Dat klinkt als een defecte lamp. Probeer voor de zekerheid even een andere op de zelfde plek, als dat niet de zelfde problemen geeft dan de lamp omruilen bij IKEA.Korras schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:03:
[...]
achter een schakelaar. een andere lamp in hetzelfde armatuur heeft geen enkel probleem.
Lijkt me helder: retourtjeKorras schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:03:
[...]
achter een schakelaar. een andere lamp in hetzelfde armatuur heeft geen enkel probleem.
duidelijk, die gaat volgende keer mee terug. thanks!
verder moet ik zeggen dat het koppelen ook zonder hub zonder problemen ging. lampen aan de schakelaar was zo gedaan, en vervolgens een bewegingsdetector aan de schakelaar was ook geen enkele moeite. Ik moet zeggen dat het vanochtend een stuk aangenamer was om beneden te komen, ipv te moeten zoeken naar de schakelaar.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Ik mijn zoektocht naar een originele en ruimtebesparende manier om nog wat licht in een donkere hoek van m'n huiskamer te komen, ben ik uitgekomen op het langwerpig draadloze led-wandpaneel van Ikea. Tot ik me bedacht dat je er natuurlijk wel een lichtpunt moet hebben, wat dus weer een nadeel is ivm bv een traditionele vloerlamp. Zijn er hier toevallig mensen die met datzelfde probleem zaten en een daar een oplossing voor hebben gevonden?
Je kunt hem ook aansluiten met een ANSLUTA snoer.TradeMarkNL schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:39:
Ik mijn zoektocht naar een originele en ruimtebesparende manier om nog wat licht in een donkere hoek van m'n huiskamer te komen, ben ik uitgekomen op het langwerpig draadloze led-wandpaneel van Ikea. Tot ik me bedacht dat je er natuurlijk wel een lichtpunt moet hebben, wat dus weer een nadeel is ivm bv een traditionele vloerlamp. Zijn er hier toevallig mensen die met datzelfde probleem zaten en een daar een oplossing voor hebben gevonden?
Je kunt het snoer gewoon zichtbaar ophangen eventueel?TradeMarkNL schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:39:
Oja, stomBigs schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:41:
[...]
Je kunt hem ook aansluiten met een ANSLUTA snoer.

Ik heb nog wel moeite met de tijdschakelaar functie van de app. Ik heb een AAN/UIT timer ingesteld om mijn buitenverlichting automatisch in en uit te schakelen, maar deze werkt regelmatig niet. De lampen gaan of niet aan op het ingestelde moment, of niet uit. Vannacht deden ze het helemaal niet meer. Dus ik dacht ik zal de tijdschakelaar eens opnieuw instellen in de iOS app, maar nu werkt die hele functie ook niet in de app. Als ik het klokje aanklik krijg ik de melding 'Oeps! Je tijdschakelaars worden geladen. Probeer opnieuw over een paar seconden'. Het probleem lost zichzelf echter niet op, ook niet als ik de hub herstart. Iemand zoiets meegemaakt?
Gisteren een lamp bij Ikea Haarlem gehaald maar werkt helaas niet met de Hue Bridge. Ook niet na resetten. Hoe kan je zien wat voor firmware er op zit?Castor Troy schreef op zondag 14 januari 2018 @ 23:55:
Inderdaad gisteren ook aangeschaft bij IKEA maar werken direct met de Hue Bridge. Updaten is niet nodig
Op de verpakking staat de productie jaar/week, bijvoorbeeld 1733, hieraan kun je herleiden welke firmware er zou moeten staan.Treve_55 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:05:
[...]
Gisteren een lamp bij Ikea Haarlem gehaald maar werkt helaas niet met de Hue Bridge. Ook niet na resetten. Hoe kan je zien wat voor firmware er op zit?
Ik lees hier dat Ikea stopt met de starter set en de producten (dus ook de hub) los gaan verkopen. Daarom is de set moeilijk/niet meer beschikbaar: https://www.iculture.nl/n...startset-uit-assortiment/
Wel raar dat ze niet in staat zijn om dit vlekkeloos in elkaar over te laten lopen. Misschien een nieuwe hub in ontwikkeling?
Wel raar dat ze niet in staat zijn om dit vlekkeloos in elkaar over te laten lopen. Misschien een nieuwe hub in ontwikkeling?
[ Voor 23% gewijzigd door liter op 15-01-2018 22:31 ]
Op de verpakking staat 1735. Zou dit nog met de oude firmware kunnen zijn?J. de Sloper schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:00:
[...]
Op de verpakking staat de productie jaar/week, bijvoorbeeld 1733, hieraan kun je herleiden welke firmware er zou moeten staan.
Nee, laat je de bridge eerst zoek en zet jij daarna de lamp onder spanning?Treve_55 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 23:03:
[...]
Op de verpakking staat 1735. Zou dit nog met de oude firmware kunnen zijn?
Ook geprobeerd maar helaas geen resultaat.J. de Sloper schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 07:08:
[...]
Nee, laat je de bridge eerst zoek en zet jij daarna de lamp onder spanning?
Heb je al op deze manier geprobeerd de lampen aan de Hue bridge te koppelen? BamSlam_ in "IKEA TRÅDFRI - Ervaringen & discussie"Treve_55 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:05:
[...]
Gisteren een lamp bij Ikea Haarlem gehaald maar werkt helaas niet met de Hue Bridge. Ook niet na resetten. Hoe kan je zien wat voor firmware er op zit?
Ikzelf heb lampen met productiecode 1738 en deze hebben de nieuwe firmware. Heb elders in dit forum gelezen dat vanaf 1728 de lampen firmware hebben die koppeling met Hue ondersteunt.
Dat gevoel heb ik ook.liter schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:29:
Misschien een nieuwe hub in ontwikkeling?
Zou ook kunnen dat ze de productiecapaciteit in hele grote batches inkopen maar dan zouden ze toch al een levertijdsindicatie geven lijkt me. Die indicatie was er wel (juli (!) ) maar is nu verdwenen.
Op zich hebben ze dat dan knap gedaan; hele voorraad weg voordat ze een nieuwe versie invoeren.
Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650
Vraag: ik wil mijn (niet dimbare) spaarlampen thuis vervangen door dimbare led lampen.
Thuis heb ik alles geschakeld middels Domoticz (Zwave en KlikaanKlikuit)
Ik zat te denken om een Hue bridge aan te schaffen (deze werkt out of the box met Domoticz) en vervolgens Ikea Tradfri lampen aan te schaffen. Ik zie dat de "oude" Hue bridge (versie 1, dus zonder HomeKit, maar heb ik ook niet nodig) op marktplaats wordt aangeboden voor een paar euro. Werken de Ikea Tradfri lampen ook met deze Hue Bridge samen? Dan zou ik voor 3 lampen + hue bridge ongeveer € 70,00 kwijt zijn.
Een setje van Philips kost toch al snel € 150,00.
Ik moet dan wel Ikea Tradfri lampen hebben die direct met Hue compatibel zijn. Hoe kan ik ze herkennen?
