Het grote spoorwegentopic - deel 23 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 100 Laatste
Acties:
  • 575.159 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Dat extra werk is zeker de reden waarom de Duitsers er ooit mee zijn begonnen; het is een heel karwei om een stam samen te stellen en dan met de hand vouwbalgen te moeten verbinden. Het "ARBO-aspect" was destijds natuurlijk nog niet echt een item; dat kwam veel later pas.

Overigens heten die dingen officieel "buisbalgen" (net opgezocht). In het Duits "gummiwulsten". Ze zijn gestandaardiseerd in UIC-richtlijn 567.

[ Voor 4% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 14-08-2019 13:34 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Over die balgen, hoe deden ze dat met Plan K bijvoorbeeld? Daar was helemaal geen balg, als ik dat zo eens zie:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/15/VSM_AB7359.jpg/1280px-VSM_AB7359.jpg

Wel een grote voetplank, en wat zijsteuntjes. Lijkt me toch niet helemaal veilig? :P

Ook Plan D had maar een lullig klein balgje (maar ook hier weer een grote voetplaat).

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/10/Plan_D_AB7709.jpg

Heb er zelf nooit in gereeden (Plan-D was immers al in 1978 buiten dienst gegaan, Plan-K in 1984, toen was ik net 3 en 9 jaar oud), maar erg lekker qua doorgang lijkt het me ook niet....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-07 17:58
De koplopers hadden vroeger een systeem dat automatisch een koppeling waar je doorheen kon lopen tot stand bracht, of weer verbrak.

Bij de ombouw naar ICMm is het eruit gehaald omdat het te vaak storingen gaf. Daarvoor al werd de doorloopkop niet toegepast bij vorst omdat het vast kon vriezen.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
arnold_m schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:50:
De koplopers hadden vroeger een systeem dat automatisch een koppeling waar je doorheen kon lopen tot stand bracht, of weer verbrak.

Bij de ombouw naar ICMm is het eruit gehaald omdat het te vaak storingen gaf. Daarvoor al werd de doorloopkop niet toegepast bij vorst omdat het vast kon vriezen.
Waren idd ondingen die verantwoordelijk waren voor de nodige vertragingen. Niet goed voor de punctualiteitscijfers waar de NS op wordt afgerekend.

Daarnaasr waren die doorloop-koppen primair bedoeld voor de railtender. En die was dus ook weg, waardoor het nut van die koppen ook kwam te vervallen.

Toen de revisie van ICM nog liep kon je de gemoderniseerde en nog niet gemoderniseerde stellen heel makkelijk herkennen: bij de reeds gemoderniseerde was de buitendeur vervangen door een plaart uit één geheel ipv een openslaande deur. Zoals hier de gemoderniseerde 4013 naast een nog niet gemoderniseerde soortgenoot:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/db/ICM_Groningen.jpg/1280px-ICM_Groningen.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-07 18:07
wildhagen schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:46:
Over die balgen, hoe deden ze dat met Plan K bijvoorbeeld? Daar was helemaal geen balg, als ik dat zo eens zie:

[Afbeelding]

Wel een grote voetplank, en wat zijsteuntjes. Lijkt me toch niet helemaal veilig? :P

Ook Plan D had maar een lullig klein balgje (maar ook hier weer een grote voetplaat).

[Afbeelding]

Heb er zelf nooit in gereeden (Plan-D was immers al in 1978 buiten dienst gegaan, Plan-K in 1984, toen was ik net 3 en 9 jaar oud), maar erg lekker qua doorgang lijkt het me ook niet....
Ik hoop dat je beseft dat in foto 1 de vouwbalg ontbreekt (de bevestingbeugels van de balg zitten er wel) en in foto 2 de vouwbalg in ingevouwen staat getoond wordt?

Plan K met vouwbalg (in ingeklapte toestand):
Afbeeldingslocatie: https://www.martijnvanvulpen.nl/images/stories/treinen2014/20140405%20021%20small.jpg

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
LordSinclair schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:13:
[...]

Ik hoop dat je beseft dat in foto 1 de vouwbalg ontbreekt (de bevestingbeugels van de balg zitten er wel) en in foto 2 de vouwbalg in ingevouwen staat getoond wordt?

Plan K met vouwbalg (in ingeklapte toestand):
[Afbeelding]
Nee, dat van plan-K had ik niet door, mede ook door het tweede plaatje op die site, die ook geen balg toonde dacht ik dat hij die helemaal niet had:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/85/Plan_K_AB7359.jpg

Dat van foto 2 met ingevouwen balg had ik uiteraard wel gezien, maar ik vond het alsnog vrij fragiel ogen tov de moderner rijtuigen ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
wildhagen schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:16:
[...]

Nee, dat van plan-K had ik niet door, mede ook door het tweede plaatje op die site, die ook geen balg toonde dacht ik dat hij die helemaal niet had:

[Afbeelding]

Dat van foto 2 met ingevouwen balg had ik uiteraard wel gezien, maar ik vond het alsnog vrij fragiel ogen tov de moderner rijtuigen ;)
Veel meer dan stevig materiaal waarvan een harmonica is gemaakt is het ook niet. Zie de foto van Plan T in een voorgaande post. Je zal er niet doorheen gaan, maar een steun is het ook niet. Het moet ook meebewegen met alle bewegingen van de rijtuigen in bochten en wisselstraten.

Het is volgens mij ook meer bedoeld om je te beschermen tegen de weerselementen (want toen was veiligheid nog niet zo'n groot ding als nu).

[ Voor 7% gewijzigd door LordSinclair op 14-08-2019 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hi experts, ik rij bijna nooit met de trein, en ken zodoende alleen de gele intercity's en de wit/blauwe sprinters.

Nu heb ik vanuit mijn tuin in Dronten uitzicht op de Hanzelijn richting Lelystad en ik zie toch steeds vaker (dagelijks?) Een wit/rode passagier trein voorbij komen. We zijn toch wel benieuwd welke dit dan is. Een internationale trein? Ik kan hem iig niet vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

TripleQ schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:24:
Hi experts, ik rij bijna nooit met de trein, en ken zodoende alleen de gele intercity's en de wit/blauwe sprinters.

Nu heb ik vanuit mijn tuin in Dronten uitzicht op de Hanzelijn richting Lelystad en ik zie toch steeds vaker (dagelijks?) Een wit/rode passagier trein voorbij komen. We zijn toch wel benieuwd welke dit dan is. Een internationale trein? Ik kan hem iig niet vinden
Normaal rijdt alleen NS-materieel (geel/blauw en geel/blauw/wit zoals jij ze ook kent) op die lijn, dus ik durf het zo snel niet te zeggen.

Hoe ziet hij er uit? Zo:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/mSkN_eU0xEg/maxresdefault.jpg

Zo:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/805/40187466704_5efe761185_b.jpg

Of zo:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9a/Spurt_Merwede-Lingelijn.jpg/266px-Spurt_Merwede-Lingelijn.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 14-08-2019 14:46 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

Zie Wikipedia: MerwedeLingelijn :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Daar dacht ik ook even aan (zie mijn post hierboven), maar die rijdt toch niet over de Hanzelijn? En zeker niet bij Dronten.

IC Berlijn of ICE bij een omleiding misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:47:
[...]

Daar dacht ik ook even aan (zie mijn post hierboven), maar die rijdt toch niet over de Hanzelijn? En zeker niet bij Dronten.
Oeps, je hebt idd gelijk. Ik las verkeerd, dacht "Dordrecht" te zien, en moest meteen aan die lijn denken :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
[...]

Een Stadler GTW zou kunnen, onderweg naar de werkplaats in Leeuwarden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-07 12:46
[...]

