• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik heb ze eens goedkoop gekocht en ze zijn ook niet meer te vinden op de website, helaas. Weggegooid is het niet om ze voor wat anders te gebruiken maar ze passen juist mooi in het METOD kastje :)
De nieuwe zijn ook moeilijk te krijgen, heb ze al een tijd niet in voorraad gezien.

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik was vandaag bij de IKEA, en hoorde een medewerker zeggen dat en in oktober of november een nieuwe serie komt. Even afwachten wat precies.

Be Stronger Than Your Excuses

• Vullisbak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-03 10:18
Ik lees in dit draadje berichten uit 2017 en april 2021 over fluitende/hoogfrequent-piepende Tradfri lampen. Ik heb 6 Tradfri GU10 lampen en 2 wit/warmwit bolletjes, waarvan 5 GU10s en 1 peertje zeer duidelijk fluiten, ook als ze uitgeschakeld zijn.

Het houdt mij en mijn kinderen uit de slaap en heb ze daarom snel vervangen door 'domme' lampen.
Is het toeval dat ik net een aantal lampen uit een slechte batch heb gekocht? Of is dit toch een veelvoorkomend probleem?

Het valt mij tegen door anno 2022 dit soort fluitende condensatoren nog steeds door de QC komen. Bij goedkope Chinesium producten kun je het verwachten, maar van de toch niet heel goedkope IKEA Tradfri lijn had ik betere kwaliteit verwacht.

Ter vergelijking: ik heb al jaren goedkope Mi-light GU10 lampen in gebruik waarbij ik totaal geen fluit kan ontdekken.

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:41
@Vullisbak
Als je niet te ver van IKEA woont zou ik er gewoon mee terug gaan. De klantenservice is meestal zeer coulant en ik denk dat je ze gewoon mag omruilen voor andere producten. Bij de uitgang hangt volgens mij een lampen tester. Wellicht kun je hier even checken of je nieuwe lampen ook piepen. Anders kun je ze direct nog een keer ruilen.

http://www.robertwebbe.nl

• Sdancka
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-03 09:35
spectator schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 12:40:
Hoi, weet iemand toevallig hoe ik de oude ikea utrusta keuken lampen kan aansturen. Initieel hoort hier een omlopp (ronde) AB bij, maar ben deze verloren en is nergens meer te koop.
Meen dat de zigbee driver van ikea kan worden aangesloten en dan heb je aan/uit (geen dimm) van de lampen, maar de 220 contacten die je tussen de led lampen kan aansluiten zullen het dan ook niet meer doen.

Dit is de remote die ik kwijt ben:

https://www.google.com/ur...5wp-K0vYCFQAAAAAdAAAAABAI

Heb deze lampen met 220 sockets er tussen:

https://www.google.com/se...3QM&imgdii=WXEAfolgeEKpLM
Heb je dit probleem nog opgelost? Zelfde probleem hier, remote kapot en Ikea heeft deze niet meer te koop.

• robertwebbe
@Sdancka

Met een beetje knutselen kun je volgens mij de huidige led-driver omwisselen voor de driver die in de Trafdri led-driver zit. Als je hem open schroeft zal hier ongetwijfeld een primair circuit op 230 Volt inzitten welke de wandcontactdozen voedt en naar een trafo gaat om er zwakstroom van te maken. En hierachter zal dan een driver zitten die het draadloze deel doet en de aansturing van de leds. Met een beetje gelukt is de trafo output hetzelfde en hoef je alleen de driver maar te vervangen.

Edit: En uiteraard is er al iemand geweest die dit heeft gedaan en er een YouTube video van gemaakt:

Hij vond het zo leuk om te doen, hij heeft ook een 1 uur duurde video gemaakt:
YouTube: Upgrading IKEA UTRUSTA LED to TRÅDFRI/Zigbee [long version]

Hij heeft wel humor: driver printje eruit slopen, dan bij 1:26 'if you're a real asshole, you can return this' (Tradfri driver zonder driver printje). _O-

[Voor 40% gewijzigd door robertwebbe op 11-08-2022 17:17]

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-03 09:02
Sinds kort heb ik nieuwe kasten en besloten hier simpele trafdi leds in te stoppen ipv hue(heb geen simpele spots kunnen vinden). Nu heb ik de trafdi gekoppeld met de hue bridge en schijnt het niet te werken met homeKit. werkt wel met google home.
Nou lees ik dat het een gevalletje beperking is vanuit apple en dat het wel zou moeten werken met een trafdi hub maar 2 verschillende hubs in 1 netwerk zie ik niet zo zitten. Zou de aankomende matter ondersteuning dit kunnen fixen, also iemand nog tips voor mij om het wel werkend te krijgen zonder extra hub?

• Wesleyyy
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-02 15:28
Ik had een vrij grote collectie Tradfri lampen in combinatie met de Trafdri hub, maar ben vorige maand volledig overgestapt naar Hue. Mijn E14 Tradfri lampen heb ik behouden, maar de E27 en GU10 zijn allemaal vervangen alsmede de verschillende afstandsbedieningen. En uit ervaring durf ik nu wel te stellen dat het Hue ecosysteem zo veel fijner in elkaar steekt, dat ik het iedereen zou afraden om de Tradfri hub of bedieningselementen te gebruiken.

De Tradfri hub heeft bij mij veel problemen gehad met het aansturen van lampen en het reageren op bedieningen. Via de app ging het allemaal wel lekker, maar wanneer de afstandsbedieningen werden gebruikt waren er verschillende momenten dat het tot wel 30 seconden duurde tot de lampen hierop reageerde. Het leek wel alsof het systeem continue last had van lag; na een poos niet reageren werden alle instructies dan plotseling achter elkaar uitgevoerd.