Ik zat te denken om een Hue bridge aan te schaffen (deze werkt out of the box met Domoticz) en vervolgens Ikea Tradfri lampen aan te schaffen. Ik zie dat de "oude" Hue bridge (versie 1, dus zonder HomeKit, maar heb ik ook niet nodig) op marktplaats wordt aangeboden voor een paar euro. Werken de Ikea Tradfri lampen ook met deze Hue Bridge samen? Dan zou ik voor 3 lampen + hue bridge ongeveer € 70,00 kwijt zijn.
Ik moet dan wel Ikea Tradfri lampen hebben die direct met Hue compatibel zijn. Hoe kan ik ze herkennen?
Volgens de startpost werken ze alleen met bridge 2.0 samenFlappie schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:49:
Vraag: ik wil mijn (niet dimbare) spaarlampen thuis vervangen door dimbare led lampen.
Werken wel met Hue 1.0 hub toch tem 214 firmware. Mist dan wel dat je niet kan dimmen via Alexa. Verder weet ik geen andere beperkingen.
zou kunnen, dan klopt de startpost niet. Kan iemand dit bevestigen voordat ik voor niks een versie 1 hub bestel voor mijn IKEA lampen? Is namelijk een stuk goedkoper (en beter verkrijgbaar), en dan kan ik het geheel mooi op HomeAssistant aansluitenspike631 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:20:
Werken wel met Hue 1.0 hub toch tem 214 firmware. Mist dan wel dat je niet kan dimmen via Alexa. Verder weet ik geen andere beperkingen.
[ Voor 26% gewijzigd door datadevil op 16-01-2018 15:17 ]
Voor mij was en is het geen probleem geweest om Ikea lampen te koppelen aan een gen 1 bridge (2x van MP). Wel knipperen mijn Ikea lampjes i.c.m. een Hue bridge, maar dat deden ze bij een gen 2 bridge ook
Anderen hebben helemaal geen last van knipperende lampen dus ik zou zeggen, ga ervoor!
Overigens zijn gen 1 bidges voor minder dan 10 euro op MP te krijgen dus als je echt weinig risico wil lopen kan dat natuurlijk ook.
Overigens zijn gen 1 bidges voor minder dan 10 euro op MP te krijgen dus als je echt weinig risico wil lopen kan dat natuurlijk ook.
Wil niet helpen hij zegt nog steeds alles is up to date..Arjan A schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:15:
[...]
Stroom er even afhalen wil nog weleens helpenHalf uurtje wachten en dan is meestal het updateproces wel bezig.
Helaas, tot op heden geen resultaat, wat ik ook probeer. Ga bij Ikea kijken of er een latere productiedatum is.BamSlam_ schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:48:
[...]
Heb je al op deze manier geprobeerd de lampen aan de Hue bridge te koppelen? BamSlam_ in "IKEA TRÅDFRI - Ervaringen & discussie"
Ikzelf heb lampen met productiecode 1738 en deze hebben de nieuwe firmware. Heb elders in dit forum gelezen dat vanaf 1728 de lampen firmware hebben die koppeling met Hue ondersteunt.
Heb je al geprobeerd te koppelen door middel van Touchlink? Bij mij was dat de oplossing. Je moet de lamp dan wel tegen de bridge aanhouden.
Touchlink zit in:
IOS - Hue lights
Android - Hue Essentials
Touchlink zit in:
IOS - Hue lights
Android - Hue Essentials
Hoi allemaal,
Ik heb vanmiddag 2 Ikea Tradfri E14 lampen gekocht en gekoppeld aan mijn ICS 2000. Werkt perfect! het was even zoeken hoe het moest maar als je in de klikaanklikuit app een zigbee lamp toevoegd (warm-koud) en op verbinden klikt moet je tijdens het zoeken de Ikea Tradfri verlichting 6 x snel uit en weer aan doen hierna knippert de lamp een keer en verbind de lamp met je ICS 2000. werkt perfect.
Ik heb vanmiddag 2 Ikea Tradfri E14 lampen gekocht en gekoppeld aan mijn ICS 2000. Werkt perfect! het was even zoeken hoe het moest maar als je in de klikaanklikuit app een zigbee lamp toevoegd (warm-koud) en op verbinden klikt moet je tijdens het zoeken de Ikea Tradfri verlichting 6 x snel uit en weer aan doen hierna knippert de lamp een keer en verbind de lamp met je ICS 2000. werkt perfect.
Een beetje een crosspost met het hue topic. In deze review worden de Hue GU10 white&ambiance getest:
http://thedandydomain.com...hite-ambiance-gu10-review
Iets wat me positief opvalt is dat ze op een erg zachte stand gedimd kunnen worden. Dat lijkt me mooi (wat zij ook aangeven) icm een Hue motion sensor voor ‘s nachts over de overloop.
Weten jullie hoe zacht de ikea tradfri GU10 (die van 7, maar ook die van 15 euro) gedimd kunnen worden? Mijn ervaring van de Hue White en Hue Lux dat deze toch wel een aardig hoge mimimum stand hebben voor dimmen.
http://thedandydomain.com...hite-ambiance-gu10-review
Iets wat me positief opvalt is dat ze op een erg zachte stand gedimd kunnen worden. Dat lijkt me mooi (wat zij ook aangeven) icm een Hue motion sensor voor ‘s nachts over de overloop.
Weten jullie hoe zacht de ikea tradfri GU10 (die van 7, maar ook die van 15 euro) gedimd kunnen worden? Mijn ervaring van de Hue White en Hue Lux dat deze toch wel een aardig hoge mimimum stand hebben voor dimmen.
De wit-spectrum vind ik niet donker genoeg. Daar komt nog redelijk veel licht vanaf op zijn zachtst.meesje schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:33:
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
De wit-spectrum is die van 7 euro?Arjan A schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:46:
[...]
De wit-spectrum vind ik niet donker genoeg. Daar komt nog redelijk veel licht vanaf op zijn zachtst.
Nee, de duurdere
Canon EOS | DJI M2P
Ik heb er op internet nog niks over kunnen vinden, maar ik heb een aantal E14 lampen ( de 400lm 14,95 euro variant) die zoemen zodra de lamp uit staat. Aangezien ze naast het bed staan is het nogal hinderlijk. Wil ze om gaan ruilen, maar als ze dit allemaal doen heeft dat weinig nut lijkt me. Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb er ook last van dat ze zoemen. heb er zelfs al een teruggebracht en een nieuwe meegenomen. Deze heeft hetzelfde.
Ok. Bedankt. Dan heb ik in ieder geval van de goedkopere geen hogere verwachtingen. Ook de reacties over zoemen vind ik niet erg positief. Daarnaast dus ook geen goede afscherming, ze kunnen storing veroorzaken, in dit geval een dab+ radio.
Hmmmm.... ik ben er nog niet definitief maar ik overweeg om gewoon bij het (duurdere) Hue te blijven. Daarnaast ook wel een goed gevoel om zo veel mogelijk van hetzelfde merk te hebben.
Verwijderd
Beste,
Ik heb een Hue starterspakket aangeschaft met daarbij een aantal Tradfri GU10 spots. Het koppelen hiervan ging in een keer, en kan alle lampen ook aan en uit schakelen middels de Hue app.
Echter werken enkel de Hue lampen als ik routines aanmaak, de Tradfri spots gaan echter niet uit of aan. Terwijl deze wel geactiveerd zijn in het routine programma, hoe kan ik dit oplossen?
Ik ben benieuwd naar de gouden tip;)
Ik heb een Hue starterspakket aangeschaft met daarbij een aantal Tradfri GU10 spots. Het koppelen hiervan ging in een keer, en kan alle lampen ook aan en uit schakelen middels de Hue app.
Echter werken enkel de Hue lampen als ik routines aanmaak, de Tradfri spots gaan echter niet uit of aan. Terwijl deze wel geactiveerd zijn in het routine programma, hoe kan ik dit oplossen?
Ik ben benieuwd naar de gouden tip;)
Welk routine programma gebruik je precies? De routines die ik in de Hue app maak werken ook gewoon met m'n Trädfri lampjes.
Ik heb het forum afgestruind om te achterhalen welke armaturen jullie gebruiken voor de G10 (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00318292/) lamp. Helaas kan ik geen merk type oid achterhalen
. Aangezien ik mijn gehele huis wil voorzien van de lampen ben ik dus op zoek naar een inbouw armatuur G10 voor in zowel droge als natte ruimtes. Wie o wie kan mij hier mee helpen
. Alvast ontzettend bedankt!

check google eens zou ik zeggenFeRRiS schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:47:
Ik heb het forum afgestruind om te achterhalen welke armaturen jullie gebruiken voor de G10 (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00318292/) lamp. Helaas kan ik geen merk type oid achterhalen. Aangezien ik mijn gehele huis wil voorzien van de lampen ben ik dus op zoek naar een inbouw armatuur G10 voor in zowel droge als natte ruimtes. Wie o wie kan mij hier mee helpen
. Alvast ontzettend bedankt!
Voor natte ruimte moet je minimaal IP44 aanhouden! (hoger is beter)
[ Voor 16% gewijzigd door luigi87 op 19-01-2018 13:04 ]
- leeg -
Met kerst een bridge en wat lampen besteld welke 2x uitgesteld zijn nu tot 13 feb. van de week wat lampen 25% korting en 2 remotes gehaald. ik heb nu 3 spots op 1 afstands bediening. Moet ik als de Bridge binnen is enkel die ene remote koppelen, of eerst de remote en vervolgens de lampen stuk voor stuk weer koppelen?
Volgens mij dat laatste. De app vertelt je dan dat je de remote moet resetten en moet koppelen aan de bridge. Vervolgens koppel je de lampen opnieuw aan de remote.skoozie schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:20:
Met kerst een bridge en wat lampen besteld welke 2x uitgesteld zijn nu tot 13 feb. van de week wat lampen 25% korting en 2 remotes gehaald. ik heb nu 3 spots op 1 afstands bediening. Moet ik als de Bridge binnen is enkel die ene remote koppelen, of eerst de remote en vervolgens de lampen stuk voor stuk weer koppelen?
Thanks, mag ik weer de spotjes eruit slopenPrullenbak84 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:14:
[...]
Volgens mij dat laatste. De app vertelt je dan dat je de remote moet resetten en moet koppelen aan de bridge. Vervolgens koppel je de lampen opnieuw aan de remote.
Nee, je reset straks je remote (knop inhouden) en de lampen (6x aan/uit) en vervolgens koppel je de remote met de bridge. (knop inhouden en er dichtbij houden)
Vervolgens kun je met de gekoppelde remote ook de lampen aan je bridge-netwerk toevoegen.
(door de remote dichtbij de lamp te houden en de knop ingedrukt te houden)
Vervolgens kun je met de gekoppelde remote ook de lampen aan je bridge-netwerk toevoegen.
[ Voor 20% gewijzigd door RudolfR op 19-01-2018 16:00 ]
Verwijderd
Ik heb het met ontwaken, gaan slapen en thuis en weg geprobeerd. Echter werkten enkel de hue en de tradfri dus niet.davegriffejoen schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:51:
Welk routine programma gebruik je precies? De routines die ik in de Hue app maak werken ook gewoon met m'n Trädfri lampjes.
Uiteraard heb ik al met Google gekeken. Er zijn heel veel armaturen voor de G10 lamp. Alleen zou ik graag willen weten welke armaturen merken en types er al getest met de TRÅDFRI.luigi87 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:02:
[...]
check google eens zou ik zeggen
Voor natte ruimte moet je minimaal IP44 aanhouden! (hoger is beter)
Gisteren heb ik van de Ikea hele simpele armatuurtjes opgehangen waar drie GU10’s ingaan. Witte van zeven euro oid, en ze bevallen. Ben niet thuis,dus een foto’s gaat helaas niet lukkenFeRRiS schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 17:41:
[...]
Uiteraard heb ik al met Google gekeken. Er zijn heel veel armaturen voor de G10 lamp. Alleen zou ik graag willen weten welke armaturen merken en types er al getest met de TRÅDFRI.
Maar dat zeiden we toch?RudolfR schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:48:
Nee, je reset straks je remote (knop inhouden) en de lampen (6x aan/uit) en vervolgens koppel je de remote met de bridge. (knop inhouden en er dichtbij houden)
Nieuwe geruchten mbt Google Home integratie: release zou in de eerste helft van februari plaats vinden.
https://www.reddit.com/r/googlehome/comments/7rhr9s/trådfri_ikea_smart_lights_update
https://www.reddit.com/r/googlehome/comments/7rhr9s/trådfri_ikea_smart_lights_update
[ Voor 13% gewijzigd door Yukkie op 20-01-2018 00:28 ]
We've got that ring of confidence
Ik zou de Trådfri verlichting bij mijn desktop-computer automatisch willen laten schakelen door de computer.
Is dit mogelijk met een simpel curl-commando bijvoorbeeld?
Is dit mogelijk met een simpel curl-commando bijvoorbeeld?
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
je zou met Python aan de slag kunnen gaan om dmv de Pytradfri library je lampen te schakelen.
Met andere woorden: Het is wat meer dan een simpele URL aanspreken, maar uiteindelijk kan het wel
Met andere woorden: Het is wat meer dan een simpele URL aanspreken, maar uiteindelijk kan het wel
[ Voor 26% gewijzigd door Yukkie op 20-01-2018 10:10 ]
We've got that ring of confidence
Ik heb een kleur lampje met een Remote proberen te koppelen met mijn hue maar zonder succes. De lamp krijg ik wel in hue maar dan krijg ik de remote niet aan de lamp gekoppeld. Als ik de remote met een hue lamp koppel is hij uit de hue bridge weg. De remote krijg ik niet met de hue hub gekoppeld, het rode lampje gaat wel aan en daarna snel weer zachtjes uit (zoals de Tuts aangeven) maar verder niks.
Wat doe ik fout?
Wat doe ik fout?
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Bedankt voor je reactie! Zijn het inbouw armaturen? En welk type is het dan? Alvast weer bedankt voor de reactie! Ik zoek namelijk inbouw armaturen (merk/type) waar een Tradfri lamp (ook in warmte kleur verstelbaar) past. Mijn huidige armaturen zijn wel geschikt voor G10 halogeenspot alleen past de IKEA lamp niet helaas. De lamp is namelijk te groot (breedte) en de afsluitring van de armatuur kan niet worden geplaatst omdat de lamp te groot is (diameter).juliusyoup schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 18:02:
[...]
Gisteren heb ik van de Ikea hele simpele armatuurtjes opgehangen waar drie GU10’s ingaan. Witte van zeven euro oid, en ze bevallen. Ben niet thuis,dus een foto’s gaat helaas niet lukken
Nee, sorry geen inbouw. Wij hebben hier de tross hangen ( https://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/60262659/ )FeRRiS schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:53:
[...]
Bedankt voor je reactie! Zijn het inbouw armaturen? En welk type is het dan? Alvast weer bedankt voor de reactie! Ik zoek namelijk inbouw armaturen (merk/type) waar een Tradfri lamp (ook in warmte kleur verstelbaar) past. Mijn huidige armaturen zijn wel geschikt voor G10 halogeenspot alleen past de IKEA lamp niet helaas. De lamp is namelijk te groot (breedte) en de afsluitring van de armatuur kan niet worden geplaatst omdat de lamp te groot is (diameter).
Maar daar passen de spotjes wel normaal in. Verder hebben wij ook alleen de in warmte tinten wit lampen, misschien dat de kleur groter is oid.
Succes!
GU10 lampjes kunnen volgens mij altijd in GU10 armaturen. Mijn warmwitte lampjes zitten met 4 stuks in een vierkant armatuur van IKEA.juliusyoup schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:26:
[...]
Nee, sorry geen inbouw. Wij hebben hier de tross hangen ( https://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/60262659/ )
Maar daar passen de spotjes wel normaal in. Verder hebben wij ook alleen de in warmte tinten wit lampen, misschien dat de kleur groter is oid.
Succes!
Canon EOS | DJI M2P
De wit spectrum GU10 lampjes vallen iets buiten de norm (zijn iets langer) en passen daardoor niet in alle armaturen. Dat staat ook op de Ikea site vermeld meen ik.Arjan A schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:10:
[...]
GU10 lampjes kunnen volgens mij altijd in GU10 armaturen. Mijn warmwitte lampjes zitten met 4 stuks in een vierkant armatuur van IKEA.
Nee, zoals ik zei, alleen in het plafond.
Helaas zitten er in afzuigkap origineel van die kl*** halogeenlampjes met pinnetjes. Die vallen er dus letterlijk uit.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Ik ben al even aan het zoeken, maar vind geen antwoord, dus maar even de vraag hier:
Ik heb de hue bridge (V2.1) met de Ikea GU10 lampen. Kan ik daar ook een 10 euro remote van Ikea (die ronde) koppelen zodat ik de lampen daar ook mee kan bedienen? En wordt de gewijzigde instelling dan overgenomen door de Hue?
Ik heb de hue bridge (V2.1) met de Ikea GU10 lampen. Kan ik daar ook een 10 euro remote van Ikea (die ronde) koppelen zodat ik de lampen daar ook mee kan bedienen? En wordt de gewijzigde instelling dan overgenomen door de Hue?
Ik zou die 10 euro remote van de ikea niet aanraden. Zodra je hem optilt veranderd de lichtsterkte van je lamp ivm de magneten die bewegen. Koop dan die iets duurdere voor 15 euro.TT050 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:56:
Ik ben al even aan het zoeken, maar vind geen antwoord, dus maar even de vraag hier:
Ik ben met die ronde een uur bezig geweest met koppelen en met die van 15 euro was het twee minuten.
Volgorde is: reset de remote, koppel hem aan de hue via touchlink en koppel hem dan pas aan de lampen door hem vlak bij de lamp te houden. Koppel je de remote niet eerst via touchlink dan verliest de lamp zijn connectie met de bridge en is hij alleen aan de remote gekoppeld.
e.e.a. staat precies beschreven in: YouTube: Using IKEA TRÅDFRI remote on Philips Hue system with bridge
Voor touchlink IOS: Hue lights en voor android: hue essentials
Maar, voor 25 euro koop je een echte hue remote en kun je scenes koppelen aan de knoppen. Dit werkt nog veel makkelijker. eventuele wijzigingen van lampen kun je dan in de app regelen.
Ah super!
Dank voor je uitgebreide reactie. Kreeg commentaar dat de verlichting tijdens het koken nu via de IPad geregeld moest worden....
Dank!
Dank voor je uitgebreide reactie. Kreeg commentaar dat de verlichting tijdens het koken nu via de IPad geregeld moest worden....
Dank!
Ik heb beide remotes. De 15-euro variant is weliswaar uitgebreider, maar heeft m.i. alleen toegevoegde waarde als je een lamp met verschillende kleuren/wit-tinten hebt. De 10-euro dimmers genieten mijn voorkeur voor enkelkleurige lampen. Ja, optillen activeert de remote, maar waarom zou je de dimmer optillenTinus050 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 12:45:
[...]
Ik zou die 10 euro remote van de ikea niet aanraden. Zodra je hem optilt veranderd de lichtsterkte van je lamp ivm de magneten die bewegen. Koop dan die iets duurdere voor 15 euro.
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Klopt hoor, ik geloof direct dat wanneer je de ronde remote ergens aan bevestigd dat het beter werkt. Ik had hem los neergelegd en dan moet je hem haast wel optillen om hem te gebruiken anders draaien de schijfjes niet goed over elkaar maar wellicht is daar ook een trucje voor.Thijsmans schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:19:
[...]
Ik heb beide remotes. De 15-euro variant is weliswaar uitgebreider, maar heeft m.i. alleen toegevoegde waarde als je een lamp met verschillende kleuren/wit-tinten hebt. De 10-euro dimmers genieten mijn voorkeur voor enkelkleurige lampen. Ja, optillen activeert de remote, maar waarom zou je de dimmer optillenIk heb er eentje verticaal op het metalen frame van een lamp en er ligt er een in plat in een keukenkastje. Werkt prima!
Een ander punt nog waarom ik de 15 euro remote (en nog liever de echte hue remote) aanraad. Het aan en uitzetten kan bij die ronde niet middels het indrukken van een knop. Je dimt hem naar de zachtste stand (uit) en aanzetten werkt volgens het principe van het de andere kant op draaien. Ik wil graag met een druk op een knop mijn lichten aan of uit kunnen zetten.
