aan kunt zien of ze nog vol zijn.
  • De gebruiksaanwijzing zegt dat je de te koppelen apparaten dicht bij elkaar moet houden, maar mijn ervaring is dat je bepaalde combinaties beter maar echt helemaal tegen elkaar aan kunt houden en dan moet je soms zelfs nog wat draaien om ze te kunnen laten koppelen.

• Gait90
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 06-04 09:49
Korte vraag: Is het mogelijk om HUE of INNR lampen te koppelen aan de TRADFRI hub?

• Kapotlood
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 13-08 19:58
quote:
Flashed schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:20:
Mijn vraag is dan hoeveel stroom wordt er verbruikt als je de lamp uitzet via de app / afstandsbediening maar wel de schakelaar (bij de muur) aan laat.
Volgens mij hebben ze een standby-verbruik van 0,5W per lamp. :)

• streelder
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 07-08 13:03
De spotjes van 6,99 zijn in Ikea Amersfoort nog in grote hoeveelheden beschikbaar. (morgen laatste dag 3+1)

• Elmo15
  • Laatst online: 31-01 07:08
Aangezien ze tradfri app noet goed werkt, wil ik het proberen met de HomeKit. Maar dan moet je een 8 cijferige code invoeren. Echter staar de niet op de gateway. Er staan diverse codes, maar een 8 cijferige. Wie weet wat ik moet invoeren

Thanks

• verbraakje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19-07 16:49
quote:
Elmo15 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:55:
Aangezien ze tradfri app noet goed werkt, wil ik het proberen met de HomeKit. Maar dan moet je een 8 cijferige code invoeren. Echter staar de niet op de gateway. Er staan diverse codes, maar een 8 cijferige. Wie weet wat ik moet invoeren

Thanks
De de tradfri app moet je de code bij settings kunnen terug vinden.

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

• Marsman83
  • Laatst online: 22:32
Ik heb een flinke Hue set inmiddels maar ben toch erg geïnteresseerd in deze lampen, uiteraard vanwege de prijs. Kan mij iemand vertellen of de IKEA lampen die momenteel in de winkel liggen allemaal inmiddels standaard de firmware hebben die met Hue samen kunnen werken?
Als ik bijvoorbeeld voor de goedkoopste E27 lamp ook de Ikea bridge erbij moet halen om de firmwares bij te werken voordat ik ze kan gebruiken icm Hue dan is het prijsvoordeel zo goed als weg namelijk.

• jacobus10
Ik ben uiterst tevreden over de Tradfri van Ikea, 1 uitval dus dat valt wel mee. Nu wachten dat mijn Google mini wordt ondersteund dan is het systeem ook stem gestuurd

• Elmo15
  • Laatst online: 31-01 07:08
Volgens mij doet de app het weer! Er kwam een update en alles installeren lukt nu!

• Suneye

Suneye

] Ken sent me _

quote:
Elmo15 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:10:
Volgens mij doet de app het weer! Er kwam een update en alles installeren lukt nu!
Update voor de app? Android of iOS? Of voor de hub zelf?
Ik zie geen iOS update noch voor de hub.

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

quote:
Marsman83 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 02:03:
Ik heb een flinke Hue set inmiddels maar ben toch erg geïnteresseerd in deze lampen, uiteraard vanwege de prijs. Kan mij iemand vertellen of de IKEA lampen die momenteel in de winkel liggen allemaal inmiddels standaard de firmware hebben die met Hue samen kunnen werken?
Als ik bijvoorbeeld voor de goedkoopste E27 lamp ook de Ikea bridge erbij moet halen om de firmwares bij te werken voordat ik ze kan gebruiken icm Hue dan is het prijsvoordeel zo goed als weg namelijk.
Ben nét terug van Ikea Amersfoort. Daar heb ik een maand geleden kleurtemperatuur mat Tradfri's gehaald met productiecode 1738. Deze hebben reeds de juiste firmware.

Vandaag heb ik daar gehaald:
* Kleurtemperatuurlamp mat E27 met code 1747
* Kleurtemperatuurlamp helder E27 met code 1738
* Witte 1000 lumenlamp met code 1731

Elders in dit topic werd vermeld dat vanaf code 1725 de lampen Hue compatible zijn. Ook bovenstaande lampen zou ik dus probleemloos moeten kunnen koppelen met mijn Hue bridge.

Heb trouwens ook een Tradfri Hub meegenomen.. ik blijf de Hue bridge primair gebruiken, maar de Tradfri Hub is wel leuk om even mee te tweaken en eventueel nieuwere firmwares in de lampen te pompen. :P

Sinds gisteren heb ik overigens ook twee Innr E14 kaarslampen aan mijn Hue bridge hangen. :)

BamSlam_ wijzigde deze reactie 28-01-2018 13:29 (6%)

Ferraris, de Ferrari onder de meters.

• Marsman83
quote:
BamSlam_ schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:26:
[...]

Ben nét terug van Ikea Amersfoort. Daar heb ik een maand geleden kleurtemperatuur mat Tradfri's gehaald met productiecode 1738. Deze hebben reeds de juiste firmware.

Elders in dit topic werd vermeld dat vanaf code 1725 de lampen Hue compatible zijn. Ook bovenstaande lampen zou ik dus probleemloos moeten kunnen koppelen met mijn Hue bridge.

Heb trouwens ook een Tradfri Hub meegenomen.. ik blijf de Hue bridge primair gebruiken, maar de Tradfri Hub is wel leuk om even mee te tweaken en eventueel nieuwere firmwares in de lampen te pompen. :P
Thanks voor de info! Ik ga zo in Eindhoven 4 E27 1000lm's halen, hopelijk hebben deze ook die nieuwere firmware en werkt het met de Hue Bridge.

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

quote:
Marsman83 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:28:
Thanks voor de info! Ik ga zo in Eindhoven 4 E27 1000lm's halen, hopelijk hebben deze ook die nieuwere firmware en werkt het met de Hue Bridge.
Goed kijken naar de productiecode dus. ;)

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

quote:
BamSlam_ schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:26:
[...]

Elders in dit topic werd vermeld dat vanaf code 1725 de lampen Hue compatible zijn.
Ik heb even de zoekfunctie gebruikt in dit forum, maar jij was de enige die "1725" koppelde aan softwareversie 1.2.217 en alle soorten lampen.

Ik heb vorige week een 1000lm gekocht van productieweek 1732 en die had nog de oude software van begin 2017. Ik ben wel benieuwd welke softwareversie er bij uitlevering staat op de 950lm lamp?

aawe mwan wijzigde deze reactie 28-01-2018 14:30 (3%)

• Marsman83
Ik sta nu in de IKEA Eindhoven. Op de doos van de 1000lm staat 1742, als ik op de lamp zelf kijk zie ik 1743 staan. Ik gok het er maar op😉

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

quote:
aawe mwan schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:16:
Ik heb even de zoekfunctie gebruikt in dit forum, maar jij was de enige die "1725" koppelde aan softwareversie 1.2.217 en alle soorten lampen.
Je moet beter zoeken. :)
boefje79 in "IKEA TRÅDFRI - Ervaringen & discussie"
quote:
Ik heb vorige week een 1000lm gekocht van productieweek 1732 en die had nog de oude software van begin 2017. Ik ben wel benieuwd welke softwareversie er bij uitlevering staat op de 950lm lamp?
Mijn 950 lumen lamp (doorzichtige kap ipv mat) heeft productiecode 1738 en heeft out-of-the box 1.2.217 aan boord (net als de color temperature lights met code 1738 die ik eind december kocht) . Hij werd dus niet bijgewerkt door de Ikea-hub.

Overigens werden alle drie mijn 1000lm 2700k-lampen (die van 9,99) met productiecode 1731 door mijn Ikea-hub meteen bijgewerkt naar 1.2.214 (ja, een iets lager versienummer dan 1.2.217, die op dit moment actueel is voor de kleurtemperatuurlampen). Kon helaas niet zien welke versie ze out-of-the box aan boord hadden.

Maar het lijkt er dus op dat de juiste firmware niet vanaf 1725 aan boord is, maar een week of 13 later. In ieder geval hebben de lampen met een code vanaf 1738 dus de firmware aan boord waarmee je de lampen ook aan de Philips Hue bridge kunt koppelen.
quote:
Marsman83 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:04:
Ik sta nu in de IKEA Eindhoven. Op de doos van de 1000lm staat 1742, als ik op de lamp zelf kijk zie ik 1743 staan. Ik gok het er maar op😉
Het zou me verbazen als daar nog de firmware inzit die niet compatibel is met Hue.

BamSlam_ wijzigde deze reactie 28-01-2018 17:35 (43%)

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

quote:
Boefje79 noemt zelf alleen GU10 lampjes. :)

Dat de productielijnen van alle verschillende soorten lampen in dezelfde week overschakelen op nieuwe software is een aanname van jou, maar die aanname klopt niet (is al eerder geschreven in dit topic).