Volgens ns.nl (https://www.ns.nl/reisinformatie/actuele-situatie-op-het-spoor) wordt IC Berlijn omgeleid via Zwolle (en dus Hanzelijn)

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
@TripleQ dat is de IC Berlijn die vanwege werkzaamheden een tijd lang een andere route heeft gereden. In plaats van Amsterdam <-> Amersfoort <-> Deventer reed die Amsterdam <-> Zwolle <-> Deventer :)

En straks dus blijkbaar weer rijdt, alleen vandaag t/m vrijdag even niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Migrator op 14-08-2019 14:51 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-07 08:28

Grote kans dat dit de IC Berlijn is. Vanwege werkzaamheden bij Naarden-Bussum rijdt die een andere route tussen Amsterdam Centraal en Deventer. En dat zou best over Lelystad en Zwolle kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Bedankt allemaal! Het lijkt inderdaad de IC Berlijn te zijn.
Zag hem al langere tijd sporadisch. Maar de laatste tijd weer wat vaker, wat precies klopt met de werkzaamheden.

Weten we dat ook weer _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
Mocht er ergens tussen Amsterdam en Deventer wat gebeuren dan wordt die route vaker gereden om internationale passagiers zonder overstappen toch in Amsterdam dan wel Duitsland te krijgen :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:59
Ach, lang niet zo erg als de overstap tussen twee bakken in de metro van New York.
Alleen twee/drie kettingen aan beide kanten en geen loopplank:

Metro New York

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:57
Er schijnt een rapport te zijn van AT Osborne en Royal Haskoning die adviezen heeft gegeven over de toekomst van de IC Berlijn. Kan vooral wat regionale sites vinden die er (gekleurd) over schrijven:
https://www.gelderlander....am-naar-berlijn~a7da1a77/
https://www.ad.nl/amersfo...-via-amersfoort~a8cdcf85/

Iemand een link naar het rapport zelf of een wat neutraler en uitgebreider artikel?

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 11:43
Lijkt me oud nieuws gebaseerd op deze Quick Scan.

• Robkazoe
Het is wel een grappig rapport. Er worden een aantal plannen uitgewerkt en één van de meeste dingen die je terug ziet komen is dat er stations overgeslagen moeten worden. Maar in bijna alle varianten moeten ze vooral geschrapt worden in Duitsland en stations als Hilversum moeten er vooral in blijven zitten.

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07 13:43
Aangezien driekwart van de verbinding door Duitsland gaat, zal daar ook driekwart van de geschrapte stations liggen. Dat er naast Amsterdam nog meer dan één andere stop in Nederland over zou moeten blijven, klinkt alleen ook niet logisch. (Arnhem klinkt qua afstanden logisch, Utrecht in aansluitingen.)

• LordSinclair
Bacchus schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:17:
Aangezien driekwart van de verbinding door Duitsland gaat, zal daar ook driekwart van de geschrapte stations liggen. Dat er naast Amsterdam nog meer dan één andere stop in Nederland over zou moeten blijven, klinkt alleen ook niet logisch. (Arnhem klinkt qua afstanden logisch, Utrecht in aansluitingen.)
Arnhem klinkt helemaal niet logisch, want dat ligt totaal niet op de route (hetzelfde geldt voor Utrecht) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door LordSinclair op 15-08-2019 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
LordSinclair schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:32:
[...]

Arnhem klinkt helemaal niet logisch, want dat ligt totaal niet op de route (hetzelfde geldt voor Utrecht) ;)
Als je het rapport leest en de kaartjes ziet, dan is de route via Utrecht/Arnhem niet de meest rechte lijn die je kunt bedenken naar Berlijn toe. De trein rijdt dan over Duisburg/Essen en dat ligt best zuidelijk. Alleen heeft dat traject wel een paar voordelen:
- Grotendeels 200 km/uur in Duitsland
- Traject opwaarderen in Nederland is relatief goedkoop (Amsterdam/Utrecht is al 200km/uur "ready")
- Weinig tussenstops in Nederland

Dan is de noordelijke route via Zwolle of via Amersfoort allebei relatief dure oplossingen en zitten daar het reguliere hoofdnet redelijk in de weg. Als je plat naar de kosten en snelheidswinst kijkt, dan is Utrecht/Arnhem de betere oplossing. Als je de snelste oplossing wilt hebben en geld is geen issue dan:
- HSL Amsterdam - Amersfoort - Hengelo (en dan ook geen stops meer in de rest van NL)
- Spanningsluis Bad Bentheim
- Opwaarderen spoor Bad Bentheim - Bad Oeynhausen naar minimaal 200km/uur
- Schrappen kleine stations Duitsland
- Nieuw materiaal om mee te rijden

Maar dat kost Nederland alleen al minimaal 5 tot 8 miljard euro. Maar lees gerust het rapport eens, staan wel interessante dingetjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 12:58
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:28:
De "open onderkant" is namelijk de standaard in Europa (ook ICR(m) heeft ze). Dit heeft te maken met het makkelijker ontkoppelen/koppelen van rijtuigen tijdens stationnementen. Dat wordt in het buitenland nog veel gedaan (waar getrokken treinen niet als treinstel worden behandeld; een getrokken trein wordt daar nog regelmatig gesplitst, ingekort of verlengd).

[...]

De ruimte tussen loopplaten en de zijkant van de balg is normaal zo klein dat je er niet tussen kan vallen. De balg is ook van stevig rubber, dus wegduwen is er niet bij. Een mobieltje kun je er wel kwijtraken :)
Bij de ICRm is me dat dan nog nooit opgevallen. Toch de volgende keer wat beter kijken. Het zal ongetwijfeld een standaard zijn binnen de UCI, maar het oogde wel eng. Heb dan liever treinstellen met mn kinderen! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik kan me niet heugen ooit gehoord te hebben dat er ongelukken mee gebeurd zijn, maar ik snap je stelling.

Mijn zoontje is een redelijke treinengek (nee, wij weten ook niet van wie hij het heeft) maar bij bakovergangen houd ik altijd zn hand vast. Hij eerst, dan ik. Idem met in- en uitstappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02
Hoeveel procent van de IC Berlin reizigers reist het complete traject van Amsterdam naar Berlin of vice versa?

En overslaan van aantal plaatsen zoals Bad Oeynhausen, Bünde en Wolfsburg gaat echt niet gebeuren. Dit zijn allemaal welvarende plaatsen en met name Bad Oeynhausen en Bünde zullen zich verzetten. En hoe rendabel wordt de exploitatie van de trein als de IC verbinding voor steden in Noord NRW wegvallen? En wat zijn de alternatieven voor Nederlandse reizigers van of naar Bremen en Hamburg met overstap in Osnabrück?

Een Intercity via Oberhausen - Herne- Dortmund betekent ook kopmaken in Oberhausen en extra stops in de Ruhrpot en (wellicht) ook Wesel. De Intercity doet tussen Dortmund en Hannover nu ook 10 minuten langer over in vergelijking met de ICE (met extra stops in Hamm en Minden) zelfs de ICE stop in Bielefeld is weggelaten. Hier is in de Quick Scan geen rekening mee is gehouden.

De genoemde optie van splitsing in Oberhausen van de ICE zou ook betekenen ander materiaal. DB gaat echt geen peperdure meerstroom ICE3's laten rijden op het traject Ruhrgebiet - Berlin. Het beschikbare materieel is nu erg beperkt. Dit zou ook betekenen nieuwe Meerstroom ICE’s die geschikt zijn voor de SFS Siegburg - Frankfurt.

In de huidige situatie is de reistijd Amsterdam-Duisburg met de ICE 1:54 en Duisburg-Berlin 4.01 totaal 5.55 uur . Dat is zonder de overstaptijd en kopmaken in Duisburg meegerekend. De quick scan verwacht een verbinding te kunnen realiseren via Oberhausen via Essen of Herne (P3.1 en P3.2) met een tragere IC van maximal 5.44 uur.