Aan de andere kant als je je verlichting aan en uit kunt zetten mbv de normale wandschakelaar die je in elk huis ziet en daarna mbv de ronde remote de verlichting wilt dimmen dan heb je een voordelige oplossing.
ach zoveel soorten, zoveel smaken. En zoals eerder aangegeven, ik werk het liefste met de hue remote. Kost iets meer maar ik kan elke lamp eraan koppelen en wijzigen zonder dat ik de remote bij de lamp hoef te houden.
Vandaag nieuwe lampen gehaald en dit zijn de versienummers:
De 1000lm lamp ligt dus in de winkel met een softwareversie die in mei 2017 al genoemd werd in dit topic.
(De korting op lampen is trouwens een mix-and-match actie, al staat dat niet echt duidelijk op de site)
Aankoopdatum | Type | Weeknummer | Softwareversie | Na updates |
---|---|---|---|---|
2017-12-01 | 1000lm WW | 1731 | 1.1.1.0-5.7.2.0 | 1.2.214 |
2018-01-21 | 1000lm WW | 1732 | 1.1.1.0-5.7.2.0 | 1.2.214 |
2017-12-01 | 980lm WS | 1734-1 | 1.2.217 | 1.2.217 |
2018-01-21 | 980lm WS | 1740 | 1.2.217 | 1.2.217 |
2018-01-21 | 400lm WW | 1740 | 1.2.214 | 1.2.214 |
De 1000lm lamp ligt dus in de winkel met een softwareversie die in mei 2017 al genoemd werd in dit topic.
(De korting op lampen is trouwens een mix-and-match actie, al staat dat niet echt duidelijk op de site)
[ Voor 5% gewijzigd door aawe mwan op 21-01-2018 15:13 ]
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Misschien/waarschijnlijk eerder gevraagd/beantwoord: als ik 'alles' Hue heb, maar voor de GU10 kies voor Tradfri (ivm 400lm ipv 250lm) kan ik dan met die Tradfri spotjes 'alles' wat ik er normaal mee zou willen/normaal met Hue GU10 Ambiance doe: dimmen/wit spectrum kiezen, bedienen met een Hue AB en dat ze gewoon meedoen in scenes etc? Ik wil het beste van beide werelden, maar het moet (ivm WAF) wel vlekkeloos werken.
Je veronderstelling is juist. ik heb het precies zo. Gebruik de hue bridge, hue scenes, hue remote en heb ivm de lichtopbrengst en de prijs gekozen voor de tradfri GU10 spots. Al mijn overige lampen zijn hue lampen. Je kunt qua scenes er alles mee doen wat je met de originele lampen ook kunt.marcelmg2 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:45:
Misschien/waarschijnlijk eerder gevraagd/beantwoord: als ik 'alles' Hue heb, maar voor de GU10 kies voor Tradfri (ivm 400lm ipv 250lm) kan ik dan met die Tradfri spotjes 'alles' wat ik er normaal mee zou willen/normaal met Hue GU10 Ambiance doe: dimmen/wit spectrum kiezen, bedienen met een Hue AB en dat ze gewoon meedoen in scenes etc? Ik wil het beste van beide werelden, maar het moet (ivm WAF) wel vlekkeloos werken.
Aandachtspunten zijn-
- werken de scenes ook met siri/homebridge? (geen idee eerlijk gezegd)
- updaten van de Tradfri firmware kan niet zonder Tradfri gateway en 1 dimmer/remote/sensor van Tradfri
- de spots van Tradfri waarbij je het witte spectrum (de 14,99 lampen) kunt kiezen kennen een iets andere vorm. Daar waar het licht eruit komt kent een verhoging tov de voordeliger GU10 spots (6,99) van tradfri. (kijk en vergelijk op de ikea site, je ziet het verschil wel)
- verder is mijn persoonlijke ervaring dat de Tradfri lampen iets later reageren dan de originele hue lampen maar je praat hier wel over een fractie van een seconde
Als berekening ik heb 12 Tradfri GU10 spots gekocht in je actie 3+1
9 x€ 6,99 = € 62,91 (+3 gratis lampen)
Bridge: € 32,95
Remote: € 14,95
Maakt het totaal van € 110,81
Voor de originele lampen zou ik per stuk ongeveer € 30,00 hebben betaald 12 x 30 = € 360,00
Mooie besparing dacht ik zo :-)
marcelmg2 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:45:
Voor in de afzuigkap in de keuken zoek ik twee GU10 spotjes. Via dit topic heb ik me daarin redelijk verdiept. Om ze te koppelen met de Hue bridge heb je alleen maar de spotjes nodig (geen Tradfri bridge en/of dimmer/afstandsbediening), wel een bepaald minimum firmware.Tinus050 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:05:
[...]
Je veronderstelling is juist. ik heb het precies zo. Gebruik de hue bridge, hue scenes, hue remote en heb ivm de lichtopbrengst en de prijs gekozen voor de tradfri GU10 spots. Al mijn overige lampen zijn hue lampen. Je kunt qua scenes er alles mee doen wat je met de originele lampen ook kunt.
Aandachtspunten zijn-
- updaten van de Tradfri firmware kan niet zonder Tradfri gateway en 1 dimmer/remote/sensor van Tradfri
- de spots van Tradfri waarbij je het witte spectrum (de 14,99 lampen) kunt kiezen kennen een iets andere vorm. Daar waar het licht eruit komt kent een verhoging tov de voordeliger GU10 spots (6,99) van tradfri. (kijk en vergelijk op de ikea site, je ziet het verschil wel)
- verder is mijn persoonlijke ervaring dat de Tradfri lampen iets later reageren dan de originele hue lampen maar je praat hier wel over een fractie van een seconde
Als berekening ik heb 12 Tradfri GU10 spots gekocht in je actie 3+1
9 x€ 6,99 = € 62,91 (+3 gratis lampen)
Bridge: € 32,95
Remote: € 14,95
Maakt het totaal van € 110,81
Voor de originele lampen zou ik per stuk ongeveer € 30,00 hebben betaald 12 x 30 = € 360,00
Mooie besparing dacht ik zo :-)
Echter wat ik begrepen heb, is dat het wel nodig is om de te koppelen Tradfri spotjes heel dicht in de buurt te houden van de Hue bridge. Daar zit wel mijn probleem: de Hue bridge bevindt zich in de meterkast, op 12 meter afstand, van de afzuigkap.
Zijn er meerdere tweakers die met dit probleem te maken hebben gehad? Lukt het koppelen van de GU10 spotjes ook op grote afstand van de Hue bridge?
Wat betreft Siri/HomeKit, daar je een Tradfri bridge voor nodig. Hopelijk is deze snel weer voorradig.
En voor de 3+1 aanbieding, is het niet perse nodig om een veelvoud van 4 stuks te bestellen. Vanaf 4 stuks krijg je 25% korting, dus ook bij 5 of 6, etc.
Koop een losse GU10 fitting https://www.hornbach.nl/s...aden/7779581/artikel.html Bij de Bauhaus liggen ze zelfs voor 1,50 en hang je lamp voor de bridge. Of koop een lange netwerkkabel en hang je bridge voor de afzuigkap.meesje schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:25:
Echter wat ik begrepen heb, is dat het wel nodig is om de te koppelen Tradfri spotjes heel dicht in de buurt te houden van de Hue bridge. Daar zit wel mijn probleem: de Hue bridge bevindt zich in de meterkast, op 12 meter afstand, van de afzuigkap.
Zijn er meerdere tweakers die met dit probleem te maken hebben gehad? Lukt het koppelen van de GU10 spotjes ook op grote afstand van de Hue bridge?
Wat betreft Siri/HomeKit, daar je een Tradfri bridge voor nodig. Hopelijk is deze snel weer voorradig.
De Tradfri bridges liggen in een aantal vestigingen weer op voorraad en voor veel vestigingen komen ze binnen een dagen weer op voorraad.
Bedankt voor het aangeven dat ze weer op voorraad zijn (en gaan komen). Nu hebben Zwolle en Eindhoven al een grote voorraad. Dan gaat mijn voorkeur gelijk uit naar GU10 spotjes met bridge. Ik wil namelijk alles met HomeKit koppelen.Tinus050 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:41:
[...]
Koop een losse GU10 fitting https://www.hornbach.nl/s...aden/7779581/artikel.html Bij de Bauhaus liggen ze zelfs voor 1,50 en hang je lamp voor de bridge. Of koop een lange netwerkkabel en hang je bridge voor de afzuigkap.
De Tradfri bridges liggen in een aantal vestigingen weer op voorraad en voor veel vestigingen komen ze binnen een dagen weer op voorraad.
Ook al is het niet meer nodig, denk ik, met een Tradfri bridge, maar in ieder geval bedankt voor de tip van de losse fitting. Een lange netwerkkabel had ik zelf al aan gedacht. Of moet bij een Tradfri bridge de lampen ook nog steeds enorm dicht bij de bridge gehouden worden?
Wel waardeloos dat om de lampen met de tradfri bridge te koppelen je perse een dimmer of afstandsbediening nodig hebt.
Schijfjes over elkaar? Je weet dat je het achterste deel niet hoeft te gebruiken? Die is alleen voor bevestiging op bijvoorbeeld de muur en heeft geen technische functie. Als je de dimmer op tafel wilt leggen, zou ik 'm dus "los" leggen. Kleiner, mooier en inderdaad beter te gebruikenTinus050 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:38:
[...]
Klopt hoor, ik geloof direct dat wanneer je de ronde remote ergens aan bevestigd dat het beter werkt. Ik had hem los neergelegd en dan moet je hem haast wel optillen om hem te gebruiken anders draaien de schijfjes niet goed over elkaar maar wellicht is daar ook een trucje voor.
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Nee werkt niet met Homekit/Siri als je Ikea lampen op Hue bridge gebruikt en anders om ook niet (Hue Lampen op Ikea bridge).Tinus050 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:05:
[...]
Klopt het dat er maar één lamp is die 2200K kan? Ik zie alleen een E14 model.
In de topicstart (@robertwebbe ) staan wel 2 stuks E27, maar de deeplink naar de IKEA site heeft het over 2700K in de specs daar.
In de topicstart (@robertwebbe ) staan wel 2 stuks E27, maar de deeplink naar de IKEA site heeft het over 2700K in de specs daar.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10318263/ThinkPadd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:26:
Klopt het dat er maar één lamp is die 2200K kan? Ik zie alleen een E14 model.
Bij deze staat toch 2200K?
De lichtkleur kan variëren tussen 2200 Kelvin (warm licht), 2700 Kelvin (warmwit) en 4000 Kelvin (koudwit).
Of bedoel je wat anders met je vraag?
Je hebt twee E27 modellen, van 10 euro en van 20 euro. De eerste is alleen 2700K en de tweede een breder spectrum wit. Hetzelfde als bij de GU10 spotjes (van 7 en van 15 euro).
[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 22-01-2018 10:59 ]
Verwijderd
Beste forumleden,
Sinds een aantal maanden ben ik in bezit van Ikea Tradfri lampen, hub en diverse afstandsbedieningen.
Inmiddels heb ik 12 lampen draaien en bestuur ik deze via Homekit.
Eergisteren heb ik 8 lampen gekocht om mijn collectie uit te breiden. Van de 8 kon ik er 4 terugbrengen aangezien ik deze niet gekoppeld kreeg. Van de 4 nieuwe weer 2 teruggebracht. Die 2 ook weer teruggebracht en er uiteindelijk maar 6 meegenomen waarvan ik eindelijk 2 kon koppelen.
Ten tijde van het koppelen was ik in alle staten en heb ook een keer de hub volledig teruggebracht naar fabrieksinstellingen. Ik kon daarna alle lampen behalve de nieuwe die ik al niet gekoppeld kreeg koppelen.
Zelfs als ik de afstandsbediening loskoppel (reset) kan ik de nieuwe lampen niet aan deze afstandsbediening koppelen.
In de winkel was een medewerker zo vrij om 2 lampen uit de winkel te testen en ook mijn lampen die ik had retourneert. Je raad het al. Alles kon gekoppeld worden.
Nu heb ik het vermoeden dat het te maken heeft met de firmware waarmee de lamp geleverd wordt.
Oude firmware lamp met nieuwe firmware afstandsbediening koppelt niet. Nieuwe firmware lamp met firmware afstandsbediening koppelt wel.
Heeft iemand dezelfde problemen al gehad?
Heb ook geprobeerd de lampen met een dimmer en bewegingssensor te koppelen ook dit lukt niet.
Ben benieuwd!
Gr Joost
Sinds een aantal maanden ben ik in bezit van Ikea Tradfri lampen, hub en diverse afstandsbedieningen.
Eergisteren heb ik 8 lampen gekocht om mijn collectie uit te breiden. Van de 8 kon ik er 4 terugbrengen aangezien ik deze niet gekoppeld kreeg. Van de 4 nieuwe weer 2 teruggebracht. Die 2 ook weer teruggebracht en er uiteindelijk maar 6 meegenomen waarvan ik eindelijk 2 kon koppelen.
Ten tijde van het koppelen was ik in alle staten en heb ook een keer de hub volledig teruggebracht naar fabrieksinstellingen. Ik kon daarna alle lampen behalve de nieuwe die ik al niet gekoppeld kreeg koppelen.
Zelfs als ik de afstandsbediening loskoppel (reset) kan ik de nieuwe lampen niet aan deze afstandsbediening koppelen.
In de winkel was een medewerker zo vrij om 2 lampen uit de winkel te testen en ook mijn lampen die ik had retourneert. Je raad het al. Alles kon gekoppeld worden.
Nu heb ik het vermoeden dat het te maken heeft met de firmware waarmee de lamp geleverd wordt.
Oude firmware lamp met nieuwe firmware afstandsbediening koppelt niet. Nieuwe firmware lamp met firmware afstandsbediening koppelt wel.
Heb ook geprobeerd de lampen met een dimmer en bewegingssensor te koppelen ook dit lukt niet.
Ben benieuwd!
Gr Joost
Ik heb zelf problemen gehad met het koppelen van een dimmer aan een lamp (beide oude firmware). Dimmer kon wel gekoppeld worden met de gateway. Uiteindelijk de bestaande grote afstandsbediening gebruikt met nieuwe firmware om de lamp te koppelen en in de app de lamp verplaatst naar de groep met de dimmer.
Zeker dit soort problemen ook gehad. Een eind terug in dit forum uitgebreid besproken ook. Destijds voor 200 euro ofzo aan lampen/starterkits enzo teruggebracht. Toen dacht ik uitiendelijk ook dat het wellicht aan de firmware versie lag.Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:41:
Beste forumleden,
Ben benieuwd!
Gr Joost
Ik heb vandaag ook een paar ikea lampen (een lichtbak en wat e27 lampen) gekocht. Ik gebruik ze in combinatie met een hue bridge en het koppelen, als je het even door hebt, viel me 100% mee. Vanuit de hue app zijn de lampen zonder problemen te bedienen. Ik kan ze zelfs met Siri besturen
Wel vanuit homebridge, en je moet bijv. via een app als Eve de lampen toewijzen aan een kamer, maar het werkt prima. Desondanks jammer dat bedrijven als apple en ikea het niet zonder geknutsel meteen laten werken. Aan de andere kant een slimme lamp voor 10 euro is ook niet verkeerd.
Dat kun je Apple en Ikea niet kwalijk nemen. Als je een Tradfri Gateway gebruikt (kost niet zoveel) werkt het gewoo zoals je zou verwachten. Als je gaat knutselen met een Hue hub die de Ikea lampen niet officieel ondersteunt kun je niet verwachten dart het feilloos werkt/Laagheim schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:08:
Ik heb vandaag ook een paar ikea lampen (een lichtbak en wat e27 lampen) gekocht. Ik gebruik ze in combinatie met een hue bridge en het koppelen, als je het even door hebt, viel me 100% mee. Vanuit de hue app zijn de lampen zonder problemen te bedienen. Ik kan ze zelfs met Siri besturenWel vanuit homebridge, en je moet bijv. via een app als Eve de lampen toewijzen aan een kamer, maar het werkt prima. Desondanks jammer dat bedrijven als apple en ikea het niet zonder geknutsel meteen laten werken. Aan de andere kant een slimme lamp voor 10 euro is ook niet verkeerd.
Ik begrijp niet waarom je 2 zigbee bridges nodig hebt om je zigbee spul te bedienen. Ik heb het huis vol hangen met z-wave schakelaars, sensors etc van verschillende fabrikanten (van goedkoop chinees tot duur Amerikaans) en dat werkt prima op 1 bridge/stick.
Philips laat zien hoe het moet. Gewoon een open systeem en laat degene met de beste producten winnen.
Philips laat zien hoe het moet. Gewoon een open systeem en laat degene met de beste producten winnen.
Ik kan niet meer zo snel terug vinden welke tweaker het in dit topic of het HomeKit topic heeft aangegeven, maar Apple vereist dat voor HomeKit je de accessoires van nieuwe firmware moet kunnen voorzien. Dan is het wel logisch dat ieder merk z'n eigen bridge heeft. Vanuit veiligheidsoogpunt kan ik me het standpunt van Apple goed voorstellen.Laagheim schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:14:
Ik begrijp niet waarom je 2 zigbee bridges nodig hebt om je zigbee spul te bedienen. Ik heb het huis vol hangen met z-wave schakelaars, sensors etc van verschillende fabrikanten (van goedkoop chinees tot duur Amerikaans) en dat werkt prima op 1 bridge/stick.
En wat betreft het open zijn van het Philips Hue systeem/bridge, zoek maar eens in het Hue topic op 'vendor lock(-in)'. De discussie was licht ontspoord, dus niet hier verder gaan met wat deze term precies betekent.....
In ieder geval het systeem van Philips is niet open. Er is geen enkele garantie dat als je Zigbee produkten kunt koppelen aan de Hue bridge dat het ook in de toekomst blijft werken. Voor een dergelijke zekerheid heeft Philips het Friends of Hue programma. Op dit moment vallen daar alleen Apple HomeKit en Eneco Toon onder.
Dus als je Ikea Tradfri en Philips Hue met zekerheid samen wil (blijven, ook in de toekomst) gebruiken, ontkom je er niet aan om te gaan voor HomeKit.
Volgens mij staat er op de Ikea lampen, doosjes of boekjes ook nergens iets over een ZigBee certificering, toch?
Dat zou wellicht kunnen, maar Laagheim geeft aan dat Hue open is. En dat is juist niet het geval.Bigs schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:31:
Volgens mij staat er op de Ikea lampen, doosjes of boekjes ook nergens iets over een ZigBee certificering, toch?
Moeilijk te zeggen. Ik zet de colors gewoon wat geler / roder / meer oranje zodat ze alsnog warm aanvoelen qua licht.fv schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:58:
@spokje:
Is er met de Hue color ambiance lamp dus beter halogeen licht (warmer, realistischer) te vervangen?
Ik heb ook de kleuren lamp van Ikea getest maar dit was ook veels te kil (zeker bij lage dimstand).
Even mn eigen opmerking verduidelijken mbt de GU10 Hue White Ambiance van 250lm: Ik heb deze nu ingebouwd naast een traditionele 35w halogeenspot. De Hue lamp op 40% geeft even veel licht als de 35w halogeen. Als ik m op 100% zet dan brand die feller dan ongedimde 50w halogeen spotjes die ik nu gebruik. Ik hoef dus voor de lichtopbrengst niet naar Tradfri over te stappen. Nu nog kijken of ik me over m'n ergernis kan zetten dat Hue lampen altijd op 100% starten ipv laatste stand (als je ze vanuit stroomloos aanzet met een 'gewone' schakelaar.)marcelmg2 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:45:
Deze heb ik ook even gehad om te vergelijken met de Ikea 400lm GU10 variant (alleen 2200K 2700K): de €35,- Philips was qua deze kleurtemperatuur praktisch niks beter dan die € 7,- van Ikea.marcelmg2 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:55:
[...]
Even mn eigen opmerking verduidelijken mbt de GU10 Hue White Ambiance van 250lm.
...
[ Voor 1% gewijzigd door fv op 23-01-2018 11:05 . Reden: typo ]
Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.
Heb een vraagje voor de TRÅDFRI én Hue kenners. Ik ben altijd een voorstander geweest van Milights omdat deze hun helderheid onthouden na bediening met de wandschakelaar, Hue ging altijd naar 100% helderheid.
Nu begreep ik dat de ikea varianten hun helderheid wél onthouden. Is dat ook zo als ik de helderheid bedien door deze aan een Hue bridge te koppelen, maar schakel met de wandschakelaars?
Nu begreep ik dat de ikea varianten hun helderheid wél onthouden. Is dat ook zo als ik de helderheid bedien door deze aan een Hue bridge te koppelen, maar schakel met de wandschakelaars?
Ik ben geen kenner maar heb het even voor je geprobeerd. De ikea lampen springen inderdaad naar de laatste stand als je de wandschakelaar omzet. In de hue app springt de lamp na ongeveer 10 seconden op aan. (Omgekeerd werkt het niet. Als je de wandschakelaar uit zet blijft de lamp in de app op aan staan)
@meesje
Apple en veiligheid is natuurlijk ook een onderwerp waar je fijn op kan door ouwehoeren
Anyway mijn mening blijft dat ikea punten had kunnen scoren door te kiezen voor een open systeem en de keuze bij de klant te laten.
Apple en veiligheid is natuurlijk ook een onderwerp waar je fijn op kan door ouwehoeren
Anyway mijn mening blijft dat ikea punten had kunnen scoren door te kiezen voor een open systeem en de keuze bij de klant te laten.
Helemaal mee eens hoor! Echter Hue is ook geen open systeem. Ik denk dat daarom beide merken HomeKit hebben omarmd om toch een integratie te bewerkstelligen met ander Home automation produkten.Laagheim schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:44:
@meesje
IKEA staat toch juist bekend om z'n eenvoud? Oké, sommige kasten zijn een crime om in elkaar te zetten, maar het is voor Jan en Alleman prima te doen. Ik denk dat IEKA bewust op safe gespeeld heeft door een systeem te ontwerpen wat (inderdaad) door Jan en Alleman in elkaar gezet kan worden.Laagheim schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:44:
@meesje
Voor Tweakers misschien jammer, maar voor de algemene adoptie van slimme verlichting een prima keus mijn inziens.
Zoiets wilde ik ook nog aan mijn eerdere opmerking toevoegen. Ik denk dat je daar gelijk in hebt!Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:20:
[...]
IKEA staat toch juist bekend om z'n eenvoud? Oké, sommige kasten zijn een crime om in elkaar te zetten, maar het is voor Jan en Alleman prima te doen. Ik denk dat IEKA bewust op safe gespeeld heeft door een systeem te ontwerpen wat (inderdaad) door Jan en Allemaal in elkaar gezet kan worden.
Voor Tweakers misschien jammer, maar voor de algemene adoptie van slimme verlichting een prima keus mijn inziens.
ze gaan eerst 100% bij mij en corrigeren daarna..Ice T schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:10:
Heb een vraagje voor de TRÅDFRI én Hue kenners. Ik ben altijd een voorstander geweest van Milights omdat deze hun helderheid onthouden na bediening met de wandschakelaar, Hue ging altijd naar 100% helderheid.
Ik kreeg net bericht van de Ikea dat de TRÅDFRI e14 lampjes weer op voorraad waren. Dus voor de mensen die deze nog wilden hebben. Sla je slag
Verwijderd
Totale irritatie.
Heb deze week vol goede moed een Tradfri set gekocht (bewegingssensor, 2 lampen, hub en een ab). Nou leek de installatie met de app voor zich te spreken. Een stap voor stap handleiding. Kan niet misgaan zou je zeggen.
Helaas, de hub wordt netjes herkend, maar dan beginnen de problemen. Zowel de afstandbediening als de sensor koppelen niet met de hub. Een enkele keer zag de app wel beide apparaten (overigens niet netjes in het stappenplan in de app, maar nadat ik heen en weer was geswitcht naar een andere app), maar toen werden de lampen vervolgens weer niet herkend.
Na alles maar weer eens te hebben reset worden de apparaten helemaal niet meer herkend. Elke keer weer zit ik minutenlang naar de app te staren met de hoop dat er nog iets gaat gebeuren.
Doe ik iets verkeerd? Zie ik iets over het hoofd? Zijn er anderen die ook deze problemen kennen? En wat heb je er aan gedaan?
Thanks
Heb deze week vol goede moed een Tradfri set gekocht (bewegingssensor, 2 lampen, hub en een ab). Nou leek de installatie met de app voor zich te spreken. Een stap voor stap handleiding. Kan niet misgaan zou je zeggen.
Helaas, de hub wordt netjes herkend, maar dan beginnen de problemen. Zowel de afstandbediening als de sensor koppelen niet met de hub. Een enkele keer zag de app wel beide apparaten (overigens niet netjes in het stappenplan in de app, maar nadat ik heen en weer was geswitcht naar een andere app), maar toen werden de lampen vervolgens weer niet herkend.
Na alles maar weer eens te hebben reset worden de apparaten helemaal niet meer herkend. Elke keer weer zit ik minutenlang naar de app te staren met de hoop dat er nog iets gaat gebeuren.
Doe ik iets verkeerd? Zie ik iets over het hoofd? Zijn er anderen die ook deze problemen kennen? En wat heb je er aan gedaan?
Thanks
Weet iemand of het mogelijk is om een scene te maken in Homekit waarbij de ikea lampen gaan knipperen?
Dit wil ik graag gebruiken als reactie als het alarm aan gaat.
Dit wil ik graag gebruiken als reactie als het alarm aan gaat.
3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP
Ik heb steeds de app afgesloten en opnieuw opgestart. Vaak kwam bij het opnieuw starten dan het nieuwe device opgepopt.Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:18:
Thanks
Is dit iets misschien:Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:18:
Totale irritatie.
Thanks
https://www.reddit.com/r/...pairing_issues_in_latest/
https://www.reddit.com/r/...pairing_since_the_latest/
[ Voor 4% gewijzigd door streelder op 23-01-2018 22:18 ]
Verwijderd
Ook al vaak geprobeerd, maar slechts af en toe resultaat en ook rare gekoppelde ‘onbekende’ apparaten. Op Reddit waren er nog een paar tips die ik kan proberen.RudolfR schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:57:
[...]
Ik heb steeds de app afgesloten en opnieuw opgestart. Vaak kwam bij het opnieuw starten dan het nieuwe device opgepopt.
Ze staan in ieder geval wel netjes vermeld bij de ZigBee Alliance, Ikea lampen op ZigBee Alliance.Bigs schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:31:
Was ikmeesje schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:24:
[...]
Ik kan niet meer zo snel terug vinden welke tweaker het in dit topic of het HomeKit topic heeft aangegeven, maar Apple vereist dat voor HomeKit je de accessoires van nieuwe firmware moet kunnen voorzien. Dan is het wel logisch dat ieder merk z'n eigen bridge heeft. Vanuit veiligheidsoogpunt kan ik me het standpunt van Apple goed voorstellen.
[ Voor 7% gewijzigd door Erik1971 op 24-01-2018 09:48 ]
Ik zie ze wel weer op voorraad bij de Ikea Delft bijvoorbeeld. Maar niet op de website van Ikea zelf. Dus online bestellen gaat nog niet. Op de website krijg je gewoon 25 procent korting op de lampjes als je er 4 of meer besteld. Is dit in de winkel ook zo of is het daar echt 3 plus 1 gratis?Hurricane schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:45:
Ik kreeg net bericht van de Ikea dat de TRÅDFRI e14 lampjes weer op voorraad waren. Dus voor de mensen die deze nog wilden hebben. Sla je slag
AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd.
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd.