Het grote spoorwegentopic - deel 23 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 100 Laatste
Acties:
  • 577.227 views

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

NMH schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:19:
[...]

Ik vermoed dat @burne dacht dat ik bedoelde dat de onderwijzers met het OV naar Den Haag gingen. Voor alle duidelijkheid, ik bedoelde dus dat er weer een OV staking is maandag. :)
Nee, ik dacht dat de staking vanochtend zou zijn geweest.
Bij station Castricum is vanavond een intercity bijna op een defecte stilstaande spits-intercity gebotst. "Dit mag niet gebeuren. Gelukkig werkte het veiligheidsprotocol goed en zijn er geen ongelukken gebeurd", zegt een NS-woordvoerder. (bron)
Oepsie. :/

I don't like facts. They have a liberal bias.

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
ATB-vv heeft goed gewerkt. (y)

Het grote adblocking topic

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik had nog een aparte ervaring vanmiddag. Voor me ging een SNG stuk. Die stond ±30 minuten stil vlak voor Hillegom. Ik zat in de IC Vlissingen-Amsterdam erachter. Terwijl de mcn van de SNG in de wachtrij voor de helpdesk stond (0906 BELNS?) werden we rechts ingehaald door de Alpen-express. Dat vond ik al een beetje opvallend. (Wij stonden op het stukje vier sporen bij Halfweg, ZH. Niet verwarren met Halfweg, NH..)

Blijkbaar werkte de reboot die de helpdesk voorstelde, want uiteindelijk gingen we weer rijden. Maar: vlak voor Hillegom gingen we weer in de ankers en haalden wij de Alpen-express stapvoets rechts in. Maar daar is het twee sporen en voor zover ik weet is de eerstvolgende wissel vlak bij Haarlem. Dus ik vroeg me af hoe ze dat zouden oplossen.

Bij de stop op Heemstede-Aerdenhout werd dat duidelijk: de Alpen-express stoof ons op spoor 2 (spookrijdend) voorbij. Die heeft dus 14 kilometer op de verkeerde weghelft gereden.

Inmiddels doe ik dat traject nu 10 jaar, en dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Ok. Maar: dit is een van de dingen die je liever niet 'in productie' test. Toch?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
bvk schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 21:50:
Ik verwacht dat er bij drukte gewoon veel 2e klas reizigers in de 1e klas gaan zitten. Er is toch geen controle...

Als die er wel zou zijn heb je ineens in de 1e klas weer zitplaatsen beschikbaar ;)
Ik heb het wel eens meegemaakt in een nachttrein van Schiphol naar Breda (toen het Nachtnet Brabant nog tot 04:00 reed): ik zat in de 1e klas, samen met een hoop anderen. Tussen Den Haag en Rotterdam werd er gecontroleerd, de conductrice kon tegen iedere reiziger zeggen "Zeg eh, dit is 1e klas. Je hebt een vervoerbewijs voor 2e klas."

Tegen mij wou ze dat ook zeggen, tot ze zag dat ik een geldig vervoerbewijs (toeslag 2->1) had. Bij aankomst in Rotterdam was ik nog de enige in de 1e klas. 8)7

We are shaping the future

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:43
burne schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 23:31:
Ik had nog een aparte ervaring vanmiddag. Voor me ging een SNG stuk. Die stond ±30 minuten stil vlak voor Hillegom. Ik zat in de IC Vlissingen-Amsterdam erachter. Terwijl de mcn van de SNG in de wachtrij voor de helpdesk stond (0906 BELNS?) werden we rechts ingehaald door de Alpen-express. Dat vond ik al een beetje opvallend. (Wij stonden op het stukje vier sporen bij Halfweg, ZH. Niet verwarren met Halfweg, NH..)

Blijkbaar werkte de reboot die de helpdesk voorstelde, want uiteindelijk gingen we weer rijden. Maar: vlak voor Hillegom gingen we weer in de ankers en haalden wij de Alpen-express stapvoets rechts in. Maar daar is het twee sporen en voor zover ik weet is de eerstvolgende wissel vlak bij Haarlem. Dus ik vroeg me af hoe ze dat zouden oplossen.

Bij de stop op Heemstede-Aerdenhout werd dat duidelijk: de Alpen-express stoof ons op spoor 2 (spookrijdend) voorbij. Die heeft dus 14 kilometer op de verkeerde weghelft gereden.

Inmiddels doe ik dat traject nu 10 jaar, en dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Gebeurd wel vaker op dat traject. De treindienstleiders daar zijn nog redelijk creatief :)
Ook al zelf eens gedaan, met de IC. Op het normale spoor was er een probleem met de bovenleiding en de sprinter voor mij was bij Lisse (zo heet dat viersporige stukje voor Hillegom) stilgezet. Ik kwam er met de IC rechts van te staan. Na enige tijd kreeg ik het sein veilig en kon zo doorwisselen naar het linker spoor en zo naar Haarlem rijden :)
En als je er in de nacht rijdt met het nachtnet, dan is het zo ongeveer standaard, net als tussen Leiden en Hoofddorp. Dan is er één spoor buiten dienst waaraan gewerkt wordt en ga je via het andere spoor dus naar Haarlem (of wissel je weer terug bij Lisse).

[ Voor 7% gewijzigd door EDIT op 16-03-2019 07:53 ]

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-12 09:31
De grootste oepsie vind ik eigenlijk dat men dit aan had kunnen zien komen.
Door de ligging van station Castricum in een bocht staan treinen hier nogal schuin. De deuren moeten daarom deels tegen de zwaartekracht in sluiten. De deurmechanismen van DDM spitstreinen hebben daar blijkbaar nogal moeite mee want toen ik hier nog forensde stond ik soms wel wekelijks ongepland wat langer op Castricum vanwege problemen met deuren; vooral met stel 7204 was het vaak mis.

Omdat de IC er vlak achter rijdt is er weinig tijd voor herstel. Volgens mij is de stilstaande relatief korte DDM daarbij niet zichtbaar voor de IC machinist waardoor sein en werkende ATB cruciaal zijn.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gisteren trouwens een reiziger die probeerde een conducteur te vermoorden in een trein:
De politie heeft op vrijdagavond op het station van Alphen aan den Rijn een 39- jarige man aangehouden die kort daarvoor had geprobeerd een conducteur te wurgen. Bij de aanhouding moesten politieagenten gebruik maken van hun pepperspray en wapenstok.

Rond 17.30 uur kregen politieagenten de melding dat twee conducteurs in een trein werden belaagd door een man en dat deze had geprobeerd een van de conducteurs te wurgen.

Direct daarna gingen politieagenten naar het treinstation van Alphen aan den Rijn waar de trein stilstond. De agenten troffen de man aan in een treinstel en bij het openen van de treindeur viel de man de politieagenten direct aan.

Bij de aanhouding verzette de man zich hevig en om de aanhouding mogelijk te maken en het verzet te breken hebben de agenten gebruik gemaakt van hun pepperspray en wapenstok. Nadat de man werd afgevoerd naar de politieauto zag hij kans om naar omstanders te spugen.

Tijdens de aanhouding bleef de trein voor de overige treinpassagiers gesloten en kon dus ook niet vertrekken. De 39- jarige man, zonder vaste woon- of verblijfplaats, is vermoedelijk onder invloed van alcohol en drugs.

Bij zijn fouillering werden inbrekerswerktuigen en vermoedelijk verdovende middelen aangetroffen. De conducteurs en politieagenten doen aangifte tegen de man. De man is ingesloten aan een politiebureau en zal later worden gehoord.

De trein van Leiden naar Utrecht centraal heeft enige tijd stilgestaan. Hierdoor is er vertraging op dit traject.
Bron: https://www.nu.nl/binnenl...-probeerde-te-wurgen.html

Wat lopen er tegenwoordig toch ook een stel doorgesnoven zwakbegaafden rond zeg...

Virussen? Scan ze hier!

• SRich
wildhagen schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:09:
Gisteren trouwens een reiziger die probeerde een conducteur te vermoorden in een trein:

[...]

Bron: https://www.nu.nl/binnenl...-probeerde-te-wurgen.html

Wat lopen er tegenwoordig toch ook een stel doorgesnoven zwakbegaafden rond zeg...
En schijnbaar had die zelfde persoon een jong meisje lastig gevallen de dag ervoor...

Ik stel voor dat zn persoon een levenslang alcohol + drugs verbod te geven. Op straffe van levenslang de cel in...tijd eens om over een bepaalde discussie te starten over een zekere straf.

[ Voor 5% gewijzigd door SRich op 16-03-2019 11:14 ]

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01:37

NMH

Moderator General Chat
SRich schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:13:
[...]
Ik stel voor dat zn persoon een levenslang alcohol + drugs verbod te geven. Op straffe van levenslang de cel in...tijd eens om over een bepaalde discussie te starten over een zekere straf.
Mwah, verbieden en repressie alleen gaat weinig uithalen denk ik. De VS heeft het geprobeerd met draconische straffen voor drugsdelicten en daar komen ze ook langzamerhand van terug omdat het niet het beoogde effect heeft gesorteerd. Ik denk dat dit soort mensen meer baat heeft bij een vorm van TBS of een dwingend GGZ traject. Opnemen in een kliniek, af laten kicken en zorgen dat ze een normaler leven gaan leiden. Doe je het goed? Meer vrijheid. Niet goed? Teugels weer aantrekken.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

NMH schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:41:
[...]

Ik denk dat dit soort mensen meer baat heeft bij een vorm van TBS of een dwingend GGZ traject. Opnemen in een kliniek, af laten kicken en zorgen dat ze een normaler leven gaan leiden. Doe je het goed? Meer vrijheid. Niet goed? Teugels weer aantrekken.
Raad eens welke tak van de gezondheidszorg bijna volledig wegbezuinigd is?

Nog even over Castricum:
Toch duurde het lang voordat hij precies wist wat er aan de hand was. "De omroepberichten waren niet te verstaan. We hoorden alleen wat gemurmel uit de luidsprekers komen. We wisten niet wat er aan de hand was en hoe lang het zou gaan duren. Via Twitter kwam ik uiteindelijk te weten wat er gebeurd was", vertelt hij.
Er zijn twee of drie dingen aan het spoor in Nederland die me blijven verbazen. Over fietsen heb ik het al eens gehad, maar omroepinstallaties staan ook op die lijst. Die op de perrons is tegenwoordig redelijk op orde, maar die in de trein schommelt tussen onhoorbaar en blijvende gehoorschade. En technisch is dat toch echt geen lastig probleem om goed op te lossen.

• EDIT
Het is inmiddels ook officieel naar buiten gebracht: de update van de Traxx (VR9.4.2) waar ik in dit topic al eerder over schreef heeft z'n werk gedaan, dus uitval is weer een stuk gedaald. Nog niet alle locs zijn voorzien (i.v.m. toelating België duurde dat wat langer), maar als ik het goed begrijp zullen in de komende weken de laatste locomotieven ook voorzien gaan worden.
Ik verwacht dat daarmee de uitval weer terugkeert op het oude niveau van vóór de update naar 9.4.

• NMH

NMH

Moderator General Chat
burne schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:53:
Raad eens welke tak van de gezondheidszorg bijna volledig wegbezuinigd is?
Ik wou niet al te zeer off-topic gaan en er een politieke discussie van maken, maar je hebt gelijk dat de GGZ een beetje een ondergeschoven kindje lijkt te zijn. Ik heb me er al vaker over verbaasd hoe sommige sectoren "sexy" zijn voor de politiek om in te investeren en anderen juist totaal niet. En ondertussen zit de politie (en het NS personeel in dit geval) opgescheept met de beroemde "incidenten met verwarde personen".

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-12 14:55

Wokschotel

Op 6 wielen

EDIT schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 15:07:
Het is inmiddels ook officieel naar buiten gebracht: de update van de Traxx (VR9.4.2) waar ik in dit topic al eerder over schreef heeft z'n werk gedaan, dus uitval is weer een stuk gedaald. Nog niet alle locs zijn voorzien (i.v.m. toelating België duurde dat wat langer), maar als ik het goed begrijp zullen in de komende weken de laatste locomotieven ook voorzien gaan worden.
Ik verwacht dat daarmee de uitval weer terugkeert op het oude niveau van vóór de update naar 9.4.
:P

De islam kan uw vrijheid schaden

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wat doe je, als je als zwartrijder door een conducteur betrapt wordt? Wel, dan dreig je om hem te vermoorden. Simpel, toch?
Een 48-jarige man uit Bergen op Zoom is in zijn thuisstad aangehouden omdat hij een treinconducteur met de dood bedreigde. Dat gebeurde op het Stationsplein, in de nacht van zaterdag op zondag.

De conducteur betrapte de reiziger erop dat hij geen geldig vervoersbewijs bij zich had. Bovendien kon hij zich niet legitimeren. Rond 00.15 uur vroeg de treinmedewerker daarom om de komst van de politie. Die wachtten de trein op op het station van Bergen op Zoom.

Nadat de conducteur tegen de reiziger zei dat de politie in kennis was gesteld, bedreigde deze de conducteur met de dood. Dat meldt de politie. ,,Agenten hebben de man voor verhoor meegenomen naar een politiecellencomplex. De conducteur heeft aangifte gedaan van deze bedreiging.”
Bron: https://www.bndestem.nl/b...oom-aangehouden~a20ead14/

Hoop doorgesnoven volk tegenwoordig

:X

Virussen? Scan ze hier!

• EDIT
Veel mensen bij het spoor doen er niet eens meer aangifte van, volgens mij. Daar zouden we een dagtaak aan hebben.
De laatste keer dat iemand mij met de dood bedreigde, een paar weken terug, heb ik wel even getwijfeld of ik aangifte moest doen, maar daarvoor moet je weer naar het politiebureau en ben je weer een hele hoop tijd kwijt.
Ik heb er overigens geen minuut minder om geslapen. Ik heb meneer heel hartelijk uitgelachen, daar was hij niet echt gecharmeerd van, geloof ik. Hij dacht volgens mij echt dat zijn dreigement veel indruk zou maken :P

• SRich
EDIT schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:24:
Veel mensen bij het spoor doen er niet eens meer aangifte van, volgens mij. Daar zouden we een dagtaak aan hebben.
De laatste keer dat iemand mij met de dood bedreigde, een paar weken terug, heb ik wel even getwijfeld of ik aangifte moest doen, maar daarvoor moet je weer naar het politiebureau en ben je weer een hele hoop tijd kwijt.
Ik heb er overigens geen minuut minder om geslapen. Ik heb meneer heel hartelijk uitgelachen, daar was hij niet echt gecharmeerd van, geloof ik. Hij dacht volgens mij echt dat zijn dreigement veel indruk zou maken :P
Ik snap het, maar om voor de terugkomst van de spopo te pleiten helpen zulke aangifte echt.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-12 20:04
Het zou ook gewoon eens helpen als degene die aangifte doet, minder tijd kwijt is bij de politie dan de dader nodig heeft voor zijn verhoor + straf.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Robkazoe schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:44:
Het zou ook gewoon eens helpen als degene die aangifte doet, minder tijd kwijt is bij de politie dan de dader nodig heeft voor zijn verhoor + straf.
Je kunt (met gebruik van enig gezond verstand) op ieder moment een bureau binnenlopen om aangifte te doen. Vrijdagnacht en zaterdagnacht zullen ze het wellicht te druk hebben, maar ik heb wel eens dinsdagavond om 22:00 op het bureau gezeten.

Voor veel zaken kun je niet online aangifte doen. De wet staat dat niet toe. Je zult zelf in eigen persoon naar het bureau moeten voor bedreigingen. Misschien maar beter ook, stel je voor dat de dader z'n straf dan ook online zou mogen uitzitten..

Bedreigen met de dood is als er verder niets gebeurt is (enkel geschreeuw) € 250 met een 33-100% toeslag als het een hulpverlener betreft. Plus natuurlijk een strafblad wat later nog behoorlijk vervelend uit kan pakken.

• EDIT
Voor alle reizigers morgen die hoopten op treinen vóór 7:06:
de opstart van de treindienst gaat uitgesteld worden tot ná 7:06, om in ieder geval daarna een betrouwbare dienstregeling te kunnen uitvoeren.

https://nieuws.ns.nl/ns-v...aart-in-belang-reizigers/

[ Voor 18% gewijzigd door EDIT op 17-03-2019 17:18 ]

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Voor wat betreft de Arriva treinen hangen de gevolgen af van de regio. Reizigers boven de grote rivieren lijken de dans te ontspringen: https://www.arriva.nl/con...uidholland-en-brabant.htm

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

EDIT schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:17:
Voor alle reizigers morgen die hoopten op treinen vóór 7:06:
de opstart van de treindienst gaat uitgesteld worden tot ná 7:06, om in ieder geval daarna een betrouwbare dienstregeling te kunnen uitvoeren.

https://nieuws.ns.nl/ns-v...aart-in-belang-reizigers/
Had inmiddels al een alternatief gevonden door een stuk met Blauwnet te reizen (die zien geen noodzaak om te staken gelukkig) en het laatste stukje met een collega mee te rijden. Klein beetje om maar het scheelt weer twee uur later beginnen.

Maar wel handig van NS om het zo te doen. Ik hoop dat de impact na 7.06 dan ook gering zal zijn en dat het niet zo'n chaos wordt als de vakbonden hopen. Zullen wel een paar planners een weekendje hebben kunnen werken denk ik om dit uit te werken.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:13

Onbekend

...

Zouden de stakers dan ook echt om 7.07 uur weer aan het werk zijn? Voordat het personeel allemaal weer op de juiste locatie staan ben je nog zeker minimaal een kwartier verder....

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Onbekend schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:42:
Zouden de stakers dan ook echt om 7.07 uur weer aan het werk zijn? Voordat het personeel allemaal weer op de juiste locatie staan ben je nog zeker minimaal een kwartier verder....
Wat voor mijn reis te zien is beginnen ze ongeveer een half uur later weer. Reisplanner is er in ieder geval op aangepast, maar onbetrouwbaar personeel hou je altijd natuurlijk.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:45
Onbekend schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:42:
Ja, als NS de hele start doorschuift naar dat moment wel. Alle treinen staan dan nog op hun beginpunten, het personeel staat daar ook, alleen wat normaal om .07 een paar uur eerder plaats vindt, begint nu om 7.07.

Maar het zal de rest van de ochtendspits nog wel nawerken, ik heb net mijn reis voor morgen uitgezocht, eerste mogelijkheid is rond 8.00 (en dat klopt wel met een start om 7.07).
Bastien schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:51:
[...]
Wat voor mijn reis te zien is beginnen ze ongeveer een half uur later weer. Reisplanner is er in ieder geval op aangepast, maar onbetrouwbaar personeel hou je altijd natuurlijk.
Maar het NS-personeel in zijn geheel is niet zo onbetrouwbaar, om 07.07 is hun actie afgelopen en moeten ze weer aan het werk zijn volgens het rooster.

[ Voor 24% gewijzigd door Transportman op 17-03-2019 20:52 ]

• EDIT
De treindienst wordt dan ook vanaf 7:06 pas opgestart. Dus vanaf dat moment zullen treinen vanaf het opstelterrein gehaald gaan worden en gereed gemaakt gaan worden.
Voor je dan alle treinen rijdend hebt, ben je een behoorlijke tijd verder.

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12 17:22
EDIT schreef op zondag 17 maart 2019 @ 20:52:
De treindienst wordt dan ook vanaf 7:06 pas opgestart. Dus vanaf dat moment zullen treinen vanaf het opstelterrein gehaald gaan worden en gereed gemaakt gaan worden.
Voor je dan alle treinen rijdend hebt, ben je een behoorlijke tijd verder.
Niet perse, personeel wat niet staakt kunnen treinen gewoon voorbrengen zodat, in theorie, om 07:07 een reizigerstrein kan rijden. Het is geen besmet werk want het is niet volgens plan en niet het werk wat iemand anders had gedaan (die nu staakt).

• EDIT
@Streskip Heb je het nieuwsbericht gelezen? De opstart van de treindienst wordt gewoon uitgesteld tot na 7:06.

• Oekiejoekie
  • Laatst online: 19:59
EDIT schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:31:
@Streskip Heb je het nieuwsbericht gelezen? De opstart van de treindienst wordt gewoon uitgesteld tot na 7:06.
Aan de reisplanner van morgen te zien: De eerste trein van Alphen aan den Rijn naar Gouda rijdt pas iets voor half 9. Die treinen komen dus echt geen minuut voor 7.06 uur de opstelplaats af.

(En daarbij vraag ik me zelfs af of ze dat halen. Bij stakingen zijn er vaak kantinebijeenkomsten. En dan moet er ook nog naar de trein gelopen worden, opstarten, testen, etcetera...)

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• menzo
  • Laatst online: 22:22
Ik zie dat de trein naar Berlijn wel gaat rijden om 0700. Gaan internationale treinen wel?

• Streskip
EDIT schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:31:
Dat heb ik, maar er is een verschil tussen "treindienst" en het voorbrengen van treinen. Je zegt dat vanaf 07:06 pas opgestart wordt en daarmee ook dan pas treinen vanaf opstelterreinen voorgebracht worden maar dat is niet perse waar.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-12 15:49

Qu3st

Streskip schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:37:
[...]

Dat heb ik, maar er is een verschil tussen "treindienst" en het voorbrengen van treinen. Je zegt dat vanaf 07:06 pas opgestart wordt en daarmee ook dan pas treinen vanaf opstelterreinen voorgebracht worden maar dat is niet perse waar.
Ligt natuurlijk of de RET machinist wel of niet staakt lijkt me.

• EDIT
Streskip schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:37:
[...]

Er is geen verschil tussen "treindienst" en het voorbrengen van treinen. Dat is één en hetzelfde.

Het opstarten van de treindienst begint normaal even na 4 uur 's ochtends. Dan gaan de machinisten naar de diverse opstelterreinen, maken de treinen gereed voor de dag en worden uiteindelijk van het opstelterrein naar het beginstation gereden worden, waarna de eerste treinen gaan rijden.
Als er dus gepraat wordt over het uitstellen van het opstarten van de treindienst, dan wordt er dus letterlijk het opstarten bedoeld. Consequentie is dus ook dat niet even na 7:06 de eerste trein zal rijden, tenzij die toevallig op het station aanwezig was tijdens de nacht.

[ Voor 7% gewijzigd door EDIT op 17-03-2019 21:48 ]

• Streskip
Qu3st schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:41:
[...]

Ligt natuurlijk of de RET machinist wel of niet staakt lijkt me.
Helemaal waar, net als de medewerkers daaromheen zoals die klussen moeten plannen bijvoorbeeld :)
EDIT schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:46:
[...]

Er is geen verschil tussen "treindienst" en het voorbrengen van treinen. Dat is één en hetzelfde.

Het opstarten van de treindienst begint normaal even na 4 uur 's ochtends. Dan gaan de machinisten naar de diverse opstelterreinen, maken de treinen gereed voor de dag en worden uiteindelijk van het opstelterrein naar het beginstation gereden worden, waarna de eerste treinen gaan rijden.
Als er dus gepraat wordt over het uitstellen van het opstarten van de treindienst, dan wordt er dus letterlijk het opstarten bedoeld.
Er is zeker een verschil en er mag tussen 04:00 en 07:06 gewoon met treinen gereden worden (zonder reizigers) zolang het nieuw gepland werk betreft. Zoals jij zegt is de volledige treindienst opgeheven tot einde staking en omdat het nieuw gepland werk betreft is het niet besmet want deze taak zat niet bij iemand in de dienst :)

• EDIT
Streskip schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:53:
[...]
Er is zeker een verschil en er mag tussen 04:00 en 07:06 gewoon met treinen gereden worden (zonder reizigers) zolang het nieuw gepland werk betreft. Zoals jij zegt is de volledige treindienst opgeheven tot einde staking en omdat het nieuw gepland werk betreft is het niet besmet want deze taak zat niet bij iemand in de dienst :)
Eh, ik zeg het niet alleen, maar dat is ook exact wat er besloten is.
De treindienst van NS is gewoon opgeschort van de aanvang van de dag (4:00) tot einde staking. Vanaf dan wordt alsnog de opstart gemaakt. Dat is gewoon de keuze die gemaakt is, om duidelijkheid te verschaffen en een betrouwbare opstart te kunnen maken.

[ Voor 5% gewijzigd door EDIT op 17-03-2019 21:59 ]

• Oekiejoekie
Streskip schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:53:
[...]
Huh ? Er mag gewoon met treinen gereden hoor ? Diverse regionale vervoerders (Arriva/Blauwnet) hebben al aangekondigd gewoon te rijden. Het is niet Prorail die staakt. Het is de NS die om problemen te voorkomen/duidelijkheid te verschaffen dit besluit genomen heeft.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

EDIT schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:56:
[...]

Eh, ik zeg het niet alleen, maar dat is ook exact wat er besloten is. De treindienst van NS is gewoon opgeschort van de aanvang van de dag (4:00) tot einde staking. Vanaf dan wordt alsnog de opstart gemaakt. Dat is gewoon de keuze die gemaakt is.
Dus, de eerste trein vertrekt drie uur later? De eerste trein voor mij is normaal gesproken 05:50, dus dat wordt 08:50 of daaromtrent?

(Interessant dat de NOS mijn bestemming als foto gebruikt :) )

[ Voor 16% gewijzigd door burne op 17-03-2019 22:01 ]

• EDIT
burne schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:00:
[...]

Dus, de eerste trein vertrekt drie uur later? De eerste trein voor mij is normaal gesproken 05:50, dus dat wordt 08:50 of daaromtrent?
De nieuwe planning zou inmiddels vrijwel volledig verwerkt moeten zijn in de reisplanner. Als daarin staat dat de eerste trein voor jou om 8:50 gaat, dan kan dat inderdaad het geval zijn. Ik zou adviseren om morgenochtend even voor vertrek sowieso nogmaals te kijken, wellicht dat er nog wijzigingen plaatsvinden.

• Oekiejoekie
burne schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:00:
[...]

(Interessant dat de NOS mijn bestemming als foto gebruikt :) )
De reisplanner is bijgewerkt. Dus check het daar ?

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Oekiejoekie schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:02:
[...]

De reisplanner is bijgewerkt. Dus check het daar ?
De reisplanner is niet bijgewerkt, daarom vraag ik het hier.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZQGaxth.png

• EDIT
@burne Dat is op de achtergrond OV9292. Die is dus niet bijgewerkt. Plan van station naar station, dan krijg je wel actuele adviezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sRd5Hv6HoTaESrL3SURCr2Na/full.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door EDIT op 17-03-2019 22:10 ]

• Oekiejoekie
burne schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:06:
[...]

De reisplanner is niet bijgewerkt, daarom vraag ik het hier.

[Afbeelding]
Oke, als ik vanaf hier plan zie ik dat mijn eerste reismogelijkheid pas rond half 9 is (Gouwelijn, treinen moeten na 7.06 nog uit Leidschendam komen). De eerdere reismogelijkheden zijn allemaal keurig uitgegrijsd met "reis niet mogelijk".

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Zijn ze nog bezig met bijwerken? Ik krijg nu een reisadvies wat vertrek om 7:50 belooft en dan ben ik dus gewoon 8:49 op kantoor.

• EDIT
burne schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:13:
Zijn ze nog bezig met bijwerken? Ik krijg nu een reisadvies wat vertrek om 7:50 belooft en dan ben ik dus gewoon 8:49 op kantoor.
Vanaf Haarlem gaat om 7:50 inderdaad een IC, zoals het er nu uitziet. Vanaf Hoofddorp is de sprinter van 7:50 opgeheven (die zou dan om 6:54 moeten vertrekken vanaf Hoorn, en die rijdt dus niet). Aankomst is dan om 8:42 op Delft Zuid.

[ Voor 4% gewijzigd door EDIT op 17-03-2019 22:17 ]

• Streskip
EDIT schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:56:
[...]

Eh, ik zeg het niet alleen, maar dat is ook exact wat er besloten is. De treindienst van NS is gewoon opgeschort van de aanvang van de dag (4:00) tot einde staking. Vanaf dan wordt alsnog de opstart gemaakt. Dat is gewoon de keuze die gemaakt is.
De treindienst is, zoals ik in mijn vorige reactie op jou ook aangaf, inderdaad opgeheven van 04:00 tot 07:06. Alles wat je nu plant tussen 04:00 tot 07:06 om treinen voor te brengen vanaf opstelterreinen kan gewoon gereden worden met personeel wat niet staakt want die ritten staan los van de geplande dienstregeling en is daarmee per definitie géén besmet werk.

Prima als je steeds zo kort door de bocht wilt gaan maar ik doe me best om je uit te leggen dat dat niet perse de waarheid is.

• EDIT
Streskip schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:17:
[...]

De treindienst is, zoals ik in mijn vorige reactie op jou ook aangaf, inderdaad opgeheven van 04:00 tot 07:06. Alles wat je nu plant tussen 04:00 tot 07:06 om treinen voor te brengen vanaf opstelterreinen kan gewoon gereden worden met personeel wat niet staakt want die ritten staan los van de geplande dienstregeling en is daarmee per definitie géén besmet werk.

Prima als je steeds zo kort door de bocht wilt gaan maar ik doe me best om je uit te leggen dat dat niet perse de waarheid is.
Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, ik zeg dat het keuze is om het niet te doen.

• Streskip
EDIT schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:19:
[...]

Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, ik zeg dat het keuze is om het niet te doen.
En daarmee dus ook de keuze aan personeel wat niet staakt om een nieuwe planning uit te voeren. Er kan gewoon gereden worden van werkplaats naar werkplaats, opstelterrein naar station etc.

• EDIT
Begrijp je het nou gewoon niet, of wil je het niet begrijpen? Nog eenmaal: er is een keuze gemaakt om de opstart uit te stellen. Zo eenvoudig is het.
Daar kan je van alles van vinden, daar kan ik persoonlijk van alles van vinden, en je kan hele plannen indienen, maar dat verandert niets aan de situatie. De treindienst wordt pas na 7:06 opgestart.

[ Voor 14% gewijzigd door EDIT op 17-03-2019 22:28 ]

• Streskip
EDIT schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:24:
Begrijp je het nou gewoon niet, of wil je het niet begrijpen? Nog eenmaal: er is een keuze gemaakt om de opstart uit te stellen. Zo eenvoudig is het. Daar kan je vanalles van vinden en je kan hele plannen indienen, maar dat verandert niets aan de situatie.
Als jij je er fijner bij voelt als ik zeg dat ik het niet begrijp en niet wil begrijpen prima hoor :) Ik hoef deze discussie niet te winnen. Ik reageer met de beste intentie om wat nuance in jouw 'waarheid' te brengen maar je staat er helaas niet voor open.

• EDIT
Volgens mij lopen we meer langs elkaar heen te praten, dan dat er sprake is van een discussie. Ik ben het uiteraard met je eens dat het mogelijk is om die treinen te rijden, en nuance is uiteraard prima, maar in dit geval is die nuance er voor zover ik weet gewoon niet.
Nogmaals: natuurlijk kan je werkwilligen treinen laten rijden, maar voor zover ik weet is nu eenmaal de keuze gemaakt om dat niet te doen.
Dat kan je zwart-wit noemen, of 'mijn waarheid', maar dat is nu eenmaal wat er is gecommuniceerd. Als jij daarin andere of meer informatie hebt, dan is dat uiteraard van harte welkom, maar geef dat dan duidelijk aan.

[ Voor 60% gewijzigd door EDIT op 17-03-2019 23:00 ]

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:29
Streskip schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:29:
[...]

Als jij je er fijner bij voelt als ik zeg dat ik het niet begrijp en niet wil begrijpen prima hoor :) Ik hoef deze discussie niet te winnen. Ik reageer met de beste intentie om wat nuance in jouw 'waarheid' te brengen maar je staat er helaas niet voor open.
De enige waarheid is dat NS ervoor heeft gekozen pas na 7 uur te beginnen met het laten rijden van welke trein dan ook. Dat ze een andere keuze hadden kunnen maken is dus totaal niet relevant.

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-12 03:21
Streskip schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:21:
[...]

En daarmee dus ook de keuze aan personeel wat niet staakt om een nieuwe planning uit te voeren. Er kan gewoon gereden worden van werkplaats naar werkplaats, opstelterrein naar station etc.
En daar heb je dus niks aan. Leuk dat er vast ook machinisten zijn die wel gaan rijden voor 07:06, maar als reiziger kan je daar niet van uitgaan. Als reiziger weet je toch niet welke machinist wel gaat rijden en welke niet. Je kan nu dus alleen uitgaan van de planning van ns.

Waag je de gok en ga je bijvoorbeeld om 6 uur op het station staan, hopend dat er een machinist komt die wel rijdt, kan het dus ook zo maar zijn dat je er meer dan een uur voor Jan met de korte achternaam staat. En de kans op het laatste schat ik toch wel hoger in.

[ Voor 3% gewijzigd door cordonbleu op 17-03-2019 23:07 ]

• EDIT
En precies om die reden is volgens mij deze keuze ook gemaakt. Uiteraard gaat het niet alleen om duidelijkheid naar de reizigers toe, maar is het ook een stuk zekerheid omdat je nu al voor kan bereiden op een snelle opstart daarna.
Niemand weet wie er morgen allemaal gaan staken. Wellicht valt de stakingsbereidheid mee of juist tegen, dat kan maar net afhangen van wie er 's ochtends ingepland staan en ook nog eens per standplaats heel erg verschillen. Daar valt op geen enkele manier op te plannen.
Door juist het startmoment te veranderen heb je die zekerheid wel en kan je daarna alles soepel laten verlopen. Wat dat betreft overigens echt petje af voor de collega's die nu nog bezig zijn met alle planningen en diensten aan te passen voor morgenochtend. Dat zal een behoorlijk karwei zijn :)

[ Voor 12% gewijzigd door EDIT op 17-03-2019 23:13 ]

• Alex)
EDIT schreef op zondag 17 maart 2019 @ 23:10:

Niemand weet wie er morgen allemaal gaan staken.
Dat is iets wat in Frankrijk wel is geregeld: daar moet personeel minstens 48 uur van tevoren doorgeven dat ze gaan staken, zodat de spoorwegen voldoende tijd hebben om een aparte dienstregeling te maken:

Daarbij moet dan wel worden opgemerkt dat het daar vaak gaat om stakingen die de hele dag duren.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-12 14:55

Wokschotel

Op 6 wielen

En dat ze daar 'iets' vaker staken dan bij ons....

De islam kan uw vrijheid schaden

• Transportman
@Streskip : treinen alvast voor laten rijden klinkt leuk, maar dan ontstaat juist de situatie dat personeel juist niet bij hun trein kan komen (machinist staat op opstelterrein, trein op station), dus je zal er niets mee winnen.

Verwijderd

Cool. Hier beginnen ze na de spits te rijden, ongeveer 3 uur later dan normaal. Eerste staat gepland voor iets over 9 en voor 10 uur rijden er misschien wel 2 treinen. Zit maar weer thuis te werken.

Ik ga nu wel alvast even inchecken, want blijkbaar kan ik gewoon mijn vertraging claimen: https://www.ns.nl/uitgeli...u/vergoeding-staking.html

• Robkazoe
De 7.06 die aangekondigd is, is goed doorgekomen qua media uitingen. Alleen lijkt het nu er wel op dat NS zich heeft vergaloppeerd en ik denk dat die "7.06" tegen zich gaat werken. Ik kan mij goed voorstellen dat veel mensen gezegd hebben van: ik ga om 7 uur naar het station toe en ik zie het wel maar dan kan je soms nog wel even moeten wachten.

Verwijderd

Robkazoe schreef op maandag 18 maart 2019 @ 07:46:
De 7.06 die aangekondigd is, is goed doorgekomen qua media uitingen. Alleen lijkt het nu er wel op dat NS zich heeft vergaloppeerd en ik denk dat die "7.06" tegen zich gaat werken. Ik kan mij goed voorstellen dat veel mensen gezegd hebben van: ik ga om 7 uur naar het station toe en ik zie het wel maar dan kan je soms nog wel even moeten wachten.
Ik weet niet wie er nou precies de verwarring heeft veroorzaakt door te roepen "7:06 uur" en "66 minuten later dan normaal". Maar daar ging het in ieder geval vrij hard mis. In mijn geval wordt "7:06 uur" nu "9:02 uur" en "66 minuten later dan normaal" wordt nu "178 minuten later dan normaal".

Communicatie is gewoon nog steeds een ding natuurlijk.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

YMMV, want ik ben om 07:50 vertrokken uit Haarlem. Het is wat drukker dan gebruikelijk, maar verder is het wat mij betreft gewoon maandagochtend iets te vroeg.

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-12 12:09

spacy

+++

Uiteindelijk op mijn werk, maar ik vind dit soort acties verre van publieksvriendelijk,
het is jammer dat NS genoodzaakt was hierdoor hun hele dienstregeling te vertragen.
Zelf hoop ik echt dat FNV serieus leden gaat verliezen. Het is voor mij iig een reden om nooit en echt nooit lid te worden van deze vakbond.

Maar om het gebrek aan creatieve geesten bij FNV even wat te helpen:
- ga bijvoorbeeld niet controleren,
- bied reizigers ipv die controle iets aan, een flyer ofzo waarom ze niet controleren
- zet poortjes op station open
- barricadeer het kantoor van de top waar je problemen mee hebt

En ik vemoed dat er nog veel meer wel sympathieke acties te bedenken zijn

• Oekiejoekie
spacy schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:33:
Uiteindelijk op mijn werk, maar ik vind dit soort acties verre van publieksvriendelijk,
het is jammer dat NS genoodzaakt was hierdoor hun hele dienstregeling te vertragen.
Zelf hoop ik echt dat FNV serieus leden gaat verliezen. Het is voor mij iig een reden om nooit en echt nooit lid te worden van deze vakbond.

Maar om het gebrek aan creatieve geesten bij FNV even wat te helpen:
- ga bijvoorbeeld niet controleren,
- bied reizigers ipv die controle iets aan, een flyer ofzo waarom ze niet controleren
- zet poortjes op station open

En ik vemoed dat er nog veel meer wel sympathieke acties te bedenken zijn
Bij mijn weten wilden de bonden in het verleden al actie voeren met gratis reizen, maar is dat destijds door de rechter verboden.

Daarnaast, je zult er maar op vertrouwen dat je geen kaartje nodig hebt omdat de bonden zeggen dat er een actie is, en jij komt in jouw trein net die ene werkwillige conducteur tegen ?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-12 17:28

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Oekiejoekie schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:45:
[...]

Daarnaast, je zult er maar op vertrouwen dat je geen kaartje nodig hebt omdat de bonden zeggen dat er een actie is, en jij komt in jouw trein net die ene werkwillige conducteur tegen ?
En wie zegt dat je gratis mag reizen als je niet gecontroleerd wordt?

Signatures zijn voor boomers.

• spacy

spacy

+++

Het feit dat men niet controleert is voor een reizer idd geen vrijbrief dan maar zonder kaartje te reizen, ik zou in elk geval rustig een kaartje kopen dan, maar dat andere feit van niet controle verbod was mij onbekend.
Die rechter kan zich nu afvragen wat er zwaarder weegt denk ;-)

• Oekiejoekie
Maasluip schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:49:
[...]

En wie zegt dat je gratis mag reizen als je niet gecontroleerd wordt?
De vakbond wou destijds de NS treffen met inkomstenverlies. Die actie was destijds dus een impliciete oproep om zwart te reizen, want de controleurs die lid zijn van de bond controleren toch niet. Maar ik merkte al op: je zult maar die ene werkwillige conducteur treffen.

En nee, ook als er geen kaartcontrole is moet je een geldig kaartje hebben. Maar een groot deel van de Nederlanders zal open poortjes en conducteurs die alleen flyeren toch zien als een uitnodiging om gratis te reizen.

• EDIT
Daarnaast denk ik dat het goed is om op te merken dat dit geen actie was tegen de werkgever NS. Met een actie als niet controleren tref je alleen je eigen werkgever.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:56

XanderDrake

Build the future!

Oekiejoekie schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:56:
De vakbond wou destijds de NS treffen met inkomstenverlies. Die actie was destijds dus een impliciete oproep om zwart te reizen, want de controleurs die lid zijn van de bond controleren toch niet. Maar ik merkte al op: je zult maar die ene werkwillige conducteur treffen.

En nee, ook als er geen kaartcontrole is moet je een geldig kaartje hebben. Maar een groot deel van de Nederlanders zal open poortjes en conducteurs die alleen flyeren toch zien als een uitnodiging om gratis te reizen.
Nou, ondanks dat ik ~3 uur later op mijn werk ben, en tevens om heb mogen rijden door verschillende provincies, ben ik wel vrolijk gecontroleerd door conducteurs. Meerdere malen. Inclusief pasje uit mn houder halen.
Daarnaast waren er praktisch overal gesloten poortjes dus uiteindelijk is deze poging tot verbloeming niet echt geslaagd. Ach ja. Ze hadden iig geen gele hestjes aan, want die zijn nog een stukje gevaarlijker!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Oekiejoekie
XanderDrake schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:22:
[...]

Nou, ondanks dat ik ~3 uur later op mijn werk ben, en tevens om heb mogen rijden door verschillende provincies, ben ik wel vrolijk gecontroleerd door conducteurs. Meerdere malen. Inclusief pasje uit mn houder halen.
Daarnaast waren er praktisch overal gesloten poortjes dus uiteindelijk is deze poging tot verbloeming niet echt geslaagd. Ach ja. Ze hadden iig geen gele hestjes aan, want die zijn nog een stukje gevaarlijker!
We hadden het er ook juist over dat dit soort acties met gratis rijden al jaren geleden door de rechter verboden zijn.

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:29

jefjef

learning by doing

Voor de geintresseerden, zaterdag en zondag 23/24 maart worden enkele werkzaamheden op de lijn Zevenaar - Didam uitgevoerd betreffende aanleg dubbel spoor. Volgende materieel zal dan worden ingezet:
- Kettinghor : vr/za : 04:00 – 08:00 (gedeelte : Wehl) ;
- CSM : zo : 07:00- 16:00 (gedeeltes : A-12 en Didam) ;
- Unimat : za/zo : 03:00 – 10:00 (gedeelte : Wehl) ;
- Unimat : zo : 12:00 – 18:00 (gedeeltes : Ringbaan Oost en duiker km 47.870).
Dus goed vanaf de zijwegen e.d. te zien en te volgen

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 10:29

Suggereer je nu dat de actievoerders het Binnenhof moeten gaan barricaderen?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

yodeluxe schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:18:
[...]

Suggereer je nu dat de actievoerders het Binnenhof moeten gaan barricaderen?
Waarom niet? En meteen de betreffende ministeries erbij.

Wel jammer dat er in de tijd van staken geen enkele NS'er (in Enschede) beschikbaar was om toe te lichten waarom ze staken. Zo raak je al het draagvlak wel kwijt. Maar de pens wel vol koffie waarschijnlijk.

• Transportman
En wanneer zouden ze dat publieksvriendelijk moeten doen? Personeel dat het kantoor barricadeert (wat waarschijnlijk ook niet mag, net als de rest van je suggesties) kan namelijk geen treinen rijden.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:56

XanderDrake

Build the future!

Van mij mogen ze staken, natuurlijk. Het is hun goed recht, en op zich is dat uurtje in de ochtend geen ramp: in Duitsland, Frankrijk of Belgie kan je de trein meteen voor een paar dagen missen.

Mijn vraag is eerder: volgens het CBS kost het pensioen bevriezen op 66 jaar in 2040-2060 ons land tot zo'n 22 MILJARD per jaar. Das ~10 keer wat de staat stopt in het spoor. Ik vind dat ze daar een antwoord op mogen bieden.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• spacy

spacy

+++

Transportman schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:25:
[...]

En wanneer zouden ze dat publieksvriendelijk moeten doen? Personeel dat het kantoor barricadeert (wat waarschijnlijk ook niet mag, net als de rest van je suggesties) kan namelijk geen treinen rijden.
Ik begrijp ook wel dat de opties die ik noemde ook praktische problemen hebben, maar toen ik nog wat doordacht over het feit dat ze niet kantoor top, maar regering wilden raken met hun staken, moet ik toegeven dat ze zich misschien toch tegen de juiste massa hebben gekeerd. Wij als Nederlanders hebben immers de regering gekozen die dit soort plannen maken.

Al vraag ik me wel serieus af of je pensioenleeftijd aan moet pakken, of misschien eerlijker moet gaan tellen hoeveel jaar men gewerkt heeft, maar goed dat is een andere discussie.

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-12 14:34
NMH schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:19:

Ik zou daar niet al te veel van verwachten. Volgens mij heeft Arriva in het noorden weinig of geen capaciteit over tijdens de spits. Verder is het wel een interessante casus; je vervoersbewijs biedt geen recht op een zitplaats, maar ik vind het geen onredelijk argument dat de "extra dienst" waar je voor betaalde niet geleverd is.
Heb de situatie eens doorgestuurd naar Rover. Wie weet dat zij hier een toelichting op kunnen geven.

Moet zeggen had verwacht dat hier wel meer mensen zijn die hier wel eens tegenaan zijn gelopen. Blijft mijn inziens niet onredelijk om geld terug te krijgen voor de toeslag voor de 1e klas als je moest staan in de 2e klasse. Kan me niet voorstellen dat zij substantieel meer mogen rekenen voor gok of er plaatst is in de 1e klas.

• Robkazoe
Streep door kwartiersdienst op Valleilijn naar Ede
19-03-2019, 15:41 | Van de redactie
AMERSFOORT Er komt geen kwartiersdienst op de hele Valleilijn, tussen Amersfoort, Barneveld-Zuid en Ede-Wageningen. Na jarenlang onderzoek hebben Gedeputeerde Staten (GS) besloten een streep te zetten door het plan om ook tussen Barneveld-Zuid en Ede-Wageningen om het kwartier te rijden. Het is te duur, aldus GS en de gemeente Ede.

Jannes Bijlsma

Groot struikelblok blijkt een overweg aan de Ruitenbeekweg in Meulunteren te zijn. Voor een kwartiersdienst moet die worden afgesloten, maar daar zijn extra verkeersmaatregelen voor nodig. Omdat het aanleggen van tunnels en viaducten te duur werd bevonden, zijn de provincie, de gemeente Ede, het Ministerie van Infrastructuur en ProRail op zoek gegaan naar een verkeersveilige oplossing. Die werd gevonden: een herinrichting van de Meulunterseweg over een lengte van 2,5 kilometer. Hiervoor zou grond van meer dan veertig particulieren moeten worden verworven. De totale investering zou vijf miljoen euro bedragen.

Dat bedrag vonden de provincie, de gemeente Ede en het Ministerie ook te hoog. Er gaat nu een streep door de kwartiersdienst, ook omdat er inmiddels extra materiaal is ingezet op de Valleilijn, waardoor er voldoende capaciteit is voor reizigers. Daarnaast is het groeipotentieel beperkt, het draagvlak gering en zijn er hogere exploitatiekosten, zo schrijven GS aan de Provinciale Staten.

,,Wij onderschrijven het extra comfort van de kwartiersdienst voor de huidige reizigers, maar het beperkte nut ervan weegt voor ons niet langer op tegen de negatieve effecten op de omgeving, het beperkte draagvlak, het geringe aantal reizigers dat profiteert, de juridische risico's, de jaarlijkse extra exploitatiekosten en de benodigde investeringskosten voor de noodzakelijke infrastructuur", aldus GS. Het college van b. en w. in Ede staat achter deze conclusie, zo schrijven GS. Daarnaast is hun gezamenlijke afweging meegedeeld aan de Regio Foodvalley, waartoe onder meer de gemeente Barneveld behoort.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

En we hebben weer een intercity defect. Staan nu in Blijdorp. Gratis dieren kijken....
Eerste Reset failed. Nu de wat grotere reset van 15 minuten.

Kwamen vanuit de tunnel schieveen. Direct na tunnel in de overgangszone panne.

Trein afschrijven...ook de deuren konden niet meer open.
Uiteindelijk via noodknop alle deuren open...

[ Voor 19% gewijzigd door Get!em op 19-03-2019 19:01 ]

• SRich
Software storing in Traxx waarschijnlijk geen versie 9.4.2 ;)

SRich schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 19:11:
Software storing in Traxx waarschijnlijk geen versie 9.4.2 ;)
Kan die meteen door naar de werkplaats voor een update :+

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Het is hier in het noorden ook huilen met de pet op de laatste tijd: acht keer de seinen en overwegen in puin in 6.5 week tijd, waarvan vier keer binnen zeven dagen. Ik vraag me af of dat komt door de werkzaamheden die her en der langs dit traject plaatsvinden voor het ESGL project of dat de infrastructuur van zichzelf fragiel is. Vorig voorjaar hadden we ook al een reeks van dit soort storingen.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ArcticWolf schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 08:05:
[...]

Kan die meteen door naar de werkplaats voor een update :+
Ik heb geen idee waar die software zit, maar als dat de PLC's zijn die de stroomafnemers, omvormers en motorsturingen besturen is dat niet even een half uurtje met een USB-stick klooien, verwacht ik.

(ik struikel ondertussen over treingeluiden. deze en deze zijn leuk, maar wat gebeurt er hier? :? )

[ Voor 5% gewijzigd door burne op 20-03-2019 22:14 ]

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-12 17:26

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Die laatste is een systeem zoals ze dat ook in Disneyworld gebruiken (Disney PeopleMover; er is op YouTube ook een recent filmpje te zien die de overeenkomsten en verschillen laat zien tussen Disney's implementatie, de implementatie in een vliegveld (ik dacht Houston) en deze onder Capitol Hill).

In dit systeem hebben de voertuigen geen aandrijving, maar zit alle aandrijving in de baan in de vorm van elektromagneten. Het voertuig wordt aangetrokken en afgestoten door die magneten en komt zo in beweging. De geluiden zijn een gevolg van de elektromagneten die razendsnel aan- en uitschakelen om het voertuig in beweging te krijgen.

Maar de do-re-mi van de ES64/Taurus/BR182 blijft prachtig inderdaad :)

Ook fraaie motorgeluiden: 1996-stock op de Londense Jubilee Line, DBAG BR425 en uiteraard de Amsterdamse S1/2.

[ Voor 21% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 21-03-2019 07:21 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• Alex)
Hier nog eentje die bijzonder klinkt, de Class 323:

Verwijderd

Heroic_Nonsense schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 07:15:
Die laatste is een systeem zoals ze dat ook in Disneyworld gebruiken (Disney PeopleMover; er is op YouTube ook een recent filmpje te zien die de overeenkomsten en verschillen laat zien tussen Disney's implementatie, de implementatie in een vliegveld (ik dacht Houston) en deze onder Capitol Hill).
Hier het filmpje waar Heroic_Nonsense het over heeft: YouTube: The Story of Disney's PeopleMover in Texas

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-12 17:28

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

DB zet een beetje curieuze vraag uit voor tweedehands dubbeldeksmaterieel dat 200 km/h mag en niet ouder dan 10 jaar is: https://www.railjournal.c...rains-for-2020-timetable/

Geen idee welk materieel dit kan inhouden. SBB IC 2000 is 20 jaar oud en waarom zouden de zwitsers er van af willen. TGV Duplex is een beetje overgekwalificeerd en daar wil de SNCF ook niet van af.

Signatures zijn voor boomers.

• whistler
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 21:39
Een deel van de M6 dubbeldeks rijtuigen van NMBS mag 200km/u en de jongste series zijn nog net geen tien jaar oud. Maar ik denk niet dat NMBS een overschot heeft :)

De M6 die 200 mogen zijn gemarkeerd met een "200" en snelheidsstrepen op de zijkant. Ik zat er van de week nog in van Kortrijk richting Welkenraedt. Ze zijn een beetje spartaans en ik zit als reiziger liever in I11 of AM96, maar de dubbeldekkers voldoen prima.

Bombardier/Alstom is nu wel een flink aantal M7 rijtuigen aan het bouwen die ook 200 mogen. Wellicht kan DB ervan profiteren dat dat productieproces toch al op gang is :+

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Het blijkt geen mislukte 1-april-grap: de NS geeft tienduizenden reizigers de komende drie weken overlast met werkzaamheden die in mijn geval 70 minuten extra reistijd per dag opleveren.

Welke idioot heeft bedacht dat dat een acceptabel plan is? :(

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-12 17:26

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

burne schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:15:
Het blijkt geen mislukte 1-april-grap: de NS geeft tienduizenden reizigers de komende drie weken overlast met werkzaamheden die in mijn geval 70 minuten extra reistijd per dag opleveren.

Bedoel je de werkzaamheden bij Leiden CS? Dat is wel een behoorlijk lange tijd inderdaad. Vergelijkbaar met de buitendienststelling van Arnhem CS en Zwolle destijds; zie ook https://www.prorail.nl/projecten/sporen-leiden-centraal.

Maar goed, weten waarom het zo is maakt het niet minder vervelend natuurlijk!

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• EDIT
Let er op dat de buitendienststellingen op Leiden per dag/week verschillen, dus dat je per dag andere tijden, perrons of zelfs treinen kan hebben.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Heroic_Nonsense schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:33:
[...]

Bedoel je de werkzaamheden bij Leiden CS? Dat is wel een behoorlijk lange tijd inderdaad. Vergelijkbaar met de buitendienststelling van Arnhem CS en Zwolle destijds; zie ook https://www.prorail.nl/projecten/sporen-leiden-centraal.
Alleen stap ik normaal gesproken in een VIRM6+6 of 6+4 die 70-80 procent vol zit. En een uur later of eerder ook, dus dat zijn echt zonder overdrijven duizenden reizigers die daar last van hebben. Ik zou het een mooie kandidaat voor in de zomer gevonden hebben.

• Dolan
  • Laatst online: 25-12 12:24
burne schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:15:

burne schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:00:
[...]
Ik zou het een mooie kandidaat voor in de zomer gevonden hebben.
NS bepaalt niet waar en wanneer er werkzaamheden aan het spoor gedaan worden... Ga klagen bij Prorail.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

trolleystad schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:17:
[...]

NS bepaalt niet waar en wanneer er werkzaamheden aan het spoor gedaan worden... Ga klagen bij Prorail.
Ik begrijp wat je zegt, maar ik koop een kaartje van NS. Ik heb verder niets te maken met Prorail. NS heeft een probleem met z'n leveranciers: Dat mag NS lekker uitzoeken.

trolleystad schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:17:
[...]

[...]

NS heeft wel degelijk invloed op waar en wanneer er werkzaamheden plaatsvinden. Sterker nog... als NS het niet wilt gebeurt het niet. Die kans is overigens niet groot aangezien NS ook baten heeft bij werkzaamheden.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-12 03:21
Echt belachelijk ingepland inderdaad. Geloof dat het een van de drukste trajecten van Nederland is. Zelfs overdag buiten de spits zitten de bakken tussen Schiphol-Rotterdam al haast vol. Gaan een fijne 3 weken worden.

• Transportman
Ik vrees alleen dat er geen enkel goed moment is om de werkzaamheden bij Leiden te doen en dat het ook nauwelijks sneller kan tenzij ze heel Leiden onbereikbaar maken.Het is wel apart dat ze geen vakantieperiode genomen hebben, of zouden er dan teveel reizigers zijn van/naar Schiphol via Leiden?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:00

Garyu

WW

Ik lees geruchten dat er in Oostenrijk Chinese dubbeldekkers van CRRC gaan rijden. De commerciële Westbahn zou al vergaande onderhandelingen voeren om een stuk of wat treinen af te nemen. Iemand hier die daar meer van weet?

Tot nog toe is het CRRC namelijk nog niet gelukt om de lokale en Europese certificeringseisen te doorstaan.

Hier dus:
https://derstandard.at/20...-OeBB-und-ordert-in-China

[ Voor 13% gewijzigd door Garyu op 25-03-2019 20:59 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Gaat lekker op het spoor. Aanrijding met een persoon bij Breukelen, dus het treinverkeer ligt aardig plat. Soi het zij zo.

Enige omweg is via HSL. Daar staat dus nu een defecte trein. Daar is wat minder begrip voor

Verwijderd

Skyaero schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:59:
Gaat lekker op het spoor. Aanrijding met een persoon bij Breukelen, dus het treinverkeer ligt aardig plat. Soi het zij zo.

Enige omweg is via HSL. Daar staat dus nu een defecte trein. Daar is wat minder begrip voor
Zeker als je dan 's ochtends dit op nu.nl hebt staan:

https://www.nu.nl/binnenl...n-met-softwareupdate.html

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-12 15:49

Qu3st

Skyaero schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:59:

Via Hilversum is toch ook een optie?

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:44
Strukton gaat een batterij-loc maken van een oude 1600-loc:
Strukton, active in the international field of rail infrastructure, railway vehicles and mobility systems has acquired a former NS 1600=1800 series electric locomotive to move its work trains in the Netherlands. [...]
The next step for Strukton will be expanding the electric locomotive’s capabilities with a battery, enabling it to run independently from the overhead lines.

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Qu3st schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:08:
[...]

Via Hilversum is toch ook een optie?
Als je als een sardientje in een sprinter wilt staan. Ik moet naar Brabant en probeer dus de meute naar Utrecht te vermijden.

We komen er wel, zij het met 90 min vertraging
Pagina: 1 ... 83 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.