Dan heb OF jij een klein bad, OF wij een groot badTvanW schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:55:
[...]
5 minuten douchen a 12L/m = 60 liter, gemiddeld bad 120 liter.
Voor ons ruim voldoende,.
Bovendien is de temperatuur van de boiler > 37°C dus heb je effectief meer dan 195 liter badwater.
Als je perse met een klein vat wilt werken moet je een hogere boilertemperatuur hanteren, dus een lagere COP accepteren.Ik heb voor de zekerheid nagevraagd hoeveel liter er in ons toekomstige bad gaat, en dat schijnt dus 390 liter te zijn.
Per volwassen persoon mag je er 70 liter aftrekken, dus er gaat 320 liter water in het bad.
Ik ben toch blij dat ik voor de 400 liter SWW variant gekozen heb, 200 liter was in ons geval toch echt te weinig geweest.
Stel water temperatuur koud = 10 graden, SWW vat = 55 graden, van 400 liter mag/kun je maar met 80% rekenen, dan heb ik 510 liter water ter beschikking van 38 graden.
Als in het bad al 320 liter gaat hou ik 190 liter over om nog een 19 minuten te douchen.
Lijkt mij gezien onze "comfort wens" geen overbodige luxe.
Weet je zeker dat er "maar" 120 liter water in je bad gaat
Ik ken de nichtjes van je vrouw niet, maar hoe lang hebben ze met hun 5'en onder de douche gestaan en heb je er ook foto's en/of een filmpje vanmgroen81 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:24:
Ik had afgelopen weekend een mooie test van het SWW systeem. Alle nichtjes van mijn vrouw kwamen logeren. SWW vat is op 50 graden ingesteld. Alle 5 dames hebben s'morgens gedoucht en water bleef warm.
Dus test geslaagd. 200 liter is voor ons ruim voldoende zelfs zonder WTW.

[ Voor 22% gewijzigd door Grolsch op 28-08-2017 21:52 ]