Ik ben op zoek naar een frontend dat ik verdere kan customizen voor mijn energiehuishouding te monitoren en aan te sturen?
(alles gaat/kan via IP naar de modules en zowel thermisch als elektrisch door elkaar kan)
Ik gebruik nu een beetje domoticz, maar die heeft een te lage info dichtheid uit de doos, alleen al een warmtemeter heeft meer tot 8 verschillende , kW Ta Tr kWh
th etc, maar dat zijn nu alle aparte dummy sensoren/apparaten als ook geen gecombineerde weergave en dat met de bedoeling uit te breiden naar ca 15-16st (niet enkel opwek maar ook afgifte zoals radiator en ruimte/zones),
Vandaar ik in dat topic
een vraag hoe ik dit meer naar keuze kan groeperen, maar misschien er een ander frontend dat beter aanpasbaar te maken is..
Ik ben op zoek naar een frontend waar ik veel meer data naar keuze bij elkaar kan hebben, zodat info mij ook wat zegt, en niet als een razende moet rondklikken
(rond tikken op smartphone) om een een idee te krijgen,
Voor een statische monitoring en paar LED-lampjes schakelen gaat domoticz net, maar er loopt sturing voor de gehele energiehuishouding.
Ook voor de aangepaste grafieken benodig ik de mogelijkheid om veel meer verschillende data naar keuze bij elkaar kan selecteren van een zelfde tijdsperiode. bij voorkeur als preset
Want van zo'n grafiek met enkel Tr & Ta weergave, gaan je wenkbrauwen van omhoog, als de overige data niet gelijktijdig kunt weergeven en zo info mist van overige modules uit zelfde circuit of flow
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant