Nu het er toch over gaat, zitten er toevallig in omgeving Eindhoven WP leveranciers die wel een aanbeveling verdienen?koevlaas2 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:15:
[...]
Aha, All we never respond uit Eindhoven, bekende naam
Zonder gekheid, Airco boeren hebben het razend druk en dan laten ze zeikerds* (particulieren) al snel links liggen.
* De waarde van uw zeikerd kan fluctueren, in het verleden behaald gezeik is geen garantie voor de toekomst.
Verwijderd
WP 0.7K, PV 9K, ZLTV en aanleg van e.e.a. 2.3Kkarazz schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:47:
[...]
Erg netjes! Hoe is die 12K bij jou ongeveer verdeeld als ik vragen mag? WP 7K, PV 4K en ZLTV 1K ofzo?
@Noord27 zit in jouw omgeving geloof ik en die weet er 1 die je niet moet vragen.karazz schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:40:
[...]
Nu het er toch over gaat, zitten er toevallig in omgeving Eindhoven WP leveranciers die wel een aanbeveling verdienen?
Ik woon in Noord Holland ben niet heel bekend daar.
13,1 kWp, Ecodan R32 7,5 , WTW ventilatie, Daikin FTXM35M(R) (5x), Doorstroomverwarmer, Douche WTW, Emco Novette Twin met LFP accu 51.2V 40Ah, Opel Vivaro DC L3H1 75kW (12-2022).
Misschien iets voor in de OP? Aanbieders die sowieso wel een aanbeveling verdienen? (en evt. een lijstje met aanbieders die het absoluut niet verdienen?)koevlaas2 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:43:
[...]
@Noord27 zit in jouw omgeving geloof ik en die weet er 1 die je niet moet vragen.
Da's misschien best een goed idee, ik kan editten in de OP.karazz schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:46:
[...]
Misschien iets voor in de OP? Aanbieders die sowieso wel een aanbeveling verdienen? (en evt. een lijstje met aanbieders die het absoluut niet verdienen?)
13,1 kWp, Ecodan R32 7,5 , WTW ventilatie, Daikin FTXM35M(R) (5x), Doorstroomverwarmer, Douche WTW, Emco Novette Twin met LFP accu 51.2V 40Ah, Opel Vivaro DC L3H1 75kW (12-2022).
Onze installateur heeft inderdaad niet de aanbeveling. Maar begreep van @wervisser dat die hem wel goed bevallen is. Zal maar niet met de bedrijfsnaam gaan strooien. Onze situatie is er natuurlijk maar 1 van de velen die hij gedaan heeft. Dus een gemiddelde van 'prestatie' weet ik ook niet. Neemt niet weg dat ik hem totaal niet kan aanbevelen en voor volgende installaties met een grote boog om deze installateur heen zal lopen.koevlaas2 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:43:
[...]
@Noord27 zit in jouw omgeving geloof ik en die weet er 1 die je niet moet vragen.
Ik neem toch aan dat je als monteur leert van je fouten.Noord27 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:58:
[...]
Onze installateur heeft inderdaad niet de aanbeveling. Maar begreep van @wervisser dat die hem wel goed bevallen is. Zal maar niet met de bedrijfsnaam gaan strooien. Onze situatie is er natuurlijk maar 1 van de velen die hij gedaan heeft. Dus een gemiddelde van 'prestatie' weet ik ook niet. Neemt niet weg dat ik hem totaal niet kan aanbevelen en voor volgende installaties met een grote boog om deze installateur heen zal lopen.
@koevlaas2 Als men na 3 bezoeken de leverancier van een WP (in dit geval Techneco) er bij moet halen, omdat je er niet uit komt. Dat mag je vraagtekens bij de kennis zetten over het geheel. Van begin installatie tot oplevering 1 maand, wat gepland was op 1 werkdag..
Techneco had het overigens in 20minuten werkende. Waar het bedrijf eerst nog anderhalve dag aan had lopen prullen om het werkend te krijgen na de daadwerkelijk installatie.
Techneco had het overigens in 20minuten werkende. Waar het bedrijf eerst nog anderhalve dag aan had lopen prullen om het werkend te krijgen na de daadwerkelijk installatie.
Je installateur wist van toeten noch blazenNoord27 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:31:
@koevlaas2 Als men na 3 bezoeken de leverancier van een WP (in dit geval Techneco) er bij moet halen, omdat je er niet uit komt. Dat mag je vraagtekens bij de kennis zetten over het geheel. Van begin installatie tot oplevering 1 maand, wat gepland was op 1 werkdag..
De installateur heeft ook geen spullen, kan dus niets meten/uitwisselen, hij had meteen Techneco moeten inschakelen.
Maar nu weet hij het wel (neem ik aan).
[ Voor 11% gewijzigd door koevlaas2 op 10-05-2017 11:37 ]
@Noord27 @koevlaas2
Tja, de leverancier is bij mij, in vergelijking tot andere projectjes, wel bevallen. Maar als ik even terug denk aan de installaties van overige zaken in en om het huis ben ik enkel tevreden over mijn schilder.
De installateur van zonnepanelen heeft gezorgd voor een waterval in huis, omdat ze een buis op het dak onder druk hadden gezet.
De talloze dakdekkers die langs zijn gekomen konden voor de helft niet op het dak komen vanwege de hoogte.
Dus onder de streep heb ik alles draaiend/werkend/lekdicht, maar er zijn bitter weinig installateurs waar ik blind op durf te vertrouwen
Tja, de leverancier is bij mij, in vergelijking tot andere projectjes, wel bevallen. Maar als ik even terug denk aan de installaties van overige zaken in en om het huis ben ik enkel tevreden over mijn schilder.
De installateur van zonnepanelen heeft gezorgd voor een waterval in huis, omdat ze een buis op het dak onder druk hadden gezet.
De talloze dakdekkers die langs zijn gekomen konden voor de helft niet op het dak komen vanwege de hoogte.
Dus onder de streep heb ik alles draaiend/werkend/lekdicht, maar er zijn bitter weinig installateurs waar ik blind op durf te vertrouwen
Woon je in een bijzonder huis dan ? De dakdekkers weten toch waar ze aan beginnen en kunnen met het juiste materiaal komen ?wervisser schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:43:
@Noord27 @koevlaas2
Als je artikel in Volkskrant leest, die een aantal mindere voorbeelden eruit gepikt, valt het nog wel mee met de problemen die hier in forum voorbij komen, waarbij meeste via in eigen regie een WP hebben.
Volkkrant pikt er een 3 tal mindere voorbeelden uit pikt met een ruim prijskaartje
Ook een lekker stukje framing, huishoudens mogen wel de keuze hebben tussen een grijze en groene stroom jaarcontract, maar die keuze verandert niet de energie-mix welke uit het stopkontakt komt, de onfrisse praktijk van groen etiketjes plakken op "fossiele" stroom met een geimporteerde GvO voor een paar centen, waardoor 2kWh die m3 aardgas vervangt, zogenaamd meer CO2 uitstoot zou geven en enkel met eigen PV ben je zeker dat uitstoot niet meer wordt.
Volkkrant pikt er een 3 tal mindere voorbeelden uit pikt met een ruim prijskaartje
Ook een lekker stukje framing, huishoudens mogen wel de keuze hebben tussen een grijze en groene stroom jaarcontract, maar die keuze verandert niet de energie-mix welke uit het stopkontakt komt, de onfrisse praktijk van groen etiketjes plakken op "fossiele" stroom met een geimporteerde GvO voor een paar centen, waardoor 2kWh die m3 aardgas vervangt, zogenaamd meer CO2 uitstoot zou geven en enkel met eigen PV ben je zeker dat uitstoot niet meer wordt.
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Neuh, dat niet.koevlaas2 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:05:
[...]
Woon je in een bijzonder huis dan ? De dakdekkers weten toch waar ze aan beginnen en kunnen met het juiste materiaal komen ?
Ik heb elke dakdekker mondeling en schriftelijk ingelicht over de hoogte van het dak, maar toch presteren ze het met een ladder van 9 meter langs te komen. Daarmee komen ze dan toch 2 meter tekort
Nefit is blijkbaar niet zo stil als ik het verhaal zo lees:Domba schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:14:
Als je artikel in Volkskrant leest, die een aantal mindere voorbeelden eruit gepikt, valt het nog wel mee met de problemen die hier in forum voorbij komen, waarbij meeste via in eigen regie een WP hebben.
'Het werd een drama. 'Zodra de pomp ging draaien, merkten we het al: hij maakte veel herrie. Na twee weken werden we er knettergek van. De installateur kon er niets aan doen, dus hebben we fabrikant Nefit erbij gehaald. Die zei meteen dat het apparaat op de verkeerde plaats was geïnstalleerd. De installateur had nooit gezegd dat de pomp zo'n herrie maakte.'
Wat een bedragen zeg....
Zou graag wel eens een draaiend systeem willen horen. Herrie is natuurlijk uiterst relatief en kan door iedereen anders worden ervaren.koevlaas2 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:26:
[...]
Nefit is blijkbaar niet zo stil als ik het verhaal zo lees:
'Het werd een drama. 'Zodra de pomp ging draaien, merkten we het al: hij maakte veel herrie. Na twee weken werden we er knettergek van. De installateur kon er niets aan doen, dus hebben we fabrikant Nefit erbij gehaald. Die zei meteen dat het apparaat op de verkeerde plaats was geïnstalleerd. De installateur had nooit gezegd dat de pomp zo'n herrie maakte.'
Ik weet een nefit monoblock in Volendam.karazz schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:40:
[...]
Zou graag wel eens een draaiend systeem willen horen. Herrie is natuurlijk uiterst relatief en kan door iedereen anders worden ervaren.
Ik heb panasonic 6 kW,maar bespaar je de rit, op vijf meter afstand (en dat spreek ik ruim uit ) hoor je hem niet meer, ook niet bij -5 op vol vermogen .karazz schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:43:
[...]
Liever ergens in brabant, bij voorkeur omgeving Eindhoven / Den Bosch
Maar de grotere versie 9 en 12 kW draait op hogere frequentie compressor, die maken misschien meer lawaai.
De 6 is een begrensde 9
1 PVoutput . Dongen NB
De drie eruit gepikt zijn.koevlaas2 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:26:
[...]
Nefit is blijkbaar niet zo stil als ik het verhaal zo lees:
Wat een bedragen zeg....
De eerste, is een project van thuisbaas
De tweede, zoals die geplaatst is (carport met 3 muren) zou mijn Pana ook te veel lawaai maken, in zo'n klankkast, daar worden buren niet vrolijk van.
De derde volgens mij is dat een ook Nefit (zijn niet zoveel WP's met die kleur) en lijkt verdraait veel op dat deze tegen perceelgrens staat met uitblaas richting de buren
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Gelukkig kunnen die lui er nog om lachen, maar wat rete duur is Urgenda, Marian Minnesma vult lekker haar zakken.Domba schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:51:
[...]
De drie eruit gepikt zijn.
De eerste, is een project van thuisbaas
De tweede, zoals die geplaatst is zou mijn Pana ook te veel lawaai maken, in zo'n klankkast, daar worden buren niet vrolijk van.
De derde volgens mij is dat een ook Nefit (zijn niet zoveel WP's met die kleur) en lijkt verdraait veel op dat deze tegen perceelgrens staat met uitblaas richting de buren
Ik kan me niet voorstellen dat dat geld naar Marian Minnesma gaat. Waar haal je dat vandaan?
Pana WH-MDC05f3e5 / 2700Wp / Nefit gasketel 2000 voor SWW / Vermont Castings Encore
Thuisbaas is van Urgenda en urgenda is Minnesma of minder van Marianblauwemac schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:00:
Ik kan me niet voorstellen dat dat geld naar Marian Minnesma gaat. Waar haal je dat vandaan?
Slechter zal ze er niet van worden.
De grondsoort en dergelijke hebben invloed op het vermogen van de bron. Zandgrond is heel anders dan zware klei. Per meter boring kan er een X aantal watt afgegeven worden.karazz schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:57:
[...]
Wat bedoel je precies met een goed berekende bron en een kleine bron? Is dat m.b.t. de diepte van de bron? Er werd namelijk gesproken over boren tussen de 80 en de 120 meter. Lijkt me toch voldoende.
Begin meer en meer te twijfelen aan het verhaal van de verkoper.
Voor iedere bron is dus bodemonderzoek nodig. Zomaar 70 meter boren is geen optie.
MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Ik dacht aan het aanleggen van overkill, dus gewoon 4 boringen van 120m oidOxellaar schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:05:
[...]
De grondsoort en dergelijke hebben invloed op het vermogen van de bron. Zandgrond is heel anders dan zware klei. Per meter boring kan er een X aantal watt afgegeven worden.
Voor iedere bron is dus bodemonderzoek nodig. Zomaar 70 meter boren is geen optie.
25 W p/m +/-
Ja, dat zijn vooral installaties die achteraf erin gezet zijn. Voor een nieuwbouwwoning ben je veel goedkoper.
6.000 WP zonnepanelen (SF) = 7.800,- incl. BTW (kan geen BTW terugvragen). Besparing dakpannen 4.000,- = netto 3.800,- investering.
L WP zoals het er nu voorstaat = 8,5K na aftrek subsidie inclusief de hele mikmak .
Totaal netto investering ca 12,5K, EPC 0.
Wel vandaag weer nieuwe dimensie in mijn WP saga. Installateur van de aannemer (die geen Pana wilde installeren, maar wel Nibe) is met mijn zweedse prijzen naar Nibe NL gegaan. Nibe NL helemaal over de zeik, willen hem nu niet in gebruik stellen, geen jaarlijkse inspectie, garantie haal ik maar in Zweden, etc. Geen punt allemaal, mocht ik in Zweden uiteindelijk bij Nibe uitkomen bij problemen, komt de boemerang uiteindelijk toch weer terug naar Nibe NL. De ingebruikname vinkjes in de handleiding kan ik ook wel zetten. Als Nibe NL nou die installateur gewoon een goed aanbod had gedaan i.p.v. woekerwinsten te willen vangen t.o.v. hun thuismarkt waar ze blijkbaar wel "normale" prijzen willen (moeten) hanteren. Toch grappig, Nibe DE werkt wel mee in ietwat afwijkende constructies.
Je kan beter hier op het forum en andere fora je verdiepen in zaken dan naar dit soort adviseurs te luisteren.
6.000 WP zonnepanelen (SF) = 7.800,- incl. BTW (kan geen BTW terugvragen). Besparing dakpannen 4.000,- = netto 3.800,- investering.
L WP zoals het er nu voorstaat = 8,5K na aftrek subsidie inclusief de hele mikmak .
Wel vandaag weer nieuwe dimensie in mijn WP saga. Installateur van de aannemer (die geen Pana wilde installeren, maar wel Nibe) is met mijn zweedse prijzen naar Nibe NL gegaan. Nibe NL helemaal over de zeik, willen hem nu niet in gebruik stellen, geen jaarlijkse inspectie, garantie haal ik maar in Zweden, etc. Geen punt allemaal, mocht ik in Zweden uiteindelijk bij Nibe uitkomen bij problemen, komt de boemerang uiteindelijk toch weer terug naar Nibe NL. De ingebruikname vinkjes in de handleiding kan ik ook wel zetten. Als Nibe NL nou die installateur gewoon een goed aanbod had gedaan i.p.v. woekerwinsten te willen vangen t.o.v. hun thuismarkt waar ze blijkbaar wel "normale" prijzen willen (moeten) hanteren. Toch grappig, Nibe DE werkt wel mee in ietwat afwijkende constructies.
Je kan beter hier op het forum en andere fora je verdiepen in zaken dan naar dit soort adviseurs te luisteren.
[ Voor 8% gewijzigd door LittleTycoon op 10-05-2017 14:27 ]
Zij is directeur van deze door het Rijk erkende ANBI-instelling. Ik betwijfel ten zeerste jouw stelling dat zij hier haar zakken vult of uit is op persoonlijk gewin anders dan bij te dragen aan de energie-transitie. Als je zoiets beweert, vind ik dat je dat ook moet kunnen staven. Anders is het negatieve stemmingmakerij die niet goed is voor de energie-stransitie die we zo hard nodig hebben.koevlaas2 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:02:
[...]
Thuisbaas is van Urgenda en urgenda is Minnesma of minder van Marian
Slechter zal ze er niet van worden.
Pana WH-MDC05f3e5 / 2700Wp / Nefit gasketel 2000 voor SWW / Vermont Castings Encore
Mijn woorden zoals ze er staan blijf ik bij.blauwemac schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:30:
[...]
Zij is directeur van deze door het Rijk erkende ANBI-instelling. Ik betwijfel ten zeerste jouw stelling dat zij hier haar zakken vult of uit is op persoonlijk gewin anders dan bij te dragen aan de energie-transitie. Als je zoiets beweert, vind ik dat je dat ook moet kunnen staven. Anders is het negatieve stemmingmakerij die niet goed is voor de energie-stransitie die we zo hard nodig hebben.
Kijk maar eens naar de kosten zoals in het plaatje, 10 ruggen alleen al aan begeleiding, monitoring en electrische installatie, beetje duur toch ?
12 panelen €13400,-= > 1k per paneel
Ik sta overigens wel achter de transitie an sich.
[ Voor 3% gewijzigd door koevlaas2 op 10-05-2017 14:57 ]
Thuisbaas verkoopt wel mooie muurverf in de webshop.koevlaas2 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:43:
[...]
Mijn woorden zoals ze er staan blijf ik bij.
Kijk maar eens naar de kosten zoals in het plaatje, 10 ruggen alleen al aan begeleiding, monitoring en electrische installatie, beetje duur toch ?
" energie besparende muurverf "
Klopt, ik heb er serieus naar gekeken, maar ben nog hersendood van de prijsRamon_1984 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:01:
[...]
Thuisbaas verkoopt wel mooie muurverf in de webshop.
Boilervat 500 liter, EUR 4.100koevlaas2 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:43:
[...]
Mijn woorden zoals ze er staan blijf ik bij.
Doorstromer, EUR 700,-
Idd...LittleTycoon schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:03:
[...]
Boilervat 500 liter, EUR 4.100, met goud afgewerkt?
Doorstromer, EUR 700,-50KW doorstromer soms?
Clage doorstromer, ik weet niet wat ze op Ebay doen ? $216,73
Thuisbaas loopt binnen, dat is zeker.
Is het wel inclusief BTW ?
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Ja, ik geloof van wel scheelt weer.jacovn schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:05:
Is het wel inclusief BTW ?
Bij ons tijdens het bouwproces toch maar besloten ff te wachten met het aansluiten van de WP, dit weekend wordt de PVC vloer gelegd, dus buffervaten er "ff" uit, PVC vloer erin, en dan volgende week de buffervaten er weer in, en de boel aansluiten.
De meterkast is al voorzien van een KWH meter, en de Youless ligt thuis te wachten
De meterkast is al voorzien van een KWH meter, en de Youless ligt thuis te wachten
In ons dorp zijn er ook van die duurzaamheids bijeenkomsten.
Als je dan tijdens een voorlichting de prijzen hoort, dan kan je die mensen toch ook niet serieus nemen.
Als je dan tijdens een voorlichting de prijzen hoort, dan kan je die mensen toch ook niet serieus nemen.
Hmm de rest is wel aan de prijs als ik de prijzen zie die ik voor geschoteld krijg.
boiler 400 liter 1280 ex btw
naregeling op 19 groepen 2500 ex btw
380 volt groep 250 ex btw
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Heb je geen tegels in de technische ruimte ? Ik denk dat ik die wel wil waat de PW en de boiler staan.Grolsch schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:06:
Bij ons tijdens het bouwproces toch maar besloten ff te wachten met het aansluiten van de WP, dit weekend wordt de PVC vloer gelegd, dus buffervaten er "ff" uit, PVC vloer erin, en dan volgende week de buffervaten er weer in, en de boel aansluiten.
Moeten wellicht wel wat dikkere zijn om de belasting te kunnen dragen.
Instalateur had er geen problemen mee een meter te plaatsen ?
Ik zit er ook over te denken, maar als hij dan een meter van de kast leverancier wil plaatsen ga ik huilen vrees ik. Die op de youless site van 48 euro is dan wel aardig geprijsd.
Nee, PVC vloeren zijn toch ook waterdichtjacovn schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:16:
[...]
Heb je geen tegels in de technische ruimte ? Ik denk dat ik die wel wil waat de PW en de boiler staan.
Moeten wellicht wel wat dikkere zijn om de belasting te kunnen dragen.
En dikke tegels voor de belasting
Ik heb destijds wel door de constructeur laten uitrekenen of het 400 Liter vat daar kon staan i.v.m. de vloer.
Nee, heeft hij helemaal geen moeite mee, dat soort zaken lever ik allemaal zelf toe, patchpanelen, verlichting, etc. etc. (alles wat buiten bestek valt) en hij sluit het kosteloos aan (mits het niet de spuigaten uitloopt natuurlijk).Instalateur had er geen problemen mee een meter te plaatsen ?
Ik zit er ook over te denken, maar als hij dan een meter van de kast leverancier wil plaatsen ga ik huilen vrees ik. Die op de youless site van 48 euro is dan wel aardig geprijsd.
Deze KWH meter is ook van Youless (3 fase KWH meter), en ik vind hem eigenlijk helemaal niet duur, zie jij iets goedkopers dan
Ik kom allemaal prijzen van + € 60,00 tegen op internet.
Het installeren en de pijpen, kleppen e.d. zit er ook bij, maar dan nog is het vrij duur.jacovn schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:13:
[...]
Hmm de rest is wel aan de prijs als ik de prijzen zie die ik voor geschoteld krijg.
boiler 400 liter 1280 ex btw
naregeling op 19 groepen 2500 ex btw
380 volt groep 250 ex btw
Dan kan je vast wel zien of die exact 4 posities breed is, en niet 4 posities en 1a 2 mm?Grolsch schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:20:
[...]
Deze KWH meter is ook van Youless (3 fase KWH meter), en ik vind hem eigenlijk helemaal niet duur, zie jij iets goedkopers dan
Rechts van je zekeringautomaat zit helaas nog geen blindplaatjes in. Maar ik verwacht niet dat die precies passen.
Inderdaad de youless = http://www.youless.nl/win...e-din-rail-kwh-meter.htmlGrolsch schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:20:
Nee, heeft hij helemaal geen moeite mee, dat soort zaken lever ik allemaal zelf toe, patchpanelen, verlichting, etc. etc. (alles wat buiten bestek valt) en hij sluit het kosteloos aan (mits het niet de spuigaten uitloopt natuurlijk).
Hager en abb zijn vlot over de 100€
https://www.groepenkastco...penkast-3-fase-kwh-meters
En als de electricien dan alleen spullen wil inzetten die van het merk zelf zijn
Maar als die vanjou dat doet zonder iets aan kosten is het wel erg mooi ja.
Die van mij rekent me 2000€ ex voor om 40 cat-6 patches en panelen te plaatsen.
[ Voor 25% gewijzigd door jacovn op 10-05-2017 17:01 ]
Als je goedkope kWh meters zoekt (ook 3 fasen) of andere technische artikelen, zoek dan vooral even op de Duitse ebay.
Vacuumbuizen, warmtepompen, warmtemeters, kwh-meters, buffervaten, tapwaterwarmtepompen, noem maar op.
Vaak een veel groter aanbod dan op de Nederlandse verkoopsites en meestal ook nog eens (aanzienlijk) voordeliger.
In de meeste gevallen is levering naar Nederland geen probleem.
Ik koop er regelmatig spullen
Vacuumbuizen, warmtepompen, warmtemeters, kwh-meters, buffervaten, tapwaterwarmtepompen, noem maar op.
Vaak een veel groter aanbod dan op de Nederlandse verkoopsites en meestal ook nog eens (aanzienlijk) voordeliger.
In de meeste gevallen is levering naar Nederland geen probleem.
Ik koop er regelmatig spullen
Zwerius Kriegsman
Verwijderd
En gij geleufde dat verhaal ?Ramon_1984 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:01:
[...]
Thuisbaas verkoopt wel mooie muurverf in de webshop.
Verwijderd
Wees blij dat je hersens zo reageren, sprookjes.koevlaas2 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:02:
[...]
Klopt, ik heb er serieus naar gekeken, maar ben nog hersendood van de prijs
Heel klein beetje offtopic misschien:Zwerius schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:05:
Als je goedkope kWh meters zoekt (ook 3 fasen) of andere technische artikelen, zoek dan vooral even op de Duitse ebay.
'k Heb ooit via eBay een 1 fase kWh-meter tbv meten opbrengst PV aangeschaft. Nu, zo'n 4 jaar later, kan ik het display eigenlijk niet meer aflezen. Mss een slechte kwaliteit geweest...
Ik doe het voor €1800jacovn schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:46:
[...]
Die van mij rekent me 2000€ ex voor om 40 cat-6 patches en panelen te plaatsen.
Oxellaar schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:28:
@karazz
Een bevroren bron is absoluut een drama als het zover komt. Het kan jaren duren voordat het weer ontdooid is. Vaak is een nieuwe extra bron, of extra warmte de grond in de enige optie.
Maar dat risico loop je bij een bron met te weinig capaciteit.
Een goed berekende bron heeft geen zonwarmte nodig om in balans te blijven.
Wat jouw installateur adviseert is eigenlijk een kleine bron boren, daarmee kosten besparen. En een goedkopere zonneboiler installeren om de balans terug te krijgen.
Een bron moet in balans blijven en of dat gebeurt hangt af van het gebruik.karazz schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:57:
[...]
Wat bedoel je precies met een goed berekende bron en een kleine bron? Is dat m.b.t. de diepte van de bron? Er werd namelijk gesproken over boren tussen de 80 en de 120 meter. Lijkt me toch voldoende.
Begin meer en meer te twijfelen aan het verhaal van de verkoper.
De warmte die je er 's winters uit haalt, moet je er 's zomers weer in brengen en dat doe je door je huis te koelen.
Een te kleine bron kan idd problemen geven, maar een goed berekende bron die je alleen gebruikt om te verwarmen gaat ook problemen geven.
Als je (veel) minder koelt dan je verwarmt, is het gebruik van zonwarmte om weer warmte in de bron te brengen best een goed idee.
Grotere installaties in de utiliteit moeten van energiemeting voorzien zijn en middels een jaarlijkse rapportage aan de provincie aantonen dat de bron, binnen bepaalde marges, in balans blijft.
Ik ken zelfs een systeem waarbij de bron alleen 's zomers gebruikt wordt om te koelen en er dus 's winters weer kou in de bodem gebracht moet worden en dat doen ze dan weer middels een warmtewisselaar in buitenluchtaanzuig van de luchtbehandelingskast...
@Liander:Ja, ik snap dat jullie een probleem hebben, en nee, dat geeft jullie niet het recht ons op een ongeoorloofde manier geld af proberen te troggelen... Dank voor het crediteren van de onterechte factuur, nu de rest van Nederland nog...
Leg jij patches aan dan ?
Ik zou het wellicht zelf ook wel kunnen, maar de tijd ervoor ontbreekt me.
In de basis offerte heb ik maar een paar trunks laten opnemen zodat ik vanuit de meterkast naar de technische ruimtes kan. WP and Solar inverter hebben dan verbinding.
Dan moeten er minimaal een paar patches in voor de Access Points en de TV's anders krijg ik problemen
Zal de instalateur nog een keer moeten vragen waar die prijs vandaan komt..
Bij gebruik van open bronnen moet je de balans aantonen aan de provincie, dat heeft hoofdzakelijk te maken met het verstoren van grondwater/bodem. Bij gesloten bronnen hoeft dat niet.Stoofie schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:55:
[...]
[...]
Een bron moet in balans blijven en of dat gebeurt hangt af van het gebruik.
De warmte die je er 's winters uit haalt, moet je er 's zomers weer in brengen en dat doe je door je huis te koelen.
