Het grote spoorwegentopic - deel 23 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 100 Laatste
Acties:
  • 575.844 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:01

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

burne schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 22:45:
[...]

http://www.nutz.nl/wp-content/audio/bla.mp3

Maar geen idee wat dat kost om te licenseren. Veel.
In bussen, trams, metro's en de treinen van Arriva klinkt het ook veel natuurlijker.
Dus waarom niet bij NS? In deze tijd zou het geen probleem meer mogen zijn, lijkt me. Zelfs de spraak-synthesizers van Google worden al beter.

[ Voor 19% gewijzigd door AW_Bos op 26-06-2019 22:47 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Daar zul je google vast voor moeten betalen. De standaard spraaksynthesizer van Stadler (want daar komt het natuurlijk vandaan) is niet geweldig. Dat Weichen verbaast me niets. De spraaksynthese bij Arriva Limburg was van hetzelfde niveau. Mechelen werd als Meegeelen uitgesproken en klemtonen lagen helemaal verkeerd (WilHELminalaan).
Pas toen ze alles door een mens hebben laten inspreken werd het beter.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Normaal heb ik om 06:00 uur de trein vanaf Zwijndrecht, die is om 06:16 uur bij Rotterdam Blaak, en vanaf het zelfde perron neem ik om 06:21 de Intercity naar Leiden.

Vanochtend had ik om 06:00 uur een sprinter vanaf station Zwijndrecht richting Rotterdam. Trein was keurig op tijd. Echter duurde het 6 minuten voor dat de trein kon vertrekken, er was een probleem om de trein te starten., wat ik niet begrijp daarvoor rijd de trein wel?

Precies om 06:21 kwam de trein aan op Blaak, ik weet niet of de IC al geweest was, maar ik heb hem niet meer gezien, wel kwam er een paar minuten later een IC op een ander spoor die niet stopte en hard door de tunnel ging.

De volgende trein was 06:31 uur en dat was een sprinter, de volgende IC kwam toen om 06:36 uur,

Kunnen jullie zien wat er met die IC van 06:21 bij Rotterdam Blaak is gebeurd?

Opvallend detail was dat er aan de overkant een koploper richting Vlissingen kwam, althans dat stond op de trein.

Al met al 15 minuten vertraging, dat maakt mij niet uit, maar ben wel benieuwd naar het verhaal er achter.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
nieuws: NS begint proef om reizigers overlast te laten melden via WhatsApp

Op zich goede zaak, het verlaagt de drempels om meldingen van asociale huftertjes te doen, en verkleint de kans dat said huftertjes de melder fysiek gaan bedreigen (of mishandelen).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-10 21:58

Qu3st

wildhagen schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 17:18:
nieuws: NS begint proef om reizigers overlast te laten melden via WhatsApp

Op zich goede zaak, het verlaagt de drempels om meldingen van asociale huftertjes te doen, en verkleint de kans dat said huftertjes de melder fysiek gaan bedreigen (of mishandelen).
Zeker weten, en dit kon je natuurlijk al via Twitter of Facebook Messenger ook doen. Maar hoe meer hoe beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
En reizigers die geen product zijn van Zuckerberg & co moeten maar lekker in de overlast blijven zitten? Ik vind het idee leuk (we mogen elkaar imo ook wel wat vaker persoonlijk aanspreken - maar ik kan me voorstellen dat sommige situaties daarvoor iets te explosief zijn) maar het medium nogal ongepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

mcDavid schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 18:47:
En reizigers die geen product zijn van Zuckerberg & co deze app niet gebruiken moeten maar lekker in de overlast blijven zitten? Ik vind het idee leuk (we mogen elkaar imo ook wel wat vaker persoonlijk aanspreken - maar ik kan me voorstellen dat sommige situaties daarvoor iets te explosief zijn) maar het medium nogal ongepast.
Als je het artikel leest testen ze eerst via Whatsapp, bedoeling is om later SMS toe te gaan voegen. Alleen kun je niet echt bewijs mee sturen

[ Voor 3% gewijzigd door Qu3st op 27-06-2019 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
Iemand nog een tip om uit Nijmegen weg te komen naar utrecht toe? Vraag het voor 10000 man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Qu3st schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 17:31:
[...]

Zeker weten, en dit kon je natuurlijk al via Twitter of Facebook Messenger ook doen. Maar hoe meer hoe beter
Mijn ervaringen met twitter zijn regelmatig niet bijzonder behulpzaam. Ik meld om 08:10 een zwerver en om 13:30 reageert er iemand met de vraag of deze melding nog actueel is. 8)7

(Ik snap dat ze het ook druk hebben, maar ik zou de prioriteiten vastleggen..)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

burne schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:30:
[...]

Mijn ervaringen met twitter zijn regelmatig niet bijzonder behulpzaam. Ik meld om 08:10 een zwerver en om 13:30 reageert er iemand met de vraag of deze melding nog actueel is. 8)7

(Ik snap dat ze het ook druk hebben, maar ik zou de prioriteiten vastleggen..)
Ja de enorme stroom op Twitter is ook niet handig. Via Messenger verschilt het enorm met de afhandeling van een melding moet ik zeggen.
Bij die Twitterfeed zou er een bepaalde hashtag bij zo'n melding toe worden gevoegd die voor hun systeem gelijk wordt opgepikt. Zomaar een ideetje ;)
Maar ja nu over naar Whatsapp, hopelijk worden daar de meldingen snel afgehandeld.
Robkazoe schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:17:
Iemand nog een tip om uit Nijmegen weg te komen naar utrecht toe? Vraag het voor 10000 man
Nu heeft het natuurlijk geen nut meer, maar was omrijden via Den Bosch niet mogelijk?
(Ik denk dat je last had van een aanrijding?)

[ Voor 18% gewijzigd door Qu3st op 28-06-2019 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

https://nos.nl/artikel/22...egen-na-concert-muse.html
De terugreis van veel bezoekers van het concert van Muse in Nijmegen verliep gisteravond onplezierig. Er reden tot diep in de nacht geen treinen tussen Arnhem en Utrecht vanwege een aanrijding. Veel concertgangers strandden daardoor in Nijmegen.

Op het station van Nijmegen ontstond een chaos. Veel bezoekers van het concert klaagden over de drukte. Het was voor veel mensen niet duidelijk hoe ze thuis moesten komen, zo blijkt uit berichten op Twitter.
Heeft daar de afdeling calamiteitenbestrijding verzuimd een calamiteit te bestrijden? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Voor Utrecht, trein via Den Bosch laten rijden? Maar dat "zal wel weer niet kunnen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Dat was ook het advies ("Reizigers in de richting van Utrecht werd geadviseerd via Den Bosch te reizen, maar die treinen zaten volgens sommigen bomvol.") maar dat is dus niet overal goed gecommuniceerd.

Dat is jammer, want de NS doet z'n best om je thuis te krijgen. Op weg naar Delfzijl ben ik een keer in Zwolle gestrand en de stationschef belde gewoon een taxi voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Reizen via Den Bosch was in 1e instantie niet mogelijk, we hadden de verbinding al gemist.
Enige advies wat wij kregen was de bus pakken.

Uiteindelijk hadden wij de trein naar Arnhem om vanaf daar (hopelijk) de bus te pakken. Toen we in die trein zaten werd omgeroepen dat we vanaf Arnhem weer terug naar Nijmegen zouden gaan en via Den Bosch naar Utrecht.
Informatievoorziening was weer matig, maar uiteindelijk toch prima opgelost. Beetje laat thuis, maar in ieder geval thuis :).

