Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 11:27
Hopjesvla79 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:47:
[...]

ik sluit me er bij aan ;) . Hub misschien defect?
Dikke kans ja, toont een beetje gedrag van oude access points zo ;). Maar eens kijken naar vervanging/alternatieven, die Yeelight spullen zien er ook wel interessant uit.

@jwhoogervorst Ik heb de boel hier gewoon door een unmanaged switch lopen, dat zou geen probleem moeten zijn..

[ Voor 14% gewijzigd door chup5528 op 30-03-2022 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:04

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ik kan er wel een heel verhaal bij verzinnen maar ook dat verhaal komt uiteindelijk neer op 'nee'. 😉

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 11:52
chup5528 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:57:
[...]
Dikke kans ja, toont een beetje gedrag van oude access points zo ;). Maar eens kijken naar vervanging/alternatieven, die Yeelight spullen zien er ook wel interessant uit.
Yeelight is wifi. En als je een alternatief wilt zou ik toch eerder een andere Zigbee hub kopen, dan kun je de Ikea lampen meenemen. Maar ik raad je aan eerst eens bij de Ikea klantenservice langs te gaan en te melden dat je hub defect is. Grote kans dat je gewoon een nieuwe krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nieuwe UI Google home.... (Android).

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 07-04-2022 21:29 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
GerCor schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:28:
Nieuwe UI Google home.... (Android).
Ook op iOS.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nou heeft mijn vriendin 4 kachels gekocht. Op 'stroom'. Om van de centrale verwarming af te komen (gasprijs). Komt ze met de vraag of die op zo'n slimme stekkerdoos van Ikea mogen.

Piekbelasting van de stekker is 3840 watt maar kachel moet eigenlijk direct op een wandcontactdoos.

Kachel heeft 3 standen:
1: 750 watt
2: 1250 watt
3: 2000 watt

Is het verstandig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:12

Mimiix

Professioneel Prutser

GerCor schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:41:
Nou heeft mijn vriendin 4 kachels gekocht. Op 'stroom'. Om van de centrale verwarming af te komen (gasprijs). Komt ze met de vraag of die op zo'n slimme stekkerdoos van Ikea mogen.

Piekbelasting van de stekker is 3840 watt maar kachel moet eigenlijk direct op een wandcontactdoos.

Kachel heeft 3 standen:
1: 750 watt
2: 1250 watt
3: 2000 watt

Is het verstandig?
Het zou moeten kunnen. Echter zit je wel met de piekvermogens. Je zou het kunnen testen. Ik heb in het deCONZ draadje wel eens gezien dat men een stekker heeft doorgebrand met de droger, die op papier maar 1600 zou trekken.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
@GerCor Er zit een 16 Ampere relais in en ook alle interne verbindingen zijn hiervoor geschikt, daarom staat er ook op dat ze geschikt voor 3840 Watt. Ik heb er zelf terrasverwarmingen van 3000 Watt mee geschakeld en dat ging prima.

Heb je overigens al berekend of het wel lonend is om 4 kachels op stroom te gebruiken?
4 kachels van 2000 Watt = 8 KiloWatt.
Per uur gebruiken die dus 8 KWh. Check even wat je voor tarieven betaalt in je energiecontract.
En kijk vervolgens even hoeveel gas je verstookt in een uur. En dan wat de kosten daarvan zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door robertwebbe op 08-04-2022 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Qua piekvermogens: dat geldt toch met name voor inductieve belastingen? Een elektrische kachel is voor zover ik weet vrijwel geheel een ohmse belasting. Dus de piekbelasting zal ook wel relatief meevallen t.o.v. bijv. een elektro-motor, die een vrij hoge inductieve belasting heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

robertwebbe schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:38:
@GerCor Er zit een 16 Ampere relais in en ook alle interne verbindingen zijn hiervoor geschikt, daarom staat er ook op dat ze geschikt voor 3840 Watt. Ik heb er zelf terrasverwarmingen van 3000 Watt mee geschakeld en dat ging prima.

Heb je overigens al berekend of het wel lonend is om 4 kachels op stroom te gebruiken?
4 kachels van 2000 Watt = 8 KiloWatt.
Per uur gebruiken die dus 8 KWh. Check even wat je voor tarieven betaalt in je energiecontract.
En kijk vervolgens even hoeveel gas je verstookt in een uur. En dan wat de kosten daarvan zijn.
Mijn vriendin vindt het heel leuk om allemaal uit te rekenen. Niet heel moeilijk met een slimme meter. Daarnaast hebben we 12 zonnepanelen op het dak liggen. Zonde om dan terug te leveren en te betalen voor gas. Tsja, we gaan kijken wat verstandig is.

Wel jammer dat je de plug-in schakelaar niet aan een scène kunt koppelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Houd er ook rekening mee dat je ze niet alle 4 aansluit op stopcontacten die op dezelfde groep zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:40
Even een vraag, misschien is deze al eens langsgekomen dan alvast mijn excuses

Ik heb 3 ikea leptiter lampen gekoppeld aan een ikea bridge.
Nu gebeurd het met enige regelmaat dat 1 van de 3 eerst aangaat, en dan onmiddellijk weer uit.
Alle 3 zijn ze gekoppeld aan een ikea dimmer/remote, het wisselt bij welke van de 3 dit gebeurt. De enige manier om het weer werkend te krijgen is om alle lampen spanningsloos te maken, gelukkig zit er een stekker aan, je zou maar hele groepen moeten uitzetten om dit voor elkaar te krijgen.

Nu de vraag:
Is er een manier om dit op te lossen? ik had namelijk het plan om meer van deze spots aan te schaffen maar die komen dan aan de "vaste" spanning. zonder oplossing gaan deze lampen er niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
akatar schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:22:
Even een vraag, misschien is deze al eens langsgekomen dan alvast mijn excuses

Ik heb 3 ikea leptiter lampen gekoppeld aan een ikea bridge.
Nu gebeurd het met enige regelmaat dat 1 van de 3 eerst aangaat, en dan onmiddellijk weer uit.
Alle 3 zijn ze gekoppeld aan een ikea dimmer/remote, het wisselt bij welke van de 3 dit gebeurt. De enige manier om het weer werkend te krijgen is om alle lampen spanningsloos te maken, gelukkig zit er een stekker aan, je zou maar hele groepen moeten uitzetten om dit voor elkaar te krijgen.

Nu de vraag:
Is er een manier om dit op te lossen? ik had namelijk het plan om meer van deze spots aan te schaffen maar die komen dan aan de "vaste" spanning. zonder oplossing gaan deze lampen er niet komen.
Ik had dat probleem met zowel lampen als stekkers. Was er zo klaar mee dat ik nagenoeg alles de deur uit heb gedaan en heb vervangen voor Hue.
Brand er je vingers niet aan. Koop iets fatsoenlijks…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:54
Serena schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 07:24:
[...]

Ik had dat probleem met zowel lampen als stekkers. Was er zo klaar mee dat ik nagenoeg alles de deur uit heb gedaan en heb vervangen voor Hue.
Nooit last van gehad maar heb de ikea bridge nooit gebruikt, altijd via de Hue bridge en/of Deconz

Bing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:12
bing69 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:56:
[...]

Nooit last van gehad maar heb de ikea bridge nooit gebruikt, altijd via de Hue bridge en/of Deconz
hier juist andersom: alleen via de Ikea bridge en gaat al een paar jaar goed.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:40
Serena schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 07:24:
[...]

Dat gaat het dan ook worden, de lampen kunnen niet vervangen worden ivm grote gaten in het plafond, maar de lampen die ik ga bijplaatsen zal van hue zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:20
Er schijnt een nieuwe gateway aan te komen:
https://www.iculture.nl/nieuws/ikea-tradfri-hub-nieuw-2022/

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_lange
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-10-2023
Ben benieuwd. Zou mooi zijn mocht je zonder al teveel gedoe kunnen upgraden naar een nieuwere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-09 17:58
Ja dat mag ik hopen dat je zonder gedoe hem over kan zetten. Maar we zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Lijkt mij dat je gewoon alles opnieuw moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Of je plaatst hem gewoon als tweede gateway als het nodig is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:32:
Of je plaatst hem gewoon als tweede gateway als het nodig is.
Ik dacht dat het niet mogelijk was om 2 Ikea Tradfri hubs tegelijk te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
Ik hoop dat ze het makkelijker maken, op bijvoorbeeld dezelfde manier dat ze destijds bij de nieuwe Hue bridge schijnen te hebben gedaan, maar ik vrees dat je inderdaad de hele boel opnieuw zal moeten koppelen. Voor 2 van de 5 Fyrtur rolgordijnen kan ik er gewoon bij, de andere 3 hangen te hoog.

En ik héb al 5 Zigbee netwerken (2x Hue 2.0/2.1) in mijn appartement (vanwege een eerdere beperking van het aantal afstandsbedieningen), 1x hue op zolder (vanwege het bereik), 1x Homey en 1x IKEA), dus nóg 1 zal waarschijnlijk wèl gaan storen. Is het niet op elkaar, dan wel op het draadloze netwerk, of andersom...

Dus zal ik ‘m echt moeten vervangen, ALS het tenminste de moeite waard is!

Ik heb sinds de update waar het mogelijk zou moeten zijn om e.e.a. makkelijker te kunnen koppelen geen Fyrtur meer gekoppeld, dus misschien gaat het tegenwoordig makkelijker, maar anders zal iemand erbij moeten klimmen, en na een herseninfarct ben ik geen held meer op een keukentrap...
Dus alleen als het ècht de moeite waard is, koop ik een nieuwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik denk dat er wel een migratie proces in zal zitten van de oude naar de nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik wacht wel even een tijd voordat ik de nieuwe versie koop. Ik verwacht kinderziektes en ik heb nu een stabiel systeem. Bediening via mijn telefoon, IKEA-app en Google home. Mijn vriendin en zoon via iWatch. Dan nog een iPad met Woning/Google home/IKEA-app en 3 IPhone's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-09 17:58
robertwebbe schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:20:
Ik denk dat er wel een migratie proces in zal zitten van de oude naar de nieuwe.
Is de nieuwe al te koop dan, nog niet gezien hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jwhoogervorst
@Gerrya ik zou zeggen: lees het artikel op iCulture!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
Ik heb een afbeelding in een artikel gevonden:
https://gamingsym.in/a-new-tradfri-gateway-appears-at-ikea/

Ik zie maar 1 kabel, ipv de huidige 2 (voeding+netwerk)...
Zou dat betekenen dat de nieuwe gateway via WiFi werkt?
Of zal dat alleen maar voor de foto zijn...

Er schijnt in ieder geval op 29 april een “ customer meeting” te zijn, hopelijk weten we dan meer...

Toen ik op 16 april dat artikel op iCulture las, stond er nog geen afbeelding van de nieuwe gateway bij.
Kennelijk is er later wel een afbeelding bij geplaatst.

[ Voor 17% gewijzigd door jwhoogervorst op 20-04-2022 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
jwhoogervorst schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:46:
Ik heb een afbeelding in een artikel gevonden:
https://gamingsym.in/a-new-tradfri-gateway-appears-at-ikea/

Ik zie maar 1 kabel, ipv de huidige 2 (voeding+netwerk)...
Zou dat betekenen dat de nieuwe gateway via WiFi werkt?
Of zal dat alleen maar voor de foto zijn...

Er schijnt in ieder geval op 29 april een “ customer meeting” te zijn, hopelijk weten we dan meer...
Ik hoop dat aansluiten met een kabel dan nog wel steeds een mogelijkheid is. Dit soort apparatuur zet je op een vaste plek neer. Daar hoort imo gewoon een draad aan.
Anyway, afwachten. Ik hoop dat ze ook met slimme rookmelders komen. Heb ze nu van Fibaro, maar die zijn niet super geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@jwhoogervorst Kan een marketing foto zijn. Of wellicht hebben ze een voeding waar je de ethernetkabel in kunt steken en dan via één USB kabel data en stroom invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Wifi zou niet handig zijn ivm inteferentie op 2.4GHZ. Een PoE lijkt me dan logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Mimiix schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:15:
Wifi zou niet handig zijn ivm inteferentie op 2.4GHZ. Een PoE lijkt me dan logischer.
Nog een reden om geen Wi-Fi te willen bij devices die op vaste plekken komen te staan :P
Desondanks ervaar ik met ZigBee totaal geen issues, wellicht heeft dat er ook mee te maken dat ZigBee met een mesh systeem werkt, maar ook echt een zeer minimale hoeveelheid data onderling verstuurd.
Volgens mij heeft eerder Wi-Fi op 2.4ghz last van het ZigBee netwerk, dan andersom :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Tux3.14 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:23:
[...]

Nog een reden om geen Wi-Fi te willen bij devices die op vaste plekken komen te staan :P
Desondanks ervaar ik met ZigBee totaal geen issues, wellicht heeft dat er ook mee te maken dat ZigBee met een mesh systeem werkt, maar ook echt een zeer minimale hoeveelheid data onderling verstuurd.
Volgens mij heeft eerder Wi-Fi op 2.4ghz last van het ZigBee netwerk, dan andersom :+
Oh dat klopt zeker. Alleen als het beide in hetzelfde doosje zit, zoek je het wel heel dicht bij elkaar op zegmaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Kleine update komt eraan:
code:
1
2
3
4
Release Version: 1.20.2
21st April 2022
New features and changes in Gateway: 1.17.44
◆ Bug fixes and App-Gateway Connectivity improvements.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwhoogervorst
Die update is net geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

En.... 'kan geen verbinding maken met speakergroep'..

Bedankt weer hè. 😫

Edit: telefoon even opnieuw opstarten.... 👍

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 26-04-2022 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delchrys
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-02-2024
Hoi allemaal,
Even een snelle vraag.
Wij zijn bezig om een nieuwe kamerlamp te kopen maar dat gaat er waarschijnlijk. 1 worden met meerdere fittingen, dus bijvoorbeeld 1 lamp met 3 fittingen.
Nou wil ik daar dan ook drie smart lampen in doen. En dan via tradfri bedienen..
Maar kan ik deze drie lampen zo koppelen dat ze zich gedragen alsof ze aangesloten zitten op 1 dimmer?
Dus dim achterlicht en alle drie de lampen gaan dimmen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Delchrys schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:46:
Hoi allemaal,
Even een snelle vraag.
Wij zijn bezig om een nieuwe kamerlamp te kopen maar dat gaat er waarschijnlijk. 1 worden met meerdere fittingen, dus bijvoorbeeld 1 lamp met 3 fittingen.
Nou wil ik daar dan ook drie smart lampen in doen. En dan via tradfri bedienen..
Maar kan ik deze drie lampen zo koppelen dat ze zich gedragen alsof ze aangesloten zitten op 1 dimmer?
Die Ikealampen weten helemaal niet dat ze in een kamerlamp zitten.

Je denkt verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Hoi allemaal,
Even een snelle vraag.
Ja, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delchrys
GerCor schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:12:
[...]

Die Ikealampen weten helemaal niet dat ze in een kamerlamp zitten.

Je denkt verkeerd.
Nee dat snap ik. Maar ik wil dat die drie peertjes die erin zitten reageren als 1 lamp.... En niet dat ik ze alle drie apart. Moet dimmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Delchrys schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:50:
[...]

Nee dat snap ik. Maar ik wil dat die drie peertjes die erin zitten reageren als 1 lamp.... En niet dat ik ze alle drie apart. Moet dimmen
Als je de 3 lampen aan dezelfde afstandsbediening/dimmer koppelt dan maakt het de lampen helemaal niks uit in welke fitting ze zitten. Koppel je de 3 lampen ook nog eens aan de hub dan kun je ze met de IKEA-app bedienen. En nog tig andere apps. Ze moeten dan wel in een 'kamer' geplaatst worden. Kamer moet je niet letterlijk nemen. Je ziet ze dan in de IKEA-app en je kunt ze gelijktijdig maar ook apart van elkaar bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delchrys
Uiteindelijk zou ik alles aan mijn Google home willen koppelen en domoticz.... Met een oude tablet aan de muur ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Delchrys schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:10:
Uiteindelijk zou ik alles aan mijn Google home willen koppelen en domoticz.... Met een oude tablet aan de muur ofzo.
Dat wilde ik in het begin ook totdat in de praktijk bleek dat ik het niet gebruik. Doe alles via de telefoon. Die heb ik altijd bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Hoi allemaal,
Even een snelle vraag.
Uiteindelijk heb je nog steeds geen fatsoenlijk antwoord. Noem ze ‘Achterlicht 1’, ‘Achterlicht 2’, etc. en dan zou jouw opdracht gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Delchrys schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:10:
Dat heb ik ook en dat is ideaal. Je ziet in 1 oogopslag wat allemaal aan- en uitstaat en kunt het makkelijk bedienen. Ik loop in huis echt niet standaard met mijn telefoon op zak, dus erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Zetten jullie lampen of hub wel eens volledig uit (= geen stroom erop)? Maakt dat uit voor langere tijd? Of kunnen ze na een paar maanden weer vrolijk online komen, zich zo nodig updaten en weer meedoen? Ik vermoed dat ik dan binnenkort alles uitzet (incl. hub) omdat het dan toch lang genoeg licht is. Scheelt wat sluipverbruik tot aan de herfst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Serena schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 05:53:
[...]

Uiteindelijk heb je nog steeds geen fatsoenlijk antwoord. Noem ze ‘Achterlicht 1’, ‘Achterlicht 2’, etc. en dan zou jouw opdracht gewoon moeten werken.
Hoe je een individuele lamp noemt maakt niet zoveel uit. Het gaat erom dat ze bij elkaar in dezelfde kamer zitten. En dan zeg je Hey Google, zet lampen - en dan hoe de kamer heet - aan. Als je ze Achterlicht 1, Achterlicht 2, etc. noemt dan 'spreek' je de lamp aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Een schakelaar bedient per defintie een groep lampen. ook als er maar 1 lamp in die groep zit.

Je spreekt een naam aan. als je de naam van de groep aanspreek dan gaat de groep. als je de naam van een lamp aanspreekt werkt alleen de lamp

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delchrys
Top dus die drie lampen benoemen tot keuken en dan zeggen zet keuken aan of dim keuken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:30

aawe mwan

Wat ook leuk is:

aawe mwan schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:06:
Is het volgende een bekend probleem met de outlet:

Deze outlet stond permanent op „aan”, wat niet de bedoeling was en hij werd niet gevonden in de app. Ik heb hem even uit het stopcontact gehaald, maar als je hem terugstopte ging hij meteen weer aan en verder niets.

[...]

Tot de volgende nacht zo rond 03:00 uur, toen hij spontaan aan ging. Ik sliep en zonder na te denken heb ik hem uitgezet met de afstandsbediening. Maar even later ging hij weer aan, af en toe „klikte” hij even (aan-uit-aan). Ik ben toen toch maar uit bed gegaan en zag dat de led van de outlet aan het pulseren was, net alsof de outlet in de koppelstand stond.

Is dit een bekend probleem met outlets, of is die van mij gewoon kapot? Ik heb deze gekocht in januari 2019.
Gisteren had ik met een andere Ikea plug een ander probleem. Bij het aanzetten (met de afstandsbediening), ging hij niet gewoon aan, maar ging hij klepperen: een paar keer per seconde aan en uit en daar leek geen eind aan te komen. Dit is niet te verhelpen door hem spanningsloos te maken: als hij weer spanning krijgt, begint hij meteen met klepperen.

Deze plug heb ik gekocht in januari 2020, maar waarschijnlijk is de productieweek 1925.
Ook deze gaat kapot nadat ik hem iets meer dan 2 jaar gebruikt heb.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Delchrys schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:41:
Top dus die drie lampen benoemen tot keuken en dan zeggen zet keuken aan of dim keuken
Nee. De 'kamer' (en dat is dan jouw lamp met 3 fittingen) noem je keuken. En dan noem je de lampen bijvoorbeeld 'keukenlamp links, keukenlamp midden en keukenlamp rechts'.

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 30-04-2022 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
erwn schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 08:54:
Zetten jullie lampen of hub wel eens volledig uit (= geen stroom erop)? Maakt dat uit voor langere tijd? Of kunnen ze na een paar maanden weer vrolijk online komen, zich zo nodig updaten en weer meedoen? Ik vermoed dat ik dan binnenkort alles uitzet (incl. hub) omdat het dan toch lang genoeg licht is. Scheelt wat sluipverbruik tot aan de herfst.
Geen probleem, werkt probleemloos.
Alleen de lampen zullen na een poosje spanningsloos geweest te zijn een korte knippertje doen, dat betekent dat er dan een nieuwe koppeling met de bridge is gemaakt. En mogelijk zullen er nog achterstallige updates geïnstalleerd worden maar daar merk je ook niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
GerCor schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:03:
[...]

Hoe je een individuele lamp noemt maakt niet zoveel uit. Het gaat erom dat ze bij elkaar in dezelfde kamer zitten. En dan zeg je Hey Google, zet lampen - en dan hoe de kamer heet - aan. Als je ze Achterlicht 1, Achterlicht 2, etc. noemt dan 'spreek' je de lamp aan.
Het is letterlijk zijn vraag hoe hij meerdere lampen in 1 armatuur tegelijk dimt. Dit is het antwoord.
Heeft dus helemaal NIKS met kamers te maken.
Door ze cijfers te geven, reageren ze allemaal tegelijk op de naam ‘Achterlicht’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
GerCor schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 18:17:
[...]

Nee. De 'kamer' (en dat is dan jouw lamp met 3 fittingen) noem je keuken. En dan noem je de lampen bijvoorbeeld 'keukenlamp links, keukenlamp midden en keukenlamp rechts'.
Dat is echt de slechts mogelijke manier. Nooit een ‘kamer’ naar een apparaat noemen.
Als je overschakelt naar Google zul je dus niet ineens alle lampen in die ruimte uit kunnen doen door ‘Hey Google, licht uit’ te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@Serena Jij op jouw manier, ik op mijn manier.

In de praktijk, denk ik, gebruikt geen hond Hey Google. Is even leuk om uit te testen en wij gebruiken het af en toe om de muziek zachter te zetten. Dus ja. Hoe je het beestje noemt. Is binnen een paar tellen aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:16

ralpje

Deugpopje

Gisteren een Fyrtur rolgordijn aan m'n Tradfri collectie toegevoegd.
Wat gehannes om het ding, inclusief signaalversterker en afstandsbediening, goed gekoppeld te krijgen, maar uiteindelijk werkt alles.

Het ding is nu alleen in de Tradfri app in een aparte, nieuwe, groep terecht gekomen. Ik wil hem uiteraard in de groep krijgen waar alle andere devices uit die ruimte in zitten. Kan ik groepen 'samenvoegen'? Of moet ik die gedachte qua groeperen gewoon loslaten? :p

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

ralpje schreef op zondag 1 mei 2022 @ 09:38:
Gisteren een Fyrtur rolgordijn aan m'n Tradfri collectie toegevoegd.
Wat gehannes om het ding, inclusief signaalversterker en afstandsbediening, goed gekoppeld te krijgen, maar uiteindelijk werkt alles.

Het ding is nu alleen in de Tradfri app in een aparte, nieuwe, groep terecht gekomen. Ik wil hem uiteraard in de groep krijgen waar alle andere devices uit die ruimte in zitten. Kan ik groepen 'samenvoegen'? Of moet ik die gedachte qua groeperen gewoon loslaten? :p
Je kunt het gordijn toch gewoon verplaatsen naar de groep waar je het in wilt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@ralpje Toen ik ze nog in de slaapkamer had kon ik in de Home Smart app geen gordijnen in dezelfde kamer/groep maken met lampen.
In de Google Home app weer wel. Ik heb ook een Google speaker als wekker en als je de gordijnen aan de kamer koppelt dan kun je via Google vragen om je gordijnen open en dicht te doen. Waar ik nogal teleurgesteld over was het roepen van een percentage. Eerst was het 10% open en later wijzigde dat dan naar 10% dicht. En ze konden het bij Google blijkbaar niet eens worden want dat is in de loop der tijd nog al eens gewisseld. Daardoor gebruikte we voornamelijk maar 50%.

Ik heb ze uiteindelijk eraf gehaald omdat ik een tijdregel had toegepast (22:00 uur dicht en 7:00 open) maar dat werkte niet als het raam op de kierstand stond. Dat zorgde ervoor dat het gordijn door de wind te veel bewoog en daardoor scheef oprolde met vastlopers als gevolg. De hele zijkant is een rafel geworden door de vele vastlopers en dat zag er niet meer uit. IKEA heeft dat denk ik ook wel gezien en heeft in de nieuwe serie geen rolgordijnen meer gebruikt maar een vouwsysteem. Ik denk dat dit beter werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 01-05-2022 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Delchrys schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:41:
nee elke lamp heeft zijn eigen naam. die hang je alledrie in de groep keuken dan zeg je keuken aan

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delchrys
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/POLHr88BWSh0hKOixayxakWRXLc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xThlip3jBCY31zLUrmelCNen.jpg?f=user_large
Ik wil gewoon zoiets dimmen met 1 dimmer of 1 commando terwijl er drie slimme lampen inzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:51
Delchrys schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:21:
[Afbeelding]
Ik wil gewoon zoiets dimmen met 1 dimmer of 1 commando terwijl er drie slimme lampen inzitten
Het antwoord daarvoor staat letterlijk de post boven die van jou.
In de app maak je een ruimte aan bijvoorbeeld "eetkamer" of "eettafel" en daar koppel je die 3 lampen aan. dan kun je de ruimte aan/uit, dimmen en als de lampen kunnen verkleuren ook van kleur laten veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Delchrys schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:21:
[Afbeelding]
Ja dat kan, ook al door meerderen bevestigd.
Zou ook niet weten waarom het niet zou kunnen... Het maakt geen verschil als je die 3 lampen bij elkaar hebt of verdeeld in je woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delchrys
Top dan gaat het goedkomen. Bedankt voor de antwoorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
GerCor schreef op zondag 1 mei 2022 @ 09:27:

In de praktijk, denk ik, gebruikt geen hond Hey Google. Is even leuk om uit te testen en wij gebruiken het af en toe om de muziek zachter te zetten. Dus ja. Hoe je het beestje noemt. Is binnen een paar tellen aangepast.
Ik maar 100 x per dag…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:13

bonzz.netninja

Niente baffi

GerCor schreef op zondag 1 mei 2022 @ 09:27:

Ik ook maar een keer of 50 per dag. Kooktimers, muziekje opzetten in de woonkamer, white noise op de babykamer (met name handig want handen vol met baby), dingen aan boodchappenlijst toevoegen, etc etc.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Serena schreef op zondag 1 mei 2022 @ 18:11:
[...]

Ik maar 100 x per dag…
Ik hoor Google al antwoorden: 'ik ben er nu wel een keer klaar mee Serena. Doe zelf ook eens wat'.

😂😂😂😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
erwn schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 08:54:
Op zich kan het geen kwaad om alle lampen en bridge van stroom te halen, voor langere tijd, maar er is een grote MAAR!

Als je ook sensoren of switches/schakelaars van Tradfri hebt, die dus op batterijen werken, dan lopen die heel snel leeg als er geen lamp of bridge is om mee te communiceren. Elke 5 minuten zal een batterij gevoede Tradfri apparaat (senoren en alle verschillende schakelaars), of te wel ZigBee Enddevice, bij zijn toegewezen ZigBee router (lamp, plug of bridge) vragen of er nog berichten klaar staan. Als de eerder gekozen ZigBee Router niet aan staat, gaat de ZigBee Enddevice vanzelf op zoek naar een andere om mee te communiceren. Als alle lampen uitstaan, kan dit zoeken even duren voordat de ZigBee Endevice het opgeeft en dit verhaal wordt elke 5 minuten herhaald, met gevolg dat je batterijen na een dag of 2 leeg zijn!

Dus als je ook de batterijen van alle Tradfri sensoren en schakelaars verwijderd, dan is het geen probleem, anders kun je die in de herfst allemaal weer vervangen..... (en is je besparing in eens ongedaan gemaakt).

Verder, zoveel stroom gebruiken de lampen en bridge niet als ze in standby staan, iets van 300mA, tenzij je 30 lampen of meer hebt, ga je dat niet terug zien op je stroomrekening voor die paar maanden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Laatst online: 12-09 23:27
Ik heb een tweetal ÅSKVÄDER Aan-/uitknop met een ÅSKVÄDER
Verdeeldoos 1-voudig erop in gebruik.

Regelmatig en onvoorzien schakelen beide zich aan.

De gebruikte firmware is firmware 1.0.002.
Gateway e.d. zijn up-to-date. Herkent iemand deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
Volgens deze website zou de nieuwe gateway USB-C en ethernet hebben:
https://tornadopix.com/ik...symfonisk-charging-shelf/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik vermoed dat dit gebaseerd is op dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AouaUhPCk6E60tFZXHSk4sZQyLQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2r0QGQyaVf8s1Bn5R4mKF4Kx.webp?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door robertwebbe op 06-05-2022 08:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ginspireerd door de Chrome cast ultra :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNeV3Jf-Fbzjn5dSwkzS43C-di8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N2jGtz5LpvFIQzYs9cfXEdh6.jpg?f=fotoalbum_large

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
robertwebbe schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:10:
Ik vermoed dat dit gebaseerd is op dit plaatje:
[Afbeelding]
Zal deze ook Matter gaan ondersteunen en als edge router kunnen fungeren?

Op site link staat ZigBee 3.0, maar dat doet de huidige Tradfri bridge ook al sinds een tijdje terug (middels software updates), dan lijkt er functioneel weinig verschil, alleen andere vorm factor en USB-C voor de voeding (wat door EU afgedwongen wordt)?!

Hopelijk komt er binnenkort een formele aankondiging van Ikea, of ik heb iets gemist.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Laatst online: 22:35

mno

Komt dit probleem iemand bekend voor?
Ik heb mijn Tradfri lampen via de IKEA Home Smart skill gekoppeld aan Alexa en ben in het verleden aan de gang gegaan met routines om mijn lampen op vaste tijden aan en uit te zetten. Ik heb inmiddels geen routines meer ingesteld staan op mijn Alexa app, maar nog steeds gaan enkele lampen elke dag op een vaste tijd aan. In mijn IKEA Tradfri app heb ik ook geen timers staan.

Ik vermoed dat dit is ontstaan nadat ik mijn Amazon account ooit eens naar een ander land heb overgezet vanwege de Kindle store of mijn Fire TV stick. Het lijkt er dus op dat er nog ergens wat spook-routines actief zijn maar hoe verwijder ik die?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
Kennelijk krijgt die nieuwe hub ook ondersteuning voor Matter:
https://www.homekitauthor...nced-with-matter-support/
Maar hij schijnt in Oktober te komen.

[ Voor 11% gewijzigd door jwhoogervorst op 25-05-2022 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Laatst online: 12-09 23:27
Nu maar hopen dat de Dirigera direct stabiel werkt.
Met de Trådfri-hub heb ik nog steeds regelmatig dat er niet bestaande lampen bijkomen (Bulb...) wanneer de stroom er weer eens even af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Toevallig meer mensen die moeite hebben om een IKEA E1743 dimmer https://www.ikea.com/nl/n...loze-dimmer-wit-70408595/ te koppelen aan een Tradfri GU10 spotje? Zonder tussenkomst van een hub dus.

10 seconden het resetknopje indrukken op de dimmer doet de GU10 spot ogenschijnlijk resetten, althans, deze begint te pulseren. Daadwerkelijk aan de afstandsbediening koppelen lukt echter niet, ook niet na bijvoorbeeld 4x op het reset knopje te drukken.

Beide kan ik probleemloos aan mijn Zigbee2MQTT omgeving koppelen, maar direct met elkaar verbinden zonder tussenkomst van iets anders wil dus niet. Iemand ervaring?

[ Voor 5% gewijzigd door JBS op 31-05-2022 17:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robertwebbe
@JBS Geduld is meestal de oplossing.
Ik zou eerst de afstandsbediening resetten door 4x snel op de reset knop te drukken en dan te wachten. Zolang de led op de afstandsbediening nog knippert, niets doen. Pas als die uit is, weer even 20 seconden wachten en dan verder met de lamp. Die resetten door vanuit aan hem 6 keer uit / aan te zetten. Als die klaar is met knipperen, weer even 20 seconden wachten. Dan de afstandsbediening naast het lampje houden en de koppelknop ingedrukt houden.

Als het dan nog niet lukt, probeer dan eens met een nieuwe batterij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

robertwebbe schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:32:
@JBS Geduld is meestal de oplossing.
Ik zou eerst de afstandsbediening resetten door 4x snel op de reset knop te drukken en dan te wachten. Zolang de led op de afstandsbediening nog knippert, niets doen. Pas als die uit is, weer even 20 seconden wachten en dan verder met de lamp. Die resetten door vanuit aan hem 6 keer uit / aan te zetten. Als die klaar is met knipperen, weer even 20 seconden wachten. Dan de afstandsbediening naast het lampje houden en de koppelknop ingedrukt houden.

Als het dan nog niet lukt, probeer dan eens met een nieuwe batterij.
Geduld blijkt inderdaad belangrijk. Even rustig je stappen gevolgd inclusief wachten tussendoor, en het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:39
Wie kan me helpen met het volgende.
Ik dacht dat het wel handig was een Ikea remote (5 button e1810) remote in mijn HassIO installatie te gebruiken.
De remote gekoppeld met mijn Conbee2 stick om om vervolgens er achter te komen dat hij automatisch 1 van mijn 2 EcoDim dimmers aan de remote gekoppeld heeft (Ik zelf zat 5 meter verderop van deze dimmer maar deze dimmer zit wel het dichtst bij de Conbee2 stick).
Stom dat ik was opnieuw gepaired met Conbee2 en nu zijn naast de EcoDim dimmer ook 3 GU10 Tradfri lampen gekoppeld van de trap (zitten ook dicht bij de Conbee2 stick). En op een later moment zijn er nog 2 GU10 Tradfri lampen bij gekomen welke weer een stukje verder op zitten.

Het gekke is dat vanaf de plek waar ik het pairing proces met de remote gedaan heb er een stuk of 6 van die zelfde GU10 Tradfri lampen vlak boven mijn hoofd hangen maar deze pakt ie niet.

Maar nu probeer ik de koppeling van deze lampen dus ongedaan te maken met de remote maar dit lukt voor geen meter. Ik doe het ontkoppel process zoals beschreven voor de remote en heb deze tegen de betreffende lamp aan gehouden, het ontkoppel proces lijkt te werken want de lamp lijkt erop te reageren maar als ik vervolgens de volgende lamp pak welke een cm of 50/60 verder op zit lijkt die eerdere toch weer gekoppeld te zijn. Als ik dan na een hoop frustraties het weer opgegeven heb omdat alle gekoppelde lampen uit sync zijn en na een hoop ge aan en uit weer gelijk lopen zijn die eerder ontkoppelde lamp toch weer gekoppeld aan de remote, hoe dan? :(

Ik heb de 5 GU10 spots ook al eens gereset en opnieuw met Conbee/Deconz gekoppeld maar ook dit haalt niets uit.

Iemand de gouden tip om die lampen (en dimmer) los te krijgen van de remote?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Kleine komende update:
code:
1
2
3
4
Release Version: 1.21.0
6th June 2022
New features and changes in Gateway: 1.19.26
◆ Security fix in Gateway.

Update: Inmiddels live.

[ Voor 8% gewijzigd door Mau_Maus op 09-06-2022 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik zag gisteren een filmpje over iOS16. Ik gebruik de iPad als HUB. In iOS16 is dat dus afgelopen. Moet je een Apple TV of Homepod hebben. (ben ik niet van plan aan te schaffen). Dus, maar niet updaten dan want ik heb nu in 'Woning' een aantal zaken aangemaakt voor de Ikealampen. Die gaan aan, 3 minuten, als mijn vriendin of zoon thuiskomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GerCor schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:00:
Ik zag gisteren een filmpje over iOS16. Ik gebruik de iPad als HUB. In iOS16 is dat dus afgelopen. Moet je een Apple TV of Homepod hebben. (ben ik niet van plan aan te schaffen). Dus, maar niet updaten dan want ik heb nu in 'Woning' een aantal zaken aangemaakt voor de Ikealampen. Die gaan aan, 3 minuten, als mijn vriendin of zoon thuiskomen.
Het gaat geen jaren duren voordat Apple aan hun kant de ondersteuning voor iPad als hub simpelweg uitschakelen. Het is verre van betrouwbaar, instabiel en als je accu leeg is heb je er niets aan.

Ja, er zijn vast ook gebruikers die zeggen ‘heb nergens last van’ maar het internet staat vol klachten.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Toppe schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:09:
[...]

Het gaat geen jaren duren voordat Apple aan hun kant de ondersteuning voor iPad als hub simpelweg uitschakelen. Het is verre van betrouwbaar, instabiel en als je accu leeg is heb je er niets aan.

Ja, er zijn vast ook gebruikers die zeggen ‘heb nergens last van’ maar het internet staat vol klachten.
Ik heb nergens last van. 😉

Maar goed, stroomuitval kan natuurlijk elk apparaat overkomen. En, zoals geschreven: met iOS 16 is dat al werkelijkheid. Geen hubfunctie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fylax
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-11-2024
Komen de Trådfri hubs ooit weer op voorraad? En is het erg dat ik die dan nog niet heb terwijl ik wel de lampen heb. Ga ze aansluiten aan Hue bridge maar om ze te updaten en te koppelen aan HomeKit zou ik toch graag die hub wel hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@Fylax Ik zag ze afgelopen week nog op voorraad liggen in IKEA Amsterdam. Niet zoveel meer als vroeger dus ik vermoed dat het nu uitverkoop is en dan wachten op de nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
Er schijnen nieuwe lampen te zijn:
https://www.iculture.nl/n...-keuken-badkamer-en-kast/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poederbaas
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 07:52
Zijn toch al een tijdje uit, heb de Mittled strips al sinds April in mijn keuken. Werken overigens echt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:43
ShitShitShit

In mijn keuken heb ik een paar jaar terug, toen de Floalt LED-panelen net uit waren, een 30x30 en een 30x90 onder op de keukenkastjes gefabriekt, en onder een kastje in de hoek voorbereidingen getroffen voor nog een 30x30. Werkt uitstekend, echt mooi zacht bijna schaduwloos licht om te koken.

Maarrrrrr nu is de tijd gekomen om die extra 30x30cm te plaatsen, kom ik er achter dat op de Ikea-website geen enkel model Floalt meer te vinden is :/

Even verder googlen leveren wat bronnen (maar niets officieels van Ikea) dat de Floalts inderdaad uit het assortiment zijn, waarschijnlijk vanwege een EU-richtlijn die stelt dat lichtbronnen vervangbaar dienen te zijn. Klinkt op zich als een goed streven, maar wel jammer van dit bij-effect dat een prima product er nu niet meer is }:|

Op de Ikea UK website staat alleen nog de Floalt 30x90, maar dat lijkt ook nog maar tijdelijk.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik zie ze heel af en toe nog wel eens liggen in de hubs, de plek waar ze terug gebrachte artikelen met korting verkopen. Wellicht heb je daar geluk als je er nog eentje nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:58

Rianata

Have you played Atari today?

Op Marktplaats? Is dit er toevallig geen? (niet mijn advertentie :-)

https://www.marktplaats.n...t-ikea-smart-plafond-lamp

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Laatst online: 19:46
*edit gelukt!

[ Voor 97% gewijzigd door bakkie1985 op 21-07-2022 07:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Komende update met nieuwe producten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Release Version: 1.21.2
3rd Aug 2022
New features and changes in Gateway: 1.19.32
◆ Performance Improvements.
New features and changes in Accessories:
2nd Generation TRÅDFRI driver (V-1.0.002)
◆ Support for 2nd generation TRÅDFRI driver.

STOFTMOLN Plafonds 37/24 (V-1.0.006)
◆ New product
◆ Support for STOFTMOLN plafond.

TRÅDFRI WS3 P45 Opal (V-1.1.003)
◆ New product
◆ Support TRÅDFRI WS3 P45 Opal Bulb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
Ah, die STOFTMOLN plafondlamp is precies waar ik er nog een paar van nodig heb in mijn nieuwe huis. Hoop dat ze rond de 30 euro gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:23
robertwebbe schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 23:07:
Ah, die STOFTMOLN plafondlamp is precies waar ik er nog een paar van nodig heb in mijn nieuwe huis. Hoop dat ze rond de 30 euro gaat kosten.
Heb je meer informatie over deze lamp? Ik kan namelijk nergens foto’s / specs vinden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

iMick schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 00:15:
[...]

Heb je meer informatie over deze lamp? Ik kan namelijk nergens foto’s / specs vinden..
klik of klik

[ Voor 13% gewijzigd door KSR op 05-08-2022 01:17 ]

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
De handleiding staat als op de manualzz website maar dat is een draak van een website, je ziet reclame dan content. Ik heb even wat screenshots gemaakt zodat je een indruk kunt krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r4qWDv3Txh1qFOgfZXpu0NrW9rU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L6ymGlXi9ulalXTNbkMf0seK.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SlhNwgpMmkb7YQxhLCjiXvaEQp0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CTDZdAPMb4I0QXHUqIz8gqKt.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jk4IoF0_RDNIhHvwu0au1J_3FWw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/42U1m4FWlhkGPmRzJfGUREi2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iNnIJG3GvtcYxFZT9qa9PVMOzCQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/15rQ9EEuI8Qyz4QW1sMBvoCD.jpg?f=user_large

Er zijn 2 type nummers dus ik vermoed in het wit en in het zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
Er is een nieuwe iOS app (1.19.2):

What's New
We're constantly updating the app to improve your experience. This release includes the following updates: New way of adding the TRADFRI shortcut button to the gateway
Add TRADFRI outlet to the gateway without a remote

En ik zie net dat de firmware ook is bijgewerkt.

[ Voor 9% gewijzigd door jwhoogervorst op 09-08-2022 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik heb de 30W TRADFRI LED driver en 4 LED strips een tijdje geleden gekocht. Nu dat ik het in de lades wil inbouwen, besef ik dat er helemaal geen apart systeem is voor het uit/aan gaan van de LEDs bij het openen van de lades. Dat is bij de nieuwe LED strips met een ingebouwde sensor :/

Is er een manier dat ik dit toch kan doen voor 4 lades zonder opnieuw LED strips te moeten kopen ? Ze moeten niet individueel aan/uit, maar ik zoek wel een betere oplossing dan de 230V te onderbreken met een schakelaar, daar zit een vertraging op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
@Phuncz Als ze nog in de verpakking zitten kun je ze binnen 365 dagen na aankoop terug brengen en krijg je je geld terug. Als het ouder is en het artikel wordt nog steeds verkocht, dan kun je zelfs daarna ook nog terug brengen en krijg je een cadeaukaart met de huidige waarde. Dan kun je ze omruilen voor degene die je wilt.
Pagina: 1 ... 103 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)