Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:24
jaspervz schreef op woensdag 20 december 2017 @ 07:11:
[...]

Begrijp ik het trouwens goed dat dit bij een bepaalde firmwareversie een bekend probleem is?
Ik probeer dit niet te impliceren :)

De vuistregel die ik aanhoud is dat ik bij problemen vaak eerst een firmware upgrade opzoek voordat ik de conclusie maak dat het apparaatje defect is.

Mijn access point was laatst aan het klapperen. Dit probleem hield zich alleen bezig op mijn smartphone. Na een firmware upgrade van het access point was het probleem verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-07 08:22
Een medewerker van ikea vertelde mij zojuist dat je aan een vier cijferige code op de verpakking het weeknr van de fabrikage en dus de firmware kan zien.

Vanaf week 25 is in staat om zonder de uitverkochte hub direct op de hue te koppelen.

Voor latere updates is nog wel een ikea-hub nodig, maar die is half januari weer leverbaar.

Net dus probleems gu10’s uit week 29 in gebruik genomen zonder hub.

Wellicht al bekend, maar ik was blij met de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspervz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-06 10:14
boefje79 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:55:
Net dus probleems gu10’s uit week 29 in gebruik genomen zonder hub.
Probleems?

Ga jij ook GU10s koppelen aan een Hue bridge en zo ja welke GU10s en op welke Bridge generatie? Ik ben benieuwd of jij dezelfde problemen tegenkomt als ik... Ik zie namelijk net dat Tradfri bridges pas vanaf april (!!!) weer leverbaar zouden zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• men-noemt-m-o
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-05 12:49
anandus schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:56:
Ik heb een dimset, lamp plus dimmer (onding, trouwens).

Dit werkt nu onafhankelijk van een gateway.

Ik wil de lamp koppelen aan mijn Hue-bridge, maar werkt de dimmer nog? Of moet ik die opnieuw koppelen of ook aan de bridge koppelen?

Nb. Ik weet dat het van de firmwar afhangt of ik de lamp kan koppelen, dus misschien werkt het überhaupt niet, maar voordat ik het probeer wilde ik het even dubbelchecken of de dimmer nog werkt.
Ik heb 3 Ikea kleurenlampen en 2 GU10 spotjes (6,99 euro) gekoppeld aan een Hue-bridge én 3 ikea remotes en alles werkt gewoon, zowel vanuit de Hue app als de remotes. Ik heb geen dimmer dus ik weet niet zeker of het daar ook werkt maar het lijkt me dat die hetzelfde werken als de remotes.

De lampen had ik eerst gereset en daarna toegevoegd aan de Hue bridge met de app Hue essentials. Dit lukte me zonder de lampen in de buurt van de bridge te houden, mijn spotjes vond hij zelfs op 5 meter afstand van de bridge.

Daarna heb ik de remotes gereset en eerst gekoppeld aan de Hue-bridge en daarna pas aan de lampen op de gebruikelijke manier. Het is wel belangrijk dat de remote goed gekoppeld is aan de bridge voor je hem koppelt aan de lamp anders verliest de lamp zijn verbinding met de Hue-bridge. En je ziet de remotes niet in in de Hue-app, dus je kan het niet echt goed controleren.

In dit filmpje leggen ze het uit: YouTube: Using IKEA TRÅDFRI remote on Philips Hue system with bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07 12:35
Goedemiddag allen, ik heb een klein probleempje met een nieuwe Tradfri (kleuren/wit) lamp waarvan ik niet weet of het een producteigenschap is, of een defect. Heb het topic globaal doorgelopen maar kon het antwoord zo gauw niet vinden, via Google ook niet.

Situatie: Deze http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70338951/ set op slaapkamer. Werkt goed, echter als de lichtschakelaar van de betreffende kamer langere tijd (langer dan 30min?) uitgeschakeld is en daarna weer ingeschakeld wordt dan werkt de afstandsbediening niet meer, enige manier om hem weer werkend te krijgen is het verwijderen van de batterij en er weer in stoppen.

Lamp aan en uitschakelen met de gewone lichtschakelaar werkt prima.

Dit is lastig aangezien de remote op het bed gemonteerd zit en bij het verlaten van de slaapkamer het licht niet uitgedaan kan worden met de lichtschakelaar bij de deur.

Herkennen mensen het probleem dat de afstandsbediening niet meer werkt als de lichtschakelaar een tijdje uit is geweest? (De Tradfri lamp is dan dus een tijdje van spanning geweest)

Liefst had ik 2 remotes erop gehad, 1 bij bed, 1 bij deur, maar dat is blijkbaar ook niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
jaspervz schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:39:
[...]

Probleems?

Ga jij ook GU10s koppelen aan een Hue bridge en zo ja welke GU10s en op welke Bridge generatie? Ik ben benieuwd of jij dezelfde problemen tegenkomt als ik... Ik zie namelijk net dat Tradfri bridges pas vanaf april (!!!) weer leverbaar zouden zijn...
Probleemloos 😉

Maar te vroeg gevierd, hij kan nu maar 2 vd 6 bereiken, heel apart...ze zitten op dezelfde dimmer (moet ik nog vervangen door een schakelaar) op 4m2 van elkaar en circa 6 meter van de hue hu

Ik heb de meest recente Hue Hub met meest recente firmware.

[ Voor 6% gewijzigd door boefje79 op 20-12-2017 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:49
Stokertje schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:48:
Liefst had ik 2 remotes erop gehad, 1 bij bed, 1 bij deur, maar dat is blijkbaar ook niet mogelijk.
Je probleem herken ik niet. Sommige devices gaan hier af en toe van de stroom af (per ongeluk), maar ik zie daarna geen opvallende problemen.

Twee knoppen aan één lamp moet overigens wel kunnen.
Zonder hub kun je de remotes met elkaar paren en vervolgens één remote ook met de lamp.

En volgens mij kun je met de hub en de app gewoon knoppen toevoegen aan een bestaande groep.

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[b][message=53640031,noline]

Dat kan hoor, ik heb naast mijn bed een remote en bij de deur. In de woonkamer heb ik er 3 aan elkaar gekoppeld.

1 ab resetten en vervolgens beide ab's de koppelknop inhouden.

• Stokertje
SPX420 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 01:02:
[...]

Dat kan hoor, ik heb naast mijn bed een remote en bij de deur. In de woonkamer heb ik er 3 aan elkaar gekoppeld.

Ah, okay, je koppeld dan 2 remotes aan elkaar ipv dat je een 2e remote aan de lamp probeerd te koppelen met de koppelknop. Kom binnenkort nog bij Ikea, zal een extra remote meenemen.

Thx!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:34

Arjan A

Cenosillicafoob

Stokertje schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:48:

[..]
Herkennen mensen het probleem dat de afstandsbediening niet meer werkt als de lichtschakelaar een tijdje uit is geweest? (De Tradfri lamp is dan dus een tijdje van spanning geweest)

Ik heb met één remote dat de batterij daar flink minder lading/spanning heeft dan de andere. Dat merk ik zelf omdat ik meerdere keren moet drukken voordat het licht aan of uit gaat. Als je eenmaal het licht hebt geschakeld, werkt de remote wel weer goed.
Of dat een gevolg is van de sync kwijt zijn, of simpelweg omdat de batterij bijna leeg is, weet ik eerlijk gezegd niet. T.z.t. wil ik toch nieuwe batterijtjes kopen, misschien dat het probleem dan weg is :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Stokertje
Arjan A schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:20:
[...]