Denken de auteurs van de Quick scan dat de Bahn een IC-verbinding gaat opzetten die sneller is dan het premium product van de Bahn, de ICE?

Jammer dat een alternatief niet wordt genoemd. Naast de genoemde snelheidsverhoging en capaciteitsverhoging van Amsterdam - Emmerich. Is een NBS langs de A18 N18 door de Achterhoek richting Enschede UT en dan aansluiten op de bestaande lijn naar Oldenzaal zeker het onderzoeken waard.

Onlangs werd het oude concept van de Noordtak van de Betuwelijn uit de mottenballen gehaald. Wanneer je nu een snelle, 200km/u spoorlijn met een goederenlijn en een nationale/ regionale spoorlijn van Enschede naar Arnhem via Doetinchem met tussenliggende haltes combineert . Dit is een Win-Win situatie voor nagenoeg alle belanghebbende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Robkazoe schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:49:
[...]

Als je het rapport leest en de kaartjes ziet, dan is de route via Utrecht/Arnhem niet de meest rechte lijn die je kunt bedenken naar Berlijn toe. De trein rijdt dan over Duisburg/Essen en dat ligt best zuidelijk. Alleen heeft dat traject wel een paar voordelen:
- Grotendeels 200 km/uur in Duitsland
- Traject opwaarderen in Nederland is relatief goedkoop (Amsterdam/Utrecht is al 200km/uur "ready")
- Weinig tussenstops in Nederland

Dan is de noordelijke route via Zwolle of via Amersfoort allebei relatief dure oplossingen en zitten daar het reguliere hoofdnet redelijk in de weg. Als je plat naar de kosten en snelheidswinst kijkt, dan is Utrecht/Arnhem de betere oplossing. Als je de snelste oplossing wilt hebben en geld is geen issue dan:
- HSL Amsterdam - Amersfoort - Hengelo (en dan ook geen stops meer in de rest van NL)
- Spanningsluis Bad Bentheim
- Opwaarderen spoor Bad Bentheim - Bad Oeynhausen naar minimaal 200km/uur
- Schrappen kleine stations Duitsland
- Nieuw materiaal om mee te rijden

Maar dat kost Nederland alleen al minimaal 5 tot 8 miljard euro. Maar lees gerust het rapport eens, staan wel interessante dingetjes in.
Mja, dat 200km./u ready stuk tussen Amsterdam en Utrecht is alleen een beetje druk met andere treinen. Daar een trein met een hogere snelheid dan de rest tussen zetten lijkt me wat link. Dus zou verwachten dat ie daar slechts 130 rijdt ofzo. Weg voordeel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
The Eagle schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:58:
[...]

Mja, dat 200km./u ready stuk tussen Amsterdam en Utrecht is alleen een beetje druk met andere treinen. Daar een trein met een hogere snelheid dan de rest tussen zetten lijkt me wat link. Dus zou verwachten dat ie daar slechts 130 rijdt ofzo. Weg voordeel.
Ook dat staat in het rapport beschreven. Om het stuk tussen Amsterdam en Utrecht te laten werken zullen alle intercity's 200km/uur moeten gaan rijden. Dan voorkom je de bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Robkazoe schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:44:
[...]

Ook dat staat in het rapport beschreven. Om het stuk tussen Amsterdam en Utrecht te laten werken zullen alle intercity's 200km/uur moeten gaan rijden. Dan voorkom je de bottleneck.
Zou geen probleem moeten zijn als de ICNGs zijn geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Technisch niet nee. Of daarmee de stoptrainen op het zelfde stuk in het gedrang komen en de hele DRGL daar logistiek mee de mist in gaat is denk ik een belangrijkere vraag. Dat het kian wil niet zeggen dat het handig is. Zeker niet voor dat kleine stukje.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
The Eagle schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:39:
Technisch niet nee. Of daarmee de stoptrainen op het zelfde stuk in het gedrang komen en de hele DRGL daar logistiek mee de mist in gaat is denk ik een belangrijkere vraag. Dat het kian wil niet zeggen dat het handig is. Zeker niet voor dat kleine stukje.
Volgens mij is het 4 sporig...

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 21-07 16:41

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

SRich schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:20:
[...]
Volgens mij is het 4 sporig...
Vanaf Amsterdam Centraal tot Bijlmer is het tweesporig. En vanaf Schiphol tot Bijlmer ook.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Freee!! schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:23:
[...]

Vanaf Amsterdam Centraal tot Bijlmer is het tweesporig. En vanaf Schiphol tot Bijlmer ook.
Dat stuk is ook volgens mij niet 200 km/u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

LordSinclair schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:50:
[...]

Een Stadler GTW zou kunnen, onderweg naar de werkplaats in Leeuwarden.
MerwedeLingelijn stellen worden toch in Leidschendam onderhouden? En eventueel in Blerick?
Stadler Leeuwarden doet voornamelijk alleen de noordelijke stellen ;)

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Nu online
https://www.nrc.nl/nieuws...ontent=&utm_term=20190816

Wat ik mij nu al een tijdje afvraag, waarom heeft de NS enkel nieuw enkeldeks materieel besteld en geen nieuwe dubbeldekkers? Iemand die hier een zinnig antwoord op heeft :-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Rub147 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:52:

Wat ik mij nu al een tijdje afvraag, waarom heeft de NS enkel nieuw enkeldeks materieel besteld en geen nieuwe dubbeldekkers? Iemand die hier een zinnig antwoord op heeft :-) ?
Rolstoeltoegankelijkheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik zit dagelijks in de trein en ik zie sporadisch iemand iemand in een rolstoel. Veel minder vaak dan ik zou verwachten.

Los daarvan hebben bijna alle fabrikanten dubbeldekkers met mogelijkheden voor rolstoelgebruikers. (Hoewel niet altijd even handig..)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Misschien eens een hele gekke gedachte. Als we alle rolstoel gebruikers en rollator gebruikers optellen. Laten we extreem hoog aantal van 20 gevallen per treinrit nemen. Waarom doen we dan geen bijzonder rijtuig ontwerpen bijv. een dubbeldekkers trein a 6 tot 12 bakken en in het midden van die trein is een halve bak gereserveerd voor rolstoel/rollator gebruik. Dat deel is ook enkeldeks en de rest is gewoon een dubbeldekker. Uitdaging opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

burne schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:20:
[...]

Ik zit dagelijks in de trein en ik zie sporadisch iemand iemand in een rolstoel. Veel minder vaak dan ik zou verwachten.
Dat is omdat bij bijna alle huidige IC materieel wel hulp ingeschakeld moet worden in de vorm van een rijplaat + personeel om daarmee te begeleiden, of je staat op het lawaaiige balkon.
Moet je voorstellen dat je dus al je ritten geheel moet plannen, communiceren en dat afwijken daarvan niet makkelijk kan, onhandig is qua communicatie.

