[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 101 Laatste
Acties:
  • 707.450 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
ambi1961 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:35:
Wil een Unifi LR of Ac Pro. Zoon gebruikt wifi voor Social media maar ook voor Netflix. Via Ipad naar
Gewoon de Lite.
De LR heeft in praktijk zelden een meerwaarde. Het extra zendvermogen mag je (officieel) niet gebruiken, en de LR antenne heeft in praktijk ook alleen maar nut in open ruimtes.

Ik heb een LR en voor de rest lites (6stk). Heb de alle lites eens vervangen door de LR en er is totaal geen verschil te merken in signaal en doorvoer.

Op het UBNT zijn ook voldoende praktijkvoorbeelden te vinden waarbij de LR in praktijk niet beter presteert dan de Lite, en soms zelfs omgekeerd.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:12

masauri

aka qwybyte

Even een persoonlijke update van mijn draadloze Ubiquiti installatie.
Omdat ik redelijk wat vragen lees ivm het bereik dat men kan hebben van een access point.

Gisteren eindelijk de 30m lange netwerkkabel binnen die ik besteld had.
En de pricewatch: Ubiquiti UniFi AC Mesh Pro (1-pack) op mijn DIY netwerkpaal (emmer , zand, pvc buis) aangesloten:
Netwerkpaal
Deze staat op zolder (1e verdiep, hebben alles gelijkvloers)

Nog niet alles is mooi afgewerkt kwa kabel omv testopstelling, maar als ik de emmer nog een beetje verplaats heb ik zowel rondom mijn huis (huisoppervlakte is 14mx11m) tot in de kelder als tot op het einde van mijn tuin (110m diep) volledig wifi netwerk. ^^
Dit puur om te testen, afhankelijk van waar ik het beste bereik heb ga ik kijken om die tegen een steunmuur vast te maken, ofwel een iets langere buis te voorzien zodat die nog hoger komt dan.
(ik wil zo veel mogelijk over wifi doen omdat het gsm netwerk hier in het grensgebied vrij slecht is)
In huis overal 5 streepjes, naargelang de afstand in de tuin wordt het minder natuurlijk, maar wel nog wifi tot op het einde.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
hermanh schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:04:
[...]

Er zijn 2 Type, In Wall AC en de In Wall AC PRO. De laatste is nog in Beta. (kost 49 dollar) Ik verwacht dat ie elk moment uit de beta kan komen.
De In Wall heeft aan de achterkant een POE IN RJ45 aansluiting. Er wordt GEEN injector mee geleverd. dus je switch moet het leveren, of je koopt een losse injector.
Er zijn twee output poorten (mini switch) waarbij 1 poort een POE passthrough levert.

Beide types kunnen inmiddels omgaan met VLAN's en IGMP. (was nogal een gedoe op het forum over deze feautures)
Het grote verschil tussen beide is dat de PRO een sterkere processor heeft voor offloading en 3X3 support.
Voor beide AP geldt dat Signaal sterkte bewust lager is gehouden dan een normale AP. De bedoeling is dat dit apparaat vooral goede performance biedt in de kamer waarin die geinstalleerd wordt.

Zie hier ook nog een overzichtje van de alle AP's. (HD types not included)

[afbeelding]
Dank voor t mooie overzicht :) Als jullie de keuze hadden, wat zou je doen: op elke verdieping een AP-PRO/LR aan t plafond of in elke kamer waar je t nodig hebt een IW-PRO ? Even aannememende dat de IW-PRO gewoon verkrijgbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cartman! schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:39:
[...]

Dank voor t mooie overzicht :) Als jullie de keuze hadden, wat zou je doen: op elke verdieping een AP-PRO/LR aan t plafond of in elke kamer waar je t nodig hebt een IW-PRO ? Even aannememende dat de IW-PRO gewoon verkrijgbaar is.
Lijkt mij sterk afhankelijk van de situatie. Als je bv een paar vaste plekken hebt waar je goed snel internet moet hebben (bv woonkamer en 'werkkamer') en de rest niet zo van belang is kun je bv in die 2 of 3 kamers een IW hangen. Moet wifi het overal goed en snel doen zou ik eerder de gewone (niet IW) strategisch ophangen (bv in een gang op de verdiepingen, en in de woonkamer). Dit alleen al uit kosten oogpunt, want de IW PRO zal met zo duur worden als de AC PRO lijkt mij. Dus als je bij de IW een aantal stuks meer nodig hebt zou ik toch voor de gewone gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:43:
[...]

Lijkt mij sterk afhankelijk van de situatie. Als je bv een paar vaste plekken hebt waar je goed snel internet moet hebben (bv woonkamer en 'werkkamer') en de rest niet zo van belang is kun je bv in die 2 of 3 kamers een IW hangen. Moet wifi het overal goed en snel doen zou ik eerder de gewone (niet IW) strategisch ophangen (bv in een gang op de verdiepingen, en in de woonkamer). Dit alleen al uit kosten oogpunt, want de IW PRO zal met zo duur worden als de AC PRO lijkt mij. Dus als je bij de IW een aantal stuks meer nodig hebt zou ik toch voor de gewone gaan.
In principe heb ik bij de aannemer doorgegeven dat ik loze leidingen wil naar de plafonds van de gang + overlopen op 1e en 2e verdieping zodat ik daar mooi AC PRO's kan ophangen. Qua bereik zou dat prima moeten zijn opzich lijkt me en is idd goedkoper dan in elke kamer een los punt ophangen. Ik laat het even zo maar hou die IW in m'n achterhoofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

stormfly schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:39:
[...]

Waar heb je hem gekocht? MaxICT?

Ik denk dat je gewoon recht hebt op Nederlands consumenten recht als je in NL gekocht hebt. Google daar maar eens op heeft te maken met de verwachte levensduur die is voor een AP langer dan een jaar mag ik aannemen.
Nee ik koop die zakelijk daarom geen recht op 2 jaar, en gekocht bij interproject. Maar soit ip heeft geantwoord ouder dan 1 jaar -> geen garantie -> bestel een nieuwe ;).

Ik twijfel wat over die wave 2 nu.

[ Voor 12% gewijzigd door Tomsworld op 19-07-2017 18:22 ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je 3x3 clients? Als je de clients niet hebt of de aantallen gebruikers heeft het geen echte voordelen.

Als tweaker twijfel ik ook hoor ;) gewoon omdat het gaaf spul is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:46:
[...]

Ja wel bijzonder, de AC PRO's hebben voor 5Ghz (niet voor 2,4Ghz) een hardware offloading chip.

Maar juist op die band haalt hij de specs niet van 1300 / 3x3. Er is niemand op geen enkel forum (zover mijn Google capaciteiten reiken) die 650Mbit netto uit de UAP-AC-PRO haalt. Blijft allemaal steken op 300 350Mbps.

Dat is 2x2 performance :( wat je ook terug ziet in de MacBook als 878 physical speed.

De UAP-AC-HD kan wel echt 3x3 leveren als je de forums doorleest.
klopt en dat is raar wij hadden hier op kantoor een ac pro en deed makelijk 500mbit met een iphone 7 en 450 met een surface pro4, deze is een keer als nood met een klant mee gegaan en wij hebben een nieuwe opgehangen een deze nieuwe is nooit meer boven de 350mbit uit gekomen. ik heb heb al geprobeerd om oude firmware te vinden waar hij weer 500mbit haalt. 8)7
nu uit frustratie maar een HD opgehangen maar ik blijf het raar vinden.
net of de offloading op die die nieuw Pro het nooit heeft gedaan.

Dit is de speedtest toentertijd gemaakt met een iphone 7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BuXtqauBXB5aZLtM4AwsVHGo/full.png

[ Voor 11% gewijzigd door xbeam op 19-07-2017 19:57 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xbeam schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:48:
[afbeelding]
offtopic:
Mooi hoe iedereen hier vele €€€ richting Ubiquiti gooit, maar die Speedtest app altijd een reclame laat zien :+ Doneer dat mini bedrag eens mannen! _O-

xbeam schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:28:
Omdat we deze app even nodig hadden op een test toestel van een klant.
prima dat jij voor iedere toestel de app koopt ook al heb je hem maar 1 keer nodig, doneer jij lekker voor al je klanten ...
offtopic:
Het was maar een geintje... en ik ga ervan uit dat je met je eigen toestel test :)

[ Voor 32% gewijzigd door nero355 op 19-07-2017 20:30 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:20:
[...]

offtopic:
Mooi hoe iedereen hier vele €€€ richting Ubiquiti gooit, maar die Speedtest app altijd een reclame laat zien :+ Doneer dat mini bedrag eens mannen! _O-
Omdat we deze app even nodig hadden op een test toestel van een klant.
prima dat jij voor iedere toestel de app koopt ook al heb je hem maar 1 keer nodig, doneer jij lekker voor al je klanten ............

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:20:
[...]

offtopic:

[...]

offtopic:
Het was maar een geintje... en ik ga ervan uit dat je met je eigen toestel test :)
snap ik, maar het is gewoon beetje off topic en voel me beetje aangevallen omdat juist altijd doneer.

Maar speedtest.net heb ik gekocht omdat ik me irriteerde aan de reclame, ik denk dat ookla genoeg verdiend met de extra speedtest diensten die ze hosten voor veel providers.

(a premium subscription starting at $1,995 per year.)
http://www.ookla.com/speedtest-custom

zie kpn en ziggo
http://kpn-itns.speedtestcustom.com/
http://ziggobeta.speedtestcustom.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagon89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:29
Iemand een idee of de volgende opstelling zal werken:

Ziggo Router --> UAP AC PRO -))) wireless uplink (((- UAP AC PRO --> Printer ?

Ofwel kan de UAP AC PRO dan ook als "bridge" werken?

[ Voor 17% gewijzigd door dagon89 op 19-07-2017 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xbeam schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:48:
[...]

klopt en dat is raar wij hadden hier op kantoor een ac pro en deed makelijk 500mbit met een iphone 7 en 450 met een surface pro4, deze is een keer als nood met een klant mee gegaan en wij hebben een nieuwe opgehangen een deze nieuwe is nooit meer boven de 350mbit uit gekomen. ik heb heb al geprobeerd om oude firmware te vinden waar hij weer 500mbit haalt. 8)7
nu uit frustratie maar een HD opgehangen maar ik blijf het raar vinden.
net of de offloading op die die nieuw Pro het nooit heeft gedaan.

[afbeelding]
Blij dat je het noemt, mijn eigen hypothese is dat de units enorm veel problemen hadden, bij de lancering, om stabiel te worden. Ik schat dat bijna een krap jaar na lancering. Toen was het stabiel en bleef 5G stabiel functioneren.

Mijn gevoel is dat ze toen concessie hebben gedaan aan de software en gekozen hebben voor stabiliteit. Het liep toen echt slecht met de PROs heel veel van die USA zzp'ers die flink boze eindklanten kregen op het forum. Toen is er nog een consultant van Apple betrokken geweest onder NDA en daarna is de code aangepast waardoor het beter ging.

Wat een soap was dat toen, misschien wel het langste topic ooit op het forum.

Wat is de datum van de screenshot ivm firmware datum 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:41:
[...]

Blij dat je het noemt, mijn eigen hypothese is dat de units enorm veel problemen hadden, bij de lancering, om stabiel te worden. Ik schat dat bijna een krap jaar na lancering. Toen was het stabiel en bleef 5G stabiel functioneren.

Mijn gevoel is dat ze toen concessie hebben gedaan aan de software en gekozen hebben voor stabiliteit. Het liep toen echt slecht met de PROs heel veel van die USA zzp'ers die flink boze eindklanten kregen op het forum. Toen is er nog een consultant van Apple betrokken geweest onder NDA en daarna is de code aangepast waardoor het beter ging.

Wat een soap was dat toen, misschien wel het langste topic ooit op het forum.

Wat is de datum van de screenshot ivm firmware datum 🙃
Screen shot is van rond 19 sept 2016

Dan zou het deze firmware of eerder kunnen zijn geweest.
https://community.ubnt.co...-is-released/ba-p/1531713

[ Voor 13% gewijzigd door xbeam op 20-07-2017 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:58
stormfly schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:46:
[...]

Ja wel bijzonder, de AC PRO's hebben voor 5Ghz (niet voor 2,4Ghz) een hardware offloading chip.

Maar juist op die band haalt hij de specs niet van 1300 / 3x3. Er is niemand op geen enkel forum (zover mijn Google capaciteiten reiken) die 650Mbit netto uit de UAP-AC-PRO haalt. Blijft allemaal steken op 300 350Mbps.

Dat is 2x2 performance :( wat je ook terug ziet in de MacBook als 878 physical speed.

De UAP-AC-HD kan wel echt 3x3 leveren als je de forums doorleest.
Raar, ik haal zonder problemen 500+ op m’n Pro
http://goo.gl/OKn06A

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Update, maar soit ik moet beter opletten.

UC AP Pro welke niet werkt
- eentje werkt perfect
- andere is dood op gelijk welke poe switch ( 3 switches en verschillende kabels getest )
- getest op een unifi voeding ( gisteren ook al maar dat was een kapotte ) en dan werkt het ap maar niet meer op poe.

Was dat niet een gekend issue ? En hoe kon je het oplossen weet iemand dat nog kan het topic niet terugvinden ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robbinonline schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 23:59:
[...]

Welke firmware?

Het zou zomaar kunnen dat er verschillende versies chipset/hardware gebruikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robbinonline schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 23:59:
[...]

WTF je bent een van de weinigen wees er zuinig op! Kan je eens je instellingen/firmware delen? Geen andere niet UAP AP's in huis waar je mee verbonden bent?

Wat is je datum code van het AP?

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 20-07-2017 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xbeam schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 23:41:
[...]

Screen shot is van rond 19 sept 2016

Dan zou het deze firmware of eerder kunnen zijn geweest.
https://community.ubnt.co...-is-released/ba-p/1531713
Na de vakantie eens testen Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomsworld schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 00:20:
Update, maar soit ik moet beter opletten.

UC AP Pro welke niet werkt
- eentje werkt perfect
- andere is dood op gelijk welke poe switch ( 3 switches en verschillende kabels getest )
- getest op een unifi voeding ( gisteren ook al maar dat was een kapotte ) en dan werkt het ap maar niet meer op poe.

Was dat niet een gekend issue ? En hoe kon je het oplossen weet iemand dat nog kan het topic niet terugvinden ?
Shielded of niet shielded kabel in gebruik? Volgens mij viel de PRO buiten de apparaten die jij bedoeld, dat was 24v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:25
Cartman! schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:39:
[...]

Kan de credits niet helemaal nemen voor het overzicht. (komt uit de specsheet van ubnt)
Keuze tussen InWall of normale AP is erg afhankelijk van je situatie.

Ik ken iemand die in een huis woont waarbij elke binnenmuur van gewapend beton is. Hij heeft dus in elke kamer een InWall gemonteerd. Geeft optimaal ontvangst per kamer plus de mogelijkheid om vanuit die AP een normale computer of een I-tv box aan te sluiten.

Bij een gemiddeld huis geeft 1 AP per verdieping het meest optimale resultaat. Als je de lat lager legt kun je ook 2 verdiepingen met 1 AP bestrijken. Welke je neemt is erg afhankelijk van je wensen. Wil je topsnelheid (3x3 op 5ghz) ga dan voor de AC PRO of zelf de AC HD (als je flink geld wil uitgeven)
Heb je meer interessee voor bereik of budget bewust ga dan voor de AC LR of de AC Lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:20

RnB

Hoe kan ik van buiten mijn netwerk mijn UniFi Controller benaderen?

De situatie is alsvolgt: Glasvezel NTU - Experiabox - USG - USW - CloudKey.
Ik heb een eigen domein met een A record naar mijn publieke ip adres.
Ik heb poort 8443 geforward op de USG en de Experiabox.
Stiekem ook de poorten geopend die aangegeven worden in de handleiding om de Controller op een Amazon Web Service te draaien.
Cloud Access staan enabled en werkt (iOS app draait prima).

Ik krijg het echter niet voor elkaar om een connectie te maken met mijn Cloudkey.
Ik heb dezelfde problemen als toen ik een tijdje een instance had draaien bij Amazon.
Ik had deze instance netjes volgens de Ubiquiti manual geconfigureerd, toch lukte het mij niet om deze Controller te benaderen.
Wanneer ik connect, krijg ik het volgende te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2sh2X6UV9AwBzs2dtzfUKFDL/full.jpg

Wanneer ik naar unifi.ubnt.com browse en inlog met mijn Ubiquiti Cloud account, krijg ik ook een error te zien. Op een workstation in mijn netwerk, krijg ik via deze link netjes mijn Cloudkey en een demo controller van Ubiquiti te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Staat cloud access wel aan in je controller?

Dan heb je namelijk helemaal geen verdere config nodig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB

RnB

Cloud access staat geactiveerd en werkt (iOS apps werken prima).
Ik heb dat er voor de volledigheid bij gezet.

Ik zou graag via de browser op mijn laptop kunnen inloggen op mijn Cloudkey, naar mijn weten moet je daar toch het een en ander voor instellen. Net als wanneer je de Controller op een AWS instance draait lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:48
RnB schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:50:
Cloud access staat geactiveerd en werkt (iOS apps werken prima).
Ik heb dat er voor de volledigheid bij gezet.

Ik zou graag via de browser op mijn laptop kunnen inloggen op mijn Cloudkey, naar mijn weten moet je daar toch het een en ander voor instellen. Net als wanneer je de Controller op een AWS instance draait lijkt mij.
In dat geval: unifi.ubnt.com, en inloggen met je Ubiquiti account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Beyond

Dussssss.......

RnB schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:35:

Stiekem ook de poorten geopend die aangegeven worden in de handleiding om de Controller op een Amazon Web Service te draaien.

Ik krijg het echter niet voor elkaar om een connectie te maken met mijn Cloudkey.
Ik heb dezelfde problemen als toen ik een tijdje een instance had draaien bij Amazon.
Ik had deze instance netjes volgens de Ubiquiti manual geconfigureerd, toch lukte het mij niet om deze Controller te benaderen.

[afbeelding]

Wanneer ik naar unifi.ubnt.com browse en inlog met mijn Ubiquiti Cloud account, krijg ik ook een error te zien. Op een workstation in mijn netwerk, krijg ik via deze link netjes mijn Cloudkey en een demo controller van Ubiquiti te zien.
In je tab zie ik 'http://' staan, moet dat geen 'httpS:// zijn?'

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:21
Beyond schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:45:
[...]

Yep! Ik heb afgelopen weekend een tweetal Pro access points en controller geinstalleerd en herken de screenshot met vage tekens. Precies wat ik kreeg toen ik http://IP-adres:8443 gebruikte op m'n LAN, toegang ging wel als ik er https van maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Beyond schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:45:
[...]

Held, dit gaf inderdaad problemen! :)
Ik zal eens kijken of ik SSL kan enforcen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:30
stormfly schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 07:26:
[...]

WTF je bent een van de weinigen wees er zuinig op! Kan je eens je instellingen/firmware delen? Geen andere niet UAP AP's in huis waar je mee verbonden bent?

Hier ben ik ook benieuwd naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:21
Vandaag was ik van plan om UNMS te testen om grafiekdata van mijn Edgerouter uit te lezen. Nu hebben ze deze alleen voor de volgende distro's beschikbaar gemaakt.:

Supported Distros: Ubuntu 16.04.1 LTS (Xenial Xerus) 64-bit and Debian 8 64-bit

Ik heb een Intel NUC (x64) met Windows 10 draaien voor de unifi controller. Nu wil ik hier UNMS ook op installeren. Als ik VirtualBox installeer kan ik alleen een 32-bits VM kiezen. Heeft iemand nog een idee om binnen windows 10 de juiste linux distro aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RnB schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:35:

[afbeelding]

je moet je https/ssl poorten ook open zetten. de browser gebruikt een https verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:58
stormfly schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 07:26:
[...]

De datumcode staat zeker alleen op het AP zelf? Weer zo'n gedoe om hem van het plafon te halen.
Geen gekke instellingen verder, HT20 en HT80 en altijd de laatste firmware.

Kan het nu helaas niet meer reproduceren omdat ik verhuist ben uit het glasvezel gebied :'( :'(

M'n setup was als volgt NTU -> USG -> Switch 8-150W -> UAP alles verbonden met CAT6

[ Voor 6% gewijzigd door robbinonline op 20-07-2017 15:01 ]

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robbinonline schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:59:
[...]

De datumcode staat zeker alleen op het AP zelf? Weer zo'n gedoe om hem van het plafon te halen.

Kan het nu helaas niet meer reproduceren omdat ik verhuist ben uit het glasvezel gebied :'( :'(

M'n setup was als volgt NTU -> USG -> Switch 8-150W -> UAP alles verbonden met CAT6
Heb je de doos nog daar staat de datum ook op.

De mobile app van UniFi heeft een Speedtest optie naar de UniFi controller. Werkt echt top! Wil je dat eens testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:11
We zijn bezig om een huis te bouwen en hoewel we nog wachten op de heipalen (daar is een tekort aan zoals eerder in het nieuws was vandaag) zijn we toch al bezig met uitdenken waar alle leidingen en aansluitingen moeten komen.

Na het-een-en-ander gelezen te hebben ben ik wel overtuigd van de kracht van UniFi apparaten. Hoewel er tegen de tijd dat het huis helemaal bewoonbaar is wellicht weer andere modellen te koop zijn; voor de aanleg van netwerkbekabeling ga ik maar even uit van de huidige mogelijkheden.

Plattegronden zien er als volgt uit. Qua maten; de breedte is ongeveer 15 breed (12m exclusief de garage). De diepte is 7,5m en vanuit het stukje aan de voorkant 8,5m.

Beneden
Afbeeldingslocatie: http://johnvh.nl/huis/1.png

1e verdieping
Afbeeldingslocatie: http://johnvh.nl/huis/2.png

Een ding vind ik belangrijk en dat is dan ook de reden dat ik het hier vraag;
Het wifi signaal moet in huis overal perfect zijn! En het liefst zou ik ook in de tuin goed bereik hebben.
De tuin ligt trouwens boven en links van de tekeningen.

Wat ik zelf bedacht had is een viertal AP AC Pro's;
1. Begane grond: Woonkamer, linkerzijde (waar de tv komt);
2. Begane grond: Keuken, rechtsonderin, met de kop richting buiten om daar ook hopelijk signaal te krijgen;
3. Boven: Slaapkamer 1. Rechtsonderin;
4. Boven: Slaapkamer 4, linksboven.

Nu heb ik nog geen ervaring met de AP AC units qua zendkracht. Het enige dat ik weet is de ervaring uit m'n huidige woning dat een muur erg goed is in het tegenhouden van internetsnelheid. Heb ik er nu te veel, te weinig? En waar zouden jullie de units plaatsen en de netwerkaansluitingen maken als je in onze situatie zit waarbij alleen de muren vast staan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Johnvh schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:51:
Nu heb ik nog geen ervaring met de AP AC units qua zendkracht. Het enige dat ik weet is de ervaring uit m'n huidige woning dat een muur erg goed is in het tegenhouden van internetsnelheid. Heb ik er nu te veel, te weinig? En waar zouden jullie de units plaatsen en de netwerkaansluitingen maken als je in onze situatie zit waarbij alleen de muren vast staan? :)
Persoonlijk zou ik er 1 tussen de woonkamer en de keuken hangen (in de hoek met de hal zeg maar), eventueel op kantoor aangevuld met een In-Wall model. Op de eerste verdieping zou ik er dan gewoon een in de gang hangen. Lijkt me sowieso dat je daar niet snel de maximale snelheid hoeft te halen. Voor de tuin zou ik dan een aparte AC Mesh (evt. Pro) ophangen, uiteraard aan de buitenmuur. Moderne huizen/isolatie is volgens de meeste ervaringen in dit topic echt killing. Dus vandaar beter eentje gewoon buiten ophangen.

Als je daarnaast bv alle (slaap)kamers voorziet van een of meerdere netwerkaansluitingen kun je deze als daar behoefte aan is nog altijd vervangen door een In-Wall model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

stormfly schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 07:29:
[...]

Shielded of niet shielded kabel in gebruik? Volgens mij viel de PRO buiten de apparaten die jij bedoeld, dat was 24v
Beiden getest, standaard gebruik ik UTP, maar getest met shielded ook geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robbinonline schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:59:

Gebruik eens iPerf of doe gewoon wat bestanden heen er weer slepen tussen 2 machines :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:21
We zijn bezig om een huis te bouwen en hoewel we nog wachten op de heipalen (daar is een tekort aan zoals eerder in het nieuws was vandaag) zijn we toch al bezig met uitdenken waar alle leidingen en aansluitingen moeten komen.

Na het-een-en-ander gelezen te hebben ben ik wel overtuigd van de kracht van UniFi apparaten. Hoewel er tegen de tijd dat het huis helemaal bewoonbaar is wellicht weer andere modellen te koop zijn; voor de aanleg van netwerkbekabeling ga ik maar even uit van de huidige mogelijkheden.
Ik zou in dit stadium vooral concentreren op een overdaad aan loze buizen/netwerkaansluitingen overal in huis.

Niet proberen vast te leggen wat voor apparatuur je gaat gebruiken, maar voldoende toegangsmogelijkheden inplannen. Je woning moet tientallen jaren meekunnen, over drie jaar wil je die Unifi-dingen misschien vervangen door iets anders - het belangrijkste lijkt mij dat je die nieuwe dingen dan ook moet kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
zie hier eindelijk een officieel statement van de plannen omtrent POE standaarden in de unifi / edgemax lijn.

https://community.ubnt.co...t-line/m-p/1999805#M51333

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hermanh schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:47:
zie hier eindelijk een officieel statement van de plannen omtrent POE standaarden in de unifi / edgemax lijn.

Zoals ook daar in de reacties staat. Dom dom dom om 24V passive van de switches te verwijderen. Ik heb nu 2 APs (LR en Lite, beiden 24V only) waarvan er 1 is aangesloten op een USW-8 150W en dat gaat allemaal goed, de ander ligt op de zolder waarvoor ik de PoE injector gebruik. Echter wil ik daar binnenkort ook de switch vervangen door een UniFi. Echter betekend dit dus dat ik alsnog de PoE injector moet blijven gebruiken, of een 802.3af naar 24V convertor.

Dit ook nog eens terwijl ik alles (USW + UAPs) pas in januari heb gekocht, en ik nu op zo'n korte termijn dus al een probleem heb om nog een compatible switch te vinden (ok, zal nog wel even duren voordat de oude voorraad op is, maar dan nog). Wat mij betreft hadden ze het op de switch dan toch echt nog wel een stuk langer mogen ondersteunen. Zeker omdat het alleen support voor iets ouders verwijderd, en ze daarmee compatibiliteit breken zonder dat het echt nodig is (waar de change op de LR/Lite iets toevoegen, zonder dat de compatibiliteit gebroken wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 18:46
Voor het verdwijnen van de 24v passive poe support is een simpele oplossing. https://tweakers.net/pric...igabit-poe-converter.html. Ja je moet wel extra geld uitgeven maar deze zet het af signaal om naar 24v passive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
RobertMe schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:17:
[...]
Dit ook nog eens terwijl ik alles (USW + UAPs) pas in januari heb gekocht, en ik nu op zo'n korte termijn dus al een probleem heb om nog een compatible switch te vinden
Dan vind ik het vreemd dat je UAP 24v passive only zijn. In de posting zag je ook dat ze in 2016 al met de productie van de nieuwere generatie zijn begonnen en ik heb verschillende meldingen gezien van mensen die sinds vorig jaar november al bij de bekende webshops de nieuwe modellen kregen.

edit: even iets langer dan 10 seconden nadenken.. :-) kans dat shops nog een grote voorraad hadden in januari is wel erg hoog... kortom 'bad luck'.

Hoe dan ook op het moment dat een hardware refresh gebeurt waarbij backwards compatibility niet gegeven kan worden, dan gebeuren dit soort dingen.

[ Voor 9% gewijzigd door hermanh op 21-07-2017 10:28 . Reden: effe langer nadenken.. :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
hermanh schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:26:
[...]

edit: even iets langer dan 10 seconden nadenken.. :-) kans dat shops nog een grote voorraad hadden in januari is wel erg hoog... kortom 'bad luck'.
Ik heb gewoon mijn oudere 24V only bij andere mensen weggehangen en zelf de nieuwe gehouden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:19
Shaggie_NB schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:09:
[...]

Ik heb gewoon mijn oudere 24V only bij andere mensen weggehangen en zelf de nieuwe gehouden....
Haha ook een oplossing, ik heb de mijne verkocht (ac-lr) en er ac-pro's voor teruggekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hindelaufen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-04 12:41
Shaggie_NB schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:04:
[...]

Je hoeft echt alleen het volgende te doen:
I went to Settings>RADIUS>Server and enabled the RADIUS server, entered the shared secret, clicked Configure clients section for whole network, and clicked APPLY.

I shifted to the Settings>RADIUS>USERS tab, and created my new remote user. This will fail if you are accessing the controller via the Cloud Access. See italicized comments above for a workaround to create the user, if using Cloud Access. I left VLAN blank, and used Tunnel Type =3 (L2TP) and Tunnel Medium Type =1 (IPV4).

I went to Settings>Profiles and edited the Default profile. I changed the name from DEFAULT to RADIUS USG, to make it more descriptive. I enabled VLAN support for Wired and Wireless Network.

I went to SETTINGS>Networks and created a new network called VPN Clients, Purpose Remote User VPN, VPN Type L2TP Server, entered the same Pre-Shared key as I used in SETTINGS>RADIUS Server above, put in a Gateway/Subnet of 10.68.50.1/24 for the clients, and changed Radius Profile to RADIUS USG.

Now, I went to my client (Samsung Galaxy Note 5 running Android 6.0.1), turned off WiFi to disconnnect from my home network, Opened Settings>More Connection Settings>VPN>Add VPN. Type is "L2TP/IPSec PSK", Server Address is my external IP adres. L2TP Secret is left blank, IPSEC Pre-Shared Key is the same as entered above. Click Connect... enter the RADIUS username and password created earlier. Wait about 5 seconds until status changes to Connected.

Open chrome browser and enter the local IP address of the Cloud Key, and login. Using a whomai site shows that I am browsing via my home network external IP address. Hooray, the VPN is working!

En hier het dashboard:
[afbeelding]

Je hebt toch wel een ander ip adres voor je vpn netwerk gekozen?
Ik heb 192.168.1.1 voor LAN en 192.168.2.1 voor VPN.
Ik heb hier nu ook 5.5.19 draaien en alles werkt prima ( KPN IPTV, wifi en bekabeld). Nu probeer ik vpn ook te laten werken middels RADIUS en volgens bovenstaande methode. Alles drie keer gedaan en de credentials vaak gecheckt maar toch krijgt mijn iPhone geen vpn verbinding ( ook niet met vorige firmware (5.5.9)trouwens). De melding is en blijft:

"The L2PT-VPN server did not respond. Try reconnecting. Etc."

Ik gebruik het extern ip adres van de Router (usg-pro), 4g op mijn iPhone, rebooted de Router en controller.
Wat doe ik fout?

Ik zou graag tijdens mijn vakantie de controle over mijn huis willen houden. >:)

*Update*

Er komt geen verkeer binnen wanneer ik een VPN verbinding opstart. Er komt wel een verbinding totstand wanneer ik de unifi app start via 4g.

[ Voor 2% gewijzigd door Hindelaufen op 22-07-2017 23:02 . Reden: Extra informatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:06
Iemand enig idee welke ventilatoren je ook alweer beste kunt pakken voor de USG Pro die stil zijn? :) Kan de link even zo snel niet vinden :P

Edit: blijkbaar zijn deze goed lees ik: pricewatch: Noctua NF-A4x10 FLX, 40mm

[ Voor 36% gewijzigd door tcviper op 21-07-2017 21:46 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 09:47
Ja, die heb ik ook in een US-48-500W en ik kan je zeggen, je hoort er bijna niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Goed te weten, hoewel t nog even zal duren voor ons nieuwe huis er is heb ik ook een US-48-500W en USG Pro op t oog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 10:00
moppentappers schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:46:
Ja, die heb ik ook in een US-48-500W en ik kan je zeggen, je hoort er bijna niets meer van.
Ben je dan niet gelijk je garantie kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 09:47
Ja, technisch gezien wel, maar ik heb nergens zegels oid kunnen ontdekken, plus als je de oude gewoon bewaard kan je die altijd nog terug doen.

De kans dat je iets sloopt bij het plaatsen van de ventilatoren is naar mijn mening vrijwel afwezig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wlechim
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-09 13:17
.....
Wat ik zou doen: 1 woonkamer, 1 kantoor, 1 hal 1e verdieping en 1 buiten. Alle loze leidingen in het plafond laten uitkomen. De positie bepalen dat er zo veel mogelijk een line of sight is vanuit de meest gebruikte lokaties. Als het zover is het zendvermogen zoveel mogelijk beperken dat roaming goed werkt en je een goed signaal houdt.

Het hangt natuurlijk ook af van jullie levensstijl. Als iedereen zich opsluit op zijn/haar slaapkamer dan is bereik op die plekken weer belangrijker dan de woonkamer. Netflix je vaak in de hangmat buiten dan ben je blij als je buiten een AP hebt, ik had daar bijvoorbeeld al geen bereik meer via de APs binnen.

Verder zou ik in de woonkamer, slaapkamers en kantoor nog wat loze leidingen laten aanleggen voor coax of utp. Twee jaar geleden ons nieuwbouw huis zo aangepakt en nu heel erg tevreden over de performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:51
hermanh schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:47:

Hmm was al aan het 'sparen' voor de 16 poorts maar die ga ik toch wel even snel bestellen nu anders heb ik er nog niks aan...

Ook leuk als je nu bijv 20/30/40 aps hebt hangen en je switch gaat over een half jaar stuk kun je even flink investeren in poe converters.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Thank god heb ik net mijn eigen thuis main switch vervangen door de USW-16 :P
Maandag komt de USG Pro nog (met Noctua fans ff zelf erin zetten) en dan is het Unifi verhaal compleet in huis :) Vooral met de laatste Unifi Controller beta's (5.6.11) zit bijna alles in de GUI nu, inclusief PNP, mDNS, Port forwards, VPN, Hostnames etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:15
Kent er iemand bedrijven of personen die ervaring hebben met het uitrichten van Airfibers zonder Line of sight? Het gaat om een straalverbinding in Oost Brabant.

Mag natuurlijk ook via PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-05 21:01
Vraagje over het Unify Systeem.
Ik zou overwegen om "stapsgewijs" mijn huidige netwerk om te bouwen naar een Unifi systeem.
1e stop de Gateway vervangen, nadien een Standaard AP vervangen, (eventueel een 2e AP), en als laatste als dit nodig mocht blijken de Switch. (huidige switch is een 24P TPLink Gigabit)

1: Is een Unify gateway voldoende om je netwerk te beheren, Maw kan je hier mee real-time of historische verbruiken van je netwerk mee bekijken,
2: Kan een Unify Gateway overweg met andere Wifi Acces Points ?, of moet dit een Unify AP zijn ?
3: Wat is het voordeel van een Unify managed switch? tov een standaard switch in combinatie met de Unify Gateway
4: heb ik een Unify Cloud Key nodig om mijn controle van het netwerk te beheren, of volstaat de Unify Gateway? Wat is den de meerwaarde van de Unify Cloud Key?

5: Als je een Unify 8 poort switch gebruikt, en op deze een 2e Unify 8 poort Switch.. kan je deze laatste switch nog volledig per poort bekijken, analyseren?
Toestellen op deze 2e switch zullen niet echt de 1Gb connectie nodig hebben... bv domotica, alarmsysteem, Sonos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grindal81 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 22:22:
1: Is een Unify gateway voldoende om je netwerk te beheren, Maw kan je hier mee real-time of historische verbruiken van je netwerk mee bekijken,
Ja en nee, gok ik. Ja, je zult een deel van de statistieken zien, maar je kunt bv niet zien waar een apparaat is aangesloten (hoogstens dat dit op de Gateway was)
2: Kan een Unify Gateway overweg met andere Wifi Acces Points ?, of moet dit een Unify AP zijn ?
Zou geen probleem hoeven te zijn. De USG is niks meer dan een (stand alone) router. Deze kan dus gewoon zorgen voor een internet verbinding waar je een alternarief AP op aansluit.
3: Wat is het voordeel van een Unify managed switch? tov een standaard switch in combinatie met de Unify Gateway
Wat voor standaard switch? Ten opzichte van een alternatieve managed switch zijn dit het centrale beheer vanuit de controller en de (gecentraliseerde) statistieken (verbruik per poort, waar clients zijn aangesloten, ...)
4: heb ik een Unify Cloud Key nodig om mijn controle van het netwerk te beheren, of volstaat de Unify Gateway? Wat is den de meerwaarde van de Unify Cloud Key?
Je zult sowieso een controller moeten draaien. Zonder controller kun je geen enkel UniFi apparaat beheren. Deze kun je op een PC draaien (incl. Raspberry Pi), of je koopt een Cloud Key, wat gewoon een mini PC van Ubiquiti zelf is waarop de controller draait. De mini controller in de UniFi Android app is in dit geval niet voldoende, deze kan namelijk alleen met de APs overweg)
5: Als je een Unify 8 poort switch gebruikt, en op deze een 2e Unify 8 poort Switch.. kan je deze laatste switch nog volledig per poort bekijken, analyseren?
Toestellen op deze 2e switch zullen niet echt de 1Gb connectie nodig hebben... bv domotica, alarmsysteem, Sonos...
De statistieken zul je inderdaad inzien via de laatste 'hop' in het UniFi systeem. Zo zie je wireless clients ook via het AP, en niet via de switch poort waarop het AP zit. In de controller worden de onderlinge links dan ook netjes herkend als up/downlinks en niet als standaard client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Laatst online: 16:36
Ik kom er niet uit, veel gezocht maar nog onduidelijk. Ik zit met het volgende probleem;

Ik woon in een studentenhuis en ik heb een eigen ethernetkabel met daar aan een UniFi AP-AC-LITE zodat ik een eigen wifi verbinding heb. Als ik verbind met het wifi netwerk van het huis (niet mijn UniFi) dan kan ik alsnog mijn Chromecast bedienen. Hoe verander ik dit?

Ik wil dat mijn apparaten enkel toegankelijk en vindbaar zijn als je verbonden bent met mijn netwerk.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hindelaufen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-04 12:41
@UnitedJunk
Misschien bij settings "cloud access > enable cloud access" uitzetten?

Weet het niet zeker maar Just My two cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UnitedJunk schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 22:56:
Ik kom er niet uit, veel gezocht maar nog onduidelijk. Ik zit met het volgende probleem;

Ik woon in een studentenhuis en ik heb een eigen ethernetkabel met daar aan een UniFi AP-AC-LITE zodat ik een eigen wifi verbinding heb. Als ik verbind met het wifi netwerk van het huis (niet mijn UniFi) dan kan ik alsnog mijn Chromecast bedienen. Hoe verander ik dit?

Ik wil dat mijn apparaten enkel toegankelijk en vindbaar zijn als je verbonden bent met mijn netwerk.
Je UniFi app bevind zich dan dus nog steeds binnen het standaard netwerk. Waarschijnlijk is de enige oplossing om een eigen router tussen de centrale verbinding en je eigen UAP te zetten. Dit zodat je echt een eigen netwerk krijgt. Helaas krijg je dan wel dubbele NAT. Maar ik gok dat je sowieso al geen toegang hebt tot de centrale router dus voor port forwards etc zal het denk ik geen problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Laatst online: 16:36
RobertMe schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 23:10:
[...]

Je UniFi app bevind zich dan dus nog steeds binnen het standaard netwerk. Waarschijnlijk is de enige oplossing om een eigen router tussen de centrale verbinding en je eigen UAP te zetten. Dit zodat je echt een eigen netwerk krijgt. Helaas krijg je dan wel dubbele NAT. Maar ik gok dat je sowieso al geen toegang hebt tot de centrale router dus voor port forwards etc zal het denk ik geen problemen opleveren.
Thanks. Ik heb de mogelijkheid om in te loggen op de router (Arcadyan VGV7519)

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
RobertMe schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 22:42:
[...]

Ja en nee, gok ik. Ja, je zult een deel van de statistieken zien, maar je kunt bv niet zien waar een apparaat is aangesloten (hoogstens dat dit op de Gateway was)

[...]

Zou geen probleem hoeven te zijn. De USG is niks meer dan een (stand alone) router. Deze kan dus gewoon zorgen voor een internet verbinding waar je een alternarief AP op aansluit.

[...]

Wat voor standaard switch? Ten opzichte van een alternatieve managed switch zijn dit het centrale beheer vanuit de controller en de (gecentraliseerde) statistieken (verbruik per poort, waar clients zijn aangesloten, ...)

[.misschien een simpele vraag maar wat is het voordeel van een managed switch tov een unmanaged switch....] O-)

Je zult sowieso een controller moeten draaien. Zonder controller kun je geen enkel UniFi apparaat beheren. Deze kun je op een PC draaien (incl. Raspberry Pi), of je koopt een Cloud Key, wat gewoon een mini PC van Ubiquiti zelf is waarop de controller draait. De mini controller in de UniFi Android app is in dit geval niet voldoende, deze kan namelijk alleen met de APs overweg)

[Kan je ook op de Synology NAS Deze app gebruiken? is deze idem als de Cloud Key ? Ik heb de app gevonden, iemand ervaring mee? ...] :?

De statistieken zul je inderdaad inzien via de laatste 'hop' in het UniFi systeem. Zo zie je wireless clients ook via het AP, en niet via de switch poort waarop het AP zit. In de controller worden de onderlinge links dan ook netjes herkend als up/downlinks en niet als standaard client.
De wireless clients die op een Unifi AP connecteren kan je zien... moet de AP dan rechtstreeks op de Unify switch / gateway aangesloten zijn? Of kan je de wireless clients ook zien als er een unmanaged switch tussen de gateway en de AP zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grindal81 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 23:19:
[...]

De wireless clients die op een Unifi AP connecteren kan je zien... moet de AP dan rechtstreeks op de Unify switch / gateway aangesloten zijn? Of kan je de wireless clients ook zien als er een unmanaged switch tussen de gateway en de AP zit?
Nee en ja. Elk UniFi apparaat geeft deze informatie door aan de controller en die maakt er een geheel van. Zelf heb ik ook nog een niet UniFi switch (achter een USW) met daarachter nog een UAP. In de controller zie ik dan dat er meerdere apparaten op die poort van de USW zitten. Een van apparaten is dan de UAP, en alle wifi clients op die UAP staan ook netjes daarachter vermeld. Alleen in die gevallen dat een client net verbinding maakt staat deze soms verkeerd aangegeven, maar dat komt dan puur omdat nog niet van elk (UniFi) apparaat de meest actuele informatie binnen is. En dit corrigeert zichzelf dan dus ook (normaliter binnen enkele seconden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49

rally

Deyterra Consultancy

tcviper schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 12:01:
Thank god heb ik net mijn eigen thuis main switch vervangen door de USW-16 :P
Maandag komt de USG Pro nog (met Noctua fans ff zelf erin zetten) en dan is het Unifi verhaal compleet in huis :) Vooral met de laatste Unifi Controller beta's (5.6.11) zit bijna alles in de GUI nu, inclusief PNP, mDNS, Port forwards, VPN, Hostnames etc.
Waar heb je 5.6.11 vandaan? Die heb ik (nog) niet gezien nl.

En je zegt dat daar "hostnames" in zit. Is dit dan localdns? Want daar zit ik met smart op te wachten nl.
En waar zitten die hostnames? In 5.6.10 in ieder geval niet onder services.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:16:
[...]

Nog even gezocht maar het gaat alleen om R, de K en V doen ze nog niet veel mee. En het staat standaard aan voor 3.7.21 firmware. Dan is het vinkje in de bèta controller denk ik voorbereid voor het nieuwe image wat ze testen.

As wireless devices improve in power and portability, exceptional on-the-go performance is expected from devices such as tablets, cell phones, and mobile VoIPs. Starting with firmware version 3.7.26 on the first Gen UniFi AP line, and version 3.7.21 on the second Gen UniFi AP line, UAPs automatically deploy Fast Roaming for improved roaming performance. Not sure what Generation your UAP is? Check out our Related Articles below.

https://help.ubnt.com/hc/...662107-UniFi-Fast-Roaming
En toch snap ik het niet helemaal.
Want in de firmware van dit weekend staat.
[UAP] Add 802.11r support (excluding UAP-AC v1/v2 and UAP-AC-Outdoor).*

Dat zou inhouden dat het er dus nog niet in zat?

https://community.ubnt.co...een-released/ba-p/2001668

[ Voor 3% gewijzigd door xbeam op 23-07-2017 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@xbeam

Ik dacht exact hetzelfde, vreemd hé? Deze firmware zou beter matchen met het vinkje in de 5.6.x controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op zondag 23 juli 2017 @ 09:54:
@xbeam

Ik dacht exact hetzelfde, vreemd hé? Deze firmware zou beter matchen met het vinkje in de 5.6.x controller.
Wat ik wel zie in jouw link bij de preformence vergelijking van fast roaming tegen over zho en geen.
Is dat snelheid van de AC pro rond de 250/300 ligt. (Er staat niet duidelijk bij met wat voor client) Dat we een jaar geleden hogere snelheids haalde, zou dat kunnen liggen aan R implementatie. Want ze geven aan dat er een snelheid verleis op treed wanneer je fast roaming aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen!

Wellicht kan iemand mij helpen, ik heb een poging gedaan om mijn antwoord te vinden in beide topics over Ubiquiti. Ik heb gister een AP aangesloten en de controller geïnstalleerd. Ging vrij gemakkelijk, echter loop ik nu vast. De controller geeft nu aan dat het accepteren mislukt is en gaf eerder ook geen clients weer.

In het eerste topic zag ik een screenshot van iemand die alle clients in één overzicht had onder 'insight'. Ook toen mijn AP wel werkte, werden er geen clients weergegeven onder dat tabblad. Ik heb de controller geïnstalleerd op Windows 10 icm een Ziggo router. Ook heb ik mijn vriend Google gevraagd, maar kom niet echt bij een how-to die mijn probleem aangeeft. Via de verschillend DIY's van Youtube zie ik allerlei opties in de controller die bij niet werken zeg maar... Wellicht snapt iemand van jullie waar ik tegenaan loop, bedankt alvast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
rally schreef op zondag 23 juli 2017 @ 08:49:
[...]

Waar heb je 5.6.11 vandaan? Die heb ik (nog) niet gezien nl.

En je zegt dat daar "hostnames" in zit. Is dit dan localdns? Want daar zit ik met smart op te wachten nl.
En waar zitten die hostnames? In 5.6.10 in ieder geval niet onder services.
Ik zit in de alpha testing groep en daar is 5.6.11 nu actief. Denk dat die komende week naar beta rolt ;)
Qua hostnames pakt ie gewoon de apparaat naam (en dat kun je ook wijzigen via de device settings) en dan wat je als domain name hebt ingesteld per network. Ik zie inderdaad nog niet dat je specifiek iets van localdns kunt instellen.

[ Voor 20% gewijzigd door tcviper op 23-07-2017 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Vraagje over switches achter elkaar zetten;

Op de plek waar bij mij alles binnenkomt en verdeel heb ik nu een 8 pports Thougswitch staan en een 8 poorts Netgear. The toughswitch met name om mijn AP's (2x AC Pro) en een paar cameras van POE te voorzien. Op zolder staat nog een extra netgear en daar zit o.a. nog een AC Pro op via een POE injector (die voor een mij nog vreemde reden het merendeel van het verkeer oppakt). Alles op 1GB met goede bekabeling en USG ervoor.

Nu kom ik beneden langzamerhand switch capaciteit tekort. POE capaciteit in principe voldoende (al weet je natuurlijk niet wat ik nog nodig ga hebben). Wel komt volgende week de KPN man om mijn glas te gaan upgraden naar 500/500 en er wat IPTV zaken bijkomen.

Nu in de verleiding om het zaakje beneden te vervangen door een 24poort unifi 250w switch. Maar dat is dan toch weer 400 piek verder terwijl ik natuurlijk ook 120 kan uitgeven voor een extra switch met als nadeel geen volledig management via GIU en switch achter switch.

Enig advies in deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:05

darkrain

Moderator Discord

Geniet

tyfoon_2 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:15:
Vraagje over switches achter elkaar zetten;

Op de plek waar bij mij alles binnenkomt en verdeel heb ik nu een 8 pports Thougswitch staan en een 8 poorts Netgear. The toughswitch met name om mijn AP's (2x AC Pro) en een paar cameras van POE te voorzien. Op zolder staat nog een extra netgear en daar zit o.a. nog een AC Pro op via een POE injector (die voor een mij nog vreemde reden het merendeel van het verkeer oppakt).

Nu kom ik beneden langzamerhand switch capaciteit tekort. POE capaciteit in principe voldoende (al weet je natuurlijk niet wat ik nog nodig ga hebben). Wel komt volgende week de KPN man om mijn glas te gaan upgraden naar 500/500 en er wat IPTV zaken bijkomen.

Nu in de verleiding om het zaakje beneden te vervangen door een 24poort unifi 250w switch. Maar dat is dan toch weer 400 piek verder terwijl ik natuurlijk ook 120 kan uitgeven voor een extra switch met als nadeel geen volledig management via GIU en switch achter switch.

Enig advies in deze?
Geen advies, wel ervaring delen. Ik heb 4 Unifi 8 poorts switches, 1 in de meterkast, daarachter 1 in de woonkamer, daarachter 2, 1 in de slaapkamer en nog 1 in de woonkamer. Onderling allemaal verbonden met 1 Gbps.
Dit werkt prima op deze manier, ik merk totaal geen nadeel van switch achter switch achter switch en capaciteit is meer dan voldoende. Dus ik zie geen enkele reden om het niet te doen.

Ik heb wel volledig management via GUI omdat het allemaal Unifi switches zijn...

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou de 16 ports kunnen kopen? Of een paar keer de us-8 die kan je voeden met POE en hebben. 1 poort POE uitgang.

Je ap boven zal met een verlaging van het zendvermogen minder clients aantrekken. Door de hoogte pakt hij al veel, en als je dan ook het vermogen hoog heb is het dubbel feest. 2G op low en 5G op high of med.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2017 @ 10:36:
Goedemorgen!

Wellicht kan iemand mij helpen, ik heb een poging gedaan om mijn antwoord te vinden in beide topics over Ubiquiti. Ik heb gister een AP aangesloten en de controller geïnstalleerd. Ging vrij gemakkelijk, echter loop ik nu vast. De controller geeft nu aan dat het accepteren mislukt is en gaf eerder ook geen clients weer.

In het eerste topic zag ik een screenshot van iemand die alle clients in één overzicht had onder 'insight'. Ook toen mijn AP wel werkte, werden er geen clients weergegeven onder dat tabblad. Ik heb de controller geïnstalleerd op Windows 10 icm een Ziggo router. Ook heb ik mijn vriend Google gevraagd, maar kom niet echt bij een how-to die mijn probleem aangeeft. Via de verschillend DIY's van Youtube zie ik allerlei opties in de controller die bij niet werken zeg maar... Wellicht snapt iemand van jullie waar ik tegenaan loop, bedankt alvast ;)
Het zou kunnen dat je win10 pc een ander ip heeft gekregen. Het draaien van een controller kan alleen op een fixed ip en dan de UAP's opnieuw adopteren. Je zou ook de set-inform kunnen gebruiken via CLI op de AP (Google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Durf het haast niet de vragen maar heeft iemand inmiddels succesvol een USG direct op glas FTU/NTU van KPN zitten? Enorm veel gelezen en veel oplossingen gezien maar nog niemand gevonden die me kan bevestigen dat alles netjes werkt (incl. opname in controller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
Wat is het verschil tussen de EdgeMax Switches / routers en de Ubiquiti Unifi switches bv. US-8-60W

Zijn de "zwart" Edgemax de PRO toestellen, en de "grijze" Ubiquiti de "Standaard" toestellen?

Welke "router" raden jullie aan voor een thuisnetwerkje...

de Unify Security Gateway of de EdgeRouter X?

Kan je met de Unify Security GAteway al van start om een beter "beheerd" netwerk te creeren, of raden jullie al aan om gelijk ook een Wifi AP of Unify Switch mee te configureren.

Ik wil namelijk het af en toe "uitvallen" van het wifi netwerk / vaste lan verbinding naar de Apple TV kunnen verbeteren.

Voornaamste storingen zitten op de wifi, dus dit heeft wel prioriteit tov de lan verbindingen...

Ook heb ik gelezen dat de "LITE" ap's op 24V in de toekomst zullen verdwijnen? En meer richting PoE Acces Points gaan... Dan is het waarschijnlijk beter om gelijk te investeren in een acces point met PoE ipv de verouderde 24V voeding voor de "Lite" AP's...

[ Voor 66% gewijzigd door grindal81 op 23-07-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
UnitedJunk schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 22:56:

Bel de systeembeheerder. Bovenal is het slecht dat je andere devices (vanaf andere plekken) binnen het netwerk kunt zien. Dat betekend dat anderen jouw chromecast ook zien. Naar mijn idee kwestie van een slecht ingericht netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grindal81 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:24:
Wat is het verschil tussen de EdgeMax Switches / routers en de Ubiquiti Unifi switches bv. US-8-60W

Zijn de "zwart" Edgemax de PRO toestellen, en de "grijze" Ubiquiti de "Standaard" toestellen?
Qua hardware zijn "dezelfde" versies ook echt gelijk (op de kleur en U/EdgeMax logo na :P ). Qua software zijn ze "uiteindelijk" gelijk. Beiden draaien EdgeOS. Het grote verschil zit in het configureren. De EdgeMax lijn draait de software incl. configuratie op het apparaat zelf, waar dit bij de UniFi lijn via centrale configuratie vanuit de controller verloopt. Daardoor loopt de UniFi lijn zowel qua nieuwe hardware, als nieuwe software features altijd achter op de EdgeMax lijn. Echter worden deze verschillen (zowel qua hard- als software) uiteindelijk wel grotendeels gelijk gehouden, alleen duurt het bij de UniFi lijn gewoon langer.

Beide lijnen zijn dan ook geschikt voor "pro" als thuis gebruik. Zo zie je bv de UniFi lijn ook vaker langs komen bij grotere bedrijven of evenement locaties. Het grote voordeel daarbij is bij UniFi het centrale beheer waardoor je bij grotere deployments een beter overzicht hebt en alles vanuit een plek kunt beheren. De EdgeMax lijn wordt daarentegen denk ik alleen ingezet bij "zwaar" professioneel gebruik waarbij de featureset belangrijker is en het centrale beheer niet zo van belang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
RobertMe schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:39:
[...]

Qua hardware zijn "dezelfde" versies ook echt gelijk (op de kleur en U/EdgeMax logo na :P ). Qua software zijn ze "uiteindelijk" gelijk. Beiden draaien EdgeOS. Het grote verschil zit in het configureren. De EdgeMax lijn draait de software incl. configuratie op het apparaat zelf, waar dit bij de UniFi lijn via centrale configuratie vanuit de controller verloopt. Daardoor loopt de UniFi lijn zowel qua nieuwe hardware, als nieuwe software features altijd achter op de EdgeMax lijn. Echter worden deze verschillen (zowel qua hard- als software) uiteindelijk wel grotendeels gelijk gehouden, alleen duurt het bij de UniFi lijn gewoon langer.

Beide lijnen zijn dan ook geschikt voor "pro" als thuis gebruik. Zo zie je bv de UniFi lijn ook vaker langs komen bij grotere bedrijven of evenement locaties. Het grote voordeel daarbij is bij UniFi het centrale beheer waardoor je bij grotere deployments een beter overzicht hebt en alles vanuit een plek kunt beheren. De EdgeMax lijn wordt daarentegen denk ik alleen ingezet bij "zwaar" professioneel gebruik waarbij de featureset belangrijker is en het centrale beheer niet zo van belang is.
Dus als ik het goed begrijp is de Unify Reeks, centraal beheerbaar (wat je in sommige youtube filmpjes kan zien).. en is de EgeMax per toestel in te stellen?

Ik zou voor mijn thuisnetwerk toch willen opteren voor één centraal beheer... dus zal het de Unify reeks worden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Als ik nu de keuze had dan zou ik ook zeker de Unifi lijn kiezen, werkt inmiddels heel erg makkelijk, goed en vooral met de app op mobiel is het altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grindal81 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:44:
[...]

Dus als ik het goed begrijp is de Unify Reeks, centraal beheerbaar (wat je in sommige youtube filmpjes kan zien).. en is de EgeMax per toestel in te stellen?

Ik zou voor mijn thuisnetwerk toch willen opteren voor één centraal beheer... dus zal het de Unify reeks worden ...
Correct.

Ter aanvulling. Voor zover ik begrepen hebt was Ubiquiti eerst een bedrijf wat netwerk apparatuur maakte voor zakelijk gebruik. Dit met de AirMax en EdgeMax lijnen. Later hebben ze WiFi aan hun assortiment toegevoegd middens de UniFi APs. Hierbij speelde het centrale management een cruciale rol. Vervolgens hebben ze UniFi de lijn uitgebreid met switches en routers (Security Gateway). Deze zijn daarbij dus gebaseerd op de hardware van de EdgeMax lijn. Met de UniFi lijn richten ze zich daarmee ook meer op het MKB en "hobbyisten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
Nog een vraagje, de AP UAP-AC-Pro...

Meestal monteer je deze volgens de handleiding op een plafond of muur.
Nu zoals de meeste standaard AP's, komt mijn netwerk outlet the de vloer / naast de stopcontacten.

Als ik deze bv achter mijn zetel op de grond leg, gaat dit veel invloed hebben tov wand / plafondmontage?
Ik veronderstel van niet...

Ik vermoed ook dat het beter is te investeren in de AC-Pro (dit om op het GLV de wifi te verbeteren), tov de AC-Lite...

Wat is jullie ervaring tov een standaar Acces Point ? Zie je veel verbetering ivm bereik en snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

grindal81 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 16:55:
Nog een vraagje, de AP UAP-AC-Pro...

Meestal monteer je deze volgens de handleiding op een plafond of muur.
Nu zoals de meeste standaard AP's, komt mijn netwerk outlet the de vloer / naast de stopcontacten.

Als ik deze bv achter mijn zetel op de grond leg, gaat dit veel invloed hebben tov wand / plafondmontage?
Ik veronderstel van niet...

Ik vermoed ook dat het beter is te investeren in de AC-Pro (dit om op het GLV de wifi te verbeteren), tov de AC-Lite...

Wat is jullie ervaring tov een standaar Acces Point ? Zie je veel verbetering ivm bereik en snelheid?
Ik heb inmiddels meerdere UAP AC-LR gewoon op een (lage) kast gelegd, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
Beekforel schreef op zondag 23 juli 2017 @ 17:27:
[...]

Ik heb inmiddels meerdere UAP AC-LR gewoon op een (lage) kast gelegd, werkt prima.
Zijn deze ondertussen al geschikt voor PoE of nog steeds Passive 24V ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

grindal81 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 17:30:
[...]

Ik gebruik de meegeleverde injector, is inderdaad passive 24V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:27
[...]

Ik gebruik hem icm de unify switch met PoE. Werkt prima! Ik heb de AP LR.

[ Voor 3% gewijzigd door bassio op 23-07-2017 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Als je voor de UAP AC Pro gaat zal de meegeleverde injector ook voor de standaard PoE (802.3af) zijn. De AC Pro ondersteund namelijk alleen deze PoE variant. Dit in tegenstelling tot de Lite en LR die in eerste instantie alleen met passive 24V werkte, en nu beide ondersteunen (maar de meegeleverde injector blijkbaar nog steeds voor passive 24V is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
Blijkbaar zijn er al verschillende gevallen dat de Lite en de LR al wel met PoE worden geleverd...

Misschien is de keuze voor de LR ook beter tov de Pro gezien de LR een hoger zendvermogen heeft, dus beter bereik ?

De melding is gemaakt op het Ubiquiti forum, maar officieel staat er op de site nog steeds passive 24V zodat de verdelers nog de nodige oude stock kunnen opwerken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
grindal81 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 17:57:
Blijkbaar zijn er al verschillende gevallen dat de Lite en de LR al wel met PoE worden geleverd...

Misschien is de keuze voor de LR ook beter tov de Pro gezien de LR een hoger zendvermogen heeft, dus beter bereik ?
De LR heeft maar een heel klein beetje extra zendvermogen. Wat vooral beter is aan de LR is dat deze een andere (als het goed is betere) antenne setup heeft. Hierdoor is deze ook beter in het ontvangen van de signalen. Het probleem ligt namelijk niet (altijd) bij een AP dat te zacht uitzend, maar juist dat bv een telefoon die ver weg is niet hard terug terug zend. Door de betere antennes in de LR "hoort" deze dus nog de signalen die en Lite of Pro waarschijnlijk niet zouden "horen".

Dat de Lite en LR nu wel verkocht worden met 802.3af injector verbaasd mij inderdaad ook niet zoveel. Zeker gezien ze passive 24V ook van de switches af gaan halen. Dan zou het al heel raar zijn als ze wel nog die oude injectors blijven leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
RobertMe schreef op zondag 23 juli 2017 @ 18:03:
[...]

De LR heeft maar een heel klein beetje extra zendvermogen. Wat vooral beter is aan de LR is dat deze een andere (als het goed is betere) antenne setup heeft. Hierdoor is deze ook beter in het ontvangen van de signalen. Het probleem ligt namelijk niet (altijd) bij een AP dat te zacht uitzend, maar juist dat bv een telefoon die ver weg is niet hard terug terug zend. Door de betere antennes in de LR "hoort" deze dus nog de signalen die en Lite of Pro waarschijnlijk niet zouden "horen".

Dat de Lite en LR nu wel verkocht worden met 802.3af injector verbaasd mij inderdaad ook niet zoveel. Zeker gezien ze passive 24V ook van de switches af gaan halen. Dan zou het al heel raar zijn als ze wel nog die oude injectors blijven leveren.
Bedankt voor de info!
Keuze zal dus de LR zijn tesamen met de Unify Gateway.

Nu nog enkel de Unify software op mijn Synology werkende krijgen en we zijn vertrokken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grindal81 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 18:08:
[...]

Bedankt voor de info!
Keuze zal dus de LR zijn tesamen met de Unify Gateway.

Nu nog enkel de Unify software op mijn Synology werkende krijgen en we zijn vertrokken! :)
Ondersteund je Synology docker? Dan zou het een kwestie moeten zijn van het installeren van een van de bestaande docker images. Zelf gebruik ik die van goofbal222. Maar ik zie dat die intussen qua populariteit intussen weer is ingehaald door eentje van linuxserver, waarvan ik andere images met tevredenheid heb draaien, dus ook die kan de moeite waard zijn (naast die wat sowieso bovenaan staat van jacobalberty). Alhoewel ik zie dat die laatste (meest populaire) nog niet is geupdate met 5.5.19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinoudkil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:08
De genoemde goofball222 versie werkt als een tierelier, zorg wel dat je handmatig de poorten instelt. Maak je overigens geen zorgen als je niet direct na het starten van de donker-instance kunt inloggen, daar kan een paar minuutjes overheen gaan (afhankelijk van het gebruikte synology model). Ik heb zelf eerste een andere gebruikt, maar deze wordt frequenter geüpdate en werkte wel in één keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grindal81
RobertMe schreef op zondag 23 juli 2017 @ 18:14:
[...]

Ondersteund je Synology docker? Dan zou het een kwestie moeten zijn van het installeren van een van de bestaande docker images. Zelf gebruik ik die van goofbal222. Maar ik zie dat die intussen qua populariteit intussen weer is ingehaald door eentje van linuxserver, waarvan ik andere images met tevredenheid heb draaien, dus ook die kan de moeite waard zijn (naast die wat sowieso bovenaan staat van jacobalberty). Alhoewel ik zie dat die laatste (meest populaire) nog niet is geupdate met 5.5.19
Neen geen Docker, maar ik heb de packages kunnen installeren
Java V8 versie 8.0.121-0013
MongoDB versie 3.2.1-160119
Unify Controller 5 versie 5.5.19-170704

status = "ingeschakeld", ook heb ik de poorten als standaard behouden.
echter als ik via mijn nas ( DS415play) op het icoon klikt krijg ik via mijn internet browser geen verbinding, zowel Chrome, Firefox, Safari geven geen gehoor :'(

https://172.16.16.3:8443

"kan pagina niet openen"

ik zit met mijn pc en nas op dezelfde switch... dus kan dit niets met firewall settings te maken hebben?
Firewall op nas staat UIT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:49

Falcon10

Hit it i would !

