Tja, wat moet je daar over zeggen. Dat is gewoon sensatiejournalistiek.
Een deur wordt afgesloten omdat het ding niet doet wat het moet doen. Is er een gevaarlijke situatie, dan gaat het ding de dienst uit. Is er geen gevaarlijke situatie, maar kan het niet ter plekke opgelost worden, dan blijft de trein rijden tot er bijvoorbeeld plek is in de werkplaats, of tot de volgende onderhoudsbeurt.
Dus zeker, je kan prima hetzelfde treinstel treffen met dezelfde afgesloten deur.
Ik heb gisteren een deur bij een SLT af moeten sluiten omdat het motortje het begaf. Die zal ongetwijfeld zo een aantal dagen rond blijven rijden voordat deze door een van de technische centra vervangen kan worden. Is nu SLT slecht materieel?
Yankovic schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 02:15:
[...]
Ondanks dat ik het volkomen begrijp neemt niet weg dat al die mensen die dat traject regelmatig reizen niet zouden mogen klagen (zoals eerder in dit topic door iemand anders is vermeld). 25% van de treinen met vertraging is om wat voor reden dan ook gewoon veel te veel. Er reizen net zoveel mensen met die trein als de IC van Groningen naar Amersfoort en het is gewoon een loterij of je op tijd bent of niet of dat de trein uberhaupt rijdt, ongeacht of een IC voorrang heeft kan dat gewoon niet. Daar hebben die mensen gewoon een punt en het verbaasd mij dat het nog zo lang heeft geduurd voordat een regionaal blaadje daar eens een stukje over schrijft (nu hou ik het nieuws verder niet supergoed in de gaten:)).
Overigens snap ik niet zo goed waarom dit de laatste jaren zo'n groot probleem is. Vroeger speelde dit volgens mij veel minder terwijl er toen veel meer ICs over dit traject moesten reizen (voordat de Hanzelijn klaar was). Maar dat kan ik mis hebben. Wordt dan misschien toch maar tijd om het aantal sporen in Harderwijk e.o. uit te breiden zoals in het artikel wordt gesuggereerd, kan de sprinter eerder vertrekken en de IC ergens inhalen en is mijn aansluiting richting het Noorden hopelijk ook iets beter :-)
[...]
Vertraging is uiteraard vervelend, maar wordt er ook niet al snel overdreven door zo'n krant? Als ik even kijk, dan zie ik deze week sinds maandag precies 7 treinen richting Utrecht die 5 minuten of meer te laat waren bij het eerste station (Wezep). Er is één trein uitgevallen door een verstoring elders.
Dat gaat dus om 7 op 158 treinen. 150 reden dus min of meer op tijd.
Grappig overigens dat je de treindienst vanaf Amersfoort betrouwbaarder acht. De vertraging vanaf die kant is namelijk groter, 17 keer namelijk. Maar ook dat is nog altijd niet de 25%. Hoe de krant daar dus aan komt, zou ik niet weten.
[
Voor 50% gewijzigd door
EDIT op 14-12-2018 11:20
]