Wel grappig dat ze trouwens hier in de buurt de avond-dienst van de bus hebben omgezet naar het zelfde model als gehandicaptenvervoer: alleen op bestelling, maar wel over de route van de buslijn. Met een gehandicaptenbusje als vervoer. Iedereen moet dus 's avonds de bus een half uur van te voren bestellen. Iedereen gelijk behandelt :) . Zowel de voordelen als de nadelen van het gehandicaptenvervoer ervaren. En ja, dit is Randstad. Dit busje zit dus ook regelmatig vol en rijd vaak gewoon elk half uur. (ik weet dat in dunbezette regio's de alternatieve vormen zoals belbus van buslijnen al jaren bestaan of dat zelfs die opgedoekt worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-07 22:23

Dat is ook in samenspraak gegaan met reizigersorganisaties. Bovendien gaat het uitstappen en instappen langzamer bij een dubbeldekker dan in een normale trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

SRich schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:36:
Misschien eens een hele gekke gedachte. Als we alle rolstoel gebruikers en rollator gebruikers optellen. Laten we extreem hoog aantal van 20 gevallen per treinrit nemen. Waarom doen we dan geen bijzonder rijtuig ontwerpen bijv. een dubbeldekkers trein a 6 tot 12 bakken en in het midden van die trein is een halve bak gereserveerd voor rolstoel/rollator gebruik. Dat deel is ook enkeldeks en de rest is gewoon een dubbeldekker. Uitdaging opgelost.
Waarom :? Bij de NS koop je een vervoersbewijs, geen plaatsbewijs. Je betaalt dus je mag mee. Ook dat zijn de voor en de nadelen ervaren: je kunt als rolstoeler de trein in, en een trein heeft een beperkt aantal zitplaatsen. Bij sommige treinen (dubbeldekkers) is dat voor rolstoelers beperkt tot het balkon. Maar die beperking is er voor de gewone reiziger ook; soms moet je gewoon op het balkon zitten (spits. Wat jij hierboven beschrijft is een rolstoelers spits ;)
Als er nou een probleem was met in en uitstappen had je een punt.

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 16-08-2019 15:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

SRich schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:36:
Ik heb wel eens in zoiets gezeten in de Alsace. De regionale trein heeft één met het perron gelijke ingang die voor rollende gebruikers is. Fietsers, moeders met kinderwagens, rolstoelgebruikers. Gordels en haken op de vloer voor rolstoelers, beugels voor kinderwagens en haken aan het plafond voor fietsers.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KoFunwa.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AN0Ea3q.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Daarbovenop: Een dubbeldekker heeft niet noodzakelijk veel meer zitplaatsen dan een enkeldekker.

Bijvoorbeeld, als ik Wikipedia goed lees:
Een stam van zes bakken VIRM doet rond de 440 zitplaatsen in 162 m.
Zes bakken ICM doet 2 x 225 = 450 zitplaatsen in 161 m.
Een stel van acht bakken ICNG doet 417 zitplaatsen in 165 m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-07 14:49
Hier in Duitsland hebben de RE dubbeldekkers in ieder geval 1 rijtuig waar gewoon een liftje/bruggetje in zit. Deur zit ook lager dan de perrons. Werkt prima en je kunt het op elk station gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair

Een paar pagina's terug is daar ook al over gepraat🤓

EDIT in "Het grote spoorwegentopic - deel 23"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:44

Fiber

Beaches are for storming.

Mooie loc bij Amersfoort...:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9Tx8cnLDQqSyNqKxBoPCf3XH/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yE3lhtAA8J02T6ANbDkxg04M/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pFHlzi86Kmk9wRbmTIHxnfNm/full.jpg

_/-\o_

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SRich
The Eagle schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:34:
[...]

Waarom :? Bij de NS koop je een vervoersbewijs, geen plaatsbewijs. Je betaalt dus je mag mee. Ook dat zijn de voor en de nadelen ervaren: je kunt als rolstoeler de trein in, en een trein heeft een beperkt aantal zitplaatsen. Bij sommige treinen (dubbeldekkers) is dat voor rolstoelers beperkt tot het balkon. Maar die beperking is er voor de gewone reiziger ook; soms moet je gewoon op het balkon zitten (spits. Wat jij hierboven beschrijft is een rolstoelers spits ;)
Als er nou een probleem was met in en uitstappen had je een punt.
Een rolstoel gebruiker heeft iets meer ruimte nodig dan de niet rolstoelgebruiker....als je daar een klein stuk van je bak enkeldeks maak heb je gewoon dat probleem opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-07 19:50

Zit er hier nog marge door dynamische blokken (of hoe het formeel heet) te gaan gebruiken? Ik meen me (als geinteresseerde leek) te herinneren dat dit destijds werd verkocht als capaciteit verhogend.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Inclusief haaietanden, geweldig :D
Hoop dat die nooit een ontmoeting krijgt met een suicidaal persoon :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-07 10:27
burne schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:40:
[...]

Ik heb wel eens in zoiets gezeten in de Alsace. De regionale trein heeft één met het perron gelijke ingang die voor rollende gebruikers is. Fietsers, moeders met kinderwagens, rolstoelgebruikers. Gordels en haken op de vloer voor rolstoelers, beugels voor kinderwagens en haken aan het plafond voor fietsers.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor Frankrijk is dat zeker een goede oplossing. In Nederland is de perronhoogte hoger (55cm in Frankrijk, 76 cm in Nederland?), waardoor het blijkbaar minder goed gaat.

Wikipedia: Perron (platform)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 10:37
In Duitsland zijn sinds kort de eerste 'Desiro HC'-treinstellen in dienst op de Rhein-Ruhr-Express (lijnen RE5 en RE11 in het Ruhrgebied). Deze hebben enkeldeks kopbakken (gelijke instap op het perron) en dubbeldeks tussenbakken.

De kopbakken hebben een gelijkvloerse instap:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0JkHJJZ/image.png

De instap in de tussenbakken is ook op perronniveau, maar daarna loopt de vloer vrij snel omlaag:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8zhB9k4/image.png

...om uit te komen in de onderverdieping:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/60ZZdr6/image.png

De bakovergang ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/y6pdxtK/image.png

In de Desiro HC zit alle tractieapparatuur in de enkeldeks kopbakken. In de tussenbakken (de RRX heeft er twee, Siemens levert er maximaal 3) zit geen apparatuur waardoor je daar dus een redelijk rustige rit hebt. De rijkwaliteit van de treinen is prima.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Over de nieuwe dienstregeling:
ProRail heeft deze zomer de beschikbare ruimte op het spoor onder ruim dertig reizigers- en goederenvervoerders voor 2020 verdeeld. Op 15 december 2019 gaat deze nieuwe dienstregeling in. Belangrijkste verschil met vorig jaar? Dankzij een nieuw planningssysteem kunnen de ruimte nog beter benutten.

Ieder jaar is het een grote puzzel om de beschikbare ruimte op zevenduizend kilometer spoor en ruim vierhonderd stations te verdelen. In totaal 34 reizigers- en goederenvervoerders dienden bij ons hun wensen in.

De belangrijkste wijzigingen voor 2020 zijn:

- Zes i.p.v. vier intercity’s per uur tussen Amersfoort en Utrecht
- Meer treinen in de zomer tussen Zandvoort en Haarlem
- Meer treinen tussen Eindhoven en Dordrecht
- 740 meter lange goederentrein standaard in de dienstregeling

De vervoerders nemen onze nieuwe dienstregeling op in de planningen die zij maken voor personeel en materieel. Vervolgens communiceren zij de exacte vertrek- en aankomsttijden naar de reizigers.

Sinds dit jaar verdelen we de capaciteit met een systeem waarin het mogelijk is per tien seconde te plannen. Voorheen ging dat minuut. Het voordeel hiervan is dat we nog nauwkeuriger kunnen plannen en daardoor creëren we weer wat ruimte op het drukke Nederlandse spoor.

Door meer goederenwagons te koppelen, kunnen vervoerders beter concurreren met het vervoer over de weg. Goederentreinen hebben op dit moment een gemiddelde lengte van 650 meter. Vanaf 2020 rijden er standaard enkele goederentreinen met een lengte van 740 meter over het spoor. Dit past bij de ambitie van de goederensector om de omvang van het vervoer per spoor te laten groeien van 42 miljoen ton in 2016 naar 54 tot 61 miljoen ton in 2030.

In 2018 deden we al enkele proeven met goederentreinen van deze lengte. Zo heeft onze verkeersleiding verschillende scenario’s gesimuleerd om eventuele complicaties in het reguliere treinverkeer zo goed mogelijk op te lossen. Ook onderzochten we wat de invloed van de langere treinen is op overwegen en welke andere knelpunten er kunnen zijn als treinen van die lengte door Nederland rijden.
Bron: https://www.prorail.nl/nieuws/2020-een-planning-op-seconden

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:07
Per 10 seconden? Schijnbaar is zelfs voor ProRail zelf 'tienden van een minuut' (dus per 6 seconden) een lastig begrip :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Erg fijn dat er 6 treinen tussen Utrecht en Amersfoort gaan rijden. Ik neem aan dat het 2 extra treinen zijn uit Deventer naar Utrecht toe (en eventueel verder naar Rotterdam/Den Haag)? Of zijn het bestaande treinen Den Haag/Rotterdam met eindstation Utrecht die door gaan rijden naar Amersfoort?

Hopelijk zit er een beetje goede spreiding tussen de zes treinen per uur. Nu rijden er door de werkzaamheden in het Gooi ook zes treinen maar dat zijn er twee heel kort op elkaar.

En hoe past dit in de ambitie om extra stoptreinen te laten rijden tussen Harderwijk, Nijkerk, Amersfoort en Utrecht?

[ Voor 17% gewijzigd door Robkazoe op 19-08-2019 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 17:51
Robkazoe schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 08:59:
En hoe past dit in de ambitie om extra stoptreinen te laten rijden tussen Harderwijk, Nijkerk, Amersfoort en Utrecht?
Die rijden maar tot Amersfoort. Daar overstappen als je naar Utrecht wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
Erg fijn dat er 6 treinen tussen Utrecht en Amersfoort gaan rijden. Ik neem aan dat het 2 extra treinen zijn uit Deventer naar Utrecht toe (en eventueel verder naar Rotterdam/Den Haag)? Of zijn het bestaande treinen Den Haag/Rotterdam met eindstation Utrecht die door gaan rijden naar Amersfoort?

Hopelijk zit er een beetje goede spreiding tussen de zes treinen per uur. Nu rijden er door de werkzaamheden in het Gooi ook zes treinen maar dat zijn er twee heel kort op elkaar.

Denk eerder dat die doorrijden naar Harderwijk na Amersfoort. Er staat in het artikel ook dat Amersfoort - Harderwijk meer sprinters krijgt. Dus een beetje zoals de stoptrein Zwolle Utrecht vroeger reed, na Amersfoort als sneltrein door naar Utrecht. Scheelde aanzienlijk.

Iemand die weet wat de treinen Eindhoven - Dordrecht inhoudt? Deze verbinding is er nu niet, gaan ze de oude serie 1900 weer van stal halen (Venlo - Den Haag C)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:07
Nee, er pendelt één treinstel tussen Dordrecht en Eindhoven als Intercity. Dus om de 3 uur of zoiets een trein.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 21-07 16:40

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bacchus schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:55:
[...]

Daarbovenop: Een dubbeldekker heeft niet noodzakelijk veel meer zitplaatsen dan een enkeldekker.

Bijvoorbeeld, als ik Wikipedia goed lees:
Een stam van zes bakken VIRM doet rond de 440 zitplaatsen in 162 m.
Zes bakken ICM doet 2 x 225 = 450 zitplaatsen in 161 m.
Een stel van acht bakken ICNG doet 417 zitplaatsen in 165 m.
VIRM-6 heeft 440 zitplaatsen 2e klas. Dan ook nog eens 130 zitplaatsen 1e klas. Het scheelt dus toch wel 30%.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:28

Qu3st

EDIT schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 08:16:
Per 10 seconden? Schijnbaar is zelfs voor ProRail zelf 'tienden van een minuut' (dus per 6 seconden) eem lastig begrip :D
Het leuke blijft wel dat Procesleiding in minuten werkt, dit gaat nog een eeuwigheid duren voordat dat veranderd. Ik ben benieuwd hoeveel conflicten dit gaat opleveren. Het systeem waar de planning in wordt gemaakt werkt wel met die 10 seconden.

[ Voor 8% gewijzigd door Qu3st op 19-08-2019 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tochjo
Intercity's Den Haag Centraal-Utrecht Centraal gaan doorrijden van/naar Amersfoort (en in de spits Deventer).
Nee, het blijft een kwartierdienst met twee extra treinen die kort achter andere intercity's aanrijden.
Er gaan extra treinen rijden: 's ochtends vier treinen van Harderwijk naar Amersfoort die alleen stoppen in Nijkerk, en 's avonds vier treinen in omgekeerde richting. Reizigers van Harderwijk en Nijkerk krijgen zo vier reismogelijkheden per uur van/naar Amersfoort (rechtstreeks) en Utrecht Centraal en Schiphol Airport (deels met overstap).

[ Voor 7% gewijzigd door Tochjo op 19-08-2019 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Beetje Jip en Janneke taal, maar klein inkijkje bij de revisies:

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Tochjo schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:07:
[...]

Intercity's Den Haag Centraal-Utrecht Centraal gaan doorrijden van/naar Amersfoort (en in de spits Deventer).

[...]

Nee, het blijft een kwartierdienst met twee extra treinen die kort achter andere intercity's aanrijden.

[...]

Er gaan extra treinen rijden: 's ochtends vier treinen van Harderwijk naar Amersfoort die alleen stoppen in Nijkerk, en 's avonds vier treinen in omgekeerde richting. Reizigers van Harderwijk en Nijkerk krijgen zo vier reismogelijkheden per uur van/naar Amersfoort (rechtstreeks) en Utrecht Centraal en Schiphol Airport (deels met overstap).
Dan is het vooral leuk voor mensen van Harderwijk en Apeldoorn/Deventer. Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 21-07 16:40

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Gisteren maar weer een erg negatieve ervaring met de Deutsche Bahn. We kwamen met 4 man terug uit Oostenrijk en wilden een ICE van München nar het Ruhrgebiet nemen. Omdat een andere maatschappij problemen met de personele bezetting had werd dat een uur later dan gepland, maar soit.
DB heeft een hele fijne app. Echt, staat veel informatie in. Daar stond dus in dat onze ICE met maar één stel ICE4 zou rijden i.p.v. 2. Tot Stuttgart. Een uur later ook vanaf Stuttgart. Dan weet je dus dat die poepdruk gaat worden.
Toen we in München aankwamen stond de ICE van 10 minuten geleden nog in de app. Die had wel twee stellen, dus wij rennen, halen hem ook nog, heeft die een technisch probleem. Kan ook gebeuren, vertrek met 55 minuten vertraging. Nog altijd niet echt een probleem want de ervaring is (en de praktijk bleek) dat ze wel wat speling hebben. En jawel, in Frankfurt Flughafen waren we nog maar 35 minuten vertraagd en stonden de ICE naar Amsterdam en Brussel (die de andere 3 nodig hadden) 3 perronnen verder. Na wat wikken en wegen renden die daar naar toe waardoor ze 1 en 2 uur eerder thuis zouden zijn.
Uiteindelijk gingen wij weer als eerste weg en hadden die ICE's ook problemen en mijn overstal in Düsseldorf zou een half uur zijn.
Komen we Porz-Wahn, gaan we de Flughafenstrecke op, naar Köln/Bonn Flughafen 8)7 In de Flughafen gaan we een kwartier stil staan, laten de RE8 ook nog voor ons vertrekken, ondertussen krijgen we allerhande lulkoek als "strecke eingleisig befahrbahr" en "strecke nicht frei". Eindelijk ging het weer verder, moest in Köln-Deutz het achterste stel afgetrapt worden waardoor iedereen naar het voorstel stel moest overstappen (ging ook weer lekker langzaam) en toen weer 60 minuten vertraagd. Overstap op mijn RE naar Venlo: 60 minuten. :X
60 minuten vertraging in de app werd 59 minuten, 1 minuut in Düsseldorf van spoor 19 naar 5 is nog altijd... krap. Uiteindelijk werd het 57 minuten vertraging en dat is te doen met een sprint.

Maar wat een gepruts met die ICE zeg. :(

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 02:18

F.West98

Alweer 16 jaar hier

"Dagelijks leggen 1 miljoen reizigers gezamenlijk een half miljoen kilometer af" :?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

F.West98 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:27:
[...]

"Dagelijks leggen 1 miljoen reizigers gezamenlijk een half miljoen kilometer af" :?
Zijn gewoon korte treinritjes :p O-)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Heel veel mensen die Utrecht CS - Utrecht Vaartse Rijn of Hilversum - Hilversum Mediapark elke dag met de trein doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Gewoon Metro systeem dus. Wat dat betreft zou de Randstad (Utr-Rrtd-dhg-Ams) geheel van Metro voorzien moeten zijn. Als ik zie hoe succesvol het is in Rotterdam/Zoetermeer/Den Haag. Overigens zit Lijn E Rotterdam-Den Haag al aan zijn max capaciteit op dit moment, elke 7 minuten, en ook vol. Voordat die meer mensen aan kan, moeten ze een keerlus maken bij Pijnacker. Dan gaat het naar elke 4-5min.
In de spits rijden ze daar al mee, met wissel-keren op Pijnacker Zuid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Maasluip schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:48:
[...]

VIRM-6 heeft 440 zitplaatsen 2e klas. Dan ook nog eens 130 zitplaatsen 1e klas. Het scheelt dus toch wel 30%.
Dat, en het aantal staanplaatsen is bij een VIRM ook groter dan bij een ICM schat ik zo in.

En vergeet de derde klas in VIRM niet (de trappen); dat zijn zo nog 20 zitplaatsen per bak extra ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Heroic_Nonsense schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:18:
[...]

Dat, en het aantal staanplaatsen is bij een VIRM ook groter dan bij een ICM schat ik zo in.

En vergeet de derde klas in VIRM niet (de trappen); dat zijn zo nog 20 zitplaatsen per bak extra ;)
Ik heb wel eens in een VIRM gezeten die een noodstop maakte hard remde. Wat mij betreft mag een VIRM niet rijden met staande of op de trap zittende reizigers, mede omdat er in een VIRM helemaal niets is om je aan vast te houden als je staat.

Bij een echte aanrijding in een overvolle VIRM gaan de meeste slachtoffers vallen doordat ze verwondt worden door andere reizigers of doordat ze rondvliegen en tegen het interieur botsen.

De gemoderniseerde VIRM's zijn iets beter met kleine handgreepjes aan de stoelen, maar nog altijd voel ik me alles behalve veilig als ik moet staan in een VIRM. Ik hou echt rekening met waar ik sta. (Ik ben 2.05 meter en 130 kilo. Je wilt niet tussen mij en de trein in staan bij een botsing..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-07 12:44
Vrijdag 2 augustus zat ik in een SLT-4 op traject van Dordrecht naar Rotterdam. Hoe raakt zo SLT in Dordrecht verdwaald?

https://treinposities.nl/rit_per_station/zwd/5012

Alleen 7 november 2018 reed die daar voor het laatst ;)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

burne schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:43:
[...]
Bij een echte aanrijding in een overvolle VIRM gaan de meeste slachtoffers vallen doordat ze verwondt worden door andere reizigers of doordat ze rondvliegen en tegen het interieur botsen.
Ik heb dat al met het normale "tot stilstand komen" op een perron als ik op de trap in de rij sta om uit te stappen. Dat kleine rukje is voldoende om je uit evenwicht te brengen omdat je voeten in een rare positie staan en je je alleen kunt vasthouden aan die vreselijke form-over-function-trapleuningen (waar je je hand niet omheen kunt "sluiten" maar op je vingertoppen moet vertrouwen).
De gemoderniseerde VIRM's zijn iets beter met kleine handgreepjes aan de stoelen, maar nog altijd voel ik me alles behalve veilig als ik moet staan in een VIRM.
[...]
Ik vind dat sowieso een probleem bij NS; er wordt van je verwacht dat je in gangpaden en op balkons gaat staan in de spits, maar er is in veel materieel helemaal niet nagedacht over voorzieningen om dat veilig te doen.

Vrijdag stond ik in de ICE van Utrecht naar Arnhem (toegegeven: geen NS dus niet helemaal een terecht voorbeeld); bommetje vol wegens uitval van een andere trein/treinen, maar behalve wat stangen naast de buitendeuren (half verzonken in de wand want dat staat zo mooi) is er echt niks om je aan vast te houden in die treinstellen.

Eigenlijk hebben alleen SGMm en DDAR fatsoenlijke grijpstangen op de balkons, inclusief zo'n mooie poledance-paal midden op de grote balkons natuurlijk. Daarnaast wat stangen die er toevallig zitten omdat ze nodig zijn voor het deurmechanisme (dat laatste idem bij ICMm en ICR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
EDIT schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:27:
Nee, er pendelt één treinstel tussen Dordrecht en Eindhoven als Intercity. Dus om de 3 uur of zoiets een trein.
De verbinding tussen Dordrecht en Eindhoven blijft dus een stuk minder dan voor het invoeren van de intercity Den Haag - Eindhoven via de HSL. -O-
Qu3st schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:50:
[...]

Het leuke blijft wel dat Procesleiding in minuten werkt, dit gaat nog een eeuwigheid duren voordat dat veranderd. Ik ben benieuwd hoeveel conflicten dit gaat opleveren. Het systeem waar de planning in wordt gemaakt werkt wel met die 10 seconden.
De opvolgtijden tussen de treinen blijven vast wel groter dan twee minuten dus conflicten lijken me niet zo waarschijnlijk.
De automatische rijweginstelling (Ari) draait maar een keer per minuut en dat geeft schijnbaar geen problemen met een minutenplanning en treinen die iets te laat zijn, dus waarschijnlijk zullen de rijwegen ook op tijd getriggerd worden als de planning met een nauwkeurigheid van zes of tien seconden is gemaakt.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 21-07 14:49
Heroic_Nonsense schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 14:05:

Vrijdag stond ik in de ICE van Utrecht naar Arnhem (toegegeven: geen NS dus niet helemaal een terecht voorbeeld); bommetje vol wegens uitval van een andere trein/treinen, maar behalve wat stangen naast de buitendeuren (half verzonken in de wand want dat staat zo mooi) is er echt niks om je aan vast te houden in die treinstellen.
Die zijn ook niet bedoeld om in te staan. Mochten er geen plekken meer zijn, gaan mensen hier vaak op hun koffer/reistas zitten bij de deuren.

Hier in Duitsland mogen die ook niet rijden als ze te vol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
EDIT schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 09:27:
Dat is dan toch een lachertje? Bedoel je niet de Breda - Dordrecht pendel die elk uur rijdt? Elke 3 uur 1 trein zal lijkt mij geen reizigers trekken, gewoon omdat het niet past in het model van de Nederlandse dienstregeling, elke 30 minuten 1 trein. Ben benieuwd naar de uitwerking.

@Maasluip Afgelopen maandag ook een matige impressie van de DB gehad op weg terug uit Berlijn. Begon al met dat de trein in omgekeerde rijtuigvolgorde reed (de IC Berlijn dus), en men met alle bagage mocht gaan verkassen op het toch best smalle perron van Hbf hoog. Daarna in Spandau werd er 30 minuten gehalteerd, zonder omroep of iets. Na 25 minuten liep er polizei en een brancard voorbij, toen werd er dus wat duidelijk en kon de trein kort erna door. Omroep had het over politie inzet, maar alleen Duits; Engels deden ze niet aan.

Zo gedurende de rit werd de vertraging ingelopen tot 10 minuten maar helaas, op kleine stations werd er dan weer lang gehalteerd, en kwamen we in Nederland uiteraard achter een stoptrein het land binnen.

Wat ik dan vooral waardeloos vind, is de omroep. Die is praktisch alleen Duits, geen Nederlands of Engels. En dan zit je in een IC, dus geen wifi, en 4G is in die rijtuigen (goede isolatie) ook ver te zoeken. Dus die bahn app werkt dan ook maar matig. Wat wel goed is ontworpen, is dat de e-tickets direct in het home venster staan, dus niet pas na 4 klikken te openen zijn zoals bij de NS app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Get!em schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:02:
Gewoon Metro systeem dus. Wat dat betreft zou de Randstad (Utr-Rrtd-dhg-Ams) geheel van Metro voorzien moeten zijn. Als ik zie hoe succesvol het is in Rotterdam/Zoetermeer/Den Haag. Overigens zit Lijn E Rotterdam-Den Haag al aan zijn max capaciteit op dit moment, elke 7 minuten, en ook vol. Voordat die meer mensen aan kan, moeten ze een keerlus maken bij Pijnacker. Dan gaat het naar elke 4-5min.
In de spits rijden ze daar al mee, met wissel-keren op Pijnacker Zuid.
Of gewoon een betere en slimmere optie. ZUB eruit en ATB-RET (LZB xx) er in met max blokken van 300 meter en max snelheid van 100 km/u zelfde als de Hoekse Lijn.
Heroic_Nonsense schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 14:05:
[...]

Ik heb dat al met het normale "tot stilstand komen" op een perron als ik op de trap in de rij sta om uit te stappen. Dat kleine rukje is voldoende om je uit evenwicht te brengen omdat je voeten in een rare positie staan en je je alleen kunt vasthouden aan die vreselijke form-over-function-trapleuningen (waar je je hand niet omheen kunt "sluiten" maar op je vingertoppen moet vertrouwen).

[...]

Ik vind dat sowieso een probleem bij NS; er wordt van je verwacht dat je in gangpaden en op balkons gaat staan in de spits, maar er is in veel materieel helemaal niet nagedacht over voorzieningen om dat veilig te doen.

Laatste keer dat ik keek is de ICE in NL een onderdeel van ICE International wat een product is van DB & NS. NS heeft ook 3 treinstellen in eigendom(waren er 4).

[ Voor 58% gewijzigd door SRich op 19-08-2019 15:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

arnold_m schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 14:05:
[...]

De verbinding tussen Dordrecht en Eindhoven blijft dus een stuk minder dan voor het invoeren van de intercity Den Haag - Eindhoven via de HSL. -O-

[...]

De opvolgtijden tussen de treinen blijven vast wel groter dan twee minuten dus conflicten lijken me niet zo waarschijnlijk.
De automatische rijweginstelling (Ari) draait maar een keer per minuut en dat geeft schijnbaar geen problemen met een minutenplanning en treinen die iets te laat zijn, dus waarschijnlijk zullen de rijwegen ook op tijd getriggerd worden als de planning met een nauwkeurigheid van zes of tien seconden is gemaakt.
Ik weet niet hoeveel ervaring jij hebt met PRL in het dagelijks leven. Maar elke keer als er een nieuwe dienstregeling uitkomt komen er toch wel weer wat conflicten boven drijven hoor. En dan mogen wij gewone Treindienstleiders het weer oplossen, je zou toch zeggen, als je zoveel maanden er mee bezig bent dat je wel die conflicten eruit zou kunnen filteren.

Enne ARI werkt hele tijd hoor, alleen kan ie het niet aan als er 2 treinen dezelfde minuut ingesteld worden naar het zelfde spoor :P (De pannenkoek principe noemen wij het)

[ Voor 9% gewijzigd door Qu3st op 19-08-2019 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 21-07 16:41

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

cazzer22 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:30:
[...]
Omroep had het over politie inzet, maar alleen Duits; Engels deden ze niet aan.
offtopic:
Zo moeilijk is Duits nu ook weer niet.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-07 15:11
Tochjo schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:07:
[...]

Hoe gaan ze dat logistiek doen? Op (of voorbij) Harderwijk is volgens mij geen plaats om ff 4 treinstellen neer te zetten? Lijkt me dus dat die ergens vandaan moeten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterH3108
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-07 18:36
cazzer22 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:30:
[...]

Dat is dan toch een lachertje? Bedoel je niet de Breda - Dordrecht pendel die elk uur rijdt? Elke 3 uur 1 trein zal lijkt mij geen reizigers trekken, gewoon omdat het niet past in het model van de Nederlandse dienstregeling, elke 30 minuten 1 trein. Ben benieuwd naar de uitwerking.
Inderdaad maar een paar keer per dag:
https://www.ad.nl/dordrec...efinitief-terug~adba5ab7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-07 23:41
mcDavid schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:34:
[...]

Hoe gaan ze dat logistiek doen? Op (of voorbij) Harderwijk is volgens mij geen plaats om ff 4 treinstellen neer te zetten? Lijkt me dus dat die ergens vandaan moeten komen...
Misschien omrijden via Nunspeet? Daar is een 3e spoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tochjo
mcDavid schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:34:
Door naar Nunspeet en daar keren, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

iAdema schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:59:
[...]

Misschien omrijden via Nunspeet? Daar is een 3e spoor.
Dan zou het handig zijn om die trein door te leggen naar Nunspeet als stoptrein. Beetje jammer voor de reizigers als die als leegmat gaat rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
En omdat ze hem in een goederenpad leggen ook maar als veredeld boemeltje: Bron

Op deze manier wordt het een beetje een net niet trein. Rijdt niet door, rijdt misschien niet eens en misschien heb je er alleen maar reistijdwinst mee omdat de IC Den Haag-Eindhoven ook maar eens per half uur gaat...
Qu3st schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 19:50:
[...]

Dan zou het handig zijn om die trein door te leggen naar Nunspeet als stoptrein. Beetje jammer voor de reizigers als die als leegmat gaat rijden.
Moet er wel tijd zijn voor de extra stops, en het maakt de dienstregeling lastiger uitvoerbaar. Dat is ook een van de redenen dat de koppeling van IC Rotterdam-Utrecht met de sprinter Utrecht-Houten niet door ging, het had teveel negatieve effecten op het opstarten (bron), mogelijk dat hier iets vergelijkbaars speelt om het niet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07:38

NMH

Moderator General Chat
Transportman schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 20:39:
En omdat ze hem in een goederenpad leggen ook maar als veredeld boemeltje: Bron

Op deze manier wordt het een beetje een net niet trein. Rijdt niet door, rijdt misschien niet eens en misschien heb je er alleen maar reistijdwinst mee omdat de IC Den Haag-Eindhoven ook maar eens per half uur gaat...
"Beste reizigers, door een gebrek aan scheepvaartverkeer kan de interboemel van 17:00 vandaag niet rijden. De eerstvolgende interboemel zal morgenochtend om 06:00 vertrekken van spoor 1. Er zijn veldbedden beschikbaar in de stationshal. Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak en wensen u een aangename nacht." >:)

Maar zoals je zegt, het is meer een symbolische trein zo. De frequentie is zodanig laag dat het maar net in je schema voor die dag moet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ze mogen de frequentie tussen Leiden en Utrecht ook wel eens opvoeren naar vier keer per uur. Gaat alleen niet door dat enkelspoor. |:( |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De NS gaat bedrijven zoals leasemaatschappijen, touroperators en hotelexploi­tanten stimuleren om treinkaartjes en -abonnementen te verkopen aan klanten. Het spoorbedrijf claimt daarmee de eerste vervoerder in Europa te zijn die een deel van de verkoop volledig uitbesteedt aan derden, bericht het FD.

