"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Ja, ik. Werkt prima zo, alleen geen VOIP. Dat zou ook nog wel moeten kunnen, maar heb ik geen behoefte meer aan.R3MC02010 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 08:42:
[...]
Wil graag overstappen op volledig unify setup.
Heb hier al een stukje gevonden,
https://community.ubnt.co...-Thuis-fiber/td-p/2008849
Maar zou wel willen weten of hier iemand is met deze samenstelling en hoe die het heeft gedaan.
Ik woon in een soort gelijke bunker. In de tuin heb ik tot 50cm bereik met de ap AC pro.
Momenteel heb ik met een 100 Mbit powerline heb ik een ethernet aansluiting in de schuur gerealiseerd. Hier hangt nu een extra ap AC pro.
Volgend jaar woon ik 4 jaar in het huis en merk nu al dat de bestrating aan het verzakken is. Volgendjaar opnieuw bestraten en dan vanuit de meterkast worden er 2 extra ethernet aansluitingen richting schuur getrokken.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Ik hoor nu al steeds vaker dat er bliksem bij iemand bv. in een boom inslaat en dat allerlei bekabeling (de koperlijn van KPN, coax van de kabelaar, maar ook grotere lengtes UTP in huis) het grote EM-veld hiervan oppikt en ethernetpoorten/chipsets worden gefrituurd.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Op het moment heb ik:
Ziggo Connectbox (bridge) -> Asus RT-N66U (begane grond) -> kabel naar zolder -> switch -> oude DLink router als AP (en wat bedrade apparaten)
Helaas hapert de WiFi regelmatig, wat leidt tot veel gemopper van de kids. Bedraad geen enkele onderbreking te merken. Er lopen wat kabels naar onder andere mijn pc en de PS4 van een van de kids dus ik weet dat het niet aan de verbinding ligt. Bovendien is het allemaal 802.11n dus een vernieuwing mag sowieso wel
Het plan is om te beginnen 2 AP AC Lite aan te schaffen, een begane grond en een op de overloop tussen de 1e verdieping en zolder. Op de 1e zitten de kids, op zolder mijn werkplek. Mocht de dekking boven niet genoeg zijn zo kan er altijd nog een 3e AP AC Lite bijgekocht en verplaats ik ze naar meer het midden van beide verdiepingen.
Mijn twijfelpunt echter is de router. Natuurlijk is het meest voor de hand liggende om een ER-X aan te schaffen en er tussen te zetten. Maar hoe zou ik met de huidige opties uit de voeten kunnen? Ofwel de Asus waar ik verder erg tevreden over ben (Marlin firmware) of zelfs terug naar de Connectbox. Beide met WiFi uitgeschakeld uiteraard.
Wat er nodig is: weinig wat niet huis-tuin-keuken gebruik is. Een 200/20 internet abonnement met wat Netflix kijkers, mobiele browsers en een actieve PS4. Zou ik dan aan een van de huidige routers genoeg hebben of is een EdgeRouter echt een must?
Ik zou je ziggo modem voor nu als router gebruiken en dan de Unifi APs voor Wifi. Zou prima moeten werken en zoniet kun je dan altijd nog Unifi Usg router of Edge doen.Blamm schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:28:
Heel wat zitten lezen en tot de conclusie gekomen dat ook hier in huis overgestapt gaat worden naar in ieder geval WiFi van Ubiquiti.
Op het moment heb ik:
Ziggo Connectbox (bridge) -> Asus RT-N66U (begane grond) -> kabel naar zolder -> switch -> oude DLink router als AP (en wat bedrade apparaten)
Helaas hapert de WiFi regelmatig, wat leidt tot veel gemopper van de kids. Bedraad geen enkele onderbreking te merken. Er lopen wat kabels naar onder andere mijn pc en de PS4 van een van de kids dus ik weet dat het niet aan de verbinding ligt. Bovendien is het allemaal 802.11n dus een vernieuwing mag sowieso wel
Het plan is om te beginnen 2 AP AC Lite aan te schaffen, een begane grond en een op de overloop tussen de 1e verdieping en zolder. Op de 1e zitten de kids, op zolder mijn werkplek. Mocht de dekking boven niet genoeg zijn zo kan er altijd nog een 3e AP AC Lite bijgekocht en verplaats ik ze naar meer het midden van beide verdiepingen.
Mijn twijfelpunt echter is de router. Natuurlijk is het meest voor de hand liggende om een ER-X aan te schaffen en er tussen te zetten. Maar hoe zou ik met de huidige opties uit de voeten kunnen? Ofwel de Asus waar ik verder erg tevreden over ben (Marlin firmware) of zelfs terug naar de Connectbox. Beide met WiFi uitgeschakeld uiteraard.
Wat er nodig is: weinig wat niet huis-tuin-keuken gebruik is. Een 200/20 internet abonnement met wat Netflix kijkers, mobiele browsers en een actieve PS4. Zou ik dan aan een van de huidige routers genoeg hebben of is een EdgeRouter echt een must?
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Een STP kabel houdt EM tegen. Tijdens onweer is het nog steeds raadzaam de boel te ontkoppelen, misschien niet wanneer alles is beveligd tegen overspanning. Maar dat moet dan wel of rigoreus of je moet de boel die niet is beveiligd ontkoppelen. Ik zelf heb nooit mijn laptop op enige manier wired (komt neer op geen lader eigenlijk) tijdens onweer maar m'n router wel. Die is van Ziggo dus als-ie stuk gaat krijg ik neem ik aan gratis een nieuwe.eymey schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:13:
Wat ik me altijd wel afvraag bij UTP door de tuin heen leggen, is of het dan ook raadzaam is om iets van bliksembeveiliging/aarding oid. te regelen.
Ik hoor nu al steeds vaker dat er bliksem bij iemand bv. in een boom inslaat en dat allerlei bekabeling (de koperlijn van KPN, coax van de kabelaar, maar ook grotere lengtes UTP in huis) het grote EM-veld hiervan oppikt en ethernetpoorten/chipsets worden gefrituurd.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
- RobertMe
- Registratie: Maart 2009
- Laatst online: 19:45
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall Pro
- Amplifi High Density WiFi Router
- Ubiquiti EdgeRouter Infinity
- Ubiquiti EdgePoint Router
- Netwerk switches
- Amplifi High Density WiFi System (2 mesh points)
- Modems en routers
- Accesspoints
Eerlijk gezegd vind ik een EdgeRouter X niet de meest voor de hand liggende optie. Voor huis tuin en keuken gebruik met Ziggo is een USG logischer (Ziggo voordeel is dan dat je niet met VLANs voor IPTV en zo zit). Echter komt dat wel met een prijskaartje. De USG is (een stuk) duurder als een ER-X en daarnaast heb je dan ook nog een extra swirch nodig.Blamm schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:28:
In eerste instantie zou ik afhankelijk van je wensen dan ook vasthouden aan je huidige router of terug naar de ConnectBox. ConnectBox is uiteraard een stuk beperkter in mogelijkheden, maar als dat genoeg is voor jou gebruik is dat natuurlijk ook goed. Wil je geavanceerdere dingen doen moet je uiteraard je huidige router met custom firmware behouden.
Een tip is wel om ze redelijk centraal in het huis op te hangen aangezien ze rondom afstralen. Hierdoor krijg je een betere dekking mits de afstanden niet te groot worden. Onthoudt dat het bereik wordt door de zwakste schakel, dit is meestal de gebruiker aangezien deze niet zo hard terug zendt.
Waarom zou de USG meer voor de hand liggen? Ik ben technisch prima in staat denk ik de ER-X te beheren, het ging mij meer om de behoefte aan de functionaliteit van hoger geprijsde modellen.RobertMe schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:22:
[...]
Eerlijk gezegd vind ik een EdgeRouter X niet de meest voor de hand liggende optie. Voor huis tuin en keuken gebruik met Ziggo is een USG logischer (Ziggo voordeel is dan dat je niet met VLANs voor IPTV en zo zit). Echter komt dat wel met een prijskaartje. De USG is (een stuk) duurder als een ER-X en daarnaast heb je dan ook nog een extra swirch nodig.
Bedankt voor alle reacties. Ik denk dat ik maar eens na ga in de handleidingen wat de Connectbox precies wel en niet kan. Elk apparaat minder is beter en de Asus kan er altijd nog tussen.
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Voordeel van de USG is dat deze ook binnen UniFi valt en daardoor ook beheert wordt uit de UniFi controller. Waarmee je dus alle instellingen lekker makkelijk van op 1 plek kunt beheren en daarnaast werken alle fancy metertjes op het dashboard. USG geeft dus een stuk gemak terug. ER-X (/de hele ER lijn) geeft je dan wel weer meer mogelijkheden als de USG.Blamm schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:46:
[...]
Waarom zou de USG meer voor de hand liggen? Ik ben technisch prima in staat denk ik de ER-X te beheren, het ging mij meer om de behoefte aan de functionaliteit van hoger geprijsde modellen.
