Doorschieten van de thermostaat ligt niet aan de thermostaat zelf, maar aan de afstelling tussen CV en Elga. Ik heb hier zelf de stadsverwarming behoorlijk geknepen staan als die bij mag springen en dat gaat het perfect. Terwijl hij eerst ook door schoot.Aziraphale schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:48:
Eventjes een thermostaat-check mbt de Elga. Momenteel heb ik (dankzij de installateur) de Honeywell er aan hangen, maar dat ding vind ik toch verre van ideaal. De schermverlichting gaat lastig aan, waardoor hij lastig af te lezen is en ik vind hem ook erg traag reageren, waardoor hij afgelopen voorjaar de neiging had om 0,5-1 graad door te schieten met verwarmen als de ketel mee ging draaien.
Ik wil dus eigenlijk voor komende winter mijn oude iSense er weer aan knopen, maar moet ik daarvoor nog bepaalde instellingen aanpassen? Of is het gewoon een kwestie van Honeywell demonteren, iSense plaatsen en de draadjes op dezelfde manier aansluiten en draaien maar?
Betreffende die Honeywell: heb hem in februari 1x ingesteld en sindsdien niet meer naar om gekeken. Dus prima ding.