Het grote spoorwegentopic - deel 23 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 100 Laatste
Acties:
  • 574.396 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 13:14

Garyu

WW

@jefjef Video is een beetje wazig - het gaat hier over een bepaald sub-project onder vlag van Shift2Rail waar het om infrastructuur gaat en waar Strukton (je werkgever?) aan meewerkt? Er zijn nog tientallen andere projecten die ook onder Shift2Rail lopen.

In dit geval gaat het als ik het goed zie over het projec IN2SMART dat weer loopt onder de vlag van IP3 - Infrastructuur (er zijn in totaal vijf verschillende innovation programmes).

Wel interessant om te zien verder!

[ Voor 6% gewijzigd door Garyu op 24-09-2018 14:50 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossfire1987
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-03 23:35
@jefjef weer een interessant filmpje van je

Naast de stints hebben volgens mij ook scoots mobiels op overwegen stil gestaan als die hier dan ook last van hebben zit er toch iets met em straling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Crossfire1987 schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:19:

Naast de stints hebben volgens mij ook scoots mobiels op overwegen stil gestaan als die hier dan ook last van hebben zit er toch iets met em straling
Stilvallen is nu eenmaal de standaardprocedure voor als een component niet fatsoenlijk werkt. Ongecontroleerd gasgeven zoals in het geval van de Stint schijnbaar zou nooit mogen gebeuren natuurlijk. De vraag is of stilvallen dan wel als "veilige toestand" geldt, maar dat schijnt ook in automotive gewoon standaard aangenomen te worden. In de trein ook, met uitzondering van in tunnels en op bruggen waar speciale voorzieningen worden getroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossfire1987
@Garyu Dat klopt wel ja.

ben benieuwd ook naar het onderzoek wat er uit gaat komen en wat het gaat doen met het bedrijf wat de Stint bouwt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-06 13:04
@Garyu Voor elektrische rolstoelen en scooters is het normaal dat alles elektrisch aangestuurd wordt, tot ook het sturen zelf. Remmen gebeurt op de motor. Dus an sich is het bewezen technologie welke al lang bestaat. Hoe het precies met de stint zit weet ik niet. Maar misschien is het een beter principe dat er een mechanisch bedienbare rem bij te plaatsen is, en dat een voertuig ook juist van de rem af te halen is (een soort van vrij schakeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

cazzer22 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:33:
@Garyu Voor elektrische rolstoelen en scooters is het normaal dat alles elektrisch aangestuurd wordt, tot ook het sturen zelf. Remmen gebeurt op de motor. Dus an sich is het bewezen technologie welke al lang bestaat. Hoe het precies met de stint zit weet ik niet. Maar misschien is het een beter principe dat er een mechanisch bedienbare rem bij te plaatsen is, en dat een voertuig ook juist van de rem af te halen is (een soort van vrij schakeling).
Een rolstoel of scooter vervoert echter geen 12 personen en haalt het vermogen van de stint natuurlijk niet. Ook bij een scooter kan je nog afstappen of er af springen als er iets onverwachts gebeurt. Wij maken zelf componenten die general purpose elektrische motoren inzetbaar maakt voor veilig personenvervoer (automotive, ISO 26262) als separate beveiliging van een paar tientjes, meet de stroom door de leiding en vergelijkt die met de input (pedaalstand). Heel simpel eigenlijk, maar voorkomt gegarandeerd (10^-9 failure rate) dat dit scenario, een bekend scenario, kan gebeuren. Een stint hoeft echter (m.i. onterecht) niet aan de veiligheidsregels voor grotere voertuigen te voldoen. Dat begrijp ik nog wel als je in de bak goederen vervoert, maar niet als je het voor personenvervoer inzet.

Verder gaat de discussie hier over de veiligheid van de overweg, ik denk dat die slechts secundair is in deze en vooral het electronisch ontwerp van de Stint onderschat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:16
Ik gisteren met mijn stepje de trein in (traject Apeldoorn-Schiphol), jeweetwel zon dubbeldekker waar ik hier recent nog over klaagde omdat je er zo slecht in slapen kunt, kom ik er tot mijn schrik achter dat deze vernieuwd is en ik op het eerste gezicht mijn stepje nergens opbergen kon..

Trein was dus een vernieuwde VIRM...ik ging automatisch naar de stilte coupe, in de oude configuratie zijn dat veel 4 zits waar ik tussen de stoelen de step kwijt kan. In de nieuwe configuratie zijn het vooral 2 zitjes in de "ryanair" configuratie.

Ben maar op een tussenstuk gaan zitten, met de gedachte dat ik later zonder step eens op onderzoek ga waar de bergruimte in deze trein precies is...maar ik kan het natuurlijk hier ook vragen.

Dus hier misschien iemand tips waar ik mijn step kwijt kan? Hij is ongeveer +/-100cm lang, 50cm hoog en 45cm breed.

Bij de standaard koplopers past hij bovenin het bagagerek, en bij de niet vernieuwde VIRM tussen de ruimte van 4 stoelen die met elkaar naar de rug toestaan.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ander rijtuig pakken. In de stiltecoupés staan de stoelen juist niet meer in de 4zits opstelling. Als je buiten de stiltecoupé kijkt zijn er gewoon weer vierzitters.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-06 23:17

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Weer een prachtactie van NS vanochtend: de IC 3014 reed met volle snelheid Nijmegen Lent voorbij om 5:40u. Daar hoort hij om dat tijdstip te stoppen (de enige IC per dag die daar stopt overigens; de machinist zal het wel gewoon vergeten zijn).

En dat is al de tweede keer deze maand ook; erg fijn.

De klantenservice van NS kan uiteraard niks betekenen; dus maar wachten op de eerste sprinter van die dag om 6:05u en overstappen in Arnhem (waar je ook een kwartier moet wachten). Al met al 40 minuten later op Sloterdijk vanochtend.

Heerlijk!

/rant

Sorry... moest het even kwijt!

[ Voor 8% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 26-09-2018 08:37 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

EDIT schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:58:
Ander rijtuig pakken. In de stiltecoupés staan de stoelen juist niet meer in de 4zits opstelling. Als je buiten de stiltecoupé kijkt zijn er gewoon weer vierzitters.
Gaat de NS nog eens iets doen met bagagerekken?
Ik ga graag met de trein naar Schiphol maar je koffer ergens kwijt kunnen is een ander verhaal. Dat kost vaak een zitplaats. Krijgen de treinen richting schiphol bagagerekken zoals je ze ook in de eurostar en ICE hebt?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ICD heeft al bagagerekken. VIRM kan je de bagage tussen de banken kwijt en bij de vernieuwde VIRM zijn er op de benedenverdieping ook rekken (in de oude liftschacht). ICM zal het niet meer krijgen. ICNG krijgt vanaf de fabriek af al bagagerekken.
De sprinters zullen het niet krijgen, dat kost te veel capaciteit.

[ Voor 37% gewijzigd door EDIT op 26-09-2018 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1114115

De sprinters die op traject Enschede-Apeldoorn rijden worden die ook gerenoveerd? (DD-AR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crossfire1987
Anoniem: 1114115 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:34:
De sprinters die op traject Enschede-Apeldoorn rijden worden die ook gerenoveerd? (DD-AR)
Volgens mij worden die niet meer gerenoveerd ? rijden die met 1700loc ?

@EDIT weet hier vast meer over te vertellen

[ Voor 8% gewijzigd door Crossfire1987 op 26-09-2018 16:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Nee, dat spul gaat aan de kant wanneer er genoeg SNGs zijn.

We are shaping the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dikkewalrus
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-06 15:52
Vanochtend een ritje gemaakt in de gerenoveerde SLT sprinter, treinstelnummer 2424 op traject Almere-Utrecht. Mijn eerste indruk is dat de stoelen lekkerder zitten met de nieuwe bekleding, de wc gigantisch veel ruimte inneemt, er in totaal minder zitplaats lijkt te zijn en er meer bagageruimte is.
Aangekomen op eindhalte Utrecht Centraal wilde iedereen vrolijk de trein uitstappen, maar de deuren gingen niet open. |:( Na ongeveer een a twee minuten wachten gingen ze pas open. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gewoon omdat het kan, een mini quiz ;)

In de Traxx locomotieven hebben we drie beeldschermen. Wil iemand een gokje wagen over wat we met het meest rechter scherm met Windows er op doen? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RnDQZPS9emXrs8P4OZ1yFOHe/medium.jpg

En nog een betere foto van het scherm zelf:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zcb1JmyvBHiSSIgMScGz8Y5h/medium.jpg

Wees gerust trouwens, de andere schermen draaien op Linux :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Alex)
Patience spelen wanneer je weer eens gestrand staat? :P

[ Voor 10% gewijzigd door Alex) op 26-09-2018 18:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crossfire1987
Alex) schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:10:
Patience spelen wanneer je weer eens gestrand staat? :P
Dat is wel een goeie.

Denk dat er info van uit treindienstleider is op te zien is

wat is er mee te winnen @EDIT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:11
Wisselen van spanning- en beveiligingssysteem. Daar valt de trein toch het vaakst op uit?

Maar ik sluit me aan bij @Crossfire1987 , ik denk dat het ook iets van info is van de treindienstleider, of iets met de dienstregeling/volgende stop, aangezien dat niet op de andere schermen te zien is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de dienstregeling hebben we een mooie tablet, inclusief een live feed vanaf de verkeersleidingssystemen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ooSIapVP7whUg5KrwEClQ1oS/thumb.jpg

De oplossing (als ie niet al eerder gegeven wordt) geef ik morgen :)

[ Voor 11% gewijzigd door EDIT op 26-09-2018 18:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:08

Fiber

Beaches are for storming.

Ik gok op Google Maps om de weg te weten... O-)

En e-mail om je dienstrooster op binnen te krijgen... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chloortablet
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

Chloortablet

Atoomnummer 17

EDIT schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:08:

In de Traxx locomotieven hebben we drie beeldschermen. Wil iemand een gokje wagen over wat we met het meest rechter scherm met Windows er op doen? :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor de dienstregeling in het buitenland >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:01

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zie knoppen er omheen met oa licht, temperatuur, iets met stilstand of rijden (v=0 of v>0). Heeft het iets te maken met bediening van licht/klimaat in de trein?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05:57
EDIT schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:28:
Voor de dienstregeling hebben we een mooie tablet, inclusief een live feed vanaf de verkeersleidingssystemen :)

[Afbeelding]

De oplossing (als ie niet al eerder gegeven wordt) geef ik morgen :)
Heel belangrijk kan het niet zijn, toen ik vorige week mee reed met een machinist deed het scherm helemaal niets :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!
iAdema schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:03:
[...]

Heel belangrijk kan het niet zijn, toen ik vorige week mee reed met een machinist deed het scherm helemaal niets :D
En we hebben een winnaar _/-\o_
De vraag was wat wij met het scherm deden... nou, die zetten we uit :+

Met een eervolle vermelding voor @PerryMr. Het scherm is inderdaad voor het Duitse Ebula-systeem. Dat gebruiken we niet in Nederland.

• iAdema
EDIT schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:07:
[...]

Met een eervolle vermelding voor @PerryMr. Het scherm is inderdaad voor het Duitse Ebula-systeem. Dat gebruiken we niet in Nederland.
Haha, die had ik niet verwacht.

• Crossfire1987
iAdema schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:14:
[...]

Haha, die had ik niet verwacht.
Ik ook niet. Maar weer wat geleerd

@EDIT kan je meer van dit soort quizjes maken
Crossfire1987 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:27:
[...]

Ik ook niet. Maar weer wat geleerd

@EDIT kan je meer van dit soort quizjes maken
Oké, nog ééntje dan :P

Waar vind ik dit scherm (welke materieelsoort) en wat zijn de functies van dit scherm (naast de getoonde functie)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1KwrQoUWkLGBzgeUF2JLt2ON/medium.jpg

• Alex)
EDIT schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:07:
[...]

Ik dacht al zoiets :)

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 10:11

jefjef

learning by doing

Garyu schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:03:
@jefjef Video is een beetje wazig - het gaat hier over een bepaald sub-project onder vlag van Shift2Rail waar het om infrastructuur gaat en waar Strukton (je werkgever?) aan meewerkt? Er zijn nog tientallen andere projecten die ook onder Shift2Rail lopen.

In dit geval gaat het als ik het goed zie over het projec IN2SMART dat weer loopt onder de vlag van IP3 - Infrastructuur (er zijn in totaal vijf verschillende innovation programmes).

Wel interessant om te zien verder!
Dit filmpje is gemaakt om eigenlijk op een snelle manier de werkzaamheden van shift2rail te laten zien (volgens mij voor de Innotrans 2018) en klopt dat 1 van de participanten Strukton Rail is (mijn werkgever ;)) er zijn verschillende projecten o.a. samen met Nedtrain maar ook met DB gaande.

• jefjef

jefjef

learning by doing

Crossfire1987 schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:19:

dank je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:51
EDIT schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:37:
[...]

Oké, nog ééntje dan :P

Waar vind ik dit scherm (welke materieelsoort) en wat zijn de functies van dit scherm (naast de getoonde functie)?

[Afbeelding]
Ik vind het wel mooi dat Leeuwarden Achter de Hoven er op staat :P Het zal denk ik sprintermaterieel zijn, ik denk eigenlijk iets moderns zoals SNG? Om de reizigersinformatie in te typen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SNG is correct, ook reisinformatie is correct, maar het scherm heeft nog twee andere functies. :)

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-06 15:20
EDIT schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:15:
SNG is correct, ook reisinformatie is correct, maar het scherm heeft nog twee andere functies. :)
Verlichten en verwarmen van de ruimte?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Nee, helaas. Dat soort dingen worden via een van de andere schermen aangestuurd (en de verlichting via een ouderwetse knop :P).

• Crossfire1987
Omroep systeem en reis informatie schermen aan te sturen. SNG
Crossfire1987 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:36:
Omroep systeem en reis informatie schermen aan te sturen. SNG
Was helaas al genoemd. Maar inderdaad, met het scherm kan in de SNG de bestemmingsaanduiding handmatig gekozen worden of de automatische omroep aan/uit gezet worden.
Ik mis nog altijd de twee andere functies :P

Twee hints: het ene heeft te maken met veiligheid en de andere functie is voor de eerste keer daadwerkelijk geïntegreerd in de trein. Bij huidig materieel moeten we die functie nog via een los extra apparaat benaderen.

[ Voor 21% gewijzigd door EDIT op 26-09-2018 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAdema
EDIT schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:08:
[...]

Was helaas al genoemd. Maar inderdaad, met het scherm kan in de SNG de bestemmingsaanduiding handmatig gekozen worden of de automatische omroep aan/uit gezet worden.
Ik mis nog altijd de twee andere functies :P

Twee hints: het ene heeft te maken met veiligheid en de andere functie is voor de eerste keer daadwerkelijk geïntegreerd in de trein. Bij huidig materieel moeten we die functie nog via een los extra apparaat benaderen.
ATB en contact met trdl?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crossfire1987
ATB en ERTMS en stroom afnemer ik gok maar iets

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik doel op een ander soort veiligheid en de tweede functie heeft niets te maken met de bediening van de trein. @iAdema zit aan de warme kant met 'contact met de trdl', maar het is niet geheel juist :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:29
Contact met de meldkamer van politie/prorail?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-06 15:20
EDIT schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:19:
Nee, helaas. Dat soort dingen worden via een van de andere schermen aangestuurd (en de verlichting via een ouderwetse knop :P).
Hmm raar, de meeste schermen stralen licht en warmte uit :+

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAdema
EDIT schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:25:
Ik doel op een ander soort veiligheid en de tweede functie heeft niets te maken met de bediening van de trein. @iAdema zit aan de warme kant met 'contact met de trdl', maar het is niet geheel juist :P
Routelint geïntegreerd? En mogelijk iets mbt remproef of overrulen van noodremtrekking?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
En opnieuw heeft @iAdema het correcte antwoord. Routelint is bij de SNG geïntegreerd.

Nu nog de veiligheidsfunctie.
Een 'kleine' hint dan maar :P

Met de kanttekening dat juist de knop die ik daar in het filmpje in druk precies niet de functie heeft die ik bedoel (om het maar even verwarrend te houden :+).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAdema
EDIT schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:39:
En opnieuw heeft @iAdema het correcte antwoord. Routelint is bij de SNG geïntegreerd.

Nu nog de veiligheidsfunctie.
Een 'kleine' hint dan maar :P
[YouTube: Hint...]

Met de kanttekening dat juist de knop die ik daar in het filmpje in druk precies niet de functie heeft die ik bedoel (om het maar even verwarrend te houden :+).
Dan ga ik toch voor alarmoproep, maar die is toch niet gescheiden van de telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crossfire1987
Als er iemand vast zit op de wc dat machinist hem op afstand kan openen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zal ik de oplossing maar geven :P
Ik doelde op de Call-for-Aid functie. Als een van de CfA knoppen ingedrukt wordt, dan gaat automagisch het scherm aan en krijg ik de camerabeelden te zien van de locatie waar op de knop is gedrukt (en krijg ik uiteraard ook via de microfoon contact met die locatie).
Uiteraard zit er geen camera in het toilet, dus als je daar op de knop drukt gaat alleen het alarm af en krijg ik wel een melding, maar geen beeld. Vandaar die cryptische hint en kanttekening :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crossfire1987
De laatste was een lastige @edit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAdema
Mooie feature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crossfire1987
Zeker wel mooie feature en ook mooie trein van binnen

voor meer foto's moet je op deze instagram kijken
https://www.instagram.com/a354183/

Staan er paar op in de Zaanstraat waar ze in elkaar gezet worden

[ Voor 60% gewijzigd door Crossfire1987 op 26-09-2018 22:19 . Reden: link geplaatst ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

jefjef schreef op woensdag 26 september 2018 @ 19:45:
[...]

Dit filmpje is gemaakt om eigenlijk op een snelle manier de werkzaamheden van shift2rail te laten zien (volgens mij voor de Innotrans 2018) en klopt dat 1 van de participanten Strukton Rail is (mijn werkgever ;)) er zijn verschillende projecten o.a. samen met Nedtrain maar ook met DB gaande.
Mijn punt was dan ook dat dit maar een fractie laat zien van wat Shift2rail allemaal doet, het heeft immers een budget van 920 miljoen euro ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-06 13:27
EDIT schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:02:
Zal ik de oplossing maar geven :P
Ik doelde op de Call-for-Aid functie. Als een van de CfA knoppen ingedrukt wordt, dan gaat automagisch het scherm aan en krijg ik de camerabeelden te zien van de locatie waar op de knop is gedrukt (en krijg ik uiteraard ook via de microfoon contact met die locatie).
Uiteraard zit er geen camera in het toilet, dus als je daar op de knop drukt gaat alleen het alarm af en krijg ik wel een melding, maar geen beeld. Vandaar die cryptische hint en kanttekening :P
Is dat in de FLIRT weer anders geregeld, of zit daar ook een camera?

Die CfA knoppen zitten daar erg onhandig, ik heb al een maar keer met mijn tas/schouder/rug de knop ingedrukt. Het klinkt alsof er dan een kiestoon overgaat die verbinding maakt met "iemand" waarmee je kunt spreken. En meestal hoor je na tien/twintig seconden een geluid dat lijkt alsof de haak op een telefoon wordt gegooid.

Dat lijkt dus geen automatisch opengaande lijn.
@noppus Ook daar zitten camera's. Zodra je er op drukt wordt de verbinding al geopend (je zult het lampje 'spreken' zien branden) en kan je dus praten met de machinist. Aangezien die niks hoort, zal deze ongetwijfeld (i.c.m. de camerabeelden) aannemen dat er niks aan de hand is en zal diegene inderdaad 'de hoorn er op gooien'.
Bij de SNG zijn de knoppen voorzien van een extra opstaande rand. Daardoor is de kans dat die per ongeluk ingedrukt worden erg klein geworden en zal dus de hoeveelheid meldingen die per ongeluk worden gedaan hopelijk afnemen.
Ik geloof dat bij de FLIRT die randen ook toegevoegd gaan worden (of inmiddels toegevoegd zijn, dat kan ook).

We hebben bij de SNG tijdens in de instructie geprobeerd om die knop per ongeluk in te drukken (tas er tegenaan, etc), maar dat ging niet zo makkelijk meer. Dus wat dat betreft is dat zeker een verbetering.
Uitzondering is de knop in het toilet, maar die komt dus niet direct bij de machinist uit, en zal door de conducteur afgehandeld worden.

[ Voor 7% gewijzigd door EDIT op 27-09-2018 10:49 ]

Anoniem: 1114115

Alex) schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:04:
Nee, dat spul gaat aan de kant wanneer er genoeg SNGs zijn.
Oke, Dat zal nog wel een paar jaar duren waarschijnlijk.
Het zijn prima treinen, daar niet van, maar ze doen een beetje gedateerd aan.

Geldt dit ook voor SGM's ? Die reden voorheen veel op het traject Enschede-Apeldoorn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 15:30

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Uitzetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Anoniem: 1114115 SNG is in de eerste plaats de vervanger van SGM. De DDAR/DDM1 en aanverwanten waren echter uit de mottenballen gehaald vanwege het materieeltekort. Daarom gaan die er nu weer als eerste uit (eind volgend jaar), daarna volgen de tweedelige SGMs. De driedelige SGMs gaan als laatste aan de kant.

enne, serieus, @Maegrim. Je bent te laat :P Die oplossing was al gegeven :P

[ Voor 5% gewijzigd door EDIT op 27-09-2018 11:07 ]

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 15:30
Dat lees ik ondertussen :p

• Crossfire1987
Video: Dual Inventive wil hogere beschikbaarheid spoor met IoT-technologie
Gepubliceerd op 27-09-2018 om 10:00

Technologiebedrijf Dual Inventive toonde vorige week op spoorbeurs InnoTrans in Berlijn voor de Nederlandse spoorsector bekende producten, maar ook nieuwe producten. “Zoals wij hier staan met Strukton Rail brengen we de spoorbeschikbaarheid naar 100 procent,” zegt directeur Lex van der Poel van Dual Inventive.

Dual Inventive had bekende producten meegenomen naar de spoorbeurs in Berlijn, zoals de gerestylde Zelfsignalerende Kortsluit Lans 3000 Remote Control (ZKL 3000 RC). Daarnaast had het spoorbedrijf ook nieuwe producten meegenomen, zoals het volledig draadloze beveiligingssysteem Automatic Track Warning System 3000 (ATWS 3000) en het nieuwe track en trace-systeem TRT 3000.
Materieel

TRT 3000 kan gebruikt worden om bewegend materieel te volgen. “We hebben een paar innovaties meegenomen, waarvan wij verwachten dat ze ons erg gaan helpen in de komende periode,” vertelt Van der Poel.

“TRT 3000 helpt bij het belangrijkste deel van assetmanagement: weten waar je materieel uithangt. Het systeem is ontwikkeld voor het volgen van gevaarlijke goederen op het spoor. Het systeem vertelt niet alleen waar de wagon is, het geeft daarbij ook informatie over de omgeving van het materieel, zoals temperatuur en trillingen.”
Technologie

Vakbeurzen zoals InnoTrans geven Dual Inventive de mogelijkheid om producten aan een breed publiek te laten zien. “Hier komt de wereld bij elkaar,” zegt Van der Poel. “Samen met Strukton laten we hier zien hoe technologie kan bijdragen aan een beter proces van het managen van assets, om zo het spoor naar 100 procent beschikbaarheid te brengen.”

Bekijk de video hier:

https://www.spoorpro.nl/s...-dankzij-iot-technologie/

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 16:53
EDIT schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:07:
@Anoniem: 1114115 SNG is in de eerste plaats de vervanger van SGM. De DDAR/DDM1 en aanverwanten waren echter uit de mottenballen gehaald vanwege het materieeltekort. Daarom gaan die er nu weer als eerste uit (eind volgend jaar), daarna volgen de tweedelige SGMs. De driedelige SGMs gaan als laatste aan de kant.

enne, serieus, @Maegrim. Je bent te laat :P Die oplossing was al gegeven :P
Gaan die ouwe barrels van DDAR pas eind volgend jaar met pensioen??? Dan moet ik dus nog ruim een jaar met die bende reizen :N
Ik had gehoopt op begin 2019...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DDAR is pas een jaar of 20-25 oud. SGM heeft er al ruim 40 op zitten voor de oudste stellen.
Het is meer dat het interieur geen update heeft gekregen zoals de andere rijtuigen (die omgebouwd zijn naar DDZ) waardoor het er ouderwets uit ziet.

[ Voor 13% gewijzigd door EDIT op 27-09-2018 14:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
EDIT schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:36:
DDAR is pas een jaar of 20-25 oud. SGM heeft er al ruim 40 op zitten voor de oudste stellen.
DDAR is van bouwjaar 1991-1998, dus de oudste zijn idd krap 27 jaar oud. Niet echt bijzonder oud dus.

SGM is zelfs nog ouder dan die 40 jaar, SGM1 kwam immers in 1975 op de baan, en is dus alweer 43 jaar oud nu. De "jongste" SGM4's zijn van 1983, dus ook die zijn alweer 35 jaar oud en dus tijd voor het museum...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crossfire1987
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/26685463_1152578171544607_4083226105340635572_o.jpg?_nc_cat=107&oh=69649011b042271bc2afc5d120bb7e45&oe=5C61F271
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/39217499_2176331462609611_5841707176749432832_o.jpg?_nc_cat=101&oh=37caf72948837004a2b976de10a29947&oe=5C2280FF

via de facebook groep DDM1/DD-AR/DDZ

https://www.railwiki.nl/i...M-1_(DubbelDeksMaterieel)
DDm1 kwam 1984

[ Voor 12% gewijzigd door Crossfire1987 op 27-09-2018 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Hier nog meer nieuws van InnoTrans, platooning voor trams:

Volgens de presentatie reden de trams met max ca. 40 km/h (gelimiteerd door de lengte van de test-baan van ca. 500 meter) en een onderlinge afstand van ca 6 meter, waarbij de tweede tram dus autonoom reed (volgde).

[ Voor 40% gewijzigd door Garyu op 27-09-2018 21:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Klopt, die eerste foto zijn dus ook DDM1's, geen DD-ARs. De foto is immers uit 1987, terwijl de eerste DD-AR's pas uit 1991 stammen :)

De DDM1 was de eerste dubbeldekker van de NS, en die was specifiek voor de NS ontworpen.

Het was NIET de allereerste dubbeldekker die in Nederland reed, want dat was de VB2N van de SNCF, die hier in 1980 een tijdje als proef heeft gereden op de lijn Amersfoort<>Amsterdam CS.

Die was alleen iets te klein (plafonds te laag, stoelen te kort en te smal etc) voor de gemiddelde Nederlander, die immers langer is dan de gemiddelde Fransman. Daardoor beviel de trein de NS ook niet, waardoor ze dus voor een nieuw ontwerp gingen.

In 1985 kwam DDM1 voor het eerst in dienst.

De VB2N-rijtuigen, getrokken door de 1111, bij de werkplaats in Amsterdam, in november 1980:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4332/37000088022_f76f9de1c4_b.jpg

Of door de 1150, met een fraaie Mat'54 Hondekop als background:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GjU0xyj.jpg

De DDM1 was optisch snel te onderscheiden van de DD-AR door een aantal verschillen:

- DDM1 werd getrokken door een 1600, DD-AR door een 1700. Die waren onderling niet uitwisselbaar.
- DDM1 had rode bankjes, DD-AR groene bankjes (later heeft één DDM1, volgens mij de Panda, na een brand ook groene bankjes gekregen in één rijtuig)
- DDM1 had namen van dieren (en afbeeldingen ervan op de zijkant), DD-AR niet. Deze namen waren de Arend, Bizon, Cheeta, Condor, Dolfijn, Neushoorn, Olifant, Ooievaar, Otter, Panda, Tijger, Walvis en Zeehond.

Die namen waren een samenwerking tussen de NS en het Wereld Natuur Fonds. Die is destijds ook onthuld door Prins Bernhard (die beschermheer van het WNF was), zoals hier bij de Panda:

Afbeeldingslocatie: https://afbeeldingen.gahetna.nl/naa/thumb/800x600/0390c7a3-9510-35d0-9e32-0194acb6e68d.jpg

Hier zie je het plaatje nog op de Otter zitten:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/6/5278/5866992182_0d7b86f63f_b.jpg

Volgens mij zijn die namen en afbeeldingen later wel verwijderd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Alex)
En DDM is vervolgens weer uitgeleend aan de S-Bahn van München voor een proefbedrijf.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9m3j0kB.jpg
"Form 28.05.1989 until 21.06.1989 a test train for double floor wagons was in service on the S4 (Geltendorf-Ebersberg). The locomotives were DB 120 151 and DB 120 153. The wagons were on loan from the Nederlandse Spoorwegen."

© 2009 Uwe Pietruck

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crossfire1987
@wildhagen Leuke foto's en wel weer wat info en wat geleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:54

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wel heb ik eerder gezien dat áls het scherm aanstaat dat je een EBuLA software ziet zonder enige data, maar dat je de Windows desktop zag, wist ik niet :P.
Blijkbaar is er iets mis gegaan, of is de software helemaal niet ingeladen?

Oh ja, bij SNG draaien de schermpjes ook op Linux. Gisteren nog even in Beasain mogen zien toen ik daar een pers-rondleiding kreeg. Foto's laat ik binnenkort wel even zien.

En nog een leuk feitje: Winschoten kan ook op de SNG tevoorschijn worden getoverd. :+
Die bestemmingen zijn overigens alleen voor de display's. De schermen in de trein worden uitsluitend door OBIS gevoedt.
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/foVBwp/IMG_8506.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door AW_Bos op 27-09-2018 21:43 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crossfire1987
@AW_Bos kijk er naar uit van de foto's

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AW_Bos schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:37:
[...]

Wel heb ik eerder gezien dat áls het scherm aanstaat dat je een EBuLA software ziet zonder enige data, maar dat je de Windows desktop zag, wist ik niet :P.
Blijkbaar is er iets mis gegaan, of is de software helemaal niet ingeladen?

Oh ja, bij SNG draaien de schermpjes ook op Linux. Gisteren nog even in Beasain mogen zien toen ik daar een pers-rondleiding kreeg. Foto's laat ik binnenkort wel even zien.

En nog een leuk feitje: Winschoten kan ook op de SNG tevoorschijn worden getoverd. :+
Die bestemmingen zijn overigens alleen voor de display's. De schermen in de trein worden uitsluitend door OBIS gevoedt.
[Afbeelding]
Bij de meeste NS Traxx locs zijn de EBuLa schermen tegenwoordig volledig uitgeschakeld. Waarom het systeem bij deze loc wel actief was weet ik niet. Kan zijn dat de leasemaatschappij dat niet wilde (dit was toevallig een van de handvol locomotieven van Macquarie Rail). Normaal start het ding inderdaad door naar het programma.

Het diagnosedisplay draait op Ubuntu inderdaad. De ERTMS DMI volgens mij op een custom Linux-oplossing, maar ik moet bekennen dat ik daar niet heel erg op gelet heb. Wat precies weet ik niet.

Alle stations in Nederland kunnen als bestemming gekozen worden en dat is inderdaad alleen voor de buitendisplays. Mocht OBIS niet werken, dan kan zo alsnog aangegeven worden waar de trein naar toe gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door EDIT op 27-09-2018 22:02 ]

• AW_Bos

AW_Bos

Ik weet niet wie er op Instagram zit en al staat te smachten, maar er staan al ter introductie op https://www.instagram.com/treinenweb/ een paar foto's als vastgepind als Story.
Morgen ga ik even mijn camera weer leegtrekken en wat foto's hier plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Over een paar weken kan je 'm beter in het echt bekijken ;)

Hoewel op zich het productieproces natuurlijk ook best indrukwekkend is. Als je alleen al ziet hoeveel kilometers aan draden er door zo'n trein heen lopen... ik doe het ze niet na :P

• Crossfire1987
@EDIT komt er tour door nl of moet ik echt naar de trajecten toe waar ie gaat rijden

@AW_Bos ik zit wel op insta maar die story nog niet bekeken

• AW_Bos

AW_Bos

EDIT schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:04:
[...]

Over een paar weken kan je 'm beter in het echt bekijken ;)

Hoewel op zich het productieproces natuurlijk ook best indrukwekkend is. Als je alleen al ziet hoeveel kilometers aan draden er door zo'n trein heen lopen... ik doe het ze niet na :P
En de productielijn van CAF is erg mooi opgezet, en het is ook een bedrijf die zich overduidelijk in Beasain (uitspraak: Bé-asijn) heeft gevestigd. Echt door het dorpje/stad is de fabriek heen geweven, en dat al vanaf vroeger. Uitbreiden in een bergachtig gebied is nou eenmaal erg lastig. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crossfire1987
Dat is wel mooi om te zien @AW_Bos

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/10407750_515954421873655_1299418816078536389_n.jpg?_nc_cat=104&oh=083b45edc95e88e35fdcd1607b699eec&oe=5C56761B

[ Voor 69% gewijzigd door Crossfire1987 op 27-09-2018 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Garyu schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:46:
[...]
Mijn punt was dan ook dat dit maar een fractie laat zien van wat Shift2rail allemaal doet, het heeft immers een budget van 920 miljoen euro ;).
Aha ik ga hier rondvragen voor meer materiaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crossfire1987 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:10:
@EDIT komt er tour door nl of moet ik echt naar de trajecten toe waar ie gaat rijden
Geen idee of je naar de trajecten toe moet, ik weet niet waar je huis woont :P

Als eerste zal de SNG op proef gaan rijden op het traject Haarlem - Leiden - Den Haag, vanaf eind oktober/begin november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossfire1987
Ik woon aan het traject Uitgeest Amsterdam.

Misschien kans op een job in Haarlem dus kan hem misschien wel zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
Waar rijden die DDM1's nog een beetje rond op het moment, en dan met name buiten de spits of in het weekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 13-06 21:52

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens mij vooral richting Enkhuizen en vooral in de spits. Treinserie 4500.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 13-06 21:52

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@asmi2 Oh, wauw!

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossfire1987
Thalys vervoert steeds meer reizigers

Thalys heeft een recordzomer achter de rug. Het aantal reizigers in de rode hogesnelheidstrein nam toe tot met 6,5 procent vergeleken met vorige zomer.
Economieredactie 28-09-18, 11:46

1
M

In juli en augustus werden meer dan 1,3 miljoen reizigers vervoerd tussen Nederland, België, Frankrijk en Duitsland. De omzet van het bedrijf steeg met bijna 5 procent.
Lees ook

'Het gaat van zoef... en even later zijn we al in Parijs'
PREMIUM
'Het gaat van zoef... en even later zijn we al in Parijs'
Lees meer

Tussen Amsterdam en Brussel bedroeg de groei afgelopen zomer ruim 10 procent, vergelijkbaar met de toename op de verbinding tussen Brussel en Parijs. Izy, de goedkopere variant, liet een groei van 17 procent noteren op dat laatste traject. Ook de lijn naar Marseille trok meer reizigers. Bordeaux wordt volgend jaar een nieuwe bestemming.

Thalys International bestaat ruim twintig jaar en is eigendom van de Franse, Belgische en Duitse spoorwegen. NS is een strategische partner.
https://www.ad.nl/economi...-meer-reizigers~adefe353/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossfire1987
@Freee!! Misschien wel of dat er steeds meer bestemmingen toegevoegd worden waar de Thalys stopt
NS: aantal meldingen bedelaars in trein neemt toe
Gepubliceerd op 28-09-2018 om 09:18

Het aantal meldingen over bedelaars in de trein is volgens spoorvervoerder NS na de zomer toegenomen. Met name de ‘zakdoekjesleggers’ wekken ergernis bij reizigers. Hierbij worden pakjes papieren zakdoekjes door de gehele coupe neergelegd. Het pakje wordt begeleid door een gekopieerd briefje met een emotionele tekst waarmee een geldbedrag wordt gevraagd.

De bedelaars zijn volgens de NS veelal gelieerd aan criminele bendes die zich ook schuldig maken aan zakkenrollerij en winkeldiefstal.
Aanpak

In 2016 begon de NS een offensief tegen bedelarij met extra controle met onder meer surveillances in burger. Sindsdien is het aantal bedelaars volgens het vervoerbedrijf fors gedaald. “Het gaat nu om golfbewegingen in meldingen en locatie. De ene keer duiken de bedelaars op die lijn op, dan weer daar”, licht een woordvoerder toe. Waar nodig wordt extra gecontroleerd, zegt NS.

Reizigers die bedelaars zien, kunnen dat via Twitteraccount @NS_online of de klantenservice melden. Geld geven wordt sterk ontraden omdat dat bedelarij in de hand werkt.

Bron: ANP
https://www.spoorpro.nl/m...laars-in-trein-neemt-toe/

Zijn er al mensen ze tegen gekomen in de trein ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Crossfire1987 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 21:41:
@Freee!! Misschien wel of dat er steeds meer bestemmingen toegevoegd worden waar de Thalys stopt

[...]

https://www.spoorpro.nl/m...laars-in-trein-neemt-toe/

Zijn er al mensen ze tegen gekomen in de trein ?
Laatste tijd niet gelukkig, maar die gasten zijn zo str*t irritant. Een enkele keer heb ik er zelf maar eentje de trein uitgewerkt en met een boze toon naar de uitgang gewezen. Maar dat is ook al al 2 jaar terug.

In Berlijn Hbf. trof ik het pas nog aan, dat twee daklozen met een bekertje het perron afgingen. Lekker negeren dat volk.

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 28-09-2018 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

De laatste maanden valt het weer mee, maar ik heb ze heel vaak gezien tussen Amsterdam Zuid en Schiphol. Op één of andere manier eindigen die briefjes elke keer in de prullebak >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossfire1987
Ben ze zelf ook niet meer tegen gekomen tot nu toe.

Ze zijn zeker stront irritant. in het verleden o de lijn Alkmaar naar Zaandam tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Freee!! schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 21:51:
[...]

De laatste maanden valt het weer mee, maar ik heb ze heel vaak gezien tussen Amsterdam Zuid en Schiphol. Op één of andere manier eindigen die briefjes elke keer in de prullebak >:)
En die zakdoekjes? Houd je die als aandenken, of gooi je die weer naar ze terug? :P

Wel vreemd, ze vragen geld, maar zijn blijkbaar wel rijk genoeg om zakken vol tissues te kopen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossfire1987
Aanbiedingen misschien of ergens een goedkope zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nog nooit gezien in NL. Wel heel af en toe van die ongewassen gasten met verfrommelde koffiebekers maar dat is dan in de stationshal of zo.

Maar weer een goede reden om een paar pallets met poortjes te bestellen en eens verder te gaan met het plaatsen van die dingen op alle stations. Zal niet alles oplossen maar het werpt in ieder geval weer een drempeltje op.

[ Voor 11% gewijzigd door Bastien op 28-09-2018 22:28 ]

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:11
Misschien speelt de Eurostar daar ook wel een rol in, nu er directe treinen van Londen naar Nederland gaan is een stedentrip toch wel verleidelijk, maar zit je op de heenweg nog vast aan de overstap in Brussel.
Bastien schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 22:27:
Nog nooit gezien in NL. Wel heel af en toe van die ongewassen gasten met verfrommelde koffiebekers maar dat is dan in de stationshal of zo.

Maar weer een goede reden om een paar pallets met poortjes te bestellen en eens verder te gaan met het plaatsen van die dingen op alle stations. Zal niet alles oplossen maar het werpt in ieder geval weer een drempeltje op.
Dat houdt ze niet tegen, ze lopen gewoon achter je het poortje door. Ik heb het zelf een tijd lang gezien op het station waar ik uitstap, 's avonds stapt er 1 station daarvoor een bedelaar in, en die glipt gewoon met je mee het poortje door bij het verlaten, en dan blijft ze een tijdje op het station bedelen. Al een tijdje niet meer gezien, maar ook wel jammer dat de NS het een beetje lastig maakt om melding te maken, ik heb geen Twitter, zie zo snel geen telefoonnummer van de klantenservice en de servicezuilen staan bij de perrons en niet in de stationshal, waardoor melden wel heel lastig wordt. Zou ik dan ook de politie kunnen bellen, want het is eigenlijk buiten de poortjes (maar wel in het station)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

AW_Bos schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 21:52:
[...]
En die zakdoekjes? Houd je die als aandenken, of gooi je die weer naar ze terug? :P
Die heb ik ze niet neer zien leggen, geintje van de laatste tijd waarschijnlijk.
Wel vreemd, ze vragen geld, maar zijn blijkbaar wel rijk genoeg om zakken vol tissues te kopen :')
Er zijn genoeg (teveel) sukkels die erin trappen, ze vangen er genoeg mee.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 19:44

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Die bedelaars zie ik regelmatig. Ik meld t dan ook elke keer. Alleen is de Twitter meestal te laat, dan ben ik al de trein uit.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:48
AW_Bos schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 21:52:
[...]
Die zakdoekjes kosten bij de AH minder dan 'n euro voor 15 pakjes. Ga bij de action shoppen en ze zijn waarschijnlijk nog goedkoper. Er hoeft er maar 1 'n euro te geven en ze kunnen weer ff vooruit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ach ik zie het probleem niet zo? Bedelaars zie je overal wel, ik laat ze gewoon hun ding doen en geef er geen aandacht aan.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:37

Wokschotel

Op 6 wielen

Garyu schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 13:39:
Ach ik zie het probleem niet zo? Bedelaars zie je overal wel, ik laat ze gewoon hun ding doen en geef er geen aandacht aan.
Geen probleem? Die zakdoeklegger zijn 9 van de 10 keer zwartrijders en ze kunnen agressief worden tegen treinpersoneel. Ik werk ze zelf de trein uit of bel de veiligheidscentrale, die kan dan de HC of V&S die gasten eruit laten zetten.

De islam kan uw vrijheid schaden

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Beetje overdreven idd om de politie of NS te bellen voor een bedelaar. Gewoon geen aandacht aan geven en laten gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Vandaag een aantal niet-alledaagse treintjes tussen Eindhoven en Den Bosch, die in de categorie "anders dan anders" vallen :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/vp/397c4fa555fdc6e698da07f46d2d26df/5C54BEB9/t51.2885-15/e35/41654718_303424257141324_1793336715414006804_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/vp/5b47325dc0f371e0584954872fc9d7a4/5C470D34/t51.2885-15/e35/42004230_523956071365360_8327941275363698922_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/vp/8f28088914ae157b2585ed66624a3fbe/5C46C637/t51.2885-15/e35/41937206_303349397161923_2793949256143522806_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/vp/e1fb974eceec223a100685b9016236c0/5C411FFA/t51.2885-15/e35/41392420_2229844673753522_1180522931029321976_n.jpg
Een kolossaal stuk oude glorie dendert zaterdag over de spoorlijn tussen Den Bosch en Eindhoven. Twee stoomlocomotieven maken ritten tussen beide steden en dat levert mooie plaatjes op.

Het Modeltreincenter in Den Bosch zit achter het nostalgisch uitstapje. "Wat begon als een simpele vraag aan onze klanten is in zeer korte tijd uitgegroeid tot een groot evenement", aldus de winkel in modeltreinen. Onder de titel 'Den Bosch onder stoom' kunnen reizigers een retourtje maken voor 25 euro tussen Den Bosch en Eindhoven.

Wie liever op afstand de trein op het spoor ziet passeren, kan terecht bij de 'dienstregeling' met de stop- en doorkomsttijden op de stations Den Bosch, Boxtel, Best en Eindhoven. Voor de verstokte treinspotters valt in Den Bosch te zien hoe de stoomlocomotieven water tanken.

De twee stoomlocomotieven zijn van de Stoom Stichting Nederland uit Rotterdam. Het gaat om de 01 1075 uit 1940, een in Duitsland gebouwde loc die maar liefst een snelheid heeft van 140 kilometer per uur, bijna 27 meter lang is en honderden tonnen weegt.

De andere locomotief is de 65 018 uit 1958, één van de laatst gebouwde en ‘’modernste’’ stoomlocomotieven in Duitsland.
Bron: http://www.omroepbrabant....n+Bosch+en+Eindhoven.aspx

Voor de mensen die het nog willen zien of willen meerijden: het kan nog, er staan nog ritten tot in de avond gepland. De dienstregeling: https://www.docdroid.net/lbbg59C/spotters-dienstregeling.pdf

[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 29-09-2018 16:14 ]

Virussen? Scan ze hier!

• cazzer22
Het spoorgebruik in Best is erg verrassend. Spoor 1&2 zijn gewoon in gebruik dit weekend!

Het was druk aan de lijn vanochtend, veel spotters hier in Best.

• Crossfire1987
@wildhagen Leuk om te zien op het spoor
Vooral foto twee oud meets new

(offtopic zelf aanwezig geweest op Zaandam Valley)
Pagina: 1 ... 67 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.