Ik ben van plan om dit jaar mijn router te gaan vervangen, maar heb nog geen inzicht wat de voor en of nadelen zijn van de USG of een EdgeRouter. De USG in de controller tool zie ik als voordeel, maar kan de USG hetzelfde als een EdgeRouter via de cli? Dus de standaard configuratie via de controller tool, de specials via de cli?RobertMe schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 07:42:
[...]
Voordeel van de USG is dat deze ook binnen UniFi valt en daardoor ook beheert wordt uit de UniFi controller. Waarmee je dus alle instellingen lekker makkelijk van op 1 plek kunt beheren en daarnaast werken alle fancy metertjes op het dashboard. USG geeft dus een stuk gemak terug. ER-X (/de hele ER lijn) geeft je dan wel weer meer mogelijkheden als de USG.
Inmiddels kan de USG bijna zo goed als alles wat de Edgerouter ook kan (Unifi Controller 5.7 en hoger hebben het gros van de functionaliteit erin zitten); - upnp, vlans, snmp, qos, dhcp, dns, port forwarding, snooping, static routes, filtering, mdns, ips, dpi zit er tegenwoordig allemaal in. Het zijn zeer specifieke dingen zoals custom regels die nog via command line / config file moeten (of bijv specifieke KPN instellingen), maar in 9 van de 10 gevallen niet nodig.ardvark99 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:29:
[...]
Ik ben van plan om dit jaar mijn router te gaan vervangen, maar heb nog geen inzicht wat de voor en of nadelen zijn van de USG of een EdgeRouter. De USG in de controller tool zie ik als voordeel, maar kan de USG hetzelfde als een EdgeRouter via de cli? Dus de standaard configuratie via de controller tool, de specials via de cli?
[ Voor 12% gewijzigd door tcviper op 23-05-2018 09:37 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Ok, dat klinkt goed. Maar op cli niveau kan de USG het zelfde als een EdgeRouter? Maw, een USG kan het zelfde als een ER, daar zit geen verschil in? En behalve capaciteit en SFP poorten zit er geen verschil tussen een USG 3P en de Pro?tcviper schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:35:
[...]
Inmiddels kan de USG bijna zo goed als alles wat de Edgerouter ook kan (Unifi Controller 5.7 en hoger hebben het gros van de functionaliteit erin zitten); - upnp, vlans, snmp, qos, dhcp, dns, port forwarding, snooping, static routes, filtering, mdns, ips, dpi zit er tegenwoordig allemaal in. Het zijn zeer specifieke dingen zoals custom regels die nog via command line / config file moeten (of bijv specifieke KPN instellingen), maar in 9 van de 10 gevallen niet nodig.
Ik wil nl eerst mijn huidige switchje (8p Netgear met POE, samen met de Asus al 12 poorten bezet, moet dus uitbreiden) vervangen door een UniFi 16p POE, en daarna mijn Asus router door een USG (of ER).
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
De USG is een UniFi variant van de EdgeRouter Lite. Qua hardware is deze identiek, verder draaien beiden op EdgeOS. De UniFi lijn loopt wel meestal ietsjes achter op de EdgeRouter lijn. Echter bevat de UniFi lijn natuurlijk wel nog aardig wat aanpassingen/aanvullingen voor het beheer via de Controller. En hierin komen dan dus ook deze beperkingen dus. Daarnaast blijft de Controller dus altijd de "baas" over het apparaat.ardvark99 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:25:
[...]
Ok, dat klinkt goed. Maar op cli niveau kan de USG het zelfde als een EdgeRouter? Maw, een USG kan het zelfde als een ER, daar zit geen verschil in?
Dus ja, je kunt op de USG via de CLI hetzelfde als op een EdgeRouter, echter gaan deze wijzigingen na een provision vanuit de Controller verloren. Hiervoor is echter een work-a-round door de wijzigingen in een configuratie bestand in de controller vast te leggen, dit is de config.gateway.json. Echter vereist het nogal wat uitzoekwerk om de CLI commando's om te zetten naar een config, en dit goed gecombineerd te krijgen met de configuratie die wel uit de Controller/UI komt.
Correct. De USG Pro is een "zwaarder" model (betere CPU, meer poorten/SFP, ...) maar qua software zijn ze gelijk.En behalve capaciteit en SFP poorten zit er geen verschil tussen een USG 3P en de Pro?
Dan denk ik al wat mijn keuze gaat worden. Aangezien ik het wel prettig vind om alles in de controller te kunnen beheren. Dat er voor eventuele specials waarschijnlijk een work around gemaakt moet worden zien we tzt wel. Zover ik kan zien kan ik het meeste wat ik nu gebruik dus al in de controller configureren.RobertMe schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:37:
[...]
De USG is een UniFi variant van de EdgeRouter Lite. Qua hardware is deze identiek, verder draaien beiden op EdgeOS. De UniFi lijn loopt wel meestal ietsjes achter op de EdgeRouter lijn. Echter bevat de UniFi lijn natuurlijk wel nog aardig wat aanpassingen/aanvullingen voor het beheer via de Controller. En hierin komen dan dus ook deze beperkingen dus. Daarnaast blijft de Controller dus altijd de "baas" over het apparaat.
Dus ja, je kunt op de USG via de CLI hetzelfde als op een EdgeRouter, echter gaan deze wijzigingen na een provision vanuit de Controller verloren. Hiervoor is echter een work-a-round door de wijzigingen in een configuratie bestand in de controller vast te leggen, dit is de config.gateway.json. Echter vereist het nogal wat uitzoekwerk om de CLI commando's om te zetten naar een config, en dit goed gecombineerd te krijgen met de configuratie die wel uit de Controller/UI komt.
[...]
Correct. De USG Pro is een "zwaarder" model (betere CPU, meer poorten/SFP, ...) maar qua software zijn ze gelijk.
Tegen de tijd dat ik een UGS ga aanschaffen moet ik nog kijken of het de 3p of de Pro gaat worden. Niet dat ik veel capaciteit thuis nodig heb, maar als het kan (finacieel), bovenop de 16p switch, waarom niet
Vanmiddag komt mijn tweede AP (Pro) binnen, eerst daar eens mee aan de gang gaan ;-)
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Om het nog leuker te maken. Er komt "ooit" ook nog een USG variant van de EdgeRouter 4. Deze is nieuw en een stuk krachtiger. Echter is de USG versie een tijd terug (tijdelijk) in de koelkast gezet omdat men eerst de USG-8 XG wou afronden. Gezien die laatste nu officieel verkrijgbaar is heb je dus kans dat de "USG-4 HD" (IIRC is deze naam eens gelekt in een changelog) binnen enkele maanden in de beta store (US only) te verkrijgen is.ardvark99 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:16:
[...]
Dan denk ik al wat mijn keuze gaat worden. Aangezien ik het wel prettig vind om alles in de controller te kunnen beheren. Dat er voor eventuele specials waarschijnlijk een work around gemaakt moet worden zien we tzt wel. Zover ik kan zien kan ik het meeste wat ik nu gebruik dus al in de controller configureren.
Tegen de tijd dat ik een UGS ga aanschaffen moet ik nog kijken of het de 3p of de Pro gaat worden. Niet dat ik veel capaciteit thuis nodig heb, maar als het kan (finacieel), bovenop de 16p switch, waarom niet![]()
Vanmiddag komt mijn tweede AP (Pro) binnen, eerst daar eens mee aan de gang gaan ;-)
Maar ook ik ga daar denk ik niet op wachten. Ik wacht alleen nog op een keer een nog wat betere deal voor de USG (en hij is nu nog niet heel noodzakelijk, omdat ik nu nog bij een provider zit waar ik een Fritz!box heb, ook een zeer capabele router).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Mooi, ik heb nog geen haast met een USG, kan ik de komende maanden mooi ff afwachten wat er eventueel gaat komen. Of tzt gaan voor de 3p voor rond 100 euro, volgend jaar kijken of ie geupgrade moet worden naar een krachtiger model, en de 3p op marktplaats zettenRobertMe schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:26:
[...]
Om het nog leuker te maken. Er komt "ooit" ook nog een USG variant van de EdgeRouter 4. Deze is nieuw en een stuk krachtiger. Echter is de USG versie een tijd terug (tijdelijk) in de koelkast gezet omdat men eerst de USG-8 XG wou afronden. Gezien die laatste nu officieel verkrijgbaar is heb je dus kans dat de "USG-4 HD" (IIRC is deze naam eens gelekt in een changelog) binnen enkele maanden in de beta store (US only) te verkrijgen is.
Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe op te lossen
Controller herstarten?cvs79 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:09:
Vreemd probleem hier. USG geupdate naar laatste firmware via controller UI. Nu opeens alles disconnected in controller UI. Echter werkt internet en wifi gewoon perfect.
Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe op te lossen
SSH naar je USG en check met commando info naar je inform settings en doe desnoods een nieuwe set-inform.cvs79 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:57:
Beide al geprobeerd. Vreemde is dat alles werkt zoals daar voor maar ik niks meer zie in de controller UI. Ook een back-up terug zetten van de controller maakt niks uit.
Ik begin het zo langzamerhand een beetje teleurstellend te vinden die firmware binnen unifi. En dan vooral van de USG. Zie maar weinig zo veel problemen en alle problemen zijn ook vaak totaal verschillend.
Ook ik heb nog steeds last van memoryleak binnen de USG, waar niemand hier weer last van heeft.
edit: wachten even.. je wifi heeft er dus ook last van?? Je doet dus een firmwareupdate van je USG en vervolgens besluit je wifi ook te disconnecten van je controller. Volgens mij heeft het ene helemaal niets met het andere te maken.
[ Voor 39% gewijzigd door ed1703 op 23-05-2018 16:40 ]
Heb ik ook last van, geheugengebruik loopt steady op en zodra ik dan een dikke download aan zet klapt ie eruit en gaat ie herstarten (en ben ik dus een paar minuten offline). Ik zit op 4.4.21 en nog niet naar 4.4.22 gegaan omdat ik hier in t topic las over problemen met KPN Glasvezel.ed1703 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:11:
[...]Ook ik heb nog steeds last van memoryleak binnen de USG, waar niemand hier weer last van heeft.
Alleen is er binnen 4.4.21 nog meer stuk dan binnen 4.4.22. Weet wel dat oa de lokale webinterface binnen 4.4.21 stuk is.Cartman! schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:20:
[...]
Heb ik ook last van, geheugengebruik loopt steady op en zodra ik dan een dikke download aan zet klapt ie eruit en gaat ie herstarten (en ben ik dus een paar minuten offline). Ik zit op 4.4.21 en nog niet naar 4.4.22 gegaan omdat ik hier in t topic las over problemen met KPN Glasvezel.
Die heb ik nooit gebruikt (sterker nog...wist niet eens dat t er was) omdat ik alles via Unifi Controller en SSH doe.ed1703 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:25:
[...]
Alleen is er binnen 4.4.21 nog meer stuk dan binnen 4.4.22. Weet wel dat oa de lokale webinterface binnen 4.4.21 stuk is.
Eigenlijk heb ik 2 opties, beneden in de woonkamer redelijk centraal, of boven op 1 van de kamers.
Nu is het probleem, als ik hem boven hang dan heb ik beneden niet super veel bereik, nog wel net genoeg voor me telefoon voor simpele dingen maar in de tuin eigenlijk haast geen bereik.
Wanneer ik hem beneden hang heb ik buiten prima bereik alleen boven weer (1e etage) niet genoeg.
Ik zit er aan te denken boven een 2e unifi pro te hangen, nu is mijn vraag, moet ik perse een controller hebben om deze 2 met elkaar te koppelen of doen ze dit zelf goed onderling regelen wanneer je de 2e aansluit en configureert?
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
De controller heb je uiteraard nodig. Echter kun je deze na de initiële configuratie (bestaande uit AP aansluiten en adopteren) wel weer stoppen.donvalentino schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:45:
vraagje, heb nu 1 Unifi Pro en ben aan het testen waar ik hem wil hangen.
Eigenlijk heb ik 2 opties, beneden in de woonkamer redelijk centraal, of boven op 1 van de kamers.
Nu is het probleem, als ik hem boven hang dan heb ik beneden niet super veel bereik, nog wel net genoeg voor me telefoon voor simpele dingen maar in de tuin eigenlijk haast geen bereik.
Wanneer ik hem beneden hang heb ik buiten prima bereik alleen boven weer (1e etage) niet genoeg.
Ik zit er aan te denken boven een 2e unifi pro te hangen, nu is mijn vraag, moet ik perse een controller hebben om deze 2 met elkaar te koppelen of doen ze dit zelf goed onderling regelen wanneer je de 2e aansluit en configureert?
Het roamen tussen APs is iets wat voor 99% door de client (telefoon, laptop) wordt geregeld. Deze ziet dat een identiek netwerk ook door een ander AP wordt uitgezonden en het bereik daarvan beter is en zal dan automatisch wisselen. Uiteraard is het daarbij wel van belang dat beide APs hetzelfde netwerk met dezelfde instellingen (soort beveiliging, wachtwoord etc) uitzenden, maar dat regelt de Controller sowieso al voor je.
Misschien stom van me maar met de controller bedoel ik dan de "software" die je extra krijgt bij b.v. zo'n Cloud Key. (of is dit het zelfde?)RobertMe schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:54:
[...]
De controller heb je uiteraard nodig. Echter kun je deze na de initiële configuratie (bestaande uit AP aansluiten en adopteren) wel weer stoppen.
Het roamen tussen APs is iets wat voor 99% door de client (telefoon, laptop) wordt geregeld. Deze ziet dat een identiek netwerk ook door een ander AP wordt uitgezonden en het bereik daarvan beter is en zal dan automatisch wisselen. Uiteraard is het daarbij wel van belang dat beide APs hetzelfde netwerk met dezelfde instellingen (soort beveiliging, wachtwoord etc) uitzenden, maar dat regelt de Controller sowieso al voor je.
Nou, ik ben word helemaal gek hier. Heb de USG opnieuw een set inform gegeven en opeens zijn zowel mn AP's als mn unifi switch weer zichtbaar na adopten van de USG.ed1703 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:11:
[...]
SSH naar je USG en check met commando info naar je inform settings en doe desnoods een nieuwe set-inform.
Ik begin het zo langzamerhand een beetje teleurstellend te vinden die firmware binnen unifi. En dan vooral van de USG. Zie maar weinig zo veel problemen en alle problemen zijn ook vaak totaal verschillend.
Ook ik heb nog steeds last van memoryleak binnen de USG, waar niemand hier weer last van heeft.
edit: wachten even.. je wifi heeft er dus ook last van?? Je doet dus een firmwareupdate van je USG en vervolgens besluit je wifi ook te disconnecten van je controller. Volgens mij heeft het ene helemaal niets met het andere te maken.

- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
De UniFi Controller kun je zo downloaden. Deze kun je vervolgens installeren op een PC/laptop, maar ook sommige modellen NASen, een Raspberry Pi etc. De UniFi Cloud Key is niks meer dan een mini computer waarop de UniFi Controller is voorgeïnstalleerd, maar uiteindelijk is het idee een beetje hetzelfde als een RPi waar je zelf de controller op zet.donvalentino schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:59:
[...]
Misschien stom van me maar met de controller bedoel ik dan de "software" die je extra krijgt bij b.v. zo'n Cloud Key. (of is dit het zelfde?)
Maar hoe heb je je huidige AP dan ingesteld? Heb je dit via de UniFi app voor Android/iOS gedaan? Anders heb je de Controller uiteraard al gebruikt. De UniFi app bevat overigens ook een 'mini controller' deze is een stuk beperkter in gebruik, maar is wellicht ook al voldoende voor jou use-case. Houd er echter wel rekening mee dat een AP maar aan één controller gekoppeld kan zijn. Dus je kunt niet en de app en de aparte controller op bv een PC gebruiken. Het is of het een of het ander
De opmerkingen bij dit hw.info bericht doet mij dan wel weer twijfelen: https://nl.hardware.info/...voor-$179#comment-1048065
Nieuw chipset, nieuw apparaat, nieuw architectuur.. Recept voor drama wifi terwijl je de boel beta-test voor Ubiquiti.. Of overdrijf ik dan erg?
Kan dat dan met dit model:
pricewatch: Ubiquiti UniFi US-8
Of is die passthrough alleen voor PoE at/af?
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Passthrough/deze switch werkt inderdaad alleen met de standaarden. In moet 802.3at zijn (tot 30W dus) en dan krijg je uit 802.3af (tot 15W). Mogelijk/waarschijnlijk dat 802.3af in ook werkt, zolang het totale verbruik onder de 15W blijft. Passive 24V zal dus niet werken. Wat je wel kunt doen is deze 802.3af converter ertussen zetten. Deze zet de 802.3af om naar passive 24V.Shinji schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 00:23:
Ik heb een USW 16 poorts 150W. Nu wil ik een kleine switch op mijn werkkamer maar daar moet ook dan een AP AC Lite op met 24V POE (oude model).
Kan dat dan met dit model:
pricewatch: Ubiquiti UniFi US-8
Of is die passthrough alleen voor PoE at/af?
Oke, dan heb ik inderdaad de controller al gebruikt. Ik de software geïnstalleerd via de laptop maar je moet dat programma altijd eerst aanzetten via je laptop om de unifi te beheren, dat vind ik wel irritant.RobertMe schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 20:49:
[...]
De UniFi Controller kun je zo downloaden. Deze kun je vervolgens installeren op een PC/laptop, maar ook sommige modellen NASen, een Raspberry Pi etc. De UniFi Cloud Key is niks meer dan een mini computer waarop de UniFi Controller is voorgeïnstalleerd, maar uiteindelijk is het idee een beetje hetzelfde als een RPi waar je zelf de controller op zet.