De nieuwe partners van NS kopen op grote schaal treinkilometers in bij NS. Die kunnen ze naar eigen inzicht verdelen onder hun klanten. Zij mogen zelf de prijs van een ticket of abonnement bepalen. De klant kan dan bijvoorbeeld via een app of tankpas gebruikmaken van de trein.

De NS wil verstokte autorijders naar het spoor lokken en hoopt zaken te doen met diverse mobiliteitsbedrijven. ,,Straks geeft de traditionele tankpas van de leasemaatschappij toegang tot de trein”, zegt commercieel directeur Tjalling Smit. ,,De rijder van een leaseauto kan dan zelf kiezen welk vervoermiddel hem of haar het beste uitkomt: de auto of de trein.”
Bron: https://www.bndestem.nl/b...koop-deels-vrij~a272d5a5/

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-07 12:44
Gaat weer lekker deze week op mijn traject.

Gisteren:
Mijn overstap op Blaak naar een IC die niet Rijd.
NS Intercity 2412 06:21 2 Schiphol Airport Rustig Rijdt niet

Vandaag:
NS Sprinter 5012 06:00 2 Den Haag Centraal Rustig Rijdt niet door een defecte trein

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Zeara schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 14:29:
[...]

Die zijn ook niet bedoeld om in te staan. Mochten er geen plekken meer zijn, gaan mensen hier vaak op hun koffer/reistas zitten bij de deuren.

Hier in Duitsland mogen die ook niet rijden als ze te vol zijn.
Het komt inderdaad wel eens voor dat er wordt omgeroepen dat iedereen zonder zitplaatsreservering uit moet stappen. Vrijdag was er (meen ik te begrijpen) echter een probleem met de IC Berlijn waardoor veel reizigers voor die trein in de ICE zijn gestapt (?)
SRich schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:50:
[...]

Laatste keer dat ik keek is de ICE in NL een onderdeel van ICE International wat een product is van DB & NS. NS heeft ook 3 treinstellen in eigendom(waren er 4).
Je hebt helemaal gelijk :)

*Heroic_Nonsense had ooit nog een TRIX-schaalmodel van een ICE3M in NS-uitvoering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SRich
Je weet zeker dat dit niet gekopieerd is van de speld :? :X

@Heroic_Nonsense
Ik heb er 1 :) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cazzer22
Freee!! schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:56:
[...]

offtopic:
Stimmt. Aber doch. Het heet een Internationale trein, die ook niet binnen het duitse taalgebied blijft. Dan is het ook een stukje fatsoen en klantvriendelijkheid om er een 2e taal bij te gooien. Los van alle amerikaanse toeristen die minimaal 35% van de passagiers waren.

Vergeet ook niet dat het een oude trein was, geen schermen met volgende stop, tijden of wat dan ook. Dan heb je alleen de omroep om je op te oriënteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
Interessant! Dankje. Lees ook dat het op een goederenpad ingelegd wordt a max 95 km/h! Dan kunnen ze er net zo goed een sprinter van maken, dan valt de snelheid niet op. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Freee!! schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:56:
[...]

offtopic:
Altijd weer lachen als je in de Brusseltrein zit. Af en toe komt er dan een complete omroep voorbij, in het Frans, Nederlands en Engels en als hij er zin in heeft, ook Duits.

Maar omdat de conducteur vaak een vlaams sprekende franstalige belg is, krijg je de wonderlijkste omroepen. Heb er ooit nog eentje opgenomen met de iphone, maar weet ff niet hoe ik die zo als audio fragment hier online kan slingeren.

Werkt dit voor jullie?
https://drive.google.com/...SkyNCXD/view?usp=drivesdk
Klinkt goed. Een bussiness-card van de NS om te tanken zou dan de andere kant op zijn. Alhoewel dat nu al kan, met bijv taxi's en fietsen.

Vaak genoeg gehad dat ik ipv mijn lease-auto een trein wilde hebben, omdat een klant naast het station zat met zn kantoor en de auto echt niet voordelig was qua tijd.

[ Voor 35% gewijzigd door Get!em op 20-08-2019 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
SRich schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 08:21:
[...]

Je weet zeker dat dit niet gekopieerd is van de speld :? :X
Jep, de NS meldt het nu zelf ook: https://nieuws.ns.nl/ns-o...t-voor-nieuwe-toetreders/

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
Qu3st schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:23:
[...]

Ik weet niet hoeveel ervaring jij hebt met PRL in het dagelijks leven. Maar elke keer als er een nieuwe dienstregeling uitkomt komen er toch wel weer wat conflicten boven drijven hoor. En dan mogen wij gewone Treindienstleiders het weer oplossen, je zou toch zeggen, als je zoveel maanden er mee bezig bent dat je wel die conflicten eruit zou kunnen filteren.

Enne ARI werkt hele tijd hoor, alleen kan ie het niet aan als er 2 treinen dezelfde minuut ingesteld worden naar het zelfde spoor :P (De pannenkoek principe noemen wij het)
Ik heb aan een ander stuk van de keten gewerkt, dus ervaring met PRL in het dagelijkse leven heb ik inderdaad niet en conflicten in ARI zijn dan ook nieuw voor mij.
Ik kan me voorstellen dat het voor een treindienstleider lijkt alsof ARI de hele tijd door werkt, maar aan de tijdstippen waarop de opdrachten van ARI "naar beneden" gaan, is te zien dat er toch een proces is dat een keer per minuut geactualiseerd wordt.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Get!em schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:10:
[...]
Klinkt goed. Een bussiness-card van de NS om te tanken zou dan de andere kant op zijn. Alhoewel dat nu al kan, met bijv taxi's en fietsen.

Vaak genoeg gehad dat ik ipv mijn lease-auto een trein wilde hebben, omdat een klant naast het station zat met zn kantoor en de auto echt niet voordelig was qua tijd.
Ik ben ook helemaal voor een geïntegreerd vervoersabonnement. De meeste van mijn klanten zitten minder dan 10 minuten lopen van een groot IC-station maar soms heb ik pech (of moet ik naar een eigen kantoor, ver van de trein, dubbel pech). Dan is het wel weer handig een auto-op-afroep te hebben.

Op dit moment heb ik het geluk een werkgever te hebben die een leaseauto èn een businesscard ter beschikking stelt, met de afspraak de auto te laten staan als je de trein pakt. Maar dat moet gewoon economischer kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-07 23:41
arnold_m schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:33:
[...]

Ik heb aan een ander stuk van de keten gewerkt, dus ervaring met PRL in het dagelijkse leven heb ik inderdaad niet en conflicten in ARI zijn dan ook nieuw voor mij.
Ik kan me voorstellen dat het voor een treindienstleider lijkt alsof ARI de hele tijd door werkt, maar aan de tijdstippen waarop de opdrachten van ARI "naar beneden" gaan, is te zien dat er toch een proces is dat een keer per minuut geactualiseerd wordt.
Dat is in zoverre waar dat de klok per minuut werkt, en dat voor vertrek die tijd gewoon gehaald moet zijn. Maar voor alle planregels die een aankomst, door of korte stop hebben kijkt ARI continu, en die regels worden in behandeling genomen zodra de trein op een trigger-sectie staat, dan wacht hij echt niet tot de minuut voorbij is, of de insteltijd aangebroken is. Hij gooit hem er alleen uit als de trein meer dan 15 minuten te vroeg of te laat is, of als de volgorde niet klopt met het plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
Dan heb ik waarschijnlijk opdrachten gezien die op de minuut werken, en ten onrechte begrepen of aangenomen dat ARI alles een keer per minuut bekijkt.

flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Denk dat je DONNA bedoelt en niet ARI?
Pagina: 1 ... 97 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.