Het grote spoorwegentopic - deel 23 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 100 Laatste
Acties:
  • 575.670 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:17
Ik zat inderdaad naar sein 1204 te kijken. Dat lijkt mij het meest logische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:11
AD:
De hogesnelheidslijn tussen Rotterdam en Schiphol gaat vanaf december vaker rijden. De trein, die binnen een halfuur van Centraal Station naar de luchthaven in Amsterdam rijdt, vertrekt dan niet vier maar vijf keer per uur. De drukke trein wordt ook per direct uitgebreid van zes naar negen rijtuigen.
Weet iemand waar ze die rijtuigen vandaan gaan halen? Woensdag stond ik op Tilburg en was de IC naar Den Haag een ICD-treinstel (de stikkers zaten op de deuren), gaan ze dat structureel doen en dus de IC en ICD treinstellen omwisselen? Op zich kan ik het wel begrijpen als ze dat doen, ik zit regelmatig in de IC Den Haag-Eindhoven en ik kan eigenlijk niet zeggen dat het ooit druk is in die trein...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
De rijtuigen zijn er uiteraard al. De ICD gaat 'onder de kap' in Amsterdam keren, de stoot- en trekwerkrevisie moet zijn afgelopen en ook de vernieuwing van het elektrische pakket van de rijtuigen moet eind dit jaar zijn afgerond. Op die manier heb je alweer een aantal stammen die je kan herverdelen onder de overige stammen, dus daarmee worden de ICD stammen verlengd naar 7 rijtuigen.
De extra trein is puur een dienstregelingskwestie. Op dit moment is er een enorm inefficiënte dienstregeling voor de ICD Amsterdam - Rotterdam, omdat vaak de IC Brussel in plaats van die ICD rijdt, maar soms juist ook weer niet. Daarom staan er momenteel vaak overdag één tot meerdere ICD stammen te niksen, hetzij in 'de tuin' (opstelterrein), hetzij 'onder de kap' met een overstand van een uur.
Doordat die ICD gewoon weer elk half uur gaat rijden, onafhankelijk van de IC Brussel kan er dus 5x per uur gereden worden, 4x per uur een ICD en 1x per uur een IC Brussel.

Overigens gaat volgens mij eind dit jaar die 9-rijtuigstam in de ICD weer terug naar de IC Den Haag - Eindhoven. Dan is de topdrukte in de herfst weer over en gaat ook de verlenging van de ICD beginnen.
Overdag en 's avonds is die 9 rijtuigen zwaar overdreven inderdaad, maar in de spits is het eigenlijk al krap.

[ Voor 14% gewijzigd door EDIT op 26-08-2018 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 14:31

_Christiaan_

Master of SOG

Nu heb je alleen geen moer aan een extra of extra lange trein als hij altijd stuk is. Toevallig dit weekend weer eens in de ICD gezeten en ging hij weer stuk waardoor hij er niks meer door kon naar Breda (wat voor mij gelukkig niet uitmaakte :) ). Er gaat geen dag voorbij zonder dat er een ICD stuk gaat dus ze kunnen beter ervoor zorgen dat die trein in de basis gewoon eerst eens stabiel werkt. En dan pas denken aan uitbreiding. Maarja that’s just my opinion...

[ Voor 4% gewijzigd door _Christiaan_ op 26-08-2018 22:26 ]

NOSIG

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EDIT
Ja, want stel je voor dat je twee losstaande problemen tegelijk op gaat pakken. Dat kan echt niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 14:31

_Christiaan_

Master of SOG

Punt is dat je twee vliegen in één klap slaat als ze de betrouwbaarheid oplossen. 20% van die treinen valt uit in de spits (heb dit zelf gemeten gedurende een half jaar dat ik met die trein ging), dat betekent dat je al 20% kan bijplussen in de spitscapaciteit als je eerst de uitval naar nul brengt. Als je dat op orde hebt kan je gaan uitbreiden.

Wat ze nu doen is een vijfde frequentie erbij, dat is theoretisch ook 20% maar eigenlijk slechts 16% als je alle uitval meerekent.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Dus daarom moet je het andere nalaten te doen?

Ook als alles rijdt is er al tekort aan capaciteit. Dat gaat ook niet op korte termijn veranderen. Daar is nu eenmaal niet genoeg materieel voor.
Maar je kan de drukte wel verlichten. Dat gebeurt dus door verlenging van de ICD stammen en nu tijdelijk door de drukste ICD met 9 rijtuigen te laten rijden.
De 5 treinen per uur van eind dit jaar is puur een herstel in capaciteit tussen Amsterdam en Rotterdam, nadat die eerder ingekrompen was omdat de IC Brussel in plaats van de ICD ging rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Tot nog toe zijn de proeven met die langere treinen op ICD geslaagd wat mij betreft: de 7 (Brusseltrein ) en de 9 (deze week toegevoegd), zijn beduidend beter, en meest zonder mensen die moeten staan (nu nog).

Al met al, met de voorgestelde verbeteringen, en dan liefst inderdaad ook nog die verstoringsfrequentie omlaag, kan de capaciteit op ICD echt snel omhoog en is wel ongekend als dit lukt:

5e rit per uur = 20%
7 of 9 bak = 17% of 50% zitplaats uitbreiding
En deze mag je met elkaar vermenigvuldigen.

En dat bovenop dat recent die Eurostar er ook bij is gekomen op HSL, waardoor totaal aantal treinen naar 7 per uur gaat (per richting).

Ben benieuwd, want de groei in reizigers van dit traject is er nog niet uit (zeker RTD-SHL vv), en deze extra capaciteit heeft aanzuigende werking.
Nu de huizenprijzen in Amsterdam zo torenhoog zijn, wijken steeds meer stedelingen uit naar een appartement in Rotterdam. (maar die stijgen nu dus ook erg hard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Get!em schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:40:

Ben benieuwd, want de groei in reizigers van dit traject is er nog niet uit (zeker RTD-SHL vv), en deze extra capaciteit heeft aanzuigende werking.
Nu de huizenprijzen in Amsterdam zo torenhoog zijn, wijken steeds meer stedelingen uit naar een appartement in Rotterdam. (maar die stijgen nu dus ook erg hard).
En dan durven mensen nog te zeggen dat de trein 'oldschool' is en dat we over een paar jaar toch allemaal in zelfrijdende auto's zitten :z

We are shaping the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Alex) schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:14:
[...]

En dan durven mensen nog te zeggen dat de trein 'oldschool' is en dat we over een paar jaar toch allemaal in zelfrijdende auto's zitten :z
Ja je heb altijd gekken.... ;)

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:03

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Get!em schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:40:
[...]
En dat bovenop dat recent die Eurostar er ook bij is gekomen op HSL, waardoor totaal aantal treinen naar 7 per uur gaat (per richting).
En is die ook beschikbaar voor binnenlands vervoer :? Zonee, dan kan je die net als de Thalys daarvoor gewoon buiten beschouwing laten (behalve als een extra bron van verstoringen).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Wat normaal in 2 uur en 16 minuten gaat nu een klein half uur sneller. Door alleen al stations in NL over te slaan zoals ik het lees. Ik heb er niets aan (stap in Hengelo op als ik die kant op ga), maar toch een leuke winst. En ook vast nog meer als inderdaad in DLD een beetje doorgereden kan worden. Ach, ooit gaat het in 5 uur vanaf het westen... ;)
Maandagochtend 17 september vertrekt vanaf Amsterdam Centraal éénmalig een snellere intercity naar Berlijn. De unieke trein brengt passagiers bijna een half uur sneller dan normaal naar de Duitse hoofdstad. In Berlijn vindt vanaf 18 september Innotrans plaats. Dit is de grootste railbeurs ter wereld. Aan boord van de speciale trein zijn reguliere reizigers én genodigden die samen met NS CEO Roger van Boxtel naar Innotrans reizen.

Met de trein wil NS symbolisch laten zien dat het echt kan: de trein naar Berlijn versnellen. Hiervoor slaat de trein éénmalig alle reguliere stops in Nederland over. De normale reistijd is 6 uur 20 minuten – de trein is nu 27 minuten sneller. De eenmalige trein vertrekt om 09:27 uur vanaf Amsterdam Centraal en stopt om 11:16 uur op Bad Bentheim. Vanaf daar rijdt de trein als reguliere intercity Berlijn verder.

[...]

Het versnellen van de Intercity Berlijn is niet 1-2-3 geregeld. Een half uur tijdswinst te halen door op minder stations te stoppen en het overbodig maken van de locomotiefwissel op station Bad Bentheim die veel tijd kost. Voor dit laatste wil NS graag twaalf locomotieven bestellen die ook kunnen doorrijden in Duitsland.

De trein kan in Duitsland mogelijk sneller rijden door het snelle spoor te gebruiken dat er al ligt tussen Hannover en Berlijn. Ook valt veel winst te halen bij een beter ontwerp van de dienstregeling: Hierbij krijgen landelijke en regionale treinen nu vaak voorrang, gedreven door wensen en ambities van landsdelen en steden. Begrijpelijk, maar dit zorgt ervoor dat de Intercity Berlijn vaak op nationale treinen moet wachten.

[...]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Freee!! schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:58:
[...]

En is die ook beschikbaar voor binnenlands vervoer :? Zonee, dan kan je die net als de Thalys daarvoor gewoon buiten beschouwing laten (behalve als een extra bron van verstoringen).
Yup, verstoring (al heb ik de Eurostar er nog niet op kunnen betrappen, itt Thalys die voorrang heeft)
En natuurlijk het geluid. Ik woon naast de hsl. Bij 7 per uur per richting, komt het er op neer dat er eigenlijk nauwelijks meer stilte is.
Maar goed, geen/weinig last van. Rtha is storender. En de nieuwe a16 is nog maar afwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bastien schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:20:
Wat normaal in 2 uur en 16 minuten gaat nu een klein half uur sneller. Door alleen al stations in NL over te slaan zoals ik het lees. Ik heb er niets aan (stap in Hengelo op als ik die kant op ga), maar toch een leuke winst. En ook vast nog meer als inderdaad in DLD een beetje doorgereden kan worden. Ach, ooit gaat het in 5 uur vanaf het westen... ;)

[...]
En de lokwissel in Bad Bentheim. Dat is 10 van de 27 minuten, dus maar 17 minuten voor 6 stops.
En iedereen die niet uit Amsterdam komt moet met de voortrein die in het pad van de IC-Berlijn rijdt en heeft dus geen enkel voordeel maar moet wel nog een keer overstappen.
* Maasluip zoekt de definitie van wassen neus op.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-09 12:12
Rijdt er geen fatsoenlijke ICE vanuit Utrecht CS ri Berlin Hauptbahnhof?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D_Jeff schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:45:
Rijdt er geen fatsoenlijke ICE vanuit Utrecht CS ri Berlin Hauptbahnhof?
Nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik las dat verkeerd en was even heel verbaasd. (Lokwissel zoals lokfiets..)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 00:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

burne schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 23:05:
[...]

Ik las dat verkeerd en was even heel verbaasd. (Lokwissel zoals lokfiets..)
Of een wissel die treinen lokt: "Pssst, hé trein... berijd mij, en niet de andere ...." :+ :+
Eerlijk gezegd heb ik nooit wat anders gelezen dan het 'wisselen van een loc' ;)

Even wat anders....Weet iemand of er een recent overzicht bestaat met alle overwegen in ons land, en wat voor type overweg het is? Denk aan aantal sporen, actief, beveiliging (AHOB, AKI etc..)

Ik hoopte op Spoordata hier wat te vinden, maar er zijn maar een paar collecties beschikbaar voor het publiek, en de rest is enkel voor NS, ProRail en Movares.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:48
Robertdj schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:46:

Vraag me ook af, hoe gaat de NS om met een serieuze calamiteit op bv Schiphol? Waarbij geen treinverkeer in de Schipholtunnel mogelijk is. Hoe krijgen ze de mensen daar weg?
Paar jaar geleden meegemaakt (calamiteit bleek klein brandje te zijn maar wel alles stilgelegd). Er ontstaat een run op de bussen en taxi's, nou rijden er daarvan allebei best wat rond bij Schiphol maar het duurt toch even voordat je zo'n heel station vol hebt afgevoerd. Ik kreeg uiteindelijk een lift van een stewardess :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

migchiell schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 23:53:
[...]

Paar jaar geleden meegemaakt (calamiteit bleek klein brandje te zijn maar wel alles stilgelegd). Er ontstaat een run op de bussen en taxi's, nou rijden er daarvan allebei best wat rond bij Schiphol maar het duurt toch even voordat je zo'n heel station vol hebt afgevoerd. Ik kreeg uiteindelijk een lift van een stewardess :)
Ik heb ook wel eens een calamiteit in de Schipholtunnel meegemaakt. Een vastgelopen rem die als een malle begon te roken. Gelukkig is Schiphol Plaza groot genoeg om te overleven. :*)

Uiteindelijk heb ik een lift via een kennis kunnen fixxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
Maasluip schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:52:
[...]

En de lokwissel in Bad Bentheim. Dat is 10 van de 27 minuten, dus maar 17 minuten voor 6 stops.
En iedereen die niet uit Amsterdam komt moet met de voortrein die in het pad van de IC-Berlijn rijdt en heeft dus geen enkel voordeel maar moet wel nog een keer overstappen.
* Maasluip zoekt de definitie van wassen neus op.
Geen idee hoe het richting Duitsland is, maar richting Amsterdam is die 17 minuten zo te winnen. Vaak genoeg staat hij in Apeldoorn minutenlang stil (al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet weet of het in de huidige dienstregeling nog steeds is).

Jammer dat er niet in Hengelo (waar hij toch al langzaam langs moet) kort gestopt wordt. Bespaard voor veel reizigers een extra overstap. Laatste station voor de grens enzo. :X

Maar het is wel een mooi begin. Ben benieuwd naar de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:51
cazzer22 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:36:
[...]

Geen idee hoe het richting Duitsland is, maar richting Amsterdam is die 17 minuten zo te winnen. Vaak genoeg staat hij in Apeldoorn minutenlang stil (al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet weet of het in de huidige dienstregeling nog steeds is).

Jammer dat er niet in Hengelo (waar hij toch al langzaam langs moet) kort gestopt wordt. Bespaard voor veel reizigers een extra overstap. Laatste station voor de grens enzo. :X

Maar het is wel een mooi begin. Ben benieuwd naar de toekomst.
IMHO zou een internationale trein zoals de IC Berlijn helemaal niet in NL moeten stoppen of uiterst beperkt. Hij wordt nu ook veel gebruikt als binnenlandse IC en dat zou niet moeten. Als je echt wilt concurreren met de auto en vliegtuig zou je alleen in Hannover en Berlijn moeten stoppen. Vanuit die steden zijn er dan genoeg binnenlandse ICE's die aansluiten en als je naar Bad Bentheim moet kun je ook met het boemeltje. Als je vliegt op Berlijn moet je ook naar AMS reizen dus waarom zou dat met de trein anders moeten zijn.

Eventueel kun je de stop op Bad Bentheim houden zodat de mensen uit het oosten daar kunnen opstappen zodat ze niet naar Amsterdam CS moeten. Maar in principe zou een dergelijke trein maximaal 3 of 4 stops moeten hebben, en niet enkel al 6 in NL.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cazzer22
@Davidshadow13 Minder stops, helemaal mee eens. Maar geen stops tot aan Amsterdam of de Randstad dan heb je weer een Amsterdam- express in de planning. En naar mijn idee moet ook de internationale trein een trein zijn die bruikbaar is voor het hele land.

Voorbeeld: de ICE, die stopt ook in Utrecht omdat het een grote stad is, en in Arnhem omdat het goede aansluitingen geeft. Datzelfde zou ik voor deze trein ook willen zien. Zeg maar een Amersfoort en Hengelo als stop. Verder doorrijden! Als ProRail ook de emplacementen onderweg onder handen kan nemen dat de trein ook met pakweg 80 km/h door kan blijven rijden zal de reistijd ook verminderen.

In Duitsland wellicht nog Reihe, Osnabruek, Hannover en Berlijn nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Laatst online: 23:35
Volgens mij is één stop in NL (Amsterdam) idd geen oplossing. Ik zou zelf voor twee stops gaan mits het allemaal in te passen is: Amsterdam en Hengelo.

Als de trein van Duitsland naar Amsterdam rijdt, stop hij in Hengelo. Zorg ervoor dat er op hetzelfde perron kort daarna de intercity richting Schiphol/Den Haag aansluit. Dan heb je daar een kleine overstap en kun je vanaf Hengelo de rest van Nederland in. En hetzelfde geldt de andere kant: Zorg ervoor dat de intercity in Hengelo 5 minuten eerder aankomt zodat de mensen dan kunnen overstappen op de IC Berlijn richting Duitsland. Maar goed, ik vrees dat als je zoiets wilt realiseren, dat het spoorboek redelijk op z'n kop moet. Want dan zou de trein vrijbaan moeten hebben tussen Hengelo en Amsterdam en niet gehinderd moeten worden door achter stoptreinen/IC's te zitten. Nu zijn er wel een paar inhaalmogelijkheden bij de grotere stations zoals Amersfoort maar ben benieuwd of die lijn flexibel genoeg is om dat waar te kunnen maken.

Maar goed, dat is alleen wat in Nederland gerealiseerd kan worden. Hengelo is redelijk flexibel (je kan er makkelijk komen en je kan vanaf Hengelo redelijk makkelijk de rest van het land in). Als je zoiets wilt doen in Duitsland, wat wordt daar het hub-station waarmee je in veel richtingen kunt reizen? Bad Bentheim? Osnabrück?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:20
Dat is gewoon onmogelijk. Als je nu al kijkt hoe vaak die trein vertraging uit Duitsland meeneemt. Dat ding rijdt vaker niet dan wel op tijd volgens mij. Al die inhaalmogelijkheden verlies je dan en bovendien is het spoor gewoon vol. Zeker het stuk Hilversum-Weesp zit gewoon propvol, net als Diemen-Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

EDIT schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:37:
Dat gebeurt dus door verlenging van de ICD stammen en nu tijdelijk door de drukste ICD met 9 rijtuigen te laten rijden.
Weet je toevallig wat het schema is van die stam met 9 rijtuigen? Ik kan hem slecht terugvinden in bijvoorbeeld ovtijden.com.
Op basis van wat ik kan afleiden zou het deze moeten zijn toch?: SW9-25KV-2+9
Blijft deze de hele dag Breda-Amsterdam over HSL vice versa doen? Dan zou je hem toch moeten terugvinden op daaropvolgende tijdstippen gedurende de dag?
Maar ik kan hem over de dag niet goed volgen via ovtijden.com bijv, maar mogelijk komt dat door verstoringen.
Ik zou namelijk verwachten dat als hij tussen 15 en 16 op AMS komt hij in de spits weer rond 17 teruggaat. Maar ik zie hem in de avondspits steeds andere tijden van AMS naar Breda rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Transportman schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 18:57:
[...]

Weet iemand waar ze die rijtuigen vandaan gaan halen? Woensdag stond ik op Tilburg en was de IC naar Den Haag een ICD-treinstel (de stikkers zaten op de deuren), gaan ze dat structureel doen en dus de IC en ICD treinstellen omwisselen? Op zich kan ik het wel begrijpen als ze dat doen, ik zit regelmatig in de IC Den Haag-Eindhoven en ik kan eigenlijk niet zeggen dat het ooit druk is in die trein...
:?
Ik hem jarenlang genomen en dat ding zat op het traject Tilburg - Eindhoven bijna altijd mutje vol in de spits.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
icecreamfarmer schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:26:
[...]

:?
Ik hem jarenlang genomen en dat ding zat op het traject Tilburg - Eindhoven bijna altijd mutje vol in de spits.
Het scheelt misschien ook dat de stukken dat ik er in zit er ook andere intercity's gaan en dat ik aan de rand van de spits zit, maar ik kan meestal toch redelijk ruim zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossfire1987
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-08 19:38
Dennis schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:52:
Dat is gewoon onmogelijk. Als je nu al kijkt hoe vaak die trein vertraging uit Duitsland meeneemt. Dat ding rijdt vaker niet dan wel op tijd volgens mij. Al die inhaalmogelijkheden verlies je dan en bovendien is het spoor gewoon vol. Zeker het stuk Hilversum-Weesp zit gewoon propvol, net als Diemen-Amsterdam.
@ Dennis vaak meer dan 60 minuten jaar lang in Hilversum gewerkt.
Pakte daardoor eerder de intercity die van uit Amersfoort kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De DM '90, het treintype dat ook wel Buffel wordt genoemd, rijdt woensdag zijn laatste rit. De dieseltrein doet dat naar het Spoorwegmuseum in Utrecht.

Met de rit naar het Spoorwegmuseum komt er een einde aan ruim de twintig jaar dat de trein deel uitmaakte van het materiaal dat de NS gebruikte.

De DM '90, dat staat voor Dieselmaterieel '90, reed vanaf 1996 op de Nederlandse sporen. Eerst maakte alleen de NS gebruik van het treintype, maar vanaf 1999 deed Syntus dat ook.

De trein reed op diesel en was daardoor geschikt voor trajecten waar geen elektriciteit beschikbaar was. Nu alle trajecten waarop de NS rijdt geëlektrificeerd zijn, is de Buffel overbodig geworden. In december vorig jaar werd de Diesel voor het laatst ingezet in de dienstregeling van de NS.

De Buffel was vooral bekend van de inzet op het Kamperlijntje, het traject tussen Zwolle en Kampen.

Nadat bekend was geworden dat de Buffel niet meer ingezet ging worden, verkocht de NS de meeste treinen aan FeroTrans in Roemenië.

Het afscheid van de DM '90 betekent niet het einde van de dieseltreinen op het Nederlandse spoor. De NS maakt geen gebruik meer van dieseltreinen, maar Arriva doet dat nog wel.
Bron: https://www.nu.nl/binnenl...wegmuseum-in-utrecht.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crossfire1987
Intentieverklaring verdrag grenscontroles Eurostar ondertekend
Gepubliceerd op 27-08-2018 om 17:06

Frankrijk, België, het Verenigd Koninkrijk en Nederland gaan aan het eind van 2018 een vierlandenverdrag ondertekenen met daarin afspraken over grenscontroles voor Eurostar-reizigers. Dat staat in een intentieverklaring die de vier landen hebben ondertekend, meldt staatssecretaris Mark Harbers van het ministerie van Justitie en Veiligheid aan de Tweede Kamer.

In de intentieverklaring staat dat de vier landen willen samenwerken om de Eurostar rechtstreeks van Amsterdam naar Londen te laten rijden. Dat is op dit moment nog niet mogelijk: reizigers uit Nederland moeten uitstappen in Brussel voor paspoort- en veiligheidscontroles.
Twee verdragen

Het gaat in totaal om twee verdragen: een overeenkomst betreft de landen België, Nederland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Hierin worden afspraken gemaakt over thema’s zoals veiligheid en privacy, illegale migratie en asielaanvragen, politie en procedures met betrekking tot de uitvoering van controles van de reizigers.

De tweede overeenkomst gaat om een akkoord tussen Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Dat gaat onder andere over de bevoegdheden van de Britse grenswachters op basis waarvan zij de grenscontroles in Nederland mogen uitvoeren. In de intentieverklaring staat dat ook de inhoud van dit verdrag eind dit jaar vastgelegd moet zijn.

