Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:37
txsh schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:15:
iemand een idee waneer de tradfri hubs terug in stock komen dit staat er op hun site :We’re experiencing supply issues, unfortunately, our TRÅDFRI gateway is currently unavailable in-store, but we are working hard to introduce a new gateway as soon as possible.

groetjes
Dat heeft ongetwijfeld met de vertraagde opvolger te maken:

https://nl.hardware.info/...ate-prijs-en-releasedatum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:39

icecreamfarmer

en het is

Iemand nog een idee waar ik de Tradfiri hub kan krijgen? Ikea lijkt hem zelf niet meer te verkopen.
heb gisteren een Starkvind gehaald maar kan hem nu niet uitlezen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:39

icecreamfarmer

en het is

Oh god het antwoord stond al boven mij 8)7 .

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrei90
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07:09
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een Tradfri stopcontact te kopen en te gebruiken voor mijn buisventilator van mijn badkamer i.c.m. Tradfri lampen. De bedoeling is om de buisventilator samen met de Tradfri lampen aan en uit kan schakelen via dezelfde afstandsbediening. Maar ik ben van plan ook om de gewone wandschakelaar hiervoor te kunnen gebruiken. Ik weet wel dat de Tradfri lampen standard vanzelf weer aan gaan als de stroom uit en weer aan is gedaan, maar geldt dit hetzelfde ook voor het Tradfri stopcontact? Of onthoudt het stopcontact de situatie (aan of uit) van voordat de stroom uitgeschakeld was?

Ik zou heel dankbaar zijn of iemand dit voor me even kan testen: als het stopcontact uit is gedaan via de Tradfri afstandsbediening, vervolgens uit de stopcontact gehaald en weer daarin gedaan, gaat het automatisch op stand "aan" of onthoudt het hoe het daarvoor was, dus "uit"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:34

GerCor

Zonder dallen geen pieken

andrei90 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:25:
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een Tradfri stopcontact te kopen en te gebruiken voor mijn buisventilator van mijn badkamer i.c.m. Tradfri lampen. De bedoeling is om de buisventilator samen met de Tradfri lampen aan en uit kan schakelen via dezelfde afstandsbediening. Maar ik ben van plan ook om de gewone wandschakelaar hiervoor te kunnen gebruiken. Ik weet wel dat de Tradfri lampen standard vanzelf weer aan gaan als de stroom uit en weer aan is gedaan, maar geldt dit hetzelfde ook voor het Tradfri stopcontact? Of onthoudt het stopcontact de situatie (aan of uit) van voordat de stroom uitgeschakeld was?

Ik zou heel dankbaar zijn of iemand dit voor me even kan testen: als het stopcontact uit is gedaan via de Tradfri afstandsbediening, vervolgens uit de stopcontact gehaald en weer daarin gedaan, gaat het automatisch op stand "aan" of onthoudt het hoe het daarvoor was, dus "uit"?
Lang verhaal kort:

Een slimme stopcontact onthoudt het inderdaad.

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 06-10-2022 15:22 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrei90
Bedankt voor de info. Nou in dit geval moet ik een Hue stopcontact proberen, ik heb wel wat info gekregen dat dit wel of automatisch aan gaat, of dat dit in te stellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:30
Nieuwe hub moet november in de winkel liggen zei ikea medewerker mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 13:48
andrei90 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:25:
Hallo allemaal,

Misschien als aandachtspuntje, maar wil je geen naloop van je ventilator in de badkamer?
Gebruikelijk is om hem nog 20 a 30 minuten te hebben draaien na douchen en je dus allang uit de badkamer bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-08 19:01
Ik heb van de week een beweging sensor gekocht voor onder carport, hoe kan ik nog Instellen dat savonds de lampen nog gewoon branden, via de timer heb ik dat nu, alleen de sensor zet dan als nog steeds de lampen uit, hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

red-devil84 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:41:
Ik heb van de week een beweging sensor gekocht voor onder carport, hoe kan ik nog Instellen dat savonds de lampen nog gewoon branden, via de timer heb ik dat nu, alleen de sensor zet dan als nog steeds de lampen uit, hoe kan ik dit oplossen?
Niet.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelfp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09 13:25
Da's wel wat kort door de bocht. Ik heb mijn Ikea bewegingsmelders niet rechtstreeks gekoppeld aan lampen. In de Ikea app heb ik ze daarom ook in een aparte ruimte gezet. Ik heb ze in Homekit (maar ongetwijfeld kun je op een ander platform ook wel eea doen) in een automatisering opgenomen. Daar heb je beschikking over de triggers "Beweging gedetecteerd" en "Geen beweging gedetecteerd". Die kun je inzetten om het gewenste gedrag te vertonen dmv een of andere automatisering. Dan kun je ook andere parameters (is het voor of na zonsopgang of zonsondergang) in de mix meenemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

roelfp schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:58:
[...]

Da's wel wat kort door de bocht. Ik heb mijn Ikea bewegingsmelders niet rechtstreeks gekoppeld aan lampen. In de Ikea app heb ik ze daarom ook in een aparte ruimte gezet. Ik heb ze in Homekit (maar ongetwijfeld kun je op een ander platform ook wel eea doen) in een automatisering opgenomen. Daar heb je beschikking over de triggers "Beweging gedetecteerd" en "Geen beweging gedetecteerd". Die kun je inzetten om het gewenste gedrag te vertonen dmv een of andere automatisering. Dan kun je ook andere parameters (is het voor of na zonsopgang of zonsondergang) in de mix meenemen
Zoals? Bewegingssensor alleen actief buiten de tijden van de reeds ingestelde timer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andrei90
Heeft iemand ervaring met het koppelen van Tradfri afstandsbediening met Osram of Silvercrest Lidl stopcontacten? Zonder gateway.
Cujo74 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:37:
[...]

Misschien als aandachtspuntje, maar wil je geen naloop van je ventilator in de badkamer?
Gebruikelijk is om hem nog 20 a 30 minuten te hebben draaien na douchen en je dus allang uit de badkamer bent.
Jawel, die heeft al een timer inbegrepen en ik ben van plan om het slimme stopcontact op de schakeldraad van de gewone schakelaar te plaatsen. Op deze manier kan de ventilator met de timer gewoon door en ik kan de gloeilampen samen met de ventilator en zijn nalooptimer in en uitschakelen via zowel de Tradfri afstandsbedeining als de gewone schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelfp
GerCor schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:38:
[...]

Zoals? Bewegingssensor alleen actief buiten de tijden van de reeds ingestelde timer?
Ik ken de exacte requirements van red-divil84 niet. Maar het loslaten van het standaardprincipe van de bewegingssensor koppelen aan de lamp en/of in dezelfde Ikea kamer zetten, levert veel vrijheidsgraden op. Ik kan me niet voorstellen dat met behulp van een automatiseringsplatform de wens niet is in te vullen.
Zolang je de requirements in logische taal kunt verwoorden op basis van beschikbare parameters, is het meestal te automatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 13:48
andrei90 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:51:
Heeft iemand ervaring met het koppelen van Tradfri afstandsbediening met Osram of Silvercrest Lidl stopcontacten? Zonder gateway.

[...]

Jawel, die heeft al een timer inbegrepen en ik ben van plan om het slimme stopcontact op de schakeldraad van de gewone schakelaar te plaatsen. Op deze manier kan de ventilator met de timer gewoon door en ik kan de gloeilampen samen met de ventilator en zijn nalooptimer in en uitschakelen via zowel de Tradfri afstandsbedeining als de gewone schakelaar.
Oke, goed dat je er in ieder geval over hebt nagedacht. Hou ons verder op de hoogte of dit zo gaat werken, ik twijfel zelf even of het kan en werkt zoals nu geschetst.
Verder heb ik zelf ook bewust ruimtes als badkamer niet voorzien van slimme verlichting etc, ik wil bijvoorbeeld lang niet altijd de ventilator aan hebben en die dus apart kunnen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrei90
Ja, de vraag is of ik een slim stopcontact kan vinden dat te koppelen is met Tradfri afstandsbediening en dat aangaat nadat de stroom erdoorheen uit en weer aangeschakeld wordt als het stopcontact hiervoor via de slimme afstandsbedining uitgeachakeld was. Anders zal de ventilator niet meer aan gaan bij het bedienen via de normale schakelaar als dit uit gedaan was via de slimme afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijskraan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:28
andrei90 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:36:
Ja, de vraag is of ik een slim stopcontact kan vinden dat te koppelen is met Tradfri afstandsbediening en dat aangaat nadat de stroom erdoorheen uit en weer aangeschakeld wordt als het stopcontact hiervoor via de slimme afstandsbedining uitgeachakeld was. Anders zal de ventilator niet meer aan gaan bij het bedienen via de normale schakelaar als dit uit gedaan was via de slimme afstandsbediening.
je kunt toch een tradfri slim stopcontact gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:11
red-devil84 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:41:
Begrijp ik het goed dat je zowel de sensor en timer wilt gebruiken voor 1 lamp?

Zo ja, dan is dit gewoon mogelijk.

Heb zelf ook een sensor onder mijn carport en verlichting gaat elke avond aan na zonsondergang tot 22uur.
Daarna schakelt de verlichting aan wanneer de sensor iets detecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

ChiMan schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:09:
[...]

Heb zelf ook een sensor onder mijn carport en verlichting gaat elke avond aan na zonsondergang tot 22uur.
Maar dat is de vraag niet. Het gaat over de tijd die jij hebt ingesteld. Dus tussen zonsondergang en 22:00 uur. Als je dan door de sensor loopt dan schakelt de sensor het licht uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-08 19:01
ChiMan schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:09:
[...]

ja ik heb onder de carport 3 leds hangen,
ik wil graag dat deze constant branden vanaf 7 uur tot half 11 savonds en dat daarna de beweging sensor werkt,
maar dat krijg ik niet voor elkaar want dan nog gaat de lampen tussen deze tijd uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jailhouse
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 15-09 19:33
red-devil84 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:12:
[...]

ik wil graag dat deze constant branden vanaf 7 uur tot half 11 savonds en dat daarna de beweging sensor werkt,
maar dat krijg ik niet voor elkaar want dan nog gaat de lampen tussen deze tijd uit
Het klinkt als een soort hotelschakeling. Is dat met 2 slimme stopcontacten te simuleren?
En anders zou je als hoogst haalbare wellicht 1 led op een bewegingssensor kunnen zetten en 2 op een timer? Maar dat wil je wsl. pas als er écht niets anders mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:05

Reptile209

- gers -

red-devil84 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:12:
[...]

Kan je dat niet als volgt oplossen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ijenxXwYqbRt2MGNhrIv3iOhd0M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ACM8eVkTkAYpgx2TG06jYQBv.png?f=user_large
Dus tijdschakelaar via een slim stopcontact en bewegingsmelder parallel daaraan zetten. Wel heel goed opletten dat je de draden goed aansluit, anders heb je kortsluiting ;).
Maar dit zou er voor moeten zorgen dat er altijd spanning op de lamp staat als het slimme stopcontact actief is (bovenste element). En als die uit staat, dan krijgt de lamp alleen prik als de bewegingsmelder actief is. Dat ze in sommige situaties beiden actief zijn, maakt natuurlijk niet uit (mits de bedrading klopt).

[ Voor 4% gewijzigd door Reptile209 op 13-10-2022 12:04 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 11:59
@Reptile209 Ik denk dat de bewegingssensor van @red-devil84 op batterijen werkt ;-)

@red-devil84 Wat heb je precies voor apparatuur en wat gebruik je om dit aan te sturen? De IKEA bridge + IKEA app? Of wat anders?

Feel free to Buy me a coffee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:00

rammes

koekebakker 1e klas

Weet iemand of ik deze dimbare stopcontacten kan koppelen aan de tradfri hub? of los kan gebruiken?
https://www.robbshop.nl/a...mbare-stekker-200w-zigbee

zit te twijfelen of ik toch niet een hue hub koop en alles daar aan knoop

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
rammes schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:11:
Weet iemand of ik deze dimbare stopcontacten kan koppelen aan de tradfri hub? of los kan gebruiken?
https://www.robbshop.nl/a...mbare-stekker-200w-zigbee

zit te twijfelen of ik toch niet een hue hub koop en alles daar aan knoop
De Tradfri hub werkt alleen Tradfri producten.

Edit: een aantal Tweakers hebben mij er op gewezen dat dit niet klopt, mijn excuses voor de verwarring.

[ Voor 12% gewijzigd door Tux3.14 op 18-10-2022 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
@rammes Tip: Home Assistant.

[ Voor 8% gewijzigd door robertwebbe op 15-10-2022 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 17:57
Tux3.14 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:37:
[...]

Niet helemaal waar. Ik heb een Zigbee kastje aan een led strip gehangen zodat deze kon worden gekoppeld met de Ikea Hub. Het werkt, maar kwaliteit is bedroevend. Kleuren komen niet overeen met de app. aan/uit werkt wel gewoon correct inclusief de koppeling naar Google. Dat gaat eigenlijk altijd zonder problemen.

Mijn vraag, heeft Ikea eindelijk al zelf gekleurde ledstrips die native goed worden ondersteund met goede kwaliteit/dichtheid van de leds? Dat heeft absoluut de voorkeur...maar man het schiet niet op met die product lijn lijkt het. Of ligt het aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Joppiesaus2 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:16:
[...]

Niet helemaal waar. Ik heb een Zigbee kastje aan een led strip gehangen zodat deze kon worden gekoppeld met de Ikea Hub. Het werkt, maar kwaliteit is bedroevend. Kleuren komen niet overeen met de app. aan/uit werkt wel gewoon correct inclusief de koppeling naar Google. Dat gaat eigenlijk altijd zonder problemen.

Mijn vraag, heeft Ikea eindelijk al zelf gekleurde ledstrips die native goed worden ondersteund met goede kwaliteit/dichtheid van de leds? Dat heeft absoluut de voorkeur...maar man het schiet niet op met die product lijn lijkt het. Of ligt het aan mij?
Okey, dat wist ik niet.
Welk Zigbee kastje bedoel je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
Tux3.14 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:37:
[...]

Okey, dat wist ik niet.
Welk Zigbee kastje bedoel je dan?
Dat probeer ik zelf ook uit te vinden. Ooit eens op ali express besteld. Als er geen native Ikea ledstrip oplossing is dan moet ik voor een andere locatie in het huis dezelfde oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 16:12

Mimiix

Professioneel Prutser

Joppiesaus2 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:15:
[...]

Dat probeer ik zelf ook uit te vinden. Ooit eens op ali express besteld. Als er geen native Ikea ledstrip oplossing is dan moet ik voor een andere locatie in het huis dezelfde oplossing hebben.
Komt omdat ie ook niet helemaal zigbee compliant is. Als dat wel zo was, had de Ikea app het beter gedaan.

Kan trouwens ook nog zijn omdat je Wit er in hebt zitten op je ledstrip. Wat als je die eruit haalt (dus niet aanstuurt) en echt alleen RGB doet?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-09 07:56
Tux3.14 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:37:
[...]

Das wat kort door de bocht. Bv de slimme lampen van de Lidl kan je koppelen aan de Tradfri hub, maar hun slimme stopcontacten niet. Ik weet niet hoe je dit vooraf kunt voorspellen.

Ik heb multi-wit-tint GU10 lampjes van de Lidl aan de Tradfri gekoppeld. In de Ikea app komen ze als kleuren lamp in het overzicht, maar het aanpassen van de kleur heeft geen effect. De lampjes blijven op het meest koude wit staan. (brightness setting werkt wel normaal). Weet iemand hoe ik ze in een normale wittint kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Hobbit13 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:48:
[...]

Das wat kort door de bocht. Bv de slimme lampen van de Lidl kan je koppelen aan de Tradfri hub, maar hun slimme stopcontacten niet. Ik weet niet hoe je dit vooraf kunt voorspellen.

Ik heb multi-wit-tint GU10 lampjes van de Lidl aan de Tradfri gekoppeld. In de Ikea app komen ze als kleuren lamp in het overzicht, maar het aanpassen van de kleur heeft geen effect. De lampjes blijven op het meest koude wit staan. (brightness setting werkt wel normaal). Weet iemand hoe ik ze in een normale wittint kan krijgen?
Heb mijn post aangepast. Goed om te weten trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:04
Hobbit13 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:48:
[...]

En toch heb ik hier gewoon 2 Lidl stopcontacten gekoppeld aan de hub.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w7lSSxRUYQ3UnNQq9l8ajLxD0Cs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9WooWysKiStpE3PGn8OrmefL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaston
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 20:00
De nieuwe DIRIGERA Hub met Matter-ondersteuning is nu te bestellen en op voorraad in de Nederlandse IKEA webshop: https://www.ikea.com/nl/n...ucten-wit-smart-10503406/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIB0R
  • Laatst online: 15-09 06:13
Gaston schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:31:
De nieuwe DIRIGERA Hub met Matter-ondersteuning is nu te bestellen en op voorraad in de Nederlandse IKEA webshop: https://www.ikea.com/nl/n...ucten-wit-smart-10503406/
En dit is volgens mij de nieuwe bijbehorende app (Android)
https://play.google.com/s...a.inter.homesmart.system2

Edit: Apple ook toegevoegd. https://apps.apple.com/nl/app/ikea-home-smart/id1633226273

[ Voor 9% gewijzigd door NIB0R op 23-10-2022 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
tafmaf schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:15:
[...]

En toch heb ik hier gewoon 2 Lidl stopcontacten gekoppeld aan de hub.
Als wat heb je 'm toegevoegd? Als Tradfri Outlet vind ie bij mij niets als ik 'm probeer toe te voegen.
( "without remote or sensor" ) Ik heb de reset gedaan, zoals omschreven in de Lidl handleiding die er bij zat.

In de Lidl hub paired ie zonder problemen, dus de switch werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Gaston schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:31:
In Breda liggen ze in de winkel op voorraad:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pyuI-6u0x4C5YvY_vz-emT-Mx1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ChXEoBwICJC2eusa99yh4FnQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb er net eentje meegenomen om mee te spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 23-10-2022 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Mooi die nieuwe hub maar ik denk dat ik toch maar de Philips hub ga aanschaffen.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Hobbit13 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:45:
[...]

Als wat heb je 'm toegevoegd? Als Tradfri Outlet vind ie bij mij niets als ik 'm probeer toe te voegen.
( "without remote or sensor" ) Ik heb de reset gedaan, zoals omschreven in de Lidl handleiding die er bij zat.

@tafmaf heeft hem via Home Assistant toegevoegd. Ik denk niet dat het lukt via de Home Smart app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
wat is de toegevoegde waarde van de nieuwe hub tov de oude, als je alleen de hub zou vervangen? (Ik kan me voorstellen dat de nieuwe wat meer future-proof is voor nieuwe apparatuur etc.)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Hopjesvla79 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:19:
wat is de toegevoegde waarde van de nieuwe hub tov de oude, als je alleen de hub zou vervangen? (Ik kan me voorstellen dat de nieuwe wat meer future-proof is voor nieuwe apparatuur etc.)
Volgens mij Matter en wereldwijd bedienen.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 23-10-2022 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 23-10-2022 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Hobbit13 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:45:
[...]

je moet hem gelijk met je hub connecten.
Dus daar ook op de connect knop drukken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2zP8RMtZ3nYg08-C_iZk-4vtwSo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YUpDEFKLEe4BJDtCAZTznmr9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
robertwebbe schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:48:
[...]

@tafmaf heeft hem via Home Assistant toegevoegd. Ik denk niet dat het lukt via de Home Smart app.
Nee gelijk met de ikea hub.
Zie boven

Maar ik zie nu pas dat ze niet te besturen zijn met de ikea app.
Want ze komen niet het eerste scherm terecht waar je alles aan en uit kunt zetten.

[ Voor 22% gewijzigd door tafmaf op 23-10-2022 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb de indruk dat er nog iets mis is bij IKEA, ik kom niet door de installatie van de DIRIGERA, ik krijg bij de update een foutmelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dtNuMZ0gBO-w5k4DD7oFBtmtEPw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8pVi5fF4YtnrExUtsFsMbaVO.png?f=user_large

Ik heb al een keer spanning eraf gehaald en ook al een keer een harde reset gedaan. Geen succes.

Edit: na 0:00 uur nog een keer geprobeerd, nu lukt het wel. Ik vermoed dat er per 24/10/22 een bepaalde server is open gezet.

[ Voor 129% gewijzigd door robertwebbe op 24-10-2022 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVSint
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 06:29
Kun je op de Dirigera ook Tuya spul aansluiten ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robertwebbe
@WVSint Zodra die werkt zal ik eens testen.

Ik heb wat foto’s gemaakt van de DIRIGERA hub: verpakking, product, aansluitingen, app en de print aan de binnenzijde. Ze zijn hier te vinden:
https://www.flickr.com/gp/robertwebbe/a4t0Mp3g0B

[ Voor 13% gewijzigd door robertwebbe op 23-10-2022 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
tafmaf schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:31:
[...]
Want ze komen niet het eerste scherm terecht waar je alles aan en uit kunt zetten.
Kan je ze wel via Home Assistant besturen als ze aan de Ikea hub gekoppeld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:03
Klopt het dat de nieuwe app alleen maar voor gebruik met de nieuwe hub is ? Dus als je de oude hub hebt, kan je alleen de oude app gebruiken ? Vraag me dan af hoe lang ze die oude hub blijven ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
@blazez Ja:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9cd7VrhBKhicjwmPbinxvi0KmwA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/s2ZWUnZwAg8ULqOMxOM68XbM.png?f=user_large

Ik vermoed dat ze uiteindelijk wel naar 1 app zal gaan. We gaan zien.

[ Voor 61% gewijzigd door robertwebbe op 24-10-2022 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Hobbit13 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 20:39:
[...]

Kan je ze wel via Home Assistant besturen als ze aan de Ikea hub gekoppeld zijn?
Ja en daar kun je ze gewoon mee bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
Hoi,

Ik heb een ledstrip geinstalleerd met een Gledopto kastje er tussenin die aan Ikea's base is gekoppeld.

Het gaat om deze setup:
- https://nl.aliexpress.com...jmny&gatewayAdapt=glo2nld
- https://nl.aliexpress.com...Bbfd&gatewayAdapt=glo2nld

Was alweer jaren geleden, er is echter altijd een probleem mee geweest. De kleuren dit ik in de Ikea app selecteer komen niet overeen met die op de ledstrips zelf. Ik kan sijmpelweg sommige kleuren zoals warm normaal licht helemaal niet behalen nu. Vraag is:

Ligt het aan een van deze producten en moet ik iets vervangen, of gaat dit sowieso nooit goed werken?

Of kan de nieuwe Dirigera Ikea Home BAse https://www.ikea.com/nl/n...ucten-wit-smart-10503406/ nog een voordeel zijn zodat er led strips aan toegevoegd kunnen worden zonder zo'n gledopto ding er tussen?

[ Voor 13% gewijzigd door Joppiesaus2 op 24-10-2022 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 19:20

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcot71
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:53
Biedt ikea een migratiepad van de tradfri hub naar de nieuwe dirigera hub voor alle bestaande lampen ed? Of moet je opnieuw beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 23:27
Marcot71 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:07:
Biedt ikea een migratiepad van de tradfri hub naar de nieuwe dirigera hub voor alle bestaande lampen ed? Of moet je opnieuw beginnen?
Ik heb de DIRIGERA Hub ook besteld maar wel even getwijfeld gezien de forse prijs voor een simpel apparaatje.

En het feit dat belangrijke functies als 'Remote access to Ikea devices' pas volgend jaar ondersteunt wordt, hetzelfde geldt voor Matter wat naar het schijnt later volgt. Aangezien het apparaat 'Matter-ready' is.

Mijn bestaande TRADFRI Gateway Hub is compleet versleten.
Het apparaat draait inmiddels jaaaren aaneengesloten en valt om de haveklap weg.

Ik had een tweedehandse TRADFRI kunnen kopen.
Maar aangezien Ikea binnen een aantal jaar stopt met TRADFRI en ik ook voor een tweedehands exemplaar betaal. Toch maar gekozen om gelijk over te gaan op de nieuwe Hub.
Ondanks dat de nieuwe Hub eigenlijk een work in progress is.
No migration tool to move existing devices and scenes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjaydb
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-07 15:08
Ik heb net de Dirigera geïnstalleerd.
Een aantal dingen die de oude hub wel kon zijn nog niet geïmplementeerd

- de oude hub instellingen kunnen niet worden overgezet
- de Tradfri scène knop kan alleen maar 1 scène aanroepen. Dus geen dubbel drukken en lang drukken meer. Ook is de knop niet meer zichtbaar in Apple home
- om Alexa te kunnen koppelen moet je eerst je e-mail verifiëren. Ik heb dat meerdere keren gedaan. En nog gaat het niet.

Update: e-mail verifiëren is na 3x wel gelukt. Alexa nu ook gekoppeld.

Dus ze moet een nog een aantal bugs oplossen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4vF1Udi0amb6-_aXfviW1_Rwxj0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e7t8MyBxlyT6lOZBDJpAmaY6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hq1g44Tapfc-cypYuHUtW_zhxgs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9f621zQkR5zw1LgES3A71X6l.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door mjaydb op 25-10-2022 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
brrr ik hoop dat je die geplande remote access uit kan zetten. Voor mij is local control juist erg belangrijk, afhankelijk worden van een cloud dienst wil ik absoluut niet, dan neem ik wel een zigbee stick om tradfri aan te sturen.

overigens vind ik 60 euro een forse prijs voor een hub, ik zie nog niet direct wat die prijs nou rechtvaardigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

KingKoning schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:09:

overigens vind ik 60 euro een forse prijs voor een hub, ik zie nog niet direct wat die prijs nou rechtvaardigt.
En wat deze hub op dit moment meer kan. Als het gaat zoals de vorige versie dan is er veel beloofd maar duurde het enorm lang voordat we het kregen.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
KingKoning schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:09:
brrr ik hoop dat je die geplande remote access uit kan zetten. Voor mij is local control juist erg belangrijk, afhankelijk worden van een cloud dienst wil ik absoluut niet, dan neem ik wel een zigbee stick om tradfri aan te sturen.

Precies voor mij de reden om nog maar even bij de oude te blijven :)
Ik heb het liefst alles lokaal hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
Het feit dat de knopjes nog maar 1 drukoptie hebben en niet in HomeKit verschijnen is nu dus een reden om vooral NIET over te stappen.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Mijn tradfri afstandbediening is defect gegaan maar heb nou juist dat schoteltje (magneet) mooi op zijn plek, is er nog iemand die een werkende heeft maar er niets mee doet? Ikea heeft ze niet meer.

Deze

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHvRMxcb3Db-x55bP3j11rG7Aaw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Zny8xPAs7nABxJ9EOleE7zEQ.jpg?f=user_large

Of wat is het alternatief? Eventueel een beweging sensor maar die zijn lelijk zeg. :)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
@Rol-Co
Bij V&A staat dat @mvh-it er nog een in de verkoop heeft. En ik zie ze ook regelmatig op marktplaats staan voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 08:01
Call me Stupid...

Vandaag snel naar de winkel gehold om de nieuwe ikea dirigera hub te kopen. Ding aangesloten lampje knippert zoals het hoort. Maar in de app word niks gevonden, gereset, stroom er af, router opnieuw opgestart 2e telefoon geprobeerd...

niks nadda noppes...

Waarom waarom probeer ik het nog met ikea smart producten. |:( |:( |:(

Ik had gehoopt dat deze hub dus makkelijk aan te sluiten zou zijn maar nee hoor gelijk al weer gezeik.

Ikea hulp ondersteuning geprobeerd uuhhhm nee dat is er dus niet voor de dirigera wel voor de ouwe hub. Fantastisch!!!

Voordat ik dat ding terugbreng en de philps hue bridge ga proberen.

Heeft iemand dezelfde problemen?

Verdient geen eigen topic => samengevoegd

[ Voor 3% gewijzigd door Septillion op 26-10-2022 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flizzer
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik heb het zelfde probleem. Vandaag de dirigera gekocht met een aantal lampen. Nadat de ring is volgelopen zou deze moeten gaan knipperen. Dat doet ie niet. In plaats daarvan gaat het kleine lampje in het midden knipperen. Volgens mij moet deze continue branden. Met het reset knopje krijg ik hem ook niet werkend. Ik lees even meee of iemand wellicht een oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
Even een update!