Dit vond ik absoluut niet acceptabel in een klein apartement van 40 vierkante meter waarbij de Hub binnen 6 meter van iedere lamp/afstandsbediening hing.

Gelukkig zijn alle Tradfri lampen te koppelen aan de Hue bridge, waardoor je voor een paar tientjes meer een fijn systeem kunt gebruiken in combinatie met de goedkopere Tradfri lampen. Zeker de E14 lampen van Tradfri gebruik ik nog steeds met liefde, omdat de alternatieve lampen van Hue niet in verhouding staan.

Dus sta je in de Ikea en twijfel je over de investering, of ben je Tradfri en Hue aan het vergelijken: maak de keuze voor de lampen (Tradfri/Hue) absoluut op basis van je beschikbare budget. Maar maak niet de miskoop om een Tradfri hub en bedieningselementen aan te schaffen om er op een later moment achter te komen dat je voor een relatief goedkope meerprijs een systeem in huis had kunnen halen wat zo veel fijner werkt.

(En denk je nou, doe ik lekker toch, prima, maar je lampen opnieuw in moeten stellen iedere keer als de batterij van een afstandsbediening leeg raakt trekt je vanzelf wel over de streep om toch maar over te stappen)

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-03 09:02
Duidelijke ervaring. Zodoende heb ik zelf ook destijds gekozen voor hue omdat het werkt. Ik lees inderdaad veel wisselvallig verhalen over de hub en bereik etc. Nou is het zo dat ik voor trafdi (mittled icm 30w driver) ben gegaan omdat hue zover ik heb kunnen vinden, geen simpele spots aanbied die je eenvoudig kan monteren in een kast vak. Kan nu idd via de hue app wel de lampen bedienen maar helaas niet via homekit en dus via snelle instellingen(control center) op de iphone :)

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:00

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Nou ja. Ik heb de IKEA hub en helemaal geen problemen. Wel eens na een update dat lampen even 'onbereikbaar' zijn maar dat is met een paar minuten ook weer verholpen. En voor Homekit heb je ook weer een Hub van Apple nodig. Overigens, ik gebruik Homekit eigenlijk helemaal niet meer. Nu via een iPad als hub maar dat werkt met iOS 16 ook niet meer.

Me.

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
Ik gebruik al meer 5 jaar tevreden gebruiker.

Had wel problemen met de Tradfri afstandsbediening maar gebruik nu de Styrbar.
Deze werkt zoals het moet.

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:58
Ik ben al 3 jaar bezig met tradfry en breidt nog steeds een beetje verder uit.
( Alhoewel ik vrijwel alles klaar heb) maar ik heb er geen problemen mee, het werkt allemaal goed en geen storingen of zo.
Wel moet ik zeggen dat ik er geen andere merken bij aan of naast gebruik.
Het is hier in en om het huis alleen maar tradfry en/ of google. Hier de perfecte tweeling.😂😂👍👍

• de_lange
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-03 13:55
Duidelijke mening die ik helemaal bijtreed. Ik ben begonnen met Tradfri en dat werke allemaal vlekkeloos. Na meerdere uitbreidingen kreeg ik eveneens te maken met vertragingen indien ik spraakcommando's gebruikte via de Google Nest hub. Nu ongeveer een jaar overgeschakeld naar Hue en sindsdien geen problemen meer gehad: geen vertragingen, geen onbereikbare lampen, geen verrassingen,...

• robertwebbe
Als je meerdere merken door elkaar heen wilt gebruiken, dan denk ik dat je het best Home Assistant kunt gebruiken. In plaats van meerdere bridges aan te sluiten gebruik je één ZigBee stick. Je kunt dan min of meer alles wat via ZigBee communiceert aansluiten en je kunt functies ook makkelijk combineren. Ik kan een sensor van het ene merk uitlezen en hier acties op nemen op een ander merk. Je kunt het zo ingewikkeld maken als je wilt met if-this-then-that-or-else. Het is wel van een technisch hoger niveau maar ook hier kun je het jezelf moeilijk of makkelijk maken. Er zijn heel veel how-to video's op YouTube te vinden, er is een zeer hulpvaardige community en iedere maand wordt Home Assistant weer een klein beetje beter en simpler. En Tradfri werkt prima. Het is lekker goedkoop en voor de meeste toepassingen bij mij thuis voldoende. Ik gebruik bijvoorbeeld wel hue lampen in de woonkamer omdat deze veel verder gedimd kunnen worden dan Tradfri en ook de kleuren zijn mooier.

[Voor 14% gewijzigd door robertwebbe op 12-08-2022 12:00]

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Home Assistant met een Zigbee stickje is zeker aan te raden. Sinds ik daarop over ben, werkt alles ook stabieler en betrouwbaarder dan met de verschillende hubs/netwerken. Maar - 1 groot nadeel: de knoppen werken niet meer native met de andere hardware. Je moet dus voor alles manueel automations voorzien + als Home Assistant down is, werken je knoppen niet meer.

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:03

Mimiix

Professioneel Prutser

Slonzo schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:10:
Home Assistant met een Zigbee stickje is zeker aan te raden. Sinds ik daarop over ben, werkt alles ook stabieler en betrouwbaarder dan met de verschillende hubs/netwerken. Maar - 1 groot nadeel: de knoppen werken niet meer native met de andere hardware. Je moet dus voor alles manueel automations voorzien + als Home Assistant down is, werken je knoppen niet meer.
Hoezo niet?

Ik heb in deconz de apparaten die dat moeten doen in de switch group gezet en het functioneert zoals bedoeld. Zonder extra automations.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Mimiix schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:17:
Hoezo niet?