Dat wil niet zeggen dat er in 2019 een rechtstreekse Eurostar van Rotterdam of Amsterdam naar Londen kan rijden. De verdragen moet eerst worden goedgekeurd door de vier landen en dat kan nog wel een jaar duren. In de intentieverklaring staat dat de gemeenschappelijke doelstelling is om eind 2019 met de grenscontroles te kunnen starten. Harbers geeft wel aan dat er ook wordt gekeken of de veiligheidscontroles al kunnen starten op basis van de gemaakte afspraken, zonder dat de verdragen in werking zijn getreden.
Eurostar

In maart begon de nieuwe dienstregeling van de Eurostar vanaf Rotterdam Centraal en Amsterdam Centraal. Sindsdien moeten reizigers die richting Londen reizen, overstappen in Brussel voor grenscontrole. Dit verlengt de reistijd ongeveer met een uur. De reis naar Londen kan pas rechtstreeks worden gemaakt op het moment dat paspoortcontroles in Nederland kunnen plaatsvinden.
https://www.spoorpro.nl/m...les-eurostar-ondertekend/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tragische trein. Net als de V250 een schoolvoorbeeld van wat je krijgt als je met oogkleppen alleen naar je eigen belevingswereld kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:15
Robkazoe schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:37:

Maar goed, dat is alleen wat in Nederland gerealiseerd kan worden. Hengelo is redelijk flexibel (je kan er makkelijk komen en je kan vanaf Hengelo redelijk makkelijk de rest van het land in). Als je zoiets wilt doen in Duitsland, wat wordt daar het hub-station waarmee je in veel richtingen kunt reizen? Bad Bentheim? Osnabrück?
Osnabrück of Hannover zou ik zeggen. Waarbij ik denk dat je meer kanten op kunt in Hannover.
Ik zou Osnabrück graag behouden omdat dat voor mij dan reistijd scheelt ;) (woon in Bremen)

Maar goed, als ze echt tijd willen besparen, dan moeten ze die IC alleen laten stoppen in Amsterdam en dan nog ergens anders. En ik zie Hengelo genoemd worden, maar waarom Deventer niet? Daar heb je ook direct een aansluiting richting het zuiden.

En natuurlijk de Lok wissel... Dat daar niet gewoon veel eerder overna is gedacht... De oude Benelux trein kon ook gewoon in een keer doorrijden naar Belgie... Dan lijkt het mij niet zo moeilijk om een constructie met Duitsland te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:09
Maasluip schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:23:
[...]

Tragische trein. Net als de V250 een schoolvoorbeeld van wat je krijgt als je met oogkleppen alleen naar je eigen belevingswereld kijkt.
Wat was die trein toch een verademing ter vervanging van de Plan U !!!
Kan me nog goed herinneren dat ik in de eerste (test) dagen in deze trein zat van Nijverdal naar school in Hengelo. Werd er ineens omgeroepen:
Test ATB en bam: noodstop, hoewel andersom ook gebeurde :+

Edit:
@wildhagen & @Fiber Aangepast :X

[ Voor 23% gewijzigd door St00mwals op 29-08-2018 12:49 . Reden: Verkeerde post gequote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
St00mwals schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:55:
[...]

Wat was die trein toch een verademing ter vervanging van de Plan U !!!
Euh... de EuroStar is helemaal geen vervanging van een Plan-U 7(8)7

Zijn compleet andere treinstellen, Plan-U was voor lokale dieseltreinen, een EuroStar is een trein die door de Chunnel naar Engeland rijdt, en daarbij 4 landen aandoet...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:51

Fiber

Beaches are for storming.

wildhagen schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:57:
[...]

Euh... de EuroStar is helemaal geen vervanging van een Plan-U 7(8)7

Zijn compleet andere treinstellen, Plan-U was voor lokale dieseltreinen, een EuroStar is een trein die door de Chunnel naar Engeland rijdt, en daarbij 4 landen aandoet...
@St00mwals heeft de verkeerde quote en reageert hier op het pensioen van de Buffel... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeara schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:27:
[...]

Osnabrück of Hannover zou ik zeggen. Waarbij ik denk dat je meer kanten op kunt in Hannover.
Ik zou Osnabrück graag behouden omdat dat voor mij dan reistijd scheelt ;) (woon in Bremen)

Maar goed, als ze echt tijd willen besparen, dan moeten ze die IC alleen laten stoppen in Amsterdam en dan nog ergens anders. En ik zie Hengelo genoemd worden, maar waarom Deventer niet? Daar heb je ook direct een aansluiting richting het zuiden.

En natuurlijk de Lok wissel... Dat daar niet gewoon veel eerder overna is gedacht... De oude Benelux trein kon ook gewoon in een keer doorrijden naar Belgie... Dan lijkt het mij niet zo moeilijk om een constructie met Duitsland te maken...
En dan dezelfde opstartproblemen krijgen die de lijn Hengelo - Bielefeld heeft gehad wat pas na een half jaar nu eindelijk opgelost is :+

Zag vanmorgen trouwens dat de 4 zits plekken in de blauwnet treinen een stopcontact hebben. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:40
Maasluip schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:23:
Wat was er allemaal mis mee dan?
Behalve het klimaatsysteem (erg warm in de zomer) en de harde bankjes (al zijn ze niet veel harder dan de huidige sprinters) deed het materieel prima zijn werk.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
LordSinclair schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:07:
[...]

Wat was er allemaal mis mee dan?
Behalve het klimaatsysteem (erg warm in de zomer) en de harde bankjes (al zijn ze niet veel harder dan de huidige sprinters) deed het materieel prima zijn werk.
Als je de problemen met de detectie even vergeet wel ja. Dat waren toch behoorlijk serieuze problemen, waar zelfs de infrastructuur voor moest worden aangepast (assentellers installeren op het spoor) ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
wildhagen schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:12:
[...]

Als je de problemen met de detectie even vergeet wel ja. Dat waren toch behoorlijk serieuze problemen, waar zelfs de infrastructuur voor moest worden aangepast (assentellers installeren op het spoor) ;)
Dat klopt, maar dat heeft niet specifiek met de Buffel te maken, dat was gewoon een kwestie van tijd. Een lichte trein met een rustige loop (dus het omgekeerde van de VIRM).

De Lint en de huidige GTW's zijn ook veel te licht om gedetecteerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
Dat is toch een vrij algemeen probleem bij lightrail. Zover ik weet hebben meer treinen hier last van. De trein stonk tenminste ook niet naar diesel zoals Plan-U. Hij had ook een moderne opstelling met staplein, harde zitplaatsen en ruime gangpaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
cazzer22 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:17:
Dat is toch een vrij algemeen probleem bij lightrail
Klopt, maar DM90 is geen Lightrail. Hij weegt 95 ton, dat is maar een paar ton minder dan een SGMm. Ter vergelijk, een lightrail-train als de GTW is 37 tot 62 ton (afh van versie), een LINT is 65 ton. Een FLIRT begint ook bij iets van 65 ton geloof ik.

Begrijp me niet verkeerd, de DM90 heeft prima voldaan en is zeker geen slechte trein, maar geheel probleemloos was hij nu ook weer niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

DM'90 was zeker geen slechte trein, maar volledig overengineerd (en daardoor veel te duur) voor het doel, terwijl er eigenlijk wel al een off-the-shelf oplossing was: Baureihe 628. Dat was voor de toenmalige inzeteisen volledig toereikend geweest.
Maar nee, NS moest weer een eigen ontwerp. Leuk en aardig voor grote hoeveelheden (Plan T/V, Koploper, DD-IRM) maar niet voor kleine oplages.
NMBS deed hetzelfde met de MW41.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
wildhagen schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:24:
Begrijp me niet verkeerd, de DM90 heeft prima voldaan en is zeker geen slechte trein, maar geheel probleemloos was hij nu ook weer niet.
Maar hij wordt hierboven vergeleken met de V250. Er waren wat opstartproblemen, die waren niet onoverkoombaar en hij heeft daarna prima dienst gedaan.

Volgens mij heeft elke eerste serie van een trein wat opstartproblemen, als het maar goed rijdt zodra dat is opgelost.

De Buffel heeft in de laatste jaren bij de NS ook nog prima op de ATB-EG gependeld tussen Zwolle en Groningen, wel altijd met minimaal 2 treinstellen voor de detectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Zeara schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:27:
[...]

Qua flexibiliteit maken Deventer en Hengelo niets uit. Alleen heeft Hengelo het voordeel dat dat het laatste station is van Nederland wat een goede aansluiting heeft. Dus als je uit Almelo komt, hoef je niet eerst terug naar Deventer om door te gaan naar Duitsland. Dat zou effectief zijn voor zo'n beetje alle reizigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
LordSinclair schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:28:
[...]

Maar hij wordt hierboven vergeleken met de V250. Er waren wat opstartproblemen, die waren niet onoverkoombaar en hij heeft daarna prima dienst gedaan.
Klopt, de vergelijking met de V250 gaat absoluut niet op, dat is een hele andere grootte van problemen. Daarnaast ook een heel andere grote van order: 19 V250's versus 53 DM90's.

Waarbij ook nog eens opgemerkt moet worden dat DM90 veel gebruik gemaakt van techniek die al beproeft was in, en ervaringen opgedaan met, SM90 (die daarnaast ook als proto-serie fungeerde voor een deel van de techniek die later in de DD-IRM/VIRM is verwerkt).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
[...]

Klopt, maar DM90 is geen Lightrail. Hij weegt 95 ton, dat is maar een paar ton minder dan een SGMm. Ter vergelijk, een lightrail-train als de GTW is 37 tot 62 ton (afh van versie), een LINT is 65 ton. Een FLIRT begint ook bij iets van 65 ton geloof ik.

Ja ok. Plan V was inderdaad zelfs nog iets lichter (86 ton). En die heeft geloof ik niet deze problemen gehad, hebben ze iets niet lekker gedaan dan.

Kan me nog goed herinneren hoe de Maaslijn maandenlang buiten dienst was om omgebouwd te worden voor inzet van de Buffel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:34:
[...]

En dan dezelfde opstartproblemen krijgen die de lijn Hengelo - Bielefeld heeft gehad wat pas na een half jaar nu eindelijk opgelost is :+
Het gekke is is dat hetzelfde type (toch?) in Limburg de grens over gaat en dat zonder problemen :P Maar rijdt dat ding nu eindelijk zonder problemen? :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:42:
[...]

Het gekke is is dat hetzelfde type (toch?) in Limburg de grens over gaat en dat zonder problemen :P Maar rijdt dat ding nu eindelijk zonder problemen? :)
Ik zie hem vanuit huis nu regelmatig voorbij komen en geen bussen meer. Ik durf trouwens niet 100% zeker te zijn of die in Limburg exact hetzelfde zijn.

Ik snap eigenlijk ook niet waarom er in Bad Bentheim voor de ICE gewoon niet overgestapt wordt op een andere trein. Lijkt me sneller dan een loc wissel. Het is een 3 spoor station met 2 rangeer vakken dus lijkt mij sneller dan een loc van het rangeer terrein af te halen en deze er elke keer voor te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
cazzer22 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:49:
Ja ok. Plan V was inderdaad zelfs nog iets lichter (86 ton). En die heeft geloof ik niet deze problemen gehad, hebben ze iets niet lekker gedaan dan.
Plan V remt op de loopvlakken van de wielen waardoor die opgeruwd werden. De DM'90 remde via schijfremmen waardoor de loopvlakken minder goed schoon gehouden werden en zodoende slechter contact hadden.
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:50:
Ik snap eigenlijk ook niet waarom er in Bad Bentheim voor de ICE gewoon niet overgestapt wordt op een andere trein. Lijkt me sneller dan een loc wissel. Het is een 3 spoor station met 2 rangeer vakken dus lijkt mij sneller dan een loc van het rangeer terrein af te halen en deze er elke keer voor te gooien.
Gewoon kunnen blijven zitten is natuurlijk veel comfortabeler dan altijd maar moeten overstappen.

[ Voor 36% gewijzigd door LordSinclair op 29-08-2018 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:09
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:50:
[...]

Ik zie hem vanuit huis nu regelmatig voorbij komen en geen bussen meer. Ik durf trouwens niet 100% zeker te zijn of die in Limburg exact hetzelfde zijn.

Volgens mij duurt die hele wissel iets van 20min.
In die tijd loopt (soms) de Duitse Douane/Marechaussee door de trein (tenminste als je Duitsland in rijdt).
Ik gok dat alle passagiers incl. bagage (!!) uit laten stappen, stukkie lopen en weer instappen al snel meer kost dan 20 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St00mwals schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:01:
[...]

Volgens mij duurt die hele wissel iets van 20min.
In die tijd loopt (soms) de Duitse Douane/Marechaussee door de trein (tenminste als je Duitsland in rijdt).
Ik gok dat alle passagiers incl. bagage (!!) uit laten stappen, stukkie lopen en weer instappen al snel meer kost dan 20 minuten.
Weet het niet als je daar perron 2 en 3 voor gebruikt kun je gewoon oversteken. Mijn ervaring betreft douane is dat ze veel al van Bad Bentheim naar Rheine. Andersom zou je het dus kunnen doen tussen Bad Bentheim en Hengelo.

Beste is gewoon treinen die door kunnen rijden natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2018 15:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
Politie wil maandag uit protest reizigers op Utrecht Centraal hinderen Foto: NU.nl/Kayanlam
Gepubliceerd: 29 augustus 2018 16:18
Laatste update: 29 augustus 2018 16:42

De politie wil maandagochtend tijdens de spits reizigers bij station Utrecht Centraal hinderen. De agenten gaan maandag in een linie bij het treinstation staan. Reizigers kunnen dan alleen via openingen in de linie naar binnen en buiten en moeten dan ook rekening houden met vertraging.
De linie wordt gevormd tussen 7.00 en 10.00 uur.

De politiebonden voeren al wekenlang cao-acties omdat ze vinden dat er te weinig capaciteit is om alle taken goed uit te kunnen voeren. Zo schrijven ze minder bekeuringen uit, begeleiden ze deurwaarders niet meer en willen ze enkele binnensteden 'afsluiten'.

De keuze voor Utrecht Centraal moet volgens de politiebond worden gezien als een statement voor alle stations van Nederland. Andere steden komen volgens hen ook aan de beurt.

Volgens de bonden voelt de gemiddelde burger zich veilig op Utrecht Centraal, maar is er forse politie-inzet nodig om dit te bereiken.
Op maandagochtend mensen hinderen terwijl ze naar hun werk gaan. Ze willen vast de prijs voor meest sympathieke actie aller tijden binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 21:06

Garyu

WW

Robkazoe schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:47:
[...]

Op maandagochtend mensen hinderen terwijl ze naar hun werk gaan. Ze willen vast de prijs voor meest sympathieke actie aller tijden binnen halen.
Misschien kunnen ze de volgende keer met politie-materieel de A2 afsluiten? Maak je ook vrienden mee. En het is weer eens wat anders dan met trekkers de boel dicht te rijden O-).

Een station afsluiten is inderdaad wel een geniale actie *NOT*. Aangezien dit een actie is die in hun "privétijd" zal lopen, vraag ik me af hoe ze willen verhinderen dat mensen er alsnog voorbij lopen? Slaan / in de boeien slaan? Dat is machtsmisbruik en zal gerechtelijke gevolgen hebben...

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Voor alle duidelijkheid: het station wordt dus niet afgesloten. Er staat alleen een cordon omheem, met daarin enkele gaten, waardoor je via die gaten alsnog gewoon het station in kunt.

In de praktijk zal het dus allemaal wel meevallen gok ik zo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
wildhagen schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:16:
Voor alle duidelijkheid: het station wordt dus niet afgesloten. Er staat alleen een cordon omheem, met daarin enkele gaten, waardoor je via die gaten alsnog gewoon het station in kunt.

Ja, het zal wel meevallen. Utrecht CS is nu al niet te *** voor woorden door de verbouwingen en de giga drukte door het aflopen van de zomervakanties/starten van de scholen dus nog één obstakel kan er ook wel bij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Laat ze lekker voor de komende maanden het Binnenhof en het ministerie blokkeren. Daar moet je wezen, niet de rest van NL lastig vallen met je privé probleempjes. Maar goed, staken is m.i. sowieso al een zwaktebod. En da's in de breedte, niet alleen dit geneuzel.

Ander onderwerp. :P

Ik zit (te) vaak in DDAR treinen. Nou stinken die dingen met enige grote regelmaat alsof er iemand flink los is gegaan met een slijpschijf of zo. Kan me niet voorstellen dat dat goed is, maar waar het zo vandaan komt kan ik niet echt achterhalen (ruik het in de trein dus komt vast via de beroerde ventilatie). Iemand een idee? Dat zijdelings trillen in die dingen wordt je ook beroerd van trouwens, links naar rechts. Alsof ie continue tussen de railstaven heen en weer ping pongt.

Hopelijk gaan die dingen eruit in december, na 25 jaar is het mooi geweest voor ze. Ombouwen of slopen. :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:53
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:34:
[...]

Zag vanmorgen trouwens dat de 4 zits plekken in de blauwnet treinen een stopcontact hebben. *O*
Die blauwnet treinen hebben toch bij elke zitplaats een stopcontact? (Nouja, per 2 plekken geloof ik)

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossfire1987
@Bastien Denk eerder dat ze vervangen worden. Er komt denk ik een nieuwe aanbesteding voor dubbeldeks treinen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

[...]
Die actie houdt echt niet langer dan 10 minuten stand. Daar komen genoeg raddraaiers op af om wat politieagenten te grazen te nemen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Crossfire1987 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:41:
@Bastien Denk eerder dat ze vervangen worden. Er komt denk ik een nieuwe aanbesteding voor dubbeldeks treinen
Er mochten geen nieuwe dubbeldekkers meer komen toch? Dat vanwege nieuwe regels waarbij de hele trein toegankelijk moet zijn voor minder/invaliden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Vakantie is weer voorbij en hsl geneuzel begint ook weer. Vandaag vanmiddag reizigers 2 uur ergens tussen Breda en Rotterdam , gestrande trein. Was weer opgelost, maar vanavond 18u begon zelfde feestje nog een keer. En dat is al de derde op rij vziw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Get!em schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:14:
Vakantie is weer voorbij en hsl geneuzel begint ook weer. Vandaag vanmiddag reizigers 2 uur ergens tussen Breda en Rotterdam , gestrande trein. Was weer opgelost, maar vanavond 18u begon zelfde feestje nog een keer. En dat is al de derde op rij vziw.
Gisteren ook al. En dan laten ze de ICD tussen Schiphol (OK, vanaf Amsterdam Centraal) en Rotterdam uitvallen voor een probleem tussen Rotterdam en Breda 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

En zojuist de 4e storing van de dag op dat traject, nadat om 19u die andere was opgelost. https://www.rijdendetrein.../breda-rotterdam-centraal

Storings aantal nog niet zo hoog geweest per maand, als deze augustus, sinds 2 jaar, zowel op Breda rtd als rtd shl.

[ Voor 27% gewijzigd door Get!em op 29-08-2018 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Laatst online: 19:13

mambo No5

Bad Apple?

[...]

Is verminderde detectie tov. een elektrisch gelijke trein niet een eigenschap van diesel? Mij is altijd geleerd dat door het ontbreken van spoorstromen (voor de tractie van bovenleiding naar het spoor zelf) de detectie bij dieselmat per definitie slechter is als bij elektrische treinen. :)

@ stakende politiemensen: ben benieuwd waar ze precies die kordons neer willen gaan zetten; Utrecht is niet echt klein te noemen en er zijn dientegevolge nog wel een paar sluiproutes mocht het echt uit de hand gaan lopen qua drukte bij de hoofdingangen aan beide zijden van het station (Jaarbeurs / Hoog Catherijne). Either way; van mij mogen ze hun gang gaan. Ik moet maandagmorgen rond 7:00 ook op Utrecht zijn, maar gezien de hoeveelheid mensen die op dat moment normaliter rond sjokken lijkt me het wel mee te gaan vallen. :)

[ Voor 24% gewijzigd door mambo No5 op 29-08-2018 19:57 ]

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Jemig. Als ik zo iets tegen zou komen dan is het eindresultaat denk ik dat ik gearresteerd ga worden.
Kan de rest wel doorlopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
Get!em schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:39:
En zojuist de 4e storing van de dag op dat traject, nadat om 19u die andere was opgelost. https://www.rijdendetrein.../breda-rotterdam-centraal

Storings aantal nog niet zo hoog geweest per maand, als deze augustus, sinds 2 jaar, zowel op Breda rtd als rtd shl.
Er is vandaag wat anders aan de hand. Elke trein komt op hetzelfde punt tot stilstand en de eerste de beste trein die er weer overheen gestuurd wordt is de pineut. Alle series hebben vandaag daar al stil gestaan. ICD, 1100, Thalys. Er lijkt iets mis te zijn met de baan te zijn helaas, dus inmiddels is de storing aangepast naar "Seinstoring" en duurt het waarschijnlijk de rest van de dag.
Vanmiddag hebben ze de baan ook al onderzocht (daar is geen storingsmelding van geweest, maar alles werd wel omgeleid), maar ze hebben niets kunnen vinden als ik het goed heb begrepen. Toen een Thalys er overheen gestuurd en die strandde weer meteen.
Volgens mij hebben er vandaag nog maar heel weinig treinen succesvol over de HSL gereden en ik heb zelf nog geen HSL gezien vandaag, maar wel Dordrecht inmiddels al een paar keer :P

[ Voor 22% gewijzigd door EDIT op 29-08-2018 21:22 ]

• Transportman
EDIT schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:19:
[...]

Er is vandaag wat anders aan de hand. Elke trein komt op hetzelfde punt tot stilstand en de eerste de beste trein die er weer overheen gestuurd wordt is de pineut. Alle series hebben vandaag daar al stil gestaan. ICD, 1100, Thalys. Er lijkt iets mis te zijn met de baan te zijn helaas, dus inmiddels is de storing aangepast naar "Seinstoring" en duurt het waarschijnlijk de rest van de dag.
Vanmiddag hebben ze de baan ook al onderzocht (daar is geen storingsmelding van geweest, maar alles werd wel omgeleid), maar ze hebben niets kunnen vinden als ik het goed heb begrepen. Toen een Thalys er overheen gestuurd en die strandde weer meteen.
Volgens mij hebben er vandaag nog maar heel weinig treinen succesvol over de HSL gereden en ik heb zelf nog geen HSL gezien vandaag, maar wel Dordrecht inmiddels al een paar keer :P
Het is wel heel hardnekkig, het probleem is nog niet opgelost. Dus misschien zie je Dordrecht nog wel een paar keer.

• wildhagen
  • Niet online
mambo No5 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:50:
[...]

Is verminderde detectie tov. een elektrisch gelijke trein niet een eigenschap van diesel? Mij is altijd geleerd dat door het ontbreken van spoorstromen (voor de tractie van bovenleiding naar het spoor zelf) de detectie bij dieselmat per definitie slechter is als bij elektrische treinen. :)
Geen idee, maar ik kan me van bijvoorbeeld DE2/3, Plan-X en Plan-U niet herinneren dat die ooit detectieproblemen gehad hebben. Van DH1/2 weet ik het ff niet.

Virussen? Scan ze hier!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:55

Luke!

#Treinbaas
Net zo goed, en ook huidig elektrisch materieel verdwijnt regelmatig van de radar.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Transportman schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 07:48:
[...]

Het is wel heel hardnekkig, het probleem is nog niet opgelost. Dus misschien zie je Dordrecht nog wel een paar keer.
Zo te zien niet. Vanuit Rotterdam zijn de meeste treinen naar Dordrecht en Breda gecanceld. Icdirect wordt afgehandeld en keert op spoor 2 en 4 welke normaal voor Eurostar en Thalys is.

• EDIT
ProRail heeft er zelf ook al een berichtje aan gewijd: https://www.prorail.nl/ni...rotterdam-breda-op-de-hsl
@Transportman Vandaag even geen HSL dienst, voor de verandering ga ik Enschede bekijken, dus die kans is klein :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

wildhagen schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:16:

En anders gaan we toch tussen het cordon doorlopen. Ze zijn blijkbaar niet in dienst O-)

• SRich
EDIT schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:19:
[...]

Klopt ik was toevallig gisteren in de middag en avond in dordt en zwijndrecht en zag constant IC-D’s rijden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

EDIT schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:16:
ProRail heeft er zelf ook al een berichtje aan gewijd: https://www.prorail.nl/ni...rotterdam-breda-op-de-hsl
@Transportman Vandaag even geen HSL dienst, voor de verandering ga ik Enschede bekijken, dus die kans is klein :P
Welkom in het verre oosten :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• menzo
  • Laatst online: 17:37
EDIT schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:16:
Is het nog op een spoor waar prorail iets te zeggen heeft? Of doen ze ook de woordvoering voor infraspeed omdat niemand dat kent?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
menzo schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:34:
[...]

Is het nog op een spoor waar prorail iets te zeggen heeft? Of doen ze ook de woordvoering voor infraspeed omdat niemand dat kent?
Ik zou het niet durven zeggen. Het is mij niet helemaal duidelijk wat er nu precies ook aan de hand is of waar het nu echt is.
Ik lees iets over een sectiestoring, maar dat zou an sich niet zoveel problemen moeten geven of treinen moeten laten stranden. Dus wat er nu echt aan de hand is...?
Iemand anders toevallig hier met meer info? :)

• SRich
EDIT schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:45:
[...]

Ik zou het niet durven zeggen. Het is mij niet helemaal duidelijk wat er nu precies ook aan de hand is of waar het nu echt is.
Ik lees iets over een sectiestoring, maar dat zou an sich niet zoveel problemen moeten geven of treinen moeten laten stranden. Dus wat er nu echt aan de hand is...?
Iemand anders toevallig hier met meer info? :)
Bedoel je de overgang van ERTMS/ATB-EG of gewoon een “blok” storing.?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
Ik bedoel er vrij weinig mee :P
Ik heb namelijk werkelijk geen idee wat er nu daadwerkelijk aan de hand is.

Edit: ik begrijp van een collega dat de storing precies in het transitiegebied van ATB naar ERTMS is.
Aangezien de oplostijd inmiddels van 'onbekend' naar 14:30 gegaan is, heb ik goede hoop dat het probleem gevonden is en nu opgelost wordt. Maar eerst zien, dan geloven :P

[ Voor 56% gewijzigd door EDIT op 30-08-2018 12:52 ]

• menzo
  • Laatst online: 17:37
En nu is er ook nog een aanrijding met persoon bijgekomen. Een slecht HSL dagje vandaag.

• erikitweakt
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 04:03
menzo schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:00:
En nu is er ook nog een aanrijding met persoon bijgekomen. Een slecht HSL dagje vandaag.
Inderdaad en het zal ook nog wel even duren voordat het spoor wordt vrijgegeven.
Als ik het goed heb was aanrijding persoon bij Breda Prinsenbeek. De evacuatie trein mag echter niet naar Breda rijden op last van de politie.

• EDIT
De sectiestoring is in ieder geval opgelost. De dader bleek een muis te zijn geweest en zo te zien heeft die kortsluiting veroorzaakt.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

EDIT schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:53:
De sectiestoring is in ieder geval opgelost. De dader bleek een muis te zijn geweest en zo te zien heeft die kortsluiting veroorzaakt.
Heeft de muis het overleeft? O-)

Oscar Wilde

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Voortaan een kat bij elke sein en/of wissel zetten. Als de kat van huis is, knagen de muizen aan de bekabeling :P
Raven schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:28:
[...]

Heeft de muis het overleeft? O-)
Nope:
Na het onderzoeken van kilometers kabel, troffen monteurs de dader aan: een muis. Het dier was overleden op plaats delict.
Bron: Muis legt Hogesnelheidslijn tussen Rotterdam en Breda plat

[ Voor 68% gewijzigd door wildhagen op 30-08-2018 16:56 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Aaahw :/

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

EDIT schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:53:
Het zijn de kleine dingen die het doen ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Freee!! schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 18:24:
[...]

Het zijn de kleine dingen die het doen ;)
Een 'spits' muis misschien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossfire1987
ACM pleit voor economische regulering mobiliteitsmarkt
Gepubliceerd op 31-08-2018 om 09:25

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) ziet voordelen voor nadere economische regulering van de markt voor mobiliteitsdiensten. Regulering zou bijdragen aan het creëren van gelijke kansen voor aanbieders. Dit stimuleert de ontwikkeling van innovatieve mobiliteitsdiensten voor reizigers. Dat staat in het advies dat de ACM vrijdag uitbrengt aan de staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat.

“Als de staatssecretaris het makkelijker wil maken voor nieuwe aanbieders om mobiliteitsdiensten aan te bieden, zou regulering kunnen waarborgen dat aanbieders gelijke toegang krijgen tot het OV-chipkaartsysteem en de vervoersdiensten. Aan regulering zijn ook nadelen verbonden. Het is aan de politiek om een afweging te maken of de baten opwegen tegen de kosten”, zegt bestuursvoorzitter Henk Don van ACM.
Mobiliteitsdiensten

Aanbieders van mobiliteitsdiensten combineren verschillende vervoersdiensten (zoals trein, bus, metro, deelfietsen) en aanverwante diensten zoals het verzorgen van de administratie voor klanten. Momenteel worden onder de noemer van Mobility as a Service (MaaS) diverse initiatieven ontplooid die het mogelijk maken voor reizigers om op één digitaal platform een deur-tot-deur-reis te plannen, boeken en betalen.

Partijen die mobiliteitsdiensten willen aanbieden zijn daarvoor afhankelijk van het OV-chipkaartsysteem van Trans Link Systems (TLS), OV-diensten en informatie van OV-bedrijven. De ACM concludeert in haar advies dat er een risico is dat aanbieders van mobiliteitsdiensten geen toegang krijgen tot alles wat ze nodig hebben om een concurrerend product op de markt te brengen.
Machtspositie TLS

ACM signaleerde in 2013 in de Quickscan personenvervoer een aantal mededingingsproblemen die samenhangen met de machtspositie van TLS in de markt voor landelijke vervoerbewijzen. Volgens ACM is met de wijziging van de aandeelhoudersstructuur van TLS op 31 december 2015 is een einde gekomen aan ongelijke zeggenschap van vervoersbedrijven over de activiteiten van TLS. De marktautoriteit constateert dat dit een verbetering is ten opzichte van de oude situatie.
https://www.spoorpro.nl/m...ulering-mobiliteitsmarkt/
Treinverkeer Amsterdam Centraal korte tijd plat na steek- en schietincident
Foto: ANP
Gepubliceerd: 31 augustus 2018 12:34 Laatste update: 31 augustus 2018 12:57
De politie heeft vrijdag een verdachte neergeschoten na een steekincident op Amsterdam Centraal. Het treinverkeer van en naar Amsterdam Centraal is kort stilgelegd, maar komt langzaam weer op gang.

Dat meldt de politie. Bij het steekincident vielen twee gewonden, waarna de politie een verdachte neerschoot.

De drie gewonden zijn naar het ziekenhuis gebracht. De aanleiding voor het incident is nog onbekend.

De centrale tunnel van het Centraal Station is ontruimd en afgesloten voor politieonderzoek.
https://www.nu.nl/binnenl...tincident.html?redirect=1

[ Voor 15% gewijzigd door Crossfire1987 op 31-08-2018 13:07 . Reden: extra nieuws bericht toegevoegd ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jefjef
  • Laatst online: 19-09 20:49

jefjef

learning by doing

Zoals eerder besproken zal ik hierbij enkele foto's van het materieel van Strukton Rail uploaden en zo goed mogelijk beschrijven wat het is:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/k14unhmc.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/gtl4mr.jpg

Voor het lichten, schiften en onderstoppen van sporen worden rechtspoorstopmachines ingezet. Bij wissels wordt de ballast onder de dwarsliggers gebracht met wisselstopmachines die beschikken over pickelkasten die onafhankelijk van elkaar te verschuiven zijn. De meetapparatuur op de machines bepaalt tot op tienden van milimeters nauwkeurig de juiste hoogteligging.

[ Voor 4% gewijzigd door jefjef op 31-08-2018 17:02 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/242xc9mi2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/50ty3efrjv.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/vy0n4lo7l.jpg

View My Video

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/zfh868s293.jpg
Plaatsen van dwarsliggers

Dit is een gedeelte van de vernieuwingstrein zoals die gebruikt werd in mei 2018 PGO Veluwe. De vernieuwingstrein is geschikt voor het vervangen van dwarsliggers en spoorstaven in één werkgang. Ook is het mogelijk om alleen de dwarsliggers te vervangen. De aanvoer van nieuwe en afvoer van de oude dwarsliggers gebeurt door één of twee portaalkranen. Deze portaalkranen (klik View My Video) nemen iedere keer 30 dwarsliggers mee en rijden hiervoor over speciale dwarsliggerwagons. De machine kan zowel houten, betonnen als stalen dwarsliggers verwerken.

[ Voor 19% gewijzigd door jefjef op 31-08-2018 16:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Wat een volledige verassing. Problemen rond Amsterdam CS door de steekpartij (OK, dat is overmacht), maar de app is weer gewoon volledig de weg kwijt. Treinen rijden wel niet maybe, maar enige relatie met de werkelijkheid is (weer) ver te zoeken.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/xgbmvuejtic.jpg

Buiten prachtige voor ons aangepaste Atlas KROL machines hebben we ook de Gottwald. Dit zijn zeer indrukwekkende machines. De Gottwald spoorkranen zijn hoofdzakelijk als duo aan het werk. De kranen kunnen met gestreken giek onder de bovenleiding werken en zijn daarom uitermate geschikt voor het hijsen van wissels en wisseldelen. De spoorkranen kunnen heel eenvoudig al rijdend lasten verplaatsen en zo nodig tussen de kranen door draaien.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/9hl7vbo.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/l280o3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/rly2ybu5.jpg
De Gemma in Zwolle tijdens vernieuwing bovenleiding

De bovenleidingvernieuwingsstrein Gemma is geschikt voor het vervangen en de nieuwbouw van bovenleiding. Bij vernieuwing kan de Gemma in één trek de rijdraad vervangen. Bij nieuwbouw van 16/25 kV bovenleidingsystemen trekt de Gemma de draagkabel en de rijdraad in één keer. Ook de feederleiding en de aardkabel kunnen, afhankelijk van de afstand hart spoor en de paal, in één keer worden getrokken.
Het werken met de geavanceerde bovenleidingstrein Gemma gaat twee keer zo snel als met de traditionele methode.

[ Voor 8% gewijzigd door jefjef op 31-08-2018 16:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
@jefjef Mooie foto's!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/zm0fgvczzlp.jpg

Natuurlijk hebben we ook verschillende loc's die als werkpaarden worden ingezet. Er zijn verschillende klassen locomotieven en kan hierdoor goed inspelen op diverse werkzaamheden. De locomotieven worden doorgaans ingezet voor het overbrengen en rangeren van zwaar werkmaterieel en voor de bouwlogistiek. Bovenstaande is de G1206 deze zijn dieselhydraulische, multifunctionele locomotieven die doorgaans ingezet worden voor het overbrengen van zwaar werkmaterieel over grotere afstanden en voor de bouwlogistiek. Het is mogelijk de locomotieven te koppelen als trekkracht. Het zogenaamde multiple rijden. Eén van onze machines, type G1206, beschikt over ETCS waardoor de machine geschikt is om over ERTMS baanvakken te rijden. Foto is genomen Utrecht CS

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/65qknlb5h.jpg

En deze door onze collega's Strukton DK voor ballastvervoer

[ Voor 7% gewijzigd door jefjef op 31-08-2018 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Aan de noordkant, laat in de middag en zo te zien spoor 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Iets meer info over de (gevolgen van de) steek- en schietpartij op Amsterdam C:
Het treinverkeer rond Amsterdam Centraal Station is nog steeds flink ontregeld, laat een woordvoerder van de NS weten. Reizigers worden opgeroepen om voorlopig niet naar CS te gaan.

Wel rijden er metro's naar station Bijlmer Arena en Amsterdam-Zuid. Eerder op de dag werd het station afgesloten, nadat de politie een verdachte man had neergeschoten die twee mensen had neergestoken.

Er rijden momenteel veel minder treinen van en naar Amsterdam Centraal. Daardoor is het bijzonder druk op het station "en ondervindt de politie daarvan hinder in het doen van onderzoek", aldus de NS.

"Daarom adviseren wij alle reizigers om gebruik te maken van omliggende stations en om tot 18.00 uur Amsterdam Centraal zoveel mogelijk te mijden,"

Alle scenario's worden meegenomen in onderzoek naar aanleiding steekincident

Bij het steekincident eerder vrijdag vielen twee zwaargewonden. Het is nog niet bekend wat de aanleiding van het incident is. "Het is onderwerp van onderzoek. Daarin worden alle mogelijke scenario's meegenomen", aldus de politie.

De politie heeft vlak na het neerschieten van de verdachte zijn rugzak onderzocht die deze man bij zich had. Volgens een woordvoerder van de politie is gebleken dat de man geen verdachte spullen in zijn tas had zitten.

De Rijksrecherche doet onderzoek, zoals gebruikelijk bij incidenten waarbij politiemensen schieten.
Bron: https://www.nu.nl/binnenl...kincident.html?redirect=1

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/gbj51n0yv6p.jpg

Het materieel en de mensen werkzaam in Denemarken. Daar Denemarken ook een thuisland voor Strukton is worden regelmatig projecten door Strukton NL in DK uitgevoerd. Samen met de collega's in DK en behulp van materieel uit NL zijn ze soms wel een werkzaam bij -25 graden!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/3ppff0pv3.jpg
Krol op de maasvlakte

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/10930bgocx3tu.jpg
Krol op de Moerdijkbrug

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/1cqd6q.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/gizgxk.jpg

De KROL wordt ingezet voor allerlei werkzaamheden in het spoor. Bijvoorbeeld voor graafwerkzaamheden in of langs de ballast, het steken van dwarsliggers, het maken van een inbouwgat van bijv. de kettinghor, het leggen van overwegplaten en het zetten van perronwanden.

[ Voor 10% gewijzigd door jefjef op 31-08-2018 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
"Daarom adviseren wij alle reizigers om gebruik te maken van omliggende stations en om tot 18.00 uur Amsterdam Centraal zoveel mogelijk te mijden,"
Heb je geen ruk aan, daar rijdt ook bar weinig...

Pagina: 1 ... 63 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.