Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:29
@GerCor Vergeet niet dat IKEA in de hele grote aantallen denkt. Als dit alleen in Nederland het geval is dan zal het hun de pis niet eens lauw maken. Maar als het voor heel Europa geldt, dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:17
GerCor schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:30:
Wordt tijd dat Ikea slimme rookmelders gaat aanbieden. Zijn vanaf juli 2022 verplicht dus een aardige markt in Nederland.
Zou insta-buy voor mij zijn. Heb nu alles van Fibaro op Z-Wave. Wat wel goed werkt, maar sommigen zijn ondertussen wel oud. Vooral mijn Z-Wave hub (Vera ding) is ondertussen door alle firmware updates ook ontzettend traag geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-05 10:31

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Er is verder ook niet veel spannends aan natuurlijk, slimme rookmelders. Installeren en batterijen die 10 jaar meegaan. 🤔

Ik heb nu eentje hangen van Gira. Zijn flink aan de prijs. Stuurt 2 lampen aan. Vond ik destijds wel geinig. Sinds 2008 zo'n beetje. Nog nooit afgegaan.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
Hebben rookmelders niet een maximum gebruiksduur van 10 jaar? Daarna is volgens mij het detectie element niet meer betrouwbaar. Misschien eens testen met een busje rookmelder testspray? Better safe then sorry…

Edit: Zie https://www.brandweer.nl/onderwerpen/rookmelders/
Inderdaad na 10 jaar vervangen.

[ Voor 61% gewijzigd door robertwebbe op 05-02-2022 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:03
robertwebbe schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 22:33:
....Misschien eens testen met een busje rookmelder testspray? Better safe then sorry…
...
Dan kun je beter €10,- in je zak houden en een busje axe of rexona deo kopen.

De poeder die daar in zit staat bekend voor zo'n beetje de meeste loze meldingen van rookmelders. ;)
https://radar.avrotros.nl...alarm-afgaan-t169341.html

[ Voor 9% gewijzigd door sweetdude op 05-02-2022 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb het even getest met AXE deo maar ging niet af.
Zou toch maar liever een busje testspray gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
robertwebbe schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:37:
Ik heb het even getest met AXE deo maar ging niet af.
Zou toch maar liever een busje testspray gebruiken.
Ik gebruik een rookmachine :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Tux3.14 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:25:
[...]

Ik gebruik een rookmachine :+
Ik vape...
En daarmee test ik regelmatig onbedoeld de rookmelders hier in de gang, keertje net buiten de voordeur een teug nemen, nauwelijks uitademen en dat ding begint al te loeien, lekker gekoppeld met die in de huiskamer dus 2 van die gillende units... gelukkig heb ik genoeg lengte om met een lege fles het resetknopje in te drukken.
De VVE in het appartementencomplex vervangt ze standaard iedere 10 jaar.
Deze doen het gewoon altijd, geen behoefte om die dingen z.g.n. smart te hebben, ze zitten gewoon oldscool hardwired in de 240V met een permanent geladen back-up accu.
Mocht je een koppeling willen om remote te weten te komen of je huis affikt dan zou een temperatuursensor of een microfoon die triggert bij de herrie die zo'n rookmelder produceert indien je afwezig bent ook een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-05 07:59
..Christiaan.. schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 07:29:
Kun je 'm niet 6x uit en in de houder doen? Dat heb ik in mijn keuken ook gedaan.
Ik heb vanmiddag 4 GU10 lampjes gekocht met 1 remote maar ik krijg ze maar niet gepaired.
Omdat ik geen schakelaar heb in de keuken:

1. Lamp doe ik in de fitting en draai 6x zodat hij reset.
2. Remote er bij 10 tellen op de pair knop
3. Led lampje op de remote knippert soms wel maar ook wel eens niet. Als het wel werkt:
4. Lamp knippert soms wel en soms niet.
5. Yes gekoppeld.

Als ik die stappen herhaal voor de andere 3 lampen dan raak ik de connectie met de eerste kwijt.
Heb vooral het idee dat het resetten van de lamp niet helemaal lekker gaat.
Iemand een idee, of toch even een mini setup maken met een schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-05 23:17
iets offtopic over de rookmelder. ja, het is zo dat de eigenlijke sensor na 10 jaar niet meer (voldoende) werkt (of voldoende gegarandeerd kan worden in ieder geval). vandaar dat er een termijn van 10 jaar aangehouden wordt voor die dingen.
Die apparaten met een batterij voor 10 jaar, daar hebben wij er ook een paar van en na een jaar of 5-6 gaat de eerste al piepen dat de batterij op is. 10 jaar op een batterij redden ze dus blijkbaar niet.
de importeur stuurde me een paar nieuwe op waarmee ik voor het aankoop bedrag uiteraard wel over de 10 jaar kom.
En nou wilde ik eigenlijk tikken dat ik me kan voorstellen dat Ikea zich qua veiligheidsaspecten wellicht niet zou richten op brandmelders, maar ik wist dus niet dat ze gewoon al rookmelders verkopen. weer iets geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:19

..Christiaan..

..zwll..

hantheman schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:18:
[...]

Ik heb vanmiddag 4 GU10 lampjes gekocht met 1 remote maar ik krijg ze maar niet gepaired.
Omdat ik geen schakelaar heb in de keuken:

1. Lamp doe ik in de fitting en draai 6x zodat hij reset.
2. Remote er bij 10 tellen op de pair knop
3. Led lampje op de remote knippert soms wel maar ook wel eens niet. Als het wel werkt:
4. Lamp knippert soms wel en soms niet.
5. Yes gekoppeld.

Als ik die stappen herhaal voor de andere 3 lampen dan raak ik de connectie met de eerste kwijt.
Heb vooral het idee dat het resetten van de lamp niet helemaal lekker gaat.
Iemand een idee, of toch even een mini setup maken met een schakelaar.
Ik had hetzelfde maar bij mij lag het aan de dimmer die er niet voor bedoeld was. Als je de lampen reset, zie je ze knipperen? Soms helpt het als je een andere remote gebruikt. Remote een keer resetten kan ook helpen. Bij mij werkte de ene dimmer niet (die kleine vierkante) en de andere wel (de ronde)

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-05 07:59
..Christiaan.. schreef op zondag 6 februari 2022 @ 12:07:
[...]

Ik had hetzelfde maar bij mij lag het aan de dimmer die er niet voor bedoeld was. Als je de lampen reset, zie je ze knipperen? Soms helpt het als je een andere remote gebruikt. Remote een keer resetten kan ook helpen. Bij mij werkte de ene dimmer niet (die kleine vierkante) en de andere wel (de ronde)
De remote zat in de verpakking dus mag hopen dat hij er voor bedoeld was.

Uiteindelijk is het me vandaag gelukt om ze te koppelen aan mijn hue bridge.
Ben ondertussen wel expert in het resetten van de lamp ;)

[ Voor 4% gewijzigd door hantheman op 06-02-2022 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lverlaek
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-05 18:34
Het viel me de laatste tijd op de plug-in schakelaar slecht op voorraad is in diverse winkels. En vandaag zie ik dat deze nergens meer op voorraad is. Zou er een nieuw model op handen zijn misschien? Iemand meer info toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_lange
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-10-2023
lverlaek schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:26:
Het viel me de laatste tijd op de plug-in schakelaar slecht op voorraad is in diverse winkels. En vandaag zie ik dat deze nergens meer op voorraad is. Zou er een nieuw model op handen zijn misschien? Iemand meer info toevallig?
Er is gewoon wereldwijd een schaarste aan grondstoffen. Dat zie je wel in elke winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:46
Goedemorgen,

Geen idee of dit het beste topic is om de vraag te stellen, maar ik heb HA draaien en daarnaast staat een Tradfri hub. Daarnaast een aantal lampen (spots en filamentlampen), schakelaars, snelkoppelingsknoppen, bewegingssensor en plugin stopcontacten.

Alles wat in de hub werkt, werkt ook binnen HA, dus in de basis is dat prima. Ik heb sinds kort echter ook een Sonoff stick toegevoegd, waarop bepaalde (ander merk) sensoren nu rechtstreeks via ZHA werken binnen HA. Eigenlijk zou ik het liefst de Tradfri-hub er tussenuit halen (gisteren deed mijn lamp het niet, bleek de hub offline...) want die voegt m.i. niks meer toe. Sterker nog: ik zou best de Ikea schakelaars willen gebruiken voor het in- en uitschakelen van andere (Zigbee) apparaten via HA.

Is er een soort Factory reset modus, waarmee ik alle bestaande koppelingen zou kunnen wissen? Op die manier zou ik dan graag de lampen etc. meteen willen koppelen aan de (Z)HA.

Of zie ik trouwens nog iets over het hoofd en ga ik wel bepaalde functionaliteit verliezen als ik de hub elimineer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:44
Stalensnuitje schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:07:

Is er een soort Factory reset modus, waarmee ik alle bestaande koppelingen zou kunnen wissen? Op die manier zou ik dan graag de lampen etc. meteen willen koppelen aan de (Z)HA.
Factory reset modus voor Ikea Tradfri apparaten is vrij eenvoudig. Voor lampen en plugin stopcontacten > 6 keer aan en uit (dus stroom eraf, stroom erop etc.), alle remotes, snelkoppelingsknoppen, bewegingsensoren even batterij dingetje open maken en dan de koppelknop 4 keer achter mekaar indrukken. Wat ik altijd wel doe, is ze eerst uit de tradfri hub gooien. En dan de reset uitvoeren.

Ik heb geen ervaring met HA, dus weet niet hoe 'eenvoudig' Tradfri lampen er aan toe te voegen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Stalensnuitje De hub verzorgt de firmware-updates van de aangesloten apparatuur. Dat gezegd hebbende, ik heb geen idee hoe belangrijk dat is?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Breda en Amsterdam hebben beide nog 2 op voorraad. Maar dat was het dan ook wel voor Nederland. 😫

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
Op Marktplaats kom ik ze regelmatig tegen voor lage prijzen. Wellicht is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:31

Chrisjuh_15

Facta non verba

Beetje vanuit de kerkers van dit topic, maar ben je tevreden over deze wallmount? Het is echt de enige die ik kan vinden om die ronde dimmer een beetje fatsoenlijk op de muur te bevestigen over een bestaande inbouwdoos heen... :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Blijkbaar sinds vandaag wat bulb updates:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Release Version: 1.20.0-1
15th Feb 2022
New features and changes in Accessories:
TRÅDFRI bulb WS2.0 E27/E14/GU10 (V-2.3.091) and FLOALT light panel NA (V-2.3.091)
◆ Upgrade to stack v6.3.1
◆ Solves an issue where product become unreachable after a gateway restart
◆ Increased security regarding upgrade of firmware
◆ Scene change when using TRÅDFRI remote control (5-button) did not work if adding device using classic join

TRÅDFRI bulb WS3.0 E12/E14/E17 chandelier (V-1.1.003)
◆ New product
◆ Upgrade to stack v6.10.2
◆ Scene change when using TRÅDFRI remote control(5-button) did not work if adding device using classic join

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_lange
Mau_Maus schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 23:28:
Blijkbaar sinds vandaag wat bulb updates:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Release Version: 1.20.0-1
15th Feb 2022
TRÅDFRI bulb WS2.0 E27/E14/GU10 (V-2.3.091) and FLOALT light panel NA (V-2.3.091)
◆ Upgrade to stack v6.3.1
◆ Solves an issue where product become unreachable after a gateway restart
◆ Increased security regarding upgrade of firmware
◆ Scene change when using TRÅDFRI remote control (5-button) did not work if adding device using classic join

TRÅDFRI bulb WS3.0 E12/E14/E17 chandelier (V-1.1.003)
◆ New product
◆ Upgrade to stack v6.10.2
◆ Scene change when using TRÅDFRI remote control(5-button) did not work if adding device using classic join
Hier geraakt één GU10 lamp niet geüpdatet, blijft hangen. Twee andere GU10 lampen hebben het gewoon begeven na de update. Die begonnen spontaan te flikkeren. Klaar voor de vuilbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Chrisjuh_15 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:26:
[...]

Beetje vanuit de kerkers van dit topic, maar ben je tevreden over deze wallmount? Het is echt de enige die ik kan vinden om die ronde dimmer een beetje fatsoenlijk op de muur te bevestigen over een bestaande inbouwdoos heen... :/
Op zich is het een prima wall mount. Ik heb wel eerst een dun plaatje hout op de muur geplakt en de mount daar op gemonteerd. Ik keer er langs de zijkanten in en dat vond ik niet mooi. De dimmer past er perfect in. Houder zit erop geplakt. Voor 't geld zou ik het zeker niet laten...

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

..Christiaan.. schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:23:
[...]

Op zich is het een prima wall mount. Ik heb wel eerst een dun plaatje hout op de muur geplakt en de mount daar op gemonteerd. Ik keer er langs de zijkanten in en dat vond ik niet mooi. De dimmer past er perfect in. Houder zit erop geplakt. Voor 't geld zou ik het zeker niet laten...
Ik ga hem dan maar bestellen. Ben toch bezig met een verbouwing in die kamer dus een beetje DIY is niet erg. Thanks man! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Ait, dat ziet er prima uit voor de kamer waar ie voor bedoelt is. Dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
de_lange schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:12:
[...]

Hier geraakt één GU10 lamp niet geüpdatet, blijft hangen. Twee andere GU10 lampen hebben het gewoon begeven na de update. Die begonnen spontaan te flikkeren. Klaar voor de vuilbak.
Dat knipperen deed 1 van 3 bij mij ook nadat ie de update had gehad, ik zag ook dat de individuele ledjes in 2 groepen aan en uit gingen. Eenmalig kort de spanning eraf was voldoende, daarna deed ie weer braaf mee met de andere twee.

Al met al heb ik weinig issues met het IKEA systeem, als er iets is met lampen, dan meestal met GU10s, maar iedere keer was even de spanning er vanaf voldoende. Daarnaast ooit één keer met een E27 (reageerde niet meer, reset en opnieuw toevoegen was nodig en met een FLOALT (knipperde, spanning eraf was genoeg).

De batterijen in de remotes zijn echter wel om te janken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_lange
Bundin schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:04:
[...]

Dat knipperen deed 1 van 3 bij mij ook nadat ie de update had gehad, ik zag ook dat de individuele ledjes in 2 groepen aan en uit gingen. Eenmalig kort de spanning eraf was voldoende, daarna deed ie weer braaf mee met de andere twee.

Al met al heb ik weinig issues met het IKEA systeem, als er iets is met lampen, dan meestal met GU10s, maar iedere keer was even de spanning er vanaf voldoende. Daarnaast ooit één keer met een E27 (reageerde niet meer, reset en opnieuw toevoegen was nodig en met een FLOALT (knipperde, spanning eraf was genoeg).

De batterijen in de remotes zijn echter wel om te janken...
Klopt, spanning eraf is meestal voldoende, deze keer dus niet.

• robertwebbe
@de_lange Je kunt ze gewoon omruilen bij IKEA voor nieuwe als je bon nog hebt. Als je IKEA Family member bent heb je dat niet eens nodig, dan krijg je direct een tegoed kaart zodat je nieuwe in de winkel kunt pakken en aan de kassa wissel je de kaart in.

• de_lange
robertwebbe schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:02:
@de_lange Je kunt ze gewoon omruilen bij IKEA voor nieuwe als je bon nog hebt. Als je IKEA Family member bent heb je dat niet eens nodig, dan krijg je direct een tegoed kaart zodat je nieuwe in de winkel kunt pakken en aan de kassa wissel je de kaart in.
Jep, ga ik ook doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Changelog ligt er op moment van typen uit, maar zag deze kleine update bij beta-changelog:
code:
1
2
3
4
Release Version: 1.20.0-2
17th Feb 2022
New features and changes in Gateway: 1.17.22
◆ Enhanced security for GW firmware upgrade.

Kan dus nog een dag of 4 duren voor die update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik merk de laatste tijd dat wanneer er veel apps open staan op mijn telefoon de IKEA-app de hub niet kan vinden. Nooit eerder meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DogPatch06
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-05 21:41
Ik loop even vast. Vandaag twee STYRBAR afstandsbedieningen gekocht en wat extra lampen om het huis compleet te maken. Ik heb verder nog twee "oude" TRADFRI afstandsbedieningen (de ronde).

Een van de twee STYRBAR afstandsbedieningen krijg ik goed gekoppeld aan de gateway. De andere lukt niet. Krijgt geen verbinding.

Vervolgens wil ik op een TRADFRI afstandsbediening een stopcontact koppelen. In de app krijg ik geen melding dat dit lukt, maar als ik op de afstandsbediening druk gaat de lamp die op het stopcontact is gekoppeld wel aan. Het stopcontact is verder ook niet zichtbaar in de app.

Hetzelfde heb ik met een E27 TRADFRI lamp. Ook deze lijkt niet te koppelen in de app, maar wel op de afstandsbediening. Het resetten van de lamp (6x aan en uit) heeft geen effect. Het maakt ook niet uit of ik een TRADFRI of STYRBAR afstandsbediening gebruik.

Wat doe ik verkeerd, heeft iemand tips?

Opgelost!: Ik heb de Gateway even uit gezet en daarna weer aangezet, toen ging het koppelen van zowel de nieuwe afstandsbediening als de lampen weer goed. Alles nu zichtbaar in de app alsmede in de Woning app.

[ Voor 10% gewijzigd door DogPatch06 op 20-02-2022 16:03 ]

PVOutput 3.7 kWp op ZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 18:03

aawe mwan

Wat ook leuk is:

DogPatch06 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:10:
Ik loop even vast. Vandaag twee STYRBAR afstandsbedieningen gekocht en wat extra lampen om het huis compleet te maken. Ik heb verder nog twee "oude" TRADFRI afstandsbedieningen (de ronde).
De truc is om even na te denken bij wat je aan het doen bent: je doel is lampen koppelen AAN DE BRIDGE.

Het eerste wat je daarvoor moet doen, is de afstandsbediening aan de bridge koppelen. Als dit nog niet gelukt is, zit de afstandsbediening nog niet in het Zigbee netwerk van jouw bridge en dan kan je die afstandsbediening dus ook niet gebruiken om nieuwe lampen binnen te halen op het netwerk van jouw bridge.
Het heeft dan dus geen nut om verder te gaan.

[ Voor 30% gewijzigd door aawe mwan op 20-02-2022 16:14 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DogPatch06
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-05 21:41
aawe mwan schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:10:
[...]

De truc is om even na te denken bij wat je aan het doen bent: je doel is lampen koppelen AAN DE BRIDGE.

Het eerste wat je daarvoor moet doen, is de afstandsbediening aan de bridge koppelen. Als dit nog niet gelukt is, zit de afstandsbediening nog niet in het Zigbee netwerk van jouw bridge en dan kan je die afstandsbediening dus ook niet gebruiken om nieuwe lampen binnen te halen op het netwerk van jouw bridge.
Het heeft dan dus geen nut om verder te gaan.
Het is inmiddels gelukt, maar het ging dus ook niet met afstandsbedieningen die al wel aan de bridge gekoppeld waren, zoals in de post stond :). Maar de bridge even een herstart geven deed wonderen.

PVOutput 3.7 kWp op ZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 19:57
Onze verlichting in de keuken voor het keukenblad verlichting is stuk.
Dit zijn G4 halogeen lampjes, maar wil ze nu dus vervangen door LED. Gezien de armatuur kan ik er niet "zomaar" G4 led lampjes in drukken. Tijd voor wat anders dus.

IKEA heeft mooie keukenblad verlichting zie ik, aan te sturen met een Tradfri driver zo te zien.
Ik zou echter wel graag mijn bestaande (inbouw) schakelaar willen gebruiken. Iemand een oplossing hiervoor?

Ik heb al wat handleidingen van de verlichting doorgenomen maar zie nergens een optie om die Tradfri driver extern te schakelen of met een dimmer aan te sturen.

[ Voor 15% gewijzigd door Flappie op 22-02-2022 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-05 20:34
Voor de Ikea hub bestaan voor zover ik weet geen oplossingen die een gewone muurschakelaar slim maken of vervangen. Slimme lampen en dus ook de tradfri driver moet je niet aansluiten op een muurdimmer. Dan kun je electronica slopen. Dimmen doe je met de app.

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-05 07:35
Iemand toevallig die een Gunnarp badkamer lamp heeft? Ik heb hem net gekoppeld aan mijn Conbee II in Deconz, maar hij flikkert best irritant als ik hem een beetje dim. Zolang hij helemaal fel staat of bijna helemaal omlaag gedimd dan zie ik geen vervelend licht, maar rond halverwege is het echt storend.

Is dit 'normaal' of moet ik hem retourneren?

Fanaleds.com

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:26

Mimiix

Professioneel Prutser

Bose321 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:05:
Iemand toevallig die een Gunnarp badkamer lamp heeft? Ik heb hem net gekoppeld aan mijn Conbee II in Deconz, maar hij flikkert best irritant als ik hem een beetje dim. Zolang hij helemaal fel staat of bijna helemaal omlaag gedimd dan zie ik geen vervelend licht, maar rond halverwege is het echt storend.

Is dit 'normaal' of moet ik hem retourneren?
Blijft ie ook gloeien als ie uit is?

Het lijkt een beetje op een defecte weerstand.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-05 07:35
Mimiix schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:26:
[...]

Blijft ie ook gloeien als ie uit is?

Het lijkt een beetje op een defecte weerstand.
Dat niet. Maar het lijkt erop dat hij na en tijd aan te hebben gestaan het nu niet meer doet. Even aankijken komende dagen. Best leuke lamp tot nu toe!

Fanaleds.com

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:03
Flappie schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:22:
Onze verlichting in de keuken voor het keukenblad verlichting is stuk.
Dit zijn G4 halogeen lampjes, maar wil ze nu dus vervangen door LED. Gezien de armatuur kan ik er niet "zomaar" G4 led lampjes in drukken. Tijd voor wat anders dus.

IKEA heeft mooie keukenblad verlichting zie ik, aan te sturen met een Tradfri driver zo te zien.
Ik zou echter wel graag mijn bestaande (inbouw) schakelaar willen gebruiken. Iemand een oplossing hiervoor?

Ik heb al wat handleidingen van de verlichting doorgenomen maar zie nergens een optie om die Tradfri driver extern te schakelen of met een dimmer aan te sturen.
Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar ik heb de ingebouwde spotjes gewoon door een simpel G4 lampje van de Action vervangen. Nadeel is dat je transformator mogelijk niet zo laag kan (1,2w per lampje) maar deze zijn vrij goedkoop te vervangen door een model wat wel de lage wattages aankunnen.
Deze kun je dan eventueel op een slimme stekker van Ikea aansluiten die dan weer via tradfri te bedienen is.
hiermee kun je niet dimmen en heb je alleen aan/uit. Afhankelijk van je situatie het overwegen waard.
Ik heb zelf geen noodzaak om de spotjes te dimmen.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:15

ralpje

Deugpopje

Ik heb nu een set bestaande uit volledig Tradfri. Zes keer een GU10 wit, een gekleurde E27 twee witte E27's, twee keer een Floalt en nog wat opbouw led spotjes in een kast.
Ik ben aan het kijken of ik wil uitbreiden / bijplaatsen met Philips Hue. Kan ik een Hue bridge bijplaatsen zonder daadwerkelijk al lampen te plaatsen? Kan ik dan mijn bestaande lampen en schakelaars overnemen in die configuratie? Of moet ik dan hier en daar ook lampen / schakelaars gaan vervangen?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
Je kunt prima een Hue bridge plaatsen zonder lampen eraan te hangen. Als je Ikea lampen wilt overzetten naar Hue moet je ze resetten en ben je dus de configuratie (kamerindeling, programmering) kwijt. Dit moet je dan opnieuw instellen in de Hue app. Je kunt ook afstandsbedieningen van Ikea overzetten naar Hue, maar dat is veel gedoe en werkt niet altijd. Dan kun je beter de Hue remotes kopen, die zijn veel flexibeler instelbaar (met een alternatieve Hue app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:21
Guys, weet iemand of er zigbee lampen zijn met gx53 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vorige week nieuwe TV gekocht. Nou heeft dat natuurlijk niet echt veel met Ikea te maken ware het niet dat wanneer ik het Thuisdashboard oproep ik de lampen van Ikea in beeld heb en ook kan bedienen.

Het wordt steeds gekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-05 21:58
@GerCor .
Hoe bedoel je eigenlijk precies, wij hebben namelijk ook pas een nieuwe tv ( Sony Bravia)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Gerrya schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:59:
@GerCor .
Hoe bedoel je eigenlijk precies, wij hebben namelijk ook pas een nieuwe tv ( Sony Bravia)
Ik heb een LG. Na installatie zag de TV de IKEA Hub, omdat ze op hetzelfde netwerk zitten. Kwestie van de QR code van de hub scannen en alle lampen worden getoond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjIjj5Lj1r023_FL-AyHogxG7Ew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hOCqyFp6qmp5Nb1ovTqYThKp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door GerCor op 26-02-2022 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
GerCor schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:12:
[...]

Ik heb een LG. Na installatie zag de TV de IKEA Hub, omdat ze op hetzelfde netwerk zitten. Kwestie van de QR code van de hub scannen en alle lampen worden getoond.

[Afbeelding]
Ja zou mooi zijn , kan ik morgen ff kijken hoe dat hier ook kan misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 14:56
Goedemorgen,

Ik heb een probleem met het koppelen van lampen aan de Ikea hub.
Afgelopen weekend ben ik verhuisd en heb de bridge gekoppeld aan de TP-Link M9 plus. De bridge heb ik aangemeld en ook de afstandbediening heb ik gekoppeld gekregen via de app aan de bridge.

Als ik vervolgens een lamp wil koppelen, koppelt deze wel aan de afstandsbediening, maar zie hem niet terug in de app. Ik las hierboven al iemand met hetzelfde probleem, maar het even loskoppelen van de Ikea hub lost het niet op...

Iemand anders nog een tip om toch via de telefoon de lampen te kunnen bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Pctje91 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:05:
Goedemorgen,

Ik heb een probleem met het koppelen van lampen aan de Ikea hub.
Afgelopen weekend ben ik verhuisd en heb de bridge gekoppeld aan de TP-Link M9 plus. De bridge heb ik aangemeld en ook de afstandbediening heb ik gekoppeld gekregen via de app aan de bridge.

Als ik vervolgens een lamp wil koppelen, koppelt deze wel aan de afstandsbediening, maar zie hem niet terug in de app. Ik las hierboven al iemand met hetzelfde probleem, maar het even loskoppelen van de Ikea hub lost het niet op...

Iemand anders nog een tip om toch via de telefoon de lampen te kunnen bedienen?
En als je nu de lamp niet koppelt aan de afstandsbediening maar installeert zonder afstandsbediening?

@Gerrya overigens ga ik het waarschijnlijk niet vaak gebruiken. Je kunt de lampen netjes sorteren en dan zeg je: opslaan. Kijk je de volgende dag, staan de lampen weer ongesorteerd door elkaar. En, de TV laat niet alles van Ikea zien. Mijn bewegingssensor staat er niet bij. Aardige poging van LG maar ik heb hier geen geduld/begrip voor.

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 28-02-2022 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 14:56
GerCor schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:04:
[...]

En als je nu de lamp niet koppelt aan de afstandsbediening maar installeert zonder afstandsbediening?

@Gerrya overigens ga ik het waarschijnlijk niet vaak gebruiken. Je kunt de lampen netjes sorteren en dan zeg je: opslaan. Kijk je de volgende dag, staan de lampen weer ongesorteerd door elkaar. En, de TV laat niet alles van Ikea zien. Mijn bewegingssensor staat er niet bij. Aardige poging van LG maar ik heb hier geen geduld/begrip voor.
Goede tip, dat is gelukt! Kan ik de afstandsbediening nu nog koppelen aan de lampen? Of is dat niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-05 21:32
Iemand een idee hoe het met de cri waarde zit van Ikea lampen? Meestal staat het er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Pctje91 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:45:
[...]

Goede tip, dat is gelukt! Kan ik de afstandsbediening nu nog koppelen aan de lampen? Of is dat niet mogelijk?
Gewoon even proberen, lijkt mij.

Ik gebruik ze zelf nooit dus zou het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:31

iop

Praktisch vraagje;

Ik heb aardig wat Tradri lampjes maar wil nu een (halogeen)lamp in de hal aansluiten die ik al bezit, een dom exemplaar dus.

Nu wil ik deze wel graag op de één of andere manier opnemen in mijn smartgeheel, het liefst dimbaar. Zijn er inbouw schakelaars of units voor in de centraaldoos die ervoor kunnen zorgen dat de lamp in mijn hub/app zichtbaar is?

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 14:51
iop schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:07:
Praktisch vraagje;

Ik heb aardig wat Tradri lampjes maar wil nu een (halogeen)lamp in de hal aansluiten die ik al bezit, een dom exemplaar dus.

Nu wil ik deze wel graag op de één of andere manier opnemen in mijn smartgeheel, het liefst dimbaar. Zijn er inbouw schakelaars of units voor in de centraaldoos die ervoor kunnen zorgen dat de lamp in mijn hub/app zichtbaar is?
Volgens mij hebben ze van Hue daar een oplossing voor. Ikzelf heb hieroor KaKu maar dat werkt niet met Ikea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

Inunekko schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:53:
[...]

Volgens mij hebben ze van Hue daar een oplossing voor. Ikzelf heb hieroor KaKu maar dat werkt niet met Ikea
ik had deze gevonden, of deze

Ik weet alleen niet zeker of dat is wat ik zoek, wel Zigbee. Maar gaat dat werken in de ikea app, of alleen via google assistant..? :?

[ Voor 17% gewijzigd door iop op 04-03-2022 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
iop schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:07:
Praktisch vraagje;

dit?
https://www.beaumotica.nl...ar-alpine-wit-design-a550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
iop schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:06:
[...]

Maar dan voor tradfri ipv Hue?
Je hebt een tradfri hub? Waarom niet de philips hue bridge gebruiken voor je tradfri lampen? Ik heb hier 45 lampen van de ikea die ik bedien met de philips hue app en de philips hue hub.

Waarom tradfri lampen ipv philips? Omdat ik daarmee zeker 600 eur heb uitgespaard.

[ Voor 11% gewijzigd door Mezkeijou op 04-03-2022 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop

iop

Heb ik inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
iop schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:58:
[...]

Ik weet alleen niet zeker of dat is wat ik zoek, wel Zigbee. Maar gaat dat werken in de ikea app, of alleen via google assistant..? :?
Die eerste link is idd een inbouw ZigBee dimmer voor bestaande lampen, en zal wanneer gekoppeld aan een Hue bridge (en ik neem aan ook Tradfri bridge) zichtbaar zijn als een dimbare lamp!

Durf alleen niet te zeggen of Tradfri brdige deze dimmer toe laat, verwacht van wel, maar geen 100% garantie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanatten
iop schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:58:
[...]

De eerste link is speciaal bedoeld voor led-lampen. Je kunt beter eentje zoeken die bedoeld is voor halogeen. Zoals deze: https://www.beaumotica.nl...d-ac-dimmer-7061257407014
Of deze werkt op de Ikea hub weet ik niet. Ik raad aan dat aan de verkoper te vragen.
De tweede is een shelly, dus werkt via wifi en werkt gegarandeerd niet in je Ikea app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
Hoi hoi. Ik had nog een vraag die zijde links hier hoorde, ik de gang heb ik een Tradfri lamp, dus de
( oude ) schakelaar staat altijd aan.
Houd dit dan ook in dat hier altijd spanning op staat waarbij ik dus weer spanning af kan halen om een stopcontact op aan te sluiten.
Ik hoop dat jullie het snappen.
Gr. Gerry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Laatst online: 27-05 18:03

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Gerrya schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:48:
Houd dit dan ook in dat hier altijd spanning op staat waarbij ik dus weer spanning af kan halen om een stopcontact op aan te sluiten.
Meestal kan dat niet zomaar, want dan zou er een ongebruikte blauwe draad achter moeten zitten.

Maar wat je wel kunt laten doen is de zwarte draad (die nu loopt van de schakelaar naar de centraaldoos) laten vervangen door een blauwe draad en dan kan het wel.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrya
aawe mwan schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:56:
[...]

Meestal kan dat niet zomaar, want dan zou er een ongebruikte blauwe draad achter moeten zitten.

Maar wat je wel kunt laten doen is de zwarte draad (die nu loopt van de schakelaar naar de centraaldoos) laten vervangen door een blauwe draad en dan kan het wel.
Thanks , maar dan ga ik toch maar proberen om het anders op te lossen wat is wil.
Gr. Gerry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-05 19:12
ÅSKVÄDER begint nu mondjesmaat beschikbaar te komen bij meerdere Ikea vestigingen in Nederland en staat nu ook weergegeven op Ikea.nl. Locatie Ikea Eindhoven heeft ÅSKVÄDER op voorraad, alleen de slimme aan/uit schakelaar kon ik niet vinden.

@tagican @Kwastie Wellicht dat jullie geheugen nog weet of de 504.638.80: ÅSKVÄDER slimme aan/uit schakelaar naast de ÅSKVÄDER stekkerdozen in hetzelfde schap ligt?

Of misschien bij de andere TRÅDFRI verbindingsproducten in een ander schap? Bij de TRÅDFRI Verbindingshub 403.378.06 enz.

Uiteraard ook gevraagd aan een vakkenvuller. Het enigste wat hij wist te vertellen is dat Ikea leverproblemen heeft op nieuwe producten. Het bestaande TRÅDFRI gamma is ruim voorraadig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tagican
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-05 17:25
Volgens mij lag toen alles bij elkaar in één schap, maar ik durf dat niet met 100% zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Laatst online: 27-05 19:12
tagican schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:59:
Volgens mij lag toen alles bij elkaar in één schap, maar ik durf dat niet met 100% zekerheid te zeggen.
Ik heb ook het vermoeden dat dit zo is of zo gaat worden.
Op Ikea.nl vind ik de 504.638.80: ÅSKVÄDER slimme aan/uit schakelaar overigens niet of niet meer zie ik nu,
maar dat zegt niet altijd iets over de winkelvoorraad. Aangezien er diverse leden reeds een exemplaar hebben kunnen kopen.

Bij Ikea Eindhoven heb je een heel klein ÅSKVÄDER schap met bijhorend ÅSKVÄDER schap-plaatje, demo modellen op kijkhoogte en onder in de grabbelbak wat conventionele Ikea stekkerdozen.

Al met al vond ik Ikea Smart Home nogal rommelig overkomen en niet des Ikea's.
Wat vroeger afdeling verlichting was is het nu een samenraapsel van verlichting, smart home en smart home-muziek. Alles ligt door elkaar. Bij elk schap liggen ook verkoopbare afstandsbedieningen, batterijen enz.
en niet gerangschikt per product.
Alsof het er tussengefrot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:23
Sinds een paar dagen is geen enkele GU10 Tradfri meer bereikbaar welke via mijn Hue bridge zijn aangesloten. Het werkt nu een jaar of 5 met soms een lampje welke niet bereikbaar was. Maar dan even de stroom er op en af en dan zaten ze weer in het netwerk. Het is geen bereik probleem omdat geen enkele spot meer bereikbaar is. Ik heb ook meerdere GU10 Kleur van INNR en deze zijn wel bereikbaar. Ik ben me ervan op de hoogte dat zowel de INNR en TRADFRI lampen geen onderdeel worden van de MESH. Alle HUE lampen werken wel vlekkeloos. Ik dacht dat een update van de Bridge mischien de boosdoender was maar ik zie gaan updates (24jan) welke hier de oorzaak van kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Benieuwd of er mensen zijn die deze herkennen.
Ik heb 3 Tradfri lampjes (kleur) netjes kunnen koppelen in de Hue app. Nu wil ik graag de ontwaken routine gebruiken. Maar als het tijd is om aan te gaan, gaan de lampen eerst aan met een wit/gele kleur op normale lichtsterkte, en na een paar seconden begint de routine pas echt en schakelen ze naar gedimd rood om dan wel langzaam de routine af te maken.
Jammer, want als ze eerst wit aan gaan, schrik je al wakker en is het hele effect weg...

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vraagje:
Ik heb een nieuwe keuken met daarin tradfri adaptors/drivers (https://www.ikea.com/gb/e...ss-control-grey-60342656/) die de LEDs onder de kastjes (https://www.ikea.com/gb/e...-lighting-white-00343041/) poweren..

De zigbee knop van ikea doet het prima, maar ik krijg het niet voor mekaar om de lampen te herkennen in HUE..
Kan dat uberhaupt met die drivers?
En zo ja, moet ik de hub dan physiek op 5cm van de driver houden net als bij de knop moest?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Laatst online: 26-05 15:08

Kwastie

Awesomeness

kelly.hipolito schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:45:
@tagican @Kwastie Wellicht dat jullie geheugen nog weet of de 504.638.80: ÅSKVÄDER slimme aan/uit schakelaar naast de ÅSKVÄDER stekkerdozen in hetzelfde schap ligt?
Alle onderdelen lagen bij elkaar in 1 schap, er werd helemaal geen promotie voor gemaakt en lag beetje verstopt. in Zwolle hadden ze 1.5 week geleden nog +een aantal schakelaars.

Het lag in Zwolle bij de lampen afdeling (waar Trådfri ook ligt), maar dan bij de stekkerdozen. Niet direct bij de rest van het Trådfri spul

[ Voor 13% gewijzigd door Kwastie op 09-03-2022 00:39 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Weet iemand of het mogelijk is om de Osram smart + Socket te koppelen aan tradfri? Ik krijg het niet voor elkaar om hem aan een afstandsbediening te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:59
Misschien net als een lidll direct op de hub koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

tafmaf schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:22:
Misschien net als een lidll direct op de hub koppelen?
Dat had ik ook geprobeerd, maar pakt ie ook niet :'(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Laatst online: 27-05 21:54
https://ww8.ikea.com/ikea...otes/releasenotesltd.html

Release Version: 1.20.1
14th March 2022
New features and changes in Gateway: 1.17.33
◆ Configuration changes to improve connectivity between gateway and app.

TRÅDFRI bulb CWS2.0 E12/E14/E17/E26/E27/GU10 (V-1.1.018)
◆ Upgrade to stack v6.7.5.
◆ Solves an issue where products added to the system with remote sometimes not changed scene in a correct way.
◆ Solves an issue where products in a group got out of sync after being turned off.
◆ Solves an issue with unsmooth change between scenes.
◆ Support for colour temperature level going into warm tone when dimming down the light.

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:30
jwhoogervorst schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:02:

14th March 2022

◆ Solves an issue where products added to the system with remote sometimes not changed scene in a correct way.
◆ Solves an issue where products in a group got out of sync after being turned off.
◆ Support for colour temperature level going into warm tone when dimming down the light.
Ik mis in dit lijstje vermelding van de nieuwe blinds, Praktlysing en Tredansen?
https://www.ikea.com/de/d...betrieben-weiss-00514226/
https://www.ikea.com/de/d...betrieben-weiss-20512434/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

jwhoogervorst schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:02:

14th March 2022

En geïnstalleerd 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
Ik krijg net op iOS de melding dat er óók een update van de app is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
En daar zit de ondersteuning in voor de nieuwe gordijnen die @remmuz eerder aanhaalde. Deze komen volgens mij pas mei/juni naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 15:18
Ik had het ergens gemist, maar de snelkoppelknoppen ondersteunen nu ook twee keer klikken in HomeKit… Ideaal!!!

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
bdgroot schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:14:
Benieuwd of er mensen zijn die deze herkennen.
Ik heb 3 Tradfri lampjes (kleur) netjes kunnen koppelen in de Hue app. Nu wil ik graag de ontwaken routine gebruiken. Maar als het tijd is om aan te gaan, gaan de lampen eerst aan met een wit/gele kleur op normale lichtsterkte, en na een paar seconden begint de routine pas echt en schakelen ze naar gedimd rood om dan wel langzaam de routine af te maken.
Jammer, want als ze eerst wit aan gaan, schrik je al wakker en is het hele effect weg...
Gaat niet werken is een bug in de Tradfri lampen, maar zie dat er sinds deze week een update is waar ze ook de scene overgangen hebben gefixed, wellicht dat het met een geupdate Tradfri lamp wel werkt?

Maar om te kunnen updaten moet je een Tradfri bridge hebben en daar je tradfri lampen tijdelijk aan koppelen totdat update is uitgevoerd, en dan weer terug aan Hue bridge koppelen, heel omslachtig en geen garantie dat het je probleem oplost......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Laatst online: 18-05 21:41

Snappie88

Mr. Hollywood

Zojuist een tweetal Tradfri lampen gekocht met het idee deze in het toilet op te hangen (toevallig twee Hue lampen defect), maar krijg ze niet verbonden met de Hue bridge. Hoe groot is de kans dat deze lampen nog op een zo oude firmware staan dat ze door de Hue bridge niet gedetecteerd kunnen worden?

Ik wil ze alternatief graag een factory reset geven, echter gebruik ik geen schakelaars meer in mijn huis, dus zal ik de hoofdstekker eruit moeten trekken...

Surfin' paradise!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
@Snappie88 je kunt ook de lamp los/vast draaien in het juiste ritme. Misschien een paar keer proberen maar mij lukt het meestal wel. Of even een los snoertje maken.

[ Voor 10% gewijzigd door robertwebbe op 18-03-2022 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-05 14:29
Met los/vastdraaien is dat gewoon mogelijk. Ik doe het zelf ook want ik zit in hetzelfde schuitje. De kans is eigenlijk 0 dat je er een hebt met oude firmware want dat probleem is van jaren geleden.

Resetten is trouwens wat lastig te zien. Je ziet echt heel kort een kleine knipper, dan is het resetten gelukt. Wat ik meestal doe: Hue app laten zoeken, daarna die lamp direct resetten, en dan zijn ze wel gevonden.

Als je een Hue afstandsbediening hebt kun je ze ook daarmee resetten trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit313
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-05 23:08
De tradfri lampen zijn volgens mij ook nog steeds alleen maar aan de Hue bridge te koppelen dmv touchlink en de lampen vlak bij de bridge te houden, zo heb ik het laatst ook nog gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 23:55
Hoi, weet iemand toevallig hoe ik de oude ikea utrusta keuken lampen kan aansturen. Initieel hoort hier een omlopp (ronde) AB bij, maar ben deze verloren en is nergens meer te koop.
Meen dat de zigbee driver van ikea kan worden aangesloten en dan heb je aan/uit (geen dimm) van de lampen, maar de 220 contacten die je tussen de led lampen kan aansluiten zullen het dan ook niet meer doen.

Dit is de remote die ik kwijt ben:

https://www.google.com/ur...5wp-K0vYCFQAAAAAdAAAAABAI

Heb deze lampen met 220 sockets er tussen:

https://www.google.com/se...3QM&imgdii=WXEAfolgeEKpLM

[ Voor 7% gewijzigd door spectator op 19-03-2022 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Eén van m'n Trådfri-lampen vond het leuk om meerdere malen per uur even een minuutje of 10 niet bereikbaar te zijn :X Herkent iemand dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Felx-3Yp9uow0om8DfcVevSYbk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JTHsl2KSfxJpsAXib16fY18a.png?f=user_large

Een powercycle later en 't was opgelost, maar toch |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Erik1971 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:02:
[...]

Gaat niet werken is een bug in de Tradfri lampen, maar zie dat er sinds deze week een update is waar ze ook de scene overgangen hebben gefixed, wellicht dat het met een geupdate Tradfri lamp wel werkt?

Maar om te kunnen updaten moet je een Tradfri bridge hebben en daar je tradfri lampen tijdelijk aan koppelen totdat update is uitgevoerd, en dan weer terug aan Hue bridge koppelen, heel omslachtig en geen garantie dat het je probleem oplost......
Dank! Ik kwam nergens iets tegen over die bug (vast verkeerd gezocht). Maar hier kan ik wel wat mee, in elk geval kijken of ik het met die bridge kan fixen ergens, en anders gaan er Hue lampjes in.

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Osiris schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 17:59:
Eén van m'n Trådfri-lampen vond het leuk om meerdere malen per uur even een minuutje of 10 niet bereikbaar te zijn :X Herkent iemand dit?

[Afbeelding]

Een powercycle later en 't was opgelost, maar toch |:(
Hangt die misschien wat verder weg waardoor die op de rand van het ZigBee bereik zit?

En is die verbonden via een Ikea bridge of via een eigen ZigBee dongle? Ik had voorheen zo'n goedkope dongle en toen had er ik daar ook last van. Inmiddels geupgrade naar een ZigStar Stick v4 met externe 2.4 GHz antenne en nu werkt het stukken beter in de zin van veel groter bereik maar ook geen vreemde disconnects meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
robertwebbe schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:24:
[...]

Hangt die misschien wat verder weg waardoor die op de rand van het ZigBee bereik zit?
Hangt er juist pal boven.
robertwebbe schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:24:
En is die verbonden via een Ikea bridge of via een eigen ZigBee dongle?
ConBee v1, toch niet de minste dacht ik zo.

Ik geef de schuld aan de Ikea-lamp ;) Een powercycle van de lamp en dus niet de RPi/Conbee en 't was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@Osiris Laatste vraag / optie: is die lamp voorzien van de laatste firmware update?
De afgelopen tijd heb ik 'stability improvement' vaak voorbij zien komen bij de verschillende modellen lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
robertwebbe schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:38:
@Osiris Laatste vraag / optie: is die lamp voorzien van de laatste firmware update?
De afgelopen tijd heb ik 'stability improvement' vaak voorbij zien komen bij de verschillende modellen lampen.
Nope, ik moet nog eens uitzoeken hoe OTA precies werkt bij de Conbee eerlijk gezegd. Is misschien wel een goed idee om eens te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:34
Ervaren meer mensen dat hun hub soms niet bereikbaar is? De laatste twee weken moet ik om 2-3 dagen de hub herstarten om m'n lampen weer aan te kunnen sturen. Geen verbinding via Homekit, Google Home en de app van IKEA zelf.

Doet me meteen naar alternatieven kijken, maar ik zie al dat je met de Hue bridge de lampen niet in Homekit krijgt, bummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

chup5528 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:03:
Ervaren meer mensen dat hun hub soms niet bereikbaar is? Knip
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:34
Nice, goed verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:37
ik sluit me er bij aan ;) . Hub misschien defect?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 15:18
Ook hier geen problemen. Valt sinds een aantal updates geleden niet meer uit.
Daarentegen had ik wel vaak problemen met niet bereikbare lampen en stekkers na een update. Die heb ik vervangen voor Hue.
Inmiddels gebruik ik enkel nog een paar drivers, snelkoppelknoppen en volumeknoppen voor Sonos.
Die laatste twee zijn echt top!

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
@chup5528 hier ook geen problemen. 5 Fyrtur en 1 E14 lamp+ronde 5-knops afstandsbediening.
Heb je stiekem hetzelfde probleem dat ik een aantal jaar geleden had met mijn Netgear switch en een vreemde multicast instelling?

De juiste instelling voor Netgear (in mijn geval een GS116Ev2) blijkt “block unknown multicast address” op disabled te zetten,

[ Voor 64% gewijzigd door jwhoogervorst op 30-03-2022 11:01 ]

Pagina: 1 ... 102 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic gaat 17 maart sluiten, graag een deel twee voor die tijd. :)