Ik heb in deconz de apparaten die dat moeten doen in de switch group gezet en het functioneert zoals bedoeld. Zonder extra automations.
Voor zover ik weet is group binding uit de firmware van de Tradfri remotes gehaald, dus je zit waarschijnlijk nog op een oude versie?

[Voor 7% gewijzigd door Slonzo op 12-08-2022 14:59]

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:03

Mimiix

Professioneel Prutser

Slonzo schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:57:
[...]

Voor zover ik weet is group binding uit de firmware van de Tradfri remotes gehaald, dus je zit waarschijnlijk nog op een oude versie?
Jep. Daarom update ik nooit firmware als het goed werkt.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:32
Iemand een idee of er een verschil bestaat tussen de 10W en 30W Tradfri drivers op het gebied van minimale dimniveau? Ik kan de technische specs daarvan niet terugvinden.

Ik wil graag 4 Mittled spots (2,2W/st) aansluiten, maar omdat de 10W-driver slechts 3 aansluitingen heeft "moet" ik automatisch de grotere hebben. Alleen, als die minder ver terug kan dimmen ga ik liever op zoek naar een verloopstekkertje of handmatige aan-elkaar-knoop-oplossing om ze toch alle vier op de 10W driver aan te sluiten.

• Weggooi24
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-03 13:29
Dus ik kan ook bijv een Conbee 2 stick halen en dan die automatische gordijnen aan home assistant hangen? Ik ben net begonnen, maar omdat ik die hub niet kon krijgen wist ik niet zo goed of ik het dan nog wel helemaal kan automatiseren?

• robertwebbe
@Weggooi24 Volgens mij is op dit moment de pricewatch: Sonoff ZigBee 3.0 Dongle Plus de beste ZigBee dongel die je kunt kopen.

Er zijn verschillende ZigBee stacks voor Home Assistent te krijgen, de ZigBee2MQTT is de meest uitgebreide en ondersteund zelfs firmware updates bij IKEA apparatuur.

Handige instructies:

[Voor 37% gewijzigd door robertwebbe op 15-08-2022 21:10]

Acties:
  • +6Henk 'm!
  • Pinned

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:09

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

FWIW, mocht je op zoek zijn naar een E27 RGB LED lamp, artikel nummer 704.391.58, mijd dan productiecode 2118. Deze serie heeft ontzettend last van een irritante coil-whine als de lamp is uitgeschakeld. Zodra de lamp op ~ 5% wordt gezet is het geluid weg.

Inmiddels mijn lamp omgeruild voor een zelfde lamp met productiecode 2132 en deze heeft geen last van deze coil-whine.

Productiecode staat op het doosje maar ook op de lamp zelf.

www.google.nl

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:53
MisteRMeesteR schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:23:
FWIW, mocht je op zoek zijn naar een E27 RGB LED lamp, artikel nummer 704.391.58, mijd dan productiecode 2118. Deze serie heeft ontzettend last van een irritante coil-whine als de lamp is uitgeschakeld. Zodra de lamp op ~ 5% wordt gezet is het geluid weg.

Inmiddels mijn lamp omgeruild voor een zelfde lamp met productiecode 2132 en deze heeft geen last van deze coil-whine.

Productiecode staat op het doosje maar ook op de lamp zelf.
Misschien goed dat de TS dit op de frontpage zet? Coilwhine is echt verrot en voor mij een reden om geen product aan te schaffen.

• robertwebbe
@Tux3.14 De frontpage is heeeel lang al niet bijgewerkt. Ik heb in het begin nog eens een toevoeging gedaan over de producten die toentertijd beschikbaar waren maar dat is inmiddels ook al weer 5 jaar geleden.

Als je er zin in hebt wil de TS @Slonzo je vast wel toevoegen als mede auteur.

• Tux3.14
robertwebbe schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:52:
@Tux3.14 De frontpage is heeeel lang al niet bijgewerkt. Ik heb in het begin nog eens een toevoeging gedaan over de producten die toentertijd beschikbaar waren maar dat is inmiddels ook al weer 5 jaar geleden.

Als je er zin in hebt wil de TS @Slonzo je vast wel toevoegen als mede auteur.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt up-to-date ben over Ikea producten, dus ik ben niet de geschikte persoon om 'm up-to-date te houden eerlijk gezegd :) Af en toe lees ik hier mee omdat ik zelf ook Tradfri producten in huis heb.
Ben tevens met een mod 'in gesprek' het ook al te doen voor 2 andere topics. Zoveel vrije tijd heb ik ook weer niet :+

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
@Tux3.14 (y) Ik heb de post toegevoegd aan de OP.

Die is verder inderdaad al een hele tijd nie aangepast. Zelf vind ik het nog weinig zinvol om in de OP de hele catalogus van Tradfri producten te gaan dupliceren met bijkomend onderhoud. Ik heb die sectie weggehaald. Als er nog zaken zijn die outdated zijn/nuttige toevoegingen vormen, laat gerust weten. Er zijn ook nog een aantal pinned posts die goede info bevatten.

Of als iemand geroepen zich geroepen voelt om de OP verder mee up-to-date te houden, mag die inderdaad ook zeker een seintje geven ;) Ik volg het zelf allemaal niet zo nauw meer op.

[Voor 4% gewijzigd door Slonzo op 18-08-2022 21:16]

• koendel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:38
GerCor schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 07:53:
Nou ja. Ik heb de IKEA hub en helemaal geen problemen. Wel eens na een update dat lampen even 'onbereikbaar' zijn maar dat is met een paar minuten ook weer verholpen. En voor Homekit heb je ook weer een Hub van Apple nodig. Overigens, ik gebruik Homekit eigenlijk helemaal niet meer. Nu via een iPad als hub maar dat werkt met iOS 16 ook niet meer.
Volgens mij blijft de iPad als hub gewoon werken in iOS 16.
https://9to5mac.com/2022/...tures-dont-matter-to-you/

• Weggooi24
Ik probeer nu de rolgordijnen werkend te krijgen met Sonoff Dongle Plus. Hij vindt hem wel, maar knoppen lijken niet goed te werken. Heb hem nu één keer naar beneden kunnen laten gaan maar is nu niet meer responsive... iemand enige ervaring?

• robertwebbe
Welke Zigbee stack gebruik je? ZigBee2MQTT?

• Weggooi24
robertwebbe schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:50:
Welke Zigbee stack gebruik je? ZigBee2MQTT?
Sorry, ik heb gegoogled wat een Zigbee stack is en kom er niet helemaal uit.

Ik gebruik Home Assistant op een Rasberry Pi met een Zigbee Sonoff Dongle Plus. Heb nu de Zigbee Home Automation integratie geinstalleerd.

• robertwebbe
@Weggooi24 Zigbee Home Automation (ZHA) is wat ik bedoelde. Deze heb ik vroeger ook gebruikt toen ik alleen nog wat lampen bediende. Maar toen het aantal Zigbee apparaten toe begon te nemen en alles trager begin te worden, heb ik een Pi 4 met SSD gekocht, een nieuwe Zigbee stick en ben toen direct met ZigBee2MQTT gestart. Daarin worden veel meer apparaten ondersteund en veel apparaten kun je ook updaten. Helaas heb ik geen ervaring met ZHA en gordijnen. Maar het lijkt mij dat als je ze omlaag kon krijgen, dat je ze dan ook weer omhoog moet kunnen doen. Het is een beetje voor de hand liggende vraag maar heb je al een restart gedaan? En de dongel een keer verwijderd en er opnieuw ingestoken?

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:00
Zijn er, naast kleurpallet, nog noemenswaardige verschillend tussen de drie varianten gu10 lampen?
- 400 lumen wit
- 345 lumen wit spectrum
- 345 lumen kleur

• robertn
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-12-2022
goedbedoeld, maar inderdaad niet de bedoeling

[Voor 74% gewijzigd door teacher op 25-08-2022 11:05]

• aking
  • Registratie: Oktober 2002
Ik heb hier in de lamp op mijn bureau een GU10 led (1737r5) zitten die na een tijd (10-60 minuten) begint te knipperen. De lamp is "dom" (dus niet gekoppeld aan iets) en is denk ik ongeveer een jaar oud.

Is dit al einde verhaal, of is er iets anders aan de hand?

• robertwebbe
@aking Knipperen met een hoge frequentie, dus echt flikkeren? Of meer langzaam pulserend? Want in dat laatste geval is er blijkbaar toch iets in de buurt wat verbinding probeert te maken. Ik had het zelf laatst met mijn buren. Ik had allow to join per ongeluk aan laten staan en blijkbaar hadden zij 3 nieuwe hue armaturen gekocht. En mijn Zigbee installatie begon daar dus mee te koppelen.

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik kocht enige tijd terug de Tradfri led 1055lm "LED2003G10" om er gisteren eindelijk tijd voor te vinden even mee te testen (inclusief HA installeren en z2m). Nu vroeg ik me af hoe je deze lampen kan koppelen? Moet je dan met je zigbeestick vlakbij zitten, zoals aangeraden wordt bij kleine zigbeesensoren of hoe werkt dit? Ik las dat 6x snel aan/uitzetten de lamp in koppelmodus kan zetten, maar ik raak niet aan 6x (na zo'n 3-4 keer blijft hij uit of blijft hij aan) met de afstandsbediening. z2m staat in free to join mode.

• DynaSpan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-03 10:58
moozzuzz schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:49:
Ik kocht enige tijd terug de Tradfri led 1055lm "LED2003G10" om er gisteren eindelijk tijd voor te vinden even mee te testen (inclusief HA installeren en z2m). Nu vroeg ik me af hoe je deze lampen kan koppelen? Moet je dan met je zigbeestick vlakbij zitten, zoals aangeraden wordt bij kleine zigbeesensoren of hoe werkt dit? Ik las dat 6x snel aan/uitzetten de lamp in koppelmodus kan zetten, maar ik raak niet aan 6x (na zo'n 3-4 keer blijft hij uit of blijft hij aan) met de afstandsbediening. z2m staat in free to join mode.
Je moet fysiek de stroom aan en uit zetten van de lamp, na 6x zou hij in koppelmodus moeten gaan.

• aking
  • Registratie: Oktober 2002
@robertwebbe echt knipperen, alsin stroboscoopachtig. Niet de knipper als je een lamp verbindt met iets.

• robertwebbe
@aking Lijkt mij dan dat die defect is.

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:51
moozzuzz schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:49:
6x de lamp van stroom af halen en weer terug op stroom zetten. Met afstandsbediening gaat het niet werken inderdaad. Zorg eerst dat je de knop 'Aanmelden toestaan (Alles)' hebt ingedrukt. Er gaat dan een timertje lopen die laat zien hoe lang je Zigbee-netwerk nog apparaten toestaat. Binnen die tijd moet je de lamp dus 6x uit en aan zetten. Als je een kleine flikkering ziet, dan weet je dat het gelukt is.

Daarna zullen ze vrijwel direct in Z2M verschijnen. Ik hou mijn lampen verder niet dichtbij de ZIgbee stick. Ze zijn gewoon op hun plek waar ze moeten hangen en dat werkt goed. Maar als jij een villa hebt met 25 slaapkamers en je doet het in de verste kamer is dat natuurlijk niet handig :+

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-03 15:26
Er is weer wat meer bekend over de nieuwe gateway:
https://www.iculture.nl/nieuws/ikea-tradfri-hub-nieuw-2022/

Gezien de prijs wacht ik de eerste ervaringen even af.

[Voor 20% gewijzigd door jwhoogervorst op 29-08-2022 18:28]

Voor elke oplossing is er een probleem!

• Tux3.14
jwhoogervorst schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:26:
Er is weer wat meer bekend over de nieuwe gateway:
https://www.iculture.nl/nieuws/ikea-tradfri-hub-nieuw-2022/

Gezien de prijs wacht ik de eerste ervaringen even af.
Ik hoop ook dat snel andere producten gaan volgen, zoals brandmelders.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53
Weet iemand hoe het koppelen van een Ikea tussenstekker (E1603) met de Hue bridge momenteel gaat?
Ik zie dat je hier eerder wat speciale dingen voor moest doen. Is dat nog steeds zo? Of wordt deze nu gewoon vanuit de standaard Hue app gevonden?

• xFeverr
Flappie schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:46:
Weet iemand hoe het koppelen van een Ikea tussenstekker (E1603) met de Hue bridge momenteel gaat?
Ik zie dat je hier eerder wat speciale dingen voor moest doen. Is dat nog steeds zo? Of wordt deze nu gewoon vanuit de standaard Hue app gevonden?
Ik heb het via Touchlink moeten doen. Ik weet niet of ze dat nu hebben verbeterd met een firmware update.

Voor touchlink heb je een andere app nodig. (Of je moet de HTTP API van de bridge zelf even aanroepen als je dat wil en kan)

Ik heb Hue Essentials gebruikt. Even vervelend dat je dichtbij moet zijn om te koppelen, maar daarna werkt het.

• jwhoogervorst
Vreemd...
Direct de release, ipv eerst een test:

Release Version: 1.22.0
6th Sep 2022
New features and changes in Accessories:
STARKVIND Air Purifier (v1.1.001)
◆ Upgrade to stack v6.10.2.

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:26
Toppe schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:13:
Ikea gaat z’n app een andere naam geven, ik verwacht vanwege Matter wat volgende maand komt.
[Afbeelding]
Hopen dat de nieuwe app dadelijk ook van ‘buitenaf’ te benaderen is. En dat er een optie komt om de instellingen van de oude naar de nieuwe hub over te zetten.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Serena schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:00:
[...]

Hopen dat de nieuwe app dadelijk ook van ‘buitenaf’ te benaderen is. En dat er een optie komt om de instellingen van de oude naar de nieuwe hub over te zetten.
Gebruik Ikea zelf niet meer maar zou wel handig zijn voor de huidige gebruikers ;)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:58
[quote]Serena schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:00:
[...]

[/quote

Dat hoop ik toch wel, ik heb alleen maar IKEA.

• Tux3.14
Ik ben er eigenlijk wel blij mee dat ie is afgesloten voor de buitenwereld. Zo'n ding moet lokaal zijn werk doen en lokaal blijven imo. Als het moet (wat niet nodig is) zet ik een VPN op naar huis en kan ik d'r alsnog bij.

• GerCor

GerCor

De app is nu dan niet van buitenaf te benaderen, de hub in ieder geval wel. Gebruik ik Google Home en Woning van Apple voor.

Me.

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:57

DaveFlash

Here's to the crazy ones

de nieuwe hub gaat blijkbaar DIRIGERA heten en 70 euro kosten, afgaande op prijs bij IKEA Noorwegen.

• Tux3.14
DaveFlash schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:08:
de nieuwe hub gaat blijkbaar DIRIGERA heten en 70 euro kosten, afgaande op prijs bij IKEA Noorwegen.
Het goede nieuws is dat ie gewoon een Ethernet poort heeft :)

• jwhoogervorst
@DaveFlash kennelijk heb je mijn melding op 29 augustus (2 weken geleden) gemist?

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:57

DaveFlash

Here's to the crazy ones

jwhoogervorst schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:45:
@DaveFlash kennelijk heb je mijn melding op 29 augustus (2 weken geleden) gemist?
ja, ik was op vakantie, mag het een keertje? :9~

• jwhoogervorst
DaveFlash schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:47:
[...]

ja, ik was op vakantie, mag het een keertje? :9~
Nou vooruit. Voor deze keer dan! 😉

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:32
Tux3.14 schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:26:
Ik ben er eigenlijk wel blij mee dat ie is afgesloten voor de buitenwereld. Zo'n ding moet lokaal zijn werk doen en lokaal blijven imo. Als het moet (wat niet nodig is) zet ik een VPN op naar huis en kan ik d'r alsnog bij.
Het grappige is dat je hub met een VPN wel weer te benaderen is, maar alleen als je op een WiFi netwerk zit. Blijkbaar is het programmeurs team een beetje lui door te bepalen dat als je niet op WiFi zit, je automatisch niet op het juiste netwerk zit.
Als je ergens op een WiFi zit en een bon naar huis doet, kan je er wel bij. Als je op 4g zit, en dezelfde von naar huis doet, kan je niet bij de hub.
Erg slordig als je het mij vraagt.

• Serena
Toppe schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:06:
[...]

Gebruik Ikea zelf niet meer maar zou wel handig zijn voor de huidige gebruikers ;)
Ik gebruik nog een paar stekkers.
Maar vooral voor de snelkoppelingsknoppen en de volumeknoppen voor Sonos. Die hangen door het hele huis en zijn gewoon HEEL handig…

• Serena
GerCor schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:56:
De app is nu dan niet van buitenaf te benaderen, de hub in ieder geval wel. Gebruik ik Google Home en Woning van Apple voor.
Dat weet iedereen die een beetje smarthome heeft. Maar soms wil je iets in de app zelf aanpassen als je niet thuis bent.
Gewoon heel ouderwets dat dat niet kan…

• Serena
Tux3.14 schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:48:
[...]