[ Voor 5% gewijzigd door Robertdj op 28-06-2019 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:24
Volgens mij vanochtend getuige geweest van een trein die stuk ging. We waren net vertrokken van Dordrecht-Zuid naar Dordrecht (eindpunt) in een Sprinter. Terwijl de trein aan het versnellen was, hoorde ik ineens een paar klikken en flink gesis afkomstig uit de buurt van die harmonica verbindingonderdelen (geen idee hoe dat heet, waarmee 2 stellen aan elkaar vast zitten). Ik zat daar een paar meter vandaan. Tegelijk ging de trein flink vaart verminderen en verder met een slakkegangetje, terwijl uit de richting van de machinist een onafgebroken afwisselende beeeep te horen was. (beeeep...... beeeeeep...... beeeeeep... je krijgt het idee)
Gelukkig haalden we het station wel en ik mijn aansluiting :)

Iets anders.Op het forum van de NS heb ik een discussie over het onderwerp of je verder mag reizen dan je doelbestemming en dan weer terug, bij een storing. Van de week heb ik paar keer vertraging gehad op mijn reis van Leiden -> Breda-Prinsenbeek en dan had ik beter een intercity kunnen nemen naar Breda en weer een sprinter terug naar Breda-Prinsenbeek. Om zo de storing te omzeilen. Maar mij wordt verteld op dat forum dat dit strafbaar is. Gisteren vroeg ik nog aan een hoofd conductrice en die gaf mij gelijk en zei dat zoiets niet beboet zou worden. Wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
Robertdj schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:58:
Reizen via Den Bosch was in 1e instantie niet mogelijk, we hadden de verbinding al gemist.

Uiteindelijk hadden wij de trein naar Arnhem om vanaf daar (hopelijk) de bus te pakken. Toen we in die trein zaten werd omgeroepen dat we vanaf Arnhem weer terug naar Nijmegen zouden gaan en via Den Bosch naar Utrecht.
Informatievoorziening was weer matig, maar uiteindelijk toch prima opgelost. Beetje laat thuis, maar in ieder geval thuis :).
Kan dit idd bevestigen. We waren rond half 12 op het station. Liep nog zat personeel (veel veiligheid en service) rond. Het advies luidde: ga naar Arnhem en vanaf daar zal er wel vervangend vervoer geregeld worden.

Maar naar Arnhem komen was al problematisch. Op spoor 1a stond een lange VIRM die als eerste weg zou moeten gaan. Die heeft er uiteindelijk bijna 40 minuten stilgestaan. Op spoor 3 zouden twee treinen richting Arnhem gaan. Eentje is spoorloos verdwenen van de reisinformatie. Tweede kwam met flink vertraging. Rond 12 uur gingen we eindelijk naar Arnhem toe. Vlak voor Arnhem werd bekend gemaakt dat alle intercities de route Nijmegen - Arnhem - Nijmegen - Den Bosch - Utrecht zouden rijden.

Ik zat volgens mij in de eerste trein die in Utrecht CS terug was. Het was toen iets voor 2 uur. Enige wat toen nog reed was de nachttrein van 2.11 (Amsterdam, Leiden, Den Haag, Rotterdam). Utrecht was mijn eindpunt. Geen idee hoe ze dat gedaan hebben met alle mensen die ergens anders moesten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

segil schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:10:

Iets anders.Op het forum van de NS heb ik een discussie over het onderwerp of je verder mag reizen dan je doelbestemming en dan weer terug, bij een storing. Van de week heb ik paar keer vertraging gehad op mijn reis van Leiden -> Breda-Prinsenbeek en dan had ik beter een intercity kunnen nemen naar Breda en weer een sprinter terug naar Breda-Prinsenbeek. Om zo de storing te omzeilen. Maar mij wordt verteld op dat forum dat dit strafbaar is. Gisteren vroeg ik nog aan een hoofd conductrice en die gaf mij gelijk en zei dat zoiets niet beboet zou worden. Wat is jullie ervaring hiermee?
Het mag niet. Je mag je doelbestemming niet voorbijrijden, ook niet als je daarmee sneller bent (uitgezonderd een of twee specifieke gevallen). De reden is ook simpel: dan zou je met een goedkoper kaartje verder kunnen reizen. In jou geval zou je met een kaartje naar Breda-Prinsenbeek naar Breda reizen, en dat is gewoon grijs reizen.
Met de OV-Chipkaart is daar wel een mouw aan te passen. Reis naar Breda, check uit en weer in en reis naar Breda-Prinsenbeek. Dan betaal je dus wel voor die omweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:24
Maasluip schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:36:
[...]

Het mag niet. Je mag je doelbestemming niet voorbijrijden, ook niet als je daarmee sneller bent (uitgezonderd een of twee specifieke gevallen). De reden is ook simpel: dan zou je met een goedkoper kaartje verder kunnen reizen. In jou geval zou je met een kaartje naar Breda-Prinsenbeek naar Breda reizen, en dat is gewoon grijs reizen.
Met de OV-Chipkaart is daar wel een mouw aan te passen. Reis naar Breda, check uit en weer in en reis naar Breda-Prinsenbeek. Dan betaal je dus wel voor die omweg.
Ik begrijp het idee, alleen bij een verstoring vraag ik mij af of mijn men niet coulant moet zijn. Want de verstoringen die ik deze week hebben gehad duren allemaal >30 minuten, en dus krijg ik 50% van mijn reissom terug. Dat is meer geld dan grijze reis. Ik denk ook wel dat menig persoon dit zal doen, als die mogelijkheid zich aan dient. Immers, je wilt thuis komen en als de verstoring onduidelijkheden geeft, gaat men wel op zoek naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Goed punt. En met een OV-Chipkaart is dat grijs rijden eigenlijk ook geen argument meer, want als je naar Breda gaat en daar uitcheckt, dan betaal je ook de prijs tot en met Breda.
Je kunt die argumenten eens op het NS forum aanbregen en kijken hoe ze daar op reageren. Het kan best zijn dat ze het gewoon niet begrijpen en star reageren van "magnie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 17:22
"Mag niet" is één maar ik moet de eerste conducteur nog tegenkomen die daarvoor zijn bonnenboekje zou trekken. Je zal er echter maar net één treffen die zijn ochtendkoffie gemist heeft. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
Wat staat er tegenwoordig in de AVR? Voor zover ik weet is het wel toegestaan mits de reisplanner het aangeeft.

Een beetje jammer is dat wel, want terugreizen heeft regelmatig voordelen als je net de snelste aansluiting gemist hebt.

[ Voor 41% gewijzigd door Migrator op 28-06-2019 11:58 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Migrator schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:57:
Wat staat er tegenwoordig in de AVR? Voor zover ik weet is het wel toegestaan mits de reisplanner het aangeeft.

Een beetje jammer is dat wel, want terugreizen heeft regelmatig voordelen als je net de snelste aansluiting gemist hebt.
De reisplanner geeft dat soort routes alleen maar voor abonnementshouders. Plan maar eens Utrecht Oosterbeek op een zondag. Je krijgt dan één verbinding per uur te zien. Vink je aan dat je een abonnement hebt, dan plant hij opeens wel met omweg/overstap in Arnhem zodast het twee reismogelijkheden per uur worden.

Als je het structureel doet, dan zullen ze er wel een keer moeilijk over gaan doen, maar bij een storing zijn de meeste conducteurs in mijn ervaring gewoon coulant.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01:37
De enige uitzondering is vanuit ~~Klp/Db~~ __Veenendaal-Klomp en Driebergen__ (en verder naar Arnhem) naar Rhenen. Hier is het niet mogelijk om zonder overstap in Utrecht de stoptrein te pakken, waardoor je 2 keer langs Maarn komt.

Edit: afkortingkjes vervangen

[ Voor 15% gewijzigd door SampleUser op 28-06-2019 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Ik krijg bij dit soort incidenten sterk het idee dat de informatie bewust vaag gehouden wordt zodat reizigers zich beter verspreiden. Als ze deze oplossing direct hadden gecommuniceerd was iedereen waarschijnlijk op deze trein gaan wachten.
Robkazoe schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:11:
[...]

Kan dit idd bevestigen. We waren rond half 12 op het station. Liep nog zat personeel (veel veiligheid en service) rond. Het advies luidde: ga naar Arnhem en vanaf daar zal er wel vervangend vervoer geregeld worden.

Maar naar Arnhem komen was al problematisch. Op spoor 1a stond een lange VIRM die als eerste weg zou moeten gaan. Die heeft er uiteindelijk bijna 40 minuten stilgestaan. Op spoor 3 zouden twee treinen richting Arnhem gaan. Eentje is spoorloos verdwenen van de reisinformatie. Tweede kwam met flink vertraging. Rond 12 uur gingen we eindelijk naar Arnhem toe. Vlak voor Arnhem werd bekend gemaakt dat alle intercities de route Nijmegen - Arnhem - Nijmegen - Den Bosch - Utrecht zouden rijden.

Ik zat volgens mij in de eerste trein die in Utrecht CS terug was. Het was toen iets voor 2 uur. Enige wat toen nog reed was de nachttrein van 2.11 (Amsterdam, Leiden, Den Haag, Rotterdam). Utrecht was mijn eindpunt. Geen idee hoe ze dat gedaan hebben met alle mensen die ergens anders moesten zijn.
Dan zaten we in dezelfde trein. :P Het was even gek toen ze zeiden dat we terug naar Nijmegen gingen, maar boeiend, er werd eindelijk een oplossing aangeboden waarmee we sowieso thuis zouden komen.

Onderweg mogen genieten van een langdurige rant over hoe dom het wel niet was dat we terug èn om zouden rijden. |:( Misschien wilde die persoon de incidentenbestrijding wel even helpen rapen zodat het niet nodig was... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
SampleUser schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:21:
De enige uitzondering is vanuit ~~Klp/Db~~ __Veenendaal-Klomp en Driebergen__ (en verder naar Arnhem) naar Rhenen. Hier is het niet mogelijk om zonder overstap in Utrecht de stoptrein te pakken, waardoor je 2 keer langs Maarn komt.

Edit: afkortingkjes vervangen
Kan er nog wel een noemen: Apeldoorn - Hoevelaken. Nou moet je daarvoor sowieso uit/in checken omdat het een andere vervoerder is maar ook die reis is niet te maken zonder overstap in Amersfoort (of een gigantische omweg).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mambo No5
  • Laatst online: 12:55

mambo No5

Bad Apple?

burne schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:40:
https://nos.nl/artikel/22...egen-na-concert-muse.html

[...]

Heeft daar de afdeling calamiteitenbestrijding verzuimd een calamiteit te bestrijden? :o
Het "Diep in de nacht" uit het artikel is op z'n minst tendentieus te noemen; de trein van 1:19 uit Ede-Wageningen naar Arnhem heeft -met wat vertraging- gewoon gereden. Het is eerder het geval geweest dat het bergen van het slachtoffer langer dan gemiddeld geduurd heeft, dat kan inderdaad voorkomen.

Wat betreft je opmerking "verzuimd een calamiteit te bestrijden"; ik kan je verzekeren dat er bij een dergelijke aanrijding hard gewerkt word (en in dit geval ook is) door alle betrokken partijen om een degelijk ongeval zo spoedig mogelijk af te handelen, maar je simpelweg afhankelijk bent en blijft van de situatie ter plekke. Ieder ongeval is anders als de voorgaande en met name de locatie en (en ik probeer dit zo respectvol te benoemen als ik kan, maar het is botweg een lelijke term) zaken als mate van vervuiling en lijklengte kunnen van significante invloed zijn over de tijdspanne waarbinnen zoiets opgelost is. :) Dus ja: dit heeft langer geduurd dan gemiddeld, echter kan dat voorkomen. Dat de timing niet ideaal is in combinatie met de afvoer van Muse festivalganger staat lijkt me duidelijk; dit zijn echter uiteraard ook geen zaken die van tevoren gepland worden uiteraard. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

mambo No5 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:38:
[...]

Het "Diep in de nacht" uit het artikel is op z'n minst tendentieus te noemen; de trein van 1:19 uit Ede-Wageningen naar Arnhem heeft -met wat vertraging- gewoon gereden.
Maar, en dat gebeurt regelmatig: mensen zoeken andere wegen, en komen dan op onhandige plekken terecht, en zitten niet in de 01:19 van Ede-Wageningen naar Arnhem, die staan in 's Hertogenbosch naar de achterlichten van de laatste trein te kijken.
Wat betreft je opmerking "verzuimd een calamiteit te bestrijden"
Daarmee doel ik niet op de jongens en meisjes in de blubber. Het zwakke punt van de NS met dit soort incidenten is de reiziger op het perron de juiste informatie geven. Duizenden reizigers zijn op zoek naar behulpzame informatie en die is er niet. Overigens weet ik zo een twee drie geen betere oplossing te bedenken, maar: het is een punt wat keer op keer terugkomt. Er gaat iets mis, en dan?

Ik heb het zelf ook meegemaakt. Na een aanrijding mag je (na 40-45 minuten stilstaan) uitstappen langs een in zeil verpakte voorkant van de trein, en sta je opeens om 01:45 op station Voorschoten. Conducteur weet niets, de politie-agenten weten niets, de prorail-medewerker in afwasbare kleding weet niets. Moeten we wachten? Komt er een bus? Gaat er een trein geregeld worden?

Dat soort communicatie bij calamiteiten, dat moet nog eens beter opgelost worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Ah, ok. Duidelijk. Doelde inderdaad meer op het praktisch aspect van het afhandeling van de aanrijding zelf. De onduidelijkheid van de informatievoorziening bij dergelijke verstoringen kan absoluut beter naar de reizigers toe, echter is dat achter de schermen een ontiegelijke complexe organisatie met verschillende partijen (die elk weer van diverse factoren afhankelijk zijn) die elkaar ook van informatie moeten voorzien, waaruit weer een advies aan de reiziger gedestilleerd moet worden. De omroepers reisinformanten zelf moeten deze informatie ook daadwerkelijk kunnen krijgen voordat ze iets aan de reizigers uit kunnen dragen; daar zit 'm vaak de clou. Het gaat wat ver om de hele beslisboom en bijkomende variabelen hier uit te dragen, maar het feit is dat de informatievoorziening verschrikkelijk complex is. Dat de reisinfo fysiek ook nog eens onder NS valt (en niet onder ProRail) helpt niet erg mee, maar is mijn inziens in ieder geval zeker niet dé oplossing voor dit probleem. :)

Niet dat ik dé allesomvattende oplossing heb (of verwacht dat het spoorwezen in zijn geheel ooit tot een volledig 100% functionerende oplossing kan komen, laten we wel wezen); ik kan persoonlijk enkel concluderen dat men achter de schermen hun best doet om alles binnen alle redelijkheid zo voorspelbaar mogelijk te maken voor de reiziger, maar dat er zeker nog verbeteringen te maken zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01:37
mcDavid schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:40:
[...]

Kan er nog wel een noemen: Apeldoorn - Hoevelaken. Nou moet je daarvoor sowieso uit/in checken omdat het een andere vervoerder is maar ook die reis is niet te maken zonder overstap in Amersfoort (of een gigantische omweg).
Nee, dat is zoals je zegt voor het tariveren geen terugsteek. Je maakt twee reizen: 1 van Apeldoorn naar Amersfoort en 1 van Amersfoort naar Hoevelaken met Connexxion. Zijn 2 vervoerders, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Bacchus schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:55:
"Mag niet" is één maar ik moet de eerste conducteur nog tegenkomen die daarvoor zijn bonnenboekje zou trekken. Je zal er echter maar net één treffen die zijn ochtendkoffie gemist heeft. :/
Vaak zal het niet gebeuren, maar helaas wel eens de conducteur zonder ochtendkoffie gezien:
- Bejaard echtpaar voor 9:00 op weg naar het Radboud voor bestraling wordt in Zutphen de trein uitgezet ivm 40% korting kaartjes
- Overvolle trein en mensen met een 2e klas kaart mogen niet in de 1e klas staan
- Heb zelf ooit eens op m'n donder gekregen toen ik alleen in een 1e klas stilte coupe zat en ff mijn vrouw belde dat de trein weer reed, na een minuut of 20 stil te hebben gestaan

Gelukkig zijn dit extreme uitzonderingen en zie ik vaker het tegenovergestelde: empatische en behulpzame medewerkers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

St00mwals schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 18:47:
[...]

Vaak zal het niet gebeuren, maar helaas wel eens de conducteur zonder ochtendkoffie gezien:
- Bejaard echtpaar voor 9:00 op weg naar het Radboud voor bestraling wordt in Zutphen de trein uitgezet ivm 40% korting kaartjes
:|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-10 17:08
St00mwals schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 18:47:
[...]
- Overvolle trein en mensen met een 2e klas kaart mogen niet in de 1e klas staan
Je wilt niet weten hoe vaak een trein 'ervaren' wordt als overvol terwijl er elders in de trein nog zat ruimte is.
Treinserie 3000 (IC Den Helder - Nijmegen) van Utrecht richting Arnhem heeft daar in de middagspits last van bijvoorbeeld. Achterin is de trein helemaal vol, voorin zit bijna niemand.

Reden: Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen hebben de uitgang van het station achteraan. En je gaat natuurlijk niet te ver lopen. Liever een half uur staan dan lekker kunnen zitten en iets verder moeten lopen.

Ondertussen wel klagen dat NS langere treinen in moet zetten :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Idd, veel zogenaamd "overvolle" treinen zitten helemaal niet overvol.

Ik reis de laatste paar maanden nog wel eens van Roosendaal naar Rotterdam (en vandaar naar Utrecht), meestal met de IC. Dat zijn meestal 2 of soms 3 VIRM's.

De 1e VIRM, dicht bij de perron-opgang is meestal overvol. Maar de voorop lopende IRM is meestal nog niet eens voor één-derde gevuld. Daar neem ik dus ook altijd plaats. Heb de afgelopen maanden nog niet 1x gehad dat er geen zitplaats te vinden was in die voorste VIRM. Ook niet in spits-tijd.

Maarja, dan moet je wel 100-150 meter verder lopen naar dat voorste treinstel, en daar wordt je natuurlijkwel dood- en doomoe van. Liever, als echt kudde-schaap zijnde, allemaal jezelf in de achterste VIRM proppen. Daarna wat hypcoriete boter op je hoofd smeren, en je kan lekker gaan ranten dat het allemaal zo druk is. Ja, halvegare, daar kies je zelf voor....

Idem voor een reis van Utrecht naar Roosendaal die ik ook wel eens maak (retour, ivm betere overstap). Zijn vaak 3 ICMm's. De eerste, dichtsbijzijnde bij de perron-opgang, is vaak tjokvol. De tweede zit meestal halfvol, en de derde is zowat leeg....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:16

Onbekend

...

Dat komt omdat je regelmatig ook niet van tevoren weet hoe lang een trein is. Je wil niet een eind het station op lopen, om er later achter te komen dat de trein maar 1 treinstel is i.p.v. 2 waarna je een stuk terug moet lopen.
Daarnaast hoop je natuurlijk altijd een zitplaats te bemachtigen, maar soms is de wagon propvol waardoor er mensen staan. Je kunt dan ook niet even gemakkelijk tussen al die staande mensen naar een paar wagons verder lopen want er is altijd eentje in het gangpad die je niet de ruimte geeft om even verder te lopen. :(

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:44
Onbekend schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 11:41:
Dat komt omdat je regelmatig ook niet van tevoren weet hoe lang een trein is. Je wil niet een eind het station op lopen, om er later achter te komen dat de trein maar 1 treinstel is i.p.v. 2 waarna je een stuk terug moet lopen.
Daarnaast hoop je natuurlijk altijd een zitplaats te bemachtigen, maar soms is de wagon propvol waardoor er mensen staan. Je kunt dan ook niet even gemakkelijk tussen al die staande mensen naar een paar wagons verder lopen want er is altijd eentje in het gangpad die je niet de ruimte geeft om even verder te lopen. :(
Gelukkig hebben we de NS app, en valt te zien wat voor trein er voor komt rijden :) . Nu nog op de borden tonen, nu alleen als voormalige proef op Spoor 18 van Utrecht Centraal.

[ Voor 3% gewijzigd door Rub147 op 29-06-2019 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Onbekend schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 11:41:
Dat komt omdat je regelmatig ook niet van tevoren weet hoe lang een trein is.
Als je de NS reisplanner op je telefoon hebt kun je zelfs zien *welke* trein er zo voor je neus staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jBBU9plpW5hONbQCk00tu3AB/full.jpg

Over een paar minuten staat 8703 voor je klaar op station Haarlem. Je kunt zien waar 'ie is en hoe hard 'ie rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

^ Dit; ik kijk zelf *altijd* even wat er aan mat in een trein zit, zodat ik mijzelf tactisch op kan stellen op het perron. Ik heb hierdoor zelden enkel een staanplaats en kan over het algemeen gewoon zitten. Midden in de spits is het soms wat lastiger, maar gelukkig hoef ik rond die tijden maar zelden in de trein te zijn. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:50

NMH

Moderator General Chat
wildhagen schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:15:

Ik reis de laatste paar maanden nog wel eens van Roosendaal naar Rotterdam (en vandaar naar Utrecht), meestal met de IC. Dat zijn meestal 2 of soms 3 VIRM's.

De 1e VIRM, dicht bij de perron-opgang is meestal overvol. Maar de voorop lopende IRM is meestal nog niet eens voor één-derde gevuld. Daar neem ik dus ook altijd plaats. Heb de afgelopen maanden nog niet 1x gehad dat er geen zitplaats te vinden was in die voorste VIRM. Ook niet in spits-tijd.
Zie het maar als een leuke bonus voor de vaste reiziger die weet hoe lang de trein normaliter is, waar de deuren ongeveer komen en waar het druk is. :) Moet de NS het alleen niet verpesten door de geheimpjes in de app te verklappen of op het perron aan te geven met lichten. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 00:04
Bacchus schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:55:
Ik ben weleens van Amsterdam Zuid via Utrecht naar Amersfoort gereisd i.p.v. rechtstreeks vanwege vertragingen. Conducteur was not amused. Moest enorm lullen om de boete te vermijden. Laatste keer dat ik een fysiek kaartje heb gekocht. Met inchecken had ze nooit een probleem kunnen maken.

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

wildhagen schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:15:

Maarja, dan moet je wel 100-150 meter verder lopen naar dat voorste treinstel, en daar wordt je natuurlijkwel dood- en doomoe van. Liever, als echt kudde-schaap zijnde, allemaal jezelf in de achterste VIRM proppen. Daarna wat hypcoriete boter op je hoofd smeren, en je kan lekker gaan ranten dat het allemaal zo druk is. Ja, halvegare, daar kies je zelf voor....

Idem voor een reis van Utrecht naar Roosendaal die ik ook wel eens maak (retour, ivm betere overstap). Zijn vaak 3 ICMm's. De eerste, dichtsbijzijnde bij de perron-opgang, is vaak tjokvol. De tweede zit meestal halfvol, en de derde is zowat leeg....
Vandaag ook een mooie, vanuit Den Haag vertrekken was enorm druk natuurlijk door veteranendag. Ik met mn moeder aan de arm, tegen haar gezegd we moeten naar voren lopen, hier zit het bomvol maar voorin zullen we gewoon kunnen zitten. En ja hoor er was genoeg ruimte voor ons en de airco werkte perfect! Ik hoop dat niet te veel mensen hier meelezen, want dan zijn we onze tactische zitplaatsen kwijt :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:23
mambo No5 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:38:
[...]
Het is eerder het geval geweest dat het bergen van het slachtoffer langer dan gemiddeld geduurd heeft, dat kan inderdaad voorkomen.
Als bij ons het nieuws wordt gegeven "het parket komt ter plaatse" (ik vermoed officier van justitie), weten we al dat we gaan voor een langdurig traject alvorens de begrafenisondernemer nog maar ter plaatse kan/mag komen. Wetsgeneesheer die ter plaatse komt, labo dat langskomt voor onderzoek. Als we dan de sporen vrijhebben na 3 uur, zijn ze snel geweest.
En wanneer komt het parket in actie? Identiteit niet gekend, tegenstrijdige verklaringen van ooggetuigen, sporen van een misdaad (nog) zichtbaar,

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Neem door de weeks om 06:00 uur de sprinter vanuit Zwijndrecht, de 1e halte na zijn begin in Dordrecht.
Vanochtend reed de trein om 06:00 uur niet, de volgende ging om 06:15.

Waarom zou de trein van 06:00 uur niet rijden, komt de machinist dan niet opdagen?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat kan. Of het materieel is stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Of het materieel is manco.Of een eerdere verstoring. Of uitgelopen werkzaamheden. Of....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:01
Sinds vandaag heb ik geen studentenreisproduct meer. Ik bewaar mijn resterend reisrecht voor mijn pre-master in september 2020.
Ik heb nu NS Flex Dal Voordeel en ben erg benieuwd hoe het bevalt. Ter info: ik woon in Schiedam en werk in Delft. Ik verwacht de komende tijd zo'n 3 à 4x per week te reizen met de NS.
Heenreis is altijd in de spits, terugreis is of de daluren of in de avondspits. Het hoge bedrag van Altijd Voordeel (€23) vond ik door de lage prijs van de rit niet interessant.

Ik heb NS Flex genomen zodat ik geen rekening hoef te houden met het saldo op mijn OV-chipkaart en het bijbehorende instaptarief (€20 om in te checken vind ik wel erg veel).
Elke dag losse kaartjes kopen in de app is ook onhandig in alle drukte en gezien ik regelmatig de OV-fiets gebruik worden er al reiskosten achteraf door de NS geincasseerd, de overige kosten kunnen daarom wel bij.
Ook het wisselen van abonnement en tijdelijk 1e klas zitten lijkt mij erg handig.

Het resterend saldo wordt iig verrekend met de factuur, het is mooi dat ik hiervoor niks hoef te doen.
De factuur krijg ik rond de 27e binnen, hopelijk betekent dit dat de factuur op 1 augustus afgeschreven wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door VirinR op 01-07-2019 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10 23:31
Afgelopen zondag was ik op pad met de trein, en viel me in de planner iets vreemds op. Er reed een ICE hier in Brabant (dat doen ze wel vaker de laatste weken dus is niet zo vreemd), maar meestal jakkeren ze vanuit Utrecht meteen door naar Monchengladbach via Venlo, zonder stops.

Nu reed er 1 die vanuit Eindhoven kwam (leek er te stoppen?), maar verder via Tilburg naar Den Bosch waar ik hem tegenkwam. En dat terwijl mijn trein wel gewoon Eindhoven - Den Bosch rechtstreeks deed.

Zag de trein ook hier staan: https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2019-06-30/250 iemand een idee wat deze is, de ICE250, en waarom hij die rare omweg maakte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Maasluip schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:43:
Dat kan. Of het materieel is stuk.
En vanmiddag wil ik om 13:15 de Sprinter nemen vanaf Zwijndrecht naar Rotterdam, begint al met 5 minuten vertraging, hoe dan? Het is je 1e halte kom op he...

En dan vervolgens de overstap in Rotterdam Blaak naar een IC die had ook al 12 minuten vertraging, en die zou onderweg achter sprinters hebben gezeten, waardoor die ook onderweg vaak langzeem reed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Mars18 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:26:
[...]

En vanmiddag wil ik om 13:15 de Sprinter nemen vanaf Zwijndrecht naar Rotterdam, begint al met 5 minuten vertraging, hoe dan? Het is je 1e halte kom op he...

En dan vervolgens de overstap in Rotterdam Blaak naar een IC die had ook al 12 minuten vertraging, en die zou onderweg achter sprinters hebben gezeten, waardoor die ook onderweg vaak langzeem reed :(
Er kan zoveel aan de hand zijn. Het is niet alleen NS die met die ene sprinter daar wil rijden. Er zijn heel veel vervoerders en treinen die over 1 stukje spoor willen.

Dat er vertraging is met een spoorwegnetwerk wat uit zijn voegen barst is niet te voorkomen. Kom op he...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
MediaZoo schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:33:
[...]

Er kan zoveel aan de hand zijn. Het is niet alleen NS die met die ene sprinter daar wil rijden. Er zijn heel veel vervoerders en treinen die over 1 stukje spoor willen.

Dat er vertraging is met een spoorwegnetwerk wat uit zijn voegen barst is niet te voorkomen. Kom op he...
Op dat stuk rijd alleen de NS?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Nu online
Mars18 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:35:
[...]

Op dat stuk rijd alleen de NS?
Ik rijdt er anders zeer regelmatig langs met mijn goederentrein... Ik wil toch op enig manier via Dordrecht op de Kijfhoek kunnen komen...

Arriva doet ook zijn ritjes naar Rotterdam en Leidschendam...

Zelfs al zou het alleen NS zijn. 1 vertraging kan als een olie vlek werken dat ook bij het vertrekstation een trein met vertraging weg rijdt. Klagen? Stop maar doen we al sinds 1839 en ze blijven maar dagelijks voor komen...

[ Voor 33% gewijzigd door MediaZoo op 02-07-2019 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
MediaZoo schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:37:
[...]

Ik rijdt er anders zeer regelmatig langs met mijn goederentrein... Ik wil toch op enig manier via Dordrecht op de Kijfhoek kunnen komen...

Arriva doet ook zijn ritjes naar Rotterdam en Leidschendam...

Zelfs al zou het alleen NS zijn. 1 vertraging kan als een olie vlek werken dat ook bij het vertrekstation een trein met vertraging weg rijdt. Klagen? Stop maar doen we al sinds 1839 en ze blijven maar dagelijks voor komen...
Bedankt voor je reactie, het zal hier ook wel wat mee te maken hebben misschien?

https://www.ns.nl/reisinf...ele-situatie-op-het-spoor

Rotterdam-Dordrecht; Rotterdam-Breda (HSL)

laatste update: dinsdag 02 juli 2019, 15.38 uur

Tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Zuid rijden er veel minder treinen en tussen Rotterdam Centraal en Breda rijden er minder Intercity direct treinen door een seinstoring.
Dit duurt tenminste tot 16:30 uur.

-----

Den Haag-Rotterdam; Leiden-Rotterdam

laatste update: dinsdag 02 juli 2019, 15.30 uur

Tussen Delft Zuid en Rotterdam Centraal rijden er veel minder treinen door een seinstoring.
Dit duurt tenminste tot 16:30 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:51
[...]

Dat is geen gloednieuwe trein die daar rijdt he, die komt ergens vandaan, heeft er een vorige rit op zitten waar die misschien al vertraging op had...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Er zijn zo veel mogelijkheden. Het kan zijn dat het personeel te laat was (omdat een andere trein laat was), of dat de trein er geen zin in had (enkele keer wil een trein wel eens dienst weigeren en dan is de bestuurder zo een paar minuten bezig op het ding weer op gang te krijgen, al dan niet met hulp).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Vloris schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:53:
[...]

Dat is geen gloednieuwe trein die daar rijdt he, die komt ergens vandaan, heeft er een vorige rit op zitten waar die misschien al vertraging op had...
En het lijkt erop dat dat inderdaad het geval was.

De trein van Den Haag naar Dordrecht die om 13:00 uit Zwijndrecht vertrekt (ritnummer 5045), keert in Dordrecht en wordt daar de trein naar Den Haag die om 13:15 uit Zwijndrecht vertrekt (rit 5142). Hiervoor staat in Dordrecht een keertijd van 4 minuten gepland.

Aangezien de 5045 zo'n 9 minuten vertraging had, zal de vertraging dus doorwerken naar de volgende trein.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Linkdumpen is niet de bedoeling, bovendien link je naar een besloten deel van het forum waar niet iedereen toegang toe heeft.

[ Voor 83% gewijzigd door deepbass909 op 03-07-2019 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:13

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Voor mijn gevoel wat vroeg, maar als het aan het kabinet ligt, heeft de OV-chipkaart nog maar 4 jaar te gaan voor hij wordt afgeschaft.

Einde ov-chip in zicht, kabinet overweegt afschaffing in 2023

https://www.gelderlander....haffing-in-2023~a8cf7406/

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Heroic_Nonsense schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 18:35:
Voor mijn gevoel wat vroeg, maar als het aan het kabinet ligt, heeft de OV-chipkaart nog maar 4 jaar te gaan voor hij wordt afgeschaft.

Einde ov-chip in zicht, kabinet overweegt afschaffing in 2023

https://www.gelderlander....haffing-in-2023~a8cf7406/
Zie OV Chipkaart :)

Maar overheid, ICT en op tijd leveren... nah. 2032 ligt dichterbij de realiteit denk ik :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 14:01

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Utrecht Centraal wordt er nog gezelliger op. Nu er sinds enkele weken ook een oplaad-schommel is die je telefoon oplaadt, kan je ook op een voetbaltafel een tafelvoetbal-spel spelen. Een leuk detail: De tafelvoetbaltafel is gemaakt van oude treinvloeren.

Oud-international Anouk Hoogendijk en FC Utrecht speler Mark van der Maarel hebben deze vanmiddag onthuld :)F

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5wE5jfvyrGw8RDvjQa34hTpp/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QHqx1fQQg9sIcGLwX38I7XF3/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YOove6i4uJVYe9GPq6Xxta1U/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 03-07-2019 20:38 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Bastien schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 19:31:
[...]
Zie OV Chipkaart :)

Maar overheid, ICT en op tijd leveren... nah. 2032 ligt dichterbij de realiteit denk ik :P
Wat heeft de OV Chipkaart met de overheid te maken? (https://www.translink.nl/about even zelf naar beneden scrollen naar 'aandeelhouder'?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

burne schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:09:
[...]

Wat heeft de OV Chipkaart met de overheid te maken? (https://www.translink.nl/about even zelf naar beneden scrollen naar 'aandeelhouder'?)
Artikel gelezen? Staat toch genoeg kabinet in. En Translink als uitvoerder of een of ander IT vehikel, mja. Translink krijgt nog steeds genoeg niet voor elkaar na jaren dus daar heb ik ook niet veel vertrouwen in.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Bastien schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:31:
[...]
Artikel gelezen? Staat toch genoeg kabinet in. En Translink als uitvoerder of een of ander IT vehikel, mja. Translink krijgt nog steeds genoeg niet voor elkaar na jaren dus daar heb ik ook niet veel vertrouwen in.
Daar staat in dat minister staatssecretaris Van Veldhoven iets wil. Leuk voor haar.

De Coöperatie Openbaar Vervoerbedrijven zal Translink B.V. opdracht moeten geven dat uit te voeren, en die zullen dat uit- of zelfs aanbesteden, en vervolgens extra servers bestellen bij Info Support om dat mee uit te voeren. (Het is een extra module in een bestaand CMS)

Zie jij ergens één ambtenaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
Soms verbaas je je echt over keuzes die de NS maakt.

Afgelopen zondag reisde ik met m'n Weekend Vrij NS Flex abonnement van het verre oosten naar de randstad. Vanwege een seinstoring kwam ik met 30 minuten vertraging aan. Kan gebeuren, maar wel even geld terug gevraagd bij vertraging.

Die aanvraag is (vanzelfsprekend) goedgekeurd, maar tot m'n stomme verbazing was het restitutiebedrag niet € 2,70 (1/12e deel van abonnementsgeld, zoals voor normale abonnementen zou gelden) maar meer dan € 10,- omdat er bij NS Flex geld-terug-bij-vertraging wordt gerekend met de ritprijs volle mep tweede klasse.

Als je dus drie keer in de maand vertraging zou hebben op een dergelijke reis heb je je abonnementsgeld er al uit. Als je elke dag in het weekend zo'n reis maakt en vertraging hebt kun je dus 16x de halve ritprijs terugkrijgen, en meer dan € 100,- winst maken met je abonnement 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Mars18 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:31:
Neem door de weeks om 06:00 uur de sprinter vanuit Zwijndrecht, de 1e halte na zijn begin in Dordrecht.
Vanochtend reed de trein om 06:00 uur niet, de volgende ging om 06:15.

Waarom zou de trein van 06:00 uur niet rijden, komt de machinist dan niet opdagen?
En vanochtend weer niet, gaat lekker deze week op dit traject d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Migrator schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:07:
Soms verbaas je je echt over keuzes die de NS maakt.

Afgelopen zondag reisde ik met m'n Weekend Vrij NS Flex abonnement van het verre oosten naar de randstad. Vanwege een seinstoring kwam ik met 30 minuten vertraging aan. Kan gebeuren, maar wel even geld terug gevraagd bij vertraging.

Die aanvraag is (vanzelfsprekend) goedgekeurd, maar tot m'n stomme verbazing was het restitutiebedrag niet € 2,70 (1/12e deel van abonnementsgeld, zoals voor normale abonnementen zou gelden) maar meer dan € 10,- omdat er bij NS Flex geld-terug-bij-vertraging wordt gerekend met de ritprijs volle mep tweede klasse.

Als je dus drie keer in de maand vertraging zou hebben op een dergelijke reis heb je je abonnementsgeld er al uit. Als je elke dag in het weekend zo'n reis maakt en vertraging hebt kun je dus 16x de halve ritprijs terugkrijgen, en meer dan € 100,- winst maken met je abonnement 8)7
Hmmm dat maakt het misschien wel aantrekkelijk om over te stappen op flex :Y)

Tot nu toe zag ik het voordeel niet zo (met automatisch opladen heb je toch ongeveer het zelfde) maar dit kan wel aardig in de papieren lopen! Vind dat fooitje wat je terugkrijgt bij vertraging als je een abonnement hebt altijd zo'n loos gebaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40
NMH schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 19:56:
[...]

Zie het maar als een leuke bonus voor de vaste reiziger die weet hoe lang de trein normaliter is, waar de deuren ongeveer komen en waar het druk is. :) Moet de NS het alleen niet verpesten door de geheimpjes in de app te verklappen of op het perron aan te geven met lichten. >:)
Ik zou willen dat dit zo was. Zou het wel moeten zijn, en "ongeveer" kan ik het wel inschatten... maar daar zit een enorme hoop variatie in, helaas. Zelfs de 'instapzone' (wat niet werkt ik de context van deze discussie, maar dat terzijde) is niet altijd daadwerkelijk voorzien van een trein. Als je 1e klas reist wordt het nog lastiger, die kan zich nog op meerdere plekken bevinden zelfs als de rest van de info klopt.
mcDavid schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:40:
[...]
Vind dat fooitje wat je terugkrijgt bij vertraging als je een abonnement hebt altijd zo'n loos gebaar...
Of "Helaas is het bedrag te laag"

Alsof het een gunst is :D

[ Voor 14% gewijzigd door ijdod op 05-07-2019 13:45 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
mcDavid schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:40:
[...]
Hmmm dat maakt het misschien wel aantrekkelijk om over te stappen op flex :Y)

Tot nu toe zag ik het voordeel niet zo (met automatisch opladen heb je toch ongeveer het zelfde) maar dit kan wel aardig in de papieren lopen! Vind dat fooitje wat je terugkrijgt bij vertraging als je een abonnement hebt altijd zo'n loos gebaar...
Ik geloof dat Flex sowieso € 2 per maand goedkoper is voor dit abonnement en verder zijn er ook geen nadelen aan. :)

Overigens zijn ze wel van plan de restitutiebedragen gelijk te trekken, aldus https://www.ns.nl/klanten...terug-bij-vertraging.html
Je krijgt 50% van de ritprijs bij minimaal 30 minuten vertraging en 100% bij 60 of meer minuten vertraging. Hierbij houden we het 2e klas tarief aan. In de toekomst zullen we de daadwerkelijke NS Flex ritprijs gebruiken en hierin rekening houden met eventuele kortingsrechten en 1e klas upgrades. In de tussentijd kun je reageren op de e-mail als jouw aanvraag is afgehandeld, om toch 1e klas vergoed te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 23:29
Migrator schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:52:
Ik geloof dat Flex sowieso € 2 per maand goedkoper is voor dit abonnement en verder zijn er ook geen nadelen aan. :)
De NS Flex-variant van Weekend Vrij die 2 euro goedkoper is, kent geen 40 procent korting in de daluren op werkdagen. Wil je dat wel, dan ben je met NS Flex een euro per maand duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
Ah, dat is logisch ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Tochjo schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:05:
[...]

De NS Flex-variant van Weekend Vrij die 2 euro goedkoper is, kent geen 40 procent korting in de daluren op werkdagen. Wil je dat wel, dan ben je met NS Flex een euro per maand duurder uit.
Tering wat een naaiactie weer :')

Zat al op te zoeken wat ik nu betaal. Dat is 33,93 (was 33 euro maar nu 3 procentpunt meer btw). Maar, dan nog is overstappen op het moment wel gunstiger voor mij, want ik heb ook een trajectabonnement, dat ook 40% korting geeft.

Maar ik zal er nog even over nadenken of deze extra mogelijke bron van verwarring tussen de 2 kaarten, die 1,93 euro waard is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Migrator schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:52:
[...]

Behalve dat bij weekend vrij korting tijdens de daluren door de weeks wel inclusief is. En je daar bij flex voor bijbetaalt.

Ik heb 3 weken flex gehad, en reis in het weekend ook wel eens via een omweg, Want zo lang je een reisrecht hebt, doet geen een conducteur moeilijk over het reizen via een minder efficiente route. Bij flex worden dat soort reizen binnen de periode van je reisrecht wel gewoon in rekening gebracht. En mag je daarna weer bellen om ze terug te laten boeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
NS Flex is een "agile" product... ze leveren steeds stukjes functionaliteit op, maar heel veel dingen zijn er nog niet of werken nog niet zoals het hoort.

Samenreiskorting was tot een paar weken geleden bijvoorbeeld niet mogelijk i.c.m. NS Flex. Als workaround kon je toen tijdelijk e-tickets met 40% korting kopen in de webshop en daarmee reizen. Geld terug bij Vertraging rekent altijd met 'vol tarief, 2e klas'. Leuk als je een Weekend Vrij-abonnement hebt, natuurlijk, maar niet 'zoals het hoort'.

Andere eigenschappen van de gewone abonnementen, zoals korting voor 65-plussers of bijabonnementen, zijn ook nog niet beschikbaar voor NS Flex.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistler
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 21:39
Deze zomer ga ik een paar weken naar Wallonie (provincie Namen). Heeft iemand tips voor leuk spoorwegerfgoed om daar te bezichtigen? De 3 Valleés stoomtrein tussen Mariembourg en Treignes heb ik al eens gedaan en was erg leuk! Misschien is er in de buurt nog meer te vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Chemin de fer du Bocq, vanuit Ciney aan de lijn Namen - Marche-en-Famenne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
De NS was eergisteren weer goed bezig. Ik stond op Utrecht centraal, en er werd omgeroepen dat Arnhem-Dieren er uit lag vanwege een aanrijding. 10 minuten later wordt omgeroepen dat er een seinstoring is tussen Apeldoorn en Deventer, en er werd omgeroepen dat je kon omreizen via... Arnhem... 8)7 8)7 8)7

Denken ze daar echt niet na wat die automatische omroep zegt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Nu online
Oekiejoekie schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:37:
De NS was eergisteren weer goed bezig. Ik stond op Utrecht centraal, en er werd omgeroepen dat Arnhem-Dieren er uit lag vanwege een aanrijding. 10 minuten later wordt omgeroepen dat er een seinstoring is tussen Apeldoorn en Deventer, en er werd omgeroepen dat je kon omreizen via... Arnhem... 8)7 8)7 8)7

Denken ze daar echt niet na wat die automatische omroep zegt ?
Nee, ze doen maar iets om jou als reiziger flink te irriteren. Het zijn een stelletje debielen daar bij NS die geen idee hebben wat ze doen en het veel beter over kunnen laten aan de experts op het perron. Die hebben tenslotte zicht op het hele spoorwegnetwerk en alle treinen van de diverse vervoerders en daarom veel een veel beter plan kunnen overleggen dan die prutsers van NS.

Wat je zelf natuurlijk wel had kunnen verzinnen:

De reden dat ze niet via Zutphen adviseren is en dat Arriva er rijdt en dat het een boemeltje is die nooit de capaciteit heeft die wenselijk is voor de reizigersstroom. Om de reizigersstroom in goede banen te leiden kiezen ze dan voor de weg waarbij de verstoring het snelste is opgelost. via Arnhem-Dieren dus. Een seinstoring die net is ontstaan kan nog uren duren terwijl de aanrijding al in de afrondende fase zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
MediaZoo schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:25:
[...]

Nee, ze doen maar iets om jou als reiziger flink te irriteren. Het zijn een stelletje debielen daar bij NS die geen idee hebben wat ze doen en het veel beter over kunnen laten aan de experts op het perron. Die hebben tenslotte zicht op het hele spoorwegnetwerk en alle treinen van de diverse vervoerders en daarom veel een veel beter plan kunnen overleggen dan die prutsers van NS.

Wat je zelf natuurlijk wel had kunnen verzinnen:

De reden dat ze niet via Zutphen adviseren is en dat Arriva er rijdt en dat het een boemeltje is die nooit de capaciteit heeft die wenselijk is voor de reizigersstroom. Om de reizigersstroom in goede banen te leiden kiezen ze dan voor de weg waarbij de verstoring het snelste is opgelost. via Arnhem-Dieren dus. Een seinstoring die net is ontstaan kan nog uren duren terwijl de aanrijding al in de afrondende fase zit.
Beide zijn trajecten van NS. Omrijden Apeldoorn-Deventer zou via Zutphen kunnen, maar Utrecht*waar dit omgeroepen werd)-Zutphen of Utrecht-Deventer kon zeker niet.

Nee. Het was dus gewoon weer eens een automatisch omgeroepen bericht, waar niet over nagedacht was. Net zoals ik een paar weken geleden op zondag in Gouda had. In verband met een storing bood de NS gratis koffie aan. Ja, alleen is er op zondagochtend in Gouda niks open op het station waar je koffie zou kunnen krijgen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
Ze hadden moeten adviseren om via Zwolle om te reizen in dat geval. Vermoedelijk is die automatische omroep zo gebouwd dat er bij een storing direct een omreis route gegeven wordt, en er niet een controle plaatsvind of die route wel kan.

Alternatief zou zijn een manuele omroep, die natuurlijk pas 15 minuten later zal plaatsvinden en dan zit je al in de trein (of zag je hem nog wegrijden), wat zie je het liefst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
@cazzer22 aangezien Zwolle eruit ligt sinds zaterdag was dat ook niet zo'n heel best idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
Aha. dan moet je thuisblijven :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Interessant project tussen Zwolle en Heino:

De Stentor: Test in Zwolle: kan ons spoor duurzamer en stiller? ‘Zelfs bamboe is een optie’
Kan ons spoor nog duurzamer? En kan het stiller? ProRail test in Zwolle vier nieuwe soorten dwarsliggers. Dat zijn die blokken waarop de rails rust. Het is een proef van twee jaar. ,,Zelfs bamboe is een optie.’’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Is hier iemand die een zinnige verklaring heeft voor de situatie op station Assen?

- Spoor 1: treinen naar Zwolle
- Spoor 2: keerspoor + perron voor stoptrein uit Groningen naar Assen
- Spoor 3: treinen vanuit Zwolle

Dus normaal gesproken zou je denken dat de stoptrein uit Groningen naar Assen binnenkomt op spoor 2. Dit is echter niet het geval: de trein komt binnen op spoor 1, loopt dan over, zonder te stoppen, naar spoor 2 en stopt dan bij het zuidelijke einde van het perron van spoor 2, wat een eindje van de uitgang van het perron is.

Dit zou nog enigszins te begrijpen zijn als:
- De trein zou stoppen op spoor 1 om mensen uit te laten stappen
- Dan overlopen naar spoor 2

Maar dat is niet zo.

Het probleem is dat vorig jaar het overloopwissel om van spoor 1 naar spoor 2 te gaan halverwege de perrons ligt. Waarom is er niet gekozen om deze trein direct aan de noordzijde van station Assen naar spoor 2 te laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
Wat ik zo snel zie op sporenplan, moet de trein uit Groningen dan een stuk verkeerd spoor rijden (of in ieder geval links), waar de treinen naar Groningen juist rijden. Zo'n actie is erg vertragingsgevoelig, dus zullen ze niet als standaard in de dienstregeling willen inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ja maar vorig jaar is het zo neergelegd, het is nieuw. Ze hadden dus die overloop ook vlak voor het perron kunnen maken. Ik vraag me af waarom die overloop halverwege het perron ligt en niet ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cazzer22
Misschien omdat ze de perrons in segmenten wilden hebben? Nu hebben ze zonder extra wissels te gebruiken spoor 1 en 2 in een a en b sectie opgedeeld.

Overigens, ook sprinterserie 9600 (Eindhoven - Den Bosch) wordt in Den Bosch in de ochtendspits op spoor 4b neergezet (handig voor de spitsrichting met vooral overstappers richting Utrecht (meer dan andersom). later in de ochtend gaat de trein op spoor 6b keren. Maar ze zouden ook kunnen kiezen om de trein leeg te laten lopen op 4a en daarna om te lopen naar 6b. Dit is echter niet normaal in Nederland. Denk dat ze ook zo min mogelijk bewegingen willen hebben op emplacementen. Staat een trein ergens aan een perron en niet in de weg is het goed en moeten passagiers maar een trap gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:17

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Beetje raar bericht. Komen de echte analoge klapperborden nou terug, of digitale borden met (dan neem ik aan) een klapperborden animatie?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
Nee, gewoon grote digitale schermen met vertrektijden. Heeft verder niks met klapperborden te maken behalve dat ze dezelfde functie hebben als de grote klapperborden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:08

Fiber

Beaches are for storming.

Zou tijd worden. Ik mis dat grote scherm in de hal vooral op station Utrecht CS nog steeds... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cazzer22
Het oude een beetje, maar dat is nostalgie. Met zn foute flapjes. Maar als ik nu een station binnenloop kijk ik op de borden bij de ingang waar 2 of 3 schermen naast elkaar hangen, en per scherm 7 treinen laten zien. Daar staat altijd de trein in die ik nodig heb, en kan dus direct doorlopen. Voor mij is een groot centraal scherm een beetje overbodig geworden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:08

Fiber

Beaches are for storming.

Ik stap meestal over op Utrecht en dan kan ik die kleine rotschermpjes die hier en daar wel hangen nooit snel genoeg vinden...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Laatst online: 13:17

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Fiber schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:32:
Ik stap meestal over op Utrecht en dan kan ik die kleine rotschermpjes die hier en daar wel hangen nooit snel genoeg vinden...
Idem hier, ik mis dat grote bord op Utrecht centraal ook, veel overzichtelijker dan die kleine schermen bij de perrons.

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:51
Ik hoop dat ze niet te graag "huisstijl" willen doen.
Want bepaalde kleurcombinaties zijn slecht te lezen op afstand. Wat eigenlijk het grote probleem was met het voorgaande digitale bord op utrecht.
Ze moeten voor een hoog contrast kleurcombinatie gaan.

Dit was super te lezen op afstand
Afbeeldingslocatie: https://www.ovmagazine.nl/wp-content/uploads/2017/07/Vertrektijdenbord_Station_Utrecht_CS-590x290.jpg
Dit veel minder
Afbeeldingslocatie: https://www.prorail.nl/sites/default/files/field/image/grote_scherm_utrecht_centraal.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door leonbong op 10-07-2019 17:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Carpento
Ik zou zeggen: OLED-schermen nemen en dan gewoon de kleurstelling van het oude donkerblauwe bord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Carpento schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:13:
Ik zou zeggen: OLED-schermen nemen en dan gewoon de kleurstelling van het oude donkerblauwe bord :)
OLED-schermen die helderder moeten zijn dan daglicht hebben een levensduur van een paar weken. De TBP's op het perron zijn transflectieve TFT-schermen en volgens mij zijn ze monochroom (wit/blauw). Da's zo ongeveer de enige manier om tegen zonlicht op te kunnen (en LED's maar die hebben andere nadelen..)

(de schermen op @leonbong's foto zijn transflectieve TFT's...)

[ Voor 5% gewijzigd door burne op 10-07-2019 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
burne schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:56:
[...]
OLED-schermen die helderder moeten zijn dan daglicht hebben een levensduur van een paar weken. De TBP's op het perron zijn transflectieve TFT-schermen en volgens mij zijn ze monochroom (wit/blauw).
Vertragingen in rood toch? Dat weet ik vrijwel zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
ANdrode schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:42:
Vertragingen niet volgens mij, maar ze kunnen wel kleur laten zien:
Afbeeldingslocatie: https://img-brabant.rgcdn.nl/b5c4d0c76c5342e08cf998a60c58e379/opener/Reizigers-worden-verzocht-het-station-meteen-te-verlaten-Foto-Twitter-juvadepo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Laatst online: 12:09
Vertragingen worden inderdaad in het rood weergegeven tegenwoordig.
Overigens, als de artist impressions van de nieuwe schermen kloppen, dan is het gewoon een grote versie van de huidige kleine borden, alleen dan dus op een heel groot formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ANdrode schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:42:
[...]

Niet op de transflectieve schermen die buiten hangen. Die hebben een donkerblauw balkje met witte tekst met hoeveel vertraging de trein heeft. Schermen die binnen hangen (die in Delft bijvoorbeeld) kunnen wel rood weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
burne schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 21:06:
[...]

Niet op de transflectieve schermen die buiten hangen. Die hebben een donkerblauw balkje met witte tekst met hoeveel vertraging de trein heeft. Schermen die binnen hangen (die in Delft bijvoorbeeld) kunnen wel rood weergeven.
Dit is toch zo'n TBP? https://imgw.rgcdn.nl/a5c...fening-op-Den-Haag-CS.jpg

Al hangt deze dan toevallig binnen :)
Pagina: 1 ... 93 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.