Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2017] Race 1 - GP van Australië Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 8
Acties:
  • 66.203 views

Acties:
  • +15Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 00:02

nachtnet

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Australian Grand Prix - 24-26 maart
Data
Vr 24 Mrt
Free Practice 1:02:00(12:00)
Free Practice 2:06:00(16:00)
Za 25 Mrt
Free Practice 3:04:00(14:00)
Quali:07:00(17:00)
Zo 26 Mrt
Race:07:00 ZT(16:00)

CircuitAlbert Park
LocatieMelbourne, Australië
Lengte5303 m
Aantal race ronden58
Total race afstand307,574 km
Laatste winnaarNico Rosberg (Mercedes) 1:48:15.565
Lap record1:24.125 - Michael Schumacher (2004)
LinksFormula1.com Google maps

Banden

Bandenkeuzes:
Beschikbaar zijn de volgende banden*:
  • UltraSoft (US) Paars
  • SuperSoft (SS) Rood
  • Soft (S) Geel
*tot en met GP van Monaco is de banden keuze voor ieder team gelijk.
  • 7 sets van de zachtste band
  • 4 sets van de middelste band
  • 2 sets van de hardste band

These are the tyres that Pirelli has said must be used at some point in the race:
One set of P Zero SuperSoft and one set Soft.
Each driver must have both these sets available for the race, and must use at least one of them.

Following the regulations, each driver must save for Q3 one set of the softest of the three nominated compounds. This set will be given back to Pirelli after Q3 for those who qualify in the top 10, but the remaining drivers will keep it for the race.

Over the course of a race weekend the teams have to hand back tyres according to a certain schedule, though they can decide which tyres to give back at the following times:
- One set after the first 40 minutes of FP1
- One set at the end of FP1
- Two sets at the end of FP2
- Two sets at the end of FP3

Banden beschikbaar voor de Race

nachtnet wijzigde deze reactie 25-03-2017 15:10 (14%)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Traguardo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 25-01 02:34
Gaaf het gaat beginnen. Na 119 dagen worden de motoren weer gestart in de race van Australië!

Acties:
  • +2Henk 'm!
Scarbs heeft voor Red Bull nieuwe onderdelen in zijn bagage zitten.. reist met Red Bull onderdelen in zijn vliegtuig. Beter lezen nachtnet ! @Tylocke

@Kiwi Persco is donderdag 15:00u local time. (05:00 NL) https://www.formula1.com/.../Australia/Timetable.html

nachtnet wijzigde deze reactie 21-03-2017 09:29 (41%)

nachtnet zonder hoofdletter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 25-01 09:34

Tylocke

[Team Carrack]

Dat is toch niet Scarb zijn wagentje maar eentje van Red Bull toch?

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 24-01 23:48
Ik begin al langzaam de kriebels te krijgen voor zaterdagmorgen mensen, kan niet wachten om de daadwerkelijke krachtinspanningen van alle teams te zien!

Al die testen zeggen bupkis, blijkt ook uit voorgaande jaren, dus het kan mij niet snel genoeg zaterdagmorgen zijn!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-01 21:23
Ik kijk wel uit naar hoe Lil'Lewis die 70PK extra tegenover vorig jaar gaat bestieren. Gigantische stap voorwaards van Mercedes als de geruchten waar zijn.

De strijd met Botas wordt ook leuk!
Heb er zin in.

Ik gun Ricciardo ook wel een podiumplek in zijn thuisrace.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sbierman
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 24-01 12:44
Was het gerucht niet 80 PK?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 22:25
We gaan zien of Ferrari hun goede testen een vervolg kunnen geven. Stieken hoop ik ook op wat red bull konijnen uit de hoed, dan zou het spannend worden. Maar ik vrees dat het gewoon weer mercedes wordt. Zeker tijdens quali, en inhalen blijft waarschijnlijk lastig. Maar zin heb ik er sowieso weer in.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14-01 08:50
quote:
demo31051987 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:01:
Heeft Pirelli nog niet de bandenkeuzes van de verschillende coureurs uitgegeven? Ik heb al even zitten zoeken, maar kan via Google niets vinden.
Volgens mij krijgen ze allemaal dezelfde hoeveelheden van een type voor de eerste paar races.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 00:08
quote:
Zahariac schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:06:
[...]

Volgens mij krijgen ze allemaal dezelfde hoeveelheden van een type voor de eerste paar races.
Dat klopt :)

Pirelli will take the ultrasoft, the supersoft and the soft tyres to the season opener in Melbourne, with either a set of the soft or the supersoft acting as the mandatory tyres that must be used in the race. The ultrasoft will be the tyre chosen for Q3.

For China, the supersoft, the soft and the medium will be used, one of the last two to be used at least once during the race. The supersoft is the compound assigned for Q3.

Mijn Aquarium

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17:18
Huh? Eerst wordt staat er in de openingspost een snelste rondetijd van 1:34 van Schumacher en verderop in het plaatje in een 1:24?

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • +1Henk 'm!

• demo31051987
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 24-01 12:40

demo31051987

a.k.a. Extigo

quote:
Zahariac schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:06:
[...]

quote:
p0st schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:12:
[...]

Dat klopt :)

Pirelli will take the ultrasoft, the supersoft and the soft tyres to the season opener in Melbourne, with either a set of the soft or the supersoft acting as the mandatory tyres that must be used in the race. The ultrasoft will be the tyre chosen for Q3.

For China, the supersoft, the soft and the medium will be used, one of the last two to be used at least once during the race. The supersoft is the compound assigned for Q3.
Dat is niet het geval. Zie de post op formula1.com: https://www.formula1.com/...ces-for-2017-openers.html

Daarin wordt aangegeven "Under rules established for 2016, teams have free choice between the three compounds at each race, within their allocation of 13 sets of tyres per Grand Prix."

Dit betekent dus dat de teams zelf mogen bepalen hoeveel ze van elke band meenemen met een max van 13 setjes. En ik was nu juist benieuwd naar deze keuze.

demo31051987 wijzigde deze reactie 21-03-2017 10:27 (9%)

Steam

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20:22

sjaool

Every life should have 9 cats

quote:
BioHazard schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:25:
Ik ga ook voor een opname, en mediastilte/telefoon uit tot na de race. Ik heb er zin in...
Het wordt dus lekker rustig hier op het forum tijdens de live-uitzending van de race... ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1Henk 'm!
@demo31051987 Omdat de bandenformule nieuw is, is voor de 1e races de keuze door Pirelli bepaald.
  • 7 sets van de zachtste band
  • 4 sets van de middelste band
  • 2 sets van de hardste band
Vrije selectie voor de teams/rijders is pas vanaf (ik dacht) race 4 of 5.

@aDutchCow Verschil in snelste rondetijd is inderdaad gewoon een typefout van mij. Mea Culpa.

nachtnet wijzigde deze reactie 21-03-2017 10:34 (29%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 01:04

Rivanov

Apple freak

quote:
sjaool schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:30:
[...]

Het wordt dus lekker rustig hier op het forum tijdens de live-uitzending van de race... ;)
Zeker niet. ;)
5:30 zit deze jongen voor de buis

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18:47
Zaterdagavond feestje.. De bus vertrekt terug om half 4 nieuwe tijd. Van te voren matrassen klaar leggen in de mancave, zodat we met alle F1 fans (mannetje of 10) kunnen proberen wakker te blijven. Gezelliger kan niet. Ben alleen bang dat als ik al wakker kan blijven, teveel hersencellen weggedronken heb om een red bull auto te kunnen onderscheiden van de rest.. :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21:44
Yes! Eerste racetopic is er weer, top!

Hier zitten we er op race day ook gewoon klaar voor met een glaasje verse jus en Brabants worstenbroodje 👍

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 22-01 17:16
quote:
nachtnet schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:50:
[afbeelding]

Het lijkt een grotendeels droog warm weekeinde te worden met mogelijk wat lichte regen die stopt ruim voor de kwalificatie begint op zaterdag.
Met die temperaturen is een beetje eigenlijk geen regen :+

Heftige weer app trouwens

Jasphur wijzigde deze reactie 21-03-2017 11:00 (5%)

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

Acties:
  • +2Henk 'm!
fia:

ALO, HAM, RIC, VET & BOT, MAS, OCO, STR
quote:
*The Thursday Drivers’ Press Conference will be divided into two sections.
The first part of the print media conference (approx. 25 mins) in the FIA Press Conference room, will be
devoted to the four drivers nominated in Part 1 at the top of the above list. During this part of the conference,
the drivers nominated in Part 2 of the Thursday Press Conference list will be available in the TV pen for
broadcast media.
After 25 minutes, the drivers will be accompanied by the FIA to make their way from the TV pen to the press
conference room for the second part of the print media press conference. At this juncture the first drivers will
make their way to the TV pen for interview by broadcast media.

even mezelf quoten:
quote:
nachtnet schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:29:
[...]
Over 5 dagen is de persco al weer geweest.. (gokje: RIC, BOT, STR, VET, VAN, MAS)
Toch 5 van de 6 goed (+ 2 extra deelnemers.) .. :+

nachtnet wijzigde deze reactie 21-03-2017 11:58 (115%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 18-01 08:30
Alonso en bij de teammanagers zit Eric Boullier aan tafel, er zullen ognetwijfeld vragen gesteld worden over de (ontbrekende) prestaties, waarop vooral dor Eric waarschijnlijk geantwoord zal worden met "We werken er 24/7 aan en we blijven vertrouwen houden in onze partner Honda", misschien dat Alonso nog een leuke uitspraak zal doen.... ik ben benieuwd.

Acties:
  • +5Henk 'm!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 01:50

pinda powerrr

Slow down...

* Pinda meldt zich

FP's worden lastig dit jaar voor me, waarschijnlijk alleen de Q kijken ivm een overvol programma op zaterdag, dat ga ik niet trekken :X Hele nacht kijken en dan de hele zaterdag doorgaan. Was gevraagd om mee te gaan naar een concert zaterdagavond, lang geleden gevraagd aan me en gelijk ja gezegd, zonder er bij na te denken dat GP weer begint }:|
Voor de race zelf sta ik uiteraard wel op, ga daarna wel weer even bijslapen :Z :O

Zin in!!!

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: november 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ik kijk erg uit naar het moment dat de motoren worden gestart voor FP1. Natuurlijk moeten we tot de kwalificaties wachten, echter zullen we vanaf FP1 een overzicht krijgen hoe de krachten verdeeld worden. Grote vraag is naar mijn idee hoe zit het met RBR, FER en WIL. In welke volgorde staan zij achter MERC.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Spacey23
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 01-09-2019
Zelden zo ongeduldig en onrustig geweest. Veel te veel gelezen en gezien de afgelopen tijd :)

Why do we fall? So we can learn to pick ourselves up.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
quote:
pinda powerrr schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:25:
[...]

FP1 zeg ik ja, maar voor FP2 en zeker FP3 moeten ze gewoon alles uit de kast halen, het is tenslotte voor het echie en dan ga je niet nog een beetje spelen met de afstellingen, dan wil je winnen. Hoe verder vooraan de startgrid, des te beter je kansen op een hoge eindklassering.
Ik had het woordje 'vanaf' niet gelezen :P Maar dan nog geloof niks van alles op alles. Ik verwacht dat er in FP2 en 3 racetijden worden neergezet en nog geen Q tijden. Maar we gaan het zien :D

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

Ik krijg helaas niet de hele lijst erop met knippen :')
Practice 1:

P2:

P3:

En Qualifying:

Hier vind je alles: https://www.formula1.com/...australia/practice-1.html

Heatonme wijzigde deze reactie 21-03-2017 13:47 (23%)

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

New season, new press conference

Part 1: ALO, HAM, RIC, VET
Part 2: BOT, MAS, OCO, STR

A new season and a new format for the opening press conference of the Melbourne weekend. Eight drivers will be split into two groups, which will alternate in answering questions from the written press and broadcast media...

Thursday, March 23, 1500 hours local time (0400 GMT)

Part 1: Fernando Alonso (McLaren), Lewis Hamilton (Mercedes), Daniel Ricciardo (Red Bull), Sebastian Vettel (Ferrari)

Part 2: Valtteri Bottas (Mercedes), Felipe Massa (Williams), Esteban Ocon (Force India), Lance Stroll (Williams)

Friday, March 24, 1800 hours local time (0700 GMT)

Maurizio Arrivabene (Ferrari), Eric Boullier (McLaren), Christian Horner (Red Bull), Paddy Lowe (Williams), Toto Wolff (Mercedes)

The qualifying and post-race conferences with the top three drivers will take place immediately after the respective sessions.

Rivanov wijzigde deze reactie 21-03-2017 14:34 (74%)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-01 01:18
quote:
Tommiiee schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:37:
[...]

Dat is natuurlijk onzin. Het zou echt van de gekke zijn als McLaren het finishen van een race als 'goud waard' moet beschouwen.
Gezien de huidige status is dat allesbehalve onzin. Het zou natuurlijk niet zo moeten zijn maar het trieste feit is dat Alonso daar nu vast voor zou tekenen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

quote:
Tommiiee schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:37:
[...]

Dat is natuurlijk onzin. Het zou echt van de gekke zijn als McLaren het finishen van een race als 'goud waard' moet beschouwen.
Ze hebben in de tests geen langere stints dan 11 ronden kunnen rijden.
Tuurlijk is het voor zowel McLaren en Honda niet het uiteindelijke doel (ze willen geloof ik top 5 constructeurs eindigen), maar gezien de huidige situatie, zou dit betekenen dat ze vooruitgang geboekt hebben.

Vandaar dat ik het omschreef dat het goud zou zijn :)

Acties:
  • +8Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Jasphur schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:18:
[...]

Scherp oog. Ik verwacht een tikfout van of de maker van de het plaatje of van @naitsoezn :9

Niet dat Wikipedia een bron is maar: 1:24.125
He, don't shoot the mods. :P
Dit topic en de paar opvolgende zijn allemaal gemaakt door nachtnet. Wij bereiden ze alleen voor voor publicatie per timer. Verder, don't shoot nachtnet. Hij maakt uitstekende topicstarts. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
quote:
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:50:
[...]

He, don't shoot the mods. :P
Dit topic en de paar opvolgende zijn allemaal gemaakt door nachtnet. Wij bereiden ze alleen voor voor publicatie per timer. Verder, don't shoot nachtnet. Hij maakt uitstekende topicstarts. ;)
haha. Sorry. Ik hou het niet meer. Kort lontje. Need F1 :7

Acties:
  • +3Henk 'm!
F1.com is goed bezig. Nu ook quizjes over de GP van AUS..

https://www.formula1.com/...017/3/australia-quiz.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:54
quote:
Jasphur schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:44:
[...]

2 goed * Jasphur schaamt zich diep
Your score: 5 / 10 :+

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

Acties:
  • +2Henk 'm!

RIC doet een Australië-plaatsnamen quiz..
http://www.redbullracing....ussie-towns-true-or-false

Acties:
  • +1Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
quote:
gambieter schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:43:
[...]

Heb al gesuggereerd dat we gewoon doorzuipen tot de GP begint, dan een stevig ontbijt en dan slapen tot het lunchtijd is :+
Je hebt best een aardige reputatie opgebouwd hier, dus pas je op met hier reageren in dronken staat?

Na het Engelse ontbijt kan je weinig meer gebeuren uiteraard. :+

Klinkt trouwens best als een goed weekend!
Have fun!

Te koop....

Acties:
  • +4Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
albino71 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:51:
Je hebt best een aardige reputatie opgebouwd hier, dus pas je op met hier reageren in dronken staat?
Wie zegt dat ik hier ooit nuchter heb gereageerd?
quote:
Klinkt trouwens best als een goed weekend!
Have fun!
Thanks. Gaat wel lukken ;)

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: november 2000

Killjoy

Klingon lawn products

quote:
gambieter schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:43:
[...]

Heb al gesuggereerd dat we gewoon doorzuipen tot de GP begint, dan een stevig ontbijt en dan slapen tot het lunchtijd is :+
Vroeger ooit gedaan en kort na de start op de wc in slaap gevallen :/

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Will Buxton over het nieuwe concept van de persconferentie:
quote:
@thebuxtonblog
We have been pressing for this concept to be implemented for a few years. Grateful to @fia, teams and FOM for giving this concept a go!
quote:
@simon3862
@thebuxtonblog @fia so which group is televised? 1 or 2? Or both? I don't see what's changed
quote:
@thebuxtonblog
1 group with tv, 1 with print. Finish. Switch. Proper and effective use of time.
quote:
@simon3862
@thebuxtonblog I thought the print media didn't like TV getting the live headlines before they had chance to do a write up. Hope this works!
quote:
@thebuxtonblog
No the issue was broadcasting the print press conference. Unsure if this is still the plan. Hope not.
Goddamn Tweakers, laat ons tweets embedden! :(

Rivanov wijzigde deze reactie 21-03-2017 20:47 (34%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: april 2010

Mijn Aquarium

Acties:
  • +1Henk 'm!

• geennl
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 22:27
ohh het eerste race topic van het seizoen :D de 'spanning' begint toch te stijgen :P
@p0st Bekend plaatje, lijkt wel een beetje op die uit de startpost.. :+

Toro Rosso heeft een trackguide gemaakt..

Kan iemand uitleggen waarom deze in 360o moet? In dit geval lijkt het mij echt niet meer dan een gimmick..

VER & RIC zijn nu ergens in Melbourne met water bezig.. (zal vast een mooie video worden)
https://twitter.com/ausgrandprix/status/844320741709430784

met T-wing

nachtnet wijzigde deze reactie 22-03-2017 00:45 (30%)

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Highlights van race vorig jaar.

Virtual Circuit guide

Nieuws recap van the Inside Line

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Preview op het Red Bull filmpje dat morgen verschijnt.

https://twitter.com/redbullracing/status/844438889972551680

Olav heeft z'n pas ook binnen.

Nieuwe T-Wing op de Sauber.

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
quote:
vhal schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:28:
[...]
Als je een foto van VES uit 2015 erbij pakt, dan is het helemaal een groot verschil 8)7
Nou is dat doorgaans een periode waarin de meeste jonge mannen sowieso wel 'groeien' natuurlijk ;) . Neemt niet weg dat ie goed getraind heeft..

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Helm Esteban Ocon.

Rivanov wijzigde deze reactie 22-03-2017 08:54 (13%)

• Willem30
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 24-01 14:37
quote:
Wie betaalt, bepaalt. Dat blijkt maar weer. :+

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Beetje klein, maar Max heeft Martin Brundle even rondgereden in de DB11. :)

quote:
Martin Brundle @MBrundleF1
Don't like being driven but the world's fastest teenager + beautiful Aston Martin DB11 was fun and very informative

• Melantrix
  • Laatst online: 21:35
quote:
Rivanov schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:40:
Beetje klein, maar Max heeft Martin Brundle even rondgereden in de DB11. :)

[afbeelding]

[...]
Klinkt interessant m.b.t. "very informative" :) Ben benieuwd wanneer we dat te horen krijgen

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• Dacuuu
quote:
Ricciardo gaat dit verliezen natuurlijk.Geen optimale gewichtsverdeling. :|

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Luxicon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 23:20
quote:
Jasphur schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:17:
[...]

In hoeverre mogen coureurs dit soort evenementen nou doen? Oke, dit is gewoon een shoot voor RB in Melbourne, maar je ziet soms ook foto's van coureurs die in een paar dagen vrije tijd even gaan mountainbiken. Lijkt mij dat als diegene dan komt te blesseren dat het team dat niet zo tof vindt.
Max die zei al, dat douchen net zo gevaarlijk is. :P

PS4 & Racen? Doe mee met Project Cars 2 & zie PSNRacing.nl voor een league

• __fred__
  • Laatst online: 24-01 10:22
John Surtees heeft naast de F1, ook nog motor geracet. Zowel F1 als motorwereldkampioen. Isle of Man TT zelfs gewonnen. En daarnaast nog gewoon van ouderdom overleden. ;-)

Wikipedia: John Surtees

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

• Sniffels
  • Laatst online: 24-01 11:10
FP1 duurt toch 1.5uur? Denk FP1 opnemen, en voor FP2 kijken.. Maar mij kennende zal ik mn wekker gewoon om 0200 zetten

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

"This is Max everyone, he just finished school" - @danielricciardo 😂😂

https://twitter.com/ausgr...s/844329893571653632?s=09

• metallicattim
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 24-01 23:48

Sow, nu zie je pas echt hoe groot die voorvleugels zijn!

• Zahariac
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14-01 08:50
quote:
nachtnet schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:55:
Renault heeft het ERS probleem voorlopig opgelost met "Belts & Braces"

http://uk.reuters.com/art...lia-renault-idUKKBN16T1Q9
Belt and Braces is een Engelse uitdrukking. De Engelstalige uitleg van dat gezegde is: providing double security, in case one security measure should fail
quote:
MikeyMan schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:01:
Het klinkt een beetje alsof ze het met plakband hebben opgelost :D
Juist niet

Zahariac wijzigde deze reactie 22-03-2017 15:02 (18%)

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Motorsport.com - Vandoorne column: Bracing for a tough start to the season
quote:
In his first column for Motorsport.com, McLaren driver Stoffel Vandoorne talks about his expectations for the season-opening Australian Grand Prix.

Rivanov wijzigde deze reactie 22-03-2017 15:09 (51%)

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

quote:
nachtnet schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 00:04:
[VER & RIC zijn nu ergens in Melbourne met water bezig.. (zal vast een mooie video worden)
Hier de video:
Video: http://players.brightcove.net/2574028815001/H1J79Pwve_default/index.html?directedMigration=true&videoId=5367928045001&

Of was die al voorbij gekomen?

edit,
dit is nog niet de hele video maar de trailer volgens mij
quote:
Rivanov schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:16:
[...]
Had ik vanochtend al gepost. Is de aankondiging voor de final versie die morgen online komt.
Sorry, even gemist

Heatonme wijzigde deze reactie 22-03-2017 15:17 (27%)

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

http://www.redbullracing....x-verstappen-aussie-slang Verstappen die AUS slang ontcijfert..

• MaXeRs
  • Registratie: november 2008
quote:
Jasphur schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:59:
Iemand een idee hoe de rest van de wereld uitkijkt naar het nieuwe seizoen. Wat vinden bijvoorbeeld de Brazalianen ervan dat hun Massa weer rijdt?
Massa's fun denk ik. :+

• Baumans
  • Laatst online: 23-01 17:08
Vrijdag nacht maar de wekker zetten!

• yorkick
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14:33
quote:
CFC-Mathijs schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:08:
De twijfels zijn hier erg aanwezig om toch ff de wekker te zetten voor FP1. Zijn er meer die dat doen?
Wekker zetten? Kwestie van uurtje langer wakker blijven dan normaal >:) . (Geluk dat ik pas eind van de middag hoef te beginnen vrijdag).
En verder even kijken hoe het raceweekend zich ontwikkeld, afhankelijk daarvan kijk ik nog wel meer live.

kimi | iRacing Profiel

• Pierre
  • Laatst online: 21:31

Pierre

Zucht

quote:
CFC-Mathijs schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:08:
De twijfels zijn hier erg aanwezig om toch ff de wekker te zetten voor FP1. Zijn er meer die dat doen?
Ja zeker :9

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

@UltraSub Oh zeker wel :+ nachtnet in "[F1] Seizoen 2017 - Deel 1"
FP1 begint om 02:00u tot 03:30u..

Over enkele minuten op SKY F1Report.
en in Melbourne begint de dag net (07:29am), dus zal de hoeveelheid tweets en afbeeldingen uit AUS weer sterk toenemen..

En daar is de 1e

* nachtnet is wel fan van nachtelijke bedrijvigheid.

nachtnet wijzigde deze reactie 22-03-2017 22:02 (10%)

https://vid.me/4qPt F1 report.

Volgende week zit Giedo van der Garde aan tafel om de AUS gp na te bespreken.

en ook als embedded video via YT te kijken.

nachtnet wijzigde deze reactie 22-03-2017 22:26 (91%)

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
pilskes schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:51:
Ik vraag me nog steeds af of Red Bull nou een grote upgrade heeft deze race. We hebben eigenlijk nog geen foto's gezien van de RB13 in Australië, ik hoop dat we vrijdag een visuele upgrade mogen aanschouwen die ons doet verbazen!
Minimalistisch verwacht ik, dat zal de verrassing zijn waar Horner over sprak ;)

Je gaat niet 8 dagen testen, waarbij ook het volledige vermogen niet eens beschikbaar was (maar komend weekeinde gelukkig wel), om vervolgens met een totaal andere auto te gaan beginnen v.w.b. aerodynamica.

A smile a day.... [The end is there]

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14:58
We gaan het meemaken. Er zijn verschillende geruchten en we gaan het pas vrijdag weten. De spanning is ieder geval weer aan het opbouwen 😎

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:25

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
hardware-lover schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 22:37:
[...]

Minimalistisch verwacht ik, dat zal de verrassing zijn waar Horner over sprak ;)

Je gaat niet 8 dagen testen, waarbij ook het volledige vermogen niet eens beschikbaar was (maar komend weekeinde gelukkig wel), om vervolgens met een totaal andere auto te gaan beginnen v.w.b. aerodynamica.
Tenzij je dus heel erg zeker weet dat je windtunnel / cfd 100% correleert met de werkelijkheid
interessant feitje: Ferrari is het enige team op de grid dat met dezelfde rijders start als in 2016..

Pitstop practice

Full Dinghy Dash video met RIC & VER.
http://www.redbullracing....me-dinghys-daniel-and-max +11/2 min

nachtnet wijzigde deze reactie 23-03-2017 00:22 (6%)

• MaXeRs
  • Registratie: november 2008
quote:
hardware-lover schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 22:37:
[...]

Daarvoor hebben ze soms de "wasrekken" op de auto om verder te testen met die data en daarop dan modificaties te doen na de 8 dagen testen. 😉

• JackBol
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Jeuj! Race topic!

Ik zie dat pirelli nu meer informatie in hun infograms stopt mbt banden wear&tear. Interessant!

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

• demo31051987
  • Laatst online: 24-01 12:40

demo31051987

a.k.a. Extigo

quote:
UltraSub schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 07:54:
https://www.facebook.com/Formula1/videos/780641405426177/

Sorry voor het FB linkje, maar wel lachen:
"One thing you would change in F1?"
Alonso: "equal engines for everyone 😀"

LOL
Zei Alonso als een boer met kiespijn :)

Steam

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16:23
quote:
Spotmatic schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:09:
[...]

Ik denk ook wel dat ze in Barcelona (ook) hebben getest met zo'n "Plan B chassis".
Ja, dat was die setup wat RIC niet goed kreeg en ineens een halve seconde langzamer was. :X

• BlauweFles
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Ik zie nog nergens een tweede bron die dit bevestigd. Dus ik wacht nog even af met conclusies.

• jorank
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 24-01 16:00
quote:
Als ze ons er niet van kunnen overtuigen dat het niet tot doel heeft om de aerodynamica te beïnvloeden, dan mogen ze het niet gebruiken
Dus het staat nog niet vast.
Was dat niet hetzelfde gerucht wat al rond ging tijdens de testdagen?

II R5 3600X, 16GB, ROG B450-F, GTX 1080Ti II

• Hoogie2004
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19:29

Hoogie2004

Whohooooo

Deze miste nog, en hij is briljant. (Alonso wil gelijke motoren voor iedereen :+ )

My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava

Fia website Initial scruteneering zegt niets over de ophanging, alle wagens ok.

http://www.fia.com/file/54436/download?token=NUoPLHBl

nachtnet wijzigde deze reactie 23-03-2017 09:00 (27%)

• AGee
  • Niet online

AGee

Topicstarter
quote:
Hoogie2004 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:36:
[video]

Deze miste nog, en hij is briljant. (Alonso wil gelijke motoren voor iedereen :+ )
ALO: "Equal engines for everyone?"
RIC: "But not electric..."
HAM: "And not Honda!"
_O-
quote:
Kwam ook even ter sprake in die persconferentie. Vettel wil z'n trophy uit Mexico terug :+

AGee wijzigde deze reactie 23-03-2017 09:03 (30%)

• robin_sf
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 12-03-2019
Verstappen rule

mm Liberty is lekker bezig

• jorank
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 24-01 16:00
Lijkt een clickbait titel dus..

jorank wijzigde deze reactie 23-03-2017 09:11 (23%)

II R5 3600X, 16GB, ROG B450-F, GTX 1080Ti II

• P.K.
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22-01 21:01
quote:
nachtnet schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:09:
Ik zie nog geen verdere bronnen die ondersteunen dat Merc & RBR de "trick-suspension" inderdaad hebben verwijderd/vervangen/aangepast.

[...]
Welke clarifications en op welk moment heeft ie dit gezegd? :P
Horner was immers er ook van overtuigd, na de clarification voor de eerste test, dat de ophanging van RBR legaal was.

Autosport meldt het ook... Ik vind Motorsport en Autosport toch wel twee van de meest betrouwbare bronnen die er zijn. Sowieso veel betrouwbaarder en technisch onderlegder dan AMuS.
quote:
jorank schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:10:
Lijkt een clickbait titel dus..
Er staat ook een artikel op Autosport met dezelfde titel, inhoud en quote van Charlie.
Het is echt geen clickbait.
http://www.autosport.com/...l-had-to-alter-suspension

P.K. wijzigde deze reactie 23-03-2017 09:17 (10%)

Autosport / motorsport zit toch in dezelfde mediagroep? Auteur is in beide gevallen Jonathan Noble.

Zelfde bron dus..

Quotes van C. Whiting zouden uit de donderdag persco komen. Die komt als transcript bij de FIA beschikbaar. (ik wacht nog even af.)

* nachtnet gaat zich zo door 7 uur tweets lezen..

nachtnet wijzigde deze reactie 23-03-2017 09:26 (46%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
naitsoezn schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:00:
[...]

ALO: "Equal engines for everyone?"
RIC: "But not electric..."
HAM: "And not Honda!"
_O-
Voor de luilakken die alleen dit willen zien.. :P
YouTube: 2017 Australia - Drivers Press Conference - Part 1

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Grimmie187
  • Laatst online: 24-01 23:02
De quote van Charlie tijdens de persco is vrij duidelijk volgens mij:

"Het is niet toegestaan om een wielophanging te gebruiken die de aerodynamische performance van de auto op een bewuste manier beïnvloedt."

"Als een ophanging zich asymmetrisch gedraagt, dan is daar geen rechtvaardigende verklaring voor. De ophanging kan niet op een bepaalde snelheid omlaag gaan en omhoog komen bij een andere snelheid."

Conclusie: 'De FIA heeft Mercedes en Red Bull Racing gevraagd om modificaties aan het ophangingssysteem door te voeren en dat is gebeurd. Whiting: "Ik verwacht geen problemen in Australië."

@Spotmatic Ik kan er ook niet zoveel uithalen.. Niet meer dan dat de foto's on-topic zijn.. ;)

nachtnet wijzigde deze reactie 23-03-2017 10:32 (11%)

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 22:36
quote:
Haha je moet eens bij de volledige versie kijken naar circa 15:00 waar Alonso begint... Vervolgens wordt er uit gezoomd en moet je die kop van Ricciardo eens zien :D

Edit: ah gewoon helemaal afkijken, Alonso maakt nog wel meer opmerkingen over de auto waar op zijn beurt Hamilton ook wel weer een steek (positief) uitdeelt haha :D

LopendeVogel wijzigde deze reactie 23-03-2017 10:47 (15%)

quote:
Jasphur schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:04:
[...]

Zijn er naast de suspension overigens nog andere dingen verteld in de PersCo?
* Jasphur gaat vanavond de persco pas kijken
En wat is dat toch met autosport en Twitter? :9
Suspension zou in de (extra, eerdere) persco die Charlie Whiting gehouden heeft besproken zijn (niet in de drivers-persco) Maar ik kan van die CW persco nog geen transcript vinden..

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Zin in Seizoen 2017, Go Ferrari *O*

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

quote:
Jasphur schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:12:
[...]

Ah okay! de Drivers PersCo is dan vandaag?

Mijn glazen bol zegt overigens dit:
1: HAM
2: BOT
3: RAI

5: VER
De Drivers Persco is ook al geweest (en besproken.)

interessant leesvoer: .pdf http://www.fia.com/file/54437/download?token=YG8uvcGn
De event notes - veel toelichting op nieuwe procedures.

• Grimmie187
  • Laatst online: 24-01 23:02
quote:
Jasphur schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:16:
[...]

Damn. Ik moet echt even wakker worden. mijn god.

[...]

Ik heb plek 4 even open gelaten omdat ik er nog niet overuit ben of RIC of VET dat wordt. :)
@Jasphur Koffie nodig? :+

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Mooi roze is niet lelijk :)

• Bastie-88
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23-01 22:42
quote:
Zonde dan dat ze geen mooi roze gekozen hebben :+

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• P.K.
quote:
Spotmatic schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:26:
Leuke foto's maar ik ben niet technisch onderlegd genoeg om te zien of er wat verschilt met Barcelona. :P
Als we het over die ophangingen hebben. Ik denk dat er niemand zo technisch onderlegd is dat ie dat kan zien op basis van één foto. :P

Wat je wel goed kan zien op deze foto's is de 'derde' demper (dat horizontale ding tussen de pushrods) en het verschil tussen Ferrari en Red Bull.
Bij Ferrari zie je dat ze een 'normale' demper met een veer gebruiken. (bij de groene pijl)
Bij Red Bull zie je geen veer, omdat het systeem hydraulisch.

Die derde demper verwerkt de kracht die op beide voor- of achterwielen drukt. Even basaal gezegd: de krachten die de auto recht naar beneden drukken.
Zwaartekracht, downforce, remmen, etc.
Als die demper ingedrukt wordt, komt de auto lager bij de grond te liggen.

Een demper met veer (Ferrari) zal ongeveer even snel ingedrukt kunnen worden als dat 'ie weer 'uitgedrukt' wordt. Na het remmen zal die auto snel z'n normale hoogte weer aannemen.
Dat geeft uiteraard enige instabiliteit. (Renault probeerde dat in 2006 te ondervangen met de massademper). Aerodynamische is zo'n van rijhoogte wisselende auto ook niet ideaal.

RBR en Mercedes hebben het voor elkaar gekregen om meer controle te krijgen over het gedrag van de demper. Door gebruik te maken van een hydraulische demper.
Tijdens het remmen wordt de demper 'ingedrukt', maar in tegenstelling tot een normale demper wordt ie dan niet direct weer 'uitgedrukt'. De auto zakt (aan de voorkant) dus wel in tijdens het remmen, maar gaat heel langzaam weer omhoog.
Dat geeft veel meer stabiliteit tijdens het remmen en zorgt dat de auto lager ligt bij het ingaan van de bocht (betere werking voorvleugel, meer downforce).
Aan de achterkant zal het systeem tegenovergesteld werken. (omhoog bij het remmen, omlaag hoe meer downforce er is)

Simpel gezegd: de vloeistoffen in de hydraulische demper kunnen wel snel wegvloeien naar het reservoir, maar kunnen slechts heel langzaam weer terug de demper in.

Daarnaast zal Red Bull nog een paar ingewikkelde dingen erbij hebben (gehad), waardoor het systeem nog veel verfijnder werkt dan hierboven geschetst.
Maar dat konden ze zelfs bij Ferrari niet begrijpen. :+
quote:
Williams heeft er nu ook een T-wing bij, laag boven de ophanging :+ :+
https://twitter.com/Scarb...44741555504082946/photo/2

P.K. wijzigde deze reactie 23-03-2017 11:42 (7%)

• P.K.
quote:
Tleilaxu schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:02:
Zoals verwacht gaat er nog niet veel veranderen aan de RB13. Verstappen:

[...]

https://www.formula1.com/...ll-updates-australia.html
Er zijn sowieso al gecompliceerdere bargeboards dan tijdens de test. ;)

https://pbs.twimg.com/media/C7l21aoVUAEhPf3.jpg

P.K. wijzigde deze reactie 23-03-2017 12:07 (15%)

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:09

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

https://twitter.com/Scarb...44846524215439361/photo/1

Mooi te zien hoe de Mercedes uitlaat (screamer pipe) om de achtwiel ophanging heen 'buigt'.

YakuzA wijzigde deze reactie 23-03-2017 12:19 (23%)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• thalantis
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 23-01 22:37

thalantis

7220 Wp

Erg grappig weer van Redbull (FIA holds its first ‘bearded drivers only’ press conference)

https://twitter.com/redbullracing/status/844814024600539136

Jsunnyreports

Pagina: 1 2 3 ... 8

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de woensdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True