Het grote spoorwegentopic - deel 23 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 100 Laatste
Acties:
  • 575.665 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

ijdod schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:17:
[...]
Heb je geen ruk aan, daar rijdt ook bar weinig...
Langs Zuid en Sloterdijk (naar het Noorden) rijdt het redelijk door.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossfire1987
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-08 19:38
@jefjef Mooi foto's van het materieel.
Hoop ooit nog eens die vernieuwings trein aan het werk te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 20:49

jefjef

learning by doing

Crossfire1987 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:28:
@jefjef Mooi foto's van het materieel.
Hoop ooit nog eens die vernieuwings trein aan het werk te zien
Ik heb nog wel filmpjes van de vernieuwingstrein aan het werk. Maar waar kan ik deze het beste uploaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

jefjef schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:55:
[...]
Ik heb nog wel filmpjes van de vernieuwingstrein aan het werk. Maar waar kan ik deze het beste uploaden ?
Heb je niet ergens wat webspace voor een site en wat e-mail :? Ik heb dat bij Vimexx.eu lopen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

jefjef schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:55:
[...]
Maar waar kan ik deze het beste uploaden ?
Als je kunt leven met de beperkingen van niet-pro account (een limiet aan hoeveel je kunt uploaden) is Vimeo een prima plek. Sowieso geen geneuzel met reclame in of rond je video.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Freee!! schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:00:
[...]

Heb je niet ergens wat webspace voor een site en wat e-mail :? Ik heb dat bij Vimexx.eu lopen.
Oja natuurlijk bij xs4all, zal uitzoeken hoe ik deze kan gaan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Even een mededeling voor de mensen die OVtijden.com gebruiken:
Let op:
Vanaf maandag 10 september 2018 zal het openbare archief van OVtijden offline worden gehaald. Vanaf dat moment is het niet meer mogelijk om te zoeken door de vertrekstaten. Door tijdgebrek is het al langere tijd lastig om de website te onderhouden en bij te werken, waardoor nieuwe functies ontbreken en fouten blijven bestaan. Mochten er in de toekomst nog mogelijkheden zijn, dan start ik de website mogelijk opnieuw op.
Ik vind het best jammer. Ik kon me indenken dat het wat kostbaar werd voor de beheerder om alles van vier jaar gearchiveerd te houden, en dat het beperkt is gehouden tot 2 jaar, wat nog ruim is.

En nu dus dit... :/ :/
Wel jammer eigenlijk omdat zelfs de NS(!) bij @NS_Online regelmatig naar OVtijden.com verwees voor de geschiedenis van actuele vertrektijden.

Jammer maar helaas. In ieder geval wil ik de maker bedanken voor de support en het idee :) :)

[ Voor 38% gewijzigd door AW_Bos op 02-09-2018 23:23 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Vanaf vandaag voor iedereen beschikbaar: https://www.ns.nl/flex/ :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

AW_Bos schreef op zondag 2 september 2018 @ 23:19:

[...]

Ik vind het best jammer. Ik kon me indenken dat het wat kostbaar werd voor de beheerder om alles van vier jaar gearchiveerd te houden, en dat het beperkt is gehouden tot 2 jaar, wat nog ruim is.

Wel jammer eigenlijk omdat zelfs de NS(!) bij @NS_Online regelmatig naar OVtijden.com verwees voor de geschiedenis van actuele vertrektijden.

Jammer maar helaas. In ieder geval wil ik de maker bedanken voor de support en het idee :) :)
Damn , als ik had geweten dat het een persoonlijk initiatief was ....
Ik gebruik het vaak genoeg om hem een donatie te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:45

Fiber

Beaches are for storming.

Handig!

Maar gaat dat ook samen met mijn ouderwetse Voordeelurenabonnement? Die wil ik toch liever niet kwijt... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

10euro eenmalig of omgerekend 12 euro per jaar voor abonnees. Stapel je abonnementen, dan betaal je zelfs dubbel die 12 euro.

Ik snap de NS niet: vaste klanten de hoogste kosten of andersom gerekend een lekkere prijsverhoging.

Voorbeelden
Dal voordeel klassiek: 50 euro per jaar, Flex: 5 euro per maand 60 euro per jaar.
Of Dal vrij: 102 versus 103 euro per maand.
Weekend vrij van 31 naar 33 p/m

Of zie ik iets verkeerd?

Sowieso snap ik niet wat het achteraf betalen als voordeel heeft tov automatisch opladen.

Linkjes:
Klassiek:
https://www.ns.nl/abonnem...1cewfAEAAYAiAAEgK0U_D_BwE
Flex:
https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten

[ Voor 14% gewijzigd door Get!em op 03-09-2018 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Je betaalt wellicht ietsje meer voor wat meer flexibiliteit en comfort.

En weekendvoordeel voor 2 Euro per maand is voor sommigen wel een mooie toevoeging.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:37
Het ding is dat je iedere maand je abbo weer kan up en downgraden. Het heeft mij al heel wat geld bespaard sinds ik in de pilot zat door af en toe een maand weekend vrij te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Die flexibiliteit is inderdaad wat waard. Ik hoop alleen dat ze die klassieke erin houden voor de mensen die niet zo handig zijn met flex zaken en/of het gewoon het hele jaar willen hebben tegen de oude prijs. Ik zie echter al dat de knop voor klassiek mooi onderaan zit in het grijze onderop op de nieuwe abonnementen pagina, buiten het gekleurde kader van de nieuwe flex.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Werken aan het spoor in Rossendaal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Strukton Rail Equipment heeft veel (KROL) Atlas spoorwegmachines in gebruik. In de video zie je hoe Strukton deze machines inzet bij hun ‘nachtelijke’ werkzaamheden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Hier onze Kettinghor aan het werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:12
/me Ik zal dit binnenkort oppakken voor de TS ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

[YouTube: https://youtu.be/Bqd-8jwIEk8]

Hierbij nog een oud filmpje van Strukton waar ons materieel wel goed naar voren komt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Strukton is mede eigenaar van Eurailscout, een echt tweakers/nerd ;) onderneming binnen het rail bedrijf
Mij is toegezegd dat een keer mag mee rijden met een UFM zal dan wel een live verslag doen

[ Voor 23% gewijzigd door jefjef op 03-09-2018 15:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Strukton Rail Matisa P95 Vernieuwingstrein 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Ik werd gisteravond (20:22) ruw opgeschrikt uit mijn serie door het aanzwellende geluid van wat klonk als een liefdesbaby van een Kärcher en een sloophamer. Nu hoor ik wel vaker rare voertuiggeluiden 's avonds ivm landbouwwerktuigen en tokkies die uitgaan, maar dit was nieuw voor mij (en hard!). Vervolgens hoor ik een stoomfluit, kijk ik door het keukenraam en zie ik ineens de silhouetten van twee stomlocomotieven in tandem voorbij vliegen (gezien de tijd tussen de fluit bij de spoorwegovergang en die bij het station (Bunnik) met +/- 120km/u).

Het geluid dat die dingen maakten was echt absurd, zeker in combinatie met de enorme wolk stoom die er vanaf kwam :o

Ik vermoed dat ze op bezoek zijn geweest bij Terug naar Toen van de VSM, en gisteravond weer terug naar hun eigen depot (SSR in Rotterdam wellicht).

Mocht iemand meer weten, heel graag :)

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dat zou zomaar de SSN kunnen zijn ja.

Filmpje van de doorkomst in Gouda: https://twitter.com/i/status/1036338771581722628

Zover ik het kan zien waren de locs in kwestie de 65.013 en de 01.1075. Twee locs die wel vaker acte de presence geven op diverse stoomgelegenheden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-09 13:47
jefjef schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:15:
[video]

Strukton is mede eigenaar van Eurailscout, een echt tweakers/nerd ;) onderneming binnen het rail bedrijf
Mij is toegezegd dat een keer mag mee rijden met een UFM zal dan wel een live verslag doen
Jij had nog de oude film, er is ook al een nieuwe:
[quote]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:09
Deze stond vanmiddag in Apeldoorn
Waarom deze er stond weet ik niet, verwacht niet vanwege de TerugVanToen aangezien ik hem vanmorgen niet heb gezien (of mijn ogen zaten nog dicht 8) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oMVhcxGPltVNpVbYMhNg1Hpt/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Tng1ixIQznQztvmcvxOSbh4f/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
mP 3031 (Motorpost, ex-PTT). Volgens mij is die wel degelijk naar "Terug naar Toen" geweest, daar was hij afgelopen jaren immers ook te zien :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Slaut schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:35:
[...]

Jij had nog de oude film, er is ook al een nieuwe:
[video][quote]
Thnxs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Laatst online: 30-11-2023
[video]

Strukton is natuurlijk ook een NS bedrijf geweest, en volgens mij is Eurailscout de opvolger van NS Ultrasoonbedrijf die vaak ook in het buitenland al werkte... Dus de ene NS deelneming was deels eigenaar van de andere NS deelnemening....

Wat hebben we toch gedaan door de NS te splitsen...… :X |:( :N

Het grote adblocking topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:23
[video]

Inspectation (onderdeel van Volker) heeft ook een leuke:

Meer info: https://www.inspectation.nl/nl/producten1/meet-en-inspectietechnologie/treinmeetsystemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:30

[...]

Ik snap niet goed waarom spoorwegmaatschapijen het zelf niet kunnen aanbieden. Als ik bij de NMBS kijk dan kan ik zelfs de tijden van mijn trein deze ochtend al niet meer terugvinden. Moet je zo eens een administratie proberen bij te houden om compensatie aan te vragen. Heb veel zin om terug een scraper te bouwen om de site van de NMBS meermaals te schrapen per dag voor de effectieve tijden. Maar op dit moment redelijk zinloos daar ze volop bezig zijn met een nieuwe site te bouwen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-09 13:47
Inspectation wordt binnenkort Asset Insight, en naast de Sherloc hebben ze nu ook Wattson, een wagon zoals waar Eurailscout al mee rijdt (SIM09 t/m 14)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:01
Blokker_1999 schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:25:
[...]

Ik snap niet goed waarom spoorwegmaatschapijen het zelf niet kunnen aanbieden. Als ik bij de NMBS kijk dan kan ik zelfs de tijden van mijn trein deze ochtend al niet meer terugvinden. Moet je zo eens een administratie proberen bij te houden om compensatie aan te vragen. Heb veel zin om terug een scraper te bouwen om de site van de NMBS meermaals te schrapen per dag voor de effectieve tijden. Maar op dit moment redelijk zinloos daar ze volop bezig zijn met een nieuwe site te bouwen.
Ik ben heel blij dat ik in de NS omgeving mijn reizen in kan zien, en weet hoe lang mijn reis standaard duurt. Enige jammere is dat ik niet automatisch een reminder krijg als ik recht heb op geld terug bij vertraging (en dat dat pas vanaf 30 minuten is terwijl ik daar net onder blijf als ik dan daadwerkelijk vertraging heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Oeps, is dit net voor de HSL of is hij onder Ertms door rood gegaan?
Snelremming en roodseinpassage door de #Eurostar> Trein staat vast in een wissel en moet eerst gecontroleerd worden door de wachtdienst techniek> Trein verspert de #HSL en wordt geëvacueerd door ProRail Incidentenbestrijding.
https://t.co/SZyZTI5nuE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

menzo schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:02:
Het ding is dat je iedere maand je abbo weer kan up en downgraden. Het heeft mij al heel wat geld bespaard sinds ik in de pilot zat door af en toe een maand weekend vrij te nemen.
Dalvoordeel zijn toch altijd jaarabbo's?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:18
menzo schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:47:

[...]
Geen idee waar het precies gebeurd is, maar ook onder ERTMS kan je natuurlijk een STS passage hebben.
De trein kan zijn gaan glijden (het weer is daar precies goed voor vandaag, net zo'n miezerig weertje), een technisch defect hebben aan de remmen of de machinist kan bijvoorbeeld zich vergist hebben en is met de zogenaamde Release Speed een sein voorbij gereden.
Tegen dat soort dingen helpt geen enkel systeem.

[ Voor 37% gewijzigd door EDIT op 04-09-2018 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
icecreamfarmer schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:03:
[...]

Dalvoordeel zijn toch altijd jaarabbo's?
Maar met ns flex is alles een maandabbo, dus je kan 1 maand dal voordeel nemen en de maand daarna weekend vrij en daarna geen abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

menzo schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:09:
[...]

Maar met ns flex is alles een maandabbo, dus je kan 1 maand dal voordeel nemen en de maand daarna weekend vrij en daarna geen abonnement.
Oh dat is wel gunstig dat kan op een bestaande ov chipkaart?
Hoelang duurt het voordat zo'n aanvraag goed gekeurd is?
Ik heb dit weekend namelijk een dure treinreis voor de boeg.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
icecreamfarmer schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:11:
[...]

Oh dat is wel gunstig dat kan op een bestaande ov chipkaart?
Hoelang duurt het voordat zo'n aanvraag goed gekeurd is?
Ik heb dit weekend namelijk een dure treinreis voor de boeg.
Ja dat kan op een bestaande kaart. Voor het weekend moet het makkelijk gelukt zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door menzo op 04-09-2018 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
menzo schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:47:

[...]
Geen idee waar hij precies staat.

Volgens https://www.bndestem.nl/o...ij-lage-zwaluwe~adc0f8f9/ was de oorzaak van het door rood rijden een defecte wissel-sensor.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
@menzo Over die STS passage van de Eurostar: ik hoor net dat het gegaan zou zijn om een wissel dat uit de controle raakte en daardoor zou het sein/SMB ervoor opeens 'stop' zijn gaan tonen. De Eurostar kon niet meer op tijd remmen en kwam dus na het SMB en op/over het wissel tot stilstand. Daarom moest controle plaatsvinden aan zowel de trein als het wissel, om te controleren of er niets beschadigd was geraakt. Inmiddels heeft de trein z'n weg weer vervolgd, is het wissel gecontroleerd en is het spoor weer vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
EDIT schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:47:
@menzo Over die STS passage van de Eurostar: ik hoor net dat het gegaan zou zijn om een wissel dat uit de controle raakte en daardoor zou het sein/SMB ervoor opeens 'stop' zijn gaan tonen. De Eurostar kon niet meer op tijd remmen en kwam dus na het SMB en op/over het wissel tot stilstand. Daarom moest controle plaatsvinden aan zowel de trein als het wissel, om te controleren of er niets beschadigd was geraakt. Inmiddels heeft de trein z'n weg weer vervolgd, is het wissel gecontroleerd en is het spoor weer vrijgegeven.
Duidelijk, zal best schrikken zijn geweest, vorige sein groen en dan opeens op rood stuiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Nou ja, het was onder ERTMS. De rijwegauthorisatie (MA) wordt dus ineens ingetrokken en de trein zal dus met een noodremming tot stilstand komen omdat de trein opeens een 'trip' krijgt bij het passeren van het SMB voor het wissel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:57
Blokker_1999 schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:25:
[...]

Goeie vraag inderdaad. We gebruiken als NS zelf ook graag deze database, net als bijvoorbeeld Rijdendetreinen.nl en Vertraa.gd . Deze apps gebruiken gewoon openbare data uit het NDOV en eigenlijk kan iedereen dus zelf deze data opvragen. Jammer als dat straks niet meer kan, ik ben benieuwd of er een alternatief komt.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Zeker, ook een zeer mooi apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossfire1987
Wie weet of de werkzaamheden op de Zaanlijn nog doorgaan komend weekend kan ze namelijk niet terug vinden op rijden de treinen of ns.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Deze bedoel je?
Alkmaar-Santpoort Noord/Wormerveer
Wanneer:
zaterdag 8 en zondag 9 september

Oorzaak:
werkzaamheden

Advies:
U kunt gebruikmaken van de bussen

- er rijden bussen tussen Alkmaar en Wormerveer en tussen Alkmaar en Santpoort Noord

Extra reistijd:
een kwartier tot drie kwartier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossfire1987
Ja volgens mij wel maar dat het tot Wormerveer is vindt ik beetje kort want bij Zaandijk en Koog aan de Zaan moet ook nog wel wat gebeuren. (Anders moet Crossfire1987 de fiets pakken om daar te kijken en weer foto's maken )

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:29
Voor de mensen bij Prorail: waarom toont op Driebergen-Zeist het uitrijsein richting Arnhem voor een vertrekkende trein altijd groen-knipper 8, maar voor een trein die niet gestopt is en dus met 140 langs komt gewoon groen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Gokje: dat heeft te maken met de sluitingstijd van een overweg na het station. Voor een doorrijdende trein zal de stop/doorschakeling al eerder zijn geactiveerd, waardoor die trein met 140 door kan stampen. Wanneer een stoptrein vertrekt gaan de bomen van de overweg pas bij vertrek omlaag, maar is de trein te snel bij de overweg als hij in één keer optrekt naar baanvaksnelheid.

We are shaping the future

• Dolan
  • Laatst online: 17:54
Alex) heeft het helemaal goed (Y)

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:29
Ok dus het aankondigingsgebied ligt achter het sein of als je lang genoeg wacht komt het sein vanzelf op groen?

[ Voor 255% gewijzigd door Vinnienerd op 06-09-2018 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Het sein zal zelf de aankondiging 'overnemen'. Voor die overweg ligt de aankondiging bij 140 namelijk net aan de kop van het perron, al heb ik de nieuwe situatie nog niet met eigen ogen gezien :)
Je kan dus blijven wachten tot je een ons weegt, maar meer dan groen knipper 8 zal je niet krijgen :P

[ Voor 22% gewijzigd door EDIT op 06-09-2018 09:48 ]

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Alex) schreef op donderdag 6 september 2018 @ 02:44:
Gokje: dat heeft te maken met de sluitingstijd van een overweg na het station. Voor een doorrijdende trein zal de stop/doorschakeling al eerder zijn geactiveerd, waardoor die trein met 140 door kan stampen. Wanneer een stoptrein vertrekt gaan de bomen van de overweg pas bij vertrek omlaag, maar is de trein te snel bij de overweg als hij in één keer optrekt naar baanvaksnelheid.
Waarom is zo'n instelling niet bij alle stations standaard? Ik passeer regelmatig de overweg bij Dalfsen van het lijntje Coevorden/Meppel-Zwolle. Hier zit de spoorwegovergang op zo'n 150 - 200m van het station, toch sluiten de spoorbomen zodra de trein het station nadert. Ook al moet hij dan nog passagiers laden/lossen. Die spoorbomen zijn dus zo'n 3 minuten dicht elk kwartier (en aangezien de trein die de andere kant op rijd er ook nog langs moet kan je daar nog 1 minuut bij optellen).
Hier zou dan toch op zo'n zelfde manier gewerkt kunnen worden?

• Crossfire1987
Movares wint aanbesteding voor aanpassing spoorlijn Alkmaar-Amsterdam
Gepubliceerd op 05-09-2018 om 16:05

Spoorbeheerder ProRail heeft ingenieursbureau Movares opdracht gegeven om het ontwerp te maken voor de aanpassingen van de spoorcorridor Alkmaar-Amsterdam. De partijen ondertekenden daarvoor dinsdag het raamcontract. De waarde van het contract is niet bekendgemaakt.

Het project heeft een looptijd van zes jaar en is onderdeel van het landelijk Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS) met als doel iedere tien minuten een intercity te laten rijden.
Toename treinverkeer

Het traject tussen Alkmaar en Amsterdam behoort tot de drukste spoortrajecten in Nederland. In de toekomst gaan hier nog meer treinen rijden. Uiterlijk in 2028 moeten er zes intercity’s per uur per richting rijden, dat zijn er nu nog vier. Tussen Amsterdam en Uitgeest wordt het aantal treinen uitgebreid van vier naar zes sprinters. Om dit alles mogelijk te maken, moet het bestaande spoor worden aangepast.

Een toename van het treinverkeer betekent dat er meer ruimte nodig is voor het opstellen van de treinstellen. Hiervoor worden de plannen verder uitgewerkt. Daarnaast worden op het gehele spoortraject de energievoorziening en beveiliging aangepast om een toename van het aantal treinen mogelijk te maken. Op de overwegen worden extra veiligheidsmaatregelen getroffen.

Verder worden veiligheidsmaatregelen getroffen op de overwegen. Verder onderzoekt Movares of er aanvullende aanpassingen nodig zijn om geluid en trillingen terug te dringen. Eind 2024 dient het ontwerp voor het project ‘PHS Alkmaar-Amsterdam’ te zijn afgerond.
https://www.spoorpro.nl/s...orlijn-alkmaar-amsterdam/
NS gaat treinonderdelen 3D-printen
Gepubliceerd op 06-09-2018 om 14:34

NS is gestart met het 3D-printen van treinonderdelen. Op dit moment gaat het om ongeveer 20 verschillende onderdelen, maar NS hoopt dit aan het eind van het jaar te hebben uitgebreid tot 50. De eerste treinen met 3D-geprinte onderdelen rijden al op het spoor.

De onderdelen zijn gemaakt van plastic en metaal. Onderdelen zoals een stekkertje voor het omroepsysteem en het frame om de cabineradio op de stuurtafel van de machinist kunnen al worden 3D-geprint. Het lijkt misschien alsof leveranciers buitenspel worden gezet omdat NS de onderdelen nu zelf laat maken, maar dat is niet zo, vertelt NS-woordvoerder Anita Middelkoop. “We werken samen met leveranciers. Zij zijn zelf tenslotte ook op zoek naar innovaties om hun werk beter te kunnen doen.” In sommige gevallen zorgt de leverancier ervoor dat de tekeningen van het onderdeel beschikbaar is.

Bovendien gaat het vaak om onderdelen met een lange levertijd of die simpelweg niet meer geleverd kunnen worden. “Samen kunnen we er dan toch voor zorgen dat het onderdeel tijdig beschikbaar is.” Hierdoor kan de levertijd van onderdelen van soms maanden worden verkort naar dagen. Treinen die onderhoud nodig hebben, zijn daardoor weer sneller inzetbaar.
3D-printers

Het 3D-printen van onderdelen is niet het enige wat NS laat doen. “We maken naast de onderdelen zelf ook tools om een treinonderdeel op de reguliere manier te kunnen maken. In dat geval is het onderdeel zelf niet 3D-geprint, maar de mal waarmee het onderdeel is gemaakt is dan wel 3D-geprint (met behulp van een zandmal).”

NS heeft zelf geen 3D-printers, zegt Middelkoop. “We werken samen met organisaties die 3D-printers hebben. Dat is alleen maar beter, je kunt je voorstellen dat als wij een printer ergens hebben staan, dat we moeten wachten totdat het onderdeel af is voordat we de volgende kunnen printen. Door samen te werken met deze organisaties, hebben we altijd voldoende capaciteit.”
https://www.spoorpro.nl/innovatie/2018/09/06/__trashed-2/

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:14
wildhagen schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:02:
Dat zou zomaar de SSN kunnen zijn ja.

Filmpje van de doorkomst in Gouda: https://twitter.com/i/status/1036338771581722628

Zover ik het kan zien waren de locs in kwestie de 65.013 en de 01.1075. Twee locs die wel vaker acte de presence geven op diverse stoomgelegenheden.
Dan vind je deze ook leuk: YouTube: Stoomlocomotief van Stoom Stichting Nederland langs Woerden

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

• wildhagen
  • Niet online

Virussen? Scan ze hier!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
Tehh schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:16:
[...]

