Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 73 ... 91 Laatste
Acties:

• jbcyber
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 10:51
quote:
Tylen schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:00:
In jou geval zal ik coor de usg gaan. Aangezien je ziggo hebt en dus altijd het modem er nog voor moet hebben in bridge stand. Edgerouters worden vaak icm glasvezel abonnementen gekozen ivm het inzetten als volwaardige router en het uit elkaar trekken van vlans en igmp proxy’s etc.
Hmm en hoe toekomstvast is dan de USG? Ik heb namelijk glasvezel tot in de meterkast liggen en wil wel de mogelijkheid hebben om eventueel te switchen (nav abbonements prijzen).

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19-08 22:22
Ik heb de USG ook in combinatie met Ziggo. Bevalt perfect en vergeet niet dat er steeds meer functionaliteit naar Unify komt.

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

quote:
jbcyber schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:03:
[...]

Hmm en hoe toekomstvast is dan de USG? Ik heb namelijk glasvezel tot in de meterkast liggen en wil wel de mogelijkheid hebben om eventueel te switchen (nav abbonements prijzen).
Hoe bedoel je toekomstvastheid?

In ieder geval wordt er zoals @winwiz aangeeft nog steeds flink doorontwikkeld aan UniFi en mogelijk dat het dus ook makkelijker wordt om iets als glasvezel te gebruiken. Maar uiteraard is dat nu glazen bol werk.

• jbcyber
quote:
RobertMe schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:18:
[...]

Hoe bedoel je toekomstvastheid?

In ieder geval wordt er zoals @winwiz aangeeft nog steeds flink doorontwikkeld aan UniFi en mogelijk dat het dus ook makkelijker wordt om iets als glasvezel te gebruiken. Maar uiteraard is dat nu glazen bol werk.
Ik bedoel inderdaad met toekomstvastheid of het mogelijk is om straks de overstap naar glasvezel te maken en de benodigde instellingen in USG te kunnen maken.

Het gevoel dat er goed word ontwikkeld aan de software heb ik ook (als ik de reviews lees / kijk uit verschillende jaren)

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 11:07

Domino

30 Watts and overheating...

Ik heb de USG met glasvezel, maar puur alleen voor internet (kijk geen tv meer).
Is prima in te regelen in de unifi controller.

IPTV schijnt lastig te zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
jbcyber schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:20:
[...]

Ik bedoel inderdaad met toekomstvastheid of het mogelijk is om straks de overstap naar glasvezel te maken en de benodigde instellingen in USG te kunnen maken.

Het gevoel dat er goed word ontwikkeld aan de software heb ik ook (als ik de reviews lees / kijk uit verschillende jaren)
Met IPTV wordt het heel lastig inderdaad. Kan prima werken maar bij de volgende update van de controller / USG kan je custom JSON niet meer werken of aangepast moeten worden, en dan moet je weer gaan rommelen.
Met een Edgerouter die wij altijd en overal gebruiken heb je dat niet. Gezien deze standalone is.
Ja je hebt niet al je metertjes groen in je controller maar wel een stabiel netwerk waar je jaren mee vooruit kan.

Het is net wat je wil en wat je verwachtingen zijn. En of je wilt hobbyen of dat het gewoon super stabiel moet zijn. >:)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• helonaut
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-08 15:28
Voor huis- tuin en keukengebruik (letterlijk mijn casus die ik omschreven heb), voldoet de USG perfect. Ik zie geen enkele functie die vereist zou zijn die de USG niet ondersteunt TBH. Je kan nog steeds zaken portforwarden naar een NAS en daarop een VPN-functie draaien bijvoorbeeld. Het argument dat je 10 simultane VPN-sessies zou willen draaien op een NAS zie ik niet echt, nogmaals in een particuliere omgeving.

Het gemak om alles in één app te hebben zitten die je lokaal en remote onder controle hebt, weegt imo niet op tegen een aparte router.

Ikzelf heb een Pro voor het gelijkvloers gekozen omdat daar de meeste toestellen actief zijn.
quote:
helonaut schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:11:
Voor huis- tuin en keukengebruik (letterlijk mijn casus die ik omschreven heb), voldoet de USG perfect.
Ik denk niet dat @Kavaa bij veel huis- tuin en keukengebruikers netwerk apparatuur installeert :+ Volgens mij doet hij voornamelijk zakelijke deployments, en dan kan het wel handig zijn om meer opties te hebben. Daarnaast lijkt het mij dan ook gelijk makkelijker om met 1 platform te werken zodat hij/ze alleen de EdgeRouters hoeven te kennen en niet nog eens de USG, met zijn beperkingen, ernaast. Daarnaast wil je vooral bij zakelijk gebruik juist een toekomst vast apparaat hebben. Je wilt niet een USG verkopen en dat de klant na een half jaar komt dat ze X of Y willen doen en dan komen aanzetten met "dat kan alleen met een EdgeRouter dus die moeten jullie dan kopen".
quote:
Ik zie geen enkele functie die vereist zou zijn die de USG niet ondersteunt TBH.
Glasvezel met IPTV dus.

Overigens draai ik zelf naar volle tevredenheid ook een USG (3P). Maar dat betekend uiteraard niet dat ik niet de voordelen (en nadelen) van een EdgeRouter in zie.

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
RobertMe schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:18:
[...]

Ik denk niet dat @Kavaa bij veel huis- tuin en keukengebruikers netwerk apparatuur installeert :+ Volgens mij doet hij voornamelijk zakelijke deployments, en dan kan het wel handig zijn om meer opties te hebben. Daarnaast lijkt het mij dan ook gelijk makkelijker om met 1 platform te werken zodat hij/ze alleen de EdgeRouters hoeven te kennen en niet nog eens de USG, met zijn beperkingen, ernaast. Daarnaast wil je vooral bij zakelijk gebruik juist een toekomst vast apparaat hebben. Je wilt niet een USG verkopen en dat de klant na een half jaar komt dat ze X of Y willen doen en dan komen aanzetten met "dat kan alleen met een EdgeRouter dus die moeten jullie dan kopen".

[...]

Glasvezel met IPTV dus.

Overigens draai ik zelf naar volle tevredenheid ook een USG (3P). Maar dat betekend uiteraard niet dat ik niet de voordelen (en nadelen) van een EdgeRouter in zie.
We doen beide zowel zakelijk als particulier. :9
Reden dat we kiezen voor de Edgerouter hebben we hier al meerdere malen besproken.
Gezien het niet afhankelijk is van de controller en stand alone kan draaien zonder issues scheelt een hoop is telefoontjes of dergelijken van klanten dat er iets niet meer werkt of dat we er heen moeten.

Als een klant een issue heeft kunnen we met een Laptop + Hotspot via Teamviewer of wat dan ook altijd nog alles in de Edgerouter fixen dan wel via SSH of Web dat gaat met een USG weer wat lastiger gezien je dan ook dingen moet instellen in de controller zodat als de USG die je net weer werkend hebt gekregen weer online komt de controller niet even z'n instellingen gaat pushen waardoor het een en ander wellicht niet meer werkt.

We gaan dus voor zowel zakelijk als particulier voor de Edgerouter dat is onze voorkeur, maar ieder zijn ding toch. Qua hardware zijn ze gelijk en de USG is geen verkeerd apparaat alleen voor ons voldoet het gewoon niet aan de verwachtingen om o.a. bovenstaande redenen.

En hier kunnen we uren lang over door gaan >:)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• ardvark99
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 07:58
quote:
Kavaa schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:34:
[...]

En hier kunnen we uren lang over door gaan >:)
Mooi.

Ik volg dit topic nu een paar weken met interesse, heb sinds kort een AP LR, binnenkort er nog een bij plaatsen. Heb inmiddels de controller op een Linux VM draaien. Voor de toekomst volg ik dus de discussie over de USG of router. Ik heb thuis Ziggo als ISP, modem staat al in Bridge mode, met daarachter een Asus AC68U router (waarvan de 5GHz defect is, vandaar een AP van Ubiquiti aangeschaft).

Voorlopig draait dit prima, maar ik wil de Asus router tzt gaan vervangen. Een van de opties die ik nu gebruik is het controleren of beperken van het internet gebruik van de kids. Verder gebruik ik natuurlijk de standaard router functies zoals NAT of DDNS (waarschijnlijk niet te gebruiken op Ubiquiti, maar er zijn wellicht andere opties).

Ik zat zelf te denken om in de toekomst een USG PRO aan te schaffen, met eventueel een UniFi Switch US-16, maar sta ook open voor een EdgeRouter. Waar ik ook naar wil kijken is een apparaat met SFP mogelijkheden, nu niet nodig, maar je weet nooit in de toekomst.

Eigenlijk wil ik alles vanuit een tool kunnen beheren, vandaar mijn interesse naar een USG, maar ik weet niet wat een EdgeRouter aan meerwaarde heeft tov de USG Pro. (Btw, mijn werkgebied is telefonie enterprise en wat netwerk ervaring, sta dus open voor uitdagingen ;) )

Lumia 950XL, build 10.0.15254.527

• DanTm
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
quote:
ardvark99 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:18:
[...]

Mooi.

Ik volg dit topic nu een paar weken met interesse, heb sinds kort een AP LR, binnenkort er nog een bij plaatsen. Heb inmiddels de controller op een Linux VM draaien. Voor de toekomst volg ik dus de discussie over de USG of router. Ik heb thuis Ziggo als ISP, modem staat al in Bridge mode, met daarachter een Asus AC68U router (waarvan de 5GHz defect is, vandaar een AP van Ubiquiti aangeschaft).

Voorlopig draait dit prima, maar ik wil de Asus router tzt gaan vervangen. Een van de opties die ik nu gebruik is het controleren of beperken van het internet gebruik van de kids. Verder gebruik ik natuurlijk de standaard router functies zoals NAT of DDNS (waarschijnlijk niet te gebruiken op Ubiquiti, maar er zijn wellicht andere opties).

Ik zat zelf te denken om in de toekomst een USG PRO aan te schaffen, met eventueel een UniFi Switch US-16, maar sta ook open voor een EdgeRouter. Waar ik ook naar wil kijken is een apparaat met SFP mogelijkheden, nu niet nodig, maar je weet nooit in de toekomst.

Eigenlijk wil ik alles vanuit een tool kunnen beheren, vandaar mijn interesse naar een USG, maar ik weet niet wat een EdgeRouter aan meerwaarde heeft tov de USG Pro. (Btw, mijn werkgebied is telefonie enterprise en wat netwerk ervaring, sta dus open voor uitdagingen ;) )
ik had/heb ongeveer precies dezelfde setup. Een paar Unifi AP's en een Unifi switch, en de USG is besteld (zal vandaag komen hoop ik).
Draai nu ook Ziggo in Bridge met een nog Asus (Merlin) als router.
Had ook een lijstje met specifieke zaken die ik op de Asus had geconfigureerd, en in de eerste instantie leek het niet dat ik dat alles in de USG ook kon, maar is me toch gelukt.
Parental controls (access times) had ik vroeger in de Asus zelf (maar het wijzigen daarvan vond ik wat vervelend met meerdere devices), dat heb ik toen omgebouwd met IPTABLES calls via SSH vanaf mijn homeautomation VMetje (docker).
Daar de USG geen iptables draait moest ik daar een oplossing voor vinden. Gebruik nu de Block/Unblock client via de controller API. Calls worden gedaan vanuit de Homeautomation service, maar dat kun je ook eenvoudig met een scriptje en crontab doen ergens.
Ik gebruikte de Asus ook voor aanwezigheids detectie (arp op de router), dat doe ik nu ook via de controller api (getusers).
Adblocking ook verplaatst van de Asus naar een pihole op een VMetje.

pvoutput 3600wp

Acties:
  • +1Henk 'm!
Pfff.... zelfde dilemma nog steeds hier hoor: Edgerouter versus USG....

Heb nu een UAP AC Pro en LR hangen, plus een aantal Unifi switches. Op dit moment draait er nog een Fritz!box 5490 als router achter een FttH verbinding van Tweak.

Ben van plan in de loop van dit jaar over te stappen naar Jonaz, waar de NT unit in bridge modus kan (en dan heb ik alleen dhcpv4 en dhcpv6 nodig voor het verkrijgen van de WAN ip-adressen).

Dus wat dat betreft zal de USG prima voldoen voor mij.

Voordelen USG:
* De mooie metertjes in de controller worden compleet. Is dat het belangrijkste? Nee, maar aan de andere kant vergroot het ook wel weer het inzicht in m'n netwerk en wat erop gebeurt, ook omdat er dan de USG ook de IP-adressen uitdeelt, hostnames beheert, etc.

* Als ik dingen ga doen zoals een apart IoT netwerkje definieren, of een aparte gasten-WIFI (wat ik nu nog niet doe), dan stelt Unifi alle VLAN-gerelateerde zaken voor me in . Dat vind ik wel prettig, want ondanks dat ik al die dingen ook prima zelf kan, vind ik het thuis ook wel in toenemende mate fijn dat ik geen omkijken meer heb naar dergelijke dingen. Met een jong gezin wordt tijd om te hobby'en ook schaarser.

Maar ja, natuurlijk blijf ik wel een tweaker en sluit ik ook niet uit dat ik in de toekomst toch weer naar een FttH provider wil waar ik ook weer IPTV af ga nemen (Jonaz doet DVB-C, en op dit moment kijken we TV via een OTT-dienst ). En ook mij bevalt het dan niet dat de nog relatief beperkte configuratie-opties in Unifi me mogelijk in de weg gaan zitten, terwijl de Edgerouter een uitgebreide web interface en CLI heeft en je niet moeilijk hoeft te doen met json-formatted configs en zo.

Dus tsja.. mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de USG, niet alleen vanwege de metertjes maar ook omdat ik dan m'n hele netwerk gewoon weer in één interface (Unifi) heb, maar de Edgerouter lonkt ook vanwege meer configuratie opties (alleen dan zonder de integratie van inzicht en configuratie met m'n switches en AP's ).

Het zou wat dat betreft zo fijn zijn als ze bij Ubiquiti wat meer werk zouden maken van het uitbreiden van configuratie opties in Unifi, of meer integratie zouden gaan bieden met de EdgeMAX lijn.

Maar ja, in de EdgeMAX lijn zijn ze nu juist ook weer bezig met een nieuw controller ecosysteem, dat ergens eind van dit jaar mogelijk ook met Unifi geïntegreerd moet zijn. Dus mogelijk zit integratie er dan toch alsnog aan te komen.......

• jbcyber
quote:
eymey schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:25:

------------------------

Dus tsja.. mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de USG, niet alleen vanwege de metertjes maar ook omdat ik dan m'n hele netwerk gewoon weer in één interface (Unifi) heb, maar de Edgerouter lonkt ook vanwege meer configuratie opties (alleen dan zonder de integratie van inzicht en configuratie met m'n switches en AP's ).

------------------------
Niet gedacht dat mijn vraagje en gedachte gang zoveel discussie zou oproepen :).

Na alles nogmaals gelezen te hebben staat de USG toch weer wat hoger dan de Edgerouter. Voornamelijk toch het voordeel van één interface begint toch mee te werken en dat het beheer eenvoudiger moet zijn.

Als het blijkt dat ik toch wil overstappen naar glasvezel en IPTV set-up is niet mogelijk op dat moment, dan kan ik nog altijd de USG verkopen.

Momenteel is het de bedoeling om de controller op een Raspberry PI te zetten. Zoals ik het tot nu toe begrijp moet dit geen probleem zijn.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DanTm
  • Niet online
De USG is qua hardeware gelijk aan de Edgerouter, draaien volgens mij ook allebei EdgeOS.
Dus in theorie moet je hetzelfde kunnen (via de CLI iig).

Die niet werkende metertjes in je dashboard bij het ontbreken van een v/d componenten zijn wel een goede verkoop truuk voor autistische IT-ers (zoals ik). Alles moet namelijk werken natuurlijk.....

pvoutput 3600wp

Uiteindelijk komt het toch allemaal neer op wat wil je er mee doen en hoe veel je ermee wilt rommelen.
Zoals al gezegd beide opties hebben hun voor en nadelen >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
DanTm schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:54:
De USG is qua hardeware gelijk aan de Edgerouter, draaien volgens mij ook allebei EdgeOS.
Dus in theorie moet je hetzelfde kunnen (via de CLI iig).

Die niet werkende metertjes in je dashboard bij het ontbreken van een v/d componenten zijn wel een goede verkoop truuk voor autistische IT-ers (zoals ik). Alles moet namelijk werken natuurlijk.....
Mwa, het is natuurlijk überhaupt de volledige integratie die het erg fijn laat werken.

In de Controller bij de clients list kun je met een paar klikken een fixed IP toekennen, je ziet bij elke client meteen in welk VLAN die zich bevindt, .... Daarnaast de eenvoud met aanmaken en toekennen van VLANs, 1x een "Network" aanmaken en het VLAN zit in de USG en is daarnaast beschikbaar om op basis van naam aan switch poorten toe te kennen (UAPs werken helaas dan wel nog steeds op basis van VLAN ID wat je zelf moet invullen).

Hierboven werd ook al even verwezen naar UNMS als centrale beheeroplossing, maar ik ben benieuwd of dit zo'n diepgaande integratie heeft of gaat krijgen. Volgens mij is UNMS namelijk meer bedoeld om een overzicht van je (Ubiquiti) apparaten te krijgen en dat je van daaruit kunt doorklikken naar het apparaat en de (basis) configuratie kunt aanpassen. Maar is het dus niet meteen bedoelt om een grote configuratie over alle apparaten toe te passen etc. Maar wellicht dat iemand die UNMS gebruikt daar meer info over kan geven? (wellicht ook weer @Kavaa :P , volgens mij deed hij UNMS gebruiken?)
quote:
RobertMe schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:09:
[...]

Mwa, het is natuurlijk überhaupt de volledige integratie die het erg fijn laat werken.

In de Controller bij de clients list kun je met een paar klikken een fixed IP toekennen, je ziet bij elke client meteen in welk VLAN die zich bevindt, .... Daarnaast de eenvoud met aanmaken en toekennen van VLANs, 1x een "Network" aanmaken en het VLAN zit in de USG en is daarnaast beschikbaar om op basis van naam aan switch poorten toe te kennen (UAPs werken helaas dan wel nog steeds op basis van VLAN ID wat je zelf moet invullen).

Hierboven werd ook al even verwezen naar UNMS als centrale beheeroplossing, maar ik ben benieuwd of dit zo'n diepgaande integratie heeft of gaat krijgen. Volgens mij is UNMS namelijk meer bedoeld om een overzicht van je (Ubiquiti) apparaten te krijgen en dat je van daaruit kunt doorklikken naar het apparaat en de (basis) configuratie kunt aanpassen. Maar is het dus niet meteen bedoelt om een grote configuratie over alle apparaten toe te passen etc. Maar wellicht dat iemand die UNMS gebruikt daar meer info over kan geven? (wellicht ook weer @Kavaa :P , volgens mij deed hij UNMS gebruiken?)
Klopt we gebruiken UNMS ook al is die nog Beta >:)
Dat wordt wel steeds uitgebreider en zal later ook gaan integreren met UniFi en wellicht ook UniFi Video
Zodat echt alles in een "Tool / Dashboard" zit hoeveel dat je dan ook vanuit die tool, daadwerkelijk meteen kunt aanpassen is nog maar de vraag. Het is er nog niet zo lang maar het gaat zeker de goede kant op.
Hebben nu al 200+ apparaten erin staan en dan hebben we het over; Routers, Switches, Straalverbindingen etc.

quote:
Kavaa schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:12:
[...]

Klopt we gebruiken UNMS ook al is die nog Beta >:)
Dat wordt wel steeds uitgebreider en zal later ook gaan integreren met UniFi en wellicht ook UniFi Video
Zodat echt alles in een "Tool / Dashboard" zit hoeveel dat je dan ook vanuit die tool, daadwerkelijk meteen kunt aanpassen is nog maar de vraag. Het is er nog niet zo lang maar het gaat zeker de goede kant op.
Hebben nu al 200+ apparaten erin staan en dan hebben we het over; Routers, Switches, Straalverbindingen etc.
Maar tot nu toe is het voornamelijk nog een per device configuratie, toch? Waar je bij de UniFi Controller instellingen hebt die meteen naar alle apparaten worden uitgerold moet je bij UNMS nog altijd alles per apparaat doen?
Of zoiets later ook in UNMS erbij komt is dan natuurlijk wel nog even koffiedik kijken.

In ieder geval lijkt het mij in ieder geval niet fijn om thuis dan bv alles met EdgeMAX te draaien en dan naast een VLAN aanmaken in de EdgeRouter bv ook per EdgeSwitch ook daar weer instellingen moeten aan te passen om het VLAN door te geven op de juiste poorten etc. (Waar je bij UniFi dus Switch Port Profiles hebt, en je het VLAN aan profiel kunt toevoegen en direct wordt toegepast op alle switches).

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
RobertMe schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:16:
[...]

Maar tot nu toe is het voornamelijk nog een per device configuratie, toch? Waar je bij de UniFi Controller instellingen hebt die meteen naar alle apparaten worden uitgerold moet je bij UNMS nog altijd alles per apparaat doen?
Of zoiets later ook in UNMS erbij komt is dan natuurlijk wel nog even koffiedik kijken.

In ieder geval lijkt het mij in ieder geval niet fijn om thuis dan bv alles met EdgeMAX te draaien en dan naast een VLAN aanmaken in de EdgeRouter bv ook per EdgeSwitch ook daar weer instellingen moeten aan te passen om het VLAN door te geven op de juiste poorten etc. (Waar je bij UniFi dus Switch Port Profiles hebt, en je het VLAN aan profiel kunt toevoegen en direct wordt toegepast op alle switches).
Per device voor nu nog inderdaad. En dat is ook niet erg. De Edge Serie om die even als voorbeeld te nemen is dan ook niet afhankelijk van UNMS.

UNMS kan omvallen of het Apparaat hoeft geen internet meer te hebben -> Je past wat aan. O er is weer verbinding Apparaat meld zich weer bij UNMS en UNMS zegt dan van ok... Mooi wat heb jij voor settings en neemt het over.
Dus UNMS gaat in die zin niets pushen naar het device.

Als een Device Down is in UNMS dan kun je ook niets wijzigen op dat device.

En dan komen we weer bij het USG stukje....... Ik heb dan liever dat ik een device lokaal kan instellen en dan weer aan UNMS kan koppelen dan dat ik alles via UNMS of UniFi moet doen.

Zie hier een screenshot van een disconnected device

Connected Device:

Straalverbinding:

UNMS Demo: https://unms-demo.ubnt.com

Kavaa wijzigde deze reactie 16-05-2018 12:24 (7%)

• Bierkameel
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
quote:
eymey schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:25:
Als je toch naar een Edgerouter kijkt zou je ook MikroTik kunnen overwegen als je serieus wilt firewallen en routeren, bijvoorbeeld de pricewatch: MikroTik RB3011UiAS-RM
Ik heb die zelf ook met Unifi AP's en het is een mooie combi, RouterOS biedt echt gigantisch veel mogelijkheden.
Mja, mij iets te veel :). Ik heb me er wel eens enigzins in verdiept, maar MikroTik vind ik écht te die-hard/low-level commandline werk.

Ubiquiti, ongeacht of je voor Edgemax of Unifi spul kiest, biedt een mooie belans tussen hoeveel je kan en ook nog wat gebruiksvriendelijkheid.

Overigens, als ik niet voor Ubiquiti zou gaan, dan zou ik eerder gaan kijken naar een zelfbouw-achtig iets (bv icm PFSense).

• Henry_
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15-08 19:02
quote:
Equator schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 07:53:

De POE injector, die kan toch niet verantwoordelijk zijn voor het terugschalen naar 100Mbps i.p.v. 1Gbps?
Lijkt mij sterk, hier een AC-Lite en LR verbonden met injector allebei op 1GBps(FDx)
Wellicht een andere switch en kabel proberen ?
quote:
Henry_ schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:39:
[...]

Lijkt mij sterk, hier een AC-Lite en LR verbonden met injector allebei op 1GBps(FDx)
Wellicht een andere kabel proberen ?
Als je inderdaad een slechte kabel hebt dan ga je makkelijk terug naar 100Mbit. Er moet namelijk ook stroom door die kabel en je heb dan alle 8 aders nodig.

quote:
Gisteren mijn controller geüpgraded en mijn UAP voorzien van een nieuwe firmware.

Kom ik tot de ontdekking dat mijn UAP-AC-Lite met slechts 100Mbps (FDX) is aangesloten op mijn switch. Of mijn switch (oude TP Link WR) is brak, iets wat ik verwacht, of er is iets met de kabel aan de hand. Maar die kabel is nieuw.

De POE injector, die kan toch niet verantwoordelijk zijn voor het terugschalen naar 100Mbps i.p.v. 1Gbps?

edit: Blijkbaar kan hij wel vertraging opleveren. https://community.ubnt.co...reless-speeds/td-p/707669

Misschien toch maar eens kijken naar een PoE switch..
Gewoon even een losse patchkabel erin als je het AP voor de kast plaatst en je weet alles 😉

PVoutput 2720WP ZW en Oost-West

• Equator
  • Laatst online: 10:56

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

quote:
Henry_ schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:39:
[...]

Wellicht een andere switch en kabel proberen ?
Ik ga eens kijken.. Ook maar eens kijken of dat aftandse TP-Link ding niet toevallig maar 100Mbps is.
quote:
Kavaa schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:40:
[...]

Als je inderdaad een slechte kabel hebt dan ga je makkelijk terug naar 100Mbit. Er moet namelijk ook stroom door die kabel en je heb dan alle 8 aders nodig.
Het is een nieuwe kabel, maar ik ga eens een andere proberen..

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• DizzyWeb
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:46

DizzyWeb

Ondertiteld

quote:
Weet je zeker dat hij wel op 1GBps gedraaid heeft? Mijn AC Lite bleek namelijk een 100MB POE injector bij te zitten (via V&A) dus ik heb apart een 1GB injector moeten aanschaffen.
quote:
Equator schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:46:
[...]

Ik ga eens kijken.. Ook maar eens kijken of dat aftandse TP-Link ding niet toevallig maar 100Mbps is.

[...]

Het is een nieuwe kabel, maar ik ga eens een andere proberen..
Helaas ook al heel vaak gehad nieuwe kabel uit de verpakking en toch geen 1000Mbit of PoE erdoor ;)

• Equator

Equator

Bowmore & Laphroaig fan

quote:
DizzyWeb schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:46:
[...]

Weet je zeker dat hij wel op 1GBps gedraaid heeft? Mijn AC Lite bleek namelijk een 100MB POE injector bij te zitten (via V&A) dus ik heb apart een 1GB injector moeten aanschaffen.
Nou, ik zal er eens naar kijken, ik heb dat ding een maand of 2 geleden gekocht, en ik ging ervanuit (aannames, ik weet het) dat een injector geen impact zou hebben daarop.

Maar goede kans dat hij nooit op 1Gbps heeft gedraaid. Het is me alleen nooit eerder opgevallen.

Equator wijzigde deze reactie 16-05-2018 12:48 (9%)

Vragen/opmerkingen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Had hetzelfde tot ik in de Unifi controller opeens 100M zag staan terwijl de LR wel 1GB had staan.

• Equator

Equator

Bowmore & Laphroaig fan

quote:
DizzyWeb schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:49:
Had hetzelfde tot ik in de Unifi controller opeens 100M zag staan terwijl de LR wel 1GB had staan.
Zag je een verschil ertussen? Oftewel: Stond er in de Unifi controller 100Mbps maar klopte dat niet? Of had het gewoon 1Gbps moeten zijn?

Vragen/opmerkingen

• m3gA
  • Laatst online: 10:30
quote:
Gisteren mijn controller geüpgraded en mijn UAP voorzien van een nieuwe firmware.

Kom ik tot de ontdekking dat mijn UAP-AC-Lite met slechts 100Mbps (FDX) is aangesloten op mijn switch. Of mijn switch (oude TP Link WR) is brak, iets wat ik verwacht, of er is iets met de kabel aan de hand. Maar die kabel is nieuw.

edit: Blijkbaar kan hij wel vertraging opleveren. https://community.ubnt.co...reless-speeds/td-p/707669

Misschien toch maar eens kijken naar een PoE switch..
De UniFi access point zijn heel gevoelig voor slechte kabels of slechte connectors. Zou zelf in die richting gaan kijken.

• Melantrix
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:55
Ik werd even getriggered door jullie vragen over de AC Lite. Ik heb een oude AC lite die niet de PoE standaard ondersteund. Je had een tijdje bij UBNT een actie lopen dat je voor die modellen gratis een inline apparaat kon krijgen die aan de ene kant poe passive sprak (oude protocol voor de AP) en aan de andere kant de PoE standaar (voor de switch die het oude protocol niet spreekt). (dit is hem: https://www.ubnt.com/accessories/instant-8023af-adapters/

Ik heb even gecontroleerd en die van mij draait in 1gbit. Het zou dus gewoon moeten werken..

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

quote:
Equator schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:51:
[...]

Zag je een verschil ertussen? Oftewel: Stond er in de Unifi controller 100Mbps maar klopte dat niet? Of had het gewoon 1Gbps moeten zijn?
Er stond inderdaad 100Mbps wat 1Gbps moest zijn, de PEO injector was simpelweg 100Mbps kwam ik toen achter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Henry_
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15-08 19:02
quote:
Equator schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:51:
[...]

Je kan het ook achterhalen aan het modelnummer van de POE injector.

Het modelnummer eindigt dan met een -G

• Equator

Equator

Bowmore & Laphroaig fan

quote:
Henry_ schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:02:
[...]

Je kan het ook achterhalen aan het modelnummer van de POE injector.

Het modelnummer eindigt dan met een -G
Dank, ik zal vanavond eens kijken.

Vragen/opmerkingen

• YinYang
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 18-08 21:57
Als ik de laatste paar pagina's lees vwb keuze router, dan komt het dus in het kort op neer:
- USG (Pro) ==> als je Ziggo hebt
- EdgeRouter ==> als je glasvezel hebt

Klopt toch? Is het dan echt zoveel werk om de USG aan de praat te krijgen met glasvezel? Ik vind zoiets altijd zo gek, omdat je daar als fabrikant toch zsm wat op verzint, omdat je anders klanten verliest? Is er dan nergens iets van een handleiding te vinden over het werkend krijgen van de USG router op glasvezel?

Twijfel nu dus nog steeds welke ik moet nemen, omdat de meningen toch wel verdeelt zijn. Mocht ik voor een Edge gaan, dan waarschijnlijk 1 van deze 2?

Ubiquiti EdgeRouter 4
Ubiquiti EdgeRouter PoE - 5-Port

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
YinYang schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:04:
Als ik de laatste paar pagina's lees vwb keuze router, dan komt het dus in het kort op neer:
- USG (Pro) ==> als je Ziggo hebt
- EdgeRouter ==> als je glasvezel hebt

Klopt toch? Is het dan echt zoveel werk om de USG aan de praat te krijgen met glasvezel? Ik vind zoiets altijd zo gek, omdat je daar als fabrikant toch zsm wat op verzint, omdat je anders klanten verliest? Is er dan nergens iets van een handleiding te vinden over het werkend krijgen van de USG router op glasvezel?

Twijfel nu dus nog steeds welke ik moet nemen, omdat de meningen toch wel verdeelt zijn. Mocht ik voor een Edge gaan, dan waarschijnlijk 1 van deze 2?

Ubiquiti EdgeRouter 4
Ubiquiti EdgeRouter PoE - 5-Port
Je kunt de USG ook gebruiken bij Ziggo hoor.
Maar het komt allemaal op voorkeur uit en wat je met je netwerk verder allemaal wilt gaan doen. >:)

Heb je veel kennis van netwerken en ben je niet bang om je handen vuil te maken en af en toe wat dieper in de materie te gaan. Kies dan misschien voor de Edgerouter. Hou je van Next Next Finish en Groene Metertjes in je Dashboard ga dan voor een USG :X

De USG op Glasvezel kan prima werken zoals je ook hier kunt lezen door diverse Tweakers die dit wel werkend hebben. Wil het dan zeggen dat het 100% Zonder slag of stoot is geweest nee... Wil het zeggen dat het bij elke update / aanpassing in je controller blijft werken nee... Maar het kan wel :O

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 11:07

Domino

30 Watts and overheating...

Dat is alleen met extra services als iptv op de glaslijn, alleen internet op een vlan id gaat prima. Ook updates zijn dan geen probleem.

Met alleen internet maakt het echt niet uit of je (x)dsl, hfc of glas hebt.

Domino wijzigde deze reactie 16-05-2018 21:50 (14%)

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him.

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 19-08 22:48
Ik heb een USG met glas en IPTV (die ik als ik eerlijk ben al splits vanaf de switch, dus voor t bij de USG aan komt) en t werkt prima. Het ligt er puur aan welke provider je hebt, wat die aanbied en hoe veel werk je er in wil steken, maar uiteindelijk is alles werkend te krijgen.

De meeste dingen die niet (direct) wilde werken waren toch echt Mn eigen schuld.

• YinYang
Ik denk dat ik dan toch maar voor de Ubiquiti USG UniFi Firewall ga (pro is denk ik wat overkill?) en dan als ISP Ziggo neem. Dat lijkt me voor het gemak toch wat beter, omdat ik zelf niet zo heel erg veel kennis heb van netwerken. En wat ik begrijp is de USG icm Ziggo wat meer plug en play, toch? :)
Ja maar zorg er dan wel voor dat ze het Ziggo modem de router functie uitzetten 😀 aka bridge mode.

PSNid: tcviper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl

• gday
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 12:20

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Tja, IPTV via FTTH is op m’n ERL3 ook vaak een probleem geweest. Wat dat betreft zie ik daar zelf niet echt een groot voordeel tov de USG Pro die ik nu heb. Sterker nog, ik ben op gegeven moment overgestapt op de USG Pro omdat ik IPTV daar béter werkend kreeg dan op de ERL3! Inmiddels heb ik trouwens gewoon alles gesplitst voordat het op de USG binnenkomt vanwege eenvoud.

Waar ik wél problemen mee heb gehad op de USG is IPv6 want dat zorgde voor veel crashes waarbij ik dan de boel moest hard resetten. Maar dat is met de laatste updates allemaal opgelost gelukkig.

ingen vill veta var du köpt din tröja

• YinYang
quote:
gday schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 08:05:
Inmiddels heb ik trouwens gewoon alles gesplitst voordat het op de USG binnenkomt vanwege eenvoud.
Wat bedoel je hier precies mee (sorry ben een leek op het gebied van netwerken)? En op deze manier is het dus vrijwel plug&play met de USG op KPN glasvezel?
quote:
YinYang schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 08:11:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee (sorry ben een leek op het gebied van netwerken)? En op deze manier is het dus vrijwel plug&play met de USG op KPN glasvezel?
Ik heb zelf geen glasvezel, maar als ik het goed heb komt het neer op:
Je internetaansluiting sluit je aan op een managed switch. Het VLAN voor IPTV zet je vervolgens rechtstreeks door op de poorten waar je set-top boxen op zijn aangesloten. Het VLAN voor internet/WAN zet je vervolgens door naar de USG WAN poort. De LAN poort van de USG sluit je vervolgens weer aan op de switch om alle andere poorten van een verbinding/netwerk te voorzien.

Hiermee splits je IPTV dus al af voordat het de USG bereikt en hoeft het ook niet "door" de USG heen te gaan. IPTV heeft daarbij ook twee mogelijke oplossingen IIRC, routed en nog een ander. Een van deze twee is echter niet (meer?) aanbevolen, maar ik weet niet precies welke van de twee.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 600 #56

quote:
gday schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 08:05:
Tja, IPTV via FTTH is op m’n ERL3 ook vaak een probleem geweest. Wat dat betreft zie ik daar zelf niet echt een groot voordeel tov de USG Pro die ik nu heb. Sterker nog, ik ben op gegeven moment overgestapt op de USG Pro omdat ik IPTV daar béter werkend kreeg dan op de ERL3! Inmiddels heb ik trouwens gewoon alles gesplitst voordat het op de USG binnenkomt vanwege eenvoud.

Waar ik wél problemen mee heb gehad op de USG is IPv6 want dat zorgde voor veel crashes waarbij ik dan de boel moest hard resetten. Maar dat is met de laatste updates allemaal opgelost gelukkig.
Maar dan gebruik je geen routed iptv maar die ouwe legacy methode en heb je ook (geloof ik) geen extra diensten van de provider zoals netflix etc.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Meneerik
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 10:42
Ik heb gisteren de controller software op mijn PI geupdate echter nu werken de meters van de latency en de doorvoersnelheid op mijn dashboard niet meer.
meer mensen die hier last van hebben??

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 08:50
(jarig!)
quote:
Meneerik schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 08:35:
Ik heb gisteren de controller software op mijn PI geupdate
Welke versie had je en welke versie heb je geïnstalleerd?

"If a man is considered guilty for what goes on in his mind. Then give me the electric chair for all my future crimes" - Prince
Devoteam E-miel

• Meneerik
quote:
lier schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 08:44:
[...]

Welke versie had je en welke versie heb je geïnstalleerd?
ik ging van 5.5.x naar 5.7.23
quote:
Meneerik schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:33:
[...]

ik ging van 5.5.x naar 5.7.23
Dat is wel een flinke upgrade dan. Toevallig ook nog nieuwe firmwares beschikbaar? Want zou mij dan niks verbazen als je ook een oude firmware draait die niet 100% compatible is met bv de data logging wat je nu dan mist.

• Meneerik
quote:
RobertMe schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:48:
[...]

Dat is wel een flinke upgrade dan. Toevallig ook nog nieuwe firmwares beschikbaar? Want zou mij dan niks verbazen als je ook een oude firmware draait die niet 100% compatible is met bv de data logging wat je nu dan mist.
er was inderdaad ook een firmware update. deze heb ik ook gelijk doorgevoerd.

Het grappige was wel in de 5.5 versie werkte de VPN meter op het dashboard niet. deze werkt nu wel.

DPI staat wel aan, maar werkt ook helaas niet merk ik.

aanvulling: Ik heb nog de config van ( https://www.byluke.nl/tut...nd-krijgen-kpn-glasvezel/ ) blijkbaar heb ik wel internet, maar als ik in de USG inlog zegt de USG geen internet verbinding.
Blijkbaar heb ik een oude config. Ik mag opnieuw gaan stoeien dus ....

Meneerik wijzigde deze reactie 17-05-2018 12:22 (19%)

• PLeX
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 09-08 12:12
Weet iemand zo of er ook OUI-based VLAN targeting in Unifi switches beschikbaar is? Ik lees wel her en der iets over dat het in de EdgeMax lijn zit, en dat Voice VLAN's ook wel in Unifi zit sinds 5.6.x, maar ik vind nergens die OUI's terug...

Hoi.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

quote:
YinYang schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 08:11:
[...]

Zie de reactie van @RobertMe. Op die manier gebruik je inderdaad het zogenaamde 'bridged' IPTV, waarbij je internetdiensten zoals Netflix niet kunt gebruiken op de settopbox. Maar dat doe ik liever op andere apparaten waarop die diensten beter werken. ;)
quote:
Tylen schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 08:29:
[...]

Maar dan gebruik je geen routed iptv maar die ouwe legacy methode en heb je ook (geloof ik) geen extra diensten van de provider zoals netflix etc.
Klopt. In het geval van KPN/XS4ALL wens ik daar ook helemaal geen gebruik van te maken, omdat het toch traag/slecht werkt, en geen 4K ondersteunt. Voor connected diensten gebruik ik gewoon m'n Apple TV 4K. Sterker nog, áls ik TV kijk doe ik dat doorgaans via Knippr op de Apple TV ipv via m'n settopbox. (Helaas stopt Knipper per 1 juni.) M'n stb gebruik ik eigenlijk alleen voor Fox Sports.

• YinYang
quote:
RobertMe schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 08:21:
[...]

Ik heb zelf geen glasvezel, maar als ik het goed heb komt het neer op:
Je internetaansluiting sluit je aan op een managed switch. Het VLAN voor IPTV zet je vervolgens rechtstreeks door op de poorten waar je set-top boxen op zijn aangesloten. Het VLAN voor internet/WAN zet je vervolgens door naar de USG WAN poort. De LAN poort van de USG sluit je vervolgens weer aan op de switch om alle andere poorten van een verbinding/netwerk te voorzien.

Hiermee splits je IPTV dus al af voordat het de USG bereikt en hoeft het ook niet "door" de USG heen te gaan. IPTV heeft daarbij ook twee mogelijke oplossingen IIRC, routed en nog een ander. Een van deze twee is echter niet (meer?) aanbevolen, maar ik weet niet precies welke van de twee.
set-top boxen? :? :$

• RobinF
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 19-08 19:26
settopbox = tvontvanger

• Bockelaar
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
quote:
Meneerik schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:52:
[...]

er was inderdaad ook een firmware update. deze heb ik ook gelijk doorgevoerd.

Het grappige was wel in de 5.5 versie werkte de VPN meter op het dashboard niet. deze werkt nu wel.

DPI staat wel aan, maar werkt ook helaas niet merk ik.

aanvulling: Ik heb nog de config van ( https://www.byluke.nl/tut...nd-krijgen-kpn-glasvezel/ ) blijkbaar heb ik wel internet, maar als ik in de USG inlog zegt de USG geen internet verbinding.
Blijkbaar heb ik een oude config. Ik mag opnieuw gaan stoeien dus ....
Oei, dat is niet fijn. Post je je werkende configuratie ook effe?😉

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Meneerik
quote:
Bockelaar schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:50:
[...]

Oei, dat is niet fijn. Post je je werkende configuratie ook effe?😉
Ik ga eerst even stoeien met de huidige config. ipv hier hulp vragen had ik eerst eens beter moeten gaan zoeken ;) zodra ik mijn nieuwe config af heb zal ik hem even plaatsen ter lering en vermaak :)

• Rolfie
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10:17
Ik heb een vraagje over: Ubiquiti UniFi Switch US-16-150W.

Ik kan vinden dat deze een Sound Level: 1.7-10.8 dBr ( Background noise level: 27.5 dBa).

Heeft iemand ervaring als je deze gewoon in je kamer hebt liggen? Er zullen iets van 4 telefoons voor POE op komen te zetten. Ik heb alleen geen idee hoeveel lawaai dit exact is.

Rolfie wijzigde deze reactie 17-05-2018 19:20 (13%)

• bighead
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 03-08 21:19
Thuis heb ik nu op de begane grond een Unifi AP LR en op de 1e verdieping een normale Unifi AP. We wonen in een nieuwbouwhuis (type bunker met triple glas enzo). De wifi ontvangst in de tuin is redelijk, maar wil ik gewoon goed voor elkaar hebben. We hebben een 100/100 glasvezel verbinding
Nu zat ik te denken om een AC Mesh / AC Mesh Pro aan de buitenmuur te monteren +/- 10cm vanaf de grond, dan heb ik geen kabels of buizen in het zicht aan de binnen of buitenkant van het huis. De tuin is 6 meter breed en 14,5m diep. Ga ik in de gehele tuin goed bereik en snelheid krijgen als het AP zo laag gemonteerd gaat worden?

• ardvark99
quote:
Rolfie schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:19:

Ik kan vinden dat deze een Sound Level: 1.7-10.8 dBr ( Background noise level: 27.5 dBa).

Heeft iemand ervaring als je deze gewoon in je kamer hebt liggen? Er zullen iets van 4 telefoons voor POE op komen te zetten. Ik heb alleen geen idee hoeveel lawaai dit exact is.
Ik heb ergens in dit topic gelezen dat de je eventueel de fans kan omwisselen voor stillere fans mocht de standaard fans iets te veel lawaai maken.

quote:
Rolfie schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:19:

Daar zul je normaal geen last van hebben, fans zijn hier bijna altijd uit (en staat in kelder nu), met alle poorten in gebruik en 6 POE+ devices. Die gaan alleen even aan bij het opstarten.

PSNid: tcviper | Spotify ID: mbnn | GameConnect.net - TechConnect.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 04:28
Ik heb mijn thuis usg ge-update van 4.4.18 naar 4.4.22 het heeft me wat pogingen gekost. Maar lijkt er op dan 4.4.21/22 door json van 4.4.18
Crasht bik upgraden met json actief wordt de usg zo onwerkbaar traag dat ssh nouwelijks werkten. Ik moet de commando’s meerdere keren ingeven voordat hij reageerder. Ook het downgrade naar 4.4.18 duur steeds meer dan een uur.

Maar ik heb 4.4.22 nu draaien zonder json en heb alle internet settings (vlan 6 pppoe) nu vanuit de controller gedaan. En dat werkt voor internet. Alleen tv krijg nog steeds voor elkaar. Wanneer de werkende json van 18 gebruikt blijft 22 crashen. Zijn er mensen met de zelfde ervaring of hebben mensen oplossing.

xbeam wijzigde deze reactie 18-05-2018 00:19 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• raytje192
  • Laatst online: 19-08 17:42
quote:
xbeam schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 00:16:
Ik heb mijn thuis usg ge-update van 4.4.18 naar 4.4.22 het heeft me wat pogingen gekost. Maar lijkt er op dan 4.4.21/22 door json van 4.4.18
Crasht bik upgraden met json actief wordt de usg zo onwerkbaar traag dat ssh nouwelijks werkten. Ik moet de commando’s meerdere keren ingeven voordat hij reageerder. Ook het downgrade naar 4.4.18 duur steeds meer dan een uur.

Maar ik heb 4.4.22 nu draaien zonder json en heb alle internet settings (vlan 6 pppoe) nu vanuit de controller gedaan. En dat werkt voor internet. Alleen tv krijg nog steeds voor elkaar. Wanneer de werkende json van 18 gebruikt blijft 22 crashen. Zijn er mensen met de zelfde ervaring of hebben mensen oplossing.
Van de week ook geprobeerd te updaten met een KPN glasvezel config van 4.4.18 naar 4.4.22. Na de update ging inderdaad ook mijn TV stuk, internet bleef werken ;( Nog geen tijd gehad om het uit te zoeken en maar gedowngrade. Downgraden en upgraden ging relatief snel dus geen ervaring met de traagheid die jij beschrijft :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Ik ben sinds gisten overgegaan op een volledige unifi setup, unmanaged switch en Edgerouter X vervangen voor een USG en een US-8-60W waar een UAP-AC-LR op aangesloten is. Ik draai momenteel met Unifi 5.9.4 controller vanwege Ubuntu 18.04 met de nieuwe MongoDB-versie waar oudere versies niet mee overweg kunnen.

Het werkt allemaal vlekkeloos, maar toen ik in Smokeping keek die de router van mijn provider als target heeft zag ik toch wel wat opmerkelijks. De 'smoke' fluctueert een stuk meer met de USG, het blijft verder wel groen en is er dus ook niets aan de hand. Het ging me meer om het verschil in vergelijking met de Edgerouter X. De packet loss kan genegeerd worden, dat is tijdens de overstap gebeurd.

Dubbeldrank wijzigde deze reactie 18-05-2018 12:02 (4%)

It takes one to know one...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 27-07 14:32
Ik weet het even niet meer ;-)

heb xs4all met glas , glas gaat direct de fritz in dus.

nu wil ik graag de USG maar die heeft geen SFP
wat is het beste alternatief, en zoals gezegd, dashboard in de controller met alles in het groen zou wel aardig zijn...

http://pvoutput.org/list.jsp?id=46194&sid=42129

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

quote:
ardvark99 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:54:
[...]

Ik heb ergens in dit topic gelezen dat de je eventueel de fans kan omwisselen voor stillere fans mocht de standaard fans iets te veel lawaai maken.
Ik had 4 fans van Noctua klaarliggen van 40mm, toen ik de USG Pro en US-16-150W kocht, maar uiteindelijk heb ik ze alleen in de USG Pro zitten omdat die van de US-16-150W kleiner zijn dan 40mm?! Nu maakt die switch gelukkig niet zo veel lawaai, maar goed ... vond het wel raar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• de7geitjes
  • Laatst online: 09-08 15:45
quote:
kevertje1977 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:17:

wat is het beste alternatief, en zoals gezegd, dashboard in de controller met alles in het groen zou wel aardig zijn...
Glas aansluiten op je SFP poort op de switch (als je die hebt)

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 08:10

rally

Irini Ria Raphaëlla

quote:

Of een tranceiver er tussen....

http://irini.wachtel.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18-08 00:26
USG Pro?

specs

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 03:59

Suicyder

31gaming.nl

Ik ga het er toch even als vraag bij zetten.

De situatie is als volgt, ik woon momenteel anti-kraak en we hebben de beschikking over een 400/40 Ziggo lijn.
Nu is het zo dat de modem vervangen gaat worden voor een ander modem (oude liep vaak vast) en gaat Ziggo deze in bridge zetten dus moeten we aan een router.

Ik twijfel alleen (ook budgetwise) of ik dan aan een USG moet gaan denken. Ik lees weinig ervaringen met de USG en 400/40 (zonder IPS aan te zetten). Daarbij er komen 25-30 gebruikers achter te hangen.

Zal de USG gewoon voldoen of moet ik dan naar de Pro of wellicht een ander alternatief (de wifi is apart).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 18-08 18:23
quote:
Suicyder schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 09:49:
Ik ga het er toch even als vraag bij zetten.

De situatie is als volgt, ik woon momenteel anti-kraak en we hebben de beschikking over een 400/40 Ziggo lijn.
Nu is het zo dat de modem vervangen gaat worden voor een ander modem (oude liep vaak vast) en gaat Ziggo deze in bridge zetten dus moeten we aan een router.

Ik twijfel alleen (ook budgetwise) of ik dan aan een USG moet gaan denken. Ik lees weinig ervaringen met de USG en 400/40 (zonder IPS aan te zetten). Daarbij er komen 25-30 gebruikers achter te hangen.

Zal de USG gewoon voldoen of moet ik dan naar de Pro of wellicht een ander alternatief (de wifi is apart).
De USG 3-poorts kan dit prima aan, waarschijnlijk zelfs nog met DPI ingeschakeld.

• winwiz
  • Laatst online: 19-08 22:22
Geen probleem idd. Ik heb Ziggo 400/40 met een USG 3 met DPI aan en haal de maximale bandbreedte

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• nero355
  • Laatst online: 19-08 12:28

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:

Daar zijn opties voor :
- Ethirty in "[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur" (Mocht je het nodig hebben...)
- pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X SFP

Of je moet willen wachten tot er een USG model is met SFP, maar dat gaat niet goedkoop worden denk ik... :)

HELP GoT TO THE TOP
DPC GoT WhatPulse Team :)

• ardvark99
quote:
nero355 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 14:06:
[...]

Of je moet willen wachten tot er een USG model is met SFP, maar dat gaat niet goedkoop worden denk ik... :)
Die is er toch al, iets duurder: pricewatch: Ubiquiti UniFi USG PRO Gateway Router

Maar volgens mij gaat het ook met een USG en een switch met SFP, heb er zelf geen ervaring mee.

• nero355
  • Laatst online: 19-08 12:28

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
Die kon ik dus effe niet vinden, maar is wel net zo duur als dat ik verwacht had ongeveer en ook nog eens een 19 inch model zo te zien : Heeel wat anders dan de simpele USG :)
quote:
Maar volgens mij gaat het ook met een USG en een switch met SFP, heb er zelf geen ervaring mee.
Kan prima inderdaad, maar een dergelijke switch kost ook weer een paar centen...

HELP GoT TO THE TOP
DPC GoT WhatPulse Team :)

• ardvark99
quote:
nero355 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 14:51:
[...]

Die kon ik dus effe niet vinden, maar is wel net zo duur als dat ik verwacht had ongeveer en ook nog eens een 19 inch model zo te zien : Heeel wat anders dan de simpele USG :)

[...]

Kan prima inderdaad, maar een dergelijke switch kost ook weer een paar centen...
Tja, voor de prijs van de USG pro heb je een 3 poorts USG en een 8 poorts switch met POE en SFP. pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+)

Daarmee kan je alle kanten op, beheerd met een tool. En semi professioneel. En anders voor consumenten spul gaan, maar daar hangt ook al een aardig prijskaartje aan als je iets fatsoenlijks wil.

• R3MC02010
  • Registratie: februari 2010
  • Nu online
Goedeavond mede-tweakers

Iemand al de usg werkend op tmobile thuis 750 glasvezel verbinding?

Wil namelijk overstappen op glasvezel
Maar de draytek modem kan blijlbaar niet in bridge modus.

| USG 4.5.3 | Firmware 0.11.9 | Controller 5.9.22 | US 60W 3.9.48 | UAP AC LITE 3.9.48 | T-Mobile Glasvezel 750/750 |

• Giem
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 09-07 13:38
Vandaag een UniFi AP PRo aangeschaft en geheel niet tevreden over het apparaat en de configuratie. Via de app op de telefoon is het apparaat in de basis in te stellen, maar werkt het niet op mijn locale netwerk.

Ik maak gebruik van een vigor 2132f met een netwerk 192.168.10.1. De UniFi weigert een ip te verkrijgen in deze range en valt vervolgens gelijk uit na 5 sec wifi te hebben gegeven.

Alleen wanneer ik de vigor reset naar het default netwerk 192.168.1.1 werkt de UniFi naar behoren..

De UniFi is via SSH te benaderen, maar niet via de controller software..

Gezien de positieve reacties hier, vraag ik mij sterk af of ik toevallig een slechte te pakken heb of wil ik iets heel vreemds?

• reinoudkil
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 23:20
Als je hem hebt geconfigureerd met de app is hij gekoppeld aan de (inderdaad beperkte) controller in je app. Mocht je de volledige controller software willen gebruiken zul je je AP in je app moeten 'vergeten' en vanuit de controller adopten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

quote:
R3MC02010 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 21:54:
Goedeavond mede-tweakers

Iemand al de usg werkend op tmobile thuis 750 glasvezel verbinding?

Wil namelijk overstappen op glasvezel
Maar de draytek modem kan blijlbaar niet in bridge modus.
Ik weet niet hoe T-Mobile z’n zaken regelt, maar waarom zou je die Draytek nog nodig hebben met een USG?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R3MC02010
  • Nu online
quote:
gday schreef op zondag 20 mei 2018 @ 02:04:
[...]

Ik weet niet hoe T-Mobile z’n zaken regelt, maar waarom zou je die Draytek nog nodig hebben met een USG?
Geen idee hoe het wordt aangesloten of hoe en wat,
heb nu ziggo en daar ben ik verplicht om de modem van hun te gebruiken dus verwacht dat het ook bij tmobile zo zal zijn.

| USG 4.5.3 | Firmware 0.11.9 | Controller 5.9.22 | US 60W 3.9.48 | UAP AC LITE 3.9.48 | T-Mobile Glasvezel 750/750 |

Acties:
  • +2Henk 'm!

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:48

KRGT

Have a nice day!

quote:
R3MC02010 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 07:08:
[...]

Geen idee hoe het wordt aangesloten of hoe en wat,
heb nu ziggo en daar ben ik verplicht om de modem van hun te gebruiken dus verwacht dat het ook bij tmobile zo zal zijn.
Als je echt geen idee hebt, raadt ik je aan deze expertise via V&A op te zoeken.

Als je Ziggo in bridge gebruikt, is het modem de NTU, waar je daarna je router aan hangt.
Als je T-Mobile thuis bekijkt, heb je ook een NTU en kan je met glas koppelen op je router. Alleen je moet rekening houden met IPTV, VLAN's etc...

En daarbij, de Draytek doet het qua internet goed, je zou een paar AP's kunnen ophangen en je bent klaar, waarom zo perse bridge modus?

KRGT wijzigde deze reactie 20-05-2018 07:46 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19-08 13:18
Heb je hem op dhcp of vast ip staan
Via de ap kan je dit controleren Onder device en configuratie
Via dhcp zou hij een ip moeten krijgen in jou range
Anders zou ik hem zelf vast instellen
quote:
Giem schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 23:18:
Vandaag een UniFi AP PRo aangeschaft en geheel niet tevreden over het apparaat en de configuratie. Via de app op de telefoon is het apparaat in de basis in te stellen, maar werkt het niet op mijn locale netwerk.

Ik maak gebruik van een vigor 2132f met een netwerk 192.168.10.1. De UniFi weigert een ip te verkrijgen in deze range en valt vervolgens gelijk uit na 5 sec wifi te hebben gegeven.

Alleen wanneer ik de vigor reset naar het default netwerk 192.168.1.1 werkt de UniFi naar behoren..

De UniFi is via SSH te benaderen, maar niet via de controller software..

Gezien de positieve reacties hier, vraag ik mij sterk af of ik toevallig een slechte te pakken heb of wil ik iets heel vreemds?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R3MC02010
  • Nu online
quote:
KRGT schreef op zondag 20 mei 2018 @ 07:45:
[...]
En daarbij, de Draytek doet het qua internet goed, je zou een paar AP's kunnen ophangen en je bent klaar, waarom zo perse bridge modus?
Wil graag overstappen op volledig unify setup.

Heb hier al een stukje gevonden,

https://community.ubnt.co...-Thuis-fiber/td-p/2008849

Maar zou wel willen weten of hier iemand is met deze samenstelling en hoe die het heeft gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mchl8
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 10:52
Goedemorgen allemaal,

In de events van de UniFi controller valt me op dat onze smart tv (bekabeld), enorm veel "connect / disconnect" events genereert:

https://tweakers.net/ext/f/AcSxnmCVwOVf4q6PmPvq4EDU/thumb.png

Omdat ik momenteel geen andere bekabelde apparaten op de switch (US-8-150W) heb aangesloten kan ik lastig bepalen of dit normaal gedrag is, of dat dit iets specifiek voor de TV is. Ik zie bijvoorbeeld ook events wanneer de TV helemaal niet aanstaat (ook 's nachts). Ik vroeg me af of er anderen zijn met een UniFi switch die dit ook hebben opgemerkt met bekabelde apparatuur (anders dan access points)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
This isn't good :(
Dit is het mcad process die duidelijk een lekje heeft.. Upgrade op 11-5 en wat downtime door plaatsing zonnepanelen.

https://s9.postimg.cc/45tmwkjjv/Screenshot_20180520_092417.png

ed1703 wijzigde deze reactie 20-05-2018 10:04 (12%)

12x300Wp TrinaSolar black op het westen, SE 3k WaveHD, Ubiquiti: 1x USG, 3x US8-150, 3x US8-60, 2x UAP-Light, 1x UAP-AC-M, 1x CK, RaspBerry Pi: 4x RPi 1B, 4x RPi 2B+, 1x UPS Pico HAT

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mchl8
quote:
ed1703 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 10:03:
This isn't good :(
Dit is het mcad process die duidelijk een lekje heeft.. Upgrade op 11-5 en wat downtime door plaatsing zonnepanelen.

[afbeelding]
Welke firmware draai je op je USG? Ik lees in de release notes dat in versie 4.4.21 (die later door 4.4.22 is opgevolgd) een memory leak in het mcad proces is opgelost (https://community.ubnt.co...ow-available/ba-p/2336560).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
Tja, 4.4.22 dus.. dit probleem had ik niet eens in 4.4.18 en ik heb nog een lotgenoot..
https://community.ubnt.co...428/highlight/true#M89875
Voorlopig maar opgelost door 's nachts het proccess te restarten.

ed1703 wijzigde deze reactie 20-05-2018 10:23 (13%)

12x300Wp TrinaSolar black op het westen, SE 3k WaveHD, Ubiquiti: 1x USG, 3x US8-150, 3x US8-60, 2x UAP-Light, 1x UAP-AC-M, 1x CK, RaspBerry Pi: 4x RPi 1B, 4x RPi 2B+, 1x UPS Pico HAT

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 19-08 23:21

TPA

ESET official partner

iemand ervaring met de Firmware v1.10.3 op de ERL? Ik zit nu nog op EdgeRouter Lite v1.9.7+hotfix.1 en heb nu geen issues… (wil ik wel zo houden uiteraard :))

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0Henk 'm!

• svenvang93
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 07:10
quote:
R3MC02010 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 08:42:
[...]

Wil graag overstappen op volledig unify setup.

Heb hier al een stukje gevonden,

https://community.ubnt.co...-Thuis-fiber/td-p/2008849

Maar zou wel willen weten of hier iemand is met deze samenstelling en hoe die het heeft gedaan.
Ik heb T-Mobile Thuis werkend met de USG. voor zowel Internet als IPTV. Wel DSL helaas en geen fiber.
T-Mobile installeert door een patchkabel direct vanuit de FTU in de SFP te doen van de draytek. Dus geen mediaconverter zoals KPN heeft. Of je moet de USG-Pro nemen dan kan je daar direct op aansluiten of je moet zelf een mediaconverter tussen hangen die glas omzet naar Ethernet dan kan je USG-3P gebruiken

Wat betreft IPTV, ik heb een bridge aangemaakt tussen de interfaces. Daarna in de controller een VLAN only netwerk aangewerkt. En dat VLAN op de poorten gezet waar de STB's opzitten. Heb het op dezelfde manier gedaan als iemand hier heeft gedaan voor Solcon IPTV O-)
Gezien de Bridge ga je wel wat snelheid verliezen ben ik bang, zeker op een 750mbit verbinding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mchl8
quote:
TPA schreef op zondag 20 mei 2018 @ 10:45:
iemand ervaring met de Firmware v1.10.3 op de ERL? Ik zit nu nog op EdgeRouter Lite v1.9.7+hotfix.1 en heb nu geen issues… (wil ik wel zo houden uiteraard :))
Ik lees op de ubnt community dat er toch nog veel mensen problemen rapporteren (ook al zijn sommige daarvan enkel van toepassing op een persoonlijke situatie), waardoor ik bewust de update nog niet uitgevoerd heb. Momenteel draai ik 1.9.7+hotfix.4, die is stabiel. Misschien dat @Kavaa of @Jeroen_ae92 nog goede tips hebben, aangezien zij veel ervaring hebben met EdgeRouters :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bighead
  • Laatst online: 03-08 21:19
quote:
bighead schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:25:
Thuis heb ik nu op de begane grond een Unifi AP LR en op de 1e verdieping een normale Unifi AP. We wonen in een nieuwbouwhuis (type bunker met triple glas enzo). De wifi ontvangst in de tuin is redelijk, maar wil ik gewoon goed voor elkaar hebben. We hebben een 100/100 glasvezel verbinding
Nu zat ik te denken om een AC Mesh / AC Mesh Pro aan de buitenmuur te monteren +/- 10cm vanaf de grond, dan heb ik geen kabels of buizen in het zicht aan de binnen of buitenkant van het huis. De tuin is 6 meter breed en 14,5m diep. Ga ik in de gehele tuin goed bereik en snelheid krijgen als het AP zo laag gemonteerd gaat worden?
Iemand?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19-08 16:34

Totaalgeflipt

De enige echte

quote:
Hoe hoger, hoe beter. Waarom probeer je het niet gewoon met de kabel iets langer? Kan je hem altijd nog hoger hangen.

Acties:
  • +4Henk 'm!
quote:
mchl8 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 11:21:
[...]

Ik lees op de ubnt community dat er toch nog veel mensen problemen rapporteren (ook al zijn sommige daarvan enkel van toepassing op een persoonlijke situatie), waardoor ik bewust de update nog niet uitgevoerd heb. Momenteel draai ik 1.9.7+hotfix.4, die is stabiel. Misschien dat @Kavaa of @Jeroen_ae92 nog goede tips hebben, aangezien zij veel ervaring hebben met EdgeRouters :).
We draaien al enige tijd met bijna alle routers die we in beheer hebben op 1.10.x en zover niet echt problemen.
Zal dan echt situatie afhankelijk zijn.

Zelf hebben we vele verschillende configuraties draaien en geen gekke dingen opgemerkt etc. Dus bij ons is het allemaal stabiel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19-08 13:18
[

Heb ik met mijn nas
Soms wel 20 connect per dag

quote]mchl8 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 09:51:
Goedemorgen allemaal,

In de events van de UniFi controller valt me op dat onze smart tv (bekabeld), enorm veel "connect / disconnect" events genereert:

[afbeelding]

Omdat ik momenteel geen andere bekabelde apparaten op de switch (US-8-150W) heb aangesloten kan ik lastig bepalen of dit normaal gedrag is, of dat dit iets specifiek voor de TV is. Ik zie bijvoorbeeld ook events wanneer de TV helemaal niet aanstaat (ook 's nachts). Ik vroeg me af of er anderen zijn met een UniFi switch die dit ook hebben opgemerkt met bekabelde apparatuur (anders dan access points)?
[/quote]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-08 14:20
quote:
mchl8 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 09:51:
Goedemorgen allemaal,

[afbeelding]

Is dit niet gewoon dat de TV ieder uur even wakker wordt om bijv. op updates te checken?

Sony A700 & Sigma 18-125/3.5-5.6 & Minolta 70-210/4 & Minolta 50/1.7 & Minolta 28/2.0 & Sony F56 | RPI & Rfxcom @ Domoticz | HP Envy-13-d010nd | Sonos Play 1 x2 & Sonos Play 3 | Fondriest TF4 | Sensa Merano | Burton Custom Wide & GNU Freedom & DC Control

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
quote:
ocmer schreef op zondag 20 mei 2018 @ 16:02:
[...]

Is dit niet gewoon dat de TV ieder uur even wakker wordt om bijv. op updates te checken?
Mijn server en VM's doen het ook en die draaien 24/7, ook staan ze vaak niet in de lijst met clients. Ik maak me er niet zo druk om omdat alles gewoon werkt.

MewBie wijzigde deze reactie 20-05-2018 16:49 (4%)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mchl8
quote:
ocmer schreef op zondag 20 mei 2018 @ 16:02:
[...]

quote:
MewBie schreef op zondag 20 mei 2018 @ 16:49:
[...]

Mijn server en VM's doen het ook en die draaien 24/7, ook staan ze vaak niet in de lijst met clients. Ik maak me er niet zo druk om omdat alles gewoon werkt.
Dank je wel allebei! Ik kan de logs er eens op naslaan als ik wat meer tijd heb om te kijken of het inderdaad een dusdanige check is die de TV uitvoert. Voor nu laat ik deze specifieke log regels lekker voor wat het is, gezien jullie reacties :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18-08 18:55
quote:
TPA schreef op zondag 20 mei 2018 @ 10:45:
1.10.3 werkt hier prima, heb een KPN Glasvezel config inclusief routed IPTV. Het enige probleem was dat mijn USB stick in de EdgRouter overleden was maar dat is een ander verhaal :Y) Nadat ik deze vervangen had draait alles weer als een zonnetje.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
chickpoint schreef op maandag 21 mei 2018 @ 10:56:
[...]

1.10.3 werkt hier prima, heb een KPN Glasvezel config inclusief routed IPTV. Het enige probleem was dat mijn USB stick in de EdgRouter overleden was maar dat is een ander verhaal :Y) Nadat ik deze vervangen had draait alles weer als een zonnetje.
Ai, dat kost je wat hoofdbrekens en daarna 20min hersteltijd mits juiste stick aanwezig. Nooit eerder signalen ontvangen van een brakke stick? Mijn ervaringen zijn meestal, boem, stuk na een reboot. Vaak heeft het niets met updates te maken maar is een reboot voldoende.

U+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18-08 18:55
quote:
Jeroen_ae92 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 20:14:
[...]

Ai, dat kost je wat hoofdbrekens en daarna 20min hersteltijd mits juiste stick aanwezig. Nooit eerder signalen ontvangen van een brakke stick? Mijn ervaringen zijn meestal, boem, stuk na een reboot. Vaak heeft het niets met updates te maken maar is een reboot voldoende.
Waarschijnlijk de reboot van de update geweest :)
Gelukkig had ik nog een stick rondzwerven, image terug gezet en het was binnen 10 minuutjes gepiept.
Het ding heeft er wel heel de dag uitgelegen, maar vriendin had het geluk dat ik nog een EdgeRouterX had liggen die ik er maar gelijk tussen geknoopt had. Anders was het natuurlijk ruzie :D

Helaas dat de EdgeRouterX de verbinding maar bijhoud tot zo'n 300 Mbits... Maar nu werkt werkt weer!

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Pagina: 1 ... 73 ... 91 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True