Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2017] Race 1 - GP van Australië Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste
Acties:
  • 65.286 views

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23-10 10:03
@BlauweFles Hier nog een pagina die de race tussen VET en HAM analyseert.
http://www.f1analisitecni...-lanalisi-della-gara.html (Wel in het Italiaans. Eventueel met een vertaalapp te vertalen, maar dan gaat er wel wat informatie verloren..)

Plaatjes zeggen zonder context van de gelinkte pagina niet zoveel..

nachtnet zonder hoofdletter

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 07:24
quote:
nachtnet schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:54:
Ik blijf het opvallend vinden dat "iedereen" gelijk denkt dat VET (& Ferrari) het kampioenschap wel gaan binnenhalen.. (vorig jaar had Ferrari ook gewoon moeten winnen in Race 1 (en hebben ze in de 2e helft van het seizoen de bal laten vallen.))

[afbeelding]
[afbeelding]

* nachtnet is al lang blij dat er aan de voorkant van het veld wat meer strijd lijkt te gaan zijn.
De Ferrari fans zelf denken dit iig niet. Ik kan me 2010 en 2012 maar al te goed herinneren..

Ook heb ik nog niet het idee dat 'we' de beste auto hebben (vooral niet in kwalificatie trim, wat misschien wel het belangrijkst is dit jaar).

• Sniffels
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 23-10 14:20
Was toch erg blij met mn live timing app (gewoon gratis met grijs/groen/paars sectortijden), denk dat er veel mensen in slaap zijn gevallen omdat ze simpelweg die info miste, en dan kijk je inderdaad alleen maar naar autos die rondjes rijden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
quote:
ArnevdS schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:29:
[...]

Dat heeft mogelijk ook wel te maken met welke afstellingen je precies moet gebruiken, hoe goed je de temperatuur kan managen e.d. Ze moesten verder wel zeker weten dat ze niet nogmaals zouden moeten pitten, dus ik begrijp de beslissing wel. Horner gaf verder aan dat zij met VER gewoon iets anders proberen, want met hetzelfde doen bereik je ook niets. Hij was niet helemaal zeker hoe het uit zou pakken, maar het gat met MAS was dermate groot dat opnieuw pitten geen probleem zou zijn.
Verder: VER ging aan het eind niet langzamer voor de downforce. Hij had problemen met z'n remmen en wilde zeker weten dat hij het eind zou halen.
Dat van die remmen was mij niet ontgaan, maar het is wel raar dat als je rondenlang remstof uit de wielen ziet komen, je dan vraagt of je nog voor de snelste ronde kunt gaan. Als je remmen zo kritisch zijn, lijkt me dat een rare vraag :) Ik denk eerder dat hij de banden aan het afkoelen was, KERS aan het bijladen en voor een snelle ronde wilde gaan. Maar goed, harder rijden had toch geen zin, want RAI kwam hij toch niet voorbij :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nachtnet
over enkele minuten op Ziggo Sport (kanaal 14) Formule 1: Het Weekend De nabespreking van deze GP. (ben benieuwd of dit beter is dan het vrijdag-cafe..)

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 06:39
quote:
Sniffels schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:57:
Was toch erg blij met mn live timing app (gewoon gratis met grijs/groen/paars sectortijden), denk dat er veel mensen in slaap zijn gevallen omdat ze simpelweg die info miste, en dan kijk je inderdaad alleen maar naar autos die rondjes rijden.
Logische vraag is nu: welke app?

• SteffenV
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20-10 15:09
quote:
Lensent schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:04:
[...]

Logische vraag is nu: welke app?
Officiële F1 app.

• nachtnet
quote:
Heel erg een RTL5 gevoel bij dit programma. Het geluid bij de itemovergangen brengt me echt terug naar de Häkkinnen periode.

iig het programma met de meeste diepgang in F1 van Ziggo tot nu toe.. (laat ik het zo zeggen.. Wat minder jolig dan het F1-cafe van vrijdag en wat overzichtelijker dan de pre- & Post-show rond de race.)

nachtnet wijzigde deze reactie 27-03-2017 19:34 (18%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

quote:
nachtnet schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:26:
[...]

Heel erg een RTL5 gevoel bij dit programma. Het geluid bij de itemovergangen brengt me echt terug naar de Häkkinnen periode.

iig het programma met de meeste diepgang in F1 van Ziggo tot nu toe..
Wel leuk, maar na samenvatting van gister was het voor mij overbodig. Als men alleen De Race kijkt is dit wel leuk de volgende dag.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 07:18
quote:
Ik blijf het opvallend vinden dat "iedereen" gelijk denkt dat VET (& Ferrari) het kampioenschap wel gaan binnenhalen.. (vorig jaar had Ferrari ook gewoon moeten winnen in Race 1 (en hebben ze in de 2e helft van het seizoen de bal laten vallen.))

* nachtnet is al lang blij dat er aan de voorkant van het veld wat meer strijd lijkt te gaan zijn.
Haha inderdaad. Viel me ook op dat ze bij Sky en andere media ook al vanaf P1 naar conclusies op zoek zijn, opzich wel logisch, want ze willen scoops. Maar laten we inderdaad hopen dat het de komende tijd zo blijft, en afhankelijk van layouts en setups, we een mooie strijd gaan zien.

Door sommige kanalen wordt RBR ook al afgeschreven, imo ook onzin. Ik vond Horner en de coureurs ook niet negatief genoeg na de kwalificatie om te zeggen dat ze dit totaal niet hadden verwacht. Denk dat ze wel een soort plan hebben met dit ontwerp qua development. Ik moet nog wel zien of ze dat gaat lukken, kan nog best tegenvallen om de updates ook goed te laten werken, helemaal nu blijkt dat de auto's zeer gevoelig zijn voor aanpassingen in de setup.

@UltraSub Kan je me dan uitleggen waarom je ze kan afschrijven voor een WDC?

yorkick wijzigde deze reactie 27-03-2017 19:41 (3%)

kimi | iRacing Profiel

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20-10 09:10
Afschrijven voor een WCC/WDC kan best. Afschrijven voor voorin meedoen is inderdaad onzin.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
quote:

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik denk er precies zo over! ;)
quote:
BlauweFles schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:36:
Weat me nog even op is gevallen. Er wordt nu heel erg aangegeven dat Ferrari de concurrent voor Mercedes is en dat RBR er nog lang niet is. Maar... vorig jaar had Ferrari ook moeten winnen in Melbourne en had je met een beetje fantasie kunnen zeggen dat ze na vier wedstrijden nog aan de leiding hadden moeten staan.
Vorig jaar merkte je dat Mercedes de auto had die overal goed ging. En zo win je WKs. Ferrari was soms de beste, vooral in eerste helft, en in circuits waar vermogen belangrijk is. RBR was goed in de bochten, mede door de ophanging. Dat laatste is nu verleden tijd.

Het is een leuk begin van het seizoen qua uitslag, maar ze moeten volgens mij bij de rode brigade nog enorm hard aan de weg om dit vol te houden. Vooral Kimi. Die moet zijn landgenoot echt regelmatig verslaan. Dan maken ze kans op team WK. Voor coureurs is Lewis nog steeds favoriet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 07:48
Wat mij vooral opvalt hier. Er wordt weinig gesproken over bottas. Terwijl die toch 3e is geworden.

Wat is dat toch? Ik lees hier alleen maar Hamilton/Vettel/Verstappen is de beste bla bla bla.

Ik bedoel hij heeft toch best een aardige race gereden? Of zeg ik nu rare dingen?

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07:20
quote:
CrazyFool schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:41:
Wat mij vooral opvalt hier. Er wordt weinig gesproken over bottas. Terwijl die toch 3e is geworden.

Wat is dat toch? Ik lees hier alleen maar Hamilton/Vettel/Verstappen is de beste bla bla bla.

Ik bedoel hij heeft toch best een aardige race gereden? Of zeg ik nu rare dingen?
Vettel heeft gewonnen. Verstappen is Nederlander :)F Hamilton is de nummer twee van vorig jaar en 'beste' die nu rijd, en daarnaast opgehouden door Verstappen. Bottas heeft daarnaast een vrij kleurloze race gereden en niet veel in beeld geweest (al dan niet door slechte regie). In die zin dus niet zo gek dat er niet over gesproken wordt. Raikonnen op 4 hoor je ook niemand over. Hetzelfde voor de gestopte Massa, ook daar hoor je niks over. Het is dus niet zo dat Bottas genegeerd wordt, maar het gaat alleen over de top teams/coureurs.

En je bent zelf natuurlijk ook vrij om erover te beginnen ;) Ik vond, zoals gezegd, dat hij vrij kleurloos rond reed. Van een ervaren coureur mag je verwachten dat hij 57 rondjes achter elkaar kan rijden, en dat heeft hij ook oke gedaan. Maar hij heeft niet de kans gehad om iemand aan te vallen, en hij hoefde tegen niemand te verdedigen. Dus zijn race was gewoon saai en valt niet over te oordelen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• nachtnet
BOT heeft gereden zoals van hem verwacht mag worden. Netjes, maar niet in beeld.

Ik denk dat BOT dit seizoen echt nog wel gaat verrassen. P3 is echt niet slecht achter jouw "wereldkampioen" teamgenoot.. (BOT zat de laatste helft van de race ook niet heel ver van HAM af.)

Zie nu bij RTL Late night Olav Mol zitten die nuance aanbrengt in de overspannen verwachtingen (en teleurstelling na p5 van AUS.) d:)b

nachtnet wijzigde deze reactie 28-03-2017 09:55 (20%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 06:53

sjaool

Every life should have 9 cats

quote:
RobertMe schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:55:
[...]
Hamilton is de nummer twee van vorig jaar en 'beste' die nu rijd, en daarnaast opgehouden door Verstappen.
Hamilton is niet "opgehouden" door Verstappen. Het ging gewoon om een positie. Wilde hij er voorbij dan had hij maar meer ballen moeten hebben en voor het gat moeten gaan. :P :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

LOL _O-

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 23:40
quote:
sjaool schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 01:34:
[...]

Hamilton is niet "opgehouden" door Verstappen. Het ging gewoon om een positie. Wilde hij er voorbij dan had hij maar meer ballen moeten hebben en voor het gat moeten gaan. :P :+
Klopt natuurlijk. Maar meer ballen? Ik denk dat dit jaar gewoon een verschrikkelijk jaar wordt op het gebied van inhalen. Er komt zoveel verstoorde en vervuilde lucht achter die wagens vandaan, dat je hier binnen 2 seconden nog meer last van hebt dan de voorgaande jaren.

Ik snap ook niet helemaal waarom al deze wijzigingen zijn doorgevoerd. De wagens gaan een stuk sneller (iets wat je op tv niet echt ziet), maar het inhalen is moeilijker. Geen goede ontwikkeling voor de kijkcijfers denk ik.

Gamert in hart en nieren! iRacing stats: (and improving): Loondijke

• Tleilaxu
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online
quote:
Loondijke schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:14:
[...]
[knip. De wagens gaan een stuk sneller (iets wat je op tv niet echt ziet), [knip]
Dat laatste ben ik niet met je eens. Op tv is echt wel te zien hoe veel harder ze sommige bochten in gaan. Bij het kijken van de eerste vrije training had ik bij het zien van een rondje af en toe wel zoiets van 'dat haalt hij niet'.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loondijke
quote:
Tleilaxu schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:19:
[...]

Dat laatste ben ik niet met je eens. Op tv is echt wel te zien hoe veel harder ze sommige bochten in gaan. Bij het kijken van de eerste vrije training had ik bij het zien van een rondje af en toe wel zoiets van 'dat haalt hij niet'.
Klopt. Bij de eerste vrije training zag je het. Daarna wen je eraan en zie je het eigenlijk alleen bij echte "circuitshots" langs de lijn zeg maar.

Maar die 3 seconde op een ronde sneller dan vorig jaar is prima, maar als het ten koste gaat van inhaalacties weet ik niet of dat wel de juiste weg is om in te slaan.

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20-10 09:10
quote:
yorkick schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:30:
[...]

@UltraSub Kan je me dan uitleggen waarom je ze kan afschrijven voor een WDC?
Als je de eerste 4-5 races niet structureel op het podium staat en diegenen die daar de eerste races wel staan dat consequent blijven volhouden (wat meestal wel gebeurt), dan wordt een WDC wel erg lastig. Je hebt het zien gebeuren vorig jaar met Hamilton, terwijl die toch erg vaak op het podium heeft gestaan :)

Tenzij er gekke dingen gebeuren wordt je geen WDC als je niet vanaf de start van het seizoen mee doet voor de maximale punten. Het kán wel, maar de kans wordt behoorlijk klein.

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:55
quote:
Grimmie187 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:11:
Wie zegt trouwens dat F1 bezoeken zo duur is?

Gewoon doen alsof je er thuishoort en naar binnen lopen:
https://www.reddit.com/r/...the_melbourne_grand_prix/

_O-
Ja, zo kwam ik vorig jaar op Spa ook in de paddock en bij de interview-pen terecht.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:36

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
Loondijke schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:14:
[...]

Klopt natuurlijk. Maar meer ballen? Ik denk dat dit jaar gewoon een verschrikkelijk jaar wordt op het gebied van inhalen. Er komt zoveel verstoorde en vervuilde lucht achter die wagens vandaan, dat je hier binnen 2 seconden nog meer last van hebt dan de voorgaande jaren.
Ik denk dat het wat vroeg is om die conclusie te trekken. Vorig jaar werd er in Australie ook amper ingehaald.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:02
quote:
Alonso deed dit deze move ter ere van een overleden persoon die een soortgelijke move deed. Kan het juiste verhaal echter niet meer vinden. Zit in ieder geval een reden achter.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Loondijke
quote:
YakuzA schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:34:
[...]

Ik denk dat het wat vroeg is om die conclusie te trekken. Vorig jaar werd er in Australie ook amper ingehaald.
Dat is waar. Het is meer een onderbuikgevoel, maar ik hoop van harte dat ik ongelijk heb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

quote:
Wom schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:36:
[...]

Alonso deed dit deze move ter ere van een overleden persoon die een soortgelijke move deed. Kan het juiste verhaal echter niet meer vinden. Zit in ieder geval een reden achter.
Heb het gevonden:
http://www.elmundo.es/f5/...ccc6e2704eb9208b468e.html

Ter ere van een Spanjaard die overleden is aan leukemie....
Mooi gebaar!
En grappige pose :)

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ja, deze discussie over DRS en inhalen is offtopic hier. Dat kan allemaal verder in het reguliere topic.
En bij deze gaat dit topic dan ook dicht aangezien de race weer een paar dagen geleden was. Volgende week verschijnt het China topic. Dat staat allemaal al klaar en op de timer. ;)

Hier gaan we dus verder. :)
[F1] Seizoen 2017 - Deel 1

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 28-03-2017 15:42 (4%)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de woensdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True