Ik heb met één remote dat de batterij daar flink minder lading/spanning heeft dan de andere. Dat merk ik zelf omdat ik meerdere keren moet drukken voordat het licht aan of uit gaat. Als je eenmaal het licht hebt geschakeld, werkt de remote wel weer goed.
Of dat een gevolg is van de sync kwijt zijn, of simpelweg omdat de batterij bijna leeg is, weet ik eerlijk gezegd niet. T.z.t. wil ik toch nieuwe batterijtjes kopen, misschien dat het probleem dan weg is :)
Ik zal de batterijspanning eens meten, maar ik verwacht dat ie wel goed is, heb het setje pas een week in huis, en het is tevens het setje met de nieuwe kleurenlamp, kan dus ook geen oude voorraad zijn.

Als de batterij eruit is geweest werkt de afstandsbediening weer prima.

Over een paar dagen naar de Ikea, een 2e remote halen, als ik die samen aan het werk krijg op de lamp dan is de vaste lichtschakelaar niet meer nodig.

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Stokertje schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:32:
[...]

Ik zal de batterijspanning eens meten, maar ik verwacht dat ie wel goed is, heb het setje pas een week in huis, en het is tevens het setje met de nieuwe kleurenlamp, kan dus ook geen oude voorraad zijn.

Over een paar dagen naar de Ikea, een 2e remote halen, als ik die samen aan het werk krijg op de lamp dan is de vaste lichtschakelaar niet meer nodig.
Ik heb de spullen ook nog niet zo lang, één batterij was binnen twee dagen al op 58%...

Canon EOS | DJI M2P

• SPX420
  • Niet online
Stokertje schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:32:
[...]

Bij mij zit er veel verschil tussen AB's in het verbruik. Sommige gebruik ik amper maar heb ik al moeten verbruiken terwijl andere veel gebruikte nog op 60 procent staan. Waar het aan ligt weet ik niet.

• Stokertje
SPX420 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:47:
[...]

Bij mij zit er veel verschil tussen AB's in het verbruik. Sommige gebruik ik amper maar heb ik al moeten verbruiken terwijl andere veel gebruikte nog op 60 procent staan. Waar het aan ligt weet ik niet.
Zijn die procenten zichtbaar in de app? Ik heb als enige referentie mijn multimeter. Net gemeten; batterij welke in gebruik was 3.013V wat voor een 3V lithium cell al aan de lage kant is. Heb er nu een nieuwe in gedaan, deze was 3.362V.

Vaste lichtschakelaar nu uitgezet, over een tijdje weer eens aanzetten en kijken of de lamp dan wel reageert op de afstandsbediening. Zo ja dan zat het inderdaad in een lage batterijspanning.

• SPX420
  • Niet online
Stokertje schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:57:
[...]

Zijn die procenten zichtbaar in de app? Ik heb als enige referentie mijn multimeter. Net gemeten; batterij welke in gebruik was 3.013V wat voor een 3V lithium cell al aan de lage kant is. Heb er nu een nieuwe in gedaan, deze was 3.362V.

Vaste lichtschakelaar nu uitgezet, over een tijdje weer eens aanzetten en kijken of de lamp dan wel reageert op de afstandsbediening. Zo ja dan zat het inderdaad in een lage batterijspanning.
Ik lees de batterij standen uit via home assistant en vervang ze pas als ze echt niet meer werken. Ze blijven gewoon goed werken tot het laatste moment bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Er gaan geruchten dat er een tradfri transformer voor de Ansluta serie in de komende maanden uitkomt. Onderstaande heeft iemand van een Zweeds forum. Eerder is iemand al een transformer tegen gekomen in een teardown van de tradfri app.
I heard somewhere that Ikea are releasing a Trådfri version of the Ansluta transformer in a couple of months, meaning it will be controllable like the other Ikea smart lights. Hoping for it to happen sooner rather than later.

• Stokertje
SPX420 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:46:
Er gaan geruchten dat er een tradfri transformer voor de Ansluta serie in de komende maanden uitkomt. Onderstaande heeft iemand van een Zweeds forum. Eerder is iemand al een transformer tegen gekomen in een teardown van de tradfri app.

[...]
Interessant, heb nog kastverlichting met de Ansluta transformator.

• Stokertje
Na het plaatsen van de nieuwe batterij in de remote de vaste lichtschakelaar ongeveer een uur uit gehad en toen weer bij gezet.

Lamp reageerde nu wel meteen op de afstandsbediening, mogelijk werd het probleem dus inderdaad veroorzaakt door een te lege batterij. Aankomende nacht de vaste lichtschakelaar weer eens uitzetten en dan kijken wat er morgenochtend gebeurd.

• jacobus10
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-04-2023
Ik heb de Ikea lampen nu geprogrammeerd dus dat gaat goed echter, ik wil in de ochtend gewekt worden maar zodra ik dat toevoegd zegt de software dat er twee tijds schakelaars zijn en er gereset moet worden. Je kan toch wel twee tijdstippen gebruiken voor 1 lamp. Iemand een idee wat ik fout doe

Marcel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
Stokertje schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:20:
Na het plaatsen van de nieuwe batterij in de remote de vaste lichtschakelaar ongeveer een uur uit gehad en toen weer bij gezet.

Lamp reageerde nu wel meteen op de afstandsbediening, mogelijk werd het probleem dus inderdaad veroorzaakt door een te lege batterij. Aankomende nacht de vaste lichtschakelaar weer eens uitzetten en dan kijken wat er morgenochtend gebeurd.
@SPX420 & @Arjan A , zo ff jullie aandacht, oorzaak van snel leeg lopen batterijen is waarschijnlijk een slechte software implementatie van de afstandbediening.

Zal even uitleggen wat er fout is en wat jullie er zelf aan kunnen doen om te verkomen dat je om de x dagen je batterij moet vervangen ;)

Even wat uitleg over Zigbee Light Link, voor Zigbee Light Link zijn er twee type devices een "router" en een "end device"'
- Een Zigbee router, is een device dat normaal gesproken altijd aanstaat en actief deelneemt aan het Zigbee netwerk om onder andere een Mesh netwerk te creeren en in stand te houden, dit zijn bij Ikea de Lampen en de Bridge.
- Een Zigbee end device, is een device dat maar voor korte tijd actief is en daarna naar slaapstand gaat, dit zijn normaal gesproken batterij gevoede devices, zoals een Ikea afstandbediening.

Omdat een Zigbee end device zelf niet actief deel neemt met het mesh netwerk, maar wel Zigbee berichten moet kunnen sturen, kiest een Zigbee end device een "parent" router (meestal een router met het sterkste signaal) om via deze router te communiseren met de rest van het netwerk en iedere keer als Zigbee end device wakker wordt probeerd deze met dezelfde "parent" router een verbinding te maken.

Nu is er vanuit Zigbee Light Link specificatie een verplichte eis dat een Zigbee end device elke 5 minuten kontakt probeerd te maken met zijn "parent" router en als dit niet lukt moet deze opnieuw gaan zoeken naar een andere "parent" router.

Bovenstaande is wat er bij jullie dus fout gaat, jullie halen stroom van de lamp af en daardoor probeerd de afstandbediening elke 5 minuten verbinding te maken met zijn "parent" en als dat niet lukt probeerd deze een nieuwe "parent" te zoeken, helaas kost dit zoeken relatief veel stroom.

Nu wordt het even gissen, maar lijkt er op dat de afstandbediening niet een andere lamp kan vinden en lijkt er op dat deze dan eindeloos bliift zoeken (met interval van 5 minuten, of korter want 5 minuten is maximale time out ;) ) en daardoor loopt de batterij sneller leeg.

Tip in dit geval, haal stroom niet van de lampen, tenminste niet voor langere tijd en indien dit toch gewenst is, haal dan de batterijen uit de afstandbediening.

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:49
jacobus10 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 17:17:
Ik heb de Ikea lampen nu geprogrammeerd dus dat gaat goed echter, ik wil in de ochtend gewekt worden maar zodra ik dat toevoegd zegt de software dat er twee tijds schakelaars zijn en er gereset moet worden. Je kan toch wel twee tijdstippen gebruiken voor 1 lamp. Iemand een idee wat ik fout doe

Marcel
Niets, dat is een rare foutmelding van de app.
Schijnt gewoon te werken, ondanks de meling.

• Erik1971
Oops er ging iets fout met aanpassen vorige tekst ;(

[ Voor 96% gewijzigd door Erik1971 op 21-12-2017 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Erik1971 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:08:
[...]

@SPX420 & @Arjan A , zo ff jullie aandacht, oorzaak van snel leeg lopen batterijen is waarschijnlijk een slechte software implementatie van de afstandbediening.

Zal even uitleggen wat er fout is en wat jullie er zelf aan kunnen doen om te verkomen dat je om de x dagen je batterij moet vervangen ;)

Even wat uitleg over Zigbee Light Link, voor Zigbee Light Link zijn er twee type devices een "router" en een "end device"'
- Een Zigbee router, is een device dat normaal gesproken altijd aanstaat en actief deelneemt aan het Zigbee netwerk om onder andere een Mesh netwerk te creeren en in stand te houden, dit zijn bij Ikea de Lampen en de Bridge.
- Een Zigbee end device, is een device dat maar voor korte tijd actief is en daarna naar slaapstand gaat, dit zijn normaal gesproken batterij gevoede devices, zoals een Ikea afstandbediening.

Omdat een Zigbee end device zelf niet actief deel neemt met het mesh netwerk, maar wel Zigbee berichten moet kunnen sturen, kiest een Zigbee end device een "parent" router (meestal een router met het sterkste signaal) om via deze router te communiseren met de rest van het netwerk en iedere keer als Zigbee end device wakker wordt probeerd deze met dezelfde "parent" router een verbinding te maken.

Nu is er vanuit Zigbee Light Link specificatie een verplichte eis dat een Zigbee end device elke 5 minuten kontakt probeerd te maken met zijn "parent" router en als dit niet lukt moet deze opnieuw gaan zoeken naar een andere "parent" router.

Bovenstaande is wat er bij jullie dus fout gaat, jullie halen stroom van de lamp af en daardoor probeerd de afstandbediening elke 5 minuten verbinding te maken met zijn "parent" en als dat niet lukt probeerd deze een nieuwe "parent" te zoeken, helaas kost dit zoeken relatief veel stroom.

Nu wordt het even gissen, maar lijkt er op dat de afstandbediening niet een andere lamp kan vinden en lijkt er op dat deze dan eindeloos bliift zoeken (met interval van 5 minuten, of korter want 5 minuten is maximale time out ;) ) en daardoor loopt de batterij sneller leeg.

Tip in dit geval, haal stroom niet van de lampen, tenminste niet voor langere tijd en indien dit toch gewenst is, haal dan de batterijen uit de afstandbediening.
Thanks voor je uitleg!
Ik haal de stroom nooit van mijn lampen af. Ik heb geen enkele 'ouderwetse' schakelaar meer. De ab gaat wel een aantal maanden mee. Waar andere nu al een jaar met een batterij doen. Misschien komt dat omdat hij het verst van een lamp af zit oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
SPX420 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:49:
[...]

Thanks voor je uitleg!
Ik haal de stroom nooit van mijn lampen af. Ik heb geen enkele 'ouderwetse' schakelaar meer. De ab gaat wel een aantal maanden mee. Waar andere nu al een jaar met een batterij doen. Misschien komt dat omdat hij het verst van een lamp af zit oid.
Dat zou zomaar eens kunnen, heb het idee dat bereik van de afstandbedieningen niet zo groot is en daarom ook niet snel een andere meer geschikte Lamp vindt om mee te praten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobus10
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-04-2023
Op de app van IKEA staat een regel " wakker worden" als je deze gebruikt gaan de lampen langzaam steeds sterker branden maar ze gaan niet uit tot de volgende ingestelde start. Ik wil ze eerder uit hebben , hoe doe je dat ? Is het met Apple Homekit beter te regelen anders denk ik daar naar toe te gaan. Laatste vraag geeft het overgaan naar de Homekit nog problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
jacobus10 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:15:
Op de app van IKEA staat een regel " wakker worden" als je deze gebruikt gaan de lampen langzaam steeds sterker branden maar ze gaan niet uit tot de volgende ingestelde start. Ik wil ze eerder uit hebben , hoe doe je dat ? Is het met Apple Homekit beter te regelen anders denk ik daar naar toe te gaan. Laatste vraag geeft het overgaan naar de Homekit nog problemen?
Met Homekit kan je een stuk meer instellen dan met de app die is zeer beperkt in automation's.
het overgaan moet weinig problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Erik1971 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 23:08:
[...]

Duidelijk en op zich logisch verhaal. Helaas deed de afstandsbediening het vanmorgen weer niet nadat de lichtschakelaar een nacht uit was geweest. Batterijspanning van de remote is nog goed.

Volgende week maar een 2e remote halen en die bij de ingang van de kamer plaatsen en de lichtschakelaar met een stukje doorzichtige tape vast zetten. Had het gehoopt af te kunnen met 1 remote en de vaste lichtschakelaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ziezo, ik ben nu ook aan de Trådfri i.c.m. de Philips Hue Hub. Enkele dagen terug kon ik via Amazon Prime erg voordelig een Philips Hue hub + 2 dimbare E27 lampen krijgen (56 Euro). Vanochtend heb ik daar drie Trådfri color temperature lampen bijgehaald. Mijn vrouw en ik vinden de "standaard" wit kleur van de Tradfrilampen al véél mooier (warmer) dan de melkwitte kleur van de duurdere Philips Hue lampen. Bovendien is de kleurtemperatuur van de Tradfrilampen ook nog eens naar flame te veranderen.

Dankzij een tip in dit topic heb ik de productiecode op de verpakking gecheckt (1738) en wist ik bij aankoop dat ik de Trådfri lampen zonder Ikea hub te kopen direct met de Philips Hue Hub kon koppelen. Voor het koppelen van de Trådfri lampen aan de Hue heb ik de Android app "Hue Essentials" gebruikt. De Domoticz software die ik gebruik op een Raspberry Pi heeft native ondersteuning voor de Philips Hue, erg prettig.

Het scenario voor het toevoegen van een Trådfri lamp aan de Philips Hue bridge:
1) Klik op "Alle lampen" en dan op "+" (toevoegen)
2) Houd de Hue-hub binnen 5 cm van de Trådfri lamp die je wilt toevoegen
3) Klik in Hue Essentials op "Touchlink".
4) Als de Hue hub de Trådfri lamp gevonden heeft knippert de Trådfri lamp langzaam.
5) Klik in Hue Essentials op "Zoek naar lampen"
6) De lamp wordt toegevoegd en je kunt hem verder configureren

Hue Essentials i.c.m. Ikea TrådfriHue Essentials i.c.m. Ikea Trådfri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callofduty
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-07 17:57
Ik heb nu net een Tradfri 1623G12 gekocht maar hoe koppel ik deze nu aan mijn Kaku ICS 2000.
Of heb ik ook nog een ikea bediening nodig ?
Toch nog even een het klooien geweest en als je tijdens het paren ook de knop op ics2000 indrukt
werkt het, volgens drukte ik 2 of 3 keer.

[ Voor 33% gewijzigd door callofduty op 24-12-2017 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07 10:08
Ik probeer nu al 2 dagen een Tradfri GU10 lampje (die van 6,99 dus zonder kleuren) te koppelen aan mijn Hue bridge. Hij wil gewoon niet zichtbaar worden.
  • De productiedatum is 1729, dus dat zou moeten werken
  • De GU10 lamp doet het prima in combinatie met een Tradfri remote
  • Het resetten lijkt niet te werken.
In het boekje staat dat ik 'm 6x achter elkaar aan en uit moet doen. Dit heeft echter geen effect. Ik heb het snel geprobeerd, langzaam, 6x, 7x, 8x, 9x, 10x, maar hij blijft hardnekkig gekoppeld aan de Tradfri remote en de Hue bridge ziet 'm dus niet. Hoe krijg ik dat kl*teding gereset? Bij eerdere Tradfri E27-lampen werkte het meteen.

[ Voor 3% gewijzigd door PhilipsFan op 24-12-2017 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

PhilipsFan schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:35:
[..]
In het boekje staat dat ik 'm 6x achter elkaar aan en uit moet doen.
[..]
Je doet'm wel echt aan en uit he, dus echt 6x van de spanning (ja, ik vraag maar)?

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Arjan A schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:39:
[...]

Je doet'm wel echt aan en uit he, dus echt 6x van de spanning (ja, ik vraag maar)?
Dat ja. De lamp zit nu nog met een normale schakelaar aangesloten. Dus 6x echt van de stroom af. Maar het werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

PhilipsFan schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:42:
[...]

Dat ja. De lamp zit nu nog met een normale schakelaar aangesloten. Dus 6x echt van de stroom af. Maar het werkt niet.
Da's vreemd. Ik heb het een keer met 4 GU10-lampjes gedaan omdat ik de bridge erbij had gekocht, en dat ging in 1x goed (alle 4 tegelijk ook). Het enige dat ik kan bedenken is dat je misschien te snel of te langzaam schakelt, of dat de lamp wellicht net niet helemaal van de spanning af is.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Arjan A schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:48:
[...]

Da's vreemd. Ik heb het een keer met 4 GU10-lampjes gedaan omdat ik de bridge erbij had gekocht, en dat ging in 1x goed (alle 4 tegelijk ook). Het enige dat ik kan bedenken is dat je misschien te snel of te langzaam schakelt, of dat de lamp wellicht net niet helemaal van de spanning af is.
Ik heb het al wel 20x geprobeerd. Snel, langzaam, wachten tot de lamp echt brandt, schakelen voordat de lamp brandt... hopeloos. Bij de E27 ging het zo soepel. Ik breng die rommel wel terug. Er gaat toch niks boven Philips...

Edit: het is gelukt, maar niet op een manier om trots op te zijn. Ik had toevallig ook een Tradfri remote gekocht. Deze heb ik eerst via Touchlink gekoppeld aan de bridge. Daarna aan de lamp. Dat werkte. Vervolgens werd de lamp ook zichtbaar in de Hue app.

Nu kan de lamp zowel met de afstandsbediening als met de Hue app worden bediend. Maar ik krijg de afstandsbediening niet zover dat Hue-lampen bediend kunnen worden. Dat zou wel moeten kunnen...

[ Voor 26% gewijzigd door PhilipsFan op 24-12-2017 21:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:20

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Om iets nou als troep te bestempelen omdat je ze probeert te koppelen met een hub van een ander ecosysteem vind ik wel wat kort door de bocht.
Gisteren mijn 5e en 6e tradfri lamp gekoppeld op de gateway en dat ging weer zonder problemen. De app blijft wel matig maar alleen nodig om lampen te koppelen dus valt wee te leven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:41

luigi87

Domotica Fanaticus

PhilipsFan schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:35:
Ik probeer nu al 2 dagen een Tradfri GU10 lampje (die van 6,99 dus zonder kleuren) te koppelen aan mijn Hue bridge. Hij wil gewoon niet zichtbaar worden.
  • De productiedatum is 1729, dus dat zou moeten werken
  • De GU10 lamp doet het prima in combinatie met een Tradfri remote
  • Het resetten lijkt niet te werken.
In het boekje staat dat ik 'm 6x achter elkaar aan en uit moet doen. Dit heeft echter geen effect. Ik heb het snel geprobeerd, langzaam, 6x, 7x, 8x, 9x, 10x, maar hij blijft hardnekkig gekoppeld aan de Tradfri remote en de Hue bridge ziet 'm dus niet. Hoe krijg ik dat kl*teding gereset? Bij eerdere Tradfri E27-lampen werkte het meteen.
ik heb gisteren 9 van die 6,99 IKEA spotjes gekoppelt. de truk was de HUE bridge op zoeken zetten en daarna pas de spot onder spanning te zetten. Dan vindt die hem altijd. Zat ruim 7 meter van de bridge af.

[ Voor 66% gewijzigd door luigi87 op 26-12-2017 00:55 ]

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zie op internet tientallen handleidingen en YouTube video’s over Hoe je Ikea aan Philips koppelt maar kan iemand mij vertellen hoe dit andersom werkt?

Ik heb nu namelijk alles van Ikea inclusief ikea hub en heb van de kerstman drie Philips led strips gekregen.

Kan dat überhaupt?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 02:26:
Ik zie op internet tientallen handleidingen en YouTube video’s over Hoe je Ikea aan Philips koppelt maar kan iemand mij vertellen hoe dit andersom werkt?

Ik heb nu namelijk alles van Ikea inclusief ikea hub en heb van de kerstman drie Philips led strips gekregen.

Kan dat überhaupt?
Geen idee, maar aangezien je de spullen nu hebt liggen: waarom probeer je het niet gewoon?
luigi87 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 00:54:
ik heb gisteren 9 van die 6,99 IKEA spotjes gekoppelt. de truk was de HUE bridge op zoeken zetten en daarna pas de spot onder spanning te zetten. Dan vindt die hem altijd. Zat ruim 7 meter van de bridge af.
Goede tip, dank je!

[ Voor 25% gewijzigd door BamSlam_ op 26-12-2017 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Ik ben weer een stukje verder gekomen met mijn Trådfri color temperature lampen i.c.m. de Philips Hue bridge. De Philips Hue app kan de kleurtemperatuur daar niet van veranderen. Met de (gratis) Android apps Light Control en All 4 Hue kan dit wel.

Bovendien kun je met deze apps meer kleurtemperaturen instellen dan met de afstandsbediening van Ikea. De afstandsbediening ondersteunt alleen 2200K, 2700K en 4000K. De lampen zelf ondersteunen meer kleurtemperaturen.

Light Control biedt weergave van de ingestelde kleurtemperatuur op het bedieningsscherm en een selectie van een aantal preset kleurtemperaturen. De Trådfri lampen ondersteunen de range 2200K - 4000K.
Light Control met Philips Hue & Ikea TrådfriLight Control met Philips Hue & Ikea Trådfri

All 4 Hue biedt traploze instelling van de kleurtemperatuur. Ook kun je eventueel de kleurtemperatuur numeriek invoeren bij deze app.
All4Hue met Philips Hue & Ikea TrådfriAll4Hue met Philips Hue & Ikea TrådfriAll4Hue met Philips Hue & Ikea Trådfri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-07 10:19
Ik ben even in de war met betrekking tot de Hue Hub... ik heb hier ook een paar Tradfri peertjes in huis en wil ze graag wat uitbreiden. O.a. voor in de voor- en achtertuin met een timer er op dat ze alleen aan gaan op gewenste tijden bijvoorbeeld.

Nu dacht ik dat eerst te moeten doen met de Tradfri Hub en App, maar ik begreep dat je met de Hue Hub en App meer mogelijkheden hebt. Maar klopt dat wel? Als je, in mijn geval ten minste, allemaal iOS apparaten in huis hebt en dus Apple Homekit kunt gebruiken, dan kun je toch via de Homekit ook alles regelen en instellen zonder tussenkomst van de Hue of Tradfri App?

Daarnaast had ik ook nog een andere vraag: ik begreep eerder in dit topic dat je élke Ikea Tradfri lamp aan de Hue Hub kon verbinden... maar als ik hierboven lees krijg ik de indruk dat dit alleen met bepaalde types of firmwares kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Kapotlood schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 11:06:
Daarnaast had ik ook nog een andere vraag: ik begreep eerder in dit topic dat je élke Ikea Tradfri lamp aan de Hue Hub kon verbinden... maar als ik hierboven lees krijg ik de indruk dat dit alleen met bepaalde types of firmwares kan?
Tradfri lampen met firmware vanaf 1.2.217 kun je met de Philips Hue bridge koppelen. Deze zijn te herkennen aan de productiecode op de verpakking: vanaf week 25 2017 (code 1725 of hoger op de verpakking) is deze firmware in de lampen aanwezig. Heb je lampen met een lagere firmware, dan zul je eerst de firmware moeten bijwerken. En dat kan alleen door ze te koppelen aan de Ikea Hub. De Philiips Hue Bridge kan alleen de Philips lampen en accessoires updaten, en met de oudere firmware versies kun je de Tradfri lampen sowiezo niet aan de Hue bridge koppelen..

[ Voor 10% gewijzigd door BamSlam_ op 26-12-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ah bedankt @BamSlam_, ik had de peertjes niet al te lang na release gekocht, dus ik kan er van uit gaan dat de firmware dan nog te oud is. Ik denk dat ik dan sowieso de Tradfri Hub maar haal, en via Homekit de dag- en nacht cycles met de peertjes maar in stel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 02:26:

Kan dat überhaupt?
Het zou moeten kunnen, IKEA heeft aangegeven de ledstrip van hue te ondersteunen. Heb je geprobeerd een ab met de koppelknop in bij de strip te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SPX420 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 11:47:
[...]

Het zou moeten kunnen, IKEA heeft aangegeven de ledstrip van hue te ondersteunen. Heb je geprobeerd een ab met de koppelknop in bij de strip te houden?
Dat werkt idd 👍🏼. Alleen krijg ik het nog niet voor elkaar hem in HomeKit te krijgen.

Misschien toch maar even de Philips bridge aanschaffen om te testen.

[ Voor 46% gewijzigd door Donstil op 26-12-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-06 11:53
Snel vraagje, ik heb nu 2 IKEA lampen gekoppeld met de bridge en daarbij 1 afstandsbediening. Sinds gisteren de 2e lamp aangesloten (moest met de afstandsbediening), maar eigenlijk wil ik die afstandsbediening voor 1 lamp gebruiken en die andere alleen met de app bedienen, hoe kan ik dit het beste instellen?

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:45

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Cyw00d schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 14:25:
Snel vraagje, ik heb nu 2 IKEA lampen gekoppeld met de bridge en daarbij 1 afstandsbediening. Sinds gisteren de 2e lamp aangesloten (moest met de afstandsbediening), maar eigenlijk wil ik die afstandsbediening voor 1 lamp gebruiken en die andere alleen met de app bedienen, hoe kan ik dit het beste instellen?
In de app een nieuwe groep aanmaken en daar de nieuwe lamp heen verplaatsen.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:32:
[...]

Dat werkt idd 👍🏼. Alleen krijg ik het nog niet voor elkaar hem in HomeKit te krijgen.

Met de philips bridge zou het wel moeten kunnen. Heb je wel 2 zigbee hubs draaien. Je kan ook een raspberry met homebridge nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergei.Rotkop
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-06 22:56
De GU10 ledjes zijn in België €9,99 t.o.v. Nederland €6,99... Das +44% extra. :? |:(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/08EpRkj.png

[ Voor 42% gewijzigd door Sergei.Rotkop op 26-12-2017 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-06 11:53
aawe mwan schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 14:39:
[...]

In de app een nieuwe groep aanmaken en daar de nieuwe lamp heen verplaatsen.
Dankjewel!

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SPX420 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 15:41:
[...]

Met de philips bridge zou het wel moeten kunnen. Heb je wel 2 zigbee hubs draaien. Je kan ook een raspberry met homebridge nemen.
Dat heb ik draaien voor mijn Nest en Harmony en werkt idd wel prima :)

De mediamarkt bleek echter open dus ik heb even een Hue Bridge gehaald. Nu heb ik daardoor ook alle lampen via HomeKit werkend.

Nu alleen nog even uitvogelen hoe ik twee ikea schakelaars aan een groep toevoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 27 december 2017 @ 01:32:
[...]

Dat heb ik draaien voor mijn Nest en Harmony en werkt idd wel prima :)

De mediamarkt bleek echter open dus ik heb even een Hue Bridge gehaald. Nu heb ik daardoor ook alle lampen via HomeKit werkend.

Nu alleen nog even uitvogelen hoe ik twee ikea schakelaars aan een groep toevoeg.
Eentje resetten en dan van beide de koppelknop inhouden. Lukt soms niet in één keer dus even een paar keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SPX420 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 01:34:
[...]

Eentje resetten en dan van beide de koppelknop inhouden. Lukt soms niet in één keer dus even een paar keer proberen.
Tegelijk aan de Bridge koppelen bedoel je? Of ook bij de lampen?

Thnx in ieder geval :)
Scheelt een hoop zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 27 december 2017 @ 01:36:
[...]

Tegelijk aan de Bridge koppelen bedoel je? Of ook bij de lampen?

Thnx in ieder geval :)
Scheelt een hoop zoeken.
Eentje aan de bridge, de ander resetten. Dan de ab's tegen elkaar aanhouden met de koppelknop in. De tweede ab komt dan vanzelf in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SPX420 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 01:38:
Eentje aan de bridge, de ander resetten. Dan de ab's tegen elkaar aanhouden met de koppelknop in. De tweede ab komt dan vanzelf in de app.
Ooh zo, duidelijk. Thnx man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Donstil schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:32:
[...]

Speciale aanbieding, bridge voor €30,-

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ga ik vanochtend vol goede moed naar de Ikea omdat ik zo'n hub wil kopen om de boel een beetje te kunnen automatiseren via Apple Homekit... is die hub gewoon nagenoeg overal uitverkocht tot minstens eind januari. Het lijkt wel alsof half Nederland zo'n Hub heeft gekocht afgelopen Kerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Kapotlood schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:37:
Ga ik vanochtend vol goede moed naar de Ikea omdat ik zo'n hub wil kopen om de boel een beetje te kunnen automatiseren via Apple Homekit... is die hub gewoon nagenoeg overal uitverkocht tot minstens eind januari. Het lijkt wel alsof half Nederland zo'n Hub heeft gekocht afgelopen Kerst.
Je had beter even op ikea.nl de voorraad kunnen checken voordat je er naartoe ging.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Kapotlood schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:37:
[...] is die hub gewoon nagenoeg overal uitverkocht tot minstens eind januari. Het lijkt wel alsof half Nederland zo'n Hub heeft gekocht afgelopen Kerst.
Dat zal toch niet echt door kerst veroorzaakt worden, want de zoekwoorden "hub uitverkocht" in dit topic geven meer dan voldoende hits al vanaf 30 oktober.

Het lijkt of de de voorraad van vestiging Utrecht-Vredenburgplein niet te zien is op internet, daar zouden ze ook lampen verkopen heb ik ergens gelezen, dus wie weet ook Trådfri.

Overigens is de Philips hub (in de aanbieding) een paar euro goedkoper dan de Ikea hub, voor alles behalve software upgraden werkt dat ook (en met voorbehoud voor Homekit),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@BamSlam_ Tja, dat was voor mij ook wijsheid achteraf :D
@aawe mwan Ik zou op zich ook gelukkig zijn met de Hue Hub, ware het niet dat mijn peertjes waarschijnlijk nog de oude software hebben omdat ik ze vlak na release gekocht had. :) En omdat ik ze toch met Homekit wil gaan gebruiken maakt het voor mij verder niet héél veel uit denk ik.

Maar goed... ik zal wel tot eind januari / begin februari geduld moeten hebben helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Kapotlood schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:34:
Maar goed... ik zal wel tot eind januari / begin februari geduld moeten hebben helaas.
Zie het van de positieve kant: misschien krijg je dan meteen een nieuwe software release.

(Wel raar dat de hub wel zo'n beetje altijd in de vestiging Eindhoven op voorraad is, ook nu nog. Laatst hadden ze er meer dan 1000 liggen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Gisteren maar gelijk even naar de MediaMarkt geweest. Wachten had ik dan weer geen zin in :)

Maar toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
SPX420 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 01:02:
[...]

Gelukt, 2 remotes op 1 lamp, werkt goed. Zet nu de gewone lichtschakelaar wel even vast met een stukje doorzichtig tape. Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:22

Trackerfire

BTC HODLER

Heb zelf 6 lampen erop gezet. Eventueel kun je de Hue er ook nog bij krijgen. PM voor leuke prijs.

V&A aangeboden: 6 stuks Ikea TRÅDFRI E27 LED 980lm, losse lamp

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• Rel8mpago
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-06 12:48
Wat mij nog niet duidelijk is het volgende.

Ik ben er al uit dat je de Tradfri gateway nodig hebt als je het icm alexa wilt gebruiken, moet ik ook een remote hebben? Maar buiten alexa om wil ik het ook met homekit gebruiken, dus allebei. Is dit mogelijk?

• SPX420
  • Niet online
Rel8mpago schreef op donderdag 28 december 2017 @ 02:44:
Wat mij nog niet duidelijk is het volgende.

Ik ben er al uit dat je de Tradfri gateway nodig hebt als je het icm alexa wilt gebruiken, moet ik ook een remote hebben? Maar buiten alexa om wil ik het ook met homekit gebruiken, dus allebei. Is dit mogelijk?
Ja je hebt een remote nodig om de lampen aan de gateway te koppelen. Volgens mij moet je dat gewoon naast elkaar kunnen gebruiken maar zeker weet ik het niet.

• Kapotlood
Ik heb uit nieuwschierigheid eens gekeken hoe je Tradfri kan koppelen aan de Hue Bridge, maar dat is nog niet zo makkelijk als ik de Youtube filmpjes mag geloven… blijkbaar moet je elk Tradfri peertje individueel vlakbij de Bridge houden om 'm te koppelen, en dan nog lukt het niet altijd vlekkenloos. Klopt dat eigenlijk, of kan het ook makkelijker?

• Maarteng
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11-2022
Is het ook mogelijk om een Hue bridge aan te schaffen en dit met de Tradfri verlichting uit te breiden zonder een Tradfri verbindingshub?

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-07 07:56
Maarteng schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:28:
Is het ook mogelijk om een Hue bridge aan te schaffen en dit met de Tradfri verlichting uit te breiden zonder een Tradfri verbindingshub?
Je hebt volgens mij 2 keer de topicwaarschuwing gezien voordat je een post ging maken, lees dan meteen even de laatste 10 pagina's door want het gaat hier eigenlijk alleen maar over Tradfri koppelen met een Hue Bridge.

• spike631
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-04 22:04
Je hebt de tradfri gateway niet nodig om alexa te kunnen gebruiken. Kan ook prima via de Hue hub. Een hub heb je natuurlijk wel nodig.

Zijn er nog mensen die last hebben met de 2.0 Hue Hub ismw Tradfri? Had een 2.0 gekocht zodat ik Hue kan dimmen via Alexa maar de 1.0 werkt blijkbaar veel beter met Alexa en Tradfri.

Tradfri groepen waar Alexa nu (via Hue 2.0) aangeeft light not responding bvb terwijl je gewoon met de app kan uit aanzetten. Op Hue 1.0 hub was dat nooit een probleem.
Bizarre is dat ik de individuele lampen wel perfect kan aan/uitzetten via Alexa. Delete en rediscover vd groep helpt heel even maar na een tijd hervalt Alexa. Ook linken van de Tradfri remote op de Hue 2.0 lukt precies niet waar dat op 1.0 geen probleem was. Ik heb nu een E27 Bulb met 1.3.002 met Tradfri remote (indertijd gepaired via Hue 1.0). Lamp werkt via remote, via app en Alexa.

Maar met nieuwe Gu10 lampen (1.2.214) en nieuwe remote gaat het ofwel via Hue/Alexa ofwel via remote, Het heeft gek genoeg een paar dagen gewerkt waarna de Gu10 lampen opeens niet bereikbaar aangaven op de Hue app. Gisteren nog met de pairing knop op de remote gespeeld. 1 vd Gu10 lampen kwam terug bereikbaar op de Hue app en de remote. De rest niet. Lamp langs de Hue hub gehouden en gescand met lamp finder waarna deze terug werkt op Hue maar niet meer via de remote. Oorzaak zal wss wel zijn dat ik de remote (nog :-) )niet gepaired krijg met Hue.

Weet er iemand een listing van Ikea firmware versies? Dan weet ik of het evt de moeite is om achter een Tradfri gw aan te gaan voor updates.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Kapotlood schreef op donderdag 28 december 2017 @ 07:55:
Ik heb uit nieuwschierigheid eens gekeken hoe je Tradfri kan koppelen aan de Hue Bridge, maar dat is nog niet zo makkelijk als ik de Youtube filmpjes mag geloven… blijkbaar moet je elk Tradfri peertje individueel vlakbij de Bridge houden om 'm te koppelen, en dan nog lukt het niet altijd vlekkenloos. Klopt dat eigenlijk, of kan het ook makkelijker?
Lees de gouden tip van Luigi87 :)

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:41

luigi87

Domotica Fanaticus

Haha. Gouden tip. Dank je :+
Miss even in de startpost de volgorde van koppelen opnemen ?

- leeg -

• jaspervz
Voor mij na de aanschaf van de tweede tradfri lamp (na mijn GU10 warm wit, nu ook een E27 warm wit) duidelijk dat Tradfri en mijn Hue Bridge gen 1 geen vriendjes gaan worden. Weer eenzelfde probleem: de GU10 gaat af en toe 300ms uit, de E27 gaat af en toe 300ms vol aan. Irritatiefactor is overigens vergelijkbaar en de WAF zeeer laag ;-) Draai nu al een dag op een gen 2 bridge zonder gedoe.

Toch raar? Ik lees niemand met vergelijkbaar probleem?

• Rel8mpago
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-06 12:48
SPX420 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 03:49:
[...]

Ja je hebt een remote nodig om de lampen aan de gateway te koppelen. Volgens mij moet je dat gewoon naast elkaar kunnen gebruiken maar zeker weet ik het niet.
Je bedoelt Alexa en Homekit naast elkaar? Wellicht heeft iemand het eerder getest of gebruikt dit?

• J. de Sloper
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 18:11
jaspervz schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:46:
Voor mij na de aanschaf van de tweede tradfri lamp (na mijn GU10 warm wit, nu ook een E27 warm wit) duidelijk dat Tradfri en mijn Hue Bridge gen 1 geen vriendjes gaan worden. Weer eenzelfde probleem: de GU10 gaat af en toe 300ms uit, de E27 gaat af en toe 300ms vol aan. Irritatiefactor is overigens vergelijkbaar en de WAF zeeer laag ;-) Draai nu al een dag op een gen 2 bridge zonder gedoe.

Toch raar? Ik lees niemand met vergelijkbaar probleem?
Dit herken ik niet. Ik heb 11 Ikea lampen, 10 Philips lampen en twee Osram Lightify plugs aan mijn Hue Bridge gekoppeld.

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:38
Iemand al eens gehad dat een lamp telkens spontaan aan gaat?

• jaspervz
J. de Sloper schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:16:
[...]

Dit herken ik niet. Ik heb 11 Ikea lampen, 10 Philips lampen en twee Osram Lightify plugs aan mijn Hue Bridge gekoppeld.
Versie 1? M.a.w. een ronde of vierkante bridge :-p

[ Voor 7% gewijzigd door jaspervz op 28-12-2017 13:44 ]

• jaspervz
henkna schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:23:
Iemand al eens gehad dat een lamp telkens spontaan aan gaat?
Iets meer context is wenselijk denk ik :-) Powerdipje, schemas of andere automation kan een oorzaak zijn. Als je een tradfri dimmer gebruikt kan je ook zoiets triggeren.

edit: oeps, dubbel post. Denk maar: git reset --soft "HEAD~1"; git commit --amend

[ Voor 10% gewijzigd door jaspervz op 28-12-2017 13:52 ]

• J. de Sloper
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 18:11
jaspervz schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:43:
[...]

Versie 1? M.a.w. een ronde of vierkante bridge :-p
Nope de vierkante.

• boefje79
Is de ikea hub ook via wifi te koppelen aan het netwerk of alleen middels rj45?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspervz
Okee, dat geeft de burger moed. Ik heb net m'n ronde in de kast gelegd om te gaan testen met een vierkante. Fingers crossed!
boefje79 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:58:
Is de ikea hub ook via wifi te koppelen aan het netwerk of alleen middels rj45?
Volgens mij alleen bedraad: http://www.ikea.com/nl/nl...hub__AA-1923576-3_pub.pdf

[ Voor 37% gewijzigd door jaspervz op 28-12-2017 21:12 ]

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 13:03
Waar cq welke code kan ik aan zien of ik ze kan verbinden met hue,.

heb een g10 en twee peertjes keurig met geluk voor elkaar nu twee lampen voor eettafel gekocht.

Maar welke code waar staat die op de verpakking. Thanks

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:33

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Misschien dat iemand mij hierbij kan verder helpen, ik kom er niet meer uit.

Vandaag bij de IKEA een setje gekocht ( hub, 2x e27 lampen, en remote) Verder heb ik hierbij 3 ledjes GU10 14,99 aangeschaft.

Nu krijg ik de E27 lampen prima werkend via de afstandbediening en de hub, alleen de GU10 spotjes niet, wat doe ik fout?

De E27 lampen zitten er niet aan als ik bezig ben om de GU10 te koppelen, verder zit er natuurlijk maar een GU10 tegelijk aangesloten tijdens het koppelen. Iemand ook dit probleem gehad, of zie ik toch ergens iets over het hoofd? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
xven0mxz schreef op donderdag 28 december 2017 @ 23:38:
Misschien dat iemand mij hierbij kan verder helpen, ik kom er niet meer uit.

Vandaag bij de IKEA een setje gekocht ( hub, 2x e27 lampen, en remote) Verder heb ik hierbij 3 ledjes GU10 14,99 aangeschaft.

Nu krijg ik de E27 lampen prima werkend via de afstandbediening en de hub, alleen de GU10 spotjes niet, wat doe ik fout?

De E27 lampen zitten er niet aan als ik bezig ben om de GU10 te koppelen, verder zit er natuurlijk maar een GU10 tegelijk aangesloten tijdens het koppelen. Iemand ook dit probleem gehad, of zie ik toch ergens iets over het hoofd? |:(
Misschien even in een andere lamp proberen. Sommige metalen lampen Blokkeren het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

SPX420 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 00:11:
[...]

Misschien even in een andere lamp proberen. Sommige metalen lampen Blokkeren het systeem.
Gelijk even geprobeerd, 3 andere monturen gebruikt, helaas doet de lamp nog steeds niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
xven0mxz schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 00:21:
[...]

Gelijk even geprobeerd, 3 andere monturen gebruikt, helaas doet de lamp nog steeds niks.
Wat je nog kan proberen is de lampen resetten door 6x kort stroom er op / af en de AB resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

SPX420 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 00:23:
[...]

Wat je nog kan proberen is de lampen resetten door 6x kort stroom er op / af en de AB resetten.
Geprobeerd, spotjes 6x aan en uit gedaan, vervolgens gingen de spotjes nogmaals 1x uit hun zelf uit en aan.
Dit hielp echter helaas niet met een AB reset.

[ Voor 4% gewijzigd door xven0mxz op 29-12-2017 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemdd
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04 16:03
men-noemt-m-o schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:23:
[...]

Ik heb 3 Ikea kleurenlampen en 2 GU10 spotjes (6,99 euro) gekoppeld aan een Hue-bridge én 3 ikea remotes en alles werkt gewoon, zowel vanuit de Hue app als de remotes. Ik heb geen dimmer dus ik weet niet zeker of het daar ook werkt maar het lijkt me dat die hetzelfde werken als de remotes.

De lampen had ik eerst gereset en daarna toegevoegd aan de Hue bridge met de app Hue essentials. Dit lukte me zonder de lampen in de buurt van de bridge te houden, mijn spotjes vond hij zelfs op 5 meter afstand van de bridge.

Daarna heb ik de remotes gereset en eerst gekoppeld aan de Hue-bridge en daarna pas aan de lampen op de gebruikelijke manier. Het is wel belangrijk dat de remote goed gekoppeld is aan de bridge voor je hem koppelt aan de lamp anders verliest de lamp zijn verbinding met de Hue-bridge. En je ziet de remotes niet in in de Hue-app, dus je kan het niet echt goed controleren.

In dit filmpje leggen ze het uit: YouTube: Using IKEA TRÅDFRI remote on Philips Hue system with bridge
Ik heb als test 1 tradfri E27 980 lumen (wit spectrum) gekoppeld aan de HUE briddge. Vervolgens de remote gekoppeld aan de bridge en daarna aan de lamp. Bediening via HUE app werkt prima, maar nu werken bij mij alleen de aan/uit en de dim knoppen. De wit spectrum/kleur knoppen (< en >) werken niet. Werkt dat bij jou wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mediumdry
  • Laatst online: 05-07 00:02
Ik heb precies hetzelfde. Wat een groter probleem is voor mijn use case (jonge dochters gek maken met het licht in hun kamer) is dat de ikea kleurenlampen weliswaar alle kleuren kunnen doen, maar ze ondersteunen maar een deel van de aansturing voor kleuren zigbee lampen. Het gevolg is dat Hue Disco en soortgelijke apps (onswitch, lightbow, etc) om automatisch kleuren te laten verlopen niet goed werken. Een hoop wit geflikker en af en toe een kleur (als het al werkt). Ook werkt colorloop niet, zoals dat bij hue lampen wel werkt (langzaam door alle kleuren heen cyclen)

Voor mij was het genoeg om de lampen terug te brengen en echte philips lampen te kopen. (dat ga ik nu doen, na deze post)

Kortom, de ikea kleuren lampen werken dus inderdaad met de philips hue, maar met beperkte functionaliteit. De afstandsbediening van de ikea heeft ook niet meer dezelfde functionaliteit op de lampen nadat het allemaal via de hue bridge aan elkaar geknoopt is. (functionaliteit bij witte lampen was onveranderd voor afstandsbediening)

Voor witte lampen (en ook de gele, waarbij je de temperatuur niet kan aanpassen) gebruik ik ikea lampen. Voor smart plugs de osram plugs (€25 bij amazon.de) en voor kleurenlampen de philips hue. Met een hue bridge (osram plugs werken niet goed met de ikea bridge) en apps er voor.

En stembediening via Alexa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

xven0mxz schreef op donderdag 28 december 2017 @ 23:38:
Ik heb gemerkt dat koppelen van GU10 vaak niet werkt aan de kant van de lamp waar het licht uit komt. Je moet de afstandsbediening tegen de voet van de lamp houden. Verder kan je proberen om hem te verdraaien, zodat de antenne dichter bij de lamp komt.

Als ze eenmaal gekoppeld zijn, heb je dit probleem niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door aawe mwan op 29-12-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

aawe mwan schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 13:37:
[...]

Ik heb gemerkt dat koppelen van GU10 vaak niet werkt aan de kant van de lamp waar het licht uit komt. Je moet de afstandsbediening tegen de voet van de lamp houden. Verder kan je proberen om hem te verdraaien, zodat de antenne dichter bij de lamp komt.

Als ze eenmaal gekoppeld zijn, heb je dit probleem niet meer.
Het is me gelukt... door toch nog ergens anders een kaal montuur vandaan te toveren. Bedankt voor alle tips.

Ander vraagje, als ik in de app van ikea groepen maak. dan werkt me afstandbediening niet meer. als ik alles in het standaard groepje laat staan wel.

klopt dit? of doe ik iets fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
mediumdry schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 13:35:
Wat een groter probleem is voor mijn use case (jonge dochters gek maken met het licht in hun kamer)
Moet ik de kinderbescherming gaan bellen? ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENNIS79
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-07 23:40
Ik heb de nieuwe E27 600lm kleurenspectrum lamp. Ik gebruik deze voorlopig op de slaapkamer, waar we ook nog de reguliere aan/uit schakelaar boven het bed gebruiken. Het probleem dat ik echter ervaar is dat na het uit/aan schakelen via een reguliere schakelaar de lamp wel zijn instellingen v.w.b. het dimmen heeft onthouden, maar niet de ingestelde kleur, en hij automatisch "ziekenhuiswit" begint te stralen.

Werkt onze lamp niet goed, of is het een "producteigenschap"?

We hebben verder overigens alleen de GU10 en E27 lampen zonder spectrum. Onthouden de witspectrum lampen ook hun ingestelde kleurtemperatuur niet na aan/uit schakelen via de wandschakelaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

DENNIS79 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 17:15:
We hebben verder overigens alleen de GU10 en E27 lampen zonder spectrum. Onthouden de witspectrum lampen ook hun ingestelde kleurtemperatuur niet na aan/uit schakelen via de wandschakelaar?
Mijn witspectrum lampen onthouden zowel de warmte als de lichtsterkte. Ik heb geen kleurenlampen, dus dat kan ik niet voor je nagaan.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mediumdry
BamSlam_ schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 16:24:
[...]

Moet ik de kinderbescherming gaan bellen? ;) :+
als je hun kleurenlicht nog af wil pakken dan mag je voor jezelf bescherming meenemen 8)

Overigens was Ikea zo aardig de geopende verpakkingen gewoon weer terug te nemen en volledig bedrag terug te geven. De Hue lampen werken beter met de verschillende geanimeerde kleuren apps en ook colorloop werkt gewoon.

Hopen op een paar firmware updates bij de Ikea kleurenlampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 21:50
Ik ben ondertussen al een tijdje aan het meelezen in dit topic en wil ook beginnen met een tradfri setje (als ze leverbaar zijn). Ik wil graag de lamp op de overloop automatisch aan laten gaan met behulp van een bewegingssensor. Echter wil ik dat de lamp tussen 23.00u en 7.00u maar op 50% gaat branden als de sensor beweging ziet (zodat niet iedereen meteen wakker wordt als er iemand naar het toilet gaat :P ). Kan dit met behulp van een Hue bridge, een bewegingsmelder en Domoticz? Ik heb ondertussen begrepen dat de tradfri lamp en sensor direct met elkaar communiceren, maar dan kan ik hem niet dimmen... Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 6% gewijzigd door arvidbeheerder op 29-12-2017 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mediumdry
met de tradfri zaken en de ikea bridge of hue bridge kan je het niet automatisch instellen. Wel is het zo dat de lamp aanspringt op het dim nivo waar ie op stond. Dus als je de lamp dimt 's avonds (via een standaard instelling, kan bij de hue bridge, ik geloof ook op de ikea bridge) dan gaat het werken zoals je wilt. Als iemand tussendoor de dimming aanpast dan gaat het fout natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkp106
  • Laatst online: 17-11-2022
Hoi
Ik heb hier ook al wat gu10 spotjes en hub van tradfri maar zit nu met het volgende probleem.
Al mijn lampjes staan nog op software versie 1.2.214. Dit is nog de oude versie denk ik he.
Ik heb ze in 2 keer gekocht maar beide hebben deze versie. De laatste is van batch 1729 .

Hoe krijg ik hier de nieuwste versie op? Via de app zegt hij dat alles uptodate is.

Een tweede probleem is om een groep van 3 lampjes te bedienen met 2 ab's. Met 1 lampje lukt dat maar dan geet het niet meer om er 2 aan 1 lampje te koppelen.
Iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt
Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENNIS79
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-07 23:40
Arjan A schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:54:
[...]

Mijn witspectrum lampen onthouden zowel de warmte als de lichtsterkte. Ik heb geen kleurenlampen, dus dat kan ik niet voor je nagaan.
Thanx! Nu ben ik alleen nog benieuwd in hoeverre de kleurenlamp de laatst ingestelde kleur zou moeten onthouden.

PS @dirkp106 mijn GU10 spotjes die ik eergisteren gekocht heb, hebben ook die software versie (1.2.214), dus ga ervan uit dat dat wel de juiste is.

[ Voor 17% gewijzigd door DENNIS79 op 30-12-2017 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

arvidbeheerder schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:37:
Ik wil graag de lamp op de overloop automatisch aan laten gaan met behulp van een bewegingssensor. Echter wil ik dat de lamp tussen 23.00u en 7.00u maar op 50% gaat branden als de sensor beweging ziet (zodat niet iedereen meteen wakker wordt als er iemand naar het toilet gaat :P )
Niet wakker worden lijkt me een goed argument. Maar hoe heb je bepaald dat de lichtsterkte 's nachts 50% moet zijn, want dat lijkt me nog best veel. De wake-up functie van Trådfri begint namelijk bij de minimale stand van de lamp, maar veel mensen klagen dat ze daar al meteen wakker van worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
arvidbeheerder schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:37:
Ik ben ondertussen al een tijdje aan het meelezen in dit topic en wil ook beginnen met een tradfri setje (als ze leverbaar zijn). Ik wil graag de lamp op de overloop automatisch aan laten gaan met behulp van een bewegingssensor. Echter wil ik dat de lamp tussen 23.00u en 7.00u maar op 50% gaat branden als de sensor beweging ziet (zodat niet iedereen meteen wakker wordt als er iemand naar het toilet gaat :P ). Kan dit met behulp van een Hue bridge, een bewegingsmelder en Domoticz? Ik heb ondertussen begrepen dat de tradfri lamp en sensor direct met elkaar communiceren, maar dan kan ik hem niet dimmen... Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb dit ingesteld met home assistant icm de Tradfri hub Maar ik zet de lampen snachts op het laagste dim niveau. Dan is het nog prima te doen qua zicht. Ik heb het zo ingesteld dat als de lamp tussen bepaalde tijden aangaat hij meteen gedimd wordt. Hij gaat dus even op de oude stand en dan dimt ie. Hierna blijft hij gedimt tot 9 uur.
Pagina: 1 ... 23 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)