Het werkt! Pfffffffff... ik was vergeten dat ik ook gebruik maak van de Google Nest Wifi (3 stuks) Nu ik de hub daar direct op heb aangesloten werkt het wel!

Moet zeggen dat ik op dit moment zeer tevreden ben.

Het koppelen van de producten gaat super makkelijk. Ik heb in de gang een sensor en een switch op 1 lamp. Dit was echt een ramp om dit samen te laten koppelen zonder hub, maar had het uiteindelijk wel voor elkaar gekregen.

Ik was bang dat het met de app ook weer heel moeilijk of nog erger niet zou lukken. Echter me de app is het een peulenschil om het allemaal aan elkaar te koppelen. Dus dik tevreden wat dat betreft.

Ook ben ik aangenaam verrast dat je nu uit meer kleuren kan kiezen met de "witte" lampen. Deze hadden met de switch maar 3 kleuren wit en 2 daarvan vond ik echt niet mooi. Nu met de app heb je keuze uit 8 kleuren en heb nu een mooiere kleur wit dan eerst.

Ook kunnen de lampen nu nog meer gedimd worden! Dit vind ik vooral belangrijk voor savonds.

Dus al met al a happy camper here :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
Flizzer schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:06:
Ik heb het zelfde probleem. Vandaag de dirigera gekocht met een aantal lampen. Nadat de ring is volgelopen zou deze moeten gaan knipperen. Dat doet ie niet. In plaats daarvan gaat het kleine lampje in het midden knipperen. Volgens mij moet deze continue branden. Met het reset knopje krijg ik hem ook niet werkend. Ik lees even meee of iemand wellicht een oplossing heeft.
Inderdaad dat is raar. Dat had ik niet dat er in het midden een lampje brand. Het was echt de buitenste ring. Helaas is er totaal geen hulp pagina bij ikea.com (ook niet in het engels) wat ik weer ronduit slecht vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
Nou weer een update.

Wilde de hub koppelen met google home en assistant... Kan nog niet... Alexa ook nog niet en apple staat er niet eens tussen!

Kan alleen je email achterlaten zodra het beschikbaar is krijg je een melding???

Sorry hoor maar wtf, waarom is dit nog niet geintegreerd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
Sorry hoor maar waarom worden mijn posts samengevoegd in dit topic??? Ik bedoel 419 paginas lekker overzichtelijk🤔🤔🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@mrjixies @Flizzer
Ik heb hem toe kunnen voegen aan Google Home. Heb je wel de e-mail verificatie er boven gedaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CF9OhsnyxWH_E0lKE7qtB0szB30=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QEEqvWKOHBsTHyVY8luhHjFM.png?f=user_large

Ook heb ik hem in Home Assistant kunnen krijgen via de Apple HomeKit Controller. De aangemelde producten worden vervolgens automatisch getoond in HASS.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y9puVOixMvwnZKDRfFpffdJTLxA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7O3r4UGyBYZHOFfcEaxlkiaY.png?f=user_large

Een andere tip die ik inmiddels vaak zie bij de installatie: als je problemen hebt, even 10 seconden spanningsloos maken. En als dat niet helpt, dan even de resetknop 15 seconden ingedrukt houden. Deze zit wel heel diep overigens. De knop op de achterkant is overigens niet de resetknop, deze zit onder het kleine gaatje aan de onderkant.

[ Voor 33% gewijzigd door robertwebbe op 26-10-2022 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
mrjixies schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:41:
Sorry hoor maar waarom worden mijn posts samengevoegd in dit topic??? Ik bedoel 419 paginas lekker overzichtelijk🤔🤔🤔
Ik zie gewoon 3 posts hoor. Maar je kunt voortaan beter de edit knop gebruiken, houd je alles overzichtelijk in 1 post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjaydb
mrjixies schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 18:13:
Nou weer een update.

Wilde de hub koppelen met google home en assistant... Kan nog niet... Alexa ook nog niet en apple staat er niet eens tussen!

Kan alleen je email achterlaten zodra het beschikbaar is krijg je een melding???

Sorry hoor maar wtf, waarom is dit nog niet geintegreerd???
Ik heb Alexa en Apple gewoon kunnen doen na het verifiëren van mijn e-mail adres. Al moest ik dat wel 3x doen voordat het werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flizzer
  • Laatst online: 02-12-2022
mrjixies schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:50:
Even een update!

Het werkt! Pfffffffff... ik was vergeten dat ik ook gebruik maak van de Google Nest Wifi (3 stuks) Nu ik de hub daar direct op heb aangesloten werkt het wel!

Moet zeggen dat ik op dit moment zeer tevreden ben.
Thanks, dit heeft bij mij ook geholpen.
Rechtstreeks op de Deco deed hij het meteen.
d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Maar eigenlijk is er helemaal geen reden om over er te stappen op de nieuwe hub. Ja, één: omdat het kan. Of je moet het leuk vinden om te zien wat er allemaal nog niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Weet iemand ook wat de verschillen zijn in hardware, bijvoorbeeld welke SoC is gebruikt in de oude en nieuwe hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
Kan iemand bevestigen dat met de nieuwe hub de snelkoppelingsknoppen idd niet meer in HomeKit verschijnen? Niet dat het bij @mjaydb een bugje is…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Wat ik hoop dat straks mogelijk wordt met de nieuwe hub: ik vertrek 's nachts van kantoor, rij naar huis. De verlichting gaat aan in de tuin en schakelt vanzelf na 3 minuten weer uit.

Nu kan dat al met' Woning' maar ik heb Android. Ik kom nu niet verder in Google home tot 'verlichting aan tussen een bepaalde tijd' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
robertwebbe schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 21:53:
@mrjixies @Flizzer
Ik heb hem toe kunnen voegen aan Google Home. Heb je wel de e-mail verificatie er boven gedaan?

[Afbeelding]

Ook heb ik hem in Home Assistant kunnen krijgen via de Apple HomeKit Controller. De aangemelde producten worden vervolgens automatisch getoond in HASS.
[Afbeelding]

Een andere tip die ik inmiddels vaak zie bij de installatie: als je problemen hebt, even 10 seconden spanningsloos maken. En als dat niet helpt, dan even de resetknop 15 seconden ingedrukt houden. Deze zit wel heel diep overigens. De knop op de achterkant is overigens niet de resetknop, deze zit onder het kleine gaatje aan de onderkant.
Nu werkt het wel. Ik heb wel 10 x het email geverifieerd, en toen savonds nog eens geprobeerd en toen pakte hij wel. Waarschijnlijk servers overbelast bij ikea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
GerCor schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:29:
Wat ik hoop dat straks mogelijk wordt met de nieuwe hub: ik vertrek 's nachts van kantoor, rij naar huis. De verlichting gaat aan in de tuin en schakelt vanzelf na 3 minuten weer uit.

Nu kan dat al met' Woning' maar ik heb Android. Ik kom nu niet verder in Google home tot 'verlichting aan tussen een bepaalde tijd' .
Ik probeer nu ook routines met google home. Maar wat een draak van een programma. Ik probeer dus een gently wake up routine te creeeren waarbij sochtends de lichten langzaam aangaan. Om dit in te stellen kan dus alleen via google assistant met spraakcommandos??? Echt super handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:29:

Daarvoor heb je nu toch gewoon de sensoren? Om die reden heb ik een Tradfri sensor onder de carport :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tux3.14 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:09:
[...]

Daarvoor heb je nu toch gewoon de sensoren? Om die reden heb ik een Tradfri sensor onder de carport :P
Nee. Dan gaan elke keer de lampen aan wanneer er beweging is.

Ze moeten aan gaan als ik thuis kom. Niet omdat er iets beweegt.

Wij zitten zomers ook in de tuin. En dan steeds die lampen aan en uit zeker?

Ik heb wel een bewegingssensor in de gang. Voor als ik even naar het toilet moet of naar de schuur loop. Dan is het handig.

Edit: ik had het al geactiveerd in Google home. Ik kom thuis en de lampen gaan aan. Ingesteld dat het tussen zonsondergang en zonsopkomst moest zijn. Werkt als een tierelier. Systeem weet dan dat jouw telefoon in de buurt is. Alleen, loop ik naar binnen. Schoenen uit, iets te drinken. Filmpje kijken. Oja, crap de lampen zijn nog aan. Kan wel even duren voordat ik dat in de gaten heb want ik ben eraan gewend dat alles automatisch gaat. 🤪

Ik werd 's morgens wakker..... lampen nog aan. 😫

En in Woning heb je dan een extra optie. Oké, lampen aan als je thuiskomt tussen zonsondergang en zonsopkomst. Maar hoelang moeten de lampen aan? Nou, doe maar 3 minuten. Dan ben ik wel binnen. Goed, doen we dat.

[ Voor 39% gewijzigd door GerCor op 27-10-2022 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjaydb
mjaydb schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:41:
- de Tradfri scène knop kan alleen maar 1 scène aanroepen. Dus geen dubbel drukken en lang drukken meer. Ook is de knop niet meer zichtbaar in Apple home
Update: De short cut button (scène knop) is dus wel te zien in Apple Home. Alleen stond deze in een andere kamer en zag ik hem niet direct. Je kan via Apple Home wel de knop instellen voor 1x 2x en lang indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:57
Flizzer schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:06:
Dit kleine lampje in het midden heb ik ook gezien, op dat moment was de netwerk interface niet correct (stond in Pfsense op Disabled.) Na enablen en opnieuw proberen ging dat goed. Dus volgens mij duidt het kleine ronde lampje in het midden op netwerkprobleem.

De tradfri hub was bij mij altijd na 10 tot 20 minuten via de app niet meer bereikbaar, en ik heb niet kunnen vinden waar dat nu aan ligt. Dus er zit een smartplug van Hue tussen en die gaat uit en aan voordat ik wat met Ikea Smart Home kon doen.
Vandaar de nieuwe hub gekocht, en die blijft in de nieuwe app nog steeds bereikbaar, dus dat is een pluspunt.
Maar helaas krijg ik nog geen enkel dervice gekoppeld.
Ik kom tot apparaten met knipperende lampjes en melden dat er gezocht wordt met allemaal “creatieve” termen, maar uiteindelijk niets gevonden.

Zit me af te vragen of dat of de Tradfri nog in de weg kan zitten met signaal of zo, of dat de hub qua netwerk ergens bij moet kunnen wat die nu niet mag, vanuit zijn eigen IoT segmentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Gisteren meerdere systemen gehaald in huis en ook de nieuwe dirigera.

Er zit nog niet veel functionaliteiten in de app zelf merk ik. De iPad-variant is er niet dus je krijgt een upscaled iPhone app :n

Verder doet hij precies wat die moet doen. Hoop wel dat er nog wat meer aandacht aan de apps worden besteed.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcot71
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:53
Werkt de dirigera hub ook als Thread border router in HomeKit? Dus niet Matter maar puur als thread? En zo ja, werkt dit nu al of komt dit per software update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb inmiddels nu een aantal gevallen gelezen met het knipperende ledje tijdens de activatie. Inderdaad allemaal problemen met de verbinding. In de meeste gevallen waren dat gebruikers met een mesh-WiFi set die de hub dan op hun modem/router aansloten in plaats van op een mesh-WiFi apparaat. Bij andere gevallen was er sprake van een extra beveiliging van de verbinding, als die uit werd gezet dan werkte het wel.

Het zou mooi zijn als iemand met netwerkkennis en middelen eens kon analyseren welke poorten en protocollen nu worden gebruikt bij de activatie en normaal gebruik zodat je we voor degenen met extra netwerkbeveiliging precies kunnen zeggen welke poort en protocol open gezet moeten worden voor de poort waar de DIRIGERA op zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
Voor de liefhebbers, dit is de binnenkant van de DIRIGERA:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52459281067_8f5d432fb3_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52459803861_bf94b44774_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52448585719_5edfa15493_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52460249060_89c3bbb8e8_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52459281042_15783a9d54_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52448755505_ca7cbf4285_c.jpg

Meer foto zijn hier te vinden.

[ Voor 176% gewijzigd door robertwebbe op 28-10-2022 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TYZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:54

TYZ

robertwebbe schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:17:
Voor de liefhebbers, dit is de binnenkant van de DIRIGERA:
...
[Afbeelding]
...
Ben wel benieuwd wat er gebeurt als dat batterijtje ooit leegraakt...

Efficiency is intelligent laziness...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 16:12

Mimiix

Professioneel Prutser

TYZ schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:44:
[...]

Dan klopt de tijd niet meer.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:57
Devices koppelen is me nu wel gelukt. Heb de Dirigera verplaatst naar een ander IOT vlan waar ook een accesspoint in zit en met de IKEA app en een directe wifi verbinding binnen hetzelfde vlan lukt het koppelen wel.
Bedienen via de Ikea app en HomeKit werkt wel gewoon vanuit een ander vlan, alleen toevoegen dus niet.

(Met wifi vanuit een ander vlan ging het toevoegen van devices niet, maar het aanmelden van de hub zelf wel, en ook is de hub dan gewoon zichtbaar in de Ikea app. Ik kon in de firewall log zo snel niet iets zien wat de boel blokkeerde.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelfp
TYZ schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:44:
[...]

Kan natuurlijk ook gewoon zijn dat dat een oplaadbaar celletje is en er ergens een laadcirquitje op die PCB zit. Handig voor het vasthouden van wat instellingen als de spanning even wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TYZ

TYZ

roelfp schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:38:
[...]

... oplaadbaar celletje...
Ja dat was ook mijn eerste gedachte, totdat ik de overige Flickr-foto's van Robert bekeek. Blijkt een ordinaire niet-oplaadbare CR1220.

Staat volgens mij ook niets over in de manual, dus er zal ongetwijfeld niets catastrofaals gebeuren... O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hobbit13
TYZ schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:39:
[...]. Blijkt een ordinaire niet-oplaadbare CR1220.
Een CR1220 bevat iets van 35mAh bij 3 Volt. Een Low Power RTC (real time clock) chipje verbruikt zo'n 0.2 µA, zo'n klokje kan dus 35 mAh / 0.2 µA = 175000 uur draaien, das bijna 20 jaar. Bij een net ontwerp, waarin de microprocessor e.d. echt niet dit batterijtje leeg kan trekken, gaat ie dus "eeuwig" mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TYZ

TYZ

@Hobbit13 Ik denk dat we ons inderdaad eerder zorgen moeten maken over de software-support en de technische levensduur van de overige hardware. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
Ik heb die nieuwe Ikea Dirigera HUB binnen. Wat een gedoe, alles handmatig overzetten. Kon echt geen migratie vinden met de Tradfri HUB. Maar oke, nieuwe app werkte met de nieuwe app veel fijner dus alles is gelukt.

Op 1 apparaat na; een niet-ikea lamp. Namelijk een Gledopto controller die een led strip aanstuurt.

Heeft iemand enig idee hoe je die in de nieuwe app toegevoegd krijgt? In de oude situatie deed je dit via een afstandsbediening en middels de reset knop in te drukken en de afstandsbediening dichtbij te houden ging de Gledopto in pairing mode en was deze zichtbaar voor de app. Met de nieuwe app lukt me dat niet, in ieder geval niet op die manier. Ook geprobeerd de gledopto 5 keer snel op/af van stroom te doen. Dan knippert hij zijn gekoppelde lichten, echter niet vindbaar voor de Ikea app helaas.

Online ook nog niets over te vinden.

[ Voor 40% gewijzigd door Joppiesaus2 op 29-10-2022 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
tafmaf schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:31:
[...]

Nee gelijk met de ikea hub.
Zie boven

Hey, kan je eens uitleggen hoe je een apparaat rechtstreeks met je Hub connect? Ik heb een product wat via de APP niet lukt (zie bovenstaande post). Wellicht dat dit wat is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Er zit op de hub ook een connect knop.
Dus de Lidl stopcontact in de buurt van de hub in parring modus zetten en dan op de connect knop drukken van de hub.
Het kan zijn dat je hem pas ziet na opnieuw opstarten.
En net wat ik zeg ze zijn niet te gebruiken met de ikea app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@tafmaf @Joppiesaus2

De vorige hun had ook al een connect knop, alleen zat die aan de binnenkant (naast de ledjes).
Eigenlijk nooit gebruikt maar mogelijk werkt deze methode dan ook op de oude Tradfri?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tafmaf
Dat is de knop die k bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

SPX420 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 00:26:
[...]

Wat jij wilt kan, alleen je moet de AB's koppelen. Eerst de 5 lampen aan 1 AB. 2e AB resetten door een aantal keer de koppelknop in te drukken. Daarna van beide AB's de koppelknop inhouden en klaar is Kees. Ik heb op deze manier 3 AB'd gekoppeld.
Ik heb daar een schakelaar en een sensor, beide gekoppeld maar als je met de sensor aan gaat kan je wel uitschakelen met de schakelaar maar niet andersom?

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Pagina: 1 ... 105 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)