Het grote spoorwegentopic - deel 23 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 100 Laatste
Acties:
  • 575.667 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

EDIT schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 21:08:
In het weekend rijdt er zelfs helemaal niks rondom Schiphol.
Wel bussen :P
Maar daar is ook een hoop weerstand tegen....

"Schiphol en Amsterdam Sloterdijk (reistijd: 1:02 uur)", zeg nu zelf 8)7
http://voorbeterov.nl/trein

Mocht ik op pad gaan van het weekend, ga ik Schiphol maar even vermijden. Zal vast wel weer gekkenhuis worden bij de bussen.

[ Voor 27% gewijzigd door AW_Bos op 17-01-2019 11:06 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:02
AW_Bos schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:02:
[...]

http://voorbeterov.nl/trein
Ik dacht even dat ze bedoelden dat een bus van Sloterdijk naar Schiphol 1 uur en 2 minuten onderweg is. Maar het blijkt dat je kan kiezen: 47 minuten via de niet-NS bus of 1 uur via Sloterdijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

AW_Bos schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:02:
[...]

Volgens mij is dat de lokale (bus) boemel die alle scholen en bejaardentehuizen aandoet. De vraag was, als ik het zo snel goed las 'utrecht schiphol'. Ik zeg Utrecht naar Amsterdam Bijlmer ArenA, een kwartier, en dan met de 300 van Bijlmer naar Vertrekhal 1/2, 29 minuten. Totaal 45 minuten.

Vanuit Utrecht naar Sloterdijk en dan met de buurtbus naar Schiphol is zelfs langzamer dan doorrijden naar Haarlem en daar op de 300 stappen. (Sloterdijk-Haarlem is 17 minuten, Haarlem - Schiphol met de 300 40 minuten, samen 57 minuten, dus sneller..)

Of ben ik nou gek?

En wat de kosten betreft: ik heb als het een keer duurder uitpakte gewoon een lijstje van de gemaakte kosten en de verwachte kosten naar de klantenservice gestuurd en altijd het verschil zonder problemen teruggestort gekregen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je hebt twee opties die misschien niet helemaal duidelijk gecommuniceerd worden:
1) NS-bus naar Sloterdijk en van daaruit met de trein verder.
2) Andere bussen van andere OV-bedrijven, dan moet je bij die bussen inchecken en als je bijvoorbeeld een NS trajectkaart hebt betaal je extra.

Optie 2 wordt als reismogelijkheid in de NS-reisplanner gegeven en er staat bij dat je moet uit- en inchecken. Omdat die optie richting Zuid/Duivendrecht/Bijlmer en verder 10-20 minuten sneller is wordt de NS-optie niet gegeven. NS zet dus alleen bussen in naar Sloterdijk, niet naar Zuid en vindt dat ze hiermee voldoende treinvervangend vervoer aanbieden.

Het lijkt me best dat ze mensen naar het onderliggende busnet verwijzen, maar die kosten horen ze vind ik wel te vergoeden. Maar ik vind het klantonvriendelijk als je die kosten moet reclameren. Ik vind dat je die in beginsel al niet hoeft te maken. Hoe ze dat dan met de busmaatschappijen regelen is hun probleem, niet het probleem van de reiziger die toch al ongemak heeft.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
burne schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:27:
[...]

Volgens mij is dat de lokale (bus) boemel die alle scholen en bejaardentehuizen aandoet.
Nee: 1 uur is de totale reistijd Utrecht Centraal - Schiphol via Sloterdijk. Die bus doet er twintig minuten over om van Sloterdijk naar Schiphol te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
burne schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 00:37:
[...]

Maar, ik denk (als passagier) vanuit de trein die een opdonder krijgt van een puntstuk. Een zware trein zal daar minder van onder de indruk zijn dan een lichte trein. Weet ik alles van met mijn 205 centimeter en 130 kilo.

Maar ik denk dat het vooral een verschil in vering is.

Een VIRM kan nauwelijks zijwaarts bewegen, en zal een zijdelingse stoot dus omzetten in een rolbeweging. Zeker de eerste generatie VIRM heeft sterk de neiging te rollen. Als je op dat moment door de trein heen loopt, zeker op het bovendek, zul je moeite hebben om overeind te blijven.

Een bak van een SNG lijkt de mogelijkheid te hebben om ook links/rechts ten opzichte van het draaistel te bewegen, en omdat die beweging goed gedempt is zal veel minder van de zijwaartse beweging overgedragen worden aan de bak en de passagiers. Het draaistel krijgt de dreun en beweegt heen en weer, en de bak erboven beweegt veel minder.
Heeft dit niet ook te maken met de rustigere loop van Jacobsdraaistellen?
Heeft ook nog minder assen en dus minder 'dreunen' te verwerken. En een lager zwaartepunt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:17
Uit de categorie 'WTF' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:06

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Maasluip schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:38:
Je hebt twee opties die misschien niet helemaal duidelijk gecommuniceerd worden:
1) NS-bus naar Sloterdijk en van daaruit met de trein verder.
2) Andere bussen van andere OV-bedrijven, dan moet je bij die bussen inchecken en als je bijvoorbeeld een NS trajectkaart hebt betaal je extra.

Optie 2 wordt als reismogelijkheid in de NS-reisplanner gegeven en er staat bij dat je moet uit- en inchecken. Omdat die optie richting Zuid/Duivendrecht/Bijlmer en verder 10-20 minuten sneller is wordt de NS-optie niet gegeven. NS zet dus alleen bussen in naar Sloterdijk, niet naar Zuid en vindt dat ze hiermee voldoende treinvervangend vervoer aanbieden.

Het lijkt me best dat ze mensen naar het onderliggende busnet verwijzen, maar die kosten horen ze vind ik wel te vergoeden. Maar ik vind het klantonvriendelijk als je die kosten moet reclameren. Ik vind dat je die in beginsel al niet hoeft te maken. Hoe ze dat dan met de busmaatschappijen regelen is hun probleem, niet het probleem van de reiziger die toch al ongemak heeft.
Het is natuurlijk niet zo vreemd dat de NS geen bussen inzet (of die noemt) binnen de Amsterdam regio omdat je natuurlijk ook nog het metro netwerk hebt. Je bent vanaf CS of Sloterdijk zo op Zuid of Bijlmer met snelle (Rnet) busverbindingen naar Schiphol.

Ja, dat gaat uiteraard langzamer dan met de trein, maar is in mijn geval (NS Business card) ook een stuk goedkoper. Maar het is inderdaad wel jammer dat je met een traject kaart niet ook gewoon de bus kan nemen op dezelfde route zonder extra te betalen....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Dat was voor mij ook een major WTF moment. Toen ik het filmpje* zag dacht ik in eerste instantie dat de chauffeur pech had gekregen op de overweg en zijn wagen er niet meer afkreeg (vooral ook omdat de alarmlichten aanstonden). Maar kennelijk stond hij geparkeerd. 8)7 Ik vraag me af of hij niet in de gaten had dat hij op een overweg stond of dacht dat het geen kwaad kon...

Kennelijk heb je trouwens meer van dat soort handige Harries, want toen de trein (op hetzelfde traject!) vanmiddag van station Hardegarijp richting Leeuwarden vertrok reed hij heel langzaam de overweg vlak na het station op. Ik dacht eerst dat de overweg in storing stond, maar toen ik uit het raam keek zag ik een (wellicht zelfs twee, dat weet ik niet zeker) auto tussen de slagboom en het spoor staan, ongeveer hier (situatie is inmiddels wat gewijzigd ten opzichte van deze foto). De machinist zal ongetwijfeld not amused zijn geweest.

*: Lokale omroep heeft een iets langere versie dan de NOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

bvk schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:06:
[...]

Het is natuurlijk niet zo vreemd dat de NS geen bussen inzet (of die noemt) binnen de Amsterdam regio omdat je natuurlijk ook nog het metro netwerk hebt. Je bent vanaf CS of Sloterdijk zo op Zuid of Bijlmer met snelle (Rnet) busverbindingen naar Schiphol.
Ik vind het heel vreemd dat NS alleen maar eigen bussen inzet naar Sloterdijk en niet naar Zuid of RAI. Vooral RAI is minstens zo goed te bereiken als Sloterdijk en is voor reizigers naar het noorden, oosten en zuiden een betere optie dan naar Sloterdijk rijden.

Ik vind dat wel heel vreemd ja. En ik vind het totaal niet klantvriendelijk als je in je reisadvies alleen maar opties geeft waar je extra voor moet betalen. NS staat zich zo voor de klant op 1, 2 en 3 te hebben, maar de kortzichtigheid regeert hier weer eens hoor. Hier is gewoon niet over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
NMH schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 21:30:
[...]

Dat was voor mij ook een major WTF moment. Toen ik het filmpje* zag dacht ik in eerste instantie dat de chauffeur pech had gekregen op de overweg en zijn wagen er niet meer afkreeg (vooral ook omdat de alarmlichten aanstonden). Maar kennelijk stond hij geparkeerd. 8)7 Ik vraag me af of hij niet in de gaten had dat hij op een overweg stond of dacht dat het geen kwaad kon...
WTF? Als je niet doorhebt dat iets een spoorwegovergang is, ben je blijkbaar wel heel erg oliedom. Lijkt me niet dat je met zo'n laag IQ dan in staat bent om een rijbewijs te halen?

Die waarschuwingsborden, knipperlichten, geluidssignalen, rails etc waren allemaal geen enkele hint dat het wel eens iets met een overweg zou kunnen zijn? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Laatst online: 18-09 07:20
@Maasluip daar verbaas ik me ook over, dat de NS in de reisopties steeds opties aangeeft waravoor een andere vervoerder nodig is, en bijbetaald moet worden. Rikus Stiphorst is er ook boos over las ik: http://voorbeterov.nl/trein Hij stelt dat de vervoerder bij werkzaamheden verplicht is om vervangend vervoer te regelen tegen hetzelfde tarief, volgens de vervoersconcessie. Ben benieuwd.

@wildhagen keek net even op Google Streetview, de spoorlijk loopt erg dicht op de weg, en er is geen ruimte voor de vrachtwagens om er tussenin stil te staan om verkeer voorrang te geven. Een chauffeur moet dus al voor de overweg zien of hij vrij de weg op kan. Niet heel handig. https://goo.gl/maps/Dd7aD8L6G3n Als het deze is tenminste.

Maar zeker, als verkeersdeelnemer hoor je een situatie te herkennen als die gevaarlijk kan zijn, en moet je dus zien waar je niet stil mag staan! Vind de stap van ProRail ook zeer legitiem, die man heeft een levensgevaarlijke situatie veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Voor die reisopties met RNet is het in dit geval inderdaad heel vervelend, maar dat is niet intentioneel gebeurd. Sinds de nieuwe engine in de reisplanner gebruikt wordt, worden alleen nog de snelste reisopties én de reisopties met de minste overstappen weergegeven. Gevolg is dus dat bij eenzelfde hoeveelheid overstappen, maar een langere reistijd (verder rijden naar Sloterdijk en daar de NS Bus pakken) de langste route niet getoond wordt.
Daar is al vaker commentaar op geweest, maar in dit geval pakt dat slecht uit.
De reizigers kunnen gelukkig wel hun geld terugkrijgen via de klantenservice als ze met RNet reizen.

[ Voor 4% gewijzigd door EDIT op 18-01-2019 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

EDIT schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:06:
Voor die reisopties met RNet is het in dit geval inderdaad heel vervelend, maar dat is niet intentioneel gebeurd.
Wie heeft de RNet bussen in de NS reisplanner gezet? Dat je een dergelijk advies bij 9292ov krijgt kan ik begrijpen, maar NS moet bewust naast hun eigen bussen ook de RNet bussen in de reisplanner hebben gezet.
En op het moment dat je iets doet met de data van de reisplanner moet je dat testen. Dat is iets wat NS ook keer op keer op keer nalaat te doen. En het kan zo makkelijk geautomatiseerd.

Ik geloof direkt dat er geen kwaadaardige bedoelingen achter zitten, maar het niet hierover nadenken is minstens zo ergerlijk. Je weet dat het beter kan maar ze doen het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:13

mambo No5

Bad Apple?

Het is al enige tijd mogelijk om ook je (vervolg)busreis in de NS planner te plannen, ik vermoed dat die gewoon z'n werk doet en de kortste (snelste?) route van A naar B uitzoekt en je daarbij de streekbus in dirigeerd ipv de NS-bus die als treinvervangend vervoer geregeld is, maar waarme je wel langer onderweg bent. Kennelijk heeft men met een dergelijke werking van de reisplanner geen rekening gehouden aangezien 't ding dus kennelijk correct doet waarvoor 'ie ontworpen is. :P

Goed lezen is ook een gave, bovenstaand is dus ongeveer exact hetzelfde als dat @EDIT eerder al aangeeft. Soz. :Y

[ Voor 11% gewijzigd door mambo No5 op 18-01-2019 12:56 ]

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

burne schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:27:
[...]

En wat de kosten betreft: ik heb als het een keer duurder uitpakte gewoon een lijstje van de gemaakte kosten en de verwachte kosten naar de klantenservice gestuurd en altijd het verschil zonder problemen teruggestort gekregen.
EDIT schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:06:
De reizigers kunnen gelukkig wel hun geld terugkrijgen via de klantenservice als ze met RNet reizen.
Horen jullie het ook eens van een ander :)
Steeds meer treinreizigers zijn tevreden over de NS, blijkt uit eigen onderzoek van de vervoerder. Vorig jaar gaf 86 procent van de treinreizigers de NS een 7 of hoger, dat was tien jaar geleden 76 procent. Het gaat om de hoogste waardering sinds de start van de metingen in 2004, toen was de waardering nog 66 procent.
Treinreizigers zijn vooral (92 procent) tevreden over de vriendelijkheid van het treinpersoneel. Het oordeel van de reizigers is het laagst op de onderdelen 'afhandeling klacht of restitutie' (65 procent) en 'reinheid trein', al is ook dat toegenomen van 62 procent in 2017 naar 68 procent afgelopen jaar.
(bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Maasluip schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:49:
[...]

Wie heeft de RNet bussen in de NS reisplanner gezet? Dat je een dergelijk advies bij 9292ov krijgt kan ik begrijpen, maar NS moet bewust naast hun eigen bussen ook de RNet bussen in de reisplanner hebben gezet.
En op het moment dat je iets doet met de data van de reisplanner moet je dat testen. Dat is iets wat NS ook keer op keer op keer nalaat te doen. En het kan zo makkelijk geautomatiseerd.

Ik geloof direkt dat er geen kwaadaardige bedoelingen achter zitten, maar het niet hierover nadenken is minstens zo ergerlijk. Je weet dat het beter kan maar ze doen het niet.
Normaal zal de reisplanner inderdaad alleen treinreizen aangeven als er van station naar station gepland wordt. Echter omdat een reis per trein niet mogelijk is, wordt er automatisch naar andere vervoersmiddelen gezocht en daarvan de snelste optie weergegeven. Dit is daar dus helaas een gevolg van.
De NS reisplanner kan overigens al sinds jaar en dag gebruikt worden voor deur-tot-deur planning. De reisadviezen daarvoor komen bij 9292 vandaan.

[ Voor 6% gewijzigd door EDIT op 18-01-2019 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

EDIT schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:54:
[...]

