Het grote spoorwegentopic - deel 23 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 100 Laatste
Acties:
  • 575.873 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Vreselijk wat er gebeurd is... :/ ;(

Wat mij opvalt: Die boerderij zit wel erg dicht op het spoor. Mag dat zomaar?
En vooral de situatie met de overweg, onoverzichtelijkehid en misschien zelfs in je ogen schijnende zon. Ik denk dat alles wel duidelijk is. Ik zeg: Slagbomen plaatsen, of boerderij afbreken/verhuizen.
Dit mag gewoon niet meer gebeuren.

Uiteraard veel sterkte voor de nabestaanden.

[ Voor 31% gewijzigd door AW_Bos op 27-03-2017 14:16 . Reden: e.e.a. genunanceerd. ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:05

Goverman

not loaded

AW_Bos schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:06:
Die boerderij zit wel erg dicht op het spoor :X. Mag dat zomaar?
En vooral de situatie met de overweg, onoverzichtelijkehid en misschien zelfs in je ogen schijnende zon. Ik denk dat alles wel duidelijk is. Ik zeg: Slagbomen plaatsen, of boerderij afbreken/verhuizen.

En verder ook veel sterkte voor de nabestaanden.
Het is dat hier slachtoffers zijn te betreuren...

Maar toch: wat een onzin...

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:48
Dit krijg je omdat je als mens te veel tegen jezelf beschermd wordt. Tegenwoordig wordt er voor gezorgd dat niet meer zelf hoeft na te denken, dus als het dan wel een keer moet gaat het mis. In het verkeer word je aan je handje meegenomen en als het kan dan mag het. Voor een scherpe bocht staat een waarschuwing, als je ergens niet in mag rijden een paaltje. Als er een file staat gaan de matrix borden aan etc etc.

Ook zien mensen niet in dat bellen en of whatsappen achter het stuur de aandacht afleidt, ook daar moeten boetes voor in het leven geroepen worden.

[ Voor 15% gewijzigd door LordSinclair op 27-03-2017 14:22 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

http://www.prorail.nl/nie...ersonenauto-bij-harlingen

ProRail is al enige tijd in gesprek met de eigenaar om de spoorwegovergang op te heffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Laatst online: 07:10

SuBBaSS

-has Ryzen

trolleystad schreef op zondag 26 maart 2017 @ 16:41:
In het hoge noorden rijdt Arriva niet met FLIRT, maar met GTW. Heel ander treintype, wel dezelfde fabrikant. ;)
I stand corrected! :$
Verdere inhoud van de post blijft ongewijzigd.
Heb natuurlijk geen afdoende kennis qua productie, maar kan het zijn dat de fabrikant wel hetzelfde systeem ervoor gebruikt? Da's niet denkbeeldig toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

AW_Bos schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:37:
http://www.prorail.nl/nie...ersonenauto-bij-harlingen

ProRail is al enige tijd in gesprek met de eigenaar om de spoorwegovergang op te heffen.
Dat ProRail die overweg graag weg wil hebben, kan ik me goed voorstellen. Dat de eigenaar van de boerderij daardoor zijn bedrijfsvoering in het gedrang ziet komen kan ik me ook goed voorstellen, gelet op de plaatjes van google maps.

Echter, totdat de overweg is opgeheven, is deze passeerbaar. En de overweg is bewaakt. Met een WILO (waarschuwingsinstallatie landelijke overwegen). Daarmee ligt de verantwoordelijkheid voor het veilig oversteken in principe bij de bestuurder zelf. En dat maakt de opmerking alsof een boerderij niet bij een spoorlijn zou mogen staan nogal raar...

Het zou zelfs kunnen dat die boerderij er eerder was dan de spoorlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-10 14:34
De auto reed naar het noorden, de trein kwam uit het westen (bestuurderskant) dus weinig kans op last van de zon. Het lijkt me eerder dat de bestuurder er niet op bedacht was dat er een overweg zou bestaan zonder bellen.

De overweg was op de heenweg ook al gepasseerd, het bord "Alleen veilig bij wit licht" is behoorlijk duidelijk zou je zeggen. Maar even niet opletten als je net wegrijdt, met een stel kleuters in de auto, is snel gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 16-10 12:21

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als je toch een rood licht ziet dan stop je toch?
Oh nee, we zijn tegenwoordig een land waar er een bord onder moet staan "bij rood licht stoppen".

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:18

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Maasluip schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:32:
Als je toch een rood licht ziet dan stop je toch?
Oh nee, we zijn tegenwoordig een land waar er een bord onder moet staan "bij rood licht stoppen".
Bij het verkeer staat toch ook niet bij elk stoplicht zo'n bork...

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Bij dit soort verhalen heb ik ook altijd een dubbel gevoel. Natuurlijk drama voor de betrokkenen, zowel familie van de slachtoffers als machinist en treinreizigers. Maar ik heb ook altijd het idee dat dit alleen kan gebeuren door stupiditeit bij de bestuurder van de auto. Mijn rijinstructeur leerde mij dat je altijd zelf verantwoordelijk bent voor de veiligheid in het verkeer, en ook al staan er duizend borden, slagbomen of lampen, ALTIJD zelf kijken of het veilig is! Had de chauffeur gestopt en netjes links en rechts gekeken, dan was er niets gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-10 14:05
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:18:
[...]
Bij het verkeer staat toch ook niet bij elk stoplicht zo'n bork...
Mwah.. Afbeeldingslocatie: https://stock-foto.nationalebeeldbank.nl/nationalebeeldbank_2015-4-912699-2_bij-rood-kruis-rijstrook-dicht.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Waarom reed de ICD van Rdam centraal naar Amsterdam van 7:40 weg zonder passagiers?
Het gevloek in de volgende van 7:56 was niet van de lucht, zo ontzettend vol was die (vulling was van het type waarbij zelfs haringen zich niet meer prettig voelen, zelfs in gangpad van de eersteklas).

Geen melding van NS, geen storing, geen melding bij Rijdendetreinen.nl. Vaag hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-10 23:19
Diezelfde ICD had ook om 7.15 uit Breda moeten vertrekken, maar reed niet. Als ie al uit Breda is weggereden, dan was ie in ieder geval leeg. Had ook een fijn effect op het aantal passagiers in de IC van 7.23 richting Rotterdam. Sta je dan met je 1e klas kaart op het balkon ...
Nog een week te gaan tot de IC weer rechtstreeks van Tilburg naar Den Haag rijdt. Ben benieuwd!

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:40

Garyu

WW

Ik kwam deze nog tegen via CAF:

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-10 01:35
Trainhunter2009 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 20:41:
Weer wat nieuws uit het Zonnige Zuiden :*)
De eerste SNG is klaar, en onderweg naar Velim

[video]
Pagina 26 :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Jamaar jamaar ik heb nog maar 8 pagina's :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

*Ahum* B)

On another note - iemand die hier de wat achterliggende innovatie-trends volgt?

(Bijna) alle Europese OEMs hebben de handen ineengeslagen en werken hier aan mee:
http://shift2rail.org/
  1. Cost-efficient and reliable trains, including high-capacity trains and high-speed trains
  2. Advanced Traffic Management and Control Systems
  3. Cost-Efficient and Reliable High-Capacity Infrastructure
  4. IT Solutions for Attractive Railway Services
  5. Technologies for Sustainable & Attractive European Rail Freight
Als Tweakert zijn denk ik wel alle aspecten interessant, maar ik ben vooral geinteresseerd in de eerste twee, de electronica in de trein. Erg mooi om te zien dat ze blijkbaar ook -samen- dingen kunnen bedenken *O*. Al zal het nog wel even duren voor de resultaten bekend zijn.

Ben wel benieuwd waarom Stadler niet meedoet, aangezien alle andere grote namen er wel bij staan (Bombardier, Siemens, Alstom, Ansaldo STS).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Een van de sprinterbranden van een paar manden geleden is gefilmd door Kazerne Willem.

(Skip naar 6:50) als je het aanrijden niet wilt zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
nieuws: ProRail wil dit jaar proef uitvoeren met zelfrijdende treinen

Behalve dat we @Edit aan een andere baan moeten helpen, wat zou er nodig moeten zijn om dit te realiseren?

Mijn eerste reactie was dat veel informatie al aanwezig is: de ATB geeft de snelheid aan, er wordt aangegeven wanneer de deuren gesloten zijn en de trein kan vertrekken.

Toen zat ik aan uitzonderingssituaties te denken
- Aanrijding met een persoon/voertuig
- Aanrijding met een dier
- Materieelstoring die doorgaans door een machinist opgelost kan worden
- Rijden door oranje signaal, bijvoorbeeld in stations
- Wat als de trein in tegengestelde richting terug moet, bijvoorbeeld omdat de trein ervoor defect is?

Ik kom tot de conclusie dat dezelfde problemen optreden als met zelfrijdende auto's en vliegtuigen: (adaptive) cruisecontrol/autopiloot is prima haalbaar, maar er zijn veel uitzonderingsituaties die creativiteit en/of adaptiviteit vereisen, en daar zijn computers niet zo goed in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

De treindienstleiding zal ook niet meer met machinist kunnen praten en zal dus meer taken krijgen.
- oa omroepen waarom trein langzamer rijdt of andere mededelingen
- fysiek controleren of trein op juiste spoor zit (camera's, sensoren etc..)
- lamp/sein/wissel stuk. Zelfde probleem als nu de lamp van sein stuk is met machinist, maar als je machine to machine communicatie stuk is, gaat de trein ook doorrijden...
- besturing overnemen

Je zult dus vanuit regie moeten in kunnen grijpen, zoals bij UAV, maar dan een URV (rail vehicle ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Laatst online: 12:39
Get!em schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:28:
- lamp/sein/wissel stuk. Zelfde probleem als nu de lamp van sein stuk is met machinist, maar als je machine to machine communicatie stuk is, gaat de trein ook doorrijden...
Als de machine to machine communicatie stuk is en de trein rijdt gewoon door, dan is het systeem natuurlijk onacceptabel fout ontworpen. Als die communicatie wegvalt, is er maar 1 veilige optie: stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Skyaero schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:38:

Behalve dat we @Edit aan een andere baan moeten helpen, wat zou er nodig moeten zijn om dit te realiseren?

Mijn eerste reactie was dat veel informatie al aanwezig is: de ATB geeft de snelheid aan, er wordt aangegeven wanneer de deuren gesloten zijn en de trein kan vertrekken.

Toen zat ik aan uitzonderingssituaties te denken
- Aanrijding met een persoon/voertuig
- Aanrijding met een dier
- Materieelstoring die doorgaans door een machinist opgelost kan worden
- Rijden door oranje signaal, bijvoorbeeld in stations
- Wat als de trein in tegengestelde richting terug moet, bijvoorbeeld omdat de trein ervoor defect is?

Ik kom tot de conclusie dat dezelfde problemen optreden als met zelfrijdende auto's en vliegtuigen: (adaptive) cruisecontrol/autopiloot is prima haalbaar, maar er zijn veel uitzonderingsituaties die creativiteit en/of adaptiviteit vereisen, en daar zijn computers niet zo goed in.
Ik zou zeggen, lees je eens in in ATO systemen :).
anboni schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:30:
[...]

Als de machine to machine communicatie stuk is en de trein rijdt gewoon door, dan is het systeem natuurlijk onacceptabel fout ontworpen. Als die communicatie wegvalt, is er maar 1 veilige optie: stoppen.
En zo'n trein zou dus ook nooit de certificatie succesvol kunnen afronden. Treinen zijn nou eenmaal ontworpen als "failsafe", dus als er iets kritieks niet werkt, dan stopt de trein (met een paar uitzonderingen, denk aan tunnels en bruggen). Dus inderdaad, een trein die doorrijdt terwijl hij geen signalling informatie krijgt of kan verwerken, dat kán niet - die blijft staan.

[ Voor 20% gewijzigd door Garyu op 30-03-2017 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:22
Skyaero schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:38:

Lief dat je aan mij denkt O+

Zonder gekheid: er zijn een heleboel hobbels te nemen om het spoorwegnet zoals het nu is om te bouwen naar een zelfrijdend netwerk.
Voor de noordelijke nevenlijnen zie ik het nog wel gebeuren in de redelijk nabije toekomst, maar voor het HRN zullen enorme investeringen gedaan moeten worden. Volledig nieuwe beveiliging en aanpassingen aan voertuigen zijn nog wel de minste problemen.
Ik denk dat het zeker mogelijk is, maar dat het door de kosten nog wel een tijdje zal duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Is er intussen al wel een enkele, eenduidige Europese standaard voor spoorbeveiliging? Of is er alleen maar een basis, waar allerlei landen toch nog hun eigen details aan invullen? Die eenduidige standaard lijkt me toch ook noodzakelijk om de kosten voor een dergelijk project nog enigszins binnen de perken te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 16:43

Onbekend

...

Ik denk dat automatisch rijden in het noorden van het land een beetje gevoelig ligt met de spoorwegongevallen die daar gebeuren. Ook al is het niet de schuld van de machinist, de automatisch rijdende trein krijgt altijd de schuld. Zie bijvoorbeeld eens naar de autonome auto's die getest worden.

Afgezien daarvan denk ik dat het laten rijden van treinen zonder personeel zeker de toekomst is. Bij verstoringen heb je bijvoorbeeld nog vaak dat het juiste personeel niet snel op de juiste plaats is, of dat er vervangers ingezet moeten worden indien mensen ziek zijn.
Ik zie daarom ook de "stationschef" als beroep terug komen, die dus o.a. moeten zorgen dat de passagiers snel in stappen, en eventueel hulp bieden aan minder valide reizigers.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:11

MBV

EDIT schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:32:
[...] maar voor het HRN zullen enorme investeringen gedaan moeten worden. Volledig nieuwe beveiliging en aanpassingen aan voertuigen zijn nog wel de minste problemen.
Ik denk dat het zeker mogelijk is, maar dat het door de kosten nog wel een tijdje zal duren.
Op dit moment wordt alles verbouwd om ERTMS-compatible te zijn. Welke informatie ontbreekt daarna nog voor de automatische systemen? Volgens mij weet het systeem al wanneer de trein weg moet rijden, hoe hard dat mag, en de wissels heb jij toch al niks over te zeggen. Waar gaat het dan mis?

Omroepen wat er mis is zou de conducteur wel kunnen doen, het lijkt me dat er voorlopig toch wel iemand op de trein aanwezig zal blijven voor bij noodgevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trainhunter2009
In beginsel wel, later ben je aan de goden van het systeem overgeleverd..........ook die conducteur.
Er zijn vele sensoren en detecties nodig om de trein op de juiste plaats te laten stoppen, zodat er geen 4 bakken buiten het perron blijven staan bijvoorbeeld.
En hoeveel systemen en herkenningen heb je nodig om die trein te laten weten wat zijn pad kruist en daar niet hoort te zijn.
En bedenk je zo nog maar is tig doemscenario's >:)
Ook de Metro in Rotterdam is al in 1967 bij de bouw zodanig aangelegd dat automatisch bedrijf mogelijk zou zijn, esthetisch is het er nooit van gekomen, zelfs nu nog niet. Maar de techniek is er al grotendeels, al een halve eeuw.

Hier een filmpje uit Lille, ben jij de machinist :P

Nagekomen bericht:

De eerste SNG is in zijn geheel in Velim gearriveerd :o :*) :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Xca8Pgsh.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fdfRG13m.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w1oYNVEm.jpg
by Filip Dittrich, on Flickr

[ Voor 23% gewijzigd door Trainhunter2009 op 30-03-2017 20:20 . Reden: Nagekomen bericht SNG Velim ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
@Trainhunter2009 Damn, die glimt mooi, hoe lang houdt hij dat uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:39
Zolang er geen idioten zijn die weer menen hun eigen kleurstelling aan te moeten brengen :{.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Hahaha @Bacchus, als nedtrain fleece borstels monteert in de wasstraten en ze die bekende gele fles met schuurzooi niet in het sop reservoir kiepen kan het best lang zo blijven :*)
En we geven @EDIT en @Skyaero een doekje en die fles met die schildpad erop ;)
Hij ziet er best uit, nu hopen dat onze artists er af kunnen blijven met hun spuitbusjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

@Trainhunter2009
Welke fles met een schildpad erop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:48

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ah, kende ik niet. Gewoon glansmiddel dus.
Dan mogen @EDIT en zijn collega's voor vertrek even de trein op poesten. :) ;) d:)b :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:23:
Dan mogen @EDIT en zijn collega's voor vertrek even de trein op poesten. :) ;) d:)b :*)
:o
Ken je Turtle wax niet? Dan rij je vast geen auto :Y)

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Hahaha, 2 Zielen 1 gedachte @ArcticWolf ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis
Wat moet je met een auto als er prachtige gele limousines rijden met 24 wielen? :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EDIT
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:23:
Turtle wax is voor mensen zonder een 24 wielig voertuig >:)
Wij gebruiken natuurlijk echte zeep :+

Edit: ja, alle ramen zaten dicht :P

[ Voor 18% gewijzigd door EDIT op 31-03-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

ArcticWolf schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:15:
[...]

:o
Ken je Turtle wax niet? Dan rij je vast geen auto :Y)
Nee, niet mijn biografie gelezen?
T.Kreeftmeijer

Verder wassen we de auto nooit met wax, want dat schijnt niet goed voor de lak te zijn...

EDIT schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:47:
[...]

[video]

Dat had ik eigenlijk wel verwacht. :)
Ik vind de Flirt nog wel aardig glimmen. Bij de oudere valt dat wel mee. Of is er sinds de NID/SLT andere verg gebruikt?

[ Voor 4% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 31-03-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-10 22:05
Nog zo'n 8 uur en de Hoekse Lijn valt ook weg van het Hoofdnet.

Vraag me alleen wel af hoe de spanningssluis verwerkt gaat worden in het nieuwe traject voor RET / 5700 serie.
Sprinter is er gedeeltelijk op berekend, Metro treinen willen nog wel eens gek doen.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Je bedoelt de stukken zonder bovenleiding bij de bruggen?
Die zullen voorzien worden van bovenleiding omdat de metro's daar inderdaad niet mee overweg kunnen, zie http://hoekselijn.mrdh.nl/publicaties-documenten

[ Voor 3% gewijzigd door EDIT op 31-03-2017 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvdr
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 17:24
EDIT schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:47:
[...]

[video]

D_Jeff schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:32:
Nog zo'n 8 uur en de Hoekse Lijn valt ook weg van het Hoofdnet.

Vraag me alleen wel af hoe de spanningssluis verwerkt gaat worden in het nieuwe traject voor RET / 5700 serie.
Sprinter is er gedeeltelijk op berekend, Metro treinen willen nog wel eens gek doen.
Treinen wassen en Hoek van Holland. Dat ging vroegâh ook nog samen. De internationale rijtuigen werden daar met een 600-tje door de toen nog aanwezige (simpele) wasmachine getrokken/geduwd. Rijdend met dit locje moest je nooit vergeten het zijraam, waar je als machinist uit moest hangen om langs de rijtuigen te kijken, dicht te doen. De wasbaas wilde nog wel eens 'per ongeluk' de sproeiers aanzetten als je net langsreed. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:53:
[...]

T.Kreeftmeijer

Verder wassen we de auto nooit met wax, want dat schijnt niet goed voor de lak te zijn...

[...]

Ik vind de Flirt nog wel aardig glimmen. Bij de oudere valt dat wel mee. Of is er sinds de NID/SLT andere verg gebruikt?
Turtle wax is idd niet goed voor de auto lak... zit 1 of ander adjectief in wat niet heel erg goed is en zal de volgende keer eerst je profiel bekijken :D

Genoeg trein wasstraten in Nederland overigens :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:53:
[...]

T.Kreeftmeijer

[...]

:$ oeps we hebben een whizzkid jonkie in ons midden :P
Als die 20 is weet ie meer dan wij allemaal :9 :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

ArcticWolf schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:28:
[...]

Turtle wax is idd niet goed voor de auto lak... zit 1 of ander adjectief in wat niet heel erg goed is en zal de volgende keer eerst je profiel bekijken :D
Dat hoeft bij mij niet meer.
Genoeg trein wasstraten in Nederland overigens :9
Ook in Arnhem is er een, ik weet het.
Trainhunter2009 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:41:
[...]

:$ oeps we hebben een whizzkid jonkie in ons midden :P
Als die 20 is weet ie meer dan wij allemaal :9 :o
Haha, :*) :o >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Afscheid van de Hoekselijn met de laatste trein

Klein beetje aanloopprobleempjes voor de Hoeksebus :Y)
[YouTube: https://youtu.be/7ytGo_1kFSU]

Nog nieuws uit Velim :P De SNG is testrondjes aan het hobbelen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XwK9Vpjl.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Trainhunter2009 op 01-04-2017 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

"Veel reis- en leesplezier met het boekenweekgeschenk" :P

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2pt2psg.jpg
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-10 20:47
Trainhunter2009 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:30:
Mooi afscheid was het. Veel sterkte aan de reizigers die nu met de bus moeten (vooral morgenochtend).
Trainhunter2009 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:30:

Klein beetje aanloopprobleempjes voor de Hoeksebus :Y)
De buschauffeur van bus 713 reed op het laatst nog verkeerd :P

Ik hoorde van iemand dat de bus gisterochtend al gelijk niet reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Mooi afscheid. Er stond in dat laatste stukje van filmpje 2 dat er nu een 'metro'lijn van gemaakt wordt. Dus dan rijdt er over een paar jaar of zo metro's. Ik denk dat er dan vrij weinig verschil is voor de reiziger met nu. D_Jeff in "Het grote spoorwegentopic - deel 23"

[ Voor 37% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 03-04-2017 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Metro rijdt dit najaar al als alles volgens planning verloopt. 2019 zijn er dan ook twee extra stations, Maassluis west en hvh strand (verlenging spoor naar strandplein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We zijn al een tijdje bezig hoor met de Hoekselijn ;)
https://www.facebook.com/VolkerRail/posts/1015115951921168

Einde zomer moet het af zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Kijk ook hier maar even, ook al eerder door @EDIT aangegeven
http://hoekselijn.mrdh.nl/publicaties-documenten
Het is idd even een half jaartje bikkelen voor @ArcticWolf en dan rijden de Metro's van de lijnen A en B over de Hoekselijn.
Echter veel passagiers reizen via Rotterdam CS met een trein verder, die zijn niet blij want die moeten nu extra overstappen. Of op Schiedam of op de Beurs naar Metro D of E naar CS en dan verder treinen.
Er zijn ook mensen die blij zijn, die behoeven niet meer over te stappen om op bestemming te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik kon even niet zo snel vinden wat de planning was. Verder woon ik er ook niet, en kom er niet, dus ik was niet echt op de hoogte. Fijn dat het al over een half jaar klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-10 20:47
Get!em schreef op maandag 3 april 2017 @ 07:33:
Metro rijdt dit najaar al als alles volgens planning verloopt. 2019 zijn er dan ook twee extra stations, Maassluis west en hvh strand (verlenging spoor naar strandplein)
Maassluis West bestaat al en wordt nu omgebouwd. Maassluis Steendijkpolder is een nieuw station en de verwachting is deze op te leveren in september (als de metro's gaan rijden).
Het nieuwe station Hoek van Holland Strand wordt pas in 2019 mee begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Correctie, Maassluis west is er al, Maassluis Steendijkpolder wordt as we speak gebouwd, en is in Augustus klaar als het proefbedrijf begint. Hoek van Holland strand is idd pas in 2019 klaar tesamen met het nieuwe Hoek van Holland haven. En station Schiedam Nieuwland is ook een voorlopig station, daar moet ook veel aan bestaande beton infra worden gewijzigd en zal ook in een later stadium worden opgeleverd.

Edit: Hmmmm @Zidane007nl dat was een close call, jij was net eerder :P

[ Voor 8% gewijzigd door Trainhunter2009 op 03-04-2017 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Trainhunter2009 schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:51:
Kijk ook hier maar even, ook al eerder door @EDIT aangegeven
http://hoekselijn.mrdh.nl/publicaties-documenten
Het is idd even een half jaartje bikkelen voor @ArcticWolf en dan rijden de Metro's van de lijnen A en B over de Hoekselijn.
Echter veel passagiers reizen via Rotterdam CS met een trein verder, die zijn niet blij want die moeten nu extra overstappen. Of op Schiedam of op de Beurs naar Metro D of E naar CS en dan verder treinen.
Er zijn ook mensen die blij zijn, die behoeven niet meer over te stappen om op bestemming te komen.
ik hoef gelukkig daar niet zoveel te doen behalve m'n collega's aan te moedigen :+

Ik zelf ben bezig met wat werk voor Nedtrain (voor de nieuwe sprinter) en vernieuwingswerk tussen Deventer en Zwolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Ben je nu al bezig voor SNG? Je doelt vlg mij niet echt op de Flirt.
Jammer hoor, ook al kan ik het live volgen had ik mij toch stiekem verheugd op jouw reportages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Trainhunter2009 schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:51:
Echter veel passagiers reizen via Rotterdam CS met een trein verder, die zijn niet blij want die moeten nu extra overstappen.
En dan worden ze in de toekomst nog minder blij, als Schiedam Centrum straks geen IC station meer is. Als ik het goed begrijp, was dat al de bedoeling vanaf 2020, maar wil NS dat naar voren halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Trainhunter2009 schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:21:
Ben je nu al bezig voor SNG? Je doelt vlg mij niet echt op de Flirt.
Jammer hoor, ook al kan ik het live volgen had ik mij toch stiekem verheugd op jouw reportages.
*Pas ;) en inderdaad de SNG, moet eind dit jaar af zijn want dan komen ze binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Wat voor werk moet er dan gedaan worden aan de spoorinfra ten aanzien van SNG? Gaat dat vooral om onderhoudsdepots / opstelterreinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik vermoed zelf extra rangeer terrein en werkplaatsen. Misschien moet er nog wat aan de elektra gedaan worden voor alle extra treinen. Maar dat weet @ArcticWolf wel.

[ Voor 31% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 03-04-2017 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Bij SNG zit een heleboel apparatuur (en ik meen zelfs de tractieinstallaties) op het dak. Daarvoor moeten onderhoudslocaties aangepast worden. Ik doe de aanname dat @ArcticWolf het daarover heeft :P
Voor de Flirt was dat ook al noodzakelijk, maar kon er volstaan worden met enkele locaties vanwege de inzet in het zuidoosten.

[ Voor 9% gewijzigd door EDIT op 03-04-2017 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, Leidschendam bijv. krijgt een nieuwe hal en de infra uit 1930 wordt een keer de volgende eeuw in geholpen :+
Waarschijnlijk komt daar ook extra opstelcapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-10 09:15
Op het traject Breda Tilburg komt vandaag al de hele dag de Intercity-Direct voorbij.
Is dat iets nieuws? Ik kan hem zo niet terugvinden in de reisplanner van de NS.
Tenminste daar wordt hij niet als Intercity-Direct genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Pittie schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:47:
Op het traject Breda Tilburg komt vandaag al de hele dag de Intercity-Direct voorbij.
Is dat iets nieuws? Ik kan hem zo niet terugvinden in de reisplanner van de NS.
Tenminste daar wordt hij niet als Intercity-Direct genoemd?
Het is de IC Den Haag-Eindhoven die vandaag niet meer eindigt in Breda. Het is een intercity over de HSL, geen IC Direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-10 09:15
H92! schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:53:
[...]
Het is de IC Den Haag-Eindhoven die vandaag niet meer eindigt in Breda. Het is een intercity over de HSL, geen IC Direct.
Dankjewel! Dat verklaart waarom ik hem niet kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Ja, goed nieuws!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

ArcticWolf schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:44:
Klopt, Leidschendam bijv. krijgt een nieuwe hal en de infra uit 1930 wordt een keer de volgende eeuw in geholpen :+
Waarschijnlijk komt daar ook extra opstelcapaciteit.
Grappig! Toevallig had ik met de directie afgelopen vrijdag een werkbezoek aan de werkplaats in Leidschendam. De werkprocessen per trein zijn erg inzichtelijk met grote monitoren boven de trein: hoe lang staat een trein daar al en hoeveel uren zijn er nog te gaan? Daarnaast heeft deze werkplaats een "pitstop" om treinen met ongepland onderhoud snel te kunnen onderhouden/repareren. En men denkt nu al na over de verhuizing van het onderhoud van de DDZ naar Onnen en de instroom van de SNG (in termen van onderhoud dan).

Een grote bron van irritatie op deze werkplaats is de lengte van sommige treinen. Zesbaks stellen kunnen niet een een keer worden onderhouden in de hal, dus moet deze trein gekeerd worden. Maar dat moet dus door een trein te "driehoeken": via Den Haag HS en daarna CS is het mogelijk om de achterkant van de trein naar de voorkant van de hal te krijgen. Maar dat moet dan wel allemaal in de reguliere dienstregeling worden ingepast.

Er werd ook gesproken over de nieuw te bouwen hal, op de plaats waar nu die oude staat. Die is nodig voor het onderhoud van de nieuwe sprinters. Helaas lijkt dit wel ten koste te gaan van opstelcapaciteit (ongeveer 12 bakken zei men daar). Ik zou vanuit mijn rol graag extra opstelcapaciteit zien, maar goed, ik snap natuurlijk ook dat er sprake is van een trade-off tussen ruimere onderhoudsmogelijkheden en opstelplaatsen. Wie weet wat hier nog mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Goverman schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:08:
Ik zou vanuit mijn rol graag extra opstelcapaciteit zien, maar goed, ik snap natuurlijk ook dat er sprake is van een trade-off tussen ruimere onderhoudsmogelijkheden en opstelplaatsen.
Wat is jouw precieze rol dan?

De komende tijd komt er zoveel instroom van nieuw materieel dat er op heel veel plekken nieuwe capaciteit nodig is. Ik weet dat wij (ProRail) al druk mee bezig zijn en daar is ook overleg over met NS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Dennis schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:23:
[...]

Wat is jouw precieze rol dan?

De komende tijd komt er zoveel instroom van nieuw materieel dat er op heel veel plekken nieuwe capaciteit nodig is. Ik weet dat wij (ProRail) al druk mee bezig zijn en daar is ook overleg over met NS.
Vanuit IenM ben ik verantwoordelijk voor het onderwerp opstellen en behandelen van reizigerstreinen. Er zijn verschillende trajecten waarin dit wordt geregeld. Dit zijn: 1) een potje geld voor het regelen van opstelcapaciteit op korte termijn (tot 2020), 2) in lopende aanlegprojecten t.b.v. opstellen en behandelen (en projecten waarin een component opstellen zit) en tenslotte 3) een visie op de lange termijn opstellen en behandelen, waarin ondermeer wordt gekeken naar sturing op de vraagzijde van opstelcapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Goverman schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:17:
Vanuit IenM ben ik verantwoordelijk voor het onderwerp opstellen en behandelen van reizigerstreinen. Er zijn verschillende trajecten waarin dit wordt geregeld. Dit zijn: 1) een potje geld voor het regelen van opstelcapaciteit op korte termijn (tot 2020), 2) in lopende aanlegprojecten t.b.v. opstellen en behandelen (en projecten waarin een component opstellen zit) en tenslotte 3) een visie op de lange termijn opstellen en behandelen, waarin ondermeer wordt gekeken naar sturing op de vraagzijde van opstelcapaciteit.
Ben je ook betrokken bij PHS Westhaven? :). En heb je daarover contact met mijn vrouwelijke collega-projectmanager A. H. ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Dennis schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:54:
[...]

Ben je ook betrokken bij PHS Westhaven? :). En heb je daarover contact met mijn vrouwelijke collega-projectmanager A. H. ?
Ik ken het project, maar stuur het niet aan. Jouw vrouwelijke collega A.H. ken ik, maar ik begeleid geen projecten die zij doet. Welke projecten doe jij bij ProRail?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis
Goverman schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:30:
Ik ken het project, maar stuur het niet aan. Jouw vrouwelijke collega A.H. ken ik, maar ik begeleid geen projecten die zij doet. Welke projecten doe jij bij ProRail?
Ik ben betrokken bij/verantwoordelijk voor PHS Westhaven, maar dat is een buitenbeentje want normaal doe ik uitsluitend ICT-projecten vanuit mijn rol als kostendeskundige (procurement).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:26
Ik dacht even dat ik in een probleemtrein was gestapt, maar hij vertrekt gewoon dus het zal allemaal wel :+ DDZ waarvan de deuren van de voorste 2 bakken niet openwilden, geen licht aan maar de reisinfoschermen weer wel.. De deuren die wel openkonden gaven een fout (denk ik?). De rode lampen knipperden en het geluid die je normaal bij sluitende deuren hoort was ook te horen bij alle deuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Stoptrein verbindt Arnhem met Duitse grensregio
Nederland is een internationale treinverbinding rijker. Vanaf vandaag rijden stoptreinen van vervoerder Abellio vanuit Arnhem naar de Duitse grensplaats Emmerich en verder naar Düsseldorf.

De rit naar Emmerich duurt zo'n twintig minuten. Onderweg wordt gestopt in Zevenaar. De 'Rijn-IJssel-Express' rijdt een keer per uur.

Abellio is een dochterbedrijf van de Nederlandse Spoorwegen. Het heeft in de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen concessies voor meerdere trajecten, waaronder dat van Düsseldorf richting Nederland.

Op initiatief van de provincie Gelderland, de Stadsregio Arnhem Nijmegen en de Duitse vervoerdersorganisatie VRR is de lijn nu verlengd naar Arnhem. Voorheen eindigde de treindienst in Emmerich.

Dagjesmensen
Sinds 2000 was het niet meer mogelijk om per trein van Arnhem naar grensplaatsen in Duitsland te reizen. In 2005 startte Syntus een weekenddienstregeling, in de hoop dagjesmensen te kunnen vervoeren. Die verbinding werd vanwege de matige belangstelling na een paar maanden opgeheven. Op het traject rijden wel andere internationale treinen, maar die stoppen niet in de grensregio.
Een paar uur later verscheen deze:
Stoptrein van Arnhem naar Duitsland rijdt op dag één al niet
De nieuwe stoptrein die sinds vandaag vanuit Arnhem naar de Duitse grensplaats Emmerich en verder naar Düsseldorf rijdt, heeft op de eerste dag al problemen. Volgens NS rijdt de trein niet door 'beperkingen in de materieelinzet'.

NS-dochterbedrijf Abellio rijdt sinds vandaag één keer per uur van Arnhem Centraal naar Duitsland, maar dat begint dus niet vlekkeloos. Alleen de eerste rit ging door, al had ook die trein een kwartier vertraging. Reizigers worden nu met een bus vervoerd. Dat kost een half uur tot een uur extra reistijd.

Onbekend is nog wanneer de problemen voorbij zijn.

Nieuwe verbinding
Sinds 2000 reed er geen trein meer van Arnhem naar grensplaatsen in Duitsland. In 2005 probeerde Syntus het nog met speciale treinen in het weekend, maar dat was geen succes. Die verbinding werd na een paar maanden opgeheven.

Tussen Arnhem en Duitsland rijden wel andere internationale treinen, maar die stoppen alleen in grotere steden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trainhunter2009
Ja het lijkt erop dat het materieel weigert om de grens over te komen, zou kunnen klinken als omschakelproblemen. Al liep het testbedrijf wel redelijk soepel.
Men is in Arnhem al wel begonnen met rode lopers en statafels voor een trein die waarschijnlijk vandaag niet gaat arriveren.

