Zoals aangegeven zou ik wel behoefte hebben om te vermelden wat het aantal M3's is van de woning die verwarmd wordt, en misschien het bouwjaar van de woning om een indicatie van de isolatiewaarde van de woning te krijgen. Al is dit ook moeilijk "sluitend" te krijgen omdat oude woningen wel goed geïsoleerd kunnen zijn.Tomexergie schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:17:
Overzicht WP februari; ik wacht nog op 4 deelnemers die misschien op vacantie zijn. Vanavond komt de voorlopige(concept) lijst op het forum.
Ik zag dat er forumleden zijn die eventueel ook gegevens over de woning in de lijst willen opnemen.
Deze lijst is voor, van en door de forumleden. Ik ben maar een doorgeefluik en bepaal niet wat er in zou moeten komen. Denk daarbij wel aan de uitgangspunten:
* Het gaat om de efficiency van warmtepompen
* Zo een voudig mogelijk
* Wat is de toegevoegde waarde van extra data? Is het al impliciet gegeven in de huidige informatie set?
* Privacy gevoelige informatie niet in de lijst
Zoals eerder aangegeven is de (M)COP in mijn ogen ogen geen "heilig" getal.
Het doel is om je woning warm te krijgen tegen zulke laag mogelijke kosten.
De COP waarde is te beïnvloeden.
Laat ik het anders stellen, als het een wedstrijdje is wie de hoogste COP heeft is die te winnen door in de zomer een zwembad op 30 graden te houden en 's winters de CV kachel aan te steken
Het aantal M3's van de woning wijzigt niet elke maand (dus eenvoudig), bevat geen privay gevoelige informatie, dus wat mij betreft geen bezwaar.
[ Voor 5% gewijzigd door Grolsch op 02-03-2017 10:09 ]