Zou dat niet te maken hebben met de ophanging. De motorrijtuigen zitten op gewone boogies, dus het aangrenzende rijtuig begint ook met een boogie, en daarna verder met jacobsdraaistellen.
Edit:
Stom vraagje, maar is er hier iemand werkzaam bij de incidentenbestrijding van prorail?
Ik ben zelf werkzaam bij een soortgelijke dienst bij Infrabel (Permanentie I-TMS), en zou graag weten hoe de incidentenbestrijding is georganiseerd. Ik heb al eens een aantal filmpjes gezien op net over deze dienst, en dan lijkt het mij dat deze dienst in vrij grote ploegen is georganiseerd. Nu is elke man meer dan bij ons al een grote ploeg, want ik sta altijd alleen in het veld
Dus info over de grootte van de ploeg, waar gestationeerd (bij elk groot station, of juist bij een paar stations door gans Nederland), grootte van het actiegebied, ....
Is er een mogelijkheid tot een "stagedag" dat ik dit eens met eigen ogen kan komen aanschouwen
Bij ons is het zo.
1 man per ploeg, in shiften van 8 uur. Voor area Noord-Oost zijn de ploegen gestationeerd te Antwerpen-Berchem, Mechelen (enkel vroege en late shift, Antwerpen neemt de nachtshift mee voor zijn rekening), Hasselt, Leuven, en 2 ploegen in het havengebied (eentje linkeroever, eentje rechteroever). Area Noord-Oost omvat ruwweg de provincie's Antwerpen, Limburg en Vlaams-Brabant.
Ikzelf zit ingedeeld bij Antwerpen-Berchem, dus overdag rij ik van Essen tot Kontich en Boom, Beveren tot Boechout. 's Nachts krijg ik dan nog Kontich tot voorbij Vilvoorde en van Boechout tot Berlaar en verder de lijn 15/29 af tot en met Olen en Turnhout erbij.
Voor het gemak even ruw kaartje bijgevoegd
[
Voor 66% gewijzigd door
Arator op 01-08-2018 10:55
]