Laatste berichtgeving op Somda:
"Problemen op Ah-Em v.v. komen doordat de stellen die in NL mogen komen vanaf Dusseldorf achterop gecombineerd rijden ipv voorop.
En daarnaast schijnt er ook nog een software update niet helemaal goed te zijn gegaan vannacht."

[ Voor 31% gewijzigd door Trainhunter2009 op 06-04-2017 11:25 . Reden: toevoegen laatste berichtgeving ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik zag al een tijdje een Duitse sprinter voorbij komen. Maar dat was zeer sporadisch. Ik vraag mij wel af hoe dat werkt met betalen. Ik dacht eerst dat het een tijdelijke verbinding was doordat de ICE omrijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:07:
Ik vraag mij wel af hoe dat werkt met betalen.
Als je tussen Arnhem en Zevenaar reist kun je met de OV-chipkaart reizen (inchecken bij de paaltjes van Arriva/Breng). Reis je internationaal, dan kun je een ticket kopen bij NS, maar je kunt ook gebruikmaken van een VRR-ticket.

Het NRW-ticket en bijvoorbeeld Quer-Durchs-Land zullen ook nog erkend gaan worden, maar ik weet niet of dat al geregeld is.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik hoop eigenlijk dat je ook via je chipkaart kan betalen, dus dat er in Duitsland een arriva paaltje staat. Heeft de NS er al informatie op de borden voor? Er stond laatst nog extra trein.
Ik keek net even bij 9292 en zie dat de trein elk uur rijdt, .44 vertrek op AH. Ik zal eens kijken of ze al iets op de borden hebben.
Rijdt nu niet... Of wel, maar dan als extra trein.
https://www.rijdendetrein...rnhem-centraal?tijd=beide

[ Voor 41% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 06-04-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-10 14:34
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:18:
Ik hoop eigenlijk dat je ook via je chipkaart kan betalen, dus dat er in Duitsland een arriva paaltje staat. Heeft de NS er al informatie op de borden voor? Er stond laatst nog extra trein.
Ik keek net even bij 9292 en zie dat de trein elk uur rijdt, .44 vertrek op AH. Ik zal eens kijken of ze al iets op de borden hebben.
Rijdt nu niet... Of wel, maar dan als extra trein.
https://www.rijdendetrein...rnhem-centraal?tijd=beide
Voor reizen naar Duitsland staat een kaartautomaat in de hal. En de (papieren) dienstregeling hangt ook al keurig op de borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik kom vrij weinig in de hal. De digitale borden lijken ook meer info te geven. Net kwam de mededeling dat de trein tot Zevenaar rijdt en er vanaf daar bussen over de grens gaan. Beetje knullig bij de opening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Officiële aftrap stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat door, ondanks problemen
ARNHEM - De officiële opening van de nieuwe treinverbinding tussen Arnhem en Düsseldorf donderdagmiddag gaat wel door. Dit ondanks problemen met de software van de gloednieuwe stoptreinen, waardoor de stoptrein tot nog toe niet rijdt. Dat meldt vervoerder Abellio.

De stoptrein zou vanochtend om 05.44 uur gaan rijden. De NS heeft bussen ingezet tussen Arnhem en Emmerik en verwacht dat de problemen om 15.30 uur verholpen zijn.

De trein die om 12.45 uur vanuit Duisburg zou aankomen in Arnhem, met Duitse vertegenwoordigers, rijdt naar verwachting wel. In Arnhem worden ze opgewacht door een Nederlandse delegatie, met onder ander NS-topman Rogier van Boxtel en de Gelderse gedeputeerde Conny Bieze. Op het programma stond onder andere de 'doop' van de trein. Vanwege de problemen is dat feestelijk programma versoberd, aldus een woordvoerster van de NS.

Voor het traject heeft Abellio, dochter van Nederlandse Spoorwegen, nieuwe treinstellen aangeschaft, de Stadler Flirt 3. Deze elektrische treinen die snel kunnen optrekken zijn geschikt voor drie soorten stroomsystemen: 15 kV wisselspanning tussen Düsseldorf en Elten; 25 kV tussen Elten en Zevenaar en 1,5 kV gelijkspanning op het traject Zevenaar-Arnhem. De afgelopen maanden zijn testritten gehouden.

De RE 19, zoals de Rhein-IJssel-Express in vervoerstaal heet, zou vanaf vandaag vanuit Arnhem elke werkdag van 05.44 uur in de ochtend tot 22.44 uur in de avond rijden.

Nadat de trein de Nederlandse stations Arnhem en Zevenaar heeft aangedaan, gaat deze de grens over. Daar doet de stoptrein onder meer Emmerik, Oberhausen en Duisburg aan. De eindbestemming is het centraal station in Düsseldorf.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ProRail en de NS hebben een aantal aanpassingen in de organisatie doorgevoerd naar aanleiding van een grote stroomstoring in januari dit jaar in Amsterdam. Door de stroomuitval was het treinverkeer vrijwel de hele dag ontregeld.

Een van de verbeteringen die de NS nastreeft, is het sneller heropstarten van het treinverkeer. Op 17 januari begon de stroomstoring in grote delen van Amsterdam om 4.19 uur, maar de treinen reden om 21.00 uur pas weer en volgens een aangepaste dienstregeling.

Om deze problemen in de toekomst te voorkomen willen ProRail en de NS dat de noodstroomvoorziening vanaf meerdere plekken handmatig is aan te zetten zodat men niet meer afhankelijk is van een onderhoudsaannemer, zoals op 17 februari.

In eerste instantie vingen batterijen het treinbesturingssysteem op bij de verkeersleidingspost in Amsterdam en het besturingscentrum van ProRail. Het noodstroomaggregaat dat er voor zorgt dat die batterijen gevoed worden, bleek echter niet te werken.

Hierdoor vielen de systemen van het treinbesturingscentrum diezelfde dag om 4.40 uur alweer uit, met treinuitval tot gevolg. Een gewaarschuwde onderhoudsaannemer wist het noodstroomaggregaat uiteindelijk bijna een uur later handmatig weer op te starten.

De problemen hielden vervolgens aan omdat door de stroomstoring de reisinformatiesystemen en de toegangspoortjes niet werkten.

ProRail zal naast de handmatige besturing van de noodstroom ook extra controles implementeren en waar nodig een systeemupgrade uitvoeren.

Medewerkers zullen ook worden getraind om zich aan te melden bij de systemen voor incidenten. "Hier blijkt behoefte aan te zijn doordat bij herstel van de energievoorziening problemen ontstonden", aldus ProRail.

De treinproblemen op 17 januari ontstonden toen Netbeheerder Liander te kampen had met een storing bij die veroorzaakt werd door een fout in een verdeelstation van Energiebedrijf TenneT.

Volgens de netbeheerde werden ruim 360.000 huishoudens getroffen. De storing in Amsterdam was rond 8.00 uur weer opgelost.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...oomstoring-amsterdam.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Noodstroomaggregaat dat niet werkt? Bij ons wordt dat elk jaar getest, inclusief de echte overschakeling (dus niet even van "wil hij starten? Ja? Werkt.")
Maar ja, wij moeten dan ook onze eigen broek ophouden. Als NS Prorail geld tekort komt dan schiet de aandeelhouder wel bij. Hadden wij maar zulke aandeelhouders :Z

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EDIT
Wat heeft NS en haar aandeelhouder volgens jou precies te maken met een noodaggregaat van ProRail?

[ Voor 12% gewijzigd door EDIT op 06-04-2017 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Een commercieel bedrijf waar concurrentie is zou failliet gaan als dit soort procedures niet goed werken en de dienstverlening faalt. De klanten van NS hebben geen keus, maar zelfs áls ze weg zouden lopen zou de staat financieel bijspringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Dat is net zo hypothetisch als dat automobilisten wel zullen overstappen naar een commerciële snelweg als die er zou zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EDIT
Dennis schreef op donderdag 6 april 2017 @ 21:37:
Een commercieel bedrijf waar concurrentie is zou failliet gaan als dit soort procedures niet goed werken en de dienstverlening faalt. De klanten van NS hebben geen keus, maar zelfs áls ze weg zouden lopen zou de staat financieel bijspringen.
Opnieuw: wat heeft een gefaalde aggregaat bij de verkeersleiding van ProRail te maken met NS?
Mocht het nog niet duidelijk zijn: niets. Helemaal niets.
Had Arriva er gereden, dan had er ook geen trein gereden. Was er echte concurrentie op het spoor, dan had er alsnog geen trein gereden.

Om het door te trekken: als er geen enkel vliegtuig op kan stijgen of landen op Schiphol omdat de verkeersleiding er compleet uit ligt, ga je dan KLM de schuld geven dat de aggregaat van Schiphol zelf het niet doet?
Of als er een storing is in een tunnel op een willekeurige weg, ga je dan de maker van je auto de schuld daarvan geven?
Kom nou toch 8)7

Dat staat uiteraard los van het feit dat het opstarten van de treindienst na de storing sneller had gemoeten.

[ Voor 4% gewijzigd door EDIT op 06-04-2017 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We gaan steeds verder naar een dozen schuiven maatschappij toe, ieder poppetje krijgt z'n eigen taak en als het loopt, loopt het maar als er een kink in de zit kabel zit loopt alles vast... ff logisch nadenken zit er niet meer bij.
En idd, lekker makkelijk de NS de schuld te geven 8)7 en misschien was het wel de verantwoordelijkheid van de PCA om die aggregaat te onderhouden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
EDIT schreef op donderdag 6 april 2017 @ 22:04:
Dat staat uiteraard los van het feit dat het opstarten van de treindienst na de storing sneller had gemoeten.
Dat is ook wat ik bedoelde, en ik ging er vanuit dat Maasluip dat ook bedoelde. Totaal belachelijk natuurlijk dat je pas 12 uur na het verhelpen van een verstoring weer enigszins treinen kan laten rijden. Dat is op geen enkele manier goed te praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Als ik even als doodnormale reiziger kijk, snap ik wel dat je boos wordt op NS dat die niet kunnen rijden. De reiziger weet weet niet dat het probleem bij ProRail zat.
Verder natuurlijk heel gek dat het een hele dag nog problemen leverde. Dat zou niet zo moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

EDIT schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:28:
Wat heeft NS en haar aandeelhouder volgens jou precies te maken met een noodaggregaat van ProRail?
Inderdaad. Fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Dennis schreef op donderdag 6 april 2017 @ 21:37:
Waarom hebben de klanten van NS geen keuze? Die kunnen toch ook gewoon de auto, de fiets, het vliegtuig of weet ik veel welke vervoersmiddel pakken? Beter nog: Ik heb een leaseauto voor de deur staan maar die rijdt maar zo'n 10 dkm/j omdat fiets en OV op de meeste van mijn reizen gewoon sneller en makkelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

FLIRT naar Duitsland
Hèhè.....Sinds wanneer zijn de NS-FLIRT's multi-courant :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Rijdt via een andere route? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat voor trein rijdt daar dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
Een Flirt, maar dan de multicourante versie van Abellio.

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: https://nos.nl/data/image/2017/04/06/366842/xxl.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door EDIT op 07-04-2017 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

En vanmorgen maakte de InterCity Defect zijn bijnaam weer eens lekker waar, 20 minuten in de spoorwegdriehoek (bij Rotterdam Centraal) stil gestaan.

Het begon al bij vertrek met 20 cm rijden en weer stilstaan, na een goede halve minuut weer rijden, maar langzamer dan normaal, tot stilstand komen in de spoorwegdriehoek, twee keer een paar meter achteruit (omhoog) en na lang genoeg wachten alsnog door.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-10 09:42

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Wéér een botsing op een overweg in het Oosten. Ligt het aan mij of kunnen ze daar wel een rijles inzake overwegen gebruiken?

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Pagina: 1 ... 8 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.