Een te kleine bron kan idd problemen geven, maar een goed berekende bron die je alleen gebruikt om te verwarmen gaat ook problemen geven.
Als je (veel) minder koelt dan je verwarmt, is het gebruik van zonwarmte om weer warmte in de bron te brengen best een goed idee.
Grotere installaties in de utiliteit moeten van energiemeting voorzien zijn en middels een jaarlijkse rapportage aan de provincie aantonen dat de bron, binnen bepaalde marges, in balans blijft.
Ik ken zelfs een systeem waarbij de bron alleen 's zomers gebruikt wordt om te koelen en er dus 's winters weer kou in de bodem gebracht moet worden en dat doen ze dan weer middels een warmtewisselaar in buitenluchtaanzuig van de luchtbehandelingskast...
Is iets voor w/w WP-topic en niet hierbij L/W, maar het is niet onverstanding om na te gaan of er vanuit provincie en/of gemeente al een bodemenergieplan, al ter inzage heeft gelegen of nog aangewerkt wordt.
Want bodemenergieplan kan flink wat aanvullend regels stellen, zoals in stedelijk gebied enkel nog gesloten systemen met meldplicht en dan ook maar enkel tot diepte van eerste watervoerende pakket en weren uit 2 of 3e watervoerende pakket, wat veelal dan het brakke water voerende pakkket is,
Zodat deze voorbehouden is aan enkele geselecteerde open systemen, om te voorkomen dat deze dieper gaan tot de grens brak/zout watervoerende lagen met risico's op meer vermenging
Als ook vanwege efficientie al sprake kan zijn van ordening voor bepaalde lagen, zoals afwisselende stroken voor enkel warmte of koude en niet meer beide.
De belangrijkste voor kleine gesloten systemen is de uitwerking van die van juridische termen, samengevat:
- gesloten bodemenergiesystemen mogen geen negatieve invloed hebben op reeds aanwezige bodemenergiesystemen of andere belanghebbenden in de omgeving;
en op gemeentelijk niveau de invulling voor balans grens en/of een warmte of koude overschot nog toegestaan is/wordt.
Want bodemenergieplan kan flink wat aanvullend regels stellen, zoals in stedelijk gebied enkel nog gesloten systemen met meldplicht en dan ook maar enkel tot diepte van eerste watervoerende pakket en weren uit 2 of 3e watervoerende pakket, wat veelal dan het brakke water voerende pakkket is,
Zodat deze voorbehouden is aan enkele geselecteerde open systemen, om te voorkomen dat deze dieper gaan tot de grens brak/zout watervoerende lagen met risico's op meer vermenging
Als ook vanwege efficientie al sprake kan zijn van ordening voor bepaalde lagen, zoals afwisselende stroken voor enkel warmte of koude en niet meer beide.
De belangrijkste voor kleine gesloten systemen is de uitwerking van die van juridische termen, samengevat:
- gesloten bodemenergiesystemen mogen geen negatieve invloed hebben op reeds aanwezige bodemenergiesystemen of andere belanghebbenden in de omgeving;
en op gemeentelijk niveau de invulling voor balans grens en/of een warmte of koude overschot nog toegestaan is/wordt.
Gelukkig is dat niet landelijk zo, zodat we nog drinkwater uit de grond hebbenOxellaar schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 23:28:
@Domba
Hier zit je na 2 meter al in het zoute water, valt weinig te verstoren in Zeeland
Tot nu was het zo wie eerste komt, wie het eerste pompt
Maar de WBBE is al sinds 1 juli 2013 toegewezen aan/nieuwe taak voor de Gemeente,
@Domba Wat is trouwens negatieve invloed? @Stoofie Er zijn genoeg systemen die technisch gezien niet kunnen koelen, alleen warmte onttrekken.
En dat geeft geen enkel probleem op de bron van bevriezen oid. Een juiste bron is niet zomaar uitgeput.
En dat geeft geen enkel probleem op de bron van bevriezen oid. Een juiste bron is niet zomaar uitgeput.
Neuh, niet professioneel, maar zo'n bedrag voor 40 patches lijkt mij persoonlijk een beetje overkill. Moeten ze de buizen nog frezenjacovn schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 22:15:
[...]
Leg jij patches aan dan ?
Ik zou het wellicht zelf ook wel kunnen, maar de tijd ervoor ontbreekt me.
In de basis offerte heb ik maar een paar trunks laten opnemen zodat ik vanuit de meterkast naar de technische ruimtes kan. WP and Solar inverter hebben dan verbinding.
Dan moeten er minimaal een paar patches in voor de Access Points en de TV's anders krijg ik problemen
Zal de instalateur nog een keer moeten vragen waar die prijs vandaan komt..
Is niet een hoge investering zo, maar vroeg me af hoe je aan je besparing op dakpannen komt van euro 4000,- Zoveel kosten dakpannen tocht niet? (zo'n 30 euro per m2, gelegd). Zit je dan ook niet met ventilatieproblemen, en dus lager rendement van je panelen? Ben benieuwd naar je oplossing.LittleTycoon schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:11:
Ja, dat zijn vooral installaties die achteraf erin gezet zijn. Voor een nieuwbouwwoning ben je veel goedkoper.
En het is niet alleen herrie. Ook een heel stille laagfrequente brom kan 's nachts heel ergerlijk zijn. Dan kan het nog zo hard binnen de normen vallen en misschien maar 30 dB zijn, als je het hoort kan het je gaan irriteren.karazz schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:40:
[...]
Zou graag wel eens een draaiend systeem willen horen. Herrie is natuurlijk uiterst relatief en kan door iedereen anders worden ervaren.
Signatures zijn voor boomers.
Het zijn solar frontier cigs panelen. Die schijnen beter met warmteontwikkeling on te gaan. Panelen liggen verder gewoon op houten regelwerk onder het bevestigingssysteem waardoor je nog redelijke ventilatie hebt.Ayous schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 08:08:
[...]
Is niet een hoge investering zo, maar vroeg me af hoe je aan je besparing op dakpannen komt van euro 4000,- Zoveel kosten dakpannen tocht niet? (zo'n 30 euro per m2, gelegd). Zit je dan ook niet met ventilatieproblemen, en dus lager rendement van je panelen? Ben benieuwd naar je oplossing.
Bedrag is gewoon bedrag van de aannemer, waren geen standaard dakpannen, 4K voor de standaardvergelijking is misschien overdone.
Snap ik, 's nachts moet het gewoon stil zijn, simpel. Maar een groot aandeel hiervan is ook de locatie van de buitenunit.Maasluip schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 08:29:
[...]
En het is niet alleen herrie. Ook een heel stille laagfrequente brom kan 's nachts heel ergerlijk zijn. Dan kan het nog zo hard binnen de normen vallen en misschien maar 30 dB zijn, als je het hoort kan het je gaan irriteren.
Ik hoor overigens vrij weinig over de geluidsproductie van de binnenunit, hoe zit het daarmee? Even extreem genomen, stel ik zet zo'n ding op zolder niet achter een deur of een muur, hoor ik hem dan 's nachts vanuit mijn bed met de slaapkamerdeur open?