Maar hoe heb je je huidige AP dan ingesteld? Heb je dit via de UniFi app voor Android/iOS gedaan? Anders heb je de Controller uiteraard al gebruikt. De UniFi app bevat overigens ook een 'mini controller' deze is een stuk beperkter in gebruik, maar is wellicht ook al voldoende voor jou use-case. Houd er echter wel rekening mee dat een AP maar aan één controller gekoppeld kan zijn. Dus je kunt niet en de app en de aparte controller op bv een PC gebruiken. Het is of het een of het ander
Iets anders, ik ga voor waarschijnlijk dan voor een 2e Pro voor boven en mogelijk wil ik in de toekomst ook een AP in het tuinhuisje hangen, maakt het eigenlijk uit als je hiervoor een "goedkopere" versie neemt dan de pro?
p.s. Merk je nu veel verbetering wanneer het ziggo modem naar bridge laat zetten ipv router modus met wifi uitzenden uit?
[ Voor 4% gewijzigd door donvalentino op 24-05-2018 07:35 ]
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Zoals gezegd kun je de controller ook op andere hardware draaien zoals een NAS of RPi. Mogelijk heb je dus al zoiets draaien en kun je daar dus gebruik van maken.donvalentino schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 07:31:
[...]
Oke, dan heb ik inderdaad de controller al gebruikt. Ik de software geïnstalleerd via de laptop maar je moet dat programma altijd eerst aanzetten via je laptop om de unifi te beheren, dat vind ik wel irritant.
Neen, je kunt in principe gewoon alle (recente) hardware pakken en die opnemen in de controller en de rest wordt automatisch geregeld.Iets anders, ik ga voor waarschijnlijk dan voor een 2e Pro voor boven en mogelijk wil ik in de toekomst ook een AP in het tuinhuisje hangen, maakt het eigenlijk uit als je hiervoor een "goedkopere" versie neemt dan de pro?
Met recente hardware bedoel ik dan de AC Lite, AC LR, AC Pro, AC HD, AC nanoHD, AC Mesh (Pro), AC IW (Pro). Bij oudere modellen heb je kans dat deze niet meer ondersteund worden door de meest recente controller versie dus die zou ik sowieso niet meer aanschaffen.
Je zult sowieso altijd een router moeten hebbenp.s. Merk je nu veel verbetering wanneer het ziggo modem naar bridge laat zetten ipv router modus met wifi uitzenden uit?
Ubiquiti heeft mooi spul, maar er zit qua ontwerp niet echt een lijn in, kijk maar naar de switches en routers, allerlei modellen, afmetingen, etc. Dat vind ik op zich wel jammer.
Serieus, op sommige plekken en met lichte objecten vind ik dubbelzijdig tape een prima oplossing. Maar niet om objecten die hoog hangen, en er met hun hele gewicht aan moeten trekken, op te hangen. Dan moet je wel zulk goed tape hebben en ook een dusdanig perfecte ondergrond (vlak en 100% vetvrij)......
De pro die hier de benedenverdieping en tuin van signaal voorziet ligt trouwens boven op een hoge Ikea Kallax kast in de hoek van de woonkamer. Qua afstralingspatroon natuurlijk verre van ideaal, maar het werkt eigenlijk prima
[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 24-05-2018 09:46 ]
Tja, en dan dondert ie met warm weer een keer naar benedenGioStyle schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:30:
Gaten boren? Waarom plak je de AP niet gewoon met dubbelzijdig plakband aan het plafond.
Dezelfde gedachet duseymey schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:45:
Ghehe, als ardvark99 hetzelfde denkt als ik, dan vertrouwt hij dubbelzijdig plakband niet.
Serieus, op sommige plekken en met lichte objecten vind ik dubbelzijdig tape een prima oplossing. Maar niet om objecten die hoog hangen, en er met hun hele gewicht aan moeten trekken, op te hangen. Dan moet je wel zulk goed tape hebben en ook een dusdanig perfecte ondergrond (vlak en 100% vetvrij)......
De pro die hier de benedenverdieping en tuin van signaal voorziet ligt trouwens boven op een hoge Ikea Kallax kast in de hoek van de woonkamer. Qua afstralingspatroon natuurlijk verre van ideaal, maar het werkt eigenlijk prima
Zoals hier al gezegd, in bridge mode heb je zelf een router nodig. Ik heb dit ook gedaan, mijn reden (nu een Asus RT-AC86U) was om zelf het netwerk meer te kunnen beheren, en het update beleid met Merlin. Met de Ziggo modem's kan je al redelijk wat instellen, maar voor mij niet genoeg. Een andere reden was voor mij dat de WiFi van de Ziggo modem niet al te denderend was. Maar doordat de modem in bridge mode staat, ben je wel de mogelijkheid van Ziggo hotspots kwijt, dus dat is wel iets om rekening mee te houden. Verder qua snelheid of werking merk je weinig tot niets van bridge mode. Alleen beheer en instel mogelijkheden van een andere router, en minder afhankelijk van de apparatuur van Ziggo, die hangt nu alleen in de meterkast als modem met een analoge poort.donvalentino schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 07:31:
[...]
p.s. Merk je nu veel verbetering wanneer het ziggo modem naar bridge laat zetten ipv router modus met wifi uitzenden uit?
[ Voor 20% gewijzigd door ardvark99 op 24-05-2018 09:47 ]
Hoeft niet hoor, Ik heb tape bij de Gamma gekocht die geschikt is voor beton. Heb mn PRO opgehangen aan een ruwe geschilderde muur en hij hangt alsof er schroeven in zitten. (hij hang wel vertikaal dus niet tegen het plafon, maar hij hangt)eymey schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:45:
Ghehe, als ardvark99 hetzelfde denkt als ik, dan vertrouwt hij dubbelzijdig plakband niet.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Ik kan natuurlijk ook montagekit gebruiken...Melantrix schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:46:
[...]
Hoeft niet hoor, Ik heb tape bij de Gamma gekocht die geschikt is voor beton. Heb mn PRO opgehangen aan een ruwe geschilderde muur en hij hangt alsof er schroeven in zitten. (hij hang wel vertikaal dus niet tegen het plafon, maar hij hangt)
Hmm, dan misschien toch voor de 8 poorts 60W gaan. Of vergis ik me en is het eigenlijk 48V passive?RobertMe schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 06:17:
[...]
Passthrough/deze switch werkt inderdaad alleen met de standaarden. In moet 802.3at zijn (tot 30W dus) en dan krijg je uit 802.3af (tot 15W). Mogelijk/waarschijnlijk dat 802.3af in ook werkt, zolang het totale verbruik onder de 15W blijft. Passive 24V zal dus niet werken. Wat je wel kunt doen is deze 802.3af converter ertussen zetten. Deze zet de 802.3af om naar passive 24V.
Want dan zou die het wel door moeten geven als je de power supply aansluit lijkt me:
The US-8 can be powered by
802.3af/at, 48V passive PoE, or the
included power adapter. When the
US-8 is powered by 802.3at PoE or
the included power supply, port 8
supports 48V (2-pair) PoE passthrough
to deliver up to 12W of power.
The following table displays the PoE
passthrough options for the US-8:
802.3af In No PoE Out
802.3at In 802.3af Out
Power Supply(Included) 48V Passive Out
Als dit niet gaat werken baal ik er wel van dat ik niet de nieuwe revisie heb.
Daar is wat aan te doenShinji schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:52:
[...]
Hmm, dan misschien toch voor de 8 poorts 60W gaan. Of vergis ik me en is het eigenlijk 48V passive?
Want dan zou die het wel door moeten geven als je de power supply aansluit lijkt me:
802.3af In No PoE Out
802.3at In 802.3af Out
Ik heb in een situatie waar ik ook met een 'oude' AC lite zat en wel afhankelijk was van PoE gewoon een nieuwe gekocht. De prijs hiervan was lager dan de meerprijs in switch (er hing al een niet-unifi PoE apparaat). De andere AC lite wilde ik eigenlijk verkopen, maar deze doet nu dienst in een studentenhuis waar een PoE-adapter/injector prima werkt.
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Verwar je nu niet de USW 8 en USW 8-60W? Want je benoemt eerst de 8-60W en gaat dan verder met wat de specs van de 8 lijken te zijn. En als die specs kloppen dan doet de 8 dus inderdaad passive 48V waar het AP 24V is dus dat gaat niet werken. De USW 8-60W werkt overigens ook niet, want die ondersteund alleen 802.3af out (dus ook geen 802.3at, wat ook logisch is, want 4 * 15W (802.3af) is de 60W limiet).Shinji schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:52:
[...]
Hmm, dan misschien toch voor de 8 poorts 60W gaan. Of vergis ik me en is het eigenlijk 48V passive?
802.3af In No PoE Out
802.3at In 802.3af Out
Enige oplossing is dus of een nieuw AP kopen of een instant 802.3af converter (waar dus 802.3af in gaat en passive 24V uit komt).
Ja, het stond er een beetje krom, ik dacht eerst dat dan wellicht de 8-60W een oplossing kon zijn, en toen ging ik verder naar de specs kijken van de US-8 en kwam ik dit tegen. Maar weet dat daar verschil in zit hoor.RobertMe schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:05:
[...]
Verwar je nu niet de USW 8 en USW 8-60W? Want je benoemt eerst de 8-60W en gaat dan verder met wat de specs van de 8 lijken te zijn. En als die specs kloppen dan doet de 8 dus inderdaad passive 48V waar het AP 24V is dus dat gaat niet werken. De USW 8-60W werkt overigens ook niet, want die ondersteund alleen 802.3af out (dus ook geen 802.3at, wat ook logisch is, want 4 * 15W (802.3af) is de 60W limiet).
Enige oplossing is dus of een nieuw AP kopen of een instant 802.3af converter (waar dus 802.3af in gaat en passive 24V uit komt).
Die adapter vind ik niet echt een goede oplossing denk ik, wat ik misschien wel nog overweeg is een in-wall variant erbij te nemen. Begane grond en eerste verdieping dan een AC Lite, zolder een In-Wall met daarachter een US-8 of US-8-60W (moet toch ook POE powered telefoons aan kunnen sluiten) en dan gaat de AC Pro naar de tuin of iets dergelijks.
Cloud ☁️
Volgens mij krijg je dan problemen, nat achter nat maar weet dit niet zeker.HKLM_ schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:55:
Een gekke vraag maar kan ik de USG ook gebruiken als mijn ziggo niet in bridge staat. Ik zou graag de USG erachter willen hagen en dan op de ziggo de DHCP uit. Reden dat ik de ziggo niet in bridge wil hebben is dat ik moet gaan klooien met een extra switch i.v.m de netwerkpoorten op de ziggo.
Kan wel, maar of het verstandig is...Ik zou zelf 2-3 tientjes uitgeven voor een switch en wel bridgen.HKLM_ schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:55:
Een gekke vraag maar kan ik de USG ook gebruiken als mijn ziggo niet in bridge staat. Ik zou graag de USG erachter willen hagen en dan op de ziggo de DHCP uit. Reden dat ik de ziggo niet in bridge wil hebben is dat ik moet gaan klooien met een extra switch i.v.m de netwerkpoorten op de ziggo.
donvalentino schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:01:
[...]
Volgens mij krijg je dan problemen, nat achter nat maar weet dit niet zeker.
Ja dat dacht ik alRobinF schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:02:
[...]
Kan wel, maar of het verstandig is...Ik zou zelf 2-3 tientjes uitgeven voor een switch en wel bridgen.
Cloud ☁️
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
In theorie kun je ook de USG een ander intern IP geven, maar met 1 kabel aansluiten op het modem, en dan alleen DHCP laten doen. Alleen zul je dan ook bij DHCP moeten instellen dat de gateway het IP adres van het modem is en dus werken zaken als DPI ook niet (omdat er daadwerkelijk 0 verkeer meer door de router heen gaat, behalve broadcast verkeer en verkeer wat direct voor de router bedoelt is).donvalentino schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:01:
[...]
Volgens mij krijg je dan problemen, nat achter nat maar weet dit niet zeker.
Ik heb zelf achter mijn experiabox een ERL3 hangen. Ja ik weet dat routed IPTV mogelijk is, maar heb ook nog telefonie
Persoonlijk zou ik overwegen om een losse switch achter de USG aan te sluiten en gewoon het ziggo modem in bridge.
@RobertMe
Bedankt voor de opmerking over de POE, heb mijn bestelling aangepast naar de US-8-150 i.p.v. de US-8-60
[ Voor 16% gewijzigd door MdBruin op 24-05-2018 13:23 ]
Telefonie is ook gewoon mogelijk via de USG. Je kunt via de USG (NTU -> USG) het VLAN voor de telefoon bridgen naar de 2de poort en daarop de ExperiaBox aansluiten. Je kunt ook met een switch (NTU -> Switch -> ExperiaBox / USG) het VLAN afsplitsen en 4 & 6 naar de USG route.MdBruin schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:20:
@HKLM_ Het kan wel, echter kunnen er wel problemen voorkomen.
Ik heb zelf achter mijn experiabox een ERL3 hangen. Ja ik weet dat routed IPTV mogelijk is, maar heb ook nog telefonie
Persoonlijk zou ik overwegen om een losse switch achter de USG aan te sluiten en gewoon het ziggo modem in bridge.
Ik heb wel net een USG bij de bestelling erbij gedaan om de ERL3 te gaan vervangen.
[ Voor 18% gewijzigd door MdBruin op 24-05-2018 13:27 ]
Ik heb thuis een Netgear GS108P oid hangen, met daarop de AC LR en Pro. Heeft 4poe poorten.peligro2k schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 14:23:
Iemand een tip voor een goedkope 802.3af switch? Het liefst 4 of 8 ports.

Alle AP's zitten verbonden aan dezelfde switch meterkast) en dat is een US-8-150W, alleen er hangt vaak nog een 2e switch tussen omdat er vanaf dat punt nog meer aansluitingen nodig zijn.
Zo zit een netgear switch verbonden aan de studeerkamer en daar zie ik de uplink info dat deze op port 6 verbonden zit
Maar ik heb ook een TP-LINK switch verbonden in de woonkamer en daar hangt de woonkamer AP aan maar hier zie ik geen uplink info.
hoe krijg je die uplink info dan ter beschikking?
Heeft dat met een bepaald protocol te maken wat de switch moet doorgeven?
[ Voor 84% gewijzigd door zeroday op 24-05-2018 15:17 ]
There are no secrets, only information you do not yet have
Ik heb een klant die een zaak heeft en daarboven privé woning.
3x AP-AC-LR geïnstalleerd met Cloud Key & Switch 8-60W.
Ze gebruiken 2x SSID's : WiFi-Bezoekers (limited op 5Mbps + inloggen portal) & WiFi-Privé (ongelimiteerd)
- Ze gebruiken privé een Macbook Air een deze durft regelmatig te connecteren op het SSID van de Bezoekers die gelimiteerd is op 5 Mbps. Ik heb hier een WLAN groep aangekoppeld zodat het toestel altijd de SSID van Privé moet nemen , maar dan durft hij toch nog WiFi Bezoekers nemen?
- De Cloud Key verdwijnt regelmatig? Terwijl de switch wel actief blijft. Achter de router staan nog meerdere toestellen en die blijven ook actief?
Events & alerts geven op het moment geen melding dat deze offline gaat?
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Kwestie van het WLAN verwijderen uit de Macbook? De Macbook zet de verbinding op en bepaalt met welk SSID, het AP doet niks anders dan wat de client vraagt en is ingesteld (dus als de Macbook verbind met Bezoekers zal deze ook dat netwerk krijgen, incl. limieten dan).TheNewBlood schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 15:38:
- Ze gebruiken privé een Macbook Air een deze durft regelmatig te connecteren op het SSID van de Bezoekers die gelimiteerd is op 5 Mbps. Ik heb hier een WLAN groep aangekoppeld zodat het toestel altijd de SSID van Privé moet nemen , maar dan durft hij toch nog WiFi Bezoekers nemen?
Hoe bedoel je "verdwijnt"? Is deze onbereikbaar (niet benaderbaar op IP)? Branden de lampjes dan wel nog? Kun je de CK dan wel nog pingen?- De Cloud Key verdwijnt regelmatig? Terwijl de switch wel actief blijft. Achter de router staan nog meerdere toestellen en die blijven ook actief?
Dit had ik een paar dagen terug ook. CloudKey eruit getrokken (duimen dat ie niet corrupt raakte, gelukkig niet). Er weer ingestoken en toen was hij weer bereikbaar. Heel vreemd... Ik lees even mee of meer mensen dit hebben gehad.RobertMe schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 15:48:
[...]
Hoe bedoel je "verdwijnt"? Is deze onbereikbaar (niet benaderbaar op IP)? Branden de lampjes dan wel nog? Kun je de CK dan wel nog pingen?
De lampjes branden wel, hij is inderdaad onbereikbaar op IP. Ik heb hem toen niet geprobeerd te pingen.
[ Voor 9% gewijzigd door Skating_vince op 25-05-2018 08:10 . Reden: Quote gefixed ]
Dingen zijn niet heel zwaar ik heb ze boven ook gewoon in het gips plafond geschroefd zonder issuesYinYang schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:17:
Even een vraag waar de meesten van jullie vast en zeker al tegenaan zijn gelopen: ik wil Ubiquiti AP's gaan kopen en op gaan hangen aan ons verlaagd plafond. Ik zie dat ik 'm met 4 schroeven op moet hangen, maar kan ik wel zo in een gipsplaat boren en de AP bevestigen? Of kan ik beter zorgen dat er boven de gipsplaat wat hout zit, zodat ik daar in boor (plafond ligt nu nog open, dus heb nog die mogelijkheid)?
Cloud ☁️
Edit: Of gewoon vastschroeven inderdaad. Als je hem monteert en eraf blijft dan wil dat ook wel prima. AP weegt bijna niks.
[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 24-05-2018 16:22 ]
Of met een speciale gipsplug vasthangenYinYang schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:17:
Even een vraag waar de meesten van jullie vast en zeker al tegenaan zijn gelopen: ik wil Ubiquiti AP's gaan kopen en op gaan hangen aan ons verlaagd plafond. Ik zie dat ik 'm met 4 schroeven op moet hangen, maar kan ik wel zo in een gipsplaat boren en de AP bevestigen? Of kan ik beter zorgen dat er boven de gipsplaat wat hout zit, zodat ik daar in boor (plafond ligt nu nog open, dus heb nog die mogelijkheid)?
Awel ja , bij Macbook Air heb ik via netwerken 'WiFi-bezoekers' verwijderd. Maar het is een open & onbeveiligd netwerk en dan durft hij toch nog deze te kiezen.. Op deze moment blijft hij mooi staan op het 'Privé netwerk'..RobertMe schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 15:48:
[...]
Kwestie van het WLAN verwijderen uit de Macbook? De Macbook zet de verbinding op en bepaalt met welk SSID, het AP doet niks anders dan wat de client vraagt en is ingesteld (dus als de Macbook verbind met Bezoekers zal deze ook dat netwerk krijgen, incl. limieten dan).
[...]
Hoe bedoel je "verdwijnt"? Is deze onbereikbaar (niet benaderbaar op IP)? Branden de lampjes dan wel nog? Kun je de CK dan wel nog pingen?
De CK verdwijnt dan via de unifi.ubnt.com in offline modus en dan kan ik hem niet launchen. De vorige keer toen ik op locatie kwam branden de lampjes wel en heb ik deze gewoon herstart, kwam hij ook weer online.
Pingen op afstand heb ik nog niet geprobeerd, ga ik de volgende keer effe proberen..
[ Voor 15% gewijzigd door TheNewBlood op 24-05-2018 16:44 ]
Een fisher ux plug voldoet ook. Zijn goedkoper, en wat je overhoudt kan je ook voor de muren gebruiken.Yoki1985 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:42:
[...]
Of met een speciale gipsplug vasthangen![]()
[afbeelding]
Als hout een optie is altijd hout gebruiken
Werkt het makkelijkste
Maar holle wandeling werkt ook
Yoki1985 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:42:
[...]
Of met een speciale gipsplug vasthangen![]()
[afbeelding]
[ Voor 17% gewijzigd door Yoshimi op 24-05-2018 21:33 ]
https://community.ubnt.co...itel-phones/idc-p/2363028
(of als je gewoon een kudos wil geven om een "bug" te fixen, go for it
[ Voor 13% gewijzigd door SmokingCrop op 24-05-2018 20:59 ]
Zelf wil ik eigenlijk ook graag een USG (en PoE switches) toevoegen aan m'n netwerk, maar wil liever het Ziggo modem niet in bridge laten zetten. Reden: Wanneer er 'iets' niet werkt, dan zal de support van Ziggo vermoedelijk nihil zijn.
Ik vroeg me dus af of het ook mogelijk is om 'gewoon' een USG te plaatsen en 'daar achter' m'n hele netwerk inricht? De Ziggo modem bedient dan alleen het netwerk tussen het modem en de USG.
Zou er dan zo ongeveer uit komen te zien
1
| [internet] <-> [Ziggo modem (niet-bridge)] <-> [USG] <-> [al m'n AP's, switches, devices, etc.] |
Uiteraard heb je dan wel een double-hop wat mogelijk voor problemen gaat zorgen in sommige applicaties en ook voor NAT heb je additionele moeilijkheden. Maar de vraag is eigenlijk of dit goed mogelijk is?
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Ik denk niet dat je thuis spanning tree hoeft in te schakelen. Is wanneer goed geprogrammeerd (cost), om verschillende switches redudante (route) verbindingen te maken, of om te voorkomen dat twee poorten van een switch met elkaar verbonden worden en het netwerk platleggen. Dit in grotere netwerken. Wanneer thuis spanning tree problemen geeft, en alles is juist aangesloten, wanneer spanning tree uitgeschakeld is en geen problemen geeft, spanning tree uit laten staan.mchl8 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 20:54:
Ik ben momenteel aan het onderzoeken (en op zoek naar advies) wat in mijn geval thuis de toegevoegde waarde is van spanning tree (RSTP in dit geval) in een scenario waar ik maar 1 UniFi switch (US8-150W) gebruik. Voor de rest hebben we thuis een heel basic netwerk (2 AP lite’s). Standaard staat het aan in de controller, maar ik lees ook her en der op de ubnt community dat het in sommige gevallen voor problemen zorgt met Sonos speakers (wat weer op te lossen zou zijn door je hoofdswitch een cost van 4096 te geven). Wat kunnen jullie adviseren?
Wikipedia: Spanning Tree Protocol
Ziggo zal niet minder support gaan leveren omdat jij jou modem in bridge mode laat zetten. Ze zien dat natuurlijk, en wanneer je iemand aan de lijn hebt die een beetje verstand heeft van netwerken, zal die jouw zo ver het kan helpen, alleen hebben ze natuurlijk de USG niet in beheer. Ik heb al jaren mijn modem in bridge mode staan, en nooit problemen ondervonden met Ziggo en support.Jan_V schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:40:
Ik zie veel mensen hier altijd schrijven dat ze hun Ziggo modem in bridge laten zetten en dan de USG gebruiken als router. Op zich begrijp ik dat dit de ideale situatie is vanuit een netwerk perspectief.
Zelf wil ik eigenlijk ook graag een USG (en PoE switches) toevoegen aan m'n netwerk, maar wil liever het Ziggo modem niet in bridge laten zetten. Reden: Wanneer er 'iets' niet werkt, dan zal de support van Ziggo vermoedelijk nihil zijn.
Ik vroeg me dus af of het ook mogelijk is om 'gewoon' een USG te plaatsen en 'daar achter' m'n hele netwerk inricht? De Ziggo modem bedient dan alleen het netwerk tussen het modem en de USG.
code:
1 [internet] <-> [Ziggo modem (niet-bridge)] <-> [USG] <-> [al m'n AP's, switches, devices, etc.]
Uiteraard heb je dan wel een double-hop wat mogelijk voor problemen gaat zorgen in sommige applicaties en ook voor NAT heb je additionele moeilijkheden. Maar de vraag is eigenlijk of dit goed mogelijk is?
Mijn advies: gewoon in bridge mode laten zetten, en zelf verder het netwerk met de USG of andere router beheren. Misschien moet je eens een backup router configureren, zodat bij problemen met de USG je jouw netwerk weer snel tijdelijk in de lucht heb.
Laatste keer dat ik in mijn Ziggo modem ingelogd ben, is al jaren geleden, heb 'm ook al lang niet meer hoeven rebooten of zo.
Ik denk dat jouw idee van opzet misschien meer problemen kan veroorzaken, of moeilijker te achterhalen is waar een eventueel probleem aan ligt.
Ik heb het vanavond geprobeerd, met dubbelzijdig plakband, maar de onderkant van een AC Pro is niet vlak zoals een AC LR, maar heeft randen, ook de bevestigingsring. Het plafond zelf is ook niet helemaal vlak, is gespoten. Binnen een half uur hing ie al aan de UTP kabel te bungelen. Ik heb toen maar een brede verfroer stok op maat gezaagd, aan de ring vast geschroefd, en vandaar uit de ring vast geschroefd in de originele gaten van de AC LR, als tijdelijke oplossing. Nu nog bekijken hoe ik de AC LR op ga hangen, en daarna voor beide AP's de juiste gaten boren. Gevalletje creatief met roerstokjes. Ik had geen houten of plastic plaat voorhandenGioStyle schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:30:
Gaten boren? Waarom plak je de AP niet gewoon met dubbelzijdig plakband aan het plafond.
[ Voor 56% gewijzigd door ardvark99 op 24-05-2018 22:02 ]
En deze heet UniFi Protect.
Het opvolger van huidig nvr software.
https://community.ubnt.co...Fi-Protect/m-p/2362543#M2
Hier YouTube filmpje van de telefoon app
YouTube: UniFi Protect Demo
[ Voor 22% gewijzigd door xbeam op 25-05-2018 09:46 ]
Lesdictische is mijn hash#
Koste 199 dollar dat is veel goedkoper dan de huidige 2TB NVR
https://store.ubnt.com/co.../unifi-cloudkey-gen2-plus
Voor de volledigheid mijn setup: fiber --> Fritz 5490 (standaard van de provider Init7) --> port 1 naar WAN poort USG (192.168.1.2/24) --> LAN poort van de USG (192.168.0.1/24) naar de rest (2 AP AC Lite, 2 Unifi 8 port switches). Geen VLAN configuratie
Ik heb de config.gateway.json file aangemaakt en getest dat deze aangenomen wordt, de IGMP proxy werkt en de firewall regels zijn aangepast in de GUI.
De verbinding is perfect en alle kanalen werken zonder storingen zolang mijn laptop via de kabel verbonden is (laptop --> ethernet kabel --> Unifi 8 port switch --> USG --> Fritz --> Fiber). Dit toont aan dat de IGMP proxy werkt en de firewall settings correct zijn. Van zodra ik echter op wireless oveschakel (AP AC Lite), wordt het beeld maar gedeeltelijk ververst en hapert de audio heel sterk (een screenshot voor en na is toegevoegd).
- IGMP snooping staat aan
- "Blcok LAN to WLAN Multicast and Broadcast Data" staat af
- Multicast enhancement (IGMPv3) staat aan
- Minimum data rate control (minimum 24Mbps overal) staat aan
- "Also require clients to use rates at or above the specified values)" staat aan
- Mijn laptop is dicht genoeg van het AP AC Lite toestel (speedtest.net 200 Mbps)
Het frustrerende is dat als ik gebruik maak van de wireless functie van de Fritz box, de IPTV wel probleemloos werkt (evengoed als bekabeld na de USG). Er moet dus iets mis zijn met de USG configuratie of de draadloze setup...
Hopelijk hebben jullie nog suggesties
Voor de volledigheid de config.gateway.json file
Capture NOK: https://imgur.com/xaLSo0u{
"protocols": {
"igmp-proxy": {
"interface": {
"eth0": {
"alt-subnet": [
"0.0.0.0/0"
],
"role": "upstream",
"threshold": "1"
},
"eth1": {
"alt-subnet": [
"0.0.0.0/0"
],
"role": "downstream",
"threshold": "1"
}
}
}
},
"interfaces": {
"ethernet": {
"eth0": {
"address": [
"192.168.1.2/24"
],
"duplex": "auto",
"firewall": {
"in": {
"name": "WAN_IN"
},
"local": {
"name": "WAN_LOCAL"
}
},
"speed": "auto"
},
"eth1": {
"address": [
"192.168.0.1/24"
],
"firewall": {
"in": {
"name": "LAN_IN"
},
"local": {
"name": "LAN_LOCAL"
},
"out": {
"name": "LAN_OUT"
}
},
},
"eth2": {
"disable": "''",
}
},
"loopback": {
"lo": "''"
}
}
}
Capture OK: https://imgur.com/RTKGgtt
Ja dat kan, alleen is de support van Ziggo dan net zo nihil. Immers al je client/end devices zitten achter je eigen router, waardoor dit voor Ziggo een afhankelijkheid is. Ze zullen je dan vragen om in het modem een kabel te prikken en dan te testen.Jan_V schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:40:
Ik zie veel mensen hier altijd schrijven dat ze hun Ziggo modem in bridge laten zetten en dan de USG gebruiken als router. Op zich begrijp ik dat dit de ideale situatie is vanuit een netwerk perspectief.
code:
1 [internet] <-> [Ziggo modem (niet-bridge)] <-> [USG] <-> [al m'n AP's, switches, devices, etc.]
Maar ja het kan wel, als je in het Ziggo modem de FW uitzet en het WAN IP adres van de USG in de Ziggo DMZ zone zet. Dan gaat het goed werken.
Dat kan, gewoon je USG in je modem qua IP adres (DHCP) een reservering maken, krijgt je USG altijd het zelfde IP.Jan_V schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:40:
code:
Daarna dat IP-adres in de DMZ zetten.
Heb je wel dual-NAT, maar elk poortje welke je open zet hoef je alleen te configureren op de USG, daar alle poorten van t modem naar de USG gaat.
Iptv over WiFi altijd lastig.kwdr schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 03:23:
Met behulp van dit forum ben ik erin geslaagd een bekabelde werkende IPTV verbinding te krijgen. Zwitserse provider Init7, 1Gbit/s synchrone verbinding, IPTV via multicast.
Voor de volledigheid mijn setup: fiber --> Fritz 5490 (standaard van de provider Init7) --> port 1 naar WAN poort USG (192.168.1.2/24) --> LAN poort van de USG (192.168.0.1/24) naar de rest (2 AP AC Lite, 2 Unifi 8 port switches). Geen VLAN configuratie
Ik heb de config.gateway.json file aangemaakt en getest dat deze aangenomen wordt, de IGMP proxy werkt en de firewall regels zijn aangepast in de GUI.
De verbinding is perfect en alle kanalen werken zonder storingen zolang mijn laptop via de kabel verbonden is (laptop --> ethernet kabel --> Unifi 8 port switch --> USG --> Fritz --> Fiber). Dit toont aan dat de IGMP proxy werkt en de firewall settings correct zijn. Van zodra ik echter op wireless oveschakel (AP AC Lite), wordt het beeld maar gedeeltelijk ververst en hapert de audio heel sterk (een screenshot voor en na is toegevoegd).Enig idee wat ik nog kan proberen om IPTV via Unifi wireless te laten werken?
- "Also require clients to use rates at or above the specified values)" staat aan
- Mijn laptop is dicht genoeg van het AP AC Lite toestel (speedtest.net 200 Mbps)
Het frustrerende is dat als ik gebruik maak van de wireless functie van de Fritz box, de IPTV wel probleemloos werkt (evengoed als bekabeld na de USG). Er moet dus iets mis zijn met de USG configuratie of de draadloze setup...
Hopelijk hebben jullie nog suggesties![]()
[...]
Capture NOK: https://imgur.com/xaLSo0u
Maar heb je bij je WiFi settings de
multicast enhancement igmpv3 Aan staan zo niet dan kan dat eens proberen.
Gisteren avond en vandaag is de Macbook Air weer mooi verbonden met het WiFi-Bezoekers!TheNewBlood schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:44:
[...]
Awel ja , bij Macbook Air heb ik via netwerken 'WiFi-bezoekers' verwijderd. Maar het is een open & onbeveiligd netwerk en dan durft hij toch nog deze te kiezen.. Op deze moment blijft hij mooi staan op het 'Privé netwerk'..
De CK verdwijnt dan via de unifi.ubnt.com in offline modus en dan kan ik hem niet launchen. De vorige keer toen ik op locatie kwam branden de lampjes wel en heb ik deze gewoon herstart, kwam hij ook weer online.
Pingen op afstand heb ik nog niet geprobeerd, ga ik de volgende keer effe proberen..
De Air blijft dus gewoon koppig doen , terwijl alle andere apparaten mooi op het privé netwerk blijven..
Andere oplossingen die ik kan proberen?
Wanneer je Ziggo modem in bridge-mode staat en je lampjes zijn niet groen ligt het voor 99% gewoon aan Ziggo zelf. Het enige wat ze je dan kunnen vragen is om een computer direct aan te sluiten op het modem.Jan_V schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:40:
code:
Ik heb mijn modem al jaren in bridge-mode staan en de enkele keer dat ik storing had lag het een enkele keer aan Ziggo. (upstream en downstream lampjes waren niet groen). Mijn ubiquiti AP ligt er vaker uit dan Ziggo.
Ik zou me geen zorgen maken over de support van Ziggo wanneer je modem in bridge laat zetten.
Zolang je maar eerst goed uitsluit dat het niet aan je eigen apparatuur ligt (dus altijd voordat je belt even de stroom van de modem, laptop/PC rechstreeks aansluiten en dan testen of de verbinding goed/stabiel werkt) krijg je alle support en medewerking om problemen op te lossen.
http://www.deyterra.com
en? Hoe ver ben je?Anoniem: 135360 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:02:
[...]
Ik ga eerst even stoeien met de huidige config. ipv hier hulp vragen had ik eerst eens beter moeten gaan zoekenzodra ik mijn nieuwe config af heb zal ik hem even plaatsen ter lering en vermaak
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Anoniem: 135360
nog geen echte tijd gehad om er mee te spelen. de huidige config werkt nu. Maandag een dag vrij en dan gaan we weer eens spelen.
Deze heb ik wel degelijk aanstaan. Getest zowel met als zonder, het maakt geen verschil...xbeam schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:00:
[...]
Iptv over WiFi altijd lastig.
Maar heb je bij je WiFi settings de
multicast enhancement igmpv3 Aan staan zo niet dan kan dat eens proberen.
Zijn er nog andere opties?
zit echt in de laptop of de gebruiker. Als je in je macbook de wifi-netwerken verwijdert uit de voorkeurs/ bekende netwerken. dan gaat hij echt niet zomaar van zelf verbinding maken.TheNewBlood schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:18:
[...]
Gisteren avond en vandaag is de Macbook Air weer mooi verbonden met het WiFi-Bezoekers!
De Air blijft dus gewoon koppig doen , terwijl alle andere apparaten mooi op het privé netwerk blijven..
Of je moet ergens aan hebben staan dat hij altijd verbinding maakt met een open netwerken.
maar volgens mij is dat niet standaard in OSX.
100% zeker dat dit niet an het netwerk ligt
In je netwerkinstellingen kun kun je de volgorde instellen waarmee je macbook verbinding maakt. Zet WiFi-Bezoekers helemaal onderaan.TheNewBlood schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:18:
[...]
Gisteren avond en vandaag is de Macbook Air weer mooi verbonden met het WiFi-Bezoekers!
Werkt perfect bij mij.
Link toegevoegd: https://support.apple.com/kb/ph25285?locale=nl_NL
[ Voor 6% gewijzigd door winwiz op 25-05-2018 12:25 ]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
http://osxdaily.com/2012/...ess-networks-in-mac-os-x/TheNewBlood schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:18:
[...]
https://support.apple.com/kb/ph25285?locale=nl_NL
TL;DR -- mac issue niet de wifi
--
De standaardinstelling is dat uw Mac verbinding probeert te maken met het draadloze netwerk waarmee uw Mac het laatst verbinding had. De draadloze netwerken waarmee uw computer verbinding heeft gehad, worden vermeld in het paneel 'Wifi' van het paneel 'Netwerk' in Systeemvoorkeuren.
Als u in een omgeving werkt met meerdere draadloze netwerken, kunt u uw Mac zodanig configureren dat er verbinding wordt gemaakt met een voorkeursnetwerk wanneer u de computer opstart, de sluimerstand uitschakelt of wifi inschakelt.
Kies Apple-menu > 'Systeemvoorkeuren' en klik op 'Netwerk'.
Klik op 'Wifi' in de lijst aan de linkerkant en klik vervolgens op 'Geavanceerd'.
Als 'Wifi' niet voorkomt in de lijst, controleert u of uw Mac wel draadloos verbinding kan maken. Klik vervolgens onder aan de lijst op de knop met het plusteken . Klik op het venstermenu 'Interface', kies 'Wifi', geef een naam voor de voorziening op en klik op 'Maak aan'.
Klik op 'Wifi'.
Als het verwachte netwerk niet in de lijst met voorkeursnetwerken staat, klikt u onder aan de lijst op de knop met het plusteken en klikt u vervolgens op 'Toon netwerken'. Klik op het netwerk dat u aan de lijst wilt toevoegen en klik vervolgens op 'Verbind'. Als het netwerk is beveiligd met een wachtwoord, voert u het wachtwoord in.
Sleep het netwerk dat u de hoogste prioriteit wilt geven naar het begin van de lijst met voorkeursnetwerken. Dit is het netwerk waarmee de computer het eerst verbinding probeert te maken.
Om een netwerk uit de lijst te verwijderen, selecteert u het netwerk en klikt u vervolgens op de knop met het minteken .
[ Voor 60% gewijzigd door Dutch2007 op 25-05-2018 12:25 ]
Laatste dagen via PM op het forum van UBNT contact gehad met 1 van de developers van de USG-firmware.Cartman! schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:20:
[...]
Heb ik ook last van, geheugengebruik loopt steady op en zodra ik dan een dikke download aan zet klapt ie eruit en gaat ie herstarten (en ben ik dus een paar minuten offline). Ik zit op 4.4.21 en nog niet naar 4.4.22 gegaan omdat ik hier in t topic las over problemen met KPN Glasvezel.
Gisteren een update geinstalleerd via een link die ik gekregen heb om de problemen met de mcad-memory op te lossen. De memoryproblemen zijn nu weg, alleen is nu de CPU idle continue boven de 10%, waar dat voorheen 3 of 4% was. Vanavond gaan we 4.4.23dev eens uitproberen, hopelijk met positief resultaat.
Zelfs dan hapert de stream. In de controller zag ik ook dat het gebruik drastisch (en te hoog) steeg. Het is dus een probleem van multicast flooding. Zelfs met onderstaande opties aan, blijkt de AP AC Lite geen multicast aan te kunnen...
The firmware is 3.9.27.8537 of the AP AC Lite, the controller is version 5.7.23
kwdr schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 03:23:
Met behulp van dit forum ben ik erin geslaagd een bekabelde werkende IPTV verbinding te krijgen. Zwitserse provider Init7, 1Gbit/s synchrone verbinding, IPTV via multicast.
De verbinding is perfect en alle kanalen werken zonder storingen zolang mijn laptop via de kabel verbonden is (laptop --> ethernet kabel --> Unifi 8 port switch --> USG --> Fritz --> Fiber). Dit toont aan dat de IGMP proxy werkt en de firewall settings correct zijn. Van zodra ik echter op wireless oveschakel (AP AC Lite), wordt het beeld maar gedeeltelijk ververst en hapert de audio heel sterk (een screenshot voor en na is toegevoegd).Enig idee wat ik nog kan proberen om IPTV via Unifi wireless te laten werken?
Hopelijk hebben jullie nog suggesties![]()
[...]
Capture NOK: https://imgur.com/xaLSo0u
[ Voor 1% gewijzigd door kwdr op 25-05-2018 16:24 . Reden: Firmware versie en controller versie toegevoegd ]
Het viel me net op namelijk. Ik krijg die melding na inloggen in de app, kan vervolgens wel gewoon alles doen. Zet ik wifi uit en log in @ 4G, krijg ik de melding niet. Als ik een hotspot instel @ zakelijke telefoon en via die weg verbinding maak en inlog, krijg ik die melding ook niet.
Ik heb een Ziggo modem (oud ding zonder router/wifi/switch), USG, 2x US-8-60W en 2x UAP-AC-PRO.
Ik heb alles al een keer gereboot maar de melding blijft (op meerdere toestellen)
[ Voor 6% gewijzigd door tozzke op 25-05-2018 18:57 ]
Ik zit nl. Ook bij de Rabo maar heb dit probleem totaal niet.
http://www.deyterra.com
- RobertMe
- Unifi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Netwerk switches
- Modems en routers
- Accesspoints
Vandaag nog ingelogd op Rabo Bankieren op mijn OnePlus 3 en niks opgevallen. Ziggo modem only + USG + USW 8-150W + UAL AC Lite.tozzke schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 18:57:
Toevallig meer mensen die de Rabo Bankieren app gebruiken @ Android die, zodra je verbonden bent met je Unifi wifi en inlogt, de melding 'Request was denied for security.' krijgen? (zo'n korte melding onderin beeld, witte tekst in een donkergrijze balk)
Het viel me net op namelijk. Ik krijg die melding na inloggen in de app, kan vervolgens wel gewoon alles doen. Zet ik wifi uit en log in @ 4G, krijg ik de melding niet. Als ik een hotspot instel @ zakelijke telefoon en via die weg verbinding maak en inlog, krijg ik die melding ook niet.
Ik heb een Ziggo modem (oud ding zonder router/wifi/switch), USG, 2x US-8-60W en 2x UAP-AC-PRO.
Ik heb alles al een keer gereboot maar de melding blijft (op meerdere toestellen)
USG: 4.4.22.5086045
US-8-60W's: 3.9.27.8537
UAP-AC-PRO's: 3.9.27.8537
Alles dus gewoon de laatste versies wat automatisch aangeboden werd.
Het is overigens een melding van Android en niet van de Rabo app volgens mij. Zo'n soort flash message.
[ Voor 24% gewijzigd door tozzke op 25-05-2018 19:07 ]
Ik krijg de melding ook. Is inderdaad een android melding want ik krijg het niet in ios. Ik denk zelf dat het veroorzaakt wordt door pihole en niet door de unifi ap omdat in de pihole log altijd een melding staat als ik de app op start.tozzke schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 19:06:
Controller: 5.7.23
USG: 4.4.22.5086045
US-8-60W's: 3.9.27.8537
UAP-AC-PRO's: 3.9.27.8537
Alles dus gewoon de laatste versies wat automatisch aangeboden werd.
Het is overigens een melding van Android en niet van de Rabo app volgens mij. Zo'n soort flash message.
[ Voor 6% gewijzigd door Laagheim op 25-05-2018 19:28 ]
Yes sir. Pihole even disabled en de melding is weg. Thanks!
Toevallig enig idee wat ik zou moeten whitelisten @ pihole om de melding weg te krijgen?
het lijkt erop dat tags.tiqcdn.com de veroorzaker is
[ Voor 42% gewijzigd door tozzke op 25-05-2018 19:49 ]
Hoeft normaal niet moeilijk te zijnLaagheim schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 19:42:
@tozzke Mooi dan kan je genieten van het mooie weer ipv je hoofd te breken over je netwerk. Ik ben zo stom geweest om net een us-8 60w switch te kopen die morgen bezorgd wordt en waarvan ik nu al weet dat het lastig wordt om dat ding in de controller te krijgen (de controller draait in docker op arm64). Ik was me alvast aan het inlezen op het forum. Zit ik morgen met dit mooie weer binnen.
Windows Commandline openen (of bv. PuTTY) en volgende commands ingeven.
(ssh naar ip adres van de switch, daarna geef je het ip adres door van de controller)
1
2
3
4
5
| ssh ip.add.re.ss -l ubnt -> je zal 'yes' moeten ingeven -> wachtwoord is ubnt set-inform http://ip.add.re.ss:8080/inform |
naar controller gaan, daar zal de switch tevoorschijn komen, op adopt drukken.
Nogmaals dezelfde set-inform commando ingeven om het te bevestigen en de switch zal beginnen provisioneren.
profit
[ Voor 12% gewijzigd door SmokingCrop op 25-05-2018 20:07 ]
Dit topic is gesloten.
Aankoopadvies hoort niet thuis in dit topic, maar hoort in een eigen topic.