Niet alle lampen draaien dezelfde software, wat de „nieuwste” versie is verschilt dus per lamp.
quote:
aawe mwan schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:30:
[...]

Boefje79 noemt zelf alleen GU10 lampjes. :)

Dat de productielijnen van alle verschillende soorten lampen in dezelfde week overschakelen op nieuwe software is een aanname van jou, maar die aanname klopt niet (is al eerder geschreven in dit topic).

Niet alle lampen draaien dezelfde software, wat de „nieuwste” versie is verschilt dus per lamp.
De lampen hebben een apart printje met de ZigBee chip en ik vermoed dat die voorgeprogrammeerd op voorraad liggen (per lamp type wordt deze waarschijnlijk geflashed), vandaar dat de productie week op de verpakking geen garantie is dat er de laatste software in zit.

Er wordt dus pas nieuwe software in geflashed als de voorraad printjes op zijn en er nieuwe worden geproduceerd.....

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

In plaats van uitsluitend te vertrouwen op uitlatingen van Ikea-medewerkers en aannames start ik maar even met een feitelijk lijstje met typen lampen, productiecodes en firmware versienummers. :)
Misschien ook handig voor de topicstart. Voel jullie vrij om het aan te vullen.

Ikea TRÅDFRI lampen, productiecodes en firmwareversies

Ikea aanduidingModelaanduidingFittingProductiecodeFirmware versie af-fabriekFabrieksfirmware Hue compatibel?
TRÅDFRI Led-lamp GU10 400 lumen, draadloos dimbaar warm witLED1650R5GU1017451.2.214JA
TRÅDFRI Led-lamp E27 980 lumen, draadloos dimbaar, wit spectrum opaalwitLED1545G12 E2717381.2.217JA
TRÅDFRI Led-lamp E27 980 lumen, draadloos dimbaar, wit spectrum opaalwitLED1545G12 E2717471.2.217JA
Tradfri Led-lamp E27 950 lumen, draadloos dimbaar, wit spectrum helderLED1546G12E2717381.2.217JA
Tradfri Led E27 1000 lumen, draadloos dimbaar, globe warm wit opaalwitLED1623G12 E271731OnbekendNee
Tradfri Led E27 1000 lumen, draadloos dimbaar, globe warm wit opaalwitLED1623G12 E2717431.2.214JA
Tradfri LED 600 Im KleurenE2717441.3.002JA

BamSlam_ wijzigde deze reactie 30-01-2018 15:48 (40%)
Reden: Tradfri LED 600 Kleuren toegevoegd n.a.v. jacobus10

• Marsman83
quote:
BamSlam_ schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:03:
_/-\o_ In plaats van uitsluitend te vertrouwen op uitlatingen van Ikea-medewerkers en aannames start ik maar even met een feitelijk lijstje met typen lampen, productiecodes en firmware versienummers. :)
Misschien ook handig voor de topicstart. Voel jullie vrij om het aan te vullen.

Ikea TRÅDFRI lampen, productiecodes en firmwareversies

Ikea aanduidingModelaanduidingFittingProductiecodeFirmware versie af-fabriekFabrieksfirmware Hue compatibel?
GU10 (exacte uitvoering onbekend)GU101729OnbekendJA
TRÅDFRI Led-lamp E27 980 lumen, draadloos dimbaar, wit spectrum opaalwitLED1545G12 E2717381.2.217JA
TRÅDFRI Led-lamp E27 980 lumen, draadloos dimbaar, wit spectrum opaalwitLED1545G12 E2717471.2.217JA
Tradfri Led-lamp E27 950 lumen, draadloos dimbaar, wit spectrum helderLED1546G12E2717381.2.217JA
Tradfri Led E27 1000 lumen, draadloos dimbaar, globe warm wit opaalwitLED1623G12 E271731OnbekendNee

[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen met deze productiecode. Wil je het lijstje aanvullen?
Ik heb ze zojuist aangesloten en ze werken met mijn Hue Bridge! 6x uit en aangezet terwijl de bridge zocht naar nieuwe lampen, vond ze meteen.

Op de lamp staat 1743-51 en ze draaien standaard firmware 1.2.214.
Op de doos staat ZY-1742.

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

quote:
Marsman83 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:28:
[...]
Ik heb ze zojuist aangesloten en ze werken met mijn Hue Bridge! 6x uit en aangezet terwijl de bridge zocht naar nieuwe lampen, vond ze meteen.