Het goede nieuws is dat ie gewoon een Ethernet poort heeft :)
Dat heeft de oude hub ook. Hoe sluit je hem anders op je modem/router aan?

• Tux3.14
Serena schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:36:
[...]

Dat heeft de oude hub ook. Hoe sluit je hem anders op je modem/router aan?
Ja, ik heb zelf de oude hub :P Maar hoe anders? In de meeste gevallen zijn die dingen Wi-Fi only, weliswaar van andere merken. Daarom verbaast het mij dat die van de Ikea ook ethernet heeft (en gelukkig maar!). Dit soort devices staan op een vaste plek, en devices die op een vaste plek staan horen gewoon met ethernet verbonden te worden ipv Wi-Fi. Anders komen ze er bij mij niet in :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tux3.14 schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:57:
[...]

Ja, ik heb zelf de oude hub :P Maar hoe anders? In de meeste gevallen zijn die dingen Wi-Fi only, weliswaar van andere merken. Daarom verbaast het mij dat die van de Ikea ook ethernet heeft (en gelukkig maar!). Dit soort devices staan op een vaste plek, en devices die op een vaste plek staan horen gewoon met ethernet verbonden te worden ipv Wi-Fi. Anders komen ze er bij mij niet in :)
Mijn Lidl-hub van 20 euro heeft ook gewoon ethernet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Tux3.14
Marzman schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:06:
[...]

Mijn Lidl-hub van 20 euro heeft ook gewoon ethernet.
Dat kan, maar ze zijn in de minderheid.

• GerCor

GerCor

@Serena De IKEA-app is sowieso beperkt in de mogelijkheden die derden wel bieden.

Daarnaast, jij hebt blijkbaar nogal wat hardware van Ikea (nodig) om de Sonos te bedienen m.b.t. volume. Nou heb ik ook Sonos maar ik heb de behoefte totaal niet om daar aparte knoppen voor aan te schaffen als je het op de Sonos speaker zelf kunt bedienen en uiteraard via de Sonos app.

Ik heb zelf het idee dat IKEA onderzoek heeft gedaan naar waar behoefte aan is. Kosten baten.

Even een zijstraatje. De AH app heeft net een update gehad voor handscanners. Blijkbaar heeft dat een bug opgeleverd zodat mensen, zoals ik, niet hun telefoon kunnen gebruiken om artikelen te scannen.

Dus om problemen te voorkomen bied je gewoon niet de mogelijkheid aan om van buitenaf de IKEA-app te bedienen.

Denk ik.

Me.

• Serena
Tux3.14 schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:57:
[...]

Hoe kom je daar nou bij? Meeste hubs hebben ethernet hoor… Ikea, Hue, Smartwares, Lidl…

• HKees
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02 11:19
Hallo allemaal,

Ik heb bij Ikea LED keukenverlichting i.c.m. een Tradfri Trafo gekocht (https://www.ikea.com/nl/n...besturing-grijs-60342656/), deze wil ik eigenlijk met een wisselschakeling schakelen met 2 schakelaars/dimmers (https://www.ikea.com/nl/n...loze-dimmer-wit-70408595/).

Ik krijg de 2 afstandsbedieningen niet met elkaar gekoppeld, wel 1 van de 2 met de trafo. Ikea helpdesk zegt dat dit niet kan. Op Youtube zie ik andere dingen. Afstandsbedieningen zijn gereset, zonder resultaat. Is er hier iemand die dit reeds gedaan heeft?

Edit: zojuist een filmpje van Ikea zelf gevonden, maar kan het niet reproduceren. YouTube: Meerdere afstandsbedieningen instellen voor dezelfde uitvoerapparaten

Gr. Kees

Edit: gelukt. Nieuwe batterijen gestoken en ze deden het direct..

[Voor 19% gewijzigd door HKees op 20-09-2022 15:28]

• HKees
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02 11:19
Is er trouwens al iemand die de Tradfri (of een vergelijkbaar product) werkend heeft gekregen met een Somfy Tahoma Switch, i.c.m. een losse schakelaar? Ook hier kreeg ik de Tradfri trafo wel gekoppeld, maar dan was ik de remote (toen nog 1 stuk) 'kwijt'...

Ik zou eigenlijk de verlichting willen schakelen met een wisselschakeling (wat reeds gelukt is), maar eveneens nog met de app indien mogelijk.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:27

Illusion

(the art of)

Even een waarschuwing:
Zonet in zigbee2mqtt een 1624g9 lamp geflashed naar firmware 2.3.093 (van 21 sept) en nu blijft hij knipperen.
Hopelijk wordt dat snel gefixed.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• AvdWerfhorst
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-03 14:44
Illusion schreef op donderdag 22 september 2022 @ 22:15:
Even een waarschuwing:
Zonet in zigbee2mqtt een 1624g9 lamp geflashed naar firmware 2.3.093 (van 21 sept) en nu blijft hij knipperen.
Hopelijk wordt dat snel gefixed.
Bij mij hetzelfde via ZHA gedaan (meerdere lampen) daar werkt alles wel naar behoren.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:27

Illusion

(the art of)

AvdWerfhorst schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:42:
[...]

Bij mij hetzelfde via ZHA gedaan (meerdere lampen) daar werkt alles wel naar behoren.
Ook een 1624g9? Of andere typenummers?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• AvdWerfhorst
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-03 14:44
Illusion schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:08:
[...]

Ook een 1624g9? Of andere typenummers?
Ik zou eigenlijk niet zo het typenummer zeker weten. Ik weet wel dat Home Assistant aangeeft dat het model 'TRADFRI bulb E27 CWS opal 600lm by IKEA of Sweden' is. En volgens mij is dat ook hoe de 1624g9 wordt genoemd.

• Weggooi24
Is er al een ETA voor de nieuwe hub?

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:41
Al even zitten zoeken maar kon het niet vinden, daarom de vraag: ervaren jullie ook dat het besturen van de tradfri lampen via de ikea hub via Apple Homekit qua kleur niet goed gaat? Ik heb een daglicht en avond profiel, maar bij het switchen blijven sommige lampen op daglicht staan. Via de ikea app gaat het wel zonder problemen. Ik zou het graag fixen.

• musicpixel
Ik kom in de handleiding van de IKEA Bewegingssensor de volgende tekening tegen. Hoe moet ik dit zien? Kan dit allebei of is het een van de twee? Ik kan niets vinden over een instelling voor het sensorbereik... Iemand die er ervaring mee heeft?

Feel free to Buy me a coffee

• robertwebbe
@musicpixel De sensor doet een vrije veld meting. Aan de hand daarvan wordt het bereik van het signaal ingesteld. Bij een diepere ruimte krijg je een smallere detectie.

• musicpixel
robertwebbe schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:58:
@musicpixel De sensor doet een vrije veld meting. Aan de hand daarvan wordt het bereik van het signaal ingesteld. Bij een diepere ruimte krijg je een smallere detectie.
Weet je toevallig hoe vaak zo'n meting plaatsvindt? Want nu ligt ie nog op mijn bureau, maar straks hangt ie in de tuin... waarbij ik me afvraag hoe ie dan de "ruimte" meet met eventuele bomen/struiken...

Feel free to Buy me a coffee

• robertwebbe
Geen idee, gewoon proberen. Als die niet bevalt kun je hem altijd nog terugbrengen naar IKEA.

• Tux3.14
Mijn ervaring is dat die sensoren gewoon 'goed' werken en in beide situaties goed werken. Ik heb er 1 onder de carport, wat in mijn geval iets van 12 meter is. Als iemand de eerst meter op mijn oprit maakt gaat de verlichting aan.

• Nke
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-10-2022
Goede avond,

Sinds de update naar de nieuwe ikea home smart app ben ik alles van ikea kwijt in mijn google home app (lampen en stopcontacten).
Heeft nog iemand dit probleem?

Ik heb reeds geprobeerd om alles opnieuw in te stellen, maar hiervoor heb ik een pincode nodig om te kunnen verbinden met de ikea app.
Deze pincode kan ik niet genereren omdat de ikea app al een integratie heeft met de google home app. Ik kan deze integratie ook niet stopzetten, daar krijg ik altijd een foutmelding op.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

• robertwebbe
@Nke Als je een Google speaker hebt even “hey Google, synchroniseer apparaten” roepen. Als je die niet hebt, dan dit intypen in de Google Assistant app intoetsen.

• Nke
@robertwebbe Thx, net geprobeerd maar niet gelukt.
Ik heb geen verbinding meer met de ikea app en moet die volledig vanaf 0 instellen in de google home app.
En daar ligt dus het probleem omdat ik geen toegangscode kan genereren in de ikea app..

• GerCor

GerCor

Nke schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:24:
@robertwebbe Thx, net geprobeerd maar niet gelukt.
Ik heb geen verbinding meer met de ikea app en moet die volledig vanaf 0 instellen in de google home app.
En daar ligt dus het probleem omdat ik geen toegangscode kan genereren in de ikea app..
Ik weet niet waar je de Google account allemaal voor gebruikt maar anders maak je toch een nieuw account aan?

Me.

• robertwebbe
@Nke Misschien de IKEA app verwijderen en opnieuw installeren?

• Nke
Ikea app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, geen soelaas..

Ikea app blijft aangeven dat de integratie actief is, dus ik kan mij ook niet inloggen met een ander google home account.
Integratie verbreken lukt nog steeds niet :(

• sebboking
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:12
Weggooi24 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:05:
Is er al een ETA voor de nieuwe hub?
Een medewerker vertelde me vandaag dat de nieuwe hub's al klaar liggen in het distributiecentrum, maar dat het wachten is op de nieuwe app.

• GerCor

GerCor

sebboking schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:25:
[...]

Een medewerker vertelde me vandaag dat de nieuwe hub's al klaar liggen in het distributiecentrum, maar dat het wachten is op de nieuwe app.
Verkoop start in oktober. Blijkbaar is de hub ook op afstand te bedienen met een iPhone.

Me.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:21
Ik heb een bewegingsensor. Wanneer ik deze koppel met de beoogde lampen (spotjes), dan zijn de lampen ineens compleet onvindbaar. (Uitroepteken, laatst gezien.)
Ik heb ze al eens compleet gereset na koppelen met de bewegingsensor, maar elke keer hetzelfde probleem. Het koppelen aan de bewegingsensor resulteert in onvindbare lampen. Heeft iemand enig idee wat ik kan doen?
De sensor werkt verder trouwens dan wel.

[Voor 5% gewijzigd door WouterL op 30-09-2022 12:45]

• GerCor

GerCor

WouterL schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:44:
Ik heb een bewegingsensor. Wanneer ik deze koppel met de beoogde lampen (spotjes), dan zijn de lampen ineens compleet onvindbaar. (Uitroepteken, laatst gezien.)
Ik heb ze al eens compleet gereset na koppelen met de bewegingsensor, maar elke keer hetzelfde probleem. Het koppelen aan de bewegingsensor resulteert in onvindbare lampen. Heeft iemand enig idee wat ik kan doen?
De sensor werkt verder trouwens dan wel.
Even voor de zekerheid hoor maar spotjes en bewegingssensor in dezelfde kamer?
En hoe weet je dat de bewegingssensor wel werkt?
Hoeveel spotjes betreft het? (Maximaal 10)

Normaal gesproken, als de lampen onvindbaar zijn dan staat er geen spanning (stroom) op of de lampen zijn aan het updaten.

Me.

• WouterL
GerCor schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:55:
[...]

Even voor de zekerheid hoor maar spotjes en bewegingssensor in dezelfde kamer?
En hoe weet je dat de bewegingssensor wel werkt?
Hoeveel spotjes betreft het? (Maximaal 10)

Normaal gesproken, als de lampen onvindbaar zijn dan staat er geen spanning (stroom) op of de lampen zijn aan het updaten.
Omdat de lampen aan gaan als je de badkamer inkomt (daar staan ze).
Het zijn vier spotjes.

De sensor functioneert dus zoals hij zou moeten, maar de lampen zijn niet meer handmatig via de tradfri app of HomeKit te bedienen.

• GerCor

GerCor

WouterL schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:58:
[...]

Omdat de lampen aan gaan als je de badkamer inkomt (daar staan ze).
Het zijn vier spotjes.

De sensor functioneert dus zoals hij zou moeten, maar de lampen zijn niet meer handmatig via de tradfri app of HomeKit te bedienen.
Ik vraag maar even verder hoor. Heb je in de badkamer ook nog een wandschakelaar? AAN/UIT of een dimmer?

Me.

• WouterL
GerCor schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:02:
[...]

Ik vraag maar even verder hoor. Heb je in de badkamer ook nog een wandschakelaar? AAN/UIT of een dimmer?
Een normale wandschakelaar, geen dimmer. Voor het koppelen werken de tradfri prima. Pas na koppelen zijn ze onvindbaar.

• GerCor

GerCor

WouterL schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:03:
[...]

Een normale wandschakelaar, geen dimmer. Voor het koppelen werken de tradfri prima. Pas na koppelen zijn ze onvindbaar.
Dat laatste had ik begrepen. Het werkt prima alleen zijn ze onvindbaar.

Ik neem aan dat je de wandschakelaar ook al hebt geprobeerd? Even de lampen via de wandschakelaar uitschakelen en daarna weer inschakelen.

[Voor 3% gewijzigd door GerCor op 30-09-2022 14:11]

Me.

• WouterL
GerCor schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:07:
[...]

Dat laatste had ik begrepen. Het werkt prima alleen zijn ze onvindbaar.

Ik neem aan dat je de wandschakelaar ook al hebt geprobeerd? Even de lampen via de wandschakelaar uitschakelen en daarna weer inschakelen.
Ja klopt, ik heb ze zelfs al helemaal gereset én helemaal opnieuw gekoppeld. De sensor is ook gewoon gekoppeld aan de bridge en wordt gevonden.

[Voor 7% gewijzigd door WouterL op 30-09-2022 14:27]

• GerCor

GerCor

WouterL schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:27:
[...]

Ja klopt, ik heb ze zelfs al helemaal gereset én helemaal opnieuw gekoppeld. De sensor is ook gewoon gekoppeld aan de bridge en wordt gevonden.
Wat ikzelf zou doen is:

1. de lampen verwijderen en via de Ikea-app de lampen opnieuw toevoegen.
2. de sensor en de lampen verwijderen en opnieuw toevoegen.
3. sensor op anderen lampen proberen.
4. hub resetten
5. sensor omruilen in de winkel.

Me.

• WouterL
GerCor schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:36:
[...]

Wat ikzelf zou doen is:

1. de lampen verwijderen en via de Ikea-app de lampen opnieuw toevoegen.
2. de sensor en de lampen verwijderen en opnieuw toevoegen.
3. sensor op anderen lampen proberen.
4. hub resetten
5. sensor omruilen in de winkel.
De sensor is ook al vrij oud. Een 1th gen nog. Misschien is het de sensor.

• ChiMan
WouterL schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:46:
[...]

De sensor is ook al vrij oud. Een 1th gen nog. Misschien is het de sensor.
Toevallig gisteren een sensor aangesloten.
I.p.v. te koppelen met een lamp had ik via de app de sensor / lamp samengevoegd in een groep.

• WouterL
ChiMan schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:54:
[...]

Toevallig gisteren een sensor aangesloten.
I.p.v. te koppelen met een lamp had ik via de app de sensor / lamp samengevoegd in een groep.
En dat werkte? Ik had het namelijk op die manier ook geprobeerd na een reset. Ik had de sensor naar de groep gesleept en.. niks. De sensor deed helemaal niks. :(

• ChiMan
WouterL schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:01:
[...]

En dat werkte? Ik had het namelijk op die manier ook geprobeerd na een reset. Ik had de sensor naar de groep gesleept en.. niks. De sensor deed helemaal niks. :(
Ja, het werkt hier zoals het moet.

Hebben de lampen en sensor de meest recente firmwares?

• txsh
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-02 17:50
iemand een idee waneer de tradfri hubs terug in stock komen dit staat er op hun site :We’re experiencing supply issues, unfortunately, our TRÅDFRI gateway is currently unavailable in-store, but we are working hard to introduce a new gateway as soon as possible.

groetjes

• GerCor

GerCor

txsh schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:15:
iemand een idee waneer de tradfri hubs terug in stock komen dit staat er op hun site :We’re experiencing supply issues, unfortunately, our TRÅDFRI gateway is currently unavailable in-store, but we are working hard to introduce a new gateway as soon as possible.

groetjes
Dan moet je Ikea even bellen. Als zij het niet weten, hoe moeten wij het dan weten?

Me.

Pagina: 1 ... 104 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee