robertwebbe schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:13:
- de 3 afstandbedieningen zijn te koppelen maar deze koppel je aan een lamp en niet aan de bridge. En als je een lamp dan aan de afstandbediening hebt gekoppeld, reageert die niet meer op de bridge. Leuk voor stand alone gebruik maar niet als je je smartphone wil gebruiken.
Gisteren
deze ikea 'starterset' laten binnenkomen om mijn hue opstelling uit te breiden. Na pairen, updaten en manueel (vanuit de hue app) koppelen aan de hue bridge, had ik veel verbindingsproblemen. De hue app/bridge kon wisselend diverse bestaande philips lampen niet goed meer vinden. Beetje verder aan het spelen geweest en uiteindelijk getest met de ikea afstandsbediening. Zoals verwacht reageerde de ikea lampen daarna niet meer op de hue bediening.
Enfin, het was toch voor op het nachtkastje, dus de hele ikea zwik weer uit hue getrokken voor autonome bediening (2 lampen en afstandsbediening, zonder ikea bridge).
Toch enigszins teleurgesteld in het feit dat de remote icm hue geen succes is, kwam ik hier terecht
http://www.redsilico.com/blog/ikea-tradri-remote-with-hue-hub ... en het werkt!
Eerst de remote gereset, daarna zowel middels lamp-finder (zie link op website hierboven) als de API heb ik de remote kunnen registreren. Let wel, je ziet de remote niet terug in hue app! Daarna beide lampen één voor één gekoppeld middels lampfinder. Als laatste de remote gekoppeld direct aan beide lampen (volgens ikea beschrijving). Beide lampen zijn nu te bedienen vanuit de hue app en met de remote

. Ook laat de hue app/bridge geen verbindingsproblemen meer zien, alle lampen zijn perfect bereikbaar.
Paar zaken waar ik tegenaan liep
- Schakel alle ikea en hue lampen uit voor je gaat pairen met ikea spul op de hue
- Schakel ikea bridge uit voor je gaat pairen met hue
- Gepairde remote is niet zichtbaar in hue app
- Remote gebruikt? Het duurt ca 10~30 seconde voor de hue app up to date is met huidige lamp status
- For the record, ik heb een hue bridge v1
Bridge info (via API)code:
1
2
3
4
| "modelid": "BSB001",
"datastoreversion": "59",
"swversion": "01038802",
"apiversion": "1.16.0", |
Ik denk dat remote als volgende sensor is uit te lezen via API, maar ben niet zekercode:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| "15": {
"state": {
"status": 0,
"lastupdated": "none"
},
"config": {
"on": true,
"reachable": true
},
"name": "Play and stop",
"type": "CLIPGenericStatus",
"modelid": "HUELABSVDIMMER",
"manufacturername": "Philips",
"swversion": "1.0",
"uniqueid": "83c8-28c3-xxxx-xxxx",
"recycle": true
}, |
Van de week komen meer lampen en bewegingssensor binnen, ben benieuwd ...
Ik had al gelezen dat de remote wel te gebruiken was voor philips lampen, maar dat deze daarna ook niet meer benaderbaar waren vanuit de hue bridge. Ik heb niet direct een toepassing, maar bovenstaande resultaat geeft hoop voor een goedkope remote icm philips lampen.
[
Voor 7% gewijzigd door
Sledge HaMMeR op 08-04-2018 11:04
. Reden: Link update ]
.: There are 10 kinds of people in the world: those that understand binary, and those that do not :.