Waarom is zo'n instelling niet bij alle stations standaard? Ik passeer regelmatig de overweg bij Dalfsen van het lijntje Coevorden/Meppel-Zwolle. Hier zit de spoorwegovergang op zo'n 150 - 200m van het station, toch sluiten de spoorbomen zodra de trein het station nadert. Ook al moet hij dan nog passagiers laden/lossen. Die spoorbomen zijn dus zo'n 3 minuten dicht elk kwartier (en aangezien de trein die de andere kant op rijd er ook nog langs moet kan je daar nog 1 minuut bij optellen).
Voor elke overweg wordt de aankondiging specific ontworpen en gedimensioneerd. Niet elke standaard oplossing werkt overal.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Zijn er hier mensen die NS Flex hebben? Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
polopolo150 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:42:
Zijn er hier mensen die NS Flex hebben? Wat vinden jullie ervan?
Ik zat in de pilot, voor mijn wisselde ritme qua reisjes is het ideaal. Ik kan in een maand met veel uitjes, weekend vrij nemen en dan weer terug naar weekend voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
menzo schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:38:
[...]

Ik zat in de pilot, voor mijn wisselde ritme qua reisjes is het ideaal. Ik kan in een maand met veel uitjes, weekend vrij nemen en dan weer terug naar weekend voordeel.
Wow! Hoe werkt dat dan? Je hebt een maandje zo'n weekend vrij en dan ben je er zo van af?

Dit om even te dubbel checken. Dit klinkt geweldig!

Het feit dat je van tweedeklas naar eersteklas kan switchen tijdens je treinreis is iets wat ik wel wow vind. Ik ben benieuwd of dat andersom ook kan, omdat ik vaak laat reis en de tweedeklas er dan ook wel verlaten bij zit.

Wanneer het was rustiger is met de klantenservice dan bel ik hun erover. Dit is wel echt fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
polopolo150 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 17:00:
[...]

Wow! Hoe werkt dat dan? Je hebt een maandje zo'n weekend vrij en dan ben je er zo van af?

Dit om even te dubbel checken. Dit klinkt geweldig!

Het feit dat je van tweedeklas naar eersteklas kan switchen tijdens je treinreis is iets wat ik wel wow vind. Ik ben benieuwd of dat andersom ook kan, omdat ik vaak laat reis en de tweedeklas er dan ook wel verlaten bij zit.

Wanneer het was rustiger is met de klantenservice dan bel ik hun erover. Dit is wel echt fantastisch!
Ja kiest een abbo en daar zit je dan 30dagen aan vast. Daarna kan je het abonnement wanneer je wilt wisselen waarna ook weer een maand vast zit.

Je kan een maand altijd vrij nemen en de maand erna niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:50

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Bij het GVB waren ze vanmiddag ook even goed de weg (of het spoor) kwijt.... Er stond blijkbaar op Bullewijk een (defecte) metro vast waardoor op de Van der Madeweg metro's anders gerouteerd moesten worden. In plaats van alles richting Gein gewoon door te laten gaan over het linkerspoor en na Bullewijk weer over het normale rechter spoor werden nu de lijnen heel vreemd omgewisseld en ging lijn 50 ineens naar Gaasperplas.

Alle passagiers voor Gein er uit en die moesten over op een andere metro. Die vervolgens weer bleef staan en iedereen weer terug moest naar het andere perron om over te stappen op een volgende richting Gein. En je begrijpt het al: Uiteraard vertrok nu het vrijwel lege stel en bleef het stel waar iedereen op was overgestapt weer staan..... Omroepberichten die voor geen meter klopten en onverstaanbare bestuurders die er waarschijnlijk zelf ook niets meer van snapten.

Ik heb normaal gesproken nooit klachten over het GVB maar hoe de verkeersleiding dit voor elkaar gekregen heeft..... :X

Zo, dat ben ik weer even kwijt..... ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
@menzo Is er een exacte datum (of richtlijn) wanneer het word afgeschreven van je rekening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
polopolo150 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:23:
@menzo Is er een exacte datum (of richtlijn) wanneer het word afgeschreven van je rekening?
Bij mij is het deze maand op de 4e afgeschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

polopolo150 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:23:
Ik heb een NS Businesscard en daar wil de afschrijf datum nogal eens variëren. Ik krijg elke maand steevast op de 14e de factuur in de mail die aangeeft dat ze het circa 30 dagen later gaan incasseren. De afschrijf datums van de afgelopen maanden waren echter:

9-8

12-7

8-6

10-5

Dit is natuurlijk ook afhankelijk van weekenden waarin er geen afschrijvingen plaatsvinden. Maar als ze met Flex hetzelfde systeem hanteren weet je een beetje wat je kunt verwachten denk ik.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Ja daar kan ik wat mee :)

Als ik de factuur op tijd krijg dan kan ik er wel rekening mee houden.; Het klinkt wel als een vet product :)

Edit: Net NS klantenservice aan de lijn gehad. Ze zeggen dat de dag dat je start op je abbbonement ook de dag is dat het word afgeschreven in de maand in de toekomst.

Ik neem de gok maar aan. :) Ik ben een eersteklas reiziger maar geen zin om heel de tijd van tweedeklas naar eersteklas te switchen. Ben benieuwd hoe dit gaat.

[ Voor 54% gewijzigd door polopolo150 op 07-09-2018 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
polopolo150 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:46:
Net NS klantenservice aan de lijn gehad. Ze zeggen dat de dag dat je start op je abbbonement ook de dag is dat het word afgeschreven in de maand in de toekomst.
Die dag is de dag waarop je de factuur krijgt. De afschrijving is bij mij in de praktijk zo'n drie werkdagen later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:47
Tehh schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:16:
[...]

In België proberen we perrons in automatisch baanvak met overwegen geschrankt te plaatsen langs die overweg. Dus dat de trein eerst de overweg overrijdt, alvorens die tot stilstand komt aan het perron.
Maar soms is dit niet mogelijk, bijvoorbeeld met grondverwerving waar de buren denken dat ze een lottobiljet hebben gewonnen.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Het aantal keren dat mensen die op het spoor lopen het treinverkeer verstoren, is voor het eerst in vijf jaar afgenomen. Het aantal incidenten daalde met 8 procent.

In 2017 telde ProRail in de eerste helft van het jaar 1.724 incidenten; dit jaar waren het er nog 1.582.

"Maar het zijn er alleen nog wel veel te veel en het kost heel veel mankracht en geld om die lijn structureel naar beneden te krijgen", aldus ProRail.

De spoorbeheerder heeft de afgelopen jaren tal van maatregelen genomen om spoorlopen tegen te gaan: zo zijn hekken geplaatst en slimme camera's met sensoren.

Een derde van alle vertragingen komt door spoorlopers

Van alle treinvertragingen wordt 30 procent veroorzaakt door mensen die op en langs het spoor wandelen: van mensen die hun hond uitlaten en spelende kinderen tot vandalen.

Tijdens de hitte van afgelopen zomer kregen machinisten ook te maken met jongeren die van spoorwegbruggen duiken om verkoeling in het water te zoeken.

Nederland telt ruim 7.000 kilometer spoor en erlangs staat ruim 2.400 kilometer aan hekwerk. De hekwerken worden ook ingezet tegen koperdiefstal en zelfmoorden. Het is volgens ProRail niet mogelijk om dit geheel af te sluiten, omdat hulpdiensten en onderhoudsmonteurs snel toegang moeten hebben.
Bron: ProRail: Aantal problemen met spoorlopers afgenomen

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maardiweb

[...]

En we hebben een opvolger: https://treinposities.nl/vertrekstaat

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EDIT
Die vertrektijdenpagina van die site is ook wel grappig, met de actuele snelheid en afstand tot het perron: https://treinposities.nl/vertrektijden/amsterdam-centraal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Dat laatste werkt wel geinig als je in de buurt zit van een station waar treinen keren. Komt de trein eerst dichtbij, staat dan aan het perron (wel de verkeerde eigenlijk), en gaat dan weer verder weg om wat later uiteraard weer dichterbij te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossfire1987
leuke site veel info op
deze wordt toegevoegd aan de favorieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Als hij nu via de ARNU-datastroom van de NS gaat, is het helemaal mooi.
Dan is hij helemaal compleet. Maar misschien is hij dat wel.

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 08-09-2018 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossfire1987
https://www.ovpro.nl/trei...-airportsprinter-in-2023/
Vervoerregio Amsterdam hoopt op Airportsprinter in 2023
Gepubliceerd op 04-09-2018 om 08:56

De Vervoerregio Amsterdam hoopt dat de eerste Airportsprinters in 2023 rijden tussen Schiphol, Amsterdam en Zaandam. Dan gaat het wel om een beperkte frequentie en de nieuwe treinstations Schinkel, Sloterplas en Havenstad zullen dan nog niet klaar zijn. Dat zegt projectleider Arnoud Mouwen van de Vervoerregio Amsterdam.

Op wijnemenjemee.nl legt Mouwen uit dat het plan voor de Airportsprinter is bedacht om de toenemende drukte rondom Amsterdam en luchthaven Schiphol het hoofd te bieden. In het maximale model is het de bedoeling dat er twaalf sprinters per uur rijden tussen Amsterdam CS en Schiphol en vier sprinters tussen Zaandam en Schiphol. Maar dit kan op zijn vroegst in 2028, omdat daarvoor Amsterdam Zuid en Amsterdam Centraal moeten worden aangepast. Daarom wordt er gehoopt op een alternatief in 2023.
Haalbaarheidsonderzoek

Volgens Mouwen zijn alle betrokken partijen enthousiast over de plannen voor een Airportsprinter, maar zijn er ook andere projecten op bijvoorbeeld het gebied van ruimtelijke ontwikkelingen en andere planningen waar rekening mee gehouden moet worden. De Schipholtunnel kan de komst van deze Airportsprinters maar net aan en er moet nog bepaald worden welke partij de opdrachtgever van de Airportsprinter wordt en wie de sprinter gaat uitvoeren.

Dit project bevindt zich nu dan ook in de fase van het haalbaarheidsonderzoek. Hierin wordt gekeken naar de risico’s, het financiële plaatje en de rollen die moeten worden ingevuld. Pas als dit proces is afgerond, kan worden gestart met de uitvoering.

“Omdat hele grote projecten niet op de korte termijn gerealiseerd worden, moeten we met andere oplossingen komen die sneller van de grond komen en zagen we hier een opening”, vertelt Mouwen. “Het is gezien de groei van de stad namelijk geen optie om niets te doen, maar dat betekent helaas niet dat je volgend jaar al op de Airportsprinter kunt stappen.”
Doortrekken Noord/Zuidlijn

Eind vorig jaar werd besloten om de mogelijkheden van deze Airportsprinters te onderzoeken, nadat bleek dat de Noord/Zuidlijn in ieder geval voorlopig niet zal worden doorgetrokken. De kosten daarvoor zijn te hoog. Maar de komst van deze sprinters hindert een eventueel doortrekken van de Noord/Zuidlijn naar Schiphol niet.

Het plan voor de Airportsprinters volgt juist uit de ambitie om het bestaande netwerk optimaal te benutten door aanpassingen te doen die toekomstige projecten niet in de weg zitten. “De meerwaarde van de Airportsprinter zit hem juist in het feit dat er toekomstige stations als Schinkel, Sloterplas en Havenstad mogelijk zijn. Bovendien kan de sprinter ook de verbinding met Zaandam verbeteren.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Laatst online: 18-09 07:20
Arator schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 00:33:
[...]

In België proberen we perrons in automatisch baanvak met overwegen geschrankt te plaatsen langs die overweg. Dus dat de trein eerst de overweg overrijdt, alvorens die tot stilstand komt aan het perron.
Maar soms is dit niet mogelijk, bijvoorbeeld met grondverwerving waar de buren denken dat ze een lottobiljet hebben gewonnen.
Dat gebeurt hier ook wel op lijnen met weinig verkeer. In bajonetligging heet dat geloof ik.

Overigens worden nu veel stop-door schakelingen weer uitgezet omdat het herfst wordt met blaadjes en doorglijdende treinen als gevolg. Dus langere sluiting van veel overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Raadseltje: welk station in NL is dit?
Eeuwige roem als je T weet.

Afbeeldingslocatie: https://www.weerwoord.be/uploads/5b95624baffc0.jpeg
Oplossing geef ik later wel, maar verwacht dat T antwoord wel goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Ha. Dat is lachen. Het reizen met NS Flex met een Dal Voordeel abbonement is goedkoper reizen dan de oude manier.

Een reis van Capelle Schollevaar naar Rotterdam Centraal was in eerste klas met de oude manier 2,80. Nu kost het 2,52 volgens Mijn NS.
That said, ik mis ook enkele bus reizen in Mijn NS dus misschien klopt hier helemaal niks van.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Vandaag weer even wat treintjes gefotografeerd in Amersfoort nabij de voormalige Wagenwerkplaats.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/eHGK5U/20180909_220248.jpg

Van nieuw naar oud de vier generaties Sprinters van de NS:
SNG, FLIRT, SLT, SGM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crossfire1987
@AW_Bos Nice pic en ook mooi op gesteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tochjo
  • Registratie: Maart 2009
polopolo150 schreef op zondag 9 september 2018 @ 22:31:
Ha. Dat is lachen. Het reizen met NS Flex met een Dal Voordeel abbonement is goedkoper reizen dan de oude manier.

Een reis van Capelle Schollevaar naar Rotterdam Centraal was in eerste klas met de oude manier 2,80. Nu kost het 2,52 volgens Mijn NS.
De reis kost vol tarief 2,80 euro voor de tweede klas. Met NS Flex Dal Voordeel krijg je 40 procent korting in de daluren, wat neerkomt op 1,68 euro. Voor de eerste klas geldt in het weekend een toeslag van 50 procent, waardoor de prijs uitkomt op 2,52 euro. Bij NS Flex wordt niet afgerond op veelvouden van tien cent en in het weekend is de toeslag voor de eerste klas lager dan de 67 procent op werkdagen om de eerste klas aantrekkelijker te maken op tijden dat er weinig gebruik van gemaakt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Klopt, het was een evenement voor de NS waar een select aantal pers, belangstellenden en 'via Facebook gewonnen' treinliefhebbers bij konden zijn. Tevens de mogelijkheid tot bezoeken van de nieuwe SNG-trein.

Morgen wat meer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maardiweb
AW_Bos schreef op maandag 10 september 2018 @ 02:09:
[...]

Klopt, het was een evenement voor de NS waar een select aantal pers, belangstellenden en 'via Facebook gewonnen' treinliefhebbers bij konden zijn. Tevens de mogelijkheid tot bezoeken van de nieuwe SNG-trein.

Morgen wat meer :)
Hehe leuk te horen. Ze stonden eerst andersom gewaaierd en zijn vrij last minute nog 'goed' gezet. Ik zal de complimenten doorgegeven aan de organisatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
AW_Bos schreef op zondag 9 september 2018 @ 22:37:
Vandaag weer even wat treintjes gefotografeerd in Amersfoort nabij de voormalige Wagenwerkplaats.

[afbeelding]

Van nieuw naar oud de vier generaties Sprinters van de NS:
SNG, FLIRT, SLT, SGM
Een SNG stond vrijdagmiddag ook even in Apeldoorn. Een HC en machinist hadden wel een mooie gedachte:
Aangezien ze hem hier aan het testen zijn, komt die hier waarschijnlijk niet te rijden. :+
Zal wel naar het westen gaan waar het druk is, krijgen wij hier weer de afdankers.

En dat terwijl we voor een DD-AR stonden... :X

[ Voor 0% gewijzigd door St00mwals op 10-09-2018 09:09 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Dat oude spul gaat er uiteindelijk allemaal uit. Eerst DDAR en DDM1, later SGM. Dus op Apeldoorn krijg je sowieso SLT of SNG te rijden.
FLIRT is minder logisch, aangezien die speciale voorzieningen nodig hebben voor de toiletten.
Die toiletten zijn net iets anders (gewoon een opvangbak in plaats van een bioreactor zoals ander materieel), waardoor er speciale aanpassingen moeten komen op de onderhoudspunten om die te kunnen legen en is er ook voor die onderhoudspunten een nieuwe milieuvergunning nodig.

Tussen Amersfoort en Apeldoorn vinden de opleidingen plaats. Ik ben volgende week ook aan de beurt :P

[ Voor 9% gewijzigd door EDIT op 10-09-2018 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
EDIT schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:28:
[...]
Tussen Amersfoort en Apeldoorn vinden de opleidingen plaats. Ik ben volgende week ook aan de beurt :P
Als je nog een proefpassagier nodig hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:03

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

EDIT schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:28:
Dat oude spul gaat er uiteindelijk allemaal uit. Eerst DDAR en DDM1, later SGM. Dus op Apeldoorn krijg je sowieso SLT of SNG te rijden.
FLIRT is minder logisch, aangezien die speciale voorzieningen nodig hebben voor de toiletten.
Met uitzondering van de FLIRTs en de SM90, is nieuw non-IC-materieel in het verleden altijd in het westen ingestroomd. Het oude materieel uit het westen komt dan naar het oosten.

Dus de SLT-jes gaan vast op de oostelijke trajecten rijden waar nu nog geen FLIRTs rijden.

Er stond vanochtend een SNG op LWP Zaanstraat (Amsterdam). Mooie trein, maar de kop van de FLIRT is wel mooier IMHO :)

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Heroic_Nonsense schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:57:
[...]

Met uitzondering van de FLIRTs en de SM90, is nieuw non-IC-materieel in het verleden altijd in het westen ingestroomd. Het oude materieel uit het westen komt dan naar het oosten.

Dus de SLT-jes gaan vast op de oostelijke trajecten rijden waar nu nog geen FLIRTs rijden.
Anekdotisch 'bewijs' dus. Je houdt dan maar twee andere sprinters over, namelijk de SGM en de SLT. De SGM was speciaal ontworpen voor de extreem korte afstanden op bijvoorbeeld de Zoetermeerlijn, dus was het logisch dat die daar ingezet werden. SLT werd volgens mij vooral dicht bij de werkplaatsen gehouden in het begin.

Het kan goed zijn dat over een paar jaar de materieelplanning weer volledig anders is, maar de SNG komt o.a. ook te rijden op Zwolle - Groningen en Zwolle - Leeuwarden. Dat noem ik nou ook niet echt West ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Afbeeldingslocatie: https://www.treinreiziger.nl/wp-content/uploads/2017/10/InzetSNG.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:03

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

EDIT schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:41:
[...]

Anekdotisch 'bewijs' dus.
Toegegeven, dat is het inderdaad.

Ik werk in het westen (Amsterdam en Haarlem) en woon in het oosten (Nijmegen); het is op dit moment voor mij zelfs andersom: in het westen (A'dam CS <> Haarlem) rijdt nu SGM; tussen Arnhem en Nijmegen rijdt vrijwel altijd een spiksplinternieuwe FLIRT (hoewel SGM ook voorkomt).

Daarmee haal ik mijn eigen stelling helemaal onderuit :)

Het gevoel is (denk ik; ik kan alleen voor mezelf spreken) gebaseerd op de tijd voordat de FLIRTs er waren. Hier reed tot de buitendienststelling Mat '64 rond toen ze in de rest van het land al waren uitgefaseerd. Die dingen vielen van ellende uit elkaar en pas toen het echt niet meer kon, mochten we ons verheugen op DDAR (met sporadisch SGM voor de afwisseling).

In het westen reed toen SLT en DDZ (die hier weer alleen in IC-diensten reden).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Heroic_Nonsense schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:03:
[...]
Die dingen vielen van ellende uit elkaar en pas toen het echt niet meer kon,
[...]
Pardon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Ah ja. Ik heb nu al een nadeel met NS Flex ontdekt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8NOt2Ut.jpg

Hoe moet ik nu zien welke klasse ik reis. :')

Edit: het systeem ligt bij heel NS uit zegt de klantenservice. Aha.

[ Voor 18% gewijzigd door polopolo150 op 10-09-2018 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Misschien niet letterlijk, maar zeker de laatste jaren was de betrouwbaarheid zwaar ondermaats. Veel defecten, alles werd met houtje-touwtje-oplossingen aan elkaar geplakt.

DDAR is momenteel ook niet echt denderend. Veel deurstoringen volgens mij. Maar goed, dat gaat er volgend jaar ook weer uit.

[ Voor 17% gewijzigd door EDIT op 10-09-2018 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Ik moet wel eerlijk toegeven dat het eerste materieel waarmee ik defect stond Mat'64 was. :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
polopolo150 schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:16:
Ah ja. Ik heb nu al een nadeel met NS Flex ontdekt.

[afbeelding]

Hoe moet ik nu zien welke klasse ik reis. :')

Edit: het systeem ligt bij heel NS uit zegt de klantenservice. Aha.
Storing is nu al verholpen. Gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14
Heroic_Nonsense schreef op maandag 10 september 2018 @ 12:03:
[...]

Toegegeven, dat is het inderdaad.

Ik werk in het westen (Amsterdam en Haarlem) en woon in het oosten (Nijmegen); het is op dit moment voor mij zelfs andersom: in het westen (A'dam CS <> Haarlem) rijdt nu SGM; tussen Arnhem en Nijmegen rijdt vrijwel altijd een spiksplinternieuwe FLIRT (hoewel SGM ook voorkomt).

Daarmee haal ik mijn eigen stelling helemaal onderuit :)
Volgens treinposities.nl 75% SGM, 25% FLIRT op serie 7600, de afgelopen twee weken.

Dus je stelling klopt toch en je gevoel niet. :)

Overigens een dramatische inzet vorige week; alleen een SGM-2 in de ochtendspits. Met machinisten die verzuchten dat ze helemaal gek geworden zijn in Utrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

En de rest van de foto's van de Sprinter line-up van gisteren:

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/mttnS9/IMG_8478.jpg

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/gWOyZp/IMG_8489.jpg

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/ertMn9/IMG_8496.jpg

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/c4dAfU/IMG_8498.jpg

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/goAO0U/IMG_8502.jpg

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/haESS9/IMG_8517.jpg

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/eJui0U/IMG_8519.jpg

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/iRaqfU/IMG_8567_nieuwe_bestemming_resized.jpg

En natuurlijk even een leuk grapje erbij :+ :
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/bKy479/IMG_8513.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Ik vind dat hele NS Flex voor de flexibele eersteklas reiziger eigenlijk niet lekker werken. Ik ben eerste klas ingecheckt en toen mijn trein een paar minuten later kwam zag ik dat er zit plek was in de tweedeklas. In Mijn NS vervolgens mijn kaart op tweedeklas gezet. Ik werd gecontroleerd, bleek ik nog eersteklas te reizen!

Volgens klantenservice zou dit gewoon moeten werken. Ik ben benieuwd wanneer ik over paar dagen kan zien naar de prijs van de reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

polopolo150 schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:15:
Ik vind dat hele NS Flex voor de flexibele eersteklas reiziger eigenlijk niet lekker werken. Ik ben eerste klas ingecheckt en toen mijn trein een paar minuten later kwam zag ik dat er zit plek was in de tweedeklas. In Mijn NS vervolgens mijn kaart op tweedeklas gezet. Ik werd gecontroleerd, bleek ik nog eersteklas te reizen!

Volgens klantenservice zou dit gewoon moeten werken. Ik ben benieuwd wanneer ik over paar dagen kan zien naar de prijs van de reis.
Maar je hebt geen boete gehad omdat je verkeerd zat...? O-) Kom je nog goed weg... :)

Pagina: 1 ... 64 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.