Even een klein trein avontuur van mij delen.

.
Een van mijn verantwoordelijkheden bij het bedrijf waar ik werk (de foto's geven denk ik wel aan waar ik werk) is de reizigersinformatie systemen in de trein. Voor het noorden gaan wij deze vernieuwen. Deze week ben ik naar zuid-oost Duitsland afgereisd om samen met de leveranciers een test uit te voeren op een testtrack.
Ik heb wat dingen weggehaald uit de foto zoals de TFT's en de stationsnamen. Niet iedereen hoeft te weten wat we waar testen.
.
Het treintje stond in een mooie loods. Van buiten is er nog niet veel aan veranderd afgezien van de led display's en camera's gemonteerd op de buitenkant voor zicht naar de deuren.
De weg naar het testspoor (wordt onderhouden door een museumlijntje, rijd eigenlijk alleen op zondag een treintje) is nog bewaakt. Dus daar mag de Spurt niet zelfstandig overheen. Daarom moest hij even getrokken worden. Door dit beestje.
De trek trein is een oude passagiers trein. Met kaart automaat en al. Het interieur is heerlijk 90's.
Het interieur in de Spurt is momenteel een stuk Spartaanser.
Maar het uitzicht vond ik persoonlijker beter dan het Groningse en Friese achterland.

.
Excuses voor de verticale video!
Omdat het een museumspoortje is worden de boompjes en bosjes aan de spoorlijn niet netjes bij gehouden. Gelukkig krijg deze trein nog een nieuw jasje voordat hij weer in productie wordt opgenomen.
Het is jaren geleden dat dit stationnetje een moderne trein heeft gezien. Hier gaat de trein ook een paar dagen slapen voordat hij weer naar de loods wordt getrokken.