Op de lamp staat 1743-51 en ze draaien standaard firmware 1.2.214.
Op de doos staat ZY-1742.
Interessant dat die twee codes verschillen. Bij mijn 1000lm lampen verschillen ze ook: ZY-1725 versus 1731. Die laatste is met een matrixprinter verticaal afgedrukt op de doos en daar ben ik bij aankoop ook vanuit gegaan. Bij mijn 950 en 980 lumen lampen zijn de codes overigens gelijk.

Hieronder de opdruk van respectievelijk de 1000lm fixed 2700K en de 980 variabele K lampen die ik vandaag kocht. De productiecodes heb ik geel gearceerd.

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

quote:
BamSlam_ schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:46:
[...]
Interessant dat die twee codes verschillen. Bij mijn 1000lm lampen verschillen ze ook: ZY-1725 versus 1731.
Dank voor de verduidelijking. „IKEA CB 10” is een norm voor het karton van de verpakking van Ikea. De code die daar staat, geeft aan door welke leverancier en wanneer de verpakking geproduceerd is. In dit voorbeeld komen de doosjes voor de 1000lm lampen en de 980lm lampen dus bij verschillende leveranciers vandaan.

Het product dat in die verpakking zit kan eerder of later geproduceerd zijn, dat kan je niet weten.

Laten we alsjeblieft de informatie zuiver houden, want op deze manier gaat het niet lukken.

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

quote:
aawe mwan schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:57:
Dank voor de verduidelijking. „IKEA CB 10” is een norm voor het karton van de verpakking van Ikea. De code die daar staat, geeft aan door welke leverancier en wanneer de verpakking geproduceerd is.

In dit geval komen de doosjes voor de 1000lm lampen en de 980lm lampen dus bij verschillende leveranciers vandaan.

Het product dat in die verpakking zit kan eerder of later geproduceerd zijn, dat kan je niet weten.

Laten we alsjeblieft de informatie zuiver houden, want op deze manier gaat het niet lukken.
Bedankt voor je positieve, opbouwende en nuttige bijdrage. :) Mooi, dan is dit raadseltje ook weer opgelost. Gewoon kijken naar de verticale, 4 cijferige productiecode dus, en naar de 4 cijferige productiecode op de lamp zelf, niet die onder de tekst "CB 10". Kun je ook nog even een bijdrage leveren aan de lijst?

BamSlam_ wijzigde deze reactie 28-01-2018 21:04 (5%)

• spone
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Ik heb vandaag een vijftal GU10 spotjes (die van 6,95) gekocht en zonder problemen aan mijn Hue bridge gekoppeld (na een aantal keer powercyclen van de spotjes). Productiecode 1745, softwareversie 1.2.214.

Die CB zou trouwens wel eens kunnen staan voor cardboard ;-)

edit: LED1650R5

spone wijzigde deze reactie 28-01-2018 21:09 (11%)

Intel Core i7-6700K | Asus Z170I Pro Gaming | GeForce GTX 1070 | 16GB 3200 Mhz | Corsair SF450 | Raijintek Metis Plus | Mac OS X 10.13

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

quote:
spone schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:06:
Ik heb vandaag een vijftal GU10 spotjes (die van 6,95) gekocht en zonder problemen aan mijn Hue bridge gekoppeld (na een aantal keer powercyclen van de spotjes). Productiecode 1745, softwareversie 1.2.214.
Thanks, ik heb hem toegevoegd aan de lijst.
quote:
Die CB zou trouwens wel eens kunnen staan voor cardboard ;-)
Oh! Dus niet voor Chastity Belt? :+ :Y)

BamSlam_ wijzigde deze reactie 28-01-2018 21:13 (19%)

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

quote:
BamSlam_ schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:02:
[...]
Kun je ook nog even een bijdrage leveren aan de lijst?
Ik had al een lijst gemaakt en die vind je als je "even" terugleest in dit topic.

Zodra de oude voorraad 1000lm verkocht is, hebben alle lampen die in de winkels liggen nieuwe software. Een lijst is nu dus niet meer nodig, het gaat maar om 1 type waarbij je moet opletten.

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

quote:
aawe mwan schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:18:
Ik had al een lijst gemaakt en die vind je als je "even" terugleest in dit topic.
Joh, en dat zeg je nú pas! ;)
quote:
Zodra de oude voorraad 1000lm verkocht is, hebben alle lampen die in de winkels liggen nieuwe software. Een lijst is nu dus niet meer nodig, het gaat maar om 1 type waarbij je moet opletten.
Aannames, aannames. ;-)

• Prullenbak84
Leuk allemaal dat gekoppel aan de Hue hub...maar kan iemand dit bevestigen danwel ontkrachten?
quote:
Elmo15 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:10:
Lijkt me in een Tradfri topic ook niet gek... :w

• delorean7
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 08:05

delorean7

Let's take the Aston toni

quote:
Gait90 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:09:
De witte GU10s van tradfri passen met zo goed als de reguliere GU10 non smart van Philips. Ik heb toevallig ook de HUE GU10s en die passen inderdaad niet altijd even goed. Dan kan je net pech hebben dat het niet mooi zit. Had dit ook met de zolderverbouwing, gelukkig had de karwei goedkope inbouw spots waar de HUE wel goed in past.

By the way, leuk dat Tradfri GU10 goed werkt met HUE bridge - maar ik ben wel een beetje teleurgesteld in hoe slecht dimbaar deze zijn... Staan in geen verhouding tot de GU10s van HUE die ik al had. Maar voor de keuken voldoet het ;)

2048 MB DDR-2, Inter Core2 6400, XFX 8800GTS, Xerox 19" TFT PVA + HP 22" TFT PVA

• Prullenbak84
quote:
delorean7 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:59:
[...]

De witte GU10s van tradfri passen met zo goed als de reguliere GU10 non smart van Philips.
Ik heb verschillende lampen met gu10 spots en de Tradfris passen overal prima in. Wel is de witte rand soms erg opvallend (bijvoorbeeld bij een zwarte lamp). Als ik me daaraan blijf storen misschien maar eens een zwart kwastje pakken :P

Hoe doen mensen dat eigenlijk met koppelen, als je een lamp hebt waarin drie gu10s moeten? Is dat
  1. Lamp A erin
  2. Koppelen
  3. Lamp A eruit
  4. Lamp B erin
  5. Koppelen
  6. Lamp B eruit
  7. Lamp C erin
  8. koppelen
  9. Lamp C eruit
  10. Alles erin
?

Prullenbak84 wijzigde deze reactie 29-01-2018 10:18 (27%)

• Flappie
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 09:03
Weet iemand wat het verschil is tussen deze E27 led lampen en welke zou ik moeten kiezen?
Ik zie namelijk niet zo veel verschil.
Iemand ervaringen misschien?

en deze:

• Prullenbak84
quote:
Flappie schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:16:
Weet iemand wat het verschil is tussen deze E27 led lampen en welke zou ik moeten kiezen?
Ik zie namelijk niet zo veel verschil.
Iemand ervaringen misschien?

[afbeelding]

en deze:

[afbeelding]
De ene heeft helder glas. Verder volgens mij geen verschil.

Prullenbak84 wijzigde deze reactie 29-01-2018 10:21 (11%)

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

quote:
Prullenbak84 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:19:
[...]
De ene heeft helder glas. Verder volgens mij geen verschil.
Die met helder glas heeft volgens de specs minder lumen dan die met mat glas (950 versus 980 lm).

Het leuke van die met helder glas is dat je kunt zien hoe de temperatuuraanpassing werkt: de lamp bevat een aantal koudwitte en een aantal warmwitte leds. Wanneer je de kleurtemperatuur varieert, varieer je de helderheid van deze koud- en warmwitte leds. Bij 2200k staan alleen de warmwitte leds nog aan, bij 4000k alleen nog de koudwitte leds.

BamSlam_ wijzigde deze reactie 29-01-2018 10:28 (38%)

• Flappie
quote:
BamSlam_ schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:26:
[...]

Die met helder glas heeft volgens de specs minder lumen dan die met mat glas (950 versus 980 lm).
Maar toch vreemd om 2 verschillende versies voor dezelfde prijs uit te brengen die nagenoeg identiek zijn.
Ik zie het nut er (nog niet) van in.

Ik ga maar eens even kijken bij Ikea wat het verschil is en of het soort licht ook misschien anders is.

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

quote:
Flappie schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:28:
[...]
Maar toch vreemd om 2 verschillende versies voor dezelfde prijs uit te brengen die nagenoeg identiek zijn.
Ik heb er één met helder glas gekocht voor een situatie waarbij de lamp aan een plafond hangt en naar beneden schijnt.

• Flappie
quote:
BamSlam_ schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:29:
[...]

Ik heb er één met helder glas gekocht voor een situatie waarbij de lamp aan een plafond hangt en naar beneden schijnt.
Dat licht van de heldere lamp is anders gericht dan bij de "gewone" variant ?

• Prullenbak84
quote:
[...]

Ik ga maar eens even kijken bij Ikea wat het verschil is en of het soort licht ook misschien anders is.
Ik denk dat het een kwestie van smaak is. Een heldere lamp zal t licht wel iets anders/minder verdelen of vervagen ofzo en dan komt dat in een bepaald soort lamp net iets mooier uit.

Prullenbak84 wijzigde deze reactie 29-01-2018 11:48 (5%)

• ChiMan
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 22:06
quote:
[...]

Heb beide versies en de heldere versie heeft bredere stralingshoek.

• luigi87
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-08 20:40

luigi87

Domotica Fanaticus

quote:
Prullenbak84 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:16:
[...]

Hoe doen mensen dat eigenlijk met koppelen, als je een lamp hebt waarin drie gu10s moeten? Is dat
  1. Lamp A erin
  2. Koppelen
  3. Lamp A eruit
  4. Lamp B erin
  5. Koppelen
  6. Lamp B eruit
  7. Lamp C erin
  8. koppelen
  9. Lamp C eruit
  10. Alles erin
?
Zo heb ik het wel gedaan.
en dan ging ik door tot 9 stuks.

Binnekort nog een spotjes lijn doen van 8 stuks.

En dan nog 1 spotjes lijn van 11 stuks.

Voeg ze toe aan een groepje en stuur ze uit via de HUE hub.
kost even wat tijd maar het werkt erna wel uitstekend :D

luigi87 wijzigde deze reactie 29-01-2018 16:01 (20%)

Hier het linkje naar de guide voor presence detection op basis van Tasker + Autolocation op een Android Client, check me V&A voor 2de kans domotica dingetjes

• spone
  • Niet online
Ik heb ze gewoon allemaal samen in de lamp gedaan. Paar keer aan-uit en daarna verschenen ze allemaal tegelijk in de Hue app. Vervolgens alleen nog even uitvogelen welke gevonden lamp welke is, maar dat kan makkelijk met uit-aanzetten.

Intel Core i7-6700K | Asus Z170I Pro Gaming | GeForce GTX 1070 | 16GB 3200 Mhz | Corsair SF450 | Raijintek Metis Plus | Mac OS X 10.13

• Prullenbak84
quote:
spone schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:26:
Ik heb ze gewoon allemaal samen in de lamp gedaan. Paar keer aan-uit en daarna verschenen ze allemaal tegelijk in de Hue app. Vervolgens alleen nog even uitvogelen welke gevonden lamp welke is, maar dat kan makkelijk met uit-aanzetten.
Ok maar ik heb geen hub. Waarschijnlijk binnenkort wel de Ikea hub maar sowieso niet van hue.

• jacobus10
Voor de lijst

Tradfri LED 600 Im firmware 1.3002 1744-1
Het is de lamp met alle kleuren

• stok
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Ik had vandaag dat bij thuiskomst bleek dat de hub vastgelopen was oid. Stroom eraf en weer erop was de oplossing. Gebeurt dit vaker is de ervaring? Nogal onhandig natuurlijk, want lijkt me juist handig ivm vakanties e.d. dat de verlichting lekker doorgaat met schakelen. Deze draaide sinds kerst onafgebroken.

stok wijzigde deze reactie 29-01-2018 17:50 (6%)

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

quote:
jacobus10 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:38:
Voor de lijst

Tradfri LED 600 Im firmware 1.3002 1744-1
Het is de lamp met alle kleuren
Thanks! 👍 Je hebt hem dus direct uit de doos aan de Hue bridge kunnen koppelen?

• ronaldvs
  • Laatst online: 06:38
quote:
stok schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:50:
Ik had vandaag dat bij thuiskomst bleek dat de hub vastgelopen was oid. Stroom eraf en weer erop was de oplossing. Gebeurt dit vaker is de ervaring? Nogal onhandig natuurlijk, want lijkt me juist handig ivm vakanties e.d. dat de verlichting lekker doorgaat met schakelen. Deze draaide sinds kerst onafgebroken.
Hier ook al een paar keer last gehad de afgelopen week. Hopelijk komt de beloofde update snel uit!

Specs

Pagina: 1 ... 28 ... 37 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True