Ik stoorde mij vroeger ook aan mijn CV ketel als die op zolder stond te pruttelenkarazz schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 08:54:
[...]
Snap ik, 's nachts moet het gewoon stil zijn, simpel. Maar een groot aandeel hiervan is ook de locatie van de buitenunit.
Ik hoor overigens vrij weinig over de geluidsproductie van de binnenunit, hoe zit het daarmee? Even extreem genomen, stel ik zet zo'n ding op zolder niet achter een deur of een muur, hoor ik hem dan 's nachts vanuit mijn bed met de slaapkamerdeur open?
Daarom heb ik die nu 's nachts ook uit staanalberthakvoort schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:04:
[...]
Ik stoorde mij vroeger ook aan mijn CV ketel als die op zolder stond te pruttelen
Bij mij KAN die niet meer aan......
24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler, Gasloos per27-01-2017
@Oxellaar Negatief is als er kans bestaat dat een ander bodemenergiesysteem beinvloed wordt die al eerder gemeld is (zie mijn opmerking over ambities)
Systemen van voor 1 juli 2013 zijn niet meldingsplichtig, nieuwere wel en van een latere melding moeten rekening houden met de eerder gedaan zijn.
Maar het wordt helemaal vaag omdat her en der ook al toekomstige ambities aan toegevoegd zijn, zoals hoge temperatuur warmteopslag etc bijv voor warmtenetten.
Door de meldingsplicht en interferentiegebied aanwijzingen met beperkte milieutoets (OBM) ontstaat er een onderzoeksplicht en kan er maatwerk regelgeving aan gehangen worden tot op het individuele bron niveau.
In het algemeen zijn contouren als ook richting die de uitwerkingen op gaan in een gemeente, het verste in gemeente/regio's met al een warmtenet of warmtenet ambities zoals Zuid-Holland (warmterotonde) en Noord-Holland (metropoolregio).
Door in de keten van plan tot realisatie een aantal zaken enkel door erkende gecertificeerde mag gedaan worden, zijn uitwerking details niet zo eenvoudig te googlen zoals met L/W WP's, als ook koppeling kan bestaan met een ondergrondvisie en eventueel nog welstandsnota.
De variaties van gemeente tot gemeente is dan ook net zo groot als die met welstand, voorheen schoonheidcommisie's
Je haalde Zeeland aan, zo heeft Gemeente Goes voor tenminste 2 interferentiegebieden al een iets verdere uitwerking op papier gezet, dat ik weet
Systemen van voor 1 juli 2013 zijn niet meldingsplichtig, nieuwere wel en van een latere melding moeten rekening houden met de eerder gedaan zijn.
Maar het wordt helemaal vaag omdat her en der ook al toekomstige ambities aan toegevoegd zijn, zoals hoge temperatuur warmteopslag etc bijv voor warmtenetten.
Door de meldingsplicht en interferentiegebied aanwijzingen met beperkte milieutoets (OBM) ontstaat er een onderzoeksplicht en kan er maatwerk regelgeving aan gehangen worden tot op het individuele bron niveau.
In het algemeen zijn contouren als ook richting die de uitwerkingen op gaan in een gemeente, het verste in gemeente/regio's met al een warmtenet of warmtenet ambities zoals Zuid-Holland (warmterotonde) en Noord-Holland (metropoolregio).
Door in de keten van plan tot realisatie een aantal zaken enkel door erkende gecertificeerde mag gedaan worden, zijn uitwerking details niet zo eenvoudig te googlen zoals met L/W WP's, als ook koppeling kan bestaan met een ondergrondvisie en eventueel nog welstandsnota.
De variaties van gemeente tot gemeente is dan ook net zo groot als die met welstand, voorheen schoonheidcommisie's
Je haalde Zeeland aan, zo heeft Gemeente Goes voor tenminste 2 interferentiegebieden al een iets verdere uitwerking op papier gezet, dat ik weet
Met het oog op het geluid van een L/W warmtepomp:
Waarom zie je eigenlijk weinig buitenunits met de fan aan de bovenkant bij de particulier?
Hierbij gaat dan voornamelijk het geluid naar boven toch?
Of is het de compressor die het meeste geluid maakt?
Zou het dan voordelen hebben om een 3-split warmtepomp te hebben:
1. Buitenunit = Fan+radiator.
2. Binnenunit 1 = Compressor+warmtewisselaar (deze kan dan in de schuur bijvoorbeeld of in een geluid dempende doos)
3. Binnenunit 2 = CV-Pomp+regelunit
Waarom zie je eigenlijk weinig buitenunits met de fan aan de bovenkant bij de particulier?
2. Binnenunit 1 = Compressor+warmtewisselaar (deze kan dan in de schuur bijvoorbeeld of in een geluid dempende doos)
[ Voor 11% gewijzigd door Kloekie op 11-05-2017 09:53 ]
De wp word dan erg breed / diep en het condens water zal over de ventilator en electronica gaan sijpelenKloekie schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:53:
Met het oog op het geluid van een L/W warmtepomp:
1 PVoutput . Dongen NB
@Kloekie
Ik kan wel een overwegingen geven voor zo'n ontwerp
Hoofdtaak is verwarming,
Uitgeblazen koude lucht naar boven, die zakt rondom gewoon terug (warmte stijgt op, koude niet) en wordt opnieuw aangezogen.
Aanzuiging van bovenaf, geheel is open voor weerinvloeden als regen op een koude verdamper (verijzing), en uitblaas naar beneden is gehinderd, dan wordt het toch weer uitblazen naar zijkanten
Ik kan wel een overwegingen geven voor zo'n ontwerp
Hoofdtaak is verwarming,
Uitgeblazen koude lucht naar boven, die zakt rondom gewoon terug (warmte stijgt op, koude niet) en wordt opnieuw aangezogen.
Aanzuiging van bovenaf, geheel is open voor weerinvloeden als regen op een koude verdamper (verijzing), en uitblaas naar beneden is gehinderd, dan wordt het toch weer uitblazen naar zijkanten
Zoiets zou ik ook niet vervelend vinden in mijn achtertuin:
Icestick warmtepomp systeem.
http://www.octopusenergy.eu/products/ice-stick/
YouTube: Rodinný dům se systémem HeatUP! a OCTOPUS Ice Stick
Al is het natuurlijk maar de vraag of zoiets echt werkt.
Het is een zweeds produkt dat op R290 werkt, maar ga eens op zoek naar de service/gebruikers handleiding van een specifiek model tot welke temperatuur onder nul deze gaan en gedurende lange koude periodes geen wamte levering gewoon is.Kloekie schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:21:
Zoiets zou ik ook niet vervelend vinden in mijn achtertuin:
Zoek specifiek op echt gemeten waarden, geen schattingen, media is daar niet altijd zo heel precies zoals bijv hier met SolarGaps met suggestie van 10-15% rendement, maar zijn geen flash data zodat je kunt vertalen naar andere locatie, omdat ergens 100-150W/m2 wordt genoemd.
Wat dan wordt vertaald naar " zonnewering maandelijks zo’n 100 tot 150 kWh aan energie op zou moeten wekken"
(Voorbeeld keuze vanwege meeste hebben wel enige rekenvaardigheid hebben met PV)
[ Voor 4% gewijzigd door Domba op 11-05-2017 12:10 ]
Grote warmtepompen hebben heel vaak de ventilator aan de bovenkant. Er is dan meer ruimte aan de zijkant voor de condensor.reneeke1970 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:04:
[...]
De wp word dan erg breed / diep en het condens water zal over de ventilator en electronica gaan sijpelen
Condens en vocht is geen probleem als er in het ontwerp rekening mee is gehouden.
@Oxellaar Ik volg je niet helemaal meer.
Je noemt het condensor icm warmtepompen, die worden dus enkel gebruikt voor koelen?i
Bij condensatie komt warmtevrij, overgang van gas naar vloeistof of wordt bedoeld verdamper die warmte opneemt door van vloeistof naar gas overgang.
En met een vierweg klep kan het wisselend beide functies hebben afhankelijk van 4W-klepstand.
Edit: is dat een afspraak ofzo om bij split wat in buitenunit zit, condensor te noemen en niet naar zijn functie?
Je noemt het condensor icm warmtepompen, die worden dus enkel gebruikt voor koelen?i
Bij condensatie komt warmtevrij, overgang van gas naar vloeistof of wordt bedoeld verdamper die warmte opneemt door van vloeistof naar gas overgang.
En met een vierweg klep kan het wisselend beide functies hebben afhankelijk van 4W-klepstand.
Edit: is dat een afspraak ofzo om bij split wat in buitenunit zit, condensor te noemen en niet naar zijn functie?
[ Voor 13% gewijzigd door Domba op 11-05-2017 13:00 ]
@Domba Sorry... Voor de duidelijkheid...
In de koeltechniek zit de condensor altijd buiten, ook als het een warmtepomp is, ook als er verwarmd wordt.
Als je namelijk het systeem uitleest met bijvoorbeeld een laptop, dan zal de software het altijd over de condensor in het buitendeel hebben. Ookal is het op dat moment eigenlijk de verdamper.
Je ziet dan bijvoorbeeld een "condensor uit temperatuur" van -5, op dat moment is het natuurlijk een verdamper.
Andersom staan er vreemde waardes bij de verdamper binnen, 45c op de verdamper is op dat moment een condensor.
Zie hier....

Ook als je onderdelen gaat benoemen, bijvoorbeeld: er zit een lekkage in de condensor.
Dan weet iedereen dat het om het buitendeel gaat. Welke modus de warmtepomp draait is niet van belang.
Het is om verwarring te voorkomen, om nooit jezelf te hoeven afvragen in welke modus je draaide. Een condensor is altijd een condensor.
In de koeltechniek zit de condensor altijd buiten, ook als het een warmtepomp is, ook als er verwarmd wordt.
Als je namelijk het systeem uitleest met bijvoorbeeld een laptop, dan zal de software het altijd over de condensor in het buitendeel hebben. Ookal is het op dat moment eigenlijk de verdamper.
Je ziet dan bijvoorbeeld een "condensor uit temperatuur" van -5, op dat moment is het natuurlijk een verdamper.
Andersom staan er vreemde waardes bij de verdamper binnen, 45c op de verdamper is op dat moment een condensor.
Zie hier....
Ook als je onderdelen gaat benoemen, bijvoorbeeld: er zit een lekkage in de condensor.
Dan weet iedereen dat het om het buitendeel gaat. Welke modus de warmtepomp draait is niet van belang.
Het is om verwarring te voorkomen, om nooit jezelf te hoeven afvragen in welke modus je draaide. Een condensor is altijd een condensor.
[ Voor 21% gewijzigd door Oxellaar op 11-05-2017 14:24 ]
@koevlaas2 @Verwijderd
De energiebesparende muurverf hoeft nog geen sprookje te zijn;
"Deze verf vormt een mooie combinatie met infraroodverwarming, omdat het de infraroodstralen reflecteert. De warmte gaat niet langer grotendeels verloren via de muren, maar wordt weerkaatst."
Dit zou jij denk ik wel interessant vinden @Verwijderd
"Deze verf vormt een mooie combinatie met infraroodverwarming, omdat het de infraroodstralen reflecteert. De warmte gaat niet langer grotendeels verloren via de muren, maar wordt weerkaatst."
Verwijderd
Ik heb me daar vorig jaar uitgebreid in verdiept, testrapporten opgevraagd ed. Voor zo ver ik na kon gaan is er een Berlijnse professor welke op diverse plekken Berlijn, Bonn, Zweden en in Amersfoort proeven gedaan heeft, als je kijkt wat er 'getest' is en welke conclusies, weliswaar onder voorbehoud getrokken worden, springen je de tranen in de ogen. Een professor welke kennelijk geld nodig heeft en zich laat (ge)(mis)bruiken voor dit soort marketing-testjes. Inhoudelijk stelt het helemaal niets voor. Ik heb Thuisbaas/Urgenda indertijd van mijn bevindingen op de hoogte gesteld onder het motto gooi je 'goede naam' niet te grabbel met dit produkt, maar zij waren/zijn kennelijk een andere mening toegedaan.Rhaelak schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:27:
@koevlaas2 @Verwijderd
Moet @Verwijderd zijn plafond verwarming eerst weer afbreken.Rhaelak schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:27:
@koevlaas2 @Verwijderd
Verwijderd
@koevlaas2 Wat heeft zogenaamd 'reflecterende verf' met afbreken van plafondverwarming te maken ? Als het zou werken zou het een isolatiemaatregel zijn.
Nou, als je het op je plafond moet krijgen moet toch eerst je verwarmingsbuizen daar uit de weg ?Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:24:
@koevlaas2 Wat heeft zogenaamd 'reflecterende verf' met afbreken van plafondverwarming te maken ? Als het zou werken zou het een isolatiemaatregel zijn.
Verwijderd
@koevlaas2 Schilderen achter de plafondverwarming, zo ver had ik het nog niet gezocht, daar zit nl. al reflecterende aluminium-noppenfolie welke voor 95-97% IR reflecteert.
Dat gegeven heb ik gemist blijkbaar.Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:33:
@koevlaas2 Schilderen achter de plafondverwarming, zo ver had ik het nog niet gezocht, daar zit nl. al reflecterende aluminium-noppenfolie welke voor 95-97% IR reflecteert.
Ben benieuwd als je gaat koelen welk effect dit sorteert.
Verwijderd
@koevlaas2 In ieder geval geen koude voeten, verwacht ik.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2017 21:42 ]
Vraagje over de Elga... Sinds ik de etwist gebruik als thermostaat krijg ik bij een start vanuit slaapstand een storing.
Het gaat om een "5e flits storing" Toshiba-print heeft foutindicatie.
De Elga herstart dan en gaat daarna netjes verwarmen zonder foutmelding.
Het lijkt dus dat het, of door de etwist thermostaat komt, of door het opstarten uit slaapstand.
Hebben de gebruikers dit ook met de meegeleverde Honeywell thermostaat?
Ik ben erachter gekomen, omdat de etwist de storing doormeld via de app.
