[F1 2017] Race 1 - GP van Australië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 25 Laatste
Acties:
  • 70.563 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mercedes is haar magische olieverbrandende valsspeelboost kwijt en ik betwijfel of ze werkelijk extra vermogen hadden ten opzichte van vorig jaar. Ferrari heeft haar aero eindelijk op orde en weg is Vettel.

RBR gaat wel inlopen vanaf Canada met de tweede motor of eerder als die beschikbaar komen. Een race achteraan beginnen om een motorpool te creëren kan altijd. Monaco kan natuurlijk ook nog. Verder nog wat balans en wat extra aero elementen.

Laat Vettel maar kampioen worden, en RBR net voor Mercedes eindigen dit jaar. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik had trouwens ook wel wat meer hierop gehoopt:
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/08/0e/30/080e30f6613d2f733ee84a07ee9f7406.jpg

Auto's lijken daarvoor niet echt geschikt; zodra je redelijk wat overstuur hebt ben je hem vaak ook meteen kwijt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

nachtnet schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:00:
[...]

Volgens de F1 app om 08:00 race & om 09:00 kwalificatie.
Hmm, bij mij geeft hij 0900 race, 1000 Q

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mrTkY5EvqLxUxenJoSqohPF8/thumb.png

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
En nog steeds lacht Ricciardo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:06: Een race achteraan beginnen om een motorpool te creëren kan altijd.
Dat mag niet meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:38
c0ne schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:06:
[...]

Hmm, bij mij geeft hij 0900 race, 1000 Q

[afbeelding]
Ik zie deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/McqYcSo0eZo7xJe2fO8wnClF/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Weird. Al kan ik me herinneren dat zomertijd vorig jaar ook al rare dingen deed met die tijden.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 19:18

sjaool

Every life should have 9 cats

Hm... RIC heeft het nu over fuel pressure die wegviel in plaats van de versnellingsbak.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 405071

Forza Ferrari, Gracie Ragazzi, Gracie Maranello :D Geweldige overwinning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:14
Señor Sjon schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:00:
Snelste rondes:
2016: 1.28.997
2017: 1.26.538

Maar...
2004: 1.24.125
Hoe valt die tijd van Schumacher te verklaren? F1-bolides van toen hadden meer power?

Anyhow, ik ga nog even wat slaap inhalen. Mooi voor VET dat hij de eerste winst van dit seizoen op zijn naam mag zetten, vind het daarnaast wel jammer dat het verder geen bijzondere race was. De enige twee hoogtepunten voor mij waren het moment dat VET de pitstraat verlaat en de inhaalactie van OCO en HUL op ALO. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-06 23:37
gewoon even deze toevoegen aan je agenda.

webcal://www.gpupdate.net/nl/kalender/250/formule-1-kalender-2017/calendar.ics

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
Ik denk dat Formula1.com handmatig wat aangepast heeft voor de zomertijd.
Shanghai is GMT+8, wij nu GMT+2, dus 6 uur eerder dan de race daar. Dus: 14:00 minus 6 uur = 8:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:06:
Mercedes is haar magische olieverbrandende valsspeelboost kwijt en ik betwijfel of ze werkelijk extra vermogen hadden ten opzichte van vorig jaar.
Waar komt deze info vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C705tJ1X0AApjpm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Saturnus schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:12:
[...]

Dat zij Olav, kennelijk zijn er meerdere technici van Mercedes naar andere teams gegaan en hebben die het verraden...
Dat was dus "Hammertime"...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:40
Voormalige Mercedes engineers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Yonix schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:10:
[...]

Hoe valt die tijd van Schumacher te verklaren? F1-bolides van toen hadden meer power?
Ze mochten tijdens de race bijtanken in 2004.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[...]

Anyhow, ik ga nog even wat slaap inhalen. Mooi voor VET dat hij de eerste winst van dit seizoen op zijn naam mag zetten, vind het daarnaast wel jammer dat het verder geen bijzondere race was. De enige twee hoogtepunten voor mij waren het moment dat VET de pitstraat verlaat en de inhaalactie van OCO en HUL op ALO. _/-\o_
Niet meer power opzich, maar wel meer brandstof, waardoor ze veel harder konden pushen tijdens de race. In 2004 tijdens de race reed men 1.24, in de kwali reden ze 1.24.6 Nu rijden ze in kwalimode 1.22, en in racemode 1.27

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
[...]
Toen werd er nog bijgetankt tijdens de pitstops, waardoor de auto's gedurende de racestints dus gemiddeld lichter waren en dichter bij de kwalificatietijd konden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:13:
[...]

Dat zij Olav, kennelijk zijn er meerdere technici van Mercedes naar andere teams gegaan en hebben die het verraden...
TheBrut3 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:13:
[...]

Voormalige Mercedes engineers.
Ah, thanks. Dus een soort op de rand van het reglement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
[YouTube: https://youtu.be/YWjm1NEFdyA] niet de beste kwaliteit.. Wel beste actie van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Waar is Johnny Herbert eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Saturnus schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:15:
[...]

[...]

Ah, thanks. Dus een soort op de rand van het reglement.
Nikste rand, behoorlijk illegaal...
Je mag geen motorolie bewust meeverbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Anoniem: 405071 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:14:
[...]

Niet meer power opzich, maar wel meer brandstof, waardoor ze veel harder konden pushen tijdens de race. In 2004 tijdens de race reed men 1.24, in de kwali reden ze 1.24.6 Nu rijden ze in kwalimode 1.22, en in racemode 1.27
Maar uiteindelijk gaat het sneller, dus meer G-krachten, toch? Dus zwaarder dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Saturnus schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:17:
[...]

Maar uiteindelijk gaat het sneller, dus meer G-krachten, toch? Dus zwaarder dan nu.
In de kwali ja, maar in de race niet heel erg veel zwaarder. Ik vond de coureurs gister na de kwali er slechter uitzien dan vandaag na de race

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Max had de beste start volgens de evaluatie van Sky F1. Helaas heeft het hem geen positie opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
[YouTube: https://youtu.be/jIF0BJAzrcs] Betere kwaliteit. Zelfde actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:16:
[...]

Dan zou dit dus gevolgen moeten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Saturnus schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:19:
[...]

Yup, maar of die er ook komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:34
Saturnus schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:19:
[...]

Eens, maar nooit betrapt.

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

iedereen weet het maar ze kunnen het niet bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
En dit seizoen wordt er op gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Saturnus schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:22:
En dit seizoen wordt er op gecontroleerd?
Lijkt me wel nu andere teams met de beschuldigingen kwamen. Nu was er opeens geen magische Mercedes boost om het gat met Vettel dicht te rijden.

Ik denk eigenlijk dat de Ferrari 2016 motor niet eens zo ver van de Mercedes al lag. Bij het starten kwamen ze vaak vergelijkbaar of beter weg dan Mercedes. Mercedes had alleen altijd die boost om een paar ronden uit te lopen. Een paar ronden, eigenlijk totdat de extra motorolie op was...

Dat is nu voorbij en ik denk dat de aero van Ferrari ook beter is. RBR zie ik ook nog behoorlijk inlopen met een sterkere motor. Wie weet, misschien liep de Renault nu ook niet voluit omdat ze ietwat problematisch zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Deze race laat zien dat de F1 NOOIT naar haar fans moet luisteren:

- Fans willen snellere auto's: ze kunnen nu niet meer volgen ivm aero impact
- Fans willen banden die niet slijten: er is te weinig verschil in banden slijtage waardoor inhalen praktisch onmogelijk is.

Naar de F1 fans luisteren om de regels te bepalen is hetzelfde als een referendum inzake uittreding EU. 90% is niet geïnformeerd genoeg om te begrijpen wat de gevolgen zijn.

Daarnaast zijn de auto's in racetrim te langzaam en te makkelijk te rijden.

Ik ben bang dat we het begin van een waardeloos seizoen gezien hebben. Enige lichtpunt is dat Mercedes dominantie over is. En wellicht dat de volgende races anders uitpakken dan deze race...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Requiem19 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:27:

- Fans willen banden die niet slijten: er is te weinig verschil in banden slijtage waardoor inhalen praktisch onmogelijk is.

Naar de F1 fans luisteren om de regels te bepalen is hetzelfde als een referendum inzake uittreding EU. 90% is niet geïnformeerd genoeg om te begrijpen wat de gevolgen zijn.

Ik ben bang dat we het begin van een waardeloos seizoen gezien hebben. Enige lichtpunt is dat Mercedes dominantie over is. En wellicht dat de volgende races anders uitpakken dan deze race...
Misschien een beetje vroeg voor deze conclusies? n=1
Aus is 1e race seizoen en een bijzonder (straten) circuit. eerst nog maar even de 2e & 3e race afwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Beetje te kort door de bocht om dit al na één race te concluderen. De teams hebben nu een race aan data om verder te ontwikkelen. Er zal dus wel weer het een en ander aan verbeteringen doorgevoerd worden om de wagen verder te verbeteren. Bovendien vind ik het juist wel goed dat ze naar de fans luisteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:32
[YouTube: https://youtu.be/l9TjhDPS3AQ]
[YouTube: https://youtu.be/Ys-V2zotNhw]

[ Voor 34% gewijzigd door Rivanov op 26-03-2017 09:34 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Saturnus schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:12:
[...]

Zou best logisch kunnen zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:20

Sandyman538

SandstorM [148839]

Lekker dat het weer begonnen is. Goed om te zien dat de grote victorie tocht van Mercedes hopelijk een beetje afgestopt is. Alleen maar goed voor de sport dat er meerdere teams om een overwinning kunnen strijden. Uiteindelijk finisht de top 5 na anderhalf uur racen binnen 30 seconden van elkaar, dat is wel eens heel erg anders geweest. Dus volgens mij zijn er nog echt geen grote conclusies te trekken die voor het gehele seizoen gaan gelden (zoals ik ze hier wel in dit topic lees....).

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:16:
[...]

Toch behoorlijk extreem onbegrijpelijk dat de FIA die extra grote olietank nooit heeft kunnen vinden in 4 jaar.

I smell shenanigans

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:21

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

enchion schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:47:
[...]

Toch behoorlijk extreem onbegrijpelijk dat de FIA die extra grote olietank nooit heeft kunnen vinden in 4 jaar.

I smell shenanigans
Het zal vast niet om liters tegelijk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06 20:17

Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens helaas. Coureurs en engineers voorspelden al dat inhalen moeilijker zou worden en als je naar deze race kijkt is dat dus ook helaas de waarheid. Hoeveel echte inhaalacties en pogingen heb je nu gezien? De actie op Alonso was wel tof, maar dat komt meer doordat de McLaren gewoon brak is :P. Verstappen gaf post-race al aan dat als je binnen 2 seconden zit van je voorganger je al een sterk verminderde grip hebt...

Natuurlijk leuk dat Mercedes minder dominant lijkt, maar ik heb erg sterk mijn twijfels of deze auto's echt een verbetering zijn voor de fans van inhalen. Ja de auto's zien er agressiever en dikker uit, maar als dat ten koste gaat van actie op de baan dan vind ik dat een achteruitgang.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://growingyoungereachday.files.wordpress.com/2015/03/123_coffee_and_cake__3rd_image.jpg
Even virtuele koffie & taart voor iedereen.. nachtnet viert dat hij 1 jaar geleden (post-race AUS) zijn 1e post in een F1 topic op GoT maakte..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C705WkvVsAAuE1s.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C71BkkBW4AEvYSt.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C71A6oRWkAAQIG4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C706p1FXwAAbAeV.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C7061sNXwAEPZJf.jpg

* nachtnet heeft zich ondanks het tijdstip prima vermaakt. Nog 19 races te gaan. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:13:
[...]

Dat was Olav :O. Geen betrouwbare en/of neutrale bron.

Sky commentatoren zeggen dat uit hun bronnen komt dat dit niet gebeurde én geen vermogensvoordeel op zou leveren.

Wat ik vandaag wel interessant vond: Hamilton schakelde regelmatig pas echt bij 12k rpm op de overlay. Ik dacht dat de motoren na ~10k RPM weinig extra vermogen levereden en en minder zuinig waren? Dus waarom wil je dat?

[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 26-03-2017 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:25:
[...]

Lijkt me wel nu andere teams met de beschuldigingen kwamen. Nu was er opeens geen magische Mercedes boost om het gat met Vettel dicht te rijden.

Ik denk eigenlijk dat de Ferrari 2016 motor niet eens zo ver van de Mercedes al lag. Bij het starten kwamen ze vaak vergelijkbaar of beter weg dan Mercedes. Mercedes had alleen altijd die boost om een paar ronden uit te lopen. Een paar ronden, eigenlijk totdat de extra motorolie op was...

Dat is nu voorbij en ik denk dat de aero van Ferrari ook beter is. RBR zie ik ook nog behoorlijk inlopen met een sterkere motor. Wie weet, misschien liep de Renault nu ook niet voluit omdat ze ietwat problematisch zijn.
Goede punten!

Wat ik wel teleurstellend vond was hoe weinig Melbourne in beeld kwam, weinig helicopterviews.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Ik heb me ook heerlijk vermaakt, nu eens onder de douche en dan naar de bakker voor een lekker "broodje" Lees> Met echte banketbakkersroom gevulde broodjes :D heerlijk om in belgie te leven, minder goed voor de lijn.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniellammers
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-01 15:30
Waarom was trouwens Rocky de race engineer van Ricciardo vandaag?

You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Cubic X schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:48:
[...]

Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens helaas. Coureurs en engineers voorspelden al dat inhalen moeilijker zou worden...
Daar is Lewis het niet mee eens. Die zei in een interview met Sky F1: "same as last year"... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

ANdrode schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:51:

Wat ik vandaag wel interessant vond: Hamilton schakelde regelmatig pas echt bij 12k rpm op de overlay. Ik dacht dat de motoren na ~10k RPM weinig extra vermogen levereden en en minder zuinig waren? Dus waarom wil je dat?
Rond 12.5k rpm is wel redelijk normaal de laatste jaren. Ik vond bij n onboard bij BOT dat hij juist vroeg leek te schakelen, waarbij Olav (die dacht dat t HAM was) zei dat ie de 8e versnelling niet eens gebruikte. Wellicht om brandstof of de motor te sparen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-06 20:17
sjaool schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:52:
[...]

Daar is Lewis het niet mee eens. Die zei in een interview met Sky F1: "same as last year"... ;)
Ja verrek, als je vorig jaar weinig hebt hoeven inhalen en dit jaar ook vrij gemakkelijk naar de top rijdt zou ik dat ook zeggen. Het middenveld zegt andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Cubic X schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:55:
[...]

Ja verrek, als je vorig jaar weinig hebt hoeven inhalen en dit jaar ook vrij gemakkelijk naar de top rijdt zou ik dat ook zeggen. Het middenveld zegt andere dingen.
Ik denk dat hij er meer op doelde dat hij er vorig jaar ook niet voorbij kon komen. ;)
Nu staat dit circuit ook niet bekend om zijn inhaalmogelijkheden. De volgende races zullen moeten uitwijzen wat wel en wat niet mogelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:48:
[...]

Het zal vast niet om liters tegelijk gaan.
Als je meerekening houdt dat een F1 auto een veel hoger verbruik heeft dan een straatauto en dat de extra olie ook nog eens wat verbranding meer voordeel moet hebben dan het nadeel van het extra gewicht ga je het toch wel over een paar liter hebben, tenminste een detecteerbare hoeveelheid.

Met een half glaasje kom je er niet om er meerdere ronden voordeel bij te hebben.

Maar anyway weer een duitse auto/motor bouwer die gepakt is voor illegale/foute emissie waarden. (ben benieuwd of ze dit ook in de straatauto`s toepassen om onder de regels uit te komen, Mercedes was nl ongeveer het enige Duitse concern dat nog niet op basis van milieueisen ergens op betrapt was.)

Misschien dus dat de FIA leiding omgekocht/gemotiveerd was het niet te melden omdat het Mercedesteam iets meer te verliezen had dan alleen een paar posities in de (bullshit) F1.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

sjaool schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:57:
[...]

Ik denk dat hij er meer op doelde dat hij er vorig jaar ook niet voorbij kon komen. ;)
Nu staat dit circuit ook niet bekend om zijn inhaalmogelijkheden. De volgende races zullen moeten uitwijzen wat wel en wat niet mogelijk is.
Jep! Komende race is Shanghai met een joekel van een recht stuk gevolgd door n hairpin. Compleet andere baan, die race zal veel representatiever zijn voor de onderlinge verhoudingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
kevlar01 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:54:
[...]

Rond 12.5k rpm is wel redelijk normaal de laatste jaren. Ik vond bij n onboard bij BOT dat hij juist vroeg leek te schakelen, waarbij Olav (die dacht dat t HAM was) zei dat ie de 8e versnelling niet eens gebruikte. Wellicht om brandstof of de motor te sparen...
De versnellingen zijn vast voor het hele seizoen.
De MGU-k zit voor de koppeling en levert naar mijn verwachting meer op bij een hoger toerental
Verkorte F1 regels, gearbox:
Each team must nominate the eight forward gear ratios at or before the first race of the season. They are then fixed for the year.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Auto's mogen 100kg/uur aan brandstof verbranden.

Stel ze weten 1% of 2% als olie daar bij te snoepen (1-2kg/uur). 2% op 700-800pk ICE is toch al gauw 15 tot 20pk.
7 ronden hammertime is pak en beet 10 minuten rijden. 60-70% full power per rondje betekent dus 6-7 minuten olie bijverbranden.

Dan kom je op ~2kg ~0,2kg aan olie. Nou.. dat kan je vast wel ergens verstoppen.
Eerder is de vraag wat voor "actuator" in de motor zit om dat olie klepje open te zetten. Dat gaat opvallen. Het moet wel erg sneaky geweest zijn dat de motor "per ongeluk" olie verbrand wanneer een bepaalde motor waarde (druk oid) omhoog liep.

edit:
Rekenen & vroeg opstaan gaat niet samen :>

[ Voor 5% gewijzigd door Hans1990 op 26-03-2017 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-06 20:28
daniellammers schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:52:
Waarom was trouwens Rocky de race engineer van Ricciardo vandaag?
Volgens Reddit was Simon afwezig ivm de komst van een kindje. Zijn vrouw is of lag te bevallen :-)

[ Voor 6% gewijzigd door Hoyden op 26-03-2017 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

ANdrode schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:03:
[...]

De versnellingen zijn vast voor het hele seizoen.
De MGU-k zit voor de koppeling en levert naar mijn verwachting meer op bij een hoger toerental

[...]
Klopt, maar ik doelde er meer op dat hij rustig reed, waardoor hij op dat stukje(volgens mij voor de snelle chicane) de 8e versnelling niet haalde, terwijl dat normaal wel lukte als er wat meer gepushed zou zijn.

Maar goed, al met al ben ik blij dat Ferrari de eerste tik heeft uitgedeeld, hopelijk blijven ze de rest van het seizoen strijden en kan RB later ook nog aanhaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-06 12:20
Wat zou de reden zijn dat max de laatste 20-25 ronden sneller was dan Rai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 13:48

Wom

Vind het vooral erg knap dat Ferrari, ondanks wat velen dachten, zijn zaakjes goed op orde heeft. Met een Vettel die voelt dat er wat te halen valt kan dit wel eens een heel tof seizoen worden. Enkel hopen dat Red Bull wat vind, want dit is niet waar ze zelf op gehoopt hadden.

En een paar nieuwe namen gezien die een prima race gereden hebben. Genoeg om in de gaten te houden in ieder geval.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniellammers
Hoyden schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:06:
[...]

Volgens Reddit was Simon afwezig ivm de komst van een kindje. Zijn vrouw is of lag te bevallen :-)
Ah thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-06 20:28
Malt007 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:10:
Bandencompount en wellicht wat minder pushen van Kimi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Malt007 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:10:
  • zou kunnen dat RAI vergeten was de zandzakken uit zijn wagen te halen :+
  • andere banden
  • Fuel saving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Goed begin van het seizoen als je het mij vraagt! Ferrari een dik verdiende overwinning, fijn om te zien dat Mercedes niet iedereen zoek rijdt. De (bijna-) rookies Giovinazzi en Ocon vielen me positief op, die laatste in de punten is fantastisch voor hem. Haas vond ik persoonlijk erg jammer, Grosjean was lekker bezig en had ik een top-6 finish gegund.

Melbourne leent zich niet helemaal voor langere één op één gevechten, die miste ik een beetje maar is voor mij ook niet de heilige graal voor een mooie race. :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
kevlar01 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:07:
[...]
Maar goed, al met al ben ik blij dat Ferrari de eerste tik heeft uitgedeeld, hopelijk blijven ze de rest van het seizoen strijden en kan RB later ook nog aanhaken. :)
Het lijkt er op dat er geen verstoppertje is gespeeld tijdens de tests in Barcelona :o

Mijn conclusie: De Ferrari lijkt de beste auto wbt race pace.

Ferrari vorig jaar: banden ++, brandstofverbruik ++, snelheid in vuile lucht +, one-lap pace +/-
Mercedes was vorig jaar vooral beter wat betreft one lap pace.

Dit wordt een erg interessant jaar. Helaas vooral tussen Ferrari en Mercedes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
kevlar01 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:54:
[...]

Ik denk ook in termen van versnellingsbak. Die moet ook lang mee.
Ze schakelen in Australia 26 keer op en 26 keer neer. Doe dat eens maal 60 rondjes, dan moet die bak 1560 keer schakelen in een race.
Als ze 2x op een recht stuk de 8ste versnelling niet er bij pakken, duikt dat aantal al haast onder 1500.
Vervolgens zie je ze ook de langzame knikken (<=100km/h) in 3 pakken.. bespaard banden en de versnellingsbak.

Misschien kan de MGU-K ook beter regeneren op hoog toerental, je hoort immers dat veel coureurs deze V6's heftig op toeren bij het terugschakelen.. Immers heb je op hoger toerental minder koppel nodig voor hetzelfde remvermogen, dat kan remstabliteit ten goede komen.

In dit filmpje (let op: langdradig) is wel heel duidelijk dat de Mercedes nog echt wat tijd te winnen heeft op de remmen. Vettel kan voor sommige bochten 10-20m later op de rem. Natuurlijk rijdt Hamilton ook andere lijnen vanwege zijn balans in de auto, maar de tijden dat Mercedes op zijn sloffen rondjes kon tuffen zijn gelukkig voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

ANdrode schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:14:
[...]
Dit wordt een erg interessant jaar. Helaas vooral tussen Ferrari en Mercedes
Te vroeg om te zeggen. RBR rijdt nog met de oude Renault ERS rond en zijn geen pannenkoeken als het op verdere ontwikkeling van de auto aankomt. :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniellammers
Hans1990 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:15:
[...]

Ik denk ook in termen van versnellingsbak. Die moet ook lang mee.
Ze schakelen in Australia 26 keer op en 26 keer neer. Doe dat eens maal 60 rondjes, dan moet die bak 1560 keer schakelen in een race.
Als ze 2x op een recht stuk de 8ste versnelling niet er bij pakken, duikt dat aantal al haast onder 1500.
Vervolgens zie je ze ook de langzame knikken (<=100km/h) in 3 pakken.. bespaard banden en de versnellingsbak.

Misschien kan de MGU-K ook beter regeneren op hoog toerental, je hoort immers dat veel coureurs deze V6's heftig op toeren bij het terugschakelen.. Immers heb je op hoger toerental minder koppel nodig voor hetzelfde remvermogen, dat kan remstabliteit ten goede komen.

In dit filmpje (let op: langdradig) is wel heel duidelijk dat de Mercedes nog echt wat tijd te winnen heeft op de remmen. Vettel kan voor sommige bochten 10-20m later op de rem. Natuurlijk rijdt Hamilton ook andere lijnen vanwege zijn balans in de auto, maar de tijden dat Mercedes op zijn sloffen rondjes kon tuffen zijn gelukkig voorbij.
Hoe kom je bij 1560 keer in een race?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daniellammers schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:16:
[...]

Hoe kom je bij 1560 keer in een race?
Het is zelfs bijna het dubbele 52*58=3016x schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:16
kevlar01 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:14:
[...]

Ze mochten tijdens de race bijtanken in 2004.
Klopt en de 2004 wagens wogen 605KG, hadden Traction Control, hadden geen beperking op fuel-flow-limit, f1 zat midden in een grote bandenoorlog tussen Bridgestone en Michelin (concurrentie) en motoren hoefden toen maar 1 raceweekend mee te gaan.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
26*60 = 1560 keer op schakelen
Zelfde aantal keer terug schakelen.

Neem de aantallen niet te letterlijk. Puur om aan te geven dat een versnelling minder ver door, of minder ver terug, bespaard al gauw 10% op de versnellingsbak.
daniellammers schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:18:
[...]

Oooh zo, maar terugschakelen is ook schakelen :+
Zeker ja.. maar iets zegt mij dat opschakelen stuk heftiger is voor de bak dan terugschakelen.
Immers bij opschakelen houden ze het gas er op, bij terug niet.
Maar het blijft schakelen :+

Immers.. zoiets is niet vanzelfsprekend voor elk team: https://twitter.com/MrAlexF1/status/845258781189648384

[ Voor 51% gewijzigd door Hans1990 op 26-03-2017 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniellammers
Hans1990 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:17:
26*60 = 1560 keer op schakelen
Zelfde aantal keer terug schakelen.

Neem de aantallen niet te letterlijk. Puur om aan te geven dat een versnelling minder ver door, of minder ver terug, bespaard al gauw 10% op de versnellingsbak.
Oooh zo, maar terugschakelen is ook schakelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-06 12:20
Heeft RB eigenlijk aangegeven wanneer ze de MGU-K spec17 weer gaan gebruiken? Die 5kg voordeel kunnen ze wel gebruiken. Weet niet of ze nu over het gewicht zitten maar met de balansproblemen zal 5kg balast op de juiste plek ook wel 1-2 tienden opleveren tov nu.

Ben ook benieuwd of de volgende spec van de renaultmotor een grote stap voorwaards wordt. Met een beetje geluk lossen ze de balansproblemen op en kan RB snel aansluiting vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
Anoniem: 405071 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:14:
[...]

Eind van de stint komt overeen met einde race. Grootste verschillen:
- gegroefde, smalle banden ipv brede slicks.
- piekvermogen v6t is hoger
+ V10 powerrrr is constanter dan de lift & coast nu
+ Minder races per motor
+ Bandenoorlog
+ Auto was bijna 200kg lichter

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Malt007 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:19:
Heeft RB eigenlijk aangegeven wanneer ze de MGU-K spec17 weer gaan gebruiken? Die 5kg voordeel kunnen ze wel gebruiken. Weet niet of ze nu over het gewicht zitten maar met de balansproblemen zal 5kg balast op de juiste plek ook wel 1-2 tienden opleveren tov nu.

Ben ook benieuwd of de volgende spec van de renaultmotor een grote stap voorwaards wordt. Met een beetje geluk lossen ze de balansproblemen op en kan RB snel aansluiting vinden.
Pas als Renault met versie 2017.2 op de proppen komt. Versie 1 was niet betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Malt007 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:19:
Heeft RB Renault eigenlijk aangegeven wanneer ze de MGU-K spec17 weer gaan gebruiken?
Taffin said Renault is still working on fixes for the 2017 unit, but does not expect to re-introduce the latest MGU-K until it brings its first major engine upgrade of the new season.

"The next time we can go for a second MGU-K is around race five or six – the normal introduction," Taffin added.
https://www.motorsport.co...-cure-reliability-886148/

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-06 15:23
Sky had het in het begin over upper- en downcut. Is dat dat je bijvoorbeeld iets later pit zodat je bij voorbeeld op 22 sec voorsprong komt zodat je geen plaats verliest bij het pitten?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Jasphur schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:22:
Sky had het in het begin over upper- en downcut. Is dat dat je bijvoorbeeld iets later pit zodat je bij voorbeeld op 22 sec voorsprong komt zodat je geen plaats verliest bij het pitten?
Dat werkt alleen als de man voor je achter een tragere deelnemer komt (in dit geval Hamilton en Verstappen). In vrije lucht is vrijwel altijd degene die het eerst pit op nieuwere banden sneller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Uppercut is als je later pit dan de gene voor je maar toch op oude banden sneller bent, het geen je dus Vettel hebt zien doen,

Downcut/Undercut is als je achter iemand rijd, de pit in duikt en vervolgens door snellere rondes te rijden dan de gene waarmee je in gevecht bent, en die op oude banden rijdt, verslaat als hij de pit ingaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Anoniem: 405071 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:26:
[...]

Uppercut is als je later pit dan de gene voor je maar toch op oude banden sneller bent, het geen je dus Vettel hebt zien doen,

Downcut/Undercut is als je achter iemand rijd, de pit in duikt en vervolgens door snellere rondes te rijden dan de gene waarmee je in gevecht bent, en die op oude banden rijdt, verslaat als hij de pit ingaat
Thanks. Deze info had ik even nodig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Staat daar nou een verveelde Mol achter HAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 20:34

vhal

ಠ_ಠ

Jasphur schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:38:
[...]

Staat daar nou een verveelde Mol achter HAM
Nee, wel een Jack :+

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:38
Niet sky gekeken, maar ik neem aan dat het over undercut en overcut of offset ging? Uppercut is boksen :)

Zoeken op undercut gaat je in ieder geval meer opleveren.

"Normaal" gesproken, kun je als je de nummer 2 bepalen wanneer je naar binnen gaat. De nummer 1 is dan al voorbij de pit entry en moet doorrijden.
De nummer 2 zal de laatste ronde voor zijn pitstop vol pushen om zo dicht mogelijk bij te komen. Normaal vreet dan banden, maar dat geeft niet meer.
Het idee is dat de nummer 2 op verse banden en met vrije lucht snellere ronden kan neerzetten dan de ander op oude banden. Met een vrije baan / gat kan de nummer 2 dan het gat virtueel dicht rijden en alsnog voor de ander zitten als die binnen is gekomen.

Je zag Lewis ook direct na zijn stop zijn tot dan snelste ronde rijden. Hij kwam alleen veel te snel achter Max, waardoor de tijden van Vettel op dat moment sneller waren en de undercut dus niet lukt.

Het nadeel van de undercut is dat je vroeger naar binnen gaat dan gepland. Dat gaat je later in de race parten spelen. Als je dus slaagt en voor ligt, krijg je op het einde van de stint de ander achter je met nieuwere banden. Maar die moet het dan wel op de baan doen.

Het is dus een tactisch spelletje om te kijken wie er eerst gaat.

Als de nummer 1 eerst gaat, geef je degene achter je vrije lucht en diegene weet dat hij moet gaan pushen. Toch kan ook dat winst opleveren als er nog genoeg snelheid in de banden zit. Je wil dus niet te vroeg gaan als je degene bent die voorop ligt.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
nachtnet schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:29:
[...]

Misschien een beetje vroeg voor deze conclusies? n=1
Aus is 1e race seizoen en een bijzonder (straten) circuit. eerst nog maar even de 2e & 3e race afwachten..
Helaas kun je uit 1 race al aardig wat afleiden. Max gaf aan dat hij vanaf 1.5-2 secondes achter Raikkonen al grip begon te verliezen.

De delta om in te kunnen halen was vorig haar ongeveer 1,0-1,5 seconden. Dat zal dit jaar 2,0-2,5 zijn.

Nog meer DRS inhaalacties, want dat is effectiever ivm toegenomen drag.

Bovenstaande verbaast me niet heel erg. Wel jammer dat coureurs nog steeds niet echt uitgedaagd worden qua pace in de race. Iedereen kwam superfit uit de auto, en er waren weinig grote momentjes van coureurs in de race.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Boeiende info. Pat Symonds zegt dat het chassis gewoon nog niet top notch is en het power unit verhaal qua achterstand overdreven is. Geeft de burger moed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Forza Ferrari *O*

Massa 6e, de zgn uitgerangeerde coureur

[ Voor 54% gewijzigd door Hackus op 26-03-2017 11:14 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
Betere kwaliteit Notebook

[YouTube: https://youtu.be/1BYJUdMNQmc]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:27
ANdrode schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:51:
[...]

Dat was Olav :O. Geen betrouwbare en/of neutrale bron.

Sky commentatoren zeggen dat uit hun bronnen komt dat dit niet gebeurde én geen vermogensvoordeel op zou leveren.
Ok, Olav is niet betrouwbaar en neutraal maar vervolgens wel alles voor waar aannemen wat Sky zegt. Want wat Sky zegt is per definitie altijd waar en Sky is nooit bevooroordeeld? Misschien komen de bronnen van Sky wel bij Mercedes vandaan en die zullen het vast niet toe gaan geven.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C71U8psXUAAg2R1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C71XsbAU8AI0pxT.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C71C0c0W4AAso4z.png

[ Voor 20% gewijzigd door nachtnet op 26-03-2017 11:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:14
Requiem19 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:56:
[...]

Wel jammer dat coureurs nog steeds niet echt uitgedaagd worden qua pace in de race. Iedereen kwam superfit uit de auto, en er waren weinig grote momentjes van coureurs in de race.
Daar maak ik uit op dat de coureurs MEGA hebben getraind deze winter.

Afbeeldingslocatie: https://media.formule1.nl/2016/10/10-24-James-Hunt-foto-3-1500x875.jpg

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Extreem verschil he, na top6 al ronde achter

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:17
Hackus schreef op zondag 26 maart 2017 @ 11:49:
Extreem verschil he, na top6 al ronde achter
Nou ja, ik kan mij tijden herinneren dat een ene M Schumacher het hele veld op een ronde zette :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Laatst online: 04-06 22:49
nachtnet schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:21:
[...]

Pas als Renault met versie 2017.2 op de proppen komt. Versie 1 was niet betrouwbaar.
En al is die versie er volgende week...dan nog mogen ze pas over een aantal races strafloos wisselen volgens Olav

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Speedster schreef op zondag 26 maart 2017 @ 11:48:
[...]

Daar maak ik uit op dat de coureurs MEGA hebben getraind deze winter.

[afbeelding]
Toen F1 nog voor echte mannen was :D

Sigaretje, pintje en mooie dame net na de race met 500pk en 0.0 hulpmiddelen :D

Geweldige foto :D _/-\o_

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
bvbal79 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 11:58:
[...]

En al is die versie er volgende week...dan nog mogen ze pas over een aantal races strafloos wisselen volgens Olav
Nee hoor, daar heeft Olav het verkeerd. Wat wel aan de hand is dat ze dan veel langer met dat onderdeel moeten doen dan ze eerst gepland hadden. Max 4 motoren..(bestaande uit 6 onderdelen w.o. de MGU-K)

Combineren met geplande motor upgrades is uiteraard wel zo verstandig.

[ Voor 7% gewijzigd door nachtnet op 26-03-2017 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bvbal79 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 11:58:
[...]

Ze mogen opzich kosteloos de motor in China vervangen, maar dat betekend dat je een PU met weinig km eigenlijk opgeeft, en je dus later in het seizoen of terug moet naar de eerste spec die kut is, of een gridstraf moet pakken... Het is niet zo als met de bak dat het echt 5 a 7 races mee moet
Pagina: 1 ... 22 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de woensdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1