Heb je al een andere kabel geprobeerd? Poortjes op een switch gaan meestal niet zo heel snel stuk. Mocht het toch het geval zijn zou je eens een keer kunnen proberen om via ssh in te loggen op de switch en in de log kijken of er fouten op die poort voorkomen.Yoki1985 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:45:
Is er iemand die weet hoe of ik kan zien of een LAN poort op mijn USW stuk is (debug logging ofzo)?
Als ik een AP erin steek dan krijgt deze wel POE maar connectie lukt niet. Na lang wachten krijg ik dan toch connectie echter is dit maar 100mbit.
Steek ik dezelfde AP dan op een andere poort dan werkt deze wel.
Ook mijn laptop heeft moeite om op de bewuste poort een connectie te krijgen.
dmesg | grep ethx
x moet je vervangen door het poort nummer of weg laten voor alle poorten als je het niet zeker weet
Vreemd, WPA-PSK zal het toch wel blijven doen in AP modus? Lijkt me sterk dat je dan terug moet vallen op WEP of zelfs onbeveiligdDeadly Knapsack schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:03:
Ik heb geprobeerd er zelf achter te komen (ook in dit topic), maar het is me toch niet helemaal duidelijk. Ik heb een R7000 in de meterkast, maar heb aan de andere kant van mijn huis op het balkon net niet voldoende signaal. Ik heb geprobeerd een tweede R7000 (had er nog eentje liggen) aan te sluiten als AP, maar dat kan blijkbaar niet met behoud van WPA-PSK (bizar?!) en dat gaat me te ver. Ik wil een simpele, goedkope manier om 1 SSID te behouden, 1 WPA key en dat mijn apparaten naadloos overstappen van AP naar R7000 al naar gelang welke het sterkste bereik heeft voor mijn positie in huis. Ik dacht dat zoiets een eenvoudige wens was, maar blijkbaar niet. Kan ik dit oplossen met een Ubiquiti AP? Of moet ik dan ook mijn R7000 vervangen? Ik vind een AP van een ander merk ook prima. Zolang ik die maar bekabeld kan aansluiten op mijn R7000 en SSID naam kan behouden. Graag advies. Alvast bedankt!
Ik zou lekker je bestaande router/accespoint gebruiken aangezien je die toch al hebt. Misschien eerst een firmware upgrade uitvoeren etc. voordat je aan bijvoorbeeld een nieuw accesspoint gaat denken. Weggooien van goed materiaal is zonde
[ Voor 45% gewijzigd door chickpoint op 08-05-2018 11:54 ]
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...