Ik weet dus niet of het bij de honeywell ook voorkwam, die meld deze storing niet, of heel kort.
Het lijkt dus dat het, of door de etwist thermostaat komt, of door het opstarten uit slaapstand.
Ik weet dus niet of het bij de honeywell ook voorkwam, die meld deze storing niet, of heel kort.
@koevlaas2 het is wand verf.....koevlaas2 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:33:
[...]
Moet @Verwijderd zijn plafond verwarming eerst weer afbreken.
Wandverf kan je ook op je plafond smeren hoor, ik verf hier skelters met buitenbeits
@Verwijderd @koevlaas2 het was sarcastisch bedoeld...
Haha hoe krijg je het verzonnen....koevlaas2 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:00:
[...]
Wandverf kan je ook op je plafond smeren hoor, ik verf hier skelters met buitenbeits
1 PVoutput . Dongen NB
Ik zie bij het ontwaken uit de slaapstand ook altijd een tijdje een foutmelding op het Elga display zelf. Waarschijnlijk ook die vijfde, maar weet het niet zeker. Het gaat vanzelf over.Oxellaar schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:42:
Vraagje over de Elga... Sinds ik de etwist gebruik als thermostaat krijg ik bij een start vanuit slaapstand een storing.
Wand-temperatie in een A+++-monument uit 1865 met een Pana Mono. Gasloos sinds juli 2017. De afsluitboete bestaat niet
Doe ik, maar niet nu. Hij ligt zo lekker te slapen... :-)Oxellaar schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 23:22:
@Bram-Bos
Zou je dat een keer kunnen testen?
Dan weet ik tenminste of het aan de etwist ligt....
Wand-temperatie in een A+++-monument uit 1865 met een Pana Mono. Gasloos sinds juli 2017. De afsluitboete bestaat niet
Yea! De warmtepomp draait! Vooralsnog alles volgens het boekje
Techneco heeft helpen in bedrijf stellen en de eigenaar van het installatiebedrijf kwam zelf ook even kijken. Gezellige boel

Nu de gepleisterde cementdekvloer voorzichtig droogstoken...
Techneco heeft helpen in bedrijf stellen en de eigenaar van het installatiebedrijf kwam zelf ook even kijken. Gezellige boel

Droog koelen mag ik hopen, wij zitten hier alweer in de koeling (via WTW, nog niet met WP).Betonzicht schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:04:
Yea! De warmtepomp draait! Vooralsnog alles volgens het boekje![]()
Techneco heeft helpen in bedrijf stellen en de eigenaar van het installatiebedrijf kwam zelf ook even kijken. Gezellige boel![]()
[afbeelding]
Even mijn Elga gewekt, die lag nog steeds te meuren op dit uur.Oxellaar schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 23:22:
@Bram-Bos
Zou je dat een keer kunnen testen?
Dan weet ik tenminste of het aan de etwist ligt....
Resultaat: het ligt niet aan je Estia. Ook bij mij geeft de Elga een minuutje de Storingsindicatie 'Toshiba-print heeft foutindicatie', m.b.v. de '5e lichtflits lang' op het display van de Elga, als de Elga uit de diepe slaap wordt gewekt.
Ik denk dat de Toshiba-print die foutindicatie geeft, omdat hij de olie in de buitenunit aan het opwarmen is.
Hier in huis is het ook nog niet bijzonder warm hoor (21.4). Dat is het nadeel van een goed geïsoleerde woning, het neemt de warmte ook niet zo snel op.koevlaas2 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:05:
[...]
Droog koelen mag ik hopen, wij zitten hier alweer in de koeling (via WTW, nog niet met WP).
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
Wel is het zo dat zodra je opgewarmd bent het weer een hoop moeite kost om de warmte weer kwijt te raken.Daannn1987 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:04:
[...]
Hier in huis is het ook nog niet bijzonder warm hoor (21.4). Dat is het nadeel van een goed geïsoleerde woning, het neemt de warmte ook niet zo snel op.
Netjes gemonteerd allemaal.Betonzicht schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:04:
Techneco heeft helpen in bedrijf stellen en de eigenaar van het installatiebedrijf kwam zelf ook even kijken. Gezellige boel![]()
[afbeelding]
Weet alleen niet of die bovenste voeler van je kamstrup helemaal lekker zit, maar misschien maakt dat niks uit, dat zal iemand dat hier vast wel melden
24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler, Gasloos per27-01-2017
Ook onder de sensor zit het niet helemaal lekker (als ik het goed zie), mag niet "rechtop" gemonteerd worden.hrt schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 18:31:
[...]
Netjes gemonteerd allemaal.![]()
Weet alleen niet of die bovenste voeler van je kamstrup helemaal lekker zit, maar misschien maakt dat niks uit, dat zal iemand dat hier vast wel melden

@Betonzicht
Maar proficiat!
(zit er M-bus of wM-bus op de kamstrup?)
[ Voor 7% gewijzigd door AUijtdehaag op 12-05-2017 19:17 ]
Mooi zo, ik dacht het wel. Vanmiddag Techneco gesproken en ze hebben nog nooit van het probleem gehoordBram-Bos schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:59:
[...]
Even mijn Elga gewekt, die lag nog steeds te meuren op dit uur.
Resultaat: het ligt niet aan je Estia. Ook bij mij geeft de Elga een minuutje de Storingsindicatie 'Toshiba-print heeft foutindicatie', m.b.v. de '5e lichtflits lang' op het display van de Elga, als de Elga uit de diepe slaap wordt gewekt.
Ik denk dat de Toshiba-print die foutindicatie geeft, omdat hij de olie in de buitenunit aan het opwarmen is.
Of het natuurlijk een probleem is weet ik niet, maar vreemd is het wel. Zou kunnen dat het met de carterverwarming te maken heeft.
Al denk ik van niet, want als de Elga langere tijd spanningsloos is geweest, carter is dus koud, dan zoekt hij communicatie en gaat hij zonder storing aan de gang.
Maar bedankt!
Ik had de vorm van die all-in-one anders verwacht of komt hier nog een afgeronde kap overheen ?Betonzicht schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:04:
[afbeelding]
Ben wel benieuwd hoe hij gaat bevallen al zal dat nu meer SWW betreffen dan verwarmen
Hier in Friesland is het altijd kouder dan zuidelijkerkoevlaas2 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:05:
[...]
Droog koelen mag ik hopen, wij zitten hier alweer in de koeling (via WTW, nog niet met WP).
Het gaat om het instoken van de nieuwe vloer, de watertemperatuur laten we, over de duur van meerdere dagen, geleidelijk oplopen tot 40 graden en dan weer dalen. We gaan het dus even een tijdje warm krijgen...
Ah, bedankt! ik zal hem even draaien.AUijtdehaag schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 19:15:
[...]
Ook onder de sensor zit het niet helemaal lekker (als ik het goed zie), mag niet "rechtop" gemonteerd worden.
[afbeelding]
@Betonzicht
Maar proficiat!
(zit er M-bus of wM-bus op de kamstrup?)
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Let op: gaat je post over warmtepompen? Post dan vooral verder!
Let op: gaat je post over warmtepompen? Post dan vooral verder!