Afgelopen weekend mijn Unifi bestelling mogen ontvangen : 1 security gateway, 1 24-poorts switch, 1 8-poorts switch, 3 pro access points en een cloud key.

Bij het opzetten in het begin wat problemen gehad met de cloud key geconfigureerd te krijgen ( eigenlijk eigen stomme fout : via wifi van de telenet modem verbonden om vervolgens via de unifi gateway en dan switch tot de cloud key te komen die op een andere IP range zat |:( ).

Maar eenmaal dat gedaan, ging het vanzelf. Het provisionen van de andere apperatuur ging als een fluitje van een cent, één voor één de access points erop gehangen en op amper een kwartiertje werkte heel het ding.

Vervolgens al wat zitten spelen met de instellingen via de management tool, DPI opgezet, en jongens, gaat er dan een wereld voor je open ! :D
Prachtig om dan te zien wat er over je netwerk allemaal over en weer gaat, per client, per protocol etc.

Enige nadeel momenteel : de 24 poorts switch maakt echt een herrie ! Staat momenteel op men open bureau op het verdiep thuis, je moet alle deuren op het verdiep en beneden toe doen, of je hoort hem zoemen in de kamers. Die gaat er dus uit, en wordt nog vervangen door een 8 poorts, samen met de reeds andere 8 poort switch, en de 24 poorts verhuisd naar de zolder, waar het gezoem van de ventilatortjes me eigenlijk weinig kan schelen. Zou mooi zijn als er toch dmv firmware update ofzo, je de ventilators zou kunnen regelen. Hangen maar 2 PoE devices op de switchen, dus dat die dingen dan zo moeten draaien verbaasd me wel.

Verder enige conclusie : prachtig systeem !

Men WIFI signaal gaat nu ook van net-buitenshuis tot halfweg de tuin, wat toch al een mooie verbetering is, ook binnenshuis geen blind spots meer.
Wel zou ik het signaal nog tot achterin de tuin willen krijgen, waarvoor ik 1 van de outdoor toestellen nog zou moeten aanschaffen, maar is me niet helemaal duidelijk welke daar het beste voor is, op de site van Ubiquiti staan er 2 :
- Unifi Mesh
- Unifi AP Outdoor
Als ik trouwens vervolgens bij dectdirect.nl ga kijken naar de products, is er nog meer keuze :
- Ubiquiti UniFi AP AC Mesh
- Ubiquiti UniFi AP AC Mesh PRO
- Ubiquiti UniFi Outdoor 5 - 5 GHz 802.11a/n managed AP
- Ubiquiti UniFi Outdoor + 802.b/g/n managed AP
- Ubiquiti UniFi AC Outdoor

Dus da's een beetje bomen door het bos niet meer zien. Iemand enig idee welke eigenlijk in aanmerking komt ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49

rally

Deyterra Consultancy

Enig ide wanneer de AC In-Wall Pro te bestellen is?
Hij staat al wel op de webshop in de US

En de Unifi AP AC SHD uit gaat komen? Nog weinig over bekend maar al maanden melding over gemaakt

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rally schreef op maandag 24 juli 2017 @ 07:58:
Enig ide wanneer de AC In-Wall Pro te bestellen is?
Hij staat al wel op de webshop in de US
Alleen in de beta shop toch? Dus dan zal er ook nog geen duidelijkheid zijn over wanneer die uit komt. Alhoewel de extreme prijsverlaging van een aantal weken terug ($150 => $50) waarschijnlijk wel aangeeft dat ze de laatste beta modellen dumpen en ze hopelijk dus snel over gaan op een officiële release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Falcon10 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 07:29:
Afgelopen weekend mijn Unifi bestelling mogen ontvangen : 1 security gateway, 1 24-poorts switch, 1 8-poorts switch, 3 pro access points en een cloud key.

Bij het opzetten in het begin wat problemen gehad met de cloud key geconfigureerd te krijgen ( eigenlijk eigen stomme fout : via wifi van de telenet modem verbonden om vervolgens via de unifi gateway en dan switch tot de cloud key te komen die op een andere IP range zat |:( ).

Maar eenmaal dat gedaan, ging het vanzelf. Het provisionen van de andere apperatuur ging als een fluitje van een cent, één voor één de access points erop gehangen en op amper een kwartiertje werkte heel het ding.

Vervolgens al wat zitten spelen met de instellingen via de management tool, DPI opgezet, en jongens, gaat er dan een wereld voor je open ! :D
Prachtig om dan te zien wat er over je netwerk allemaal over en weer gaat, per client, per protocol etc.

Enige nadeel momenteel : de 24 poorts switch maakt echt een herrie ! Staat momenteel op men open bureau op het verdiep thuis, je moet alle deuren op het verdiep en beneden toe doen, of je hoort hem zoemen in de kamers. Die gaat er dus uit, en wordt nog vervangen door een 8 poorts, samen met de reeds andere 8 poort switch, en de 24 poorts verhuisd naar de zolder, waar het gezoem van de ventilatortjes me eigenlijk weinig kan schelen. Zou mooi zijn als er toch dmv firmware update ofzo, je de ventilators zou kunnen regelen. Hangen maar 2 PoE devices op de switchen, dus dat die dingen dan zo moeten draaien verbaasd me wel.

Verder enige conclusie : prachtig systeem !

Men WIFI signaal gaat nu ook van net-buitenshuis tot halfweg de tuin, wat toch al een mooie verbetering is, ook binnenshuis geen blind spots meer.
Wel zou ik het signaal nog tot achterin de tuin willen krijgen, waarvoor ik 1 van de outdoor toestellen nog zou moeten aanschaffen, maar is me niet helemaal duidelijk welke daar het beste voor is, op de site van Ubiquiti staan er 2 :
- Unifi Mesh
- Unifi AP Outdoor
Als ik trouwens vervolgens bij dectdirect.nl ga kijken naar de products, is er nog meer keuze :
- Ubiquiti UniFi AP AC Mesh
- Ubiquiti UniFi AP AC Mesh PRO
- Ubiquiti UniFi Outdoor 5 - 5 GHz 802.11a/n managed AP
- Ubiquiti UniFi Outdoor + 802.b/g/n managed AP
- Ubiquiti UniFi AC Outdoor

Dus da's een beetje bomen door het bos niet meer zien. Iemand enig idee welke eigenlijk in aanmerking komt ?
Een hoop producten worden obsolete. Als je toekomst vast wilt investeren dan voor de Mesh line kiezen. Die bevat twee producten. UAP-AC-M en de UAP-AC-M-PRO

Die kunnen op 5G draadloos het signaal "repeaten/extenden". Hij moet dus voldoende 5G dekking hebben en zendt het erna weer opniew uit. (Even gemakkelijk uitgelegd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:06:
[...]

Alleen in de beta shop toch? Dus dan zal er ook nog geen duidelijkheid zijn over wanneer die uit komt. Alhoewel de extreme prijsverlaging van een aantal weken terug ($150 => $50) waarschijnlijk wel aangeeft dat ze de laatste beta modellen dumpen en ze hopelijk dus snel over gaan op een officiële release.
Ja dat was niet zo netjes van ze ;( voor degene die de eerste batch hadden gekocht.

Ik zat eens te zoeken maar die bètastore levert ze toch wat op. O.A de gebroken LEDs/ringen op de HD APs door het verkeerde verpakkingsmateriaal. Best handig, en die ruilen ze dan ook wel netjes weer om voor degene met schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
RobertMe schreef op maandag 24 juli 2017 @ 08:06:
[...]

toevallig zag ik vanochtend dat de InWall Pro inmiddels uit Beta is.. Normale prijs voor de InWall AC is 99 dollar, de InWall AC PRO is 199 dollar.
Het zal nog wel een maandje duren voordat de nederlandse distributeurs het ding kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
Falcon10 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 07:29:
Enige nadeel momenteel : de 24 poorts switch maakt echt een herrie !

- Unifi Mesh
- Unifi AP Outdoor
Als je een beetje zoekt in dit forum dan vind je verschillende berichten van mensen die de luide fans hebben vervangen door Fans van Noctua. Daarna is de switch lekker stil.

Qua outdoor zijn er nog verschillende (oude) modellen leverbaar. Ze hebben allen 1 ding gemeen. Ze zijn duur.
Daarnaast voldoen ze ook niet echt meer vanwege oude specs.

Unifi Mesh is een simpele en redelijk goedkope outdoor oplossing, die je ook als gewoon AP kunt gebruiken. Heeft antennes die je een beetje kunt richten en geeft vlgs reacties goede performance.
Wil je topsnelheid of ga je heeeeeel veel clients in je tuin toestaan, ga dan voor de Unifi Mesh Pro.
Pagina: 1 ... 24 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Aankoopadvies hoort niet thuis in dit topic, maar hoort in een eigen topic.