De reisadviezen daarvoor komen bij 9292 vandaan.
Daar is tegenwoordig de API van plannerstack voor. Bijna alle multimodale planners maken daar nu gebruik van. Incl Google en Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
cazzer22 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:47:
@wildhagen keek net even op Google Streetview, de spoorlijk loopt erg dicht op de weg, en er is geen ruimte voor de vrachtwagens om er tussenin stil te staan om verkeer voorrang te geven. Een chauffeur moet dus al voor de overweg zien of hij vrij de weg op kan. Niet heel handig. https://goo.gl/maps/Dd7aD8L6G3n Als het deze is tenminste.
Volgens mij is dat hem inderdaad en ik heb op het werk vanochtend precies hetzelfde gedaan. :) Nog even met de "measure distance" functie van Google Maps gekeken hoeveel afstand er tussen de haaientanden en het spoor is: zes meter. Een enkele vrachtwagen mag volgens mij een meter of 12 lang zijn, dus als je netjes op de fietsers staat te wachten met je vrachtwagen staat je kont nog op het spoor. Best wel een onmogelijke situatie dus, want volgens mij kun je vanaf de fabriekskant van de overweg onmogelijk zien of de weg over voldoende afstand vrij is om in een ruk door te rijden, zeker met een vrachtwagen die niet al te vlot wegkomt.

Je zult daar maar voor de haaientanden staan wachten tot de weg eindelijk eens vrij is terwijl de bellen beginnen te rinkelen. Dan voel je je niet fijn volgens mij als chauffeur. En er komt ook nog regelmatig een trein langs (6x per uur overdag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Pffft het vriest -1 in België en deze ochtend massa vertragingen en problemen volgens de nmbs ten gevolge de extreme weersomstandigheden. Pffft.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:03

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

NMH schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 19:30:
[...]
Volgens mij is dat hem inderdaad en ik heb op het werk vanochtend precies hetzelfde gedaan. :) Nog even met de "measure distance" functie van Google Maps gekeken hoeveel afstand er tussen de haaientanden en het spoor is: zes meter. Een enkele vrachtwagen mag volgens mij een meter of 12 lang zijn, dus als je netjes op de fietsers staat te wachten met je vrachtwagen staat je kont nog op het spoor. Best wel een onmogelijke situatie dus, want volgens mij kun je vanaf de fabriekskant van de overweg onmogelijk zien of de weg over voldoende afstand vrij is om in een ruk door te rijden, zeker met een vrachtwagen die niet al te vlot wegkomt.
Niet handig aangelegd dus, zeker zonder verkeerslichten.
Je zult daar maar voor de haaientanden staan wachten tot de weg eindelijk eens vrij is terwijl de bellen beginnen te rinkelen. Dan voel je je niet fijn volgens mij als chauffeur. En er komt ook nog regelmatig een trein langs (6x per uur overdag).
Op dat moment is het tijd voor een stevige stoot op de claxon en toch maar doordrukken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
Maar dat is niet hoe het hoort. Die afstand tussen de spoorbomen en de haaientanden is vermoedelijk nog niet eens lang genoeg voor een flinke personenauto, dan moet je je als wegbeheerder ook eens achter de oren krabben... Neemt niet weg dat een professionele chauffeur het gevaar wel moet herkennen.

Wat anders, begreep net dat Luxemburg nu geen 3000V bovenleiding meer heeft, de lijn richting Brussel is tot aan de grens nu 25kV geworden. En in België gaan ze dat doortrekken tot aan Namen. Dan hebben ze in Wallonië 3 lijnen met die spanning, na luik Luxemburg en Dinant Luxemburg. Gaan de Belgen overstappen op die spanning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Die afstand tussen de spoorbomen en de haaientanden is vermoedelijk nog niet eens lang genoeg voor een flinke personenauto, dan moet je je als wegbeheerder ook eens achter de oren krabben...
Zonder meer waar, maar daar heb je niets aan, als je op de overweg staat en er komt een trein aan.
Neemt niet weg dat een professionele chauffeur het gevaar wel moet herkennen.
Zou wel moeten, maar door zoiets kan je de eerste keer echt wel verrast worden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

[...]

Fout. Je mag een overweg pas oprijden nadat je hebt vastgesteld dat je 'm ook direct weer vrij kunt maken. Als je stopt bij de haaientanden heb je het niet goed gedaan. En de stopstreep laat ook zien waar je moet stoppen.

Maar, dat is voor dit geval volstrekt irrelevant. De lamlul chauffeur heeft z'n vrachtwagen stilgezet en is uitgestapt. Dat houdt in dat 'ie ofwel gek is, ofwel helemaal gemist heeft dat 'ie op een overweg stond. In beide gevallen hoort 'ie niet met 25 ton rond te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Er zijn daar tweekleurige verkeerslichten, maar ik weet niet of die voor de overweg of voor de kruising zijn.
Maar deze chauffeur heeft zijn vrachtwagen daar geparkeerd en is uitgestapt om de weg te zoeken. Dat is gewoon crimineel. Als je je voertuig welbewust op een overweg stil zet, dan ook nog eens uitstapt, dan schort er toch wel iets aan je inzicht. Hij dacht waarschijnlijk dat de spoorlijn niet in gebruik was, maar dan nog, wat een ongelofelijke achterlijke debiel.

https://www.omropfryslan....nrijding-trein-leeuwarden

Wat betreft de situatie daar: de weg is doodlopend, dus veel verkeer zal er nooit zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
Maasluip schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 12:05:
Er zijn daar tweekleurige verkeerslichten, maar ik weet niet of die voor de overweg of voor de kruising zijn.
Dat zijn blijkbaar ontruimingslichten: als de spoorwegovergang dicht gaat, gaan die lichten op rood en kan verkeer vanaf de spoorwegovergang de weg oprijden (Bron: https://www.platformparti...erwegen_tcm117-337916.pdf pagina 29). Op Youtube is te zien hoe ze werken
Dat is gewoon crimineel.
Stilstaan op een overweg is niet een misdrijf maar een verkeersovertreding. Prorail zegt dat er aangifte gedaan gaat worden maar dat ze het vervolgonderzoek van Justitie afwachten om te kijken waarvan ze precies aangifte doen.

Sidenote: boete voor het stilstaan op een kruising is 140 euro, boete voor stilstaan op een overweg is 95 euro. (https://auto-en-vervoer.i...taan-boetes-2019-in-euros)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Je hebt gelijk, die waren me niet opgevallen.
rutgerw schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:36:
Dat zijn blijkbaar ontruimingslichten: als de spoorwegovergang dicht gaat, gaan die lichten op rood en kan verkeer vanaf de spoorwegovergang de weg oprijden.
Interessant, ik kende dat hele concept niet; weer wat geleerd. Maar wel slim bedacht, zo voorkom je inderdaad de situatie die ik in mijn vorige post schetste van verkeer wat vast komt te zitten op de overweg.
Sidenote: boete voor het stilstaan op een kruising is 140 euro, boete voor stilstaan op een overweg is 95 euro. (https://auto-en-vervoer.i...taan-boetes-2019-in-euros)
Curieuze verdeling, ik vind stilstaan op een overweg duidelijk riskanter gedrag. Als je een kruising nadert dan kun je eigenlijk altijd nog stoppen als je ziet dat er een voertuig op een kruising stil staat en worst case kun je ook nog uitwijken. Dat zijn beide luxes die een treinbestuurder die met 130 op een overweg af komt razen niet heeft. Wellicht een gevalletje dat de ene boete een keer verhoogd is en de ander niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
Freee!! schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 19:52:
[...]

Niet handig aangelegd dus, zeker zonder verkeerslichten.

[...]

Op dat moment is het tijd voor een stevige stoot op de claxon en toch maar doordrukken.
Tijd voor 'Vehicle obstruction detection' en ETCS P88 voor overwegen O-)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
@IJnte Kan je toevallig wat meer uitleggen over dat concept? Ik heb er wel eerder over gehoord, maar heb geen idee hoe het precies werkt.
Een collega van mij is wat actiever met ETCS, en wat ik van hem had begrepen was dat er een virtueel SMB wordt neergelegd vlak voor de overweg, welke weer opgeheven/vrijgegeven wordt op het moment dat de overweg volledig gesloten is en veilig te berijden is.
Klopt dat inderdaad? En heeft dat dan niet heel veel gevolgen voor de dichtligtijd van de overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

EDIT schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 14:39:
@IJnte Kan je toevallig wat meer uitleggen over dat concept? Ik heb er wel eerder over gehoord, maar heb geen idee hoe het precies werkt.
Een collega van mij is wat actiever met ETCS, en wat ik van hem had begrepen was dat er een virtueel SMB wordt neergelegd vlak voor de overweg, welke weer opgeheven/vrijgegeven wordt op het moment dat de overweg volledig gesloten is en veilig te berijden is.
Klopt dat inderdaad? En heeft dat dan niet heel veel gevolgen voor de dichtligtijd van de overwegen?
En belangrijker, wordt een betontruck, die precies tussen de bomen vast staat, wel gedetecteerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
NMH schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 14:08:
Interessant, ik kende dat hele concept niet; weer wat geleerd. Maar wel slim bedacht, zo voorkom je inderdaad de situatie die ik in mijn vorige post schetste van verkeer wat vast komt te zitten op de overweg.
Je ziet zulke lichten wel vaker op plekken waar normaal geen stoplichten nodig zijn behalve in noodgevallen (denk dan aan uitritten van politie/brandweer/ambulances), of dat er een doorgaande weg is met een dwarsweg met zeer zelden verkeer (kruisingen met busbanen bijvoorbeeld). Normaal staan ze uit en daardoor vallen ze ook niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
En vandaag bijna een nieuw gevalletje trein vs. vrachtwagen: https://nos.nl/artikel/22...et-scheelde-een-haar.html
Een vrachtwagenchauffeur heeft bijna een ongeluk veroorzaakt op een bewaakte spoorwegovergang in Raalte. De man probeerde tussen de gesloten spoorbomen door te slalommen vlak voordat er een trein aankwam.

[ Voor 42% gewijzigd door NMH op 19-01-2019 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

NMH schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 16:47:
En vandaag bijna een nieuw gevalletje trein vs. vrachtwagen: https://nos.nl/artikel/22...et-scheelde-een-haar.html

[...]
Die mag zijn chauffeursdiploma inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
God, wat er zitten er stel achterlijke figuren achter het stuur tegenwoordig. Als je zo gaat sloalommen ben je psychisch toch ook behoorlijk de weg kwijt :X

Laat hem maar lekker alle schade uit eigen zak betalen, hij heeft er zelf immers voor gekozen om deze vernielingen aan te richten. En uiteraard zijn chauffeursdiploma intrekken, zo iemand hoort geen vrachtwagen te besturen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Laatst online: 21:44
Freee!! schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 17:04:
[...]

Die mag zijn chauffeursdiploma inleveren.
Alleen z'n diploma? Wat mij betreft volledige ontzegging van alle rijbevoegdheid voor 5 jaar. Dat soort idioten hoort gewoon geen gemotoriseerd voertuig te besturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

anboni schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 17:55:
[...]
Alleen z'n diploma? Wat mij betreft volledige ontzegging van alle rijbevoegdheid voor 5 jaar.
Geen probleem mee, maar volgens mij gaat definitief intrekken van zijn chauffeursdiploma iets gemakkelijker dan dat van zijn rijbewijs en zogauw hij één van beide kwijt is door dit soort acties, is hij ook zijn baan kwijt (staande voetje).
Dat soort idioten hoort gewoon geen gemotoriseerd voertuig te besturen.
AMEN! En zeer zeker geen vrachtauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:20
rutgerw schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:36:
[...]

Stilstaan op een overweg is niet een misdrijf maar een verkeersovertreding. Prorail zegt dat er aangifte gedaan gaat worden maar dat ze het vervolgonderzoek van Justitie afwachten om te kijken waarvan ze precies aangifte doen.

In dit geval was het geen stilstaan meer, maar parkeren want het ging niet om het onmiddellijk laden of lossen van goederen of het direct in- of uitstappen van passagiers. Ik vermoed dat er sprake is van gevaarzetting.

De lichtere straf voor stilstaan op een overweg vind ik nie zo raar omdat bij stilstaan op een overweg het wegvoertuig waarschijnlijk nog wel op tijd weg kan komen als men adequaat reageert op de bellen van de overweg.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
arnold_m schreef op zondag 20 januari 2019 @ 01:32:

In dit geval was het geen stilstaan meer, maar parkeren want het ging niet om het onmiddellijk laden of lossen van goederen of het direct in- of uitstappen van passagiers. Ik vermoed dat er sprake is van gevaarzetting.
Ja eens. Maar dan gaat het over aansprakelijkheid en komt er geen Officier van Justitie bij. En is aan de partijen die schade hebben (Prorail, Arriva en de gewonden in de trein). Ben benieuwd hoe dit verder wordt opgepakt.
De lichtere straf voor stilstaan op een overweg vind ik nie zo raar omdat bij stilstaan op een overweg het wegvoertuig waarschijnlijk nog wel op tijd weg kan komen als men adequaat reageert op de bellen van de overweg.
Dat is waar. Maar de impact van stilstaan op een overweg kan veel hoger zijn dus ik had verwacht dat ze op zijn minst even zwaar beboet zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
[...]
Hij dacht waarschijnlijk dat de spoorlijn niet in gebruik was, maar dan nog, wat een ongelofelijke achterlijke debiel.
[...]
Bij het ongeval bij Dalfsen speelde ook dat de spoorlijn er niet uitzag alsof er snelle treinen op reden.
Moeten we alle lijnen met passagierstreinen dan maar voorzien van bovenleiding ter vergroting van de overwegveiligheid? :?

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Het RIS-systeem van de SLT is zeker niet het modernste meer, waar kan iemand uitleggen waarom die dingen vaak artifacts laten zien? Bij de OBIS-schermen zie ik dit nooit

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HY7GPtr/20190120-152225.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 20-01-2019 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 21:06

Garyu

WW

Ziet eruit als storing op de kabel, naderende complete kabelbreuk of iets dergelijks.

Afhankelijk van hoe tolerant de software voor bit errors / lost frames is krijg je dan half opgebouwde beelden (vermoed ik).

[ Voor 43% gewijzigd door Garyu op 20-01-2019 15:31 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
arnold_m schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:38:
[...]

Bij het ongeval bij Dalfsen speelde ook dat de spoorlijn er niet uitzag alsof er snelle treinen op reden.
Moeten we alle lijnen met passagierstreinen dan maar voorzien van bovenleiding ter vergroting van de overwegveiligheid? :?
Bordje neerzetten: "Let op: snelrijdende treinen". :)

On a more serious note; een hoop ellende kan voorkomen worden door iets meer common sense. Gewoon niet je vrachtwagen op het spoor parkeren, niet om overwegbomen slalommen en niet op basis van een dienstregeling met een langzame hoogwerker het spoor over kruipen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
AW_Bos schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:26:
Het RIS-systeem van de SLT is zeker niet het modernste meer, waar kan iemand uitleggen waarom die dingen vaak artifacts laten zien? Bij de OBIS-schermen zie ik dit nooit

[Afbeelding]
Het is een onhandig systeem dat niet meer onderhouden wordt (ik geloof dat de fabrikant niet meer bestaat). Gevolg is dus dat defecten niet meer makkelijk verholpen kunnen worden.
Ik meen dat het dan ook de bedoeling is dat het systeem in de SLT uiteindelijk ook naar OBIS gaat, maar omdat het RIS systeem behoorlijk diep in de treinsoftware geïntegreerd zit, kost dat behoorlijk wat tijd. Wellicht bij de eerste grote revisie over een aantal jaar.
arnold_m schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:38:
[...]

Bij Dalfsen heeft het spoor gewoon bovenleiding. Alleen is het in beide gevallen enkelspoor. Ik kan mij voorstellen dat dat invloed heeft op de snelheidsperceptie, ondanks dat er gewoon 140 gereden werd bij Dalfsen.

[ Voor 26% gewijzigd door EDIT op 20-01-2019 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44

[Afbeelding]
10 jaar oud en 18 uur per dag in gebruik. Niet zo heel raar dat er een paar stuk zijn.
Helaas is het systeem zo gemaakt dat je niet zomaar een onderdeel kan vervangen, tenzij het van de OEM komt (RS422 netwerk als ik het mij goed herinner). En als je niet aan OEM onderdelen kan komen, is de enige andere optie om het complete RIS systeem te vervangen.

Hopelijk denken ze bij de opvolgers wat meer aan de onderhoudbaarheid.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Het gedoe met de SLT is volgens mij ook één van de redenen om de reisinformatie los te trekken van het systeem van de trein. FLIRT ken ik niet, maar zowel de SNG als de ICNG hebben een losstaand systeem (OBIS), welke als module geïmplementeerd is in de trein. Zou dat systeem dus vervangen moeten worden, dan kan dat zonder al te veel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 16:40

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

In de flirts zitten ze ook. Letterlijk overal in behalve de slts. Er is dus wel over nagedacht.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Hmm... Ik kan me indenken dat de inbouw van OBIS in de SLT wel wat werk vergt.
Zo moet je ook ergens OBIS aan of op Handmatig kunnen zetten. Dit zou mogelijk wel in de het de software van het scherm kunnen worden gebouwd. Nu gaat het op treinnummer.

Hoe het volgens mij nu werkt:
* Bij SNG, FLIRT en vermoedelijk ook ICNG gaat het instellen van OBIS op een scherm in de cabine.
* Bij ICM gaan de schermen ook vanzelf. En kan je volgens mij als OBIS niet werkt (geen idee of je die status ergens op kan zien) de bestemming voor op de buitendisplay's invoeren op de console in de HC-ruimte of de doordlooppad bij de mcn.
* VIRM(m) gaat dit automatisch. Maar is in de cabine op het scherm de displays te overrulen als OBIS niet werkt.
* Bij DDZ moeten de displays aan de buitenkant handmatig worden aangepast. Schermen gaan vanzelf.

Misschien heb ik iets fout, maar correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
VIRMs zet ik altijd voor de lol op Den Dolder :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verkeersproblemen en vluchtuitval verwacht door sneeuw op dinsdag
* Raven doet wachten op loeiende NS-app wegens schrappen treinverkeer wegens een paar sneeuwvlokjes :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 21:56

XanderDrake

Build the future!

wildhagen schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 17:08:
God, wat er zitten er stel achterlijke figuren achter het stuur tegenwoordig.
Deze quote werd bevestigt voor mij niet alleen door deze actie, maar vooral door deze cijfers:
Per jaar zijn er meer dan 5000 incidenten [bij overwegen] die tot vertraging van treinen leiden. Een kwart daarvan wordt veroorzaakt door (bijna-)aanrijdingen met vrachtwagens.
Holy. Shit. Dit is systematisch!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:03

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

XanderDrake schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:18:
[...]

Deze quote werd bevestigt voor mij niet alleen door deze actie, maar vooral door deze cijfers:

[...]

Holy. Shit. Dit is systematisch!
1.250 gevallen veroorzaakt door vrachtwagens (per jaar), dus bijna 3 keer per dag (gemiddeld).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Heroic_Nonsense schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:30:
[...]
1.250 gevallen veroorzaakt door vrachtwagens (per jaar), dus bijna meer dan 3 keer per dag (gemiddeld).
FTFY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Meer dan is ook bijna...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bojan023
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
EDIT schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:22:
Met een dubbeldekker als referentie is het logisch dat SNG lichter is.
Voor enkeldeks materieel is SNG niet licht, net zo min als SLT dat was. De Light in de naam slaat daar namelijk niet op het gewicht, maar op de lichte doorkijk.
SNG is redelijk vergelijkbaar met SGM en is zwaarder dan bijvoorbeeld Mat'64 was.
Sterker nog, als gaat vergelijken op lengte, dan heeft de SNG zelfs een hogere aslast dan intercitymaterieel als ICM (vergelijking ICM3 met SNG4, die zijn allebei op een paar meter na ongeveer even lang), wat op zich natuurlijk aan de andere kant weer niet onlogisch is, gezien het feit dat de SNG Jacobsdraaistellen gebruikt.
Dat de airco zo hoorbaar is, komt inderdaad door het gebrek aan geluid. Er wordt wel gekeken (zo heb ik althans begrepen) of die iets anders in te regelen is.
Uiteraard is het een logische vergelijking want vergelijkingen in extremen spreken nou eenmaal meer tot de verbeelding al doet dat niet onder aan het technische aspect wat ik probeer te belichten.

Ik ben het echter niet met je eens wat betreft je statement dat zowel de SNG en SLT geen lage massa hebben voor enkeldeks materieel. Als ik Wikipedia er op na sla (bij gebrek aan betere bronnen), dan kloppen de weerleggende vergelijkingen die je maakt met de Mat'64, SGM en ICM niet helemaal.

Het tonmetergewicht (totaalgewicht/lengte over de buffers) van de SLT, SNG en Mat'64 liggen enkele tientallen (!) kilo's uit elkaar (alledrie ordegroote 1.6 t/m). Zowel het ICM-materieel als het SGM-materieel hebben zelfs een hoger tonmetergewicht (ordegroote 1.8 en 2.0 t/m respectievelijk). Dit zegt dus vooral iets over de treinstellen an sich, zonder lading. Nogmaals, dit zijn getallen uit een niet zeer betrouwbare bron, al verwacht ik niet dat deze getallen significant afwijken van de realiteit. Heb jij andere cijfers of bronnen die betrouwbaarder zijn en een ander beeld schetsen?

Ondanks aslasten in het aanrijden van een puntstuk zeer relevant zijn, zijn aslasten niet te bepalen aan de hand van algemene voertuigspecificaties simpelweg omdat dit afhankelijk is van diverse factoren. Denk aan bijv. de massaverdeling en beladingscapaciteit, aantal en verdeling van aangedreven versus niet-aangedreven draaistellen. Je opmerking over vergelijkbare aslasten omdat treinlengtes ongeveer gelijk zijn gaat dus niet echt op. Hoogstens zou je kunnen stellen dat onder de aanname dat de massa gelijkmatig verdeeld is bij beide voertuigen (wat absoluut niet het geval is) dat een zwaarder voertuig hoogstwaarschijnlijk grote aslasten zal hebben bij een gelijk aantal assen. Echter zie ik niet helemaal in wat voor waarde een dergelijke vergelijking heeft, gezien het een onrealistisch beeld zal schetsen.

Tenslotte ligt het natuurlijk ook in de lijn der verwachting dat modernere treinen een stuk lichter zijn door gebruik van nieuwe, lichte materialen en technieken om de efficiëntie te vergroten, zeker in de huidige tijd waarin duurzaamheid in elke zin past.

Ik ben dus met je eens dat zowel de SLT en SNG niet een uitzonderlijk laag gewicht hebben, maar op het Nederlandse spoorwegnet zijn dit een van de lichtste treinen. Wat mij betreft kan je deze treinen daarom prima als 'lichtgewicht' bestempelen.

edit: typo

i5 6600k @ 4.6GHz | Cryorig A40 Ultimate | ASUS VIII Ranger | Kingston HyperX 16GB 2667Mhz | ASUS 1080TI Strix | Corsair RM650x | 2x Samsung EVO 500GB | Corsair Carbide 400C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Bij een verschil van meer dan 10% niet (vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Bojan023 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:17:
[...]
Het tonmetergewicht (totaalgewicht/lengte over de buffers) van de SLT, SNG en Mat'64 liggen enkele tientallen (!) kilo's uit elkaar (alledrie ordegroote 1.6 t/m). Zowel het ICM-materieel als het SGM-materieel hebben zelfs een hoger tonmetergewicht (ordegroote 1.8 en 2.0 t/m respectievelijk).
Geen idee welke bron je gebruikt, maar de Mat'64 zit op 1.6 en de SNG op 1.8. SLT4 zit bijna op 1.9 zelfs, de SLT 6 is dan weer wat lichter qua ton/meter op net geen 1.8. SGM3 zit eveneens op 1.8. ICM4 zit ook op 1.8.
Dat noem ik toch behoorlijk vergelijkbaar, en wat ik al zei: dan is Mat'64 dus lichtgewicht. SNG is dus gewoon 'normaal' (voor zover je zoiets kan zeggen, uiteraard).

[ Voor 9% gewijzigd door EDIT op 21-01-2019 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bojan023
  • Niet online
EDIT schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:27:
[...]

Geen idee welke bron je gebruikt, maar de Mat'64 zit op 1.6 en de SNG op 1.8. SLT4 zit bijna op 1.9 zelfs, de SLT 6 is dan weer wat lichter qua ton/meter op net geen 1.8. SGM3 zit eveneens op 1.8. ICM4 zit ook op 1.8.
Dat noem ik toch behoorlijk vergelijkbaar, en wat ik al zei: dan is Mat'64 dus lichtgewicht. SNG is dus gewoon 'normaal' (voor zover je zoiets kan zeggen, uiteraard).
Volgens mij zijn we het redelijk met elkaar eens, behalve wanneer welk stickertje gebruikt mag worden. Enfin, even goede vrienden! :9

i5 6600k @ 4.6GHz | Cryorig A40 Ultimate | ASUS VIII Ranger | Kingston HyperX 16GB 2667Mhz | ASUS 1080TI Strix | Corsair RM650x | 2x Samsung EVO 500GB | Corsair Carbide 400C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:09
Raven schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:57:
Verkeersproblemen en vluchtuitval verwacht door sneeuw op dinsdag
* Raven doet wachten op loeiende NS-app wegens schrappen treinverkeer wegens een paar sneeuwvlokjes :P
Duurt lang die alarmbel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Bojan023 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:44:
[...]

Volgens mij zijn we het redelijk met elkaar eens, behalve wanneer welk stickertje gebruikt mag worden. Enfin, even goede vrienden! :9
Mwa, ik heb volgens mij precies jouw beredenering (namelijk dat SNG 'vederlicht' zou zijn) om zeep geholpen met een paar cijfertjes, maar prima ;)

Overigens is ton/meter behoorlijk nietszeggend voor het rijgedrag. Volgens die logica is bijvoorbeeld een TAG FLIRT dan even zwaar in ton/meter als een VIRM 4... en die hebben toch behoorlijk ander rijgedrag en gaan toch echt heel anders door de wissels heen.

Voor rijgedrag (en daar begon volgens mij de discussie mee) zijn hele andere dingen relevant. O.a. opbouw van het draaistel, afstelling van de vering, rotatiedempers, schokdempers, jacobsdraaistellen ja/nee, en nog meer van die dingen.
Zo rijdt een VIRM uit de 4e generatie een stuk beter door de wissels dan een VIRM uit de 1e generatie. Puur omdat die een iets andere opbouw heeft van het draaistel en de demping daarvan.

Iets totaal anders: vanwege de verwachte sneeuwval morgen een aangepaste dienstregeling:
https://nieuws.ns.nl/ns-past-morgen-dienstregeling-aan/

[ Voor 7% gewijzigd door EDIT op 21-01-2019 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Laatst online: 17:54
Rijden de Treinen app is er al met de melding. Morgen beperkte dienstregeling vanwege sneeuw.

Edit: @EDIT was me voor

[ Voor 6% gewijzigd door Dolan op 21-01-2019 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

[Afbeelding]
Dit ziet er uit als een probleem ergens tussen de videokaart en het display door mechanische trillingen. Bij dingen die zelf geknutseld worden zijn bepaalde zaken lastig goed te testen, zoals het effect van 10 jaar rammelen in een trein.

De systemen zelf zijn 'gewoon' eenvoudige PC's met een of andere digital signage-app erop. Als NS wat slimmer zou aanbesteden hoeft het failliet gaan van de leverancier geen probleem te zijn. Er zijn genoeg open source systemen waarmee dit op te lossen is en waarbij het overnemen van support geen probleem is.

Er is weinig over OBIS te vinden, maar dat lijkt een stuk meer open dan RIS. Zo moet je zonder problemen een ander scherm in een bestaande OBIS installatie kunnen prikken. De software past zichzelf aan aan andere resoluties en schaalt alles correct. Handig als je niet langer 17" 720p-schermen kunt vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De NS app heeft inmiddels geloeid :P
offtopic:
Alleen niet met het in de app ingestelde NS deuntje maar de default melding van Android :? ("Good news everyone" O-) ).

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 21-01-2019 17:35 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bojan023
  • Niet online
EDIT schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:13:
[...]

Mwa, ik heb volgens mij precies jouw beredenering (namelijk dat SNG 'vederlicht' zou zijn) om zeep geholpen met een paar cijfertjes, maar prima ;)
Dit is het stickertjes plakken wat ik bedoelde. We zijn het er over eens dat zowel de SNG, SGM en ICM vergelijkbaar zijn (ondanks het kleine verschil in 'cijfertjes'). Naar mijn mening mag je deze (als lichtste treinstellen die vandaag de dag te vinden zijn op het Nederlandse spoor) vederlicht noemen, naar jouw mening moeten we treinstellen die niet meer rijden ook meenemen. Kwestie van verschillende referentiekaders dus, meer niet. Al blijft mij onduidelijk waar jij dan de grens trekt, tot welk jaartal moeten we terug, beperk je je dan tot het Nederlandse spoor en moeten we dan ook naar lightrail kijken? Ondanks je erg zeker van je zaak bent, help je weinig (precies niks eigenlijk) om zeep, behalve de vriendelijke toon van een discussie naar mijn mening.

Dat de nieuwe treinstellen bij de lichtste treinen van het moment horen probeerde aan te tonen a.d.h.v. tonmetergewicht van een lege trein omdat dit dan genormaliseerd en dus lengteonafhankelijk is. Dit is redelijk rechttoe rechtaan in tegenstelling tot jouw opmerking over "gaan vergelijken op lengte ..." waarmee je tot de conclusie komt dat de "SNG hogere aslasten heeft dan het ICM" (?). Schijnbaar heb jij zeer gedetailleerde informatie waardoor je de gewichtsverdeling/individuele aslasten van de SNG weet om deze conclusie te trekken.
Voor rijgedrag (en daar begon volgens mij de discussie mee) zijn hele andere dingen relevant. O.a. opbouw van het draaistel, afstelling van de vering, rotatiedempers, schokdempers, jacobsdraaistellen ja/nee, en nog meer van die dingen.
Zo rijdt een VIRM uit de 4e generatie een stuk beter door de wissels dan een VIRM uit de 1e generatie. Puur omdat die een iets andere opbouw heeft van het draaistel en de demping daarvan.

Overigens is ton/meter behoorlijk nietszeggend voor het rijgedrag. Volgens die logica is bijvoorbeeld een TAG FLIRT dan even zwaar in ton/meter als een VIRM 4... en die hebben toch behoorlijk ander rijgedrag en gaan toch echt heel anders door de wissels heen.
Ik heb het nergens over dat tonmetergewicht direct iets zegt over de rijeigenschappen. Ook hier zijn wij het dus weer met elkaar eens. Nogmaals, het verhaal omtrent tonmetergewicht is mijn argumentatie waarom ik vind dat de SNG "vederlicht" genoemd mag worden. Sterker nog, in mijn eerste post geef ik expliciet aan dat rijeigenschappen van veel factoren afhangt waarvan ik de dingen die jij noemt onder 'voertuigdynamica' schaar.

Ik heb het idee dat we langs elkaar heen praten terwijl we het eigenlijk in grote lijnen met elkaar eens zijn (wat ik in mijn vorige post aangaf). Ik stel voor dat je een DM stuurt als je inhoudelijk wilt reageren, dan praten we daar verder. Dit begint een nogal irrelevante discussie te worden op deze manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Je beseft dat je een 180° draai hebt gemaakt in je posts?
Op zo'n manier heeft een verdere inhoudelijke discussie natuurlijk weinig nut, dus daar begin ik verder niet aan.

[ Voor 49% gewijzigd door EDIT op 21-01-2019 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

EDIT schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:12:
Met een trein? Impressive! :>

[ Voor 21% gewijzigd door burne op 21-01-2019 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
burne schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:24:
[...]

Die kunnen zelfs prima loopings maken, wist je dat niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bojan023
  • Niet online
EDIT schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:12:
Op zo'n manier heeft een verdere inhoudelijke discussie natuurlijk weinig nut, dus daar begin ik verder niet aan.
Je maakt het wel makkelijk voor jezelf zo. Geen brood zien in een verdere discussie maar wel niet-onderbouwde statements maken... Dan praten we het wel even uit tot een moderator het zat is. ;)

Kan je toelichten waar ik z.g.n. een precies tegenovergesteld standpunt heb ingenomen?

edit:

Bovendien, is iemand van gedachte laten veranderen niet het punt van een discussie? Ik zie nog steeds niet waar dat het geval is maar daarmee raakt je reactie kant noch wal..

[ Voor 14% gewijzigd door Bojan023 op 21-01-2019 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Kunnen we in NL niet gewoon alle spoorlijnen overkappen? Raar gedoe altijd met blaadjes, wind, sneeuw en andere natuurverschijnselen. Beter preventief oplossen dan elke keer pappen en nathouden. :P

Wat zijn ze tussen Heerlen en Aken aan het knutselen? Eerst was het spoor eruit tot eind van 2018 (geloof ik), toen werd het 20 januari en nu weten ze het niet meer. Niet dat ik er last van heb, kom nooit zo zuidelijk, maar zie het elke dag weer langskomen in de trein.

Edit: laat de vraag maar, zie net een bericht staan: https://www.treinreiziger...ht-aken-start-27-januari/

[ Voor 11% gewijzigd door Bastien op 21-01-2019 19:12 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
@Bastien Was er niet al een keer zoiets verzonnen, ik meende met zonnepanelen? Volgens mij was dat een jaar of 10 geleden of zoiets een keer een hersenspinsel.

Edit: jep, dit dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lRIclG7jUKuw1tzpYbcSJBYs/full.jpg
En dat is daarna weer afgeschoten: https://www.treinreiziger...n-boven-spoor-in-zutphen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

EDIT schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:15:
@Bastien Was er niet al een keer zoiets verzonnen, ik meende met zonnepanelen? Volgens mij was dat een jaar of 10 geleden of zoiets een keer een hersenspinsel.

Edit: jep, dit dus:

[Afbeelding]
En dat is daarna weer afgeschoten: https://www.treinreiziger...n-boven-spoor-in-zutphen/
Ja en terecht dat het is afgeschoten. Zo'n constructie is vragen om gedoe, infra met infra mixen. Gezien dat er veel asbest golfplaten en zo vrijgekomen zijn en nog vrijkomen, is dat een mooie recycle optie. :+ Gekheid, maar gewoon afdekken is toch niet zo'n probleem, desnoods groen maken met vetplanten. Treinen rijden ook door tunnels en daar kan ook onderhoud worden gedaan. Dus dat lijkt mij een loos argument. Het zou misschien op sommige probleemtrajecten best kunnen helpen. En in landen met wat hogere heuvels doen ze het ook vaak genoeg tegen de invloed van lawines.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMH
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Als we dat idee uitvoeren ligt bij de volgende sneeuwbui het treinverkeer stil omdat de panelendaken dreigen te bezwijken onder de sneeuwlast. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:40
burne schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:24:
[...]

Rond 1m20s

:D

[ Voor 3% gewijzigd door LordSinclair op 21-01-2019 21:06 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Bastien schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:34:
[...]
maar gewoon afdekken is toch niet zo'n probleem
Er zijn wat probleempjes met brandveiligheid, met gevaarlijke stoffen, bij calamiteiten en het lijkt me extreem duur. Je hebt het over maatregelen die een paar dagen per jaar hinder zouden kunnen voorkomen.
Laten we gelijk er een stuk of vijftig bestellen, nooit meer vertraging door sneeuw.

[ Voor 30% gewijzigd door burne op 21-01-2019 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Bastien schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:08:
Kunnen we in NL niet gewoon alle spoorlijnen overkappen?
Je bedoelt zoals de Schipholtunnel? O-)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
De Schipholtunnel is geboord, in Barendrecht is het spoor overkapt, en ook daar komen wel eens storingen voor.

flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Mispoes.
De tunnel is uitgevoerd als de openbouwputmethode. Daar waar de tunnel de Buitenveldertbaan kruist zijn vier afzinkelementen met een lengte van elk 125 m toegepast. Deze elementen zijn voorgebouwd in een speciaal aangelegd bouwdok, in het tracé van de tunnel. Tijdens een onderhoudsperiode van de Buitenveldertbaan werd deze tijdelijk opengebroken waarna de afzinkelementen naar hun definitieve plek zijn gevaren.
(Ik ben oud genoeg om bewuste herinneringen aan de aanleg te hebben.. :-( )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnold_m
:$ Notitie voor mezelf: beter op de feiten letten in dit topic.

flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

arnold_m schreef op maandag 21 januari 2019 @ 23:24:
:$ Notitie voor mezelf: beter op de feiten letten in dit topic.
Ik was een guppie van een jaar of veertien toen ik met m'n stiefvader wel eens een dagje meeging op de betonwagen. Een van de meest indrukwekkende dingen was beton storten ergens diep in de Hemtunnel. Dat was 1.5 kilometer achteruitrijden met 25 ton beton met tien centimeter speling aan beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ben wel fan van tunnels (is een beetje onze core bussiness :P), werkt vaak ook wel lekker door de constante temperatuur.
Gedeeltelijke overkappingen zijn qua spoor soms wat minder fijn, als het slecht geventileerd is maar er wel rotzooi en vocht bij je constructie kan komen rot het bij wijze van weg waar je bij staat.
burne schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 00:01:
[...]

Ik was een guppie van een jaar of veertien toen ik met m'n stiefvader wel eens een dagje meeging op de betonwagen. Een van de meest indrukwekkende dingen was beton storten ergens diep in de Hemtunnel. Dat was 1.5 kilometer achteruitrijden met 25 ton beton met tien centimeter speling aan beide kanten.
Grappig, bij ons hebben ze het vaak over exact dezelfde actie maar dan bij een andere tunnel. Blijkbaar kunnen die chauffeurs een aardig potje sturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Bastien schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:08:
Kunnen we in NL niet gewoon alle spoorlijnen overkappen? Raar gedoe altijd met blaadjes, wind, sneeuw en andere natuurverschijnselen. Beter preventief oplossen dan elke keer pappen en nathouden. :P

Wat zijn ze tussen Heerlen en Aken aan het knutselen? Eerst was het spoor eruit tot eind van 2018 (geloof ik), toen werd het 20 januari en nu weten ze het niet meer. Niet dat ik er last van heb, kom nooit zo zuidelijk, maar zie het elke dag weer langskomen in de trein.

Edit: laat de vraag maar, zie net een bericht staan: https://www.treinreiziger...ht-aken-start-27-januari/
Een landelijk metronetwerk.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cazzer22
Hebben we dat niet in feite al, alleen zijn ze het op Delft, Rijswijk, Schiphol, Blaak en Best na vergeten onder de grond te stoppen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

cazzer22 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:34:
Hebben we dat niet in feite al, alleen zijn ze het op Delft, Rijswijk, Schiphol, Blaak en Best na vergeten onder de grond te stoppen. :P
Precies, alles onder de grond. Zit je ook niet meer met overwegen en dergelijke.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
icecreamfarmer schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:35:
[...]

Precies, alles onder de grond. Zit je ook niet meer met overwegen en dergelijke.
Ik wil wel gewoon naar buiten kunnen kijken hoor. :)

We are shaping the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 21:06

Garyu

WW

Alex) schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:49:
[...]

Ik wil wel gewoon naar buiten kunnen kijken hoor. :)
Alsjeblieft :>

Afbeeldingslocatie: https://www.brookstone.com/dis/dw/image/v2/AAYH_PRD/on/demandware.static/-/Sites-itemmaster_Brookstone/default/dw2f91c878/hi-res/320195p.jpg?sw=500

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Eurostar heeft dus zoiets hè :P

Eurostar Odyssey

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
Gaat ook de toekomst worden voor vliegtuigen. Het schijnt makkelijker te zijn om schermen in de wand in te bouwen dan raampjes in de romp te hebben, sterker en lichter te maken.... Straks ook gewoon een 80" beeldscherm in je metro trein langs de wand. |:(

Maar ook ik kijk liever naar buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:09
Raven schreef op maandag 21 januari 2019 @ 17:34:
[...]

De NS app heeft inmiddels geloeid :P
offtopic:
Alleen niet met het in de app ingestelde NS deuntje maar de default melding van Android :? ("Good news everyone" O-) ).
Bij mij op twee (zakelijk en privé) geen lawaai 😖

Vandaag is de trein gewoon betrouwbaarder dan de auto 😜

ANWB: extreem drukke spits en heel veel vertraging door de sneeuw

Maar weer het bewijs dat het aanpassen van de dienstregeling een goede keus is geweest (vanuit mijn reizigers oogpunt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Ik vraag me dan wel af hoe bv de Sprinter Uitgeest-Rdam, die eerder (1600, give or take) gewoon op tijd reed, opeens hopeloos vertraagd is? Die rijdt bepaald niet in het sneeuwgebied.

[ Voor 6% gewijzigd door ijdod op 22-01-2019 18:36 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:08
NMH schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 16:47:

[...]
Het verhaal lijkt toch iets anders te liggen:
Trucker Evert na spoorongeluk: ‘Van het spoor af met het spul, dacht ik’

Dankzij doortastend optreden wist vrachtwagenchauffeur Evert Jongman afgelopen zaterdag een botsing met een trein in Raalte te voorkomen. De dieplader achter zijn truck bevond zich nog op de spoorwegovergang, toen de spoorbomen omlaag gingen. ,,Van het spoor af met het spul, dacht ik.’’

(...)

Een politiewoordvoerder beaamt dat de spoorbomen nog niet naar beneden waren toen de trucker de spoorwegovergang naderde. ,,Toen de oplegger met shovel op de overgang was, gingen de bomen omlaag. Er is geen sprake geweest van slalommen.’’
https://www.bd.nl/binnenl...t-spul-dacht-ik~ad3eebbd/

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:31
Onvoorstelbaar dat de ombouw van de Hoekse lijn nog steeds vertraging oploopt:

https://nos.nl/artikel/22...jn-opnieuw-vertraagd.html
Kosten rijzen de pan uit
De tegenvallers bij de aanleg maken de lijn miljoenen euro's duurder dan de 372 miljoen die was begroot. In een eerdere raming werd rekening gehouden met een tekort van 90 miljoen euro, maar daarbij ging de gemeente er nog vanuit dat de metro eind vorig jaar zou rijden.

De tekorten worden betaald door de gemeente Rotterdam, die 35 miljoen voor zijn rekening neemt. De Metropoolregio Rotterdam Den Haag en openbaar vervoerder RET leggen ieder 27,5 miljoen bij.
Ik vraag me af hoe lang NS voor dit geld een degelijke dienstregeling, upgrade van het spoor en materieel kunnen leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Neyluzz schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:09:
Onvoorstelbaar dat de ombouw van de Hoekse lijn nog steeds vertraging oploopt:
Ik vraag me af hoe lang NS voor dit geld een degelijke dienstregeling, upgrade van het spoor en materieel kunnen leveren...
Aan het spoor had de NS vrij weinig kunnen doen, dat beheren ze immers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:31
LordSinclair schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:23:
[...]

Aan het spoor had de NS vrij weinig kunnen doen, dat beheren ze immers niet.
U snapt wat ik bedoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Hm, dat is inderdaad wel een heel ander verhaal. Ik moet zeggen dat toen ik het oorspronkelijke artikel las ook wel zoiets had van "Slalommen? Met een truck?". Een voetganger of fietser die nog even snel om de bomen van een AHOB heen sprint, dat zie ik nog wel voor me (niet dat ik het goed keur!). Maar de meeste trucks zijn niet dermate wendbaar dat je er eventjes mee tussen de bomen door slingert. Maar goed, het artikel was vrij stellig en de AHOB was volledig aan puin, dus ik ging er van uit dat een malloot het toch geprobeerd had.

Wel behoorlijk zuur voor die chauffeur, die is nu breeduit als een idioot weggezet in de media. Ik weet niet of het een inschattingsfout was, maar het was in ieder geval geen kamikaze-actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

En het is nog best leuk ook nog, in de kanaaltunnel. Opeens zie je de vissen om de tunnel heen zwemmen :P
(los ervan gesteld dat de tunnelbuis onder het water door gaat... :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Een 33-jarige man heeft op het station in Duisburg halsbrekende toeren uitgehaald omdat hij zijn trein dreigde te missen. Hij sprong op de koppeling tussen twee treinstellen en reed minutenlang mee bij een steeds toenemende snelheid van uiteindelijk zo'n 200 kilometer per uur.

De man stapte gisteravond in Duisburg uit de Eurocity om te roken, maar nog voor hij zijn sigaret op had zette de trein zich tot zijn schrik weer in beweging. Daarop sprong hij dus op de koppeling en klemde zich vast aan een van de treinstellen.

Treinsurfer
De trein stopte niet maar meerderde vaart en reed het station uit. De man verklaarde later dat hij om hulp riep, maar dat het zeker vijf minuten duurde voor andere treinpassagiers hem in de gaten kregen. Een van hen trok aan de noodrem, waarmee de dodenrit van treinsurfer werd beëindigd.

In Essen wachtte de gealarmeerde spoorwegpolitie hem op. Een blaastest wees uit dat de man uit Ibbenbüren 1,9 promille alcohol in zijn bloed had. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt wegens het op een gevaarlijke manier verstoren van het treinverkeer.
https://nos.nl/artikel/22...in-en-maakt-dodenrit.html

Wat teveel drank op allemaal niet met je doet, wat een gek...! Maar weet iemand hoe dat zit met die treinstellen, volgens Wiki zijn het allemaal loc met rijtuig treinen?

Het kunnen dan denk ik alleen maar ICE's geweest zijn waarbij je als passagier door de "voorruit" kunt kijken en die gast ziet zitten. Maar hoe kun je je dan vasthouden aan die gladde neus van een treinstel?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
bvk schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:19:
[...]

Wat teveel drank op allemaal niet met je doet, wat een gek...! Maar weet iemand hoe dat zit met die treinstellen, volgens Wiki zijn het allemaal loc met rijtuig treinen?

Het kunnen dan denk ik alleen maar ICE's geweest zijn waarbij je als passagier door de "voorruit" kunt kijken en die gast ziet zitten. Maar hoe kun je je dan vasthouden aan die gladde neus van een treinstel?
Journalisten hebben vaak geen kennis van de juiste termen. Wagons, treinstellen, locomotieven, rijtuigen en wat ze nog allemaal wel niet meer bedenken worden allemaal random door elkaar gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:59
bvk schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:19:
[...]

Het was de EuroCity 6: https://www.vagonweb.cz/r...C&cislo=6&nazev=&rok=2019

De man zou tussen twee wagons geklommen zijn. Bron
Afbeeldingslocatie: https://www.express.de/image/31931050/2x1/940/470/4540fe3642241a358f30a1db98a5b5ce/ZQ/ritt-auf-der-zugkupplung.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Rub147 op 24-01-2019 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Rub147 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:42:
[...]

Het was de EuroCity 6: https://www.vagonweb.cz/r...C&cislo=6&nazev=&rok=2019

De man zou tussen twee wagons geklommen zijn. Bron
[Afbeelding]
Aha, dat verklaart een hoop, dank voor de duiding. Alleen nog niet hoe de passagiers de man dan gezien hebben, tenzij deze rijtuigen raampjes naast de harmonica balgen hebben.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:59
bvk schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:30:
[...]

Aha, dat verklaart een hoop, dank voor de duiding. Alleen nog niet hoe de passagiers de man dan gezien hebben, tenzij deze rijtuigen raampjes naast de harmonica balgen hebben.
"Durch die lautstarken Hilferufe des 33-Jährigen wurden Reisende im Zug auf die Lebensgefahr aufmerksam und betätigten auf freier Strecke die Notbremse. "

Schreeuwen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
Kan je dan niet platgedrukt worden in een bocht?
Pagina: 1 ... 77 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.