@
Wolly Dan toch volledig
Namelijk ik heb opwek en verbruik gescheiden in aparte onderverdelers
Ik kan ook met hoofschakelaar op UIT nog stroom hebben uit eigen noodstroomvoorziening
max 10kW 3x14,5A + PV tot max (via 3xB20) en dat PV vermogen over 3 fase kan ik zelfs op 1 fase schakelen,
(omvormer wel opnieuw opstarten)
Gewoonlijk is PV verdeeld over 2 of 3 fasen en ik dien mijn kabels te beschermen tegen storingen in de regeling of eigen gebruikers fouten.
Als dat ik nog een aparte "fase" heb met dubbel conversie back-up voor eerste minuten tot uur enkel uit accu's voor essentiele verbruikers
Onderverdeler heeft ook nogeens zijn eigen aardlek en zit op 3xC16 in hoofdgroepenkast
Fase 1 2xB16A WP1
backup-heater off en bivalent point -15C in controller, booster aangesloten als stuurstroom op 230V relais
Fase 2 2xB16A WP2
backup-heater off en bivalent point -15C in controller, booster aangesloten als stuurstroom op 230V relais
Fase 3 2xB16A loopt via het 230V relais om een electrisch element (booster) aan te sluiten, alleen WP2 is E-element op relais aangesloten
Inductie koken fase 1&3 2xB16 (gekoppeld) (voor veel inductieplaten kan je bij installatie ook nog piekvermogen instellen 4,5/6.0/7,2/7.6kW)
WP1 kan stilgezet worden en heeft een warmtebuffer met aparte externe wifi controler met relais op aansluiting voor externe controller en stappenmotor gestuurd mix ventiel voor buffer om Ta afgifte radiatorcircuit te regelen zodat ik via sturing in de praktijk met piek belasting onder 5kW blijf.
Inductie kookplaat kan meer vermogen opnemen, wat zelden voorkomt in praktijk en piekvermogen reduceren is een huishoudelijke discussie
PM me maar. Als je over een 9kW installatie op B16A afzekering meer wilt weten op een 3x25A aansluiting
(9kW L/W WP, 300ltr boiler, E-element via relais, volwaardige L/L WP, EV laden, koken nog wel op gas)
Edit: Volgens mij heb ik van WP1 zekering voor powersupply 2 zelfs uitstaan.
Als anti-vorst maatregel heb ik parallel aan retour naar WP een losse Alpha2 circulatiepomp (met T-stuk & 3-wegklep zitten), maar die gaan bij volgende aanpassing eruit,
Ik kan niet eens een flow verschil meten (1-2%) zo weinig flowweerstand geeft een Grundfoss Alpha 2.
Andere circulatiepompen heb ik tot nu toe er niet ingehad
[
Voor 10% gewijzigd door
Domba op 29-06-2017 16:46
]
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant