Kans lijkt me dan persoonlijk groter dat ze de brandstoflimiet gaan verhogen. Alhoewel er dit jaar volgensmij ook al het probleem is dat ze wel 5KG meer brandstof mogen meenemen, maar er nog steeds dezelfde fuel-flow restricties zijn.pilskes schreef op zondag 26 maart 2017 @ 19:33:
Wat ik bij de interviews hoorde, is dat zowel Kimi als Alonso en Stoffel stevig brandstof moesten besparen. De banden zijn nu dus zo goed dat ze er echt mee kunnen pushen, nu is de brandstof de belemmerende factor..
Van mij mogen het ze bijtanken weer introduceren, dan kunnen ze de hele race voluit gaan!
Gevolg van bijtanken zou wel zijn dat er waarschijnlijk weer een grotere variatie aan strategieën ontstaat. Maar dat zou ook gedeeltelijk opgelost moeten kunnen worden met de banden. Want wees eerlijk, deze banden waarbij ze op de hardste compount de hele race kunnen rijden is natuurlijk ook niks. Idealiter had met denk ik moeten zoeken naar een band die beter tegen het "volgen" kan (waarbij het probleem volgensmij het voornaamst de hogere temperatuur, en wellicht wat verlies van grip/downforce is?). Dus om en nabij dezelfde duur, maar dan wel onafhankelijk van de omstandigheden (schone lucht of volgen).
En als ik er zo over nadenk. Het grootste probleem tot nog toe dit jaar (/deze race) en gedeeltelijk ook vorig jaar, is dat volgen teveel problemen oplevert. Verlies aan downforce, en dus grip, banden die harder slijten, etc. Wat mij dus belangrijk lijkt is dat er iets aan gedaan wordt dan volgen an zich makkelijker wordt, met als beoogde bijwerking dat de impact op de banden minder wordt (of betere banden voor dit scenario, of dat inhalen makkelijker wordt, en je dus niet lang in dirty air rijd). Want als je nu al (minimaal) 2 seconden achter je voorligger moet rijden om geen nadeel/effect er van te hebben, bevorderd dat de inhaalmogelijkheden helemaal niet. Je kunt misschien even volgen en proberen, maar als je er dan niet langs komt laat je je maar wat terug zakken om de auto (en banden) te sparen. Daardoor neemt vervolgens ook weer de druk op de voorligger af, maakt die geen foutjes, en krijg je saaiere races. En zelfs als de voorste een foutje maakt, wordt die niet afgestraft. Want diegene achter hem is zo ver weg dat er tijd genoeg is om te corrigeren. Denk terug aan Silverstone vorig jaar, Rosberg maakt een klein foutje, en hop, Verstappen zit zo kort erop dat hij het meteen kan afstraffen. Stel dat Verstappen daar 2s+ achter had gereden, dan was hij meer "onbedoeld" dichterbij gekomen, dan dat het een serieuze poging tot inhalen was.